Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:
  • 318.144 views

Onderwerpen

• Gimmick
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15-06-2019
Cybermage2you schreef op zondag 24 februari 2019 @ 18:16:
[...]

Hedgy kan niet ontdekken bij mullvad waar je mee kan betalen.
Via je accounts pagina, eerst aanmaken, dan krijg je opties

https://www.mullvad.net/nl/account/

https://i.ibb.co/pwQ0VNS/2019-02-24-18-40-06-Mijn-account-Mullvad-VPN.png

[Voor 25% gewijzigd door Gimmick op 24-02-2019 18:40]

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:25
Yarisken schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:12:
Iemand die zijn config wil delen voor haugene/docker-transmission-openvpn op Airvpn ?

docker run \
--privileged \
--name transmission \
-v /opt/downloads:/data \
-v /etc/localtime:/etc/localtime:ro \
-v /opt/downloads/air/AirVPN_xxxxxx.ovpn:/etc/openvpn/custom/default.ovpn \
-e “OPENVPN_PROVIDER=CUSTOM” \
-e "OPENVPN_CONFIG=" \
-e “OPENVPN_USERNAME=xxx“ \
-e “OPENVPN_PASSWORD=xxxx“ \
-e LOCAL_NETWORK=192.168.0.0/24 \
-e "OPENVPN_OPTS=--inactive 3600 --ping 10 --ping-exit 60" \
-p 9091:9091 \
-e “TRANSMISSION_DOWNLOAD_DIR=/data/downloads” \
haugene/transmission-openvpn

Ik krijg als error "OpenVPN provider not set. Exiting." Ik vind het niet ...
https://forum.openmediava...ene-transmission-openvpn/

[Voor 50% gewijzigd door shadowman12 op 24-02-2019 19:00]

Assumption is the mother of all fuck ups

• EmTri
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11:14
Tijntje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:36:
Wat soort snelheden halen jullie eigenlijk? Met mijn Ziggo 400/40 Mbit blijft de snelheid altijd steken.
NordVPN, met een goede torrent de volledige 200/20 van mijn Ziggo verbinding. Daarvoor moet ik dan wel in mijn torrent client TCP only forceren door µTP uit te schakelen. Met µTP kakt de snelheid behoorlijk in:

TCP
Download snelheid: 200Mbit/s

TCP and µTP
Download snelheid: 25Mbit/s

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Tijntje

Hello?!

EmTri schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:12:
[...]

NordVPN, met een goede torrent de volledige 200/20 van mijn Ziggo verbinding. Daarvoor moet ik dan wel in mijn torrent client TCP only forceren door µTP uit te schakelen. Met µTP kakt de snelheid behoorlijk in:

TCP
Download snelheid: 200Mbit/s

TCP and µTP
Download snelheid: 25Mbit/s
NordVPN heeft inderdaad wel aardige snelheden echter ondersteunen ze geen Port Forward waardoor je nauwlijks kunt seeden. Dat is op Private Trackers niet vol te houden aangezien je ratio dan erg snel wegzakt en gebanned word.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Msel
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 02-03 09:39

Msel

...

Even een kort vraagje.

Als je chrome gebruikt en ingelogd bent met je Google account. Ben je dan "veilig" om af en toe een torrentje te downloaden?

Kon het zo snel niet vinden in dit topic of google.

ASROCK 990FX X3 | AMD FX-8350 | ATI HD 5670 | 8GB DDR3-1333 | SAMSUNG 830-256GB | ADATA S510-64GB | SAMSUNG HD103SI 1TB | SEAGATE ST310005 1TB | WIN7 PRO X64

• Cybermage
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:59
Msel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:21:
Even een kort vraagje.

Als je chrome gebruikt en ingelogd bent met je Google account. Ben je dan "veilig" om af en toe een torrentje te downloaden?

Torrent downloaden kan je altijd zolang de content legaal is.
Maar zodra dat niet het geval is kan je wat op je deurmat verwachten.
Met chrome en dan google account ben je altijd te tracken dus als die hun gegevens vrij geven omdat ze door een rechthebbende worden gedwongen ben je dus de sjaak.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:53
Vraagje, ik ben de gratis variant van Windscribe aan het testen icm Kodi. Beide op Android(TV). Als ik connect en ik ga naar Whatsmyip.org dan zie ik daar het nieuwe ip-adres. Echter in Kodi 18.1 zie ik geen andere/gewijzigde netwerk settings dan voorheen. Mijn vraag: ben ik in Kodi wel via VPN verbonden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 31-03 23:27

The Chosen One

Zie signature!

Msel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:21:
Even een kort vraagje.

Als je privacy echt belangrijik vind zou ik geen chrome meer gebruiken en zo ver mogelijik wegblijven van google, gmail etc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Isaja
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12-03 10:08
Zat al een tijdje te dubben over een VPN; deze week na het doorlezen van dit topic gestart met 5euroVPN, bevalt tot zover bijzonder goed, ook voor Netflix.

Nu woon ik in een huis waar ik niet bij de modem kan, maar alleem gedeelde (snelle) WiFi heb. Liefst zou ik dus een (oude) router als extender instellen met de VPN daarin voor telefoon Chromecast etc.

Heb al uitgebreid gezocht maar kom deze specifieke usecase niet tegen.. iemand een tip?

• Wee Man
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 31-03 19:41
Fmiels schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:56:
[...]

Wie weet. Zolang mijn privacy beter gewaarborgd is dan zonder vpn ben ik al tevree.

Maar sinds nieuwste update gaan er hier wat dingen mis. Tenminste, denk dat het er mee te maken heeft. Kon opeens Firefox niet meer gebruiken. Zelfs opnieuw downloaden via Edge lukte niet. Nu windows opnieuw geïnstalleerd. Feedback gestuurd maar nog niets gehoord...
Ik ben geïnteresseerd maar vraag me wel af hoe het sindsdien gaat met deze VPN. Hoe bevalt 5 euro na een half jaar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fmiels
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14:24
Wee Man schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:37:
[...]

Ik ben geïnteresseerd maar vraag me wel af hoe het sindsdien gaat met deze VPN. Hoe bevalt 5 euro na een half jaar?
Na contact met de helpdesk kwam er vrij snel een update die de problemen verhielp.
Er zijn trouwens nog geen plug-ins voor chrome of firefox. Maakt mij niet zoveel uit, maar zou handig zijn. Staat wel op de roadmap.

• noud
  • Laatst online: 30-03 20:39
Ik zou graag voor 1 jaar van VPN gebruiken willen maken om:
Films via Spotnet (Eweka account) te willen binnenhalen. En voor torrents.

Ik heb een Ziggo abonnement.
Speedtest van Ziggo: Download 25,7 Mbps en Upload 5,2 Mbps.

