Heb jij deze geprobeerd? Want je komt dan op Stack Social en die store heeft een bedenkelijke reputatie volgens mij..The.Terminator schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:08:
Zie net op Pepper de volgende aanbieding, misschien dat iemand nog interesse heeft ?
https://nl.pepper.com/aan...unlimited-goose-vpn-68406
5 jaar unlimited Goose VPN! : €26,24
Waar baseer je die bedenkelijke reputatie op.
Ik heb zelf Dashlane en Windscribe via Stack social gekocht en dat ging prima. Nog steeds erg tevreden mee
Ik heb zelf Dashlane en Windscribe via Stack social gekocht en dat ging prima. Nog steeds erg tevreden mee
Heb zelf airvpn, heel tevreden van enkel krijg ik netflix niet in orde,steeds proxy error.
Koop dat altijd met black friday voor 35 euro per jaar
kan iemand bevestigen dat goose wel perfect werkt met netflix via vpn ?
Koop dat altijd met black friday voor 35 euro per jaar
kan iemand bevestigen dat goose wel perfect werkt met netflix via vpn ?
[ Voor 20% gewijzigd door Yarisken op 10-06-2018 17:02 ]
Daar heb ik windscribe voor, ze hebben daarvoor speciale servers "windfilix" US en UK.
Nog een voordeel van windscribe is dat ze een app hebben voor op de smartphone. Wanneer je daarmee verbindt blijft de verbinding actief. De verbinding herstelt weer wanneer te de telefoon uit standby gaat.
Ik heb zelf ook airvpn maar wanneer je verbindt met OpenVPN stopt deze altijd weer als de telefoon in standby gaat. Ben erg tevreden met air maar dit is toch wel een groot nadeel van ze
Nog een voordeel van windscribe is dat ze een app hebben voor op de smartphone. Wanneer je daarmee verbindt blijft de verbinding actief. De verbinding herstelt weer wanneer te de telefoon uit standby gaat.
Ik heb zelf ook airvpn maar wanneer je verbindt met OpenVPN stopt deze altijd weer als de telefoon in standby gaat. Ben erg tevreden met air maar dit is toch wel een groot nadeel van ze
Moet je dan ook een uk of us account hebben? Of werken die us en uk servers ook met een nl account?werphengel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:30:
Daar heb ik windscribe voor, ze hebben daarvoor speciale servers "windfilix" US en UK.
Mbt openvpn, heb je app optimalisatie uitgezet voor openvpn?
Hoi!
App optimalisatie ken ik niet, werkt dat ook op een iphone?
Nee hoor, Netflix/Windscribe werkt gewoon met een nl account.
Ah, van iPhones heb ik geen verstand. Bij android kun je aanzetten dat ie de app niet killed op de achtergrond. Wellicht op de iPhone ook?werphengel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:44:
App optimalisatie ken ik niet, werkt dat ook op een iphone?
Hoi!
5 jaar voor 26 euro? Is dit legit?The.Terminator schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:08:
Zie net op Pepper de volgende aanbieding, misschien dat iemand nog interesse heeft ?
https://nl.pepper.com/aan...unlimited-goose-vpn-68406
5 jaar unlimited Goose VPN! : €26,24
Legit
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Wat is jullie ervaring met Goose VPN (Unlimited)?
Snelheid?
Torrents?
Streaming? (geen netflix)
En hoe zit het met logging? Het is een Nederlands bedrijf dus dan zouden ze die toch moeten bijhouden? Zelf beweren ze dat ze dit niet doen.
Snelheid?
Torrents?
En hoe zit het met logging? Het is een Nederlands bedrijf dus dan zouden ze die toch moeten bijhouden? Zelf beweren ze dat ze dit niet doen.
Logging is niet iets wat jij of ik kunnen controleren en moeten we de op hun woord geloven.Markos schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:02:
Wat is jullie ervaring met Goose VPN (Unlimited)?
Snelheid?
Torrents?
Hoi!
Verwijderd
Ik gebruik Windscribe voor uitgaand VPN op mijn NAS en heb 2 vragen:
1. Gaat lokaal netwerkverkeer(vanaf NAS naar lokale Desktop) ook via VPN of blijft dat er buiten?
2. Eigenlijk heb ik VPN alleen nodig voor Transmission. Helaas is het bij Windscribe alles of niets. Enige VPN die ik gezien heb waar je e.e.a. selectie kunt regelen is ExpressVPN echter dat is wel heel erg duur. Vraag, zijn er geen andere (meer betaalbare) VPN's die dit kunnen?
1. Gaat lokaal netwerkverkeer(vanaf NAS naar lokale Desktop) ook via VPN of blijft dat er buiten?
2. Eigenlijk heb ik VPN alleen nodig voor Transmission. Helaas is het bij Windscribe alles of niets. Enige VPN die ik gezien heb waar je e.e.a. selectie kunt regelen is ExpressVPN echter dat is wel heel erg duur. Vraag, zijn er geen andere (meer betaalbare) VPN's die dit kunnen?
Naar mijn weten kan je dat doen met alle VPN die openvpn gebruiken op.
Met split tunnel.
Ik zelf heb het opgelost door zulke zaken in een vmware te draaien.
Die achter een VPN zit.
Met split tunnel.
Ik zelf heb het opgelost door zulke zaken in een vmware te draaien.
Die achter een VPN zit.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Torguard kan dit. Je kan bepaalde software/apps buiten de VPN houden. Ik doe dit met Netflix bijv.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:30:
Heb net een abbo betaald met NordVPN, 2 jaar plan aan $3.29/maand omdat dit voordeliger is dan het maandelijks en jaarlijks plan. Eens betaling geaccepteerd en installatie voltooid, krijg ik een popup die linkt naar de website waar ineens een nog voordeliger 3jaar plan wordt voorgesteld aan $2.75/maand
Waarom stond dit er niet de eerste keer dan
Waarom stond dit er niet de eerste keer dan
30 dagen bedenktijd,
Zeg je op neem je de 3 jaar.
En anders contact opnemen met ze
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Iemand nog wat gedachten over VPN+netflix+pfsense? Mevrouw EWK is niet gelukkig met de huidige situatie omdat ze geen netflix ken kijken nu.
Het makkelijkste is volgens mij om een vpn server te nemen die 'netflix-proof is', maar als ik degenen erbij pak die dit kunnen, en ze bij thatprivacysite vergelijk met mijn huidige vpnaanbieder, dan ga ik zwaar inleveren. Dat is dus geen optie,
Vervolgens lees ik dingen over 'policy based routing' of 'selective routing', maar dan moet je alle ipadressen van netflix zien te vinden (staan wel wat lijsten van online) en zodra netflix bepaalde ipadressen toevoegd, dan helpt het nog niet.
Ipadressen uitsluiten van vpn? Van haar telefoon en van de chromecast, zodat deze twee gewoon kunnen connecten met netflix. Is dit dan misschien nog de beste optie? Moet wel uitzoeken hoe dat moet, maar dat is vast wel te vinden.
Of is er iemand die nog een betere optie weet?
Het makkelijkste is volgens mij om een vpn server te nemen die 'netflix-proof is', maar als ik degenen erbij pak die dit kunnen, en ze bij thatprivacysite vergelijk met mijn huidige vpnaanbieder, dan ga ik zwaar inleveren. Dat is dus geen optie,
Vervolgens lees ik dingen over 'policy based routing' of 'selective routing', maar dan moet je alle ipadressen van netflix zien te vinden (staan wel wat lijsten van online) en zodra netflix bepaalde ipadressen toevoegd, dan helpt het nog niet.
Ipadressen uitsluiten van vpn? Van haar telefoon en van de chromecast, zodat deze twee gewoon kunnen connecten met netflix. Is dit dan misschien nog de beste optie? Moet wel uitzoeken hoe dat moet, maar dat is vast wel te vinden.
