[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.424 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

stormfly schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:12:
[...]

Geen slimme features aangezet, IGMP snooping, DHCP guarding etc etc? Als je mij om een eerste indruk vraagt denk ik dat de NetGear switches teveel "meedenken" met extra features. Ik zou die eens nalopen?
Het zijn unmanaged domme switches, dus daar kan ik weinig aan veranderen.
We gaan nu even testen met het Ziggo modem (Connect Box) in router modus en de USG er even tussenuit.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:22:
[...]

We gaan nu even testen met het Ziggo modem (Connect Box) in router modus en de USG er even tussenuit.

Zijn ze echt unmaged of managed met de NetGear pc applicatie (geen http)? Mocht er toch nog een ingang zijn denk ook even aan Spanning Tree als die de verkeerde linken blokt dan krijg je ook hetzelfde effect.

Zou bijzonder zijn als dat positief verschil maakt, de test die je nu gaat doen. Welke versie draait de USG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Timmert schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:22:
[...]

Heb je toevallig een horizon? Zo ja, hangt die aan je netwerk? Zo ja, gooi de horizon van je netwerk af.
Verder op je apple devices:
  • Vergeet je wifi netwerk
  • Instellingen - algemeen- stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen
  • Instellingen - algemeen- stel opnieuw in - herstel locatie en privacy
Verder heb ik ook wel eens zulke problemen meegemaakt door het gebruik van 1 apple id op meerdere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Voor de geïnteresseerden, de CLI configuratie is aangepast/aangevuld/gecorrigeerd.
Heb zelf in mijn eigen ERL3 een nieuwe configuratie gemaakt aan de hand van de geposte informatie.
Paar kleinigheden gevonden welke voor vervelende effecten zorgden.

Tevens heeft Jeroen nog wat suggesties gedaan welke verwerkt zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door MdBruin op 10-04-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29

OMX2000

By any means necessary...

Hebben anderen hier toevallig ook last van TV (Xs4All/Glas) die naar 3 seconden kapt. Als ik zap doet ie het weer 3 seconden. De hele avond ging het goed tot een half uur geleden. ERL gereboot, maar dat baatte niet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:22
Jeroen_ae92 schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:15:
[...]

Nee, dat doet een UAP niet. Deze heeft enkel een iptables firewall maar dat is dan ook alles.
Is dit wel op te lossen met extra hardware?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
In de Play Store is nu ook de Ubiquiti Discovery tool beschikbaar. (Beta)

Bij mij ziet die alleen maar mijn Unify video en camera maar geen USG of AP's....

Maar in onderstaande video wordt wat meer getoond:
YouTube: Ubiquiti Discovery Tool Mobile App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Hij staat ook al in de app store.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
UnitedJunk schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:29:
[...]

Is dit wel op te lossen met extra hardware?
Dan zou je eens kunnen kijken naar een router welke destination nat rules ondersteund. (zijn o.a. de EdgeRouters door de dnat functionaliteit)
In dat geval zou je alles van poort 80 kunnen redirecten naar bijv. 85.113.230.234:80 en poort 443 naar 85.113.230.234:443 (is het ip van www.google.fr)

Nadeel is dan wel dat je ALLEEN die site nog kunt bezoeken.
Ik denk dat je meer loopt te zoeken als een client connect dat je als eerste naar een pagina wordt gestuurd. Dit is volgens mijn mogelijk in de Unifi controller software, ga even voor je kijken.
Zie het bericht hieronder.

De cloudkey is geen verplichting maar een draaiende unifi controller wel. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MdBruin op 11-04-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
Ik denk dat je meer loopt te zoeken als een client connect dat je als eerste naar een pagina wordt gestuurd. Dit is volgens mijn mogelijk in de Unifi controller software, ga even voor je kijken.
Dit is in te stellen, dat is een landing page.

Dit kan je doen door het volgende:

If you already have the Wireless Network created, make sure you enable "Guest Policy".

Under Guest Control:

Enable Guest Portal
Authentication is set to "No Auth"
Landing Page: "Promotional URL" Put in the website URL, including http. i.e. www.google.com

Let er wel op: de controller software moet hiervoor aanstaan. Dit wil je natuurlijk niet.
Dus dit kan je oplossing door de volgende hardware:
pricewatch: Ubiquiti UniFi Cloud Key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
Ik ben van plan om 2 ERL3 routers aan te kopen om deze in een bedrijf achter de modem te plaatsen.
Hierop zou ik dan OpenVPN willen activeren zodat ik ten allen tijde kan inbellen bij beide bedrijven.

Ik ken wel wat van netwerken maar ben er niet dagelijks mee bezig, in een vorig leven heb ik nog een CCNA gehaald.

Ik heb nog nooit Ubiquiti apparatuur in mijn handen gehad maar lees hier enorm goeie reviews over. Ook de kostprijs is zeer aantrekkelijk.

Is het een goed idee om een ERL3 in te zetten voor mijn geval? Achterliggend is alles 1 groot netwerk dus geen gedoe met VLAN's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
marcel19 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:07:
[...]

If you already have the Wireless Network created, make sure you enable "Guest Policy".

Under Guest Control:

Enable Guest Portal
Landing Page: "Promotional URL" Put in the website URL, including http. i.e. www.google.com

Let er wel op: de controller software moet hiervoor aanstaan. Dit wil je natuurlijk niet.
Zat al te twijfelen, de landingspagina zat al in m'n hoofd maar wist niet zeker hoe het in te stellen was.
CloudKey is een mooi apparaatje maar niet de enige manier om een unifi controller te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
dotacom schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:17:
Ik ben van plan om 2 ERL3 routers aan te kopen om deze in een bedrijf achter de modem te plaatsen.
Hierop zou ik dan OpenVPN willen activeren zodat ik ten allen tijde kan inbellen bij beide bedrijven.

Ik ken wel wat van netwerken maar ben er niet dagelijks mee bezig, in een vorig leven heb ik nog een CCNA gehaald.

Ik heb nog nooit Ubiquiti apparatuur in mijn handen gehad maar lees hier enorm goeie reviews over. Ook de kostprijs is zeer aantrekkelijk.

Is het een goed idee om een ERL3 in te zetten voor mijn geval? Achterliggend is alles 1 groot netwerk dus geen gedoe met VLAN's etc.
Wat word het doel van de ERL3 in dat geval, alleen een VPN server of moet deze ook nog routing gaan doen?
In het geval van alleen VPN server, heeft het bedrijf geen server beschikbaar welke de VPN taak erbij kan hebben?

Antwoord op je vraag: Ja is mogelijk. het maakt niet uit of er VLAN's nodig zijn.
Waar je wel even naar moet kijken is hoeveel internet verkeer er is. Bij mij draait de ERL3 met genoeg firewall regels zonder problemen de 100Mbps glasvezel verbinding.
Daarbij is het erg handig als je routing op het modem uit kunt zetten en de routing overlaat aan de ERL3, heb je ook geen last van de dubbel NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
marcel19 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:07:
[...]

Under Guest Control:

Enable Guest Portal

Bedankt! Maar als ik mij niet vergis werkt de redirect enkel voor de landingspage bij het connecten van het netwerk. Niet wanneer een gebruiker al verbonden is en vervolgens dan naar een URL gaat waarvan ik wil dat deze een redirect moet hebben.

Ik zoek in mijn situatie dus een manier om een gebruiker altijd door te verwijzen bij een bepaalde URL.

