[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste
Acties:
  • 360.788 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timfonie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Bedankt voor jullie reactie.

Ook via dedicated server geen soelaas.

Bji het starten van video's op nos.nl komt steevast de volgende foutmelding tevoorschijn, wat ik ook probeer:

This video file cannot be played.
(Error Code: 102630)

Zo net nog even geprobeerd zonder VPN en jawel, filmpje speelt dan wel ineens normaal af. :S
Dan zou je toch denken dat het aan NordVPN ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Timfonie op 20-07-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Heb ik ook inderdaad. Dat ligt dus aan NordVPN maar ook aan de NOS denk ik (het is voor mij namelijk de enige site met dat probleem). Ik vermoed dat zij kijken vanuit het buitenland verbieden. Je kan in de software van NordVPN aangeven dat je gebruik wil maken van een andere DNS. Je zou kunnen kiezen voor een nederlandse, wellicht werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoinkDeClown
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2023
Algemene vraag: wat is de meerwaarde van een lokale RPi OpenVPN Server met b.v. je telefoon als client, indien je reeds bij een derde partij VPNboer een abbo hebt? In beide gevallen wordt je data ge-encrypt bij publieke WiFi-netwerken, maar via de VPNboer heb je keuzevrijheid wat betreft je locatie/IP. Daarnaast scheelt het een hoop configureerwerk omdat je slechts de OpenVPN clientsoftware en user/pass nodig hebt, i.p.v. OpenVPN server installeren, generate keys, accounts, etc. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-04 00:21
DoinkDeClown schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:48:
Algemene vraag: wat is de meerwaarde van een lokale RPi OpenVPN Server met b.v. je telefoon als client, indien je reeds bij een derde partij VPNboer een abbo hebt? In beide gevallen wordt je data ge-encrypt bij publieke WiFi-netwerken, maar via de VPNboer heb je keuzevrijheid wat betreft je locatie/IP. Daarnaast scheelt het een hoop configureerwerk omdat je slechts de OpenVPN clientsoftware en user/pass nodig hebt, i.p.v. OpenVPN server installeren, generate keys, accounts, etc. Of mis ik iets?
Dat je aan al je data / servers kan thuis?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik weet niet of dit hier op de juiste plek staat, maar ik heb sinds kort een vreemd fenomeen met mijn VPN verbinding. Tenminste...ik denk dat het daardoor komt.

Ik heb een PiVPN machientje die een connectie naar een van de Europese PIA servers heeft. Verkeer van mijn downloadserver (Torrents en Usenet) laat ik via die Pi lopen zodat die secure zijn. In principe gaat alles goed, maar de laatste tijd gaat het fout als ik een RAR file dat uit meerdere delen bestaat download waar dan 1 .mkv bestand in zit. Alles lijkt er te zijn, maar als ik uitpak, krijg ik een bestand van 0 bytes.
Talloze malen opnieuw geprobeerd, maar niets. Ook andere downloads geprobeerd, maar zodra het weer een RAR is, pak ie maar 0 bytes uit.

Kan dit op een of andere rare manier met de VPN te maken hebben? Ik heb nl ook ooit wel eens bij een klant meegemaakt dat bepaalde bestanden nooit goed binnen te halen waren door firewalls, proxies e.d.

Sorry, ik heb het al gevonden...soort van operator error.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 31-07-2018 22:32 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53

Videopac

Rommelt wat aan.

A1AD schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:35:
[...]

Dat je aan al je data / servers kan thuis?
Dit. Maar gebruik geen Pi als je encriptie wil gebruiken: de prestaties zakken dan enorm aangezien de Pi niet hardwarematig kan encripten en decripten.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik begrijp iets niet.
Ik heb zowel NordVPN als Privateinternetaccess.

In beide gevallen staat de encryptiesleutel gewoon openbaar op de website. Alleen de username en passwordcombinatie is uniek, maar de sleutel is dus voor iedereen gelijk. Dat is dus net alsof je een WPA2 netwerk hebt waarvan iedereen de sleutel weet. Dat soort encryptie staat toch gelijk aan Base/64 encryptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:47
Gebruik al jaren een R7000 met OpenVPN op mijn iPhone o.a. Echter opeens werkt het niet meer. Krijg wel verbinding, maar geen data. Alle firmware/software is up to date.

Werkt zowel niet vanaf 4G (Vodafone) als vanaf een vaste ISP. Iemand die weet welke stappen ik nog kan doorlopen, buiten alles verwijderen en opnieuw aanmaken, dat heb ik al gedaan.

Edit: heb maar VPN Server op mijn NAS gezet en die gebruikt, werkt tot nu toe prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 31-07-2018 21:58 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Trommelrem schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:22:
Ik begrijp iets niet.

In beide gevallen staat de encryptiesleutel gewoon openbaar op de website. Alleen de username en passwordcombinatie is uniek, maar de sleutel is dus voor iedereen gelijk. Dat is dus net alsof je een WPA2 netwerk hebt waarvan iedereen de sleutel weet. Dat soort encryptie staat toch gelijk aan Base/64 encryptie?
Daarom is het ook belangrijk dat het servergedeelte GOED is afgeschermd in de onderlinge clients.
Een VPN is in principe niet meer dan een weg naar de lokatie.
De VPN is niet het beveiligingsmiddel ansich, maar een secundaire route naar huis.

Vandaar mijn eerdere 'betogen' over het verkeerd begrijpen van de veiligheid, heel veel mensen lijken te denken dat een externe VPNserver een deken van veiligheid is, die alles oplost.

Maar als de aanbieder één instelling ( al dan niet ) per ongeluk verkeerd heeft staan, kan iedereen op basis van het lokale IPadres bij elkaar rondsnuffelen, zoals je in een windowsnetwerk zou kunnen ( overdreven weergave )

Daarom roep ik ook altijd dat de eindgebruiker niet zomaar moet geloven in de 'hype' "wij loggen niet" en "wij kunnen uw verkeer niet inkijken"
Dat is geloven op het woord van een vreemde, net zoals de achterbuurman zegt dat hij écht niet tegen je schutting gaat piesen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 13:23
Trommelrem schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:22:
Ik begrijp iets niet.

Ik mag aannemen dat dat enkel voor de zwakste types geldt zoals PTPP. De betere VPN providers gebruiken OpenVPN met client certificates.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Timfonie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:14:
Wie heeft er ook problemen met het bereiken van websites via NordVPN ?

Sinds ik via NordVPN verbinding maak, kan ik sommige sites niet of slecht bereiken, ook als ik heel wat keren van IP-adres wissel. Dit is in de loop van de tijd steeds erger geworden.

Vandaag kwam ik met geen enkele browser op Marktplaats. Alle plugins had ik voor de zekerheid uitgeschakeld om te checken waar het aan lag. Pas als ik zonder VPN surf, dan heb ik ineens wel toegang.

Op nos.nl kan ik sinds kort geen filmpjes meer bekijken. Ook hier helpt helemaal niets, behalve de VPN uitschakelen, maar dat is voor mij geen optie.

Mijn indruk is dat IP-adressen die met VPN-providers te maken hebben, steeds agressiever worden geweerd.

Heeft iemand een remedie die ik over het hoofd heb gezien?
Zelfde probleem hier: sinds een maand klant bij NordVPN, zeker nog niet onverdeeld tevreden.

Vaak problemen met connectie maken met NordVPN-servers, vaak altijd maar wat rommelen met TCP/UDP, uitloggen, opnieuw inloggen, etc om uiteindelijk weer online te komen. Ook wel vaker connection drops, ondanks dat de client aangeeft dat hij nog online is, zeer irritant.

Filmpjes en lokale websites zoals NOS en NU doen inderdaad ook vaak moeilijk en sommige websites kom je helemaal niet op via NordVPN.

Ik blijf nog wel even rommelen, OpenVPN client heb ik ondertussen bestudeerd maar het nadeel daarmee is dat je, in tegenstelling tot de NordVPN client, niet kunt zien welke server momenteel aanbevolen is wegens laagste load. Ook een killswitch is wat gecompliceerder dan via de client, waar het simpelweg een optie aanklikken is, maar dat is wel te regelen via wat geregel met een firewall.

