[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.063 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:02
@FreshMaker

Ja met torrents, gebruik qBittorrent, heb een port geforward en gechecked op de site van airvpn.

Ingevuld als port in de client, en upnp nat discovery uitgezet, en random port natuurlijk.
Verder DHT, PEX, en Local uit, hoewel met niet private trackers dat wel nodig is.

Op de airvpn site de latency en ping met de snelste route voor de server...

En het blijft inkakken....

Krijg ook soms dat de trackers niet kunnen "announcen" dat schiet ook niet echt op,
dit is als ik een server switch dan weer goed.

Ik doe wellicht toch wat fout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-04 12:00

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

IndoBoy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:42:
[...]

Ja, ik zat al te twijfelen. Zag de .sh file. Zou dit werken als ik het plaats op windows en dan gewoon connect met putty op het windows systeem?
Volgens mij kan dit niet met Putty.
Je kan .sh files volgens mij wel openen via Cygwin.

Edit: Ik vond dit ook nog voor je YouTube: How to run .sh files directly from Windows

[ Voor 16% gewijzigd door Joshoon op 05-01-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 15:17

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Joshoon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Volgens mij kan dit niet met Putty.
Je kan .sh files volgens mij wel openen via Cygwin.

Edit: Ik vond dit ook nog voor je YouTube: How to run .sh files directly from Windows
Top, bedankt. Jij draait zeker op je NAS?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

IndoBoy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Top, bedankt. Jij draait zeker op je NAS?
Ja, ook.
Ik heb de VPN op mijn Mac draaien met de NordVPN applicatie via KEv2 protocol, en op mijn Synology NAS via de OpenVPN protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:58:
@FreshMaker

Ja met torrents, gebruik qBittorrent, heb een port geforward en gechecked op de site van airvpn.

Ingevuld als port in de client, en upnp nat discovery uitgezet, en random port natuurlijk.
Verder DHT, PEX, en Local uit, hoewel met niet private trackers dat wel nodig is.

Op de airvpn site de latency en ping met de snelste route voor de server...

En het blijft inkakken....

Krijg ook soms dat de trackers niet kunnen "announcen" dat schiet ook niet echt op,
dit is als ik een server switch dan weer goed.

Ik doe wellicht toch wat fout :(
Ik heb hier bij verbinding ALLEEN TCP aan staan, als ik de andere erbij zet muTP, is het ook niet te doen

zie : https://vgy.me/ZGb5ze.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
FreshMaker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Ik heb hier bij verbinding ALLEEN TCP aan staan, als ik de andere erbij zet muTP, is het ook niet te doen

Ik denk dat de gouden tip was. THX !

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/jfc9dj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Goose heeft voor Windows PC een update voor zijn Connect software uitgebracht. Versie 3.1.9 (29).
Deze heeft geen mogelijkheid meer om individuele servers te connecten.
Alleen de mogelijkheid voor Media, P2P of Non-media/P2P. Goose kiest de beste uit, welke bij mij na een dslreport test zeer langzaam ging.

Ik ben teruggegaan naar de vorige versie, want ik wil graag zelf kiezen.
Wat is jullie ervaring met de nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Ik heb al een tijdje HoxxVPN geïnstalleerd maar ondervind regelmatig problemen. Zo werkt YouTube niet (goed) meer, valt de verbinding soms weg, etc. Meestal doet hij het wel, maar waar ligt dit aan? Moet ik een andere VPN gebruiken? Of heb ik iets niet goed ingesteld? Ik gebruik meestal een Nederlandse server of een van een omliggend land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39

13art

Moderator Mobile
Speedboot schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:50:
Cool. Is dit ook aan te passen voor een andere provider zoals Goose?
Joshoon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Als ik het script zo wat doorneem lijkt mij dit wel mogelijk.
Mits zij ook gewoon met ovpn files werken.
Dit gaat mij iets boven de pet hoe dit uit te voeren :? Als iemand dit voor elkaar weet te krijgen met Goose (die overigens ook openVPN ondersteunen) dan hoor ik graag de resultaten terug d:)b

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

l3art schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:05:
[...]

[...]

Dit gaat mij iets boven de pet hoe dit uit te voeren :? Als iemand dit voor elkaar weet te krijgen met Goose (die overigens ook openVPN ondersteunen) dan hoor ik graag de resultaten terug d:)b
Vraag mij af of je uberhaupt het script moet aanpassen of dat je ook gewoon de ovpn files in de default map kan knikkeren en gewoon het scriptje kan uitvoeren.
Zou iemand met Goose dan moeten testen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1025199

Hallo,
Ik heb een vraag over NordVPN. Ik ben niet echt thuis in dit soort dingen, dus hopelijk kan iemand mij (in niet al te moeilijke taal) verder helpen. Vandaag gekocht en geïnstalleerd. Eerst op mijn laptop, hier werkt het allemaal prima op. Daarna op mij iPhone 7. Maar daar is het niet werkend op te krijgen. De nordvpn app geeft aan verbonden te zijn, maar als ik op internet ga, kan ik niks openen, krijg constant de melding dat ik geen verbinding heb met internet. Vanavond 2 uur lang gechat met de klantenservice, maar het lijkt op geen enkele manier te werken.
Zij adviseerde eerst om verschillende servers in verschillende landen te proberen, dit zonder resultaat. Daarna moest ik het proberen met de OpenVPN app. Hierbij als resultaat dat ik wel verbinding heb, maar het is echt belachelijk traag. Dus ik kan alsnog (bijna) niks. Daarna moest ik ikev2 proberen. Geprobeerd, maar ook hiermee zonder resultaat. Daarna moest ik 2 DNS codes toevoegen bij mijn WiFi. Geen idee waarom precies, maar dit werkte ook niet. Dingen als app opnieuw installeren, telefoon herstarten etc allemaal al geprobeerd. Uiteindelijk maar gestopt met de chat, want ze kwamen niet echt meer met oplossingen. Nu kan ik het natuurlijk altijd nog opzeggen in de eerste 30 dagen, maar liever heb ik natuurlijk dat het gewoon gaan werken, aangezien nordvpn mij het meeste aansprak. Ik vraag me af of iemand dit probleem herkent? En/of eventueel een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 15:17