Hoi!
@EWK Via deze guide kan je bepaalde sites/adressen filteren. (step 4)https://www.techhelpguide...te-pfsense-openvpn-guide/
Youtube, Netflix en videoland gefilterd voor mevrouw 'leuk die VPN maar Netflix doet het niet' en het werkt als een trein!
Om te testen heb ik https://watismijnip.nl/ ook toevoegd aan het lijstje en het resultaat is dan ook dat ik via dnsleaktest het VPN IP zie en op watismijnip mijn ISP IP.
EDIT:
EDIT2:
In pfSense kan je via 'Diagnostics/DNS Lookup' kijken welke IP-adressen je terug krijgt en dan kan je die toevoegen.
Youtube, Netflix en videoland gefilterd voor mevrouw 'leuk die VPN maar Netflix doet het niet' en het werkt als een trein!
Om te testen heb ik https://watismijnip.nl/ ook toevoegd aan het lijstje en het resultaat is dan ook dat ik via dnsleaktest het VPN IP zie en op watismijnip mijn ISP IP.
EDIT:
Inplaats van Netflix gewoon haar IP adres toevoegen.EWK schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:13:
EDIT2:
In pfSense kan je via 'Diagnostics/DNS Lookup' kijken welke IP-adressen je terug krijgt en dan kan je die toevoegen.
[ Voor 36% gewijzigd door CollisionNL op 23-06-2018 17:49 . Reden: Extra info ]
Verwijderd
Ben benieuwd hoe dat straks gaat bij een verlenging. Over 1 jaar loopt de mijne af. Wil niet naar een andere.TRaSH schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:06:
30 dagen bedenktijd,
Synology? Dan loopt je interne netwerk niet via VPN. Ik draai er NordVPN op.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:30:
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2018 17:46 ]
Met pfsense is een VPN verbinding niets anders dan een 'uitgang'. Je kan verschillende 'uitgangen' aanmaken. Dus meerdere vpn verbindingen opzetten, of gewoon zonder vpn.
Je kan meerdere, verschillende interne netwerken aanmaken en die apart koppelen aan een 'uitgang', dus vpn of geen vpn.
Dus ook de tv buiten je thuisnetwerk zetten, dus zonder vpn verbinden met het internet. Je maakt een apart intern netwerk voor de tv bijvoorbeeld. Verhoogt in dit geval de WAF.
PFSense ist ff zoeken, maar met gezond verstand en fora als Tweakers kom je ook daar wel uit.
[ Voor 7% gewijzigd door beerten op 23-06-2018 18:37 ]
Ik vroeg me af als bij Nordvpn een via de site abonnement af neemt en er is niet genoeg saldo wat gebeurt er dan ?
Ik wil namelijk abonnement afsluiten welke procedure kan ik het beste volgen zo dat ik hier gebruik van kan maken....
Ik hoor het wel hoe precies zit!
Ik wil namelijk abonnement afsluiten welke procedure kan ik het beste volgen zo dat ik hier gebruik van kan maken....
Ik hoor het wel hoe precies zit!
@Havelock ik heb betaald via Paypall voor 3 jaar a 99 dollar (88,24 euro). Als hij afloopt moet ik gewoon weer opnieuw een termijn 'kopen'.
Je betaald dus voorruit en niet per maand, 1 x betalen = 3 jaar geen betalingen meer hoeven doen.
Als je per maand wil afsluiten, weet ik het niet. Ze hebben bij NordVPN een top klantenservice welke graag helpt. Meestal zijn ze in de avond goed bereikbaar.
Eventueel bij de FAQ kijken.
Je betaald dus voorruit en niet per maand, 1 x betalen = 3 jaar geen betalingen meer hoeven doen.
Als je per maand wil afsluiten, weet ik het niet. Ze hebben bij NordVPN een top klantenservice welke graag helpt. Meestal zijn ze in de avond goed bereikbaar.
Ik heb NordVPN op mijn Synology draaien. Nu heb ik echter geen remote access meer op mijn Plex Media Server. Is het mogelijk om dit op de NAS in te stellen?
De Nederlandse NordVPN servers werken prima met Netflix.EWK schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:13:
Iemand nog wat gedachten over VPN+netflix+pfsense? Mevrouw EWK is niet gelukkig met de huidige situatie omdat ze geen netflix ken kijken nu.
Maar net als wat @CollisionNL zegt, ik bepaal momenteel zelf welk apparaat de VPN gebruikt. Bijvoorbeeld alleen mijn eigen telefoon gaat over VPN, de telefoon van mijn vriendin en de chromecast lopen gewoon via Ziggo.
Ah ok dan ga ik kijken wat voor mij de beste oplossing is om eventueel te nemen!CollisionNL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:52:
@Havelock ik heb betaald via Paypall voor 3 jaar a 99 dollar (88,24 euro). Als hij afloopt moet ik gewoon weer opnieuw een termijn 'kopen'.
Ik had al een vermoeden dat het waarschijnlijk al zo ging/gaat zoals jij het heb omschreven!
Je betaald dus elke keer vooruit als de tijd is afgelopen en dat met de keuze die ik zelf uit kies.
[ Voor 6% gewijzigd door Havelock op 25-06-2018 18:59 ]

Zojuist nieuwe servers toegevoegd aan mijn NordVPN Gateway Group en dit is het resultaat!
Ziggo 200/20 abbo.
NordVPN verrast mij de laatste maanden ook steeds meer in termen van snelheid (op positieve wijze). Ze waren eerst vrij traag namelijk, maar een speedtest zoals hierboven spreekt boekdelen. Ze hebben naar verluidt toch wel flink geïnvesteerd in het servernetwerk, waardoor snelheden in West Europa sterk zijn verbeterd.
Heb ook NordVPN genomen alleen de snelheden die hierboven gehaald worden haal ik zeker niet.
60mbit max, tcp of udp maakt niet uit, verschillende server geprobeerd...
Zonder vpn haal ik gewoon 400mbit, wel apart.
60mbit max, tcp of udp maakt niet uit, verschillende server geprobeerd...
Zonder vpn haal ik gewoon 400mbit, wel apart.
Welke server van nordvpn is dit?CollisionNL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:23:
[afbeelding]
Zojuist nieuwe servers toegevoegd aan mijn NordVPN Gateway Group en dit is het resultaat!
Ziggo 200/20 abbo.
Mag ik dan vragen waarom jullie dan bij Nord zitten als je meestal nog geen 50% van je ISP-snelheid haalt?CollisionNL schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:18:
@Justin_
Eens, ze gaan duidelijk de goede kant op! Snelheden variëren nog wel heel erg, de screen was ook op een rustig moment.
@Samplex
Vreemd dat de snelheden niet gehaald worden. De rest van de servers haal ik ook niet boven de 80/20.
@beerten
NordVPN NL310 UDP
Hoi!
Torrents getest en doen het hier ook niet over NordVPN, UPnP uit, tcp en upd maakt niet uit..
Ik ben de trial aan het proberen van NordVPN, en als ik de android app gebruik op mijn android smart tv icm Netflix, dan krijg ik vaak de melding dat ik VPN gebruik oid, en ik kan geen netflix kijken.
De Nordvpn app op de tv is niet zo uitgebreid dat je zelf verschillende servers kan kiezen in een bepaald land.
Weet iemand een andere goede vpn dienst met een app voor de tv?
De Nordvpn app op de tv is niet zo uitgebreid dat je zelf verschillende servers kan kiezen in een bepaald land.
Weet iemand een andere goede vpn dienst met een app voor de tv?
Via AIRvpn haalde ik ook vrijwel nooit meer dan 200/250MbEWK schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:07:
[...]
Mag ik dan vragen waarom jullie dan bij Nord zitten als je meestal nog geen 50% van je ISP-snelheid haalt?
