[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.970 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Dag allemaal, ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn VPN (Nord) icm pfsense.
Het blijkt dat de VPN verbinding af en toe 'stallt' er komt dan geen data meer door, terwijl de internet verbinding welk werkt. Gestest via modem.

Als ik dan de VPN uitzet en alles buiten vpn om laat lopen gaat het weer direct goed. De verbindingsstatus in pfsense geeft aan dat er wel verbinding is met de VPN.

Hebben jullie ook het probleem dat de VPN af en toe 'stallt' icm NORDvpn?
Weet iemand hier de oplossing voor?

@EWK heb jij hier geen last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Boomster op 20-10-2018 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:24
Ik werk momenteel in Oekraïne en de overheid daar heeft wat websites geblokkeerd.
Tevens speel ik graag een potje Dota en Valve gebruikt mijn IP om te checken waar ik vandaan kom, waardoor ik gematched wordt met niet Engelse sprekende mensen.

Is het mogelijk een "always-on" VPN verbinding te hebben waarin ik zeg welke IP's en/of websites waarmee je verbindt door een VPN heen moeten en de rest van de websites niet?

Van mij kan 98% van het verkeer niet via de VPN, het gaat puur om wat websites en IP's van Dota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja hoor vandaag is het weer zover. Autoconnecten wat superlang duurt naar NL servers en
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
gaat weer lekker :N
Ik heb naar zeker 6 servers (#366, #202, #119, #242, #311, #163) moeten connecten die NordVPN zelf aangaf als snelste/beste/minst loaded en met P2P specialty en nóg maar 5MB/sec of een complete stop van de verbinding (dus weer reconnecten).
TCP/UDP/andere DNS/CyberSec uit, het heeft allemaal geen zin, en wat krijg je als antwoord: stuur diagnostics op om vervolgens met het final antwoord te zitten: connect maar naar obfuscated servers (wat niks aan het resultaat verandert). Ik ben echt klaar met NordVPN.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:36

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Deathchant schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:57:
Ja hoor vandaag is het weer zover. Autoconnecten wat superlang duurt naar NL servers en
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
gaat weer lekker :N
Ik heb naar zeker 6 servers (#366, #202, #119, #242, #311, #163) moeten connecten die NordVPN zelf aangaf als snelste/beste/minst loaded en met P2P specialty en nóg maar 5MB/sec of een complete stop van de verbinding (dus weer reconnecten).
TCP/UDP/andere DNS/CyberSec uit, het heeft allemaal geen zin, en wat krijg je als antwoord: stuur diagnostics op om vervolgens met het final antwoord te zitten: connect maar naar obfuscated servers (wat niks aan het resultaat verandert). Ik ben echt klaar met NordVPN.
En als je een SOCKS5 proxy gebruikt, werkt het dan wel?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

The GUI schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:03:
[...]

En als je een SOCKS5 proxy gebruikt, werkt het dan wel?
Ik check altijd: https://nordvpn.com/servers/netherlands/

En daar bij protocollen zijn ze eigenlijk allemaal socks5. In mijn download programma stel ik sowieso socks5 in. Dus daar ligt het niet aan.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:36

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Deathchant schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Ik check altijd: https://nordvpn.com/servers/netherlands/

En daar bij protocollen zijn ze eigenlijk allemaal socks5. In mijn download programma stel ik sowieso socks5 in. Dus daar ligt het niet aan.
Gebruik je alleen de SOCKS5 proxy of heb je daarnaast nog een verbinding met de client? Bij het laatste is het natuurlijk dubbelop en heb je extra vertraging.
Ik merk zelf wel dat de performance 's avonds vaak stukken minder is met NordVPN (ik pak altijd Duitse servers).

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Boomster schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:20:
Dag allemaal, ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn VPN (Nord) icm pfsense.
Het blijkt dat de VPN verbinding af en toe 'stallt' er komt dan geen data meer door, terwijl de internet verbinding welk werkt. Gestest via modem.

Als ik dan de VPN uitzet en alles buiten vpn om laat lopen gaat het weer direct goed. De verbindingsstatus in pfsense geeft aan dat er wel verbinding is met de VPN.

Hebben jullie ook het probleem dat de VPN af en toe 'stallt' icm NORDvpn?
Weet iemand hier de oplossing voor?

@EWK heb jij hier geen last van?
Nee geen last van, maar ik zit ook niet bij Nord ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
EWK schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Nee geen last van, maar ik zit ook niet bij Nord ;)
Helder, bij welke zit jij dan? Lukt netflix ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deniax schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:15:
Is het mogelijk een "always-on" VPN verbinding te hebben waarin ik zeg welke IP's en/of websites waarmee je verbindt door een VPN heen moeten en de rest van de websites niet?
De betere VPN's bieden een browser add-on waar me je eea per website kan regelen. Mocht het niet per website kunnen dan kan je altijd nog een browser met add-on gebruiken en andere browsers/apps zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iets waar ik niet uitkom ...
Sinds deze week Windscribe Pro.
Werkt prima, en diverse testjes gedaan

OpenVPN, Stealth en WStunnel geven allemaal op diverse verbindingen rond de 100/110Mb
Zowel speedtests online, als P2P downloads en Usenet
( AIRvpn had redelijkere snelheden hier, Usenet kwam vaak tegen de 20MB )
IKEv2 daarentegen geeft de volledige bandbreedte ( 250/40 ) en ook geen klachten over.

Waar ik wel tegen aanloop, externe toegang ....
Ik heb wat poorten open staan, RDP, Downloads en Nextcloud ( en meer )
Maar onder Ikev2 kan ik ze niet bereiken ... ?

Start ik de client op met TCP/UDP en willekeurig elke poort, kan ik extern overal bij ( portforwarding door de router )
Firewall aan of uit ( in de client ) maakt geen drol verschil, de PC wordt vanaf het ectern adres - router -> intern adres gestuurd

Start ik echter de client op met Ikev2 kan ik alleen over interne machines op de betreffende PC komen, via de router ( van buitenaf ) krijg ik het niet voor elkaar.

Waar vind ik die settings dat ik de server kan benaderen extern -> router -> NAS ?
Is dat een windows-setting, zit dat in mijn openWRT, als ik het binnen mijn thuisnetwerk kan bereiken, moet dat toch door de router ook lukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

The GUI schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:18:
[...]

Gebruik je alleen de SOCKS5 proxy of heb je daarnaast nog een verbinding met de client? Bij het laatste is het natuurlijk dubbelop en heb je extra vertraging.
Ik merk zelf wel dat de performance 's avonds vaak stukken minder is met NordVPN (ik pak altijd Duitse servers).
Ik snap denk ik niet goed wat je bedoelt..Ik kan in de software niks aangeven van SOCKS5, enkel bij uTorrent. Dat gebruik ik ook inderdaad.