[ Voor 5% gewijzigd door UnitedJunk op 11-04-2017 17:06 ]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
UnitedJunk schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:02:
[...]

Bedankt! Maar als ik mij niet vergis werkt de redirect enkel voor de landingspage bij het connecten van het netwerk. Niet wanneer een gebruiker al verbonden is en vervolgens dan naar een URL gaat waarvan ik wil dat deze een redirect moet hebben.

Ik zoek in mijn situatie dus een manier om een gebruiker altijd door te verwijzen bij een bepaalde URL.
Mits het Windows is, is het niet gewoon de country/region setting op die account aanpassen naar FR (france/frankrijk) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Dutch2007 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:21:
[...]

Mits het Windows is, is het niet gewoon de country/region setting op die account aanpassen naar FR (france/frankrijk) ??
Helaas niet. Google.fr was in mijn verhaal even een voorbeeld. Anyways, thanks voor meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UnitedJunk schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:08:
[...]

Helaas niet. Google.fr was in mijn verhaal even een voorbeeld. Anyways, thanks voor meedenken!
Een Edgerouter en USG gaan ook geen DNS rewriting doen. Misschien een RaspberryPi met een Nginx proxy die dat gaat doen. Dan kun je wel iets met een statichost doen op je interne dns naar die Pi. Die doet dan de rewrite van domeinnaam A naar domeinnaam B.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn probleem. Ik heb vandaag een Ubiquiti UniFi AP AC LR gekocht, maar ik kan deze op geen enkele manier benaderen en/of zichtbaar maken tijdens de initiele setup. Zaken die ik al geprobeerd heb:
- Installatie via laptop met win 10 (via lan en wireless)
- Installatie via laptop met win 7 (via lan en wireless)
- Installatie via PC met win 10 (via lan)
- Firewall van machines aan en uit
- Firewall van mijn ziggo modem aan en uit
- Verschillende java versies (6.45, 7.79 en de laatste 8 versie)
- via SSH command geprobeerd het ÀP zichtbaar te maken op mijn devices

Geen enkele manier werkt. Ik zie de AP in mijn ziggo router device overzicht en deze is ook te configureren via de Unifi app op mijn android telefoon. Maar op geen enkele manier is de AP zichtbaar te maken in het control center. Het AP is overigens wel te pingen,dat dan weer wel.

Voorals nog heb ik hem maar "even snel" geconfigureerd via mjin telefoon zodat ik wifi heb maar meer dan dat kan ik dus niet.

Heeft er iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Shaggie_NB schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:41:
[...]

Heb je toevallig een horizon? Zo ja, hangt die aan je netwerk? Zo ja, gooi de horizon van je netwerk af.
Verder op je apple devices:
  • Vergeet je wifi netwerk
  • Instellingen - algemeen- stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen
  • Instellingen - algemeen- stel opnieuw in - herstel locatie en privacy
Verder heb ik ook wel eens zulke problemen meegemaakt door het gebruik van 1 apple id op meerdere devices.
Gedaan, maar maakt niets uit. Er worden overigens verschillende Apple ID's gebruikt.
De USG is er tussenuit, maar dat haalt (zoals verwacht) niets uit.

Horizon is wel aanwezig, maar niet verbonden met het netwerk. Dan krijg je overigens geen 169 IP, maar eentje in de reeks van de Horizon (en dus is het probleem vrij makkelijk te identificeren).

De klant heeft het idee dat het alleen bij het AP beneden gebeurt, en niet boven. Dat is nog wel iets om te onderzoeken.

Verder is het natuurlijk vreemd dat er een lease wordt uitgegeven voor 24 uur, maar een device meerdere malen per dag deze melding geeft met bijbehoren 169.x.x.x IP. Hij zou een nieuwe lease moeten aanvragen binnen een etmaal lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
sarlo schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:52:
Geen enkele manier werkt. Ik zie de AP in mijn ziggo router device overzicht en deze is ook te configureren via de Unifi app op mijn android telefoon. Maar op geen enkele manier is de AP zichtbaar te maken in het control center. Het AP is overigens wel te pingen,dat dan weer wel.

Voorals nog heb ik hem maar "even snel" geconfigureerd via mjin telefoon zodat ik wifi heb maar meer dan dat kan ik dus niet.

Brand het lampje van de uap ac lr solid blauw of staat deze te knipperen.
Als het lampje blauw brand dan klopt het dat de unifi controller software het ap niet kan vinden. Haal dan de netwerkkabel uit het ap, druk het reset knopje in en doe de netwerkkabel er weer in. Houd het reset knopje voor 30 seconden vast, hierdoor wordt het ap gereset en zou te vinden moeten zijn door de controller software en geadopteerd kunnen worden. Let wel op dat de controller en ap in het zelfde subnet bevinden anders gaat de controller het ap niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:00:
De klant heeft het idee dat het alleen bij het AP beneden gebeurt, en niet boven. Dat is nog wel iets om te onderzoeken.
Niet gewoon een gevalletje brakke kabel dan ?

Ik heb hier 2x HP (8 poorts) en 2x Sweex (5 poorts) domme switches en dat werkt gewoon zonder gezeik dus ik zou je kabeltester tevoorschijn halen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
MdBruin schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:38:
[...]

Brand het lampje van de uap ac lr solid blauw of staat deze te knipperen.
Als het lampje blauw brand dan klopt het dat de unifi controller software het ap niet kan vinden. Haal dan de netwerkkabel uit het ap, druk het reset knopje in en doe de netwerkkabel er weer in. Houd het reset knopje voor 30 seconden vast, hierdoor wordt het ap gereset en zou te vinden moeten zijn door de controller software en geadopteerd kunnen worden. Let wel op dat de controller en ap in het zelfde subnet bevinden anders gaat de controller het ap niet vinden.
Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:02
LightStar schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:07:
Zojuist mijn AP gedowngrade na 3.7.40 na alleen maar ellende op 3.7.51 (minstens eenmaal per dag allen restarten anders geen connectie meer of geen internet....)

Hopelijk blijven ze het nu goed doen.
Ik denk dat ik mijn probleem opgelost heb..., draai nu weer een aantal dagen met 3.7.51 en heb tot nu toe geen problemen meer, ik had een tijdje terug mijn 5G kanalen aangepast na DFS (100+) en in het begin werkte dat goed.., ik heb ze nu weer aangepast na 36, 40, 44 en tot op heden zijn de problemen weg.

Hopelijk blijft dat ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit een paar dagen met een serieus probleem dat al m'n WiFi devices constant verbinding kwijt lijken te raken met m'n Unifi spul. M'n iPhone blijft wel connected maar krijgt er geen data doorheen, een Samsung switcht helemaal naar 4G terug. M'n XBO en PS4 blijven daarentegen wel netjes connected an kunnen er gewoon data doorheen trekken...
Hiervoor nooit problemen gehad!

Iemand anders ook issues?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Denk om antwoord erop te kunnen geven, welke firmware en welk ap.

Daarnaast wat doe je om de verbinding te herstellen?
Al gekeken of er known issues zijn met de firmware/controller versie?

Meen laatst iets gelezen te hebben van een bug in een versie welke problemen veroorzaakte met iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 10:11
MdBruin schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:45:
[...]

Wat word het doel van de ERL3 in dat geval, alleen een VPN server of moet deze ook nog routing gaan doen?
In het geval van alleen VPN server, heeft het bedrijf geen server beschikbaar welke de VPN taak erbij kan hebben?