Soms vermoed ik dat de DNS-servers van NordVPN een beetje wankel en te restrictief is, gezien bovenstaande problemen. Maar een proberen met een alternatieve DNS-server dan, maar goed: dat is weer een security risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:38
Een vraagje aan de medegebruikers van PIA: hebben je ook problemen met de MS store als PIA draait.
Ik krijg elke keer de melding van d MS store dat ik geen internet verbinding heb. Zo gauw ik PIA tijdelijk uitschakel kan ik de store gewoon gebruiken.

@sambalbaj, net even getest via een NL server van PIA, dan werkt het wel.
Lijkt erop dat MS mij heeft geregistreerd heeft in een NL locatie en dat ik daarbuiten gewoon wordt geblocked.

[ Voor 27% gewijzigd door apollo13 op 04-08-2018 17:32 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die kan ik met PIA (NL server) gewoon bereiken.

Heb meer problemen met Mace wat het meer niet dan wel doet en waarbij reconnecten soms helpt. En een flinke batterij drain met de android app.

Denk er over om als m'n Abo in oktober vernieuw moet worden na drie jaar te stoppen. Laatste jaar te veel van dit soort problemen. Had Nord in gedachten als vervanger, maar dat is ook niet alles zo te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat soort vage dingen heb ik met PIA gelukkig geen last van, maar ik gebruik hun client dan ook niet. Ik gebruik al een hele tijd een VM met pfSense en Dante als socks proxy om een handjevol programma's via VPN online te laten gaan i.p.v. alles via VPN te laten gaan. Bij de programma's die geen proxy-instellingen hebben zit Proxifier er nog tussen, handig tooltje dat :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 13:51

jefjef

learning by doing

Ik heb dus een gewoon betalend netflix abbo maar wil wel graag een vpn dienst aanschaffen. Gaan die twee zaken samen? Ik lees dat netflix bepaalde vpn diensten blokkeert en dus geen onderscheid maakt tussen wel/niet betaald. Iemand suggestie hoe ik het kan aanpakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

jefjef schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:33:
Ik heb dus een gewoon betalend netflix abbo maar wil wel graag een vpn dienst aanschaffen. Gaan die twee zaken samen? Ik lees dat netflix bepaalde vpn diensten blokkeert en dus geen onderscheid maakt tussen wel/niet betaald. Iemand suggestie hoe ik het kan aanpakken?
Netflix blokkeert actief alle vpn's. Er zijn vpn's die zeggen dat ze netflix-proof zijn,maar dat is ook vaak een kwestie van tijd. Ze bannen gewoon ipadressen waar meerdere accounts tegelijk op streamen.

Je bent wel extreem summier met info geven.

Veel vragen:
Hoe wil je het aanpakken? Ga je per client verbinden? Met een router of pfsense oplossing?
Waar wil je netflix op streamen? Telefoon? Tv? En hoe? Chromecast? Smart tv?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 13:51

jefjef

learning by doing

Hierbij meer info. Netflix kijken we via verschillende apparaten: smart tv, via de tv met behulp van de xs4all kast en via ipads en telefoons. Ik neem aan als ik vpn via de router instel dan is het helemaal niet mogelijk om Netflix te bekijken. Ik wil vpn gebruiken om op 1 tv kodi te gebruiken en op 1 computer veilig te kunnen surfen enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:16
jefjef schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:18:
Hierbij meer info. Netflix kijken we via verschillende apparaten: smart tv, via de tv met behulp van de xs4all kast en via ipads en telefoons. Ik neem aan als ik vpn via de router instel dan is het helemaal niet mogelijk om Netflix te bekijken. Ik wil vpn gebruiken om op 1 tv kodi te gebruiken en op 1 computer veilig te kunnen surfen enz..
Nee werkt niet. Heb hetzelfde probleem. Wil ook router instellen als vpn client maar dan werkt netflix niet meer.
Elk ip is vroeg of laat geblokkeerd door hun ... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-04 19:34
Als je de router instelt als VPN client kan je (als je een managed switch hebt) je smartTV in een apart VLAN hangen dat niet over de VPN loopt. Voor Wifi devices kan je een accesspoint maken welke gekoppeld is aan datzelfde VLAN. DD-wrt kan dit. Betekent dat je moet switchen van SSID als je wilt Netflixen.

Een minder elegante oplossing zou het aanpassen van de routing tabel kunnen zijn, maar daar kleven andere nadelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

jefjef schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:18:
Bedankt voor de info.
Welke router heb je en welke snelheden wil je halen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Met PIA al tijdje maar ongeveer 100 Mbit/s ipv 200 Mbit/s. Zonder PIA gewoon 200.

Iemand enig idee :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Help!!!! schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:31:
Met PIA al tijdje maar ongeveer 100 Mbit/s ipv 200 Mbit/s. Zonder PIA gewoon 200.

Iemand enig idee :?
Andere server geprobeerd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ja meerdere servers geprobeerd. Net nog testje gedaan met linux iso.

Client v80 geinstalleerd ipv v81. v81 opnieuw geinstalleerd. Probleem blijft helaas.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Help!!!! schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:05:
^
Ja meerdere servers geprobeerd. Net nog testje gedaan met linux iso.

Client v80 geinstalleerd ipv v81. v81 opnieuw geinstalleerd. Probleem blijft helaas.
Hoe test je die snelheden? :)

Test je ook servers (as in websites, niet PIA servers), waarvan je weet dat ze gbit/10gbit ondersteunen? Misschien dat de trunk tussen het netwerk van PIA en je destination server (of zijn netwerkleverancier) slechts over een 100mbit link beschikt.

Je zou met iperf kunnen testen of PIA de boosdoener is, of de site waarmee je snelheidstest uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thanks. Heb o.a. deze site getest: https://www.ubuntu.com/download/server

Zonder PIA haal ik dan 200Mbit wat ook mijn max ISP DL is.
Als ik het herhaal met PIA aan haal ik nog maar 100Mbit.

Als ik hier https://www.privateinternetaccess.com/pages/network/ Nederland selecteer en test met en zonder PIA aan is het hetzelfde verhaal.

Heb weinig tot geen verstand van netwerken. Zal eens naar iperf kijken maar dat ziet er op eerste gezicht wel wat boven mijn pet uit. :P

Voor alle duidelijkheid, heb al heel lang PIA en aan mijn PC, netwerk, router e.d. is niets veranderd en hiervoor werkte PIA altijd perfect op maximale DL snelheid. Sowieso op alle nabije PIA servers.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:48:
Zal eens naar iperf kijken maar dat ziet er op eerste gezicht wel wat boven mijn pet uit. :P
Commando's uitvoeren in een CLI mag het probleem niet wezen. Kwestie van de site lezen en examples gebruiken. Dan leer je ook wat bij over netwerken en CLI's. ;)
Zonder PIA haal ik dan 200Mbit wat ook mijn max ISP DL is.
Als ik het herhaal met PIA aan haal ik nog maar 100Mbit.
Als PIA een 100mbit link heeft met Ubuntu (of liever gezegd: de ubuntu mirror die je gebruikt) dan is dat i.d.d. het resultaat. Alleen de site van Ubuntu is geen betrouwbaar resultaat op het internet (i.v.m. routing verschillen).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 06-08-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 37691 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:02:
[...]

Commando's uitvoeren in een CLI mag het probleem niet wezen. Kwestie van de site lezen en examples gebruiken. Dan leer je ook wat bij over netwerken en CLI's. ;)
Dat is ook weer zo. :o
[...]

Als PIA een 100mbit link heeft met Ubuntu (of liever gezegd: de ubuntu mirror die je gebruikt) dan is dat i.d.d. het resultaat. Alleen de site van Ubuntu is geen betrouwbaar resultaat op het internet (i.v.m. routing verschillen).
Ok thx. Heb ook paar ander sites geprobeerd met zelfde resultaat.

