Nord gaat over mijn KPN van 100/100 maar met ongeveer 25Mbps op mijn NAS. Op mijn PC haalt spotnet zelfs niet meer dan 200KB/s, ondanks dat ik voor P2P speciality server kies. Dat terwijl speedtest aangeeft dat mijn verbinding nog 60/60 is. Erg vreemd en frustrerend.DedSec85 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:32:
[...]
NordVPN is ook nog een kanshebber voor mij. Die verbindingen liggen meestal tussen de 60 en 80 Mbps bij mij.
Ik had met Windscribe net zo iets. De verbinding viel de hele tijd weg tijdens P2P downloaden. Uiteindelijk een aantal verschillende servers geprobeerd, en bij die in Noorwegen werkte wel alles naar wens.coelho schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:49:
[...]
Nord gaat over mijn KPN van 100/100 maar met ongeveer 25Mbps op mijn NAS. Op mijn PC haalt spotnet zelfs niet meer dan 200KB/s, ondanks dat ik voor P2P speciality server kies. Dat terwijl speedtest aangeeft dat mijn verbinding nog 60/60 is. Erg vreemd en frustrerend.
Ik ben er altijd maar vanuit gegaan dat NL servers het snelste zouden zijn vanwege de afstand. Ik begrijp uit jouw reactie dat ik ook eens over de grens moet gaan kijken.Pyramiden schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:59:
[...]
Ik had met Windscribe net zo iets. De verbinding viel de hele tijd weg tijdens P2P downloaden. Uiteindelijk een aantal verschillende servers geprobeerd, en bij die in Noorwegen werkte wel alles naar wens.
Ik moet wel de voetnoot maken dat mijn lijntje slechts 20/2 is, of iets in die richting. Met zowel Noorwegen, België, Denemarken als Polen (en soms de VS) als server lukt het om met 2,2 MBps te downloaden, dus voor mij is dat prima.coelho schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:03:
[...]
Ik ben er altijd maar vanuit gegaan dat NL servers het snelste zouden zijn vanwege de afstand. Ik begrijp uit jouw reactie dat ik ook eens over de grens moet gaan kijken.
Ook wel relevant nu;
tweet van iets geleden;
"We're wrapping up development of the next version of Windscribe for Windows and Mac. Most people should see MUCH better speeds when it's released. Beta version will be out early next week. Subscribe to the beta channel in Preferen"
Beta staat blijkbaar bijna uit te komen, 3 bugs of zo nog. Mogelijk 1-2 dagen.
tweet van iets geleden;
"We're wrapping up development of the next version of Windscribe for Windows and Mac. Most people should see MUCH better speeds when it's released. Beta version will be out early next week. Subscribe to the beta channel in Preferen"
Beta staat blijkbaar bijna uit te komen, 3 bugs of zo nog. Mogelijk 1-2 dagen.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik haal bij Windscribe met de build 13 beta op macos mooie snelheden met usa servers. Tip: IKEv2:)
[ Voor 23% gewijzigd door Converted007 op 15-02-2018 05:32 ]
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren en een lifetime abonnement genomen op Windscribe VPN.
Dat heeft mij $ 41,40 dollar gekost, omgerekend zo'n € 34,57 euro.
Voor StackSocial heb ik even snel een mail-alias aangemaakt om de aankoop te doen, omdat je anders elke dag wel reclame krijgt van StackSocial. Na aankoop krijg je een redemption link en een vouchercode. Klik je op de link, dan kom je op de website van Windscribe uit. Dan is het een kwestie van registreren en de vouchercode invullen. Het mooie is dat Windscribe niet verplicht stelt om je e-mail adres in te vullen. Dat maakt het wel lastig met PW recovery maar goed....
Over de snelheid van Windscribe ben ik erg te spreken! Ik heb eerst de gratis variant geprobeerd waarmee ik tussen de 25 en 40 Mbps haalde (soms met uitschieters tot 60 Mbps). Met het betaalde Windscribe abonnement ligt die snelheid tegen de 100 Mbps. De uploadspeed is gelijk aan die van mijn provider (zo'n 20 Mbps).
De snelheden van de gratis variant lijken dus niet overeen te komen met de betaalde variant. Dat is wellicht handig om rekening mee te houden. Ik ga er nog even verder mee spelen en als ik nog opmerkelijke zaken tegen kom meld ik het hier.
Dat heeft mij $ 41,40 dollar gekost, omgerekend zo'n € 34,57 euro.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Voor StackSocial heb ik even snel een mail-alias aangemaakt om de aankoop te doen, omdat je anders elke dag wel reclame krijgt van StackSocial. Na aankoop krijg je een redemption link en een vouchercode. Klik je op de link, dan kom je op de website van Windscribe uit. Dan is het een kwestie van registreren en de vouchercode invullen. Het mooie is dat Windscribe niet verplicht stelt om je e-mail adres in te vullen. Dat maakt het wel lastig met PW recovery maar goed....
Over de snelheid van Windscribe ben ik erg te spreken! Ik heb eerst de gratis variant geprobeerd waarmee ik tussen de 25 en 40 Mbps haalde (soms met uitschieters tot 60 Mbps). Met het betaalde Windscribe abonnement ligt die snelheid tegen de 100 Mbps. De uploadspeed is gelijk aan die van mijn provider (zo'n 20 Mbps).
De snelheden van de gratis variant lijken dus niet overeen te komen met de betaalde variant. Dat is wellicht handig om rekening mee te houden. Ik ga er nog even verder mee spelen en als ik nog opmerkelijke zaken tegen kom meld ik het hier.
Een paar maanden geleden (nu ik er over na denk, misschien wel een half jaar geleden) heb ik mij voor het eerst hier gemeld om wat informatie te vragen/vinden over VPN providers.
Inmiddels, nu een paar maanden later ben ik een hoop ervaringen rijker. Ik ben eerst begonnen met de VPN service van Goose, wat een goed begin had eindigde in veel ergernis omdat de vpn verbinding niet snel was en constant uitvielt.
Daarna heb ik mij aangesloten bij Nord VPN, die hadden een leuke aanbieding (uit mn hoofd 70eur voor 2 jaar?) en ik verbaas mij inmiddels over hoe snel en stabiel deze service is, sterker nog ik vergeet soms dat ik achter een vpn zit omdat hij gewoon constant stabiel is.
Ben dus erg tevreden over deze service, mocht iemand nog advies willen over welke VPN ze moeten nemen dan raad ik nordvpn zeker aan, voor die prijs vind ik 't echt meer dan waard.
Inmiddels, nu een paar maanden later ben ik een hoop ervaringen rijker. Ik ben eerst begonnen met de VPN service van Goose, wat een goed begin had eindigde in veel ergernis omdat de vpn verbinding niet snel was en constant uitvielt.
Daarna heb ik mij aangesloten bij Nord VPN, die hadden een leuke aanbieding (uit mn hoofd 70eur voor 2 jaar?) en ik verbaas mij inmiddels over hoe snel en stabiel deze service is, sterker nog ik vergeet soms dat ik achter een vpn zit omdat hij gewoon constant stabiel is.
Ben dus erg tevreden over deze service, mocht iemand nog advies willen over welke VPN ze moeten nemen dan raad ik nordvpn zeker aan, voor die prijs vind ik 't echt meer dan waard.
Damn, als ik het zo lees dan denk ik toch dat ik over 1.5 jaar maar eens ga kijken daar hahaDedSec85 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:44:
Ik heb de knoop doorgehakt en gisteren en een lifetime abonnement genomen op Windscribe VPN.
Dat heeft mij $ 41,40 dollar gekost, omgerekend zo'n € 34,57 euro.![]()
***members only***
Voor StackSocial heb ik even snel een mail-alias aangemaakt om de aankoop te doen, omdat je anders elke dag wel reclame krijgt van StackSocial. Na aankoop krijg je een redemption link en een vouchercode. Klik je op de link, dan kom je op de website van Windscribe uit. Dan is het een kwestie van registreren en de vouchercode invullen. Het mooie is dat Windscribe niet verplicht stelt om je e-mail adres in te vullen. Dat maakt het wel lastig met PW recovery maar goed....![]()
Het is lastig te vertrouwen op advies via internet. Doe altijd zelf goed onderzoek. Er zijn een aantal onbekende alternatieven die geen sites betalen voor reviews of zelfs maar aan marketing doen. Daarom kennen de meeste deze services niet. Sommige zijn zelfs gratis en bieden gewoon goede service voor zowel pc's als mobiel. kijk bijvoorbeeld hier eens -> https://nl.vpnmentor.com/...-nooit-van-gehoord-heeft/
Heren van het goede leven!
Vraag 1.
Ik heb nog een vraag betreft VPN gebruik wat ik nog niet helemaal begrijp.
Stel iemand heeft je daadwerkelijke IP. maar je gebruikt naderhand een VPN. Kan iemand je dan nog bereiken op je daadwerkelijke ip adres? als het gaat om een hack of iets dergelijks.
Vraag 2. Hoe veilig is het om met een VPN (in mijn geval Cyberghost) op persoonlijke websites in te loggen als het gaat om inloggegevens? Het gaat hier dan vooral om thuis gebruik en niet op vakantie b.v
Vraag 1.
Ik heb nog een vraag betreft VPN gebruik wat ik nog niet helemaal begrijp.
Stel iemand heeft je daadwerkelijke IP. maar je gebruikt naderhand een VPN. Kan iemand je dan nog bereiken op je daadwerkelijke ip adres? als het gaat om een hack of iets dergelijks.
Vraag 2. Hoe veilig is het om met een VPN (in mijn geval Cyberghost) op persoonlijke websites in te loggen als het gaat om inloggegevens? Het gaat hier dan vooral om thuis gebruik en niet op vakantie b.v
Ok, vandaag een abonnement genomen bij NordVPN.
Meteen 3 jaar voor 99 dollar, hopen dat we daar over twee jaar nog steeds iets aan hebben
Redenen om VPN te nemen:
- ik download regelmatig "shareware versies" van films. En het lijkt er toch wel op dat er meer gecontroleerd gaat worden.