Antwoord op je vraag: Ja is mogelijk. het maakt niet uit of er VLAN's nodig zijn.
Waar je wel even naar moet kijken is hoeveel internet verkeer er is. Bij mij draait de ERL3 met genoeg firewall regels zonder problemen de 100Mbps glasvezel verbinding.
Daarbij is het erg handig als je routing op het modem uit kunt zetten en de routing overlaat aan de ERL3, heb je ook geen last van de dubbel NAT.
Alleen VPN server. Het is een remote site waarbij er letterlijk 2 personen aanwezig zijn. Er staat in deze site ook niets van hardware die eventueel de VPN functionaliteit kan verzorgen.

Dubbel NAT wil ik sowieso vermijden omdat deze de zaken nodeloos ingewikkeld maakt, is dit moeilijk in te stellen via ERL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
dotacom schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:56:
[...]

Alleen VPN server. Het is een remote site waarbij er letterlijk 2 personen aanwezig zijn. Er staat in deze site ook niets van hardware die eventueel de VPN functionaliteit kan verzorgen.

Dubbel NAT wil ik sowieso vermijden omdat deze de zaken nodeloos ingewikkeld maakt, is dit moeilijk in te stellen via ERL?
Opzich niet al te moeilijk, maar het is wel even opletten dat je het juist configureert.
Ben nu zelf bezig om mijn VPN weer actief te maken met mijn nieuwe configuratie, zal de stappen net zoals de CLI configuratie even netjes in een post zetten.

Zoals ik het nu zie wil je ondersteuning kunnen verlenen naar de bedrijven als ik het goed begrijp.
Daarom zou ik de ERL3 als router in gaan zetten en dan alleen het verkeer naar hun over de VPN sturen en de rest over je eigen verbinding.
In het voorbeeld wat ik maak ga ik uit dat al het verkeer over de VPN moet maar zal de aanpassingen erbij vermelden om alleen bepaalde subnet(s) te bereiken via de VPN. Is maar een kleine aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn probleem. Ik heb vandaag een Ubiquiti UniFi AP AC LR gekocht, maar ik kan deze op geen enkele manier benaderen en/of zichtbaar maken tijdens de initiele setup. Zaken die ik al geprobeerd heb:

gebruik je de ubiquiti controller software hiervoor?
https://www.ubnt.com/download/unifi/unifi-ap-ac-lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Definieer "zichtbaar maken" eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
mvds schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:30:
[...]

Definieer "zichtbaar maken" eens?
ff teruglezen.. Is al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdBruin schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:24:
[...]

Opzich niet al te moeilijk, maar het is wel even opletten dat je het juist configureert.
Ben nu zelf bezig om mijn VPN weer actief te maken met mijn nieuwe configuratie, zal de stappen net zoals de CLI configuratie even netjes in een post zetten.

Zoals ik het nu zie wil je ondersteuning kunnen verlenen naar de bedrijven als ik het goed begrijp.
Daarom zou ik de ERL3 als router in gaan zetten en dan alleen het verkeer naar hun over de VPN sturen en de rest over je eigen verbinding.
In het voorbeeld wat ik maak ga ik uit dat al het verkeer over de VPN moet maar zal de aanpassingen erbij vermelden om alleen bepaalde subnet(s) te bereiken via de VPN. Is maar een kleine aanpassing.
Deze toch?
Jeroen_ae92 in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur - Deel 2"

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Nee de certificaten variant ;)
Is wat in gewijzigd, je kan easy-rsa niet meer installeren maar ze hebben nu wel de ca scripts toegevoegd in /usr/lib/ssl/misc
De maar is alleen zodra ik een client certificaat laat genereren en wil signen dan gaat er iets fout, waarschijnlijk staat er iets in de index file waardoor het niet mag. Moet je alleen het juiste weggooien anders kan je opnieuw beginnen... 8)7 ... vooral die DH2048.pem, die duurt lang om te genereren.
Maar die kan natuurlijk ook.

[ Voor 43% gewijzigd door MdBruin op 12-04-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, OpenVPN... My bad

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 08:05

RnB

Ik heb in een korte tijd ervaring opgedaan met een USG, een UniFi Switch 8-60W, een UAP AC Pro en een UAP AC HD.

Ik moet zeggen dat ik er veel meer van verwacht had. Wat mij vooral tegenvalt, is de stabiliteit van het spul in mijn omgeving.
Een configuratie wijziging zorgde er al voor dat een van de drie apparaten in storing kwam (niet meer zichtbaar in de Controller, bootloop of dhcp wat niet meer werkt).
Ik heb het spul welgeteld 10 uur achtereen werkend gehad, de volgende dag kon ik weer gaan troubleshooten.

Het spul instellen, was daardoor ook geen pretje en kostte enorm veel tijd. Qua plug-in-and-play mis ik mijn oude Airport Extreme.

Eenmaal werkend, ziet het er allemaal wel flitsend uit. De USG had ik voor de DPI functionaliteit gehaald en, hoewel er veel pakketten juist gecategoriseerd werden, bleven een boel pakketen ook als unknown bestempeld worden. Ik lees her en der dat dit ook nog een bèta functie is, ondanks dat Ubiquiti het uit bèta heeft gehaald.

Ik heb uiteindelijk besloten om de USG en de Switch terug te sturen en de UAP AC Pro te verkopen en te eindigen met een UAP AC HD.

De AP is aangesloten op de Airport Extreme die als router en dhcp server dient en dit werkt vooralsnog uitstekend.
Ik ben ook erg tevreden over het bereik van de HD variant (nieuwbouw appartement).

Ik zit nog wel met de kwestie hoe ik de Channel Utilization in de Controller moet uitlezen. Ik doel hierbij op de realtime utilization en de data van de RF scan.
Uit de RF scan zie ik dat de channels 100 t/m 112 redelijk vol zitten met een matige interference. De realtime utilization geeft echter een utilization van 0% aan en wanneer ik de neighbouring ap's bekijk, zie ik ook geen enkel ap die gebruik maakt van deze channels.

De resultaten in Google geven helaas geen antwoord op deze vraag.

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:58
Hoe update je nu een Docker image met Unifi Controller 5.4.11 naar 5.4.14? Zit geen update optie in de GUI van de controller zelf namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Een tijdje terug heb ik nog iets gepost over DPI op de USG in dit topic, maar daar is denk ik overheen gelezen want niemand heeft gereageerd.

Misschien nog iemand suggesties n.a.v. deze reactie: timothee in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur - Deel 2" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
Samplex schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:49:
Hoe update je nu een Docker image met Unifi Controller 5.4.11 naar 5.4.14? Zit geen update optie in de GUI van de controller zelf namelijk.
Is het docker principe niet zo dat je de docker container update en de data (config//dbase) op / in een folder zit die tussen beide systemen gedeelt zijn..

imo dus gewoon nog een keer de controller pullen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:20
Krijg IPTV niet werkend op mijn USG Pro4. Elke config.json die ik provision levert een bootloop op. Kan iemand me voorzien van een werkende file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

nero355 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 00:33:
[...]

Niet gewoon een gevalletje brakke kabel dan ?

Ik heb hier 2x HP (8 poorts) en 2x Sweex (5 poorts) domme switches en dat werkt gewoon zonder gezeik dus ik zou je kabeltester tevoorschijn halen :)
Daar zat ik aan te denken, maar heb ik ook alweer uitgesloten want:

- Andere apparatuur dan iOS heeft _nooit_ problemen.
- WiFi uit/aan op iOS lost het altijd op.