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Anoniem: 1025199 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:27:
Hallo,
Ik heb een vraag over NordVPN. Ik ben niet echt thuis in dit soort dingen, dus hopelijk kan iemand mij (in niet al te moeilijke taal) verder helpen. Vandaag gekocht en geïnstalleerd. Eerst op mijn laptop, hier werkt het allemaal prima op. Daarna op mij iPhone 7. Maar daar is het niet werkend op te krijgen. De nordvpn app geeft aan verbonden te zijn, maar als ik op internet ga, kan ik niks openen, krijg constant de melding dat ik geen verbinding heb met internet. Vanavond 2 uur lang gechat met de klantenservice, maar het lijkt op geen enkele manier te werken.
Zij adviseerde eerst om verschillende servers in verschillende landen te proberen, dit zonder resultaat. Daarna moest ik het proberen met de OpenVPN app. Hierbij als resultaat dat ik wel verbinding heb, maar het is echt belachelijk traag. Dus ik kan alsnog (bijna) niks. Daarna moest ik ikev2 proberen. Geprobeerd, maar ook hiermee zonder resultaat. Daarna moest ik 2 DNS codes toevoegen bij mijn WiFi. Geen idee waarom precies, maar dit werkte ook niet. Dingen als app opnieuw installeren, telefoon herstarten etc allemaal al geprobeerd. Uiteindelijk maar gestopt met de chat, want ze kwamen niet echt meer met oplossingen. Nu kan ik het natuurlijk altijd nog opzeggen in de eerste 30 dagen, maar liever heb ik natuurlijk dat het gewoon gaan werken, aangezien nordvpn mij het meeste aansprak. Ik vraag me af of iemand dit probleem herkent? En/of eventueel een oplossing heeft?
Je kunt proberen handmatig een VPN toe te voegen en daarmee een connectie maken. Heb ik ook gedaan in Windows, want met de software was de verbinding dramatisch. Enig nadeel is dat je dan elke keer met dezelfde VPN server verbindt. Je kunt eventueel ook meerdere VPN connecties opzetten en dan kiezen met welke een verbinding te maken, dan heb je toch nog verschillende servers om mee te verbinden.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 09:55
Voor wie Windscribe een jaar lang wil proberen, er staat in het centraal aanbiedingen topic een link voor een jaar lang WIndscribe met 60GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IndoBoy schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Je kunt proberen handmatig een VPN toe te voegen en daarmee een connectie maken. Heb ik ook gedaan in Windows, want met de software was de verbinding dramatisch. Enig nadeel is dat je dan elke keer met dezelfde VPN server verbindt. Je kunt eventueel ook meerdere VPN connecties opzetten en dan kiezen met welke een verbinding te maken, dan heb je toch nog verschillende servers om mee te verbinden.
Het is inmiddels gelukt om het via openVPN goed werkend te krijgen. Bedankt nog voor het antwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De knoop doorgehakt.. Mullvad it is..
Goede snelheden en qua privacy heb ik er een heel goed gevoel over. :)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels een paar dagen NordVPN aan het testen. Na verschillende manieren te hebben getest, werkt het via OpenVPN protocol perfect.
Ik heb alleen 1 ‘probleem’. Via mijn iPhone ben ik verbonden via OpenVPN, de verbinding is goed en stabiel. Als ik mijn iPhone ontgrendel, pakt ie 9 van de 10 keer vanzelf het VPN signaal weer op na een paar seconde. Maar af en toe gebeurt het niet en wordt de verbinding met de server verbroken, en moet ik deze dus opnieuw handmatig instellen, met als gevolg dat ik soms dus op internet zit zonder VPN, als ik dit niet op tijd opmerk. Is er een manier of instelling die dit kan voorkomen? Dus dat hij altijd vanzelf weer verbindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
l3art schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:06:
Netjes dat ze dat geven. Snelheid hier is prima wat mij betreft, maar nogmaals dat is wel server en protocol afhankelijk. Maar voor die 30 euro voor 5 jaar vind ik het prima om even uit te zoeken wat voor mij het beste werkt. Verder vertrouw ik er op dat ze de snelheid de komende tijd weten op te schroeven. Het is een vrij nieuw bedrijf en ik wil ze die kans wel geven.
Hoe kom jij op 30 euro voor 5 jaar als ik vragen mag? Dat klinkt wel heel aantrekkelijk namelijk! Het goedkoopste wat ik bij Goose VPN zie is € 3,29 per maand, bij een jaarcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ha, PIA heeft nu ook een Belgische server. Daar zat ik al even op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896883

Dick schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:26:
[...]

Hoe kom jij op 30 euro voor 5 jaar als ik vragen mag? Dat klinkt wel heel aantrekkelijk namelijk! Het goedkoopste wat ik bij Goose VPN zie is € 3,29 per maand, bij een jaarcontract.
Goose begint bij €2,99 per maand meen ik? Of reken je alleen het pakket zonder datalimiet? Voor dat Unlimited abonnement is de laagste prijs die ik heb gezien €3,49 per maand als je een kortingscode gebruikt. 30 euro voor 5 jaar lijkt me heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 896883 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:37:
[...]

Goose begint bij €2,99 per maand meen ik? Of reken je alleen het pakket zonder datalimiet? Voor dat Unlimited abonnement is de laagste prijs die ik heb gezien €3,49 per maand als je een kortingscode gebruikt. 30 euro voor 5 jaar lijkt me heel raar.
Dick schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:26:
[...]

Nee, is niet raar, heb hier zelfs eerder al een link geplaatst. Via Stacksocial is er vaak een aanbieding. Nu ook, 5 jaar voor 40usd. En misschien dat er ergens nog wel kortingscode voor extra korting te vinden is.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 15-01-2018 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Daar staan mooie deals op, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
sambalbaj schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:31:
Ha, PIA heeft nu ook een Belgische server. Daar zat ik al even op te wachten.
Was iig voor mij destijds een reden om over te stappen.
Niet dat ik het dagelijks gebruik, maar soms wel prettig voor sporza / nieuwsitems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik ben mij ook op VPN aan het oriënteren, maar het is moeilijk op een rij te houden als je deze draad door probeert te worstelen. Ik heb een Synology server, drie PC's en een router.
Het belangrijkste is dat de Synology NAS onder bescherming van VPN draait. Ook wil ik de VPN verbinding per apparaat kunnen uitschakelen. Kan ik ergens in deze daar of elders op het web een overzicht of stappenplan vinden welke keuze je dan het beste kunt maken? Is het aan te raden per apparaat een VPN verbinding/applicatie te installeren?
Kan zoiets ook op een Sony Smart TV waarop android draait (hierop heb ik kodi staan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 00:11
Na Torguard voor 2 maanden te hebben gehad heb ik nu via een aanbieding een jaar lang voor 19 euro. Bevalt goed! Heb de VPN ingesteld op OpenConnect. Via de juiste servers heb ik standaard minimaal 180/18 op mijn 200/20 lijntje van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitizm
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
l3art schreef op maandag 15 januari 2018 @ 06:32:
[...]

[...]

Nee, is niet raar, heb hier zelfs eerder al een link geplaatst. Via Stacksocial is er vaak een aanbieding. Nu ook, 5 jaar voor 40usd. En misschien dat er ergens nog wel kortingscode voor extra korting te vinden is.
heb je dan via stacksocial het 50GB abonnement lijkt me? of unlimited?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Limitizm schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:57:
[...]

heb je dan via stacksocial het 50GB abonnement lijkt me? of unlimited?
Unlimited. Via de link de link die ik gepost heb kan je toch niet kiezen voor 50gb? Alleen voor hoeveel jaar je een abo wil afsluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 18-01-2018 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1019817

Thanks for sharing this helpful data.

