[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.410 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik heb inmiddels IPTV werkend gekregen door 2 WAN firewall rules toe te voegen, namelijk 1 voor IGMP en multicast traffic.

Nu wil ik graag binnenkort nog een Unifi AP aanschaffen (en later nog 1 voor boven) ter vervanging van mijn Airport Extreme. Ik las ergens dat het voor roamen tussen 2 AP's niet handig is om beide AP's in het trappengat (1 beneden, 1 boven) te hangen. Komt dit omdat ze dan te dicht bij elkaar in de buurt zijn waardoor roaming effectief geen zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:29
Never mind, ik was te vroeg. Werkt al :)

[ Voor 89% gewijzigd door Timmetjuh op 01-06-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

OMX2000 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Duidelijk! Dat klinkt do-able.
https://community.ubnt.co...n-Network/bd-p/UNMS-Alpha

Of wachten op UNMS... scheelt geld.. geen idee of je werkelijke alles in een interface kan managen.....

Stomme vraag misschien:

Maar onder edgeOS heb je op de dashboard een grafiek lopen..

Hij zegt bij mij ETH1 Tx 953GB en bij Rx 338GB. Eth1 is bij internet. ETH0 is lan en is het precies andersom. Dit is van 4weken actief zijn. Dit zou betekenen dat ik bijna 1TB aan data verstuur en 'maar' 338GB ontvangt... Ik vind dit nogal vreemd. Ik zou niet weten waarom ik 3x zoveel verstuur en vind 1Tb data best veel aangezien ik praktisch niks download of upload (backups in de cloud maar zou alleen de wijzigingen moeten zijn) Is het beetje logisch? Of moet ik verder gaan zoeken welke apparaat zoveel verstuurt?

[ Voor 47% gewijzigd door Quakie op 01-06-2017 09:42 . Reden: toevoeging ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Quakie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Of wachten op UNMS... scheelt geld.. geen idee of je werkelijke alles in een interface kan managen.....

[...]
Oh wauw! Zeker dit "Fall 2017 (v2) - UCRM, airControl and UniFi Integration" Da's wat mij betreft het wachten waard!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Quakie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Stomme vraag misschien:

Maar onder edgeOS heb je op de dashboard een grafiek lopen..

Hij zegt bij mij ETH1 Tx 953GB en bij Rx 338GB. Eth1 is bij internet. ETH0 is lan en is het precies andersom. Dit is van 4weken actief zijn. Dit zou betekenen dat ik bijna 1TB aan data verstuur en 'maar' 338GB ontvangt... Ik vind dit nogal vreemd. Ik zou niet weten waarom ik 3x zoveel verstuur en vind 1Tb data best veel aangezien ik praktisch niks download of upload (backups in de cloud maar zou alleen de wijzigingen moeten zijn) Is het beetje logisch? Of moet ik verder gaan zoeken welke apparaat zoveel verstuurt?
Toevallig een TransIP stack backup?

Met de Synology en Stack stond de NAS namelijk altijd op nummer 1 qua dataverbruik met versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

@ThaNetRunner Wel een synology maar geen transip of andere sync. Enige wat draait is een C2 en idrive backup maar die zouden alleen de wijzigingen moeten doen....ik heb voornamelijk statische data die paar filmpjes fotos die er maandelijkse bijkomen kan het niet zijn. Ik zou het andersom verwachten omdat netflix hier uren per dag aan staat.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:51

YoVla

Yoghurt met vla

Ik heb onlangs twee pbe-5ac-500 schotels geplaatst. Buiten het updaten van de firmware (kon niet gelijk naar airos 8.x) werkt het echt super.

De verbinding opzetten is echt eenvoudig. Persoonlijk ben ik ook wel gecharmeerd van de 'test' functie, wat ik ook van Juniper ken. Wanneer je een wijziging doet kan je op 'test' klikken in plaats van Apply, wat feitelijk de settings terug zet naar de vorige config wanneer je niet binnen 150 seconden een definitieve apply geeft.

Al met al, zeer tevreden op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:22
mattdice schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:50:
Ik heb inmiddels IPTV werkend gekregen door 2 WAN firewall rules toe te voegen, namelijk 1 voor IGMP en multicast traffic.

Nu wil ik graag binnenkort nog een Unifi AP aanschaffen (en later nog 1 voor boven) ter vervanging van mijn Airport Extreme. Ik las ergens dat het voor roamen tussen 2 AP's niet handig is om beide AP's in het trappengat (1 beneden, 1 boven) te hangen. Komt dit omdat ze dan te dicht bij elkaar in de buurt zijn waardoor roaming effectief geen zin heeft?
Kun je die hier posten? Hier werkt het ook niet meer na de update van de settop box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattdice
Vaevictis_ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:22:
[...]

Kun je die hier posten? Hier werkt het ook niet meer na de update van de settop box.
Ik heb eerst een nieuwe firewall groep aangemaakt met de naam kpn-multicast.
Hierin heb ik het volgende adres opgenomen: 213.75.167.0/24.

Vervolgens in de WAN IN de volgende toegevoegd:
- Name: Allow Multicast
- Action Accept
- Protocol UDP
- Source > Address group kpn-multicast
- De rest allemaal default

WAN LOCAL:
- Name Accept IGMP
- Action Accept
- Protocol IGMP

Ik hoop dat het zo lukt en anders moet je het even laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31

Beyond

Dussssss.......

Huidige situatie:

Ik heb een Ziggo modem (bridge, Cisco) in de meterkast staan. Deze is verbonden met een Airport Extreme 5th generation.

De Airport is verbonden met een Synology NAS, Philips Hue bridge en een ASRock Beebox (Plex)

Nu heb ik een aantal dode spots en wil 1 of 2 extra access points plaatsen. Ik zit aan het volgende te denken:

- Cisco modem in bridge
- Airport Extreme niet meer gebruiken
- Ubiquiti EdgeRouter X SFP (ivm POE, zodat ik niet die POE adapters hoef te gebruiken)
- Ubiquiti Unifi AP-AC-PRO direct buiten de meterkast plaatsen. Centraal in het huis
- Ubiquiti Unifi AP-AC-LITE (als 2de of 3de)

Andere optie is om die router nog even te laten zitten en de Airport te gebruiken. Nadeel is dat ik dan wel die POE adapters moet gebruiken. Wat zijn de voordelen, naast POE, om toch die EdgeRouter te gebruiken?
De extra kosten maakt mij niet zoveel uit.

Is dit verder een goede setup? Qua onderdelen die moeten gaan 'samenwerken'?

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
mattdice schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:55:
[...]

- Action Accept
- Protocol UDP

WAN LOCAL:
- Name Accept IGMP
- Action Accept
- Protocol IGMP

Werkt, Had het al zelf werkend gekregen maar zonder address group, dus deze oplossing is idd netter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Beyond schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:41:
Huidige situatie:

Ik heb een Ziggo modem (bridge, Cisco) in de meterkast staan. Deze is verbonden met een Airport Extreme 5th generation.

De Airport is verbonden met een Synology NAS, Philips Hue bridge en een ASRock Beebox (Plex)

Nu heb ik een aantal dode spots en wil 1 of 2 extra access points plaatsen. Ik zit aan het volgende te denken:

- Cisco modem weer als router
- Airport Extreme niet meer gebruiken
- Ubiquiti EdgeRouter X SFP (ivm POE, zodat ik niet die POE adapters hoef te gebruiken)
- Ubiquiti Unifi AP-AC-PRO direct buiten de meterkast plaatsen. Centraal in het huis
- Ubiquiti Unifi AP-AC-LITE (als 2de of 3de)

Andere optie is om die router nog even te laten zitten en de Airport te gebruiken. Nadeel is dat ik dan wel die POE adapters moet gebruiken. Wat zijn de voordelen, naast POE, om toch die EdgeRouter te gebruiken?
De extra kosten maakt mij niet zoveel uit.

