[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.373 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:39
vandermark schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:03:
[...]

Ik heb beneden een in-wall. Voordeel is dat die ook een ethernet aansluiting heeft. Daarnaast ideaal om op wanddoos vast te maken, ziet er ook beter uit dan een ronde schotel tegen een wand. De ronde schotels horen imo tegen plafond en de inwall past beter tegen muur.
Past deze dan in de wanddozen die wij standaard in Nederland gebruiken? Dus in een enkelvoudige wanddoos, 40 of 50 mm diep. En dekt ie de hele doos af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ardvark99 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Past deze dan in de wanddozen die wij standaard in Nederland gebruiken? Dus in een enkelvoudige wanddoos, 40 of 50 mm diep. En dekt ie de hele doos af?
Volgens mij is het niet zozeer dat een IW in de wanddoos valt, maar voornamelijk er overheen. De aansluiting zit in het midden tussen de schroefgaten, en er is een hele reeks schroefgaten voor de verschillende soorten dozen, waaronder dus de doos die in NL gebruikt wordt. Volgensmij is er dus maar een kleine uitstulping aan de achterkant en die past altijd, dus ook in NL dozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De IW schroef je vast op de doos, zoals je ook met een inbouwstopcontact zou doen :)
Enige dingetje is dat je een UTP stekker uit de doos moet laten komen; daar sluit je hem mee aan, niet met een punchtool.

Reden dat ik de IW overweeg is dat we boven te weinig dekking hebben en we overal in het huis inbouwdozen met UTP hebben (1x woonkamer, 1x slaapkamer zoontje en 1x zolder. Op alle plekken wil ik ook gewoon een vaste UTP aansluiting houden aangezien er (zeker in de woonkamer en op zolder) nog meer op moet dan alleen een AP ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

The Eagle schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:21:
De IW schroef je vast op de doos, zoals je ook met een inbouwstopcontact zou doen :)
Enige dingetje is dat je een UTP stekker uit de doos moet laten komen; daar sluit je hem mee aan, niet met een punchtool.

Reden dat ik de IW overweeg is dat we boven te weinig dekking hebben en we overal in het huis inbouwdozen met UTP hebben (1x woonkamer, 1x slaapkamer zoontje en 1x zolder. Op alle plekken wil ik ook gewoon een vaste UTP aansluiting houden aangezien er (zeker in de woonkamer en op zolder) nog meer op moet dan alleen een AP ;)
In ons (nieuwbouw) huis ga ik op de begane grond en de 1e verdieping gebruik maken van de Unifi AP HD-nano (had de HD's, maar als het kleiner kan... dan doe ik dat ook :) ). Echter op de 2e krijgen we een puntdak en daar kan ik helaas geen nano op het plafond hangen.
Dus daar ga ik een IW-Pro (omdat het kan >:) ) gebruiken. Ik ben er van overtuigd dat deze voldoende bereik gaat hebben als ik hem op de binnen muur (metal stud) ga schroeven.
Worst case kan ik hem nog verplaatsen en een 2e in de andere kamer plaatsen. Dan hangen ze in de uiterste hoeken en als ik dan geen bereik heb eet ik me schoen op.

Ik heb nu 19 sites met Unifi apparatuur hangen, van AC-Lites's tot HD's (incl. enkele IW's) en het bereik van deze apparaten is echt fenomenaal met 0 klachten.

Dus met een IW zou je prima bereik moeten hebben. Wat is de oppervlakte van de zolder en waar ga je hem hangen? Een beetje centraal?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 17:59
De in wall's passen toch niet op een normale electrainbouwdoos? Of is dat met de nieuwe versies wel het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
jantje112 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:46:
De in wall's passen toch niet op een normale electrainbouwdoos? Of is dat met de nieuwe versies wel het geval?
Zolang het een doos is met 1 punt erin wel, dus als het dubbel is (bijv dubbel coax of dubbel UTP dan niet, dan moet binnenkant eruit en dan komt dit ding erop geschroefd).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik heb dus ook 5 in-walls kunnen scoren op Amazon voor 240 euro. mooie deal, alleen de In-walls ondersteunen alleen passive PoE, dus moet ook nog een unifi switchje erbij halen. Wat een zonde :+

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

rally schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:28:
[...]

In ons (nieuwbouw) huis ga ik op de begane grond en de 1e verdieping gebruik maken van de Unifi AP HD-nano (had de HD's, maar als het kleiner kan... dan doe ik dat ook :) ). Echter op de 2e krijgen we een puntdak en daar kan ik helaas geen nano op het plafond hangen.
Dus daar ga ik een IW-Pro (omdat het kan >:) ) gebruiken. Ik ben er van overtuigd dat deze voldoende bereik gaat hebben als ik hem op de binnen muur (metal stud) ga schroeven.
Worst case kan ik hem nog verplaatsen en een 2e in de andere kamer plaatsen. Dan hangen ze in de uiterste hoeken en als ik dan geen bereik heb eet ik me schoen op.

Ik heb nu 19 sites met Unifi apparatuur hangen, van AC-Lites's tot HD's (incl. enkele IW's) en het bereik van deze apparaten is echt fenomenaal met 0 klachten.

Dus met een IW zou je prima bereik moeten hebben. Wat is de oppervlakte van de zolder en waar ga je hem hangen? Een beetje centraal?
Zolder heeft ook puntdak, ca 8x5,5m, komt 1 UTP binnen aan de buitenmuur (daar waar niet de trap zit). Doos zit op ca 30 cm van de grond (standaardhoogte in nieuwbouwhuis, hebben we overal).
Zolder staat evenwel op de nominatie voor verbouwing ergens de komende jaren.
Alternatief kan ik ook een AP (in dat geval wel een AC Pro) in het trapgat van de eerste naar de zolder aan de muur hangen. Dan zou ik beide verdiepingen volgens mij mee moeten kunnen pakken? Moet ik alleen wat extra kabels trekken.
Beneden zou een IW ook kunnen maar is denk ik een AC Pro achter het gordijn aan de muur handiger. UTP loopt toch al richting plafond (gaat daar kabelgoot in naar andere kant van de kamer om AV van netwerk te voorzien).
Kort gezegd heb ik voor de bovenverdirpingen de volgende opties:
1) 1x IW op zolder, 1x IW op 1e verdieping
2) 1x AC Pro aan de wand in het trapgat
Is dus alleen nog de overweging wat ik in de woonkamer ga doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeGek schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:13:
Ik heb dus ook 5 in-walls kunnen scoren op Amazon voor 240 euro. mooie deal, alleen de In-walls ondersteunen alleen passive PoE, dus moet ook nog een unifi switchje erbij halen. Wat een zonde :+
E240 en passive PoE? Klinkt alsof het het oude, 802.11n only, model is? De "nieuwe" AC IW werkt op PoE volgens 802.11af en/of 802.11at (afhankelijk of je PoE passthrough wil gebruiken) en kost uit mijn hoofd ~E90 per stuk en dus ~E440 per 5 pack (zoals de pricewatch bevestigd: goedkoopste voor de 5 pack is E420)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

RobertMe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:07:
[...]

E240 en passive PoE? Klinkt alsof het het oude, 802.11n only, model is? De "nieuwe" AC IW werkt op PoE volgens 802.11af en/of 802.11at (afhankelijk of je PoE passthrough wil gebruiken) en kost uit mijn hoofd ~E90 per stuk en dus ~E440 per 5 pack (zoals de pricewatch bevestigd: goedkoopste voor de 5 pack is E420)
Zijn gewoon de "nieuwe" ACs, was een tijdelijk prijsfout bij Amazon die ze toch honereerde; Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/qYmB6a.jpg

Nu heb ik ze aangesloten op m'n TP-Link PoE switch maar gingen ze niet aan, op een standaard Unifi powerbrickje wel, dus ging ik ervan uit dat ze alleen Passive-poe ondersteunen, nu ik erover nadenk kan ook PoE op die poortjes uit staan...stom :o

[ Voor 4% gewijzigd door TeGek op 22-06-2018 14:12 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeGek schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Zijn gewoon de "nieuwe" ACs, was een tijdelijk prijsfout bij Amazon die ze toch honereerde; [afbeelding]

Nu heb ik ze aangesloten op m'n TP-Link PoE switch maar gingen ze niet aan, op een standaard Unifi powerbrickje wel, dus ging ik ervan uit dat ze alleen Passive-poe ondersteunen, nu ik erover nadenk kan ook PoE op die poortjes uit staan...stom :o
Nice, in het vervolg mag je zo'n prijsfouten ook wel in dit topic melden ;)

M.b.t. gebruik van de Ubiquiti PoE injectors moet je wel opletten, afhankelijk van of het 24V of 48V is etc., want volgens mij zijn die injectors van Ubiquiti altijd "passive" en nooit 802.3af / 802.3at.

