[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.063 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:11
Anoniem: 37691 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:13:
[...]

Een VPS blijft online zodra mijn (thuis) ISP offline gaat. Ik heb 4 VPS-en in verschillende datacenters. En dan 4 VPN's vanaf mijn laptop naar het internet.

[...]

Het beste artikel wat ik ken is de OpenVPN howto. Het helpt als je standaard routing / segmenting (vlan) begrijpt.

Ieder apparaat maakt een (4 tal) VPN's naar mijn VPS servers. B.v. mijn Raspberry Pi met GPS receiver, deze maakt 4 VPN verbindingen naar mijn 4 "relay" VPS-en. Als ik hem wil pingen, zie beneden wat daar het resultaat van is.

[...]

De 4 VPS servers geven mij een centrale routing/firewall (NAT in de Cloud). Mijn thuis router heeft geen port forwardings nodig.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$ mtr hardware1.kingofdos.net
 Host                             Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. vpn4.terminals.kingofdos.net   0.0%    17   10.5  10.5  10.0  11.3   0.0
 2. hardware1.kingofdos.net        0.0%    17   21.1  21.9  21.1  24.0   0.5

$ ntpq -pn
     remote           refid      st t when poll reach   delay   offset  jitter
==============================================================================
*10.133.73.1     10.133.184.4     3 u  106 1024  377   10.516    1.224   1.202
+10.133.74.1     10.133.184.4     3 u  954 1024  377   13.301    0.239   0.533
+10.133.72.1     10.133.184.4     3 u  851 1024  377   12.770    0.519   0.634
+10.133.75.1     10.133.184.4     3 u  872 1024  377    9.914    0.567   1.143

Dit gaat dus vanaf mijn laptop naar de cloud (vpn4.*, met ECMP) en terug naar mijn thuisnetwerk (hardware1 is een NTP server in mijn LAN). Het kost dus ~21ms om een apparaat op het zelfde LAN segment te pingen.

Als je mijn thuisnetwerk scanned (vanaf het lan segment), dan zie je geen openstaande services. Deze zijn alleen bereikbaar vanaf binnen de VPN. Ieder apparaat moet zijn eigen VPN maken, behalve de VoIP ATA's, deze route ik door de VPN (eigen segment en wat routes in openvpn).

Ik kan zonder probleem servers (raspberry pi's, atom boards, etc) verplaatsen. Zodra ze geboot zijn komt de VPN up, en kan ik er weer bij. Zonder dat ik mensen hoef lastig te vallen voor port forwards of publieke IP-space.
Heel gaaf! _/-\o_ Zo ver ben ik nog niet maar ik ga de goede kant op. Ik ga de link even goed doorlezen en oefenen.

Het is echt hobby niveau bij mij maar elke dag lees en leer ik toch weer wat nieuws.

Gebruik je de NTP-server nog speciaal voor iets of puur voor een time sync tussen al je hardware voor logging bijv?

@EWK de Q355G4 is weer op voorraad en ik heb hem gelijk besteld! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

CollisionNL schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:31:
Het is echt hobby niveau bij mij maar elke dag lees en leer ik toch weer wat nieuws.
Mijn geprut is ook hobby, waar ik mijn werk van heb gemaakt. Mijn prive servers/netwerk is een "testomgeving".

De configuratie doe ik met Ansible, waardoor ik zeker weet dat alle gebruikte apparatuur en software te herstellen is. Professioneel gebruik (en maintain) ik de zelfde Ansible roles (o.a. ethernet switch management).
Ik maak alleen backups van userdata (mail/etc). Bij installatie van b.v. een router wordt er geen backup teruggeplaatst (en dus ook geen APT's/Advanced Persistent Threats die worden hersteld).
Gebruik je de NTP-server nog speciaal voor iets of puur voor een time sync tussen al je hardware voor logging bijv?
Ik gebruik NTP, waar je NTP voor gebruikt. ;)
Alle hardware clocks op UTC. En zorgen dat de logs / databases / HTTPS-verkeer / etc correcte timestamps hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:43

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ongelofelijke VPN noob hier, maar zit er aan te denken om met NordVPN te starten.

Maar hoe werkt het nou precies?
Stel ik start mijn PC op, en vervolgens wil ik bijv. even de USA Netflix kijken. Dan slinger ik de VPN aan en vanaf dan is mijn verbinding via de VPN? En daarna wil ik gewoon gamen via mijn eigen verbinding en dan zet ik hem gewoon weer uit?
Of moet ik instellingen in mijn router omgooien oid, en is switchen niet zo 1-2-3?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 17:18
Angeloonie schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:02:
Ongelofelijke VPN noob hier, maar zit er aan te denken om met NordVPN te starten.

Maar hoe werkt het nou precies?
Stel ik start mijn PC op, en vervolgens wil ik bijv. even de USA Netflix kijken. Dan slinger ik de VPN aan en vanaf dan is mijn verbinding via de VPN? En daarna wil ik gewoon gamen via mijn eigen verbinding en dan zet ik hem gewoon weer uit?
Of moet ik instellingen in mijn router omgooien oid, en is switchen niet zo 1-2-3?
Ik heb zelf ook NordVPN en het werkt inderdaad precies zoals je het op de eerste manier omschreef. Het is vaak een kwestie van één klik op de aan/uit-knop:

Afbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/nordvpn.png

[ Voor 7% gewijzigd door kwon op 09-04-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik moet zeggen dat internetten met een VPN, in mijn geval Nord VPN, toch wel vaak kleine problemen geeft. Sites niet toegankelijk, of alleen na verificatie van de browser. Sites die niet alle info geven zoals bijvoorbeeld reacties van lezers. Pagina's die zelfs helemaal niet laden komt ook voor. Downloaden werkt als een tierelier. Ik ben dus nog steeds niet voornemens de VPN op een router te installeren ivm deze tekortkomingen. Ik kan nu bij problemen middels de app de VPN iig even snel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Daar herken ik mij ook in. Soms krijg je een soort captcha (bijvoorbeeld bij vliegticketvergelijkingssites) omdat ze denken dat je een bot kunt zijn. Je krijgt dan bijvoorbeeld de melding (van de website) dat ze een 'ongebruikelijk hoog aantal verzoeken' van je IP-adres krijgen. Wat op zich niet vreemd is, omdat het om een gedeelde verbinding gaat. Volgens mij hangt dit ook per server af.

Voor wat betreft sites die helemaal niet laden (timeout?); daar heb ik gelukkig geen ervaring mee. Je kunt ook stellen dat bepaalde sites niet laden als je de VPN-verbinding juist niet hebt aanstaan ;)

Downloaden gaat inderdaad als een tierelier; bij een gezonde torrent haal ik het maximale uit m'n verbinding (100 Mbit).

Er valt bij NordVPN uit duizenden servers te kiezen, het is in het begin een beetje aftasten welke het beste werken. Persoonlijk ben ik wel te spreken over de snelheid en betrouwbaarheid van de servers die door LeaseWeb worden gehost in zowel NL als de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 14:19
Iemand die mij kan vertellen in hoeverre ik 'veilig' ben voor de data tracking van Facebook op mijn Android telefoon en Mac's zonder Facebook app (maar wel met een FB account via de Chrome browser) terwijl ik op alle apparaten de NordVPN heb draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:30
dubbeldekkert schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:43:
Iemand die mij kan vertellen in hoeverre ik 'veilig' ben voor de data tracking van Facebook op mijn Android telefoon en Mac's zonder Facebook app (maar wel met een FB account via de Chrome browser) terwijl ik op alle apparaten de NordVPN heb draaien?
Niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
met je facebook inloggen met vpn is alsof je rolluiken hebt maar de voordeur open laat van je huis ;)

[ Voor 43% gewijzigd door saharoen op 10-04-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

dubbeldekkert schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:43:
Verdiep je eens in 'tracking cookies', dan heb je meer info.
445033 schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:17:
Ik moet zeggen dat internetten met een VPN, in mijn geval Nord VPN, toch wel vaak kleine problemen geeft. Sites niet toegankelijk, of alleen na verificatie van de browser. Sites die niet alle info geven zoals bijvoorbeeld reacties van lezers. Pagina's die zelfs helemaal niet laden komt ook voor. Downloaden werkt als een tierelier. Ik ben dus nog steeds niet voornemens de VPN op een router te installeren ivm deze tekortkomingen. Ik kan nu bij problemen middels de app de VPN iig even snel uitschakelen.
Herken ik absoluut niet. Maar in zit ook niet bij NordVPN. Misschien is het slim als je eens wat andere test ;).