- ik had een VPN verbinding op mijn Synology zodat ik buitenshuis in ieder geval veilig mijn bankzaken af kon handelen. Dat wilde ik toch iets gestructureerder en stabieler hebben.
- ik verwacht dat beveiliging toch steeds belangrijker gaat worden. Zo draai ik al enige tijd Pihole om enerzijds advertenties en anderzijds malware buiten de deur te houden.
Installatie was een peuleschil, de handleidingen zijn goed (veel plaatjes, altijd prettig
).
Enige waar ik nu nog een beetje mee zit: ik heb keuze uit grofweg zo'n 6600 servers. Eerste testen van een server die ik (random) gekozen had werd ik niet heel blij van: zonder VPN is het downloaden grofweg 4x zo snel (express een torrent gekozen waar ruim 800 seeders van waren, eerst met VPN, daarna zonder VPN connectie gedownload).
Vraag is dus: hoe weet ik nu, of hoe kan ik er achter komen, welke van die VPN servers een goede performance geven?
Meteen 3 jaar voor 99 dollar, hopen dat we daar over twee jaar nog steeds iets aan hebben
Redenen om VPN te nemen:
- ik download regelmatig "shareware versies" van films. En het lijkt er toch wel op dat er meer gecontroleerd gaat worden.
- ik had een VPN verbinding op mijn Synology zodat ik buitenshuis in ieder geval veilig mijn bankzaken af kon handelen. Dat wilde ik toch iets gestructureerder en stabieler hebben.
- ik verwacht dat beveiliging toch steeds belangrijker gaat worden. Zo draai ik al enige tijd Pihole om enerzijds advertenties en anderzijds malware buiten de deur te houden.
Installatie was een peuleschil, de handleidingen zijn goed (veel plaatjes, altijd prettig
Enige waar ik nu nog een beetje mee zit: ik heb keuze uit grofweg zo'n 6600 servers. Eerste testen van een server die ik (random) gekozen had werd ik niet heel blij van: zonder VPN is het downloaden grofweg 4x zo snel (express een torrent gekozen waar ruim 800 seeders van waren, eerst met VPN, daarna zonder VPN connectie gedownload).
Vraag is dus: hoe weet ik nu, of hoe kan ik er achter komen, welke van die VPN servers een goede performance geven?
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Is expressvpn een interessante optie? Zit in de uae, waar de wetgeving omtrent internet gebruik nogal scherp is. Internet wordt door aangeboden door 2 maatschappijen Etisalat en DU. Welke een router aanleveren van echolife hg8240h van huawei, met een d-link Dir-850l.
Every problem should be seen as a challenge or opportunity
Mooie aanbieding inderdaad!Pietervs schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:45:
Die VPN server performance zal je zelf moeten testen. Dat kan met de bekende Speedtest van Ookla (ook via app). Soms is een server het ene moment supersnel, en het andere moment weer niet, afhankelijk ook van de huidige load.
Als je snel wilt downloaden kan je bij NordVPN het beste een server kiezen uit het lijstje met P2P servers. Die hebben volgens mij een iets hogere ping dan de reguliere servers, maar ze downloaden wel sneller. Ook kan er tussen de verschillende P2P servers een verschil zitten.
Ik was eerder deze week in the UAE en gebruik NordVPN. De dichtsbijzijnde server staat in Georgië (het leek mij niet verstandig de server in Israel te gebruiken) en dat functioneerde prima. Het omzeilen van geoblocking was een stuk lastiger, daarvoor heb ik dual-VPN gebruikt van NordVPN, maar met een end-point in Rusland en vervolgens naar Amsterdam stortte mijn snelheid in.freaky89 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 06:19:
Is expressvpn een interessante optie? Zit in de uae, waar de wetgeving omtrent internet gebruik nogal scherp is. Internet wordt door aangeboden door 2 maatschappijen Etisalat en DU. Welke een router aanleveren van echolife hg8240h van huawei, met een d-link Dir-850l.
Met behulp van VPN (via Georgië) kon ik wel gebruik maken van Skype en andere VoIP-diensten, iets wat met je standaard internetverbinding van Du of Etisalat niet lukt.
He ho, is er een lijstje met P2P servers? Die heb ik gemistDedSec85 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 06:49:
[...]
Mooie aanbieding inderdaad!![]()
Die VPN server performance zal je zelf moeten testen. Dat kan met de bekende Speedtest van Ookla (ook via app). Soms is een server het ene moment supersnel, en het andere moment weer niet, afhankelijk ook van de huidige load.
Als je snel wilt downloaden kan je bij NordVPN het beste een server kiezen uit het lijstje met P2P servers. Die hebben volgens mij een iets hogere ping dan de reguliere servers, maar ze downloaden wel sneller. Ook kan er tussen de verschillende P2P servers een verschil zitten.

Ik ga meteen op zoek, dank voor de tip!
Edit
Niet echt een lijst kunnen vinden.
Maar ik kreeg wel het advies om een andere server te gebruiken, en die is inderdaad stukken sneller
[ Voor 8% gewijzigd door Pietervs op 17-02-2018 14:38 ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ik heb gisteravond/vanochtend dit topic even goed doorgenomen. Mooi om alle ervaringen te zien van iedereen. Ook ik ben geïnteresseerd in NordVPN maar ik vroeg me nog wel iets af.
Voornamelijk wil ik VPN gaan gebruiken voor browsen/streamen en wellicht nog wel eens om de regio blokkade van Netflix te omzeilen. Voor de rest wil ik eigenlijk niet het snelheidsverlies van een VPN zitten. Zo game ik bijvoorbeeld regelmatig (PS4 maar ook PC) en ik ben bang dat met een VPN de ervaring minder wordt.
Is het installeren van een VPN op je router een vereiste? Of kan ik ook bijvoorbeeld alleen NordVPN installeren op mijn PC en smartphone? Heb je dan dezelfde mate van beveiliging? Of raden jullie alsnog aan om het op m'n router te installeren. Edit: ik stream ook regelmatig met Chromecast en als ik het goed heb begrepen moet je daarvoor wel echt een VPN op je router hebben. Aangezien je Chromecast de device is die de verbinding maakt met de stream en niet je smartphone/PC.
Voornamelijk wil ik VPN gaan gebruiken voor browsen/streamen en wellicht nog wel eens om de regio blokkade van Netflix te omzeilen. Voor de rest wil ik eigenlijk niet het snelheidsverlies van een VPN zitten. Zo game ik bijvoorbeeld regelmatig (PS4 maar ook PC) en ik ben bang dat met een VPN de ervaring minder wordt.
Is het installeren van een VPN op je router een vereiste? Of kan ik ook bijvoorbeeld alleen NordVPN installeren op mijn PC en smartphone? Heb je dan dezelfde mate van beveiliging? Of raden jullie alsnog aan om het op m'n router te installeren. Edit: ik stream ook regelmatig met Chromecast en als ik het goed heb begrepen moet je daarvoor wel echt een VPN op je router hebben. Aangezien je Chromecast de device is die de verbinding maakt met de stream en niet je smartphone/PC.
[ Voor 13% gewijzigd door MitchellHearth op 20-02-2018 08:24 ]
Als je chromecast wilt gebruiken moet je hem wel op de router instellen.MitchellHearth schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:11:
Ik heb gisteravond/vanochtend dit topic even goed doorgenomen. Mooi om alle ervaringen te zien van iedereen. Ook ik ben geïnteresseerd in NordVPN maar ik vroeg me nog wel iets af.
Uit ervaring werkt het niet als je het op de telefoon of tablet laat draaien.
Als je de router gebruikt zet je de router op een vaste server wat niet altijd de beste server is qua snelheid. Op je telefoon kan de app zelf de beste server kiezen, dit geeft je als het goed is meer snelheid en wellicht ook meer stabiliteit.
De app van Nordvpn is best gebruikersvriendelijk, zeker met cybersec.
Succes.
Ik zit er aan te denken om nordvpn te nemen en op mijn asus router in te stellen, of ik kan het op de synology nas instellen.Dan gaat al het verkeer vanuit huis over de vpn, als tenminste de snelheid niet te laag word.
Overal lees ik dat je software moet installeren op de pc (W7).
Maar ik vraag me af hoe ik verbinding van buitenaf kan maken naar de vpn als je een pc
hebt waar je geen software of drivers op kan/mag installeren ?
Of is dat dan helemaal niet mogelijk.
Overal lees ik dat je software moet installeren op de pc (W7).
Maar ik vraag me af hoe ik verbinding van buitenaf kan maken naar de vpn als je een pc
hebt waar je geen software of drivers op kan/mag installeren ?
Of is dat dan helemaal niet mogelijk.
Ik heb een tijdje geleden OpenVPN opgezet op mijn archer C3150. Dat draaide eigenlijk tot vorige week prima. Maakte er veel gebruik van zowel op kantoor als via mijn telefoon. Echter sinds vorige week merk ik dat het onmogelijk is geworden om bestanden up te loaden. Ik krijg om de havenklap een network error als ik gebruik maak van de netwerkschijf (intern ipadres). Ik kan de netwerk schijf prima bereiken, kan alles openen, maar weer opslaan lukt gewoon niet meer.
Als ik die netwerkerror krijg, kan ik wel gewoon de nas benaderen via quickconnect etc dus alles is gewoon online.
De speedtest op de archer laat geen vreemde dingen (max snelheid van Ziggo 200Mb down, 19Mb up) zien en het internet op kantoor zelf is ook prima, dus ergens vermoed ik een hickup al kan ik mijn vinger er niet op leggen.
Waar kan ik nog meer kijken om te achterhalen wat er gebeurd?
Als ik die netwerkerror krijg, kan ik wel gewoon de nas benaderen via quickconnect etc dus alles is gewoon online.
De speedtest op de archer laat geen vreemde dingen (max snelheid van Ziggo 200Mb down, 19Mb up) zien en het internet op kantoor zelf is ook prima, dus ergens vermoed ik een hickup al kan ik mijn vinger er niet op leggen.
Waar kan ik nog meer kijken om te achterhalen wat er gebeurd?
In de software van NordVPN staat hij onder Countries, tabblad speciality servers en dan gewoon P2P aankiezen.Pietervs schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:46:
[...]