Maar ik heb sinds gisteren weer dat ik naar geen enkele NL server kan connecten en wel naar elk ander land. Dus ik vind het goed geweest. Ik heb NordVPN gemailed met de vraag of het mogelijk is om de boel te ontbinden. Dan pak ik wel een andere VPN, want dit gaat nergens meer over. Ik zit nu op duitse servers, maar de snelheid is om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Bor schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

PureVPN and WAN Security zo te lezen.
Met een grote boog omheen dus.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

PureVPN is eerder in het nieuws geweest(iets meer dan een jaar geleden) dat ze logs bijhouden en door spelen,
Op aardig wat trackers is PureVPN ook gebanned.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Voor wat het waard is: ik zie net op Ghacks een deal voor diverse VPN abonnementen.
Ze zijn misschien ook wel elders te vinden, maar wat ik zo zie zijn de prijzen niet verkeerd.
https://www.ghacks.net/20...n-special-huge-discounts/

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:26
Hoi ik ga overstappen van GooseVPN naar een andere. Reden is dat de snelheid niet voldoende is voor mijn toepassing: Kodi op Sony Android TV en dat Netflix eigenlijk altijd door heeft dat de VPN aanstaat.

Kanshebbers zijn NordVPN of AirVPN.

Ik zag dat de laatste op Android gebruik maakt van OpenVPN. Nu wil ik opzich de trial gaan proberen en zal het configureren wel lukken, maar weet iemand of je icm OpenVPN ook instaat bent om met servers in specifieke landen te verbinden. Of wordt er automatisch gekozen voor je en heb je daar dus geen controle op?

Verder ben ik als het bevalt voornemens om een router aan te schaffen waar ik VPN direct opzet en die koppel aan de Ziggo Connectbox met Bridge functie, maar dat is voor later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:02
OpenVPN voor Android heeft per configuratie de mogelijkheid om servers aan/uit te schakelen.
Zo schakel ik voor mijn eigen VPN soms tussen UDP en TCP (met verschillende poorten).

Je kunt in de app dus meerdere configuraties hebben (één per server) of een configuratie met meerdere specifieke servers. OpenVPN kiest uit de config één van de geactiveerde servers (en al waarschijnlijk ook wel automatisch naar een andere geactiveerde schakelen als er één niet reageert...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
FJP84 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:01:
Hoi ik ga overstappen van GooseVPN naar een andere. Reden is dat de snelheid niet voldoende is voor mijn toepassing: Kodi op Sony Android TV en dat Netflix eigenlijk altijd door heeft dat de VPN aanstaat.

Ik zag dat de laatste op Android gebruik maakt van OpenVPN. Nu wil ik opzich de trial gaan proberen en zal het configureren wel lukken, maar weet iemand of je icm OpenVPN ook instaat bent om met servers in specifieke landen te verbinden. Of wordt er automatisch gekozen voor je en heb je daar dus geen controle op?

Verder ben ik als het bevalt voornemens om een router aan te schaffen waar ik VPN direct opzet en die koppel aan de Ziggo Connectbox met Bridge functie, maar dat is voor later
De OpenVPN app kan ook voor NordVPN op Android gebruikt worden.
En als ik de handleiding zo lees, dan kan je specifieke servers kiezen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hp-got schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:15:
Voor wat het waard is: ik zie net op Ghacks een deal voor diverse VPN abonnementen.
Ze zijn misschien ook wel elders te vinden, maar wat ik zo zie zijn de prijzen niet verkeerd.
https://www.ghacks.net/20...n-special-huge-discounts/
Die 3 jaar PIA voor $77,33 is echt scherp: nog geen $2,15/maand.
Ook bij BF/ CM kon je eigenlijk nooit onder de $2,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

sambalbaj schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

Precies.
Ik heb vorig jaar in een aanbieding 2 jaar PIA aangeschaft voor € 60.
Dat is nu nog goedkoper.
Als ik volgend jaar moet verlengen kijk ik hier eerst of er nog een vergelijkbare 3-jaars aanbieding is.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Zoek maar eens op mijn posts in dit topic. Ik ben niet tevreden over NordVPN. Ze hebben weliswaar een shitload aan servers waar je naartoe kunt connecten, maar het kost veel trial en error om te kijken hoe je de snelste downloadsnelheid haalt.
Bovendien lukt het connecten naar NL servers heel vaak niet bij mij. Ik heb inmiddels elke instelling geprobeerd, maar ik ben er nu inmiddels achter dat het gewoon van dag tot dat anders is. De ene keer lukt het wel, de andere keer niet. De software is sinds de laatste update niet echt gebruikersvriendelijk; je ziet niet meer naar welke server je geconnected bent, je moet door een mini scroll-downmenu heen scrollen om te selecteren waar je naartoe wilt connecten, en het maken van connectie, ook naar andere landen duurt zeker een halve minuut.

Ze zijn vriendelijk bij NordVPN, maar echt goeie antwoorden heb ik nooit echt gekregen. "Probeer TCP eens ipv UDP" of "Probeer obfuscated servers eens"...Tja dat zet hier in ieder geval geen zoden aan de dijk. Je kunt ook diagnostics collecten en naar ze toesturen en allerlei speedtesten doen, maar ook daar komt nooit echt een antwoord die een echte oplossing zijn.

Tja, je moet dus blijkbaar wat slikken voor je privacy, want NordVPN heb ik gekozen op basis van dat excelletje met al die punten die thatoneprivacysite (of zoiets) aangaf dat belangrijk was voor privacy.
Overigens werkt de software prima op mijn HTC telefoon. Connecten gaat snel, hij laat snel zien welke server het beste is en op welke server je connected bent etc.

Ik zeg absoluut niet dat je je keuze op mijn ervaring moet baseren; anderen hebben nooit ergens last van, maar mijn ervaring met NordVPN is in ieder geval niet goed. Ik geef je in ieder geval de tip om eerst te proberen en niet meteen de 3-year-for-99-dollar aanbieding te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
sambalbaj schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

Whhooo. Ik dacht dat ik voor $31,95 per jaar al rete goedkoop uit was bij PIA.
Hopelijk trekt dit niet te veel klanten zodat de kwaliteit inkakt 🤭

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Deathchant schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:38:
[...]

Zoek maar eens op mijn posts in dit topic. Ik ben niet tevreden over NordVPN. Ze hebben weliswaar een shitload aan servers waar je naartoe kunt connecten, maar het kost veel trial en error om te kijken hoe je de snelste downloadsnelheid haalt.
Bovendien lukt het connecten naar NL servers heel vaak niet bij mij. Ik heb inmiddels elke instelling geprobeerd, maar ik ben er nu inmiddels achter dat het gewoon van dag tot dat anders is. De ene keer lukt het wel, de andere keer niet. De software is sinds de laatste update niet echt gebruikersvriendelijk; je ziet niet meer naar welke server je geconnected bent, je moet door een mini scroll-downmenu heen scrollen om te selecteren waar je naartoe wilt connecten, en het maken van connectie, ook naar andere landen duurt zeker een halve minuut.....
Dank voor je uitgebreide samenvatting van je ervaringen met NordVPN

Vandaag NordVPN uitgeprobeerd op mijn Android TV met Netflix. Met een Spaanse server zag Netflix toch dat ik achter VPN zat. Op mijn telefoon de avond ervoor ging het met een Spaanse server wel goed. Ik denk toch dat ik op mijn telefoon een andere server te pakken had.

Zo eerst nog even AirVPN proberen voor 1 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

AIRVPN kan vaak goed gaan, mits je de DNS en Ipadressen van AIR gebruikt.
Als ik de app ( Eddy) gebruik, kan ik op Netflix US en UK, zonder dat ze het doorhebben

Windscribe ( 25€ 3j ) heeft een US en UK WindFlix server.