[ Voor 46% gewijzigd door EWK op 11-04-2018 07:07 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Bij wie zit jij @EWK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01
Iemand ervaring met de MACE functie in de PIA iOS en computer cliënt?
Zou tracking cookies moeten weren als VPN via de cliënt laat lopen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

EWK schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:03:
Herken ik absoluut niet. Maar in zit ook niet bij NordVPN. Misschien is het slim als je eens wat andere test ;).
Dit gebeurd ook met IPv6. Alle onbekende ranges hebben soms wat rariteiten. O.a. Google schotelt mij vaak captcha's voor.

Een website kan legitiem verkeer verwachten van gebruikers en zoekmachines. Een verbinding zou je kunnen indelen onder de categorieën: gebruiker, zoekmachine of overig (bots). O.a. met b.v. GeoIP en DNSBL's. Over mijn implementatie(s) ga ik geen uitgebreide uitspraken doen.

Een partij als NetFlix zou het gebruik van VPN's vrij simpel aan banden kunnen leggen, als ze dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Anoniem: 37691 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:45:
[...]

Dit gebeurd ook met IPv6. Alle onbekende ranges hebben soms wat rariteiten. O.a. Google schotelt mij vaak captcha's voor.
Dat had ik ook toen in bij pia zat. Super irritant! Toen verlies genomen en overgestapt. Beste keuze, want ik heb nu zelden recaptcha's.
Een website kan legitiem verkeer verwachten van gebruikers en zoekmachines. Een verbinding zou je kunnen indelen onder de categorieën: gebruiker, zoekmachine of overig (bots). O.a. met b.v. GeoIP en DNSBL's. Over mijn implementatie(s) ga ik geen uitgebreide uitspraken doen.

Een partij als NetFlix zou het gebruik van VPN's vrij simpel aan banden kunnen leggen, als ze dat willen.
Dat doen ze al lang.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
NordVPN desktop applicatie doet weer raar: ik verbind met een server in NL (P2P) en zie op dnsleak.com dat ik in Curacao zit? Curacao zit niet eens tussen lijst met de landen in de applicatie.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ik heb sinds een paar dagen nu ook NordVPN, en ik ben er tevreden over. Netflix US lukt nog niet, krijg dan de melding 'Whoops, something went wrong... You seem to be using an unblocker or proxy' Snelheid is verder prima.

Alleen loop ik tegen 1 ding aan bij Youtube. Ik gebruik de dark theme op Youtube en autplay staat uit. Maar nu reset die zeer vaak, en moet ik autoplay weer uitzetten en dark theme weer aan. Beetje vervelend, maar valt mee te leven.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

PIA... flikkeren ze gewoon een hoop landen weg qua port forwarding support;

https://helpdesk.privatei...ort-forwarding-on-my-VPN-

https://www.privateintern...ia-port-forwarding-api/p5

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
wauw, de laatste 5 paginas lees ik alleen maar berichten over allemaal mensen die naar Nordvpn gaan.
Wat is er aan de hand? wat heeft Nordvpn wat andere niet hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door tweakmember op 15-04-2018 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0xxar
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10-2022
tweakmember schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:39:
wauw, de laatste 5 paginas lees ik alleen maar berichten over allemaal mensen die naar Nordvpn gaan.
Wat is er aan de hand? wat heeft Nordvpn wat andere niet hebben?
Ik denk dat de meesten een vergelijkingssite ala https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/ gebruiken. Als je filtert op leak protection bij DNS en ipv6 en er nog een filter bijdoet om degenen die aan bandwidth- of iplogging doen eruit te halen dan houd je nog een zeer select groepje over, waarvan nordvpn de meest voordelige is. Ik ben zelf ook op zoek en overweeg ook sterk om ook bij NordVPN te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 14:48
Plus dat ze nu (of niet meer?) een goede aanbieding hebben voor 3 jaar.

verder erg makkelijk in gebruik, voor mijn synology is een goede handleiding, eenvoudig daar ook te installeren zodat alle verkeer via VPN gaat (te checken via ipleak) maar synology zelf nog wel goed van buiten te benaderen is.

Ook de android app is simpel en goed: via quicksettings vpn snel aan en uit kunnen zetten is fijn :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

vandermark schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:19:
Plus dat ze nu (of niet meer?) een goede aanbieding hebben voor 3 jaar.

verder erg makkelijk in gebruik, voor mijn synology is een goede handleiding, eenvoudig daar ook te installeren zodat alle verkeer via VPN gaat (te checken via ipleak) maar synology zelf nog wel goed van buiten te benaderen is.

Ook de android app is simpel en goed: via quicksettings vpn snel aan en uit kunnen zetten is fijn :)
Ik raad wel aan om eerst een trial te doen. De snelheid bij NordVPN vond ik dermate tegen vallen dat het echt een deal breaker werd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 15:53
Cloontje schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:41:
Ik heb sinds een paar dagen nu ook NordVPN, en ik ben er tevreden over. Netflix US lukt nog niet, krijg dan de melding 'Whoops, something went wrong... You seem to be using an unblocker or proxy' Snelheid is verder prima.
Anders moet je van server veranderen? Tot nu toe heb ik met NordVPN geen last gehad dat ik niet op de Amerikaanse Netflix kan komen.
Alleen loop ik tegen 1 ding aan bij Youtube. Ik gebruik de dark theme op Youtube en autplay staat uit. Maar nu reset die zeer vaak, en moet ik autoplay weer uitzetten en dark theme weer aan. Beetje vervelend, maar valt mee te leven.
Hier heb ik ook geen last van; nooit een reset gehad met het thema en auto play. Anders even naar de instellingen kijken en/of eventueel van server veranderen.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:13:
Hier heb ik ook geen last van; nooit een reset gehad met het thema en auto play. Anders even naar de instellingen kijken en/of eventueel van server veranderen.
Ik zou niet weten waar ik naar moet kijken. Ik heb al geprobeerd door in Chrome alle cookies te verwijderen. CyberSec uitgezet (niet echt een keus, als dat aanstaat kan ik niet naar Star Trek Timelines connecten) Connecten naar dezelfde servers. Ik heb geen flauw idee.

Misschien gaat er gewoon iets mis door iets anders wat toevallig wat op het zelfde moment gebeurde toen ik NordVPN ging gebruiken. Update in een plugin in Chrome ofzo? Eigenlijk moet ik dat even goed gaan bekijken.

Anyway, sinds ik nu een paar dagen verder ben. Ben er ook achtergekomen dat ik geen Primevideo kan kijken als ik op een NL server zit. Krijg dan Http proxy error. Ik moet dan veranderen naar Duitse server en dan werkt het wel.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

TommyGun schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:39:
PIA... flikkeren ze gewoon een hoop landen weg qua port forwarding support;
Ik heb op dit moment geen enkel land waarbij port forwarding werkt. Duitsland, Frankrijk, Tsjechie hebben wel een port in de tooltip staan maar echt open staat ie niet uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 08:43
Vandaag na 1 jaar (non-stop) van NordVPN gebruik te hebben gemaakt, bijgetekend voor 3 jaar. Voor omgerekend 33 dollar per jaar. (Coupon: 3ydeal)

Ondanks de kritische reacties heb ik nauwelijks problemen met sites die niet laden of trage verbinding. Daarnaast verbind ik ook niet met een buitenlandse server als dat niet nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Froggle op 22-04-2018 14:40 ]

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:51
IceStorm schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:54:
[...]

Ik heb op dit moment geen enkel land waarbij port forwarding werkt. Duitsland, Frankrijk, Tsjechie hebben wel een port in de tooltip staan maar echt open staat ie niet uiteindelijk.
Heb je Zweden ook geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
Windscribe heeft een actie waarbij je een free account 'levenslang' kan uitbreiden van 2GB naar 50GB :

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Coupon kan worden geclaimed via 'Mijn Account' > 'Çlaim een Waardebon'

Mocht je uit een eerdere actie meer dan 50GB per maand hebben, gebruik deze code niet, want dan wordt je account naar 50GB teruggezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 22-04-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik weet/wist niks van VPN's en ik heb me vanmorgen ingelezen en ik heb toch wat vraagjes.

