[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.126 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 11:42

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

JGoeij schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:22:
[...]

Omdat de processor de versleuteling voor zijn rekening neemt. Met een VPN verbinding moet elk pakket versleuteld worden. Een trage processor die hier geen hardware-matige ondersteuning voor heeft kan hier behoorlijk moeite mee hebben wat resulteert in een trage doorvoersnelheid.

Ik haal max 280-300 mbit/s met NordVPN (NL en DE). CPU load is dan zo'n 50% (nieuwsgroepen). Verbinding is glas 500/500, voor pc zie mij sig.

Edit: ik test uiteraard bekabeld.
Duidelijk, bedankt.
Ik wist niet dat de processor zo'n impact zou hebben.
Draai zelf op een Core i5 2,6GHz, dus zit ook niet echt te wachten op een hoge CPU load.

Dan is dat zeker ook de reden dat mijn iPhone X een veel lagere snelheid behaald? Alhoewel de processor van de iPhone X ook niet bepaald de slechtste is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:25

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Joshoon schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:39:
[...]

Duidelijk, bedankt.
Ik wist niet dat de processor zo'n impact zou hebben.
Draai zelf op een Core i5 2,6GHz, dus zit ook niet echt te wachten op een hoge CPU load.

Dan is dat zeker ook de reden dat mijn iPhone X een veel lagere snelheid behaald? Alhoewel de processor van de iPhone X ook niet bepaald de slechtste is :9
Het is een combinatie van processor, soort verbinding (draadloos/bedraad), internetverbinding en de gekozen VPN server. Ik heb getest met verschillende P2P servers van NordVPN. De ene keer haal ik 250 mbit/s, de andere keer 50 mbit/s.

Hoge(re) cpu load heb je alleen als je vol gas aan het downloaden bent. Voor web surfing is 10 mbit/s al voldoende. Je zit met een VPN meer met je latency die toeneemt, daarom 'voelt' een VPN altijd trager. Als het echt traag is dan raad ik aan andere servers te testen tot je er een paar hebt die voor jou voldoende snelheid geven. Met 500+ servers zitten er altijd slechte tussen.

En ik denk niet dat de iPhone X problemen heeft met de versleuteling nee ;) het zal eerder iets anders zijn. Maar kom je tekort met 30 mbit/s?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

JGoeij schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:48:
[...]

Het is een combinatie van processor, soort verbinding (draadloos/bedraad), internetverbinding en de gekozen VPN server. Ik heb getest met verschillende P2P servers van NordVPN. De ene keer haal ik 250 mbit/s, de andere keer 50 mbit/s.

Hoge(re) cpu load heb je alleen als je vol gas aan het downloaden bent. Voor web surfing is 10 mbit/s al voldoende. Je zit met een VPN meer met je latency die toeneemt, daarom 'voelt' een VPN altijd trager. Als het echt traag is dan raad ik aan andere servers te testen tot je er een paar hebt die voor jou voldoende snelheid geven. Met 500+ servers zitten er altijd slechte tussen.

En ik denk niet dat de iPhone X problemen heeft met de versleuteling nee ;) het zal eerder iets anders zijn. Maar kom je tekort met 30 mbit/s?
Hahahha nee op een smartphone niet, was ook puur om even te kijken, VPN is voor mij op de smartphone niet zo relevant.
Daarnaast is 80mbit nou ook weer niet zo'n ramp voor het downloaden van bepaalde dingen, en bij een NAS zit er ook niet vaak echt haast bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:36

CWH

Kroonkurk schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:01:
Ik heb een Qnap nas. Daarmee kan ik een VPN verbinding maken naar de VPN server op de nas. En zo de camerabeelden bekijken. Downloaden gaat via de socks5 proxy van mijn VPN provider. Misschien een oplossing voor jouw situatie.
Ik kan dus idd met een NAS alleen van buiten naar binnen, zogezegd. Ik heb dus sowieso een VPN provider van binnen naar buiten nodig, ondanks VPN op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Ik zie dat NordVPN een aanbieding heeft; 99 dollar voor 3 jaar. Is het aan te raden om een 3-jarig abonnement te nemen i.v.m. ontwikkelingen op het gebied van VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Denniszx schreef op zondag 24 december 2017 @ 03:36:
Ik zie dat NordVPN een aanbieding heeft; 99 dollar voor 3 jaar. Is het aan te raden om een 3-jarig abonnement te nemen i.v.m. ontwikkelingen op het gebied van VPN?
Als nord je bevalt en je het een goede aanbieding vindt, waarom niet?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38

13art

Moderator Mobile
Wat voor ontwikkelingen doel je dan op? Vernieuwingen van servers ed zijn natuurlijk voor iedereen. Of zit je te denken aan prijsontwikkelingen?

Overigens is die aanbieding volgens mij het hele jaar wel te krijgen, zie hem in ieder geval de laatste maanden vaker. Zeker met een beetje Googlen zo weer een aanbieding gevonden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor diegenen die hun verbinding en het gebruik veilig willen houden ....

https://www.raymond.cc/blog/automatic-vpn-kill-switch/

Sommige providers voorzien niet in een (adequate) killswitch, met dit lijstje kun je er zelf voor zorgen
Denniszx schreef op zondag 24 december 2017 @ 03:36:
Zo speciaal is die aanbieding ook weer niet ;)
PIA kost nagenoeg hetzelfde ( 4€ duurder als je het terug gaat rekenen )
Bij PIA kost het 70$ voor 2 jaar nl.

Met de feestdagen komen alle providers wel een keer naar voren met aanbiedingen
( AIRvpn geeft nu 20% korting op alle pakketten, al was de BFdeal 'beter' met 35% )

[ Voor 56% gewijzigd door FreshMaker op 24-12-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Ah ok, ja "ontwikkelingen" was een verkeerde woordkeuze. Doelde meer op problemen waar de verbinding en data aan onderhevig is (veranderingen in wet- en regelgeving waar ze geloceerd zijn of het beleid dat ze voeren etc.).

Thanks voor jullie antwoord, ik ga nog even vergelijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Denniszx op 25-12-2017 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Denniszx schreef op maandag 25 december 2017 @ 01:51:
Ah ok, ja "ontwikkelingen" was een verkeerde woordkeuze. Doelde meer op problemen waar de verbinding en data aan onderhevig is (veranderingen in wet- en regelgeving waar ze geloceerd zijn of het beleid dat ze voeren etc.).

Thanks voor jullie antwoord, ik ga nog even vergelijken.
Die ga je toch niet weten, of op voorhand leren kennen
Dan moet je je verdiepen in het betreffende land, regelgeving en eventueel hun leiderschap.

Ik vermoed dat een vpnaanbieder met een serverlocatie in oekaboeka, waar ineens een 'ernstige' wetgeving van kracht wordt, doodleuk zijn verbindingen afsluit.

