[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.972 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
beste alle, SetupVPN hoe ervaren jullie deze maatschappij?

Want het nadeel is dit is bij de gerugleerde government bedrijf??Governing Law and Jurisdiction
You agree to comply with all laws, rules and regulations applicable to your downloading or use of the Software available on or through this Site.

These Terms of Service will be governed by and construed in accordance with the laws of United States of America, without giving effect to any principles of conflicts of laws. You and SetupVPN each agree to submit to the personal and exclusive jurisdiction of the courts located in Coral Gables, United States of America.

Dus niet zoals NordVPN dat er niks opgeslagen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Deathchant schreef op zondag 2 september 2018 @ 00:32:
@d0nny41 [...] Ik weet ff niet meer welke site die review te vinden was. Was zo'n excelletje met rooie en groene vakjes die per onderwerp aangaven of het goed in orde was. Heb ik volgens mij gewoon in dit topic gevonden.
https://thatoneprivacysite.net/vpn-section/ :9

@theduke1989 zie ook deze site. Komt er best goed uit, alleen inderdaad de juristiction is rood.
Ik zou er weg blijven.

[ Voor 14% gewijzigd door EWK op 02-09-2018 13:22 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
d0nny41 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:13:
Denken jullie dat het nodig is om een VPN te gebruiken voor het downloaden van Torrents?
Welke VPN raden jullie daarvoor aan? Ben geen heavy torrent user, maar ik download wel eens film en series.
Via stacksocial zie je regelmatig goede deals voorbij komen
Goose, NordVPN zijn volgens collega-tweakers goed

Ikzelf heb AIRvpn, deze geeft bij speciale ( US ) feestdagen wel eens kortingen tot 50%
Mullvad is er één die nooit kortingen geeft ( of je moet via crypto betalen, dan 10%

Maar zie de posthistory, je bent bij allen afhankelijk van hun 'goede bedoelingen' wat betreft logging en inzage in je verkeer.

Het veiligste is zelf een vpn hosten, en die te gebruiken.
Maar dan kom je in de knoop met je downloadgedrag .. maar volgens mij is het helpen in illegale activiteiten niet toegestaan op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

FreshMaker schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:03:
[...]
Ikzelf heb AIRvpn, deze geeft bij speciale ( US ) feestdagen wel eens kortingen tot 50%
Mullvad is er één die nooit kortingen geeft ( of je moet via crypto betalen, dan 10%
Het wachten is weer op cybermonday.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:12
EWK schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:21:
[...]

Het wachten is weer op cybermonday.
Ik denk dat de volgende kortingsperiode bij airvpn in november is, met Thanksgiving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
EWK schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:21:
[...]Het wachten is weer op cybermonday.
baco101 schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:26:
[...]
Ik denk dat de volgende kortingsperiode bij airvpn in november is, met Thanksgiving
Dat is hetzelfde weekend :+

AIRvpn was de hele week erna nog met de actie actief.
Ik heb inderdaad nog tot een paar dagen erna mijn abo daar lopen, geen klachten whatsoever
Your subscription will expire in 84 days (November 26, 2018).
Maar ook zonder kortingen, is 54€ een prima prijs voor hun dienst.
portfowarding werkt als een zonnetje, Snelheden zijn acceptabel ( ik zit regelmatig op 150/175 download, van de 250Mb op mijn provider )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Aangezien ik niet kon achterhalen of een router met Broadwell chip in staat zou zijn om mijn 500Mb glasvezel helemaal te benutten met OpenVPN, heb ik als test nu een mini-pc (i7-8550U / 16Gb) draaien voor NordVPN.

Openssl speed-test zonder AES-ni :
code:
1
2
3
$ OPENSSL_ia32cap="~0x200000200000000" openssl speed -elapsed -evp aes-128-ecb
type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes  16384 bytes
aes-128-ecb     343212.49k   392907.93k   402153.56k   406878.89k   409045.67k   410091.52k

Openssl speed-test met AES-ni :
code:
1
2
3
$ openssl speed -elapsed -evp aes-128-ecb
type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes  16384 bytes
aes-128-ecb     968610.65k  4138576.85k  5634441.56k  5910323.88k  5981159.42k  6000039.25k

Vooralsnog draait het lekker. Ik download met de maximale 500Mb met een (1) cpu usage van max 60%, en nog geen issue gehad dat ik sites niet kon laden.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:12
FreshMaker schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:57:
[...]

[...]

Dat is hetzelfde weekend :+

AIRvpn was de hele week erna nog met de actie actief.
Ik heb inderdaad nog tot een paar dagen erna mijn abo daar lopen, geen klachten whatsoever

[...]

Maar ook zonder kortingen, is 54€ een prima prijs voor hun dienst.
portfowarding werkt als een zonnetje, Snelheden zijn acceptabel ( ik zit regelmatig op 150/175 download, van de 250Mb op mijn provider )
Ik verleng altijd met black friday :-). Ben ook tevreden bij airvpn, snelheden zijn ook een stuk naar omhoog gegaan tov vroeger.
Netflix usa heb je nu ook terug.
Enkel heeft mikrotik geen deftige openvpn ondersteuning maar dat staat los van airvpn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Is het iemand gelukt om goosevpn op pfsense te installeren?
Is er een handleiding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
Als je op modem/router basis geen VPN kan zetten heeft het nog nut om VPN aan te schaffen?

Ik heb een Fritzbox. En dat ondersteunt weer geen VPN diensten. En op cliënt basis moet je telkens PC aan hebben denk ik .

Ik heb Fritzbox(Modem) - Router E1200, en alle Apparaten zijn aangesloten op router die een andere range heeft ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:07:
Als je op modem/router basis geen VPN kan zetten heeft het nog nut om VPN aan te schaffen?
Ligt er maar aan wat je wilt doen.
Je kan niet alle verkeer door de tunnel sturen dan, dus apparaten in jouw netwerk kunnen altijd ergens iets lekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@theduke1989 Ik heb ook een fritzbox en heb daarnaast net een mini-pc (Ubuntu 18.04 Desktop) gehangen met een VPN. Vanaf die mini-pc ben ik nu aan het testen hoe het gaat met surfen, youtube, netflix en downloads. Ik vind het nog te vroeg om meteen het hele netwerk achter een VPN te hangen. Ik hoor het geklaag al van vrouw- en zoonlief als ' iets' het niet doet :/ Daarvoor wil ik dus eerst iets meer ervaring opdoen. De volgende stap is een pfsense router achter de fritzbox en dan stapsgewijs alles achter VPN hangen.

