[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
ardvark99 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Hoe stabiel is de Unifi controller v5.8.23? Ik zit er over te denken om deze te installeren, draai nu de laatste van 5.7 op een VM Debian 9.
Draait hier zonder problemen op Debian 8.
Debian recent nog een update gegeven naar 8.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:39
tcviper schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:01:
[...]
Die is behoorlijk stabiel, draai die inmiddels een tijdje voor klanten ook :) Werkt prima!
HKLM_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:26:
[...]
Ik heb hem op een cloudkey bij mijn ouders draaien en remote geupdate zonder issues. Op mijn windows bak draait die ook al zonder issues een paar dagen :) (Vanavond gaat de windows bak naar een cloud key setup)
Domino schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:30:
[...]
Draait hier zonder problemen op Debian 8.
Debian recent nog een update gegeven naar 8.11
Prima, dan ga ik 'm binnenkort ook eens updaten naar 5.8.x. Ik moet alleen nog ff kijken welke database versie ik nu draai, las iets van versie 3.6 nog niet ondersteund wordt en aanbevolen versie 3.4 oid.

[ Voor 22% gewijzigd door ardvark99 op 28-06-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05
HKLM_ schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:09:
Vandaag de cloudkey binnen gehad echter wel de versie met de micro usb. Heeft iemand hier laatst een cloud key gekocht en de usb c versie gehad?
Ik heb net mijn CK binnen en is een USB C versie, test datum die op het doosje staat is 03-13-2018

[ Voor 0% gewijzigd door The-Priest-NL op 28-06-2018 12:42 . Reden: typo ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
The-Priest-NL schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:41:
[...]

Ik heb net mijn CK binnen en is een USB C versie, test datum die op het doosje staat is 03-13-2018
Waar heb je hem besteld? mijn test date is uit januari 2018
Als ik google op cloudkey v1 v2 v3 dan lijkt het erop dat je het niet kan zien op de doos i.v.m de zelfde product name.

Echter heeft de V2 meer memory en storage en de v3 ook nog USB C ik heb die van mij nog niet kunnen aansluiten maar ik ben wel benieuwd of ik nu V1 of V2 heb gehad...

Edit: Volgend support is er geen verschil tussen de mini usb en USB C en leveren ze alleen nog versies met 2Gb ram en 16Gb storage. Ik ga het vanavond zien.

[ Voor 45% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2018 13:21 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

[...]

Hoe stabiel is de Unifi controller v5.8.23? Ik zit er over te denken om deze te installeren, draai nu de laatste van 5.7 op een VM Debian 9.
Remote mijn Cloudkey geupdate, en werkt prima en stabiel.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21
tcviper schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:01:
[...]

Die is behoorlijk stabiel, draai die inmiddels een tijdje voor klanten ook :) Werkt prima!
echt? ik krijg met die versie de usg niet fijn gekoppeld icm KPN fiber en de json. Er zit dus wel degelijk ergens een migratiestuk wat ik nog niet ergens heb kunnen lezen. Overigens zonder json koppelt ie prima, heb ik alleen geen internet en tv :P

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Bockelaar schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:18:
[...]

echt? ik krijg met die versie de usg niet fijn gekoppeld icm KPN fiber en de json. Er zit dus wel degelijk ergens een migratiestuk wat ik nog niet ergens heb kunnen lezen. Overigens zonder json koppelt ie prima, heb ik alleen geen internet en tv :P
Gebruik nergens KPN dus geen ervaring mee, sorry :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Priest-NL
HKLM_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:59:
[...]
Waar heb je hem besteld?
Bij Sicomputers, samen met een USG Pro, US-24-250W en 2x UAP-AC-IW

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sinds vorige week heb ik ook Unifi apperatuur thuis hangen.
De USG firewall, een POE switch en een Access point.

De controller software heb ik op mijn raspberry PI geinstalleerd.

Wat een leuk speelgoed! En wat kan je een boel instellen/zien via de controller. Erg interessant..
Ook erg fijn dat alles te beheren valt via 1 portal.

Ik vroeg mij nog wel twee dingen af.
1. Volgens mij is het niet mogelijk, want ik heb al behoorlijk gezocht, maar de USG kan niet voor DNS server spelen? Dus dat je zelf hostnames aan IP adressen kan toevoegen? Ik wil namelijk zelf enkele machines op mijn netwerk kunnen benaderen met een normale naam ipv de hostname... Maar wellicht moet ik dan maar de DNS server op de Raspberry PI draaien. Al zou dat wel jammer zijn, want als die down is heb je geen internet dan

2. Is het mensen gelukt om een Lets Encrypt certificaat op de PI te kunnen installeren? Gisteravond mee lopen stoeien, maar toen het certificaat geinstalleerd was, begon die erover dat ik niet de juiste TLS protocollen had geïnstalleerd op de PI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
TripleQ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:06:

Wat een leuk speelgoed! En wat kan je een boel instellen/zien via de controller. Erg interessant..

1. Volgens mij is het niet mogelijk, want ik heb al behoorlijk gezocht, maar de USG kan niet voor DNS server spelen? Dus dat je zelf hostnames aan IP adressen kan toevoegen? Ik wil namelijk zelf enkele machines op mijn netwerk kunnen benaderen met een normale naam ipv de hostname... Maar wellicht moet ik dan maar de DNS server op de Raspberry PI draaien. Al zou dat wel jammer zijn, want als die down is heb je geen internet dan

2. Is het mensen gelukt om een Lets Encrypt certificaat op de PI te kunnen installeren? Gisteravond mee lopen stoeien, maar toen het certificaat geinstalleerd was, begon die erover dat ik niet de juiste TLS protocollen had geïnstalleerd op de PI
Optie2: je wilt je Pi naar buiten openzetten om je controller te kunnen benaderen? Ik zou dat niet zo snel doen en de cloud service van ubnt gebruiken. In de controller kan je onder Cloud Acces je unifi account opgeven en via https://unifi.ubnt.com verbinden met je controller zonder gedoe met certificaten etc.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2018 16:20 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Naar buiten hoeft nog niet eens zozeer.
Ik heb nu tijdelijk poort 8843 wel naar buiten openstaan, omdat ik de VPN nog moet configureren.
Maar als de VPN werkt wil ik geen poorten hoeven te forwarden.

Chrome vind het alleen niet zo leuk dat er geen certificaat aanwezig is als ik de controller https benader. Dus vandaar dat ik dacht aan een gratis lets encrypt certificaat. Of ik moet misschien zelf een custom certifcaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
TripleQ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:21:
Naar buiten hoeft nog niet eens zozeer.
Ik heb nu tijdelijk poort 8843 wel naar buiten openstaan, omdat ik de VPN nog moet configureren.
Maar als de VPN werkt wil ik geen poorten hoeven te forwarden.

Chrome vind het alleen niet zo leuk dat er geen certificaat aanwezig is als ik de controller https benader. Dus vandaar dat ik dacht aan een gratis lets encrypt certificaat. Of ik moet misschien zelf een custom certifcaat maken?
Als je een echt SSL certificate wil moet je hem openzetten naar buiten op een real domain. Wil je op je lan af van je https melding dan moet je een dns naam maken en een self signed certificate genereren.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
k zou dat niet zo snel doen en de cloud service van ubnt gebruiken. In de controller kan je onder Cloud Acces je unifi account opgeven en via https://unifi.ubnt.com verbinden met je controller zonder gedoe met certificaten etc
Je bent een held! Ik wist niet eens dat dit er was...Had het tijdens de installatie schijnbaar wel aangezet.
Kan zo dus gewoon bij de controller komen zonder porten te forwarden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
TripleQ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:25:
[...]

Je bent een held! Ik wist niet eens dat dit er was...Had het tijdens de installatie schijnbaar wel aangezet.
Kan zo dus gewoon bij de controller komen zonder porten te forwarden :-)
Yes ik gebruik het ook zo. Leuke is dat je daar meerdere controllers kan toevoegen als het nodig is. Ik beheer ook de unifi omgeving van mijn ouders en oma en heb er zo drie controllers instaan die makkelijk te beheren zijn.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

HKLM_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:27:
[...]