Is dit verder een goede setup? Qua onderdelen die moeten gaan 'samenwerken'?
'

Neem geen AC-Lite, voor die paar euro meer de PRO nemen. Naast de afwijkende POE (24V passive) is doorvoersnelheid ook minder. De ERX kan maar 250.000 packets per seconde aan t.o.v. 1miljoen van de ER PoE (Lite).

Als je echt van de POE injectors afwilt zou je een ER POE kunnen nemen. Bevalt uitstekend. Of anders een ER Lite + losse POE switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaevictis_ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:51:
[...]
'

Neem geen AC-Lite, voor die paar euro meer de PRO nemen. Naast de afwijkende POE (24V passive) is doorvoersnelheid ook minder.
Ubiquiti heeft stiekem een nieuwe revisie van de AC-Lite en AC-LR uitgebracht die zowel 24V passive als 802.3af ondersteunen. Dus de afwijkende PoE geldt niet meer perse. De doorvoorsnelheid zal denk ik ook meevallen. Ja, de Lite heeft maar een 2x2 antennesetup en de Pro een 3x3 antennesetup. Maar momenteel zijn er volgensmij niet eens zoveel clients (telefoons/laptops/...) die ook een 3x3 setup hebben, dus dan merk je er nog niks van. Wel is de Pro natuurlijk toekomst vaster op dit gebied.

@Beyond Alternatief voor de ERL zou ook de UniFi Security Gateway kunnen zijn. Voordeel is dat deze meer/helemaal geïntegreerd is in de UniFi omgeving en je dus vanuit 1 systeem alles kunt onderhouden en inzien. Nadeel is wel dat de USG maar 1 LAN poort heeft en je dus zelf een switch (evt managed en/of met POE) moet plaatsen. Waarbij een UniFi Switch (bv USW 8-60W) natuurlijk weer een van de leukere opties is omdat deze ook weer onder de UniFi lijn valt. Echter loopt dit allemaal bij elkaar natuurlijk wel in de papieren/kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Ubiquiti heeft stiekem een nieuwe revisie van de AC-Lite en AC-LR uitgebracht die zowel 24V passive als 802.3af ondersteunen. Dus de afwijkende PoE geldt niet meer perse. De doorvoorsnelheid zal denk ik ook meevallen. Ja, de Lite heeft maar een 2x2 antennesetup en de Pro een 3x3 antennesetup. Maar momenteel zijn er volgensmij niet eens zoveel clients (telefoons/laptops/...) die ook een 3x3 setup hebben, dus dan merk je er nog niks van. Wel is de Pro natuurlijk toekomst vaster op dit gebied.
Mijn AC-lite ap's zijn nog geen eens zou oud, 6 maanden maar heb dan wel het oude model gekregen. Dus zou het risico niet nemen. Zeker om dat hij aangeeft dat geld niet het belangrijkste argument is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaevictis_ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:23:
[...]

Mijn AC-lite ap's zijn nog geen eens zou oud, 6 maanden maar heb dan wel het oude model gekregen. Dus zou het risico niet nemen. Zeker om dat hij aangeeft dat geld niet het belangrijkste argument is.
Volgensmij zijn de LRs er (pas) vanaf maart, en de Lite nog iets later. Maar de meeste webshops lijken wel de nieuwe te hebben. Daarnaast kun je altijd even bij de webshop navragen of het de nieuwe zijn (duidelijk te zien aan een sticker linksboven op de doos, waar groot op staat "Now compatible with 802.3af", foto's zijn meermaals in dit topic langs gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 13:28
mattdice schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:55:
[...]

- Action Accept
- Protocol UDP

WAN LOCAL:
- Name Accept IGMP
- Action Accept
- Protocol IGMP

Grappig, ik heb dit allemaal niet, en het werkt toch perfect - welk 'probleem' wordt hierdoor eigenlijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
familyman schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:14:
[...]

Grappig, ik heb dit allemaal niet, en het werkt toch perfect - welk 'probleem' wordt hierdoor eigenlijk opgelost?
Bij mij lostte dit het probleem op waarbij het beeld na 2 seconden stilstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
UniFi AC In-Wall Pro Wi-Fi Access Point
UAP-AC-IW-PRO

UniFi AC series In-Wall 802.11ac Pro Wi-Fi Access Point featuring 3 10/100/1000 Ethernet ports (1) PoE In + Data, (1) PoE Out + Data, and (1) Data only. Note: 802.3at PoE+ input is required to use PoE passthrough.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wqRooefm192JKydaQuvQBayL/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wmcw7T6iGLZWmfr6jLTz5f0P/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FIKi3LHS1Eou1n4GswDzyff6/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rnYqT27OSYPhsmBjOkQLNIYS/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mvjpft4pwIfuzXTwBKqZdTAV/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Jmow9tOjCEwK9bxM6XQdwcN/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vjD37ykASArZkLynl7vkdiRw/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tuAfdDR4VqsdNTSnlIKZ5u1A/thumb.png

Leuke toevoeging! Heeft dezelfde form-factor als de reguliere AC In-Wall, maar de hardware van de AC Pro. 3x3 MIMO dus, voor een wat hogere snelheid en capaciteit. Staat nu voor $125 in de beta-store, verwacht een retail prijs van rond de €150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Balance schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:51:
UAP-AC-IW-PRO

UniFi AC series In-Wall 802.11ac Pro Wi-Fi Access Point featuring 3 10/100/1000 Ethernet ports (1) PoE In + Data, (1) PoE Out + Data, and (1) Data only. Note: 802.3at PoE+ input is required to use PoE passthrough.

[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Leuke toevoeging! Heeft dezelfde form-factor als de reguliere AC In-Wall, maar de hardware van de AC Pro. 3x3 MIMO dus, voor een wat hogere snelheid en capaciteit. Staat nu voor $125 in de beta-store, verwacht een retail prijs van rond de €150.
En PoE out, lees ik - dat is ook wel heel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
mattdice schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:42:
[...]

Bij mij lostte dit het probleem op waarbij het beeld na 2 seconden stilstond.
Zal eens kijken of dit dan niet een instelling is, waardoor er minder open staat dan bij mij.

Overigens, bij mij moet ik sinds kort telkens handmatig de igmp-proxy opstarten als de router down is geweest. Dat vind ik eigenlijk best maf.

Als de settings niet goed zijn, zou de proxy niet meer opkomen zonder meer te doen dan : restart igmp-proxy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
familyman schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:53:
[...]

En PoE out, lees ik - dat is ook wel heel erg gaaf!
Doorvoer. Je moet hem via PoE voeden en hij kan dat ook doorgeven. Ik weet alleen niet hoe dat dan precies zit. Of je de In-Wal dan bv via de zwaardere 802.3at moet voeden en hij dan alleen de lichtere 802.3af kan geven en hij dus geen PoE geeft als je hem zelf maar via 802.3af voed.

Overigens had de oude, niet pro, dit volgens mij ook al, 1x PoE uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Laatst online: 28-09-2024
RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:18:
[...]

Nadeel is wel dat de USG maar 1 LAN poort heeft en je dus zelf een switch (evt managed en/of met POE) moet plaatsen.
Nieuwe USG heeft 2 LAN poorten (Heb net een nieuwe ontvangen van Ubiquiti ivm kapot flash geheugen)
De oude VOIP poort heet nu WAN2/LAN2 op het apparaat.
In de controller is nu ook LAN2 als nieuw netwerk mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Balance schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:51:
UAP-AC-IW-PRO

[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Hij staat nog in Beta en daarom zetten we hem nog even niet in de TS

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wel advies voor firewall rules zouden jullie geven, die nog toevoegd moeten worden, buiten de standaard rules die al in de Unifi staan opgegeven (in dit geval een UGS)?

