RobertMe schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:41:
[...]
Ja en nee. Waarschijnlijk worden de clients wel opgepikt door de USG en als zodanig "ergens" gerapporteerd, maar als je een Unifi switch hebt zie je ook waar ze zijn aangesloten. In de statistieken en client eigenschappen zie je dan bv dat een PC op poort X van de switch zit. Met een niet Unifi switch zie je dat niet. Daarnaast kun je in de Unifi controller bv ook inzien hoeveel verkeer er over de verschillende poorten heen gaat etc, iets wat
misschien ook leuk is qua statistieken.
Een Unify switch 8 poorts met 4 poorten PoE zal ik mee beginnen dan naast mijn USG.
Verder qua Accespoints had ik het volgende besloten voor het komende woonhuis met grote tuin achter. (Jaren 60 woning met houten tussenvloer).
1 AC Pro in woongedeelte (voorzijde huis, woonkamer/ serre en keuken dekken)
1 AC Mesh (met kabel verbonden) Op de 1e verdieping achterzijde huis tegen de achtergevel (achterkant)
Toch een pro om zo in het leef gedeelte met meer antennes er binnenshuis beter bereik is om de hoeken had ik begrepen. En maximale snelheid met daar ws meeste clients
Iemand al ervaring met de Mesh? In principe ga ik het MESH gedeelte niet gebruiken maar is het meer de nieuwe Outdoor AC van Unifi ik begreep dat de originele Outdoor EOL is? Het doel is dat de Mesh wat meer bereik heeft, 183m dus de tuin kan voorzien grotendeels (60m diep). en hij hangt ter hoogte van de 1e etage dus ondanks de buitengevel misschien toch de achterzijde van de bovenverdieping hier meer signaal van krijgt van de van Pro uit voor woonkamer op begane grond voorzijde huis?
Maakt het voor buiten gebruik nog uit dat hij op de hoogt van de 1e etage komt de hangen en dus circa 2m hoger dan de clients in de tuin? (Wallmount)