Ik ben zeer privacy bewust (voor zover dat mogelijk is), ik heb verder helemaal geen social media, maar ik wil toch nóg wat veiliger en anoniemer op het internet zijn. Ik weet dat ik niet alles 100% kan afdekken, maar wel zoveel mogelijk.

Ik gebruik Firefox waarbij ik de about:config dusdanig getweaked heb zoals die privacywebsite (die met al die handige praktische tools) aangaf. Ik gebruik de volgende extenties:
- Ghostery
- HTTPS Everywhere
- uBlock Origin
- Decentral Eyes
- Privacy Badger
- Disconnect
- Cookie AutoDelete

Hierbij accepteer ik dat e.e.a. wat trager laadt dan anders, die prijs wil ik ervoor betalen.
NoScript heb ik ervanaf gehaald omdat deze echt behoorlijk agressief is en ik zo bijna niks meer kan.

Mijn vriendin echter, die heeft haar eigen bedrijfje en "moet" nog even gebruik blijven maken van Facebook en andere social media, waardoor ons IP adres uiteraard al geprofileerd is, dus ik heb geen illusie dat ikzelf helemaal veilig ben.

Ik loop er al een tijdje mee rond, maar nu is het echt tijd voor actie; ik wil dus nu graag gebruik gaan maken van een VPN dienst. Via de topicstart heb ik behoorlijk wat info vergaard en ik neig naar NordVPN (surprise surprise ;)).

Members only:

Prijs per maand is voor mij een onderschikt iets; als dit mijn privacy en anonimiteit meer waarborgt dan nu dan heb ik dat er graag voor over.

Vraagjes:
1: Zijn er buiten een VPN nog dingen die ik moet doen, een alternatieve DNS of een Raspberry PI (of andere router) installeren om deze als gateway te laten fungeren? Of hoeft deze stap niet? Want begrijp ik dan goed dat al het verkeer vanaf router tot aan de VPN ook encrypted is?
2: Hoe zit het met gamen? Het hebben van een VPN kan dan een vertragende factor zijn qua latency. Kan ik dan de optie hebben om dit dan uit te zetten?
3: Ik wil met 5 devices gebruik ervan maken (2 telefoons, 2 PC's en 1 laptop). Kan ik nog iets doen binnenshuis met de WiFi waardoor e.e.a. nog veiliger is?
4: Moet ik perse gebruik maken van speciale programma's op mijn PC, wellicht NordVPN-programma's, of kan ik gewoon Firefox blijven gebruiken om te browsen?
5: Zijn er buiten snelheidsverlies en wellicht wat meer latency nog andere praktische dingen die negatief kunnen aanvoelen? Wellicht voor mijn vriendins bedrijfje? Ze heeft een eigen website en ze is bereid om de Facebook app en instagram app e.d. van haar telefoon af te mikken en gewoon via Firefox de desktop-versie van Facebook te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 25-04-2018 12:59 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

IceStorm schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:54:
[...]

Het is een puinzooi op het moment inderdaad...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
B0xxar schreef op donderdag 19 april 2018 @ 01:22:
[...]

Ik denk dat de meesten een vergelijkingssite ala https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/ gebruiken. Als je filtert op leak protection bij DNS en ipv6 en er nog een filter bijdoet om degenen die aan bandwidth- of iplogging doen eruit te halen dan houd je nog een zeer select groepje over, waarvan nordvpn de meest voordelige is. Ik ben zelf ook op zoek en overweeg ook sterk om ook bij NordVPN te gaan.
als je mullvad en nordvpn naast elkaar zet dan zie je dat ze beide leak protection bij DNS en ipv6 hebben.
ook doen ze beide niet aan bandwidth- of iplogging.
enige nadeel is dat mullvad in 14 eyes district zit maar verder... is dat zo'n probleem?
kwa prijs zit er nog al verschil per maand (of je moet meteen een jaar of 2 jaar abbo aanschaffen bij nord zie ik nu.)
nadeel Nordvpn is dat je moet registreren.

edit:
ik ben momenteel actief met mullvad vpn, en hiermee kijk ik dus op de website van nordvpn.
bovenaan de website staat: Your IP: blablabla · ISP: blablabla · Your Status: Unprotected
Nou dikke onzin dus. omdat het geen nordvpn server is ben ik onprotected? lol 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door tweakmember op 28-04-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

Dat doen alle VPN sites,
Kijk maar bij PIA.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
tweakmember schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:54:
[...]

kwa prijs zit er nog al verschil per maand (of je moet meteen een jaar of 2 jaar abbo aanschaffen bij nord zie ik nu.)
Toevallig vandaag 3-jarig abonnement afgesloten bij NordVPN, extra korting met couponcode 'jack' komt het op 3 jaar voor $99 (€ 82), $2,75 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

tweakmember schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:54:
[...]

als je mullvad en nordvpn naast elkaar zet dan zie je dat ze beide leak protection bij DNS en ipv6 hebben.
ook doen ze beide niet aan bandwidth- of iplogging.
enige nadeel is dat mullvad in 14 eyes district zit maar verder... is dat zo'n probleem?

edit:
ik ben momenteel actief met mullvad vpn, en hiermee kijk ik dus op de website van nordvpn.
bovenaan de website staat: Your IP: blablabla · ISP: blablabla · Your Status: Unprotected
Nou dikke onzin dus. omdat het geen nordvpn server is ben ik onprotected? lol 8)7
Zijn doen dat op basis van het ipadres.
Ipadres van die specifieke vpn-dienst= protected
Alle andere ipadressen = unprotected
Zij kunnen natuurlijk helemaal niet zien dat jij via een vpn verbinding maakt, dus doen ze het zo.
Bangmakerij is een onderdeel van marketing ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 08:43
@EWK Sterker nog. Ze checken alleen de IP adressen die zij met hun servers gebruiken en merken die aan als protected. Maar inderdaad wat jij zegt, dat heet marketing.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Ben momenteel ook aan het kijken voor een VPN dienst. Is het mogelijk om bij NordVPN VPN handmatig in te stellen? Ik lees namelijk dat het allemaal via een 'app' gaat. In mijn geval wil ik de mogelijkheid hebben om dit zelf (handmatig) in te kunnen stellen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

aex351 schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:46:
Ben momenteel ook aan het kijken voor een VPN dienst. Is het mogelijk om bij NordVPN VPN handmatig in te stellen? Ik lees namelijk dat het allemaal via een 'app' gaat. In mijn geval wil ik de mogelijkheid hebben om dit zelf (handmatig) in te kunnen stellen.
Volgens mij kun je met met de openvpn files via bijvoorbeeld de default windows tools verbinding maken

Edit :
Hierzo de files
https://nordvpn.com/ovpn/

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 29-04-2018 20:23 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Deathchant schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:57:
Ik weet/wist niks van VPN's en ik heb me vanmorgen ingelezen en ik heb toch wat vraagjes.

Ik ben zeer privacy bewust (voor zover dat mogelijk is), ik heb verder helemaal geen social media, maar ik wil toch nóg wat veiliger en anoniemer op het internet zijn. Ik weet dat ik niet alles 100% kan afdekken, maar wel zoveel mogelijk.

Ik gebruik Firefox waarbij ik de about:config dusdanig getweaked heb zoals die privacywebsite (die met al die handige praktische tools) aangaf. Ik gebruik de volgende extenties:
- Ghostery
- HTTPS Everywhere
- uBlock Origin
- Decentral Eyes
- Privacy Badger
- Disconnect
- Cookie AutoDelete

Hierbij accepteer ik dat e.e.a. wat trager laadt dan anders, die prijs wil ik ervoor betalen.
NoScript heb ik ervanaf gehaald omdat deze echt behoorlijk agressief is en ik zo bijna niks meer kan.

Mijn vriendin echter, die heeft haar eigen bedrijfje en "moet" nog even gebruik blijven maken van Facebook en andere social media, waardoor ons IP adres uiteraard al geprofileerd is, dus ik heb geen illusie dat ikzelf helemaal veilig ben.

Ik loop er al een tijdje mee rond, maar nu is het echt tijd voor actie; ik wil dus nu graag gebruik gaan maken van een VPN dienst. Via de topicstart heb ik behoorlijk wat info vergaard en ik neig naar NordVPN (surprise surprise ;)).

***members only***

Prijs per maand is voor mij een onderschikt iets; als dit mijn privacy en anonimiteit meer waarborgt dan nu dan heb ik dat er graag voor over.