Dus heb ik mijn Ziggoabo er op aangepast ( ik 'mis' alleen de upload wel een beetje )
Die keer dat ik torrents 'nodig' heb, zet ik de client wel aan op de synology.
Dagelijks gebruik online biedt AIRvpn prima snelheden, ook op de niet-EU servers
Dat is dan toch nog steeds 2,5 keer meer dan dat ze aangeven bij Nord te halen.FreshMaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:44:
[...]
Via AIRvpn haalde ik ook vrijwel nooit meer dan 200/250Mb
Hoi!

een oudje ..
Alleen werkt Netflix niet, nog geen werkende server gevonden bij AIR
[ Voor 50% gewijzigd door FreshMaker op 28-06-2018 16:10 ]
@FreshMaker Was dit met een 200/20 Ziggoabo? Ik baal echt van die lage upload.
Ik zou mijn 200/20 zo inruilen voor een 100/100 verbinding. Zelfs een 150/50 zou mijn voorkeur hebben.
Ik zou mijn 200/20 zo inruilen voor een 100/100 verbinding. Zelfs een 150/50 zou mijn voorkeur hebben.
Je zou naar Ziggo Zakelijk kunnen kijken, 250/40 voor ongeveer dezelfde prijs ( na btw )CollisionNL schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:50:
@FreshMaker Was dit met een 200/20 Ziggoabo? Ik baal echt van die lage upload.
Ik zit echt net te kijken. Kan ik doen, ik heb naast mijn baan nog een klein bedrijfje. Ook een vast IP wat weer bevorderlijk is voor VPN tunnel naar huis.FreshMaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:53:
[...]
Je zou naar Ziggo Zakelijk kunnen kijken, 250/40 voor ongeveer dezelfde prijs ( na btw )
Edit:
Waarom is de duurste dan maar 50 up maar wel 500 down... Maak er dan 400/150 van.
[ Voor 11% gewijzigd door CollisionNL op 28-06-2018 17:56 ]
[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10CollisionNL schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:55:
![]()
[...]
Ik zit echt net te kijken. Kan ik doen, ik heb naast mijn baan nog een klein bedrijfje. Ook een vast IP wat weer bevorderlijk is voor VPN tunnel naar huis.
Edit:
Waarom is de duurste dan maar 50 up maar wel 500 down... Maak er dan 400/150 van.
misschien is hier meer duidelijkheid te vinden
* FreshMaker heeft net de overstap wel gemaakt ( 2,50 meer voor 250/40 )
Denk dat ik NordVPN maar ga opzeggen, overhyped slow speed vpn provider.
P2P werkt niet eens, ook al kies je een p2p server uit de lijst
[ Voor 34% gewijzigd door Samplex op 28-06-2018 22:31 ]
Toch wel vreemd, nav jou reactie even een andere server gepakt en het resultaat is ook prima:Samplex schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:59:

Edit:
NordVPN Server IP: 134.19.181.151
NordVPN NL187 UDP
[ Voor 6% gewijzigd door CollisionNL op 29-06-2018 10:18 . Reden: Extra info ]
Verwijderd
Dat ligt niet aan Nord maar aan jouw configuratie. Hier geen centje pijn.Samplex schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:59:
Heb de OpenVPN en IKE NordVPN app gebruikt maar geen verschil in snelheid en geen p2p verkeer mogelijk.
@Samplex Er zijn meerdere factoren die zorgen voor een trage verbinding.
Wat voor Router heb je? Hangt deze achter een modem? Wat zijn de specs van de Mac?
Doe anders een test met een andere VPN leverancier die een gratis test heeft, en kijk of je daar hogere snelheden haalt.
https://airvpn.org/plans/ 1 euro voor 3 dagen
https://portal.goosevpn.c...hp?language=dutch&lang=nl 30 dagen gratis testen
https://www.expressvpn.com/nl 30 dagen geld terug
Wat voor Router heb je? Hangt deze achter een modem? Wat zijn de specs van de Mac?
Doe anders een test met een andere VPN leverancier die een gratis test heeft, en kijk of je daar hogere snelheden haalt.
Allemaal unifi hardware welke het makkeliik aan zou kunnen.
Zal de andere vpn services is eens proberen..
Plus: gebruik je ecryptie? En zo ja: ondersteund je hardware wel hardwarematige encryptie/decriptie voor je encryptiestandaard?CollisionNL schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:10:
@Samplex Er zijn meerdere factoren die zorgen voor een trage verbinding.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
-
[ Voor 100% gewijzigd door Lainey23 op 11-09-2018 01:34 ]
Dit suggereert dat je via wifi verbonden bent. Correct?Samplex schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:37:
Allemaal unifi hardware welke het makkeliik aan zou kunnen.
Waar is de VPN geïnstalleerd? Op je router? Heb je de app van NordVPN op je systeem staan?
Graag meer info over de setup en je netwerk. Welke snelheden haal je zonder VPN?
[ Voor 27% gewijzigd door beerten op 02-07-2018 18:46 ]
@beerten
Via wifi verbonden
Niet via de router maar via NordVPN app op macbook, zonder vpn volle up en down snelheid.
Via wifi verbonden
Niet via de router maar via NordVPN app op macbook, zonder vpn volle up en down snelheid.
Via nordvpn (nl servers) kon ik altijd Nederlandse Netflix kijken, sindskort krijg ik een error melding in Netflix als een serie probeer af te spelen. Heeft hier iemand de zelfde ervaring, dat Netflix niet meer werkt via nord vpn?
Heb je verschillende servers geprobeerd? Of probeer je dubbele vpn, of iets anders?Samplex schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:12:
@beerten
Via wifi verbonden
Het verbaasd me een beetje. NordVPN heeft de snelheid namelijk wel. Mijn eerste gedachte is dat het aan je mac ligt. Het is geen oud model met een trage cpu?
Je mag officeel Netflix niet gebruiken met een vpn. Dat blokkeren ze actief. Je kan eventueel klagen bij NordVPNMuVo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:41:
Via nordvpn (nl servers) kon ik altijd Nederlandse Netflix kijken, sindskort krijg ik een error melding in Netflix als een serie probeer af te spelen. Heeft hier iemand de zelfde ervaring, dat Netflix niet meer werkt via nord vpn?
Dat weet ik, maar NordVPN adverteerd er mee. Voor mij is het juist niet een iligaal doel, ik wil namelijk NL netflix via een NL VPN. Maar goed dat werkt niet meer, ik ben nu Netflix aan het proberen te whitelisten via pfSense.polopolo150 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:41:
[...]
Je mag officeel Netflix niet gebruiken met een vpn. Dat blokkeren ze actief. Je kan eventueel klagen bij NordVPN
Heeft iemand een lijst van Nederlandse Netflix ip's en domein namen voor het afspelen van Netflix via mijn Nederlandse IP. Zo kan ik Netflix herleiden om mijn Nederlandse ziggo te gebruiken in plaats van via de VPN.
Waarop kijk je Netflix? Als je dat bv via TV doet lijkt het mij een stuk handiger om alles vanaf de TV buiten de VPN om te sturen. Zoveel zul je op een TV toch niet doen wat via VPN moet, lijkt mij.MuVo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:52:
[...]
Dat weet ik, maar NordVPN adverteerd er mee. Voor mij is het juist niet een iligaal doel, ik wil namelijk NL netflix via een NL VPN. Maar goed dat werkt niet meer, ik ben nu Netflix aan het proberen te whitelisten via pfSense.
Heeft iemand een lijst van Nederlandse Netflix ip's en domein namen voor het afspelen van Netflix via mijn Nederlandse IP. Zo kan ik Netflix herleiden om mijn Nederlandse ziggo te gebruiken in plaats van via de VPN.
