Voor een familielid (iemand op leeftijd en 0 digitale vaardigheden) heb ik een overstap geregeld naar T-Mobile. Ziggo was immers erg duur geworden en na vergelijking was voor deze specifieke thuisspecificatie naar mijn mening T-Mobile een logische overstap. Vanaf daar ging letterlijk alles fout.
Overstapservice ging als eerste mis (want klant nr. was niet juist ondanks dat na mijn controle bleek dat dit wel degelijk zo was), geen melding van gekregen op een SMS'je
15 dagen later na (na de bedenktermijn dus). Vervolgens dus moeizaam afspraak gemaakt met de partij waar T-Mobile mee samenwerkt (ook de mails van deze partij kwamen niet aan) en Ziggo handmatig opgezegd. Na enkele dagen keurig een bericht gekregen van Ziggo dat de opzegging werd verwerkt en er later ook nog contact zou worden opgenomen.
Enkele dagen voor de overstap kwam Ziggo met de mededeling dat mijn familielid in september zijn pakket heeft aangepast. Vervelend, dit had ik natuurlijk moeten controleren. Mijn familielid gaf echter aan dat hij al meer dan
1 jaar bij Ziggo klant was waardoor ik er vanuit ging dat dit wel snor zat. Overigens kon ik deze informatie ook niet terugvinden in het Ziggo klantenportaal.
Hij had namelijk TV toegevoegd aan zijn pakket waar dit eerst alleen internet was. Hierdoor brachten ze dus een fix bedrag in rekening. Ze brachten alle niet afgenomen maanden in rekening. Dit was natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb vervolgens direct contact opgenomen met beiden partijen. Met T-Mobile kon ik overeenkomen dat het contract pas inging in september en met Ziggo dat de annulering niet doorging tot september. Eind goed, al goed zou je zeggen.
Niet dus. Ondanks een schriftelijke bevestiging van Ziggo dat de annulering ongedaan was gemaakt werd mijn familielid begin mei toch afgesloten. Nadat ik direct contact opnam met de klantenservice werd mij verzekerd dat dit in 3 werkdagen zou worden opgelost. Vervelend, maar 3 dagen is te overzien.
Na 3 werkdagen wederom nog steeds geen internet. Daarnaast had Ziggo in de tussentijd ook voor de tweede keer dozen toegestuurd voor het retourneren van de apparatuur. Mijn voorgevoel zei dus al dat er weer iets fout ging. Modem-reset uitgevoerd, hielp niet. Vervolgens uiteraard weer contact opgenomen met de klantenservice. Wederom excuses en alweer zou het binnen max. 3 werkdagen worden opgelost.
Je kan het vast raden: ook na 3 werkdagen wederom geen internet. De klantenservice deelde mij mede dat er iets fout was gegaan met het annuleren van de opzegging

Ook nu werd mij weer een periode van 3 werkdagen medegedeeld.
Ik heb er langzaamaan echt geen vertrouwen meer in. Wat een incompetente partij. Ik snap dat er afgeweken is van een aantal 'standaard procedures', maar klaarblijkelijk kan de klantenservice hier niet mee om gaan. Inmiddels zit mijn familielid alweer 2+ weken zonder internet.