He ho, is er een lijstje met P2P servers? Die heb ik gemist
Ik ga meteen op zoek, dank voor de tip!
Edit
Niet echt een lijst kunnen vinden.
Maar ik kreeg wel het advies om een andere server te gebruiken, en die is inderdaad stukken sneller
Boullie
Beetje jammer dat NordVPN 'zo duur' is op maandelijkse basis. Ik heb nog een abbo bij PIA, maar omdat zij geen Netflix meer ondersteunen wil ik dus een andere. Ik wilde NordVPN proberen omdat de snelheid wat lijkt te fluctueren bij piek uren, maar het is best prijzig.
En om nu een 3 jarig abonnement af te sluiten voor een service waarvan ze niet echt kunnen garanderen dat het Netflix's geocheck blijft omzeilen .....
En om nu een 3 jarig abonnement af te sluiten voor een service waarvan ze niet echt kunnen garanderen dat het Netflix's geocheck blijft omzeilen .....
Ik gebruik nu getflix voor Netflix/Hulu.De_Bastaard schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:30:
Beetje jammer dat NordVPN 'zo duur' is op maandelijkse basis. Ik heb nog een abbo bij PIA, maar omdat zij geen Netflix meer ondersteunen wil ik dus een andere. Ik wilde NordVPN proberen omdat de snelheid wat lijkt te fluctueren bij piek uren, maar het is best prijzig.
www.getflix.com.au
Werkt tot nu toe prima op PS4, PC, AppleTV
Als je bij Nord niet tevreden bent, mag je binnen de eerste 30 dagen opzeggen en krijg je je geld terug. Vorig jaar heb ik ook weer opgezegd na diverse random disconnects en ze hebben het geld keurig teruggestort. Zelfs zonder aftrek van de gebruikte dagen, dat vond ik best netjes.De_Bastaard schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:30:
Disclaimer: ik had per bitcoin betaald, dan is de restitutie automatisch ook weer per bitcoin. Dat kan dus mee- of tegenvallen, gezien de bitcoin nogal fluctueert de laatste tijd.
Bedoel je dat je buitenaf geen connectie kan maken met je NAS als VPN aanstaat?DedSec85 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:00:
Ik zoek ook een goede VPN provider maar kom er niet echt uit.
Ik had eerst TunnelBear op het oog. Leuke interface etc. maar zij hebben weinig opties en niet de mogelijkheid om P2P uit te voeren. Ook is het niet mogelijk om TunnelBear via je router te benaderen.
Ik ben nu met NordVPN aan het spelen. Kost wat meer, maar P2P is geen probleem en het instellen op je router ook niet.
Probleempje is wel dat ik ook een Synology heb. Als ik op afstand bepaalde apps wil gebruiken (zoals DS Cam of DS Photo), dan start ik eerst een VPN verbinding op naar m'n Synology, alvorens ik de betreffende app kan starten. Dit lukt nu niet.![]()
Iemand suggesties hoe ik dat werkend kan krijgen i.v.m. een VPN provider?
Als jullie nog andere tips hebben voor providers hoor ik het graag :-) Ik vind het belangrijk dat ze geen logging bijhouden, P2P/downloaden toestaan en dat de servers via je router te benaderen zijn. Een iOS en Windows/Mac client is ook welkom
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Ik loop tegen hetzelfde aan dat er een flinke drop is in snelheid. Een router schijnt verder ook niet altijd snel genoeg te zijn om als VPN server / client te gebruiken.Boomster schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:24:
Ik vind het snelheidsverlies toch wel een issue. De drop is aanzienlijk. Met Nordvpn op en 200mBit lijntje slechts 20mbit halen.
Via asuswrt.
Wat zou een goede hardware oplossing zijn?
Pfsense? Zijn daar standaardboxen voor die aes ondersteunen?
Moeilijk zoeken dit.....
Verder blijft het kennelijk zoeken, totdat je eindelijk een snelle server hebt gevonden.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Ik bedoelde dat als ik VPN configureer op mijn router (van een VPN provider), dat ik dan geen verbinding kan maken met mijn NAS. Ik heb een DDNS naam van Synology en VPN server geïnstalleerd op mijn Synology. Normaliter zet ik via iOS een VPN verbinding op naar m'n NAS maar dat ging destijds niet.IndoBoy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:49:
[...]
Bedoel je dat je buitenaf geen connectie kan maken met je NAS als VPN aanstaat?
Maar ik moet er sowieso nog mee spelen. DS Cam van Synology ondersteund nu ook Geofencing, maar dat werkt ook niet niet helemaal lekker i.c.m. VPN.

Kijk is naar deze link. Als je het zo instelt heb je en VPN en ook toegang tot je NAS als je niet thuis bent. Ik zelf wil dan nog een VPN server opzetten in een virtuele DSM op mijn NAS op een aparte poort.DedSec85 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:25:
[...]
Ik bedoelde dat als ik VPN configureer op mijn router (van een VPN provider), dat ik dan geen verbinding kan maken met mijn NAS. Ik heb een DDNS naam van Synology en VPN server geïnstalleerd op mijn Synology. Normaliter zet ik via iOS een VPN verbinding op naar m'n NAS maar dat ging destijds niet.
Maar ik moet er sowieso nog mee spelen. DS Cam van Synology ondersteund nu ook Geofencing, maar dat werkt ook niet niet helemaal lekker i.c.m. VPN.
https://www.synology-foru...lgemeen/(nord)vpn-op-nas/
Op meer completere routers kun je overigens wel alleen de chromecast over je vpn sturen door de next hop van je chromecast op de tunnel te zetten. Je hebt dus wel wat vrijheid afhankelijk van je router. Ook kun je de tunnel weldegelijk op een ander apparaat draaien en via dezelfde truc daar verkeer heel sturen (zie VPN-on-a-stick)MitchellHearth schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:11:
Is het installeren van een VPN op je router een vereiste? Of kan ik ook bijvoorbeeld alleen NordVPN installeren op mijn PC en smartphone? Heb je dan dezelfde mate van beveiliging? Of raden jullie alsnog aan om het op
...Als het maar werkt
Ik gebruik nu de gratis versie van CyberGhost om zo af en toe een geoblock te omzeilen, dat werkt op zich goed al is de verbinding soms traag. Het enige dat me niet lukt is programma's van de BBC online terugkijken.
Met de gratis versie kun je zelf een server kiezen, maar de streaming modus kun je alleen aanzetten in de betaalde versie, dat zou ook voor de BBC moeten werken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Update: Ik heb de nieuwste (trial) versie van CyberGhost gedownload waarop streaming wel werkt, maar het werkt niet met de BBC iPlayer. Jammer dus, next
Met de gratis versie kun je zelf een server kiezen, maar de streaming modus kun je alleen aanzetten in de betaalde versie, dat zou ook voor de BBC moeten werken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Update: Ik heb de nieuwste (trial) versie van CyberGhost gedownload waarop streaming wel werkt, maar het werkt niet met de BBC iPlayer. Jammer dus, next
[ Voor 22% gewijzigd door zoekertje op 03-03-2018 13:44 ]
Ik overweeg een qotom of iets dergelijks te gaan kopen als upgrade. Ik neem aan dat zulke zaken perfect met pfsense geregeld kunnen worden. Policy based routing heet het geloof ik. Ik ga me er binnenkort uitgebreid in verdiepenBelgar schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:03:
[...]
Op meer completere routers kun je overigens wel alleen de chromecast over je vpn sturen door de next hop van je chromecast op de tunnel te zetten. Je hebt dus wel wat vrijheid afhankelijk van je router. Ook kun je de tunnel weldegelijk op een ander apparaat draaien en via dezelfde truc daar verkeer heel sturen (zie VPN-on-a-stick)
Hoi!
Gisteren maar NordVPN gekocht om te kunnen Netflixen. Werkt vooralsnog prima
Snelheid ging van 150mbps naar 50/60. Ik connect uit Duitsland naar een NL server.
Amerikaanse moet ik nog even proberen.
Snelheid ging van 150mbps naar 50/60. Ik connect uit Duitsland naar een NL server.
Amerikaanse moet ik nog even proberen.
Sinds kort een R7800 draaien met OpenVPN en policy based routing. Abo bij NordVPN en bijna alles loopt lekker.
Ik heb een simpele policy; 1 apparaat gaat via VPN en alle andere via WAN. Wanneer ik op mijn PC naar nordvpn.com ga zie ik dat ik via de WAN verbonden ben. Echter werkt Netflix niet.
Wanneer ik de policy aanpas dat alles via VPN ga dan werkt Netflix wel. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn, want ik wil gewoon kunnen Netflixen buiten VPN om.
Geldt ook voor bv. omroep.nl
Ik heb een simpele policy; 1 apparaat gaat via VPN en alle andere via WAN. Wanneer ik op mijn PC naar nordvpn.com ga zie ik dat ik via de WAN verbonden ben. Echter werkt Netflix niet.
Wanneer ik de policy aanpas dat alles via VPN ga dan werkt Netflix wel. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn, want ik wil gewoon kunnen Netflixen buiten VPN om.
Geldt ook voor bv. omroep.nl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| root@OpenWrt:~# /etc/init.d/vpn-policy-routing support vpn-policy-routing 0.0.1-18 running on OpenWrt SNAPSHOT. WAN (IPv4): wan/dev/82.72.180.1. WAN (IPv6): wan/dev6/fe80::/64. ============================================================ Dnsmasq version 2.79rc1 Copyright (c) 2000-2018 Simon Kelley Compile time options: IPv6 GNU-getopt no-DBus no-i18n no-IDN DHCP no-DHCPv6 no-Lua TFTP no-conntrack no-ipset no-auth no-DNSSEC no-ID loop-detect inotify ============================================================ Routes/IP Rules default 10.7.7.1 128.0.0.0 UG 0 0 0 tun0 default 5248B401.cm-4-1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0.2 32670: from all fwmark 0x20000 lookup 202 32671: from all fwmark 0x10000 lookup 201 IPv4 Table 201: default via 82.72.180.1 dev eth0.2 IPv4 Table 202: default via 10.7.7.1 dev tun0 ============================================================ IP Tables PREROUTING -N VPR_PREROUTING -A VPR_PREROUTING -s 10.1.1.0/24 -m comment --comment local -c 13093 1322113 -j MARK --set-xmark 0x10000/0xff0000 -A VPR_PREROUTING -s 10.1.1.178/32 -m comment --comment kodibuntu -c 0 0 -j MARK --set-xmark 0x20000/0xff0000 -A VPR_PREROUTING -m set --match-set vpn0 dst -c 0 0 -j MARK --set-xmark 0x20000/0xff0000 -A VPR_PREROUTING -m set --match-set wan dst -c 0 0 -j MARK --set-xmark 0x10000/0xff0000 ============================================================ Current ipsets create wan hash:net family inet hashsize 1024 maxelem 65536 comment create vpn0 hash:net family inet hashsize 1024 maxelem 65536 comment ============================================================ Your support details have been logged to '/var/vpn-policy-routing-support'. [✓] |
Ik heb nordvpn geinstalleerd op mijn Asus router maar de snelheid valt nogal tegen .