Ik probeer nu helder te krijgen of ze het alleen bij het AP beneden, of ook op zolder ervaren. Het zijn identieke AP's met gelijke firmware, dus als het probleem slechts bij 1 van de 2 optreedt is mijn conclusie dat die gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Timmert schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:10:
[...]

Daar zat ik aan te denken, maar heb ik ook alweer uitgesloten want:

- Andere apparatuur dan iOS heeft _nooit_ problemen.
- WiFi uit/aan op iOS lost het altijd op.

Ik probeer nu helder te krijgen of ze het alleen bij het AP beneden, of ook op zolder ervaren. Het zijn identieke AP's met gelijke firmware, dus als het probleem slechts bij 1 van de 2 optreedt is mijn conclusie dat die gaar is.
Zo geef je jezelf altijd gelijk.....
In eerste instantie sluit je iets uit omdat: "Andere apparatuur dan iOS heeft _nooit_ problemen"
In tweede instantie ontkracht je dat weer: "dus als het probleem slechts bij 1 van de 2 optreedt is mijn conclusie dat die gaar is."

Krijgen je devices ook een ander IP adres (bij wifi uit en aan)?
Wat zegt de logging?
Welke versies IOS?

[ Voor 6% gewijzigd door Shaggie_NB op 13-04-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 20:46
@ timothee

Ik weet niet welke versie jij draait. Ik heb nu 5.6.2 Unstable draaiend en daarbij dit toegepast:

"There is a known bug where flow-accounting will be enabled on USG with this release. This will prevent DPI from updating. You need to manually disable flow-accounting to fix this (both after upgrade and every provision):
configure
delete system flow-accounting
commit;save;exit

https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/1883443

Alles werkt, ook DPI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Ik heb wat problemen met een fritzbox die mijn lan-verbinding afknijpt terwijl het wlan-gebeuren uitstekend werkt. Dus ik zat er aan te denken om die ER X te gaan gebruiken als router voor mijn lan-verbinding. De FB wil ik dan als AP gaan gebruiken voor draadloos. Ik heb glasvezel. Zou toch een prima oplossing kunnen zijn toch ipv een hele router te nemen? Deze FB doet iets vreemds met bekabeld. Ik heb het met een wat oudere FB getest. Dan werkt bekabeld prima, maar die heeft 100 Mbit poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 15-09 21:14
Beetje off-topic, maar: Heb je met je Fritz!box al eens geprobeerd de Green mode van de netwerkpoorten uit te zetten? Die kan wel eens aparte dingen doen icm. sommige netwerk interfaces of bekabeling (slecht te duiden).

Een ER-X zal verder prima kunnen. Fritz!box kan je als 'client' in je netwerk opnemen, waarna hij een veredelde switch, AP en DECT basisstation wordt.

Echter, je hebt dan wel kans dat je WLAN straks beperkt wordt door de bedrade verbinding tussen je FB en je ER-X. Dus beter zoek je eerst naar de oplossing van dat probleem ;). Waartegen benchmark je trouwens dat je WLAN wél snel is? Bedrade verbinding met de mediaconverter van de glasvezel? Waarom is die dan wel snel?

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 13-04-2017 09:06 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

@eymey
Klopt, die poorten staan allemaal op 1 Gbit.

Ja, dat is het vreemde. Vooralsnog heb ik het enkel met speedtest gemeten. Wlan is 60 Mbps. Dus met een tablet of laptop op draadloos. Doe ik hetzelfde bekabeld met een andere pc dan kom ik niet verder dan 6 a 8 Mbps. Upload 1,5 Mbps. Ook als ik de laptop bekabeld aansluit. Sluit ik mijn pc rechtstreeks op het glasvezelmodem dan haal ik makkelijk de beloofde snelheden. Ik heb een 100/100 Mbps abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien dan toch eens zien of je die Fritz!box al op de laatste firmware hebt en ook of je misschien het ding kan (laten) omruilen ofzo. En let vooral ook op, overigens, dat je steeds dezelfde speedtest mirror gebruikt. Hier izttne erg veel verschillen tussen.

Zowel een FB 7490 als 5490 (direct op de vezel) hier halen bedraad bijna de Gigabit van mijn verbinding van Tweak ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Gisterenavond is hier een Unifi USG toegekomen.

En zit nog met de vraag of intussen al de mogelijk bestaat om op Wan 2 je decoder IPTV kan toewijzen, zodat mijn setupbox van de provider zelf een ip krijgt toegewezen?

Indien deze mogelijkheid bestaat, hoe kan je dit op eenvoudige wijze configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Dutch2007 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:03:
[...]

Is het docker principe niet zo dat je de docker container update en de data (config//dbase) op / in een folder zit die tussen beide systemen gedeelt zijn..

imo dus gewoon nog een keer de controller pullen....
Het is gelukt, ik heb het docker image weggegooid en opnieuw opgehaald en weer verwezen naar het juist path, na het opstarten was het 5.4.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
MdBruin schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:32:
Ik begin bij het begin en niet vanuit de reeds geposte community configuratie, dit ook omdat veel overlappende gedeelten heeft welke nodig zijn voor meerdere zones/VLAN's. Tevens ETH2 is de internet connectie poort.
Thanks, Het heeft even geduurd, maar ik ben er mee begonnen.
De tip om van ETH2 de WAN poort te maken kwam goed uit, want dat scheelt kabels wisselen na een reset.
Optioneel 2: Je DHCP('s) server autoritair maken
code:
1
2
set service dhcp-server shared-network-name LAN authoritative enable
set service dhcp-server shared-network-name WLANGUEST authoritative enable
Wat zijn de voordelen van een autoritaire dns server voor een normale thuis gebruiker?
Uiteindelijk wil ik mijn PiHole weer als DNS server inzetten (ook voor het gasten netwerk op de VLAN), dus dat wordt ook nog even uitzoeken hoe beide hier gebruik van kunnen maken.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

eymey schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:19:
Misschien dan toch eens zien of je die Fritz!box al op de laatste firmware hebt en ook of je misschien het ding kan (laten) omruilen ofzo. En let vooral ook op, overigens, dat je steeds dezelfde speedtest mirror gebruikt. Hier izttne erg veel verschillen tussen.

Zowel een FB 7490 als 5490 (direct op de vezel) hier halen bedraad bijna de Gigabit van mijn verbinding van Tweak ;)
Ja die staat er al op. Ik heb ook zo'n recovery image geprobeerd. Ook zonder nat-functie gebruikt. Maakt allemaal niets uit. Downgrade uitgevoerd. Omruilen willen ze niet doen. Want het modem is bedoeld voor DSL kreeg ik te horen van AVM. Ook zoiets vaags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter29846
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 20:12
Na een tijdje meelezen besloten de knoop door te hakken en vervolgens de volgende set-up:
Ziggo Ubee in bridge modus
Edgerouter POE 5
UAC AC Pro
Raspberry PI (met domoticz, pi-hole en Unifi 5, Verse install poorten ingesteld zonder conflicten)

Verder gebruik ik de Horizon box als switch en nog een TP-Link POE switch aan de andere kant van het huis alles zonder moeilijke VLAN's en alles gewoon standaard IPV4 (niets spannends netwerk werkte ook goed toen de Ubee als router fungeerde).

De edgerouter en de AC pro voor het in gebruik nemen van de nieuwste firmware voorzien.

Gestart met WAN + 2LAN2, Eth 0 naar de Ubee, Eth 1 naar de AC pro, en de switches en de pi in de rest van de poorten.