Een router is niet 'vlot' genoeg voor de volle snelheden, als ik bij AIRvpn de pc speedtest, krijg ik 90% van de snelheid, als ik het door de router laat doen ( Archer C9 / C7 ) kom ik niet hoger dan 30Mb/s
Wil je optimale snelheid, moet je al naar loadbalancing kijken via PFsens / opensens
* teruglezen in topic voor ervaringen en handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Toch vreemd, net met AirVPN op gelijke VPN server niveau getest met Netflix. In Netflix op mijn mobiel kan ik daadwerkelijk andere series vinden en deze ook afspelen. In Netflix op Android TV vind ik die series dus niet en als ik daar iets anders af wil spelen dan krijg ik de Blocker/Proxy melding. Ook casten van Netflix mobiel naar tv werkt niet met de zelfde VPN connectie.

Iemand een idee waar dit verschil tussen Netflix mobiel en Netflix Android TV vandaan komt?

[ Voor 2% gewijzigd door FJP84 op 24-10-2018 23:50 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
@FJP84
Ja dat ken ik. Op mobiel en tablet (ios) kan ik gewoon Netflix kijken met OPENvpn app icm met AirVPN.
Als ik dat doe op de smart tv waarbij de VPN loopt via mn router, krijg ik ook de Blocker/proxy melding. Ook wanneer ik de AirVPN DNS server 10.4.0.1 gebruik.

Dat het casten niet werkt begrijp ik ergens wel omdat je stream niet loopt via je mobiel maar direct vanaf je router zonder VPN. Je telefoon is dan alleen maar een AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand ervaring met Goose VPN en docker? Probeer haugene/docker-transmission-openvpn werkend te krijgen op mijn Synology Nas. Maar Goose zit niet in de lijst van providers. Je kan zelf toevoegen maar dit moet ik nog uitzoeken. Dus mocht iemand het al een keer gedaan heeft dan hoor ik het graag :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Dit topic gaat over ervaringen, niet over aanbiedingen.

De black-friday aanbiedingen horen dus in het Aanbiedingen en Kortingscodes thuis. Meer specifiek: Black Friday / Cyber Monday 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Ben zelf niet helemaal thuis in VPNs dus moet het echt hebben van blogs en fora zoals deze. Heb zelf ook nooit een VPN gehad, maar met Black Friday in aantocht ging ik toch even rondkijken. Zat zelf te kijken naar NordVPN omdat zij een goede 3-jaar deal hebben en het goed zou moeten werken met Netflix. Ik zie ook dat men hen adverteert zijnde een VPN die niet aan logging doet.

Maar na dit topic en dit topic gelezen te hebben weet ik niet of dat laatste nou zo accuraat is. NordVPN heeft zelf ook al gereageerd, maar begrijp er dus vrij weinig van :$ 'VPNscam' gaat er nog wat dieper op in. Geen idee of dit een betrouwbare bron is, maar ze komen met (voor mijn, toegegeven newbie, ogen) goede argumenten tegen NordVPN.

Nu vind ik het geen ramp als men bepaalde dingen logt, maar wel wanneer ze erover liegen en het potentieel doorverkopen. Het is een selling point van hen, dus als men over zoiets liegt hoezo zou ik hen dan mijn geld toevertrouwen voor 3 jaar. En waar liegen ze misschien nog meer over? Zijn er hier misschien mensen die er meer over weten :?

P.S. Als alternatieven zat ik ook nog te kijken naar ExpressVPN en PIA, maar de prijs van Nord is wel erg interessant. Maar ja, misschien is dit dan wel het addertje :+

[ Voor 8% gewijzigd door Kroepoekoe op 15-11-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Windscribe heeft nu ook een aardige aanbieding.

Ik probeer zelf transmission met Goose Vpn in een docker container aan de praat te krijgen. Dit lijkt gelukt. Echter geeft transmission aan dat de peer listing port niet open staat. Iemand ervaring met Goose Vpn en bittorrent? Heeft goose iets van port forwards oid nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Ik heb Windscribe onlangs geprobeerd en max dl was maar 2 Mb/s. Onvoldoende dus als je 20 Mb lijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Kroepoekoe schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:18:
Ik zie ook dat men hen adverteert zijnde een VPN die niet aan logging doet.
[...]
P.S. Als alternatieven zat ik ook nog te kijken naar ExpressVPN en PIA, maar de prijs van Nord is wel erg interessant.
Ik vind het helemaal geen goede deal, PIA is een stuk goedkoper bijvoorbeeld en misschien zijn er nog meer.

En wat dat logging betreft: ze zeggen allemaal dat ze niks loggen maar dat geloof ik niet. Ik denk dat ze allemaal logs bijhouden en wel hierom. Als er iets met jouw vpn adres gebeurt wat niet door de beugel kan (het adres dat je deelt met anderen dus) dan kloppen de Feds op de deur van de provider om de gegevens op te hoesten. Weigeren ze dan gaat de boel plat, dus ze kunnen kiezen tussen een miljoenen bedrijf of door jou op te offeren. De keuze lijkt me niet moeilijk.

Persoonlijk vind ik het ook niet erg als de autoriteiten mijn vpn adres hebben. Het punt is dat ze moeten bewijzen dat ik degene ben die iets verkeerd deed en niet degenen met hetzelfde adres. Dat lijkt me een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:03

The Chosen One

Zie signature!

Sphinkx schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 08:26:
Ik heb Windscribe onlangs geprobeerd en max dl was maar 2 Mb/s. Onvoldoende dus als je 20 Mb lijn hebt.
Eh 20 mbit is 2,5 mb's maximaal?

En download speed kan liggen aan jouw internet, de service/site waar jij download/test, via welk land en/of server jij connect, hoe veel mensen daar via verbinden etc.

Ik heb met steam 25-35 MB's en tests 250-300+ mbit via Windscribe.
En sinds kort met R.O.B.E.R.T; https://blog.windscribe.c...d-ad-blocker-a228c9225395
Heb hem alleen op 2 staan sinds dat ik er al andere zooi voor heb maar extra is nooit verkeerd.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
grun93 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:00:
[...]

Ik vind het helemaal geen goede deal, PIA is een stuk goedkoper bijvoorbeeld en misschien zijn er nog meer.

En wat dat logging betreft: ze zeggen allemaal dat ze niks loggen maar dat geloof ik niet. Ik denk dat ze allemaal logs bijhouden en wel hierom. Als er iets met jouw vpn adres gebeurt wat niet door de beugel kan (het adres dat je deelt met anderen dus) dan kloppen de Feds op de deur van de provider om de gegevens op te hoesten. Weigeren ze dan gaat de boel plat, dus ze kunnen kiezen tussen een miljoenen bedrijf of door jou op te offeren. De keuze lijkt me niet moeilijk.

Persoonlijk vind ik het ook niet erg als de autoriteiten mijn vpn adres hebben. Het punt is dat ze moeten bewijzen dat ik degene ben die iets verkeerd deed en niet degenen met hetzelfde adres. Dat lijkt me een stuk moeilijker.
Het is in mijn ogen belangrijk om een distinctie te maken tussen loggen vanwege veiligheidsredenen, en loggen omdat je BFFs bent met een data mining company. Dat laatste kan echt niet in mijn ogen, indien het waar blijkt te zijn.

En goede tip van die PIA-deal, had 'm nog niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXXiBIT
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-04-2022
Blackfriday komt er weer aan en ben echt van plan om een goede VPN aan te schaffen voor wat usenet en torrent activiteit.