[ Voor 7% gewijzigd door harrytasker op 03-06-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-08 15:11
djkavaa schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:37:
[...]

Hij staat nog in Beta en daarom zetten we hem nog even niet in de TS
Beta? Ik heb hem al hangen, en werkt perfect. Komt binnenkort een 2de aan.
Er hangt verder niets aan de data poorten, dus wat voor poe eruit komt kan ik ook niet zo zeggen.
Er hangt een poe injector van Ubiquiti voor (zo'n 48v ding die je bij de ap pro krijgt, een POE48-24W-G om precies te zijn) , ik kan er wel als test een ander poe apparaat op aansluiten, kijken wat dat doet.

Haal ruim 400mbit up en down. Presteert beter dan een Cisco Meraki MR18!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tm474881 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:29:
[...]

Waarom zou ik voor deze gaan ipv een "gewone" Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm474881
Bij mij was het een kwestie van looks.

Afbeeldingslocatie: https://uxpeaa.bn1303.livefilestore.com/y4mVVVrv0PW0pnCkDx1eFl1dcUPzw0ZSJI7z88HxKGdDhgitxpHNtzk0VnX7jJ33RFTYTeIvOiGHysojsy_FAU_TrP3cC8rJwjtl4_vbY940GKKPKjOfNcto4UPCRYQmcL4f3tO87U5fchoYCCsOIt8FtkMTkxmCJkLuvS06JvekRoqOiCTm7kV2vyHL_QgJVag7n67K2MOiHd3vQ5Q-Cm3jA?width=288&height=512&cropmode=none

Hangt in de woonkamer (op het doosje van de oude telefoonaansluiting/varkensneusje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ok, dat ziet er best netjes uit ja. Ben bezig met het bouwen van een huis en wil de aannemer ethernet in t plafond laten verwerken zodat daar LR/PRO AP's in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:41
Kan iemand mij aub een uitleg geven hoe ik een gastnetwerk maak.
Ik had hiervoor engenius apparatuur, daar had ik heel simpel een tweede ssid aangemaakt.
Maar ik heb het idee dat dit bij ubiquiti beter kan, maar ik zie in dit topic alleen voor mij te ingewikkelde verhalen.
Situatie is nu zo dat ik eerst een ac lr heb gekocht om mee te spelen en te proberen.
Wat ik wil bereiken is een situatie waar ik met mijn overige gezinsleden gebruik kan maken van nas enz, en de gasten gebruik kunnen maken van wifi via een paswoord en alleen op internet kunnen.
En ja ik heb gegoogeld maar daar kom ik niet mee tot een werkende situatie. Mag ook een verwijzing naar een duidelijke beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Ik heb nu Ziggo Cisco Modem (bridge) naar Airport Extreme. Nu wil ik een UAP-AC-LR het wireless gedeelte laten doen. Wireless gaat dus uit op AE.

Naar mijn idee kan ik dan net zo goed die Airport ertussen uit halen en de Ziggo/Cisco modem ook weer het router werk laten doen. Of is de AE veel beter in router werk?

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:59
Als de router van Ziggo voldoende aansluit op jouw eisen/wensen, dan zou je inderdaad de AE er tussen uit kunnen halen. Scheelt weer een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Misschien heeft iemand hier nog een idee over, ik krijg maar geen TX rate van 1300 op mijn Macbook.

Diverse kanalen, instellingen geprobeerd maar hoger dan een TX rate 867 verbind mijn macbook niet, ook al zit je er 3 meter van af. Macbook Pro 2015 ondersteund 3x3 MIMO en de AC Pro ook alleen werkt dat niet :(

Netgear r7000 en Airport Extreme verbinden netjes op een TX van 1300 en de doorvoer snelheid is ook beter.
Hier word er ook al geklaagd over maar geen oplossing: https://community.ubnt.co...p/1579124/highlight/false Ja koop een AC HD dan werkt het...

Iemand nog een suggestie?

[ Voor 5% gewijzigd door Samplex op 04-06-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samplex schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:55:
Misschien heeft iemand hier nog een idee over, ik krijg maar geen TX rate van 1300 op mijn Macbook.

Diverse kanalen, instellingen geprobeerd maar hoger dan een TX rate 867 verbind mijn macbook niet, ook al zit je er 3 meter van af. Macbook Pro 2015 ondersteund 3x3 MIMO en de AC Pro ook alleen werkt dat niet :(

Netgear r7000 en Airport Extreme verbinden netjes op een TX van 1300 en de doorvoer snelheid is ook beter.
Hier word er ook al geklaagd over maar geen oplossing: https://community.ubnt.co...p/1579124/highlight/false Ja koop een AC HD dan werkt het...

Iemand nog een suggestie?
Staat de kanaalbreedte op VHT80 (Configuration => Radios => Channel Width)? Anders worden maar 1 (20) of 2 (40) kanalen gebruikt. Waar het voor de hogere snelheden natuurlijk essentieel is dat een zo breed mogelijke kanaal gebruikt wordt. Houd er hierbij wel rekening mee dat als je meer/bredere kanalen gaat gebruiken de kans op interventie ook toeneemt en daardoor de snelheid effectief omlaag kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@RobertMe VTH80 had ik reeds actief, woon op een hoekhuis en heb op dit moment geen buren dus ook geen last van wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand toevallig een handleiding om KPN Routed IPTV aan de praat te krijgen vanuit de UGS GUI? Dus zonder gebruik te maken van de CLI. Of is dat nog steeds niet mogelijk op het moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:53
harrytasker schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:04:
Iemand toevallig een handleiding om KPN Routed IPTV aan de praat te krijgen vanuit de UGS GUI? Dus zonder gebruik te maken van de CLI. Of is dat nog steeds niet mogelijk op het moment?
Ik zag deze toevallig vandaag voorbij komen op het Unifi forum: https://community.ubnt.co...evices/m-p/1951454#M46899

Geen idee of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

tm474881 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:29:
[...]

Er hangt verder niets aan de data poorten, dus wat voor poe eruit komt kan ik ook niet zo zeggen.
Er hangt een poe injector van Ubiquiti voor (zo'n 48v ding die je bij de ap pro krijgt, een POE48-24W-G om precies te zijn) , ik kan er wel als test een ander poe apparaat op aansluiten, kijken wat dat doet.

Haal ruim 400mbit up en down. Presteert beter dan een Cisco Meraki MR18!
Waar heb je die gekocht?

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm474881
Beyond schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:47:
[...]

Waar heb je die gekocht?
De ap komt bij dectdirect vandaan (via de pricewatch gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tm474881 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:05:
[...]

De ap komt bij dectdirect vandaan (via de pricewatch gevonden)
Dan is het dus zeker geen AC IW Pro. Want die krijg je juist alleen in de beta store van Ubiquiti zelf (en die versturen ook niet naar NL). Je zult dus gewoon de AC IW hebben, en niet de Pro. Maakt verder natuurlijk niet uit, maar je gaf de indruk alsof je de Pro had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

RobertMe schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:16:
[...]

Dan is het dus zeker geen AC IW Pro. Want die krijg je juist alleen in de beta store van Ubiquiti zelf (en die versturen ook niet naar NL). Je zult dus gewoon de AC IW hebben, en niet de Pro. Maakt verder natuurlijk niet uit, maar je gaf de indruk alsof je de Pro had.
Inderdaad, dat dacht ik ook. Ik kon ook alleen maar de niet-PRO vinden

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm474881
RobertMe schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:16:
[...]

Joh, ik had helemaal over het woordje "Pro" gelezen. Ik dacht dat het over de AC-InWall ging (de gewone dus) wist niet eens dat er een pro hiervan aan kwam.

Mijn excuses voor de verwarring. Vond het ook al vreemd dat deze als beta werd bestempeld.

Dat wordt dus nog even wachten met een 2de aanschaffen tot de pro versie hiervan uit komt.