Don't try this at home, maar ik meen gelezen te hebben dat je de AC IW via een 48V passive injector van stroom kunt voorzien. Maar voor hetzelfde geldt overlijdt het ding als je het probeert omdat die wel op 24V draait

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:22
Heb 3 AC -IW, 2 op 1e verdieping en 1 op de zolderverdieping. Prima stabiele accesspoints. Op 1 heb ik ook via POE een buitencamera HIKVISION aangesloten. Nadeel vind ik dat de DATA port geen VLAN trunks ondersteunt. Zie https://community.ubnt.co...nking/m-p/2353921#M297587.
Ik heb in de studeerkamer een switch hangen achter de data poort maar daar kan dus alleen 1 vlan op. Weet niet of VLAN trunks wel worden ondersteund op de data poort van de "schotels"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
tcviper schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Zolang het een doos is met 1 punt erin wel, dus als het dubbel is (bijv dubbel coax of dubbel UTP dan niet, dan moet binnenkant eruit en dan komt dit ding erop geschroefd).
Ik moet alles nog frezen en in principe heb ik alle stopcontacten steeds op een eigen doosje gezet. Dus als ik deze gewoon in een normale inbouwdoos kan zetten, dan ga ik ook een aantal in wall's gebruiken.

Overigens is unifi echt een uitkomst voor de normale gebruiker. Moet er niet aan denken dat het allemaal via de CLI zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC02010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
GermanPivo schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:58:
[...]

Wat voor apparatuur gebruik je verder? Ik zelf draai dit met USG + Unifi switches en heb op de poorten waar de IPTV het 'switch port profile' ingesteld op VLAN 640. Als de decoder namelijk alle VLAN's krijgt aangeboden, gaat het mis...
[afbeelding]
hierbij de screenshots die ik beloofd had
(beter laat dan nooit ) door omstandigheden

maar die switchport wat heb je als native en wat als tagged??

heb je misschien paar screenshots van jou instellingen
kan ik dat is proberen want de vrouw wordt ongeduldig 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fk2XfLHbaM0P2Sspv9ezLg0k/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0jkDZHYmGbN1voDiVfmWEpDP/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bol1KN8HbbWrxjviKLysU3LS/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/afQRQXlRHjWLo5IRSMM2hbQq/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q1qlFrWTdHTVT6WSvHMPRIwf/thumb.jpg

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
tomdh76 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:16:
Heb 3 AC -IW, 2 op 1e verdieping en 1 op de zolderverdieping. Prima stabiele accesspoints. Op 1 heb ik ook via POE een buitencamera HIKVISION aangesloten. Nadeel vind ik dat de DATA port geen VLAN trunks ondersteunt. Zie https://community.ubnt.co...nking/m-p/2353921#M297587.
Ik heb in de studeerkamer een switch hangen achter de data poort maar daar kan dus alleen 1 vlan op. Weet niet of VLAN trunks wel worden ondersteund op de data poort van de "schotels"
Welke controller versie gebruik je dan? want met 5.8 kan ik vlans gewoon pakken op de IW poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
tcviper schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:16:
[...]

Welke controller versie gebruik je dan? want met 5.8 kan ik vlans gewoon pakken op de IW poorten.
Ik heb versie 5.7.20. Op zich kan ik op de data poort van de IW wel bijvoorbeeld VLAN 40 zetten en dan de switch erachter heeft VLAN 40. Maar ik wil graag VLAN 40 en VLAN1 en VLAN 30 doorzetten zodat ik op de switch erachter dan weer de VLAN's kan verdelen over de poorten maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
tomdh76 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:57:
[...]

Ik heb versie 5.7.20. Op zich kan ik op de data poort van de IW wel bijvoorbeeld VLAN 40 zetten en dan de switch erachter heeft VLAN 40. Maar ik wil graag VLAN 40 en VLAN1 en VLAN 30 doorzetten zodat ik op de switch erachter dan weer de VLAN's kan verdelen over de poorten maar dat werkt niet.
Ik heb zelf nog geen Ubiquiti switches, maar wanneer ik de demo site https://demo.ubnt.com/manage bekijk, kan je switch port profiles aanmaken, met bepaalde of alle VLANs getagt, en die geef je dan aan een specifieke poort om een soort trunck poort te maken. En daar hang je de volgende switch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:29:
[...]

Ik heb zelf nog geen Ubiquiti switches, maar wanneer ik de demo site https://demo.ubnt.com/manage bekijk, kan je switch port profiles aanmaken, met bepaalde of alle VLANs getagt, en die geef je dan aan een specifieke poort om een soort trunck poort te maken. En daar hang je de volgende switch aan.
Standaard bestaat er sowieso een port profile all, die uiteraard automatisch wordt bijgewerkt. Daarnaast wordt voor elk netwerk dat je aanmaakt ook meteen een gelijknamig port profile aangemaakt met dat netwerk als untagged.

Het probleem van @tomdh76 is echter dat je blijkbaar bij het In-Wall AP niet dat all port profile kunt toekennen aan de poort(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
RobertMe schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 05:33:
[...]

Standaard bestaat er sowieso een port profile all, die uiteraard automatisch wordt bijgewerkt. Daarnaast wordt voor elk netwerk dat je aanmaakt ook meteen een gelijknamig port profile aangemaakt met dat netwerk als untagged.

Het probleem van @tomdh76 is echter dat je blijkbaar bij het In-Wall AP niet dat all port profile kunt toekennen aan de poort(en).
Op zich kan ik het all port profile toekennen aan de IW. Echter in de switch die daaraan gekoppeld zit kunnen de VLAN's niet goed worden gescheiden. Ik heb het met twee verschillende switchen geprobeerd en het lijkt dus een beperking te zijn van de IW data poort:

https://community.ubnt.co...nking/m-p/2353921#M297587

Maar als het iemand is gelukt om dit toch te doen houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
tomdh76 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Op zich kan ik het all port profile toekennen aan de IW. Echter in de switch die daaraan gekoppeld zit kunnen de VLAN's niet goed worden gescheiden. Ik heb het met twee verschillende switchen geprobeerd en het lijkt dus een beperking te zijn van de IW data poort:

https://community.ubnt.co...nking/m-p/2353921#M297587

Maar als het iemand is gelukt om dit toch te doen houd ik me aanbevolen
Zo aan dat topic te lezen gaat dat niet lukken. Is al eerder wat om te doen geweest in de Feature Requests: https://community.ubnt.co...n-LAN-ports/idi-p/1742694 .. 2016 .. vrees dat het weinig prio heeft bij UBNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

tomdh76 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:57:
Settings > Profiles > Switch Ports
Daar een profile aanmaken, kan je alle VLAN's aanvinken die je maar wil.
Dan de poort op je net aangemaakte profiel zetten, en klaar.

Wat ardvark zei dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil er iemand zijn JSON file delen die het mogelijk maakt zowel data als TV van XS4all te gebruiken? Ik ben al avonden bezig om een KPN file te gebruiken, maar tot op heden geen goed resultaat. Data gaat wel, maar TV is me niet gelukt. Ik maak gebruik van een Ubiquiti USG (niet de pro versie).

Heel erg bedankt voor de moeite!

Jeroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jantje112 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:32:
Overigens is unifi echt een uitkomst voor de normale gebruiker. Moet er niet aan denken dat het allemaal via de CLI zou moeten.
Ik zie juist weleens vragen voorbij komen in dit topic waarvan ik denk "Dat kan zoooveel makkelijker via de CLI. Wat een onding die GUI van de Controller!" :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
nero355 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:28:
[...]

Ik zie juist weleens vragen voorbij komen in dit topic waarvan ik denk "Dat kan zoooveel makkelijker via de CLI. Wat een onding die GUI van de Controller!" :+
tja.. ik kan daar wel iets bij voorstellen, maar als je geen achtergrond in de it hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Laatst online: 08-09 10:40
Vandaag een tweede unifi switch geplaatst in mijn woonkamer. Om daar zowel de smart tv als mijn KPN decoder te kunnen voorzien van signaal. Echter lijkt het erop dat na een tijdje de IPTV verbinding er uit klapt. Waar dat het hiervoor overigens met een tplink switch prima stabiel werkte... Krijg nu telkens zender niet beschikbaar :(

Moet ik nog iets speciaals doen met betrekking tot vlans of iets dergelijks om twee switches achter elkaar werkend te krijgen? Ik heb nu dus de setup: USG -> unifi 8p poe switch -> unifi 8p switch -> decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
raytje192 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:02:
Vandaag een tweede unifi switch geplaatst in mijn woonkamer. Om daar zowel de smart tv als mijn KPN decoder te kunnen voorzien van signaal. Echter lijkt het erop dat na een tijdje de IPTV verbinding er uit klapt. Waar dat het hiervoor overigens met een tplink switch prima stabiel werkte... Krijg nu telkens zender niet beschikbaar :(

Moet ik nog iets speciaals doen met betrekking tot vlans of iets dergelijks om twee switches achter elkaar werkend te krijgen? Ik heb nu dus de setup: USG -> unifi 8p poe switch -> unifi 8p switch -> decoder.
Ik neem aan dat je de uplink van je tweede switch op all hebt staan in het poortje van je eerste switch zodat alles doorkomt?

Wat gebeurt er als je de tweede switch op de tweede lan poort aansluit van de usg?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

flexje

got-father

Kan het zo zijn dat een 2e ssid / wlan guest netwerk langzamer is dan de normale lan?

Ik heb op de 10.0.1.* range mijn standaard lan en ook de pi hole op een rpi draaien. Verschillende cliebts draaien hier gewoon goed op.

Mijn guest draait op de 192.168.3.* range en ook de pihole staat nog op de 10.0.1.11. Is het mogelijk dat de clients op die range hier moeite mee hebben?

Mn vrouw heb ik op de guest gegooid haha met haar Iphone. Nu zeurt ze (duhh) dat ze vaak timeouts heeft. DTIM staat al op 3

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:46:
Kan het zo zijn dat een 2e ssid / wlan guest netwerk langzamer is dan de normale lan?

Ik heb op de 10.0.1.* range mijn standaard lan en ook de pi hole op een rpi draaien. Verschillende cliebts draaien hier gewoon goed op.

Mijn guest draait op de 192.168.3.* range en ook de pihole staat nog op de 10.0.1.11. Is het mogelijk dat de clients op die range hier moeite mee hebben?

Mn vrouw heb ik op de guest gegooid haha met haar Iphone. Nu zeurt ze (duhh) dat ze vaak timeouts heeft. DTIM staat al op 3
Guest netwerk kan als het goed is je PiHole op het andere netwerk niet bereiken, of in ieder geval niet zonder extra firewall regel(s). Mogelijk dat dat dus de oorzaak is.

Je zou dan dus een firewall regel moeten aanmaken (onder guest in of guest out, durf ik helaas niet te zeggen) om wel verkeer naar je PiHole toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

RobertMe schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:49:
[...]

Guest netwerk kan als het goed is je PiHole op het andere netwerk niet bereiken, of in ieder geval niet zonder extra firewall regel(s). Mogelijk dat dat dus de oorzaak is.

Je zou dan dus een firewall regel moeten aanmaken (onder guest in of guest out, durf ik helaas niet te zeggen) om wel verkeer naar je PiHole toe te staan.
Maar de ads worden wel gewoon geblokkeerd...Dus de pihole is op de een of andere manier wel te benaderen.
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@flexje wat is het netmask van de pihole? Ik zou 255.255.0.0 verwachten in jouw geval, want hij moet meerdere subnets bedienen.

Vraag van mijn kant: ik hoor dat het een stuk slechter zou zijn qua bereik om de AP's aan de muur te hangen. Heeft iemand daar gestaafde voorbeelden van, liefst met plaatjes? En hoe zit het dan met de in-walls, die hang je toch ook aan de muur, en nog laag ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
The Eagle schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:38:
@flexje wat is het netmask van de pihole? Ik zou 255.255.0.0 verwachten in jouw geval, want hij moet meerdere subnets bedienen.

Vraag van mijn kant: ik hoor dat het een stuk slechter zou zijn qua bereik om de AP's aan de muur te hangen. Heeft iemand daar gestaafde voorbeelden van, liefst met plaatjes? En hoe zit het dan met de in-walls, die hang je toch ook aan de muur, en nog laag ook?
Bedoel je zoiets?

https://community.ubnt.co...63/highlight/true#M106752

Ubnt heeft daar een support pagina van zie ik met keuze uit meerdere opties. https://help.ubnt.com/hc/...ion-Patterns#IW%20overall

Afbeeldingslocatie: https://help.ubnt.com/hc/article_attachments/115014485947/UAP-AC-IN-WALL-Overall_-_Summary_Plot_-_5GHzrev.png

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 24-06-2018 22:04 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raytje192
HKLM_ schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:27:
[...]

Ik neem aan dat je de uplink van je tweede switch op all hebt staan in het poortje van je eerste switch zodat alles doorkomt?

Wat gebeurt er als je de tweede switch op de tweede lan poort aansluit van de usg?
Alle poorten staan op all op beide switches. De tweede poort op de USG is niet geconfigureerd in mijn config. IGMP snooping staat aan, heb alle kabels al vervangen. Geef het maar op voor vandaag, morgen weer een dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Misschien een overbodige vraag hoor.

Ik heb een EdgeRouter X SFP v1.10.1 en als bij Port Forwarding (onder het tabje Firewall/Nat) Enable auto firewall (automatically open ports for specified port forwarding rules) aan zet dan worden de poorten automatisch toegevoegd aan de firewall

Maar is dat ook zo? Als ik bij firewall kijk zie ik nergens de poortnummers die ik aangegeven heb voorbij komen. De stats van de port forwarding geven wel data aan.

Als ik via de website http://canyouseeme.org/ kijk of de poort open is dan is dit wel het geval. (poort geconfigureerd met het IP van de laptop)

Ik wil op de PS4 de poorten open zetten, ik hou dan NAT Type 2, dit moet NAT Type 1 zijn

[ Voor 35% gewijzigd door Isane op 25-06-2018 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Is dat niet upnp support?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
raytje192 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:17:
[...]