Ik ben bang dat dat onbegonnen werk is. Netflix maakt gebruik van Amazon, dus de IP ranges zijn groot en divers. Als je niet alleen bijv. je TV via Ziggo wilt laten lopen, dan zul je dus alle Amazon IP's via Ziggo moeten laten gaan.MuVo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:52:
[...]
Dat weet ik, maar NordVPN adverteerd er mee. Voor mij is het juist niet een iligaal doel, ik wil namelijk NL netflix via een NL VPN. Maar goed dat werkt niet meer, ik ben nu Netflix aan het proberen te whitelisten via pfSense.
Dat kan, uiteraard, maar schopt wel een groot gat in je VPN verkeer. Amazon publiceert een JSON file met alle IP ranges:
https://ip-ranges.amazonaws.com/ip-ranges.json
Deze kan je via pfBlocker importeren en via je Ziggo verbinding laten lopen. Als je de file importeert wordt er een alias aangemaakt, waar je weer regels op kan baseren:

Daarnaast kan je de Netflix AS ook automatisch laten aanmaken als alias:

Beide moeten via Ziggo lopen als je wilt dat Netflix werkt. Je kan bijv. je devices waarop je Netflix kijkt (Chromecast, TV, tablet, etc.) een vast IP geven, in een alias stoppen en deze alias + de Netflix/AWS alias via Ziggo laten gaan.
NordVPN adverteert er zelf niet mee volgens mij. Er wordt wel vaak gezegd dat NordVPN werkt met Netflix maar dat is door derden.MuVo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:52:
[...]
AWS zal ook niet dekkend zijn. ISPs kunnen servers van Netflix in hun datacenter(s) plaatsen voor de verspreiding van de videos. Als je alleen AWS toestaat heb je kans dat je dus wel kunt inloggen en browsen en zo, maar de plaatjes, videos etc niet werken.Thijs? schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:05:
[...]
Ik ben bang dat dat onbegonnen werk is. Netflix maakt gebruik van Amazon, dus de IP ranges zijn groot en divers. Als je niet alleen bijv. je TV via Ziggo wilt laten lopen, dan zul je dus alle Amazon IP's via Ziggo moeten laten gaan.
Dat kan, uiteraard, maar schopt wel een groot gat in je VPN verkeer. Amazon publiceert een JSON file met alle IP ranges:
Deze kan je via pfBlocker importeren en via je Ziggo verbinding laten lopen. Als je de file importeert wordt er een alias aangemaakt, waar je weer regels op kan baseren:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beide moeten via Ziggo lopen als je wilt dat Netflix werkt. Je kan bijv. je devices waarop je Netflix kijkt (Chromecast, TV, tablet, etc.) een vast IP geven, in een alias stoppen en deze alias + de Netflix/AWS alias via Ziggo laten gaan.
Dat zou inderdaad de meest eenvouidge oplossing zijn als ik alleen netflix op mijn tv kijk. Maar ik kijk momenteel netflix via mijn mobiel of tablet en Chromecast. Dus dat is geen volledige oplossing.RobertMe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:26:
[...]
Waarop kijk je Netflix? Als je dat bv via TV doet lijkt het mij een stuk handiger om alles vanaf de TV buiten de VPN om te sturen. Zoveel zul je op een TV toch niet doen wat via VPN moet, lijkt mij.
Volgens mij is een website van NordVPN en beschrijven ze wat mogelijk zou zijn met Netflix op een NordVPN server, zie hier. Lange tijd heeft Netflix ook gewerkt via NordVPN.Tigertje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:09:
[...]
NordVPN adverteert er zelf niet mee volgens mij. Er wordt wel vaak gezegd dat NordVPN werkt met Netflix maar dat is door derden.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Door alle AWS servers toe te voegen creëer je inderdaad een aardig gat in het VPN netwerk. Ik ga er mee experimenteren, maar het zal geen ideale situatie zijn om te implementeren.Thijs? schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:05:
[...]
Ik ben bang dat dat onbegonnen werk is. Netflix maakt gebruik van Amazon, dus de IP ranges zijn groot en divers. Als je niet alleen bijv. je TV via Ziggo wilt laten lopen, dan zul je dus alle Amazon IP's via Ziggo moeten laten gaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Netflix whitelisten is geen totaal oplossing, waarschijnlijk niet te doen omdat je altijd achter de feiten aanloopt. Nieuwe urls en ip adressen en ip rangens die niet op mijn whitelist staan.RobertMe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:23:
[...]
AWS zal ook niet dekkend zijn. ISPs kunnen servers van Netflix in hun datacenter(s) plaatsen voor de verspreiding van de videos. Als je alleen AWS toestaat heb je kans dat je dus wel kunt inloggen en browsen en zo, maar de plaatjes, videos etc niet werken.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Die link wordt om veiligheidredenen door FF geblokkeerd dus ik die kan ik niet lezen. Het zou kunnen dat er staat wat jij zegt, ik vind daar op de rest van hun site niets over terug.MuVo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:22:
[...]
Volgens mij is een website van NordVPN en beschrijven ze wat mogelijk zou zijn met Netflix op een NordVPN server, zie hier. Lange tijd heeft Netflix ook gewerkt via NordVPN.
Ik kan overigens probleemloos Netflix kijken via NordVPN zolang ik een Nederlandse server gebruik. In London kon ik dat een paar weken terug ook.
Ondersteund je Mac wel AES-NI? Anders kan je beter je Macbook opzeggen.Samplex schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:12:
@beerten
Via wifi verbonden
Ik heb NordVPN nog even getest voor je hier, dit is op een bedrijfsnetwerk waar nog 699 andere werken op dit moment:

edit: @MuVo Heb je het al eens geprobeerd met de "Obfuscated" servers, misschien dat dat helpt?
[ Voor 9% gewijzigd door dehardstyler op 04-07-2018 14:59 ]
@dehardstyler
Zo ik kan nagaan ondersteund mijn macbook dit wel en word ook gebruikt voor filevault.
Zo ik kan nagaan ondersteund mijn macbook dit wel en word ook gebruikt voor filevault.
Hmm, dan zal het wel een netwerk dingetje zijn. Gebruik je toevallig nog een andere VPN of heb je die gehad?Samplex schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:25:
@dehardstyler
Cyberghost heeft momenteel een 'flash sale' met een prijs van 2.75 dollar per maand bij een 1 jarig abonnement. Dit lijkt vrij aantrekkelijk.
Als je naar https://www.cyberghostvpn.com/en_US/ gaat dan krijg je 2.75 dollar per maand te zien bij een 3 jarig abonnement, dus 99 dollar totaal. Ga je echter naar https://www.bestvpn.com/review/cyberghost-vpn/ en kom je via die link bij Cyberghost dan kom je op het 1 jarige abonnement, ook voor 2.75 per maand, dus 33 dollar totaal. Ook als je weer https://www.cyberghostvpn.com/en_US/ intikt kom je dan weer op het 1 jarige abonnement (met andere woorden: er wordt een cookie geplaatst. Als je je alle cookies met 'cyberghostvpn' in de naam verwijdert dan is het opeens weer 3 jaar).
Bij Bestvpn.com staat Cyberghost in de top 3, maar ik twijfel als ik eerlijk ben een beetje aan de neutraliteit van Bestvpn (zij verdienen immers hun geld met referral links, althans zo lijkt het). In dit topic zie ik recent weinig over Cyberghost. Heeft iemand hier recente ervaring mee? Ze zijn Roemeens en ik heb ook al jaren Bitdefender, dat zou dan wel bij elkaar passen.
----
Edit:
Even de Android app gedownload die je 7 dagen gratis kunt testen. Vind de app vrij onduidelijk. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor 'Choose my server' and 'Surf anonymously'. Je komt dan in 2 menu's die erg op elkaar lijken maar het ene is magenta en het andere menu is geel. Of deze menu's hetzelfde doen? Ik heb geen idee.