Zonder vpn haal ik bij speedtest.net 200 Mbps download en 20 Mbps upload (Ziggo)met vpn haal ik maar 9 Mbps download en 10 Mbps upload. Ik heb verschillende servers geprobeerd maar daar zit geen verschil in.
Komt dit door mijn router een instelling in de router of ligt het aan nord vpn.
Ik heb het geïnstalleerd volgens de uitleg op de site van nordvpn
Zonder vpn haal ik bij speedtest.net 200 Mbps download en 20 Mbps upload (Ziggo)met vpn haal ik maar 9 Mbps download en 10 Mbps upload. Ik heb verschillende servers geprobeerd maar daar zit geen verschil in.
[ Voor 16% gewijzigd door Richard-- op 06-03-2018 23:03 ]
Dat is normaal bij een openVPN verbinding. De data wordt ver- en ontsleutelt en de CPU van de router is in zo’n geval de bottleneck.Richard-- schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:48:
Ik heb nordvpn geinstalleerd op mijn Asus router maar de snelheid valt nogal tegen .
Ik had wel verwacht dat de snelheid minder zou zijn maar zoveel had ik echt niet verwacht.Anoniemand schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:18:
[...]
Dat is normaal bij een openVPN verbinding. De data wordt ver- en ontsleutelt en de CPU van de router is in zo’n geval de bottleneck.
Dit is inderdaad een te verwachten snelheid. Het beestje heeft ook maar een 600MHz processor, dus dat schiet niet echt op.Richard-- schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:48:
Als je zoekt in dit deel van het topic of het vorige, dan zie je dat users met dit apparaat dezelfde snelheid haalt als jij, mocht it nog twijfelen. Bijvoorbeeld deze :
JPS in "VPN: Het grote VPN discussietopic"
[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 07-03-2018 07:33 ]
Hoi!
Op de telefoon(Samsung S7) op 4G haal ik 58 Mbps down en 11 Mbps up had verwacht dat de router ook op zoiets zou uitkomen maar helaas. Vond het juist wel makkelijk dat dan meteen alles in huis over de vpn gaat .EWK schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:29:
[...]
Dit is inderdaad een te verwachten snelheid. Het beestje heeft ook maar een 600MHz processor, dus dat schiet niet echt op.
Als je zoekt in dit deel van het topic of het vorige, dan zie je dat users met dit apparaat dezelfde snelheid haalt als jij, mocht it nog twijfelen. Bijvoorbeeld deze :
JPS in "VPN: Het grote VPN discussietopic"
Kan het nog op de Synology DS216play zetten maar hoe dat moet
Ik ben geen ster in dat soort dingen maar ga het proberen voor elkaar te krijgen.
Bij mij draait het ook op een Nas. Geen Synology, maar een ander bekend merk.
Bij de apparaten die via de VPN moeten connecten vul ik dan in de netwerkgegevens het ip-adres als gateway in. Dat werkt perfect.
Bij de apparaten die via de VPN moeten connecten vul ik dan in de netwerkgegevens het ip-adres als gateway in. Dat werkt perfect.
600MHz vs 2.1GHz, dat is nogal een verschil.Richard-- schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:05:
[...]
Op de telefoon(Samsung S7) op 4G haal ik 58 Mbps down en 11 Mbps up had verwacht dat de router ook op zoiets zou uitkomen maar helaas. Vond het juist wel makkelijk dat dan meteen alles in huis over de vpn gaat .
Hoi!
Ik gebruik bijna geen VPN dus snelheid is niet super belangrijk voor me deze deal was dus perfect!DedSec85 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:44:
Dat heeft mij $ 41,40 dollar gekost, omgerekend zo'n € 34,57 euro.![]()
***members only***
Voor StackSocial heb ik even snel een mail-alias aangemaakt om de aankoop te doen, omdat je anders elke dag wel reclame krijgt van StackSocial. Na aankoop krijg je een redemption link en een vouchercode. Klik je op de link, dan kom je op de website van Windscribe uit. Dan is het een kwestie van registreren en de vouchercode invullen. Het mooie is dat Windscribe niet verplicht stelt om je e-mail adres in te vullen. Dat maakt het wel lastig met PW recovery maar goed....![]()
De DS216play heb ik zelf ook, in het begin ook VPN op geïnstalleerd, maar ook daar zit je met de bottleneck van de CPU en kun je ongeveer dezelfde downloadsnelheden verwachten.Richard-- schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:05:
[...]
Kan het nog op de Synology DS216play zetten maar hoe dat moet![]()
Ik ben geen ster in dat soort dingen maar ga het proberen voor elkaar te krijgen.
Wat je wel kan doen is de VPN op je router installeren en via policy based routing de gewenste apparaten via de VPN laten lopen. Aansluitend zorg je dat je desktop/laptop niet via de router over de VPN loopt, maar dat je daar afzonderlijk een VPN cliënt op installeert. Op je desktop/laptop zal ongetwijfeld een betere CPU zitten, waardoor het downloaden daarop wel een stuk vlotter gaat.
Bedankt voor je berichtjeAnoniemand schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:36:
[...]
De DS216play heb ik zelf ook, in het begin ook VPN op geïnstalleerd, maar ook daar zit je met de bottleneck van de CPU en kun je ongeveer dezelfde downloadsnelheden verwachten.
Zal is kijken of dat policy based routing voor mij werkt.Wat je wel kan doen is de VPN op je router installeren en via policy based routing de gewenste apparaten via de VPN laten lopen. Aansluitend zorg je dat je desktop/laptop niet via de router over de VPN loopt, maar dat je daar afzonderlijk een VPN cliënt op installeert. Op je desktop/laptop zal ongetwijfeld een betere CPU zitten, waardoor het downloaden daarop wel een stuk vlotter gaat.
Ik heb in Chrome de extensie van Nordvpv geinstalleerd op me laptop en dan haal ik wel de snelheid 200Mbps down en 20Mbps up.
Is het trouwens normaal dat als ik de vpn in de browser gebruik dat er dan poorten open staan?
Als ik de scan uitvoer zonder vpn dan is alles Stealth.

EDIT: Met de chrome extensie zit alleen de browser op de vpn en niet de rest van de programma's die op de laptop staan.....
EDIT2: Ik heb de vpn software op de laptop geïnstalleerd en hou nu van de 200Mbps nog 100Mbps over dat is wel genoeg.Ook met deze software geïnstalleerd staan dezelfde poorten open.
[ Voor 22% gewijzigd door Richard-- op 08-03-2018 17:02 ]
Even een vraagje: ik heb op mijn netgear r7000 een Vpn server draaien zodat ik mijn netwerk kan benaderen zonder poorten open te hoeven zetten.
Stel ik zit op een onbeveiligd Wifi netwerk. Biedt het verbinden met mijn Vpn dan ook extra beveiliging tegen de gevaren van zo'n open Wifi netwerk?
Stel ik zit op een onbeveiligd Wifi netwerk. Biedt het verbinden met mijn Vpn dan ook extra beveiliging tegen de gevaren van zo'n open Wifi netwerk?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Staat er nog steeds een poort open: voor je VPNbramv82 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:25:
Even een vraagje: ik heb op mijn netgear r7000 een Vpn server draaien zodat ik mijn netwerk kan benaderen zonder poorten open te hoeven zetten.
Wat betreft open wifi: ja, als je authenticatie goed staat en je een veilige keyexchange gebruikt.
...Als het maar werkt
Het lijkt er op dat Google eindelijk de Nederlands IP-adressen die Mullvad in Nederland gebruikt ook echt nu aan Nederland toewijst. Dus mocht je voor Mullvad willen kiezen dan heb je geen last meer dat je naar Google.de werd doorverwezen op basis van je IP-adres.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Hey, sinds enkele dagen ben ik rond aan het kijken voor een VPN dienst.
Nu is mijn kennis wat betreft een VPN niet heel groot en na het lezen van enkele posts in dit topic kwamen er steeds meer vragen tevoorschijn. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Op dit moment gebruik ik de gratis versie van Windscribe van 10GB die ik enkel aanzet als ik iets illegaals download. Mocht het een torrent zijn of popcorn time. Maar in dat geval is de 10GB toch wel snel leeg. Uiteraard is het doel van de VPN om me locatie te verbergen en geen boetes te ontvangen. De privacy redenen interesseren mij minder.
De vragen die ik tot nu toe had:
Nu is mijn kennis wat betreft een VPN niet heel groot en na het lezen van enkele posts in dit topic kwamen er steeds meer vragen tevoorschijn. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Op dit moment gebruik ik de gratis versie van Windscribe van 10GB die ik enkel aanzet als ik iets illegaals download. Mocht het een torrent zijn of popcorn time. Maar in dat geval is de 10GB toch wel snel leeg. Uiteraard is het doel van de VPN om me locatie te verbergen en geen boetes te ontvangen. De privacy redenen interesseren mij minder.