Enig idee welke VPN bij mij past?

• goodfella
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:30
2 vraagjes:

1. Is de aanbieding van 2.62 p/m bij 3 jaar een tijdelijke aanbieding van NordVPN of altijd al zo geweest?

2. Op de checkout pagina (https://join.nordvpn.com/nl/order/) kan ik kiezen voor "United States". Dat scheelt in BTW, maar wat zijn de nadelen? Amerikaanse wetgeving? Wat raden jullie aan?

Ik zal het gebruiken voor torrents.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

noud schreef op zondag 10 maart 2019 @ 15:08:
Ik zou graag voor 1 jaar van VPN gebruiken willen maken om:
Films via Spotnet (Eweka account) te willen binnenhalen. En voor torrents.

Ik heb een Ziggo abonnement.
Speedtest van Ziggo: Download 25,7 Mbps en Upload 5,2 Mbps.

Enig idee welke VPN bij mij past?
Alle

We nominate you to find out and report back.

• noud
Laat ik mijn vraag anders stellen. Mijn internetverbinding is zoals je kunt zien erg brak. Ik las hier dat NordVpn geen fijne vpn is omdat de verbinding traag zou zij. En dat andere vpn's het beter doen. Als ik Google komen er steeds dezelfde toplijstjes uit waaronder Nordvpn.

Ik wil de VPN alleen voor mijn desktop en niet voor mijn mobiel gebruiken.
VPN Surfshark heeft 999 Max gelijktijdige connecties. Klopt dit, dat dit niet voor mij van toepassing is? Omdat ik de enige ben die gebruik maakt van de vpn en niet met andere devices?

Al die cijfers met up en download zeggen mij niet zoveel. Wat is snel?
Als ik geluk heb met een download van 3 mb per seconde is dat veel. Iedereen uit mijn omgeving download veel sneller dan dat ik het doe.

Als ik de download cijfers van Surfshark en Cyberghost vergelijk.
Is de download bij Surfshark 196 en bij Cyberghost 131. Getest bij een normale downloading zonder VPN.

Verschil van 196 en 132 is 34%. Hoe dan ook. Moet ik mij blindstaren naar deze cijfers?

ExpressVPN valt voor mij sowieso af. Lees te duur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

noud schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:48:
[...]

Laat ik mijn vraag anders stellen. Mijn internetverbinding is zoals je kunt zien erg brak. Ik las hier dat NordVpn geen fijne vpn is omdat de verbinding traag zou zij. En dat andere vpn's het beter doen. Als ik Google komen er steeds dezelfde toplijstjes uit waaronder Nordvpn.

Ik wil de VPN alleen voor mijn desktop en niet voor mijn mobiel gebruiken.
VPN Surfshark heeft 999 Max gelijktijdige connecties. Klopt dit, dat dit niet voor mij van toepassing is? Omdat ik de enige ben die gebruik maakt van de vpn en niet met andere devices?

Al die cijfers met up en download zeggen mij niet zoveel. Wat is snel?
Als ik geluk heb met een download van 3 mb per seconde is dat veel. Iedereen uit mijn omgeving download veel sneller dan dat ik het doe.

Als ik de download cijfers van Surfshark en Cyberghost vergelijk.
Is de download bij Surfshark 196 en bij Cyberghost 131. Getest bij een normale downloading zonder VPN.

Verschil van 196 en 132 is 34%. Hoe dan ook. Moet ik mij blindstaren naar deze cijfers?

ExpressVPN valt voor mij sowieso af. Lees te duur.
Die site is alles behalve onafhankelijk en staat vol met affiliate links. Daar zou ik me niet zoveel (lees: helemaal niets) van aantrekken. Wellicht zetten ze gewoon de vpn waar ze het meeste aan verdienen bovenaan.

Kijk liever even in de topicstart. Daar vind je bijvoorbeeld een test van RTL en ook thatoneprivacysite. Daar heb je 100x keer meer aan.
Kijk wat je belangrijk vindt en waar je uiteindelijk een goed gevoel bij hebt.

Neem dan een trail account voor een paar dagen en test het eea. Als je dan tevreden bent, kun je alsnog voor langere tijd een abonnement nemen.
Jouw snelheid is inderdaad niet spannend. Een snelheidsverlies van 10% is niet vreemd bij vpn, meer dan dat wel.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:53
Weet iemand hoe ik 5eurovpn via OpenVPN for Android Kan gebruiken. Op mijn android tv werkt de 5eurovpn app die ik via een apk van support zelf geïnstalleerd heb niet goed, waardoor ik niet kan inloggen.

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 09:05

3raser

Onderdirecteur

Ik heb een account bij Private Internet Access en kreeg via de mail te horen dat ze de prijzen gaan verhogen. Ik betaal momenteel $39,95 per jaar en dat zou $71,88 worden! Dat is bijna een verdubbeling van de prijs! Een account voor 2 jaar kost momenteel $69,95 en dit wordt $83,76. Als je upgrade naar een abonnement van 3 jaar dan kost je dit $99 en betaal je gemiddeld $2,75 per maand. Dit is overigens een tijdelijk aanbod! Het 3 jarig abonnement is dus geen standaard optie.

Ik schrik hier eerlijk gezegd flink van. Ik was altijd erg tevreden met de prijs/prestatie verhouding van PIA maar met zulke prijsverhogingen ga ik daar wel anders naar kijken. Bovendien wil ik liever niet langer dan 1 jaar vast zitten aan een partij. Dus om nou een 3 jarig abonnement aan te gaan.

Nog een kleine aanvulling. In de mail staat ook:
As a current subscriber, you have the option to keep your current plan, with the same price and 10 device limit, as long as your subscription remains active.
Zolang je je bestaande abonnement dus niet annuleert blijf je dezelfde prijs behouden.

[Voor 27% gewijzigd door 3raser op 15-03-2019 10:58. Reden: Maandprijs van 3 jarig abbo was verkeerd]

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Dat zijn toch al jaren de zogenoemde standaard prijzen van PIA.
In de praktijk heb je meestal een aanbieding van bijna de helft. En die prijs hou je ook als het doorloopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Windscribe heeft stiekem een paar servers bijgezet afgelopen dagen :)
Windflix CA en JP erbij gekregen, nu 4 Netflix-VPN’s erbij

Zeer tevreden hier !
https://i.ibb.co/VJQrmh6/image.png

https://i.ibb.co/Fq6hWrJ/Aantekening-2019-03-17-140245.png

[Voor 49% gewijzigd door FreshMaker op 17-03-2019 15:26]

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:08
Ik wil eigenlijk Windscribe uitproberen met Netflix, maar dat is dus een pro feature. Nu wil ik best betalen, maar blijkbaar is het een strak plan om te wachten op een lifetime abbo.