In ieder geval: Toen ik via 'choose my server' verbinding maakte kreeg ik onderstaande resultaat toen ik ging Googelen.

Daarna verbinding gemaakt via 'Surf Anonymously' en toen werkte wel alles normaal. Maarja het kan net zijn dat er toevallig een andere random server uitgekozen werd die dit Google issue niet had.
Verder had ik alle blocking opties aangezet maar ads op www.f1today.nl (een site vol met ads) werden niet geblocked. Ik heb ook nog even gekeken of je een (trial) account moet maken om meer functionaliteit te krijgen, maar je kunt alleen upgraden naar een betaalde subscription en dan krijg je extra: toegang tot meer servers, hogere snelheid, 'accelerated streaming', en live support. Voor het blocken van ads lijkt het nemen van een betaald abonnement dus niet te helpen.
Ik heb CyberGhost weer van mijn telefoon verwijderd en de NordVPN 3 dagen trial er maar weer op gezet. Dat werkt gewoon en is simpel, en bovendien geen advertentie meer te zien op een site als f1today. Ik ga daar maar de 3 jaar subscription van nemen dan denk ik.
Als je naar https://www.cyberghostvpn.com/en_US/ gaat dan krijg je 2.75 dollar per maand te zien bij een 3 jarig abonnement, dus 99 dollar totaal. Ga je echter naar https://www.bestvpn.com/review/cyberghost-vpn/ en kom je via die link bij Cyberghost dan kom je op het 1 jarige abonnement, ook voor 2.75 per maand, dus 33 dollar totaal. Ook als je weer https://www.cyberghostvpn.com/en_US/ intikt kom je dan weer op het 1 jarige abonnement (met andere woorden: er wordt een cookie geplaatst. Als je je alle cookies met 'cyberghostvpn' in de naam verwijdert dan is het opeens weer 3 jaar).
Bij Bestvpn.com staat Cyberghost in de top 3, maar ik twijfel als ik eerlijk ben een beetje aan de neutraliteit van Bestvpn (zij verdienen immers hun geld met referral links, althans zo lijkt het). In dit topic zie ik recent weinig over Cyberghost. Heeft iemand hier recente ervaring mee? Ze zijn Roemeens en ik heb ook al jaren Bitdefender, dat zou dan wel bij elkaar passen.
----
Edit:
Even de Android app gedownload die je 7 dagen gratis kunt testen. Vind de app vrij onduidelijk. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor 'Choose my server' and 'Surf anonymously'. Je komt dan in 2 menu's die erg op elkaar lijken maar het ene is magenta en het andere menu is geel. Of deze menu's hetzelfde doen? Ik heb geen idee.

In ieder geval: Toen ik via 'choose my server' verbinding maakte kreeg ik onderstaande resultaat toen ik ging Googelen.

Daarna verbinding gemaakt via 'Surf Anonymously' en toen werkte wel alles normaal. Maarja het kan net zijn dat er toevallig een andere random server uitgekozen werd die dit Google issue niet had.
Verder had ik alle blocking opties aangezet maar ads op www.f1today.nl (een site vol met ads) werden niet geblocked. Ik heb ook nog even gekeken of je een (trial) account moet maken om meer functionaliteit te krijgen, maar je kunt alleen upgraden naar een betaalde subscription en dan krijg je extra: toegang tot meer servers, hogere snelheid, 'accelerated streaming', en live support. Voor het blocken van ads lijkt het nemen van een betaald abonnement dus niet te helpen.
Ik heb CyberGhost weer van mijn telefoon verwijderd en de NordVPN 3 dagen trial er maar weer op gezet. Dat werkt gewoon en is simpel, en bovendien geen advertentie meer te zien op een site als f1today. Ik ga daar maar de 3 jaar subscription van nemen dan denk ik.
[ Voor 41% gewijzigd door smvs op 05-07-2018 00:05 ]
Jongens, even tussendoor als het niet stoort, een topic maken lijkt me overbodig.
Ik overweeg om een VPN te gaan gebruiken (NordVPN, Cyberghost, Tunnelbear, et cetera, moet ik nog even uitzoeken) maar heb een Unifi Secure Gateway (geen Edgerouter).
Nu heeft deze wel een VPNsectie maar ik lees (voornamelijk OpenVPN-protocol) dat je een .JSON of ander config bestand moet downloaden en in je router importeren/inlezen. Ik heb lichte ervaring met VPN's (vanuit werk, site to site) en voor zover ik weet (correct me if I'm wrong, tijdje geleden) gebruik je een target IP, username en secret.
Nu de concrete vraag:
Mijn USG heeft via "services > RADIUS" een name, password (vlan, tunnel type, et cetera). Stel dat ik een VPN-service aanschaf (zeg bijv. NordVPN), krijg ik dan gewoon een naam/password? Of hoe zet ik een VPN op via mijn Unifi Secure Gateway? Via Windows (en Android, etc) kan het ook gewoon, maar het lijkt mij handiger om vanuit de router gewoon een VPN te gebruiken in plaats van elk losse apparaat
Ik overweeg om een VPN te gaan gebruiken (NordVPN, Cyberghost, Tunnelbear, et cetera, moet ik nog even uitzoeken) maar heb een Unifi Secure Gateway (geen Edgerouter).
Nu heeft deze wel een VPNsectie maar ik lees (voornamelijk OpenVPN-protocol) dat je een .JSON of ander config bestand moet downloaden en in je router importeren/inlezen. Ik heb lichte ervaring met VPN's (vanuit werk, site to site) en voor zover ik weet (correct me if I'm wrong, tijdje geleden) gebruik je een target IP, username en secret.
Nu de concrete vraag:
Mijn USG heeft via "services > RADIUS" een name, password (vlan, tunnel type, et cetera). Stel dat ik een VPN-service aanschaf (zeg bijv. NordVPN), krijg ik dan gewoon een naam/password? Of hoe zet ik een VPN op via mijn Unifi Secure Gateway? Via Windows (en Android, etc) kan het ook gewoon, maar het lijkt mij handiger om vanuit de router gewoon een VPN te gebruiken in plaats van elk losse apparaat
Met wat googlen kom ik best veel hits tegen hierover.Processorkoeler schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:01:
Jongens, even tussendoor als het niet stoort, een topic maken lijkt me overbodig.
Nu de concrete vraag:
Zoals deze bijvoorbeeld:
USG VPN
Daarnaast mijn vraag, welke snelheid wil je halen?
Er zit maar een 500MHz processor in als ik dat zo lees. Als het al kan, verwacht niet veel meer dan 15-20mbps.
Hoi!
Dit kwam ik dus ook tegen, en het ging vooral over de Edgerouter. Ik heb doorgezocht maar kon verder over de USG niets vinden. 20mbps Is wel erg laag, dan laat ik het liever voorbij gaan. De reden? Torrents, Netflix vanuit andere landen, et cetera. Maar het leek mij handig om het op de router te gooien in plaats van per device alles "los" te installeren.EWK schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:41:
[...]
Met wat googlen kom ik best veel hits tegen hierover.
Zoals deze bijvoorbeeld:
USG VPN
Daarnaast mijn vraag, welke snelheid wil je halen?
Er zit maar een 500MHz processor in als ik dat zo lees. Als het al kan, verwacht niet veel meer dan 15-20mbps.
Voor vpn heb je wat processorkracht nog met het liefst een geoptimaliseerde chip (aes-ni).Processorkoeler schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:26:
[...]
Dit kwam ik dus ook tegen, en het ging vooral over de Edgerouter. Ik heb doorgezocht maar kon verder over de USG niets vinden. 20mbps Is wel erg laag, dan laat ik het liever voorbij gaan. De reden? Torrents, Netflix vanuit andere landen, et cetera. Maar het leek mij handig om het op de router te gooien in plaats van per device alles "los" te installeren.
