[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.969 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Raven schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:13:
Zijn er toevallig Tweakers die een OpenVPN client achter een zelfbouw-router hebben draaien? Gister heb ik de router-pc vervangen en sindsdien kan de OpenVPN client geen verbinding meer maken. Ik gok een te strikt afgestelde iptables-firewall.

De gebruikte poort is geforward, net als op de oude router-pc, maar het lijkt erop dat dat niet genoeg is als de default policies (input/output/forward) op drop staan.
Yep, hier :) Of eigenlijk: de router-pc IS de VPN-client.
werkt TOP!
Mijn hele verhaal vind je op www.bluelake.nl. Menu-optie pfsense.

[ Voor 3% gewijzigd door poktor op 01-01-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

poktor schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:49:
[...]

VPNBook al geprobeerd? Is geheel gratis, maar omdat het nogal onbekend is, performt het best ok. Het werkt met openvpn. Nadeel: het wachtwoord verandert elke week. Dit vind je op de site. vpnbook.com. VPNbook is een project van godaddy.com. Verder vind je er niet veel over op internet. Er is met wat googlen een tooltje te vinden wat automatisch het wachtwoord van de site plukt en in de config zet voor je. erg handig. Heb het zelf een tijd gebruikt om wat te proberen voordat ik naar een betaalde VPN-aanbieder overstapte. Ik kan niet anders zeggen dan dat het prima werkt. :)
Heb ProtonVPN en ProtonMail nu. Vond het best om een account te maken, sinds zij super goed met m'n privacy (en de beveiliging) daarvan omgaan.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poktor
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:54:
[...]

Heb ProtonVPN en ProtonMail nu. Vond het best om een account te maken, sinds zij super goed met m'n privacy (en de beveiliging) daarvan omgaan.
Klopt, de grote aanbieders hebben dit goed op orde. NordVPN hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:41
poktor schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:49:
[...]

VPNBook al geprobeerd? Is geheel gratis, maar omdat het nogal onbekend is, performt het best ok. Het werkt met openvpn. Nadeel: het wachtwoord verandert elke week. Dit vind je op de site. vpnbook.com. VPNbook is een project van godaddy.com. Verder vind je er niet veel over op internet. Er is met wat googlen een tooltje te vinden wat automatisch het wachtwoord van de site plukt en in de config zet voor je. erg handig. Heb het zelf een tijd gebruikt om wat te proberen voordat ik naar een betaalde VPN-aanbieder overstapte. Ik kan niet anders zeggen dan dat het prima werkt. :)
Ik krijg alleen een beetje jeuk van deze zin: "Hacking, attacking and fraudulent activities are strictly prohibited and are not protected by our privacy policy."

Hoe gaan ze dit controleren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:44
Heb een lifetime Windscribe abbo afgesloten en zeer tevreden mee.
Geoblocking van news items is nu verleden tijd, netflix is wat "ruimer" en wat andere dingen erg tevreden.
Echter ik heb 500kB downloads op torrents, wil nog wel eens pieken maar wordt nooit echt beter.
Heb hem nu op IKEv2 staan dat werd geopperd op een forum maar beter is het niet.

Ik gebruik TransmissionQT x64 met Ziggo op een W2008 R2 machine en de Windscribe windows client.
Zonder VPN is alles gewoon rap, mis ik iets?

[ Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 02-01-2019 06:48 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

poktor schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:52:
[...]

Yep, hier :) Of eigenlijk: de router-pc IS de VPN-client.
werkt TOP!
Mijn hele verhaal vind je op www.bluelake.nl. Menu-optie pfsense.
't werkt inmiddels weer, vergeten te posten :P , alleen snap ik niet waarom het weer werkt :?

De error van de OpenVPN client gaf een DNS-fout, de domeinnaam van de VPN-server vervangen door het IP-adres hielp echter niet en er stonden 2 IP-adressen van DNS-servers (die van Google) ingevuld in de general setup van pfSense en ook in /etc/resolv.conf. Het enige andere wat verandert was, buiten de router-pc, was dat ik bij de oude (IPFire) nogal wat DHCP-leases static heb gemaakt op basis van mac-adres, waaronder die van de VPN client. Voor het vervangen van de router-pc heb ik de als VPN-client ingestelde pfSense VM (die achter, niet op, de router-pc draait) een statisch WAN-adres gegeven en sindsdien kreeg ie geen verbinding meer. Terug op DHCP gezet: Probleem opgelost, hoefde niet eens de ingestelde VPN-poort te forwarden naar het geDHCP'de adres in de nieuwe router-pc (met Debian).

Zelfs al zou het een DNS probleem zijn geweest, dan had het ingevuld zijn van de VPN-server's IP-adres het op moeten lossen, toch? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:16
Ik ben op zoek naar een router die of openvpn client of dd-wrt firmware ondersteund voor mijn vpn aanbieder, en dan het liefst onder de 70€. Het blijkt alleen vrij lastig zoiets te vinden. Iemand misschien een tip voor een router?

[ Voor 3% gewijzigd door clonedonkey op 02-01-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

clonedonkey schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:44:
Ik ben op zoek naar een router die of openvpn client of dd-wrt firmware ondersteund voor mijn vpn aanbieder, en dan het liefst onder de 70€. Het blijkt alleen vrij lastig zoiets te vinden. Iemand misschien een tip voor een router?
Op Marktplaats een tweedehands Asus op de kop tikken?
Veel Asussen ondersteunen OpenVPN out of the box.
Ik zie daar bijvoorbeeld (even snel gekeken) een AC87U staan voor € 75, voldoet denk ik aan jouw eisen.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
clonedonkey schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:44:
Hou er dan wel rekening mee dat openvpn op een router niet het snelste gaat zijn
Je mag van geluk spreken als je 5 / 10MB gaat halen.
De overhead van de encryptie doet de relatief zwakke processor de das om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Top thanks! Ik ga even kijken voor een asus router! Wist overigens niet dat openvpn zo op de performance inhakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

clonedonkey schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:09:
Top thanks! Ik ga even kijken voor een asus router! Wist overigens niet dat openvpn zo op de performance inhakt
Zie ook:
EWK in "[VPN] Ervaringen & Discussie"

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
hp-got schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:52:
[...]

Op Marktplaats een tweedehands Asus op de kop tikken?
Veel Asussen ondersteunen OpenVPN out of the box.
Ik zie daar bijvoorbeeld (even snel gekeken) een AC87U staan voor € 75, voldoet denk ik aan jouw eisen.
Probleem met die routers is dat ze bij gebruik van OpenVPN slechts 1 core gebruiken. Hierdoor gaat je snelheid fors omlaag. Zie mijn ervaringen hiermee op www.bluelake.nl, menuoptie PfSense.
Edit: ah, ik zie dat FreshMaker eenzelfde reactie al had geplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door poktor op 04-01-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

poktor schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:14:
[...]

Probleem met die routers is dat ze bij gebruik van OpenVPN slechts 1 core gebruiken. Hierdoor gaat je snelheid fors omlaag.
Twee opmerkingen van mij dan:
  1. Het snelheidsverliis is ca.10% totdat je de maximum doorvoersnelheid van die ene core van de router bereikt. Voorbeeldje: ik heb een 30 Mbps abonnement, ik haal netjes 27 Mbps met de OpenVPN client in mijn ASUS AC-RT68U, wat voor mij volledig acceptabel is.
  2. Er zijn intussen routers met hardware acceleration waarbij de bovengrens een stuk hoger ligt.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
hp-got schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:35:
[...]

Twee opmerkingen van mij dan:
  1. Het snelheidsverliis is ca.10% totdat je de maximum doorvoersnelheid van die ene core van de router bereikt. Voorbeeldje: ik heb een 30 Mbps abonnement, ik haal netjes 27 Mbps met de OpenVPN client in mijn ASUS AC-RT68U, wat voor mij volledig acceptabel is.
  2. Er zijn intussen routers met hardware acceleration waarbij de bovengrens een stuk hoger ligt.
Met mijn vorige router, ac-86u, haalde ik max 40mb0s met mijn 200mbps abonnement.
Kijk dus goed welke je wilt aanschaffen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poktor
dehardstyler schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:06:
[...]

Ik krijg alleen een beetje jeuk van deze zin: "Hacking, attacking and fraudulent activities are strictly prohibited and are not protected by our privacy policy."

VPNBook is gratis... 1 x raden wie dan het product is... :)
Daarom raad ik aan om VPNBook enkel te gebruiken als leermiddel en voor test-doeleinden met OpenVPN. Weet je je weg te vinden in de VPN-materie, schaf dan een VPN aan bij één van de grote aanbieders.

[ Voor 20% gewijzigd door poktor op 04-01-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Oke heb nu een Asus RT-AC53 router. Als ik daar Expressvpn via pptp instel met land us krijg ik max 1mbit snelheid, als ik nederland kies max 2-5mbit. Is deze router gewoon echt te 'slecht/sloom' voor vpn of doe ik iets fout? (heb een 200mbit ziggo verbinding). Als ik de vpn op de router uitzet, en via de zelfde pc de Expressvpn client gebruik krijg ik 40mbit

[ Voor 16% gewijzigd door clonedonkey op 04-01-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
[...]

