[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.374 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!
parrish schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:45:
Wat ik wil. Extender die de hotspot van de camping oppikt versterkt en met eigen wifi weer uitzendt zodat meerder er gebruik van kunnen maken.

Hebben jullie ideale hardware hiervoor.
Iets met Wireless Uplink of MESH van de HD modellen en zo... zelf een beetje onderzoek doen kan geen kwaad hé :)

/EDIT :
Laat maar... was in de veronderstelling dat hij de WiFi in beheer had :$

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 16-06-2018 16:17 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
nero355 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:59:
[...]

Iets met Wireless Uplink of MESH van de HD modellen en zo... zelf een beetje onderzoek doen kan geen kwaad hé :)
pfff schrijf toch dat ik dat gedaan heb en er niet uitkomt lijkt me dat dit forum daarvoor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
parrish schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:21:
[...]

pfff schrijf toch dat ik dat gedaan heb en er niet uitkomt lijkt me dat dit forum daarvoor is
[...]

Dat gaat je daarmee ook niet lukken.
Je zult iets moeten doen met een Router ertussen als je het via een VPN wilt laten verlopen.

Ook het Signaal op pakken van een Non-UniFi product gaat hem niet worden met de Access Points / Mesh varianten.

Je zult dus aan de slag moeten met andere merken en routertjes ertussen die de de VPN gaan onderhouden etc.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:08
Ook ik vind dit interessant over de camping, want ook op de camping van me schoonouders mag je maar met 1 apparaat , waarmee je moet inloggen op een web portaal, dus ben benieuwd of je dat dus ook met ubiquiti apparatuur voor elkaar kan krijgen. Camping WiFi (met login) --> ubiquiti --> eigen wifi (met dus meerdere apparaten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:32
parrish schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:21:
[...]

Je zou bijvoorbeeld aan kunnen geven wat je dan zoal zelf gevonden had en waarom je per se een ubiquiti product wilt.
[...]

De vraag is alleen of deze modellen met een camping hotspot met een captive portal kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:59
Hallo allemaal, even een vraag waar ik met zoeken in google niet het antwoord kan vinden.

Vakantie voor de deur. Heb nog een oude range extender die ik wil vervangen. Nu heb ik hier thuis alles van unifi dus ben aan het zoeken naar oplossing binnen dit merk

Wat ik wil. Extender die de hotspot van de camping oppikt versterkt en met eigen wifi weer uitzendt zodat meerder er gebruik van kunnen maken.

Het zou helemaal mooi zijn als ik dit via vpn thuis kan laten lopen (alleen dit zal ik later wel vragen want deze config kan ik niet zelf)

bedankt alvast
Voor zulke vragen kun je ook google gebruiken. http://www.pietershotspot.net/blog/?p=154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Niet waar dit topic voor is bedoeld, maar dan gebruik ik liever een Netgear Aircard met "WIfi Offload" (= hotspot sharing)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

VHware schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:02:
[...]

/22 zou gewoon moeten werken. Heb ook een site met veel 10.8.x.x /24 subnets als 1 /16 opgegeven en dat werkt prima
Ok, dat klinkt hoopvol :)
Nu alleen nog uitzoeken hoe dat RSA ook alweer werkt :/
Heb ik wel wat te doen vannacht 8)7 :)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

VHware schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:02:
/22 zou gewoon moeten werken.
Waarom zou dat niet werken? CIDR is ouder dan het 'world wide web' en veel tweakers.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burne schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 00:56:
[...]

Waarom zou dat niet werken? CIDR is ouder dan het 'world wide web' en veel tweakers.
Ik laats ook een situatie op de edgerouter dat hij aangaf dat /22 niet was toegestaan terwijl ik geen overlappende rangen had.

Was met 1.10 firmware

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo allemaal, even een vraag waar ik met zoeken in google niet het antwoord kan vinden.

Vakantie voor de deur. Heb nog een oude range extender die ik wil vervangen. Nu heb ik hier thuis alles van unifi dus ben aan het zoeken naar oplossing binnen dit merk

Het zou helemaal mooi zijn als ik dit via vpn thuis kan laten lopen (alleen dit zal ik later wel vragen want deze config kan ik niet zelf)

bedankt alvast
Je kan een Ubnt airmax gebruiker met deze kan wel een willikeurig WiFi signaal oppakken alleen weet ik niet of deze het signaal alleen naar de kabel doorzet of dat deze ook kan routeren over WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Zo weer even 2 kleine optimalisaties gedaan… Had vroeger in de Edgemax een dns autoupdate van de ip staan maar nooit over gezet naar de USG. Durfde het ook eigenlijk niet omdat ik al eens eerder alles gesloopt had met de config.gateway.json :P

Maar gisteren toch even gedaan, en gelijk achter gekomen dat er tegenwoordig een optie extra bij moet, en werkt weer prima! d:)b

Toch jammer dat de USG nog steeds geen DNS hostmapper in de GUI heeft staan dus deze ook maar gelijk allemaal opgenomen :)

oh en wat is VSCode toch een heerlijke editor om mee te werken als je dit sort klusjes doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Een DNS hostmapper?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
static host mappings die je via de command line definieert. Dit is helaas nog niet in de GUI te vinden.

Ander dingetje wat goed leek maar achteraf irritant is.... Had het IoT network als guest getagged denk mooi want daar zitten onderling best restrictieve settings op. Nadeel? ondanks dat ik geen guest portal erop heb geactiveerd moet ik alsnog eens in de zoveel dagen de clients authorizen…. :/

Nu maar omgezet naar een corporate network alleen even firewall rules gaan inregelen zodat deze niet naar het client network kunnen connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwad
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-04 16:12
ZiSE schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:47:
KPN glas vraag - ik heb dat al een tijd draaien maar bij een ip change vanuit KPN wordt de next-hop nog al eens gewijzigd. Ik heb dit script https://github.com/basmee...-iptv-route-automatically 'geïnstalleerd' maar dat lijkt niet te werken. Hoe kan ik verifiëren dat het script überhaupt loopt / werkt? (sorry niet zo thuis in de linux wereld).
Hier hetzelfde probleem. Heb exact hetzelfde script gebruikt maar als de stroom van de STB is geweest dan moet ik weer het huidige next-hop adres opzoeken en toevoegen in het json script. (ik ben helaas ook niet zo thuis in de linux wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:19
Helaas vallen mijn wired clients in de controller weg na een aantal uur.

De internet verbinding op de clients werken dan nog perfect, maar ze zijn niet meer zichtbaar in de controller.
Als ik de USG herstart, komen ze weer naar boven..

Meer mensen dit probleem?
Ik gebruik een USG icm telfort glas. Routed IPTV, en een managed switch voor de STBs ivm IGMP snooping en voor de overige apparatuur een gewone domme switch. En nog 2 AC-LR.
De wireless clients blijven overigens wel zichtbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door QempZoR op 16-06-2018 12:41 . Reden: Typos ]

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb wat moeite met het terugvinden van de files van de Unifi controller op mijn (Synology) NAS waarbij het JacobAlberta Unifi Controller package draait.

Ik heb dat package nu een week prima werkend, maar ik wil nu gaan beginnen met een json file. Ik kan echter nergens de bijhorende files vinden op mijn NAS :?

Ik heb in Docker aangegeven dat zijn config files geplaatst moeten worden in docker/Unifi (op mijn Volume1, waar ook de andere Docker packages hun spullen bewaren zoals bijv Mosquitto), maar vreemd genoeg blijft die directory bij dit package leeg. Ik heb net nog eens gekeken naar de info van dit package en handmatig de 'data', 'log' en 'cert' directories naar docker/Unifi gezet, maar zelfs dan blijft die directory leeg.

Momenteel draai ik via WinSCP een zoekopdracht naar 'unifi', maar tot nu toe niets gevonden.

Zelf even via SSH zoeken helpt tot nu toe ook niks. De boel zou normaliter hier moeten staan /usr/lib/unifi, maar daar vind ik geen unifi directory.

Wie weet waar het nu mis gaat? De site wordt gewoon opgeslagen ergens want na een herstart van NAS of het package, is alle data gewoon aanwezig.

EDIT: ik vind wel wat files op /volume1/@docker/containers in een van de aanwezige directories. Ik zie de files:
config.v2.json
hostconfig.json
hostname
hosts
log.db
resolv.conf
resolv.conf.hash

Is dat de juiste locatie dan om de config.gateway.json te plaatsen?

[ Voor 10% gewijzigd door Tallguy op 16-06-2018 14:02 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Tallguy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:48:
Ik heb wat moeite met het terugvinden van de files van de Unifi controller op mijn (Synology) NAS waarbij het JacobAlberta Unifi Controller package draait.

Ik heb dat package nu een week prima werkend, maar ik wil nu gaan beginnen met een json file. Ik kan echter nergens de bijhorende files vinden op mijn NAS :?

Ik heb in Docker aangegeven dat zijn config files geplaatst moeten worden in docker/Unifi (op mijn Volume1, waar ook de andere Docker packages hun spullen bewaren zoals bijv Mosquitto), maar vreemd genoeg blijft die directory bij dit package leeg. Ik heb net nog eens gekeken naar de info van dit package en handmatig de 'data', 'log' en 'cert' directories naar docker/Unifi gezet, maar zelfs dan blijft die directory leeg.