Het is dus wat @FreshMaker zegt: Ik kan niet alle verkeer door de tunnel sturen dan, maar als ik dat (voorlopig) acceptabel vind, is dat goed genoeg. Je moet je dus afvragen welke activiteiten je wilt afschermen, waarom, voor wie en hoe.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
@FreshMaker ik wil een secure, untraced network hebben. Ik doe eigenlijk niks met download alleen stream Netflix etc.

Maar wil dit op een veilige manier. De reden dat ik het op een router/modem niveau wil is omdat ik niet telkens mijn pc moet aandoen om een VPN network te maken (Want dat kost extra stroomverbruik). Daarnaast zal het waarschijnlijk dus alleen voor de DESKTOP gelden? en niet voor de andere network.

Mijn fritzbox zit op een andere range dan mijn router waarop de PC ook aangesloten is. De fritzbox is alleen voor het internet en de gastennetwerk.

@Apie! ik zit er ook aan te kijken AirVPN werkt met OpenVPN en OPENVPN kan je op een Rpi draaien wat ideaal. maar hoe gaat het dan? Want de modem zit alsnog voor de Rpi dus dan lijkt het me alsnog niet dat het veilig is? Ik moet het ook echt bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 04-09-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
theduke1989 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:11:
@FreshMaker ik wil een secure, untraced network hebben. Ik doe eigenlijk niks met download alleen stream Netflix etc.

Maar wil dit op een veilige manier. De reden dat ik het op een router/modem niveau wil is omdat ik niet telkens mijn pc moet aandoen om een VPN network te maken (Want dat kost extra stroomverbruik). Daarnaast zal het waarschijnlijk dus alleen voor de DESKTOP gelden? en niet voor de andere network.

Mijn fritzbox zit op een andere range dan mijn router waarop de PC ook aangesloten is. De fritzbox is alleen voor het internet en de gastennetwerk.

@Apie! ik zit er ook aan te kijken AirVPN werkt met OpenVPN en OPENVPN kan je op een Rpi draaien wat ideaal. maar hoe gaat het dan? Want de modem zit alsnog voor de Rpi dus dan lijkt het me alsnog niet dat het veilig is? Ik moet het ook echt bekijken.
Heb je nu een modem/router (de Fritzbox) of een apart modem en een andere router, of heb je de Fritzbox als modem/router met nog een router erachter (NAT achter NAT?):?

In ieder geval kun je in je router (router of modem/router) mogelijk de default gateway aanpassen. I.p.v. dat alle verkeer dan richting je router wordt gestuurd en dan het internet opgaat gaat je verkeer dan richting de RPi, en die laat je het dan over de VPN het internet opsturen.

Houd er daarbij wel rekening mee dat (Open)VPN veel van de hardware vraagt en anders gewoon traag wordt. Als je alle internetverkeer over de VPN wil laten lopen en de VPN client draait op router/RPi/... hoef je er niet vanuit te gaan dat je een verbinding van 50Mbit/s of zo vol trekt. Want de VPN vraagt veel teveel van de CPU en die gaat de snelheid dus beperken.

Daarnaast blokkeert Netflix actief VPNs. Dus als je Netflix wilt gebruiken moet je dat naar alle waarschijnlijkheid alsnog om de VPN heen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
@RobertMe Ik heb een Fritzbox 7490 deze functioneert puur als modem/gastnetwerk. deze zit in een 192.168.x.x range. Achter de fritzbox zit een Linksys E1200 aangesloten met daarop de TV/PC en alles. En deze zit niet in dezelfde range als de fritzbox (dus eigenlijk haast 2 gescheidenen subnets)

Fritzbox heft PPPoE modus aanstaan, anders kon ik niet de E1200 achter de Fritzbox aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@theduke1989
Ik denk dat het het verstandigste is om eerst even in te lezen wat een VPN nu eigenlijk is.
Het is geen wondermiddeltje wat alles in een keer beter maakt.

Een RPI als accespoint naar een VPN zal te traag worden ( of je moet nu al een 20/2 dsl lijntje hebben )
En Netflix werkt ook niet zomaar OOTB met een VPNdienst ( al een paar jaar niet meer )

Jij hebt btw geen twee gescheiden netwerken, je hebt alleen 2 subnets in één netwerk, alles komt weer samen in jouw modem/router naar buiten.

Wil je een snelle oplossing zal je echt met een beter modem moeten gaan werken, OF een gatewaypc, zoals @Apie! aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
@FreshMaker ik ben op zoek naar een betere modem. Ik woon in Duitsland er niet heel veel keus volgens mij. Ik heb een DSL verbinding van 100mb/s ik heb voordat ik TELEKOM koos echt gezocht. Maar tevergeefs niet echt wat gevonden wat out-of-the box met TELEKOM werkt en eventueel VPN. heb je enige oplossing?

Via TELEKOM willen ze absoluut me niet helpen met dit probleem. werd meteen dichtgegooid.

[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 04-09-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wat wil je voor oplossing dan ?
Een modem wat ook VPN ondersteund ?
Dan zal je moeten zoeken naar je inloggegevens die je kan invoeren, maar zoveel router/modems met (al dan niet ) customFW zal je niet vinden ( te kleine markt )

Je kan elke DD/open WRT compatible router kunnen installeren, en dan deze in DMZ zetten, zodat alle verkeer door deze router wordt afgehandeld.
Maar zoals eerder al aangegeven, een router is niet de meest krachtige computer, je zal net als bij een RPi tegen de beperkingen van de processor aanlopen.

Wil je de boel optimaal en zonder verlies inregelen, kom je toch weer terecht bij projecten als opensense of PFsense, en loadbalancing

Allemaal niet zomaar even op te zetten, en er is meer kennis voor nodig, dan het kunnen aanmaken van een extra subnet ;)

Voor alleen streaming en Netflix heb je iig geen vpn nodig.
Wil je extern veilig op onbekende hotspots met internet verbinden, en dan een veilige manier van surfen gebruiken, kan je thuis een eigen vpn hosten.

Ik heb hier in de meterkast een RPi hangen, die al anderhalf jaar actief is, en me veilig laat werken vanaf elke plek in de wereld.
Zelfs NL Netflix werd bekeken vanuit de USA en Duitsland, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@theduke1989 Hoe snel is je verbinding met 't internet?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
@Apie! ik heb TELEKOM 100MB/S deze haalt helaas niet de volle 100MB/S maar rond de 95-98MB/S wat op zich prima is. Nu weet ik ook wel wanneer er een VPN tunnel komt dit dus minder is.