[ Voor 6% gewijzigd door tm474881 op 04-06-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Hoe lang duurt dat normaal gesproken? Van beta store naar 'normale' winkels?

Of is daar niets over te zeggen?

Al het goeie.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

piotr123 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:59:
Kan iemand mij aub een uitleg geven hoe ik een gastnetwerk maak.
Ik had hiervoor engenius apparatuur, daar had ik heel simpel een tweede ssid aangemaakt.
Maar ik heb het idee dat dit bij ubiquiti beter kan, maar ik zie in dit topic alleen voor mij te ingewikkelde verhalen.
Situatie is nu zo dat ik eerst een ac lr heb gekocht om mee te spelen en te proberen.
Wat ik wil bereiken is een situatie waar ik met mijn overige gezinsleden gebruik kan maken van nas enz, en de gasten gebruik kunnen maken van wifi via een paswoord en alleen op internet kunnen.
En ja ik heb gegoogeld maar daar kom ik niet mee tot een werkende situatie. Mag ook een verwijzing naar een duidelijke beschrijving.
Je hebt sowieso een Unifi controller nodig m.i. hier vindt je een goede instructie
https://help.ubnt.com/hc/...eless-Guest-Network-Setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:24:
[...]

Volgensmij zijn de LRs er (pas) vanaf maart, en de Lite nog iets later. Maar de meeste webshops lijken wel de nieuwe te hebben. Daarnaast kun je altijd even bij de webshop navragen of het de nieuwe zijn (duidelijk te zien aan een sticker linksboven op de doos, waar groot op staat "Now compatible with 802.3af", foto's zijn meermaals in dit topic langs gekomen).
Afgelopen weekend ook een WiFi netwerkje vervangen met nu AC-Lite erin, was een 5 pack die ook met een 802.3af sticker was voorzien. Daarbij nog een Mesh Pro gehangen.
Tip aangeven bij orderen dat je deze wil hebben :)

Enige nadeel wat ik zag aan de AC-Lite is dat op de achterkant nog staat 24 volt, maar geen opmerkingen dat ze compatible zijn met 802.3af. (Uit ervaring werken ze op 802.3af) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:56
tm474881 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 00:03:
Bij mij was het een kwestie van looks.

[afbeelding]

Hangt in de woonkamer (op het doosje van de oude telefoonaansluiting/varkensneusje)
Werkt dat om op een normaal doosje in de muur te plaatsen (waar ook een stopcontact kan zitten? Of moest je daar nog iets mee doen eerst? :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Je hebt sowieso een Unifi controller nodig m.i. hier vindt je een goede instructie
[/quote]

Dank je wel ,het werkt alleen als de contoller op de laptop draait idd,
iemand die weet of dit ook zonder controller kan?

[ Voor 24% gewijzigd door piotr123 op 05-06-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm474881
tcviper schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Werkt dat om op een normaal doosje in de muur te plaatsen (waar ook een stopcontact kan zitten? Of moest je daar nog iets mee doen eerst? :)
Een standaard inbouwdoos voldoet prima. Gaatjes komen gewoon overheen, ik had alleen problemen met de schroeven die erbij zaten, deze hadden een grovere schroefdraad dus ik moest andere schroeven regelen.

En ik had het geluk dat het een enkele was, met een dubbele zal je in de problemen komen met het inbouwdoosje wat er naast zit. Daar kan je, in verband met de breedte van de ap niets in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Movinghead schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:28:
[...]

Er is niet constant een controller nodig voor een gast-netwerk. Alleen als je een gast portaal maakt.
@piotr123 Je hoeft alleen bij je nieuwe wifi netwerk, guest policy aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:04
Movinghead schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:31:
[...]

Afgelopen weekend ook een WiFi netwerkje vervangen met nu AC-Lite erin, was een 5 pack die ook met een 802.3af sticker was voorzien. Daarbij nog een Mesh Pro gehangen.
Tip aangeven bij orderen dat je deze wil hebben :)

Enige nadeel wat ik zag aan de AC-Lite is dat op de achterkant nog staat 24 volt, maar geen opmerkingen dat ze compatible zijn met 802.3af. (Uit ervaring werken ze op 802.3af) :+
Op de website van Ubiquiti staat nog steeds dat de lite unit alleen 24 vol POE is.

Zijn er dan nieuwe en oudere uitvoeringen ? En hoe kom je er achter wat je koopt ?

Of is het zo simel dat ze het allemaal op 802.3af doen ?

[ Voor 4% gewijzigd door jacovn op 05-06-2017 16:37 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
jacovn schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:34:
[...]

Op de website van Ubiquiti staat nog steeds dat de lite unit alleen 24 vol POE is.

Zijn er dan nieuwe en oudere uitvoeringen ? En hoe kom je er achter wat je koopt ?

Of is het zo simel dat ze het allemaal op 802.3af doen ?
Die vraag is de laatste tijd zo vaak gesteld.... Dus gewoon ff zoeken of wat pagina's teruglezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Shaggie_NB schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:10:
[...]

Er is niet constant een controller nodig voor een gast-netwerk. Alleen als je een gast portaal maakt.
@piotr123 Je hoeft alleen bij je nieuwe wifi netwerk, guest policy aan te vinken.
Klopt afhankelijk van z'n behoefte, anders kan je het prima af zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:04
Inderdaad staat er in dit topic wel een en ander. Blauwe sticker op doos met nieuwe hardware erin.

Staat echter niet op hun website en ook niet in de opening post.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Weet iemand of KPN toevallig vannacht wat heeft aangepast?
TV werkt ineens niet meer. Na het opnieuw instellen van de next-hop start ie wel weer op.
Maar een zender werkt 2 tot 4 sec. en dan loopt t beeld vast.

Hiervoor totaal geen problemen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piotr123
[/quote]

bedankt het werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50

Eboman

Ondertitel

tm474881 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Een standaard inbouwdoos voldoet prima. Gaatjes komen gewoon overheen, ik had alleen problemen met de schroeven die erbij zaten, deze hadden een grovere schroefdraad dus ik moest andere schroeven regelen.

En ik had het geluk dat het een enkele was, met een dubbele zal je in de problemen komen met het inbouwdoosje wat er naast zit. Daar kan je, in verband met de breedte van de ap niets in kwijt.
kun je eigenlijk beide poorten tegelijk gebruiken? Dus zijn het 2 switched data poorten ? Of kun je 1 er maar gebruiken , dus met of zonder POE ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eboman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:41:
[...]

kun je eigenlijk beide poorten tegelijk gebruiken? Dus zijn het 2 switched data poorten ? Of kun je 1 er maar gebruiken , dus met of zonder POE ?
Volgensmij is het daadwerkelijk een switch. Met en zonder PoE zou anders ook niks uitmaken aangezien je volgensmij 802.3af & 802.3at zo naar een non POE apparaat kunt sturen. (Note: volgensmij heb ik in dit topic wel eens zien langskomen dat de passive 24V variant die Ubiquiti nu aan het uitfaseren is wel daadwerkelijk hardware frituurt als deze daar niet mee overweg kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50

Eboman

Ondertitel

RobertMe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:49:
[...]

Volgensmij is het daadwerkelijk een switch. Met en zonder PoE zou anders ook niks uitmaken aangezien je volgensmij 802.3af & 802.3at zo naar een non POE apparaat kunt sturen. (Note: volgensmij heb ik in dit topic wel eens zien langskomen dat de passive 24V variant die Ubiquiti nu aan het uitfaseren is wel daadwerkelijk hardware frituurt als deze daar niet mee overweg kan)
naast dat je dus een AP toevoegd, heb je ook meteen 2 UTP aansluitingen ipv 1, mooie oplossing voor in mijn huiskamer, met IPTV en een raspberry..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Ik moet mijn USG vanwege een defect terugsturen naar Ubiquiti. Weet iemand of je hiervoor moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Shaggie_NB schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:07:
Ik moet mijn USG vanwege een defect terugsturen naar Ubiquiti. Weet iemand of je hiervoor moet betalen?
Waarom naar Ubiquiti zelf sturen ipv de winkel waar ie gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Cartman! schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:58:
[...]