Yes ik gebruik het ook zo. Leuke is dat je daar meerdere controllers kan toevoegen als het nodig is. Ik beheer ook de unifi omgeving van mijn ouders en oma en heb er zo drie controllers instaan die makkelijk te beheren zijn.
Maar als ik het juist heb, moet je dan ook wel meerdere cloudkeys hebben, correct ?
Eentje bij je ouders, eentje bij jezelf, eentje bij neef x, eentje bij nonkel y ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Falcon10 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:34:
[...]

Maar als ik het juist heb, moet je dan ook wel meerdere cloudkeys hebben, correct ?
Eentje bij je ouders, eentje bij jezelf, eentje bij neef x, eentje bij nonkel y ?
Yes, ik heb zowel bij mijzelf als bij mijn ouders en oma een cloudkey in het netwerk hangen.

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2018 20:08 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
Ik loop me ongans te zoeken op het forum voor het aansluiten van mijn USG + Switch op een Telfort Glasvezel aansluiting (oude propositie aangezien ik een oud XMS klant ben) maar vindt eigenlijk alleen posts en uitleg over de nieuwe propositie i.c.m. de EB v8 of v10.

Vraag is het volgende, kan ik het als volgt aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TGmfeyyz3u3HKMY8dBlI6G0f/thumb.jpg

Als er toch ergens een post is met een how-to die ik heb gemist of als het hier niet thuishoort mijn excuses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TripleQ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:06:

Als je DNS ook op je pi wilt, installeer dan ff pihole. Doe je in een vloek en een zucht. Lekker lightweight en haalt een hoop ads weg ook. Heb je best of both worlds. Mijn Pi3B draait moeiteloos unifi, pihole en domoticz naast elkaar. Alleen domoticz moest ik ff de serverpoorten aanpassen, want die hadden overlap met die van unifi.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Falcon10 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:34:
[...]

Als de CloudKey 100% identiek is aan de gewone controller, wat AFAIK zo is, hoeft dat overigens niet.

Je kunt de controller namelijk ook bv in de cloid draaien. Vervolgens kun je op je UniFi devices aangeven dat ze verbinding moeten maken met deze externe controller. In dit geval met familie zou je dus voor elk huishouden een eigen site (/omgeving) kunnen aanmaken in de controller, en vervolgens bij iedereen de apparaten zo instellen dat ze verbinding maken met de CloudKey bij jou thuis. Uiteraard moet je dan wel nog wat poorten open zetten voor toegang tot de controller, maar verder werkt dat gewoon.

Enige probleem is op het moment dat er iets aan de hand is waardoor je geen internet meer hebt. Je kunt de hardware dan niet lokaal beheren en doordat de controller alleen via internet bereikbaar is kan deze ook de nieuwe instellingen naar de hardware sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
The Eagle schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:48:
[...]

Als je DNS ook op je pi wilt, installeer dan ff pihole. Doe je in een vloek en een zucht. Lekker lightweight en haalt een hoop ads weg ook. Heb je best of both worlds. Mijn Pi3B draait moeiteloos unifi, pihole en domoticz naast elkaar. Alleen domoticz moest ik ff de serverpoorten aanpassen, want die hadden overlap met die van unifi.
Of gebruik dit en de Unifi USG doet het zelf (ad blocking): https://community.ubnt.co...of-etc-hosts/td-p/2143511

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:49:
[...]

Als de CloudKey 100% identiek is aan de gewone controller, wat AFAIK zo is, hoeft dat overigens niet.

Je kunt de controller namelijk ook bv in de cloid draaien. Vervolgens kun je op je UniFi devices aangeven dat ze verbinding moeten maken met deze externe controller. In dit geval met familie zou je dus voor elk huishouden een eigen site (/omgeving) kunnen aanmaken in de controller, en vervolgens bij iedereen de apparaten zo instellen dat ze verbinding maken met de CloudKey bij jou thuis. Uiteraard moet je dan wel nog wat poorten open zetten voor toegang tot de controller, maar verder werkt dat gewoon.

Enige probleem is op het moment dat er iets aan de hand is waardoor je geen internet meer hebt. Je kunt de hardware dan niet lokaal beheren en doordat de controller alleen via internet bereikbaar is kan deze ook de nieuwe instellingen naar de hardware sturen.
Ik heb ook naar een azure of amazon omgeving zitten kijken om zo meerdere sites aan te maken maar dit werkt ook prima zo.

Net mijn eigen Windows controller gemigreerd naar de cloudkey in nog geen 5 minuten was het altijd maar zo easy 8)

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2018 20:12 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:30

SilencerNL

No remorse

Vreemd probleem met de nieuwe unifi controller versie 5.8.23...

Had de USG perfect werkend met Tweak Fiber. Alles direct in de USG, standaard Tweak router weggehaald. USG draait op 4.4.22, de controller toen nog op 5.7.23.

Echter, als ik nu upgrade naar 5.8.23, dan werkt IPTV niet meer na een provisioning van de USG. Ik gebruik dezelfde JSON config, igmp proxy draait, geen enkele setting veranderd, maar toch geen IPTV met 5.8.23.

Als ik de backup van 5.7.23 terug zet, werkt IPTV weer... Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-04 16:12
SilencerNL schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:23:
Vreemd probleem met de nieuwe unifi controller versie 5.8.23...

Had de USG perfect werkend met Tweak Fiber. Alles direct in de USG, standaard Tweak router weggehaald. USG draait op 4.4.22, de controller toen nog op 5.7.23.

Echter, als ik nu upgrade naar 5.8.23, dan werkt IPTV niet meer na een provisioning van de USG. Ik gebruik dezelfde JSON config, igmp proxy draait, geen enkele setting veranderd, maar toch geen IPTV met 5.8.23.

Als ik de backup van 5.7.23 terug zet, werkt IPTV weer... Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Hier hetzelfde probleem met KPN icm IPTV. Na de update naar 5.8.23 krijg ik IPTV met geen mogelijkheid meer werkend. Sterker nog, met het json bestond geeft mijn USG steeds status disconnected. Dan moet ik het json bestand verwijderen, vervolgens een set-default op de USG uitvoeren en opnieuw adopten om internet uberhaupt weer aan de praat te krijgen. Ben er afgelopen avond/nacht en vandaag al vele uren mee bezig geweest maar ik krijg het niet voor elkaar. Helaas werkt mijn backup van 5.7.23 helaas niet dus momenteel geen IPTV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:30

SilencerNL

No remorse

kwad schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:53:
[...]

Hier hetzelfde probleem met KPN icm IPTV. Na de update naar 5.8.23 krijg ik IPTV met geen mogelijkheid meer werkend. Sterker nog, met het json bestond geeft mijn USG steeds status disconnected. Dan moet ik het json bestand verwijderen, vervolgens een set-default op de USG uitvoeren en opnieuw adopten om internet uberhaupt weer aan de praat te krijgen. Ben er afgelopen avond/nacht en vandaag al vele uren mee bezig geweest maar ik krijg het niet voor elkaar. Helaas werkt mijn backup van 5.7.23 helaas niet dus momenteel geen IPTV.
Hmm, ik ben benieuwd of jij hetzelfde 'probleem' hebt als ik... Wel balen voor je dat je backup niet meer werkt. Wellicht een idee om tijdelijk de originele router even terug te plaatsen?

Ik ben net bijna een uur bezig geweest met UB support. Ze hebben het probleem niet kunnen vinden, en het issue geëscaleerd. heb ze support info en tech info gestuurd. Hopelijk kunnen ze iets vinden. Als ik iets hoor, zal ik het hier delen, mocht jij er ook wat aan hebben :)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
SilencerNL schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:22:
[...]