Dat is het doel van een VPN helemaal niet, de aanbieder wil maar één ding, inkomsten ... een land wat dat tegenwerkt wordt doodleuk niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

FreshMaker schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:57:
[...]

Die ga je toch niet weten, of op voorhand leren kennen
Dan moet je je verdiepen in het betreffende land, regelgeving en eventueel hun leiderschap.

Ik vermoed dat een vpnaanbieder met een serverlocatie in oekaboeka, waar ineens een 'ernstige' wetgeving van kracht wordt, doodleuk zijn verbindingen afsluit.

Dat is het doel van een VPN helemaal niet, de aanbieder wil maar één ding, inkomsten ... een land wat dat tegenwerkt wordt doodleuk niet ondersteund
Aansluitend voorbeeld is PIA die zijn servers in Rusland stopte vs een inval vorig jaar.
https://torrentfreak.com/...a-server-seizures-160712/

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Veel VPN servers houden geen logs bij. Maar hoe werkt het dan eigenlijk met auteursrechten inbreuk en dergelijke? Als er via mijn verbinding iets gebeurd en ik kan niet aantonen dat iemand mijn wifi heeft misbruikt dan ben ik de pineut. Maar een vpn provider kan het dus ook niet achterhalen. Maar die worden niet vervolgt?

En stel je de gebruiker wordt wel geïdentificeerd dan kan je bij een Amerikaanse provider volgens Amerikaans recht worden vervolgt lijkt me?

Zag dat Windscribe nu een lifetime abbo heeft voor 26 euro. Wel interessant

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_gadget op 27-12-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 18:41

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Nou NordVPN is weer dramatisch! Liep eerst even goed qua snelheid, maar nu weer niet. Hun helpdesk heeft me nu een handmatige connectie laten opzetten. Dus gewoon binnen het OS. Deze handmatige connectie geeft bijna dezelfde snelheid als zonder VPN. Alleen dus dan wel connectie met 1 specifieke server, geen autoconnect of kill switch. Blijkt dat NordVPN software nog geen IKEy2 kan gebruiken en als handmatig doet wel.
Ik zit nog te twijfelen of ik blijf

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 12:07
Ik zit er aan te denken om een abonnement af te sluiten bij Windscribe. Is het echter tegenwoordig mogelijk om mijn verkeer via VPN te laten lopen (zodat torrents en nzb's via de VPN gaan). Maar wel verbinding te maken via een app door middel van mijn reguliere wan ip-adres?

• info49
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11-2022
Een maandje testen met NORDVPN. Tot op heden geen geluk. Waar staat bij Nordvpn 24/7 voor.
Antwoord geen reactie. Was een leuke aanbieding, maar je geld krijg je ook niet terug. Software werkt ook al niet, op twee pc's . Simpele L2TP?IPsec werkt alleen op verbinding met hun server, maar internet ho maar. Luttele seconden en dan wordt internet verbroken. Bij IPVANISH is ook wel eens iets mis, maar werkt prima. PPTP L2TP?IPsec, OpenVPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43
info49 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:52:
Een maandje testen met NORDVPN. Tot op heden geen geluk. Waar staat bij Nordvpn 24/7 voor.
Antwoord geen reactie. Was een leuke aanbieding, maar je geld krijg je ook niet terug.
In de faq van Nord staat dat ze een money back guarantee hebben als je binnen 30 dagen reclameert. In mijn geval heb ik dat ook probleemloos gekregen toen de verbinding dagelijks verbroken werd.

• info49
grun93 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:27:
[...]

In de faq van Nord staat dat ze een money back guarantee hebben als je binnen 30 dagen reclameert. In mijn geval heb ik dat ook probleemloos gekregen toen de verbinding dagelijks verbroken werd.
Bedankt, ga het proberen. Zal wel na 15:00 uur antwoord krijgen (VS tijd is het morgen).

• info49
Er is zelf een DNS leak bij NordVPN -OPENVPN- .
Bij IPVanish was dit niet aan de orde, na +/- 8 uur wel connection break.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mr_gadget schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:17:
Veel VPN servers houden geen logs bij.
'No log' is een illusie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• EWK
  • Niet online

EWK

De vraag is alleen, waarvan houden ze logs bij ;).

Hoi!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

EWK schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:24:
[...]

De vraag is alleen, waarvan houden ze logs bij ;).
Van precies die dingen die ze volgens de geldende wet en regelgeving dienen te verzamelen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Wanneer ik CyberGhost gebruik kan ik geen e-mail verzenden met Outlook, is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Net de knoop doorgehakt en NordVPN voor 2 jaar aangeschaft.
Echter wil ik dit nu configureren met mijn Synology NAS zodat ik ook kan downloaden met Nzbget via VPN.

Nu lukt het configureren van de VPN wel (Via Netwerk > Netwerkinterface > Als OpenVPN), maar lijkt het er op dat de DDNS niet meer wilt werken, ook niet als ik mijn eigen IP daar in invoer.

Heeft iemand hier misschien suggesties voor? Het is voor mij namelijk wel van belang dat dit blijft werken om de NAS extern te kunnen bereiken.

Edit:
Ik zie dat dat niet mogelijk is, zou flink balen zijn want dan kan ik bijvoorbeeld Sonarr ook niet meer van buiten af bereiken |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Joshoon op 29-12-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info49
Joshoon schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:23:
Net de knoop doorgehakt en NordVPN voor 2 jaar aangeschaft.
Echter wil ik dit nu configureren met mijn Synology NAS zodat ik ook kan downloaden met Nzbget via VPN.

Nu lukt het configureren van de VPN wel (Via Netwerk > Netwerkinterface > Als OpenVPN), maar lijkt het er op dat de DDNS niet meer wilt werken, ook niet als ik mijn eigen IP daar in invoer.

Heeft iemand hier misschien suggesties voor? Het is voor mij namelijk wel van belang dat dit blijft werken om de NAS extern te kunnen bereiken.

Edit:
Ik zie dat dat niet mogelijk is, zou flink balen zijn want dan kan ik bijvoorbeeld Sonarr ook niet meer van buiten af bereiken |:(
Na twee dagen testen NORDVPN., heb ik mijn account laten deactiveren. En binnen een week (hoop ik) krijg ik mijn geld terug.

Opsomming:

DNSLeak: Zelf bij HideMe was dat in orde.

Constant Internet verbindingen die plotseling wegvielen. Niet kunnen inloggen. Live chat werkt alleen op
Amerikaanse werkuren. Veel servers die niet actief zijn.

Bij Ipvanish wel een vaste IP adres. En mijn zelf geschreven KillerSwitch werkt er uitstekend.