Dat is zeker handig en zou ik zeker adviseren, wel heb je er (meestal) wat extra hardwarekracht voor nodig.
Zie ook hier :
EWK in "VPN: Het grote VPN discussietopic"
Wil je hogere snelheden dan kom je vaak uit bij een minipc/pfsense oplossing.
Hoi!
Ah, dat wist ik nog niet. Ik ga even uitzoeken hoe dat werkt en of het makkelijk op te zetten is, en anders gebruik ik gewoon de 'simpelere' client-side apps/programma's. Bedankt voor je nuttige info!EWK schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:51:
[...]
Voor vpn heb je wat processorkracht nog met het liefst een geoptimaliseerde chip (aes-ni).
Dat is zeker handig en zou ik zeker adviseren, wel heb je er (meestal) wat extra hardwarekracht voor nodig.
Zie ook hier :
EWK in "VPN: Het grote VPN discussietopic"
Wil je hogere snelheden dan kom je vaak uit bij een minipc/pfsense oplossing.
Probeer met NordVPN iTV hub te kijken in de UK, het heeft 4 dagen gewerkt maar lijkt dat ze het nu blockeren vanaf nordvpn ip's!
Jammer
Jammer
Ik heb nu 2 jaar nordvpn gebruikt. Sinds afgelopen oktober, sinds Ziggo een update van het netwerk heeft gedaan, is de snelheid ingekakt.
Ik behaalde 145/14.5Mbps uit een 150/15Mbps abbonement van Ziggo. PFSense op een mini fanless pc. Helemaal top dus. Kan niet sneller.
Na de netwerkupdate, sinds oktober, is het poep. Als ik 100/14 haal ben ik al blij. Terwijl het abbo 200/20 aankan sinds oktober. Zonder vpn behaal ik dit ook.
Mijn onderbuik zegt me dat Ziggo ergens iets heeft aangepast waardoor vpn minder snel is. Ziggo ontkent uiteraard en ik kan niets bewijzen.
Iemand die dit herkent?
Ik behaalde 145/14.5Mbps uit een 150/15Mbps abbonement van Ziggo. PFSense op een mini fanless pc. Helemaal top dus. Kan niet sneller.
Na de netwerkupdate, sinds oktober, is het poep. Als ik 100/14 haal ben ik al blij. Terwijl het abbo 200/20 aankan sinds oktober. Zonder vpn behaal ik dit ook.
Mijn onderbuik zegt me dat Ziggo ergens iets heeft aangepast waardoor vpn minder snel is. Ziggo ontkent uiteraard en ik kan niets bewijzen.
Iemand die dit herkent?
Het kan ook zijn dat de Nord-VPN servers die jij gebruikt voller/drukker zijn. Ik adviseer je een aantal andere servers te testen.beerten schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:06:
Ik heb nu 2 jaar nordvpn gebruikt. Sinds afgelopen oktober, sinds Ziggo een update van het netwerk heeft gedaan, is de snelheid ingekakt.
Iemand die dit herkent?
Aantal servers die ik haal met een 200/20 van Ziggo met pfSense op een mini pc:
NordVPN NL187 UDP4
NordVPN NL162
NordVPN NL310 UDP4
Als je wat terugleest, zie je dat dat gewoon een gemiddelde is voor iedereen.beerten schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:06:
Iemand die dit herkent?
Ik vind het wel grappig, en zou dan zo'n gesprek met de helpdesk wel eens willen terugluisteren ..
"Als ik een VPN gebruik, verlangen jullie danmijn snelheid ?" - zoiets ?
Je zou ook je PFsense kunnen inrichten op multiple verbindingen, zodat je op 2 of 3 servers tegelijk inlogt, en met loadbalancing de boel optimaliseren
Ik heb er heel veel uitgeprobeerd. Maakt weinig uit, wel kleine verschillen. Maar geen enkele server die sneller is.CollisionNL schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:13:
[...]
Het kan ook zijn dat de Nord-VPN servers die jij gebruikt voller/drukker zijn. Ik adviseer je een aantal andere servers te testen.
Aantal servers die ik haal met een 200/20 van Ziggo met pfSense op een mini pc:
NordVPN NL187 UDP4
NordVPN NL162
NordVPN NL310 UDP4
Welk modem gebruik je?
Je herkent het geschetste beeld dus niet. Geen snelheidsdaling sinds afgelopen oktober (ik meen oktober)FreshMaker schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:30:
[...]
Als je wat terugleest, zie je dat dat gewoon een gemiddelde is voor iedereen.
Ik vind het wel grappig, en zou dan zo'n gesprek met de helpdesk wel eens willen terugluisteren ..
Je zou ook je PFsense kunnen inrichten op multiple verbindingen, zodat je op 2 of 3 servers tegelijk inlogt, en met loadbalancing de boel optimaliseren
Wat het gemiddelde is kan me geen reet schelen. Ik zoek naar aanwijzingen. Herkennen mensen de situatie zoals ik deze schets? Snelheidsdaling sinds netwerkupdate cq ander modem. (Ander modem had ik inderdaad niet vermeld)
Zelfs met Load balancing gaat je verkeer volgens mij maar door 1 tunnel. Het is meer als fail over en meerdere verbindingen naast elkaar?FreshMaker schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:30:
[...]
Als je wat terugleest, zie je dat dat gewoon een gemiddelde is voor iedereen.
Standaard ziggo Ubee modem in bridge.beerten schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:36:
[...]
Ik heb er heel veel uitgeprobeerd. Maakt weinig uit, wel kleine verschillen. Maar geen enkele server die sneller is.
Welk modem gebruik je?
Hele stomme, maar heb je het modem en de router al eens minimaal een uurtje van de stroom gehaald? Bijvoorbeeld sochtends eruit en na je werkdag er weer in?
Nee geen ervaring mee. Als je zonder VPN 200/20 haalt moet Ziggo geen invloed hebben op de VPN. Dit ligt dan bij de VPN-provider.beerten schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:39:
[...]
Je herkent het geschetste beeld dus niet. Geen snelheidsdaling sinds afgelopen oktober (ik meen oktober)
Wat het gemiddelde is kan me geen reet schelen. Ik zoek naar aanwijzingen. Herkennen mensen de situatie zoals ik deze schets? Snelheidsdaling sinds netwerkupdate cq ander modem. (Ander modem had ik inderdaad niet vermeld)
[ Voor 0% gewijzigd door CollisionNL op 13-07-2018 21:09 . Reden: Vage zin ]
Lekker vriendelijk reageren .... Gaat alles wel goed ?beerten schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:39:
[...]
Je herkent het geschetste beeld dus niet. Geen snelheidsdaling sinds afgelopen oktober (ik meen oktober)
Aangezien een vpndienst een gedeelde dienst is, maakt dat wel degelijk uit.
Er wordt gebruikt gemaakt van servers die zo'n aanbieder vaak niet eens zelf beheert.
Dus wat de veiligheid ten goede komt - veel gebruikers - maakt de verbinding niet sneller, bandbreedte is een keer 'op'
Zeker bij de prijsvechters, waar er 6maanden geleden 100 gebruikers per ip-adres waren, kan dat zomaar verdubbelt of drievoudig zijn.
Dus ja, het zou je wel een reet moeten schelen, dat is nu eenmaal de techniek.
Maar het populairste is de aanbieder de schuld geven ...
Ik heb nieuws voor jou, Ziggo knijpt niet op de vpn
Bedrijfsvpn geeft me 500/500 en ik haal elke keer de 400/40 of 250/40 die ik kan halen.
AIRvpn ligt op 150-200 download, ook afhankelijk van de gekozen servers.
Komt het onvriendelijk over? Die intentie had ik niet.FreshMaker schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:09:
[...]