- Moet je een VPN op je router installeren? Ik vernam voor het lezen van dit topic dat je enkel de VPN app download op je Mac / PC / iPhone / Android en that's it. Het werkt, je IP is verborgen. Maar ik lees ook dingen dat je een VPN moet installeren op je router? Waarom? Stel ik gebruik popcorn time op me laptop en stream het via een Chromecast naar de TV. Zou de app op me laptop niet ervoor zorgen dat ik verborgen ben?
edit:
Ik lees dus ook dat als je je laptop met een VPN verbind je geen verbinding meer met je chrome cast kunt maken. Wat vreemd is aangezien dat met de gratis 10GB van Windscribe wel gewoon nog lukt? En ik gok dat ik een VPN hoogstwaarschijnlijk niet op me Tele2 router kan installeren?
- Ik zat te kijken naar Windscribe, NordVPN en GooseVPN. Iemand enige voorkeur voor één van de drie of wellicht een andere en waarom?
- Zijn er op dit moment nog leuke deals voor een goede VPN service? Zoals de eerder genoemde 40% korting op de Windscribe lifetime subscription: https://www.spydeals.nl/s...-voor-1955-dmv-code-50487
[ Voor 10% gewijzigd door KerstmanSint op 10-03-2018 02:01 ]
usecase. al je uitgaande verkeer encrypten, een enkel apparaat of een enkele applicatie.KerstmanSint schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 01:50:
Moet je een VPN op je router installeren? Ik vernam voor het lezen van dit topic dat je enkel de VPN app download op je Mac / PC / iPhone / Android en that's it. Het werkt, je IP is verborgen. Maar ik lees ook dingen dat je een VPN moet installeren op je router? Waarom? Stel ik gebruik popcorn time op me laptop en stream het via een Chromecast naar de TV. Zou de app op me laptop niet ervoor zorgen dat ik verborgen ben?
lokaal netwerk bereik kun je eventueel aanpassen in de config file van je VPN. afhankelijk van of je een L3 (routed VPN) of een L2 (virtuele LAN adapter) aansluiting gebruikt. Bij een L3 zal al het verkeer bestemd voor onbekende niet-lokale adressen door de tunnel gaan. Bij L2 gaat al het verkeer door de tunnel en heb je effectief dus geen lokale aansluiting meer (en kun je dus idd niet meer naar je chromecast)
Ik heb zelf nord, vanwege de eenvoudige configs (met embedded keys e.d.), aanpasbaarheid en scripting mogelijkheden voor hun oplossing, maar dat is een heel andere usecase dan die jij hebt en geen ervaring met de andere providers
...Als het maar werkt
Oké dus Windscribe is in dit geval L3. Betekend dit dat ik dus wel gewoon verborgen ben als ik Windscribe aan zet en stream naar de chromecast? Of is juist het lokale verkeer over mijn standaard IP ook te traceren als ik bijvoorbeeld films stream?Belgar schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:14:
[...]
usecase. al je uitgaande verkeer encrypten, een enkel apparaat of een enkele applicatie.
lokaal netwerk bereik kun je eventueel aanpassen in de config file van je VPN. afhankelijk van of je een L3 (routed VPN) of een L2 (virtuele LAN adapter) aansluiting gebruikt. Bij een L3 zal al het verkeer bestemd voor onbekende niet-lokale adressen door de tunnel gaan. Bij L2 gaat al het verkeer door de tunnel en heb je effectief dus geen lokale aansluiting meer (en kun je dus idd niet meer naar je chromecast)
Ik heb zelf nord, vanwege de eenvoudige configs (met embedded keys e.d.), aanpasbaarheid en scripting mogelijkheden voor hun oplossing, maar dat is een heel andere usecase dan die jij hebt en geen ervaring met de andere providers
Dat is een mogelijkheid maar geen vereiste. Zo connect je nu ook niet toch? Als je een snelle top notch router hebt haal je 30-60mb/s (>1GHz processor). Je kunt ook je device laten connect, omdat laptops, telefoons e.d. een snellere processor hebben dan de gemiddelde router. Wil je dit toch, dan kun je een minipc kopen (bijvoorbeeld qotom) van een paar honderd euro.KerstmanSint schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 01:50:
[list=2]
• Moet je een VPN op je router installeren?
Het voordeel hiervan is, dat alles wat aan je netwerk verbindt, meteen over een vpn gaat.Ik vernam voor het lezen van dit topic dat je enkel de VPN app download op je Mac / PC / iPhone / Android en that's it. Het werkt, je IP is verborgen. Maar ik lees ook dingen dat je een VPN moet installeren op je router? Waarom?
Ik vermoed van wel, maar ik weet niet precies hoe een chromecast werkt. Zover ik weet regelt deze de videostream en is je laptop/tv slechts degene die vertelt aan de chromecast waar hij heen moet.Stel ik gebruik popcorn time op me laptop en stream het via een Chromecast naar de TV. Zou de app op me laptop niet ervoor zorgen dat ik verborgen ben?
Bij de npo-app, als ik de chromecastfunctie gebruik en ik zet mijn telefoon uit (na het begin van de stream). Gaat ie ook verder. Hoe dat met popcorn time gaat, weet ik niet, dat gebruik in niet.
Neem trails, test en vergelijk.edit:
Ik lees dus ook dat als je je laptop met een VPN verbind je geen verbinding meer met je chrome cast kunt maken. Wat vreemd is aangezien dat met de gratis 10GB van Windscribe wel gewoon nog lukt? En ik gok dat ik een VPN hoogstwaarschijnlijk niet op me Tele2 router kan installeren?[/li][/list]
[...]
- Ik zat te kijken naar Windscribe, NordVPN en GooseVPN. Iemand enige voorkeur voor één van de drie of wellicht een andere en waarom?
Zoek, en post ze hier
- Zijn er op dit moment nog leuke deals voor een goede VPN service? Zoals de eerder genoemde 40% korting op de Windscribe lifetime subscription: https://www.spydeals.nl/s...-voor-1955-dmv-code-50487
Hoi!
Zolang je niets geks doet in je router is prive verkeer gewoon prive. Als je totale privacy wil moet je rekening houden met lekken van DNS en andere zaken, als je alleen je IP wil verbergen voor torrents e.d. dan is dat niet direct een probleem.
...Als het maar werkt
Wat voor geks wil je in je router doen? Wat bedoel je? Aan de binnenkant van de router (hardware) of firmware? Ik snap je opmerking niet.Belgar schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:35:
Zolang je niets geks doet in je router
Als je een vpn kunt instellen, dan kun je ook dns leaks voorkomen.is prive verkeer gewoon prive. Als je totale privacy wil moet je rekening houden met lekken van DNS en andere zaken
, als je alleen je IP wil verbergen voor torrents e.d. dan is dat niet direct een probleem.
Hoi!
Als je een routed VPN hebt en niet goed oppast en je router als dns proxy hebt, gaan je DNS queries via je router als gewone queries naar je gekozen DNS provider. Met je echte IP dus.Als je een vpn kunt instellen, dan kun je ook dns leaks voorkomen.
Uiteraard is dat te voorkomen, maar ik vind het te makkelijk om te stellen dat als je kan dubbelklikken op een icoontje van een app van een VPN provider dat je dit soort dingen automatisch begrijpt.
...Als het maar werkt
Met de gemiddelde tutorial wordt hier aandacht aan gegeven, is mijn ervaring. Maar inderdaad, wel iets om even te checken.Belgar schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:30:
[...]
Als je een routed VPN hebt en niet goed oppast en je router als dns proxy hebt, gaan je DNS queries via je router als gewone queries naar je gekozen DNS provider. Met je echte IP dus.
Uiteraard is dat te voorkomen, maar ik vind het te makkelijk om te stellen dat als je kan dubbelklikken op een icoontje van een app van een VPN provider dat je dit soort dingen automatisch begrijpt.
Hoi!
Ik heb dus een tutorial gevolgd om het werkend te krijgen op m`n pfsense bak. Ik zie op het hoofdscherm wel de dns van de provider staan maar dat zal klopppen want die krijgt ie via de dhcp van de modem ook binnen. Modem staat niet in bridge. Achter pfsense hangt een router als dhcpforwarder en als ik op mijn clients een site als ipleak bezoek dan staat daar dus alleen de dns van de vpn bij. Verder alles in orde volgens die site. Had ik daar gezien als er een dnsproxy aan staat?
Van 80 mbps naar 500 mbps gegaan maar dat vind Windscribe toch niet zo leuk. 
Haalde met 80 mbps nog 70+ maar met 500mbps 80-90 tops. Niet dat ik verwacht 420-475 te halen natuurlijk maar dat valt wel iets tegen, morgenmiddag na werk nog ff testen.
Wilde ff kijken naar andere opties; ExpressVPN/airvpn/nordvpn ff triallen. Nog andere aan te raden?
(privacy/security, wat torrents met gebruik van Netflix)
Ps. als je Netflix wilt gebruiken met een VPN moet je altijd een VPN hebben die het support? Ook al is het eigen regio?
edit: 150-170 mbps max bij NordVPN trial. Hoger als bij Windscribe maar valt me toch iets tegen, ze zeggen zelf ergens (niet dat het altijd geld) dat je op 30% verlies moet rekenen met nabije servers. Dan zou 250-300+ toch te halen moeten zijn.
Haalde met 80 mbps nog 70+ maar met 500mbps 80-90 tops. Niet dat ik verwacht 420-475 te halen natuurlijk maar dat valt wel iets tegen, morgenmiddag na werk nog ff testen.
Wilde ff kijken naar andere opties; ExpressVPN/airvpn/nordvpn ff triallen. Nog andere aan te raden?
Ps. als je Netflix wilt gebruiken met een VPN moet je altijd een VPN hebben die het support? Ook al is het eigen regio?
edit: 150-170 mbps max bij NordVPN trial. Hoger als bij Windscribe maar valt me toch iets tegen, ze zeggen zelf ergens (niet dat het altijd geld) dat je op 30% verlies moet rekenen met nabije servers. Dan zou 250-300+ toch te halen moeten zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door The Chosen One op 14-03-2018 19:01 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ja. Bijvoorbeeld Airvpn valt dan dus voor jou al af omdat zij geen netflix support hebbenThe Chosen One schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:34:
Van 80 mbps naar 500 mbps gegaan maar dat vind Windscribe toch niet zo leuk.
Hoi!
Ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden van een (betaalde) VPN. Nu kwamen daarbij een aantal vragen bij mij op:
- Op termijn zou het handig zijn als ik (een deel van) mijn thuisnetwerk via het VPN zou kunnen laten werken. Ik zou dan bijvoorbeeld een Linux server in het netwerk kunnen verbinden met het VPN via een OpenVPN client. Echter vraag ik mij nu af of dit nu een veilige oplossing is richting de rest van het netwerk? Zou je dan niet een firewall tussen de VPN client en de rest van het netwerk moeten plaatsen?
Dit, omdat je bij een VPN eigenlijk één netwerk creëert, waar mijn server dus onderdeel van wordt. Misschien is het een gekke gedachte (ik heb niet heel veel kennis van netwerken), maar hebben de andere deelnemers op het VPN dan geen toegang tot mijn server, of zelfs netwerk? - Ik lees dat sommige VPN providers geen Netflix ondersteuning bieden. Wat houdt dit in? Is het niet mogelijk om Netflix te kijken via die VPN providers? Wat moeten zij extra doen om Netflix te ondersteunen?
Gebruik al jaren Express VPN werkt prima en geen log gedoe
Better to burn out, than fade away
Ok,
Ik heb inmiddels een kant en klare pfsense bak gekocht en Nordvpn geïnstalleerd. De snelheid is perfect: 180mbps met mijn 200mbps verbinding!
Wát ik nu wil proberen is 'load balancing' toe te passen met Nordvpn. Dat wil zeggen dat ik meerdere verbindingen met Nordvpn heb. Het verkeer wordt dan verdeeld over meerdere VPN verbindingen als fail safe en server load verdeling.
Heeft iemand hier ervaring mee met pfsense ivm met Nordvpn?
Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit.
Ik kan geen specifieke tutorial vinden voor Nordvpn. De beschikbare tuts zijn niet geschikt voor Nordvpn.
Ik heb inmiddels een kant en klare pfsense bak gekocht en Nordvpn geïnstalleerd. De snelheid is perfect: 180mbps met mijn 200mbps verbinding!
Wát ik nu wil proberen is 'load balancing' toe te passen met Nordvpn. Dat wil zeggen dat ik meerdere verbindingen met Nordvpn heb. Het verkeer wordt dan verdeeld over meerdere VPN verbindingen als fail safe en server load verdeling.
Heeft iemand hier ervaring mee met pfsense ivm met Nordvpn?
Ik kan geen specifieke tutorial vinden voor Nordvpn. De beschikbare tuts zijn niet geschikt voor Nordvpn.
[ Voor 7% gewijzigd door Boomster op 21-03-2018 20:52 ]
Welke hardware zit er in?Boomster schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:36:
Ok,
Ik heb inmiddels een kant en klare pfsense bak gekocht en Nordvpn geïnstalleerd. De snelheid isb perfect: 180mbps met mijn 200mbps verbinding!
Wát ik nu wil proberen is 'lord balancing' toe te passen met Nordvpn. Dat wil zeggen dat ik meerdere verbindingen met Nordvpn heb. Het verkeer wordt dan verdeeld over meerdere VPN verbindingen als fall safe en server load.
Heeft iemand hier ervaring mee met pfsense?
Ik kan geen specifieke tutorial vinden voor Nordvpn.
Mijn qotom is ook onderweg en ben benieuwd naar het antwoord op je vraag.
Je kunt via de meeste vpns geen netflix kijken. Netflix blokkeert ipadressen ben VPN providers.reynard80 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:21:
Ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden van een (betaalde) VPN. Nu kwamen daarbij een aantal vragen bij mij op:
• Ik lees dat sommige VPN providers geen Netflix ondersteuning bieden. Wat houdt dit in? Is het niet mogelijk om Netflix te kijkenhttps:// via die VPN providers? Wat moeten zij extra doen om Netflix te ondersteunen?
[/list]
Ik denk dat vpns met active netflix support het verkeer retouren zodat het via een ander ipadres gaat.
[ Voor 31% gewijzigd door EWK op 21-03-2018 21:02 ]
Hoi!
Zojuist een abonnement bij NordVPN afgesloten. Ik heb niets te verbergen, doe geen vreemde dingen (online en offline) maar zit toch in mijn maag met de sleepwet en de mogelijke gevolgen in de toekomst. Helaas en pijnlijk te moeten constateren dat ik nu de volgende maatregelen heb genomen:
Adblocker
Noscript
privacybadger
NordVPN
Niet omdat ik ban ben om gehackt te worden, maar bang om mijn privacy verder te verliezen door het huidige overheidsbeleid. Nooit gedacht dat ik dat in Nederland ooit zou zeggen.
Na dagen speuren blijf ik met betrekking tot de VPN toch met een paar vragen zitten:
- Is de VPN ook veilig om vanaf mijn iPhone (dmv apps) of Mac aan het internetbankieren ben of mijn Digid gebruik? Ik bedoel, theoretisch kan NordVPN dit zien of begrijp ik het nu verkeerd?
- Indien ik via NordVPN een server in Nederland gebruik, en deze zou getapt worden, kan de overheid dan alsnog mijn surfgedrag zien? Ik bedoel, een dergelijke tap op een server op NL grondgebied staat los van het No logging policy, omdat met een tap de data live kan worden opgepikt? Of zou men allemaal encrypted data tappen en daar niets mee kunnen?
- op een iphone is in geval van NordVPN alleen IKEv2/IPsec te gebruiken, is dit inderdaad minder veilig dan OpenVPN?
Adblocker
Noscript
privacybadger
NordVPN
Niet omdat ik ban ben om gehackt te worden, maar bang om mijn privacy verder te verliezen door het huidige overheidsbeleid. Nooit gedacht dat ik dat in Nederland ooit zou zeggen.
Na dagen speuren blijf ik met betrekking tot de VPN toch met een paar vragen zitten:
- Is de VPN ook veilig om vanaf mijn iPhone (dmv apps) of Mac aan het internetbankieren ben of mijn Digid gebruik? Ik bedoel, theoretisch kan NordVPN dit zien of begrijp ik het nu verkeerd?
- Indien ik via NordVPN een server in Nederland gebruik, en deze zou getapt worden, kan de overheid dan alsnog mijn surfgedrag zien? Ik bedoel, een dergelijke tap op een server op NL grondgebied staat los van het No logging policy, omdat met een tap de data live kan worden opgepikt? Of zou men allemaal encrypted data tappen en daar niets mee kunnen?
- op een iphone is in geval van NordVPN alleen IKEv2/IPsec te gebruiken, is dit inderdaad minder veilig dan OpenVPN?
NordVPN moet je niet nemen vanwege je privacy. Daar zijn betere VPN-providers voor.
In Principe moet je ervan uitgaan dat elk verkeer kan worden meegekeken door een overheid.
Bij NordVPN is dat lig de NSA want NordVPN is Panama en dat land is het trutje van de VS.
Prima voor torrent of dat soort verkeer want daarin is een inlichtingendienst nou niet echt geïnteresseerd.
Wil je privacy zul je via Tor moeten gaan internetten evt. over een vpn. (En dan via een Tails OS vanaf USB-stick oid.
Dan niet meteen inloggen in je google/bol.com/facebook/whatever account want dan is je privacy alsnog weg.
In Principe moet je ervan uitgaan dat elk verkeer kan worden meegekeken door een overheid.
Bij NordVPN is dat lig de NSA want NordVPN is Panama en dat land is het trutje van de VS.
Prima voor torrent of dat soort verkeer want daarin is een inlichtingendienst nou niet echt geïnteresseerd.
Wil je privacy zul je via Tor moeten gaan internetten evt. over een vpn. (En dan via een Tails OS vanaf USB-stick oid.
Dan niet meteen inloggen in je google/bol.com/facebook/whatever account want dan is je privacy alsnog weg.
[ Voor 11% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 21-03-2018 21:43 ]
Dank voor je reactie. Tor ziet er goed uit maar bijvoorbeeld niet op mijn iPhone te gebruiken.Gelukkig heb ik eerst een maand abonnement genomen om wat te testen. Is bijvoorbeeld ExpressVPN dan geschikter qua privacy?
Ik heb dit bakkie:EWK schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:53:
[...]
Welke hardware zit er in?
Mijn qotom is ook onderweg en ben benieuwd naar het antwoord op je vraag.
http://www.lannerinc.com/...esktop-appliances/fw-7525
Érg leuk spelen met pfsense, nu nog mijn wensen in zien te vullen. Het lukt mij wel om drie vpn verbindingen op te zetten maar 'load balancing' werkt nog niet. Op één of andere manier loopt alles via één vpn-verbinding en niet over alle drie verdeeld. dit zou toch wel de bedoeling moeten zijn.
Ik heb de volgende tut gebruikt:
https://nguvu.org/pfsense/pfsense-multi-vpn-wan/
In de topicstart zie je onder andere deze link :fendt schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:45:
Dank voor je reactie. Tor ziet er goed uit maar bijvoorbeeld niet op mijn iPhone te gebruiken.Gelukkig heb ik eerst een maand abonnement genomen om wat te testen. Is bijvoorbeeld ExpressVPN dan geschikter qua privacy?
https://thatoneprivacysite.net/
Hier kun je ze vergelijken op basis van privacy.
Hoi!
Leuk, na een dagje tweakes, testen, testen, testen, is het gelukt om 5 vpn verbindingen met nordvpn te laten 'balancen' met pfsense. Ik zi tnu op 192 mbps met een 200 mbps lijntje!! AES-Ni activatedBoomster schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:28:
[...]
Ik heb dit bakkie:
http://www.lannerinc.com/...esktop-appliances/fw-7525
Érg leuk spelen met pfsense, nu nog mijn wensen in zien te vullen. Het lukt mij wel om drie vpn verbindingen op te zetten maar 'load balancing' werkt nog niet. Op één of andere manier loopt alles via één vpn-verbinding en niet over alle drie verdeeld. dit zou toch wel de bedoeling moeten zijn.
Ik heb de volgende tut gebruikt:
https://nguvu.org/pfsense/pfsense-multi-vpn-wan/
Echt gaaf dat load balancen..
Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Wel via die tut?Boomster schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:21:
[...]