En het is toch ook raar dat de test op hun eigen site, naar hun eigen server ook deze resultaten laat zien :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:12:
Ok thx. Heb ook paar ander sites geprobeerd met zelfde resultaat.

En het is toch ook raar dat de test op hun eigen site, naar hun eigen server ook deze resultaten laat zien :?
Dat ben ik met je eens. Maar ik zou nooit een mening baseren op een enkele test/referentie. Al ruikt dit naar een beperking zodra je van hun netwerk gebruik maakt. Terwijl PIA adverteert met 1gbit routers.

Weet je zeker dat het PIA process niet de CPU (of core) opeet (100% belasting op een core, of alle cores)?

Je lokale harddisk lijkt me ook uitgesloten als je dat ondervind met meerdere http bronnen, gezien je zonder PIA wel op 200mbit uitkomt (dat zou iperf ook kunnen vinden, gezien het "alleen" het netwerk test). Maar dan moet je zeker weten dat je de zelfde mirrors gebruikt (met en zonder PIA).

Ik zou zeker nog even testen met iperf, gewoon als sanity check (sluit browsers uit).

Misschien kan een andere PIA gebruiker in dit topic verifieren of het snel/langzaam is?

Ik host mijn eigen VPN's, geen ervaring met commerciële boeren (en dat wil ik zo houden. ik vertrouw ze voor geen meter).

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 06-08-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Help!!!!

Hier nog een PIA gebruiker.
Drie tests gedaan, 1e een NL server, 2e Frankrijk en de 3e in Noorwegen.

Bij alle 3 zit mijn cpu rond de 95% belasting bij de download, upload geeft zo'n 45% belasting.
1: download 98Mbs - 2: download 93Mbs - 3:download 88Mbs
De upload zit bij alle 3 rond de 18Mbs.
Mijn Ziggo abbo is: 200 down, 20 up. Zonder PIA bij alle drie de volledige snelheid van mijn abbo.

Het lijkt er op dat de 100 down ongeveer de max is bij PIA. Dit alles getest op mijn HTPC.
CPU Type
AMD A6-7400K Radeon R5, 6 Compute Cores 2C+4G

Oh, ik heb bij elke test de hoofdstad van het desbetreffende land gepakt als test server bij speedtest.net.
Voor de gein Mexico geprobeerd via PIA, download 38Mbs en upload 8Mbs. Afstand lijkt uit te maken, wat ook wel logisch is. Was verbonden via speedtest.net met Mexico city.

[ Voor 35% gewijzigd door apollo13 op 06-08-2018 23:25 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:59
Als je CPU bijna volledig belast is...dan ligt het toch niet aan PIA? Je processor kan het simpelweg niet bijbenen, daar heeft PIA geen schuld aan? Probeer het eens op een krachtigere CPU, bij voorkeur met ondersteuning voor AES, en dan zou je sneller moeten kunnen gaan (als je internet dat toelaat).

Ik heb zelf geen ervaring met PIA maar wel met AirVPN. Daar heb ik eigenlijk nooit last van snelheidsproblemen. Als je twijfelt aan PIA kan je altijd bij AirVPN een 3 dagen trial aanvragen via support, dan kost het je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Thijs? schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:39:
Als je CPU bijna volledig belast is...dan ligt het toch niet aan PIA? Je processor kan het simpelweg niet bijbenen, daar heeft PIA geen schuld aan? Probeer het eens op een krachtigere CPU, bij voorkeur met ondersteuning voor AES, en dan zou je sneller moeten kunnen gaan (als je internet dat toelaat).

Ik heb zelf geen ervaring met PIA maar wel met AirVPN. Daar heb ik eigenlijk nooit last van snelheidsproblemen. Als je twijfelt aan PIA kan je altijd bij AirVPN een 3 dagen trial aanvragen via support, dan kost het je niets.
Ik heb de encryptie wel op AES-256 staan, dat geeft wat extra cpu-belasting.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 37691 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:19:
[...]

Dat ben ik met je eens. Maar ik zou nooit een mening baseren op een enkele test/referentie. Al ruikt dit naar een beperking zodra je van hun netwerk gebruik maakt. Terwijl PIA adverteert met 1gbit routers.

Weet je zeker dat het PIA process niet de CPU (of core) opeet (100% belasting op een core, of alle cores)?

Je lokale harddisk lijkt me ook uitgesloten als je dat ondervind met meerdere http bronnen, gezien je zonder PIA wel op 200mbit uitkomt (dat zou iperf ook kunnen vinden, gezien het "alleen" het netwerk test). Maar dan moet je zeker weten dat je de zelfde mirrors gebruikt (met en zonder PIA).

Ik zou zeker nog even testen met iperf, gewoon als sanity check (sluit browsers uit).

Misschien kan een andere PIA gebruiker in dit topic verifieren of het snel/langzaam is?

Ik host mijn eigen VPN's, geen ervaring met commerciële boeren (en dat wil ik zo houden. ik vertrouw ze voor geen meter).
Heb geen overdreven CPU belasting gezien of gemerkt maar zal het nog eens checken. Heb zelf een behoorlijk krachtige PC (2600X) dus tenzij er iets raars is zal PIA nooit de CPU voltrekken. Ook niet 1 core.

Hopelijk heb ik morgenavond gelegenheid om in iperf te duiken.

Heb inmiddels al wel meer berichten (maar nog niet superveel) gelezen van mensen die tegen vergelijkbaar probleem aanlopen dus denk zelf dat het iets bij PIA is. Zag ook een ticket staan bij PIA support waar iets van 28 mensen aangaven zelfde probleem te hebben.
apollo13 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:46:
@Help!!!!

Hier nog een PIA gebruiker.
Drie tests gedaan, 1e een NL server, 2e Frankrijk en de 3e in Noorwegen.

Bij alle 3 zit mijn cpu rond de 95% belasting bij de download, upload geeft zo'n 45% belasting.
1: download 98Mbs - 2: download 93Mbs - 3:download 88Mbs
De upload zit bij alle 3 rond de 18Mbs.
Mijn Ziggo abbo is: 200 down, 20 up. Zonder PIA bij alle drie de volledige snelheid van mijn abbo.

Het lijkt er op dat de 100 down ongeveer de max is bij PIA. Dit alles getest op mijn HTPC.
CPU Type
AMD A6-7400K Radeon R5, 6 Compute Cores 2C+4G

Oh, ik heb bij elke test de hoofdstad van het desbetreffende land gepakt als test server bij speedtest.net.
Voor de gein Mexico geprobeerd via PIA, download 38Mbs en upload 8Mbs. Afstand lijkt uit te maken, wat ook wel logisch is. Was verbonden via speedtest.net met Mexico city.
Thx.

Wat voor belasting heb je op je CPU bij download zonder PIA ?

Overigens is het, iha en ook bij PIA, normaal dat je bij redelijk dichtbij gelegen servers betere snelheden haalt dan servers ver weg. Echter dat zijn bij mij niet zulke grote verschillen als 200 vs 100 Mbit/s

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
@Help!!!! cpu-belasting zonder PIA is ongeveer 10% lager. Het maakt niet uit of ik AES-128 of 256 gebruik.
Nog even een vergelijking gedaan tussen Firefox en Edge, geen verschillen hier.
Nominale cpu-belasting schommelt hier tussen de 4 en 8%.

Had net nog even een brainwave, even wat gedownload via Usenet met SabNZB.
Belasting van de cpu schommelde rond de 30%. PIA stond aan.... dit snap ik dus even niet.

[ Voor 25% gewijzigd door apollo13 op 07-08-2018 10:16 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Heeft iemand van jullie ook enorme problemen met het displayen van (gelinkte) foto's naar Flickr met NordVPN? Ik kan heel vaak niet eens connectie krijgen met Flickr. Als wel, dan moet ik zeker 4x inloggen en dan nóg is het glitchy. Zonder VPN is het probleem er niet.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

apollo13 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:04:
@Help!!!! cpu-belasting zonder PIA is ongeveer 10% lager. Het maakt niet uit of ik AES-128 of 256 gebruik.
Nog even een vergelijking gedaan tussen Firefox en Edge, geen verschillen hier.
Nominale cpu-belasting schommelt hier tussen de 4 en 8%.