Waarom naar Ubiquiti zelf sturen ipv de winkel waar ie gekocht is?
Omdat Ubiquiti ook de nieuwe USG verstuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Laatst online: 04-09 18:08
Shaggie_NB schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:07:
Mijn ervaring (met sissende UAP Pro's) is dat ik gewoon nieuwe kreeg en de oude mocht houden.

Gewoon even navraag doen bij ze of je een Shipping Label krijgt van ze.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Shaggie_NB schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:40:
[...]

Omdat Ubiquiti ook de nieuwe USG verstuurd heeft.
Laat ik de vraag dan anders stellen: waarom heb je garantie geclaimd bij de fabrikant ipv de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Cartman! schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 07:57:
[...]

Laat ik de vraag dan anders stellen: waarom heb je garantie geclaimd bij de fabrikant ipv de winkel?
Omdat ik allerlei problemen had met een update hebben ze dit onderzocht en hadden ze het vermoeden dat het geheugen van de USG stuk is. Dat wilden ze graag onderzoeken en daarom stuurden zij een RMA label en vooraf de nieuwe USG.
En ik wil gewoon weten of ik dit gratis kan versturen. Hieronder de rma gegevens:
RMA Dept. (RMxxxxx)
Ubiquiti Networks
427 West 12800 South
Draper, UT 84020
United States

[ Voor 15% gewijzigd door Shaggie_NB op 07-06-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:26
Ik denk dat je dit eigenlijk even bij Ubiquiti zelf moet vragen. Ik vermoed dat je wel moet betalen voor het versturen van de switch, gezien het luchtpost betreft. Het kan ook zijn dat Ubiquiti de verzending aanmaakt, dan hoef jij enkel nog het adres op het pakketje te zetten en te wachten tot de bezorger er is. Maar dat hangt dus volledig van Ubiquiti af, dus ik raad aan om even contact te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:08:
Weet iemand of KPN toevallig vannacht wat heeft aangepast?
TV werkt ineens niet meer. Na het opnieuw instellen van de next-hop start ie wel weer op.
Maar een zender werkt 2 tot 4 sec. en dan loopt t beeld vast.

Hiervoor totaal geen problemen.
Update:
IGMP-Proxy herstart net nog 2 disables toegevoegd en het probleem is opgelost.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ubiquiti guru's, zojuist topic geplaatst voor aankoopadvies. Misschien heeft iemand hier wat opmerkingen over?

M.I.G. in "Ubiquiti Edge router & switch & access point advies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
piotr123 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:29:
Dank je wel ,het werkt alleen als de contoller op de laptop draait idd,
iemand die weet of dit ook zonder controller kan?
Shaggie_NB schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:10:
Je hebt inderdaad niet altijd een controller nodig, doch als je wijzigingen wil doorvoeren, moet die wel beschikbaar zijn. Dus je kan bijvoorbeeld de controller installeren op je pc of laptop en deze uitvoeren wanneer nodig.Tevens kan de controller in de cloud staan, bijvoorbeeld bij Amazon. Volgens mij kan er dan wel een probleem ontstaan als je niet meer op het net kan, wegens een foutje in de configuratie. De Unifi-controller kan niet alleen de AP's bedienen, maar de ganse lijn van unifi, dus ook de router (USG) en de switches.
Of je kan een cloud key in je netwerk opnemen.

Ik ben niet zeker, maar als je logfiles wil, zal volgens mij je controller wel altijd online moeten zijn in het netwerk.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
HellStorm666 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:18:
[...]

Update:
IGMP-Proxy herstart net nog 2 disables toegevoegd en het probleem is opgelost.
Wat bedoel je hiermee? Mijn IGMP-proxy scheidt er sinds kort ook op onregelmatige basis mee uit. een restart zorgt ervoor dat alles het weer zonder problemen doet.... Ik hoop dat dit dan ook de oplossing voor mijn issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

familyman schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:21:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Mijn IGMP-proxy scheidt er sinds kort ook op onregelmatige basis mee uit. een restart zorgt ervoor dat alles het weer zonder problemen doet.... Ik hoop dat dit dan ook de oplossing voor mijn issue is.
In de config (json) heb je bij eth2.4 al role: upstream en bij de lan al role: downstream.
Bij alle andere eth's (ook de vlans) moet je ze disable.
dus eth2 role: disabled, eth2.6 role: disabled, pppoe2 role: disabled

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
"protocols": {
        "igmp-proxy": {
            "interface": {
                "eth0": {
                    "role": "disabled",
                    "threshold": "1"
                },
                "eth0.5": {
                },
                "eth0.4": {
                    "alt-subnet": [
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "downstream",
                },
                "eth1": {
                },
                "eth2": {
                },
                "eth2.4": {
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                    "role": "upstream",
                },
                "eth2.6": {
                },
                "pppoe2": {
                },
                "eth3": {
                },
            }
        },

*
Ik heb het TV gedeelte in een eigen Vlan zitten aan de LAN kant.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
HellStorm666 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:26:
[...]

In de config (json) heb je bij eth2.4 al role: upstream en bij de lan al role: downstream.
Bij alle andere eth's (ook de vlans) moet je ze disable.
dus eth2 role: disabled, eth2.6 role: disabled, pppoe2 role: disabled

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
                },
                },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                },
                },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                },
                },
                },
            }
        },

*
Ik heb het TV gedeelte in een eigen Vlan zitten aan de LAN kant.
Die snap ik - gruwelijk inefficiënt, zeg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ter referentie, voor mensen met een USG (pro) en KPN glasvezel.
Deze json config werkt bij mij perfect.