Hmm, ik ben benieuwd of jij hetzelfde 'probleem' hebt als ik... Wel balen voor je dat je backup niet meer werkt. Wellicht een idee om tijdelijk de originele router even terug te plaatsen?
Is inderdaad balen maar het is maar even niet anders. Originele router wil ik liever niet terug plaatsen. Ik blijf wel proberen en het internet afstruinen.
Ik ben net bijna een uur bezig geweest met UB support. Ze hebben het probleem niet kunnen vinden, en het issue geëscaleerd. heb ze support info en tech info gestuurd. Hopelijk kunnen ze iets vinden. Als ik iets hoor, zal ik het hier delen, mocht jij er ook wat aan hebben :)
Top dat je al met support contact hebt opgenomen. Ik heb gisterenavond/nacht hetzelfde gedaan maar toen was het nog zoeken waarom de USG steeds op disconnected sprong. Toen had ik nog niet door dat IPTV ook niet meer werkte. Hopelijk vinden ze snel de oorzaak. Hou mij/ons inderdaad aub op de hoogte. We zijn vast niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kwad schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:53:
[...]

yes eindelijk !!!!!!! ik roep dit al weken en ook tijdens de ubnt Beta maar ik leek de enige te zijn.
dus hoe meer mensen dit melden bij ubnt via chat in de controler des te beter.

het probleem zit in de 2e vlan op de wan zodra je vlan 4 aanmaakt klapt de usg terug naar dhcp op de wan.
probeer maar ssh naar de usg en maak de vlan aan. dan klapt hij er gelijk uit en moet je hem resetten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
configure

set interfaces ethernet eth0 vif 4 address dhcp
set interfaces ethernet eth0 vif 4 description 
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options default-route no-update
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options default-route-distance 210
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options name-server update

commit
save
exit

[ Voor 25% gewijzigd door xbeam op 29-06-2018 19:01 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwad
xbeam schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:56:
[...]

yes eindelijk !!!!!!! ik roep dit al weken en ook tijdens de ubnt Beta maar ik leek de enige te zijn.
Ik zal proberen tijd vrij te maken om dit weekend weer een chat sessie te starten.
het probleem zit in de 2e vlan op de wan zodra je vlan 4 aanmaakt klapt de usg terug naar dhcp op de wan.
probeer maar ssh naar de usg en maak de vlan aan. dan klapt hij er gelijk uit en moet je hem resetten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
configure

commit
save
exit
Zojuist getest en inderdaad klapt hij er gelijk uit. Wel kan ik via 'Settings-Networks-Wan' het gelijk weer omzetten naar PPPoE.

Wat mij ook opvalt dat als ik 'show dhcp client leases' uitvoer op de USG om de next-hop te vinden, dat er dan geen meer resultaten getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwad schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:47:
[...]
Ik zal proberen tijd vrij te maken om dit weekend weer een chat sessie te starten.

[...]

Zojuist getest en inderdaad klapt hij er gelijk uit. Wel kan ik via 'Settings-Networks-Wan' het gelijk weer omzetten naar PPPoE.

Wat mij ook opvalt dat als ik 'show dhcp client leases' uitvoer op de USG om de next-hop te vinden, dat er dan geen meer resultaten getoond worden.
Ik heb een remote controller waardoor ik eerst de pppoe weer moet opzetten. Dus vandaar eerst de reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
chickpoint schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:58:
[...]

Zo te zien niet heel veel toegevoegde waarde voor een EdgeRouter-Lite met een config voor KPN Glasvezel. Maar ik zal vanavond eens testen of er niks stuk gaat.
Geen problemen ondervonden met de upgrade naar 1.10.5, alleen m'n USB had het weer eens opgegeven :X

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
hah! het ligt dus niet aan mij :(
Heb nu de 5.6.30 controller terug gezet, iptv werkt, de extra features (pauze, uitgestelde start e.d.) werken niet. Aparte is dat de usg niet meer adopted raakt nadat de json applied is, decrypt error die ik niet weg krijg. Heb de controller al geherinstalleerd en een backup terug gezet, geen oplossing :(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ info

Model:       UniFi-Gateway-3
Version:     4.4.22.5086045
MAC Address: de:ad:be:ef:00
IP Address:  0.0.0.0
Hostname:    ubnt
Uptime:      24039 seconds

Status:      Decrypt Error (http://192.168.2.13:8080/inform)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Heeft iemand het geprobeerd met 5.9.4 (unstable) op de CK en of het dan wel weer allemaal werkt (USG/IPTV). Ik loop er ook tegen aan bij een maatje van me. Thuis 5.9.4 draaien en moet zeggen dat ik er weinig issues mee ervaar. Mocht iemand dat testen hoor ik graag of dat evt de way to go is.

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bockelaar schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:56:
hah! het ligt dus niet aan mij :(
Heb nu de 5.6.30 controller terug gezet, iptv werkt, de extra features (pauze, uitgestelde start e.d.) werken niet. Aparte is dat de usg niet meer adopted raakt nadat de json applied is, decrypt error die ik niet weg krijg. Heb de controller al geherinstalleerd en een backup terug gezet, geen oplossing :(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ info

Model:       UniFi-Gateway-3
Version:     4.4.22.5086045
MAC Address: de:ad:be:ef:00
IP Address:  0.0.0.0
Hostname:    ubnt
Uptime:      24039 seconds

Status:      Decrypt Error (http://192.168.2.13:8080/inform)
De decrypt error komt volgens Ubnt omdat ssh key’s tussen de controller en usg niet meer kloppen.

Komt vaker voor bij 4.4.22 en 4.4.25. Maar niemand verandert de ssh key;-(

Oplossing is usg verwijderen uit de controller en de usg een set-default geven. En dan de usg opnieuw adopten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

HKLM_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:23:
[...]

Als je een echt SSL certificate wil moet je hem openzetten naar buiten op een real domain. Wil je op je lan af van je https melding dan moet je een dns naam maken en een self signed certificate genereren.
Dat hoeft niet persé. Ik heb een domein en ik heb letsencrypt een wildcard certificaat laten maken.
d.m.v. dns verificatie werkt dat als een tierelier en hoef je niet veel te doen.

Het enige wat ik nu moet doen is die wildcard elke 3 maand op een paar servers vernieuwen (welke hier intern draaien). Ik heb zo 1 domein met een berg subdomeins die alleen op mijn netwerk er zijn en niet van buitenaf benaderbaar.
en bij de controller even omzetten om deze in de keystore te krijgen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
zeroday schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 08:08:
[...]

Dat hoeft niet persé. Ik heb een domein en ik heb letsencrypt een wildcard certificaat laten maken.
d.m.v. dns verificatie werkt dat als een tierelier en hoef je niet veel te doen.

Het enige wat ik nu moet doen is die wildcard elke 3 maand op een paar servers vernieuwen (welke hier intern draaien). Ik heb zo 1 domein met een berg subdomeins die alleen op mijn netwerk er zijn en niet van buitenaf benaderbaar.
en bij de controller even omzetten om deze in de keystore te krijgen.
Hoe heb jij er dan voor gezorgt dat je domain op je lan werkt zonder portforwarding naar buiten? Dan moet je al snel weer met dns servers aan de gang enzo..

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 30-06-2018 08:27 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

HKLM_ schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 08:26:
[...]

Hoe heb jij er dan voor gezorgt dat je domain op je lan werkt zonder portforwarding naar buiten? Dan moet je al snel weer met dns servers aan de gang enzo..
Niets van wat je al niet draait. Je hoeft echt geen extra services in te richten.

1. Ervoor zorgen dat je de DNS namen van je machines goed hebt staan
2. je USG is je 'DNS' provider dus die verzorgt d.m.v. of DHCP of fixed IP dat de machines in je domein werken
3. bij settings - networks - lan geef je je domeinnaam op. In mijn geval is dat gewoon een normale domeinnaam die ik heb en die gebruik ik voor 99% alleen maar intern. Dangooit ie je domeinnaam achter de hostname via DHCP
3a. in de controller bij de namen van je machines kan je bijv. bij fixed ips de gehele dns naam meegeven

zo heb ik in mijn normale externe dns 90% van al mijn prive subdomeinen niet gedefinieerd. als jij vanaf buiten naar bijv. subdomein 'media.myawesomestuff.com' dan kom je er nooit, maar ik intern wel.