Al het wifi verkeer draait dus 192.168.1.1 en alle bedrade LAN op 192.168.2.1.

Een port forward opgezet voor een draadloze IP-Camera, via een Firewall en NAT rule na een hoop puzzelwerk.
Hardware off-loading voor IPV4 en IPSEC (ipv6 maar gelaten voor wat het is) uitgevoerd. En de dns Masq nog maar even gelaten voor wat het is.

Alles draait als een zonnetje totdat ik de Edgerouter herstart, dan ligt het volledige bedraad netwerk eruit. De wifi blijft netjes in stand en de port forwarding ook. Edgerouter gereset door de reset knop een tijd ingedrukt te houden en alles weer opnieuw ingesteld, back up hersteld van toen hij wel draaide (dus voor herstart) maar elke keer als de edgerouter herstart krijgen de bedrade interfaces geen netwerk toegang (een rare IP adres wat niet klopt met de instellingen en geen gateway).

Iemand die me een beetje de juiste richting in kan sturen, een probleem met DNS masq? Domein namen of netwerknamen die niet corresponderen? Software bug in 1.9.1 of mss zelfs defecte hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
CyberJack schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:27:
[...]

Thanks, Het heeft even geduurd, maar ik ben er mee begonnen.
De tip om van ETH2 de WAN poort te maken kwam goed uit, want dat scheelt kabels wisselen na een reset.

[...]

Wat zijn de voordelen van een autoritaire dns server voor een normale thuis gebruiker?
Uiteindelijk wil ik mijn PiHole weer als DNS server inzetten (ook voor het gasten netwerk op de VLAN), dus dat wordt ook nog even uitzoeken hoe beide hier gebruik van kunnen maken.
Je zou ook ETH1 als WAN poort kunnen bestempelen, dat maakt niet uit. Heb zelf wat ervaringen er mee door handleidingen te volgen en ETH0 als WAN en dan een foutje ergens maken en opnieuw kunnen beginnen. Vandaar dat ik deze opzet kies, ETH0 als LAN poort.

Je de DNS server word niet autoritaire, maar je DHCP server. Heb de functie bij sommige gespot, gebruikte deze functie eigenlijk nooit. Wat deze functie doet zover ik begrepen heb is de DHCP server leidend maken.
Hoe durf ik je niet te zeggen aangezien mijn ERL3 ook een dnat rule heeft om DNS af te vangen.

Zit zelf ook een beetje te kijken of en hoe ik eventueel een PiHole ga inzetten, qua DHCP configuratie is het makkelijk. Gewoon de dns-server parameter aanpassen naar de PiHole
code:
1
set service dhcp-server shared-network-name LAN subnet 192.168.1.0/24 dns-server IPOFPiHole

Heb nog niet de dnat rule in de configuratie erbij vermeld, aangezien in mijn voorbeeld alleen DNS word toegestaan naar de EdgeRouter. Als er dus een client is met een eigen DNS setting zal deze geen DNS functionaliteit hebben. Met dnat kan je dit afvangen en alles naar de EdgeRouter redirecten.
LAN subnet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
configure
set service nat rule 1
set service nat rule 1 description "Redirect LAN DNS request if not to EdgeRouter"
set service nat rule 1 destination address !192.168.1.1
set service nat rule 1 destination port 53
set service nat rule 1 inbound-interface eth0
set service nat rule 1 inside-address address 192.168.1.1
set service nat rule 1 inside-address port 53
set service nat rule 1 protocol udp
set service nat rule 1 log disable
set service nat rule 1 type destination
commit
save

WLANGUEST subnet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
configure
set service nat rule 2
set service nat rule 2 description "Redirect WLANGUEST DNS request if not to EdgeRouter"
set service nat rule 2 destination address !192.168.2.1
set service nat rule 2 destination port 53
set service nat rule 2 inbound-interface eth0.20
set service nat rule 2 inside-address address 192.168.2.1
set service nat rule 2 inside-address port 53
set service nat rule 2 protocol udp
set service nat rule 2 log disable
set service nat rule 2 type destination
commit
save

De rule word alleen gehit als niet (!) de dns request naar 192.168.1.1 gaat. Voor je PiHole heb je deze regel niet nodig aangezien je eigenlijk niet perse hoeft af te dwingen dat er wel of geen reclame aanwezig is. Voor de DNS vind ik het wel zo veilig, waarom de exploid welke laatst weer opgemerkt werd. Poort 53 werd misbruikt hiervoor. In mijn geval is het volgens mij dan afgevangen aangezien het geen geldig DNS pakket is en word gedropt.
Zal dit stukje ook even nog toevoegen aan de derde post van de CLI config.

[ Voor 9% gewijzigd door MdBruin op 13-04-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
MdBruin schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:33:
[...]
Zit zelf ook een beetje te kijken of en hoe ik eventueel een PiHole ga inzetten, qua DHCP configuratie is het makkelijk. Gewoon de dns-server parameter aanpassen naar de PiHole
Kan je hiermee dan ook de PiHole voor het gasten netwerk gebruiken?
Want de PiHole heeft alleen een ip adres binnen de LAN range.

Het gasten netwerkt heeft een andere reeks en heeft volgens mij geen toegang tot apparaten binnen LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
CyberJack schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:48:
[...]

Kan je hiermee dan ook de PiHole voor het gasten netwerk gebruiken?
Want de PiHole heeft alleen een ip adres binnen de LAN range.

Het gasten netwerkt heeft een andere reeks en heeft volgens mij geen toegang tot apparaten binnen LAN.
Met wat aanpassingen ja.
Je DHCP server voor het WLANGUEST aanpassen met het zelfde IP adres naar de PiHole
En even een rule welke toestaat dat er verkeer naar WLANGUEST_LAN poort 53 is en naar de PiHole alleen natuurlijk.

Is kijken of je er zelf een rule van kunt maken, heb je vragen stel ze gerust ;)

Edit:
Toevoeging,Voor de NAT rule je kunt ook meerdere IP adressen uitzonderen, gewoon scheiden met een komma.
Dus bijvoorbeeld set service nat rule 1 destination address !192.168.1.1,!192.168.1.2

[ Voor 13% gewijzigd door MdBruin op 13-04-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Peter29846 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:25:
[...]
Alles draait als een zonnetje totdat ik de Edgerouter herstart, dan ligt het volledige bedraad netwerk eruit. De wifi blijft netjes in stand en de port forwarding ook. Edgerouter gereset door de reset knop een tijd ingedrukt te houden en alles weer opnieuw ingesteld, back up hersteld van toen hij wel draaide (dus voor herstart) maar elke keer als de edgerouter herstart krijgen de bedrade interfaces geen netwerk toegang (een rare IP adres wat niet klopt met de instellingen en geen gateway).

Iemand die me een beetje de juiste richting in kan sturen, een probleem met DNS masq? Domein namen of netwerknamen die niet corresponderen? Software bug in 1.9.1 of mss zelfs defecte hardware?
Bedoel je dat je een 169.254.x.x adres krijgt?
Als je via de wireless in de router gaat en instellingen vergelijkt met hoe je ze hebt ingesteld, zijn er dan veranderingen op te merken?

Eventueel kan je ook via het menu onderaan bij system een backup van je configuratie maken.
Als je de configuratie uitpakt en dan config/config.boot pakt met een text editor kan je je configuratie zien.
Vergelijk deze eens met de configuratie welke je na een reboot back-upt (indien je er dan natuurlijk nog bij kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
MdBruin schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:53:
[...]
Is kijken of je er zelf een rule van kunt maken, heb je vragen stel ze gerust ;)
Natuurlijk. Ik moet en wil er wel iets van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter29846
MdBruin schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:08:
[...]