Maar zit er aan te denken om een Asus AC68U DSL modem aan te schaffen. Heb het gevoel dat je hiermee veel meer kan dna bijvoorbeeld de FRITZBOX 7490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

In dit artikel haalt ie 169Mbps met de RT-AC86U op een Merlin firmware. Dan zou je met 100Mbit voorlopig uit de voeten kunnen, maar met het oog op de toekomst is het misschien weer krap aan.

Ik weet alleen niet of je de fritzbox kunt vervangen door een RT-AC86U, of dat je 'm er achter moet zetten.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Reactie verwijderd, foutje, 86U verward met 68U 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door hp-got op 04-09-2018 17:55 . Reden: dom dom dom ]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olyssis
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08-2022
theduke1989 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:20:
@FreshMaker ik ben op zoek naar een betere modem. Ik woon in Duitsland er niet heel veel keus volgens mij. Ik heb een DSL verbinding van 100mb/s ik heb voordat ik TELEKOM koos echt gezocht. Maar tevergeefs niet echt wat gevonden wat out-of-the box met TELEKOM werkt en eventueel VPN. heb je enige oplossing?

Via TELEKOM willen ze absoluut me niet helpen met dit probleem. werd meteen dichtgegooid.
Wel eens aan de ASUS DSL-AC87VG gedacht. Ik heb er een en deze is volgens mij speciaal voor de Duitse markt ontwikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
olyssis schreef op woensdag 5 september 2018 @ 06:27:
[...]

Wel eens aan de ASUS DSL-AC87VG gedacht. Ik heb er een en deze is volgens mij speciaal voor de Duitse markt ontwikkeld
Ik zit er inderdaad aan te kijken, om een nieuwe modem/router aan te schaffen. Had de Asus DSL AC68U in gedachten omdat deze VPN(OpenVPN) ondersteunt en een dual-core CPU met 256MB memory ram beschikt Wat dus best goed is voor VPN

En qua prijs €145,- moet ik het slikken best een dure modem/router.

En daarnaast dus op modem basis de VPN heeft. Waardoor ik in de huidige situatie niet telkens een VPN client moet openen

Ik zit alleen te kijken naar de snelheden wat het doorvoert met deze snelheid. Val ik 30mb/s minder uit of bijvoorbeeld 50mb/s dat moet ik zien te achterhalen.

Ga trouwens toch de reviews lezen van jouw getoonde router. Want over de AC68U zijn ze niet echt te spreken betreft signaal en alles op Amazon.de

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 05-09-2018 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

theduke1989 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 06:38:
[...]

Ik zit er inderdaad aan te kijken, om een nieuwe modem/router aan te schaffen. Had de Asus DSL AC68U in gedachten omdat deze VPN(OpenVPN) ondersteunt en een dual-core CPU met 256MB memory ram beschikt Wat dus best goed is voor VPN

En daarnaast dus op modem basis de VPN heeft. Waardoor ik in de huidige situatie niet telkens een VPN client moet openen

Ik zit alleen te kijken naar de snelheden wat het doorvoert met deze snelheid. Val ik 30mb/s minder uit of bijvoorbeeld 50mb/s dat moet ik zien te achterhalen.

Ga trouwens toch de reviews lezen van jouw getoonde router. Want over de AC68U zijn ze niet echt te spreken betreft signaal en alles op Amazon.de
Detail, dual core hebt je weinig aan als het alleen om vpn gaat. Dat heeft belang bij een hoge clocksnelheid, want het loopt over een core.

Wat bedoel je met 'ondersteuning voor vpn'? Hij heeft geen aes-ni ofzo. Er zit een 1GHz processor in.
De snelheid die te waarschijnlijk gaat halen is 30-35mbps.
Zie EWK in "[VPN] Ervaringen & Discussie"

Hij is wat dat betreft niet best goed voor vpn, tenzij 30 mbps voor jou prima is. Dan is ie best goed ;).

[ Voor 14% gewijzigd door EWK op 05-09-2018 06:54 ]

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:48
theduke1989 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 06:38:
[...]

Afgelopen week overgestapt van een ac66u naar de ac86u. Voorheen op max 15Mbps op de ac66u, nu met de ac86u op AsusWrt Merlin kom ik op 190Mbps / 20Mbps uit (200/20 ziggo lijn i.c.m. Ipvanish Frankfurt server). De ac86u komt uit op ong. 200€. Heb in principe alles achter de VPN behalve de tv i.v.m. Netflix. Tot dusver tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
RAFA schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:04:
[...]

Afgelopen week overgestapt van een ac66u naar de ac86u. Voorheen op max 15Mbps op de ac66u, nu met de ac86u op AsusWrt Merlin kom ik op 190Mbps / 20Mbps uit (200/20 ziggo lijn i.c.m. Ipvanish Frankfurt server). De ac86u komt uit op ong. 200€. Heb in principe alles achter de VPN behalve de tv i.v.m. Netflix. Tot dusver tevreden...
Dat is een hele verbetering ja. Ga dan maar ook aanschaffen m bedankt kan voor 115 nieuw aanschaffen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Die asuswrt merlin behaalt echt extreem hogere snelheden over vpn dan advanced tomato, ddwrt etc. Ben toch wel benieuwd hoe dat kan. Binnenkort maar eens uitzoeken.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
theduke1989 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:33:
[...]

Dat is een hele verbetering ja. Ga dan maar ook aanschaffen m bedankt kan voor 115 nieuw aanschaffen nu
115€? Goedkoper dan 205€ vind ik ze niet....link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
@RAFA is via Ebay-Kleinanzeigen.

De modem/router is als retour opgestuurd. Maar heb gewoon 3 jaar garantie. Ook het bedrijf geeft garantie. Zo niet ik heb betaald via Waren en detail so heb garantie.

Ik ga deze ook uitproberen met AirVPN voor 3 dagen 1 euro, om te kijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
theduke1989 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:12:
@RAFA is via Ebay-Kleinanzeigen.

De modem/router is als retour opgestuurd. Maar heb gewoon 3 jaar garantie. Ook het bedrijf geeft garantie. Zo niet ik heb betaald via Waren en detail so heb garantie.

Ik ga deze ook uitproberen met AirVPN voor 3 dagen 1 euro, om te kijken hoe en wat.
Voor dat geld zeker niet laten staan....Combinatie met AsusWRT Merlin en OpenVpn is echt 'retesnel'.

[ Voor 0% gewijzigd door RAFA op 08-09-2018 20:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11

Videopac

Rommelt wat aan.

EWK schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 09:46:
Die asuswrt merlin behaalt echt extreem hogere snelheden over vpn dan advanced tomato, ddwrt etc. Ben toch wel benieuwd hoe dat kan. Binnenkort maar eens uitzoeken.
Geen encriptie vs. wel encriptie?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Videopac schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:00:
[...]