Vraagjes:
1: Zijn er buiten een VPN nog dingen die ik moet doen, een alternatieve DNS of een Raspberry PI (of andere router) installeren om deze als gateway te laten fungeren? Of hoeft deze stap niet? Want begrijp ik dan goed dat al het verkeer vanaf router tot aan de VPN ook encrypted is?
2: Hoe zit het met gamen? Het hebben van een VPN kan dan een vertragende factor zijn qua latency. Kan ik dan de optie hebben om dit dan uit te zetten?
3: Ik wil met 5 devices gebruik ervan maken (2 telefoons, 2 PC's en 1 laptop). Kan ik nog iets doen binnenshuis met de WiFi waardoor e.e.a. nog veiliger is?
4: Moet ik perse gebruik maken van speciale programma's op mijn PC, wellicht NordVPN-programma's, of kan ik gewoon Firefox blijven gebruiken om te browsen?
5: Zijn er buiten snelheidsverlies en wellicht wat meer latency nog andere praktische dingen die negatief kunnen aanvoelen? Wellicht voor mijn vriendins bedrijfje? Ze heeft een eigen website en ze is bereid om de Facebook app en instagram app e.d. van haar telefoon af te mikken en gewoon via Firefox de desktop-versie van Facebook te gebruiken.
Ik zie dat je nog helemaal geen antwoord hebt gekregen. Ten eerste: je zet nogal heftig in op je FF add-ons, is Ghostery en Privacy Badger niet een beetje overkill? Zeker als je ook uBlock gebruikt. Zelf gebruik ik alleen de eerste vier die jij gebruikt. Erachter hangt nog Pi-hole. Maar dit terzijde.

1. Ik gebruik NordVPN die software levert die de verbinding opzet. Meer is er niet nodig.
2. Met gamen zet ik 'm soms uit maar ik vergeet het ook wel eens en toen heb ik dat niet gemerkt. Hangt denk ik wel af wat je speelt. Als je op hoog niveau een FPS speelt, zou je dat wellicht kunnen merken.
3. Volgens mij is het veilig genoeg om dat via de VPN te laten lopen.
4. Je gebruikt een programma om de verbinding op te zetten (kun je laten mee booten en auto connecten) en zet je 'm weg in je systray. Daarna gebruik je je computer/telefoon/tablet zoals altijd.
5. Lijkt me niet. Je bent verder een normale internet gebruiker, alleen via een extra poortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

@Deathchant.
Over punt 3. Welke snelheden wil je gaan halen?
Als je genoegen neemt met 10-40mbps, dan zou de iets van ddwrt of advanced tomato kunnen installeren op je router, als je die hebt.
Hoe meer MHz de processor van je router, hoe meer mbps je haalt.
Welke router heb je? Wellicht dat ik dan een voorzichtige schatting kan doen.

Wil je meer snelheid dan zou je kunnen investeren in een pfsense minipc bijvoorbeeld. Let er dan op dat de processor aes-ni ondersteuning heeft.

Voordeel is, dat als je apparaten op je wifi meteen achter een vpn zitten. Op zo'n minipc mijn je ook qua Firewall nog enorm veel instellen qua veiligheid, adblock etc. Maar dat kost dan ook wat.
Wellicht heb je nog een oude pc die je daarvoor in zou kunnen zetten, maar dat slurpt heel wat meer stroom.
Je vraag is of het veiliger is om iets met de wifi te doen. Bovenstaande is niet per se veiliger maar zorgt er wel voor dat je dit met op 5 devices apart hoeft te regelen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bedankt voor de antwoorden. Of ik niet zwaar inzet met die addons.... Wellicht wel maar het feit is dat ik niet alle technische details ken achter hoe een addon werkt en hoé mijn internet/browsing gegevens "buit" gemaakt worden. Dus een beetje een "baat het niet, dan schaadt het niet"-verhaal ;)

Ik gebruik zelf geen eigen router, enkel die gare ziggo connect box waar je geen andere DNS kunt configureren. Daarom gaf ik al aan dat ik bereid ben om ook een andere router aan te schaffen (alhoewel ik dan nog niet geheel weet hoe ik alles moet configureren dan). Ik stel me dan voor:
PC/Android -> nieuwe router -> ziggo connect box -> Internet
waarbij ik de DHCP en DNS (en wellicht de VPN ook?) op de router moet zetten. Maar dan houdt mijn kennis even op...

Over WiFi met onze telefoons hoeft het niet zo mega rap te gaan. Als we maar fatsoenlijk YouTube kunnen kijken in fullHD ist prima, maar mijn gaming PC is bedraad en due moet wel wat sneller zijn:
Members only:

en zonder latency kunnen gamen. Battlefield 1 bijvoorbeeld.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Hoeveel is dan 'wat sneller'?
Hoeveel mbps wil je halen?
Kun je dat concreet maken?

Zoals ik schreef, tot 45-55mbps kun je het af met een deftige router. Daarboven komt het zwaardere werk, zoals (mini) pc's of servers.

Routers komen vaak met processoren van 600-700MHz, 1,0GHz of 1,7GHz. Met ieder zijn prijs.
Waarbij je met een 1,7GHz bij de 50-55mbps komt, een 1,0GHz doet 30-35mbps en 700MHz doet 20-25mbps.
Dit zijn waardes uit mijn ervaring, geen garanties :9.

Bij een goede vpn provider heb je ook nauwelijks last van verhoogde latency, mits je met een Nederlandse server connect.

Maar wat wil jij en hoe 'futere proof' wil je het? Welke internetsnelheid heb je nu in je abonnement?
Gamen kun je namelijk prima met 20mbps.

[ Voor 23% gewijzigd door EWK op 30-04-2018 12:00 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Vraagje:
Ik heb de 3 dagen free trail van NordVPN genomen.
Draait goed behalve dat mijn uitgaande e-mail (in windows live mail) niet meer verzonden wordt.
Ik krijg de melding serverfout 421, cannot connect to smtp server ...., connect error 10060.
Server is van Versatel
Mogelijk heeft iemand hier ook een dergelijk probleem bij de hand gehad en een oplossing gevonden :?
Als ik de VPN uitzet is het probleem weer verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 13:22
Cass schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:13:
Vraagje:
Ik heb de 3 dagen free trail van NordVPN genomen.
Draait goed behalve dat mijn uitgaande e-mail (in windows live mail) niet meer verzonden wordt.
Ik krijg de melding serverfout 421, cannot connect to smtp server ...., connect error 10060.
Server is van Versatel
Mogelijk heeft iemand hier ook een dergelijk probleem bij de hand gehad en een oplossing gevonden :?
Als ik de VPN uitzet is het probleem weer verdwenen...
Probeer port 587 eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

EWK schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:52:
[...]

Hoeveel is dan 'wat sneller'?
Hoeveel mbps wil je halen?
Kun je dat concreet maken?

Zoals ik schreef, tot 45-55mbps kun je het af met een deftige router. Daarboven komt het zwaardere werk, zoals (mini) pc's of servers.

Routers komen vaak met processoren van 600-700MHz, 1,0GHz of 1,7GHz. Met ieder zijn prijs.
Waarbij je met een 1,7GHz bij de 50-55mbps komt, een 1,0GHz doet 30-35mbps en 700MHz doet 20-25mbps.
Dit zijn waardes uit mijn ervaring, geen garanties :9.

Bij een goede vpn provider heb je ook nauwelijks last van verhoogde latency, mits je met een Nederlandse server connect.

Maar wat wil jij en hoe 'futere proof' wil je het? Welke internetsnelheid heb je nu in je abonnement?
Gamen kun je namelijk prima met 20mbps.
Sorry, ik sta nooit echt stil bij die getalletjes ;)
Members only:

Ok dus met gamen hoef ik niet zoveel spannends te verwachten. NordVPN heeft ook NL-servers dus connect ik gewoon daarmee. Hoe zit dat als ik op een eventuele router al VPN dingen instel, kan ik dan ook gemakkelijk switchen naar andere NordVPN servers als met de software op de PC, of moet ik dan gewoon altijd mijn router-URL openen?

Futureproof...tja, ik wil gewoon mezelf zo goed mogelijk afschermen (wel praktisch en werkbaar, geen hutje-op-de-hei situaties).
Kosten qua router....tja liefst onder de 200 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 30-04-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Deathchant schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:12:
[...]