Momenteel draai ik via WinSCP een zoekopdracht naar 'unifi', maar tot nu toe niets gevonden.

Zelf even via SSH zoeken helpt tot nu toe ook niks. De boel zou normaliter hier moeten staan /usr/lib/unifi, maar daar vind ik geen unifi directory.

Wie weet waar het nu mis gaat? De site wordt gewoon opgeslagen ergens want na een herstart van NAS of het package, is alle data gewoon aanwezig.
Bij mij is het var/lib/unifi op een Raspberry

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@QempZoR Daar vind ik 'm op mijn Syno dus helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

gastje01 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:55:
[...]

Je zou bijvoorbeeld aan kunnen geven wat je dan zoal zelf gevonden had en waarom je per se een ubiquiti product wilt.

[...]

De vraag is alleen of deze modellen met een camping hotspot met een captive portal kunnen verbinden.
Los van of het zou werken is het gebruik van Ubiquiti hiervoor een beetje waanzin denk ik. Ik heb zelf voor 25€ een AR300m van Gl.inet gekocht, firmware gebaseerd op LIDE inclusief ingebouwde OpenVPN cliënt (https://www.gl-inet.com/ar300m/) en dat werkt echt als een malle.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:22
Het is al diverse malen aan de orde gekomen in dit topic maar ik blijf af en toe problemen hebben met IPTV KPN icm edgerouter. Het probleem lijkt hem te zitten in het IGMP snooping gebeuren. Af en toe krijg ik "zap naar een andere zender etc..."

Het moeilijke in probleemoplossing is dat het ook uren (soms dagen) lang goed gaat en er volgens mij geen log of zo beschikbaar is waarom het niet goed gaat. Verschillende dingen proberen is hierdoor ook lastig omdat je niet direct ziet of het wel of niet beter is:

Is er iemand die de IPTV al bijvoorbeeld een jaar lang goed heeft (dus zonder zap naar een andere zender) en mij kan helpen wat betreft de volgende settings.

Ik heb edgerouter lite gekoppeld aan unifi switch (en daar igmp snooping enabled) en daar op een poort de tv box. Ik heb een apart vlan gemaakt (10) voor de tv box. In de unifi switch staan al mijn andere poorten op een profiel waarbij enkel de andere vlans worden doorgegeven (dus zonder vlan 10).

Dan mijn huidige edgerouter config:

protocols {
igmp-proxy {
interface eth0.4 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role upstream
threshold 1
}
interface eth1 {
role disabled
threshold 1
}
interface eth1.10 {
role downstream
threshold 1

Ik zie verschillende opties voorbij komen:

1) er is een kriegsman optie met alt 0.0.0.0/0 en een widdershoven optie met een alt 213.75.0.0/16. Als ik alt 0.0.0.0/0 gebruik krijg ik als ik "show ip multicast mfc" een hoop wrong bytes van group 239.255.255.255.0 naar verschillende lokale ip adressen die niet op vlan 10 zitten. Bij de alt 213.75.0.0/16 gebeurt dat niet maar heb ik dus ook al een keer "zap naar andere zender gehad. Welke dus te kiezen?

2) ik zie mensen die de andere interfaces disablen:

dus in mijn situatie eth1 of ook nog de andere vlans zoals eth1.40 (mijn iot devices?)

3) een optie in de firewall: zie
mattdice schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Ik heb eerst een nieuwe firewall groep aangemaakt met de naam kpn-multicast.
Hierin heb ik het volgende adres opgenomen: 213.75.167.0/24.

Vervolgens in de WAN IN de volgende toegevoegd:
- Name: Allow Multicast
- Action Accept
- Protocol UDP
- Source > Address group kpn-multicast
- De rest allemaal default

WAN LOCAL:
- Name Accept IGMP
- Action Accept
- Protocol IGMP
- De rest allemaal default

Ik hoop dat het zo lukt en anders moet je het even laten weten :)
Heb ik erin gezet en ik zie pakketjes er doorkomen in wan local niet in wan in .

4) wel of niet "quickleave enabled"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomdh76 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:45:
4) wel of niet "quickleave enabled"?
Als ik erop zoek zie ik zowel enabled als disabled voorbij komen als oplossing :/
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1759619?data[filter_keywords]=quickleave

Maar ook iemand die zegt dat jouw probleem daarmee niks te maken heeft...

Misschien maar eens jouw configuratie vergelijken met de configuraties uit dit topic en het voorgaande deel ?
Ik kan me herinneren dat vooral een restart van de IGMP Proxy vaak de oplossing was en ook een script/cronjob daarvoor bestaat.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
nero355 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:24:
[...]

Als ik erop zoek zie ik zowel enabled als disabled voorbij komen als oplossing :/
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1759619?data[filter_keywords]=quickleave

Maar ook iemand die zegt dat jouw probleem daarmee niks te maken heeft...

Misschien maar eens jouw configuratie vergelijken met de configuraties uit dit topic en het voorgaande deel ?
Ik kan me herinneren dat vooral een restart van de IGMP Proxy vaak de oplossing was en ook een script/cronjob daarvoor bestaat.
Ja een restart van IGMP proxy helpt wel maar dan is heen en weer zappen sneller. En ik denk niet dat mijn vrouw blij is om te gaan inloggen in CLI van de edgerouter.... :-) Een script om het automatisch te doen helpt denk ik niet want het is onverwacht wanneer hij ermee stopt.

Ik zie verschillende configs dat is het probleem, vooral de alt subnet is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
Wow, wat een knal blauw is die app ineens, vind het persoonlijk geen verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.smith
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:37
Hoi,
Ik probeer nu al een week tevergeefs de openVPN server van mijn ER-X te configureren.
ik heb een Ziggo router in bridge staan met daar achter de ER-X. De howto die ik gebruikt heb om VPN op te zetten is deze:
https://help.ubnt.com/hc/...EdgeRouter-OpenVPN-Server
Maar heb ook al een aantal andere howto's geprobeerd, helaas allemaal zonder resultaat. in het openVPN appje op m'n iPhone zie ik alleen maar "waiting voor server" .
Ik ben er inmiddels wel achter dat ik thuis in mijn WIFI netwerk een VPN op kan zetten, zolang ik in de .OVPN file op de client het interne IP adres van mijn router opgeef dus:
code:
1
remote 192.168.178.1 1194
werkt...
maar:
code:
1
remote "extern Ziggo ip adres" 1194
werkt niet...

Mijn boerenverstand zegt me dan dat de firewall geen verkeer van buiten toelaat op poort 1194. Maar alle howto's die ik op internet vind, lijken de firewall instellingen exact het zelfde als de mijne te zijn..
ook heb ik geprobeerd poort 1194 te forwarden, maar ook dit werkt niet.

Heeft één van jullie tweakers een idee van wat ik fout doe? want ik zie het echt niet meer.

voor de volledigheid hier wat relevante stukken uit mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    group {
        address-group OpenVPN_Clients {
        }
    }
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to internal"
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
        rule 30 {
            action accept
            description OpenVPN
            destination {
                group {
                }
                port 1194
            }
            log enable
            protocol udp
            source {
                group {
                    address-group OpenVPN_Clients
                }
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
   openvpn vtun0 {
        encryption aes256
        hash sha256
        local-host 192.168.178.1
        mode server
        server {
            name-server 192.168.178.1
            push-route 192.168.178.0/24
            subnet 172.16.1.0/24
        }
        tls {
            ca-cert-file /config/auth/cacert.pem
            cert-file /config/auth/server.pem
            dh-file /config/auth/dh.pem
            key-file /config/auth/server.key

Elke vorm van hulp word erg geapprecieerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mr.smith schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:42:
code:
1
2
   openvpn vtun0 {
        local-host 192.168.178.1

Ik denk (maar dat zou ik uit moeten proberen..) dat dat er voor zorgt dat je VPN luistert op 192.168.178.1. Met andere woorden: de binnenkant van je netwerk. Wat gebeurt er als je daar je externe IP neerzet?

Om te debuggen is een iPhone niet heel handig. Je kunt zien dat het misgaat maar niet waarom. Kun je vanaf iets anders testen? Een laptop met 4G, desnoods via tethering en je iPhone? Een logfile helpt enorm bij het foutzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Jaguar645 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:43:
static host mappings die je via de command line definieert. Dit is helaas nog niet in de GUI te vinden.

Ander dingetje wat goed leek maar achteraf irritant is.... Had het IoT network als guest getagged denk mooi want daar zitten onderling best restrictieve settings op. Nadeel? ondanks dat ik geen guest portal erop heb geactiveerd moet ik alsnog eens in de zoveel dagen de clients authorizen…. :/

Nu maar omgezet naar een corporate network alleen even firewall rules gaan inregelen zodat deze niet naar het client network kunnen connecten
Zou idd wel fijn zijn als dat nog in de Unifi GUI komt.

Er is al wel een optie die je aan kan zetten, die hostnames aan DNS toevoegt als een DHCP client die zelf heeft meegegeven.

En een "client" kan je ook prima zelf een Alias geven (die dan in de rest van de GUI terug komt, en bv ook in de client list) en je kan ook static een IP instellen.