Alle poorten staan op all op beide switches. De tweede poort op de USG is niet geconfigureerd in mijn config. IGMP snooping staat aan, heb alle kabels al vervangen. Geef het maar op voor vandaag, morgen weer een dag....
Heb je op beide switches ook IGMP snooping enabled via telnet? En misschien helpt disabling header validation:

https://community.ubnt.co.../m-p/1812555#M33986%C2%A0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 13:08
Ik heb thuis 2 AP-AC PRO’s hangen. Helaas is het bereik net niet sterk genoeg om de tuin af te dekken. Ik zit er nu over te denken om een outdoor AP op te hangen. Echter, ik kan geen ethernet naar de gewenste locatie trekken. Deze outdoor AP zou dus draadloos moeten worden verbonden met de AP’s en dan het signaal doorgeven. Ik ben me ervan bewust dat er dan signaalverlies optreed. Nu vraag ik me af:

1. Kan ik de Outdoor AP eigenlijk wel op die manier configureren?
2. Zo ja, wat betekent dit voor de rest van mijn netwerk? Gaat de signaal sterkte dan omlaag?
3. Moet ik een gewone outdoor AP kiezen of zo’n mesh ding?
4. Alternatieve opties zijn ook welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Muncher schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:02:
Ik heb thuis 2 AP-AC PRO’s hangen. Helaas is het bereik net niet sterk genoeg om de tuin af te dekken. Ik zit er nu over te denken om een outdoor AP op te hangen. Echter, ik kan geen ethernet naar de gewenste locatie trekken. Deze outdoor AP zou dus draadloos moeten worden verbonden met de AP’s en dan het signaal doorgeven. Ik ben me ervan bewust dat er dan signaalverlies optreed. Nu vraag ik me af:

2. Zo ja, wat betekent dit voor de rest van mijn netwerk? Gaat de signaal sterkte dan omlaag?
4. Alternatieve opties zijn ook welkom :).
Als je wel stroom hebt op de gewenste locatie zou je wireless uplink kunnen gebruiken.
Ik heb zelf een AC Lite in de schuur hangen met wireless uplink en ik haal netjes mijn full ziggo snelheid.

Hier een tabel met AP die het ondersteunen: https://help.ubnt.com/hc/...ure-Guide-Wireless-Uplink

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 25-06-2018 11:10 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Ik heb thuis 2 AP-AC PRO’s hangen. Helaas is het bereik net niet sterk genoeg om de tuin af te dekken. Ik zit er nu over te denken om een outdoor AP op te hangen. Echter, ik kan geen ethernet naar de gewenste locatie trekken.

[...knip…]
Ik ken jouw situatie thuis natuurlijk niet, maar is er geen mogelijkheid om een UTP kabel buitenom, of over dak (garage) oid te leggen? Wat jij omschrijft wordt een AP als repeater, en dat is altijd signaalverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
tomdh76 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:01:
[...]

Heb je op beide switches ook IGMP snooping enabled via telnet? En misschien helpt disabling header validation:

https://community.ubnt.co.../m-p/1812555#M33986%C2%A0
Dit heb ik vanmorgen voor ik naar mijn werk ging nog even geprobeerd, bleef toch knagen :P
Na het disablen van de header validation en vervolgens alles gereboot te hebben, kreeg ik weer beeld. Vanavond kijken of het inderdaad stabiel blijft werken, bedankt voor het mee denken allen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door raytje192 op 25-06-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het outdoor AP is deprecated dus alleen de AC Mesh is een optie.
Geen idee v.w.b. het outdoor AP, maar de AC-M ondersteund gewoon wireless uplink.
In principe niet meer of minder ten opzichte van dat je client(s) direct verbinden met een van de APs binnen. Het slechte ontvangst zal zijn effect hebben op wifi an zich (kost meer tijd om data naar clients die buiten zijn te versturen, en die tijd kan niet besteed worden aan clients die wel goed ontvangst hebben), maar mogelijk dat het gebruik van de Mesh voor buiten juist weer een iets beter resultaat geeft (beter signaal tussen AP binnen en Mesh buiten dan AP binnen en client buiten).

Verder blijft het uiteraard aan te bevelen om indien mogelijk iets te doen met een kabel naar buiten toe, maar als het echt niet kan kun je dus wel de wireless uplink inzetten. Houd er overigens ook rekening mee dat je bij de AC Mesh dus nog steeds een netwerkkabel moet inprikken voor PoE, en je adapter dan mogelijk ook ergens buiten geplaatst moet worden (en niet waterdicht is vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

als je in een mesh situatie zit;
is dan de 'remote' AP bekabeld bruikbaar? in de zin van;
bijkeuken bekabeld aan switch, in de schuur AP-mesh en daar bedraad een camera aan?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GJ007 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:20:
als je in een mesh situatie zit;
is dan de 'remote' AP bekabeld bruikbaar? in de zin van;
bijkeuken bekabeld aan switch, in de schuur AP-mesh en daar bedraad een camera aan?
Ja, de AC Mesh kan dat in ieder geval, maar ik meen zelfs dat alle AC APs het kunnen (dus ook de In-Walls, en de "schotels").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:28:
[...]

Ja, de AC Mesh kan dat in ieder geval, maar ik meen zelfs dat alle AC APs het kunnen (dus ook de In-Walls, en de "schotels").
_/-\o_

top! van de week maar eens even mee aan het stoeien

signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:28:
[...]

Correct, de IW's en "Schotels", kunnen via Wireless Uplink verbonden worden. En dat weet ik omdat ik deze configuratie nl. zelf in gebruik heb.

Handig om te weten: De instructies kun je hier vinden (adopting gaat *iets* anders namelijk).
Hier staat ook de compatibality matrix.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Anders PowerLine gebruiken en een AP-AC hangen in de schuur.

Zo heb ik het zelf draaien. TPlink Powerline 1Gbps in de meterkast andere in de schuur.
Ik haal wel geen 1Gbps maar 300Mbps direct bekabeld. Dat is meer dan voldoende om in de tuin beetje op de tablet te spelen en internetten.

Max aantal gasten die ik nu simultaan heb gehad zijn 25 :) gasten netwerk is sowieso gecapt op 50Mbps op 200 up en down. latency is wel wat hoog.
Volgend jaar glas of cat 6 trekken naar de schuur als de bestrating weer open moet.

[ Voor 11% gewijzigd door To_Tall op 25-06-2018 12:43 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
To_Tall schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:41:
Anders PowerLine gebruiken en een AP-AC hangen in de schuur.
Dat kan natuurlijk altijd. In bv een schuur kun je een AC Pro ophangen (kan beschut buiten hangen) en ook die ondersteunen wireless uplink.
Max aantal gasten die ik nu simultaan heb gehad zijn 25 :) gasten netwerk is sowieso gecapt op 50Mbps op 200 up en down. latency is wel wat hoog.
Houd er wel rekening mee dat die limiet wat je op user group instelt per user is en niet in totaal. Dus met 25 gasten zit je op 200Mb/s * 25 gebruikers = 5Gb/s in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:46:
[...]

Dat kan natuurlijk altijd. In bv een schuur kun je een AC Pro ophangen (kan beschut buiten hangen) en ook die ondersteunen wireless uplink.

[...]
zo heb ik het nu inderdaad; een powerline voor de cam die aan de schuur hangt.
opzich hoef ik voor de dekking geen AP in de schuur; vanuit de bijkeuken word de tuin / schuur genoeg gedekt.

maar zo heb ik de powerline vrij voor een andere oplossing, dekking beter in de schuur; ik heb toch een ap 'over' vanuit mijn set van 5.
ondertussen de poe injector voor de schuur besteld. :9

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:46:
[...]

Houd er wel rekening mee dat die limiet wat je op user group instelt per user is en niet in totaal. Dus met 25 gasten zit je op 200Mb/s * 25 gebruikers = 5Gb/s in totaal.
Ai ai. Daar had ik niet aan gedacht 😂. Dan gaan we dat vanavond eens ff bij stellen naar 2mbps.

Wij gebben FTTH. Waarbij ik heb gekozen voor 200/200 verbinding voor heen 100/100. Buurvrouw kwam al naar me toe. Dat via mijn gasten aansluiting zij sneller foto’s op FB kon zetten dan ze zelf thuis kon. Waar ze 4mbit up heeft liggen. 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

HKLM_ schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:57:
[...]

Bedoel je zoiets?

https://community.ubnt.co...63/highlight/true#M106752

Ubnt heeft daar een support pagina van zie ik met keuze uit meerdere opties. https://help.ubnt.com/hc/...ion-Patterns#IW%20overall

[afbeelding]
Dat helpt al, maar eigenlijk wil ik nog steeds gewoon graag weten wat het effect zal zijn als ik een nowmaal AP (dus niet de IW's) boven in een hoek van de kamer tegen de muur achter het gordijn hang, ipv aan het plafond. Dat laatste is in mijn geval niet echt een optie namelijk.
Dekken die krengen dan ook nog steeds als een malle of krijg ik heel veel verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 13:08
RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:16:
[...]