IPS / Packet Inspection? Bijvoorbeeld Palo Alto firewalls kunnen echt enorm veel detecteren ;). Als je bijvoorbeeld gaat DDos zal dat echt wel aan de verkeerstoename vanaf jouw adres te zien zijn en het soort verkeer wat maakt in vergelijking met een reguliere gebruiker.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 04-01-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Sowieso, als je echt zwaar de illegaliteit in wil gaan is géén één commerciele partij betrouwbaar.
Dat er vrolijk op de websites allerlei disclaimers staan over no-log en niet geen tracking, wil niet zeggen dat het niet mogelijk zou zijn.

Simpele dingetjes ( beetje FBplagerijen, downloading en die shizzle ) zijn onbelangrijk om teveel resources ( geld ) aan te spenderen.

Als je als een gekkie allemaal vage shit gaat uithalen ( bommeldingen, bedreigingen van 'belangrijke' mensen, verzin maar een high profile crime ) gaan ze je echt niet beschermen, voor die 5€/m
Reken er dan maar gewoon op dat de volle kracht van de drieletter-organisaties op de zaak gaan hameren.
Kom er maar in met de tegenargumenten, maar omdat het NOG niet gebeurd is, geeft geen zekerheid voor de toekomst.

Mensen vergeten dat naast zo'n vpn er ook nog andere processen draaien op de pc, en dat jouw pc in verbinding staat met dat hele subnet.
Het is maar net hoe goed / slecht dat ingeregeld is, maar technisch gezien zit je allemaal in een grote gedeelde omgeving, net zoals het basis thuis netwerkje waar je je media onder verdeeld.

ga je online, moet je alsnog voorzichtig zijn in je gebruik, ingelogde accounts ( social media / google / microsoft ) sturen doodleuk ipadressen terug naar 'huis'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

clonedonkey schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:50:
Oke heb nu een Asus RT-AC53 router. Als ik daar Expressvpn via pptp instel met land us krijg ik max 1mbit snelheid, als ik nederland kies max 2-5mbit. Is deze router gewoon echt te 'slecht/sloom' voor vpn of doe ik iets fout? (heb een 200mbit ziggo verbinding). Als ik de vpn op de router uitzet, en via de zelfde pc de Expressvpn client gebruik krijg ik 40mbit
Pptp is niet bepaald veilig en zou ik afraden.
Het ding heeft een processor met 580MHz zo te zien, >10mbps zou wel moeten lukken met openvpn.
Zie:

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
EWK schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:23:
[...]

Pptp is niet bepaald veilig en zou ik afraden.
Het ding heeft een processor met 580MHz zo te zien, >10mbps zou wel moeten lukken met openvpn.
Zie:
Deze router heeft geen openvpn alleen pptp en l2tp. Ik ga dus toch maar kijken voor een wat duurder model. Wat zou een aanrader zijn om toch wel 30-40 mbit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

clonedonkey schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:26:
[...]

Deze router heeft geen openvpn alleen pptp en l2tp. Ik ga dus toch maar kijken voor een wat duurder model. Wat zou een aanrader zijn om toch wel 30-40 mbit te halen?
Bij ondersteunt ook geen ddwrt zo te zien.
Tja, elke router met >1,0GHz processor moet lukken mits hij openvpn kan of je ddwrt/tomato oid kunt
flashen.
Routers komen vaak met processoren van 600-700MHz, 1,0GHz of 1,7GHz. Met ieder zijn prijs.
Waarbij je met een 1,7GHz bij de 50-55mbps komt, een 1,0GHz doet 30-35mbps en 700MHz doet 20-25mbps.
Dit zijn waardes uit mijn ervaring, geen garanties :9.
Kijk dus even welke doorvoetsnelheid je wilt en welke processorsnelheid je router heeft en dat geeft dan een indicatie.

Daarnaast komen er langzaam routers op de markt met optimalisatie voor vpn. Zo zou de Asus RT-AC86U ac2900 met Merlin firmware al 168mbps moeten kunnen halen. Zie de post van @hp-got.

[ Voor 41% gewijzigd door EWK op 04-01-2019 22:41 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
EWK schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:33:
[...]

Bij ondersteunt ook geen ddwrt zo te zien.
Tja, elke router met >1,0GHz processor moet lukken mits hij openvpn kan of je ddwrt/tomato oid kunt
flashen.

[...]

Kijk dus even welke doorvoetsnelheid je wilt en welke processorsnelheid je router heeft en dat geeft dan een indicatie.

Daarnaast komen er langzaam routers op de markt met optimalisatie voor vpn. Zo zou de Asus RT-AC86U ac2900 met Merlin firmware al 168mbps moeten kunnen halen. Zie de post van @hp-got.
Heeft inderdaad geen DD-WRT ondersteuning. Ik ga dan kijken voor een router met >1ghz en DD-wrt ondersteuning, toevallig nog een tip (+/ 100-150€)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

clonedonkey schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:42:
[...]

Heeft inderdaad geen DD-WRT ondersteuning. Ik ga dan kijken voor een router met >1ghz en DD-wrt ondersteuning, toevallig nog een tip (+/ 100-150€)?
Voor de r7800 is een kong ddwrt voor zie ik maar is net buiten budget.
Als je 30-35mbps oké vindt, kun je ook kijken naar een (al dan niet tweedehands a 75 euro) r7000.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
EWK schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:12:
[...]

Voor de r7800 is een kong ddwrt voor zie ik maar is net buiten budget.
Als je 30-35mbps oké vindt, kun je ook kijken naar een (al dan niet tweedehands a 75 euro) r7000.
Thanks! Heb gelijk maar de R7000 besteld bij bol (10% extra korting). Mooie router binnen het budget. Deze zal ik dan ook moeten/gaan flashen met DD-WRT. Ik heb onderstaande step-by-step guide gevonden, is dit een juiste? Op de DD-WRT site werken de guide links voor deze router niet
https://www.tweaking4all.com/hardware/netgear-r7000-dd-wrt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

clonedonkey schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:40:
[...]

Thanks! Heb gelijk maar de R7000 besteld bij bol (10% extra korting). Mooie router binnen het budget. Deze zal ik dan ook moeten/gaan flashen met DD-WRT.
Je hebt hem blijkbaar al besteld, maar toch voor het geval dat.....:

Als ik het goed heb heeft de R7000 dezelfde chipset als de ASUS RT-AC68U, hun performance zal elkaar dus niet veel ontlopen.

Die ASUS ondersteunt OpenVPN zo uit het doosje.

De Netgear zul je moeten flashen.

Mijn ervaring met Kong DDWRT is niet zo geweldig, het probleem dat ik er destijds mee had was dat er geen stabiele release is te vinden, elke maand komt er wat nieuws uit met nieuwe bugs en features zonder dat de oude bugs echt verholpen zijn.
Na de zoveelste flash liep de boel vast en moest ik hem via het seriële console resetten.
Daarvoor moest hij geopend worden, en dat betekent einde garantie en zo.
Alles bij elkaar genomen heb ik uiteindelijk toch maar een ASUS aangeschaft (die gewoon zonder hocus pocus meteen doet wat ik wil) en die Netgear beschouwd als leergeld.

Als het nou bij jou ook niet meteen gaat zoals je het wil kan je hem (binnen de vastgestelde termijn) nog terugsturen volgens de wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

hp-got schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:33:
[...]

Je hebt hem blijkbaar al besteld, maar toch voor het geval dat.....:

Als ik het goed heb heeft de R7000 dezelfde chipset als de ASUS RT-AC68U, hun performance zal elkaar dus niet veel ontlopen.

Die ASUS ondersteunt OpenVPN zo uit het doosje.

De Netgear zul je moeten flashen.

Mijn ervaring met Kong DDWRT is niet zo geweldig, het probleem dat ik er destijds mee had was dat er geen stabiele release is te vinden, elke maand komt er wat nieuws uit met nieuwe bugs en features zonder dat de oude bugs echt verholpen zijn.
Na de zoveelste flash liep de boel vast en moest ik hem via het seriële console resetten.
Daarvoor moest hij geopend worden, en dat betekent einde garantie en zo.
Alles bij elkaar genomen heb ik uiteindelijk toch maar een ASUS aangeschaft (die gewoon zonder hocus pocus meteen doet wat ik wil) en die Netgear beschouwd als leergeld.

Als het nou bij jou ook niet meteen gaat zoals je het wil kan je hem (binnen de vastgestelde termijn) nog terugsturen volgens de wet koop op afstand.
Daar is de wkoa niet echt voor bedoelt, hem testen zoals je in de winkel ook zou doen ;).
Ik zou ook niet voor kong kiezen maar voor advanced tomato. Draait hier al jaren stabiel.

Flashen vind ik leuk en interessant (tweaken :9), maar als je out of the box oplossing wilt, dan zou ik deze direct retour doen en die Asus bestellen die @hp-got aanbeveelt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

EWK schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 07:12:
[...]
Ik zou ook niet voor kong kiezen maar voor advanced tomato. Draait hier al jaren stabiel.
Wat je er op zet moet iedereen natuurlijk zelf bepalen, tweaken is leuk en zo, maar.....:
  • ShibbyTomato wordt niet meer ontwikkeld
  • De laatste release van Advanced Tomato is meer dan een jaar oud
  • In routers worden met enige regelmaat nieuwe kwetsbaarheden ontdekt
Mijn voorkeur gaat dan toch echt uit naar een product dat nog actief ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Ynnoz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:32:
[...]