config.gateway.json
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
{
    "firewall": {
        "ipv6-name": {
            "WANv6_IN": {
                "default-action": "drop",
                "description": "WAN inbound traffic forwarded to LAN",
                "rule": {
                    "10": {
                        "action": "accept",
                        "description": "Allow established/related sessions",
                        "state": {
                            "established": "enable",
                            "related": "enable"
                        }
                    },
                    "20": {
                        "action": "drop",
                        "description": "Drop invalid state",
                            "invalid": "enable"
                        }
                    },
                    "30": {
                        "description": "Sonarr",
                        "destination": {
                            "port": "8989",
                            "address": "ipv6adres"
                        },
                        "protocol": "tcp"
                    },
                    "40": {
                        "description": "Radarr",
                            "port": "7878",
                        },
                    },
                    "50": {
                        "description": "NZBGet",
                            "port": "6791",
                        },
                    }
                }
            },
            "WANv6_LOCAL": {
                "description": "WAN inbound traffic to the router",
                        }
                    },
                        }
                    },
                        "description": "Allow IPv6 icmp",
                        "protocol": "ipv6-icmp"
                    },
                        "description": "allow dhcpv6",
                            "port": "546"
                        },
                        "protocol": "udp",
                        "source": {
                            "port": "547"
                        }
                    }
                }
            }
        },
        "ipv6-receive-redirects": "disable",
        "ipv6-src-route": "disable",
        "ip-src-route": "disable",
        "log-martians": "enable",
        "source-validation": "disable"
    },
    "interfaces": {
        "ethernet": {
                "address": [
                    "ipv6adres::1/64",
                    "192.168.2.1/24"
                    ],                  
                "description": "eth0 - LAN",
                "duplex": "auto",
                "speed": "auto",
                "ipv6": {
                    "address": {
                        "autoconf": "''"
                    },
                    "dup-addr-detect-transmits": "1",
                    "router-advert": {
                        "cur-hop-limit": "64",
                        "link-mtu": "0",
                        "managed-flag": "false",
                        "max-interval": "600",
                        "name-server": [
                            "ipv6adres::254"
                        ],
                        "other-config-flag": "false",
                        "prefix": {
                            "::/64": {
                                "autonomous-flag": "true",
                                "on-link-flag": "true",
                                "valid-lifetime": "2592000"
                            }
                        },
                        "radvd-options": [
                            "RDNSS ipv6adres::254 {};"
                        ],
                        "reachable-time": "0",
                        "retrans-timer": "0",
                        "send-advert": "true"
                    }
                }
            },
                "description": "eth2 - FTTH",
                "mtu": "1512",
                "vif": {
                    "4": {
                            "dhcp"
                        ],
                        "description": "eth2.4 - IPTV",
                        "dhcp-options": {
                            "client-option": [
                                "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
                                "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                            "default-route": "no-update",
                            "default-route-distance": "210",
                            "name-server": "update"
                        }
                    },
                    "6": {
                        "description": "eth2.6 - Internet",
                        "mtu": "1508",
                        "pppoe": {
                            "2": {
                                "default-route": "auto",
                                "idle-timeout": "180",
                                "dhcpv6-pd": {
                                    "no-dns": "''",
                                    "pd": {
                                        "0": {
                                                "eth0": "''",
                                            },
                                            "prefix-length": "/48"
                                        }
                                    },
                                    "rapid-commit": "disable"
                                },
                                    "in": {
                                        "ipv6-name": "WANv6_IN",
                                        "name": "WAN_IN"
                                    },
                                    "local": {
                                        "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                                        "name": "WAN_LOCAL"
                                    }
                                },
                                    },
                                    "enable": "''"
                                },
                                "mtu": "1500",
                                "name-server": "auto",
                                "password": "kpn",
                                "user-id": "macadres@internet"
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "port-forward": {
        "auto-firewall": "enable",
        "wan-interface": "pppoe2"
    },
                },
                },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                },
                },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                },
                },
                },
            }
        },
        "static": {
            "interface-route6": {
                "::/0": {
                    "next-hop-interface": {
                        "pppoe2": "''"
                    }
                }
            }
        }
    },
    "service": {
        "dhcp-server": {
            "hostfile-update": "disable",
            "global-parameters": [
                "option vendor-class-identifier code 60 = string;",
                "option broadcast-address code 28 = ip-address;"
            ]
        },
        "nat": {
                "5000": {
                    "description": "IPTV",
                        "address": "213.75.112.0/21"
                    },
                    "log": "disable",
                    "outbound-interface": "eth2.4",
                    "protocol": "all",
                    "type": "masquerade"
                },
                "5010": {
                    "description": "KPN Internet",
                    "outbound-interface": "pppoe2",
                },
                "6001": {
                    "disable": "''"
                },
                "6002": {
                },
                "6003": {
                },
                "6004": {
                }
            }
        }
    },
    "system": {
            "208.67.222.222",
            "2620:0:ccc::2",
            "2001:4860:4860::8888",
            "8.8.8.8"
        ]
    }
}

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

familyman schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Die snap ik - gruwelijk inefficiënt, zeg....
Ja, nogal.
Maar als ik niet elke andere eth op disabled zet, dan nokt de IGMP-Proxy er op een gegeven moment mee.
Lijkt wel dat hoe meer eth's je hebt, of hoe meer traffic, hoe sneller ie er uit knalt.
En met de disables dus niet meer.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
HellStorm666 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:29:
Ter referentie, voor mensen met een USG (pro) en KPN glasvezel.
Deze json config werkt bij mij perfect.

config.gateway.json
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
{
        "ipv6-name": {
            "WANv6_IN": {
                "description": "WAN inbound traffic forwarded to LAN",
                        }
                    },
                        }
                    },
                        "description": "Sonarr",
                            "port": "8989",
                        },
                    },
                        "description": "Radarr",
                            "port": "7878",
                        },
                    },
                    "50": {
                        "description": "NZBGet",
                            "port": "6791",
                        },
                    }
                }
            },
            "WANv6_LOCAL": {
                "description": "WAN inbound traffic to the router",
                        }
                    },
                        }
                    },
                        "description": "Allow IPv6 icmp",
                        "protocol": "ipv6-icmp"
                    },
                        "description": "allow dhcpv6",
                            "port": "546"
                        },
                        "protocol": "udp",
                        "source": {
                            "port": "547"
                        }
                    }
                }
            }
        },
        "ipv6-receive-redirects": "disable",
        "ipv6-src-route": "disable",
        "ip-src-route": "disable",
        "log-martians": "enable",
        "source-validation": "disable"
    },
    "interfaces": {
        "ethernet": {
                    "ipv6adres::1/64",
                    "192.168.2.1/24"
                    ],                  
                "description": "eth0 - LAN",
                    },
                    "router-advert": {
                        "cur-hop-limit": "64",
                        "link-mtu": "0",
                        "managed-flag": "false",
                        "max-interval": "600",
                            "ipv6adres::254"
                        ],
                        "other-config-flag": "false",
                        "prefix": {
                            "::/64": {
                                "autonomous-flag": "true",
                                "on-link-flag": "true",
                                "valid-lifetime": "2592000"
                            }
                        },
                        "radvd-options": [
                            "RDNSS ipv6adres::254 {};"
                        ],
                        "reachable-time": "0",
                        "retrans-timer": "0",
                        "send-advert": "true"
                    }
                }
            },
                "description": "eth2 - FTTH",
                "mtu": "1512",
                "vif": {
                    "4": {
                            "dhcp"
                        ],
                        "description": "eth2.4 - IPTV",
                        "dhcp-options": {
                            "client-option": [
                                "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
                                "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                            ],
                            "default-route": "no-update",
                            "default-route-distance": "210",
                            "name-server": "update"
                        }
                    },
                    "6": {
                        "description": "eth2.6 - Internet",
                        "mtu": "1508",
                        "pppoe": {
                            "2": {
                                "default-route": "auto",
                                "idle-timeout": "180",
                                "dhcpv6-pd": {
                                    "no-dns": "''",
                                    "pd": {
                                        "0": {
                                                "eth0": "''",
                                            },
                                            "prefix-length": "/48"
                                        }
                                    },
                                    "rapid-commit": "disable"
                                },
                                    "in": {
                                        "ipv6-name": "WANv6_IN",
                                        "name": "WAN_IN"
                                    },
                                    "local": {
                                        "ipv6-name": "WANv6_LOCAL",
                                        "name": "WAN_LOCAL"
                                    }
                                },
                                    },
                                    "enable": "''"
                                },
                                "mtu": "1500",
                                "name-server": "auto",
                                "password": "kpn",
                                "user-id": "macadres@internet"
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    },
    "port-forward": {
        "auto-firewall": "enable",
        "wan-interface": "pppoe2"
    },
                },
                },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                },
                },
                        "0.0.0.0/0"
                    ],
                },
                },
                },
                },
            }
        },
        "static": {
            "interface-route6": {
                "::/0": {
                    "next-hop-interface": {
                        "pppoe2": "''"
                    }
                }
            }
        }
    },
    "service": {
        "dhcp-server": {
            "hostfile-update": "disable",
            "global-parameters": [
                "option vendor-class-identifier code 60 = string;",
                "option broadcast-address code 28 = ip-address;"
            ]
        },
        "nat": {
                "5000": {
                    "description": "IPTV",
                        "address": "213.75.112.0/21"
                    },
                    "outbound-interface": "eth2.4",
                },
                "5010": {
                    "description": "KPN Internet",
                    "outbound-interface": "pppoe2",
                },
                "6001": {
                },
                "6002": {
                },
                "6003": {
                },
                "6004": {
                }
            }
        }
    },
    "system": {
            "208.67.222.222",
            "2620:0:ccc::2",
            "2001:4860:4860::8888",
            "8.8.8.8"
        ]
    }
}
dit is voor een USG Pro, die heeft wat meer poorten. dus ff checken

eth0 is in beide gevallen wan. eth1 is bij een gewone usg de LAN, en eth2 de voip-poort (althans, wanneer je de relevante optie aanvinkt in de controller)

Klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

familyman schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:26:
[...]

dit is voor een USG Pro, die heeft wat meer poorten. dus ff checken

eth0 is in beide gevallen wan. eth1 is bij een gewone usg de LAN, en eth2 de voip-poort (althans, wanneer je de relevante optie aanvinkt in de controller)

Klopt?
Klopt

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55
Is er ondertussen serieuze verbetering in het managen van de Unifi USG?
Ik zie dat de meningen hier verschillen: mensen ruilen een ER in voor een USG om dezelfde software te kunnen gebruiken, anderen kopen een ER icm AP's.