Als je het wel configureert in je externe DNS dan kan dit in sommige gevallen problemen geven (bijv. als je via je DHCP onder windows af en toe wat dns problemen hebt (gebeurt vooral na een firmware upgrade) dan krijg je of geen goede lookup of je moet bijv. eerst een ipconfig /flushdns doen om de juiste IP weer te krijgen.
4. Je kan dit alles ook met een pihole doen, maar is niet nodig. De USG doet hierin wat ie moet doen.

En als dat niet werkt dan gewoon onder bijv. windows je host file aanpassen
waar je gewoon verwijst naar de interne IP adressen van je machines ;)

Oh en het mooie van dit alles: het domeinnaam wat je bedenkt hoeft niet perse van jezelf te zijn
zo zou je pinup.playboy.com gewoon intern kunnen draaien ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
zeroday schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 08:39:
[...]

Niets van wat je al niet draait. Je hoeft echt geen extra services in te richten.

1. Ervoor zorgen dat je de DNS namen van je machines goed hebt staan
2. je USG is je 'DNS' provider dus die verzorgt d.m.v. of DHCP of fixed IP dat de machines in je domein werken
3. bij settings - networks - lan geef je je domeinnaam op. In mijn geval is dat gewoon een normale domeinnaam die ik heb en die gebruik ik voor 99% alleen maar intern. Dangooit ie je domeinnaam achter de hostname via DHCP
3a. in de controller bij de namen van je machines kan je bijv. bij fixed ips de gehele dns naam meegeven

zo heb ik in mijn normale externe dns 90% van al mijn prive subdomeinen niet gedefinieerd. als jij vanaf buiten naar bijv. subdomein 'media.myawesomestuff.com' dan kom je er nooit, maar ik intern wel.

Als je het wel configureert in je externe DNS dan kan dit in sommige gevallen problemen geven (bijv. als je via je DHCP onder windows af en toe wat dns problemen hebt (gebeurt vooral na een firmware upgrade) dan krijg je of geen goede lookup of je moet bijv. eerst een ipconfig /flushdns doen om de juiste IP weer te krijgen.
4. Je kan dit alles ook met een pihole doen, maar is niet nodig. De USG doet hierin wat ie moet doen.

En als dat niet werkt dan gewoon onder bijv. windows je host file aanpassen
waar je gewoon verwijst naar de interne IP adressen van je machines ;)

Oh en het mooie van dit alles: het domeinnaam wat je bedenkt hoeft niet perse van jezelf te zijn
zo zou je pinup.playboy.com gewoon intern kunnen draaien ;)
Thx ik ga het eens checken 😎

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
Zo te zien lost het alleen op de in-wall devices een probleem met Vlans op. Maar het is het proberen waard omdat het op de USG ook om vlans gaat. Echter ziet mijn CK controller de update nog niet. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de controller een update ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
kwad schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 08:53:
[...]
Zo te zien lost het alleen op de in-wall devices een probleem met Vlans op. Maar het is het proberen waard omdat het op de USG ook om vlans gaat. Echter ziet mijn CK controller de update nog niet. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de controller een update ziet?
Meestal duurt dat een paar dagen voordat de update in ck zichtbaar is.

Edit: @kwad als je wil kan je hem ook makkelijk via ssh updaten hier een link met uitleg:
https://help.ubnt.com/hc/...ontroller-Version-via-SSH

[ Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 30-06-2018 17:06 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Ik heb unifi controler 5.7.x (laatste) draaien en de laatste officiele firmware op de AP AC Lite (3x) en op mijn unifi 24 switch.

op mijn erl had ik 1.10.3 draaien maar ik verloor internet af en toe of het liep op tv even vast... dus maar naar 1.10.5 gegaan en toen was wifi helemaal weg en internet ook.....

Op de switch waren poorten geblockt o.a. naar mijn ERL.... en naar mijn wifi.

Snap niet wat het issue kan zijn.

Ik had een raspberry pi met wifi en lan connected, die heb ik voor wifi uitgezet om dat mogelijk issue uit te sluiten (draaide zo overigens al 3 jaar)

Ik heb de router, het nt kastje en de switch een aantal keer herstart....

Wat ik ook zag is dat pppoe0 disconnected was toen ik er weer op kon, nogmaals erl restart en toen was ie connected en doet mijn internet het weer en mijn wifi ook...

Maar eigenlijk ben ik wel benieuwd of iemand zou weten wat het issue kan zijn en wellicht of iemand het herkent?

Ik kan ook weer terug naar de 1.9.x (laatste versie daarvan om te kijken of het dan stabiel is) of is er een versie waarvan bekend is dat die optimaal werkt?

Ik heb overigens KPN draaien en tot ik de ERL naar 1.10.3 zette en voor ik de unifi switch had waren er geen problemen.... in de switch heb ik op wlan de multicast uitstaan en ik had de igpm vink uitgezet op het wlan (verzoek ubnt) maar toen begon de ellende... dus ik heb de igpm vink weer aangezet vanmorgen om te kijken of dat wellicht iets oplost. In elk geval heb ik nu wifi. UBNT zei dat die vink enkel werkte met een USG.... maar ik vraag het me af....

any idea?

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
[...]

Op zich wel stabiel. Afgezien van het door mij geschetste probleem (dat een andere oorzaak kan hebben) loopt hij vlekkeloos.
zeroday schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:45:
[...]

ik gebruik dagelijks L2TP, "OpenVPN" (via VM omdat het kan), andere poortjes zoals SSH, HTTPS etc. naar mijn server(s) .. op de USG, no probs.. anders had ik allang in de hoogste boom lopen te janken als een kat ;)
niet toevallig je home ip gewijzigd en je dns nu zit te verwijzen naar een niet meer aan jou USG gekoppelde IP adres?
Dat heb ik al tig keer gecontroleerd ;). Cijfertje voor cijfertje.

Het werkt wel als ik met mijn telefoon op mijn eigen wifi netwerk zit. Hoewel ik in (bijvoorbeeld) DS-CAM enkel m'n externe IP adres heb ingevoerd. M.a.w. dat IP adres is goed èn het ligt niet aan de Synology.

Het moet de port forwarding van extern naar het interne ip zijn. Maffe is dat ik dus niks veranderd heb, maar dat het 'ineens' niet meer werkte.

Als ik zoek op internet kom ik meerdere mensen tegen die dit probleem hebben/hadden, maar waar het soms 'ineens' weer wel werkte. Dat maakt het allemaal niet eenvoudiger.

Misschien ligt het wel bij Ziggo :X.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

TPA schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:48:
Ik heb unifi controler 5.7.x (laatste) draaien en de laatste officiele firmware op de AP AC Lite (3x) en op mijn unifi 24 switch.

op mijn erl had ik 1.10.3 draaien maar ik verloor internet af en toe of het liep op tv even vast... dus maar naar 1.10.5 gegaan en toen was wifi helemaal weg en internet ook.....

Op de switch waren poorten geblockt o.a. naar mijn ERL.... en naar mijn wifi.

Snap niet wat het issue kan zijn.

Ik had een raspberry pi met wifi en lan connected, die heb ik voor wifi uitgezet om dat mogelijk issue uit te sluiten (draaide zo overigens al 3 jaar)

Ik heb de router, het nt kastje en de switch een aantal keer herstart....

Wat ik ook zag is dat pppoe0 disconnected was toen ik er weer op kon, nogmaals erl restart en toen was ie connected en doet mijn internet het weer en mijn wifi ook...

Maar eigenlijk ben ik wel benieuwd of iemand zou weten wat het issue kan zijn en wellicht of iemand het herkent?

Ik kan ook weer terug naar de 1.9.x (laatste versie daarvan om te kijken of het dan stabiel is) of is er een versie waarvan bekend is dat die optimaal werkt?