Dit zijn een aantal harde eisen waar de VPN aan moet voldoen:
-GEEN Amerikaans bedrijf
-NOOIT in het nieuws geweest om enig privacy issue(dus geen NordVPN, PureVPN, WANsecurity)
-Portforwarding
-Stabiele en regelmatig geupdate client die OpenVPN ondersteund. En tevens een sterke Firewall en Network lock heeft zodat echt alles door de VPN tunnel gaat.
-Niet telkens met dezelfde server verbinden maar de snelste in Nederland kiezen waar er zeker 10+ van moeten zijn.

Graag een advies met een bron naar een onafhankelijke review. De meeste zijn echt overduidelijk gesponsord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

EXXiBIT schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:49:
Blackfriday komt er weer aan en ben echt van plan om een goede VPN aan te schaffen voor wat usenet en torrent activiteit.

Dit zijn een aantal harde eisen waar de VPN aan moet voldoen:
-GEEN Amerikaans bedrijf
-NOOIT in het nieuws geweest om enig privacy issue(dus geen NordVPN, PureVPN, WANsecurity)
-Portforwarding
-Stabiele en regelmatig geupdate client die OpenVPN ondersteund. En tevens een sterke Firewall en Network lock heeft zodat echt alles door de VPN tunnel gaat.
-Niet telkens met dezelfde server verbinden maar de snelste in Nederland kiezen waar er zeker 10+ van moeten zijn.

Graag een advies met een bron naar een onafhankelijke review. De meeste zijn echt overduidelijk gesponsord.
Ik denk dat airvpn wel voldoet. Heb geen ervaring met hun client, maar je zou je eens kunnen proberen.
3 dagen kost 1 euro geloof ik.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09

BeyondThunder

Lost Lightning

Zo, net mijn Synology DS218+ ingesteld op AirVPN. Super simpel door de keurige how-to.
Ik heb een Caiway glas verbinding en download zonder VPN met zo'n 22 MB/sec vanaf UseNet. Dit kakt in met VPN naar zo'n 12 MB/sec.
Ik ben redelijk nieuw met VPN, ik weet dat VPN bandbreedte kost. Ik heb een server uitgekozen in NL. Klopt het dat het verlies zo groot is? Tijdens het downloaden gaat de CPU van de NAS naar zo'n 60-70%
Ik zit momenteel op deze server, die lijkt het niet zo druk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXXiBIT
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik zou het zeker eens direct naar je desktop downloaden, dat weet je meteen wat de performance impact van je nas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ja, zat ik ook al aan te denken. Ga ik morgen even testen op mijn desktop. Nu eerst even inlezen hoe ik van server kan wisselen op de NAS. 12 MB/sec is trouwens geen heel groot probleem hoor. De meeste downloads lopen toch automatisch op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

NAS (DS218+) met AirVPN = 12 MB/sec
PC met AirVPN = 14-15 MB/sec
Zonder AirVPN 18-20 MB/sec (NAS en PC)

Dus in vergelijk met de PC maar enkele MB/s loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

BeyondThunder schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:38:

Hier:
Abo: 200mbps
NAS (DS218+) met AirVPN = 22 MB/sec
Zonder AirVPN 24-25 MB/sec (NAS)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met Windscribe ook vanuit het buitenland naar de Nederlandse Netflix kijken? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

EWK schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:21:
[...]

Hier:
NAS (DS218+) met AirVPN = 22 MB/sec
Zonder AirVPN 24-25 MB/sec (NAS)

Grappig, dan hebben we bijna dezelfde setup. Ik gebruik Sabnzbd, in het verleden was nzbget een stuk sneller op mijn DS215+. Maar op de DS218+ maakt dat niet meer uit. Ik zit bij Caiway 200/200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

BeyondThunder schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:47:
[...]

Grappig, dan hebben we bijna dezelfde setup. Ik gebruik Sabnzbd, in het verleden was nzbget een stuk sneller op mijn DS215+. Maar op de DS218+ maakt dat niet meer uit. Ik zit bij Caiway 200/200.
O, wacht ik laat het vpn-werk niet doen door de nas, maar door een minipc.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
Hier:
NAS (DS218+) met PureVPN = 21-23 MB/sec
Zonder PureVPN 24-25 MB/sec (NAS)

icm downloadstation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Air heeft nu ook de cybermonday deal online staan.
Twee jaar voor €54,60. Normaal is één jaar 54 euro. Dat is bijna 50% korting, dat is beter dan andere jaren.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Goede ervaring met Slick ....
Ik kwam op Reddit tegen dat OctaneVPN ( meegeleverd bij Thundernews ) ports op verzoek openzet voor je.
Aangezien SlickVPN ( bij mijn huidige Newsdemon abbo ) hetzelfde product levert, de kans genomen.

rond 14:00 supportticket met de vraag OF het mogelijk was ( bekende deur, maar de manier waarop is ook van belang ;) )
om 16:00 een reply, dat ze een port op mijn account hebben opengezet.

( nu nog uitvinden hoe ik dat koppel aan mijn docker-torrent-vpn ... maar dat is voor later ;) )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uC5AO8K.png

gelukt, moest op de hostmachine ook een firewall-regel toepassen

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 20-11-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

BeyondThunder schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:38:

Even een update aangezien mijn abo vandaag veranderd is van 200/200 naar 300/300.
Tevens heb ik een andere usenet provder, Newsdemon. (20 connecties, wel/geen ssl maakt niet uit).

NAS (DS218+) met AirVPN = 15 MB/sec
PC met AirVPN = 16 MB/sec
Zonder AirVPN 37-38 MB/sec (NAS en PC)

Ik twijfel of ik nu AirVPN voor 2 jaar ga nemen of testen moet gaan doen met andere VPN aanbieders om te kijken of het rapper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

@FreshMaker: Ik volg je niet helemaal. Wordt er door Slick een poort voor inbound verkeer opengezet, zodat services vanaf het LAN bereikbaar worden? Dat zal dan niet voor de bekende poorten mogelijk zijn lijkt me?

Mijn ervaring met support van Slick is trouwens ook goed. Ze hebben echt gedegen technische kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:17
Iemand ervaring met streaming via AirVPN? Ik lees dat het over het algemeen beter is bij nordvpn of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@JPS
In een notedop (evt voor anderen) ;)
Als jouw machine via een VPN loopt, zijn poorten van buiten naar binnen gesloten ( logisch, want veilig )

Je moet de VPNprovider eigenlijk gaan bekijken als de eigenaar van de router, soms is er acces nodig van buiten naar binnen.
Thuis met je ISP, kan je zelf de poorten openzetten voor deze toegang.
Op een VPN is het wat lastiger ( en onveiliger, want geen controle op de portscans )
Door een willekeurige poort open te laten zetten kan je een service bereikbaar maken op het VPN-IPadres.

Mijn ervaring was voorheen met AIRvpn, daar kan je 20 poorten openzetten, en zelfs koppelen aan een dynamische DNS.

Slick koppelt de open port aan je account, de poorten worden volgens mij toegekend boven de 'standaard' reeks ( AIRvpn kon je vanaf 3000 zoeken op een lijstje )

TL;DR
Poort wordt geopend om inderdaad de machine één op één te laten verbinden op het gebruikte ipadres.
rVercors schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:13:
Iemand ervaring met streaming via AirVPN? Ik lees dat het over het algemeen beter is bij nordvpn of zo.
Incoming of outgoing ?