Het quoten van de hele OP is nergens voor nodig en dat heb ik dan ook weggeknipt. Daarnaast is de voertaal op Tweakers Nederlands, zou je dus in het Nederlands willen reageren?

[ Voor 198% gewijzigd door rens-br op 18-01-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 22:16

NVD

Ik heb mij de afgelopen tijd (goed) georiënteerd op het instellen van een VPN in mijn thuisnetwerk. Nu denk ik er grotendeels uit te zijn, maar zoek nog graag de bevestiging. Daarnaast heb ik nog één vraag over de set-up.

Als VPN-dienst wil ik ExpressVPN gaan afnemen, vanwege het gemak en beloofde snelheden (uit reviews). Dit laatste ga ik testen door een proefabonnement af te nemen en te installeren op mijn Synology NAS. Ik heb sinds kort glasvezel (100/100) en wil niet veel inleveren op deze snelheden.

Als de snelheid goed is, wil ik een router gaan gebruiken. Ik zit te denken om de Netgear R7000 aan te schaffen. Hierop kan de firmware worden geïnstalleerd van ExpressVPN. Mijn vraag hierover is als volgt. Ik kan de NLE router (Experia box) niet in bridge modus zetten. Kan ik dan de router wel vervangen? Als ExpressVPN bevalt, wil ik het gehele thuisnetwerk gebruik laten maken van de VPN dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
NVD schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:39:
Ik heb mij de afgelopen tijd (goed) georiënteerd op het instellen van een VPN in mijn thuisnetwerk. Nu denk ik er grotendeels uit te zijn, maar zoek nog graag de bevestiging. Daarnaast heb ik nog één vraag over de set-up.

Als VPN-dienst wil ik ExpressVPN gaan afnemen, vanwege het gemak en beloofde snelheden (uit reviews). Dit laatste ga ik testen door een proefabonnement af te nemen en te installeren op mijn Synology NAS. Ik heb sinds kort glasvezel (100/100) en wil niet veel inleveren op deze snelheden.

Als de snelheid goed is, wil ik een router gaan gebruiken. Ik zit te denken om de Netgear R7000 aan te schaffen. Hierop kan de firmware worden geïnstalleerd van ExpressVPN. Mijn vraag hierover is als volgt. Ik kan de NLE router (Experia box) niet in bridge modus zetten. Kan ik dan de router wel vervangen? Als ExpressVPN bevalt, wil ik het gehele thuisnetwerk gebruik laten maken van de VPN dienst.
Wellicht ben je beter uit met het vervangen van de experia box door
een asus router geflashed met merlin.

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Voor Tweakers die naast privacy ook hun portomonnee belangrijk vinden.

Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse3.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.MqvnN49bIV6xpVwAnodnDQAAAA%26pid%3D15.1&f=1

Windscribe.nl heeft nu een "91%" kortingsactie op hun VPN.
1 jaar VPN voor $10 / €8,-
Dat is €0,66 per maand.
Voordelen van Windscribe Pro
  • Geen Logs
  • Geen datalimiet
  • Geen persoonlijke gegevens bij registratie
  • Onbeperkt aantal apparaten (delen met familie/buren kan)
  • Werkt met Open-VPN & Strongswan IKEv2
  • Werkt met torrents.
  • windflix Netflix US ondersteuning (januari 2018)
  • Canadees
  • prima snelheid
  • Komt goed uit de reviews
  • DNS/ IPv6 /WebRTC -leak proof
Wat ik wel fijn vind aan windscribe is dat ze ook bijna alle soorten apparaten en platforms ondersteunen. Windows/mac/Linux,
  • Chrome/FF/Opera,
  • Android/ios/Windows Mobile
  • Kodi/Nvidea Shield/Amazon stick
  • Dd-wrt/tomato/asus
  • Synolgy/Qnap
  • Utorrent/Deluge/qBittorrent/vuze
Ook via stacksocial is het nu scherp in de aanbieding bij een contract van 5 jaar. Heb er zelf prima ervaringen mee. De kwaliteit van service is redelijk vergelijkbaar met Nordvpn. Een aantal windscribe servers zijn trager dan Nord, de snellere van windscribe zijn sneller dan Nordvpn.

[ Voor 6% gewijzigd door 3x3 op 19-01-2018 09:11 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Net om te testen maar eens een jaar afgesloten met bovenstaande actie.
De snelheid val me echter nog wel wat tegen.
Ik heb een 175 Mbps verbinding, en tot nu toe lijk ik alleen met de BE server hier in de buurt te komen (160). maar met de NL en US servers haal ik maar 35 en 50 Mbps (respectievelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:51
Het werkt met torrents moet je letterlijk nemen.
Het werkt, maar meer ook niet. Je kan geen poorten openen of iets dergelijks.
Ik ben geen voorstander van "hit and run" torrentgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

M a r c o schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:45:
Net om te testen maar eens een jaar afgesloten met bovenstaande actie.
De snelheid val me echter nog wel wat tegen.
Ik heb een 175 Mbps verbinding, en tot nu toe lijk ik alleen met de BE server hier in de buurt te komen (160). maar met de NL en US servers haal ik maar 35 en 50 Mbps (respectievelijk)
Ik ben er zelf nu een jaar of drie klant. Maar hoger dan 220bit als piek en anders 180Mbits haal ik ook niet over een 500Mbitslijntje. Aan de andere kant is ~200Mb/s voor eigenlijk al mijn vpn doeleinden afdoende.

Het mooie is dat windscribe elke maand beter wordt, meer configureerbaar, sneller, of meer diensten zoals Netflix support.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 18:50
Anoniem: 1025199 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:02:
Inmiddels een paar dagen NordVPN aan het testen. Na verschillende manieren te hebben getest, werkt het via OpenVPN protocol perfect.
Ik heb alleen 1 ‘probleem’. Via mijn iPhone ben ik verbonden via OpenVPN, de verbinding is goed en stabiel. Als ik mijn iPhone ontgrendel, pakt ie 9 van de 10 keer vanzelf het VPN signaal weer op na een paar seconde. Maar af en toe gebeurt het niet en wordt de verbinding met de server verbroken, en moet ik deze dus opnieuw handmatig instellen, met als gevolg dat ik soms dus op internet zit zonder VPN, als ik dit niet op tijd opmerk. Is er een manier of instelling die dit kan voorkomen? Dus dat hij altijd vanzelf weer verbindt?
Wat is het voordeel om OpenVPN te gebruiken ten opzichte van de NordVPN app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Yellax schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Wat is het voordeel om OpenVPN te gebruiken ten opzichte van de NordVPN app?
OpenVPN is een van de te kiezen protocollen BINNEN de NordVPN app (doorgaans het meest gangbare VPN-protocol voor veel gebruikers). Soms kan het switchen tussen protocollen de prestaties verbeteren of sommige functionaliteiten ondersteunen. Je verandert de wijze van versleutelen en dit hangt dan weer samen met o.a. de snelheid en de mate van beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitizm
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
l3art schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 06:52:
[...]