Had net nog even een brainwave, even wat gedownload via Usenet met SabNZB.
Belasting van de cpu schommelde rond de 30%. PIA stond aan.... dit snap ik dus even niet.
Misschien had je bij de andere tests (achtergrond) programma's actief die je bij de Usenet download niet had.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@Help!!!! Nope, was het maar zo, dat zou het kunnen verklaren.
Bij allebei de situaties was de nominale cpu belasting tussen de 4 -8%.
Dit was zowel voor de download test als erna.

Net nog even opnieuw gedaan, wilde het gewoon zeker weten, meten is weten.
Verschil tussen usenet en speedtest blijft in stand.

Ook nog een andere site geprobeerd voor de speedstest: http://speedtest.att.com/speedtest/
Deze geeft dezelfde belasting, ligt dus niet aan speedtest.net

[ Voor 19% gewijzigd door apollo13 op 07-08-2018 17:25 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:33:
Heeft iemand van jullie ook enorme problemen met het displayen van (gelinkte) foto's naar Flickr met NordVPN? Ik kan heel vaak niet eens connectie krijgen met Flickr. Als wel, dan moet ik zeker 4x inloggen en dan nóg is het glitchy. Zonder VPN is het probleem er niet.
Als ik op foto's van Flickr.com zoek op DuckDuckGo en op meerdere van die links klik heb ik geen problemen?

Ik heb geen Flickr account, dus inloggen kan ik je niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TimMer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:59:
[...]

Als ik op foto's van Flickr.com zoek op DuckDuckGo en op meerdere van die links klik heb ik geen problemen?

Ik heb geen Flickr account, dus inloggen kan ik je niet vertellen.
Als ik hier in het fotografietopic plaatjes wil zien die van flickr gelinked zijn, dan krijg ik een roze vlak te zien. Geen enkele flickr-foto laad bij mij met de NordVPN aan. Overigens kijk ik met Firefox.
Zodra ik de NordVPN uitzet, gaat het gewoon goed. Uitermate frustrerend, want ik als fotograaf doe ook veel met Flickr...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:17:
[...]

Als ik hier in het fotografietopic plaatjes wil zien die van flickr gelinked zijn, dan krijg ik een roze vlak te zien. Geen enkele flickr-foto laad bij mij met de NordVPN aan. Overigens kijk ik met Firefox.
Zodra ik de NordVPN uitzet, gaat het gewoon goed. Uitermate frustrerend, want ik als fotograaf doe ook veel met Flickr...
Ik gebruik Chrome; je weet zeker dat het geen caching issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Weet ik zeker. PC reboot werkt niet. CTRL+F5 ook niet. Overigens, op de telefoon heb ik 't ook (Firefox, Firefox Focus, DuckDuckGo en de Ghostery browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:40:
Weet ik zeker. PC reboot werkt niet. CTRL+F5 ook niet. Overigens, op de telefoon heb ik 't ook (Firefox, Firefox Focus, DuckDuckGo en de Ghostery browser).
Dan lijkt het er toch op dat het een combinatie van Firefox icm NordVPN is, op de één of andere manier. Met Chrome dezelfde problemen of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
Leuke discussie op: https://news.ycombinator.com/item?id=17258203

Of het allemaal klopt weet ik niet, maar het is wel leuk om de discussie te volgen. Je mag je na het lezen inderdaad wel afvragen of NordVPN en ProtonVPN niet gewoon uit Litouwen werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 15-08-2018 21:48 ]

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-04 21:50
Ynnoz schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:47:
Leuke discussie op: https://news.ycombinator.com/item?id=17258203

Of het allemaal klopt weet ik niet, maar het is wel leuk om de discussie te volgen. Je mag je na het lezen inderdaad wel afvragen of NordVPN en ProtonVPN niet gewoon uit Litouwen werken.
Interessant stuk. Het blijft natuurlijk een vertrouwensspel, ik betaal een bedrijf dat zegt dat ze niks loggen.
Het is niet te testen tot het fout gaat en dan is de klant de dupe. Zou een groot Cyber Security bedrijf (fox IT etc) kunnen testen of ze echt niet loggen? Of praten we dan over zwaar illegaal hack verhaal.

Wij internet mortals zullen er nooit achter komen ben ik bang.

• EWK
  • Niet online

EWK

CollisionNL schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

Interessant stuk. Het blijft natuurlijk een vertrouwensspel, ik betaal een bedrijf dat zegt dat ze niks loggen.
Het is niet te testen tot het fout gaat en dan is de klant de dupe. Zou een groot Cyber Security bedrijf (fox IT etc) kunnen testen of ze echt niet loggen? Of praten we dan over zwaar illegaal hack verhaal.

Wij internet mortals zullen er nooit achter komen ben ik bang.
Of ze loggen kan alleen server side gezien worden lijkt me. Wie zich als een van de weinigen bewezen heeft is PIA. Die heeft bij meerdere rechtzaken zijn poot stijf gehouden. Bij de andere 1000 aanbieders is het maar de vraag.

Hoi!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Interessant stuk, al moet je wel in gedachten houden dat het qua VPN's allemaal om vertrouwen gaat. Het verhaal komt ook van iemand van PIA, dus niet bepaald neutraal. Echter draagt die wel degelijk een aantal harde zaken aan die terecht twijfel geven aan het vertrouwen.

Dat Proton de mail en VPN als aparte bedrijven doet is niet gek, VPN's zijn vaker verboden en dat mag de mail niet schaden. Dat een startup bij een ander bedrijf (hier het Litouwse Tesonet) ruimte en diensten huurt is ook niet gek, doen ze bijna allemaal tenzij je graag gelooft dat alles bij iemand thuis in de garage begonnen is. Wel gaat er net iets teveel 'fout' bij ProtonVPN als het op Tesonet aankomt; dat later nog steeds HR gedeelte en het Tesonet certificaat voor de Android app.

Tesonet zelf is een groot Litouws IT-bedrijf met allerlei klanten. Of dat echt een datamining co is, dat wordt niet duidelijk maar Litouwen zelf heeft wel degelijk een bewaartermijn dus sowieso geen handige keuze. Of er een directe link tussen Proton en Nord is, wordt ook niet hard gemaakt. Wel dat beiden Tesonet gebruiken voor dezelfde dingen. Dat Panama verhaal van Nord heb ik eigenlijk nooit veel waarde aan gehecht omdat dat land gewoon geen IT-infrastructuur heeft om dat op te zetten. Brievenbusfirma is waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@apollo13

update:

Ben er niet meer aan toegekomen om in iperf te duiken.

Sinds paar dagen werkt PIA echter gelukkig weer gewoon op normale snelheid bij mij en haal weer de 200 Mbit/s. Misschien hebben mijn "low speed complaints" die je via de PIA app kan versturen geholpen.

Hopelijk werkt het bij jou ook weer goed.

Al met al heeft het toch minimaal 2 weken en misschien wel een maand op halve snelheid gewerkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Help!!!! op 17-08-2018 10:05 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XGmode
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 07:38
Ik heb ook lage snelheden gehad met PIA de afgelopen tijd, veel communicatie met hun support. Bleek dat ze een migratie aan het uitvoeren waren naar een andere datacenter. Nu is het weer normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door XGmode op 17-08-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

XGmode schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:08:
Ik heb ook lage snelheden gehad met PIA de afgelopen tijd, veel communicatie met hun support. Bleek dat ze een migratie aan het uitvoeren waren naar een andere datacenter. Nu is het weer normaal.
Thanks! Beetje jammer dat ze dat niet op hun site melden. -O-

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XGmode
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 07:38
Ja, of toen ik contact opnam. Had vanalles met ze uitgezocht, metingen gedaan, etc.
Toen de laatste reactie: oh, dit kan ook door de migratie komen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3MC02010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Is er toevallig iemand die PIA heeft werken icm met unifi usg
ik krijg het maar niet werkend

heb deze handleiding gevolg
https://community.ubnt.co...Ubiquiti-USG/td-p/2044633

maar die blijkt niet te werken
bij mijn niet in iedergeval!