Ik had AIR in vpnmanager ( kodi ) staan, en die maakte gewoon verbinding met de server, en werkte prima.
Outgoing ( eigen server -> client ) daar was voor mij bovenstaande verhaal voor.
Creeër een poort, en zorg dat je service over die poort kan uitsturen.
Airvideoserver ( IOSapp ) gebruikt een (hoge) port om zijn service aan te bieden naar de gekoppelde app.

Op mijn Ziggo 250/50 nooit last van buffering / storingen gezien, zelfs over 3G prima beeld.
Alleen bedrijfs/ of hotspotnetwerken werkten soms wel eens tegen, omdat die vaak alles boven de standaardreeks blokkeren.
( dit kan je dan weer ondervangen door je VPNclient op TCP-443 te laten verbinden :+ )
Weekje hospitaal -> hotspot -> zelfs ip:8080 was blocked :| ( snelheid 25/25 )
AIRvpn - TCP-443 -> 500/500 op de laptop O-) - en belangrijkste direct streaming van mijn eigen server thuis, en zelfs veilig 'thuis' werken op de bedrijfsvpn

[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 21-11-2018 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ok duidelijk. Betekent ook dat een poortnummer maar aan 1 klant gekoppeld kan worden of geldt dit per specifieke VPN server van Slick?

[ Voor 21% gewijzigd door JPS op 21-11-2018 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@JPS Ja, de poort staat aan jouw account, anders wordt het een roulette ;)
de ene keer krijg je jouw webservertje, pagina refresh één of andere audio-server van een Chinees ( oid )

Het is ook wel belangrijk om aan jouw kant de juiste service aan te houden, want hou er rekening mee dat in theorie alle connected devices dezelfde poort open hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Even een vraag aan de VPN goeroe's hier.
Ik heb dus een behoorlijke drop in mijn download snelheid met AirVPN (Zowel op PC als op de NAS).

Zonder VPN 37 MB/sec. met VPN minder dan de helft. 16 MB/sec.

Nu heb ik een paar dagen (Black Friday) om een voordelige deal te sluiten bij zowel AirVPN als PureVPN.
Is deze drop in snelheid echt te wijten aan de VPN provider en heeft het zin om een paar proef accounts te nemen bij andere providers om de snelheid te testen. Of is deze drop in snelheid normaal?
Ik lees hier nl. ook verhalen van mensen die maar enkele % loss hebben.

Setup: Ik draai OpenVPN op mijn DS218+. Dus enkel de DS218+ heeft een VPN verbinding met AirVPN.
Op mijn PC gebruik ik de client software van AirVPN (eddie) om testen uit te voeren.

[ Voor 0% gewijzigd door BeyondThunder op 21-11-2018 11:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
BeyondThunder schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:14:
Ik heb dus een behoorlijke drop in mijn download snelheid met AirVPN (Zowel op PC als op de NAS).

Je bent niet de enige die gebruik maakt van de betreffende locatie.

De veiligheid van een VPN bestaat uit een paar onderdelen.

De tunnel is beveiligd met encryptie -> kost CPU
Je verbindt met een externe locatie -> latency -> je creeërt extra stappen in de route
En voor een externe aanbieder het belangrijkste, je deelt de locatie met tientallen/honderden anderen.
Die locaties hebben ook geen oneindige bandbreedte, je moet maar geluk hebben als ze écht een 10GBps verbinding hebben.

Beetje onpopulair geroepen, maar hoe goedkoper hoe meer overboeking, hoe trager ....

Ik kreeg bij AIRvpn -> Usenet 10/15MB terwijl Ziggo volle 30MB gaf
Windscribe varieert tussen de 8 / 10MB ( echt tijdsgebaseerd soms )
SlickVPN 2/7MB ( ondanks dat het dé meegeleverde vpn is, bij newsdemon op het moment )

Air -> 54€/j
Windscribe -> 24€ 3/j
SlickVPN -> gratis bij mijn 33€ unlimited usenet

Zie je het verband ;)

( torrents zijn btw bij allemaal tergend langzaam, maar dat kan mede doordat ik een dockercontainer hiervoor gebruik )

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 21-11-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

BeyondThunder schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:14:

Nu heb ik een paar dagen (Black Friday) om een voordelige deal te sluiten bij zowel AirVPN als PureVPN.
Is deze drop in snelheid echt te wijten aan de VPN provider en heeft het zin om een paar proef accounts te nemen bij andere providers om de snelheid te testen. Of is deze drop in snelheid normaal?
Ik lees hier nl. ook verhalen van mensen die maar enkele % loss hebben.

Setup: Ik draai OpenVPN op mijn DS218+. Dus enkel de DS218+ heeft een VPN verbinding met AirVPN.
Op mijn PC gebruik ik de client software van AirVPN (eddie) om testen uit te voeren.
Er vanuit gaande dat je de test onder dezelfde omstandigheden hebt uitgevoerd. Dus. Zelfde file, zelfde server, beiden over een bedrade verbinding etc.

Ga eerst eens testen waar de bottleneck zit.
Zoals freshmaker zegt, kost het veel processorkracht.
Als je vol download over vpn, hoeveel procent is dan de cpu van de nas belast?
Is dat (bijna) 100%? Dan ligt daar de bottleneck en heeft overstappen naar een andere vpn geen zin en zul je er zwaardere hardware tegenaan moeten gooien.

->Is je cpu niet aan zijn max?

Verder zoeken naar de bottleneck. Andere servers geprobeerd? Ze hebben enorm veel servers en de ene is de andere niet. Heb er nu een handjevol waartussen ik wissel en daarbij haal ik 22MB/s.

-> helpt wisselen niet?
Probeer eens een vpn van een andere aanbieder, een trail. Helpt dat? Dan overstappen!

Helpt dat ook niet, dan ligt het toch echt nog ergens anders.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:17
FreshMaker schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:08:
@JPS
In een notedop (evt voor anderen) ;)
Als jouw machine via een VPN loopt, zijn poorten van buiten naar binnen gesloten ( logisch, want veilig )

Je moet de VPNprovider eigenlijk gaan bekijken als de eigenaar van de router, soms is er acces nodig van buiten naar binnen.
Thuis met je ISP, kan je zelf de poorten openzetten voor deze toegang.
Op een VPN is het wat lastiger ( en onveiliger, want geen controle op de portscans )
Door een willekeurige poort open te laten zetten kan je een service bereikbaar maken op het VPN-IPadres.

Mijn ervaring was voorheen met AIRvpn, daar kan je 20 poorten openzetten, en zelfs koppelen aan een dynamische DNS.

Slick koppelt de open port aan je account, de poorten worden volgens mij toegekend boven de 'standaard' reeks ( AIRvpn kon je vanaf 3000 zoeken op een lijstje )

TL;DR
Poort wordt geopend om inderdaad de machine één op één te laten verbinden op het gebruikte ipadres.

[...]

Incoming of outgoing ?

Ik had AIR in vpnmanager ( kodi ) staan, en die maakte gewoon verbinding met de server, en werkte prima.
Outgoing ( eigen server -> client ) daar was voor mij bovenstaande verhaal voor.
Creeër een poort, en zorg dat je service over die poort kan uitsturen.
Airvideoserver ( IOSapp ) gebruikt een (hoge) port om zijn service aan te bieden naar de gekoppelde app.