Unlimited. Via de link de link die ik gepost heb kan je toch niet kiezen voor 50gb? Alleen voor hoeveel jaar je een abo wil afsluiten.
klopt, dat kan je niet kiezen. Goose bied normaal via hun website 50gb of unlimited aan. Bij de aanbiedingen in jou link staat er niet bij welk abonnement je krijgt.
Ik begrijp nu dat het unlimited is. Dan is het helemaal een mooie aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 12:44
Zelf gebruik ik NordVPN. Wat ik gelezen heb is dit geregistreerd in Panama. Nu verbind ik vanwege de snelheid met een Nederlandse NordVPN server. Hoe veilig is dit omdat de server daarvan dan toch in Nederland staat. Kunnen ze aan de hand daarvan niet de thuis IP zien,
Of valt dit allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

thespeed schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:09:
Zelf gebruik ik NordVPN. Wat ik gelezen heb is dit geregistreerd in Panama. Nu verbind ik vanwege de snelheid met een Nederlandse NordVPN server. Hoe veilig is dit omdat de server daarvan dan toch in Nederland staat. Kunnen ze aan de hand daarvan niet de thuis IP zien,
Of valt dit allemaal wel mee?
Tja, wat 'ze' kunnen zien weet je nooit 100% zeker. 'Ze' zouden die kunnen tappen bijvoorbeeld ja.
Maar verbinding met VPN is in ieder geval al een stuk veiliger dan zonder.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
Hier ook NordVPN. Mijn verbinding (glas) is 100Mb/s. Op mijn Synology haal ik met VPN aan zo'n 25-40Mb/s. Wanneer ik de NordVPN software draai op mijn PC, dan is mijn snelheid nog maar 1-2Mb/s (tussen 150-250KB/s). Zowel Synology als PC zijn rechtstreeks met mijn Experiabox verbonden.

Zien anderen ook zulke grote verschillen, en heeft er iemand een idee hoe dit kan/op te lossen is? Dat mijn VPN verbinding een kwart van mijn originele snelheid haalt, vind ik niet erg. Wanneer het echter nog maar 1 a 2% is, dan is dat wel vervelend. Ik gebruik de door NordVPN aanbevolen server in NL.

Overigens gebeurt het wel eens met grotere files dat een download snel begint (8-9MB/s), en vervolgens totaal inzakt in snelheid, voor wat het waard is.

edit: Het lijkt een spotnet probleem, Ookla laat een verbinding over VPN zien van 70Mb/s

edit 2: Opgelost door P2P server te kiezen ipv een reguliere. Ik had die optie niet gezien omdat ik altijd op de switch in mijn taakbalk klik :X

[ Voor 13% gewijzigd door coelho op 22-01-2018 19:53 ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 19:20
Ik heb al een windscribe abo dat nog 4 maanden loopt. Wilde van de actie gebruik maken via social deal, maar kan dat, zodat je je eigen account houdt, of moet ik dan een heel nieuw account aanmaken?
Never mind.. krijg code 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door superericje op 22-01-2018 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13
Twijfel op stacksocial tussen Goose VPN 5yr voor $40 of Windscribe Pro LIFETIME voor $69. Zit er veel verschil in snelheid/stabiliteit tussen beiden? Wil voor thuis de VPN instellingen doen op een Asus RT-AC68U router, ik neem aan dat dit bij beiden kan? Kan ik dan overigens nog normaal NL-netflixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

catchingfire schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:32:
Twijfel op stacksocial tussen Goose VPN 5yr voor $40 of Windscribe Pro LIFETIME voor $69. Zit er veel verschil in snelheid/stabiliteit tussen beiden?
Dat weet ik niet.
Wil voor thuis de VPN instellingen doen op een Asus RT-AC68U router, ik neem aan dat dit bij beiden kan?
Dat staat vast wel op hun site, ga uit van maximaal 50mbps op die router.
Kan ik dan overigens nog normaal NL-netflixen?
Waarschijnlijk niet omdat netflix ipadressen van vpn blokkeert.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 14:28
In het geval dat Netflix je VPN blokkeert moet je je Netflix device buiten je VPN om laten verbinden. De RT-AC68U kan dat prima als je er Merlin firmware op zet.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Buzz-01 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:35:
In het geval dat Netflix je VPN blokkeert moet je je Netflix device buiten je VPN om laten verbinden. De RT-AC68U kan dat prima als je er Merlin firmware op zet.
Dat gaat met een chromecast toch wat lastiger, of heb je nog tips?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
Hmm dan moet je waarschijnlijk beide devices (chromecast en bv telefoon of laptop) al buiten de vpn om sturen.
Je kan volgens mij ook alleen het IP van Netflix buiten de vpn om sturen, dat heb ik zelf echter nooit getest.
Je kan t ook eerst uitproberen mét vpn, Windflix heeft ook een limited gratis versie.

[ Voor 24% gewijzigd door Buzz-01 op 28-01-2018 15:59 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
Buzz-01 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:57:
Je kan volgens mij ook alleen het IP van Netflix buiten de vpn om sturen, dat heb ik zelf echter nooit getest.
Netflix heeft meer als 1 IP adres in gebruik ;) Door de hele opzet van Netflix zul je alleen bij het openen al gebruik maken van meerdere servers (authenticatie, content (lijsten), CDNs voor afbeeldingen, ...).

Maar wat is het precieze probleem bij een ChromeCast? Het feit dat je alleen Netflix over VPN zou willen laten lopen, of juist dat je ook nog de telefoon hebt voor de aansturing? Wat je in het laatste geval zou kunnen proberen (geen idee of dat kan met de gebruikte router etc) is een apart WiFi netwerk wat niet over de VPN gaat. De ChromeCast verbind je dan met dat netwerk, en daarnaast kun je ook je telefoon daarheen wisselen als je Netflix (of YouTube of whatever) wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
Met meerdere ip's wordt het wat lastiger inderdaad.
Zoals ik al zei, heb het zelf nooit getest.
Je zou waarschijnlijk met iptables nog wat kunnen prullen, maar dat wordt al wat geavanceerder. Bovenstaande oplossing met een eigen wifi netwerkje is een stuk simpeler en moet ook werken.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oblivion100
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een aantal dagen op zoek naar een oplossing voor een VPN probleem.
Ik verblijf al 6 maanden in een ziekenhuis maar ik zou op mijn kamer graag terug mijn geliefde games online willen spelen. Mijn PS4 geeft telkens NAT type mislukt aan.