Hoe bedoel je dat?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
Videopac schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:00:
[...]

Wordt encryptie niet via de VPN services gedaan? Daarnaast is MerlinWRT stabiel om geen slechte netwerk verbinding te krijgen bekabeld.

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Encriptie kost processorkracht en vrijwel geen enkele router-CPU ondersteund hardwarematige encriptie met als gevolg dat de doorvoersnelheid fors lager is.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

theduke1989 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:32:
[...]

Wordt encryptie niet via de VPN services gedaan?
Dat gebeurt aan beiden kanten. Want jij encrypt en zij decrypten en andersom.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAFA
De AsusWRT Merlin firmware is geoptimaliseerd voor OpenVpn i.t.t. de Asus stock firmware. I.c.m. de 1.8ghz processor is deze dus behoorlijk snel als VPN router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Videopac schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:49:
[...]

Encriptie kost processorkracht en vrijwel geen enkele router-CPU ondersteund hardwarematige encriptie met als gevolg dat de doorvoersnelheid fors lager is.
Dat snap ik, maar blijkbaar kan die asus merlin dat weer wel, terwijl er geen hardwarematige ondersteuning is.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

RAFA schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:14:
De AsusWRT Merlin firmware is geoptimaliseerd voor OpenVpn i.t.t. de Asus stock firmware. I.c.m. de 1.8ghz processor is deze dus behoorlijk snel als VPN router.
Ik zie dat de Asus AC-86U een Arm V8e Cortex A53 CPU heeft. Die ondersteund hardwarematige encriptie. Mijn vermoeden is dat de Merlin firmware daar gebruik van maakt en de Asus firmware niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
Zodra ik de AC87VG DSL modem in handen heb zal ik meteen MerlinWRT erop gooien. En dan AirVPN proefperiode doen. En zal de snelheden delen.

Ik heb een 100mb/s lijn, dus ik hoop met de VPN dat ik toch wel 60-70mb/s kan binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Ok ben benieuwd. Was in de veronderstelling dat je de ac86u besteld had. De ac87 heeft een 1ghz processor (i.t.t. de 1.8ghz van de ac86u). De snelheden zullen dus lager liggen met een VPN verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
ASUS DSL AC87VG is het model wat ik heb. Maar om de snelheid te verbeteren over VPN. Wil ik MERLINWRT installeren.

Alleen op de website krijg ik de RT (router) https://sourceforge.net/projects/asuswrt-merlin/files/ versies te zien. Betekend dat ik deze niet kan gebruiken :( want dat is juist het hele punt.

@RAFA helaas wat verwarring. Ik kon namelijk de AC86U niet als DSL modem vinden hier.
Dus heb maar de AC87VG gekozen vandaar.

Ik zal alsnog een test plaatsen.

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 10-09-2018 12:51 ]

• theduke1989
  • Nu online
Zo Leute,

Heb de Asus AC87VG DSL/router gisteren avond aangesloten. Even eerst wat instellingen toegepast op de wifi en de nieuwste firmware geïnstalleerd.

En toen meteen AirVPN voor 1 euro gekocht om te testen.

Het goede nieuws is OpenVPN support, en hoe makkelijk het werkt.
Het slechte nieuws is dat het qua optimalisatie denk ik niet zo goed is als MerlinWRT.

Koos een server in Nederland, woon zelf in Duitsland en had een snelheid van 25mb/s. Koos daarvoor een server in Canada en had een snelheid van 2.5mb/s.

Dus echt goed zoeken. Kan alleen via UDP, TCP file werkt mijn internet niet op.

Ben nu aan het kijken voor een ideale configuratie.

En moet kijken nu hoe sommige apps hierop kunnen werken. Want Crunchyroll - Dragonballz saga is in Duitsland verboden. Maar zelfs met de VPN lukt het niet :( dus moet alles uitzoeken nu. Is nieuw voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
theduke1989 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 05:54:
Zo Leute,

Heb de Asus AC87VG DSL/router gisteren avond aangesloten. Even eerst wat instellingen toegepast op de wifi en de nieuwste firmware geïnstalleerd.

Het slechte nieuws is dat het qua optimalisatie denk ik niet zo goed is als MerlinWRT.

Koos een server in Nederland, woon zelf in Duitsland en had een snelheid van 25mb/s. Koos daarvoor een server in Canada en had een snelheid van 2.5mb/s.

En moet kijken nu hoe sommige apps hierop kunnen werken. Want Crunchyroll - Dragonballz saga is in Duitsland verboden. Maar zelfs met de VPN lukt het niet :( dus moet alles uitzoeken nu. Is nieuw voor mij.
AIR bied ook hun eigen DNSservers aan, die kan je dan in je router zetten.
Even kijken welke je moet gebruiken ( verschilt per type UDP/TCP )
Zo kan ik nu ook Netflix kijken via de VPN.

https://airvpn.org/ddwrt/

( andere hot-to's )
https://airvpn.org/forum/15-how-to/

• theduke1989
  • Nu online
FreshMaker schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:20:
[...]

AIR bied ook hun eigen DNSservers aan, die kan je dan in je router zetten.
Even kijken welke je moet gebruiken ( verschilt per type UDP/TCP )
Zo kan ik nu ook Netflix kijken via de VPN.

https://airvpn.org/ddwrt/

( andere hot-to's )
https://airvpn.org/forum/15-how-to/
Bedankt, ga dat even bekijken.

Hoe kan je testen of je ook echt "onzichtbaar" bent op het net? Want ik test het nu ook uit op me android toestel. Ik ga naar de AirVPN website daar staat nu ook een groene vinkje. Maar toch heb ik het gevoel dat het niet helemaal is. Qua instellingen misschien die ik extra moet aanzetten misschien?

Ik gebruik OpenVPN for Android was de veiligste app van alle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
check dit om je te testen - https://www.vpnmentor.com/blog/test-vpn-security/

verder:

Je bent niet onzichtbaar .....
Het enige wat er veranderd is je IPadres ( en de bijbehorende loacatie )
Een VPN is geen "cloak of invisibility"

Als je met je telefoon op de VPN inlogt, 'weet' Google, Microsoft, Apple, en elke aangesloten Social Media server waar en wie je bent.
Elke app meld zich nl. aan bij hun 'thuisbasis' om bereikbaar te blijven.