Bedoel je dat je een 169.254.x.x adres krijgt?
Als je via de wireless in de router gaat en instellingen vergelijkt met hoe je ze hebt ingesteld, zijn er dan veranderingen op te merken?

Eventueel kan je ook via het menu onderaan bij system een backup van je configuratie maken.
Als je de configuratie uitpakt en dan config/config.boot pakt met een text editor kan je je configuratie zien.
Vergelijk deze eens met de configuratie welke je na een reboot back-upt (indien je er dan natuurlijk nog bij kunt
Dat lijkt erop, bedankt voor de tip, dan kan ik inderdaad zien of er iets groots veranderd is aan de instellingen. Ik las op ubnt.com community een probleem met de software switch. En schijnbaar werkt een reboot met alle lan poorten los wel. Ik ga even door met puzzelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
CyberJack schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:14:
[...]

Natuurlijk. Ik moet en wil er wel iets van leren :)
Ben benieuwd welke rule je er van maakt en of je dus de indeling hebt begrepen, zou zeggen post het eens.
Voorbeelden genoeg, denk eventueel aan de address-group optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Peter29846 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:20:
[...]

Dat lijkt erop, bedankt voor de tip, dan kan ik inderdaad zien of er iets groots veranderd is aan de instellingen. Ik las op ubnt.com community een probleem met de software switch. En schijnbaar werkt een reboot met alle lan poorten los wel. Ik ga even door met puzzelen!
Zit nu te twijfelen of je het daarin gaat zien aangezien config.boot je configuratie is welke aangeroepen word als de router start. Mogelijk gaat het daar al fout.
In de file zie je bijna onderaan interfaces waar je dus je interface configuratie kunt vinden.
Er zou iets van switch0 vermeld moeten staan bij jou.

[ Voor 11% gewijzigd door MdBruin op 13-04-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter29846
MdBruin schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:44:
[...]

Zit nu te twijfelen of je het daarin gaat zien aangezien config.boot je configuratie is welke aangeroepen word als de router start. Mogelijk gaat het daar al fout.
In de file zie je bijna onderaan interfaces waar je dus je interface configuratie kunt vinden.
Er zou iets van switch0 vermeld moeten staan bij jou.
Beginnersvraag, de bootfile kan je in een tekstdocument openen maar dat resulteert in een heel onoverzichtelijke lap tekst. Welk windows based programma is daar geschikter voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Peter29846 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:24:
[...]

Beginnersvraag, de bootfile kan je in een tekstdocument openen maar dat resulteert in een heel onoverzichtelijke lap tekst. Welk windows based programma is daar geschikter voor :X
Ik gebruik notepad++, eigenlijk m'n standaard editor.
Qua notepad heb je gelijk, net even getest maar erg onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, die files zijn waarschijnlijk in "Unix formaat". Die hebben een andere manier van regeleindes coderen dan het DOS formaat, waar Notepad alleen maar mee om kan gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter29846
Zo ziet de config boot eruit, geen idee of er iets raars in staat ik ben nog te nieuw in dit alles :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
 interfaces {
    ethernet eth0 {
        address dhcp
        description Internet
        duplex auto
        firewall {
            in {
                name WAN_IN
            }
            local {
                name WAN_LOCAL
            }
        }
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.1.1/24
        description Local
        duplex auto
        poe {
            output 48v
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        description "Local 2"
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth3 {
        description "Local 2"
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth4 {
        description "Local 2"
        duplex auto
        poe {
            output off
        }
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
    switch switch0 {
        address 192.168.2.1/24
        description "Local 2"
        mtu 1500
        switch-port {
            interface eth2 {
            }
            interface eth3 {
            }
            interface eth4 {
            }
            vlan-aware disable
        }
    }
}

Tenminste het interface gedeelte wat jij zei met switch0

[ Voor 2% gewijzigd door Peter29846 op 13-04-2017 15:49 . Reden: Tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Peter29846 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:48:
Zo ziet de config boot eruit, geen idee of er iets raars in staat ik ben nog te nieuw in dit alles :+
[...]
Ik zie hierin geen vreemde dingen, alles staat zoals het hoort.

Opzich is het niet lastig te lezen, het geeft precies aan wat het is en hoe het ingesteld is.
Voor jouw configuratie is dat dus:

ETH0 is de Internet interface
DCHP client is ingeschakeld
Firewall heeft op inkomende verbindingen de WAN_IN firewall regels en op de local de WAN_LOCAL firewall regels.
poe output is off, dus geen power over ethernet is ingeschakeld

ETH1 is Local interface
Heeft een vast IP adres van 192.168.1.1/24 (/24 = subnet mask van 255.255.255.0)
poe output is 48V, dus power over ethernet is ingeschakeld en staat op 48V

ETH2-4 is een Local 2 interface, de instellingen worden bepaald door de switch0 interface

Switch0 heeft dus de naam Local 2 interface
Heet een vast IP adres van 192.168.2.1/24 (dus een subnet van 255.255.255.0)
Bij de switch-port word aangegeven welke interfaces on the switch0 vallen (eth2,3 en 4)

Geen vreemde instellingen dus.
Je zou in jouw file nog even naar de DHCP instellingen kunnen kijken, maar verwacht daarin ook geen vreemde dingen.
Zou iets in de trend als volgt zijn (heb even een x gezet bij start/stop aangezien ik niet kan weten hoe groot je je DCHP range heb gemaakt, x zal een getal zijn):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        hostfile-update disable
        shared-network-name Local {
            authoritative disable
            subnet 192.168.1.0/24 {
                default-router 192.168.1.1
                dns-server 192.168.1.1
                lease 86400
                start 192.168.1.x {
                    stop 192.168.1.x
                }
            }
        }
        shared-network-name Local 2 {
            authoritative disable
            subnet 192.168.2.0/24 {
                default-router 192.168.2.1
                dns-server 192.168.2.1
                lease 86400
                start 192.168.2.x {
                    stop 192.168.2.x
                }
            }
        }
     use-dnsmasq disable
    }

Als je je router reboot en je zet op je computer een fixed ip adres in de 192.168.2.x / 255.255.255.0 reeks, kan je dan nog wel je router bereiken?

[ Voor 11% gewijzigd door MdBruin op 13-04-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:20
Beunhaas91 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:52:
Krijg IPTV niet werkend op mijn USG Pro4. Elke config.json die ik provision levert een bootloop op. Kan iemand me voorzien van een werkende file?
Ik gooi 'm ff opnieuw onder de aandacht, want na een middag stoeien heb ik nog steeds geen fatsoenlijk werkende opstelling. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 21:52

ViezeVis

Sample Text

Dames, het volgende :+

Ik ben voornemens om een UAP-AC-PRO WiFi AC1750 aan te schaffen. Niet zo bijzonder: gaat 'gewoon' fungeren als accesspoint. Echter, mijn AC87U kan nét de zolder halen met een snelheid van 30Mbps en een sterkte van +- 70 dBm. Wij hebben een glasvezelpakket van 500Mbps.

Mijn vraag is, en nu heb ik diverse verhalen gelezen hier op het forum: A. kan een Accesspoint als deze een twee-onder-een-kap woning voorzien van een grote coverage of stopt het bij 1 à 2 verdiepingen en B. zijn er technieken mogelijk waarmee je telefoons automatisch kunt laten overgaan op een sterkere verbinding?