Zou dus mooi zijn als ze in die gevallen ook gewoon die alias in DNS opnemen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Shinji schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:18:
Wow, wat een knal blauw is die app ineens, vind het persoonlijk geen verbetering!
De 3.6 app (nu in Beta) krijgt ondersteuning voor kleurschema's. Er komt een night modus (zwart met nog steeds met fell blauw) en een witte. Die gebruik ik nu.

Mocht je hem willen testen:
iOS Beta: Please send an email to mike.dudgeon+ios@ubnt.com requesting to be added to TestFlight.

Android Beta: https://play.google.com/apps/testing/com.ubnt.easyunifi

[ Voor 24% gewijzigd door m3gA op 17-06-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
mr.smith schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:42:
Hoi,
Ik probeer nu al een week tevergeefs de openVPN server van mijn ER-X te configureren.
ik heb een Ziggo router in bridge staan met daar achter de ER-X. De howto die ik gebruikt heb om VPN op te zetten is deze:
https://help.ubnt.com/hc/...EdgeRouter-OpenVPN-Server
Maar heb ook al een aantal andere howto's geprobeerd, helaas allemaal zonder resultaat. in het openVPN appje op m'n iPhone zie ik alleen maar "waiting voor server" .
Ik ben er inmiddels wel achter dat ik thuis in mijn WIFI netwerk een VPN op kan zetten, zolang ik in de .OVPN file op de client het interne IP adres van mijn router opgeef dus:
code:
1
remote 192.168.178.1 1194
werkt...
maar:
code:
1
remote "extern Ziggo ip adres" 1194
werkt niet...

Mijn boerenverstand zegt me dan dat de firewall geen verkeer van buiten toelaat op poort 1194. Maar alle howto's die ik op internet vind, lijken de firewall instellingen exact het zelfde als de mijne te zijn..
ook heb ik geprobeerd poort 1194 te forwarden, maar ook dit werkt niet.

Heeft één van jullie tweakers een idee van wat ik fout doe? want ik zie het echt niet meer.

voor de volledigheid hier wat relevante stukken uit mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    group {
        address-group OpenVPN_Clients {
        }
    }
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to internal"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
        rule 30 {
            action accept
            description OpenVPN
            destination {
                group {
                }
                port 1194
            }
            log enable
            protocol udp
            source {
                group {
                    address-group OpenVPN_Clients
                }
            }
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
   openvpn vtun0 {
        encryption aes256
        hash sha256
        local-host 192.168.178.1
        mode server
        server {
            name-server 192.168.178.1
            subnet 172.16.1.0/24
        }
        tls {
            ca-cert-file /config/auth/cacert.pem
            cert-file /config/auth/server.pem
            dh-file /config/auth/dh.pem
            key-file /config/auth/server.key

Volgens mij gaat het in jouw voorbeeld mis doordat je het IP adres van je Ziggo modem opgeeft en hij op dat adres luistert (en daar geen OpenVPN op draait, maar op je ER-X). Je moet bij "remote" je WAN ip adres opgeven.

De firewall regel die udp/1194 toestaat wordt denk ik niet aangesproken omdat je in de groep OpenVPN_Clients wellicht ook je Ziggo modem hebt staan?
Ik zou als ik jou was op WAN_LOCAL een losse allow rule maken voor udp/1194, zonder source of destination groups. Dat voegt in dit geval weinig toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:26
Een paar weken geleden heb ik een USG en USW geinstalleerd en na wat problemen (les voor mezelf: lees de handleiding) werkt het prima Allemaal leuk en aardig maar wat merk je er nou van in de praktijk:

1. Spotify Connect (mDNS dus) werkt eindelijk goed. Met mijn vorige routers (KPN EB v8 en v10) was het een drama. Nu eindelijk de juiste gegevens op het vergrendelscherm, geluid harder/zachter werkt perfect en nooit meer gehannes om de speakers te koppelen (ik heb Sonos)

2. NFS werkt een stuk slechter op de USG dan op de KPN Experiabox v10 en zelfs slechter dan op de v8. Ik gebruikte NFS om films te streamen. Het streamen zelf ging prima maar het openen van de folders ging langzaam. Ik heb me er verder niet in verdiept (gebruik nu Samba) maar zit je vast aan NFS dan is de USG geen aanrader.

3. Sonos. Ik heb nog eens naar mijn setup gekeken nadat ik een paar blogs had gelezen over hoe Sonos het netwerk belast. Wat aangeraden wordt, SonosNet gebruiken, klopt (ik heb het getest en ik krijg hogere snelheden) maar de howtos kloppen niet meer. Het is niet meer nodig om wifi op de speakers uit te zetten. Gewoon 1 van de speakers aansluiten op de switch en alle speakers uit en aan zetten (stekker eruit) is genoeg. In de Unifi controller verdwijnen dan de speakers uit het draadloos clienten overzicht en komen te staan in het bedraad overzicht. Dus ook speakers die niet met een kabel zijn aangesloten komen onder bedraad te staan.

4. Eindelijk simpel VPN. Geen gedoe meer. Aanzetten en het werkt. Snel genoeg om een filmpje te kijken. Prima.

5. Eindelijk simpel pihole instellen in de router. Geen gedoe meer om op alle clienten de dns servers aan te passen. 1 keer instellen en klaar.

Conclusie: is het de 200 euro waard geweest? Ja en nee. Als mijn EB v8 niet kapot was gegaan had ik nooit naar mijn netwerkje gekeken en was heel tevreden gebleven. De aanschaf een paar jaar geleden van de Unifi APs was een betere investering maar desondanks ben ik tevreden. Alles reageert sneller (klik op afstandsbediening en de film start) en de pluspunten vpn en spotify maken het leven een stukje makkelijker.

Ik gebruik nog geen 20% van de mogelijkheden van de switch en usg dus ik had misschien wel wat goedkoper uit kunnen zijn door voor wat eenvoudiger spul te gaan maar misschien ga ik het in de toekomst wel meer gebruiken. Anyway, zoveel geld is het nu ook weer niet en het doet wat het moet doen. Het draait allemaal 100% stabiel en de snelheden liggen tegen het maximum aan wat ik hier kan krijgen. Prima spul dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.smith
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:37
burne schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:54:
[...]

Ik denk (maar dat zou ik uit moeten proberen..) dat dat er voor zorgt dat je VPN luistert op 192.168.178.1. Met andere woorden: de binnenkant van je netwerk. Wat gebeurt er als je daar je externe IP neerzet?

Om te debuggen is een iPhone niet heel handig. Je kunt zien dat het misgaat maar niet waarom. Kun je vanaf iets anders testen? Een laptop met 4G, desnoods via tethering en je iPhone? Een logfile helpt enorm bij het foutzoeken.
Ik heb het geprobeerd zonder localhost 192.168.178.1, maar dan krijg ik helemaal geen verbinding meer. Ik las ergens dat dit betekend naar welke interface VPN moet luisteren.

Ook heb ik, zoals mchl8 aangaf, die open_vpn clients uit die WAN_Local regel gehaald. maar dit hielp ook niet...

Maar na een hele middag prutsen, lijkt het nu allemaal wel te werken met de deze config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
openvpn vtun0 {
        description "OpenVPN Server"
        encryption aes256
        hash sha256
        local-host 192.168.178.1
        mode server
        openvpn-option --persist-key
        openvpn-option --persist-tun
        openvpn-option --comp-lzo
        openvpn-option "--user nobody"
        openvpn-option "--group nogroup"
        openvpn-option "--port 1194"
        openvpn-option "--keepalive 10 120"
        openvpn-option --tls-server
        protocol udp
        replace-default-route {
        }
        server {
            domain-name ***********.ddns.net
            name-server 10.16.0.1
            name-server 8.8.8.8
            subnet 10.16.0.0/24
            topology subnet
        }

@burne en @mchl8 bedankt voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
Goedenavond allemaal. Ik heb thuis een ubiquiti netwerk draaien (USG, 8p POE switch, aantal unifi APS). Dit werkt allemaal uitstekend. Ik heb ook een cloudkey die nu direct in de 8p unifi switch zit.

Nu kan het zijn dat ik de POE poort waar nu de cloud key op zit wil gebruiken om in de meterkast nog een access point te hangen. Alle andere poorten zijn al vol.

Kan ik de cloud key elders in het netwerk hangen en werkt dit dan gewoon?

Ik heb op 2 poorten van de unifi 8p switch nog 2 switches van Netgear hangen waar ik de cloudkey in kwijt kan en een POE adapter heb ik ook nog wel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
maxvdh schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:11:
Goedenavond allemaal. Ik heb thuis een ubiquiti netwerk draaien (USG, 8p POE switch, aantal unifi APS). Dit werkt allemaal uitstekend. Ik heb ook een cloudkey die nu direct in de 8p unifi switch zit.

Nu kan het zijn dat ik de POE poort waar nu de cloud key op zit wil gebruiken om in de meterkast nog een access point te hangen. Alle andere poorten zijn al vol.