Je kan in Eddie veel poorten in combinatie TCP/UDP instellen, je zou eens daar kunnen kijken. Standaard geloof ik UDP/443. In dezelfde client kan je ook een network lock instellen (kill switch).
Inmiddels weer terug van een weekje Frankrijk.
Mijn vermoeden is bevestigd: er gebeurd iets bij T-Mobile Thuis dat UDP pakketten verloren raken of dat er over UDP iets niet goed gaat.
Met dezelfde laptop in Franrijk geen problemen, AirVPN werkt super. TV kijken ging zonder probemen en geen enkele bufffer gehad. Een download vanaf mijn nas op poort 80 werd afgeknepen op 10Mbit, maar via usenet ging het met de volle snelheid die je daar krijgt (stabiel 40Mbit).

Thuis heb ik UDP veranderd in TCP en nu werkt het wel goed. Maar TCP schijnt minder geschikt te zijn voor VPN dan UDP. Ik vraag me af of T-Mobile hier iets mee gaat doen of dat ik het op TCP laat staan. Iemand hier heeft hetzelfde probleem: https://community.t-mobil...-van-vpn-problemen-299705
Mijn eigen VPN op mijn nas vertoond via UDP exact hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 05-01-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb zitten puzzelen, maar kan het niet vinden. Ook met scripten kom ik er niet helemaal aan uit. Kortom: bestaat er een killswitch voor Synology en NordVPN (en SABnzbd)?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Laatst online: 06:27
pven schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:43:
Ik heb zitten puzzelen, maar kan het niet vinden. Ook met scripten kom ik er niet helemaal aan uit. Kortom: bestaat er een killswitch voor Synology en NordVPN (en SABnzbd)?
Dat zou ik ook eens willen weten.
Heb hier gewoon de poorten dichtgegooit op mijn router en op 1tje na geopend als tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Cybermage2you schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:08:
[...]

Dat zou ik ook eens willen weten.
Heb hier gewoon de poorten dichtgegooit op mijn router en op 1tje na geopend als tijdelijke oplossing.
Volgens mij hebben we het over iets anders.

Wat ik wil: als de VPN niet meer verbonden is, stop dan met downloaden. Nu kan ik dat scripten, maar dan zit er een vertraging in van een paar minuten (anders moet ik constant controleren of de VPN nog verbonden is, dat werkt vertragend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
pven schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:20:
[...]

Volgens mij hebben we het over iets anders.

Wat ik wil: als de VPN niet meer verbonden is, stop dan met downloaden. Nu kan ik dat scripten, maar dan zit er een vertraging in van een paar minuten (anders moet ik constant controleren of de VPN nog verbonden is, dat werkt vertragend).
Nou ik wil gewoon dat ie alleen op internet gaat downloaden als de vpn up is en dat ie gelijkt stopt met met downloaden op het normale internet. De paar minuten vertraging met het checken wil ik dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Cybermage op 05-01-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp-got schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:30:
[...]

Wat je er op zet moet iedereen natuurlijk zelf bepalen, tweaken is leuk en zo, maar.....:
  • ShibbyTomato wordt niet meer ontwikkeld
  • De laatste release van Advanced Tomato is meer dan een jaar oud
  • In routers worden met enige regelmaat nieuwe kwetsbaarheden ontdekt
Mijn voorkeur gaat dan toch echt uit naar een product dat nog actief ondersteund wordt.
Ik heb ook de R700 met Freshtomato. Deze wordt actief ontwikkeld en heeft ook hw acceleration waarmee je bijna de gigabit haalt. https://www.linksysinfo.o...rk-freshtomato-arm.74117/

Edit: Niet met vpn aan natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
Binnetie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:24:
[...]

Mijn vermoeden is bevestigd: er gebeurd iets bij T-Mobile Thuis dat UDP pakketten verloren raken of dat er over UDP iets niet goed gaat.
Met dezelfde laptop in Franrijk geen problemen, AirVPN werkt super. TV kijken ging zonder probemen en geen enkele bufffer gehad. Een download vanaf mijn nas op poort 80 werd afgeknepen op 10Mbit, maar via usenet ging het met de volle snelheid die je daar krijgt (stabiel 40Mbit).

Thuis heb ik UDP veranderd in TCP en nu werkt het wel goed. Maar TCP schijnt minder geschikt te zijn voor VPN dan UDP. Ik vraag me af of T-Mobile hier iets mee gaat doen of dat ik het op TCP laat staan. Iemand hier heeft hetzelfde probleem: https://community.t-mobil...-van-vpn-problemen-299705
Wordt er geen nat gebruikt bij t-mobile?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Binnetie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:24:
[...]

TCP is zeker niet minder geschikt, maar is wel iets langzamer door error-correctie. UDP wordt veel gebruikt voor het streamen (beeld en geluid) en daarom kan je nog wel eens een zwart blokje zien tijdens het streamen van beeld als je een VPN gebruikt. Ik gebruik zelf TCP en kom boven de 200Mbit uit met AirVPN en Mullvad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Ik heb ook de R700 met Freshtomato. Deze wordt actief ontwikkeld en heeft ook hw acceleration waarmee je bijna de gigabit haalt. https://www.linksysinfo.o...rk-freshtomato-arm.74117/

Edit: Niet met vpn aan natuurlijk :9
Misschien heeft @clonedonkey iets aan deze tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
hp-got schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Misschien heeft @clonedonkey iets aan deze tip?
Zeker! Thanks! Ik ga hem flashen met FreshTomato, al verschillende goede verhalen over gelezen met deze router.

[ Voor 90% gewijzigd door clonedonkey op 06-01-2019 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clonedonkey
Heb inmiddels Tomato draaien op de router en werkt perfect met de vpn! Dank voor de hulp. Andere vraag, wat ik graag zou willen is dan somige devices (wifi/ethernet) via de vpn gaan en sommige niet, is dit mogelijk? En zo ja hoe heet zoiets zodat ik mij hier in kan verdiepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

clonedonkey schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:07:
Heb inmiddels Tomato draaien op de router en werkt perfect met de vpn! Dank voor de hulp. Andere vraag, wat ik graag zou willen is dan somige devices (wifi/ethernet) via de vpn gaan en sommige niet, is dit mogelijk? En zo ja hoe heet zoiets zodat ik mij hier in kan verdiepen?
Is dat niet Routing policy?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Verwijderd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:07:
[...]
Is dat niet Routing policy?
Thanks, dat is zo te zien precies wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik kijk ook naar een VPN aanbieder en twijfel vooral tussen ExpressVPN en NordVPN, vanwege killswitch, veel servers, geen logging, RPi ondersteuning etc. Eerstgenoemde is aanmerkelijk duurder (vooral bij meerjarige abonnementen) en mag maar tot max 3 devices. NordVPN zou als nadeel hebben dat de snelheid nogal eens wil tegenvallen en streamen (Netflix etc) nogal eens freezes oplevert. Aan de andere kant wordt beweerd dat Nord de snelheid het afgelopen jaar enorm heeft verbeterd. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb NordVPN maar ik vind de snelheid echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
Ik hoef geen 100mbit te halen, maar wel normaal kunnen browsen, streamen. Dan heb je toch minimaal 10mbit nodig lijkt me of niet? Lukt dat? Wat haal je zoal bij Nord / ExpressVPN vanaf server in bv USA?

[ Voor 18% gewijzigd door Teun28 op 13-01-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hier momenteel Winscribe ( via SocialStacks ) 3j 24$

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4KwBRxs/Naamloos.png

Netflix werkt, snelheid prima, ondanks dat je op een UK server zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 13:16

Videopac

Rommelt wat aan.

Samplex schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:02:
Ik heb NordVPN maar ik vind de snelheid echt bagger.
Lig dat aan NordVPN of gebruik je misschien encriptie die niet hardwarematig ondersteund wordt?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
Op sites als vpngids.nl komt Nord er prima af, maar via reviews (zoals reddit) lees je toch heel andere ervaringen. Ik ben toch wel heel benieuwd wat de ervaringen hier zijn via bv EU en USA servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 21:05
Zijn er nu inmiddels mensen die ervaring hebben met RA4WVPN?
Er is een aanbieding op stacksocial.com

https://stacksocial.com/sales/ra4w-vpn-lifetime-subscription

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Teun28 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:24:
Ik hoef geen 100mbit te halen, maar wel normaal kunnen browsen, streamen. Dan heb je toch minimaal 10mbit nodig lijkt me of niet? Lukt dat? Wat haal je zoal bij Nord / ExpressVPN vanaf server in bv USA?
Ik heb ook NordVPN en streamen gaat prima, nooit problemen gehad.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Oortjes schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:55:
Zijn er nu inmiddels mensen die ervaring hebben met RA4WVPN?
Er is een aanbieding op stacksocial.com

https://stacksocial.com/sales/ra4w-vpn-lifetime-subscription
Gevestigd in de USA en lifetime voor 15 dollar. Klinkt me niet heel erg betrouwbaar in de oren. Too good to be true. En Google gewoon even op de naam en je weet genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Tigertje op 14-01-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ik heb nu een Netgear R7000 met de laatste tomato firmware draaien met de Openvpn client. In de routing policy van die client zet ik welke devices wel via de vpn moeten lopen (standaard doen ze dat niet). Werkt allemaal prima. Alleen lukt het niet mijn Synology nas te laten werken. Zodra ik die via de vpn laat lopen heeft hij geen internet meer. Zet ik de vpn uit werkt het weer. Iemand enig idee in welke hoek ik dit kan/moet zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
Nou hier gaat NordVPN er in ieder geval zo snel mogelijk uit. Eerst ging het over de samenwerking met een data analytics provider en nu sturen ze weer allemaal data door vanuit de Android client: https://www.kuketz-blog.d...sse-an-tracking-anbieter/

Voor iedereen met nog een langdurig abonnement ( of geen drang om nu over te stappen ), kan ik in ieder geval aanraden om overal de OpenVPN apps te gaan gebruiken, dan zijn alle analytics er in ieder geval uit.