Wil je 'onzichtbaar' zijn, en blijven moet je iets meer handelingen uitvoeren dan alleen een vinkje omzetten in een app ;)
( begin eerst eens met een ander toestel, en log nergens in ) - je toestel blijft nl. aan de eigen provider verzenden waar je bent.

edit :

Sterker nog, met een VPN KAN je zelfs zwakker uit de hoek komen.
voorbeeldje ( met airvpn )

Als ik hier (airvpn) de portforward aanzet hoef ik in mijn router niets aan te passen qua forwarding.
je kan daar een dynamische dns aanmaken ( op betreffende poort ) die dan één op één doorgezet wordt naar je interne device.

Mijn NAS draait de vpnclient 24/7 omdat het nooit duidelijk is of en wanneer er een actie uitgevoerd wordt.
Om te testen heb ik mijn SABNZB op die poort gezet.
poort 20xx met een ddns naar mijn NAS port 8080 ( intern )

Ga ik naar ddns.airdns.org kom ik direct op de controlpagina van SAB uit.
Mijn router wordt volledig overgeslagen nu.

mijn punt is, ga je onzorgvuldig te werk ( zet een service 'open' die schade aan kan richten, is ALLEEN de firewall van de aanbieder de bescherming, en daar heb je géén controle over ...

[ Voor 44% gewijzigd door FreshMaker op 12-09-2018 12:37 ]

• RAFA
theduke1989 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 05:54:
Zo Leute,

Snelheid is server afhankelijk....Hoewel ik in Nederland woon is mijn snelheid van de server in Frankfurt ruim 190Mbps terwijl de server in Nederland max 140Mbps doet. Verder blokken bepaalde services zoals Netflix actief VPN aanbieders....dus het kan idd per VPN aanbieder verschillen of deze wel/niet werken met bepaalde services. In mijn geval loopt de TV niet via de VPN voor Netflix...ik prefereer in dit geval snelheid boven het gebruik van Netflix i.c.m. VPN (tenminste, de VPN's die ik getest heb met Netflix/VPN waren beduidend minder snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wil je je (torrent)snelheden teten, kan dat via één van deze sites

http://torrent.unix-ag.uni-kl.de/
http://linuxtracker.org/
http://www.slackware.com/getslack/torrents.php

Zoek een leuke ( grote ) distro met genoeg seeders, en zie hoe hoog je oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Een ervaring die ik kan delen is VPN.ht. Heb hiermee altijd een snelle VPN verbinding gehad, heeft veel servers wereldwijd en ook in Nederland mocht dat nodig zijn.
De telefoon app (Android) werkt ook als een zonnetje.

Het grootste nadeel is de eigen software van VPN.ht die mooi smoelt maar steevast binnen een uurtje vastloopt. Erg irritant aangezien ik de OpenVPN lang niet zo duidelijk PlugNplay vind werken.

Heeft er iemand een alternatief aan te raden voor de OpenVPN software?
Ik gebruik Windows10 Home op een laptop met een i7-7700HQ CPU @ 2.80GHz, 2808 MHz, 4 core('s), niets bijzonders dus.
Alle alternatieven zijn welkom!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wat is er niet duidelijk aan openvpn dan ?

Je zet je ovpn profielen in de map config, en je kan rechtsklikken op het icoon om de server te selecteren.

Hoe meer P&P wil je het hebben dan

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
jasper623 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:46:
Zijn er mensen die Wireguard hier gebruiken ipv. (open)vpn? Hoewel Wireguard nog in de kinderschoenen staat klinkt het wel als een veiliger alternatief. Ik krijgt het echter nog niet werkend op fedora met mullvad. Ik ga ze binnenkort maar eens een mailtje sturen :)
Sorry voor de late reactie (vakantie enzo...), maar ja ik ben ermee aan het testen via een DD-wrt naar mijn server (welke ook openVPN draait). Het is niet per definitie veiliger, gezien het nog alpha is komt het project niet in aamerking voor CVE registraties. Dat betekent dat lekken nu gemeld (zouden kunnen worden) bij het Wireguard project en aldaar gepatched. Het is in de meeste gevallen, zeker op low budget hardware, sneller dan openVPN. Ik heb op mijn server een aantal low budget linux devices een openVPN tunnel lopen en ik wil eens kijken wat wireguard zoal kan betekenen. Op de server heb ik de kernel gepatched zoals te lezen is op de site van Wireguard zelf. DD-wrt heeft Wireguard ingebouwd zitten onder setup -> tunnels). Volgende project is het testen met een Raspberry PI, eens kijken wat de winst is t.o.v. openVPN.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@jasper623 Ja ik. Wireguard staat al lang niet meer in de kinderschoenen.
Waarom lukt het niet met Fedora? kan je de module niet laden? Heb je pc met secure boot enabled?

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hoi iedereen

Ik zoek een bepaalde VPN dienst die niet met accounts werkt. Ik herinner me dat ik een paar jaar geleden zo'n dienst tegen kwam waarbij gewoon een soort ID gegenereerd werd, en dan kon je de betaling doen met als mededeling die ID.

Doet da bij iemand een belletje rinkelen?
Elke tip is erg welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik denk dat je Mullvad bedoelt
Carharttguy schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:28:
Hoi iedereen

Ik zoek een bepaalde VPN dienst die niet met accounts werkt. Ik herinner me dat ik een paar jaar geleden zo'n dienst tegen kwam waarbij gewoon een soort ID gegenereerd werd, en dan kon je de betaling doen met als mededeling die ID.

Doet da bij iemand een belletje rinkelen?
Elke tip is erg welkom!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Kudos voor jou, dat is 'm inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Carharttguy schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:13:
[...]

Kudos voor jou, dat is 'm inderdaad!
Geweldig, precies wat ik zocht. Per maand betalen, laag bedrag en geen persoonlijke gegevens invullen. Prachtig dat je zelfs contant kunt betalen.

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Toevallig moet ik vandaag mijn abonnemet verlengen. Heb nu nog PIA en alhoewel Netflix eerst niet werkte, werkt het nu wel op een US- en UK-server. Beetje jammer dat ik daar op de laatste dag pas achter kom.

Wat gebruiken jullie voor Netlix? En voor degenen met PIA, wat is jullie ervaring met Netflix?

Verwijderd

*knip*. Spam

[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 27-09-2018 13:16 ]

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
NordVPN maakt steeds verbinding met Canada ook al kies ik Nederland of een ander land. Na 6 7 opnieuw verbinding maken lukt het wel.

Iemand ook zoiets ondervonden?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

RAFA schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:04:
[...]

Ik heb afgelopen weekend de n66u met pensioen gestuurd en de ac86u geconfigureerd, met name gekocht voor hoge OpenVPN throughput en het draaien van adfilter tools op de router.