Ga een contract bij Ipvanish afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info49
karine1 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:18:
Wanneer ik CyberGhost gebruik kan ik geen e-mail verzenden met Outlook, is dat normaal ?
Ja, dat is normaal. Gebruik: ipconfig /all en kijk naar de ip adressen. Je kunt het proberen met webmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 07:28
Dag allemaal.
Ik probeer een IKEV2 op te zetten middels android via Nordvpn. Ik probeer dit via Strongswan. Via de handleiding van Nordvpn.
Op mijn oude android werkt het perfect.
Echter op mijn Android 7.0 toestel komt de verbinding niet tot stand. Er volgt geen enkele melding in Strongswan. Terwijl ik dezelfde credentials gebruik.
Zóu het een rechten issue kunnen zijn? Moet ik een extra handeling doen op Android 7.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
karine1 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:18:
Waarschijnlijk heb je Outlook ingesteld om te verbinden over plain SMTP. Als je TLS voor encryptie aanzet werkt het waarschijnlijk wel. De meeste providers accepteren namelijk alleen onbeveiligde verbindingen naar de mailserver als deze afkomstig zijn vanaf hun eigen netwerk. Nu via de VPN maak je dus geen verbinding meer rechtstreeks vanaf hun netwerk en moet je dus TLS aanzetten. Reden hiervan is uiteraard om te voorkomen dat je login gegevens in de verkeerde handen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ik zou gewoon moeten weten wat ik bij CyberGhost moet doorlaten om outlook 2016 te laten verzenden, ontvangen lukt wel.
Nu heb ik bij exceptions al staan :
smtp-mail.outlook.com
smtp.live.com
s.outlook.com
m.hotmail.com

Maar kan nog steeds niet verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 12:36

big_clarence

wat kan het schele

Ik ben een echte noob op vpn-gebied. Ik heb een synology nas met internetverbinding via een Ubiquiti unifi usg router. Op beide is het mogelijk een vpn-verbinding op te zetten. Het belangrijkste voor mij is dat de data op de nas beveiligd zijn als ik ze van buitenaf wil benaderen via mobiel of laptop.
Natuurlijk is het leuk ook de bijbehorende encryptie over het gehele internetverkeer mee te nemen (dan zou het via de Unifi Usg moeten lopen), maar dat is niet essentieel.
Mijn provider is Ziggo, ik heb een dns-naam via synology.me lopen.
Kunnen jullie mij adviseren welke optie het best werkt als het mij gaat om data-veiligheid:
- abonnement via VPN-dienst
- VPN via Synology nas instellen
- VPN via router instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

info49 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:54:
[...]

Na twee dagen testen NORDVPN., heb ik mijn account laten deactiveren. En binnen een week (hoop ik) krijg ik mijn geld terug.

Opsomming:

DNSLeak: Zelf bij HideMe was dat in orde.

Constant Internet verbindingen die plotseling wegvielen. Niet kunnen inloggen. Live chat werkt alleen op
Amerikaanse werkuren. Veel servers die niet actief zijn.

Bij Ipvanish wel een vaste IP adres. En mijn zelf geschreven KillerSwitch werkt er uitstekend.

Ga een contract bij Ipvanish afsluiten.
Oh wow, heb nog niet eerder zo veel negatiefs gelezen over NordVPN.
Maar ik neem aan dat IPVanish mijn probleem niet oplost? Want dat is tot nu toe het enige wat ik ervaar, dat DDNS niet werkt en dat de snelheden soms wat laag en schommelend zijn.
Blijkt inderdaad een algemeen iets te zijn omdat je alsware het IP adres deelt, echter heeft iemand het toch voor elkaar gekregen bij NordVPN om DDNS werkend te krijgen.
Ik heb geprobeerd om contact te komen met die gene via het Nederlandse Synology Forum, maar nog geen antwoord terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
karine1 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:50:
Ik zou gewoon moeten weten wat ik bij CyberGhost moet doorlaten om outlook 2016 te laten verzenden, ontvangen lukt wel.
Nu heb ik bij exceptions al staan :
smtp-mail.outlook.com
smtp.live.com
s.outlook.com
m.hotmail.com

Maar kan nog steeds niet verzenden.
Wat zou kunnen werken: verbind via tcp en niet udp. Dat werkte bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Boomster schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:03:
[...]
Wat zou kunnen werken: verbind via tcp en niet udp. Dat werkte bij mij wel.
Hoe doe ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Verwijder deze maar....
Foute post.

[ Voor 82% gewijzigd door Boomster op 29-12-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Is het niet zo dat cyberghost verschil maakt tussen udp en utp.
Via deze link meer info:
Http://support.cyberghost...ith-CyberGhost-for-Mac-OS

Halverwege de pagina staat hoe je de aanpassing kunt doen tussen tcp en udp.

[ Voor 11% gewijzigd door Boomster op 29-12-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 06:31
Ik heb sinds een ruime week NordVPN, maar ik krijg maar geen goede (stabiele) internetverbinding (op een W7, i7 2600k PC). Normaliter haal ik ruim boven de 100/100 via speedtest.net, maar via de NordVPN haal ik soms de helft, de andere keer maar 15/15. Als ik P2P download dan kom ik echter maar op max 50 kb/s. Een redelijk dramatische snelheid. Ik heb al het e.e.a. geprobeerd, maar ik kom er niet echt uit. Heeft iemand tips?

UDP naar TCP
Andere servers geprobeerd in Nederland
Buitenlandse servers geprobeerd
P2P servers geprobeerd

Ik kom er niet echt uit (hiervoor ook nooit een VPN gehad), maar wil wel een bruikbare verbinding hebben. Met de VPN aan duurt het laden van een website (of ik nou 50/50 heb, of 15/15) circa 30 seconden. Dit is bij websites als Tweakers, maar ook een website als google.. Onbruikbaar dus helaas. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb in het verleden ook mysterieuze problemen gehad met NordVPN. Van de ene op de andere dag kan ik na connecten 5 seconden internetten, daarna niet meer. Zowel via openVPN als de eigen software. Via andere apparaten (op zelfde netwerk) deed alles het wel. Nadat er enkele weken later een update was van de NordVPN app heb ik het opnieuw geprobeerd, en sindsdien doet alles het weer goed (op moment van schrijven haal ik 90/90 op een 100 mbit verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een vpn
Ik heb op dit moment pia voor me.
Lees veel goeds erover.
Of is hij toch niet zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

coolbvrobin schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:10:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een vpn
Ik heb op dit moment pia voor me.
Lees veel goeds erover.
Of is hij toch niet zo goed?
Lees dit topic eens door en het vorige deel, is al redelijk vaak voorbij gekomen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 23:56
Ik zit momenteel op een vpn server uit Australië
Is er ook wat aan te doen dat ik (te)veel zoekresultaten krijg uit dit land ?
Ik zoek bijvoorbeeld naar een zonnebril en kom op veel sites in Australië uit

Ja, ik kan op een NL server gaan zitten maar dat wil ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:45
Geen Google gebruiken. Houdt Duckduckgo ook rekening met je locatie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

superlion schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:00:
Ik zit momenteel op een vpn server uit Australië
Is er ook wat aan te doen dat ik (te)veel zoekresultaten krijg uit dit land ?
Ik zoek bijvoorbeeld naar een zonnebril en kom op veel sites in Australië uit