Het outdoor AP is deprecated dus alleen de AC Mesh is een optie.

[...]

Geen idee v.w.b. het outdoor AP, maar de AC-M ondersteund gewoon wireless uplink.

[...]

In principe niet meer of minder ten opzichte van dat je client(s) direct verbinden met een van de APs binnen. Het slechte ontvangst zal zijn effect hebben op wifi an zich (kost meer tijd om data naar clients die buiten zijn te versturen, en die tijd kan niet besteed worden aan clients die wel goed ontvangst hebben), maar mogelijk dat het gebruik van de Mesh voor buiten juist weer een iets beter resultaat geeft (beter signaal tussen AP binnen en Mesh buiten dan AP binnen en client buiten).

Verder blijft het uiteraard aan te bevelen om indien mogelijk iets te doen met een kabel naar buiten toe, maar als het echt niet kan kun je dus wel de wireless uplink inzetten. Houd er overigens ook rekening mee dat je bij de AC Mesh dus nog steeds een netwerkkabel moet inprikken voor PoE, en je adapter dan mogelijk ook ergens buiten geplaatst moet worden (en niet waterdicht is vermoed ik).
Thanks! Kabel is echt een ontzettende k*tklus, dus dat snelheid verlies neem ik op de koop toe. Heb nog 2 korte vragen:

1. Heb ik nog ietst bijzonders nodig om een mesh unit aan te kunnen sluiten?
2. Waarom heeft een mesh oplossing de voorkeur boven bijv. het ophangen van een AP AC-Lite, zoals iemand hierboven tipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muncher schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:57:
1. Heb ik nog ietst bijzonders nodig om een mesh unit aan te kunnen sluiten?
Voor aansluiten heb je een PoE injector en netwerkkabel nodig. De netwerkkabel moet je sowieso zelf voor zorgen, of de PoE injector wordt bijgeleverd weet ik niet (bij de normale APs wel in de single pack maar niet in de 5 pack, de IWs zit geen PoE injector bij).
2. Waarom heeft een mesh oplossing de voorkeur boven bijv. het ophangen van een AP AC-Lite, zoals iemand hierboven tipt?
De UAP AC Lite is bedoelt voor gebruik binnen. Afhankelijk voor waar je deze gaat ophangen kan het dus beter zijn om te gaan voor de weerbestendige Mesh. De AC Pro is wel geschikt voor gebruik buiten maar daarbij staat wel expliciet dat dit beschut moet zijn. Wat vocht/condens kan de Pro wel tegen, maar dat zal voor de Lite dus niet gelden en ook mee moeten spelen in je keuze voor een AP.

V.w.b. wireless uplink zijn ze sinds kort gelijk (maar dat maakt niet zoveel uit). Je kunt zowel bij de gewone modellen als de Mesh gebruik maken van de wireless uplink, waarbij het sinds kort ook mogelijk is om multi-hop te doen met de gewone APs. Dit betekend dus dat je nu ook AP met kabel => AP met wireless uplink => AP met wireless uplink kunt doen met de gewone APs en niet (meer) alleen met de Mesh modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik ben erg blij met mijn Ubiquity AmpliFi kwa wifi bereik maar ben erg teleurgesteld nu ik er achter kom dat je gewoon geen gigabit snelheden kan halen.

Mijn huidige setup:

Tweak 1Gbit glasvezel -> Fritzbox -> AmpliFi

Helaas kan ik hem niet meer teurg brengen anders had ik dit zeker gedaan. Maximale snelheid over ethernet is 450Mbit/s naar buiten.

Speedtest gedaan met wget -O /dev/null op de speedtest server van Tweak en Leaseweb. Rechtstreeks op de fritzbox haal ik wel 110MB/s

En ik ben niet de enige https://community.amplifi.com/topic/471/gigabit-speeds/20

Voor een router van meer dan 300 euro mag je toch wel verwachten dat hij bedraad de maximale poort snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GrooV schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:43:
Ik ben erg blij met mijn Ubiquity AmpliFi kwa wifi bereik maar ben erg teleurgesteld nu ik er achter kom dat je gewoon geen gigabit snelheden kan halen.

Mijn huidige setup:

Tweak 1Gbit glasvezel -> Fritzbox -> AmpliFi

Helaas kan ik hem niet meer teurg brengen anders had ik dit zeker gedaan. Maximale snelheid over ethernet is 450Mbit/s naar buiten.

Speedtest gedaan met wget -O /dev/null op de speedtest server van Tweak en Leaseweb. Rechtstreeks op de fritzbox haal ik wel 110MB/s

En ik ben niet de enige https://community.amplifi.com/topic/471/gigabit-speeds/20

Voor een router van meer dan 300 euro mag je toch wel verwachten dat hij bedraad de maximale poort snelheid haalt.
Ik lees daar toch echt dat ze 950Mbps ermee halen. https://community.amplifi.com/topic/471/gigabit-speeds/21

Denk toch dat je config niet helemaal goed staat ;)

En waarom een double router setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Zo veel valt er nou ook weer niet in te stellen op een AmpliFi he :) Hardware NAT aan helpt bij mij niet

En de dubbele router setup is omdat Tweak alleen maar Fritzbox levert die niet in bridge modus kan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GrooV schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:13:
Zo veel valt er nou ook weer niet in te stellen op een AmpliFi he :) Hardware NAT aan helpt bij mij niet

En de dubbele router setup is omdat Tweak alleen maar Fritzbox levert die niet in bridge modus kan staan
Ik zou eerst die dubbele router setup eens verwijderen: https://www.tweak.nl/glasvezel/apparatuur.html

Daarnaast je config goed nalopen van je Amplifi. Want ik lees gewoon 950Mbps dus het zou moeten kunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tylen op 25-06-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Tylen schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:16:
[...]

Ik zou eerst die dubbele router setup eens verwijderen: https://www.tweak.nl/glasvezel/apparatuur.html

Daarnaast je config goed nalopen van je Amplifi. Want ik lees gewoon 950Mbps dus het zou moeten kunnen.
Zucht, Tweak levert tegenwoordig alleen nog maar Fritzbox apparatuur die niet in bridge modus kan, de losse media converter wordt niet meer geleverd. Verder mocht je het lukken om hem om te wisselen dan mag je er ook nog voor betalen

Daarnaast haal ik wel gewoon maximale snelheid bedraad met de Fritz.

Heb je zelf wel een AmpliFi op een 500+mbit verbinding? Wwant volgens mij roep je maar wat

[ Voor 20% gewijzigd door GrooV op 25-06-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall

Persoonlijk denk ik zelf dat bij dergelijke snelheden je niet met consumenten producten moet komen om dan ook de daadwerkelijk geadveteerde snelheid te halen.

Dan zou ik eerder voor USG of edgerouter X gaan. die weliswaar moeilijker zijn in te stellen. Maar ook beter bestand zijn tegen een dergelijk troughput.. Apmlify is leuker bij een 100 of 200 Mpbs netwerk. dan bij een Gb aansluiting. daar zou ik dat toch echt eerder voor een edgerouter of USG gaan samen met losse access points.

En dan ook ben je 300 euro kwijt net als nu.. misschien zelfs iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hier staat het ook trouwens:
https://www.reddit.com/r/...ughput_is_only_available/

Die 950Mbps waar ze het in de ubnt forums over hebben zal vast in bridge modes zijn. Maar dat is allemaal niet duidelijk.

En idd. I'm with To_Tall. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Waarom? Deze router heeft andere redenen om duur te zijn dan zijn WAN-LAN doorvoer. En aangezien je voor poortsnelheid de keuze hebt tussen 100Mbit en 1000Mbit, kan de fabrikant er ook niet een kiezen die beter past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GrooV schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:25:
[...]