Met de n66 haalde ik nog geen 20Mbit down met OpenVPN. Nu haal ik dezelfde waarden als jij hebt (190down, 20up), met hetzelfde Ziggo abonnement. Ben er blij mee dus.

Ik gebruik SlickVPN met een server in Amsterdam @AES256CBC. Slick zat gratis bij mijn unlimited Newsdemon abonnement dat ik laatste Black Friday voor een appel en een ei heb afgesloten. Valt me niks tegen!

[ Voor 7% gewijzigd door JPS op 27-09-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Heb zojuist de 2 jaar subscriptie bij NordVpn maar eens afgesloten...al ruim een maand getest en snelheid is prima met de ac86u. Verder geen log policy en Panama is geen 14 Eyes country. Ben helaas net de 3jaars aanbieding mis gelopen voor 99$ (en had al gemaild maar helaas.... ;) ).

Nu even kijken hoe het werkt met die 40% cashback actie via shopbuddies....dus wellicht ben ik nog wat goedkoper uit dan die 95$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Heeft iemand ook slechtere ervaringen met de laatste update van de NordVPN client voor desktop? Je kunt nu niet meer snel naar een servernummer meer zoeken, nee nu moet je eerst helemaal naar 't midden scrollen voor NL en dan moet je in een miniscuul dropdownmenuutje lopen scrollen.
Daarnaast zou de software bij initiele connect zelf naar de meest suitable server connecten, en ik heb daar altijd problemen mee; hij connect altijd maar langzaam en de server die ie uitzoekt is binnen een kwartier "overloaded" en wordt ie traag e.d. Ik kan ook geen origin meer gebruiken sinds deze update; ik ben altijd offline dan.
Om de "beste" ervaring te hebben moet ik eerst online zoeken naar wat de beste server is (https://nordvpn.com/servers/netherlands/) en die dan in dat miniscule dropdownmenuutje gaan zoeken.

Pfff ik heb nou al zoveel van die kleine dingetjes gehad dat het me wel begint te irriteren :(

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Laatst online: 20:16
Die laatste update van NordVPN kon inderdaad beter. Ik mis voornamelijk de server load per server, waardoor je niet weet of je op een snelle of langzame server zit. :+

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Deathchant schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:48:
Heeft iemand ook slechtere ervaringen met de laatste update van de NordVPN client voor desktop? Je kunt nu niet meer snel naar een servernummer meer zoeken, nee nu moet je eerst helemaal naar 't midden scrollen voor NL en dan moet je in een miniscuul dropdownmenuutje lopen scrollen.
Daarnaast zou de software bij initiele connect zelf naar de meest suitable server connecten, en ik heb daar altijd problemen mee; hij connect altijd maar langzaam en de server die ie uitzoekt is binnen een kwartier "overloaded" en wordt ie traag e.d. Ik kan ook geen origin meer gebruiken sinds deze update; ik ben altijd offline dan.
Om de "beste" ervaring te hebben moet ik eerst online zoeken naar wat de beste server is (https://nordvpn.com/servers/netherlands/) en die dan in dat miniscule dropdownmenuutje gaan zoeken.

Pfff ik heb nou al zoveel van die kleine dingetjes gehad dat het me wel begint te irriteren :(
Yep, is mij ook allemaal opgevallen, trager vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Iemand ervaring met de app van NordVpn voor iOS? De app werkt prima op de iMac echter wanneer ik diezelde app installeer op mijn Macbook knalt mijn internetverbinding eruit....ik krijg niet eens de kans in te loggen. Deïnstalleren van de app en de MacBook herstarten geeft weer internet....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Het was weer raak gisteren met NordVPN...Ik kon maar niet naar NL servers connecten (geen enkele), wel naar overige landen.
Ook niet na reboot van de pc of opnieuw uit- en inloggen van de software.
Op mijn Android telefoon gaat 't allemaal wel soepel, maar daar valt me op dat hij altijd dezelfde servers pakt (#135, #136, #137 en met uitzondering #142).

Ik begin 't wel echt beu te worden to be honest... Ik had ook nooit meteen die deal van 99 dollar voor 3 jaar moeten nemen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Deathchant schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:21:
Het was weer raak gisteren met NordVPN...Ik kon maar niet naar NL servers connecten (geen enkele), wel naar overige landen.
Ook niet na reboot van de pc of opnieuw uit- en inloggen van de software.
Op mijn Android telefoon gaat 't allemaal wel soepel, maar daar valt me op dat hij altijd dezelfde servers pakt (#135, #136, #137 en met uitzondering #142).

Ik begin 't wel echt beu te worden to be honest... Ik had ook nooit meteen die deal van 99 dollar voor 3 jaar moeten nemen.
Er moet toch iets anders aan de hand zijn. Toegegeven, de laatste update is verre van geweldig maar connectie problemen heb ik niet, ik heb gevoel dat de servers traag zijn, dat wel.
Hangt er nog wat anders in je netwerk? Pi-hole oid? Speciale instelling op je router? Gebruik je Cybersec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nee, ik heb enkel de ziggo modem, that's it. Geen WiFi, alles bedraad, geen pie hole of chromecast, niks.

Ik heb wel in windows de 1.1.1.1 en 1.0.0.1 DNS ingesteld, maar verder ook alles normaal. Cybersec staat uit en ik heb UDP als connection protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Heb je die DNS instelling ook bij NordVPN aangegeven (ergens onderaan bij advanced settings)? Mogelijk onstaat daardoor een conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nee dat heb ik niet geprobeerd. Heb ik gewoon default gelaten. Ik zal de DNS settings van Windows ook naar nordvpn overnemen dan. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb sinds vrijdag bij Goose vpn de verbinding op enkele vpn servers in NL getest.
Ik heb getest via dslreport.com/speedtest.
Mijn verbinding is 200/20.
Windows app versie 4.04 (51)
Eigenlijk komen alle NL servers lager uit dan 5 Mbit.
Een had een redelijke score van 50 Mbit maar deze was een uurtje later ook weer gezakt naar <5 Mbit.
Hebben jullie een beter resultaat?
Hoe testen jullie welke server je neemt?
Is er een mogelijkheid om een Ping te sturen naar alle servers tegelijkertijd om te testen welke ik als eerst test?