Als ik kijk bij Build a plan, kan ik dus de Windflix US en bijvoorbeeld NL pakken + unlimited data voor 3 dollar p/m. Maar heb ik dan ook nog toegang tot de free servers? NL staat namelijk in die lijst.
En dan later upgraden naar lifetime als er weer eens een aanbieding is?

• noud
Tot zover tevreden over Private Internet Acces. Ik gebruik hem nu alleen voor Spotnet.
Het is gebruiksvriendelijk. Moet alleen nog uitzoeken hoe t werkt om torrents te forwarden. Dat gaat mij wel lukken.

Enig nadeel van VPN is dat ik geen Uitzending Gemist programma's (NPO) kan bekijken als mij VPN op Italie staat.

Ik ben toch voor een jaar abonnement gekozen. Heb nog een maand de bedenktijd.
Het downloaden met Spotnet en VPN op de achtergrond verandert niet veel in snelheidsverlies.

Ander nadeel, maar dat kan ik zelf verhelpen als ik Spotnet wil laten doordraaien en ik zit zelf niet achter de pc. Valt de pc in slaapstand oid. Waardoor de PIA vpn verbinding automatisch verbreekt.

[Voor 39% gewijzigd door noud op 18-03-2019 23:32]

• Converted007
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:26
LOTG schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:24:
Ik wil eigenlijk Windscribe uitproberen met Netflix, maar dat is dus een pro feature. Nu wil ik best betalen, maar blijkbaar is het een strak plan om te wachten op een lifetime abbo.

Als ik kijk bij Build a plan, kan ik dus de Windflix US en bijvoorbeeld NL pakken + unlimited data voor 3 dollar p/m. Maar heb ik dan ook nog toegang tot de free servers? NL staat namelijk in die lijst.
En dan later upgraden naar lifetime als er weer eens een aanbieding is?
Vergeet die lifetime bij windscribe maar. Gaan ze niet meer aanbieden! Je bent een paar maanden te laat...

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:00
Ook ik lees me over al even goed in. Al kan ik tot nu toe nog geen VPN provider vinden die aan mijn behoefte voldoet. Hopelijk heeft een mede tweaker ongeveer dezelfde behoefte.

Ik gebruik een Android TV, waar ik Kodi op hebt staan.
Ook gebruik ik een QNAP NAS met transmission om soms te downloaden.

Kan ik met een VPN provider beide bronnen de data laten encrypten? Zo ja welke raad je aan, zodat ik hun manual even goed kan doornemen.

Ik wil wel een redelijke DL/UL snelheid hebben ik heb 250/50, omdat we ook 2 webshops van huis runnen.

Thanks

*edit*

Ik ga NordVPN proberen.

OpenVPN instellingen op de QNAP en de VPN app op de TV. Even kijken hoe dat werkt.

*edit*

*Update*

Android TV en mobiel werkt het prima.

Op me QNAP 459 pro NAS met 4.2.6 FW krijg ik het niet werkend. Hij probeert een connectie te maken, maar krijgt die niet.

Ik kan ook niks vinden op het QNAP forum, behalve dat andere hetzelfde probleem hebben.

Iemand hier hetzelfde problem gehad en wel werkend heeft gekregen?

Thanks
*einde update*

[Voor 30% gewijzigd door Ray187 op 29-03-2019 11:09]

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 27-03 19:49
Ik zag ivacy vpn op pepper voorbij komen. Lijkt me wel wat voordat artikel 13 in voege gaat. Een Netflix vpn heb ik al opgegeven.

https://nl.pepper.com/aan...iption-nat-firewall-99618

[Voor 25% gewijzigd door Spacewide op 30-03-2019 19:04]

• CWH
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 29-03 12:51
[quote]Spacewide schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:04:
Ik zag ivacy vpn op pepper voorbij komen. Lijkt me wel wat voordat artikel 13 in voege gaat. Een Netflix vpn heb ik al opgegeven.

Op thebestvpn.com staat Surfshark toch op de tweede plaats ook omdat die Netflix geolocaties unblocked. En dat voor 1,77 euro pm bij 2 jaar abo. Lijkt me toch geen verkeerde deal. Alleen de snelheid lijkt iets minder te zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:57
CWH schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:49:
[quote]Spacewide schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:04:

Op thebestvpn.com staat Surfshark toch op de tweede plaats ook omdat die Netflix geolocaties unblocked. En dat voor 1,77 euro pm bij 2 jaar abo. Lijkt me toch geen verkeerde deal. Alleen de snelheid lijkt iets minder te zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Windscribe werkt wel met Netflix.
Er zijn meerdere locaties waaruit je kunt kiezen, US, UK, CA en JP.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:28
HoppyF schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Windscribe werkt wel met Netflix.
Er zijn meerdere locaties waaruit je kunt kiezen, US, UK, CA en JP.
Hier ook tevreden met de "windflix" service van www.windscribe.nl (y)

• C7Diemaco
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 31-12-2019

C7Diemaco

Je naait het steeds of America

*knip*. Dit is niet de bedoeling, eigen inzet is namelijk verplicht.

[Voor 94% gewijzigd door rens-br op 01-04-2019 22:53]

There is no knowlegde that is not power

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 27-03 12:52

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Converted007 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Vergeet die lifetime bij windscribe maar. Gaan ze niet meer aanbieden! Je bent een paar maanden te laat...
Mmmm da's balen wat is dan prijstechnisch the second best ?
Zie door de bomen het bos niet meer namelijk, en dit leek me nu juist een prima optie na wat inleeswerk.

Never mind ik heb eens gek gedaan en er $25 tegenaan gesmeten en een lifetime aangeschaft bij fastestVPN (via StackSocial) first time om het zo te doen maar werkte snel en simpel en snelheid (zit nu via Zweden) is voor mij prima (65Mb down 12 Up) mijn lijn is wel veel sneller maar zo ik vind dit helemaal prima zo.

[Voor 27% gewijzigd door cyclone op 02-04-2019 00:16]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Ik krijg de volgende foutmelding tijdens de installatie van Mullvad 2019.3:
fatal error during driver installation failed to update tap driver error 2
Oude app had ik vooraf verwijderd, reboot, alle mappen en bestanden verwijderd, register opgeschoond, nog een reboot, maar mocht allemaal niet baten. Krijg nog steed foutmelding, kan er alleen niks over vinden. Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• apollo13
  • Laatst online: 22:19
Kid Jansen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:29:
Ik krijg de volgende foutmelding tijdens de installatie van Mullvad 2019.3:

[...]