Sorry, ik sta nooit echt stil bij die getalletjes ;)

***members only***

Ok dus met gamen hoef ik niet zoveel spannends te verwachten. NordVPN heeft ook NL-servers dus connect ik gewoon daarmee. Hoe zit dat als ik op een eventuele router al VPN dingen instel, kan ik dan ook gemakkelijk switchen naar andere NordVPN servers als met de software op de PC, of moet ik dan gewoon altijd mijn router-URL openen?

Futureproof...tja, ik wil gewoon mezelf zo goed mogelijk afschermen (wel praktisch en werkbaar, geen hutje-op-de-hei situaties).
Kosten qua router....tja liefst onder de 200 euro.
Volgens mij heb je dan 3 opties:
1. Ieder device apart met een vpn laten verbinden (geen extra kosten). Overal gewenste snelheid, mits je vpnserver dat aan kan.

2. Genoegen nemen met +-55mbps (dus 1/4de van je snelheid en zoiets aanschaffen en zoiets flashen. Deze heeft een 1.7GHz processor.
Dan hebben alle apparaten in je wifi meteen vpn.
Configureren, flashen en alles kost je een avondje als je dat nog niet eerder hebt gedaan. Ligt er aan hoe handig je bent.

3. Het groffe geschut. Zoals een minipc (met pfsense of iets soortgelijks), oude pc, server oid. Dat kom je al snel richting de 300 euro en het configureren ervan is veel werk als je het nog niet eerder hebt gedaan, maar wel super leuk en leerzaam :9.

Bij optie 2 en 3 moet je je configuratie aanpassen als je wilt switchen van server. Dat doe je inderdaad via het ipadres van je router. Daar pas je dan de config aan, dat is minder gebruiksvriendelijk dan met de applicatie.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
EWK schreef op zondag 29 april 2018 @ 01:26:
[...]

Zijn doen dat op basis van het ipadres.
Ipadres van die specifieke vpn-dienst= protected
Alle andere ipadressen = unprotected
Zij kunnen natuurlijk helemaal niet zien dat jij via een vpn verbinding maakt, dus doen ze het zo.
Bangmakerij is een onderdeel van marketing ;).
Unprotected door de eigen VPN dienst moeten ze er eigenlijk van maken, is weldegelijk misleidend.

Heeft Nord ook iets dergelijks als Mace van PIA? Vond dat wel handig, zeker voor in-app ads.
Kan natuurlijk ook aan de Pi hole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@EWK Ik heb sinds vandaag het 3 jarenplan gekocht van NordVPN. Voorlopig doe ik het even per device met de software. Dan kijk ik later wel eens voor een router. Bedankt voor je tips e.d.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Deathchant schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:51:
@EWK Ik heb sinds vandaag het 3 jarenplan gekocht van NordVPN. Voorlopig doe ik het even per device met de software. Dan kijk ik later wel eens voor een router. Bedankt voor je tips e.d.

***members only***
Op welk device haal je deze snelheid?
Als dit met een bedrade laptop of pc is, met een redelijk recente (<4 jaar) i3 of beter (<6 jaar) dan vind ik het extreem laag. Voor een telefoon snap ik het.
Daarnaast werd ik gek van al die recapcha's, toen snel weggegaan bij die provider waar ik toen zat (pia was dat geloof ik ). Ik snap niet dat je meteen voor 3 jaar bent gegaan. Als je dat doet als je al een half jaar tevreden gebruiker bent, dan snap ik het.
Maar met zo'n lage snelheid en constant van die recapcha's snap ik het niet, maar die keuze is ieder voor zich.
VPN heeft ongeveer 10% overhead, dus als je normaal 21 MB/s haalt, kun je nu ook prima 19MB/s halen.

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 06-05-2018 00:29 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vond 't een goeie deal voor 99 Dollar, vandaar. Ik lees overal reviews dat nordvpn zo goed en veilig was.
Die 11mb/sec haal ik met bedrade pc (i7 2600K,16gb mem, 2x crucial ssd's, gtx970 uit 2011).

Ik heb gewoon naar de door hun gerecommende nl-server geconnect. Ik zal eens wat andere proberen.

Zoals jij 't brengt klinkt het alsof ik iets kan doen aan 't feit dat Gmail e.d. steeds zegt: you are logging in from an unknown address. Ik krijg toch ook een ander IP adres, dan is dat toch ook logisch? Ik heb overigens niet de optie genomen voor dedicated IP address...
Members only:

[ Voor 53% gewijzigd door Deathchant op 08-05-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Laatst online: 23:08
Ik heb een TP-LINK TL-WR1043ND V2. Als ik hierop NordVPN configureer, haal ik dan nog een prima snelheid? De snelheid over Wi-Fi is niet zo belangrijk voor mij, zolang ik maar fatsoenlijk kan internetten op de apparaten die verbonden zijn via Wi-Fi. Het gaat vooral om de snelheid bedraad zodat ik snel kan downloaden en een lage ping heb voor games op mijn PC.

Thanks

[ Voor 13% gewijzigd door Denniszx op 10-05-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-05 12:39
Deathchant schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:49:
Ik vond 't een goeie deal voor 99 Dollar, vandaar. Ik lees overal reviews dat nordvpn zo goed en veilig was.
Die 11mb/sec haal ik met bedrade pc (i7 2600K,16gb mem, 2x crucial ssd's, gtx970 uit 2011).

Ik heb gewoon naar de door hun gerecommende nl-server geconnect. Ik zal eens wat andere proberen.

Zoals jij 't brengt klinkt het alsof ik iets kan doen aan 't feit dat Gmail e.d. steeds zegt: you are logging in from an unknown address. Ik krijg toch ook een ander IP adres, dan is dat toch ook logisch? Ik heb overigens niet de optie genomen voor dedicated IP address...
***members only***
Zelf gebruik ik reeds een jaar NordVPN per device en ik heb nog geen enkele keer me opnieuw moeten verifiëren omdat mijn IP adres plots onbekend is bij een partij.

Is er een vast IP ingesteld in je gmail, zoals je hier kan doen met t.net?

Ergens in dit topic is ook aangehaald dat zelf kiezen en testen welke server je gebruikt een invloed heeft op je download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Denniszx schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:31:
Ik heb een TP-LINK TL-WR1043ND V2. Als ik hierop NordVPN configureer, haal ik dan nog een prima snelheid? De snelheid over Wi-Fi is niet zo belangrijk voor mij, zolang ik maar fatsoenlijk kan internetten op de apparaten die verbonden zijn via Wi-Fi. Het gaat vooral om de snelheid bedraad zodat ik snel kan downloaden en een lage ping heb voor games op mijn PC.

Thanks
Klopt het dat er een 720MHz processor in zit?
Ga dan uit van +-25-30 mbps.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
EWK schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:11:
[...]

Klopt het dat er een 720MHz processor in zit?
Ga dan uit van +-25-30 mbps.
Ik heb een 100 Mbit/s lijn dus dan zie ik daar maar vanaf. Op ieder apparaat apart VPN installeren moet dit verhelpen?

[ Voor 26% gewijzigd door Denniszx op 10-05-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Denniszx schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 23:26:
[...]

Ik heb een 100 Mbit/s lijn dus dan zie ik daar maar vanaf. Op ieder apparaat apart VPN installeren moet dit verhelpen?
Jep, de belangrijkste factoren die van belang zijn is de snelheid van de processor waarop de cliënt draait, snelheid van je eigen verbinding en de snelheid van de vpnserver.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
EWK schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:44:
[...]

Jep, de belangrijkste factoren die van belang zijn is de snelheid van de processor waarop de cliënt draait, snelheid van je eigen verbinding en de snelheid van de vpnserver.
Dan weet ik voldoende wat dat betreft. NordVPN op smartphone, werkt dat een beetje ok? Via de website van NordVPN zelf ziet het configureren er vrij simpel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Denniszx schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 01:15:
[...]

Dan weet ik voldoende wat dat betreft. NordVPN op smartphone, werkt dat een beetje ok? Via de website van NordVPN zelf ziet het configureren er vrij simpel uit.
Daar heb ik geen ervaring mee. Misschien kun je het zelf proberen of kan iemand anders in het topic hier een antwoord op geven.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja op Android werkt OK. Gewoon 1 druk op de knop en done. Maar ik heb wel gemerkt dat ie soms ff snel een reconnect doet als je uit huis gaat en ineens op mobiele data zit. Of 's morgens als je wakker wordt.