Ik gebruik vpn niet om anoniem te downloaden. 5mbit is daarom prima om even te surfen o.i.d.
Maar als ik een DL start dan wil ik gewoon een stabiele DL zien en niet een fluctuerende van 2-5 Mbit met mijn 200 lijn.
Als ik als test mijn vpn uitzet, dan gaat dezelfde DL met 200 Mbit.
Het is ook anders geweest.
Eerdere testen dit jaar lieten servers zien die de hele dag stabiel op 150+ Mbit bleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gebruik NordVPN. Ik dacht: laat mij eens testen welke server aangeraden wordt. Het rouleert een beetje tussen drie servers. Echter: geen enkele van die drie servers lijkt iets te doen via mijn Synology. Als ik het VPN-gebeuren importeer en daarna verbind, dan is er geen verbinding te krijgen met internet.

In de log zie ik dan meldingen zoals:
code:
1
2
3
4
2018-10-01T11:04:14+02:00 diskstation2 synonotify: socket.c (130) Failed to create socket. (Network is unreachable)
2018-10-01T11:04:14+02:00 diskstation2 synonotify: smtp.c (430) Failed to connect to smtp.gmail.com:465
2018-10-01T11:04:14+02:00 diskstation2 synonotify: mail_smtp_error_call_back.c (42) Failed to send email. (Failed to connect to smtp.gmail.com:465)
2018-10-01T11:04:14+02:00 diskstation2 openvpn[12091]: write to TUN/TAP : Invalid argument (code=22)

Als ik mijn oude pak (geen idee welke server het is) dan werkt dat wel.

Kortom: kan het zijn dat bij NordVPN de aangeraden server het niet doet, of zoe ik iets over het hoofd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 11:09
Zojuist begonnen met de 3-daagse trial van NordVPN. Bij het normale browsen merk ik niet veel verschil. Behalve dat netflix niet werkt? Ik kan uberhaupt niet met de site verbinden, zowel via nederlandse als via buitenlandse servers en zowel met de standaard client als via OpenVPN. Ook is de downloadsnelheid via torrents een stuk lager. 17mb zonder vs max 4mb met vpn. Doe ik wat verkeerd, is dit beter met een betaald abo of zijn dit de consequenties van het gebruik van een vpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Laatst online: 20:16
oldsql schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:58:
Behalve dat netflix niet werkt? Ik kan uberhaupt niet met de site verbinden, zowel via nederlandse als via buitenlandse servers en zowel met de standaard client als via OpenVPN.
De VPN uitzetten, naar de Netflix site gaan en vervolgens weer aanzetten.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

oldsql schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:58:
Zojuist begonnen met de 3-daagse trial van NordVPN. Bij het normale browsen merk ik niet veel verschil. Behalve dat netflix niet werkt? Ik kan uberhaupt niet met de site verbinden, zowel via nederlandse als via buitenlandse servers en zowel met de standaard client als via OpenVPN. Ook is de downloadsnelheid via torrents een stuk lager. 17mb zonder vs max 4mb met vpn. Doe ik wat verkeerd, is dit beter met een betaald abo of zijn dit de consequenties van het gebruik van een vpn?
17mb/s moet je makkelijk kunnen halen met een vpn. 17MB/s ook.
Ligt wel aan je gebruikte hardware en of Nord dit aan kan. Anders zijn er andere aanbieders die wel die snelheden kunnen halen. Waarop draai je de client?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
EWK schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:19:
[...]

17mb/s moet je makkelijk kunnen halen met een vpn. 17MB/s ook.
Ligt wel aan je gebruikte hardware en of Nord dit aan kan. Anders zijn er andere aanbieders die wel die snelheden kunnen halen. Waarop draai je de client?
Windows 10 pro icm met zo'n standaard router van ziggo. bedoel je dat? Ik heb aan de router qua settings overigens niks aangepast. Zou dat een beter resultaat kunnen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

oldsql schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:12:
[...]

Windows 10 pro icm met zo'n standaard router van ziggo. bedoel je dat? Ik heb aan de router qua settings overigens niks aangepast. Zou dat een beter resultaat kunnen opleveren?
Nee. Welke hardware bedoel ik. Welke processor vooral en of de processorchip aes-ni ondersteunt.
Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan je vpn-aanbieder.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
EWK schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

Nee. Welke hardware bedoel ik. Welke processor vooral en of de processorchip aes-ni ondersteunt.
Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan je vpn-aanbieder.
Ik heb een i5 6500, die als ik het goed zie aes-ni ondersteunt. Ik zal wat andere aanbieders gebruiken en zien of het dan beter is. Maar toch raar lijkt me, aangezien ik enkel goede reviews lees over NordVPN. Die zullen toch ook niet allemaal tevreden zijn met een 4x lagere downloadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

oldsql schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:57:
[...]

Ik heb een i5 6500, die als ik het goed zie aes-ni ondersteunt. Ik zal wat andere aanbieders gebruiken en zien of het dan beter is. Maar toch raar lijkt me, aangezien ik enkel goede reviews lees over NordVPN. Die zullen toch ook niet allemaal tevreden zijn met een 4x lagere downloadsnelheid?
Zoek in dit topic eens op: nord snelheid en je vindt zeker niet alleen maar positieve reviews.
Vooral wordt er geklaagd over snelheid.
Dit bijvoorbeeld een random post hierover:
rain2reign in "[VPN] Ervaringen & Discussie"

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tigertje schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:47:
Heb je die DNS instelling ook bij NordVPN aangegeven (ergens onderaan bij advanced settings)? Mogelijk onstaat daardoor een conflict.
Nee dus, helpt niet. Erg vreemd; ik kan naar geen enkele NL server connecten maar wel naar alle andere landen. Ik heb de software eens geuninstalled en opnieuw geinstalleerd, niks. UDP->TCP, geen resultaat. DNS wel of niet default ook niet. CyberSec uit ook niet. Kep een supportvraag gesteld, ik ben er wel een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Het lijkt wel of er al VPN draait op je PC. Je hebt niet eerder andere VPN software gebruikt? Of iets wat op de achtergrond draait? Of geëxperimenteerd met OpenVPN software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tigertje schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:14:
Het lijkt wel of er al VPN draait op je PC. Je hebt niet eerder andere VPN software gebruikt? Of iets wat op de achtergrond draait? Of geëxperimenteerd met OpenVPN software?
Hmmmm, ik heb Kaspersky AV draaien en heel soms zie ik een extra icoontje in beeld die zegt "Kaspersky Secure Connection". Het aan of uitzetten van deze heeft ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Laatst online: 06:27
Hmmmm, ik heb Kaspersky AV draaien en heel soms zie ik een extra icoontje in beeld die zegt "Kaspersky Secure Connection". Het aan of uitzetten van deze heeft ook geen effect.
[/quote]

Probeer eens in een vm (bijv vmware / virtualbox ) met een schone windows installatie een vpn verbinding op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
RAFA schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:05:
Heb zojuist de 2 jaar subscriptie bij NordVpn maar eens afgesloten...al ruim een maand getest en snelheid is prima met de ac86u. Verder geen log policy en Panama is geen 14 Eyes country. Ben helaas net de 3jaars aanbieding mis gelopen voor 99$ (en had al gemaild maar helaas.... ;) ).