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Er staan wat lifetime deals op StackSocial
https://stacksocial.com/search?cat=477&query=VPN

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wat lijkt jullie de beste keuze? Ik zie dat er al een aantal zijn die Goose VPN hebben gekocht daar, dus ik neig daar naar. Maar ben toch benieuwd naar jullie input.

EDIT: 15% korting met deze code: MYSTERYSALE

Hier een aantal onder elkaar:

GOOSE VPN: Lifetime Subscription
https://stacksocial.com/s...vpn-lifetime-subscription
$39.99

VPNSecure: Lifetime Subscription
https://stacksocial.com/sales/vpnsecure-lifetime-3
$24.99

VPN Unlimited: Lifetime Subscription
https://stacksocial.com/s...ted-lifetime-subscription
$39.99

RA4W VPN: Lifetime Subscription
https://stacksocial.com/sales/ra4w-vpn-lifetime-subscription
$14.99

Adguard Premium: Lifetime Subscription
https://stacksocial.com/s...m-lifetime-subscription-4
$29.99

Ivacy VPN: Lifetime Subscription
https://stacksocial.com/sales/ivacy-lifetime-subscription
$39.99

FastestVPN: Lifetime Subscription
$24.99

[ Voor 3% gewijzigd door Markos op 18-08-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:39
Markos schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:44:

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wat lijkt jullie de beste keuze? Ik zie dat er al een aantal zijn die Goose VPN hebben gekocht daar, dus ik neig daar naar. Maar ben toch benieuwd naar jullie input.

$39.99

$24.99

$39.99

$14.99

$29.99

$39.99

$24.99
Mooie tip, ben ook wel benieuwd of iemand goede ervaringen met 1 van deze aanbieders heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Zijn er mensen die Wireguard hier gebruiken ipv. (open)vpn? Hoewel Wireguard nog in de kinderschoenen staat klinkt het wel als een veiliger alternatief. Ik krijgt het echter nog niet werkend op fedora met mullvad. Ik ga ze binnenkort maar eens een mailtje sturen :)

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

RVE_NL schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:23:
[...]

Mooie tip, ben ook wel benieuwd of iemand goede ervaringen met 1 van deze aanbieders heeft.
Prima ervaringen met Windscribe al een jaartje. Aanrader! Staat er ook bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1036995 op 19-08-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Markos schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:44:

$39.99

$24.99

$39.99

$14.99

$29.99

$39.99

$24.99
Is dit niet een beetje "too good to be true"? Voor bedragen dan vaak lager liggen dan jaarbedragen, krijg je nu levenslang VPN? Ik heb zo mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Tigertje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:24:
[...]

Is dit niet een beetje "too good to be true"? Voor bedragen dan vaak lager liggen dan jaarbedragen, krijg je nu levenslang VPN? Ik heb zo mijn twijfels.
Ze kunnen ophouden met bestaan, en het is meestal 10 jarig. Risico wat je neemt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

573712

Dit is geen vpn maar een adblocker.

Zelf heb ik van die website de lifetime Windscribe. Kan 'm alleen maar aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Oké ik twijfel nu vooral tussen Goose VPN en Windscribe.
5 jaar zijn bij beide even duur maar bij Goose VPN kun je dan natuurlijk beter lifetime pakken. Als ik Windscribe kies, dan kies ik 5 jaar. Want lifetime kost bij Windscribe het dubbele.
Lifetime is natuurlijk leuker, maar wellicht heb ik over 5 jaar compleet andere eisen. Dus met 5 jaar kan ik ook wel leven.

GOOSE VPN:
Lifetime: $39.99
5-Yr: $34.99

Windscribe VPN:
Lifetime: $69

Ik wil hier VPN mee gebruiken:
- FreeNAS
- Streaming op Raspberry Pi > Kodi
- Torrents (PC/Mac)
- Android (op vakantie)

- Ik gebruik geen netflix, dus dat maakt mij niets uit.

Kan ik aan de hand van deze eisen een knoop doorhakken?

- Beide ondersteunen een onbeperkt aantal verbindingen
- Beide ondersteunen OpenVPN (volgens mij erg handig (noodzakelijk?) voor FreeNAS en Kodi)

Hoe stabiel zijn beide verbindingen? Ik moet nog even uitzoeken hoe dit zit, maar het zou onhandig zijn wanneer de VPN verbinding verbreekt op de FreeNAS/RPi en vervolgens dus niet opnieuw verbindt (en 24/7 aan staat). Ik heb op dit moment geen idee hoe zoiets in zijn werking gaat, zal vast wel het een en ander in te stellen zijn.

Of een andere provider kan natuurlijk ook. Mocht iemand een andere aanbevelen, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Volgens nog staan er best wat ervaringen van beide partijen in dit topic ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dat klopt, over Goose VPN lees ik hier maar enkele berichten en die zijn positief. Maar op andere plekken lees ik dan weer negatieve verhalen over Goose VPN.
En windscribe staat in dit topic idd ook wel wat info over maar wat ik begrepen heb hebben zij hun verbinding dit jaar verbeterd en na die verbetering lees ik niet heel veel inhoudelijke berichten over windscribe hier.

Plus volgens mij zijn de ervaringen hier vooral i.c.m. de Windows app. Bij mij is freenas het belangrijkste en daarna Kodi (raspberry pi)

[ Voor 15% gewijzigd door Markos op 20-08-2018 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 23:55
Als vervolg op mijn eerdere vraag en antwoord.

Het is gelukt om toch Netflix te kijken via mijn internet provider, terwijl ik toch een netwerk brede NordVPN actief heb op het apparaat waar ik Netflix op kijk.

De oplossing die ik werkt wil ik hier delen:
For one, following the guidance of /u/knox203 and others in the discussion thread,
1. Install the pfBlockerNG package
2. Firewall -> pfBlockerNG -> IPv4
3. Create an an alias for the Amazon AWS streaming addresses Format: Automatic, State: ON, Source: https://ip-ranges.amazonaws.com/ip-ranges.json, Header/Label: amazonaws, List Action: Alias Native
4. Create an alias for Netflix Format: Whois, State: ON, Source: AS2906, Header/Label: netflix, List Action: Alias Native
5. Under pfBlockerNG -> Update run the update.
6. Firewall -> Rules -> LAN
7. Create 2 rules, one for each alias, that Pass to the Destination with Single host or alias to pfB_amazonaws & pfB_netflix, and then under Advanced Options -> Gateway: WAN.
8. Restart the firewall when prompted to do so.
For the other,
1. Create an OpenVPN server on the pfSense box.
2. Firewall -> Aliases -> IP
3. Create an alias for the subnet of that OpenVPN network.
4. Firewall -> Rules -> Floating
5. Create a Pass rule with Interface: WAN & OPT1, Source: the alias made in 3, Advanced Options -> Gateway: WAN.
Bron
@RobertMe, @Tigertje, @Thijs?

Komt er op neer dat ik toch alle Amazonaws ip ranges toegang geef over mijn netwerk. Dat zijn er een flink aantal, maar ik ben tenminste op de hoogte wat ik toegang geef en waarvoor ik de toegang toelaat op mijn netwerk. Daarnaast is de bron van ip adressen is betrouwbaar want het is van Amazon zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door MuVo op 20-08-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21
Markos schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 01:08:
Oké ik twijfel nu vooral tussen Goose VPN en Windscribe.
5 jaar zijn bij beide even duur maar bij Goose VPN kun je dan natuurlijk beter lifetime pakken. Als ik Windscribe kies, dan kies ik 5 jaar. Want lifetime kost bij Windscribe het dubbele.
Lifetime is natuurlijk leuker, maar wellicht heb ik over 5 jaar compleet andere eisen. Dus met 5 jaar kan ik ook wel leven.