Vervolgens heb ik op mijn PC een gratis VPN (Windscribe) geïnstalleerd. Via LAN share ik deze verbinding met PS4 via UTP.
Als de VPN aan staat kan ik met de PC wel op internet. De PS4 verkrijgt geen ik automatische verbinding via LAN. (echter is het zo dat PS4 wel rechtstreeks via router op internet kan maar het NAT type is dan failed waardoor ik geen voice chat of multiplayer games kan doen. Ik kan dan enkel surfen en apps zoals youtube en netflix gebruiken)

Nu zou ik graag de gegevens manueel willen invoeren op PS4, misschien dat dit een oplossing biedt. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd maar het is mij niet erg duidelijk wat ik als IP adres, subnet en default gateway moet invoeren.
Van windscribe zelf verkrijg ik een willekeurig IP adres. Ik neem aan dat ik die nergens op PS4 moet ingeven maar als IP 1 moet nemen wat binnen de router range ligt? Wat zou ik vervolgens als default gateway moeten nemen? Als ik die van de router invoer (192.168.120.1) verkrijg ik wel een IP maar internet connection geeft failed aan.

Alle hulp is welkom en wordt enorm geapprecieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (on(ept
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2023
Halle mede-tweakers,

Ik heb sinds een aantal weken Mullvad als VPN dienst en ik loop tegen het volgende probleem aan. Op mijn iPhone connect ik via Open VPN met Mullvad wat prima werkt. Echter, als ik na een tijdje mijn telefoon unlock en bijvoorbeeld in Safari een website wil bezoeken dan is er geen connectie (terwijl het VPN icoon wel bovenin de balk staat). Ik moet dan terug naar de Open VPN app om te disconnecten en vervolgens weer te connecten. Daarna werkt alles weer prima.

Ik ben benieuwd of jullie dit probleem ook ervaren en/of wat de eventuele oplossing is.

[Toevoeging]: In de settings van de Open VPN app staat 'Reconnect on wakeup' aan.

[ Voor 6% gewijzigd door (on(ept op 28-01-2018 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
catchingfire schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:32:
Twijfel op stacksocial tussen Goose VPN 5yr voor $40 of Windscribe Pro LIFETIME voor $69. Zit er veel verschil in snelheid/stabiliteit tussen beiden? Wil voor thuis de VPN instellingen doen op een Asus RT-AC68U router, ik neem aan dat dit bij beiden kan? Kan ik dan overigens nog normaal NL-netflixen?
Heb zelf ook via stacksocial 5 jaar abo van Windscribe genomen en moet zegen dat het soepel loopt. Niet zo uitgebreid als Airvpn, waar ik sinds 2 jaar bij zit maar toch. Ik vind de ios app van Windscribe wel erg makkelijk.

Voor wat betreft het VPN netwerkverkeer buiten bepaalde ip adressen om laten lopen of uit te sluiten, misschien heb je hier wat aan.

Ik heb in mn router een VPN client aangemaakt (windscribe/Windflix) om USA netflix te kijken maar dat werkt dan helaas weer niet via de app van de smart tv maar wel via de smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
(on(ept schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:11:
Halle mede-tweakers,

Ik heb sinds een aantal weken Mullvad als VPN dienst en ik loop tegen het volgende probleem aan. Op mijn iPhone connect ik via Open VPN met Mullvad wat prima werkt. Echter, als ik na een tijdje mijn telefoon unlock en bijvoorbeeld in Safari een website wil bezoeken dan is er geen connectie (terwijl het VPN icoon wel bovenin de balk staat). Ik moet dan terug naar de Open VPN app om te disconnecten en vervolgens weer te connecten. Daarna werkt alles weer prima.

Ik ben benieuwd of jullie dit probleem ook ervaren en/of wat de eventuele oplossing is.

[Toevoeging]: In de settings van de Open VPN app staat 'Reconnect on wakeup' aan.
Ik heb hetzelfde probleem met OVPN. Ik ben aan het wachten tot mijn abo is afgelopen en dan neem ik een VPN provider met IKEv2. Dat schijnt veel beter te zijn op mobiel (al lever je iets van veiligheid in).
Is mij in dit topic uitgelegd, dus zou je meoten kunnen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (on(ept
Nivve schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:11:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met OVPN. Ik ben aan het wachten tot mijn abo is afgelopen en dan neem ik een VPN provider met IKEv2. Dat schijnt veel beter te zijn op mobiel (al lever je iets van veiligheid in).
Is mij in dit topic uitgelegd, dus zou je meoten kunnen terugvinden.
Dat heb ik ook gelezen ja, het is alleen niet open-source... Ik zag trouwens in de reacties op de OVPN app dat meerdere mensen dit probleem hebben. Waarschijnlijk dus met een volgende update opgelost. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
(on(ept schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Dat heb ik ook gelezen ja, het is alleen niet open-source... Ik zag trouwens in de reacties op de OVPN app dat meerdere mensen dit probleem hebben. Waarschijnlijk dus met een volgende update opgelost. :Y
Heb het al bijna een jaar, dus weet niet of het zo snel opgelost zal zijn. OVPN is trouwens iets anders dan OpenVPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Nou dacht ik met het installeren van ProtonVPN wat geheimzinniger bezig te kunnen zijn, en nu tref ik een TAP aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bBL6JIRm50cqny8RBejhwJv7/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door Pen en papier op 29-01-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15

The Chosen One

Zie signature!

Weet iemand nog die link/site van zo'n hele grote test van "alle" VPN's die een reeks checks afging? IP tracking, etc etc. die dan een score gaven van hoe "goed" die VPN service was? Kan hem niet meer vinden, vind alleen enkele reviews en tests.

Wilde even een bericht/vraag naar Bitdefender sturen over wat tracking en andere opties.
Die hebben nu een VPN optie ingebouwd, 200 MB gratis optie, en een betalende unlimited.

edit; Ok zie net ineens powered by hotspotshield staan. Ook logisch, ze gebruiken gewoon een VPN service van een bestaande 'provider'.
Pricing; 33,05 -> € Special Offer -13,22 -> VAT -> € 23,99 €

[ Voor 32% gewijzigd door The Chosen One op 30-01-2018 15:33 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:26:
Weet iemand nog die link/site van zo'n hele grote test van "alle" VPN's die een reeks checks afging? IP tracking, etc etc. die dan een score gaven van hoe "goed" die VPN service was? Kan hem niet meer vinden, vind alleen enkele reviews en tests.

Wilde even een bericht/vraag naar Bitdefender sturen over wat tracking en andere opties.
Die hebben nu een VPN optie ingebouwd, 200 MB gratis optie, en een betalende unlimited.
deze?
https://thatoneprivacysite.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Niet welke ik bedoelde (zag er toen ieg heel anders uit, had geen excel look) maar kan wel eens op hetzelfde neerkomen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Pen en papier schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:10:
Nou dacht ik met het installeren van ProtonVPN wat geheimzinniger bezig te kunnen zijn, en nu tref ik een TAP aan.