Nu even kijken hoe het werkt met die 40% cashback actie via shopbuddies....dus wellicht ben ik nog wat goedkoper uit dan die 95$.
Ik zou het iets anders willen noemen. Het is een "brievenbusfirma" in Panama, niets meer en niets minder. Het hoofdkantoor staat gewoon in Litouwen.

Overigens wil ik niet zeggen dat daarmee NordVPN slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm, ik heb de PC gereboot, nogmaals van UDP naar TCP geswitcht en nu kan ik wél connecten naar NL servers....Geen idee waarom UDP ineens niet meer werkte... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Hmmm, gezien de traagheid met connecten en vaak trage verbindingen van de laatste weken, ga ik dat ook eens proberen. UDP zou sneller moeten zijn, volgens NordVPN zelf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tja tis wat 't is. Ze reageren wel snel via mail, maar ja.... honderden servers maar als je steeds moet switchen tussen servers omdat e.e.a. regelmatig langzamer wordt en overloadt, dan houdt het op. Over 3 jaar stop ik ermee en dan switch ik wel naar GooseVPN ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Heb nu eindelijk me kabels gefixed en haal 500/600 zonder VPN. Heb nu (nog) Windscribe Lifetime;

https://kpn-itns.speedtes...30-11e8-943e-eff6564de045
http://ziggo.speedtestcus...30-11e8-94ea-3b42807ee5ed

Andere keuze zou kunnen maar dan moet het wel Netflix ondersteunen, zo jammer dat je niet gewoon Netflix kunt gebruiken al staat je VPN locatie op Nederland (met die die het niet ondersteunen).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Sinds vandaag via stacksocial 3 jaar Windscribe genomen, 23€

Wilde eigenlijk Goose lifetime, maar die was al eraf ;)
Ik heb nog een maandje AIRvpn staan, zie tegen de BF-acties wel eens kijken of het interessant / nodig is.

Vooralsnog gaat het prima, 228.7/38.3 Mbps via de speedtest van DSLreports
P2P en Usenet beiden 10/15MB, maar ik vermoed dat dat aan het tijdstip ligt, de wget resultaten waren nagenoeg hetzelfde.
via Tele2 - http://speedtest.tele2.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
Kan voor $32,0 (e27,50) mijn PIA VPN abonnement met 1 jaar verlengen. Ben tevreden over de snelheid, en de app staat op meerdere devices.
Zou wel handig zijn als Netflix e.d. het doen, maar meer weet ik ook niet.

Wat zouden jullie doen? Naar Nord-VPN verhuizen of een andere provider? Of lekker verlengen zonder moeite....

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 22:17
Stinger_Ventura schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:26:
Kan voor $32,0 (e27,50) mijn PIA VPN abonnement met 1 jaar verlengen. Ben tevreden over de snelheid, en de app staat op meerdere devices.

Wat zouden jullie doen? Naar Nord-VPN verhuizen of een andere provider? Of lekker verlengen zonder moeite....
Ik heb regelmatig (heel vaak) problemen met pia bij torrents, de boel blokkeert en het internet valt uit. Ik denk eraan om te veranderen. de klantendienst van PIA is wel redelijk vlot, de app ook (versie 81 schijnt problemen te geven met win 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Ik heb regelmatig (heel vaak) problemen met pia bij torrents, de boel blokkeert en het internet valt uit. Ik denk eraan om te veranderen. de klantendienst van PIA is wel redelijk vlot, de app ook (versie 81 schijnt problemen te geven met win 10)
[/quote]

Hmm ervaar niet zulke problemen maar heb via openvpn op mijn nas draaien.
De snelheden zijn goed af en toe wel verbinding resetten maar dat is logisch omdat ze niet continue verbinding willen hebben. Ik maak maar af en toe verbinding met windows 10 client / Linux en herken de problem niet. Er is al een nieuwe versie 82 client misschien die eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Gezien de prijs voor PrivateInternetAccess van $32 per jaar, versus de beste prijs van NordVPN van $99 voor 3 jaar, ben ik qua prijs en flexibiliteit het beste uit. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:30:
Gezien de prijs voor PrivateInternetAccess van $32 per jaar, versus de beste prijs van NordVPN van $99 voor 3 jaar, ben ik qua prijs en flexibiliteit het beste uit. Of mis ik iets?
Even cybermonday afwachten lijkt me slim, voordat je je nu vastlegt ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:30:
Nee je mist niks.
zie op de site $39.95 per jaar en $69.95 per twee jaar bedoel je geen euro prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Cybermage2you schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:35:
[...]

Nee je mist niks.
zie op de site $39.95 per jaar en $69.95 per twee jaar bedoel je geen euro prijzen?
Nee, $31,95. Heb vorig jaar hem bijna laten verlopen en toen op dit prijs niveau verlengt. Nu staat die prijs er weer 😎.
Loont dus om in de 10 dagen nadat die abbonement afloopt alsnog van hun aanbieding gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
EWK schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:34:
[...]

Even cybermonday afwachten lijkt me slim, voordat je je nu vastlegt ;)
dat verschil is redelijk miniem, meestal $29 de laatste jaren en voor langere duur tegelijk. Die $31,95/jaar (heb 'm al drie jaar) blijft scherp.

Zag wel dat ze Mace ook uit de Android app gehaald hebben vanwege Google Play regeltjes, bij iOS was dat al eerder. Maar met los vanuit de apk installeren heb je het weer.

[ Voor 20% gewijzigd door sambalbaj op 16-10-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Stinger_Ventura schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:26:

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een netflix alternatief. Nord leek me wel een goede keuze totdat ik de negatieve verhalen hier las. Gebruik nu windscribe maar de beeldkwaliteit zakt af en toe in. :'( bij het tv kijken (Windflix).

Voor mn gewone VPN gebruik ik nu Airvpn en die is echt top. PIA lees ik ook goede verhalen over. Zoals @EWK EWK al zegt: maar effe de black friday en cybermonday afwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:12
Met airvpn kun je ook Netflix us kijken

https://airvpn.org/topic/28887-update-on-netflix-usa-access/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Leuk, dat wist ik nog niet. :)

Krijg het alleen nog niet werkend op m'n samsung tv icm asus router en merlin software. :?
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.