GOOSE VPN:
Lifetime: $39.99

Windscribe VPN:
Lifetime: $69
5-jaar Windscribe is volgens mij niet meer beschikbaar (althans bij mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:59
MuVo schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:07:
...
Komt er op neer dat ik toch alle Amazonaws ip ranges toegang geef over mijn netwerk. Dat zijn er een flink aantal, maar ik ben tenminste op de hoogte wat ik toegang geef en waarvoor ik de toegang toelaat op mijn netwerk. Daarnaast is de bron van ip adressen is betrouwbaar want het is van Amazon zelf.
Dat is inderdaad de oplossing die ik in screenshots had neergezet. Je kan dit eventueel nog verder inperken door devices die je Netflix-able wil maken in een groep te zetten, en alleen die groep op deze regels toe te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 23:55
Thijs? schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:36:
[...]

Dat is inderdaad de oplossing die ik in screenshots had neergezet. Je kan dit eventueel nog verder inperken door devices die je Netflix-able wil maken in een groep te zetten, en alleen die groep op deze regels toe te passen.
Je bedoelt deze post: Thijs? in "VPN: Het grote VPN discussietopic" Ik zie nu pas wat je bedoelde met de sceenshots en PfBlocker. Toen ik jou post las begreep ik de oplossing niet goed, maar nu je het zegt zie ik dat het precies de oplossing is die ik nu ergens anders ben tegengekomen. :X

Nu verduidelijken jou screenshots wel de oplossing, bedankt! :)

Daarnaast vindt ik het een goede tip om Netflix clients in een aparte groep te zetten, ik ga dit toepassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hoe werkt dat via Stacksocial ?
Moet ik de checkout op goed vertrouwen doorlopen, en dan ?
krijg je een promocode, of wordt je direct doorgezet naar (goose) in mijn geval ?

Ik krijg er niet echt hoogte van, en google maakt me ook niet wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21
FreshMaker schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 03:05:
Hoe werkt dat via Stacksocial ?
Moet ik de checkout op goed vertrouwen doorlopen, en dan ?
krijg je een promocode, of wordt je direct doorgezet naar (goose) in mijn geval ?

Ik krijg er niet echt hoogte van, en google maakt me ook niet wijzer
Je checkout verloopt soepel, vervolgens krijg je een voucher in je account van Stacksocial, deze kun je vervolgens invoeren bij de VPN account. Ik heb zojuist Windscribe aangeschaf en mijn voucher kon ik invoeren op mijn account van Windscribe (via de website)

Deze werd direct geaccepteerd en vervolgens enkele seconden later gaf de app ook aan dat ik een x-jarig abonnement had met unlimited data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

@king006 @l3art @Speedboot +andere met Goose VPN: Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met Goose VPN op een Raspberry Pi met Kodi? Ik vind hier alleen slechte ervaringen over, maar dat zijn wel oudere berichten.

@werphengel @B477B0Y @TonVH @Anoniem: 1036995 @The Chosen One @Converted007 @DedSec85 +andere met Windscribe: exact dezelfde vraag als hierboven :) Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met Windscribe op een Raspberry Pi met Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 12:04

TRaSH

koffie ?

Wat heeft een RaspberryPi+Kodi te maken met VPN ?
of wil je de RaspberryPi ook gebruiken als een soort tussen route voordat je het internet op gaat ?
Of is het puur om de add-ons die je gebruikt om te streamen ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-05 18:26
@Markos,

Ik heb geen ervaringen met Goose VPN in combi met Raspberry Pi en Kodi. Kun je zoals @TRaSH vraagt eens aangeven wat je exact wil gaan doen/proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja voor streaming. Voorheen had ik PIA en gebruikte ik vpn manager. Goose staat daar niet tussen, wel user defined, maar dat werkt niet bij veel mensen. Echter zijn die berichten weer oud. Ik heb al contact gehad met de klantenservice van Goose maar die zeggen dat ze nergens problemen mee hebben, maar dat zullen ze natuurlijk altijd zeggen.

Het handigste is natuurlijk een 30 dagen trial nemen maar dan is de stacksocial deal voorbij. En de vorige was volgens mij in maart, dus dan koop ik het liever meteen. Dus daarom hoop ik dat er hier mensen zijn met gebruikerservaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
Markos schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:44:
Ja voor streaming. Voorheen had ik PIA en gebruikte ik vpn manager. Goose staat daar niet tussen, wel user defined, maar dat werkt niet bij veel mensen. Echter zijn die berichten weer oud. Ik heb al contact gehad met de klantenservice van Goose maar die zeggen dat ze nergens problemen mee hebben, maar dat zullen ze natuurlijk altijd zeggen.

Het handigste is natuurlijk een 30 dagen trial nemen maar dan is de stacksocial deal voorbij. En de vorige was volgens mij in maart, dus dan koop ik het liever meteen. Dus daarom hoop ik dat er hier mensen zijn met gebruikerservaringen :)
VPN Manager en GooseVPN waren voor mijzelf geen goed koppel. Ze staan er inderdaad niet tussen en andere opties werken ook niet. Uiteindelijk echt heel veel persoonlijk hulp gehad, de klantenservice is top. Maar dit mocht niet baten.

Kleine kanttekening. Van die beste man kreeg ik dan wel te horen dat GooseVPN in combinatie met een Raspberry Pi eigenlijk nooit geen problemen geeft. Ikzelf heb een simpele Android Box met LibreElec draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 12:04

TRaSH

koffie ?

@Markos

Wil je de software installeren op de RaspberryPi ?
zodat alle verkeer van de Pi over de VPN draait ?
Onthoud wel dat het veel kracht kost voor de RaspberryPi als daar de VPN software op moeten draaien en daardoor de snelheid niet ten gunste komt.

Gaat het om het streamen van bv Netflix ?
of gaat het om de niet te mogen besproken worden add-ons(die ook niet te vinden zijn op de officiele kodi forum) ?
Als het de laatste is dan ligt het probleem het grootst bij de add-ons en de servers van hun,
en zal je het toch echt daar moeten zoeken.
Je bent niet echt duidelijk waarom en waarvoor en zal je er volgens mij nooit een duidelijk antwoord op kunnen krijgen.

En als het werkt heeft met PIA waarom overstappen ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

GovertNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:04:
[...]

VPN Manager en GooseVPN waren voor mijzelf geen goed koppel. Ze staan er inderdaad niet tussen en andere opties werken ook niet. Uiteindelijk echt heel veel persoonlijk hulp gehad, de klantenservice is top. Maar dit mocht niet baten.

Kleine kanttekening. Van die beste man kreeg ik dan wel te horen dat GooseVPN in combinatie met een Raspberry Pi eigenlijk nooit geen problemen geeft. Ikzelf heb een simpele Android Box met LibreElec draaien.
Ik kwam wel dit topic tegen met een aangepaste vpn manager. Hier staat Goose VPN wel in (alleen maar Goose VPN zelfs)
http://community.goosevpn...opic/kodi-add-on-release/

@TRaSH Zoals ik eerder al zei ;) niet voor Netfdlix maar andere streaming op kodi. En ook geo locked add-ons voor kodi die niet werken in Nederland. PIA heeft geen aanbiedingen nu en Goose en Windscribe zijn goedkoop. Omdat ik geen groot VPN gebruiker ben vind ik goedkoop wel een vereiste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
Markos schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:25:
[...]

Ik kwam wel dit topic tegen met een aangepaste vpn manager. Hier staat Goose VPN wel in (alleen maar Goose VPN zelfs)
http://community.goosevpn...opic/kodi-add-on-release/

@TRaSH Zoals ik eerder al zei ;) niet voor Netfdlix maar andere streaming op kodi. En ook geo locked add-ons voor kodi die niet werken in Nederland. PIA heeft geen aanbiedingen nu en Goose en Windscribe zijn goedkoop. Omdat ik geen groot VPN gebruiker ben vind ik goedkoop wel een vereiste :)
Klopt die aangepaste VPN Manager. Werkte alleen ook niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb ook geen Raspberry Pi , dus geen ervaring.
Over Goose ben ik nog steeds tevreden. Ik heb een half jaar geleden ook de Stacksocial 5 yrs aan ieding gekocht.
Ondertussen heeft Goose wel problemen om Netflix ip adressen in US te krijgen. De huidige werken niet en worden door Netflix geblokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1102039

*knip*. Spam.