Wat me ook opvalt is dat de accu wat sneller leeg is.

@EWK Ik heb verschillende servers geprobeerd maar allemaal 't zelfde.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 09:00
Mijn abbonement bij NordVPN vervalt binnen 2 weken & wordt verlengd door automatische payment via PayPal. Vorig jaar heb ik deze service gekocht met een coupon code voor $48. In de store staat een 1-jaar lidmaatschap voor $69.

Welke prijs gaan ze nu hanteren in hun verlenging? Ik neem aan de gewone store prijs? Dan ga ik mijn lidmaatschap toch maar eens moeten herzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-05 12:16
Denniszx schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 01:15:
[...]

Het is nog simpeler dan het lijkt!
App installeren, inloggen en klaar. Hooguit even de settings door om automatisch aan te melden.
je kan servers kiezen op een kaart, of uit een lijst.
Ik ben er erg content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1058605

*knip*. Spam.

[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 16-05-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 13:26
Ik wil ook de stap maken naar VPN. Sindskort woon ik antikraak en heb ik alleen beschikking over een open wifi netwerk voor internet.. Yikes! Wel zit ik er aan te denken om een Tele2 unlimited data 4G abonnement te nemen voor in mijn tweede simkaart slot zodat ik toch mijn eigen internet heb. Hoe dan ook, VPN moet er komen! Dit is nieuw terrein voor mij. Ik heb de laatste 10 pagina's van dit topic dan ook doorgenomen. Ik lees veel over NordVPN. Andere kanshebbers voor mij zijn: ExpressVPN, GooseVPN, Windscribe.

Natuurlijk heb ik ook een paar eisen waaraan de VPN moet voldoen.
- Voldoende snel. Als ik kan blijven downloaden met minimaal 3 MB/s ben ik tevreden
- Geen datalimiet
- Geen logging
- P2P
- Open VPN (ik begreep dat dit het beste is in verband met open source)
- Liefst eenvoudig in gebruik
- Niet gevestigd in Panama of vergelijkbare discutabele landen
- Max. ongeveer 100 euro per jaar

Ik wil VPN gaan gebruiken op mijn vaste PC, laptop, Android telefoon en RPi.

Welke VPN service zouden jullie mij aanbieden? :)
FreshMaker schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:37:
Je kan iig beginnen met een vpn-router
Ik gebruik een GL-Inet MT300, hiermee kan ik hem als repeater gebruiken op bestaande WiFinetwerken.
Snelheid is niet ideaal ( rechtstreeks op eigen internetaansluiting van 200Mb kom ik op 20Mb uit, voldoende om te streamen, download valt dan wel wat tegen ( blijft een trage router ) maar de boel is wel onderling connected

Downloaden kan je met de betreffende (open) wifi, en dan connecten met je (vpn) provider
Goose heeft regelmatig mooie aanbiedingen.
Zelf gebruik ik AIRvpn, maar de ervaringen in dit topic spreken van meer goede aanbieders
Begrijp ik goed dat als je een VPN router hebt, dat gelijk alle apparaten die je met die router verbindt dus beveiligd zijn? Ik vraag me af hoe je dat doet als je 4g gebruikt via een mobiele telefoon die je gebruikt om andere apparaten met internet te verbinden.
l3art schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:37:
[...]

Een aantal van je vragen/wensen kan je hier terug vinden: https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/ misschien kan je daarmee al een aantal aanbieders afstrepen.
Thanks.

[ Voor 37% gewijzigd door GrazendeKoe op 16-05-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan iig beginnen met een vpn-router
Ik gebruik een GL-Inet MT300, hiermee kan ik hem als repeater gebruiken op bestaande WiFinetwerken.
Snelheid is niet ideaal ( rechtstreeks op eigen internetaansluiting van 200Mb kom ik op 20Mb uit, voldoende om te streamen, download valt dan wel wat tegen ( blijft een trage router ) maar de boel is wel onderling connected

Downloaden kan je met de betreffende (open) wifi, en dan connecten met je (vpn) provider
Goose heeft regelmatig mooie aanbiedingen.
Zelf gebruik ik AIRvpn, maar de ervaringen in dit topic spreken van meer goede aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39

13art

Moderator Mobile
GrazendeKoe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:26:
Ik wil ook de stap maken naar VPN. Sindskort woon ik antikraak en heb ik alleen beschikking over een open wifi netwerk voor internet.. Yikes! Wel zit ik er aan te denken om een Tele2 unlimited data 4G abonnement te nemen voor in mijn tweede simkaart slot zodat ik toch mijn eigen internet heb. Hoe dan ook, VPN moet er komen! Dit is nieuw terrein voor mij. Ik heb de laatste 10 pagina's van dit topic dan ook doorgenomen. Ik lees veel over NordVPN. Andere kanshebbers voor mij zijn: ExpressVPN, GooseVPN, Windscribe.

Natuurlijk heb ik ook een paar eisen waaraan de VPN moet voldoen.
- Voldoende snel. Als ik kan blijven downloaden met minimaal 3 MB/s ben ik tevreden
- Geen datalimiet
- Geen logging
- P2P
- Open VPN (ik begreep dat dit het beste is in verband met open source)
- Liefst eenvoudig in gebruik
- Niet gevestigd in Panama of vergelijkbare discutabele landen
- Max. ongeveer 100 euro per jaar

Ik wil VPN gaan gebruiken op mijn vaste PC, laptop, Android telefoon en RPi.

Welke VPN service zouden jullie mij aanbieden? :)
Een aantal van je vragen/wensen kan je hier terug vinden: https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/ misschien kan je daarmee al een aantal aanbieders afstrepen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:26:

[...]

Begrijp ik goed dat als je een VPN router hebt, dat gelijk alle apparaten die je met die router verbindt dus beveiligd zijn? Ik vraag me af hoe je dat doet als je 4g gebruikt via een mobiele telefoon die je gebruikt om andere apparaten met internet te verbinden.
Je bedoelt met die GL-Inet ?

Ik kan daar mijn telefoon aan hangen ( usb ) en door tethering verbinden met 4G
( voordeel - de telefoon wordt gelijk geladen )

De router maakt dan een AP aan, waarmee je de rest kan verbinden, en je dus je eigen bubble hebt.
Nog niet getest of ik naar een aangesloten ChromeCast kan streamen vanaf de telefoon, maar ik ga er van uit dat de telefoon ook in hetzelfde netwerk opgenomen is

Dat was mijn motivatie om deze te nemen ( maar ik denk dat je het ook met andere LEDE/DDWRT routers kan opzetten ) - ik ging voor gebruiksgemak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
Wat betreft je P2P eis, moet de VPN ook aan portforwarding voldoen ?
Indien ja, dan daar goed opletten bij je keuze. Er zijn volgens mij meer VPN providers die dat niet ondersteunen dan die dat wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
beerten schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:11:
[...]

Het is nog simpeler dan het lijkt!
App installeren, inloggen en klaar. Hooguit even de settings door om automatisch aan te melden.
je kan servers kiezen op een kaart, of uit een lijst.
Ik ben er erg content mee.
Thanks, binnenkort maar even aanschaffen dan!
Cerv47 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:39:
Mijn abbonement bij NordVPN vervalt binnen 2 weken & wordt verlengd door automatische payment via PayPal. Vorig jaar heb ik deze service gekocht met een coupon code voor $48. In de store staat een 1-jaar lidmaatschap voor $69.

Welke prijs gaan ze nu hanteren in hun verlenging? Ik neem aan de gewone store prijs? Dan ga ik mijn lidmaatschap toch maar eens moeten herzien..
2 jaar kost 72 dollar FYI (met kortingscode GET75OFF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
Ja maar hoe verzilver je zo'n korting met bestaande account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
Cerv47 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:24:
Ja maar hoe verzilver je zo'n korting met bestaande account?
Dat zou ik niet precies weten maar denk dat de live chat sowieso iets kan betekenen.

EDIT: ik zie wel gewoon bij mijn betaling staan of ik reeds een account heb en of ik daarmee wil inloggen. Probeer het eens via deze link? https://join.nordvpn.com/nl/order/

[ Voor 27% gewijzigd door Denniszx op 16-05-2018 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerv47
Denniszx schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:26:
[...]