Oude app had ik vooraf verwijderd, reboot, alle mappen en bestanden verwijderd, register opgeschoond, nog een reboot, maar mocht allemaal niet baten. Krijg nog steed foutmelding, kan er alleen niks over vinden. Hebben jullie enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Staat er nog een oude tap in Windows die de boel "saboteerd"? Die dan even weghalen. Even checken in je netwerkverbindingen.

apollo13

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Heb alle virtuele netwerkadapters verwijderd en gereboot, maar probleem blijft.

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:45
Zelf gebruik ik NordVPN om mijn Macbook en Samsung S8 telefoon.
Door het starten bij een nieuwe werkgever deze maand moet ik door middel van een VPN verbinding maken met de desktop van het bedrijf. Dat is niet mogelijk als mijn Macbook via de desktop versie van NordVPN verbonden is. Dus ik moet deze dan uitzetten. Op deze zaterdagochtend ben ik even gaan zoeken en kom ik erachter dat FireFox een NordVPN extensie heeft voor in de browser.

Als ik het goed begrijp gaat mijn "traffic" via de browser dus via een VPNserver. Het prettige is dat ik nu wel gewoon op de VPN server van mijn werkgever kan werken maar ondertussen tegelijkertijd via FireFox op mijn laptop kan browsen via een VPN server zonder weer eerst uit te hoeven loggen, om vervolgens de desktop versie te laten verbinden.

Overigens loopt dus dan alleen mijn FireFox traffic via de VPNserver van NordVPN en het overige zoals email via de emailapp van Apple zelf niet? Daarvoor zou ik dan weer de desktop versie aan moeten hebben neem ik aan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

AlexSaxoMusic schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:54:

Overigens loopt dus dan alleen mijn FireFox traffic via de VPNserver van NordVPN en het overige zoals email via de emailapp van Apple zelf niet? Daarvoor zou ik dan weer de desktop versie aan moeten hebben neem ik aan.
Correct. Of je bouwt een tunnel in een tunnel :9.

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-03 18:25
Kid Jansen schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:15:
Heb alle virtuele netwerkadapters verwijderd en gereboot, maar probleem blijft.
Vreemd. Geen probleem met 2019.3. Vraag het even aan hun support. Ze reageren altijd erg snel.

• Timo002
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Hoe zit het op dit moment met VPN gebruik in China? Is het mogelijk om een VPN tunnel op te zetten vanuit China naar mijn eigen router?

Of moet je een speciale vpn dienst gebruiken?

Voornamelijk gaat het om algemeen internet gebruik. E-mail (Office 365), WhatsApp etc. We hebben wat eigen diensten die via IP afgeschermd zijn, nu kunnen we daar bij via VPN. Maar vraag me dus af of die VPN vanuit China werkt.

[Voor 38% gewijzigd door Timo002 op 16-04-2019 18:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djtdjtdjt
  • Laatst online: 30-03 22:25
Timo002 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:56:
Hoe zit het op dit moment met VPN gebruik in China? Is het mogelijk om een VPN tunnel op te zetten vanuit China naar mijn eigen router?

Of moet je een speciale vpn dienst gebruiken?

Voornamelijk gaat het om algemeen internet gebruik. E-mail (Office 365), WhatsApp etc. We hebben wat eigen diensten die via IP afgeschermd zijn, nu kunnen we daar bij via VPN. Maar vraag me dus af of die VPN vanuit China werkt.
Vanuit China is onze eigen VPN op de standaard XS4ALL FritzBox router uitstekend te gebruiken.

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:20
djtdjtdjt schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:04:
[...]

Vanuit China is onze eigen VPN op de standaard XS4ALL FritzBox router uitstekend te gebruiken.
Als je vpn werkt lijkt het me dat ze je data kunnen zien via deep packet inspection. Welk protocol gebruik je ?

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:13
Beste alle,

Ik wil graag een VPN .

Ik heb 100MBit DSL verbinding van T-Mobile hier in Duitlsand. Heb de volledige lijst bekeken.
Maar wat hebben jullie? En hoe tevreden ben je betreft de VPN.

Aantal vragen.
1. Als ik een VPN neem, hoeveel snelheid verlies ik?
2. Welke is echt op privacy gericht. Er staat er eentje met 30% discount als je code PRIVACY gebruikt. Maar is dat echt voor PRIVACY.

[Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 23-04-2019 09:25]

• Yarisken
Je kan altijd is testen met een test account maar 100 zou je normaal bij de meeste moeten kunnen halen. Qua privacy vertrouw ik airvpn en mullvad.
Heel belangrijk voor jou is een goeie killswitch. Dus als je VPN uitvalt dat alle verkeer naar internet toe geblokkeerd wordt. Duitsland en boetes .... .

• djtdjtdjt
  • Laatst online: 30-03 22:25
Yarisken schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:40:
[...]
Als je vpn werkt lijkt het me dat ze je data kunnen zien via deep packet inspection. Welk protocol gebruik je ?
Ik ben geen expert op het gebied van VPN technieken, maar in de configuratie op mijn iPhone geef ik IPsec in. Wij gebruiken de VPN ook enkel om bijvoorbeeld toch toegang tot Google, Facebook, Youtube, etc.. te verkrijgen. Ik maak me verder niet druk over eventuele monitoring. Ik verwacht dat ze veel eerder in detail zullen kijken naar VPN verbindingen waar veel users tegelijk op zitten, in plaats van mijn privélijntje.

• Yarisken
Ik heb me een tijd ingelezen in China en VPN en de chinezen zijn meester in het blokkeren of sniffen van VPN verkeer. Hou er gewoon rekening mee dat ze alles kunnen zien wat je surft, post, user en password gebruikt etc.... .

• Bzztoh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12:48
Ik was in maart anderhalve week in China. Voor mij werkte Nordvpn met obfuscated servers goed, de gewone vpn werd geblokkeerd.

• nec1560
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-03 10:43
Gebruik sinds kort AirVpn met Windows 10 Pro, zonder Vpn 256/mbps met Airvpn aan 120 / 128 Mbps
download.
Klopt het dat je ongeveer de helft van je snelheid verliest door de Vpn tunnel?

• rvk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:01
nec1560 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:34:
Klopt het dat je ongeveer de helft van je snelheid verliest door de Vpn tunnel?
Nee, dat kun je niet zo stellen. Snelheidsverlies van vpn zelf is maar een paar procent.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je tragere snelheid hebt via vpn.
Eerste vraag is: zit je via WiFi? Probeer het eens via een kabel.
Verder is het afhankelijk van de snelheid van het eindpunt, de afstand daarnaartoe en met hoeveel je dat eindpunt deelt.

• elisacollins
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 25-04-2019
*knip*. Spam.