FYI: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)

[ Voor 13% gewijzigd door ViezeVis op 13-04-2017 19:00 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:36
Covarage hangt heel erg af van het huis (bouwmaterialen en indeling) en plaatsing van het AP.

Maar roaming/handover is doodnormaal tegenwoordig, zeker in dit soort prosumer producten.

Wij hebben zakelijk unifi uitgerold en hebben een kleine 100 AP's in de controller hangen. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter29846
MdBruin schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:43:
[...]

Ik zie hierin geen vreemde dingen, alles staat zoals het hoort.

Opzich is het niet lastig te lezen, het geeft precies aan wat het is en hoe het ingesteld is.
Voor jouw configuratie is dat dus:

ETH0 is de Internet interface
DCHP client is ingeschakeld
Firewall heeft op inkomende verbindingen de WAN_IN firewall regels en op de local de WAN_LOCAL firewall regels.

ETH1 is Local interface
Heeft een vast IP adres van 192.168.1.1/24 (/24 = subnet mask van 255.255.255.0)
poe output is 48V, dus power over ethernet is ingeschakeld en staat op 48V

ETH2-4 is een Local 2 interface, de instellingen worden bepaald door de switch0 interface

Switch0 heeft dus de naam Local 2 interface
Heet een vast IP adres van 192.168.2.1/24 (dus een subnet van 255.255.255.0)
Bij de switch-port word aangegeven welke interfaces on the switch0 vallen (eth2,3 en 4)

Geen vreemde instellingen dus.
Je zou in jouw file nog even naar de DHCP instellingen kunnen kijken, maar verwacht daarin ook geen vreemde dingen.
Zou iets in de trend als volgt zijn (heb even een x gezet bij start/stop aangezien ik niet kan weten hoe groot je je DCHP range heb gemaakt, x zal een getal zijn)

Als je je router reboot en je zet op je computer een fixed ip adres in de 192.168.2.x / 255.255.255.0 reeks, kan je dan nog wel je router bereiken?
De DHCP ranges komen overeen. Als hij blokkeert dan helpt het niet om een static ip adres te forceren. Ik kan dan enkel via de wifi en AP bij de router komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Peter29846 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:08:
[...]

De DHCP ranges komen overeen. Als hij blokkeert dan helpt het niet om een static ip adres te forceren. Ik kan dan enkel via de wifi en AP bij de router komen.
Zie hier ook een gelijkwaardige melding staan op ubnt.com, mogelijk had je deze ook al zelf gezien:
https://community.ubnt.co...ilure/m-p/1895030#M157462

Lijkt echt een bug te zijn, de interfaces op de switch worden blijkbaar na een reboot niet geladen te worden.
Een optie zou zijn om de switch mode niet te gebruiken en zelf een losse switch aan de poort te gebruiken welke je wilt gebruiken voor je netwerk. Is natuurlijk even wel een "oplossing" om geen last te hebben van de bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 21:52

ViezeVis

Sample Text

Domino schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:37:
Covarage hangt heel erg af van het huis (bouwmaterialen en indeling) en plaatsing van het AP.

Maar roaming/handover is doodnormaal tegenwoordig, zeker in dit soort prosumer producten.

Wij hebben zakelijk unifi uitgerold en hebben een kleine 100 AP's in de controller hangen. Geen centje pijn.
Handovers van AP naar AP is inderdaad gebruikelijk: hoe zit dit bij een AC87U naar een AP? Dat wordt een heel ander verhaal lijkt mij dan.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Is het intussen al mogelijk om IPTV op de USG 3P werkend te krijgen, zodat mijn setupbox van de provider zelf een ip krijgt toegewezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

stormfly schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:54:
[...]

ping.ubnt.com is de url, die zit bij een CDN netwerk wat nogal dynamisch de load verdeelt. Ene moment is het 8ms en de volgende dagen 100ms.

Heb je toevallig een link naar het artikel over de aanpassing, zover ik weet regelt de controller dit op CLI met de USG en is het niet aan te passen. Dus ik ben zeer benieuwd wat jij hebt gevonden?
Dit is aan te passen door een setting in config.properties:
code:
1
config.echo_server=ping.example.com

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
Nieuw product van Ubiquiti, de UAS (Unifi Application Server) - Pro

https://community.ubnt.co...n-Beta-Store/ba-p/1897730

Linkje in de store (beta access required)
https://store.ubnt.com/co...r-pro?variant=35774385549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LightStar schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:54:
Nieuw product van Ubiquiti, de UAS (Unifi Application Server) - Pro

https://community.ubnt.co...n-Beta-Store/ba-p/1897730

Linkje in de store (beta access required)
https://store.ubnt.com/co...r-pro?variant=35774385549
Tof ding, kan me voorstellen dat dit voor enterprise omgevingen best handig is. Maar wel fors aan de prijs..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luppie schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:44:
[...]

code:
1
Cool is dat ook voor de normale ping in het dashboard, ik kom het alleen tegen voor de LoadBalance functie over WAN1 en WAN2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29

OMX2000

By any means necessary...

DennusB schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:05:
[...]

Tof ding, kan me voorstellen dat dit voor enterprise omgevingen best handig is. Maar wel fors aan de prijs..
Unifi controller en video kun je allebei op je eigen server draaien toch. Het is vooral leuk om TCO laag te houden doordat beheer goedkoper wordt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
DennusB schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:05:
[...]

Ik zou er wel 2 van willen hebben en er ook andere vm's op gaan draaien, ding is dat ze alleen best prijzig zijn voor de hobby..., qua energy valt t me mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter29846
MdBruin schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:08:
[...]

Zie hier ook een gelijkwaardige melding staan op ubnt.com, mogelijk had je deze ook al zelf gezien:
https://community.ubnt.co...ilure/m-p/1895030#M157462

Lijkt echt een bug te zijn, de interfaces op de switch worden blijkbaar na een reboot niet geladen te worden.
Een optie zou zijn om de switch mode niet te gebruiken en zelf een losse switch aan de poort te gebruiken welke je wilt gebruiken voor je netwerk. Is natuurlijk even wel een "oplossing" om geen last te hebben van de bug.
Het lijkt inderdaad sterk op een bug. Voorlopig opnieuw opstarten maar vermijden :P. Er hangen twee switches in de laatste poorten, maar het is een beetje onvermijdelijk dat de ene verkeer naar de andere switch wil opvragen. En om nou nog een extra switch erbij om de switchen te switchen, nouja laten we het erop houden dat ik juist de POE heb gekocht om de extra poorten.

Ik heb op termijn nog twee projecten een L2TP VPN verbinding opzetten en ik zit een beetje te twijfelen over dat DNSmasq gebeuren.

Ik heb de handleiding gevolgd op ubnt.com maar op de een of andere manier wil hij niet het adres en network name niet netjes overnemen bij commit (waarschijnlijk niet de juiste adressen gebruikt, nog niet supergoed naar gekeken eigenlijk). Maar is DNS masq echt de moeite waard over normaal DHCP?
Of is het iets wat ik op de lange baan kan schuiven en gewoon met een update via de gui kan doen over een tijdje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightStar schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:56:
[...]

Ik zou er wel 2 van willen hebben en er ook andere vm's op gaan draaien, ding is dat ze alleen best prijzig zijn voor de hobby..., qua energy valt t me mee.
Veel te duur voor toch? 32G ram zit erin wat je juist nodig hebt voor VM'S is 64 of 128.