Ik ben ook benieuwd hoe andere in dit soort dingen staan, reageer ik overtrokken of is mijn achterdocht toch wel terecht om dat het hier nota bene over een "privacy provider" gaat? De support heeft richting mij in ieder geval het volgende aan gegeven:
Thank you for reaching us out.

We are not sending your username to 3rd parties. We use 3rd party tools to collect aggregated data to improve our app UI/UX, track crash reports and determine the efficiency of our marketing and mailing campaigns. This information cannot possibly be tied back to particular users traffic when connected to our VPN servers and can not in any way interfere users privacy online. These are two completely separate instances which are not to be confused.

Feel free to contact us if anything else.
Ze sturen dus je username ( bij veel mensen een mailadres ) en Google advertisment ID ( wat overal aangekoppeld is, tot Tweakers aantoe ) door naar een 3de partij, genaamd Iterable Inc., om te kijken of hun marketing effectief werkt.

In mijn ogen staat het dus haaks op wat ze eigenlijk verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:40
dehardstyler schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:11:
Nou hier gaat NordVPN er in ieder geval zo snel mogelijk uit. Eerst ging het over de samenwerking met een data analytics provider en nu sturen ze weer allemaal data door vanuit de Android client: https://www.kuketz-blog.d...sse-an-tracking-anbieter/

Voor iedereen met nog een langdurig abonnement ( of geen drang om nu over te stappen ), kan ik in ieder geval aanraden om overal de OpenVPN apps te gaan gebruiken, dan zijn alle analytics er in ieder geval uit.

Ik ben ook benieuwd hoe andere in dit soort dingen staan, reageer ik overtrokken of is mijn achterdocht toch wel terecht om dat het hier nota bene over een "privacy provider" gaat? De support heeft richting mij in ieder geval het volgende aan gegeven:

[...]

Ze sturen dus je username ( bij veel mensen een mailadres ) en Google advertisment ID ( wat overal aangekoppeld is, tot Tweakers aantoe ) door naar een 3de partij, genaamd Iterable Inc., om te kijken of hun marketing effectief werkt.

In mijn ogen staat het dus haaks op wat ze eigenlijk verkopen...
Ik zelf heb een jaar NordVPN gehad, nu verlopen. Werkte goed maar ik ben aan het twijfelen om te verlengen, vanwege de varrieren de niewsgeving in 2018 en wat jij nu linkt over hun betrouwbaarheid met betrekking tot privacy.

Is er een goed VPN alternatief qua features, prijs en vooral privacy? Ik heb er nog geen gevonden maar ik zit wel te kijken naar ProtonVPN. Wel wat duurder, minder features en qua privacy iets minder (Forteen eyes: Cooperative ipv Nordvpn: Forteen eyes: No https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
MuVo schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:27:
[...]

Ik zelf heb een jaar NordVPN gehad, nu verlopen. Werkte goed maar ik ben aan het twijfelen om te verlengen, vanwege de varrieren de niewsgeving in 2018 en wat jij nu linkt over hun betrouwbaarheid met betrekking tot privacy.

Is er een goed VPN alternatief qua features, prijs en vooral privacy? Ik heb er nog geen gevonden maar ik zit wel te kijken naar ProtonVPN. Wel wat duurder, minder features en qua privacy iets minder (Forteen eyes: Cooperative ipv Nordvpn: Forteen eyes: No https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/).
Ik twijfel over Mullvad of inderdaad ProtonVPN. Van de 2 zit Mullvad in Fourteen Eyes, maar ze houden beide helemaal geen logs bij. Ik begrijp dat het dan niet echt uitmaakt waar je als provider zit, je kunt simpelweg toch niks geven. En alleen ISP's zijn verplicht data bij te houden.

En verder gaat natuurlijk dit ook nog op:
Does it even matter?
In the end, it’s difficult to determine exactly how much influence a VPN’s jurisdiction has on your privacy and data.

This is especially true when you consider that these surveillance entities operate globally and have the capability to monitor communications around the world. Therefore an “offshore” VPN may not be the silver bullet that some people claim.

Example: US authorities compelled a Hong Kong “no logs” VPN service (PureVPN) to log user data and hand over this information to arrest and prosecute the VPN user (see article). All of this took place with an “offshore” VPN that has a “zero log policy” and promises to make its customers “invisible” to third parties.

This shows that “no logs” marketing claims do not always align with reality. And furthermore, choosing an offshore provider may in fact be worse than choosing a US-based VPN service with good data protection policies and practices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Omdat ik veel in het buitenland zit vaak afhankelijk van openbare Wi-Fi en daarom ook maar besloten om toch eens naar een VPN te gaan kijken. Ik heb nu een paar dagen NordVPN geprobeerd, omdat die op het eerste gezicht erg gebruiksvriendelijk lijkt. Dat is het ook, maar besloten daar toch niet mee verder te gaan om vooral 1 belangrijke reden: het is mij compleet onduidelijk wie achter NordVPN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Misschien moet je niet spammen met een website waar je zelf de geregistreerde eigenaar van bent. :)

[ Voor 79% gewijzigd door Equator op 24-01-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 11:45
Mijn maandje AirVPN verloopt dit weekend. Had het ook maar een weekje nodig toen ik op vakantie was.
Toch merk ik er ook al de voordelen van: tickets boeken via bijvoorbeeld een Roemeense server scheelt met 180 euro p.p. dan via een Nederlandse server :)
Dat geldt ook voor auto huren, voor een week scheelt het met exact dezelfde auto dik 60 euro dan via een Nederlandse VPN. Heel bizar waarom dat is.

AirVPN is me goed bevallen, alhoewel ik het alleen maar gebruikt heb om te surfen en een paar kleine downloads (minder dan 200MB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Graag hoor ik van de experts hier wat ik hiervan moet denken (voortbordurend op de reactie van dehardstyler):

Lawsuit Names NordVPN, Tesonet in Proxy Data Extraction Scheme

MAR 2 NordVPN Spy App? - DLL Injection - Censoring Customers - Throttling Speeds - Blocking Websites (Updated: March 22/2018)

Is NordVPN a Honeypot?

Ik vind bovenstaande verhalen zeer plausibel overkomen; helemaal aangezien ik gisteren nog op Facebook reageerde op een reactie van iemand op een post van NordVPN reageerde, wat over het lekken van privacygevoelige data door NordVPN aan derden inzake marketing (FB ID, Apple ID, etc, het bericht van dehardstyler dus) ging. Beide reacties waren vandaag opeens volledig verdwenen.

Een bedrijf wat zo sterk voor privacy wil staan zou daar een serieus antwoord op geven, niet simpelweg de complete discussie maar verwijderen om de schone schijn op te houden.

Inzake het "honeypot" artikel: ik kreeg wel even een apart gevoel toen ik laatst op TV ineens reclames van NordVPN zag inderdaad. VPN companies zijn over het algemeen zeer low profile, dus niet van het type meerdere televisiereclames op een dag.

Dit doet mij er ernstig over twijfelen om per direct over te stappen naar een andere VPN-dienst, ondanks dat ik nog anderhalf jaar van mijn abonnement tegoed heb van NordVPN.

[ Voor 3% gewijzigd door TimMer op 26-01-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:38:
Omdat ik veel in het buitenland zit vaak afhankelijk van openbare Wi-Fi en daarom ook maar besloten om toch eens naar een VPN te gaan kijken. Ik heb nu een paar dagen NordVPN geprobeerd, omdat die op het eerste gezicht erg gebruiksvriendelijk lijkt. Dat is het ook, maar besloten daar toch niet mee verder te gaan om vooral 1 belangrijke reden: het is mij compleet onduidelijk wie achter NordVPN zit.
Moet er iemand achter NordVPN zitten dan? Volgens mij is het een zelfstandig bedrijf met een hq in Panama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

pven schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Moet er iemand achter NordVPN zitten dan? Volgens mij is het een zelfstandig bedrijf met een hq in Panama.
Ja, naar mijn mening wel. Het meeste wat je kan vinden over NordVPN is dat het is opgericht door een 'groep vrienden in een garage'. Wie die mensen zijn, geen idee. Niemand die verantwoording aflegt.

Lijkt me toch vrij relevant om in ieder geval een gezicht aan een bedrijf te koppelen als je al je internetverkeer via hun gaat omleiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[b]MuVo schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:27:

Ik heb goede ervaringen met -ik stuur je een PM-/ Misschien iets om te checken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2019 10:50 . Reden: privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
TimMer schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:55:

Inzake het "honeypot" artikel: ik kreeg wel even een apart gevoel toen ik laatst op TV ineens reclames van NordVPN zag inderdaad. VPN companies zijn over het algemeen zeer low profile, dus niet van het type meerdere televisiereclames op een dag.

Dit doet mij er ernstig over twijfelen om per direct over te stappen naar een andere VPN-dienst, ondanks dat ik nog anderhalf jaar van mijn abonnement tegoed heb van NordVPN.
Ja, dit dus. En ook de grote Youtubers die tegenwoordig ook vaak gesponsord worden door NordVPN. Overigens zag ik laatst ook Youtube sponsoring van ExpressVPN, dus die gaan waarschijnlijk de zelfde richting op.