Ik heb op 2 poorten van de unifi 8p switch nog 2 switches van Netgear hangen waar ik de cloudkey in kwijt kan en een POE adapter heb ik ook nog wel liggen.
Ja als de cloud key in hetzefde netwerk komt te hangen kan je hem gewoon op een andere switch priken en met bijvoorbeeld usb power voeden.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maxvdh schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:11:

In het kort:
Kun je de Cloud Key ergens anders insteken: Ja
Maar let op met de 'een PoE adapter heb ik nog ergens liggen. Controleer heel goed wat voor type PoE adapter dat is en of die aan 802.3af voldoet. Als je APs oude AC Lite of oude LR modellen zijn zijn je PoE injectors gegarandeerd passive 24V, en ook bij de nieuwe modellen van die APs (die ook op 802.3af werken) worden IIRC nog steeds diezelfde passive 24V injectors bijgeleverd.

Sluit je de Cloud Key (of elk ander apparaat) namelijk aan op zo'n passive 24V injector is de kans groot dat dat apparaat komt te overlijden omdat passive 24V injectors altijd stroom leveren, ook als het aangesloten apparaat daar niet mee overweg kan.

Edit:
Wat @HKLM_ zegt, de Cloud Key kun je inderdaad ook via USB van stroom voorzien, dan zit je sowieso altijd veilig en hoef je je niet druk te maken om welke PoE variant de adapter is.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 17-06-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
RobertMe schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:20:
[...]

In het kort:
Kun je de Cloud Key ergens anders insteken: Ja
Maar let op met de 'een PoE adapter heb ik nog ergens liggen. Controleer heel goed wat voor type PoE adapter dat is en of die aan 802.3af voldoet. Als je APs oude AC Lite of oude LR modellen zijn zijn je PoE injectors gegarandeerd passive 24V, en ook bij de nieuwe modellen van die APs (die ook op 802.3af werken) worden IIRC nog steeds diezelfde passive 24V injectors bijgeleverd.

Sluit je de Cloud Key (of elk ander apparaat) namelijk aan op zo'n passive 24V injector is de kans groot dat dat apparaat komt te overlijden omdat passive 24V injectors altijd stroom leveren, ook als het aangesloten apparaat daar niet mee overweg kan.

Edit:
Wat @HKLM_ zegt, de Cloud Key kun je inderdaad ook via USB van stroom voorzien, dan zit je sowieso altijd veilig en hoef je je niet druk te maken om welke PoE variant de adapter is.
Dank beiden voor de snelle reactie. De POE adapter die ik heb liggen is van een unifi AP-LR (paar maanden oud). Als ik het goed lees is dat inderdaad een passive 24V injector. USB power (dank @HKLM_) it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:16
mr.smith schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:17:
[...]

Ik heb het geprobeerd zonder localhost 192.168.178.1, maar dan krijg ik helemaal geen verbinding meer. Ik las ergens dat dit betekend naar welke interface VPN moet luisteren.

Ook heb ik, zoals mchl8 aangaf, die open_vpn clients uit die WAN_Local regel gehaald. maar dit hielp ook niet...

Maar na een hele middag prutsen, lijkt het nu allemaal wel te werken met de deze config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
openvpn vtun0 {
        description "OpenVPN Server"
        encryption aes256
        hash sha256
        local-host 192.168.178.1
        mode server
        openvpn-option --persist-key
        openvpn-option --persist-tun
        openvpn-option --comp-lzo
        openvpn-option "--user nobody"
        openvpn-option "--group nogroup"
        openvpn-option "--port 1194"
        openvpn-option "--keepalive 10 120"
        openvpn-option --tls-server
        protocol udp
        replace-default-route {
        }
        server {
            domain-name ***********.ddns.net
            name-server 10.16.0.1
            name-server 8.8.8.8
            subnet 10.16.0.0/24
            topology subnet
        }

@burne en @mchl8 bedankt voor het mee denken!
Doet die het wel als je deze regel er uit haalt? “local-host 192.168.178.1”. Je laat de OpenVPN server nu namelijk alleen luisteren op het interne IP. Geef je niks mee luistert die op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm er is iets raars aan de hand met mijn KPN glasvezel config icm edgerouter.

Als het staticroute script gelopen heeft slaat hij helemaal vast. Eventjes induiken. En anders voor nood de edgerouter maar aansluiten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
bij een van mijn klanten vorige week het laatste restje non-ubiquiti weg gegooid :Y
Het is fijn als je eindgebruikers opmerken "hey, wat doet het het nu allemaal goed joh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
tomdh76 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:45:
Het is al diverse malen aan de orde gekomen in dit topic maar ik blijf af en toe problemen hebben met IPTV KPN icm edgerouter. Het probleem lijkt hem te zitten in het IGMP snooping gebeuren. Af en toe krijg ik "zap naar een andere zender etc..."
Bij mij is het een hele tijd goed gegaan, alleen de laatste week lijkt het teruggekeerd te zijn, vreselijk irritant.

Heb een config draaien die ik van een mede-tweaker heb gekregen, leek de oplossing te zijn, maar helaas, om de zoveel minuten toch de melding "zap naar..."

Zou er toch aan de KPN kant iets gewijzigd zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

mawi schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:30:
[...]

Bij mij is het een hele tijd goed gegaan, alleen de laatste week lijkt het teruggekeerd te zijn, vreselijk irritant.

Heb een config draaien die ik van een mede-tweaker heb gekregen, leek de oplossing te zijn, maar helaas, om de zoveel minuten toch de melding "zap naar..."

Ik draai al 2,5 jaar zonder problemen op de tv zoals jij beschrijft, maar sinds 1 week ongeveer met een UniFi switch er tussen. (Ook zonder problemen tot nu toe, ook de zender indeling kwam prima door op se tv kastjes)

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Binnen UNIFI krijg ik helaas momenteel IPtv (KPN) nog niet aan de praat.

Ik heb het voor nu even als volgt opgelost.
EdgeRouter X draait nu als switch.

ETH0 komt van de NTU hierop VLAN 4 en 6 als TAG.
ETH1 VLAN6 untag richting WAN van de USG
ETH2 VLAN4 untag richting Unifi Switch.

Op de UNIFI switches heb ik nu een VLAN groep aangemaakt met VLAN4 hierop staan de 3 decoders op aangesloten.

Ik heb nu geen routed IPtv meer. dat houd eigenlijk Netflix in voor ons thuis.
Begin gemist, TV opnames, e.d. werken nog wel normaal. dat is voor ons eigenlijk voldoende. Netflix wordt bij ons vanuit de smart TV gestart net als PLEX en YOUTUBE. daar heb ik de stb van KPN niet nodig.

Ik had liever routed IPtv gehad omdat het dan af is nu heb ik een apart router die als switch fungeert.

Ik merk hier verder niets van vanuit het internet. VLAN4 heeft zijn eigen subnet bij KPN. het heeft ook geen invloed op de prestaties van het internet deze is nog netjes 200/200. en door alleen de STB porten VLAN4 te geven heb ik ook verder geen last van multicast

[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 18-06-2018 17:43 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
mawi schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:30:
[...]

Hmmm, nu je het zegt: bij mij deed hij het inderdaad al een paar maanden stabiel en toen kreeg ik een update van de STB een paar weken terug waarna de problemen lijken te zijn begonnen. Nu overigens weer een paar dagen stabiel. Het moeilijke vind ik dat er veel variabelen zijn om mee te spelen zonder dat je direct weet of een verandering gunstig is.

Voor nu maar weer in de imgp proxy config alt subnet 0.0.0.0. Ik zie dan bij show ip multicast mfc: 224.0.252.126 213.75.167.14 eth0.4 eth1.10 50 66.21KB 0
224.3.2.6 213.75.167.58 eth0.4 eth1.10 10913 3.83MB 0
239.255.255.250 192.0.10.2 eth0.4 eth1.10 108413 46.55MB 108415

192.0.10.2 is mijn iptv setbox waar dus een behoorlijk wat verkeerde bytes heen gaan maar vooralsnog zonder problemen.

En in de unifiswitch kan je ook nog iets aanpassen wbt IGMP: je kan de IGMP header enable of disable maar dit lijkt voor KPN disabled te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Is er iemand die de Unifi Controller van JacobAlberta draait onder Docker op zijn NAS en mij wil helpen met een screenshot van de omgevingsvariabelen? Dit omdat ik momenteel nergens de files terug kan vinden op mijn NAS (en daardoor geen config.gateway.json file kan plaatsen).

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:13:
Is er iemand die de Unifi Controller van JacobAlberta draait onder Docker op zijn NAS en mij wil helpen met een screenshot van de omgevingsvariabelen? Dit omdat ik momenteel nergens de files terug kan vinden op mijn NAS (en daardoor geen config.gateway.json file kan plaatsen).

Alvast bedankt! _/-\o_
Als je zelf even je instellingen post kunnen anderen wellicht ook helpen? :P

In ieder geval zal het aanpassen van de omgevingsvariabelen niet helpen. Waar je naar op zoek bent zijn de volumes. Wat ik zo snel zie kun/moet je bij dat image een volume maken voor de /unifi map. Je stelt dan in dat een 'eigen' (/Synology) map beschikbaar moet zijn binnen de container als /unifi. Alle bestanden en mappen worden dan binnen die map aangemaakt en daar kun je dus zelf de config.gateway.json plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@RobertMe Dit zijn mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1qNDVcBrsqmeRRqjnvFkdzMK/full.png

Normaal (en dat doe ik voor al mijn docker packages) heb ik op mijn Volume1 een een map met de naam 'Docker'. Daaronder maak ik de folders aan voor de apps zoals Mosquitto, Couchpotato, Sabnzb etc....