Ja, ik kan op een NL server gaan zitten maar dat wil ik niet
Aan zoekopdracht "site:.nl" toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Jeetje, wat een dilemma weer.. over 4 dagen loopt mijn PIA-vpn abonnement af en ben me al weken aan het afvragen wat ik moet gaan doen.
De beste VPN-provider schijnt volgens een aantal sites ExpressVPN te zijn. Die zit dan weer op de Britse Maagdeneilanden, onderdeel van de Common Wealth dus soort van bij de 5-eyes.
Ik heb nu PIA, die zit in de USA dus helemaal 5-eyes maar die heeft wel veel servers, goede snelheid en goede privacy opties.
NordVPN, die zit in Panama, formeel horen die nergens bij.. Maar, kom op Panama.. Dat heeft bij mij niet een heel integere naam en sinds Noriega weg is (gelukkig maar) heeft de USA daar best de touwtjes in handen.
ProtonVPN dan. Gebaseerd in Zwitserland, die werkt toch nergens aan mee? Nee, maar toch geeft thatoneprivacysite daar het label "Cooperative" mee. En omdat het bankgeheim in Zwitserland ook niet meer bestaat zou dat best eens kunnen. De dienst is best aan de prijs en ze bestaan nog niet lang genoeg imho om die gok te maken.
Mullvad, klinkt goed m.b.t. privacy. Wel onderdeel van de 14-eyes, maar heb daar wel vertrouwen in. Ze hebben echter maar 80 servers.

Toch maar weer een jaartje PIA? Is het raar om een Amerikaans bedrijf te vertrouwen? Ik vertrouw Apple ook.
Lastig.

Welke afwegingen zijn voor jullie het belangrijkst?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Prijs/kwaliteit was voor mij de voornaamste factor. Heb uiteindelijk een 5 jarig abonnement afgesloten bij Goose. Een Nederlands bedrijf.
Soms is het zoeken maar welke server het snelste is maar gezien de prijs die ik betaald heb, heb ik dat er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Laatst online: 01-10 23:56
Kroonkurk schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:25:
Geen Google gebruiken. Houdt Duckduckgo ook rekening met je locatie ?
Ja, maar als je dit in de instellingen helemaal instelt dat eerst alleen in NL word gezocht is dit al veel beter
In google even "site:.nl" toevoegen werkt ook prima, bedankt TonVH _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info49
Elm0 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:01:
Ik heb sinds een ruime week NordVPN, maar ik krijg maar geen goede (stabiele) internetverbinding (op een W7, i7 2600k PC). Normaliter haal ik ruim boven de 100/100 via speedtest.net, maar via de NordVPN haal ik soms de helft, de andere keer maar 15/15. Als ik P2P download dan kom ik echter maar op max 50 kb/s. Een redelijk dramatische snelheid. Ik heb al het e.e.a. geprobeerd, maar ik kom er niet echt uit. Heeft iemand tips?

UDP naar TCP
Andere servers geprobeerd in Nederland
Buitenlandse servers geprobeerd
P2P servers geprobeerd

Ik kom er niet echt uit (hiervoor ook nooit een VPN gehad), maar wil wel een bruikbare verbinding hebben. Met de VPN aan duurt het laden van een website (of ik nou 50/50 heb, of 15/15) circa 30 seconden. Dit is bij websites als Tweakers, maar ook een website als google.. Onbruikbaar dus helaas. Wat doe ik verkeerd?
Je doet niets verkeerd. Na twee dagen mijn account laten deactiveren. Dan weer wel/niet internet..
L2tp/IPsev en OpenVPN niets helpt.
Blij dat ik er vanaf ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Boomster schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:42:
[...]

Is het niet zo dat cyberghost verschil maakt tussen udp en utp.
Via deze link meer info:
Http://support.cyberghost...ith-CyberGhost-for-Mac-OS

Halverwege de pagina staat hoe je de aanpassing kunt doen tussen tcp en udp.
Net aangepast naar tcp maar zonder resultaat, alleen als ik use random poort to connect aanvink lukt het wel maar dan loopt outlook weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ReVolpe schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:00:
Jeetje, wat een dilemma weer.. over 4 dagen loopt mijn PIA-vpn abonnement af en ben me al weken aan het afvragen wat ik moet gaan doen.

Toch maar weer een jaartje PIA? Is het raar om een Amerikaans bedrijf te vertrouwen? Ik vertrouw Apple ook.
Lastig.

Welke afwegingen zijn voor jullie het belangrijkst?
Ik ben op dit moment tevreden over AIRvpn, maar ook Mullvad is super.
Je moet alleen de afweging maken wat het waard is, aangezien dit geen 'echte' prijsvechters zijn, itt PIA, Nord en nog een handvol anderen.

In mijn omgeving zijn een aantal PIAgebruikers, die steeds vaker klagen over de verbindingen, en de uptime.
Geen idee of ze iets fout doen ( instellingen ) of dat het bij PIA ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:36

CWH

Zit ook sinds een week op AirVPN, geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
l3art schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:24:
Prijs/kwaliteit was voor mij de voornaamste factor. Heb uiteindelijk een 5 jarig abonnement afgesloten bij Goose. Een Nederlands bedrijf.
Soms is het zoeken maar welke server het snelste is maar gezien de prijs die ik betaald heb, heb ik dat er wel voor over.
Heb je daar een promo code voor?
Ik zie deze niet op de website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Speedboot schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:01:
[...]

Heb je daar een promo code voor?
Ik zie deze niet op de website?
Moet je even Googlen. Heb zelf een goede aanbieding gevonden op Stacksocial. Misschien hebben ze een nieuwe.

Edit:
https://stacksocial.com/sales/goose-vpn-5-year-subscription
Alleen vandaag nog.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 31-12-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Boomster schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:45:
Dag allemaal.
Ik probeer een IKEV2 op te zetten middels android via Nordvpn. Ik probeer dit via Strongswan. Via de handleiding van Nordvpn.
Op mijn oude android werkt het perfect.
Echter op mijn Android 7.0 toestel komt de verbinding niet tot stand. Er volgt geen enkele melding in Strongswan. Terwijl ik dezelfde credentials gebruik.
Zóu het een rechten issue kunnen zijn? Moet ik een extra handeling doen op Android 7.0?
Éven een aanvulling op mijn eigen post.
Ik heb gemerkt dat de nordvpn app niet samen kan met Strongswan in mijn android 7. Ik heb de app verwijderd en nu werkt het wel.
Nu een snelle en stabiele verbinding via IKEv2 en nordvpn met automatisch opnieuw verbinden zolang de app draait.

[ Voor 5% gewijzigd door Boomster op 01-01-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:34
Net GOOSE aangeslingerd hier, en twee dingen vallen mij direct op.

