Niets van wat je al niet draait. Je hoeft echt geen extra services in te richten.
1. Ervoor zorgen dat je de DNS namen van je machines goed hebt staan
2. je USG is je 'DNS' provider dus die verzorgt d.m.v. of DHCP of fixed IP dat de machines in je domein werken
3. bij settings - networks - lan geef je je domeinnaam op. In mijn geval is dat gewoon een normale domeinnaam die ik heb en die gebruik ik voor 99% alleen maar intern. Dangooit ie je domeinnaam achter de hostname via DHCP
3a. in de controller bij de namen van je machines kan je bijv. bij fixed ips de gehele dns naam meegeven
zo heb ik in mijn normale externe dns 90% van al mijn prive subdomeinen niet gedefinieerd. als jij vanaf buiten naar bijv. subdomein 'media.myawesomestuff.com' dan kom je er nooit, maar ik intern wel.
Als je het wel configureert in je externe DNS dan kan dit in sommige gevallen problemen geven (bijv. als je via je DHCP onder windows af en toe wat dns problemen hebt (gebeurt vooral na een firmware upgrade) dan krijg je of geen goede lookup of je moet bijv. eerst een ipconfig /flushdns doen om de juiste IP weer te krijgen.
4. Je kan dit alles ook met een pihole doen, maar is niet nodig. De USG doet hierin wat ie moet doen.
En als dat niet werkt dan gewoon onder bijv. windows je host file aanpassen
waar je gewoon verwijst naar de interne IP adressen van je machines
Oh en het mooie van dit alles: het domeinnaam wat je bedenkt hoeft niet perse van jezelf te zijn
zo zou je pinup.playboy.com gewoon intern kunnen draaien