Ik zou starten met de router en later uitbreiden met 2a3 AP's.

[ Voor 70% gewijzigd door BlackShadow op 07-06-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
BlackShadow schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:59:
Is er ondertussen serieuze verbetering in het managen van de Unifi USG?
Ik zie dat de meningen hier verschillen: mensen ruilen een ER in voor een USG om dezelfde software te kunnen gebruiken, anderen kopen een ER icm AP's.

Ik zou starten met de router en later uitbreiden met 2a3 AP's.
Ik heb ze beide gehad. Eerst een ER en daarna een USG. De ER is veruit superiuer. Maar het ligt er echt heel erg aan wat je er mee gaat doen. Voor simpel thuisgebruik is een USG prima en je hebt mooie werkende klokjes in je dashboard. Ga je echt met firewalls etc aan de gang dan vind ik de ER toch een stuk fijner.

De USG wordt wel steeds beter terwijl de ER ontwikkeling vrij traag gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 07-06-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om 2 ac pro ap's in huis op te hangen om zo de wifidekking in/om huis volledig te krijgen.
Hierbij was mijn idee om 1 punt op de begane vloer te plaatsen, en het 2e punt op de verdieping.

In de huidige opzet wordt de router (tp-link 1043) gebruikt voor zowel wif als bedraad netwerk. Mediaspeler etc zijn via een kleine switch (netgear) aangesloten in de huiskamer. Naar de verdieping loopt 1 ethernet kabel. Voor zowel de woonkamer als verdieping geldt dat er zonder veel hak- en breekwerk geen extra kabels te trekken zijn.

Mijn idee was om 1e ap op de switch in de woonkamer aan te sluiten. Dit is geen POE-switch, dus hier zou een power-injector nodig zijn. Om op de verdieping meer kabels te kunnen gebruiken zou ik hier ook een switch willen plaatsen, en hierop het 2e AP aan te sluiten en evt toekomstige zaken als spelcomputer/tv etc.

Hoe zien jullie deze opzet? Voldoet huidige router in jullie ogen, of kan ik deze beter gelijk vervangen? Wat is jullie ervaring met de netgear switchen? Voldoen deze voor huis-tuin en keuken gebruik, of kan ik beter een ander merk/type nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afhankelijk van wat je allemaal van plan bent (nu en in de toekomst) met je netwerk zou je evt. ook voor een Unifi Switch 8 of Unifi Switch 8-60W kunnen gaan. De laatste heeft meteen PoE support en kun je dus direct het UAP op aansluiten zonder injector. Deze zijn dan helaas wel wat prijziger. En eventueel zou je natuurlijk ook naar andere merken/switches kunnen kijken die PoE ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:34:
Afhankelijk van wat je allemaal van plan bent (nu en in de toekomst) met je netwerk zou je evt. ook voor een Unifi Switch 8 of Unifi Switch 8-60W kunnen gaan. De laatste heeft meteen PoE support en kun je dus direct het UAP op aansluiten zonder injector. Deze zijn dan helaas wel wat prijziger. En eventueel zou je natuurlijk ook naar andere merken/switches kunnen kijken die PoE ondersteunen.
ok, helder. Wanneer de wifi-functie van de router wordt uitgeschakeld,voldoet deze dan nog in de nieuwe situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb een squid proxy server draaien in mijn netwerk en nu wil ik elke client verplicht over de proxy laten gaan. Kan ik dit ergens instellen op een USG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:59:
[...]

ok, helder. Wanneer de wifi-functie van de router wordt uitgeschakeld,voldoet deze dan nog in de nieuwe situatie?
Natuurlijk. In principe ben je niet verplicht om "all in" te gaan. Alle apparaten zijn gewoon apart van elkaar in te zetten, maar als je alles (binnen de Unifi reeks) hebt krijg je wel een fancy dashboard ervoor terug. Daarnaast ligt het eraan wat je wilt. Wil je gewoon een simpel (wifi) netwerk hebben is elke router met UAPs voor wifi voldoende. Wil je uitgebreidere dingen gaan doen zoals het hebben van meerdere VLANs zal een standaard SOHO router niet meer snel voldoen en zul je of een alternatieve firmware erop moeten zetten (OpenWRT/LEDE bv), of een geavanceerdere router willen gebruiken, zoals de Unifi Security Gateway.
jphermans schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:43:
Ik heb een squid proxy server draaien in mijn netwerk en nu wil ik elke client verplicht over de proxy laten gaan. Kan ik dit ergens instellen op een USG?
Volgensmij moet je dan met NAT rewrites aan de slag? En die heb ik persoonlijk nog niet gezien in de controller GUI. Deze thread op het forum bevestigd ook dat het niet kan via de GUI, maar blijkbaar wel via de CLI.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

De kogel is door de kerk:

Het volgende besteld:
- Ubiquiti USG
- Ubiquiti AP-AC-LR
- Zyxel gs1100-8hp switch

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:59
Vanwaar die keuze switch? Waarom geen US-8-60W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

GioStyle schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:20:
Vanwaar die keuze switch? Waarom geen US-8-60W?
Omdat ik graag een unmanaged poe+ switch wil.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55
m3gA schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Ik heb ze beide gehad. Eerst een ER en daarna een USG. De ER is veruit superiuer. Maar het ligt er echt heel erg aan wat je er mee gaat doen. Voor simpel thuisgebruik is een USG prima en je hebt mooie werkende klokjes in je dashboard. Ga je echt met firewalls etc aan de gang dan vind ik de ER toch een stuk fijner.

De USG wordt wel steeds beter terwijl de ER ontwikkeling vrij traag gaat.
Is bvb openvpn config te doen in de GUI van de USG?
Het gaat om zuiver thuisgebruik, maar ik ga graag wat verder dan gemiddeld qua configuratie (heb enkele servers thuis draaien en ben netwerkbeheerder in het dagelijks leven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
BlackShadow schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:30:
[...]

Het gaat om zuiver thuisgebruik, maar ik ga graag wat verder dan gemiddeld qua configuratie (heb enkele servers thuis draaien en ben netwerkbeheerder in het dagelijks leven).
Openvpn moet via de cli maar er zijn genoeg goede guides te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackShadow schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:30:
[...]

Ter aanvulling op m3gA. Via de GUI kun je in 5.5 (helaas nog steeds Stable Candidate) wel L2TP/IPSEC opzetten, en ik meen ook PPTP. Dat is natuurlijk geen OpenVPN, maar als het je puur om een (beveiligde) VPN verbinding gaat kan dat ook al voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

PPTP zou ik niet meer gebruiken, ik snap niet waarom dat er nog in zit, het is zwaar onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironleg
  • Laatst online: 14-09 20:49
Toevallig iemand ervaring met het gebruik van Sonos Speakers in combinatie met meerdere vlan's?