Ik ga maar voor ProtonVPN of Mullvad. Welke heb jij in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
dehardstyler schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Ja, dit dus. En ook de grote Youtubers die tegenwoordig ook vaak gesponsord worden door NordVPN. Overigens zag ik laatst ook Youtube sponsoring van ExpressVPN, dus die gaan waarschijnlijk de zelfde richting op.

https://news.ycombinator.com/item?id=17258203

Komt er op neer dat ProtonVPN en NordVPN onder dezelfde moedermaatschappij werken gevestigd in Litouwen.

Overigens "lekt" NordVPN wel wat data:

https://www.kuketz-blog.d...sse-an-tracking-anbieter/

Ik denk dat je met Mullvad een beter product in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
dehardstyler schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Ik heb voorlopig nog niets in gedachte; ik ga eerst maar weer eens lang en goed op zoek naar werkelijk onafhankelijke ervaringen, kritische berichten en weer eens kijken in dit overzicht. Ook deze site ga ik eens flink doorlezen: https://vpnscam.com

Daarnaast wil ik ook eerst boven tafel hebbben wat er werkelijk waar is van de berichten over NordVPN, maar ook daarvoor zal ik eerst meer serieus huiswerk moeten doen. Vooralsnog word ik bepaald niet gerustgesteld door de recente nieuwsberichten over NordVPN, dat zeg ik wel. Ook de klapperende verbindingen helpen er niet bij.

Eén probleem dat ik sowieso wel met Mullvad heb is dat het in Zweden gehuisvest is, wat een Fourteen Eyes country is. Het kan dus zo maar zijn dat AIVD, CIA, MI6, etc alsnog rustig mee kunnen kijken en we weten allemaal hoe dat tegenwoordig werkt: voor je het weet hebben allerlei enge clubjes (Google, BREIN, Buma/Stemra, the works) die informatie ook opeens, door een "sluiproute in wetgeving" en dat soort fratsen.

Waar ik benieuwd naar ben (is er een serieuze jurist in de zaal?): als een VPN-provider, zoals bijvoorbeeld Mullvad, glashard stelt dat zij niet loggen maar uiteindelijk wordt je toch gepakt op bijvoorbeeld het downloaden van een torrent omdat blijkt dat zij toch loggen, wat zijn daar de juridische implicaties van?

Ik kan mij zo voorstellen dat er sowieso sprake is van contractbreuk, schending van privacy, etc. Je kunt ze dus sowieso daarvoor aanklagen, maar is het bijvoorbeeld ook rechtmatig verkregen bewijsmateriaal in zo'n geval?

[ Voor 36% gewijzigd door TimMer op 27-01-2019 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ynnoz schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:37:
[...]

https://news.ycombinator.com/item?id=17258203

Komt er op neer dat ProtonVPN en NordVPN onder dezelfde moedermaatschappij werken gevestigd in Litouwen.

Overigens "lekt" NordVPN wel wat data:

https://www.kuketz-blog.d...sse-an-tracking-anbieter/

Ik denk dat je met Mullvad een beter product in huis hebt.
Zo simpel lijkt het verhaal nu ook weer niet te liggen, tenminste: als je de medewerkers die in dat topic reageren mag geloven. Dat is ook een beetje het probleem in de wereld van vandaag de dag, zeker als het om privacy en security gaat: wie kun je nog wel vertrouwen?

Dat kun je paranoïde noemen, maar je hoort niemand meer over "paranoïde" als er opeens een dagvaarding op je deurmat ligt omdat er stiekem toch gelogd werd.

[ Voor 9% gewijzigd door TimMer op 27-01-2019 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
Ik ben heel tevreden met AirVPN, waar ik nu al meer dan een jaar bij zit. De keuze was op AirVPN gevallen vanwege hun betrouwbare imago omtrent privacy en de features die zij aanbieden. Zo kan je makkelijk porten forwarden. Dat gebruik ik om mijn NAS via bepaalde porten bereikbaar te houden nu die achter een vpn zit.

[ Voor 0% gewijzigd door BonJonBovi op 27-01-2019 06:11 . Reden: Spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:55

Mip

TimMer schreef op zondag 27 januari 2019 @ 00:49:
[...]

Ik heb voorlopig nog niets in gedachte; ik ga eerst maar weer eens lang en goed op zoek naar werkelijk onafhankelijke ervaringen, kritische berichten en weer eens kijken in dit overzicht. Ook deze site ga ik eens flink doorlezen: https://vpnscam.com
Goede tips!

Een goede, betrouwbare VPN op de kop tikken blijkt moeilijker dan gedacht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Mip schreef op zondag 27 januari 2019 @ 07:57:
[...]

Goede tips!

Een goede, betrouwbare VPN op de kop tikken blijkt moeilijker dan gedacht :'(
Dat is het zeker: puur op imago afgaan, zoals je voorganger postte, is nogal onverstandig als je met dusdanig privacygevoelige zaken bezig bent; het blijven commerciële bedrijven, dus het is ongeveer hetzelfde als een politicus op zijn/haar mooie woorden geloven.

Ik ga vandaag Mullvad eens nader bestuderen.

[ Voor 4% gewijzigd door TimMer op 27-01-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
BonJonBovi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 06:10:
Ik ben heel tevreden met AirVPN, waar ik nu al meer dan een jaar bij zit. De keuze was op AirVPN gevallen vanwege hun betrouwbare imago omtrent privacy en de features die zij aanbieden. Zo kan je makkelijk porten forwarden. Dat gebruik ik om mijn NAS via bepaalde porten bereikbaar te houden nu die achter een vpn zit.
AirVPN zit in Italië en is dus lid van Fourteen Eyes (alle Westerse overheden kunnen dus met je meekijken indien gewenst). Daarnaast zijn de business ethics ook niet echt geweldig (zie eerdergenoemd overzicht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigertje
[...]

Daarnaast wil ik ook eerst boven tafel hebbben wat er werkelijk waar is van de berichten over NordVPN, maar ook daarvoor zal ik eerst meer serieus huiswerk moeten doen. Vooralsnog word ik bepaald niet gerustgesteld door de recente nieuwsberichten over NordVPN, dat zeg ik wel. Ook de klapperende verbindingen helpen er niet bij.

Eén probleem dat ik sowieso wel met Mullvad heb is dat het in Zweden gehuisvest is, wat een Fourteen Eyes country is. Het kan dus zo maar zijn dat AIVD, CIA, MI6, etc alsnog rustig mee kunnen kijken en we weten allemaal hoe dat tegenwoordig werkt: voor je het weet hebben allerlei enge clubjes (Google, BREIN, Buma/Stemra, the works) die informatie ook opeens, door een "sluiproute in wetgeving" en dat soort fratsen.

Waar ik benieuwd naar ben (is er een serieuze jurist in de zaal?): als een VPN-provider, zoals bijvoorbeeld Mullvad, glashard stelt dat zij niet loggen maar uiteindelijk wordt je toch gepakt op bijvoorbeeld het downloaden van een torrent omdat blijkt dat zij toch loggen, wat zijn daar de juridische implicaties van?

Ik kan mij zo voorstellen dat er sowieso sprake is van contractbreuk, schending van privacy, etc. Je kunt ze dus sowieso daarvoor aanklagen, maar is het bijvoorbeeld ook rechtmatig verkregen bewijsmateriaal in zo'n geval?
Voorlopig komt veel van de berichtgeving eigenlijk maar van een website. En zo dramatisch zijn de aantijgingen nu ook weer niet (tenzij je erg veel te verbergen hebt). VPN aanbieders liggen natuurlijk sowieso onder een vergrootglas.
Voorst staat NordVPN al tijden hoog genoteerd in allerlei rijtjes van reviewwebsites, ook dit jaar weer. Met alle VPN aanbieders is ongetwijfeld wel wat mis. Maar het gaat mij er in de eerste plaats vooral om dat ik veiliger kan surfen op openbare WIFI''s en wat anoniemer als ik thuis ben. En wat no-logging betreft: als er ook maar een sprankje twijfel over is, vertrekt toch iedereen? Dat risico nemen ze niet.
eens met de klapperende verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
@TimMer mag ik mij hardop afvragen welke zaken jij (wel niet) allemaal wil doen met de VPN?

Uiteindelijk kan/zal geen enkele beetje commerciële partij (zijnde 99% van die wat in dit topic genoemd worden) de garantie kunnen geven dat ze absoluut niks loggen. Daarnaast schiet je IMO in vraag garanties dat je ze kunt aanklagen voor contractbreuk als ze wel loggen ook nogal door.

En voor eens een keer een beetje anoniem surfen of een torrentje downloaden zal (vrijwel?) elke VPN die in dit topic genoemd wordt volstaan. En als je echt illegale praktijken online doet (waarbij je je zorgen moet maken over opsporingsdiensten zoals politie/AIVD/... of zo) dan lukt het ze altijd wel om je te achterhalen, of je dat nu met of zonder 100% veilige VPN doet, daar ben ik van overtuigd.

TL;DR: met het eisenpakket dat je nu neer legt denk ik dat je geen enkele VPN (eenvoudig) zult vinden. Puur al omdat iets als "geen logging" al iets is waarbij je ze op hun blauwe ogen moet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:13:
@TimMer mag ik mij hardop afvragen welke zaken jij (wel niet) allemaal wil doen met de VPN?
Uiteraard mag dat: het gaat mij zowel om veiligheid (digitale criminelen ontlopen, voornamelijk sniffing op mobiel) als torrents downloaden. De rest is simpelweg de principerakker in mij: wat ik op internet doe gaat niemand een moer aan, tenzij ik dat uitdrukkelijk zelf aangeef.