Op mijn Ziggo 250/50 nooit last van buffering / storingen gezien, zelfs over 3G prima beeld.
Alleen bedrijfs/ of hotspotnetwerken werkten soms wel eens tegen, omdat die vaak alles boven de standaardreeks blokkeren.
( dit kan je dan weer ondervangen door je VPNclient op TCP-443 te laten verbinden :+ )
Weekje hospitaal -> hotspot -> zelfs ip:8080 was blocked :| ( snelheid 25/25 )
AIRvpn - TCP-443 -> 500/500 op de laptop O-) - en belangrijkste direct streaming van mijn eigen server thuis, en zelfs veilig 'thuis' werken op de bedrijfsvpn
Ik doel eigenlijk meer op de beschikbaarheid van Netflix/Prime/iPlayer/ARD etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
rVercors schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:22:
[...]Ik doel eigenlijk meer op de beschikbaarheid van Netflix/Prime/iPlayer/ARD etc
AIRvpn heeft wisselende resultaten, het werkt als je de dns van de betreffende server in het land ook instelt
( paar keer getest, en ging eigenlijk altijd wel goed )

Windscribe heeft Windflix US en UK, ik kan inloggen en media starten zonder gezeur over vpn/proxys, maar zie geen verschil, en krijg NL ondertitels.

iPlayer van BBC geeft op meerdere aanbieders fouten en weigert dienst, maar ook weer niet structureel.

DLD weet ik niet, de zenders die ik wilde kijken, kreeg ik te zien ( volgens mij een EU regeltje mbt freetoair zenders )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Bedankt mannen (en/of vrouwen) voor de tips.
De CPU van mijn nas zit bij volle download over VPN rond de 60 tot 70%, mijn Game PC (wat oudere Core i7) heb ik niet gechecked. Ik pak tekens dezelfde NZB om mee testen. (Newsdemon 20 connecties).

PC zit rond de 16-17 MB/sec
NAS zit rond de 15-16 MB/sec
Zonder VPN beide rond de 38 MB/sec

Dus ik vermoed dat ik op de max van de AirVPN server zit. Schakelen naar een andere server kan een MB schelen, maar niets drastisch.
Ik neem vanmiddag een proef account bij PureVPN en zal hier mijn bevindingen posten. PureVPN heeft een mooie aanbieding trouwens 5 jaar voor 70 euro ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nieuwsgroepen zijn niet geschikt om goede snelheidstesten mee te doen, simpelweg omdat ze niet zijn ingericht om altijd een stabiele doorvoer te leveren en er vaak geoptimaliseerd wordt aan de hand van hoe vaak data wordt opgevraagd. Voor dit soort testen kun je beter speciale diensten of testfiles gebruiken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
BeyondThunder schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:44:
PureVPN heeft een mooie aanbieding trouwens 5 jaar voor 70 euro ofzo.
Denk daar maar eens goed over na:
https://www.security.nl/p...+werkcomputer+en+vpn-logs
https://www.security.nl/p...elen+van+vpn-logs+met+FBI

Windscribe is nu 40% korting via Stacksocial

https://stacksocial.com/s...lifetime-pro-subscription

Met BFSAVE40 krijg je 40% off

Tijdje geleden had iemand het voor elkaar om meerdere vpn-verbindingen te bundelen en zo meer speed te krijgen, even terugzoeken zou ik zeggen

[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 21-11-2018 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Bor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:08:
Nieuwsgroepen zijn niet geschikt om goede snelheidstesten mee te doen, simpelweg omdat ze niet zijn ingericht om altijd een stabiele doorvoer te leveren en er vaak geoptimaliseerd wordt aan de hand van hoe vaak data wordt opgevraagd. Voor dit soort testen kun je beter speciale diensten of testfiles gebruiken.
Klopt, en dat weet ik ook. Maar het geeft me wel een indruk. Maar het is zeker niet nauwkeurig. Ben ik met je eens.

Net getest met PureVPN, maar ik krijg mijn ds218+ niet connected. 1 uur met support gezeten en die wisten het ook niet meer. Gebruik dan maar L2TP wat het antwoord....

Ben inderdaad klaar met PureVPN. Ik neem de wat mindere snelheid voor lief en blijf bij AirVPN. Daar heb ik een goede indruk van en perfecte support en handleidingen. Dan maar iets langzamer.
(Maar als tweaker wil ik altijd het maximale eruit halen).

Edit, 2 jaar AirVPN genomen voor € 54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door EWK op 21-11-2018 16:42 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Net bij Airvpn ook voor twee jaar getekend. De snelheid is op KPN 4G met VPN aan rond de 100Mbit op een NL server. Zonder VPN haal ik maar een fractie meer (120Mb), waarschijnlijk is 4G op deze locatie niet veel sneller. Zal dat eens testen op een ander plek binnenkort.

Prima dus. Zeker omdat we thuis maar 50Mbit hebben, vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:12
Ook bijgetekend bij Air voor 2 jaar. De snelheden zijn ook beter dan 3-4 jaar geleden.
Enkel bij Air en Mullvad heb ik geloof in hun bijna no-log policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
De huidige NordVPN BF aanbiedingen zijn helemaal geen aanbiedingen valt mij op t.o.v. kort geleden. Ik kan mij herinneren dat ze 2 jaar voor 75 dollar en 3 jaar voor 99 dollar aanboden.

Anyway,

Sinds wanneer komt er nog 21% btw bij op het totaalbedrag bij NordVPN?

Iemand daarnaast ervaring met cashback en NordVPN?

[ Voor 33% gewijzigd door Denniszx op 24-11-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren PIA geprobeerd maar nadat de applicatie de verbinding met de vpn server niet wou verbreken alles uninstalled. Nu krijg ik nog steeds maar de helft van m'n snelheid. Rond de 150-190 mbit ipv 400.

Ik weet echt niet meer wat doen. M'n ethernet instellingen staan allemaal goed. Edge & chrome geven dezelfde resultaten.

Via onboard 5G Wifi krijg ik dezelfde snelheden, rond de 150-190mbit terwijl ik via m'n smartphone WEL de volle 400mbit down krijg. Zelfde speedtest, zelfde speedtest server, zelfde verbinding en externe ip.

M'n DHCP settings staan op auto en dns servers zijn dien van google, ipv4 & ipv6 zoals voorheen.

Geen idee wat ik nog meer kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo mannen,

Vraagje: sindskort een Raspberry Pi draaien met VPN. Werkt allemaal goed, maar:

Ik heb dit alles ingericht op mijn oude woonadres. Daarna ben ik verhuisd en heb ik een ander IP adres gekregen van mijn ISP. Echter, elke keer als ik nu een nieuwe client toevoeg in pivpn, staat mijn oude IP adres in de config files, waardoor ik elke keer mijn nieuwe ipadres in de config file moet zetten. Pas daarna verbindt hij uiteraard.

Hoe is dit mogelijk en waar wijzig ik dit? Een restart van de pivpn service helpt ook niet. Dank alvast!