Dat zou ik niet precies weten maar denk dat de live chat sowieso iets kan betekenen.

EDIT: ik zie wel gewoon bij mijn betaling staan of ik reeds een account heb en of ik daarmee wil inloggen. Probeer het eens via deze link? https://join.nordvpn.com/nl/order/
Ik had wat beter in hun help moeten kijken :z

Your service will automatically be renewed at the end of each service period, repeating the length of the previous service period, unless you cancel. You would also be paying the same amount as you did initially.

All good dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Laatst online: 16-05 14:01
Ik vraag me af of het zin heeft om je VPN (denk aan NordVPN) aan te schaffen met een anoniem email adres / betaalmiddel, aangezien ze toch al mijn (dynamic) IP hebben... Welke meningen zijn hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bekend euvel bij NordVPN is de lage snelheid. Ik kwam ook veel lovende reviews tegen maar krijg het gevoel dat het vooral marketing is. NordVPN kwam tijdens mijn korte, niet wetenschappelijk onderbouwde, tests bijna als traagste uit de bus. Men trekt veel klanten met sale acties.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 17-05-2018 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
Mastakilla schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:11:
Ik vraag me af of het zin heeft om je VPN (denk aan NordVPN) aan te schaffen met een anoniem email adres / betaalmiddel, aangezien ze toch al mijn (dynamic) IP hebben... Welke meningen zijn hierover?
Ze zeggen toch dat ze niet loggen ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:59
Bor schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:34:
[...]

Bekend euvel bij NordVPN is de lage snelheid. Ik kwam ook veel lovende reviews tegen maar krijg het gevoel dat het vooral marketing is. NordVPN kwam tijdens mijn korte, niet wetenschappelijk onderbouwde, tests bijna als traagste uit de bus. Men trekt veel klanten met sale acties.
Mijn test waren eerst ook negatief. Sinds lange tijd moet ik echter mijn verbinding throttlen naar 80% (=160mbps) omdat ik anders geen bandbreedte meer heb voor de rest van het verkeer.
Heel af en toe is de server overbelast. Switchen naar een andere server helpt dan.

Nee, ik ben heel tevreden over NordVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
@Bor; wat vind jij een lage snelheid? Bij NordVPN haal ik bij m'n voorkeursserver altijd het maximale uit m'n lijn (100 Mbps), maar ik kan me voorstellen dat je de 1 Gbps niet gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

kwon schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:02:
@Bor; wat vind jij een lage snelheid? Bij NordVPN haal ik bij m'n voorkeursserver altijd het maximale uit m'n lijn (100 Mbps), maar ik kan me voorstellen dat je de 1 Gbps niet gaat halen.
De 100Mbps haalde ik echt bij lange na vrijwel nooit. Google maar eens, je vind meerdere klachten. Misschien dat dat nadeel inmiddels is achterhaald / opgelost. Voor mij was het een grote no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bor schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:34:
[...]

Ja jammer. Ik heb een 200MBit verbinding, maar 13MB/sec is het maximum wat ik tot nu toe gehaald heb. Ik connect naar de voor mij beste P2P server in NL of BE en vooral met torrents duurt het echt zeker 5 minuten voordat ik eens richting de 1MB/sec ga.

Kep al een ticket gelogged en ik moest allerlei screenshots sturen van beta.speedtest.net enzo, en ze zeiden: tja beter dan 150mbit zal het toch niet worden, nette snelheid....Tja...ach ja, NordVPN komt wel als een van de betere uit de test qua privacy, logging en overige indicators. Het werkt echt simpel met een druk op de knop, het kost me maar 82 euro voor 3 jaar...ach ja, ik neem op de koop toe dat ik de PC dan maar een uurtje moet laten aanstaan. Download aanzetten, ff lekker schijten, en download is klaar ;)

@Mastakilla Je moet bij NordVPN wel een account maken en je moet je postcode geven :'( Je kunt geloof ik niet met een anonieme betaalbron betalen. Paypal of creditcard.

@kwon Wat is "jouw" voorkeurserver en hoe heb je je instellingen dan staan dat je zoveel eruit haalt? TCP/UDP, CyberSec aan...Kortom: post eens een screenshot? Connect jij ook gewoon naar "the best server for you" onder de P2P-specialty servers?

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 17-05-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik red de 20-30 MB/s makkelijk met torrents (Wel op een private premium tracker niet in NL of BE),
Het begint een beetje trager zeker als ik er als 1 van de eerste bij zit.
Maar ik gebruik geen NordVPN.

AirVPN + dat ze de optie hebben voor port forwarding,
wat weer ten goed komt voor je Ratio.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 23:38
@TRaSH Kun je een voorbeeldje geven waarom de port forwarding-optie belangrijk is bij de keuze van een VPN-dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Bittorent = P2P
Als je goed wilt seeden moet je port forwarden,
Ook als je zonder VPN werkt.
Had hiervoor PIA en ik merkte dat mijn seed snelheden veel lager lag dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Deathchant schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:45:
@kwon Wat is "jouw" voorkeurserver en hoe heb je je instellingen dan staan dat je zoveel eruit haalt? TCP/UDP, CyberSec aan...Kortom: post eens een screenshot? Connect jij ook gewoon naar "the best server for you" onder de P2P-specialty servers?
Ik maak altijd verbinding met een van de servers die gehost worden door LeaseWeb. Die heb ik opgeslagen als favoriet. Ik ben nu even niet thuis dus ik kan niet nagaan welke nummers dat precies zijn. Je kan wel zelf met een paar P2P-servers proberen te verbinden en op basis van je host name nagaan of die server door LeaseWeb wordt gehost.

(Edit: Netherlands #226 is er een van.)

Qua instellingen heb ik niets speciaals gedaan. CyberSec staat uit. Ik zal als ik weer thuis ben (zondag) een screenshot posten.

[ Voor 4% gewijzigd door kwon op 17-05-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:20
Bor schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:05:
[...]

De 100Mbps haalde ik echt bij lange na vrijwel nooit. Google maar eens, je vind meerdere klachten. Misschien dat dat nadeel inmiddels is achterhaald / opgelost. Voor mij was het een grote no-go.
Ik haal met mijn KPN VDSL verbinding vrijwel continue 100down/60up Mbit met NordVPN(NL server). Ik heb mijn NAS(DS1817+) geconfigureerd met een ovpn bestand afkomstig van NordVPN. De NAS fungeert als default gateway voor al onze apparatuur(pc, laptops, smartphones, iPads enz.) en dat werkt nu al maanden probleemloos. De NAS download zelfstandig torrent(Downloadstation) en usenet(NZBget) bestanden via NordVPN. Dik tevreden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hier AIRvpn, speedtests komen meestal rond de 150/170Mb uit.
Ben toch een stap teruggegaan bij Ziggo, omdat ook 200Mb voldoende is voor ons.
Die 35€ minder per maand, kan 55€/j aan vpn ook wel aan ;)

Volgende keer eens bij Goose shoppen, of onderzoeken welke VPN wel werkt met Netflix ( al is dat niet zo van belang )

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 18-05-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass

Cass

Ik krijg net per mail een aanbieding binnen van Goose VPN (3 jaar voor 99 euro /First month free ). https://portal.goosevpn.com/deal-triennially.php

NordVPN is (3 jaar, 99 dollar) nog steeds goedkoper maar Goose is van Nederlande bodem..
https://nordvpn.com/nl/special/deal/
Wat zouden jullie aanbevelen, argumenten welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Cass schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:16:
Ik krijg net per mail een aanbieding binnen van Goose VPN (3 jaar voor 99 euro /First month free ). https://portal.goosevpn.com/deal-triennially.php

NordVPN is (3 jaar, 99 dollar) nog steeds goedkoper maar Goose is van Nederlande bodem..
NordVPN:

- Bij NordVPN kun je je ook anoniem aanmelden met crypto-currency, kan bij Goose niet.
- Goose heeft klein server-park.
- NordVPN kan op 6 apparaten.
- Let op welk abonnement je van Goose afneemt voor die 99 euro, hun goedkoopste heeft data limit, hetgeen zo dus monitoren.
- En tot slot loopt mijn uBlock helemaal rood aan als ik de website van Goose bezoek, vind ik persoonlijk geen goed teken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kwon schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:06:
[...]