[afbeelding]
Ik begrijp jouw post niet helemaal
Is het grappig bedoeld, of heb je werkelijk een vraag / klacht / opmerking ?

TAP is een interface ... zonder interface geen verbinding

Wikipedia: TUN/TAP
https://openvpn.net/index...ice-and-a-tap-device.html

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 30-01-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Nou, eigenlijk allebei wel. Ik vond het grappig dat er precies in verband met VPNProtonmail TAP stond, maar ik vroeg me ook echt af waar dat nou voor was.
Dank je wel, ik had er nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ben pas sinds kort beetje naar het kijken van een VPN en straks NordVPN trial gedownload en zie nu net dat je een Lifetime Windscribe kan hebben voor $62.10 bij stacksocial.
Klinkt klein beetje als to good to be true vergeleken met andere prijzen/VPN's not?

Alleen die deal(s) gelden nog maar voor de komende 5 uur?
Zie ook een $99.00 billed every 36 months. voor NordVPN deal langskomen.
Ben ff snel wat reviews aan het checken en zo maar is er nog iemand online die snel meer weet/kan vertellen?

[ Voor 20% gewijzigd door The Chosen One op 31-01-2018 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Vooralsnog zijn de reacties over Windscribe goed.
Mijn enige bedenking is 'waarom nu'
Windscribe is al een paar jaar bezig, en er is niet heel veel 'negatief' te vinden.
De keren dat ik de free versie gebruikt heb ( 50GB/m ) werkte het prima, maar daar zijn weinig "opties" ( geen portforwarding, geen openVPN )

Mijn twijfel is gekomen toen ze 'ineens' hun 60$ jearly in de uitverkoop gingen doen, en daarna lifetime voor diezelfde prijs.
Mij lijkt het dan een laatste sparteling om boven water te blijven
( ik kan het natuurlijk zwaar mis hebben ;) )

Vergeet vooral niet dat 'lifetime' de dienst betreft, en niet het bedrijf of de consument.
Als Windscribe over 5 maanden een andere naam met wat andere voorwaarden online gooit, zijn alle "rechten" verdwenen.

Nogmaals, Windscribe is geen slechte dienst, ik vind ze wat 'populair' in hun mailtjes, maar wederom tot op heden geen negatieve geluiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Ik gebruik Windscribe nu enige tijd. Bevalt op zich prima. wel vind ik de teruggang in snelheid extreem. Normaal haal ik (via Tweak) minimaal 900 Mbps maar zodra dit via Windscribe loopt kom ik niet hoger dan zo'n 200 Mbps. Sommige landen iets beter andere nog veel slechter. Uit testen is gebleken dat bij andere VPN'ers het niet echt beter is.

Daarom is het jammer dat Windscribe geen "tunnel splitting" kent. Vziw heeft alleen Expressvpn dat maar die vind ik extreem duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@TonVH
Hier AIRvpn in gebruik, en de snelheid is natuurlijk verklaarbaar, gezien je dubbel deelt.
Jij gebruikt een verbinding naar een server, die op zijn beurt ook weer gedeeld wordt met andere gebruikers.
Een aansluiting is natuurlijk niet oneindig snel, en aangezien je niet weet wat voor verbinding er achter hangt, EN hoeveel gebruikers er opzitten, valt dat altijd wat tegen.

AIRvpn geeft een weergave van het aantal gebruikers per server, en de achterliggende ( cumulatieve ) snelheid.
Ik heb gemerkt dat p2p op servers in Tjechie en Polen sneller gaat, dan die in de Benelux en DE.
( dat kan zomaar een verschil zijn van 4MB tegenover 35MB )
Om deze reden heb ik mijn client ingesteld ALLEEN maar te verbinden als de vpn-adapter (virtual device) verbonden is.
Zodra ik de verbinding verbreek, stopt de client met de connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (on(ept
Nivve schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Heb het al bijna een jaar, dus weet niet of het zo snel opgelost zal zijn. OVPN is trouwens iets anders dan OpenVPN ;)
Er is vandaag een update uitgekomen voor de OpenVPN app en die heeft het probleem verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
(on(ept schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Er is vandaag een update uitgekomen voor de OpenVPN app en die heeft het probleem verholpen :)
Ah, dat zal de Play Store versie wel zijn.
Ik heb hem uit F-droid en daar is de laatste versie nog van afgelopen september...

Maar bedankt voor het melden, ik ga er even naar kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
(on(ept schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:11:
Halle mede-tweakers,

Volgens de updatelijst, is het gefixd .....
Nog niet getest, maar ze waren er dus ook achter gekomen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EX4xoVG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
(on(ept schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Welke app is het precies? Ik zie OpenVPN for Android and OpenVPN Connect in de play store staan en beide hebben de laatste update in 2017...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
Iemand last van drops om de paar minuten en totaal geen internet met de NordVPN desktop applicatie? Wordt er gek van.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FreshMaker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:47:
[...]

UPnP / NAT pmp heb je wel uit staan toch?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (on(ept
Nivve schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:11:
[...]

Welke app is het precies? Ik zie OpenVPN for Android and OpenVPN Connect in de play store staan en beide hebben de laatste update in 2017...
Ik gebruik een iPhone. De OpenVPN app in de AppStore dus. De update voor Android zal niet lang op zich laten wachten lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (on(ept
FreshMaker schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Volgens de updatelijst, is het gefixd .....
Nog niet getest, maar ze waren er dus ook achter gekomen

[afbeelding]
Klopt, de slechte reviews in de AppStore stapelden zich op. Ik heb er sinds de update geen last meer van gehad gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13
Voor diegenen die nog €20 korting willen op de Windscribe socialstack deal, check hier de kortingscode: https://www.spydeals.nl/s...-voor-1955-dmv-code-50487
Heb nu €34.42 betaald voor Windscribe Pro Lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:44
Nou, heb ik mijn ISP eindelijk zover dat ze mijn modem in bridge mode gaan zetten zodat ik vanaf mijn eigen router een VPN verbinding kan opzetten (ivm casten naar Chromecast) ... zie ik nu dat PIA de handdoek maar in de ring heeft gegooien v.w.b. het Netflix content geneuzel.

Op zoek naar een andere VPN provider dus ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

De_Bastaard schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:08:
Nou, heb ik mijn ISP eindelijk zover dat ze mijn modem in bridge mode gaan zetten zodat ik vanaf mijn eigen router een VPN verbinding kan opzetten (ivm casten naar Chromecast) ... zie ik nu dat PIA de handdoek maar in de ring heeft gegooien v.w.b. het Netflix content geneuzel.

Op zoek naar een andere VPN provider dus ..
Welke isp heb je?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:25

DancePlaza

ninja

hoe is de snelheid bij Windscribe, heb de osx app/ openvpn/ikev2 gebruikt maar komt niet hoger dan 50mbit bij de NL server uit. ook de SE/CH server geprobeerd en die zitten rond 80/90..