Lekker vriendelijk reageren .... Gaat alles wel goed ?
Aangezien een vpndienst een gedeelde dienst is, maakt dat wel degelijk uit.
Er wordt gebruikt gemaakt van servers die zo'n aanbieder vaak niet eens zelf beheert.
Dus wat de veiligheid ten goede komt - veel gebruikers - maakt de verbinding niet sneller, bandbreedte is een keer 'op'
Zeker bij de prijsvechters, waar er 6maanden geleden 100 gebruikers per ip-adres waren, kan dat zomaar verdubbelt of drievoudig zijn.
Dus ja, het zou je wel een reet moeten schelen, dat is nu eenmaal de techniek.
Maar het populairste is de aanbieder de schuld geven ...
Ik heb nieuws voor jou, Ziggo knijpt niet op de vpn
Bedrijfsvpn geeft me 500/500 en ik haal elke keer de 400/40 of 250/40 die ik kan halen.
Ik snap dat er heel factoren zijn die van invloed zijn op snelheid. De ironie is dat ik zie dat velen mede op basis van dit topic voor Nordvpn hebben gekozen. Heb ik hoogstpersoonlijk aan bijgedragen
"Bewijs", beter gezegd een indicatie van jouw "gelijk": ik maak sinds enkele dagen gebruik van ProtonVPN. En die aanbieder is net iets sneller dan NordVPN. Met mijn hardware, instellingen en geteste servers etc.
Waar ik in het verleden de maximale snelheid haalde, ben ik nu blij met 60%.
Ik blijf het echter opmerkelijk vinden dat de snelheid van mijn vpn verbinding van het een op het andere moment trager is geworden. Na de grote netwerkupdate van afgelopen najaar/winter. Ik heb niets veranderd. Ziggo wel. Als meer mensen de geschetste situatie herkennen is het aannemelijk dat Ziggo op enigerlei wijze iets heeft aangepast.
Zij het actief knijpen van vpn. Of versleutelde datapakketjes. Of is er iets in hun hardware of software veranderd waardoor wellicht andere instellingen beter werken. MTU instellingen van de vpn om iets te noemen. Of de servers welke uiteindelijk met het internet verbinden (waarbij de route naar de vpn-servers anders, trager verloopt)
Herkent niemand het geschetste beeld, dan ligt het toch echt aan mij. Dan zal ik zelf de boel moeten tweaken.
Hoi allemaal,
Ik ben vrij nieuw in de 'homelab' en VPN wereld, maar heb een vraag die mij wel geschikt lijkt in dit topic. Ik ben van plan om op mijn homelab server een VM te maken met wat software zoals Plex, Sonarr etc d.m.v. docker containers. Dit houd in dat ik nieuwsgroepen wil gaan gebruiken wat ik achter een VPN wil laten werken. Als ik een beetje rondspeur in dit topic, begrijp ik dan goed dat ik mijn docker containers via VPN kan laten lopen d.m.v. software als PFsense? Ik wil mijn normale computer, waar ik op game, namelijk zonder VPN gebruiken zoals ik altijd al doe.
Sorry als dit hier niet gepast is.
Ik ben vrij nieuw in de 'homelab' en VPN wereld, maar heb een vraag die mij wel geschikt lijkt in dit topic. Ik ben van plan om op mijn homelab server een VM te maken met wat software zoals Plex, Sonarr etc d.m.v. docker containers. Dit houd in dat ik nieuwsgroepen wil gaan gebruiken wat ik achter een VPN wil laten werken. Als ik een beetje rondspeur in dit topic, begrijp ik dan goed dat ik mijn docker containers via VPN kan laten lopen d.m.v. software als PFsense? Ik wil mijn normale computer, waar ik op game, namelijk zonder VPN gebruiken zoals ik altijd al doe.
Hoi Tijnn,tijnn schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:28:
Hoi allemaal,
pfSense is Router/firewall software, zelf zeggen ze "pfSense is a free and open source firewall and router that also features unified threat management, load balancing, multi WAN, and more." Als je deze software op hardware zet kan je je hele netwerk of een gedeelte daarvan via een VPN laten lopen. Vooral het gemak van 1 plek om dit te regelen is een voordeel (en nog meer zoals oa load balancing, fail-over). Dit hoeft echter niet! Als jij een VM draait welke je direct kan verbinden met een VPN-provider zoals NordVPN loopt je verkeer van die VM gewoon door de VPN-tunnel.
Ik zelf heb een router "gebouwd" (gekocht

Als je die moeite niet wil nemen kan je gewoon rechtstreeks van een device of VM een verbinding opzetten. Wel gaan er op dat moment factoren spelen zoals: hardware-specs (AES-NI, CPU) die de snelheid van de VPN beïnvloeden. Het kan dus zijn dat je download/upload snelheid een stuk lager ligt voor deze VM dan zonder VPN. Hou hier dus wel rekening mee.
Ik heb ook ziggo en airvpn en heb ook een download van tussen de 150 en 200.FreshMaker schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:09:
[...]
Je gaat echt volledig voorbij aan het gedeelde effect.beerten schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:29:
[...]
Herkent niemand het geschetste beeld, dan ligt het toch echt aan mij. Dan zal ik zelf de boel moeten tweaken.
Ondanks dat je het benoemd (meerdere Tweakers) en hier niet alleen.
Meer drukte is minder te verdelen bandbreedte.
Proton is dan weer het uiterste, klein bedrijf, eigen apparatuur, ook weinig (minder) bandbreedte.
Proton richt zich vooral op veiligheid, de grote prijsvechters benoemen het alleen maar, maar ondertussen weten ze dondersgoed dat zonder torrents ze eigenlijk geen (iig niet het huidige) bestaansrecht hebben.
AIRvpn zit ertussenin, mix van privacy en downloadingen, sommige servers zijn echt beter voor simpel www, andere perfect voor downloads.
Gebruik je encryptie?beerten schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:39:
[...]
Je gaf aan dat je een nieuw modem bent gaan gebruiken: encrypt je nieuwe modem je netwerkverkeer? En ondersteunt het apparaat dat het encrypten/decrypten uitvoert dat ook hardwarematig? Heb je misschien de sterkte van de encryptie verhoogd?
Encryptie/decryptie doet PFSense op een mini pc. Modem staat in Bridgemode.Videopac schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:05:
[...]
Je gaf aan dat je een nieuw modem bent gaan gebruiken: encrypt je nieuwe modem je netwerkverkeer? En ondersteunt het apparaat dat het encrypten/decrypten uitvoert dat ook hardwarematig? Heb je misschien de sterkte van de encryptie verhoogd?
Woensdagavonds werkte het perfect, donderdagavond na de Ziggo netwerkupdate was het nog maar 60%. Dat zou te maken kunnen hebben gehad met de gekozen Nordvpn server. Derhalve heb ik er daar heel veel van geprobeerd. Helaas...
Heb nu sinds paar dagen Nordvpn en werkt tot nu toe goed. Haal op mijn pc maximale snelheid.
Heb op mijn nas ook de vpn ingesteld alleen haal ik met het downloaden niet mijn maximale snelheid. Heb al verschillende servers geprobeerd en het blijft rond de 1-5 mb/s terwijl het rond de 25-30 moet wezen.
Heb al wat rond gezocht dat het te maken kan hebben met mijn router of nas processor? Dat die niet sterk genoeg is met de vpn verbinding. Dat dat veel processor kracht kost?
Iemand die daar meer inzicht in heeft?
Zou fijn zijn als ik toch mijn maximale snelheid kan pakken met Usenet downloaden.
Heb op mijn nas ook de vpn ingesteld alleen haal ik met het downloaden niet mijn maximale snelheid. Heb al verschillende servers geprobeerd en het blijft rond de 1-5 mb/s terwijl het rond de 25-30 moet wezen.