Leuk, na een dagje tweakes, testen, testen, testen, is het gelukt om 5 vpn verbindingen met nordvpn te laten 'balancen' met pfsense. Ik zi tnu op 192 mbps met een 200 mbps lijntje!! AES-Ni activated
Echt gaaf dat load balancen..
![]()
![]()
* EWK 's bak ligt op Schiphol en komt vandaag naar zijn nieuwe eigenaar, dus heb wat te doen dit weekend
[ Voor 12% gewijzigd door EWK op 23-03-2018 08:15 ]
Hoi!
Voor een groot deel wel, ik heb aardig wat veranderd en ineens werkte hed, gauw de config gebackupt!EWK schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:12:
[...]
Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Wel via die tut?
* EWK 's bak ligt op Schiphol en komt vandaag naar zijn nieuwe eigenaar, dus heb wat te doen dit weekend![]()
Ik denk dat je aan de hand van de tut er wel uitkomt, mocht dat niet zo zijn: PM me even.
Op pepper zie ik nu een aanbieding voor Windscribe en voor GooseVPN. Ik geloof niet dat er qua features en snelheid heel veel verschil tussen zit? En GooseVPN komt uit Nederland terwijl Windscribe Canadees is. Zou GooseVPN daarom veiliger zijn?
Wat bedoel je met veiliger? Als je je zorgen maakt qua privacy, kun je ze beter even vergelijk via thatoneprivacysite.netMr_gadget schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:42:
Op pepper zie ik nu een aanbieding voor Windscribe en voor GooseVPN. Ik geloof niet dat er qua features en snelheid heel veel verschil tussen zit? En GooseVPN komt uit Nederland terwijl Windscribe Canadees is. Zou GooseVPN daarom veiliger zijn?
Hoi!
Sinds wanneer dat dan? want hij word bij thatoneprivacy altijd goed aangeschreven....ReVolpe schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:41:
NordVPN moet je niet nemen vanwege je privacy. Daar zijn betere VPN-providers voor.

Anyhoes.... Ik heb nu een 200tal replies gelezen, en sommigen van jullie zeggen dat je die Arris ellende van Ziggo kan doorrouteren, maar bij mij als ik in advanced mode zit bij admin kan ik niks behalve een overzichtje krijgen, ik geen dns of wat dan ook instellen, hij heeft uberhaubt geen WAN/bridge optie.... (misschien is dit al 10x langsgekomen, maar ik kan het niet vinden, voor een Arris dan toch).
Dus iemand dan toch een idee hoe ik secuur kan zijn? (Behalve hem per ongeluk laten vallen en een ander type eisen
(heb NordVPN unlimited btw, en heb dus op mijn laptop maar direct de dns op de dichtsbijzijnde OVPN server gezet en dat werkt prima, (-20% DL

@ReVolpe nouja, iig een stuk minder zichtbaar als zonder, en ik doe geen dingen waar de NSA geinteresseerd in zou zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door zion op 26-03-2018 15:44 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Formeel doet Panama nergens aan mee inderdaad en daarom scoort die groen.zion schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:55:
[...]
Sinds wanneer dat dan? want hij word bij thatoneprivacy altijd goed aangeschreven....
[afbeelding]
In de praktijk doet Panama precies wat de VS wil. Zeker sinds de invasie van de VS in '89. Waarbij Noriega is afgezet en er een bevriende regering is geïnstalleerd.
Dat soort aluhoedje gedoe kan je voor elk land opgooien op de een op andere manier met elk land or regering of groep etc.
Ik zou dat niet zo af willen doen als aluhoedje geneuzel. Net of die tabel op thatoneprivacy die telkens aangehaald wordt zaligmakend is. Die kerel heeft veel tijd gestoken om de verschillende specs (op papier) te vergelijken, thats all. Om dat dan als absolute waarheid aan te nemen gaat mij wat ver.
Sinds het Facebook-schandaaltje ben ik mij bewuster van de privacy welke op internet vrij makkelijk te achterhalen is. Daarom ben ik eens gaan kijken naar VPN.
Ik surf, mail, Spotify, Netflix en Videoland, YouTube en andere standaardzaken. Ik vraag mij af of VPN iets toevoegt in deze. Iemand tips?
Ik surf, mail, Spotify, Netflix en Videoland, YouTube en andere standaardzaken. Ik vraag mij af of VPN iets toevoegt in deze. Iemand tips?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Anoniem: 37691
@THE_BASE een VPN voegt b.v. alleen iets toe als je b.v. gebruik maakt van openbare wifi netwerken met b.v. een laptop. Als het een workstation thuis betreft, dan wat minder.
Ik heb een VPN (OpenVPN, zelf gehost op een VPS) om netwerk-technische redenen: Zodat ik altijd al mijn apparatuur kan bereiken (b.v. achter NAT, zonder port forwards). En zodat ik veilig ben op openbaar wifi.
Er zijn zoveel mogelijkheden wat een VPN voor je kan doen. Leer eerst hoe netwerken functioneren (OSI model, routing tussen interfaces/vlans en firewalls). Een VPN is vervolgens gewoon een interface en de rest kan je abstract wegdenken.
Ik prefereer Shorewall op Debian als routers.
Ik heb een VPN (OpenVPN, zelf gehost op een VPS) om netwerk-technische redenen: Zodat ik altijd al mijn apparatuur kan bereiken (b.v. achter NAT, zonder port forwards). En zodat ik veilig ben op openbaar wifi.
Er zijn zoveel mogelijkheden wat een VPN voor je kan doen. Leer eerst hoe netwerken functioneren (OSI model, routing tussen interfaces/vlans en firewalls). Een VPN is vervolgens gewoon een interface en de rest kan je abstract wegdenken.
Oké, dus voor het 'niet gevolgd worden op internet'-gevoel hoef ik het niet te doen? Ik heb absoluut weinig tot niets te verbergen, maar het zou me een beter gevoel geven als ik minder te volgen ben online.Anoniem: 37691 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:15:
@THE_BASE een VPN voegt b.v. alleen iets toe als je b.v. gebruik maakt van openbare wifi netwerken met b.v. een laptop. Als het een workstation thuis betreft, dan wat minder.
Incognito is ook een optie.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Wat je doet op zich wel, je bent alleen niet onvindbaar zeg maar. Maar als je geen drugshandel doet of journalist bent in Turkije/China is dat niet zo belangrijk voor de meesten.
Incognito / Private Window lekt nogsteeds het verkeer. Maar voorkomt wel cookie tracking.THE_BASE schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:18:
[...]
Oké, dus voor het 'niet gevolgd worden op internet'-gevoel hoef ik het niet te doen? Ik heb absoluut weinig tot niets te verbergen, maar het zou me een beter gevoel geven als ik minder te volgen ben online.
Incognito is ook een optie.
Of je nou een VPN-IP of ISP-IP lekt naar een page... dat maakt niet zoveel uit in tracking opzicht.
NoScript / Adblock Plus / RequestPolicy heeft meer zin. Al die Facebook / Twitter icoontjes lekken de page die je bekijkt (referrer en/of custom-js-tricks). Soms zie ik websites met 40+ domeinen aan 3rd party rommel. Daar gaat je privacy!
Host thuis OpenVPN of huur er een VPS voor. Zodat je veilig van andermans (wifi of wired) netwerk gebruik kan maken. Leer hoe netwerken werken. Gaandeweg leer je ook meer over de (privacy) risico's (en wat je waarom over een VPN wil).
Goeden,
net begonnen om wat met een VPN te gaan doen maar ik snap dit niet:
Ik gebruik tethering van mijn telefoon. Op de telefoon heb ik Windscribe geïnstalleerd en mijn thuisPC maakt dus verbinding via tethering met de telefoon.
Maar......welke server ik ook kies in Windscribe en of Windscribe nou aan staat of uit staat, als ik op de PC met myip.nl kijk naar het ip adres dan is dat continue hetzelfde....
Ik dacht toch dat juist als het aanstaat je een ander ip adres zou moeten krijgen ivm de traceerbaarheid??
(ook met speedtest zie ik steeds het zelfde ip adres alleen de snelheid wordt soms dramatisch minder, daar zie ik wel een verschil van de gekozen server)
Ik gebruik tethering van mijn telefoon. Op de telefoon heb ik Windscribe geïnstalleerd en mijn thuisPC maakt dus verbinding via tethering met de telefoon.
Maar......welke server ik ook kies in Windscribe en of Windscribe nou aan staat of uit staat, als ik op de PC met myip.nl kijk naar het ip adres dan is dat continue hetzelfde....
Ik dacht toch dat juist als het aanstaat je een ander ip adres zou moeten krijgen ivm de traceerbaarheid??
(ook met speedtest zie ik steeds het zelfde ip adres alleen de snelheid wordt soms dramatisch minder, daar zie ik wel een verschil van de gekozen server)
[ Voor 12% gewijzigd door Joppnl op 30-03-2018 21:33 ]
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met SlickVPN?
Ik heb nu nog Private Internet Access maar deze verloopt over een paar dagen. Dus ik ben op zoek naar een goed(koop) alternatief. Nu zie ik wel eens een deal voor nieuwsgroepen incl. vpn voorbijkomen, vaak in combinatie met SlickVPN. Ik weet niet of die aanbiedingen nog steeds gelden, maar dan zou je voor nieuwsgroepen onbeperkt + SlickVPN 40 dollar per jaar betalen. (NewsDemon en NewsgroupDirect hebben o.a. een combi met SlickVPN erbij)
Ik heb nu nog Private Internet Access maar deze verloopt over een paar dagen. Dus ik ben op zoek naar een goed(koop) alternatief. Nu zie ik wel eens een deal voor nieuwsgroepen incl. vpn voorbijkomen, vaak in combinatie met SlickVPN. Ik weet niet of die aanbiedingen nog steeds gelden, maar dan zou je voor nieuwsgroepen onbeperkt + SlickVPN 40 dollar per jaar betalen. (NewsDemon en NewsgroupDirect hebben o.a. een combi met SlickVPN erbij)
Áls de VPN aanstaat op de telefoon: wat is dan je locatie via mylocation.org?Joppnl schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:32:
Goeden,
Wát geeft hij als de VPN uitstaat?