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Ik las op Reddit dat ze bij Windscribe nu via 'Build a Plan' gebruikers de optie geven om zelf 'locaties' te kiezen, voor 1 dollar per maand (of 2 dollar voor onbeperkte data). Kan interessant zijn voor mensen die geen groter bedrag willen neertellen voor de Pro account.

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakmans op 28-11-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
Tweakmans schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:13:
Ik las op Reddit dat ze bij Windscribe nu via 'Build a Plan' gebruikers de optie geven om zelf 'locaties' te kiezen, voor 1 dollar per maand (of 2 dollar voor onbeperkte data). Kan interessant zijn voor mensen die geen groter bedrag willen neertellen voor de Pro account.
Zo goedkoop lijkt dit niet.
Ik heb afgelopen week Windscribe lifetime Pro afgesloten voor € 31 via StackSocial.
Maar goed misschien wel interessant voor iemand die af en toe maar een VPN nodig heeft.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik dacht dat de snelheid van VPN best ok was, maar ik krijg regelmatig time out errors met NordVPN. Zet ik NordVPN uit, laadt de pagina erg snel. Kijk ik ergens overheen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
InF.Inc schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:48:
Ik dacht dat de snelheid van VPN best ok was, maar ik krijg regelmatig time out errors met NordVPN. Zet ik NordVPN uit, laadt de pagina erg snel. Kijk ik ergens overheen?
Dat merk ik ook wel eens maar altijd bij dezelfde websites. Doorgaans verdwijnt het probleem als ik een dedicated server gebruik. En soms gewoon door van server te veranderen.
Geen idee wat de oorzaak is, misschien zien de websites je als buitenlandse bezoeker ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04
Ik gebruik ook NordVPN, over het algemeen merk ik weinig problemen met websites die niet willen laden. Alleen is er steevast één website die weigert om fatsoenlijk te werken over VPN, nl. amazon.de.
Heeft iemand dit probleem ook ? En is er een manier om dit te laten werken om bijvoorbeeld deze website te whitelisten ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:09
HoppyF schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:30:
[...]

Ik heb afgelopen week Windscribe lifetime Pro afgesloten voor € 31 via StackSocial.
Maar goed misschien wel interessant voor iemand die af en toe maar een VPN nodig heeft.
Die deal kon ik niet vinden, is nu 69 dollar plus nog 15 % korting er boven op. Al leek mij 10 jaar en dan opnieuw gratis verlengen wel erg lang. Heb nu 3 jaar windscribe pro voor 21 euro via jouw genoemde webshop. Na die 3 jaar kan ik wel eens bekijken of ik het nog gebruik.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 10:56
Chrisje1983 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:02:
[...]

Die deal kon ik niet vinden, is nu 69 dollar plus nog 15 % korting er boven op. Al leek mij 10 jaar en dan opnieuw gratis verlengen wel erg lang. Heb nu 3 jaar windscribe pro voor 21 euro via jouw genoemde webshop. Na die 3 jaar kan ik wel eens bekijken of ik het nog gebruik.

Bedankt!
Regelmatig zijn er acties en kortingscodes waardoor de prijs nog lager wordt.
Het was 59 dollar en daar nog 40% vanaf ivm black friday.
Wellicht komt er rond de kerst nog een kortingscode. Hoe dan ook is 21 euro voor drie jaar ook niet te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Yes zijn veel providers die hun Black Friday en Cyber Monday deals hebben verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 16:54
NVM...

[ Voor 114% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-12-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:30:
[...]

Je moet de aanbiedingen van StackSocial ook niet vergelijken met de eigen verkoop.
daar kost een jaar bijna 50$, of 12 x 9$ met maandelijkse termijnen.

De build a plan is op zich niet eens zo slecht, je gebruikt maar weinig servers, ik heb alleen de Windflix US en NL servers maar, de rest biedt geen voordelen extra.

Ik heb momenteel 3 jaar, twijfel een beetje om alsnog een lifetime te pakken, of deze 3 jaar af te wachten en dan verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Laatst online: 20:09
Ik weet niet hoe makkelijk dit te testen is, maar weet iemand welke vpn momenteel goede access geeft tot iplayer van de bbc. Blijft bij mijn huidige een beetje hangen en wurgen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Ik heb onderstaande vraag ook in het pfsense topic geplaatst.
Als dat niet mag, dan weghalen aub.

Dag allemaal,

Ik zit met een raar probleem:
Zoals jullie weten heb ik een pfsense bak met Nordvpn al VPN provider. Sinds kort heb ik een dedicated ip en dit werkt uitstekend. Goede snelheden en Netflix werkend op al mijn apparaten, zowel wifi als bedraad.
Maar nu komt het: gisteren begon mijn smarttv ( Android, sony) te zeuren over het gebruik van een proxy bij Netflix, zowel bedraad als via WiFi. Dit is erg raar terwijl alle andere apparaten wel werken?
De wanhoop nabij heb ik de smarttv naar de fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw begonnen.
Hierna werkte alles weer.
Vandaag: weer hetzelfde probleem. Het legen van de cache en de gegevens van de app Netflix hebben geen soelaas,

Heet iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Hulp is appreciated

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik ga morgen een weekje naar Frankrijk. We zitten daar op een vakantiepark van Centerparcs.
Nu heb ik thuis een Synology nas met OpenVPN en zo verbind ik wel eens via VPN.

In het huisje willen we we eens Nederlandse TV kijken, nu mag dit Europees gezien (geen geoblock), maar misschien dat ik wel een filmpje wil downloaden vanaf mijn NAS of via Usenet.

Volstaat mijn eigen VPN of kan ik beter kijken naar een VPN dienst die bijvoorbeeld een week toegang aanbied? Het is voor een laptop en 1 of 2 smartphones. ExpressVPN is een erg goede, maar wel duur voor een maandje. Of een weekje een gratis VPN, maar weet niet of je dan niet lastig gevallen wordt met reclame? Iemand tips?

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 27-12-2018 10:52 ]

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:36
Boomster,

Je Sony tv werkt op Android. Dus verplicht een Google-account.
En Google zal wel weten waar jij woont. Misschien helpt het om de taal in te stellen op Engels/VS op de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:50:
Ik ga morgen een weekje naar Frankrijk. We zitten daar op een vakantiepark van Centerparcs.
Nu heb ik thuis een Synology nas met OpenVPN en zo verbind ik wel eens via VPN.

In het huisje willen we we eens Nederlandse TV kijken, nu mag dit Europees gezien (geen geoblock), maar misschien dat ik wel een filmpje wil downloaden vanaf mijn NAS of via Usenet.

Volstaat mijn eigen VPN of kan ik beter kijken naar een VPN dienst die bijvoorbeeld een week toegang aanbied? Het is voor een laptop en 1 of 2 smartphones. ExpressVPN is een erg goede, maar wel duur voor een maandje. Of een weekje een gratis VPN, maar weet niet of je dan niet lastig gevallen wordt met reclame? Iemand tips?
Ik zou dan naar AIRVPN kijken
https://airvpn.org/

Is nu kerst-sale, 3 maanden 10,50

• Boomster
Kroonkurk schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:14:
Boomster,

Je Sony tv werkt op Android. Dus verplicht een Google-account.
En Google zal wel weten waar jij woont. Misschien helpt het om de taal in te stellen op Engels/VS op de tv.
Ok. Ik ben ondertussen al iets verder...
Als ik de Netflix app terugzet naar de fabrieksinstelling, dan gaat het goed.
Als de app dan in de achtergrond update, gaat het weer mis.
Vreemd geval dat eerst wel werkt en later niet.
Mijn tablets en telefoons zitten allemaal op de laatste versie Netflix app. Dat gaat prefect ;maar de Android tv. Tjonge tjonge..... 8)7 8)7

• FreshMaker
  • Niet online
@Boomster
Dan zal je bij Sony mogen kijken, je widevine drm is niet up2date (meer)

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 27-12-2018 18:20 ]

• Boomster
FreshMaker schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:15:
@Boomster
Dan zal je bij Sony mogen kijken, je widevine drm is niet up2date (meer)
Deze begrijp ik niet: wat bedoel je met "widevine drm" ?