Snelheid, ben weer terug in 1980!! 4Mbps - wat zijn jullie snelheden ( zit ook nog op een nl server )

android app - ik connect net, en krijg als secure IP mijn eigen IP - ook wel handig.
tevens geen autostart en connect functie in de app.

Wellicht zijn mijn verwachtingen anders, dit is mijn eerste VPN ervaring.
Gelukkig is de eerste maand een testmaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
ppeterr, probeer eens een andere server. Misschien is die waar jij op zit vol.
En Load meter zou wel handig zijn.
Server 1 is bijvoorbeeld erg traag bij mij, ondanks de volle groene meter....
Ik doe even een Ziggo Speed test voor ik de server vastzet.

[ Voor 13% gewijzigd door Speedboot op 01-01-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zit meestal op een NL server tussen de 70-110 Mbps, maar zoals ik zei soms is het even kijken welke server het snelste is. Wat ik van de support begreep is dat ze hard bezig zijn de boel stabieler te krijgen. Door stacksocial.com hebben ze gigantisch veel nieuwe abonnees er bij. Daardoor loopt de boel soms vol.

Vreemd genoeg maakt het protocol dat ik gebruik ook uit. Op je telefoon kan je dit niet aanpassen op de pc wel. Zal wel komen omdat de processor in mijn Intel nuc niet zo krachtig is.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 01-01-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
l3art schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:12:
Ik zit meestal op een NL server tussen de 70-110 Mbps, maar zoals ik zei soms is het even kijken welke server het snelste is. Wat ik van de support begreep is dat ze hard bezig zijn de boel stabieler te krijgen. Door stacksocial.com hebben ze gigantisch veel nieuwe abonnees er bij. Daardoor loopt de boel soms vol.

Vreemd genoeg maakt het protocol dat ik gebruik ook uit. Op je telefoon kan je dit niet aanpassen op de pc wel. Zal wel komen omdat de processor in mijn Intel nuc niet zo krachtig is.
En heb je het hier dan over speedtest resultaat ? Want ik test nu NordVPN.
Daar krijg ik 150/20Mbps (bij Ookla) - en als ik dan een torrent aanslinger van
bijvoorbeeld een populaire linux iso, blijft er maar 1.3MBs over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ppeterr schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Speedtest inderdaad.
Maar met nieuwsgroepen ook die snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 01-01-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
net even een 1GiB.bin gedownload vanaf xs4all, en duidelijk
helemaal niet de snelheid die Ookla weergeeft.

Eens kijken wat hier fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:26:
net even een 1GiB.bin gedownload vanaf xs4all, en duidelijk
helemaal niet de snelheid die Ookla weergeeft.

Eens kijken wat hier fout gaat.
Ookla is niet de meest betrouwbare hierin, sowieso zit je vaak in je 'eigen' netwerk ( Ziggo / KPN )
Over VPN moet dat wat minder gericht zijn, maar die scoort vaak veel hoger dan het in werkelijkheid is.

Ik gebruik altijd de speedtest van DSLreports OF die van Tele2

De laatste vooral dan de cmd-versie, die download wel, maar direct naar dev/null ( handig op routers en NAS < unix based > )
code:
1
wget -O /dev/null http://speedtest.tele2.net/10GB.zip

Vooral bij torrents moet je OOK nog eens rekening houden met het delen, dus als je jouw ports niet kan vrijgeven, kunnen de andere 'gebruikers' jou niet bereiken, en krijg je "straf" ( lagere snelheden )

Bij AIRvpn heb ik verschillende poorten geforward in mijn account, waaronder een vijftal opeenvolgende die speciaal ingesteld zijn ( PC & Router )
Ik haal 20 / 30MB/s op NL servers, maar ook op de Us en UK servers

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 01-01-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 06-10 10:09
ppeterr schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Torrents, daar heb je bij nordvpv aparte servers voor, en ook een proxy instellen, staat ergens op de website van hun.

Als je de server kiest op de website van nord, dan kun je kiezen voor torrent server(of andere naam),
proxy moet je even opzoeken, denk dat dan de snelheid hoger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die wget direct (zonder VPN) doe haal ik slechts 3MB/s. Ga ik vervolgens via het VPN dan wordt het 27MB/s. Kennelijk is de peering tussen T-Mobile (mijn provider) en Tele 2 niet helemaal optimaal.

Wat meteen ook weer het zwakke punt van speedtests aantoont. In het beste geval test je de snelheid tussen jou en de VPN server, maar zelfs dat zegt nog steeds niks over de snelheid van die VPN server naar bepaalde websites, torrent peers, etc.

EDIT: Ookla resultaat via zelfde VPN server: http://beta.speedtest.net/result/6926631834.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
jan99999 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Torrents, daar heb je bij nordvpv aparte servers voor, en ook een proxy instellen, staat ergens op de website van hun.

Als je de server kiest op de website van nord, dan kun je kiezen voor torrent server(of andere naam),
proxy moet je even opzoeken, denk dat dan de snelheid hoger wordt.
Inderdaad, ben nu de drie dagen trial aan het doe bjj Nordvpn.
Socks5 - p2p server ingesteld, en in chrome ook.
Het lijkt een stuk beter te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
Over Goose heb ik nog een vraagje. Een gemiste televisie serie wil ik nog wel eens downloaden via nieuwsgroepen. Lekker zonder reclame tussendoor.
Moet ik voor nieuwsgroepen DL op een p2p server gaan?
Of als ik een DL via internet wil downloaden, al is het een software pakket, moet dit ook via een p2p server?
En RTLgemist of andere stream zoals YouTube, mag alleen van een server waar Stream voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wil je het zeker weten moet je even support contacten. Maar het p2p is volgend mij voor torrents. Het play icoontje voor Netflix.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 01-01-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Laatst online: 02-10 21:56
Speedboot schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:44:
Over Goose heb ik nog een vraagje. Een gemiste televisie serie wil ik nog wel eens downloaden via nieuwsgroepen. Lekker zonder reclame tussendoor.
Moet ik voor nieuwsgroepen DL op een p2p server gaan?
Of als ik een DL via internet wil downloaden, al is het een software pakket, moet dit ook via een p2p server?
En RTLgemist of andere stream zoals YouTube, mag alleen van een server waar Stream voor staat?
download je via nieuwsgroepen via payserver. zo ja dan kan je net zo goed zonder vpn downloaden. payserver partij heeft toch jou betaalgegevens en de verbinding richting hun is al beveiligd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Oke GOOSE een kans gegeven, en in vergelijk met Nord, ligt het ver ondermaats. (qua snelheid)
Nou hebben ze mij een maandje testen meer gegeven, net gebaar en dat zal
ik dan ook maar gaan gebruiken. Hopelijk fixen ze snel hun cappaciteit

Ik ga nu verder de komende 2 dagen Nord testen, aangezien hun drie dagen trial geven.