[Voor 99% gewijzigd door rens-br op 26-04-2019 09:43]

• Frup
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:07
Ik gebruik NordVPN. De laatste dagen merk ik dat NU.nl niet wil laden als VPN aan staat.
Schakel ik VPN uit, dan laadt NU.nl wél en omgekeerd.
Nu heb ik een server in België gekozen (ik zit in NL) en werk NU.nl wel.
Zijn er meer Tweakers met dezelfde ervaring?

• nec1560
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-03 10:43
rvk schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:33:
[...]

Nee, dat kun je niet zo stellen. Snelheidsverlies van vpn zelf is maar een paar procent.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je tragere snelheid hebt via vpn.
Eerste vraag is: zit je via WiFi? Probeer het eens via een kabel.
Verder is het afhankelijk van de snelheid van het eindpunt, de afstand daarnaartoe en met hoeveel je dat eindpunt deelt.
Alles is bedraad, net een trest gedaan met Airvpn aan en nu haal ik nu 230 mbps, maar vaak zakt het in
naar 102/130 mbps en als ik down aan het downloaden ben is er amper bandbreedte over om de internetten.

• rvk
nec1560 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:51:
[...]
... nu haal ik nu 230 mbps, maar vaak zakt het in
naar 102/130 mbps en als ik down aan het downloaden ben is er amper bandbreedte over om de internetten.
Een van de andere 53 servers proberen die airvpn biedt in Nederland.

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:16

Saven

Administrator

Frup schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:38:
Ik gebruik NordVPN. De laatste dagen merk ik dat NU.nl niet wil laden als VPN aan staat.
Schakel ik VPN uit, dan laadt NU.nl wél en omgekeerd.
Nu heb ik een server in België gekozen (ik zit in NL) en werk NU.nl wel.
Zijn er meer Tweakers met dezelfde ervaring?
Toevallig net NordVPN geïnstalleerd en even voor je gekeken. Werkt hier wel via een Nederlandse server.

• TimMer
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Vandaag wederom problemen met inloggen bij NordVPN, zowel op Windows als op Android; inloggen op de website op het userpanel werkt probleemloos. Had dit probleem twee weken geleden ook al, ontstond spontaan, lostte ook spontaan weer op na twee dagen.

NordVPN helpdesk is nul komma nul hulp geweest: die komen niet verder dan een manual VPN verbinding opzetten in Windows (één server dus, dus daar gaat het grootste deel van je snelheid en privacy). Tot nu toe eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met hun helpdesk (erg procedureel, weinig werkelijk technisch inzicht voor zover ik kan merken) en de stabiliteit van de servers ben ik ook niet weg van na een jaar ervaring: veel doodvallende connecties of sterk teruglopende snelheden.

Aan de oorspronkelijke verbindingen ligt het niet: glasvezel, stabiel als een huis, en ook op 4G en andere WIFI-netwerken deze problemen.

NordVPN raad ik dus voorlopig absoluut niet aan; als mijn contract afloopt ga ik naar Mullvad (of nog eerder als het zo doorgaat, jammer van het reeds betaalde geld dan).

• Tigertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:30
Nergens last van hier met NordVPN. Soms moet ik wel eens van server wisselen maar dat is hooguit een keer per maand, verder prima. Net verlengd voor 3 jaar.
Ik ben wel benieuwd of je problemen verdwijnen als je naar Mullvad gaat.

• mark de man
  • Laatst online: 21:19

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Maar jullie zijn niet ongerust over het feit dat Mullvad in een van de 14 eyes landen zit, Zweden?

Join het DPC Whatpulse team

• Justin_
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 26-03 17:10
mark de man schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:51:
Maar jullie zijn niet ongerust over het feit dat Mullvad in een van de 14 eyes landen zit, Zweden?
Terechte opmerking. Hier staan wel wat interessante dingetjes: https://mullvad.net/nl/guides/swedish-legislation/ . Dit zinnetje vind ik opmerkelijk: "a foreign authority has generally no jurisdiction here and cannot access any information without, for example, the support of international agreements on mutual assistance, a Swedish court order or an European investigation order etc."

Waar ik zelf aan moet denken is Julian Assange, een vage aanklacht uit Zweden en een op handen zijnde uitlevering aan de USA mogelijk? Tot zover de weerstand die er vanuit Zweden geboden wordt aan foreign authorities...

Beste VPN's van 2019 en lijst met Kortingen op VPN providers

• mark de man
  • Laatst online: 21:19

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Klopt, die hele paragraaf vind ik wel erg vreemd eigenlijk:

"In situations where we receive communication from the Swedish or foreign authorities requesting disclosure of information, we will never disclose any information before we have investigated the request. The requesting party shall state the legal grounds (applicable to Amagicom) for such disclosure. After we have received the request an investigation must take place into whether there are adequate grounds for the reasons stated (a foreign authority has generally no jurisdiction here and cannot access any information without, for example, the support of international agreements on mutual assistance, a Swedish court order or an European investigation order etc.)."

en ook "we will never disclose any information before we have investigated the request", maar om die informatie zou je je dus eigenlijk nooit zorgen hoeven te maken als ze niks zouden loggen en eigenlijk alleen desnoods betaalgegevens hebben van klanten die niet anoniem betalen, maar of dat in de praktijk ook zo is?

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ynnoz
mark de man schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:51:
Nee, als ik me ergens juist niet ongerust om maak dan is het wel Mullvad.

[Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 30-04-2019 01:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 31-03 17:59
Ynnoz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 01:30:
[...]

want? Is dat te onderbouwen of een gevoel? De bovengenoemde teksten laat het idd wel vreemd ogen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yarisken
Ynnoz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 01:30:
[...]

Als een "serieuze" partij langskomt en ze krijgen de keuze om jou aan te geven of hun boeltje te sluiten dan gaat voor hun de keuze snel gemaakt zijn.
Brein zal bot vangen maar geheime dienst zullen ze meewerken.
Dit is voor alle vpn aanbieders zo.
Maar mulvad is samen met airvpn, voor mij, ook de betrouwbaarste partij om zo anoniem mogelijk te surfen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:44

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

IK heb sinds een tijdje Mullvad, qua download snelheid bevalt het goed. Draait op mijn Ppfsense machine waar ik eerder ook NordVPN en ProtonVPN op heb gehad. Maar wat mij opvalt is dat de DNS response (het herkennen van website adressen) erg langzaam gaat. Is dit iets waar Mullvad bekend om staat? Of heb ik een langzame server?

Ik heb Mullvad ingesteld dat hij een VPN adress pakt op basis van een DNS naam, het is een VPN server in Nederland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ynnoz
idef1x schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:40:
[...]

want? Is dat te onderbouwen of een gevoel? De bovengenoemde teksten laat het idd wel vreemd ogen.
Omdat er niets gelogd wordt. Je kan ook cash betalen (geld sturen in een enveloppe wat prima werkt met je administratienummer wat nergens aan gekoppeld is).