Heb al wat rond gezocht dat het te maken kan hebben met mijn router of nas processor? Dat die niet sterk genoeg is met de vpn verbinding. Dat dat veel processor kracht kost?
Iemand die daar meer inzicht in heeft?
Zou fijn zijn als ik toch mijn maximale snelheid kan pakken met Usenet downloaden.
Aangezien je NAS in deze de client is (en dus de encryptie moet verzorgen) is dat waarschijnlijk de bottleneck. Niet zo vreemd, daar zit vast geen enorme CPU in. Welke model heb je?
Als het je router was dan had je PC ook dezelfde problemen.
Ik heb thuis een ASUS AC-RT66U router welke ik ingesteld heb met een openvpn server.
Vanaf mijn werk of mobiele telefoon verbind ik naar de ASUS router toe zonder problemen en kan overal bij in mijn huis.
Op het moment dat ik mijn Windows server thuis laat verbinding met een VPN server van GooseVPN.
Heb ik geen mogelijkheid meer om vanaf afstand mijn bureaublad over te nemen met RDP.
op het moment dat ik lokaal werk, kan ik wel bij de server via RDP.
ik heb al zitten kijken in mijn ASUS router maar ik niks raars vinden.
Iemand enig idee?
Vanaf mijn werk of mobiele telefoon verbind ik naar de ASUS router toe zonder problemen en kan overal bij in mijn huis.
Op het moment dat ik mijn Windows server thuis laat verbinding met een VPN server van GooseVPN.
Heb ik geen mogelijkheid meer om vanaf afstand mijn bureaublad over te nemen met RDP.
op het moment dat ik lokaal werk, kan ik wel bij de server via RDP.
ik heb al zitten kijken in mijn ASUS router maar ik niks raars vinden.
Iemand enig idee?
Ik heb een Synology DS412+.RudolfR schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:22:
Aangezien je NAS in deze de client is (en dus de encryptie moet verzorgen) is dat waarschijnlijk de bottleneck. Niet zo vreemd, daar zit vast geen enorme CPU in. Welke model heb je?
Maar dan is dat het dus.
Net via deze https://stacksocial.com/sales/ra4w-vpn-lifetime-subscription voor 7,20 euro lifetime gekocht.
Wel even aanmelden bij stacksocial, dan krijg je een 10% korting coupon.
/op reddit veel ophef over dat ze zouden loggen, we shall see. Overzichtelijk bedrag om er achter te komen.
Wel even aanmelden bij stacksocial, dan krijg je een 10% korting coupon.
/op reddit veel ophef over dat ze zouden loggen, we shall see. Overzichtelijk bedrag om er achter te komen.
[ Voor 23% gewijzigd door Doane op 19-07-2018 05:57 ]
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Lifetime is overigens "slechts" 500 maanden (41 2/3 jaar) volgens de smallprint.
Wel akelig goedkoop.
Meerdere devices is wel toegestaan, maar hoeveel precies wordt me nergens duidelijk:
https://faq.ra4wvpn.com/i...el&cat=4&id=20&artlang=en
Edit3: Kennelijk onbeperkt:
There is no limit to how many devices can be connected to our service at one time.
https://faq.ra4wvpn.com/i...kel&cat=4&id=3&artlang=en
Edit1:
Ik heb in mijn LAN ook een VPN-server actief (niet op de router); hoe kom ik daarbij als mijn router al het verkeer vanaf het LAN automatisch over de VPN routeert (met openvpn-client)
Ik vond dit: https://openwrt.org/docs/...n/openvpn/serverandclient
maar dit gaat specifiek over server & client op hetzelfde device en dat is bij mij niet van toepassing.
Met een paar suggesties voor goede zoektermen ben ik al geholpen.
Edit2: Heb voor openwrt vpn-policy-routing geinstalleerd (https://github.com/stangr...master/vpn-policy-routing) daarmee kun je rules opstellen welk verkeer er over de VPN moet op basis van src/dest-ip en/of poorten.
VPN was eerst default (door ' redirect-gateway def1'), maar dat heb ik uitgezet en ik kan nu opgeven welk verkeer er over de VPN moet.
Wel akelig goedkoop.
Meerdere devices is wel toegestaan, maar hoeveel precies wordt me nergens duidelijk:
https://faq.ra4wvpn.com/i...el&cat=4&id=20&artlang=en
Edit3: Kennelijk onbeperkt:
There is no limit to how many devices can be connected to our service at one time.
https://faq.ra4wvpn.com/i...kel&cat=4&id=3&artlang=en
Edit1:
Ik heb in mijn LAN ook een VPN-server actief (niet op de router); hoe kom ik daarbij als mijn router al het verkeer vanaf het LAN automatisch over de VPN routeert (met openvpn-client)
Ik vond dit: https://openwrt.org/docs/...n/openvpn/serverandclient
maar dit gaat specifiek over server & client op hetzelfde device en dat is bij mij niet van toepassing.
Met een paar suggesties voor goede zoektermen ben ik al geholpen.
Edit2: Heb voor openwrt vpn-policy-routing geinstalleerd (https://github.com/stangr...master/vpn-policy-routing) daarmee kun je rules opstellen welk verkeer er over de VPN moet op basis van src/dest-ip en/of poorten.
VPN was eerst default (door ' redirect-gateway def1'), maar dat heb ik uitgezet en ik kan nu opgeven welk verkeer er over de VPN moet.
[ Voor 74% gewijzigd door RudolfR op 19-07-2018 14:31 ]
Wie heeft er ook problemen met het bereiken van websites via NordVPN ?
Sinds ik via NordVPN verbinding maak, kan ik sommige sites niet of slecht bereiken, ook als ik heel wat keren van IP-adres wissel. Dit is in de loop van de tijd steeds erger geworden.
Vandaag kwam ik met geen enkele browser op Marktplaats. Alle plugins had ik voor de zekerheid uitgeschakeld om te checken waar het aan lag. Pas als ik zonder VPN surf, dan heb ik ineens wel toegang.
Op nos.nl kan ik sinds kort geen filmpjes meer bekijken. Ook hier helpt helemaal niets, behalve de VPN uitschakelen, maar dat is voor mij geen optie.
Mijn indruk is dat IP-adressen die met VPN-providers te maken hebben, steeds agressiever worden geweerd.
Heeft iemand een remedie die ik over het hoofd heb gezien?
Sinds ik via NordVPN verbinding maak, kan ik sommige sites niet of slecht bereiken, ook als ik heel wat keren van IP-adres wissel. Dit is in de loop van de tijd steeds erger geworden.
Vandaag kwam ik met geen enkele browser op Marktplaats. Alle plugins had ik voor de zekerheid uitgeschakeld om te checken waar het aan lag. Pas als ik zonder VPN surf, dan heb ik ineens wel toegang.
Op nos.nl kan ik sinds kort geen filmpjes meer bekijken. Ook hier helpt helemaal niets, behalve de VPN uitschakelen, maar dat is voor mij geen optie.
Mijn indruk is dat IP-adressen die met VPN-providers te maken hebben, steeds agressiever worden geweerd.
Verbind je met NL servers of buitenland?Timfonie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:14:
Nergens problemen mee hier. En waarom zouden websites ip adressen van VPN providers weren? Dan snijden ze toch alleen zichzelf in vingers?Timfonie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:14:
Dedicated server geprobeerd?
Met welke servers maak je verbinding? Het enige dat me opvalt bij gebruik van VPN is dat Google soms met een extra captcha komt, vanwege een groot aantal verbindingen van hetzelfde IP-adres. Dat merkte ik bij Nordvpn, maar ook andere aanbieders. Marktplaats kon en kan ik altijd bereiken. Ik verbind zelf met nederlandse vpn servers.Timfonie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:14:
U?
Dit topic is gesloten.