Zucht, Tweak levert tegenwoordig alleen nog maar Fritzbox apparatuur die niet in bridge modus kan, de losse media converter wordt niet meer geleverd. Verder mocht je het lukken om hem om te wisselen dan mag je er ook nog voor betalen

Daarnaast haal ik wel gewoon maximale snelheid bedraad met de Fritz.

Heb je zelf wel een AmpliFi op een 500+mbit verbinding? Wwant volgens mij roep je maar wat
Nope, ik heb er geen, ik doe mijn huiswerk goed voordat ik iets aanschaf en heb daarom een edgerouter. Ik baseer mijn menig op de link die jijzelf plaats. Die info daarin is net zo vaag als jou probleem omschrijving en je setup at home ;) (wel of niet bridge modes aan op Amplifi, dubbel NAT).

Hierboven heb ik een reddit topic geplaatst waarin het 1 en andere duidelijk word. De beperking zit hem in de router modus. In bridge doet hij het goed. Aangezien je niet goed gelezen heb op de link van tweak die ik postte is het misschien verstandig om de Amplifi lekker in bridge te zetten en je fritzbox als router te laten fungeren. Want je wilt niet de moeite nemen om je Fritzbox te verwijderen in je setup en dus blijf je altijd dubbel natten. (je kan gewoon die fritzbox weghalen, dat je wat meer moeite daarvoor moet doen met media converters etc hoort daar allemaal bij ja.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

The Eagle schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:38:

Staat idd op 255.255.255.0

Ik kan je wel vertellen dat ik eerrst ook een AP tegen mijn muur had hangen. Puur esthetisch heb ik deze vervangen voor een In wall oplossing.
Bereik van de In Wall is inderdaad beter dan de AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 16:36
Ik zoek een stukje advies. Ik heb 2 AP-AC-LRs hangen in mijn huis, eentje beneden en eentje op zolder. Nu ben ik in de garage wat Sonoff wifi apparaatjes aan het installeren en ik merk dat het bereik daar te wensen over laat. In het achterste gedeelte van de tuin is de wifi ook niet geweldig.

Ik wil dus een extra access point gaan ophangen om dit probleem op te lossen. De garage lijkt de beste plaats, echter ligt daar op dit moment geen UTP naartoe. Nu zie ik zelf de volgende opties:

* Kabel trekken vanuit de meterkast naar de garage. Ik heb daar op zich wel gelegenheid toe, maar de buizen die er lopen zijn allemaal al voorzien van stroom. Dus dan zou ik een van de twee leidingen moeten opgeven (wat ik liever niet doe), of eigenwijs mijn UTP ernaast leggen wat eigenlijk niet mag.
* Geen kabel trekken. Ik heb gelezen dat je met 'uplink' ook zonder kabel een verbinding kunt maken. Ik verwacht dat een access point het signaal wel gaat oppikken; op mijn telefoon heb ik ook nog gewoon redelijke wifi in de garage.
* In de categorie "overig" heb je ook van die apparaatjes die je aan de 220 hangt en op die manier je netwerk doorgeven. Niet echt een favoriete optie aangezien alles nu van Unifi is en die hebben dat (volgens mij?) niet, dus dan moet je alweer met een ander merk aan de slag gaan. Kwestie van smaak voornamelijk.

Misschien mis ik nog andere opties. Wat zouden jullie aanraden / heeft er iemand ervaring met een soortgelijk scenario?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

jsiegmund schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:23:
Ik zoek een stukje advies. Ik heb 2 AP-AC-LRs hangen in mijn huis, eentje beneden en eentje op zolder. Nu ben ik in de garage wat Sonoff wifi apparaatjes aan het installeren en ik merk dat het bereik daar te wensen over laat. In het achterste gedeelte van de tuin is de wifi ook niet geweldig.

Ik wil dus een extra access point gaan ophangen om dit probleem op te lossen. De garage lijkt de beste plaats, echter ligt daar op dit moment geen UTP naartoe. Nu zie ik zelf de volgende opties:

* Kabel trekken vanuit de meterkast naar de garage. Ik heb daar op zich wel gelegenheid toe, maar de buizen die er lopen zijn allemaal al voorzien van stroom. Dus dan zou ik een van de twee leidingen moeten opgeven (wat ik liever niet doe), of eigenwijs mijn UTP ernaast leggen wat eigenlijk niet mag.
* Geen kabel trekken. Ik heb gelezen dat je met 'uplink' ook zonder kabel een verbinding kunt maken. Ik verwacht dat een access point het signaal wel gaat oppikken; op mijn telefoon heb ik ook nog gewoon redelijke wifi in de garage.
* In de categorie "overig" heb je ook van die apparaatjes die je aan de 220 hangt en op die manier je netwerk doorgeven. Niet echt een favoriete optie aangezien alles nu van Unifi is en die hebben dat (volgens mij?) niet, dus dan moet je alweer met een ander merk aan de slag gaan. Kwestie van smaak voornamelijk.

Misschien mis ik nog andere opties. Wat zouden jullie aanraden / heeft er iemand ervaring met een soortgelijk scenario?
Lol, kijk eens een paar reacties terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 16:36
flexje schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:33:
[...]

Lol, kijk eens een paar reacties terug...
Grmblz... Sorry, ben veel te lui geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 20:33
Ik kom toch even hier vragen voor definitief advies. Ik wil graag een tweetal UVC G3 camera's buiten ophangen, aangesloten op een 8-poorts 60w Unifi Switch. Nu zie ik dat ze Weatherproof zijn, maar ik lees hele wisselende verhalen over hoe waterbestendig deze camera's nu zijn. Het gaat om de normale G3, niet de PRO.
Ik wil ze ophangen onder een dakgoot, dus helemaal onoverdekt is het niet, maar het zal zeker niet droog blijven met een flinke storm. Iemand ervaringen met deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
iAdema schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:14:
Ik kom toch even hier vragen voor definitief advies. Ik wil graag een tweetal UVC G3 camera's buiten ophangen, aangesloten op een 8-poorts 60w Unifi Switch. Nu zie ik dat ze Weatherproof zijn, maar ik lees hele wisselende verhalen over hoe waterbestendig deze camera's nu zijn. Het gaat om de normale G3, niet de PRO.
Ik wil ze ophangen onder een dakgoot, dus helemaal onoverdekt is het niet, maar het zal zeker niet droog blijven met een flinke storm. Iemand ervaringen met deze camera?
Weather resistant is niet proof ;)
Onder de dakgoot moet kunnen, maar helemaal zonder beschutting zou ik ze niet ophangen.

Edit: hier schijnen ze zelfs orkanen te overleven: https://community.ubnt.co...C-G3-outdoor/td-p/1843562

[ Voor 8% gewijzigd door Capa op 26-06-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 20:33
Capa schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Weather resistant is niet proof ;)
Onder de dakgoot moet kunnen, maar helemaal zonder beschutting zou ik ze niet ophangen.
Helder,dan ga ik het proberen. Bij Azerty op de website staat wel weerbestendig, en op hun eigen website geven ze aan dat het ook zou moeten kunnen zolang hij niet onder water komt te staan.
Maar vanwege enkele horrorverhalen op internet toch maar even hier de vraag gesteld. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAdema schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:37:
[...]

Helder,dan ga ik het proberen. Bij Azerty op de website staat wel weerbestendig, en op hun eigen website geven ze aan dat het ook zou moeten kunnen zolang hij niet onder water komt te staan.
Maar vanwege enkele horrorverhalen op internet toch maar even hier de vraag gesteld. Dank!
Toevallig las ik laatst dat er ook waren die de UniFi AP AC Pro buiten in regen en wind deden hangen (terwijl Ubiquiti aangeeft dat deze ook beschut moeten hangen). Probleem wat daarbij na verloop van tijd (jaren?) optrad was wat corrosie aan de netwerkaansluiting waardoor dus ook de verbinding weg viel. Echter vermoed ik dat de netwerkaansluiting bij de camera's nog beter zit afgeschermd dus vermoed ook dat dat niet snel een probleem vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
RobertMe schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:43:
[...]