Daarna is het altijd een kwestie geweest van het package laden, naar de omgevingsvariablen gaan en aangeven dat het package al zijn spullen onder de /Docker/Unifi (in dit geval) moet plaatsen. Voor Unifi heb ik daarom de locaties van de Log, Cert en Datadir zo gezet, maar...die folders worden iet eens aangemaakt door het package (wat Sabnzb enzo wel allemaal doen) :?

Maar dat doet net dit ene package dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:35:

[afbeelding]

Normaal (en dat doe ik voor al mijn docker packages) heb ik op mijn Volume1 een een map met de naam 'Docker'. Daaronder maak ik de folders aan voor de apps zoals Mosquitto, Couchpotato, Sabnzb etc....

Daarna is het altijd een kwestie geweest van het package laden, naar de omgevingsvariablen gaan en aangeven dat het package al zijn spullen onder de /Docker/Unifi (in dit geval) moet plaatsen. Voor Unifi heb ik daarom de locaties van de Log, Cert en Datadir zo gezet, maar...die folders worden iet eens aangemaakt door het package (wat Sabnzb enzo wel allemaal doen) :?

Wat me opvalt is dat alle mappen beginnen met / behalve die van Docker. Wellicht dat dat je foutje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@RobertMe Zag het ook na maken screenshot, maar zelf met de / ervoor wordt de DIR niet gevuld. Echt zo vreemd, want met al mijn andere docker pakcages (een stuk of 6) draait het supervlot na het goedzetten van de variabelen. Het package van Linuxgamer/unifi maakt bijv wel netjes een gevulde DIR aan.

Ikke niet snap niet. En wat ook zo raar is dat de variablen die Unifi Controller gebruikt, zoals /usr/lib/unifi...die hele unifi directory niet te vinden is op die locatie!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vzXYgIkNQyvpimQMx5LOkcyK/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil het toch nog eens vragen.
Welke firmware draaien jullie met IPTV

Als ik een latere versie dan 4.4.18 gebruik werkt mijn json niet meer. Nu wil ik een nieuw json maken maar ik kan de interfaces niet eens ingeven. Zodra ik vai de CLI iets met een 2e vlan op de wan doe klapt alles er uit en valt de wan terug op DHCP en zijn mijn PPPOE settings weg.

Hierdoor moet ik dus altijd weer prutsen om de usg weer online te krijgen. Dat maakt het extra frustrerend om er mee aan de gang te blijven.

[ Voor 44% gewijzigd door xbeam op 18-06-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:30
xbeam schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:25:
Ik wil het toch nog eens vragen.
Welke firmware draaien jullie met IPTV

Als ik een latere versie dan 4.4.18 gebruik werkt mijn json niet meer. Nu wil ik een nieuw json maken maar ik kan de interfaces niet eens ingeven. Zodra ik vai de CLI iets met een 2e vlan op de wan doe klapt alles er uit en valt de wan terug op DHCP en zijn mijn PPPOE settings weg.

Hierdoor moet ik dus altijd weer prutsen om de usg weer online te krijgen. Dat maakt het extra frustrerend om er mee aan de gang te blijven.
Ook 4.4.18, een hogere versie lijdt tot problemen met IPTV bij mij. Los daarvan heb ik sowieso veel issues met tv de laatste daf. Ik heb de USG weer even vervangen door een ERL maar dat is ook nog niet alles tot nu toe. Regelmatig een hanger/freeze van het beeld voor een paar seconde en vandaag al een keer de KPN error melding. Gezien de meldingen hierboven lijkt er toch iets gewijzigd te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 18:09
ZiSE schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:59:
[...]

Ook 4.4.18, een hogere versie lijdt tot problemen met IPTV bij mij. Los daarvan heb ik sowieso veel issues met tv de laatste daf. Ik heb de USG weer even vervangen door een ERL maar dat is ook nog niet alles tot nu toe. Regelmatig een hanger/freeze van het beeld voor een paar seconde en vandaag al een keer de KPN error melding. Gezien de meldingen hierboven lijkt er toch iets gewijzigd te zijn?
Ik heb glas van KPN en tot op heden geen problemen met mijn USG 3P 4.4.18. Ik draai al 31 dagen zonder reboot etc. Ik kreeg vandaag wel een e-mail van KPN dat mijn HD zenders van 701 "verplaatst worden" naar 1, 2, 3 etc. Zou dat misschien het probleem zijn, dat er iets meer wordt aangepast door KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Frankie20 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Ik heb glas van KPN en tot op heden geen problemen met mijn USG 3P 4.4.18. Ik draai al 31 dagen zonder reboot etc. Ik kreeg vandaag wel een e-mail van KPN dat mijn HD zenders van 701 "verplaatst worden" naar 1, 2, 3 etc. Zou dat misschien het probleem zijn, dat er iets meer wordt aangepast door KPN?
Dat zou geen probleem mogen en kunnen zijn.
De route naar de stb gaat via de USG.. als KPN iets aanpast is dat direct op de stb, de route naar de USG blijft gelijk.

Ik denk zelf dat veel problemen misschien meer te maken heeft met het subnet waar je op terecht komt.

Zo kon ik 6x de USG herstarten en dan had ik eindelijk stabiel beeld. Of ik was gewoon 2 dagen zoet met uitzoeken van de JSON file. Terwijl ik een zelfde config wel in de edgerouter had. deze vaak geen problemen gaf.

Ik denk dat dadelijk KPN en andere ISP's hun gegevens moeten vrijgeven. dat hierna de meeste problemen wel verholpen zullen zijn. Tot die tijd blijf ik wel op bridge iptv kijken gezien de meerwaarden van netflix op de stb nihil is. Gezien we dit ook op de smart tv hebben en/of chrome/appletv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 14:16
To_Tall schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 00:26:
Ik denk dat dadelijk KPN en andere ISP's hun gegevens moeten vrijgeven. dat hierna de meeste problemen wel verholpen zullen zijn. Tot die tijd blijf ik wel op bridge iptv kijken gezien de meerwaarden van netflix op de stb nihil is. Gezien we dit ook op de smart tv hebben en/of chrome/appletv.
Ja ik blijf ook gewoon op bridged tot routed IPTV gewoon goed werkt. Maar ik heb wel vaker gelezen dat bridged IPTV wordt uitgefaseerd bij Xs4all/KPN - weet iemand of dit waar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gpgekko
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:31

[afbeelding]

Ik heb de omgevingsvariabelen op hun standaard paden laten staan en onder het tabblad volume het pad gekoppeld aan de map buiten docker.
Stukjes uit de instellingen export ter verduidelijking:
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
{
   "env_variables" : [
      {
         "key" : "DATADIR",
         "value" : "/unifi/data"
      },
      {
         "key" : "LOGDIR",
         "value" : "/unifi/log"
      },
      {
         "key" : "CERTDIR",
         "value" : "/unifi/cert"
      }
   ],
   "volume_bindings" : [
      {
         "host_volume_file" : "/docker/unifi",
         "mount_point" : "/unifi",
         "type" : "rw"
      }
   ]
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 17:40
Wie heeft ervaring met Cloudflare DDNS op een USG? En dan bedoel ik zonder tussenkomst van DNS-O-Matic?

Ik heb het al wel werkend op een Edgerouter, dat was niet zo spannend. Ik heb het ook geprobeerd met JSON, maar helaas geeft de USG via SSH aan dat DDNS niet is ingesteld als ik een status opvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:58

[afbeelding]

Volgens mij moeten de paden starten met /volume1. In jouw geval zou dat dan hetvolgende worden:
  • /volume1/docker/Unifi/data
  • /volume1/docker/Unifi/log
  • /volume1/docker/Unifi/cert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@gpgekko Hey...dat heeft de boel wel veranderd bij mij nu! :) Ik heb de volume_binding aangepast, inderdaad naar een locatie buiten(!) de Docker directory. Nu heb ik daar wel een Data en een Log directory.

Nu moet ik alleen de config gaan overzetten. Bedankt zeg! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Qlimaxxx schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:32:
Wie heeft ervaring met Cloudflare DDNS op een USG? En dan bedoel ik zonder tussenkomst van DNS-O-Matic?

Ik heb het al wel werkend op een Edgerouter, dat was niet zo spannend. Ik heb het ook geprobeerd met JSON, maar helaas geeft de USG via SSH aan dat DDNS niet is ingesteld als ik een status opvraag.
via een script in /config/scripts/post-config.d DDNS inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
To_Tall schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:02:
[...]

via een script in /config/scripts/post-config.d DDNS inschakelen?
Ik ben echt een leek als het p JSON aankomt. Kun je iets specifieker zijn? Misschien een link naar instructies? :)

Ik heb zelf geprobeerd de config van een ER om te zetten naar JSON(dus combi van 2 verschillende guides) alleen dat bracht geen werkend resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
xbeam schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:22:
Ook is er een nieuwe cloud key. Deze heeft standaart een 1TB hdd en is uit te bereiden naar 5TB. Verder kan de cloud key ook dienst doen als NVR.