Ik probeer een Los wifi vlan te maken en wil binnen dit vlan de mogelijkheid hebben om de sonos speaker uit mijn wired vlan te gebruiken. het plaatsen van de speaker in het wifi vlan lost het probleem niet op voor me omdat dat mijn desktop geen verbinding meer heeft met de speaker.

Ik heb Mdns al aangezet in de config.properties, dit verhelpt het probleem niet. Ik lees dat dat sonos gebruik maakt van multicast verkeer, is er een manier om mijn USG deze ook te laten "forwarden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
xbeam schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:21:
[...]

Glasvezel is makelijk.
Begin met je wan instellingen:
Deze zet je op pppoe en zet het vinkje vlan aan.
Dan vul je in invul velt 6 in.

Bij je login zet je een mac adress@internet (XX-XX-XX-XX-XX@internet)
Als wachtwoord kun je kpn of ppp gebruiken.

Als het goed is gaan hij nu verbinden met internet.

Tv is iets lastiger maar regeld de usg wel.
Maar zorg eerst maar dat je internet via de usg hebt anders kunnen we niet meer helpen :-) en het gaat je waarschijnlijk een paar pogingen kosten. Als je dit voor het eerst doet ;-).
Thanks,
Geregeld.
Internet werkt nu.

Hoe krijg ik nu de iTV aan de praat. ik heb een Unifi Switch, maar in mijn tv meubel zit een andere switch, anders krijg ik mijn iTV, pioneer, sonosConnect etc niet verbonden.... Dus kan de iTV niet rechtstreeks op de KPN Experiabox hangen..

Liever dus alles via de USG

Alvast bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Laatst online: 08-08 20:32
Hoi Allen,

Heeft er iemand van jullie ervaring met de Outdoor modellen?
  • UAP-Outdoor+ -> 2.4Ghz B/G/N
  • UAP-Outdoor5 -> 5Ghz B/G/N
  • UAP-AC Outdoor -> 2.4/5 Ghz B/G/N/AC
Ik heb namelijk slecht bereik in mijn tuin en wil aan mijn voor- en achtergevel een Accesspoint hangen gevoed d.m.v. PoE/PoE+. Er zijn al Cat6A SFTP kabels getrokken maar ben nog op zoek naar het juiste model.

Ik weet dat ze modellen hebben in de 2.4Ghz en 5Ghz band of beide simultaan. Liefst van al zou ik de AC variant willen nemen maar vind deze ontzettend duur voor wat het is.

https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-outdoor/

Verder vind ik ook geen grafieken van de straling zoals we deze wel vinden van de "ronde" Ap's zodat ik kan inschatten waar en hoe de Ap's moeten hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Toon-VA op 08-06-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hoe betrouwbaar zijn de EdgeRouter Lite apparaatjes bij jullie tot nu toe gebleken?

Ik lees namelijk dat ze vaak stuk gaan :/

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toon-VA schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:30:
Hoi Allen,

Heeft er iemand van jullie ervaring met de Outdoor modellen?
  • UAP-Outdoor+ -> 2.4Ghz B/G/N
  • UAP-Outdoor5 -> 5Ghz B/G/N
  • UAP-AC Outdoor -> 2.4/5 Ghz B/G/N/AC
Ik heb namelijk slecht bereik in mijn tuin en wil aan mijn voor- en achtergevel een Accesspoint hangen gevoed d.m.v. PoE/PoE+. Er zijn al Cat6A SFTP kabels getrokken maar ben nog op zoek naar het juiste model.

Ik weet dat ze modellen hebben in de 2.4Ghz en 5Ghz band of beide simultaan. Liefst van al zou ik de AC variant willen nemen maar vind deze ontzettend duur voor wat het is.

https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-outdoor/

Verder vind ik ook geen grafieken van de straling zoals we deze wel vinden van de "ronde" Ap's zodat ik kan inschatten waar en hoe de Ap's moeten hangen.
Pin me er niet op vast, maar volgensmij is de Outdoor serie oud. Je kunt beter naar de Mesh / Mesh Pro kijken. Deze zijn wel nieuwer en ook geschikt voor montage buiten in weer en wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Laatst online: 08-08 20:32
RobertMe schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:36:
[...]

Pin me er niet op vast, maar volgensmij is de Outdoor serie oud. Je kunt beter naar de Mesh / Mesh Pro kijken. Deze zijn wel nieuwer en ook geschikt voor montage buiten in weer en wind.
Zou zeker kunnen, ik heb al gehoord van de Mesh maar ken het zelf niet. Werkt dit dan zoals een gewoon Ap of toch weer iets op zichzelf? Ik heb namelijk al een AP AC Pro en als deze niet te combineren zijn als één homogeen netwerk dan zou ik dit jammer vinden (is nog geen half jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:13

Totaalgeflipt

De enige echte

Dat werkt perfect samen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Lethalis schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:33:
Hoe betrouwbaar zijn de EdgeRouter Lite apparaatjes bij jullie tot nu toe gebleken?

Ik lees namelijk dat ze vaak stuk gaan :/
Ik heb mijn Edgerouter lite nu ruim 2 jaar en werkt nog steeds zonder problemen.
Alleen een reboot nodig gehad voor een firmware update of een stomme configuratie fout van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toon-VA schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:39:
[...]

Zou zeker kunnen, ik heb al gehoord van de Mesh maar ken het zelf niet. Werkt dit dan zoals een gewoon Ap of toch weer iets op zichzelf? Ik heb namelijk al een AP AC Pro en als deze niet te combineren zijn als één homogeen netwerk dan zou ik dit jammer vinden (is nog geen half jaar oud).
Zoals @Totaalgeflipt aangeeft werkt dit ook gewoon. De Mesh (en Mesh Pro) hebben beiden gewoon een netwerkaansluiting en je hoeft ze dus niet draadloos te verbinden (kan wel).

Semi offtopic:
Ik heb hier een aantal dagen terug wat over gelezen. En de "Wireless Uplink" bij Ubiquiti werkt best wel geinig. Vrijwel elk type AP kun je inzetten als "root" (aangesloten met kabel) en daar kun je vrjiwel elk ander model AP draadloos aan koppelen. Zelfs een IW model kun je dus via kabel van stroom voorzien, maar dat de aansluiting op de kabels en wifi zelf, binnenkomt over wifi via hun "Wireless Uplink". Echter kan dit bij de normale APs tot 1 niveau. Dus een AC Pro kun je bv wel als "client" verbinden met een AC Lite, maar vervolgens kun je geen AP meer draadloos achter de AC Pro hangen (wel aan de AC Lite natuurlijk). Echter kan dit bij alle Mesh modellen wel "dieper". Dus mesh1 is aangesloten met kabel, mesh2 maakt verbinding via mesh1, en mesh3 maakt verbinding via mesh2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:36:
De AC Pro is toch ook geschikt voor buitengebruik zolang het onder een afdakje is :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:45:
[...]

De AC Pro is toch ook geschikt voor buitengebruik zolang het onder een afdakje is :?
Keyword being "weer en wind". De Mesh APs kunnen gewoon onbeschut hangen en regen, sneeuw, ... zouden ze gewoon tegen moeten kunnen. Waar je zelf dus al aangeeft dat de AC Pro onder een afdakje moet. De Mesh APs zijn in die zin dus "veiliger", maar een AC Pro kan inderdaad ook voldoen als je hem voldoende beschut ophangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:14

zeroday

There is no alternative!

MdBruin schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:40:
[...]

Ik heb mijn Edgerouter lite nu ruim 2 jaar en werkt nog steeds zonder problemen.
Alleen een reboot nodig gehad voor een firmware update of een stomme configuratie fout van mezelf.
Die van mij is nu 4 maand up, en de laatste keer was voor herconfig l2tp ivm niet meer accepteren vpn

ik ga alleen overstappen naar USG als ik l2tp en firewall rules kan instellen via de ui

There are no secrets, only information you do not yet have

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.