Ik heb overigens KPN draaien en tot ik de ERL naar 1.10.3 zette en voor ik de unifi switch had waren er geen problemen.... in de switch heb ik op wlan de multicast uitstaan en ik had de igpm vink uitgezet op het wlan (verzoek ubnt) maar toen begon de ellende... dus ik heb de igpm vink weer aangezet vanmorgen om te kijken of dat wellicht iets oplost. In elk geval heb ik nu wifi. UBNT zei dat die vink enkel werkte met een USG.... maar ik vraag het me af....

any idea?
Volgens mij zit het issue in de pppoe0 die er steeds uitklapt.

Ik ga eens kijken hoe terug te gaan naar 1.9.7 hotfix 4
En ik hoop dat het issue dan is opgelost

Edit....

Niet dus nu krijg ik een json error....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
Zojuist weer bijna een uur een chatsessie gehad. Uiteindelijk heb ik ze een Putty logbestand met het commando show tech-support | no-more moeten sturen en vanuit de controller een support info bestand gestuurd. Dit gaan ze onderzoeken en komen er later op terug. Als ik meer weet meld ik mij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwad schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:00:
Zojuist weer bijna een uur een chatsessie gehad. Uiteindelijk heb ik ze een Putty logbestand met het commando show tech-support | no-more moeten sturen en vanuit de controller een support info bestand gestuurd. Dit gaan ze onderzoeken en komen er later op terug. Als ik meer weet meld ik mij weer.
Ja ik wacht ook nog steeds ;-)

Ik ben benieuwd of ze het serieus op pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
xbeam schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 04:36:
[...]

De decrypt error komt volgens Ubnt omdat ssh key’s tussen de controller en usg niet meer kloppen.

Komt vaker voor bij 4.4.22 en 4.4.25. Maar niemand verandert de ssh key;-(

Oplossing is usg verwijderen uit de controller en de usg een set-default geven. En dan de usg opnieuw adopten
yep, heb ik ook allemaal gelezen :)
set-default, zelfs fysieke reset, forger in de controller, controller opnieuw geinstalleerd, maakt allemaal niks uit. Overigens draait de controller op windows. Ik lees ook nergens echt oplossingen, alleen een berg adviezen ter herinstallatie. Vond wel 1 thread waar iemand de database hackte om een ghost entry te verwijderen, mja een uninstall met remove en herinstall zou dat ook moeten oplossen.

I'm lost for now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55
Heren als het aan de gang is (IPTV icm Inet) hoor ik graag de oplossing. Net maar de zolder opgekropen voor de experiabox aan te sluiten. 😔

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bockelaar schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:59:
[...]

yep, heb ik ook allemaal gelezen :)
set-default, zelfs fysieke reset, forger in de controller, controller opnieuw geinstalleerd, maakt allemaal niks uit. Overigens draait de controller op windows. Ik lees ook nergens echt oplossingen, alleen een berg adviezen ter herinstallatie. Vond wel 1 thread waar iemand de database hackte om een ghost entry te verwijderen, mja een uninstall met remove en herinstall zou dat ook moeten oplossen.

I'm lost for now :)
Ja die database hack heb ik ook besproken met Ubnt support. Maar dat kan volgens daisy van Ubnt support alleen met switch en Ap’s en weer niet met usg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Iemand een optie waar ik de MW-RA-450-1 - Maxxwave Rack Mount Adapter kan bestellen? Heb wel een shop in de USA maar 60 euro verzendkosten zijn wat veel..

Als iemand een idee heeft om de USG 3p in een 19inch rack te doen dan hoor ik dat ook graag :)

Afbeeldingslocatie: https://www.balticnetworks.com/media/catalog/product/m/w/mw-ra-450-1_angled.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 01-07-2018 13:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

TPA schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:27:
[...]

Volgens mij zit het issue in de pppoe0 die er steeds uitklapt.

Ik ga eens kijken hoe terug te gaan naar 1.9.7 hotfix 4
En ik hoop dat het issue dan is opgelost

Edit....

Niet dus nu krijg ik een json error....
Unifi backup van maand geleden teruggezet en dat issue lijkt op gelost....
ERL terug naar 1.9.7 hotfix 4 dat gaf een error, maar na een dag uit, is die weer verdwenen..... straks na max maar eens opnieuw in het netwerk hangen en kijken of ie het blijft doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

Ik krijg hem nog niet binnen op de RPi3.
Ws hebben ze een canary-period ingebouwd.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
BushWhacker schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:49:
[...]

Ik krijg hem nog niet binnen op de RPi3.
Ws hebben ze een canary-period ingebouwd.
Volgens mij duurt dat een week, ik heb hem op de CK via ssh + wget gedownload en geinstalleerd

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:22
xbeam schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:56:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
configure

commit
save
exit
Hier exact hetzelfde probleem sinds de controller upgrade naar 5.8.23. Ook met 5.8.24 nog niet werkend.
De experiabox in DMZ doet zn werk gelukkig wel prima. Maar toch wil ik dat ding weg hebben.

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

alexbl69 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:11:

Het moet de port forwarding van extern naar het interne ip zijn. Maffe is dat ik dus niks veranderd heb, maar dat het 'ineens' niet meer werkte.

Als ik zoek op internet kom ik meerdere mensen tegen die dit probleem hebben/hadden, maar waar het soms 'ineens' weer wel werkte. Dat maakt het allemaal niet eenvoudiger.

Misschien ligt het wel bij Ziggo :X.
Ik dacht dat het aan mij lag; ongeveer zelfde probleem...
Kan opeens dsm niet meer benaderen vanaf Mn werk sinds donderdag.
Ook ziggo...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GJ007 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 00:28:
[...]

Ik dacht dat het aan mij lag; ongeveer zelfde probleem...
Kan opeens dsm niet meer benaderen vanaf Mn werk sinds donderdag.
Ook ziggo...
Ook niet via 4G??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hier in ieder geval niet. De thuisaansluiting (welke ik probeer te bereiken) is Ziggo.

Zowel via 4G als via mijn zaak (weet niet eens welke provider, maar in ieder geval geen Ziggo) kan ik geen verbinding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

alexbl69 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:04:
[...]

Hier in ieder geval niet. De thuisaansluiting (welke ik probeer te bereiken) is Ziggo.

Zowel via 4G als via mijn zaak (weet niet eens welke provider, maar in ieder geval geen Ziggo) kan ik geen verbinding krijgen.
bij mij op het werk ook ziggo zakelijk... dus krijg de indruk dat ziggo poorten heeft dichtgegooid?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Is Ziggo niet gewoon begonnen met CGN (Carrier Grade NAT) en zijn ze gewoon bezig om eigen servers te bannen (staat al jaren in de voorwaarden) voor particuliere abonnees?
Op die manier spelen ze IPV4 adressen vrij voor de zakelijke klanten.

[ Voor 24% gewijzigd door GerkeP op 02-07-2018 11:21 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Bij mij werkt het gewoon nog remote. Zowel zakelijk als prive een Ziggo verbinding.
Via 4G (T-Mobile) naar thuis werkt ook nog gewoon.

Ziggo modem in Bridge en Unifi USG-3P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
alexbl69 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:04:
[...]

Zit je niet op IPV6 toevallig ?

Ik heb een USG 3p met Ziggo 40/4 en een technicolor en mijn porten zijn nog open.

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 02-07-2018 11:32 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
HKLM_ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:24:
[...]

Zit je niet op IPV6 toevallig ?

Ik heb een USG 3p met Ziggo 40/4 en een technicolor en mijn porten zijn nog open.
Nope, nog gewoon op 4.

Mijn modem staat ook in bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
alexbl69 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Nope, nog gewoon op 4.

Mijn modem staat ook in bridge.
Check eens met een online portscanner of die je port wel kan vinden:
https://pentest-tools.com...-port-scanner-online-nmap

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
HKLM_ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:43:
[...]

Check eens met een online portscanner of die je port wel kan vinden:
https://pentest-tools.com...-port-scanner-online-nmap
No open ports

Ports: Top 100 common ports
Ping host: True
Detect OS: False
Detect svc version: True
Traceroute: False

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
alexbl69 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:00:
[...]