Dus:

We log nothing whatsoever that can be connected to a numbered account's activity:

no logging of traffic
no logging of DNS requests
no logging of connections, including when one is made, when it disconnects, for how long, or any kind of timestamp
no logging of IP addresses
no logging of user bandwidth
no logging of account activity except total simultaneous connections (explained below) and the payment information detailed in this post.

Our OpenVPN server log configuration:

verb 0
log-append /dev/null

Dus er valt niets te melden, geheime dienst, court order, het maakt niet uit. Mullvad is ook niet verplicht deze informatie bij te houden.

Overigens mag AirVPN ook bij het rijtje van "veilige" VPN's.

[Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 01-05-2019 18:18]

• Vpn.nl
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 05-09-2019
TimMer schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:57:
Vandaag wederom problemen met inloggen bij NordVPN, zowel op Windows als op Android; inloggen op de website op het userpanel werkt probleemloos. Had dit probleem twee weken geleden ook al, ontstond spontaan, lostte ook spontaan weer op na twee dagen.

NordVPN helpdesk is nul komma nul hulp geweest: die komen niet verder dan een manual VPN verbinding opzetten in Windows (één server dus, dus daar gaat het grootste deel van je snelheid en privacy). Tot nu toe eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met hun helpdesk (erg procedureel, weinig werkelijk technisch inzicht voor zover ik kan merken) en de stabiliteit van de servers ben ik ook niet weg van na een jaar ervaring: veel doodvallende connecties of sterk teruglopende snelheden.

Aan de oorspronkelijke verbindingen ligt het niet: glasvezel, stabiel als een huis, en ook op 4G en andere WIFI-netwerken deze problemen.

NordVPN raad ik dus voorlopig absoluut niet aan; als mijn contract afloopt ga ik naar Mullvad (of nog eerder als het zo doorgaat, jammer van het reeds betaalde geld dan).
Wij gebruiken zelf ook veelvoudig NordVPN, maar eigenlijk nooit problemen gehad. Ook bevalt het contact met NordVPN ons prima (al reageren ze soms wat laat). Een goed alternatief is misschien SurfShark, daar zijn wij ook enorm over te spreken (of GooseVPN afhankelijk waar je een VPN voor wil gebruiken) :)

[Voor 4% gewijzigd door Vpn.nl op 02-05-2019 11:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

5 euro VPN heeft deze week een aanbieding van 50% korting, ik heb die nu sinds zondag in gebruik en ik moet zeggen dat het best aardig werkt. Voor het geld in ieder geval goed genoeg voor mij.

• DelinQ
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 30-03 22:40
Zijn er tweakers die hier ervaringen hebben met PIA en/of Perfect Privacy?
Overweeg deze twee ipv de veelgebruikte VPNs vanwege locatie (Panama en Zwitserland), de daarbij behorende privacy regels en de no logging

• apollo13
  • Laatst online: 22:19
DelinQ schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:05:
Overweeg deze twee ipv de veelgebruikte VPNs vanwege locatie (Panama en Zwitserland), de daarbij behorende privacy regels en de no logging
PIA draait hier al ruim een jaar, tot op heden zeer tevreden.
Prima snelheden, GUI is duidelijk en settings zijn goed in te stellen.
Je zou natuurlijk een week of maandje bij ze kunnen proefdraaien.

apollo13

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik gebruik PIA inmiddels bijna 2 jaar, bevalt prima :) Overigens gebruik ik niet hun software om de verbinding op te zetten, ik heb een virtuele pc met pfSense ingesteld als VPN client en proxy server, zodat niet al het verkeer maar alleen verkeer van enkele specifieke programma's eroverheen gaat.

Dat werkt prima :) Misschien later maar eens kijken of ik het VPN client deel kan verplaatsen naar de Debian-routerpc, als ik OpenVPN en de proxyserver in een aparte network namespace weet te krijgen, dan kan ik hetzelfde daar doen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• hp-got
  • Laatst online: 22:12
De P van PIA staat niet voor Panama hoor......

Dat gezegd hebbend: ik gebruik PIA naar volle tevredenheid al een paar jaar, destijds in een aanbieding een 2-jarig abonnement aangeschaft voor iets van US$ 60.

Ik draai het probleemloos in mijn ASUS router (stock firmware).
Daarnaast een client op mijn Win 10 Surface Pro tablet en een client op mijn iPhone.
Mijn ervaring is dat het allemaal goed en betrouwbaar werkt.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn.

• DelinQ
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 30-03 22:40
hp-got schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:48:

De P van PIA staat niet voor Panama hoor......
[...]
Damn, klopt. Dan haal ik deze met een andere door elkaar.
hp-got schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:48:
[...]
Dat gezegd hebbend: ik gebruik PIA naar volle tevredenheid al een paar jaar, destijds in een aanbieding een 2-jarig abonnement aangeschaft voor iets van US$ 60.

Ik draai het probleemloos in mijn ASUS router (stock firmware).
Daarnaast een client op mijn Win 10 Surface Pro tablet en een client op mijn iPhone.
Mijn ervaring is dat het allemaal goed en betrouwbaar werkt.
UK hoort natuurlijk wel bij de 5eyes, maar door de no log en zeer lage prijs zeer aantrekkelijk tov Perfect Privacy :?

• hp-got
DelinQ schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:02:
[...]
UK hoort natuurlijk wel bij de 5eyes,
Je bent niet de eerste die deze vergissing maakt, je zal ook wel niet de laatste zijn ;)

Het bedrijf heet "London Trust Media", ze zijn gevestigd in Denver, Colorado, US of A
Of dat wel of geen bezwaar is laat ik aan jou ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ynnoz
hp-got schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:23:
[...]

Je bent niet de eerste die deze vergissing maakt, je zal ook wel niet de laatste zijn ;)

Het bedrijf heet "London Trust Media", ze zijn gevestigd in Denver, Colorado, US of A
Of dat wel of geen bezwaar is laat ik aan jou ;)
Zolang er niets gelogd wordt is het prima. Weet je dat zeker als gebruiker? Nee, dat is waar. Maar PIA heeft in genoeg rechtszaken in de VS met succes aangevoerd dat er qua logfiles bij hun niets te halen valt.

Zijn ook genoeg VPN aanbieders waar het wel fout ging wat logfiles betreft zoals bijv. IPVanish en PureVPN.

PIA geeft wel veel CAPTCHA's en het is de laatste tijd een stuk duurder geworden.

[Voor 20% gewijzigd door Ynnoz op 10-05-2019 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A.W.S
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 10-05-2019
Kan iemand me hiermee helpen?