Dus nee: ik zit niet in hacking/cracking/terrorisme, mocht je soms in die hoek denken. Ik geloof simpelweg in een daadwerkelijk digitale vrije wereld: vrij van overheden, vrij van controle en macht. Voor degenen die roepen dat dit een illusie is: kijk eens op het dark net; in tegenstelling tot wat overheden en allerlei andere belanghebbenden je vertellen draait het dark net veel meer om werkelijke vrijheid dan om criminaliteit, zeker in een tijd dat overheden en bedrijven minder en minder te vertrouwen zijn inzake privacy. Interessante presentatie hierover:

YouTube: How the mysterious dark net is going mainstream | Jamie Bartlett
Uiteindelijk kan/zal geen enkele beetje commerciële partij (zijnde 99% van die wat in dit topic genoemd worden) de garantie kunnen geven dat ze absoluut niks loggen.
Daarom zei ik al: je moet ook nergens vanuit gaan en zeker niet bedrijven op hun mooie praatjes vertrouwen. Gewoon kritische externe berichtgeving zoeken.
Daarnaast schiet je IMO in vraag garanties dat je ze kunt aanklagen voor contractbreuk als ze wel loggen ook nogal door.
Dat mag jij vinden; ik ben van mening dat dit uitermate normaal is. Ik doe dit soort dingen wel vaker voor mijn werk (CIO) als bedrijven opeens eenzijdig de afspraak gaan veranderen, niets bijzonders aan.
En voor eens een keer een beetje anoniem surfen of een torrentje downloaden zal (vrijwel?) elke VPN die in dit topic genoemd wordt volstaan.
Iedereen die torrents download (en zeker upload) weet wat daar de gevaren van zijn: voor je het weet staat dat enge mannetje van BREIN voor je deur omdat je een paar films hebt gedownload en zoals ik al zei: de wetgeving op het gebied van privacy is een enorme slippery slope; wat de ene dag nog ondenkbaar leek is vandaag al de normaalste zaak van de wereld inzake privacy invasie.

De hele discussie over piraterij vs hogere verkopen als gevolg ervan ga ik hier overigens niet doen.
En als je echt illegale praktijken online doet (waarbij je je zorgen moet maken over opsporingsdiensten zoals politie/AIVD/... of zo) dan lukt het ze altijd wel om je te achterhalen, of je dat nu met of zonder 100% veilige VPN doet, daar ben ik van overtuigd.
Dat is een nogal naïeve overtuiging, kan ik je vertellen aan de hand van nogal wat kennissen die ik in die hoek heb: de opsporinginstanties lopen hopeloos achter op handige IT-ers en digitale criminelen.
TL;DR: met het eisenpakket dat je nu neer legt denk ik dat je geen enkele VPN (eenvoudig) zult vinden. Puur al omdat iets als "geen logging" al iets is waarbij je ze op hun blauwe ogen moet vertrouwen.
Dat hoeft dus niet, zo blijkt uit de berichten die hier recentelijk gepost zijn: NordVPN is al geout als zijnde onbetrouwbaar inzake privacylekken.

Mullvad lijkt vooralsnog prima aan de eisen te voldoen, ben druk bezig met het uitpluizen van de privacy policies.

[ Voor 4% gewijzigd door TimMer op 27-01-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10
Ik ben ervan overtuigd dat iedere vpn provider logged, allemaal. Er is geen provider die je beschermt omdat je toevallig een paar tientjes betaald hebt als je via hun zaken upload als snuff movies, kinderporno, wapenhandel. Dan word je opgeofferd, en dat kan alleen als ze logs bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
grun93 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat iedere vpn provider logged, allemaal. Er is geen provider die je beschermt omdat je toevallig een paar tientjes betaald hebt als je via hun zaken upload als snuff movies, kinderporno, wapenhandel. Dan word je opgeofferd, en dat kan alleen als ze logs bijhouden.
Het is geen beschermen: het is simpelweg niet loggen; Mullvad heeft hier ook een mooi stukje over.

En dan noem je ook wel direct de meest extreme voorbeelden op, wat in de praktijk een nihil aandeel van het verkeer is en dus geen reden is om de privacy van de overige 99,99999999% maar even volledig af te pakken.

Het lijkt mij stug dat iedereen logt, want dan zou dat toch naar buiten moeten komen na meerdere rechtszaken waarbij deze logs als bewijsmateriaal gebruikt zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door TimMer op 27-01-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
TimMer schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:36:
[...]

AirVPN zit in Italië en is dus lid van Fourteen Eyes (alle Westerse overheden kunnen dus met je meekijken indien gewenst). Daarnaast zijn de business ethics ook niet echt geweldig (zie eerdergenoemd overzicht).
Ben ik bekend mee. Discussie tussen AirVPN en maker van dat overzicht kan je hier vinden: https://airvpn.info/topic/19586-a-review-on-another-site/
Wel aardig om te lezen.

Daarnaast is Air de enige van deze kwaliteit die deze featureset aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
BonJonBovi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:15:
[...]

Ben ik bekend mee. Discussie tussen AirVPN en maker van dat overzicht kan je hier vinden: https://airvpn.info/topic/19586-a-review-on-another-site/
Wel aardig om te lezen.

Daarnaast is Air de enige van deze kwaliteit die deze featureset aanbiedt.
Dat is een discussie over het wel of niet verantwoordelijk zijn voor je affiliates als bedrijf zijnde (mijns inziens ben je dat wel degelijk, anders zeg je de samenwerking op), notebene op digitaal grondgebied van AirVPN zelf.

Over de ThatOnePrivacyGuy: "He believes that if you write a review and include an affiliate link in it the review automatically becomes dishonest."; ook die mening deel ik grotendeels met hem: wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Het maakt je niet per direct een leugenaar, dat is te zwart/wit, maar het maakt je wel onbetrouwbaar.

Over de features (welke specifiek?) van AirVPN: bijvoorbeeld port forwarding wordt ook door Mullvad aangeboden. Vooralsnog, in mijn vergelijking tot nu toe, komt Mullvad er als beste uit.

[ Voor 7% gewijzigd door TimMer op 27-01-2019 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:12
TimMer schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:53:
[...]

Dat is een discussie over het wel of niet verantwoordelijk zijn voor je affiliates als bedrijf zijnde (mijns inziens ben je dat wel degelijk, anders zeg je de samenwerking op), notebene op digitaal grondgebied van AirVPN zelf.

Over de ThatOnePrivacyGuy: "He believes that if you write a review and include an affiliate link in it the review automatically becomes dishonest."; ook die mening deel ik grotendeels met hem: wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Het maakt je niet per direct een leugenaar, dat is te zwart/wit, maar het maakt je wel onbetrouwbaar.

Over de features (welke specifiek?) van AirVPN: bijvoorbeeld port forwarding wordt ook door Mullvad aangeboden. Vooralsnog, in mijn vergelijking tot nu toe, komt Mullvad er als beste uit.
Ik gebruik zelf airvpn maar ik heb ook getwijfeld voor mullvad te nemen. Ik spreek enkele jaren terug en nu zie ik dat mullvad toch wel serieus is vooruitgegaan. Toen was de snelheid om te huilen.
Mullvad is de enige maar dan ook de enige vpn waarvan ik "denk" dat ze geen logs bijhouden. Wil je echt anoniem zijn raad ik ook mullvad aan. Voor mij is airvpn voldoende. Ik ben vlaming en wij hebben geen brein :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Yarisken schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:29:
Ik ben vlaming en wij hebben geen brein :-)
Via VPN zou het voor een partij als Brein ook moeilijk (moeten) worden. Enige wat ze dan zouden kunnen proberen om via de rechter iets klaargespeeld te krijgen bij de VPN provider. Dat waar Brein volgens mij voornamelijk voor de makkelijke/makkelijkste weg gaat. Zo snel/makkelijk mogelijk achterhalen wie de uploader is en een somatie sturen (stop nu of krijg een boete). Daadwerkelijke rechtzaken tegen (individuele) uploaders zijn er v.z.i.w. niet geweest. En The Pirate Bay hebben ze wel (meermaals?) voor de rechter gesleept maar dat heeft niks opgeleverd. Waarna Brein via de rechter een blokkade bij de Nederlandse ISPs heeft weten af te dwingen maar laatste wat ik mij daarvan herinner is dat daarvan een Europese zaak komt en zolang daar geen uitspraak is de blokkade weer is opgeheven.

Torrenten via een VPN lijkt mij dus veilig, waarbij via een buitenlandse server een voordeeltje heeft. Want AFAIK steekt Brein dus niet zoveel moeite in individuele uploaders (tenzij je de initiële uploader van een hele berg illegaal materiaal bent), en daarnaast vraag ik mij af hoe makkelijk ze, via de rechter, überhaupt gegevens kunnen opsporen. Mogelijk (/waarschijnlijk?) dat ze dus wel de VPN provider achterhalen, maar zolang dat geen Nederlandse partij is kan het wel eens interessant worden wil een private partij de VPN provider dwingen de achterliggende gegevens vrij te geven. Even losstaand van of de provider die gegevens überhaupt heeft.

Voor opsporingsdiensten (politie/AIVD/...) zal het opvragen van die gegevens dan makkelijker gaan.