• FreshMaker
  • Niet online
Boomster schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:02:
[...]Deze begrijp ik niet: wat bedoel je met "widevine drm" ?
https://www.tabletsmagazi...is-waarom-dat-soms-zo-is/

Als de androidversie niet is bijgewerkt, is de DRM dat ook niet.
Waarschijnlijk kijkt de nieuwe NF-app hiernaar, en weigert dan dienst.

Hoe doet de TV het zonder de firewall/router ertussen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boomster
FreshMaker schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:08:
[...]

https://www.tabletsmagazi...is-waarom-dat-soms-zo-is/

Als de androidversie niet is bijgewerkt, is de DRM dat ook niet.
Waarschijnlijk kijkt de nieuwe NF-app hiernaar, en weigert dan dienst.

Hoe doet de TV het zonder de firewall/router ertussen ?
Bedankt,

Zodra ik weer thuis ben ga ik op onderzoek uit.
Boomster zit nu lekker op zijn vakantieadres...... _/-\o_

• Binnetie
FreshMaker schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:31:
[...]

Ik zou dan naar AIRVPN kijken
https://airvpn.org/

Is nu kerst-sale, 3 maanden 10,50
Interessant! Ik zou een weekje genoeg hebben, dan zou een maand voor 7 euro ook prima zijn.

Edit: heb nu AirVPN, was snel afgesloten.
Het vreemde is dat wanneer ik een speedtest doe bij speedtest.net of speedtest.ziggo.nl dat na een paar seconden de snelheid helemaal inzakt en vervolgens een foutmelding komt dat de server niet bereikt kan worden.
Ook een testbestand van 1 GB zie ik telkens inzakken. Dan nog 13 minuten, dan 59 minuten, pauze, 13 minuten, pauze. Inmiddels heb ik in 5 minuten 98MB gedownload.
Weet iemand waar dit in kan zitten? Ik gebruik de Eddie client voor op de laptop, een andere server instellen maakt ook niet uit. Ik gebruik geen firewall of wat dan ook.
Waar in de client is het mogelijk om een killswitch in te stellen? Ik kan deze zo niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4x65DBbX/AirVPN.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Binnetie op 27-12-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb een ticket ingeschoten bij AirVPN en al verrassend snel een reactie met tips die ik kan doen. Het vreemde is dat ik nu op het park in Frankrijk ben en alles goed werkt. Dus het lijkt bij mij thuis te zitten.
Dat is wat AirVPN ook aangeeft: mogelijk dat iets UDP pakketten blokkeert.

Ik heb dezelfde laptop met dezelfde instellingen, dus het zou in de router thuis van T-Mobile moeten zitten. Dat is wat ik dan volgende week moet gaan uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Binnetie schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:06:
Ik heb een ticket ingeschoten bij AirVPN en al verrassend snel een reactie met tips die ik kan doen. Het vreemde is dat ik nu op het park in Frankrijk ben en alles goed werkt. Dus het lijkt bij mij thuis te zitten.
Dat is wat AirVPN ook aangeeft: mogelijk dat iets UDP pakketten blokkeert.

Ik heb dezelfde laptop met dezelfde instellingen, dus het zou in de router thuis van T-Mobile moeten zitten. Dat is wat ik dan volgende week moet gaan uitzoeken.
Je kan in Eddie veel poorten in combinatie TCP/UDP instellen, je zou eens daar kunnen kijken. Standaard geloof ik UDP/443. In dezelfde client kan je ook een network lock instellen (kill switch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ynnoz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:32:
[...]

Je kan in Eddie veel poorten in combinatie TCP/UDP instellen, je zou eens daar kunnen kijken. Standaard geloof ik UDP/443. In dezelfde client kan je ook een network lock instellen (kill switch).
Gevonden, dankjewel! Je kunt inderdaad veel soorten instellen. De standaard werkt nu (UDP/443) maar thuis geeft dit dus problemen. Ik vermoed dat er iets in de router van T-Mobile niet goed is. Thuis zou ik dan naar TCP/443 moeten gaan). Want het probleem had ik ook op UDP/1194.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Binnetie schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:19:
[...]

Gevonden, dankjewel! Je kunt inderdaad veel soorten instellen. De standaard werkt nu (UDP/443) maar thuis geeft dit dus problemen. Ik vermoed dat er iets in de router van T-Mobile niet goed is. Thuis zou ik dan naar TCP/443 moeten gaan). Want het probleem had ik ook op UDP/1194.
Wel vreemd dat UDP geblokkeerd wordt. Wel moet je rekening houden dat UDP een stuk sneller is dan TCP. TCP biedt error-correctie (dus overhead) en UDP niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prof.Lupardi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik kan TorGuard adviseren

Ik heb al diverse providers gehad maar qua snelheid is TorGuard de beste. Ik haal meestal 190 Mbps(speedtest) met een 200 Mbps Ziggo abbo. Torrents zijn wel wat langzamer als zonder VPN maar niet veel.

Ik had een vraag over mijn account en binnen 5 minuten was mijn ticket beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Laatst online: 06:27
Hmm deze ga ik eens naast PIA testen.
Kijken of dat scheeld. Ben nu niet onttevreden over Private Internet Access maar hou altijd alle opties open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zijn er toevallig Tweakers die een OpenVPN client achter een zelfbouw-router hebben draaien? Gister heb ik de router-pc vervangen en sindsdien kan de OpenVPN client geen verbinding meer maken. Ik gok een te strikt afgestelde iptables-firewall.

De gebruikte poort is geforward, net als op de oude router-pc, maar het lijkt erop dat dat niet genoeg is als de default policies (input/output/forward) op drop staan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poktor
  • Laatst online: 10-09 12:26
Anonymoussaurus schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Bah, wat een pech. Ik ben namelijk opzoek naar een gratis VPN die je privacy wel goed waarborgt, en waarbij je geen account nodig hebt (ik haat accounts aanmaken). Nu snap ik dat dit niet gratis kan zijn, maar: niet geschoten, is altijd mis.
VPNBook al geprobeerd? Is geheel gratis, maar omdat het nogal onbekend is, performt het best ok. Het werkt met openvpn. Nadeel: het wachtwoord verandert elke week. Dit vind je op de site. vpnbook.com. VPNbook is een project van godaddy.com. Verder vind je er niet veel over op internet. Er is met wat googlen een tooltje te vinden wat automatisch het wachtwoord van de site plukt en in de config zet voor je. erg handig. Heb het zelf een tijd gebruikt om wat te proberen voordat ik naar een betaalde VPN-aanbieder overstapte. Ik kan niet anders zeggen dan dat het prima werkt. :)
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.