Ik maak altijd verbinding met een van de servers die gehost worden door LeaseWeb. Die heb ik opgeslagen als favoriet. Ik ben nu even niet thuis dus ik kan niet nagaan welke nummers dat precies zijn. Je kan wel zelf met een paar P2P-servers proberen te verbinden en op basis van je host name nagaan of die server door LeaseWeb wordt gehost.

(Edit: Netherlands #226 is er een van.)

Qua instellingen heb ik niets speciaals gedaan. CyberSec staat uit. Ik zal als ik weer thuis ben (zondag) een screenshot posten.
Ah ok. Ik heb zojuist voor het eerst de 19MB/sec aangetikt :) Server nl234. Cybersec aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 13:13
TRaSH schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:05:
Ik red de 20-30 MB/s makkelijk met torrents (Wel op een private premium tracker niet in NL of BE),
Het begint een beetje trager zeker als ik er als 1 van de eerste bij zit.
Maar ik gebruik geen NordVPN.

AirVPN + dat ze de optie hebben voor port forwarding,
wat weer ten goed komt voor je Ratio.
Ik heb net ff 3 dagen accountje gekocht bij ze(1 euro) en torrents getest. Ik haal 23MB/s met prive torrent site, zodra ik vpn uitzet, schiet ie meteen naar mijn max 47MB/s. Ik moet dus meer dan de helft inleveren.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@sheez88

Ik draai de VPN in een VMWare dus weet niet of daardoor mijn snelheid beperkt is/word als ik via de VPN draai.
Maar haal meestal wel de 20-30 MB/s en als ik dat zo lees vergeleken met NordVPN is dat een stuk sneller.

Dat je snelheid inlevert als je via een VPN draai is over het algemeen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:23

Videopac

Rommelt wat aan.

Is de snelheid en het snelheidsverlies niet erg afhankelijk van de encryptie die je gebruikt en in hoeverre de gebruikte hardware dat hardwarematig ondersteund?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 13:13
TRaSH schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:45:
@sheez88

Ik draai de VPN in een VMWare dus weet niet of daardoor mijn snelheid beperkt is/word als ik via de VPN draai.
Maar haal meestal wel de 20-30 MB/s en als ik dat zo lees vergeleken met NordVPN is dat een stuk sneller.

Dat je snelheid inlevert als je via een VPN draai is over het algemeen bekend.
Uiteraard lever je snelheid in met VPN, dat wist ik vantevoren ook wel. Maar aan de andere kant betaal ik ook voor 400mbit en dan is het zonde als je maar 200mbit haalt via vpn. Maar voor de average gebruikers en gebruikzaamheden is die echt enorm snel; geen vertragingen met 4k videos op youtube bijvoorbeeld.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Cass schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:16:

Gewoon LETTERLIJK de post boven je, dus op moment van openen dit topic, geef ik aan dat je 5 jaar á 35$ krijgt.

Niet voor het een of ander, maar is dan 3j voor 99€ niet een beetje 'duur'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vandaag toch ook maar een betaalde vpn dienst uitgezocht. Niet omdat ik iets met torrents of Kodi doe, maar vooral vanwege bescherming bij open wifi netwerken en andere onveilige verbindingen. Dat dat ook betekent dat de breins/overheden van de wereld een pak meer moeite moeten doen om te zien wat ik verder uitspook is een bonus.

Mijn keuze is gevallen op Mullvad, vooral omdat het daar echt mogelijk is anoniem te blijven. Niet dat ik dat doe want ik betaal via PayPal, dus zowel Mullvad, PayPal als mijn bank weten dat ik daar diensten afneem. Maar het spreekt me erg aan dat het kan als je dat zou willen. Daarnaast ben ik positief over de privacy policy: in detail uitgelegd wat opgeslagen wordt, met voorbeelden en al, inclusief uitleg over hoe te handelen als anonimiteit echt een ding is voor je.

Ik betaal uiteindelijk redelijk veel (5 euro/maand) voor een service die ik niet zwaar zal belasten. Ze zullen aan mij dus waarschijnlijk prima verdienen, maar dat vind ik niet zo erg. Zo help ik een service in de lucht houden die bescherming biedt voor diegenen die het wel echt nodig hebben. Er zijn helaas meer en meer overheden die het nodig vinden om restricties aan te brengen om hun eigen positie te verstevigen.

Net betaald voor de eerste maand, ze astaan 5 connecties tegelijk toe en dat is voor mij meer dan genoeg. Omdat alles open source is en ze op android gebruik maken van OpenVPN, heb ik 't zelfs in kunnen stellen op mijn android tv. Ik denk niet dat ik 't daarop zal gebruiken, want die SoC is al retetraag, maar dat het kan is leuk :) Ik ga daarom ook niet met een pi, router, of andere dedicated oplossing aan de gang, het werkt zo allemaal wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass

Cass

Weet iemand wellicht of met een VPN dienst er een mogelijkheid is om een e-mailprogramma (Windows Live Mail) buiten de VPN te houden?
Wegens verouderd e-mail adres zullen met vpn uitgaande mails met het huidige mailadres niet meer mogelijk zijn... bleek in testperiode VPNNord (uitgaande mail gaat alleen via specifieke , herkenbare provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
@Cass zonder al te ingewikkeld te doen: dan zet je de VPN toch even uit, als je een mail wil versturen? Gaat bij NordVPN snel en makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Met openvpn en split tunneling is dat mogelijk,
zo ook het benaderen van bepaalde websites zonder VPN (neem je bank bv)

Makkelijkste is al je Windows Lieve achtige e-mails door sturen naar een e-mail gebeuren dat wel gewoon blijft werken ongeacht welk netwerk je zit

[ Voor 38% gewijzigd door TRaSH op 21-05-2018 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002

The.Terminator

Un boer met bier

Zie net op Pepper de volgende aanbieding, misschien dat iemand nog interesse heeft ?

https://nl.pepper.com/aan...unlimited-goose-vpn-68406

5 jaar unlimited Goose VPN! : €26,24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

The.Terminator schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:08:
Zie net op Pepper de volgende aanbieding, misschien dat iemand nog interesse heeft ?

https://nl.pepper.com/aan...unlimited-goose-vpn-68406

5 jaar unlimited Goose VPN! : €26,24
Kan je bij Goose VPN maar op 1 apparaat tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002

The.Terminator

Un boer met bier

Markos schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Dat durf ik je niet te zeggen, misschien dat andere Tweakers dit weten?
Zag alleen de aanbieding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Goosevpn is een Nederlands bedrijf. Zou het wat betreft p2p veiligheid niet onhandig zijn? Of geld dan dat ze geen logs hebben? Vraag me toch af wat ze doen als brein wil weten wie er achter een IP zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:55
AirVPN viert haar 8ste verjaardag met 30% korting: https://airvpn.org/topic/...th-birthday-celebrations/

1 jaar voor € 37.80, zit er sinds 2015 en altijd tevreden mee geweest. Alles gaat hier via pfSense over de VPN verbinding en er zijn zelden problemen met de verbinding. De maximale snelheid wordt ook altijd gehaald (was 160 Mbit tot voor kort): er gaat circa 6% van de snelheid af maar dat lijkt me de overhead van de VPN te zijn en is wat mij betreft verwaarloosbaar.

Tegenwoordig ook support voor 5 devices, en dit jaar komt er IPv6 ondersteuning. Op https://airvpn.org/status/ kan je netjes het aantal servers per land en de bandbreedte zien. 3 dagen trial is € 0,70, maar als je een supportticket inschiet zijn ze vast zo sportief om een coupon te sturen zodat je 3 dagen voor niets kan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerv47
Mijn NordVPN verlengt voor 3j aan 99$ :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cerv47 op 08-06-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:06
Mr_gadget schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:06:
Goosevpn is een Nederlands bedrijf. Zou het wat betreft p2p veiligheid niet onhandig zijn? Of geld dan dat ze geen logs hebben? Vraag me toch af wat ze doen als brein wil weten wie er achter een IP zit.
Ze hebben een 'no log policy' en slaan niets op: https://goosevpn.com/nl/f...kent-jullie-no-log-policy
Markos schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Nee, je kan een 'onbeperkt' aantal apparaten koppelen en activeren: https://goosevpn.com/nl/faq/meerdere-devices-goose-vpn

Ik heb Goose VPN genomen n.a.v. de aanbieding en het bevalt prima! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door king006 op 08-06-2018 10:00 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.