Was er laatst niet ook een of ander ding waarbij er een hele rechtzaak was om ervoor te zorgen dat Facebook iets van gegevens deed vrijgeven, waarbij het dan zelfs om een politieonderzoek ging. Daaruit blijkt dus ook al dat het zelfs voor de politie/overheid moeilijk kan zijn om gegevens te achterhalen als het om een buitenlandse partij gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
TimMer schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:53:
[...]

Bij AirVPN kan ik zelf de lokale en externe ports kiezen die ik wil forwarden, een feature die bij Mullvad niet aanwezig was toen ik daar anderhalf jaar geleden naar keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
BonJonBovi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:24:
[...]

Bij AirVPN kan ik zelf de lokale en externe ports kiezen die ik wil forwarden, een feature die bij Mullvad niet aanwezig was toen ik daar anderhalf jaar geleden naar keek.
Dat is inderdaad een voordeel ja. Mullvad biedt wel port forwarding aan (wat voor mij voldoende is), maar geen specifieke poorten. Nog een topic over AirVPN vs Mullvad.

Na al mijn onderzoek krijg ik het beste gevoel bij Mullvad qua privacy, zeker aangezien bijvoorbeeld AirVPN onduidelijk is over haar logging policy (zoals zovelen), wat wederom aangehaald wordt in bovenstaand topic. Snelheid en features bij Mullvad lijken ook prima in orde te zijn, dus dat is wat mij betreft de beste optie.

Nog een mooi stuk over waar ik het eerder al over had (de hoofdreden voor mij om een VPN te gebruiken en waarom ik paranoïde ben volgens velen ;) ):

Follow The Money - Zijn wij onze data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik heb ExpressVPN provider geïnstalleerd op mijn MacBookPro om mijn ip te beschermen als ik bijvoorbeeld iets wil downloaden of simpelweg wil surfen zonder priemende ogen van wie dan ook.
Ik heb een MacBookPro icm een Synology DS918+ en sinds kort een Netgear Nighthawk AX8.
Mijn vraag is: kan ik volstaan de VPN te installeren op mijn MacBookPro of blijft het dan kwetsbaar. Ik heb gegoogled maar weinig kunnen terugvinden over VPN op mijn nieuwe router en of NAS te installeren.
Zelf heb ik er niet zoveel verstand van, zoals blijkt, maar men zegt: stomme vragen bestaan niet 😉

Dank voor eventuele advies/reactie of verwijzing
Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:19:
Hallo
Ik heb ExpressVPN provider geïnstalleerd op mijn MacBookPro om mijn ip te beschermen als ik bijvoorbeeld iets wil downloaden of simpelweg wil surfen zonder priemende ogen van wie dan ook.
Ik heb een MacBookPro icm een Synology DS918+ en sinds kort een Netgear Nighthawk AX8.
Mijn vraag is: kan ik volstaan de VPN te installeren op mijn MacBookPro of blijft het dan kwetsbaar. Ik heb gegoogled maar weinig kunnen terugvinden over VPN op mijn nieuwe router en of NAS te installeren.
Zelf heb ik er niet zoveel verstand van, zoals blijkt, maar men zegt: stomme vragen bestaan niet 😉

Theo
Als het aan staat op je laptop, dan is daarmee je ipadres van je laptop anders. Dat geldt dan niet voor de rest van je apparaten. Als je dat prima vindt, gaat het helemaal goed!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Hallo

Theo
Je kan zover gaan als je wil. Mocht mijn router het kunnen dan zou ik 2 vlan's / ssid's instellen. 1 voor normaal verkeer en 1 via vpn.
Dit lijkt me het makkelijkste en dan moet je er niet telkens aan denken om je vpn client op te starten.
Zolang de vpn aanstaat is je thuis ip afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Theo
Yarisken schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Je kan zover gaan als je wil. Mocht mijn router het kunnen dan zou ik 2 vlan's / ssid's instellen. 1 voor normaal verkeer en 1 via vpn.
Dit lijkt me het makkelijkste en dan moet je er niet telkens aan denken om je vpn client op te starten.
Zolang de vpn aanstaat is je thuis ip afgeschermd.
Wat mij opvalt is dat er vaak blokkades optreden op het moment als je een torrentsite wil gebruiken???
Iemand misschien een tip welke zgn piratebay goed fuctioneert icm met ExpresVPN?
Thnx again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Iemand die zijn config wil delen voor haugene/docker-transmission-openvpn op Airvpn ?

docker run \
--privileged \
--name transmission \
-v /opt/downloads:/data \
-v /etc/localtime:/etc/localtime:ro \
-v /opt/downloads/air/AirVPN_xxxxxx.ovpn:/etc/openvpn/custom/default.ovpn \
-e “OPENVPN_PROVIDER=CUSTOM” \
-e "OPENVPN_CONFIG=" \
-e “OPENVPN_USERNAME=xxx“ \
-e “OPENVPN_PASSWORD=xxxx“ \
-e LOCAL_NETWORK=192.168.0.0/24 \
-e "OPENVPN_OPTS=--inactive 3600 --ping 10 --ping-exit 60" \
-p 9091:9091 \
-e “TRANSMISSION_DOWNLOAD_DIR=/data/downloads” \
haugene/transmission-openvpn

Ik krijg als error "OpenVPN provider not set. Exiting." Ik vind het niet ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:40
Hier een uitleg over de valse beschuldingen met betrekking tot "ProtonVPN en de samenwerkings met Tesonet" door de mede-oprichter van protonmail: https://www.reddit.com/r/...h2/protonvpn_and_tesonet/
[–]ProtonMail[M] [score hidden] 7 months ago* stickied comment
Hi everybody, this is Andy here. I'm one of the original researchers from CERN behind ProtonMail and ProtonVPN. There's some false info out there about ProtonVPN, and these stories were first fabricated by Private Internet Access, a competitor who has been feeling pressure from ProtonVPN lately.

The stories are false, but we have always been very open with the community, so I would like to provide some background anyways. As many of you know, Proton has many partners (Radware, F5 Networks, Equinix, Radix, Farice, LeaseWeb, Dell, Supermicro, etc). Tesonet Lithuania is indeed a partner within our long list of partners, but it's a huge stretch to claim ProtonVPN is run by Tesonet.

We first met Tesonet back in 2015 when they offered to provide us with internet infrastructure (we received many offers after the infamous 2015 DDoS attacks - we never bought infrastructure from Tesonet). During this period, Google was suppressing ProtonMail in search results, and we were financially suffering. To address this challenge, we needed to hire staff outside of Switzerland where costs are lower. This is how our Skopje, Prague, and Vilnius offices got started.

Prague happened because two of ProtonMail's early hires from CERN were Czech. Skopje and Vilnius happened because we knew local partners there (it would not have been possible to source local candidates, handle HR and payroll, understand local regulations, etc, without outside assistance). We worked with Radix (Macedonia) and Tesonet (Lithuania) to accomplish this. Tesonet in particular was selected since they are one of Lithuania's largest tech companies (and we already knew them).
While our early hires in both Vilnius and Skopje were always working fully for Proton, they were formally employed by our local partners because we did not have a local entity that could employ them. In the early days of Proton, this was not an uncommon arrangement since our team is spread across over 10 countries.
In mid-2016, Google finally halted the suppression of ProtonMail in search results and we experienced strong growth. This gave us the resources to create our own corporate entities in Macedonia and Lithuania, and we engaged Radix and Tesonet to do this. We used the same legal address and nominee directors as our local partners because we still did not have our own office yet. For contractual reasons, these moves took some time. For example, ProtonLabs Skopje, our newest entity, only moved in November 2017.
For historical reasons, some connections to our past local partners remain. Some of the IPs we use in ProtonVPN's global network might be acquired or leased from Radix (we have never, and do not currently use IPs from Tesonet - most IPs are from LeaseWeb or are our own IPs). Similarly, the ProtonVPN Android keystore mistakenly lists Tesonet as the organization name, since our Android developer was at that time formally employed through Tesonet. Due to the way the Android Play store works, this keystore can unfortunately never be changed, but it remains under our sole control.

The entities we use today in Skopje and Vilnius are both subsidiaries of our corporate entities in Switzerland. While we no longer employ team members through third parties (except for in the United States where don't do direct employment), we do continue to share expertise and work on projects together with various partners. For example, our two new Swiss datacenters are being built together with Radix in order to share some of the fixed costs.

Going forward, we will need to continue working with partners around the world as we grow (unless you're Google, you can't do everything yourself). This is not the first time one of our partnerships has been inaccurately portrayed (the other incident is so ridiculous I'm not going to mention it here). The truth however, is less interesting than the conspiracy theories might have you believe.
--------
Further comments on the smear campaign against us:
  • The false allegations were originally spread by US-based VPN provider, Private Internet Access (PIA), who also happens to be a major competitor. We think it says a lot about them to be engaged in shady marketing tactics.
  • ProtonVPN/ProtonMail does not, and has never used any IPs or servers from Tesonet (this can be publicly verified)
  • Proton does not share any employees (or company directors) with Tesonet. This is also a verifiable fact.
  • Proton has not used Tesonet for HR since 2016.
  • There is little actual evidence that Tesonet does data-mining (in any case we have never used infrastructure from them).
  • Proton has many suppliers (Dell, Juniper, Radware, etc). If you dig enough, you can find dirt on all of them and create a false narrative. We do business with other tech companies - this is not a secret or abnormal.
We're not surprised to be attacked given how shady the VPN industry is. If anything, it indicates to us that we are doing something right.
Overigens heb ik zelf nu ook een maand ProtonVPN Plus op proef, bevalt tot nu toe goed en beter als NordVPN. (Hogere downloadsnelheid met Usenet, Netflix en Ziggo Go werken correct (Mijn ervaringen zijn tot nu toe met een ProtonVPN server in zweden ingesteld op mijn Pfsense Qotom router.)). Wat voor mij nu het belangrijkste is dat ik een beter gevoel heb over ProtonVPN dan over NordVPN (Zelfs de aangeboden DNS server staan aangegeven met de naam Proton, bij NordVPN was dit Worldstream).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
MuVo schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:02:
Hier een uitleg over de valse beschuldingen met betrekking tot "ProtonVPN en de samenwerkings met Tesonet" door de mede-oprichter van protonmail: https://www.reddit.com/r/...h2/protonvpn_and_tesonet/

[...]