Mijn oog viel ook op ExpressVPN. Lees dat het qua snelheid goed zit daar ook met p2p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Netjes dat ze dat geven. Snelheid hier is prima wat mij betreft, maar nogmaals dat is wel server en protocol afhankelijk. Maar voor die 30 euro voor 5 jaar vind ik het prima om even uit te zoeken wat voor mij het beste werkt. Verder vertrouw ik er op dat ze de snelheid de komende tijd weten op te schroeven. Het is een vrij nieuw bedrijf en ik wil ze die kans wel geven.

Edit:
Net even de NL server 12 en 13 getest (gebruik zelf meestal 13) via DSL Reports en met beide zat ik tussen de 85-90 megabit/s download.
Met USA Houston is het wel een stuk lager 12,7 megabit/s download.

Moet erbij vermelden dat bij de NL servers mijn Intel nuc een beperkende factor is. Op mn mobiel bijvoorbeeld ligt de snelheid een stuk hoger. De Nuc lijkt niet krachtig genoeg voor de beveiligingsprotocollen waardoor de snelheid lager uitvalt.

[ Voor 39% gewijzigd door 13art op 01-01-2018 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
l3art schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:06:
Maar voor die 30 euro voor 5 jaar vind ik het prima om even uit te zoeken wat voor mij het beste werkt. Verder vertrouw ik er op dat ze de snelheid de komende tijd weten op te schroeven.
Niet direct op jou bedoelt. Maar 30 euro voor 5 jaar, dat is dus 6 euro per jaar, oftewel 50 cent per maand. Hoe verwacht je daarvoor een goede/snelle verbinding te krijgen? Voor dat bedrag heb je ook geen vast internet of mobiel (bij lange na niet zelfs), dus hoe zou een VPN provider zoiets kostendekkend moeten krijgen? Ook zij zullen immers de bandbreedte moeten inkopen. De enige manier om zoiets te doen is door extreem te overboeken. Oftewel, veel meer gebruikers op 1 server plaatsen dan ze een goede snelheid kunnen leveren. Daardoor zul je dus ook (te) lage snelheden halen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
zit nu op 11.8MB/s over p2p via nord

dit is via socks5 in de client, niet de software van hunzelf

even iets wat ik handig vind momenteel

https://www.doileak.com

[ Voor 23% gewijzigd door ppeterr op 01-01-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Precies, dus is het ook verwachtingen aanpassen. Die snelheid die ik net poste is voor mij prima. Ik hoef geen 200mbit verbinding te hebben via een vpn. Voor hoe ik vpn gebruik is dit meer dan prima.
Verder heb ik geen idee hoe de kosten zich verhouden ten opzichte van onderhoudskosten.

Nord en Express zijn ongetwijfeld beter en sneller. Maar ook wat duurder. Ieder moet voor zich kiezen wat prioriteit heeft en met welk doel je vpn wil inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@l3art

Met je eens. Maar het is natuurlijk wel een verschuiving tegenwoordig, waar wordt
een vpn voor gebruikt :) En daar is enigzins wel de snelheid belangrijk.

Ik ben voorlopig nog in "onderzoek" modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ppeterr schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:51:
@l3art

Met je eens. Maar het is natuurlijk wel een verschuiving tegenwoordig, waar wordt
een vpn voor gebruikt :) En daar is enigzins wel de snelheid belangrijk.

Ik ben voorlopig nog in "onderzoek" modus.
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Je hebt niet de maximale snelheid nodig om dat allemaal te doen. Dan kost het toch gewoon iets meer tijd? En voor zaken als Netflix heb je al helemaal de maximale snelheid niet nodig. Maar goed aan de andere kant, wie heeft er zin om extra te wachten als het ook sneller kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:03
Is NordVPN ook gewoon in te stellen op de thuis router (Asus AC68U) en dan vervolgens met mijn mobiel via vpn naar thuis verbinden zodat al het verkeer via thuis en dan Nordvpn loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Cowamundo schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:48:
Is NordVPN ook gewoon in te stellen op de thuis router (Asus AC68U) en dan vervolgens met mijn mobiel via vpn naar thuis verbinden zodat al het verkeer via thuis en dan Nordvpn loopt?
Wat je zou kunnen doen - en dat verzin ik even met mijn weinige verstand over vpn's

Op je router een eigen vpn opzetten, wat er achter de router zit configgen met Nordvpn

Op je telefoon de Nord vpn zetten, en vervolgens met een secundaire app als Openvpn
naar je router connecten.

:) maar is dit wel wat je bedoelt ? dit is namelijk vpn op vpn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Gebruik nu 2 jaar Ivacy VPN. Erg tevreden met de service! Hoge snelheden, onbeperkt data en tot 5 apparaten tegelijk.

Daarnaast is het extreem goedkoop (heb nu een lifetime abbo voor 60 usd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
l3art schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:01:
[...]

Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Je hebt niet de maximale snelheid nodig om dat allemaal te doen. Dan kost het toch gewoon iets meer tijd? En voor zaken als Netflix heb je al helemaal de maximale snelheid niet nodig. Maar goed aan de andere kant, wie heeft er zin om extra te wachten als het ook sneller kan
Mijn idee, zelfs een server in Praag (AIRvpn) geeft me 33MB
Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/xEMsim.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-Blokker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 16:01
Hallo allemaal ik ben hier nieuw op dit topic. Ik heb na wat research en vergelijken en lezen gekozen om ook een vpn aan te schaffen.
Mijn uiteindelijke keuze was tussen Ipvanish, expressvpn, nordvpn en goose.
Ik vond expressvpn erg aantrekkelijk maar iets te duur voor mijn doen.
Ipvanish vond ik ook erg aantrekkelijk maar deze is gevestigd in Amerika dus dat had ik liever niet.
Goose zag er ook aantrekkelijk uit en van Nederlandse bodem maar uiteindelijk kon ik hier nog niet genoeg ervaringen over vinden om me te overtuigen en toch ook de Europese unie dus 5/14 eyes net als expressvpn.

Uiteindelijk toch nordvpn geworden door vooral de prijs (99 dollar voor 3 jaar!) en veel goede reviews
Maar ook de support voor enorm veel devices, goede reviews en handige extra functies.

Ze hebben 30 dagen money back garantie dus ik ga uitvoerig testen natuurlijk en als het niet bevalt dan maak ik hier gebruinde van. Tot nu toe erg tevreden.
Ik heb een 200/20mbit lijn en haal met een NL server max 120/18mbit. Ik vind dit erg acceptabel.

Ook heb ik al even support gecontracteerd aangezien ik niet goed gelezen had en daardoor de killswitch feature op Android niet kom vinden. Ik werd binnen 30 seconden te woord gestaan op de chat. Het is me gelijk duidelijk uitgelegd.

Ik las hier wel wat negatieve ervaringen met NordVPN die ik nu nog niet kan plaatsen.

