Probleem hier met de bedrade netwerk aansluitingen op mijn ConnectBox. De wifi werkt prima, maar sinds een paar dagen werken de bedrade aansluitingen helaas niet meer goed.
Apparaten die rechtstreeks op
1 van de ethernetpoorten zijn aangesloten werken wel goed, maar apparaten die via
1 van mijn 2 TP-Link switches zijn aangesloten werken opeens niet meer goed.
Als ik bijvoorbeeld mijn Apple TV rechtstreeks op de ConnectBox aansluit dan werkt het prima en blijft het werken. Maar als ik de Apple TV via een switch aansluit, dan verschijnt de Apple TV (vaak maar niet altijd) initieel bij de 'Verbonden apparaten' van de ConnextBox, maar verdwijnt daar vervolgens vanzelf weer uit. Daarna kan bijv de Apple Remote app op mijn iPhone hem dus niet meer vinden.
Mijn huidige netwerk setup draaide al enige tijd met de ConnectBox (en ook met zijn voorganger) zonder problemen. Er is recent niets aan mijn netwerk setup gewijzigd, en volgens mij is er ook geen firmware update oid van de ConnectBox geweest. (Ik heb versie CH7465LG-NCIP-4.50.
18.22m
1a-NOSH.) Ik heb de switches (TP-Link TL-SG
1005D), poorten en verschillende apparaten (Apple TV, receiver, laptop, ..) gewisseld, maar de verschijnselen blijven hetzelfde.
Iemand hier een verklaring voor, en liefst een oplossing? Is er iets mis met mijn beide switches of met de ConnectBox?
Edit: Ik heb nog even getest met een andere switch die ik nog in de kast had liggen. Zelfde verschijnsel..
Edit2: Het lijkt erop dat powerline die ik gebruik voor de logger van mijn zonnepanelenomvormer de boosdoener was. Ik denk dat de ConnectBox in de war raakte van e.o.a. hapering van de powerline ofzo. Ik had de powerline al eens opnieuw ingeplugd, maar nadat ik die volledig heb gereset werkt hier alles gelukkig weer zoals het hoort.
[
Voor 13% gewijzigd door
jurk738 op 06-05-2017 15:34
]