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

http://kpn.speedtestcusto...ff-11e8-8977-7748e5dd3532 met 80Mbit op Nederland als beste locatie.
Als ik online ga gamen zet ik de Desktop App meestal toch ff uit omdat daar de ping dan wel 30-50 kan worden.

(2e keer 68-69, 3e keer 73)
(hopelijk binnenkort 500Mbit, dan benieuwd hoe hoog dat behaald wordt)

[ Voor 25% gewijzigd door The Chosen One op 08-02-2018 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-05 16:52
Ik gebruik PIA.

Als ik normaliter zonder VPN surf, en ik wil anoniem torrents downloaden, is het volgende dan anoniem genoeg:

Ik stop Chrome, connect PIA (activeer VPN), vervolgens open ik in chrome een incognitovenster, ga naar torrent site, download de torrent, na het downloaden stop ik de torrent-client, daarna disconnect ik PIA, en sleep ik hetgeen ik gedownload heb naar een NAS.

Of mogen er voor goed VPN gebruik geen lekken zitten? Bijvoorbeeld, dat andere apparaten op mijn netwerk staan aangesloten die geen VPN hebben, en de computer waarmee ik download wel, alsnog mijn identiteit kan lekken?

[ Voor 3% gewijzigd door brambello op 09-02-2018 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:44
Een Duitse, Deutsche Glasfaser ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DancePlaza schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:35:
hoe is de snelheid bij Windscribe, heb de osx app/ openvpn/ikev2 gebruikt maar komt niet hoger dan 50mbit bij de NL server uit. ook de SE/CH server geprobeerd en die zitten rond 80/90..
ik kom op de NL server niet verder dan 45.
De Belgische server lijkt bij mij nog het snelst met 160 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:59
Mandrake466 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:43:
Iemand last van drops om de paar minuten en totaal geen internet met de NordVPN desktop applicatie? Wordt er gek van.
Heb ik gehad, contact gehad met NordVPN en de oude client teruggezet.
Ondertussen is er een nog nieuwere die het wel goed doet (6.11.7.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:05
Ik zoek ook een goede VPN provider maar kom er niet echt uit.
Ik had eerst TunnelBear op het oog. Leuke interface etc. maar zij hebben weinig opties en niet de mogelijkheid om P2P uit te voeren. Ook is het niet mogelijk om TunnelBear via je router te benaderen.

Ik ben nu met NordVPN aan het spelen. Kost wat meer, maar P2P is geen probleem en het instellen op je router ook niet.

Probleempje is wel dat ik ook een Synology heb. Als ik op afstand bepaalde apps wil gebruiken (zoals DS Cam of DS Photo), dan start ik eerst een VPN verbinding op naar m'n Synology, alvorens ik de betreffende app kan starten. Dit lukt nu niet. :/

Iemand suggesties hoe ik dat werkend kan krijgen i.v.m. een VPN provider?

Als jullie nog andere tips hebben voor providers hoor ik het graag :-) Ik vind het belangrijk dat ze geen logging bijhouden, P2P/downloaden toestaan en dat de servers via je router te benaderen zijn. Een iOS en Windows/Mac client is ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

DedSec85 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:00:
Ik zoek ook een goede VPN provider maar kom er niet echt uit.
Ik had eerst TunnelBear op het oog. Leuke interface etc. maar zij hebben weinig opties en niet de mogelijkheid om P2P uit te voeren. Ook is het niet mogelijk om TunnelBear via je router te benaderen.

Ik ben nu met NordVPN aan het spelen. Kost wat meer, maar P2P is geen probleem en het instellen op je router ook niet.

Probleempje is wel dat ik ook een Synology heb. Als ik op afstand bepaalde apps wil gebruiken (zoals DS Cam of DS Photo), dan start ik eerst een VPN verbinding op naar m'n Synology, alvorens ik de betreffende app kan starten. Dit lukt nu niet. :/

Iemand suggesties hoe ik dat werkend kan krijgen i.v.m. een VPN provider?

Als jullie nog andere tips hebben voor providers hoor ik het graag :-) Ik vind het belangrijk dat ze geen logging bijhouden, P2P/downloaden toestaan en dat de servers via je router te benaderen zijn. Een iOS en Windows/Mac client is ook welkom :)
Heeft jouw synology geen quickconnecy?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
EWK schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:27:
[...]

Heeft jouw synology geen quickconnecy?
Ja, dat heeft hij wel :) Ik ga eens kijken of het daarmee lukt. Het lijkt mij iets onveiliger dan via VPN maar bedankt voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 19:45
Ik twijfel tussen Goosevpn en Windscribe. Goosevpn draait standaard op IKEv2. Waar ik niets over kan vinden: bieden ze beiden een killswitch aan in de desktop app en mobile app? Ik vind het van belang om een killswitch te hebben indien de vpn zou wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@dagizmo

https://windscribe.com/features/firewall

Ze noemen het een "firewall" daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DedSec85
Mocht iemand nog interesse hebben in een NordVPN subcription...met de onderstaande code krijg je 3 jaar lang NordVPN voor slechts $ 99,-. Geen idee of daar nog BTW bijkomt maar ik denk ik vermeld het even:

3ydeal

Kies een product en bij Select a payment method vul je deze code in bij Got a coupon? Je krijgt daarna het juiste abonnement te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Welke VPNs hebben een FF extensie welke dus alleen Firefox aan de VPN verbinden?
Goose biedt dit niet en Windscribe wel, echter bij Windscribe is de verbinding niet super stabiel.
Zover ik weet is er ook geen generieke extensie waar je de gegevens van je VPN provider kan instellen, maar dat weet ik niet zeker.

Reden hiervoor is dat ik veel online game en ik geen hassle wil met elke keer de VPN aan of uit zetten. Dus ik wil gewoon de browser over de VPN en mijn games gewoon direct op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Nivve schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:01:
Welke VPNs hebben een FF extensie welke dus alleen Firefox aan de VPN verbinden?
Goose biedt dit niet en Windscribe wel, echter bij Windscribe is de verbinding niet super stabiel.
Zover ik weet is er ook geen generieke extensie waar je de gegevens van je VPN provider kan instellen, maar dat weet ik niet zeker.

Reden hiervoor is dat ik veel online game en ik geen hassle wil met elke keer de VPN aan of uit zetten. Dus ik wil gewoon de browser over de VPN en mijn games gewoon direct op het net.
NordVPN bied een browser-extension voor Firefox aan, zie: https://nordvpn.com/nl/download/firefox-extension/

Ik ben ook nog erg aan het twijfelen tussen Windscribe en NordVPN. NordVPN heeft meer servers, maar je moet wel even controleren of je op eentje terecht komt met een goede snelheid.