[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 27-08-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TimMer schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:49:
[...]

Dan lijkt het er toch op dat het een combinatie van Firefox icm NordVPN is, op de één of andere manier. Met Chrome dezelfde problemen of niet?
Hmmm, ondanks ik anti-google ben, maar ook anti Edge, heb ik toch maar Chrome geinstalleerd en alle privacysettings gezet zoals het kan. Ik heb dezelfde addons geinstalleerd zoals bij Firefox (disconnect, ghostery, uBlock Origin, Privacy Badger, CookieAutoDelete, Decentral Eyes en HTTPS everywhere) en ik kan mededelen dat Flickr gewoon werkt met Chrome 8)7
Chrome is ook nog eens vele malen sneller dan Firefox....Jarenlang heb ik Firefox als de heilige graal onder de browsers gezien...moet ik dan nou echt Chrome de voorkeur gaan geven?

Overigens, Origin en Discord haperen wel echt enorm met NordVPN enabled. Battlefield 1 draait ook niet echt super smooth dan...

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 27-08-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Hmmm, ondanks ik anti-google ben, maar ook anti Edge, heb ik toch maar Chrome geinstalleerd en alle privacysettings gezet zoals het kan. Ik heb dezelfde addons geinstalleerd zoals bij Firefox (disconnect, ghostery, uBlock Origin, Privacy Badger, CookieAutoDelete, Decentral Eyes en HTTPS everywhere) en ik kan mededelen dat Flickr gewoon werkt met Chrome 8)7
Chrome is ook nog eens vele malen sneller dan Firefox....Jarenlang heb ik Firefox als de heilige graal onder de browsers gezien...moet ik dan nou echt Chrome de voorkeur gaan geven?

Overigens, Origin en Discord haperen wel echt enorm met NordVPN enabled. Battlefield 1 draait ook niet echt super smooth dan...
Chrome rendering is meestal sneller dan Firefox inderdaad, zal met de engine te maken hebben. Ik ben ook geen fan van het bedrijf Google (daarom qua zoeken ook overgestapt op DuckDuckGo), maar helemaal eraan ontkomen doe je simpelweg niet, al is het maar door Android.

Even een tip: beetje onzinnig om zo'n enorme vracht antitracking extensions te gebruiken. Grote kans dat die niet gezellig samenspelen en daarmee problemen veroorzaken. Ook nog eens een onnodige performance hit: iedere pagina die je laadt moet eerst door al die extensions heen.

Ik gebruik uBlock samen met DuckDuckGo plugin (privacy + standaard zoekmachine) voor privacy, meer dan voldoende voor goede privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 19:11

The Chosen One

Zie signature!

Chrome vele malen sneller? Niet sinds Quantum.
Gebruik ook geen google meer, en android heb ik sinds mijn 1e telefoon altijd vermeden.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-04 19:37
Ik zit te denken om NordVPN aan te schaffen. Deze hebben een 100% no log policy. Kost $99 elk jaar.
Nu een sale bij NordVPN.com 77% korting (3 jaar $99)

Alleen kan ik het niet direct op mijn modem/router installeren :( omdat Fritzbox dat niet ondersteund. Wat jammer is..

Nu heb je op hun website veel tutorials hoe je moet inrichten. Maar wat is de beste methode voor Windows 10 en het meest veilige?

Je hebt bij sommige protocols
"Although technically you can use the L2TP/PPTP protocol, it has serious security flaws. Whenever possible, we recommend choosing OpenVPN or IKEv2/IPSec instead."

Maar heb het gevoel is niet helemaal veilig. Wou eigenlijk op modem laag. Maar goed kan niet alles hebben.

Vraag me wel af hoeveel snelheid ik er op verlies? Heb een 100mb/s DSL Verbindung.

[ Voor 38% gewijzigd door theduke1989 op 29-08-2018 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

theduke1989 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 06:34:Alleen kan ik het niet direct op mijn modem/router installeren :( omdat Fritzbox dat niet ondersteund. Wat jammer is..
[...]
Maar heb het gevoel is niet helemaal veilig. Wou eigenlijk op modem laag. Maar goed kan niet alles hebben.

Vraag me wel af hoeveel snelheid ik er op verlies? Heb een 100mb/s DSL Verbindung.
Je kan best alles hebben, kost wel een kleine investering :)
Ik heb achter mijn Fritz! een ASUS router gehangen, die native een open VPN client kan draaien.
De Fritz gebruik ik als modem en voor voor telefonie (DECT, antwoordapparaat enz.) en voor het gast WiFi-netwerk, de ASUS voor mijn eigen LAN.
Maar ik heb slechts een 20 mbps lijntje, dat scheelt ;)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TimMer schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:39:
[...]

Chrome rendering is meestal sneller dan Firefox inderdaad, zal met de engine te maken hebben. Ik ben ook geen fan van het bedrijf Google (daarom qua zoeken ook overgestapt op DuckDuckGo), maar helemaal eraan ontkomen doe je simpelweg niet, al is het maar door Android.

Even een tip: beetje onzinnig om zo'n enorme vracht antitracking extensions te gebruiken. Grote kans dat die niet gezellig samenspelen en daarmee problemen veroorzaken. Ook nog eens een onnodige performance hit: iedere pagina die je laadt moet eerst door al die extensions heen.

Ik gebruik uBlock samen met DuckDuckGo plugin (privacy + standaard zoekmachine) voor privacy, meer dan voldoende voor goede privacy.
Hmmm te vroeg gejuicht. Ik kan wel gelinkte plaatjes zien nu, en ik kan ook inloggen op flickr, maar ik kan niks uploaden. Hij blijft dan connections refusen....ook zonder die enorme vracht aan plugins.

Overigens snap ik je punt, maar een beetje performance wil ik wel inleveren als daardoor minder through the cracks slipt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:57:
[...]

Hmmm te vroeg gejuicht. Ik kan wel gelinkte plaatjes zien nu, en ik kan ook inloggen op flickr, maar ik kan niks uploaden. Hij blijft dan connections refusen....ook zonder die enorme vracht aan plugins.
Ik zou maar eens een clean install doen van Chrome, eerst alle oude rotzooi weggooien middels CCleaner of iets dergelijks. Ik lees namelijk nergens anders over problemen met NordVPN en Flickr, dus het lijkt mij nogal stug dat het aan die specifieke combinatie ligt.

Speelt het probleem ook op andere apparaten? Bijvoorbeeld ook op een Android smartphone of tablet?
Overigens snap ik je punt, maar een beetje performance wil ik wel inleveren als daardoor minder through the cracks slipt :)
Begrijp ik, maar het kan dus zijn dat ze elkaar dusdanig in de weg zitten dat geen van allen correct functioneert. Zo merkte ik al problemen tussen uBlock en Ghostery die tegelijkertijd om het blokkeren van bepaalde Javascripts vochten en daarmee beiden een error eruit gooiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Op mijn telefoon is het inderdaad ook :'( Net cleane install gedaan, zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:26:
Op mijn telefoon is het inderdaad ook :'( Net cleane install gedaan, zelfde probleem.
En als je andere DNS-servers instelt in de NordVPN applicatie?

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Een recente PIA blogpost over consumentenrouters die hardware acceleration ondersteunen, handig als je OVPN in je router wil draaien en je een snelle internetaansluiting hebt:

https://www.privateintern...or-routers-using-openvpn/

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53

Videopac

Rommelt wat aan.

hp-got schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:18:
Een recente PIA blogpost over consumentenrouters die hardware acceleration ondersteunen, handig als je OVPN in je router wil draaien en je een snelle internetaansluiting hebt:

https://www.privateintern...or-routers-using-openvpn/
Zeker interessant, alleen jammer dat juist de routers met een Broadcom chipset niet ondersteund worden door OpenWrt: het is een gesloten chipset. Een andere oplossing kan zijn om het via de NAS (indien aanwezig en indien voorzien van een CPU die hardwarematige encryptie ondersteund) of door gebruik te maken van een SBC die dit ondersteund, zoals de Odroid C2.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:00

Apie!