No open ports

Ports: Top 100 common ports
Ping host: True
Detect OS: False
Detect svc version: True
Traceroute: False
Dat is wel wazig al eens een support chat met ubnt gestart?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Nou heb ik een vaag probleem...

Wired netwerk, elke zoveel minuten dropt de ping.. en Wireless ngaat gewoon door :S
Je zou denken dat het andersom is 8)7 iemand hier ervaring mee?

== edit ==
En net zo snel als het kwam.. was het ook weer weg :|

[ Voor 15% gewijzigd door Aherin op 02-07-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Beste,

Ik zou graag jullie advies willen hebben.

Ik werk bij een bedrijf met 300 + medewerkers en ongeveer 28 locaties.
Momenteel hebben we een IP-VPN oplossing via Ziggo en hier zijn we niet erg tevreden over.

Momenteel hebben we al onze HP switchen vervangen voor unifi en zijn er tevreden over.
Nu komt het ik zit met het volgende idee maar twijfel nog.

We hebben momenteel een USG XG 8 en een aantal usg Pro 4.
Het idee is om de USG xg 8 in het datacenter te plaatsen op de overige 27 locaties een USG pro 4 en dan site to site vpn op te zetten per locatie heeft iemand hier ervaring mee hoe is de snelheid en stabiliteit.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Persoonlijk zou ik daar een tender voor uitschrijven en een gerenommeerd bedrijf het laten oplossen. Iemand met echte WLAN specialisten in dienst. Daar mag je van verwachten dat ze site surveys doen, met een goed voorstel komen en de zaak fixen zodat je een goed beheerbare en stabiele oplossing krijgt ipv iets wat door jezelf zonder veel kennis van zaken aan elkaar geknoopt is. Nofi, maar als je deze vraag hier moet stelolen en het is zakelijk, stel je denk ik de verkeerde vraag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
Fibrenl schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:06:
Beste,

Ik zou graag jullie advies willen hebben.

Ik werk bij een bedrijf met 300 + medewerkers en ongeveer 28 locaties.
Momenteel hebben we een IP-VPN oplossing via Ziggo en hier zijn we niet erg tevreden over.

Momenteel hebben we al onze HP switchen vervangen voor unifi en zijn er tevreden over.
Nu komt het ik zit met het volgende idee maar twijfel nog.

We hebben momenteel een USG XG 8 en een aantal usg Pro 4.
Het idee is om de USG xg 8 in het datacenter te plaatsen op de overige 27 locaties een USG pro 4 en dan site to site vpn op te zetten per locatie heeft iemand hier ervaring mee hoe is de snelheid en stabiliteit.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alex
Één van onze klanten is een grote bouwer in wegen en huizen, heeft locaties in het hele land, de meeste locaties zijn aangesloten op glas van Vodafone, kleiner bouw locaties hebben vaak een simpel 4G modem. Hele netwerk op Cisco, maar dat is niet van belang.

Maar dat wil verder niets zeggen, ik denk niet dat dit soort vragen op een forum thuis hoort. Ik denk dat je eerder moet gaan kijken waarom je denkt dat er problemen te hebben met Ziggo, en daarnaast met een alternatief aan tafel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Laatst online: 18-06 12:26
ardvark99 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:41:
[...]

Één van onze klanten is een grote bouwer in wegen en huizen, heeft locaties in het hele land, de meeste locaties zijn aangesloten op glas van Vodafone, kleiner bouw locaties hebben vaak een simpel 4G modem. Hele netwerk op Cisco, maar dat is niet van belang.

Maar dat wil verder niets zeggen, ik denk niet dat dit soort vragen op een forum thuis hoort. Ik denk dat je eerder moet gaan kijken waarom je denkt dat er problemen te hebben met Ziggo, en daarnaast met een alternatief aan tafel gaan.
Mja, waarom hoort zoiets niet op t forum thuis? (oke, wel een eigen topic, maar t mag hier gerust)

ook al zou je een tender uitschrijven (of gewoon simpeler wat leveranciers uitnodigen voor een offerte traject) is het toch wel handig om wat meer achtergrond kennis te hebben.
Zeker met zo een algemene vraag met wat ze hebben en zoeken heb je tientallen opties om iets wel of niet te doen.
Je kan je IP-VPN veranderen naar een Ipsec gebaseerd iets, en je kan dan van relatief simpel Unifi, tot high end Ruckus of Cisco gaan en alles er tussenin.

Ja, alles Unifi maken kan een oplossing zijn en dan per locatie gewoon kijken naar beschikbare goede internet verbinding (of meerdere ivm load balancing en fallback) maar met Unifi kan dat haken en ogen hebben, en om daar achter te komen heb je partners nodig die daar voor je antwoorden op geven.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:22
Inmiddels staat de volgende regel bij de USG FW 4.4.21:
Upgrade WARNING: If using a VLAN tag on WAN, and on a controller version including port remapping (5.8.7 and newer), you should not upgrade to this version until upgrading to controller 5.8.12, 5.9.3, or newer. For that circumstance, USG must be provisioned by the newer controller version (which will happen automatically post-controller upgrade) before upgrading to any firmware version including port remapping support.
Zo te lezen moet je dus 5.8.12 hebben, een andere 5.8.x versie bevat dus ook dezelfde WAN VLAN bugs

Helaas zit ik op controller versie 5.8.24 en kan ik niet up/downgraden naar 5.8.12 of 5.9.3 (5.9.4 Unstable inmiddels)
Het is dus wachten op een 5.9.x Stable Candidate of een clean install, waarbij ik dat laatste in ieder geval niet ga doen, teveel werk, dan de Experiabox er maar even tussen laten.

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QempZoR schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:08:
Inmiddels staat de volgende regel bij de USG FW 4.4.21:

[...]

Zo te lezen moet je dus 5.8.12 hebben, een andere 5.8.x versie bevat dus ook dezelfde WAN VLAN bugs

Helaas zit ik op controller versie 5.8.24 en kan ik niet up/downgraden naar 5.8.12 of 5.9.3 (5.9.4 Unstable inmiddels)
Het is dus wachten op een 5.9.x Stable Candidate of een clean install, waarbij ik dat laatste in ieder geval niet ga doen, teveel werk, dan de Experiabox er maar even tussen laten.
you should not upgrade to this version until upgrading to controller 5.8.12, 5.9.3, or newer
Hoe ik het lees is dat een nieuwe controller dus ook werkt. Alleen geven ze bij "installatie" aan dat je als je nog op de oude firmware zit de Controller moet updaten naar zo'n nieuwere versies (5.8.24 bv), dan een provision doen (wat ook automatisch gebeurd na de controller update) en daarna pas de USG updaten naar de 4.4.21 firmware. Dan zou het wel goed moeten gaan voor zover ik het lees.

Maar voor diegenen wat nu al geüpdatet hebben is dat uiteraard al te laat. Maar als ze het probleem nu erkennen ga ik er ook vanuit dat er relatief snel of een nieuwe firmware of een nieuwe controller komt die het rechttrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
UniFi Cloud Key firmware 0.11.4 has been released
Changes since 0.11.2:

UniFi Controller:
Bundle UniFi Controller 5.8.24. See HERE for controller release notes.

UCK System:
Various bug fixes and improvements.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
alexbl69 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Op zich wel stabiel. Afgezien van het door mij geschetste probleem (dat een andere oorzaak kan hebben) loopt hij vlekkeloos.

[...]
Inmiddels heb ik 5.8.24 weten te installeren en draait al een aantal dagen stabiel.

Vandaag mijn USG3 binnen gekregen. Ik heb de USG geprobeerd te installeren, adopten ging, maar de laatste firmware downloaden lukt niet. Ik zit nu op 4.3.33. (Andere IP range geprogrammeerd, en set-inform ingesteld)

Zo meteen maar verder gaan. Vreemde is dat na adopten het niet lukt op via de console serieel te connecten. Na factory reset lukt het wel weer.

Ik heb hem alleen aan de LAN hangen, nog niet aan mijn Ziggo modem.

In iedergeval weer een leuke uitdaging, hopelijk kan ik mijn ASUS router snel weer terug stoppen in z'n doos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
ardvark99 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:56:
[...]