Ik krijg deze niet geopend, kunnen jullie kijken of je deze kan openen, is een zender uit Japan
Met mijn vpn lukt het niet

https://abema.tv/channels...orts/slots/CuEVJDFbDnZDoM

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:14

Ik krijg deze niet geopend, kunnen jullie kijken of je deze kan openen, is een zender uit Japan
Windsrcibe doet het wel. :)

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Iemnd ervaring met Express VPN? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ynnoz
A.W.S schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:44:

https://abema.tv/channels...orts/slots/CuEVJDFbDnZDoM
Gaat (ook) goed met Mullvad en AirVPN.

• Turbo-Puppy
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

jasjenl schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:29:
5 euro VPN heeft deze week een aanbieding van 50% korting, ik heb die nu sinds zondag in gebruik en ik moet zeggen dat het best aardig werkt. Voor het geld in ieder geval goed genoeg voor mij.
Ook maar aangeschaft .. op de laptop werkt het wat mij betreft prima en noob-proof, maar voor IOS is er dus nog geen enkele optie. :/ Heb nog ergens een rasp. pi 3b liggen, wellicht dat ik daar nog wat mee kan.

Voor €2,50 voldoet het prima, alleen zoals gezegd .... jammer dat het eigenlijk alleen op pc's zo eenvoudig werkt. Snelheid is verder prima. Haal continu wel snelheden van boven de 100mbps.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Turbo-Puppy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 00:07:
[...]

Ook maar aangeschaft .. op de laptop werkt het wat mij betreft prima en noob-proof, maar voor IOS is er dus nog geen enkele optie. :/ Heb nog ergens een rasp. pi 3b liggen, wellicht dat ik daar nog wat mee kan.

Voor €2,50 voldoet het prima, alleen zoals gezegd .... jammer dat het eigenlijk alleen op pc's zo eenvoudig werkt. Snelheid is verder prima. Haal continu wel snelheden van boven de 100mbps.
Ja, de mogelijkheden zijn buiten de pc om nog vrij beperkt, maar voor 2,50 is het wat mij betreft goed genoeg, ik had het zelf toch alleen nodig op een pc dus dan voldoet het wel. Wil je meer opties dan is een andere provider waarschijnlijk een betere keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:46

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Zo, heeft Netflix eens flink huisgehouden en alle NordVPN servers geblokkeerd ? Ik kan via geen enkele VPN Server meer iets bekijken sinds vandaag :X.

edit: heb nu een belgische gevonden die het weer doet :+

[Voor 16% gewijzigd door De_Bastaard op 17-05-2019 20:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-12-2019
NordVPN geinstalleerd op mijn Android telefoon en kan nu geen geld meer overmaken via de Rabo app? Ik kan gewoon inloggen maar zodra ik de transactie wil tekenen krijg ik foutcode 957. Ik heb net trouwens iets via Coolblue besteld en dat lukte wel gewoon, maar naar eigen rekening of naar van m'n vriendin iets overmaken gaat niet. Ik kon nergens vinden of andere mensen dit ook hebben dus heb de Rabobank een berichtje gestuurd. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen? Als ik de VPN uitzet en de Rabobank app opnieuw opstart, lukt het gewoon. Via PC werkt het wel

[Voor 16% gewijzigd door japjaan op 19-05-2019 13:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:19
De_Bastaard schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:38:
Zo, heeft Netflix eens flink huisgehouden en alle NordVPN servers geblokkeerd ? Ik kan via geen enkele VPN Server meer iets bekijken sinds vandaag :X.

edit: heb nu een belgische gevonden die het weer doet :+
Inderdaad,
Netflix doet nu erg vervelend . Niets wil meer afspelen wanneer ij verbonden ben met Nordvpn.
Waardeloos.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yarisken
Boomster schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:33:
[...]

Inderdaad,
Netflix doet nu erg vervelend . Niets wil meer afspelen wanneer ij verbonden ben met Nordvpn.
Waardeloos.
Iemand een oplossing?
Gewoon afwachten. Is kat en muis met netflix. Gaat wel terug werken binnenkort :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:19
wel een beetje balen, heb niet voor niets een dedicated ip van nordvpn...
Yarisken schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:40:
[...]

Gewoon afwachten. Is kat en muis met netflix. Gaat wel terug werken binnenkort :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
Yarisken schreef op zondag 19 mei 2019 @ 18:40:
[...]

Netflix US werkt gewoon prima bij Windscribe.
Zal dus wel aan NordVPN liggen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:46

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Het heeft maandenlang echt prima gewerkt met NordVPN, vandaar dat ik ook voor hen gekozen heb.

Elke vpn uit een ander land werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vpn.nl
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 05-09-2019
Netoj schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:23:
Iemnd ervaring met Express VPN? :)
ExpressVPN is een van de meest gebruikte VPN servers. Ligt er een beetje aan wat je met een VPN wil doen, maar voor op de laptop is het prima. ExpressVPN is niet de goedkoopste, maar qua prijs-kwaliteit wel een van de betere.

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 31-03 08:03
Ik zat te kijken bij NordVPN. As je de VS kiest als land, scheelt het best veel: €94.54 versus €114.40. Kan ik ongestraft VS kiezen als land, of werkt het zo niet?

Twijfel ook nog of VPN en ook deze VPN niet een beetje overkill is voor de paar films die ik download via torrent. -_-

Specs van pc

• rvk
honey schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:44:
Twijfel ook nog of VPN en ook deze VPN niet een beetje overkill is voor de paar films die ik download via torrent.
Er hoeft maar één film van Dutch FilmWorks tussen de zitten...

• HoppyF
honey schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:44:
Ik zat te kijken bij NordVPN. As je de VS kiest als land, scheelt het best veel: €94.54 versus €114.40. Kan ik ongestraft VS kiezen als land, of werkt het zo niet?

Twijfel ook nog of VPN en ook deze VPN niet een beetje overkill is voor de paar films die ik download via torrent. -_-
Windscribe Pro iets voor je?
https://stacksocial.com/s...vpn-pro-subscriptions-1yr

• honey
Ik denk dat ik de gok maar neem met torrents.

Ik heb net NordVPN als VPN gekozen. Een speedtest:

Zonder VPN up/down: 205 Mbps / 281 Mbps

Met VPN up/down: 9 Mbps / 8 Mbps

Dat is > 95% verlies aan snelheid. Dat is mij het niet waard. :(

edit: de tweede keer met VPN up/down: 195 Mbps / 166 Mbps.
Dat zijn grote variaties. :?

[Voor 20% gewijzigd door honey op 22-05-2019 20:56]

Specs van pc

• rvk
honey schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:50:

Zelfde exit-server beide keren?