IPVanish moet ik nog bekijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Had op dat moment net de NordVPN trial gedownload maar door die kortingsactie ben ik zelf toch voor Windscribe gegaan. Zover zo goed, en in de toekomst zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
The Chosen One schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:31:
Had op dat moment net de NordVPN trial gedownload maar door die kortingsactie ben ik zelf toch voor Windscribe gegaan. Zover zo goed, en in de toekomst zien we wel.
Windscribe is wel lekker voordelig inderdaad. Vind je de verbinding snel en stabiel genoeg? Ik wil VPN op m'n router instellen, maar m'n PS4 hangt daar ook achter. Het laatste dat ik wil is lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

DedSec85 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:40:
[...]

Windscribe is wel lekker voordelig inderdaad. Vind je de verbinding snel en stabiel genoeg? Ik wil VPN op m'n router instellen, maar m'n PS4 hangt daar ook achter. Het laatste dat ik wil is lag :)
Hier 0 merkbare lag met een vpn verbinding op de router. Probeer het eens ;). Zit alleen niet bij Windscribe.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
EWK schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:48:
[...]

Hier 0 merkbare lag met een vpn verbinding op de router. Probeer het eens ;). Zit alleen niet bij Windscribe.
Bij welke VPN provider zit jij dan?

Ik neig om Windscribe te nemen. Erg voordelig, alleen hun snelheid is niet echt super. Zonder VPN haal ik 198 Mbps, met VPN van Windscribe is dit 26 Mbps. Of zou de Pro versie van Windscribe sneller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

DedSec85 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:28:
[...]

Bij welke VPN provider zit jij dan?

Ik neig om Windscribe te nemen. Erg voordelig, alleen hun snelheid is niet echt super. Zonder VPN haal ik 198 Mbps, met VPN van Windscribe is dit 26 Mbps. Of zou de Pro versie van Windscribe sneller zijn?
Air.

Is er iemand die mij kan helpen met split tunneling op een router met advanced tomato?
Ik wil mijn synology uit de tunnel, omdat die zelf alle vpn-encryptie verwerkt.
Deze tutorial gevonden (onderaan de pagina) maar ik zie niet waar ik het ipadres kan aanpassen die hij niet over VPN zou moeten laten gaan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
EWK schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:12:
[...]

Air.

Is er iemand die mij kan helpen met split tunneling op een router met advanced tomato?
Ik wil mijn synology uit de tunnel, omdat die zelf alle vpn-encryptie verwerkt.
https://airvpn.org/topic/...nology-ds6-complete-guide

Heb je hier iets aan ?

Niet geheel hetzelfde, maar misschien een leidraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 19:45
Zijn er mensen die ervaring hebben met de snelheden van zowel Goose als Windscribe?
Beide zitten in dezelfde range qua tarief en mogelijkheden. Zit nu te dubben welke ik ga afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 18:56
Ik vind het snelheidsverlies toch wel een issue. De drop is aanzienlijk. Met Nordvpn op en 200mBit lijntje slechts 20mbit halen.
Via asuswrt.
Wat zou een goede hardware oplossing zijn?
Pfsense? Zijn daar standaardboxen voor die aes ondersteunen?
Moeilijk zoeken dit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
dagizmo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:34:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de snelheden van zowel Goose als Windscribe?
Beide zitten in dezelfde range qua tarief en mogelijkheden. Zit nu te dubben welke ik ga afnemen.
Ik heb nu 10GB gratis van Windscribe...gewoon om te kijken of het wat is. Ik haalde net 24,51 Mbps download en 15,65 upload met een ping van 11ms. |:(

Zet ik VPN uit, dan haal ik 193,45 Mbps download en 19,56 upload met een ping van 11 ms.

Ik zit ook te denken om Windscribe te nemen, maar ik wordt niet echt vrolijk van die downloadsnelheid. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik nu Windscribe gratis gebruik. Wellicht gaat het sneller als je een Windscribe Pro subscription hebt (je kan dan nog een andere server in NL selecteren), maar ze hebben het wel over een unthrottled verbinding.

NordVPN is ook nog een kanshebber voor mij. Die verbindingen liggen meestal tussen de 60 en 80 Mbps bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DedSec85 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:32:
[...]

Ik heb nu 10GB gratis van Windscribe...gewoon om te kijken of het wat is. Ik haalde net 24,51 Mbps download en 15,65 upload met een ping van 11ms. |:(

Zet ik VPN uit, dan haal ik 193,45 Mbps download en 19,56 upload met een ping van 11 ms.

Ik zit ook te denken om Windscribe te nemen, maar ik wordt niet echt vrolijk van die downloadsnelheid. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik nu Windscribe gratis gebruik. Wellicht gaat het sneller als je een Windscribe Pro subscription hebt (je kan dan nog een andere server in NL selecteren), maar ze hebben het wel over een unthrottled verbinding.

NordVPN is ook nog een kanshebber voor mij. Die verbindingen liggen meestal tussen de 60 en 80 Mbps bij mij.
Waarop draai je de VPN? Want als dat op een router is kun je sowieso een performance hit verwachten (zoals @Boomster ook aangeeft).

Daarnaast, if you pay peanuts... Als ik sommige prijzen hier zie langskomen (o.a. ook van Winscribe). Je hebt dan een VPN voor een prijs die lager is dan wat je voor je internet verbinding betaald. Terwijl in beide gevallen de leverancier (ISP of VPN provider) ook die data zal moeten inkopen (hoeft bij ISP zelfs niet eens als verkeer in eigen netwerk blijft, bij VPN provider zal dat niet zo snel gelden), maar je verwacht wel minimaal eenzelfde snelheid te krijgen, en dat is gewoon onrealistisch. Het is gewoon of goedkoop en langzamer, of duurder maar je haalt dan wel hogere snelheden. Goedkoop en snel is gewoon niet kostendekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Over de goedkope (lifetime) Windscribe prijs; https://blog.windscribe.c...cription-fud-8f7b5ecb28ea

[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 11-02-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Oftewel, heel veel marketing redenen (wat je ook in dit topic ziet gezien hun lifetime subscription hier ook veel besproken wordt). Maar een echte uitleg over hoe ze het wel kostendekkend krijgen is er niet. Behalve "we gaan heel goed met de resources om". Maar het lijkt mij net dat je een VPN wilt hebben die ook op drukke tijden goed werkt. Dus niet dat de helft van de VPN gebruikers in NL om half 9 's avonds gaat zitten Netflixen en vervolgens de VPN de data niet kan leveren en je dus een 360p stream krijgt. (even daargelaten dat Netflix over VPN waarschijnlijk niet werkt, maar you get the point. Op piekuren kan de VPN het waarschijnlijk niet aan)

En ik gok dat die "gebruikers die de lifetime reclame zien en daarna toch een maandelijks abo nemen" dat eerder doen als een proefperiode dan echt elke maand opnieuw. Dus eerst een maand abo afsluiten en dan als het bevalt alsnog lifetime afsluiten.
Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.