Koste 199 dollar dat is veel goedkoper dan de huidige 2TB NVR

https://store.ubnt.com/co.../unifi-cloudkey-gen2-plus
Iemand al iets vernomen wanneer de cloudkey gen2 het levenslicht in europa gaat zien :9

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Qlimaxxx schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:37:
[...]

Ik ben echt een leek als het p JSON aankomt. Kun je iets specifieker zijn? Misschien een link naar instructies? :)

Ik heb zelf geprobeerd de config van een ER om te zetten naar JSON(dus combi van 2 verschillende guides) alleen dat bracht geen werkend resultaat
Je zou een startup script kunnen maken. Ik ben niet thuis helaas.

Hetstartup script draait voordat de json wordt ingeladen. Als je het voor elkaar krijg om in dit script Ddns te starten. Zal de json hierna wel moeten kunnen laden.

Ik weet alleen niet of ddns ook is opgenomen in de usg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
To_Tall schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:59:
[...]

Je zou een startup script kunnen maken. Ik ben niet thuis helaas.

Hetstartup script draait voordat de json wordt ingeladen. Als je het voor elkaar krijg om in dit script Ddns te starten. Zal de json hierna wel moeten kunnen laden.

Ik weet alleen niet of ddns ook is opgenomen in de usg
DDNS is in de GUI vrij beperkt. Vergelijkbaar bij Edgemax. Echter draait het allemaal op ddclient. En de versie die ze gebruiken heeft native support voor Cloudflare. Dus met Edgemax is het een kwestie van deze guide volgen:

https://help.ubnt.com/hc/...Router-Custom-Dynamic-DNS

En aangezien de USG en USW's onder de motorkap gewoon EdgeOS draaien... Volgens mij kun je dan ook gebruik maken van een dienst als canihazip.com

[ Voor 4% gewijzigd door Qlimaxxx op 19-06-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Frankie20 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Bij mij is dat goed gegaan (ERL), maar na een firmware update van de ERL bleef hij wel hangen, een reboot heeft dat weer opgelost.
Morgen krijg ik een extra TV ip kastje... eens kijken of die het signaal netjes gaat oppakken via mijn ERL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
TPA schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:27:
[...]

Bij mij is dat goed gegaan (ERL), maar na een firmware update van de ERL bleef hij wel hangen, een reboot heeft dat weer opgelost.
Morgen krijg ik een extra TV ip kastje... eens kijken of die het signaal netjes gaat oppakken via mijn ERL :)
Heb jij de laatste ERL firmware (1.10.3)? Ik las op unifi forum dat er daar ook wat problemen met igmp proxy waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

tomdh76 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:54:
[...]

Heb jij de laatste ERL firmware (1.10.3)? Ik las op unifi forum dat er daar ook wat problemen met igmp proxy waren?
Ja die heb ik er opgezet. Omdat ik de performance niet goed vond bij de versie die ik had.
Nu na de reboot doet ie het prima.

Ik had ook gezien dat die issues er waren maar ik dacht gelezen te hebben dat dat niet bij iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

Iemand die dit ook voor heeft :

Vandaag paar extra Sonos speakers toegevoegd op men netwerk. Alle reeds bestaande hangen met een LAN kabel aan het netwerk, dus zijn in de Clients lijst zichtbaar met de connection : LAN, wat normaal is.
Nu zijn de 2 nieuwe Sonos speakers wireless via het Sonos WIFI netwerk van Sonos zelf geconnecteerd, en staan deze toch in de lijst geconnecteerd onder de connection LAN.
Iemand enig idee hoe dat komt/normaal is ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:52
@Falcon10
Laagheim schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:17:
3. Sonos. Ik heb nog eens naar mijn setup gekeken nadat ik een paar blogs had gelezen over hoe Sonos het netwerk belast. Wat aangeraden wordt, SonosNet gebruiken, klopt (ik heb het getest en ik krijg hogere snelheden) maar de howtos kloppen niet meer. Het is niet meer nodig om wifi op de speakers uit te zetten. Gewoon 1 van de speakers aansluiten op de switch en alle speakers uit en aan zetten (stekker eruit) is genoeg. In de Unifi controller verdwijnen dan de speakers uit het draadloos clienten overzicht en komen te staan in het bedraad overzicht. Dus ook speakers die niet met een kabel zijn aangesloten komen onder bedraad te staan.

Prima spul dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Zojuist Unifi controller versie 5.8.23 geinstalleerd.
Mijn Telfort glas config werkt niet meer en de USG blijft op disconnected staan! Internet werkt nog wel, iptv loopt om na 2 seconde vast.

Heb nu de experiabox met DMZ er weer voor. Kan ik gelukkig weer TV kijken. Maar let er dus op als je wil updaten.

Edit #1: Ook in de controller staat de USG na opnieuw provisionen op "Disconnected". Enige manier om he weer terug te krijgen was het reset pinnetje...

[ Voor 19% gewijzigd door QempZoR op 19-06-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QempZoR schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:34:
Zojuist Unifi controller versie 5.8.23 geinstalleerd.
Mijn Telfort glas config werkt niet meer en de USG blijft op disconnected staan! Internet werkt nog wel, iptv loopt om na 2 seconde vast.

Heb nu de experiabox met DMZ er weer voor. Kan ik gelukkig weer TV kijken. Maar let er dus op als je wil updaten.
Welke usg firmware. Jouw probleem heb ik namelijk ongeacht de controller versie bij firmware hoger dan 4.4.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
xbeam schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:01:
[...]

Welke usg firmware. Jouw probleem heb ik namelijk ongeacht de controller versie bij firmware hoger dan 4.4.18
Ik had het probleem de afgelopen dagen niet. Echt sinds net sinds de update van de Controller
USG draait op 4.4.22.5086045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

flexje

got-father

Falcon10 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:02:
Iemand die dit ook voor heeft :

Vandaag paar extra Sonos speakers toegevoegd op men netwerk. Alle reeds bestaande hangen met een LAN kabel aan het netwerk, dus zijn in de Clients lijst zichtbaar met de connection : LAN, wat normaal is.
Nu zijn de 2 nieuwe Sonos speakers wireless via het Sonos WIFI netwerk van Sonos zelf geconnecteerd, en staan deze toch in de lijst geconnecteerd onder de connection LAN.
Iemand enig idee hoe dat komt/normaal is ?
Af en toe zie ik dit ook. Na een tijdje gaat ie over op wireless

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QempZoR schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:04:
[...]

Ik had het probleem de afgelopen dagen niet. Echt sinds net sinds de update van de Controller
USG draait op 4.4.22.5086045
Precies dus bij usg firmware 4.4.22
Probeer 4,4.18 eens waarschijnlijk werkt alles dan wel goed en blijft de usg connected met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Voor wie het boeit..

EdgeMAX EdgeRouter software hotfix v1.10.4 link
!!! IMPORTANT NOTICE for ER-12 users !!!

ER-12 supports only 1.10.4 and 2.0.0-alpha.1 firmwares.

Do not downgrade ER-12 to any older firmware as this will brick ER-12 for good. Firmware compatibility check for ER-12 will be added in upcoming 1.10.5 and 2.0.0-alpha.2 firmwares

Note: The ER-X/ER-X-SFP/EP-R6 has more limited storage, and in some cases, an upgrade may fail due to not enough space. If this happens, remove the old backup image first (using "delete system image" command, see here for more details) before doing an upgrade.

More details can be found in the release notes below. Please give it a try if you are interested in the new features/changes to help us test them so that we can get the release out sooner! Thanks very much!

[Release Notes v1.10.4]

Changelog

Changes since v1.10.3

New features:

Offloading - Added CLI commands to resize flow table on Octeon-based routes. Discussed here
set system offload ipv4 table-size 65536
Prior to 1.10.4 firmware, table-size was hardcoded to 8192 for all platforms. Default table size of 8192 buckets was ok for ER-lite (that has 512Mb of RAM) but totally not ok for ER-Infinity (that has 16GB of RAM). Now admins can tune offload ipv4 table-size to improve forwarding performance.General recommendation is following - if you see that coutner ipv4_create_flow_not_found_replaced_non_expired is constantly growing then it means that table-size is too small for your traffic profile and you are advised to increase it past default 8192 value:
$ show ubnt offload statistics |grep replaced_non_expired
ipv4_create_flow_not_found_replaced_non_expired 357345 <------------ !!!!
ipv6_create_flow_not_found_replaced_non_expired 0
Right now the only limitation for table-size is that it should be power of 2 (8192, 16384, 32768, 65536...)