• Justin_
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 26-03 17:10

Dat zijn erg grote fluctuaties, opvallend :/ en vervelend. Mijn ervaring met NordVPN is dat ze lange tijd vrij langzaam waren vanuit west Europa. Hun servernetwerk was veel beter en sneller in bijvoorbeeld de VS. Maar sinds vorig jaar hebben ze hun servernetwerk flink verbeterd; dat was thans de toezegging en ook bij mijn eigen speedtests ging het sindsdien beduidend beter. De downloadsnelheiden die jij hier toont (95% verlies) heb ik met Nord nooit zo laag meegemaakt. Zit je nog in je 30 dagen trial periode?

Beste VPN's van 2019 en lijst met Kortingen op VPN providers

• honey
rvk schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:16:
[...]

Zelfde exit-server beide keren?
Ehm, weet ik niet. Moet zeggen dat ik een noob ben op dit gebied. Ik heb gewoon software geïnstalleerd en ingelogd. Daarna koos ik beste verbinding voor Nederland en klaar.
Justin_ schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 01:31:
[...]

Dat zijn erg grote fluctuaties, opvallend :/ en vervelend. Mijn ervaring met NordVPN is dat ze lange tijd vrij langzaam waren vanuit west Europa. Hun servernetwerk was veel beter en sneller in bijvoorbeeld de VS. Maar sinds vorig jaar hebben ze hun servernetwerk flink verbeterd; dat was thans de toezegging en ook bij mijn eigen speedtests ging het sindsdien beduidend beter. De downloadsnelheiden die jij hier toont (95% verlies) heb ik met Nord nooit zo laag meegemaakt. Zit je nog in je 30 dagen trial periode?
Ja, zit nog in 30 dagen trial. Gister net geïnstalleerd. Ik doe het alleen aan als ik een torrent binnenhaal, verder is het voor mij niet relevant. Moet nog testen hoe torrents gaan.

Specs van pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rvk
honey schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:11:
[...]
Ehm, weet ik niet. Moet zeggen dat ik een noob ben op dit gebied. Ik heb gewoon software geïnstalleerd en ingelogd. Daarna koos ik beste verbinding voor Nederland en klaar.
Dan moet je ook altijd even kijken of je externe ip hetzelfde is. Kun je bij de speedtest ook altijd zien.

Kan natuurlijk zijn dat je een snelle exit-server te pakken had. Die moet je dan even noteren zodat je die de volgende keer ook kunt kiezen (i.p.v. "de beste").

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ynnoz
Windscribe Pro is tijdelijk een stuk goedkoper:

2-Yr Pro subscription was $59 now $44.25 - saving an additional $14.75 for a total of $171.75 off!
1-Yr Pro Subscription was $49 now $36.75 - saving an additional $12.25​.

Gebruik de code weekend25 coupon code.

Link: https://deals.neowin.net/...a0x1P000004HLRS&scsonar=1

En ook AirVPN is tijdelijk 20% in prijs verlaagd bij een abonnement van een jaar of langer (https://airvpn.org/).

• hp-got
Het lijkt wel of aanbiedingen voor VPN besmettelijk zijn, misschien is het het seizoen?

Via Ghacks (en wellicht ook anderen, maar deze kwam ik tegen) nu 3 jaar PIA voor US$ 60.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Via dezelfde server? Zelf kies ik een andere server als de huidige traag is, vooralsnog werkt dat goed voor mij.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• honey
pven schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Via dezelfde server? Zelf kies ik een andere server als de huidige traag is, vooralsnog werkt dat goed voor mij.
Klopt. Ik heb nu een snelle server gevonden en daar log ik nu standaard op in. Download is bijna altijd 200 Mbps en upload wil wel sterk variëren, maar nog snel genoeg.

Het gebruik van een VPN is toch een stuk simpeler dan ik altijd dacht. Installeren en op knopje connect klikken. Klaar. :)

Specs van pc

• Tigertje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:30
honey schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Klopt. Ik heb nu een snelle server gevonden en daar log ik nu standaard op in. Download is bijna altijd 200 Mbps en upload wil wel sterk variëren, maar nog snel genoeg.

Het gebruik van een VPN is toch een stuk simpeler dan ik altijd dacht. Installeren en op knopje connect klikken. Klaar. :)
En dan kun je NordVPN tegenwoordig ook nog laten "auto- connecten" zodat je nu helemaal niks meer heeft te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hp-got
Voor wie het weten wil (en even aansluitend op dit draadje):

Ik heb jarenlang een PIA VPN cliënt in mijn ASUS router gebruikt.
Dat werkte naar behoren, soms kon je een website niet benaderen omdat een IP van PIA geblokkeerd werd maar daar was best mee te leven.

Vorige week merkte ik dat OneNote niet meer wilde synchroniseren. Na wat zoeken zag ik dat het VPN de boosdoener was, als ik die uitzette werkte alles weer.
Ik zie nu ook dat de verschillende on-line diensten van Office (die je ziet als je inlogt op outlook.live.com, zoals Word, Excel enz.) niet meer te benaderen zijn via PIA VPN.
Kennelijk wil Microsoft de PIA klanten niet meer bedienen.
Inloggen op outlook.live.com werkt nog wel, de vraag is alleen hoe lang nog.

Ik heb PIA support om een reactie gevraagd, maar die was zoals te verwachten: sommige websites werken niet met een VPN.

Ik stop nu met PIA in mijn router, het wordt zo te veel gedoe.
Als ik via een VPN tunnel wil werken gebruik ik wel de cliënt op mijn PC / tablet / telefoon / ......

Dus, als je een VPN wil gaan gebruiken is dit misschien iets om in het achterhoofd te houden.

[edit]
Ik weet dat je met Merlin selectieve routing kan doen en zo om deze blokkade heen zou moeten kunnen werken. Maar, zoals gezegd, te veel gedoe, je blijft achter de feiten aanhobbelen ;)

[Voor 7% gewijzigd door hp-got op 04-06-2019 17:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

hp-got schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:53:
Ik weet dat je met Merlin selectieve routing kan doen en zo om deze blokkade heen zou moeten kunnen werken. Maar, zoals gezegd, te veel gedoe, je blijft achter de feiten aanhobbelen ;)
Als je dat op basis van AS nummer kan doen dan is dat best wel goed te regelen denk ik, maar of dat met een Merlin firmware draaiende router kan ?! Geen idee... :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ynnoz
hp-got schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:53:
Voor wie het weten wil (en even aansluitend op dit draadje):

[...]

Dus, als je een VPN wil gaan gebruiken is dit misschien iets om in het achterhoofd te houden.
Ja, dit komt geregeld voor. VPN's worden nogal eens ge/misbruikt voor het versturen van grote hoeveelheden spam waardoor de IP adressen op een blacklist komen. Je zou eens kunnen kijken of het PIA IP adres te vinden is op https://whatismyipaddress.com/blacklist-check.
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True