Het heeft even geduurd

omdat de verbinding op zich 'goed genoeg' was. Echter sinds kort had ik ineens veel packetlos en ipv 250Mbit DL nog maar
15 DL ofzo die ook nog eens sterk fluctueerde (2-
15) en veel meer TV issues.
Had zelf de nodige tests gedaan bedraad rechtstreeks op modem. Modem gereset etc. In de modem hadden 4 vd 8 kanalen zeer veel FEC fouten terwijl de andere 4 vrijwel geen fouten hadden.
Omdat ziggo recent veel in de wijkkasten heeft gewerkt om de band naar
1200 ? Mhz te verhogen dacht ik dus aan of een fout in de wijkkast / signaal naar AOP danwel kapotte modem als grootste kanshebbers.
Ziggo gebeld,
1 keer doorverbonden en keurig te woord gestaan door de helpdesk. Nav mijn voorwerk dachten zij ook aan kapotte modem maar omdat ik ook TV problemen heeft leek het hun beter om gelijk een monteur te sturen ipv alleen een modem.
Keurig nette en kundige monteur ontvangen die inderdaad bevestigde (zoals jullie al aangegeven hadden) dat het AOP niet goed aangesloten was.
Monteur heeft de erg korte groene kabel verlengd, de verouderde onderdelen (hele AOP) vervangen inclusief nieuwe internet kabel van Modem naar AOP en alles opnieuw aangesloten. Verder heeft hij nog iets in de wijkkast gedaan want het signaal wat binnenkwam rechtstreeks gemeten op groene kabel was iets mis mee.
Na de werkzaamheden lijkt alles weer goed te werken. Kon ook nieuwe modem krijgen maar ik houd liever de cisco 3928 dan dat ik een puma krijg ivm gaming en zowel de helpdesk (ook gamer) als de monteur begrepen dat wel. Wellicht bij een volgende snelheidsverhoging dat ik dan wel overstap.
Last not but least zit ik vrij ver bij de wijkkast vandaan en is het binnenkomende signaal nog wat zwak maar wel binnen de marges. Maar daar komt ook nog een monteur naar kijken om te zien of dat nog wat geboost mag worden.
Anyway tot nu toe zeer tevreden over de afhandeling door Ziggo. Sommige dingen (huur kastjes, horizon/4k media box en doorgaan met Puma chip) vind ik niet altijd even goed bij Ziggo maar dit is echt netjes en snel afgehandeld dus dat mag ook wel gezegd worden.