Enhancements and bug fixes:

PoE - Keep POE status during reset for ER-X-SFP/EP-R6/EP-R8/ER-12 devices
DHCP - Fixed DHCPv6 failure with VIF-0 interface. Discussed here
SSH - Disable weak ARCFOUR ciphers
SSH - Disable SSH port forwarding for operator user
Interface - Fixed bug when SFP interface link was down after upgrade on ER-X-SFP
BGP - Fixed bug when commit failed when setting inactive BGP peer. Discussed here
DNS - Upgraded Dynamic DNS client to support cloudflare API v4. Discussed here
Interface - Fixed random bug when interface stopped passing traffic after changing speed/duplex
Interface - Fixed bug when eth0 speed/duplex could not be changed on ER-Infinity
System - Fixed bug when processes randomly crashed with SIGBUG on ER-X
System - Fixed bug when PoE status was not reset when doing "factory-reset"
System - Fixed bug when "ubnt-util" crashes with SIGFPE if smart-queue rate was less than 1kbps. Discussed here

Updated software components:

none

Known issues:

Bug with corrupted downloads via PPPoE interface is not fixed for ER-8-XG (it is fixed on all other ER models). Workaround - disable PPPoE offloading on ER-8-XG:
configure
set system offload ipv4 pppoe disable
set system offload ipv6 pppoe disable
commit
save
NOTE: We will publish this 1.10.4 firmware in main EdgeMAX forum, download site and UNMS on Monday June 25th 2018
Update verliep hier vlekkeloos, Telfort glasvezel internet en IPTV lijkt stabiel, mocht ik issues tegenkomen dan horen jullie het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
xbeam schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:07:
[...]

Precies dus bij usg firmware 4.4.22
Probeer 4,4.18 eens waarschijnlijk werkt alles dan wel goed en blijft de usg connected met de controller.
Toch vreemd, het heeft namelijk goed gedraait met 4.4.22..
Zou het van het weekend is testen.
Wel jammer dat de Latency en Throughput circels rood blijven wanneer je de config json gebruikt.
En ook wired clients die opeens uit de clientlijst verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC02010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Goededag heren en dames

vandaag aangesloten bij t-mobile
internet heb ik al werkend met mijn unifi apparatuur

alleen wil het tv gedeelte nog niet lukken
hij blijft hangen op server connection complete met groot entone logo in beeld

iemand enig idee wat ik verkeerd doe heb al van alles geprobeert
met vlan640

mvg

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
@xbeam Paar vraagjes die je misschien kan beantwoorden en handig zijn voor mede tweakers.
Heb jij hem nu met 4.4.18 draaien rechtstreeks op de NTU? En zijn/waren bij jou de Latency en Throughput circels gewoon zwart? En heb je ook wel eens last (gehad) van wired clients die uit de clientlijst verdwijnen? (Overigens werkt internet nogsteeds prima op de clients wanneer ze uit de lijst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:55
R3MC02010 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:09:
Goededag heren en dames

vandaag aangesloten bij t-mobile
internet heb ik al werkend met mijn unifi apparatuur

alleen wil het tv gedeelte nog niet lukken
hij blijft hangen op server connection complete met groot entone logo in beeld

iemand enig idee wat ik verkeerd doe heb al van alles geprobeert
met vlan640

mvg
Neem aan dat je dus ook een USG gebruikt? Heb je de netwerken en VLAN's zoals ze op deze pagina staan? https://community.ubnt.co...-fiber/m-p/2008849#M52235

Weet je zeker dat je alle VLAN's doorgeeft aan de switch en alleen VLAN 640 aan de poort waar je decoder op zit?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC02010
GermanPivo schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:26:
[...]

Neem aan dat je dus ook een USG gebruikt? Heb je de netwerken en VLAN's zoals ze op deze pagina staan? https://community.ubnt.co...-fiber/m-p/2008849#M52235

Weet je zeker dat je alle VLAN's doorgeeft aan de switch en alleen VLAN 640 aan de poort waar je decoder op zit?
Ja ik gebruik inderdaad een usg.

Ik heb alles zoals in je verwijzing,
Alleen weet ik niet of vlan 640 door komt,

Blijkbaar niet want krijg geen ip op mijn entone box

Terwijl de vlans correct zijn ingesteld.

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:55
R3MC02010 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:49:
[...]

Ja ik gebruik inderdaad een usg.

Ik heb alles zoals in je verwijzing,
Alleen weet ik niet of vlan 640 door komt,

Blijkbaar niet want krijg geen ip op mijn entone box

Terwijl de vlans correct zijn ingesteld.
Wat voor apparatuur gebruik je verder? Ik zelf draai dit met USG + Unifi switches en heb op de poorten waar de IPTV het 'switch port profile' ingesteld op VLAN 640. Als de decoder namelijk alle VLAN's krijgt aangeboden, gaat het mis...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t0RYJ9kIXLf4yAdwILJUrhs0/thumb.png

[ Voor 5% gewijzigd door GermanPivo op 20-06-2018 20:59 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3MC02010
GermanPivo schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:58:
[...]

Wat voor apparatuur gebruik je verder? Ik zelf draai dit met USG + Unifi switches en heb op de poorten waar de IPTV het 'switch port profile' ingesteld op VLAN 640. Als de decoder namelijk alle VLAN's krijgt aangeboden, gaat het mis...
[afbeelding]
Ik gebruik verder een usw 8-60w en uap ac lite

Heb inderdaad ook die switchport tegewezen aan de betreffende port

Ik zal morgen even wat screenshots posten
Moet morgen ochtend namelijk weer om 4:45 uit dus lig al op bed helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Hopelijk hier iemand die mij kan helpen. Ik heb mijn controller een vast ip adres gegeven (via de iPhone app ingesteld) Dit adres 192.168.1.9 ligt onder de DHCP range (die start bij 50) maar nu is dus mijn controller offline. Ik zou toch gewoon een vast IP adres moeten kunnen instellen wat vrij is?

Iemand nog tips hoe ik de controller kan terughalen? Want hij/zij is niet online te vinden op .9 of te vinden in de Discovery tool.. Moet ik nu alles opnieuw gaan instellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:49
jantje112 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:45:
Hopelijk hier iemand die mij kan helpen. Ik heb mijn controller een vast ip adres gegeven (via de iPhone app ingesteld) Dit adres 192.168.1.9 ligt onder de DHCP range (die start bij 50) maar nu is dus mijn controller offline. Ik zou toch gewoon een vast IP adres moeten kunnen instellen wat vrij is?

Iemand nog tips hoe ik de controller kan terughalen? Want hij/zij is niet online te vinden op .9 of te vinden in de Discovery tool.. Moet ik nu alles opnieuw gaan instellen :(
Ik weet niet waarom jouw controller nu niet bereikbaar is, maar is het niet handiger om de controller op DHCP te laten staan, en in DHCP een reservatie te maken op een static IP adres met het MAC adres van de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
jantje112 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:45:

Als je de iPhone app eens opent en je wijzigt daar op het beginscherm een keer het ip adres van je controller, kijk eens of je dan wel verbinding krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
mchl8 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 06:42:
[...]

Als je de iPhone app eens opent en je wijzigt daar op het beginscherm een keer het ip adres van je controller, kijk eens of je dan wel verbinding krijgt?
Die opent dus niet meer omdat de controller niet meer op het ip adres zit. Ik ga straks even de controller resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Niet online
jantje112 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Die opent dus niet meer omdat de controller niet meer op het ip adres zit. Ik ga straks even de controller resetten.
Ik zou eerst eens proberen de app opnieuw te installeren om te te zien of je het nieuwe IP adres kan toewijzen, in plaats van je hele controller opnieuw te installeren, dat kan een tijdrovende klus zijn. Maar het staat je natuurlijk vrij om helemaal vers te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
mchl8 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:47:
[...]

Ik zou eerst eens proberen de app opnieuw te installeren om te te zien of je het nieuwe IP adres kan toewijzen, in plaats van je hele controller opnieuw te installeren, dat kan een tijdrovende klus zijn. Maar het staat je natuurlijk vrij om helemaal vers te beginnen :)
Ik bedoelde resetten als in "even van de stroom". Allicht gaat het dan met de aanmelding wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
ardvark99 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:11:
[...]

Ik weet niet waarom jouw controller nu niet bereikbaar is, maar is het niet handiger om de controller op DHCP te laten staan, en in DHCP een reservatie te maken op een static IP adres met het MAC adres van de controller?
Ik heb eigenlijk altijd mijn bedrade devices in de statische range gebruikt. Maar het kan inderdaad prima op deze manier. Overigens heb ik nu ook een reservatie op mac gedaan, maar dan buiten de DHCP range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:49
jantje112 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:37:
[...]

Ik heb eigenlijk altijd mijn bedrade devices in de statische range gebruikt. Maar het kan inderdaad prima op deze manier. Overigens heb ik nu ook een reservatie op mac gedaan, maar dan buiten de DHCP range.
Dat is ook de bedoeling, de vrije IP adressen buiten de DHCP scope gebruik je voor statische IP adressen op devices, of je die nu instelt op Mac adres op de DHCP server of statisch op het device. Deze worden dan vaak gebruikt voor servers, switches, routers ed., die je op een vast adres wil hebben. Hierdoor kan je voor kleinere netwerken de scope best groot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Vandaag iets raars meegemaakt.

Thuis heb ik een USG 3P met een aantal Unifi switches en AP's hangen.
Op de USG heb ik een VPN.

Vandaag deed de VPN een beetje raar, ik kon wel verbinding maken. Maar een minuut na het connecten met de USG kon ik geen enkele internet pagina bezoeken. (Internet verbinding thuis deed het prima, alle devices konden gewoon naar binnen/buiten)

Ik was niet thuis dus maakte ik via de Android Unifi app verbinding met de controller en restartte de USG op afstand. Hierna bleef hij op "disconnected" staan. Ook nu bleven op alle interne devices gewoon internet werken.