Ben je er zeker van dat alle andere verbindingen van de pc uitstaan?
via die site het 2 maal geprobeerd: met windscribe uit zit ik in de buurt van Wierden (zit ik niet maar goed) en met windscribe aan op server in de States zit ik in .... Wierden.Boomster schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:46:
[...]
Áls de VPN aanstaat op de telefoon: wat is dan je locatie via mylocation.org?
Wát geeft hij als de VPN uitstaat?
Ben je er zeker van dat alle andere verbindingen van de pc uitstaan?
Aaah...nu dit:
via de PC (die dus 'getethered' is met de telefoon) zit ik dus 2*in Wierden maar:
als ik mylocation draai op de telefoon zelf dan zit ik met Windscribe aan WEL in de USA en zonder weer in Wierden.....
Hoe moet ik dit nu zien? Is toch gek...
En kan ik iets aan de instellingen van mijn PC veranderen zodat ik ook via de PC de 2 verschillen zie?
Thnks!
Als je via android werkt weet ik dat de ge-thererde verbinding altijd de uitgaande verbinding van je telefoon blijft (dus ip van de provider) De wisselende snelheden zijn niet te verklaren. Maar als je op deze manier wilt werken zul je óf ingewikkelde firewall regels moeten gaan maken op een ge-rootte telefoon, of vpn op je computer opzetten.Joppnl schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:32:
Goeden,
Aaah..dat verklaart een hoop.cctl01 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:20:
[...]
Als je via android werkt weet ik dat de ge-thererde verbinding altijd de uitgaande verbinding van je telefoon blijft (dus ip van de provider) De wisselende snelheden zijn niet te verklaren. Maar als je op deze manier wilt werken zul je óf ingewikkelde firewall regels moeten gaan maken op een ge-rootte telefoon, of vpn op je computer opzetten.
Nou...rooten ga ik niet aan beginnen maar ik zal eens kijken of ik iets kan vinden van een vpn direct op de pc.
Bedankt!
Gewoon op de site van Windscribe het programma downloaden wat je nodig hebt, installeren en gaan met die banaan.
Top...net gedaan en inderdaad...nu met mylocation volgt ie keurig de server. Thnks!
Ik vind het bijzonder lastig om de "juiste" VPN dienst te kiezen.
Heb al enkele maanden genomen bij Mullvad, werkt op zich goed eens verbonden maar geeft sinds omschakeling ISP (zit nu bij Orange BE) vaak connectieissues.
Werkt tevens niet op mijn smartphone, niet ondersteund model... Dus toch maar uitgekeken naar iets anders.
Ik wil een dienst die mijn privacy serieus neemt (activisme op dat vlak is een mooie plus) maar toch snel genoeg is om streaming toe te staan.
Torrenting en TOR over VPN moet ook kunnen, split tunneling is tevens een "nice to have".
Het is allemaal maar lastig te combineren blijkbaar.
Ben nu bij ExpressVPN uitgekomen, misschien dat ik me daar eens aan waag...
Heb al enkele maanden genomen bij Mullvad, werkt op zich goed eens verbonden maar geeft sinds omschakeling ISP (zit nu bij Orange BE) vaak connectieissues.
Werkt tevens niet op mijn smartphone, niet ondersteund model... Dus toch maar uitgekeken naar iets anders.
Ik wil een dienst die mijn privacy serieus neemt (activisme op dat vlak is een mooie plus) maar toch snel genoeg is om streaming toe te staan.
Torrenting en TOR over VPN moet ook kunnen, split tunneling is tevens een "nice to have".
Het is allemaal maar lastig te combineren blijkbaar.
Ben nu bij ExpressVPN uitgekomen, misschien dat ik me daar eens aan waag...
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Hallo KingOfDos,Anoniem: 37691 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:15:
@THE_BASE
Waarom op een VPS en niet direct in je eigen netwerk (dmv router,nas,pi etc)? Heb je toevallig een leuk artikel waar ik hierover iets kan leren? Ik ben bekend met het principe VPN en VPS maar voor mijn gevoel moet er dan vanuit jou thuisnetwerk alsnog een tunnel naar je VPS?
Of gebruik je juist 1 centrale plek, de VPS, om vanuit meerdere plekken zoals extern of andere netwerken toegang te krijgen tot een of meerdere netwerken?
Een VPS blijft online zodra mijn (thuis) ISP offline gaat. Ik heb 4 VPS-en in verschillende datacenters. En dan 4 VPN's vanaf mijn laptop naar het internet.CollisionNL schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:49:
Waarom op een VPS en niet direct in je eigen netwerk (dmv router,nas,pi etc)?
Het beste artikel wat ik ken is de OpenVPN howto. Het helpt als je standaard routing / segmenting (vlan) begrijpt.Heb je toevallig een leuk artikel waar ik hierover iets kan leren? Ik ben bekend met het principe VPN en VPS maar voor mijn gevoel moet er dan vanuit jou thuisnetwerk alsnog een tunnel naar je VPS?
Ieder apparaat maakt een (4 tal) VPN's naar mijn VPS servers. B.v. mijn Raspberry Pi met GPS receiver, deze maakt 4 VPN verbindingen naar mijn 4 "relay" VPS-en. Als ik hem wil pingen, zie beneden wat daar het resultaat van is.
De 4 VPS servers geven mij een centrale routing/firewall (NAT in de Cloud). Mijn thuis router heeft geen port forwardings nodig.Of gebruik je juist 1 centrale plek, de VPS, om vanuit meerdere plekken zoals extern of andere netwerken toegang te krijgen tot een of meerdere netwerken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $ mtr hardware1.kingofdos.net Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. vpn4.terminals.kingofdos.net 0.0% 17 10.5 10.5 10.0 11.3 0.0 2. hardware1.kingofdos.net 0.0% 17 21.1 21.9 21.1 24.0 0.5 $ ntpq -pn remote refid st t when poll reach delay offset jitter ============================================================================== *10.133.73.1 10.133.184.4 3 u 106 1024 377 10.516 1.224 1.202 +10.133.74.1 10.133.184.4 3 u 954 1024 377 13.301 0.239 0.533 +10.133.72.1 10.133.184.4 3 u 851 1024 377 12.770 0.519 0.634 +10.133.75.1 10.133.184.4 3 u 872 1024 377 9.914 0.567 1.143 |
Dit gaat dus vanaf mijn laptop naar de cloud (vpn4.*, met ECMP) en terug naar mijn thuisnetwerk (hardware1 is een NTP server in mijn LAN). Het kost dus ~21ms om een apparaat op het zelfde LAN segment te pingen.
Als je mijn thuisnetwerk scanned (vanaf het lan segment), dan zie je geen openstaande services. Deze zijn alleen bereikbaar vanaf binnen de VPN. Ieder apparaat moet zijn eigen VPN maken, behalve de VoIP ATA's, deze route ik door de VPN (eigen segment en wat routes in openvpn).
Ik kan zonder probleem servers (raspberry pi's, atom boards, etc) verplaatsen. Zodra ze geboot zijn komt de VPN up, en kan ik er weer bij. Zonder dat ik mensen hoef lastig te vallen voor port forwards of publieke IP-space.
Heeft iemand recente ervaring met de snelheden van NordVPN? Mijn PIA abbo loopt over een paar dagen af en bevalt op zich goed, maar ik neig er stiekem toe om Nord eens te proberen. In de meeste wat oudere reviews wordt over de snelheid geklaagd, maar volgens de meest recente zou dat sinds begin dit jaar geen probleem meer zijn. Ervaringen?
Wist je dat er een 3 dagen gratis trail is bij NordVPN?Bambufan schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:13:
Heeft iemand recente ervaring met de snelheden van NordVPN? Mijn PIA abbo loopt over een paar dagen af en bevalt op zich goed, maar ik neig er stiekem toe om Nord eens te proberen. In de meeste wat oudere reviews wordt over de snelheid geklaagd, maar volgens de meest recente zou dat sinds begin dit jaar geen probleem meer zijn. Ervaringen?
Hoi!
Dat weet ik, maar ik las op meerdere sites dat sommige aanbieders speciale trialservers hebben die ze bevoordelen tov hun normale servers waardoor de ervaringen daarmee lang niet altijd representatief zijn.EWK schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:23:
[...]
Wist je dat er een 3 dagen gratis trail is bij NordVPN?
https://free.nordvpn.com/Bambufan schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:31:
[...]
Dat weet ik, maar ik las op meerdere sites dat sommige aanbieders speciale trialservers hebben die ze bevoordelen tov hun normale servers waardoor de ervaringen daarmee lang niet altijd representatief zijn.
Volgens mij kun je dan gewoon met alle servers verbinding maken die je wilt om zo te testen. Maar ze zouden misschien een speciaal label aan je kunnen toevoegen zodat je wellicht meer snelheid krijgt, dat weet ik niet. Als lijkt me dat met hun no-log-policy vrij dubieus als ze dat zouden doen.
Hoi!
Ik verbind met NordVPN via mijn Synology NAS en haal de maximale snelheid die ik ook zonder VPN verbinding haal, namelijk 100Mbit download en 60Mbit upload. (KPN). Prima dus.Bambufan schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:13:
Tnx, ik gebruik mijn VPN ook voornamelijk voor mijn Synology en bij onbekend Wifi-gebruik en zIt ook met een 100Mb abbo bij de KPN. Dus even die drie dagen proberen en dan de knoop doorhakken.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:52:
[...]
Ik verbind met NordVPN via mijn Synology NAS en haal de maximale snelheid die ik ook zonder VPN verbinding haal, namelijk 100Mbit download en 60Mbit upload. (KPN). Prima dus.
Welke synology heb je?Bambufan schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:45:
[...]
Tnx, ik gebruik mijn VPN ook voornamelijk voor mijn Synology en bij onbekend Wifi-gebruik en zIt ook met een 100Mb abbo bij de KPN. Dus even die drie dagen proberen en dan de knoop doorhakken.
Hoi!
De 415play, maar ik ben inmiddels een zelfbouw projectje begonnen om de ideale NAS/media server voor mij te bouwen.
Dit topic is gesloten.