Hoi allemaal!
Ik heb inmiddels ook een Ziggo abbonement in mijn net betrokken appartement. Ik heb op de coax hoofdaansluiting in de woonkamer een splitter van Ziggo, met een korte 4G afgeschermde kabel van Ziggo naar het modem. Helaas is de andere coax kabel die ik van Ziggo heb gekregen te kort om tot de tv te komen. Hiervoor heb ik een
10 meter coax kabel gehaald (niet afgeschermd?). Nu is het dus zo dat (voor zo ver ik ze heb bekeken) iedere zender het doet, behalve Spike HD. Hier heb ik een BER van 2000 en een kwaliteit en signaalsterkte van
10%. Op de andere zenders zijn deze waardes wel allemaal in orde. Spike is helaas zo slecht dat er gewoon niet naar te kijken is.
Wanneer ik de splitter eraf haal en de coax kabel meteen op de hoofdaansluiting steek is er nog steeds een beetje storing, maar wel al veel minder dan met de splitter. Ik heb ook de UMU-0
1 splitter geprobeerd, die standaard op de aansluiting zat. Echter is het beeld dan het zelfde als met de Ziggo splitter.
Is dit een probleem dat ik kan oplossen door een degelijke
10 meter coax kabel van Ziggo te gebruiken (Ziggo gecertificeerd), of moet ik dit ergens anders zoeken?