Toevallig las ik laatst dat er ook waren die de UniFi AP AC Pro buiten in regen en wind deden hangen (terwijl Ubiquiti aangeeft dat deze ook beschut moeten hangen). Probleem wat daarbij na verloop van tijd (jaren?) optrad was wat corrosie aan de netwerkaansluiting waardoor dus ook de verbinding weg viel. Echter vermoed ik dat de netwerkaansluiting bij de camera's nog beter zit afgeschermd dus vermoed ook dat dat niet snel een probleem vormt.
In de mount zit een rubberen ring die om de netwerkkabel heen gaat als afsluiting en bij het schroefdraad van de camera naar de mount zit een opening onderin om het water af te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

R3MC02010 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:39:
[...]

hierbij de screenshots die ik beloofd had
(beter laat dan nooit ) door omstandigheden

maar die switchport wat heb je als native en wat als tagged??

heb je misschien paar screenshots van jou instellingen
kan ik dat is proberen want de vrouw wordt ongeduldig 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien dat je het ondertussen wel werkend hebt. Maar heb je ook de bridge interface aangemaakt die nodig is voor IPTV?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
{
  "interfaces": {
    "bridge": {
      "br0": {
        "aging": "300",
        "bridged-conntrack": "disable",
        "hello-time": "2",
        "max-age": "20",
        "priority": "32768",
        "promiscuous": "disable",
        "stp": "false"
      }
    },
    "ethernet": {
      "eth0": {
        "vif": {
          "640": {
            "bridge-group": {
              "bridge": "br0"
            }
          }
        }
      },
      "eth1": {
            }
          }
        }
      }
    }
  }
}

Met deze hebt ik werkend. Samen met een VLAN Only netwerk in de controller om de switch poorten te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

iAdema schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:37:
[...]

Heb ze bij onze jachthaven al sinds november buiten hangen en werken nog prima, dus voldoende storm en wind voor de kiezen gehad intussen.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
doc schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 23:07:
[...]

Heb ze bij onze jachthaven al sinds november buiten hangen en werken nog prima, dus voldoende storm en wind voor de kiezen gehad intussen.
Bij twijfel gewoon inbouwen doen wij ook.
Alleen dan wel een externe IR gebruiken door de weerspiegeling van het glas van de behuizing zie niets meer met IR aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dh658OBpD93pk3tgo4Gs7FPS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F9Yi9aaQN39bExFYLQCDCUNI/full.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door xbeam op 27-06-2018 09:34 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

xbeam schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Bij twijfel gewoon inbouwen doen wij ook.
Alleen dan wel een externe IR gebruiken door de weerspiegeling van het glas van de behuizing zie niets meer met IR aan.
[afbeelding]

[afbeelding]
Wat voor case is dat dan?

Even snelle zoek op ali. Zoiets of zoiets zal ook wel passen. Interessant...

[ Voor 30% gewijzigd door kmf op 27-06-2018 09:57 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:50:
[...]

Wat voor case is dat dan?

Even snelle zoek op ali. Zoiets of zoiets zal ook wel passen. Interessant...
Gewoon meten of hij er in past en goed opletten of de behuizing een montage plaat heeft die voor in de behuizing zit anders. Hoe groter de afstand tot het glas hoe meer last je van de rande en weerspiegeling hebt. En verder moet even puzzelen hoe je hem vastzet. Tie wraps doen wonderen 😂

[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 27-06-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

xbeam schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:07:
[...]

Gewoon meten of hij er in past en goed opletten of de behuizing een montage plaat heeft die voor in de behuizing zit anders. Hoe groter de afstand tot het glas hoe meer last je van de rande en weerspiegeling hebt. En verder moet even puzzelen hoe je hem vastzet. Tie wraps doen wonderen 😂
Gewoon vastschroeven aan de behuizing van binnenuit?

Maar ik lees dat een dome onder een overhang ook buiten gezet kan worden. Dat is ook een optie voor mij.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Gewoon vastschroeven aan de behuizing van binnenuit?

Maar ik lees dat een dome onder een overhang ook buiten gezet kan worden. Dat is ook een optie voor mij.
Dome zou ik niet doen. Het plastic bolletje over de camera is heel fragiel en sluit vaak niet goed. Buiten kan wel maar dan moet hij echt droog hangen. Zodra er kans op regen/ vocht is zou ik echt voor de bullet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

xbeam schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:17:
[...]

Dome zou ik niet doen. Het plastic bolletje over de camera is heel fragiel en sluit vaak niet goed. Buiten kan wel maar dan moet hij echt droog hangen. Zodra er kans op regen/ vocht is zou ik echt voor de bullet gaan.
Dit kan ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:15
Heeft er iemand toevallig al iets meer gehoord over de UAP-IW-HD? (Nieuwe In-Wall HD versie)?

Ik zie dat hij in de Beta Store staat voor $199 en zie de bijbehorende specs. Ik wil binnenkort een aantal In-Walls ophangen, maar vraag me af of ik moet wachten op deze, en hoe lang ik er waarschijnlijk op moet wachten.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:23:
Heeft er iemand toevallig al iets meer gehoord over de UAP-IW-HD? (Nieuwe In-Wall HD versie)?

Ik zie dat hij in de Beta Store staat voor $199 en zie de bijbehorende specs. Ik wil binnenkort een aantal In-Walls ophangen, maar vraag me af of ik moet wachten op deze, en hoe lang ik er waarschijnlijk op moet wachten.
Een maand of 5/6
Maar de iw-pro is echt prima. Meestal wil je just een inwall op locaties met weinig mensen zodat je de radio heel zacht kan zetten. Bijv iedere hotel kamer zijn eigen inwall. In een HD (high density) omgeving wil juist de mensen van boven (platfond) aanstralen vanwegen de nois en demping van het menselijk lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Die is via wifi. niet heel mooi vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Die is via wifi. niet heel mooi vind ik dan.
Maar wel kleiner en vanwegen het magnetische opzet stuk veel makelijker te richten en te draaien als je een dome cover wil gebruiken. Want je moet dan camera dan in de behuizing richten. En bij een gewonen behuizing zit de camera vast en richt je de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Heb sinds een tweetal weken dat port forwarding niet meer werkt op m'n USG. In die zin dat de poort gesloten blijft.

De uitzonderingsregels in de firewall worden wel automatisch aangemaakt door de port forwarding entry, maar toch blijven de poorten dicht staan.

Het zal wel een update zijn geweest, maar ik heb verder niks veranderd. Inmiddels de rules wel gewist en opnieuw aangemaakt om e.e.a. te proberen, maar tot nu toe zonder succes.

Zijn er meer mensen die dit probleem (sinds kort) hebben?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC02010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:24:
[...]

Misschien dat je het ondertussen wel werkend hebt. Maar heb je ook de bridge interface aangemaakt die nodig is voor IPTV?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
{
  "interfaces": {
    "bridge": {
      "br0": {
        "aging": "300",
        "bridged-conntrack": "disable",
        "hello-time": "2",
        "max-age": "20",
        "priority": "32768",
        "promiscuous": "disable",
        "stp": "false"
      }
    },
    "ethernet": {
      "eth0": {
            }
          }
        }
      },
      "eth1": {
            }
          }
        }
      }
    }
  }
}

Met deze hebt ik werkend. Samen met een VLAN Only netwerk in de controller om de switch poorten te configureren.
Heb je pb gestuurd

Grt Remco

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
alexbl69 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:46:
Heb sinds een tweetal weken dat port forwarding niet meer werkt op m'n USG. In die zin dat de poort gesloten blijft.

De uitzonderingsregels in de firewall worden wel automatisch aangemaakt door de port forwarding entry, maar toch blijven de poorten dicht staan.

Het zal wel een update zijn geweest, maar ik heb verder niks veranderd. Inmiddels de rules wel gewist en opnieuw aangemaakt om e.e.a. te proberen, maar tot nu toe zonder succes.

Welke firmware versie draai je?

Ik draai: 4.4.22.5086045 en heb geen issues met forwarding.