Overigens heb ik zelf nu ook een maand ProtonVPN Plus op proef, bevalt tot nu toe goed en beter als NordVPN. (Hogere downloadsnelheid met Usenet, Netflix en Ziggo Go werken correct (Mijn ervaringen zijn tot nu toe met een ProtonVPN server in zweden ingesteld op mijn Pfsense Qotom router.)). Wat voor mij nu het belangrijkste is dat ik een beter gevoel heb over ProtonVPN dan over NordVPN (Zelfs de aangeboden DNS server staan aangegeven met de naam Proton, bij NordVPN was dit Worldstream).
Mijn ervaringen met ProtonVPN en mail zijn ook niet anders dan positief.
De in je stukkie genoemde DDOS kan ik me herinneren. Sindsdien stabiel en de snelheid is sindsdien alleen maar toegenomen.
Snelheden al een half jaar ruim boven 12MB/s. Over een 200mbit ziggo lijn. Met een PFSense router op een jetway fanless pc.
De app op mijn telefoon werkt erg prettig. Voor mij niets dan lof over ProtonVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:50

EraZor

Don't mention the war

Ik kreeg een uitnodiging voor 5 euro vpn. Eenn nieuwe (?) dienst van 5 euro usenet. Is er al iemand met ervaringen, toevallig? Ben een tevreden gebruiker van 5 euro usenet, maar nog geen enkele ervaring met VPN (ook niet van andere aanbieders). Mijn interesse is wel gewekt. Temeer omdat je voor een vast bedrag een ongelimiteerd aantal apparaten kunt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
EraZor schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:49:
Ik kreeg een uitnodiging voor 5 euro vpn. Eenn nieuwe (?) dienst van 5 euro usenet. Is er al iemand met ervaringen, toevallig? Ben een tevreden gebruiker van 5 euro usenet, maar nog geen enkele ervaring met VPN (ook niet van andere aanbieders). Mijn interesse is wel gewekt. Temeer omdat je voor een vast bedrag een ongelimiteerd aantal apparaten kunt gebruiken...
Wat bedoel je met 5 euro VPN? 5 euro per? (maand/jaar/anders)
Ik ken het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
EraZor schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:49:
Ik heb sinds Black Friday een 3jarig abonnement voor €47,- Daar hoefde ik niet lang over na ge denken. Super tevreden over. Doet alles wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
Fmiels schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:24:
[...]

Ik heb sinds Black Friday een 3jarig abonnement voor €47,- Daar hoefde ik niet lang over na ge denken. Super tevreden over. Doet alles wat ik wil.
Zoiets heb ik ook Black Friday Windscribe pro lifetime voor 31 euro.
Per maand dus lage kosten ook als lifetime 5 of 10 jaar is.
Stack Social heeft regelmatig korting acties dus op BF wachten hoeft niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:50

EraZor

Don't mention the war

HoppyF schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:01:
[...]

Wat bedoel je met 5 euro VPN? 5 euro per? (maand/jaar/anders)
Ik ken het niet.
https://www.5eurovpn.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Het is allemaal erg mooi bij 5eurovpn. Geen logs (hun privacy verklaring is erg duidelijk, alleen kan ik niks vinden over het bedrijf dat de persoonsgegevens verwerkt. Hun site maakt naar eigen zeggen gebruik van Google Analytics (dit klopte bij mijn bezoek overigens niet, er wordt vrijwel niets getracked), oneindig veel connecties, alles is keurig met software en apps ondersteunt, goede encryptie en natuurlijk spotgoedkoop.

Maar is dat niet een beetje "too good to be true"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Tigertje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:15:
Het is allemaal erg mooi bij 5eurovpn.

Wie weet. Zolang mijn privacy beter gewaarborgd is dan zonder vpn ben ik al tevree.

Maar sinds nieuwste update gaan er hier wat dingen mis. Tenminste, denk dat het er mee te maken heeft. Kon opeens Firefox niet meer gebruiken. Zelfs opnieuw downloaden via Edge lukte niet. Nu windows opnieuw geïnstalleerd. Feedback gestuurd maar nog niets gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Wat soort snelheden halen jullie eigenlijk? Met mijn Ziggo 400/40 Mbit blijft de snelheid altijd steken.

Ik heb er nu 3 geprobeerd
NordVPN
Snelheid rond de 100 tot 125 Mbit down en 35 tot 40 upload maar bied geen port forwarding dus niet erg geschikt voor Private Torrents.

Mullvad
Snelheid rond de 100 en 125 Mbit down en 35 tot 40 upload

AirVPN
Snelheid rond de 100 en 125 Mbit down en 35 tot 40 upload

Bij de laatste twee heb ik gebruik gemaakt van de OpenVPN adapter met config aangeleverd van Mullvad en AirVPN op basis van UDP.

De HyperV server waar ik het op draai heeft virtueel 6 cores uitgedeeld en is bij speedtest.net belast van 40 tot 50% waarvan ongveer de helft de browser is waar Speedtest in draait.
UIteraard haal ik wel de volle bandbreedte zonder de VPN op de VM.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tYa8OGs.png

[ Voor 4% gewijzigd door Tijntje op 24-02-2019 15:39 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Tijntje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:36:
Wat soort snelheden halen jullie eigenlijk? Met mijn Ziggo 400/40 Mbit blijft de snelheid altijd steken.

<KNIP>

De HyperV server waar ik het op draai heeft virtueel 6 cores uitgedeeld en is bij speedtest.net belast van 40 tot 50% waarvan ongveer de helft de browser is waar Speedtest in draait.
UIteraard haal ik wel de volle bandbreedte zonder de VPN op de VM.
[Afbeelding]
Vanuit mijn nas connect ik met openvpn naar een Private Internet Access server. Kan van mijn nas geen speedtest doen maar haal wel als de bittorrents het toelaten haal ik de volle 200 mbit download.
Zal nog eens via een windows client een speedtestje doen dat laat ik nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Cybermage2you schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:18:
[...]

Vanuit mijn nas connect ik met openvpn naar een Private Internet Access server. Kan van mijn nas geen speedtest doen maar haal wel als de bittorrents het toelaten haal ik de volle 200 mbit download.
Zal nog eens via een windows client een speedtestje doen dat laat ik nog weten.
Bedankt, is dat bij jou ook inclusief Port Forwarding?
Ik zie bij PIA dat het lijstje van exit gateways die Port Forwarding ondersteunen beperkt is.
  • CA Toronto
  • CA Montreal
  • CA Vancouver
  • Czech Republic
  • DE Berlin
  • DE Frankfurt
  • France
  • Israel
  • Romania
  • Spain
  • Switzerland
  • Sweden

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Tijntje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:32:
[...]

Bedankt, is dat bij jou ook inclusief Port Forwarding?
Ik zie bij PIA dat het lijstje van exit gateways die Port Forwarding ondersteunen beperkt is.
  • CA Toronto
  • CA Montreal
  • CA Vancouver
  • Czech Republic
  • DE Berlin
  • DE Frankfurt
  • France
  • Israel
  • Romania
  • Spain
  • Switzerland
  • Sweden
Heb poort forwarding niet geprobeerd. wel speedtest gedaan en kwam rond de 100 down en 20 up naar de switserse server. maar heb zeker hogere snelheden gehaald met torrents! Denk dat het gewoon experimenten is helaas zijn sites die forwarding ondersteunen wel wat beperkt. Mijn nas trekt zich weinig van forwarden aan hij plukt gewoon een poort en gaat daar naar buiten. Enige irritante mocht de verbinding eruit klappen dat ie toch zonder vpn bittorent verkeer kan voorkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cybermage op 24-02-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:34
Ik probeer nu mullvad en haal 191/237 op glasvezel van 200/200. (upload schiet bij ons wel vaker over het limiet heen)

Dus erg tevreden. Port forwarding werkt ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tigertje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:15:
Het is allemaal erg mooi bij 5eurovpn. Geen logs (hun privacy verklaring is erg duidelijk, alleen kan ik niks vinden over het bedrijf dat de persoonsgegevens verwerkt. Hun site maakt naar eigen zeggen gebruik van Google Analytics (dit klopte bij mijn bezoek overigens niet, er wordt vrijwel niets getracked), oneindig veel connecties, alles is keurig met software en apps ondersteunt, goede encryptie en natuurlijk spotgoedkoop.

Nooit van gehoord en kom er ook niet goed achter wat voor bedrijf het is.

Wel hebben ze nu nog een 50% kortingsactie lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
Hedgy schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:27:
Ik probeer nu mullvad en haal 191/237 op glasvezel van 200/200. (upload schiet bij ons wel vaker over het limiet heen)

Dus erg tevreden. Port forwarding werkt ook goed
Hedgy kan niet ontdekken bij mullvad waar je mee kan betalen.
Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.