Newer, better & confusinger

Heeft ie nou een heel consequent typefoutje gemaakt in dat artikel? Ik kan de RT-86U AC2600 version niet vinden namelijk. Wel de AC2900 versie.

Ook ben ik wel benieuwd naar hoeveel mbit/s de Broadcom A53 er uit weet te persen, en dus wat de maximale snelheid zou zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Apie! op 30-08-2018 12:03 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TimMer schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:42:
[...]

En als je andere DNS-servers instelt in de NordVPN applicatie?
En op Chrome werkt het nu weer niet :'(

Andere DNS heb ik geprobeerd: 1.1.1.1 en 1.0.0.1, werkt ook niet :'(
EDIT: oh op de NordVPN app op de telefoon kan ik nergens een andere DNS instellen...

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 30-08-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:56:
[...]

En op Chrome werkt het nu weer niet :'(
Dit verhaal wordt met de minuut aparter; eerst gedeeltelijk wel, nu helemaal niet? Al meerdere servers geprobeerd?

Niemand anders hier met NordVPN die Flickr gebruikt?
Andere DNS heb ik geprobeerd: 1.1.1.1 en 1.0.0.1, werkt ook niet :'(
Ok.
EDIT: oh op de NordVPN app op de telefoon kan ik nergens een andere DNS instellen...
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Probeer het eens zonder Cybersec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tigertje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:49:
OK dat was 't em dus :F Vreemd dat hij met cybersec soms wel werkt met Chrome. Bedankt voor de tip! @TimMer Ja ik vond 't net zo vreemd als jij, maar kep dus een workaround: cybersec uitlaten. Wellicht lost dit ook de issues op die ik heb met Battlefield 1 en origin en discord; elke keer als ik de VPN aanzette kon origin niet in de online-modus komen en werd ik tig keer uit discord geknikkerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Tigertje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:49:
Deathchant schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:29:
[...]

OK dat was 't em dus :F Vreemd dat hij met cybersec soms wel werkt met Chrome. Bedankt voor de tip! @TimMer Ja ik vond 't net zo vreemd als jij, maar kep dus een workaround: cybersec uitlaten. Wellicht lost dit ook de issues op die ik heb met Battlefield 1 en origin en discord; elke keer als ik de VPN aanzette kon origin niet in de online-modus komen en werd ik tig keer uit discord geknikkerd...
Ik had sowieso wel verwacht dat iemand die complexe technologieën als VPN gebruikt dit soort fratsen direct uitzet wegens niet transparant. Weer wat geleerd dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
TimMer schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:49:
[...]

[...]

Ik had sowieso wel verwacht dat iemand die complexe technologieën als VPN gebruikt dit soort fratsen direct uitzet wegens niet transparant. Weer wat geleerd dus. :P
Ik had 'm ook aanstaan en nu ook niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@TimMer Ik ben je dankbaar voor het meedenken de afgelopen posts, maar je laatste comment komt redelijk zuur over. VPN is een complexe techniek, dus moet iemand exact alles erover weten...Had ik niet verwacht, maar goed... Ook ík heb dan bij deze wat geleerd...

[ Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 01-09-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:05:
@TimMer Ik ben je dankbaar voor het meedenken de afgelopen posts, maar je laatste comment komt redelijk zuur over. VPN is een complexe techniek, dus moet iemand exact alles erover weten...Had ik niet verwacht, maar goed... Ook ík heb dan bij deze wat geleerd...
Mijn reactie was niet zuur, ik was er simpelweg vanuit gegaan dat je die optie allang had geprobeerd. Standaardregel op Tweakers: eerst zelf proberen en uitzoeken, dan pas vragen.

Ik sta er gewoon van te kijken dat notabene een Tweaker niet even de moeite heeft genomen die schakel uit te proberen, al helemaal omdat die optie volledig ontransparant is. Verbazing dus, meer niet.

Kennelijk wederom een teken dat ik eigenlijk niets meer op Tweakers te zoeken heb: iemand helpen die, zo blijkt uiteindelijk, te beroerd is om een kleine rij opties uit te proberen en er uiteindelijk nog stank voor dank voor krijgen ook.

En ja: deze reactie is zuur.

[ Voor 20% gewijzigd door TimMer op 01-09-2018 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TimMer schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:54:
[...]

Mijn reactie was niet zuur, ik was er simpelweg vanuit gegaan dat je die optie allang had geprobeerd. Standaardregel op Tweakers: eerst zelf proberen en uitzoeken, dan pas vragen.

Ik sta er gewoon van te kijken dat notabene een Tweaker niet even de moeite heeft genomen die schakel uit te proberen, al helemaal omdat die optie volledig ontransparant is. Verbazing dus, meer niet.

Kennelijk wederom een teken dat ik eigenlijk niets meer op Tweakers te zoeken heb: iemand helpen die, zo blijkt uiteindelijk, te beroerd is om een kleine rij opties uit te proberen en er uiteindelijk nog stank voor dank voor krijgen ook.

Really ?

Ik heb dit zo een beetje gevolgd ( en terug gelezen ) en @Deathchant heeft wel degelijk van alles getest.
En nu val je over het wel/niet uitzetten van een optie ?

Ik mag echt hopen dat jij altijd alles in één keer goed doet, en hoe fantastisch jouw leven hierdoor geworden is, want zuur ... ja dat is het echt wel !

Ik begrijp je frustratie als iets niet helemaal loopt zoals je denkt, maar er zijn dan 'ergere' topics om je te ventileren

* FreshMaker houd zich even af om jouw posthistorie door te lopen op misstapjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
TimMer schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:54:
[...]

Ik vind je reactie wel wat streng hoor.
In de afgelopen maanden heb ik regelmatig gezocht naar de effecten en effectiviteit van de CyberSec en pas recent lees ik er over dat er nogal wat fout positieven bij zouden zitten en dat je het niet persé hoeft aan te zetten als je ook al uBlock gebruikt oid.
En zo is mijn gedachte gang ook gegaan: ik las min of meer bij toeval over de fout positieven, dacht aan deze discussie en ben gaan kijken naar de probleemsites die hier werden genoemd. Toen zag ik een patroon. Anders had ik 'm waarschijnlijk aan laten staan want ik was met er niet van bewust dat bepaalde problemen op websites mogelijk hierdoor werden veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-04 23:29
Denken jullie dat het nodig is om een VPN te gebruiken voor het downloaden van Torrents?
Welke VPN raden jullie daarvoor aan? Ben geen heavy torrent user, maar ik download wel eens film en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@d0nny41 Dat was voor mij vanaf 1 mei dé reden om toch voor een VPN te betalen. Voor 99 dollar 3 jaar een VPN abbo te hebben vind ik een goeie deal. NordVPN had ik gekozen omdat die volgens vele reviews de beste was. Geen logging, geen history, hoofdkantoor in Panama (dus geen rare wetten die zeggen data te harvesten)... Ik weet ff niet meer welke site die review te vinden was. Was zo'n excelletje met rooie en groene vakjes die per onderwerp aangaven of het goed in orde was. Heb ik volgens mij gewoon in dit topic gevonden.

Met NordVPN je 5 verschillende devices tegelijkertijd gebruiken en je kunt een shitload aan servers kiezen. Als je youtube content kijkt dat geblokkeerd is, kun je naar een server connecten van bijvoorbeeld Amerika en dan kun je 't wél kijken :)

Gamen gaat ook gewoon goed mits je idd die Cybersec optie uitzet in de software.
Tis ook gewoon handige software; je geeft 1x je gebruikersgegevens op en je start em met Windows en gaan met die banaan.
Enige nadeel: je moet je met je emailadres registreren en met PayPal betalen en je kunt niet anoniem betalen (dus in the end hebben ze toch je adresgegevens).

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.