Tot nu toe dik tevreden!
Ik zal zeker weten dit topic blijven volgen.

[ Voor 1% gewijzigd door Ad-Blokker op 03-01-2018 09:03 . Reden: Spelling, kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
FreshMaker schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:30:
[...]

Mijn idee, zelfs een server in Praag (AIRvpn) geeft me 33MB
[afbeelding]
Thx - trial aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 18:33
windowsboot schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:58:
Ik heb een 200/20mbit lijn en haal met een NL server max 120/18mbit. Ik vind dit erg acceptabel.

Ik las hier wel wat negatieve ervaringen met NordVPN die ik nu nog niet kan plaatsen.

Tot nu toe dik tevreden!
Ik zal zeker weten dit topic blijven volgen.
Idem hier, nadat ik het udp/tcp verhaal had opgelost. Tot nu toe zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Ik ervaar iets geks met NordVPN.
Ik gebruik voornamelijk servers vanuit Nederland, en haalde meestal max 50-60mbit met mijn bekabelde 200mbit verbinding via VPN.
Ik gebruikte dan de server die volgens de NordVPN of hun website voor mij aangeraden is.

GIsteravond pakte ik een server die wat meer load had, en haalde ik mijn volle 200mbit snelheid.
Probeerde nogmaals andere servers, ook die aangeraden werden en die ik zelf koos, allemaal maar max 60mbit, terwijl sommigen zelfs nog minder load hadden ook nog.
Later vond ik nog een server die ook mijn volle snelheid kon halen.

Vanochtend probeerde ik de zelfde servers weer, en nog steeds de volle snelheid.

Mij is nu eigenlijk de vraag hoe dit kan en hoe ik nou daadwerkelijk de beste server voor mij kan vinden, want de applicatie van NordVPN en hun website sturen mij alleen naar langzamere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Joshoon schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:17:
Ik ervaar iets geks met NordVPN.
Ik gebruik voornamelijk servers vanuit Nederland, en haalde meestal max 50-60mbit met mijn bekabelde 200mbit verbinding via VPN.
Ik gebruikte dan de server die volgens de NordVPN of hun website voor mij aangeraden is.

GIsteravond pakte ik een server die wat meer load had, en haalde ik mijn volle 200mbit snelheid.
Probeerde nogmaals andere servers, ook die aangeraden werden en die ik zelf koos, allemaal maar max 60mbit, terwijl sommigen zelfs nog minder load hadden ook nog.
Later vond ik nog een server die ook mijn volle snelheid kon halen.

Vanochtend probeerde ik de zelfde servers weer, en nog steeds de volle snelheid.

Mij is nu eigenlijk de vraag hoe dit kan en hoe ik nou daadwerkelijk de beste server voor mij kan vinden, want de applicatie van NordVPN en hun website sturen mij alleen naar langzamere servers.
Ik vraag mij serieus af of je dan wel op de juiste manier via de vpn loopt.
Als je volle bak 200mbit trekt, doe je dan een IP leak test ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Ik vraag mij serieus af of je dan wel op de juiste manier via de vpn loopt.
Als je volle bak 200mbit trekt, doe je dan een IP leak test ?
Ik gebruik de NordVPN applicatie voor Mac die het KEv2 protocol gebruikt.
Ik weet niet wat je precies met IP leak test bedoelt, maar ik heb gekeken op ipleak.net, en daar lijkt alles via de VPN te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Joshoon schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Ik gebruik de NordVPN applicatie voor Mac die het KEv2 protocol gebruikt.
Ik weet niet wat je precies met IP leak test bedoelt, maar ik heb gekeken op ipleak.net, en daar lijkt alles via de VPN te lopen.
Precies dat, ik gebruik nog een torrent test daarbij, dus je download 2 torrents, en
je komt dan terug op zo een test site die dan alles kan weergeven.

Ik had namelijk net ongeveer hetzelfde als jij net vertelde. Enkel dan via Airvpn.
Opeens alles op 19MBs volle bak. Ook getest en leek allemaal oke. Maar toch vertrouw ik het niet :)

Vervolgens daarna niet meer zo een server gevonden van Airvpn die dezelfde snelheid gaf.

Mijn theorie daarachter is (maar misschien helemaal fout)

Als je niet de service/client bind aan de TAP interface, en je switched servers zal
hij tussentijds dus verbindingen maken via je ISP

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 04-01-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Precies dat, ik gebruik nog een torrent test daarbij, dus je download 2 torrents, en
je komt dan terug op zo een test site die dan alles kan weergeven.

Ik had namelijk net ongeveer hetzelfde als jij net vertelde. Enkel dan via Airvpn.
Opeens alles op 19MBs volle bak. Ook getest en leek allemaal oke. Maar toch vertrouw ik het niet :)

Vervolgens daarna niet meer zo een server gevonden van Airvpn die dezelfde snelheid gaf.

Mijn theorie daarachter is (maar misschien helemaal fout)

Als je niet de service/client bind aan de TAP interface, en je switched servers zal
hij tussentijds dus verbindingen maken via je ISP
Ik heb nu in totaal 2 servers gevonden die zo snel zijn, dus heb ze ook beide als favoriet ingesteld.
Heb NordVPN zelf ook nog even gevraagd hoe ik makkelijker de snelste server voor mij kan vinden, want om door de honderden servers te moeten gaan is ook niets :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Joshoon welke server is dat eigenlijk - zet ik die ook eens aan bij Nord.

Laat maar mijn trial is voorbij

[ Voor 21% gewijzigd door ppeterr op 04-01-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:46:
@Joshoon welke server is dat eigenlijk - zet ik die ook eens aan bij Nord.

Laat maar mijn trial is voorbij
Je snapt wel dat ik 1 lekker voor mijzelf houd :9
De andere mag je wel weten, die is net zo snel, alleen dan moet ik thuis even kijken want ik weet niet zeker meer welke dat was.

Maar als je trial al verlopen is dan heb je er ook niet veel meer aan.
Ook niet onbelangrijk is dat er bij distance 2km staat bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Joshoon schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Je snapt wel dat ik 1 lekker voor mijzelf houd :9
De andere mag je wel weten, die is net zo snel, alleen dan moet ik thuis even kijken want ik weet niet zeker meer welke dat was.

Maar als je trial al verlopen is dan heb je er ook niet veel meer aan.
Ook niet onbelangrijk is dat er bij distance 2km staat bij mij
De trial bij NordVPN beviel mij goed, nu druk met airvpn. Lijkt iets minder qua snelheid.
Maar goed, nog even 2 dagen testen. Goose heb ik ook nog in de test stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

ppeterr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:11:
[...]