Inmiddels heb ik 5.8.24 weten te installeren en draait al een aantal dagen stabiel.

Vandaag mijn USG3 binnen gekregen. Ik heb de USG geprobeerd te installeren, adopten ging, maar de laatste firmware downloaden lukt niet. Ik zit nu op 4.3.33. (Andere IP range geprogrammeerd, en set-inform ingesteld)

Zo meteen maar verder gaan. Vreemde is dat na adopten het niet lukt op via de console serieel te connecten. Na factory reset lukt het wel weer.

Ik heb hem alleen aan de LAN hangen, nog niet aan mijn Ziggo modem.

In iedergeval weer een leuke uitdaging, hopelijk kan ik mijn ASUS router snel weer terug stoppen in z'n doos ;)
Had hier nog geen update gegeven, maar de port-forwarding werkt weer. Had link-aggregation ingesteld tussen de Synology en mijn Unify router, maar toen die laatste een update kreeg is hij teruggegaan naar de basisinstellingen.

Ik merkte dat in eerste instantie niet omdat de Synology gewoon bereikbaar bleef, alleen port-forwarding lukte niet. Kwam er gisteravond achter, LA uitgezet op de Synology en alles werkte weer.

Moraal van het verhaal; ik ga iets voorzichtiger worden met het zomaar installeren van updates ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
alexbl69 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:13:
[...]

[… knip …]

Moraal van het verhaal; ik ga iets voorzichtiger worden met het zomaar installeren van updates ;)
Daar kan ik mij iets bij voorstellen, maar in mijn geval komt ie uit de doos met een oudere versie, terwijl mijn controller een van de laatste is.

Ik wil daarom op de laatste FW versie gaan beginnen, en vandaaruit mijn configuratie op gaan bouwen. En ik moet de USG nog leren kennen, verwacht ook niet dat het plug and play is zoals de standaard huis/tuin/keuken apparaten. En ik neem aan dat bij te grote problemen, ik altijd nog een oudere FW kan installeren, al zou ik dan waarschijnlijk de config weer opnieuw moeten opzetten.

Mijn verwachting is ook niet, zoals het een paar jaar geleden ging met mijn ASUS router, uit de doos, laatste FW erop, instellen en hobbellen maar.

Zo heb ik mijn Unfi ccontroller ook al een tweede keer na een paar dagen van begin af aan weer opnieuw geinstalleerd (met een herinstallatie van mijn VM Debian).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Goedenavond allemaal,

Ik heb zojuist met succes mijn CK naar 0.11.4 geüpdatet, die met controller 5.8.24 gebundeld komt.
De firmware die bij deze controller zit, is 3.9.27. Op de UBNT community staat ook 3.9.40.
Nu lees ik in het topic van 3.9.40 dat er toch nog wat mensen zijn met stabiliteitsproblemen.
Wat voor versie draaien jullie eigenlijk? Ik zit momenteel nog op 3.9.19 en vroeg me af of het slim is te updaten naar de laatste versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik draai prive op 3.9.40 (Unifi AP Ac NanoHD, AP HD, IW en twee 8 port PoE switches).
Mijn overige sites draaien op 3.9.27

Bij mij draait het prima. Ik heb (nog) niet gelezen welke stabiliteitsproblemen mensen ervaren, maar Ubiquiti zal om een goede reden 3.9.40 nog niet naar de controller hebben gepushed.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Er is ook al een (beta) 3.9.41 en daar zijn ook nog wat zaken mee, dus zal nog even duren voordat er een 3.9.4x als stable uitkomt denk ik

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
mchl8 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:16:
Goedenavond allemaal,

Ik heb zojuist met succes mijn CK naar 0.11.4 geüpdatet, die met controller 5.8.24 gebundeld komt.
De firmware die bij deze controller zit, is 3.9.27. Op de UBNT community staat ook 3.9.40.
Nu lees ik in het topic van 3.9.40 dat er toch nog wat mensen zijn met stabiliteitsproblemen.
Wat voor versie draaien jullie eigenlijk? Ik zit momenteel nog op 3.9.19 en vroeg me af of het slim is te updaten naar de laatste versie.
Zoals hierboven vermeld wordt draait 3.9.4x, hetzij misschien met problemen, maar ik denk dat de meesten, zoals ik op 3.9.27.8537 zitten, dus daar kan je met grote waarschijnlijkheid wel naar toe gaan.

Inmiddels heb ik mijn USG aan de gang, moest wel mijn Ubee Ziggo modem reboten voordat ie internet toegang kreeg. Daarna de USG geupgraded naar laatste FW. Zat wel ff te klooien met het IP adres van de USG, ik had hem ingesteld op *.254, maar in de controller stond mijn LAN gateway op *.1/24. Op zich logisch maar ik was andere omschrijving gewend, dus kreeg de USG het zelfde adres als mijn Domain server (DHCP en DNS), wat ie natuurlijk niet leuk vond. Ik moet zo wie zo wennen waar de verschillende instellingen verspreid in de controller staat. Maar langzamer hand komt het wel goed 8)

Volgende stap is een Unifi switch, zit te kijken naar de 16 ports versie met POE. Hoeveel lawaai maken de fans eigenlijk? Is het acceptable om deze switch in de meterkast te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 18:09
ardvark99 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:17:
[...]

Volgende stap is een Unifi switch, zit te kijken naar de 16 ports versie met POE. Hoeveel lawaai maken de fans eigenlijk? Is het acceptable om deze switch in de meterkast te monteren?
Ik heb een 16 Ports met POE in de meterkast hangen. Sinds dat hij in de meterkast hangt heb ik hem nooit gehoord (alleen tijdens het opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals @Frankie20 al laat doorschemeren draaien de ventilatoren alleen als de switch te warm wordt. Op dat moment zijn ze denk ik wel hoorbaar, alleen zal het afhankelijk van jou situatie zijn of de ventilatoren ook daadwerkelijk vaak zullen draaien.

ik heb zelf deze switch op de zolder hangen, maar omdat dat alleen "opbergruimte" is kom ik daar niet vaak dus echt oordelen over volume kan ik niet, behalve dat deze hoorbaar is buiten mijn patchkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:56
Ik heb zelf een 48 poort hangen in de meterkast, deze is zeker wel aanwezig. Ik hoor 't nog net op de overloop een verdieping hoger. maar is niet storend genoeg om de fans voor te vervangen.

Als er nog mensen 10Gbit Ethernet SFP+'s zoeken die werken, dan kan ik de MikroTik S+RJ10 SFP+10G Copper Ethernet Transceiver aanraden. Werkt zonder problemen! De (2m) DAC kabel van ubiquiti kan ik dan weer niet zo aanraden, als ik 't systeem reboot dan kan ik weer in en uit gaan pluggen tot 't werkt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 20:42
Goeiemiddag,

Ik heb een klant die 3 UAP-AC-LR gebruikt in combinatie met de Cloud Key.
Ze hebben op het moment Facebook Wi-Fi aanstaan met check-in..

Maar ze zouden graag willen dat eerst klanten hun Facebook pagina 'liken' en dan pas internet krijgen in plaats van de 'check-in' . Kan ik dit via een Guest Portal handmatig aanpassen? En is er eventueel een sjabloon hiervoor verkrijgbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
TheNewBlood schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:24:
Goeiemiddag,

Ik heb een klant die 3 UAP-AC-LR gebruikt in combinatie met de Cloud Key.
Ze hebben op het moment Facebook Wi-Fi aanstaan met check-in..

Maar ze zouden graag willen dat eerst klanten hun Facebook pagina 'liken' en dan pas internet krijgen in plaats van de 'check-in' . Kan ik dit via een Guest Portal handmatig aanpassen? En is er eventueel een sjabloon hiervoor verkrijgbaar?
Als ik de settings zie Willie Howe laat zien in zijn demo video is dit niet mogelijk. Facebook WiFi is ook nog in de beta.