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 27-06-2018 10:56 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
HKLM_ schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Welke firmware versie draai je?

Ik draai: 4.4.22.5086045 en heb geen issues met forwarding.
USG v4.4.22.5086045
Cloud key v0.11.2
Unifi controller v5.8.23

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
alexbl69 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:12:
[...]

USG v4.4.22.5086045
Cloud key v0.11.2
Unifi controller v5.8.23
Ik draai ook dezelfde controller, cloud key heb ik nog niet actief.
Weet je zeker dat je portforward config goed is? (en dat het device luistert op die poort)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

alexbl69 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:46:

ik gebruik dagelijks L2TP, "OpenVPN" (via VM omdat het kan), andere poortjes zoals SSH, HTTPS etc. naar mijn server(s) .. op de USG, no probs.. anders had ik allang in de hoogste boom lopen te janken als een kat ;)
niet toevallig je home ip gewijzigd en je dns nu zit te verwijzen naar een niet meer aan jou USG gekoppelde IP adres?

[ Voor 6% gewijzigd door zeroday op 27-06-2018 16:46 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:16
Isane schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:23:
Misschien een overbodige vraag hoor.

Ik heb een EdgeRouter X SFP v1.10.1 en als bij Port Forwarding (onder het tabje Firewall/Nat) Enable auto firewall (automatically open ports for specified port forwarding rules) aan zet dan worden de poorten automatisch toegevoegd aan de firewall

Maar is dat ook zo? Als ik bij firewall kijk zie ik nergens de poortnummers die ik aangegeven heb voorbij komen. De stats van de port forwarding geven wel data aan.

Als ik via de website http://canyouseeme.org/ kijk of de poort open is dan is dit wel het geval. (poort geconfigureerd met het IP van de laptop)

Ik wil op de PS4 de poorten open zetten, ik hou dan NAT Type 2, dit moet NAT Type 1 zijn
NAT type 1 kan je alleen krijgen als je je ps4 direct aan je modem aansluit zonder NAT-router. NAT type 2 is prima. UPnP helpt ook maar met standaard instellingen van een firewall hoef je dit niet eens in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Vandaag de cloudkey binnen gehad echter wel de versie met de micro usb. Heeft iemand hier laatst een cloud key gekocht en de usb c versie gehad?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

GJ007 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:54:
[...]

zo heb ik het nu inderdaad; een powerline voor de cam die aan de schuur hangt.
opzich hoef ik voor de dekking geen AP in de schuur; vanuit de bijkeuken word de tuin / schuur genoeg gedekt.

maar zo heb ik de powerline vrij voor een andere oplossing, dekking beter in de schuur; ik heb toch een ap 'over' vanuit mijn set van 5.
ondertussen de poe injector voor de schuur besteld. :9
Vanavond even mee aan het stoeien geweest, werkt perfect! Bedankt voor de tips en tricks allen _/-\o_ Enige wat ik moest doen is de ap mesh eerst bedraad aansluiten en upgraden naar de laatste firmware; vond die op de eea manier toch niet leuk via draadloos :? .

Link via mesh is sneller dan via de powerline, dus die winst heb ik sowieso. En betere dekking WiFi in de schuur! :*)

Vroeg me af; als je een switch met POE zou gebruiken bij de AP mesh, is dan een draadje genoeg? Die dus voed en de switch voorziet van verbinding met het netwerk?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GJ007 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:33:
Vroeg me af; als je een switch met POE zou gebruiken bij de AP mesh, is dan een draadje genoeg? Die dus voed en de switch voorziet van verbinding met het netwerk?
Je bedoelt de PoE injector er tussenuit halen en dan een PoE switch gebruiken? Ja, dan wordt het AP gevoed via PoE en loopt de data ook gewoon over die kabel. Normaliter heb je dus ook (gewone) switch <=> PoE inector <=> AP. Daarom heeft de PoE injector ook twee aansluitingen. Eentje die je op de switch aansluit en dus alleen data overheen gaat, en een waar de data + PoE overheen gaat voor naar het AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

RobertMe schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:02:
[...]

Je bedoelt de PoE injector er tussenuit halen en dan een PoE switch gebruiken? Ja, dan wordt het AP gevoed via PoE en loopt de data ook gewoon over die kabel. Normaliter heb je dus ook (gewone) switch <=> PoE inector <=> AP. Daarom heeft de PoE injector ook twee aansluitingen. Eentje die je op de switch aansluit en dus alleen data overheen gaat, en een waar de data + PoE overheen gaat voor naar het AP.
Dat snap ik,
Maar ook in een mesh setting?
Nu heb ik 2 injectoren; 1 voor de ap en 1 voor de camera in de schuur,
De secondary poort van de ap is de lan voor de camera.
Stel, je gebruikt een poe switch; is dan een kabel naar de ap voldoende om die van stroom te voorzien en data voor de switch; waar je dan meerdere bedrade dingen op aan kan sluiten?

Kan morgen wel eens wat proberen; heb nog een 8PUSW 150 w in de doos, en een AP

[ Voor 4% gewijzigd door GJ007 op 27-06-2018 23:39 ]

signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

Edgerouter 1.10.5 is released....

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GJ007 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:38:
[...]

Dat snap ik,
Maar ook in een mesh setting?
Nu heb ik 2 injectoren; 1 voor de ap en 1 voor de camera in de schuur,
De secondary poort van de ap is de lan voor de camera.
Stel, je gebruikt een poe switch; is dan een kabel naar de ap voldoende om die van stroom te voorzien en data voor de switch; waar je dan meerdere bedrade dingen op aan kan sluiten?

Kan morgen wel eens wat proberen; heb nog een 8PUSW 150 w in de doos, en een AP
AFAIK zou dat gewoon moeten werken ja. Feature die er is/was is ook dat als ineens de (wired) uplink wegvalt het AP automatisch overschakelt naar een wireless uplink en het netwerk in zoverre blijft functioneren. Als je dan dus twee switches hebt met op beide een UAP (en die zien elkaar) zou je netwerk dus volledig operationeel moeten blijven op het moment dat je de kabel tussen beide switches uittrekt. Waarna dus alle verkeer, ook wat traditioneel alleen overeen draad ging over de wireless uplink gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

RobertMe schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:53:
[...]

AFAIK zou dat gewoon moeten werken ja. Feature die er is/was is ook dat als ineens de (wired) uplink wegvalt het AP automatisch overschakelt naar een wireless uplink en het netwerk in zoverre blijft functioneren. Als je dan dus twee switches hebt met op beide een UAP (en die zien elkaar) zou je netwerk dus volledig operationeel moeten blijven op het moment dat je de kabel tussen beide switches uittrekt. Waarna dus alle verkeer, ook wat traditioneel alleen overeen draad ging o er de wireless uplink gaat.
ik vind die ubiquiti spullen steeds mooier en mooier worden _/-\o_

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
TPA schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:40:
Edgerouter 1.10.5 is released....
Zo te zien niet heel veel toegevoegde waarde voor een EdgeRouter-Lite met een config voor KPN Glasvezel. Maar ik zal vanavond eens testen of er niks stuk gaat.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
alexbl69 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:12:
[...]

USG v4.4.22.5086045
Cloud key v0.11.2
Unifi controller v5.8.23
Hoe stabiel is de Unifi controller v5.8.23? Ik zit er over te denken om deze te installeren, draai nu de laatste van 5.7 op een VM Debian 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
ardvark99 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Hoe stabiel is de Unifi controller v5.8.23? Ik zit er over te denken om deze te installeren, draai nu de laatste van 5.7 op een VM Debian 9.
Die is behoorlijk stabiel, draai die inmiddels een tijdje voor klanten ook :) Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
ardvark99 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Ik heb hem op een cloudkey bij mijn ouders draaien en remote geupdate zonder issues. Op mijn windows bak draait die ook al zonder issues een paar dagen :) (Vanavond gaat de windows bak naar een cloud key setup)

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 28-06-2018 11:27 ]

Cloud ☁️

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.