De trial bij NordVPN beviel mij goed, nu druk met airvpn. Lijkt iets minder qua snelheid.
Maar goed, nog even 2 dagen testen. Goose heb ik ook nog in de test stand.
Na het lezen van meerdere reviews, zien van tests en de ervaringen van mijn collega aangehoord te hebben, heb ik meteen een trial van NordVPN gestart, dit beviel mij goed.
Gebruik het nu ruim anderhalf week en zit er dag in dag uit mee verbonden. De afgelopen anderhalf week heb ik vakantie gehad en toen zat ik langer verbonden, en heb geen 1 keer een connection drop gehad.

Nu ik die snellere servers gevonden heb, ben ik alleen maar enthousiaster geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Zojuist dit gevonden om alle servers te pingen: https://github.com/drbeco/nordping

Ga ik thuis proberen vanavond!

Edit: Jeetje wat een uitkomst dat scriptje.
Zojuist uitgevoerd en zag dat de server die voor mij zo snel was een ping had van 11, dus andere servers gezocht die ook een ping van 11 hadden, en die zijn inderdaad ook rete snel!

[ Voor 49% gewijzigd door Joshoon op 04-01-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Joshoon schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:14:
Zojuist dit gevonden om alle servers te pingen: https://github.com/drbeco/nordping

Ga ik thuis proberen vanavond!

Edit: Jeetje wat een uitkomst dat scriptje.
Zojuist uitgevoerd en zag dat de server die voor mij zo snel was een ping had van 11, dus andere servers gezocht die ook een ping van 11 hadden, en die zijn inderdaad ook rete snel!
`
hoe gebruik je dit?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Je moet de ovpn files in de zelfde map plaatsen, en de map ovpn-files noemen.
In principe gebruik je het met Linux commando's, dat werkt onder Mac gewoon met de terminal.
dus in dit geval: cd [locatie waar de .sh file staat], en vervolgens tik je simpelweg de naam van het .sh file in (nordping.sh), en daar achter kan je nog commando's invoeren, zoals '-p UDP', zodat hij protocol UDP gaat testen, of UTP als je dat wenst.

Onder Windows weet ik het niet precies, maar als je zoekt op 'How to run .sh files in Windows', dan heb je het zo te pakken denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Joshoon op 05-01-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
Cool. Is dit ook aan te passen voor een andere provider zoals Goose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Speedboot schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:50:
Cool. Is dit ook aan te passen voor een andere provider zoals Goose?
Als ik het script zo wat doorneem lijkt mij dit wel mogelijk.
Mits zij ook gewoon met ovpn files werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Joshoon op 05-01-2018 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Sinds 2012 ben ik klant bij AirVPN. Ik ben zeer te spreken over deze VPN provider. We zijn 24/24 verbonden terwijl er dagelijks automatisch van server verwisseld wordt en dat geeft echt zelden problemen. De port forwarding werkt vlekkeloos. De support is ook zeer goed en de algemene kennis van netwerken en VPN nog beter. Ik kan deze eigenlijk alleen maar aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Joshoon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Als ik het script zo wat doorneem lijkt mij dit wel mogelijk.
Mits zij ook gewoon met ovpn files werken.
Het script voert een ping uit naar de VPN servers. Daarmee is nog niet gezegd of de server daadwerkelijk een hoge download snelheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Hulliee schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Het script voert een ping uit naar de VPN servers. Daarmee is nog niet gezegd of de server daadwerkelijk een hoge download snelheid heeft.
Heb het met mijn eigen ogen gezien :9
Je hebt wel enigszins gelijk, ik had ook een paar met een lage ping die niet zo snel waren, maar de meerderheid wel.
Heb nu een mooi lijstje met servers die gewoon de volle 200mbit halen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Joshoon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:47:
[...]Heb het met mijn eigen ogen gezien :9
Ik haal op servers met hoge ping ook snelheden van 30+ MB/s ( US / Canada )
Het is allemaal een kwestie van bezetting, Europa in de avonduren is vaak drukker dan de VS, en in de ochtend andersom

Momenteel wisselt mijn connect af tussen NL, CZ, UK en VS servers, en torrents hebben een gemiddelde van 20MB, Usenet zelfs over de 35MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

FreshMaker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Ik haal op servers met hoge ping ook snelheden van 30+ MB/s ( US / Canada )
Het is allemaal een kwestie van bezetting, Europa in de avonduren is vaak drukker dan de VS, en in de ochtend andersom

Momenteel wisselt mijn connect af tussen NL, CZ, UK en VS servers, en torrents hebben een gemiddelde van 20MB, Usenet zelfs over de 35MB/s
Het gekke is juist dat servers met meer bezetting bij mij vaak sneller zijn dan die minder bezetting/load hebben. :/
Vandaar dat ik ook op basis van die script nu de beste voor mij ben gaan opzoeken, en dat is gelukt, daar gaat het uiteindelijk ook om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
nou het zal allemaal wel met die snelheden die ik hier lees, maar over
het algemeen is hier mijn upload sneller dan de download die soms
piekt naar 10MB/s, en dan weer behoorlijk inkakt. (airvpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Joshoon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Je moet de ovpn files in de zelfde map plaatsen, en de map ovpn-files noemen.
In principe gebruik je het met Linux commando's, dat werkt onder Mac gewoon met de terminal.
dus in dit geval: cd [locatie waar de .sh file staat], en vervolgens tik je simpelweg de naam van het .sh file in (nordping.sh), en daar achter kan je nog commando's invoeren, zoals '-p UDP', zodat hij protocol UDP gaat testen, of UTP als je dat wenst.

Onder Windows weet ik het niet precies, maar als je zoekt op 'How to run .sh files in Windows', dan heb je het zo te pakken denk ik :)
Ja, ik zat al te twijfelen. Zag de .sh file. Zou dit werken als ik het plaats op windows en dan gewoon connect met putty op het windows systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ppeterr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:51:
nou het zal allemaal wel met die snelheden die ik hier lees, maar over
het algemeen is hier mijn upload sneller dan de download die soms
piekt naar 10MB/s, en dan weer behoorlijk inkakt. (airvpn)
Met welk verkeer ?
Torrents ?
heb je de portforward goed staan ?

Dit is een http download - https://vgy.me/xEMsim.png
en dit een torrent - https://vgy.me/wNjcfD.png
De torrents zijn dan wel ubuntu iso's, dus die zullen 'meer' en 'regelmatiger' gedeeld worden dan de één of andere vage film, maar dat maakt voor de techniek niet uit
* het KAN dus wel snel ...
Dan ligt het OF aan het aantal verspreiders, OF aan jouw instellingen qua portforwards

Je kan niet van de standaardopties uitgaan, aangezien die best bezet zijn door een andere AIRvpn gebruiker
Ik heb zelf een aantal ports aangemaakt, die ik op mijn verschillende PC's heb doorgelinkt ( in de router )

https://airvpn.org/ports/

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/UqlSnY.png

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/Yc3IJG.png

Rood is bezet, groen is vrij om aan te maken voor eigen gebruik

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 05-01-2018 15:58 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.