Als ik op de site van facebook wifi kijk staat dit er wel:
Use Facebook Wi-Fi to let your customers check in to and like your Facebook Page before using the web for free
Can I require customers to “Like” my page on top of the check-in?

You cannot require that the user “Likes” your Facebook page. However, after the users have checked in they will automatically be prompted to like your page
Persoonlijk: Ik hoef geen publieke wifi maar het idee van facebook als login is echt idioot wat mij betreft (je sluit nogal wat mensen uit :P)

[ Voor 41% gewijzigd door HKLM_ op 04-07-2018 16:21 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HKLM_ schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:40:
Persoonlijk: Ik hoef geen publieke wifi maar het idee van facebook als login is echt idioot wat mij betreft (je sluit nogal wat mensen uit :P)
AMEN! :)
consolefreak schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:30:
Als er nog mensen 10Gbit Ethernet SFP+'s zoeken die werken, dan kan ik de MikroTik S+RJ10 SFP+10G Copper Ethernet Transceiver aanraden. Werkt zonder problemen! De (2m) DAC kabel van ubiquiti kan ik dan weer niet zo aanraden, als ik 't systeem reboot dan kan ik weer in en uit gaan pluggen tot 't werkt. :/
En dat ligt aan de kabel of de SFP+ modules van MikroTik ?

Ik gok op het laatste ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
Het zijn twee losse dingen, de DAC kabel zit tussen mijn server en Switch, 2x mikrotek sfp+ tussen werkstation en switch. De eerste geeft dus vage problemen zoals omschreven, deze zal ik ooit wel een keer vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het idee van facebook als login is sowieso een hele slechte keus om als "trusted authenticating party" te hanteren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

consolefreak schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:39:
Het zijn twee losse dingen, de DAC kabel zit tussen mijn server en Switch, 2x mikrotek sfp+ tussen werkstation en switch. De eerste geeft dus vage problemen zoals omschreven, deze zal ik ooit wel een keer vervangen.
Ik las van de week een artikel over de keuze tussen 10GBASE-T en (Q)SFP+.

TL;DR: 10GBASE+T gebruikt dubbel zoveel energie als SFP+ en low power SFP+ is onderweg. En QSFP is nog zuiniger. Op een rack vol 1U servers met dual 10Gbit aansluitingen kan dat gauw 300-500W per rack schelen. Mocht je dingen gaan vervangen: Een 10G SFP+ optic heb je voor 14 euro bij fiberstore.. :)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
Dat gaat nogal lastig met Cat6 in de muren ;) Thnx voor tip. Was het in mijn thuissituatie niet van plan om eerlijk te zijn. Ik wilde juist laten weten dat de combinatie goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Ik heb ook de 16 ports in mijn meterkast hangen en dat gaat uitstekend, fans gaan nooit aan. Bijna alle poorten zijn in gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 11-09 15:13
De Unifi US-16-XG switch lijkt ons een goed alternatief om de 10GBe poorten op aan te sluiten van onze nieuwe servers, maar er wordt bij deze switch vooral gesproken over een core-switch waar andere switches op aangesloten kunnen worden.

Onze gewenste functionaliteit lijkt ons echter prima te werken met deze US-16-XG; twee stuks in totaal en per server 2 SPF 10GBe glas load-balanced verdeeld over deze beiden.

Of is zo'n 'aggregatie' core-switch niet voor dit gebruik bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rookie no. 1 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:23:
De Unifi US-16-XG switch lijkt ons een goed alternatief om de 10GBe poorten op aan te sluiten van onze nieuwe servers, maar er wordt bij deze switch vooral gesproken over een core-switch waar andere switches op aangesloten kunnen worden.

Onze gewenste functionaliteit lijkt ons echter prima te werken met deze US-16-XG; twee stuks in totaal en per server 2 SPF 10GBe glas load-balanced verdeeld over deze beiden.

Of is zo'n 'aggregatie' core-switch niet voor dit gebruik bedoelt?
Een echt antwoord durf ik je niet te geven, maar als je deze switch puur voor dat doeleinde gaat gebruiken en je verder geen UniFi hardware hebt (klinkt namelijk alsof je hem in datacenter of zo in wil zetten) zou ik eerder kijken naar de pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 16 XG. Zelfde hardware, alleen kun je deze rechtstreeks beheren i.p.v. alles via de controller te moeten doen. Waarbij de EdgeMax lijn sowieso meer is ingericht op enterprise gebruik etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
RobertMe schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:33:
[...]

Een echt antwoord durf ik je niet te geven, maar als je deze switch puur voor dat doeleinde gaat gebruiken en je verder geen UniFi hardware hebt (klinkt namelijk alsof je hem in datacenter of zo in wil zetten) zou ik eerder kijken naar de pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 16 XG. Zelfde hardware, alleen kun je deze rechtstreeks beheren i.p.v. alles via de controller te moeten doen. Waarbij de EdgeMax lijn sowieso meer is ingericht op enterprise gebruik etc.
Ik zou ook zeker de EdgeSwitch aanraden. Je wil hier niet de unifi lijn voor gebruiken.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

consolefreak schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:52:
Dat gaat nogal lastig met Cat6 in de muren ;) Thnx voor tip. Was het in mijn thuissituatie niet van plan om eerlijk te zijn. Ik wilde juist laten weten dat de combinatie goed werkt.
Dat moet ik nog eens thuis proberen: zelf een connector aan een stukkie glas zetten. Het is niet heel lastig. Het is alleen iets wat ik nog niet eerder gedaan heb.

Als je dit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2TqqwQR.jpg

op de muur wilt is er geen handige oplossing behalve zelf een connector aanzetten. De klassieke aanpak is een pigtail met een connector aan de andere kant lassen, maar er is niets om je splice netjes en veilig in een wanddoos weg te werken voor zover ik weet.

Edit:

En een minuut later gaat het lampje branden :(

De truuk is dat je de kabel van de wcd naar de meterkast trekt. Dan heb je geen overlengte en kwetsbare splice in je wanddoos, maar in de meterkast. En daar maakt de afwerking minder uit en heb je de ruimte voor een splice box.

[ Voor 18% gewijzigd door burne op 05-07-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:55
Gewoon ST connectors nemen, die zijn vrij gemakkelijk zelf te monteren. :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MewBie schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:26:
Gewoon ST connectors nemen, die zijn vrij gemakkelijk zelf te monteren. :P
Zal ik je een geheimpje verklappen? De procedure voor het monteren is in alle gevallen vrijwel gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:55
burne schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 01:05:
[...]

Zal ik je een geheimpje verklappen? De procedure voor het monteren is in alle gevallen vrijwel gelijk.
Voor ST connectors heb je geen lijm, primers, etc nodig. Die krimp je op de ader met een krimptang. :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Was het niet zo dat ICMP standaard geblokkeerd was door de firewall in de USG? En als je deze aan wilt zetten je een regel moet maken in de WAN_LOCAL ?

Ik merkte vanmorgen dat ik mijn ip kan pingen zonder een allow regel in de firewall.. Iemand dit dit ook eens kan testen?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:03:
Was het niet zo dat ICMP standaard geblokkeerd was door de firewall in de USG? En als je deze aan wilt zetten je een regel moet maken in de WAN_LOCAL ?

Ik merkte vanmorgen dat ik mijn ip kan pingen zonder een allow regel in de firewall.. Iemand dit dit ook eens kan testen?
WAN IP is bij mij niet te pingen. Ik draai overigens 4.4.23dev.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HKLM_ schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:03:

Ook hier niet te pingen. USG 4.4.22 en controller 5.8.23 (die ik nu maar eens ga updaten naar .24 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
RobertMe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Ook hier niet te pingen. USG 4.4.22 en controller 5.8.23 (die ik nu maar eens ga updaten naar .24 :P)
Kan ook aan mij liggen hoor. Ik had een ICMP allow aangemaakt en een ping opgestart. Daarna de ICMP rull verwijderd maar mijn ping loopt gewoon door in deze sessie ik had verwacht dat deze zou stoppen.

Een nieuwe sessie stopt wel direct maar de huidige loopt door :D

Cloud ☁️

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.