Eenmaal thuis aangekomen gewoon stroom eraf gehaald en opnieuw opgestart. Nu is ie weer connected in de controller.

Wel vaag dat als hij op disconnected staat alsnog het internet verkeer wel doorstuurt naar binnen en buiten maar niet toegankelijk is voor VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:21:
Vandaag iets raars meegemaakt.

Thuis heb ik een USG 3P met een aantal Unifi switches en AP's hangen.
Op de USG heb ik een VPN.

Vandaag deed de VPN een beetje raar, ik kon wel verbinding maken. Maar een minuut na het connecten met de USG kon ik geen enkele internet pagina bezoeken. (Internet verbinding thuis deed het prima, alle devices konden gewoon naar binnen/buiten)

Ik was niet thuis dus maakte ik via de Android Unifi app verbinding met de controller en restartte de USG op afstand. Hierna bleef hij op "disconnected" staan. Ook nu bleven op alle interne devices gewoon internet werken.

Eenmaal thuis aangekomen gewoon stroom eraf gehaald en opnieuw opgestart. Nu is ie weer connected in de controller.

Wel vaag dat als hij op disconnected staat alsnog het internet verkeer wel doorstuurt naar binnen en buiten maar niet toegankelijk is voor VPN.
Kan misschien ook te maken hebben met hoe de USG afsluit? Eerst alle services afsluiten, waardoor bv dus verbinding met Controller wegvalt, en het stoppen van de VPN service, maar als eentje (bv VPN service stoppen) dan blijft hangen dat hij dan niet afsluit. (Waar een 'normale' Linux distro bv 30 seconden wacht en dan het process geforceerd stopt en verder gaat met afsluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

RobertMe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:29:
[...]

Kan misschien ook te maken hebben met hoe de USG afsluit? Eerst alle services afsluiten, waardoor bv dus verbinding met Controller wegvalt, en het stoppen van de VPN service, maar als eentje (bv VPN service stoppen) dan blijft hangen dat hij dan niet afsluit. (Waar een 'normale' Linux distro bv 30 seconden wacht en dan het process geforceerd stopt en verder gaat met afsluiten)
De USG stond in de controller op disconnected. Niet de VPN verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:31:
[...]

De USG stond in de controller op disconnected. Niet de VPN verbinding...
Dat zeg ik. Als tijdens het afsluiten 'tegelijk' de service die met Controller communiceert en de service voor VPN worden gestopt en dan blijft iets hangen kan het best dat een van die, of beide, services gestopt zijn en dus disconnected in de controller, geen werkende VPN etc, maar de (hardware offloaded) routing/NAT functionaliteit wel blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wie helpt me de keuze te maken?
Twijfel over in-wall's (al dan niet pro) of AC Pro's. Huis met betonnen vloeren. Moet op zolder, 1e verdieping en woonkamer komen. Reden dat ik voor de pro's zou willen gaan is dat die ook een ethernet out hebben en net die ga ik op de punten waar ik hem op wil hangen, nodig hebben.
Maar hoe is het zendberik van de in-walls? Gaat dat over meerdere kamers heen? En kan dat lampje evt uit?
Enige aansluiting die ik momenteel op de 1e heb is op de kamer van mijn zoontje (2,5) en daar hang ik hem liever niet neer. Naast mijn bed zou niet zo boeien, maar zit niet op een fel lampje te wachten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

RobertMe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:53:
[...]

Dat zeg ik. Als tijdens het afsluiten 'tegelijk' de service die met Controller communiceert en de service voor VPN worden gestopt en dan blijft iets hangen kan het best dat een van die, of beide, services gestopt zijn en dus disconnected in de controller, geen werkende VPN etc, maar de (hardware offloaded) routing/NAT functionaliteit wel blijft werken.
Ik vat hem. Ik kijk net in de stats van de USG. Wel heel apart dat afgelopen nacht zoveel geheugen gebruikt werd. Je ziet ook wanneer ik hem herstart heb :P

Hoe kan ik dit verder "debuggen"?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ncqyfT/Schermafbeelding_2018_06_21_om_22_53_39.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:56:
[...]

Ik vat hem. Ik kijk net in de stats van de USG. Wel heel apart dat afgelopen nacht zoveel geheugen gebruikt werd. Je ziet ook wanneer ik hem herstart heb :P

Hoe kan ik dit verder "debuggen"?

[afbeelding]
AFAIK is er al een aantal firmware versies met een bug die idd een (te) hoog geheugengebruik oplevert. Volgens mij is die bug nu wel opgelost in een recente versie, ik weet alleen niet of dat de .25 beta is of ook al in de laatste stable.

In ieder geval is het dus een bekend issue dat net is opgelost of waarvan de oplossing onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:54:
Twijfel over in-wall's (al dan niet pro) of AC Pro's. Huis met betonnen vloeren. Moet op zolder, 1e verdieping en woonkamer komen. Reden dat ik voor de pro's zou willen gaan is dat die ook een ethernet out hebben en net die ga ik op de punten waar ik hem op wil hangen, nodig hebben.
Maar hoe is het zendberik van de in-walls? Gaat dat over meerdere kamers heen?
Hierop kan ik (helaas) geen advies geven, alhoewel ik hier ook wel benieuwd naar ben. Enige wat ik weet is dat de IW toch meer gericht zou zijn op gebruik in één ruimte en dus toch minder op het dekken van bv een hele verdieping. Of het in een thuissituatie echt merkbaar is weet ik niet. Maar de plaatsing is uiteraard altijd belangrijk (liever centraal in bv de gang dan in hoek van het huis in een kamer).
Enan dat lampje evt uit?
Enige aansluiting die ik momenteel op de 1e heb is op de kamer van mijn zoontje (2,5) en daar hang ik hem liever niet neer. Naast mijn bed zou niet zo boeien, maar zit niet op een fel lampje te wachten.
Ja, de LED kan uit. Je kunt centraal (op site basis) de LED aan/uit zetten, of eventueel op device basis overschrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

flexje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:56:
Ik kijk net in de stats van de USG.
Een van de lessen die ik altijd meegeef aan jongere collega's is de opdracht om een logfile in detail te bestuderen.

Alles wat vaker dan twee of drie keer per dag gebeurt kun je negeren, het "interessante" deel is juist hetgeen wat bijna nooit gebeurt. 'Een auto rijdt over een weg' is volstrekt oninteressant. 'Een auto rijdt tegen een boom aan' is wel interessant.

Hoe zeldzamer het event in de logfile, des te meer tijd het kost om uit te zoeken.

En de events die de meeste tijd kosten hebben de meest onbevredigende verklaring.

Top tip: kijk niet naar de afwijkingen in je stats, hoe afwijkender de afwijking, des te meer tijd het je kost om 'm te verklaren, en de verklaring is des te meer onbevredigend.

Stats zijn voor de grote lijnen, niet voor de afwijkingen. En dat is een les die je pas leert als je veel tijd verspilt aan het nazoeken van irrelevante en onzinnige afwijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

Martijn02

/* No Comment */

Maar hoe is het zendberik van de in-walls? Gaat dat over meerdere kamers heen? En kan dat lampje evt uit?
Ik heb op de begane grond (in de trapkast) een AP-AC-LR hangen. Een verdieping hoger in de slaapkamer (achterkant van het huis) een AP-AC-IW.

Ik zie dat als ik op de eerste verdieping of op zolder ben dan zie ik dat devices naar de IW switchen. Ook als ik in de studeerkamer (aan de voorkant van het huis) ben pakt mijn laptop de 5G verbinding van de IW. Op zolder (met betonnen vloer ertussen) pakt hij alleen 2G. (daar haal ik ongeveer 20Mbit throughput)

De ontvangst is wat mij betreft prima (iig meer dan ik ervan verwachtte) en is vooral stabiel.

Lampjes kan je per device of per location instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:08
Ik heb beneden een in-wall. Voordeel is dat die ook een ethernet aansluiting heeft. Daarnaast ideaal om op wanddoos vast te maken, ziet er ook beter uit dan een ronde schotel tegen een wand. De ronde schotels horen imo tegen plafond en de inwall past beter tegen muur.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:34

lier

MikroTik nerd

Ik (ook)! ;)

De In-Wall's hebben een prima bereik. Idealiter heb je line-of-sight op 5G voor maximale performance. Voordeel van plafond is dat dat sneller het geval is. De schotels zijn niet bedoeld om aan de muur te hangen. Werkt wel maar het is verre van ideaal.

Probeer "zo veel mogeijk" accesspoints te gebruiken. En schroef het zendvermogen terug. Daarmee maak je iedereen blij! Zeker op de 2G band!!

O ja, voor alle devices geldt dat je de lampjes uit kan zetten. Alleen tijdens booten en een firmware aanpassing gaat deze knipperen.

Wat ik nog helemaal mis in je verhaal...wat zijn je eisen en wensen? Bij voorkeur iets duidelijker dan (bijvoorbeeld) overal dekking. Bandbreedte is met name interessant.

Tot slot, ik heb zowel de IW als de IW-Pro, afhankelijk van je clients zal je niet heel veel verschil in snelheid hebben. Zendvermgoen is net iets hoger bij de Pro, maar ook dat is (naar mijn mening) het prijsverschil niet waard.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.