Ik denk dat je mooiere servers kan samenstellen die minder energie verbruik via de specifieke topics hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Luppie schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:44:
[...]

code:
1
Moet je dan zelf een config.properties aanmaken op de controller waar ook de config.gateway.json staat voor de USG?

Heb er een aangemaakt maar alleen hoe kan ik zien dat deze setting actief is?

[ Voor 10% gewijzigd door Samplex op 14-04-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het niet werkt dat het alleen voor de loadbalance functie is.

Zal www.twitter.com er eens inzetten zo thuis, 120ms moet je terug kunnen zien als piek.

Klopt even die file aanmaken in dezelfde dit, staat ook allemaal op de KB site van UBNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Toegevoegd alleen gebeurd niks, een grep in de config komt deze regel of de server waar ik naar ping niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeps dat had ik ook, dezelfde conclusie getrokken met dezelfde analyse.

Kan zijn dat de controller zelf pingt daarom wilde ik ook nog een USA locatie toevoegen met hoge ping. Om dat uit te sluiten.

EDIT: werkt niet deze waarde, met www.twitter.com krijg je geen piek van 120ms. Deze waarde is dus alleen voor de loadbalance feature voor WAN1 en WAN2.

[ Voor 27% gewijzigd door stormfly op 14-04-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:45:
Ik zit nog wel met de kwestie hoe ik de Channel Utilization in de Controller moet uitlezen. Ik doel hierbij op de realtime utilization en de data van de RF scan.
Uit de RF scan zie ik dat de channels 100 t/m 112 redelijk vol zitten met een matige interference. De realtime utilization geeft echter een utilization van 0% aan en wanneer ik de neighbouring ap's bekijk, zie ik ook geen enkel ap die gebruik maakt van deze channels.
Deze kanalen worden niet alleen voor WiFi gebruikt. Dit is ook de reden waarom DFS verplicht is op die kanalen. De interferentie die je ziet kan van iets anders komen, zoals (weer)radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
stormfly schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:19:
[...]

Veel te duur voor toch? 32G ram zit erin wat je juist nodig hebt voor VM'S is 64 of 128.

Ik denk dat je mooiere servers kan samenstellen die minder energie verbruik via de specifieke topics hier op GoT.
Dat zeg ik ook, hij is niet goedkoop maar wel een leuk speeltje ;) en wellicht is het geheugen nog uit te bereiden (ik heb het moederbord nog niet gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightStar schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:54:
[...]

Dat zeg ik ook, hij is niet goedkoop maar wel een leuk speeltje ;) en wellicht is het geheugen nog uit te bereiden (ik heb het moederbord nog niet gezien).
Nee ik ben teveel hollander, ik heb dan liever een machine waar ik heel veel waar voor mijn geld heb ;-) en een laag energie verbruik. Dat laatste is UBNT niet heel erg mee bezig, meeste wordt loeiheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekoopman
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-06-2023
Deze week een Ubiquiti UniFi AP-AC-LR aangeschaft en boven de meterkast opgehangen toch valt mij het signaal wat tegen.

Heeft iemand ervaring dat als je ook een 2e gastnetwerk aanmaakt dat alle signalen minder sterk uitgezonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rekoopman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:29:
Deze week een Ubiquiti UniFi AP-AC-LR aangeschaft en boven de meterkast opgehangen toch valt mij het signaal wat tegen.
Nee... :'( Waarom elke keer die meterkast... accesspoints zijn bedoeld om door het huis/tuin/schuurtje heen te plaatsen :)
Heeft iemand ervaring dat als je ook een 2e gastnetwerk aanmaakt dat alle signalen minder sterk uitgezonden worden?
Er was iets met prioriteit aan één van de twee geven tijdens het opzetten. Moet je dit topic en Deel 1 ervan effe doorzoeken via de search ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:54:
Jeps dat had ik ook, dezelfde conclusie getrokken met dezelfde analyse.

Kan zijn dat de controller zelf pingt daarom wilde ik ook nog een USA locatie toevoegen met hoge ping. Om dat uit te sluiten.

EDIT: werkt niet deze waarde, met www.twitter.com krijg je geen piek van 120ms. Deze waarde is dus alleen voor de loadbalance feature voor WAN1 en WAN2.
Maar na het aanpassen cq maken van de config.properties file moet je wel een provision actie triggeren.
Anders wordt ie niet ingelezen en dus niet verwerkt. Maar dat wist je waarschijnlijk al... Vraag is dan ook, heb je het gedaan alvorens je ging testen?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeps met de nieuwe "provisioning" knop kan je dat prima afvuren. Heel fijn dat ze die knop onder elk apparaat hebben aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Zoals het lijkt gebruiken ze dit moederbord in de UAS-Pro (up to 128gb ram)

https://m.newegg.com/products/N82E16813182973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:08:
[...]

Ja hoor, IGMP snooping zit erin en is configureerbaar via de Unifi controller.

[...]
Hoi, net een verse USG-16-150W in Unifi 5.4.14 gestopt, maar ik kan IGMP config gerelateerde dingen niet vinden? Waar zit het volgens jou? :)

[ Voor 0% gewijzigd door zenith op 14-04-2017 21:32 . Reden: versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
zenith schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:31:
[...]

Hoi, net een verse USG-16-150W in Unifi 5.4.14 gestopt, maar ik kan IGMP config gerelateerde dingen niet vinden? Waar zit het volgens jou? :)
Heb je advanced features al aanstaan ? (Onder settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
LightStar schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:33:
[...]

Heb je advanced features al aanstaan ? (Onder settings)
jep, staat aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
Oke, je kan het vinden onder je netwerken (dhcp scopes), is 1 van opties igmp snooping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
LightStar schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:41:
[...]

Oke, je kan het vinden onder je netwerken (dhcp scopes), is 1 van opties igmp snooping.
Ik heb onder network in het pull-down menu alleen DHCP/Static IP staan?
Gevonden! bedankt. :-)

[ Voor 5% gewijzigd door zenith op 14-04-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Gruwelijk beestje die Edgerouter x. Gisteren besteld, vandaag gekregen en in een mum van tijd alles geconfigureerd en klaar. 107 Mbps bekabeld. Draadloos 50 a 60 Mbps. FB als AP gehangen in subnet. Ik denk dat ik nog iets leuks ga halen van Ubi. Misschien een AP voor de 2de verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:31:
Jeps met de nieuwe "provisioning" knop kan je dat prima afvuren. Heel fijn dat ze die knop onder elk apparaat hebben aangemaakt.
En staat je wijziging hierna in /config/unifi ?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welk apparaat bedoel je @Jeroen_ae92?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de USG.. Dus inloggen middels cli en dan:
code:
1
2
sudo su
cat /config/unifi

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Laatst online: 12-09 16:37
Ik heb sinds pas een EdgeRouter PoE, waarvan het rechter ledje van ETH2 blijft branden, ook al zit er geen kabel in :( ook een reset, firmware upgrade hebben het niet gefixt, t ding geeft ook geen internet door dus volgens mij issie stuk? Ik kan wel gewoon de web interface benaderen :(

Leuk setje wel om te testen, mijn TimeCapsule zal niet lang meer mee gaan dus moet mijn netwerk nodig herzien, en aangezien ik bij een aantal mensen de USG al uitgerold heb en de AP's, durf ik het thuis ook wel aan :)

Mijn ervaringen zijn overwegend positief, nog nooit echt problemen gehad anders dan een firmware mislukking, shit happens :)
Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.