[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste
Acties:
  • 360.843 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kielkiel schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:55:
Ik wil mijn synology NAS als VPN gaan gebruiken. Nu ben ik zoek naar een android app om de synology VPN te benaderen. Ik wil de app van android zelf niet gebruiken. Als ik ga googlen kom ik alleen apps tegen naar commerciële VPN aanbieders en openVPN. Die beide wil ik juist niet. Wie kent een VPN android app waarbij ik mijn eigen VPN kan instellen (PPTP)?
PPTP is juist de meest onveilige manier van VPN die er is. Bij voorkeur neem je juist OpenVPN of anders IPSec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Een jaar geleden overgstapt van StrongVPN naar AirVPN naar aanleiding van deze test in computertotaal waarbij AirVPN als beste uit de test kwam. StrongVPN is Amerikaans en daar krijg je ivm privacy de laatste jaren toch steeds minder vertrouwen in.
Was eerst nog van plan om over te stappen omdat Air maar 3 simultane verbindingen toestaat maar dat zijn er inmiddels ook 5 geworden. Nu las ik ook nog dat het jaar jaarabonnementen van €55 naar €35 is gegaan :) :) dus die aanbieding kon ik niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:25
EWK schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:55:
[...]

Wat je wilt is je niet helemaal duidelijk. Wil je de synology inzetten als vpn client of als vpn server?
Daarnaast wordt pptp als onveilig gezien, openvpn is dan een beter alternatief. Waarom wil je dit gebruiken?
Ik ben wat aan het experimenteren met vpn, dus dank voor de waarschuwing dat pptp als onveilig wordt bestempeld.

Ik wil de synology inzetten als vpn server en zoek voor mijn mobiel en tablet een app om verbinding te maken met de synology met pptp. Deze situatie heb ik inmiddels werkend.

Ik was inmiddels ook naar openvpn aan het kijken. Ik heb hier een ovpn file nodig. Kan ik die zelf maken? Hier strand ik tegen hetzelfde probleem aan dat je elke keer op commerciële sites terecht komt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
kielkiel schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:55:
[...]
Ik was inmiddels ook naar openvpn aan het kijken. Ik heb hier een ovpn file nodig. Kan ik die zelf maken? Hier strand ik tegen hetzelfde probleem aan dat je elke keer op commerciële sites terecht komt....
Klik op de knop "export configuration" en je hebt je bestanden :) Enige wat je wel moet doen is het bestand bewerken en je hostname of ip-adres invullen van je (thuis)lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Cartman! schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:14:
[...]

Klik op de knop "export configuration" en je hebt je bestanden :) Enige wat je wel moet doen is het bestand bewerken en je hostname of ip-adres invullen van je (thuis)lijn.
Je bedoelt de export knop in een open vpn app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
kielkiel schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:21:
[...]

Je bedoelt de export knop in een open vpn app?
In de VPN app op je Synology :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kielkiel
Cartman! schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:21:
[...]

In de VPN app op je Synology :)
Ha ha das simpel! Ik ga ermee aan de slag! Thanx!

Update: openvpn werkend gekregen. Het is me alleen niet gelukt om het bijbehorende certificaat te importeren. Na het importeren geeft open vpn dat er geen certificaat actief is. Enig idee hoe dit kan?

[ Voor 32% gewijzigd door kielkiel op 26-11-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
kielkiel schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:55:
[...]

Ik ben wat aan het experimenteren met vpn, dus dank voor de waarschuwing dat pptp als onveilig wordt bestempeld.

Ik wil de synology inzetten als vpn server en zoek voor mijn mobiel en tablet een app om verbinding te maken met de synology met pptp. Deze situatie heb ik inmiddels werkend.

Ik gebruik zelf de OpenVPN app die in Fdroid staat. Hier kan je gewoon je ovpn file in importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
Ik heb ook eindelijk de stap genomen en een VPN afgesloten bij NordVPN.

Nu ben ik aan het bekijken wat de handigste manier is om dit te gaan gebruiken thuis. Momenteel heb ik een Ziggo wifi modem/router en al mijn apparaten maken daar bedraad en draadloos verbinding mee.

Het handigste lijkt me om direct bij binnenkomst de VPN te hebben, zodat ik niet op alle apparaten daarachter dit hoef in te stellen. Voor zover ik het zie kan VPN niet direct op de Ziggo modem worden ingesteld, dus zal ik er zelf een router tussen moeten plaatsen waarmee dit kan.

Mijn idee is:
  1. Router kopen die DD-WRT ondersteunt, hier de VPN op instellen
  2. Ziggo modem op bridged zetten
  3. Apparaten in huis verbinding laten maken via DD-WRT met VPN
  4. op de smartphones en laptops die buiten huis worden gebruikt wel handmatig VPN instellen
Ben ik zo op de goede weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik draai vanwege de erg tegenvallende snelheid bij NordVPN nu een trial bij AirVPN. Dat lijkt een behoorlijk positief verschil te zijn :) De software is wat spartaans maar bied veel opties om in te stellen wanneer nodig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Pusherman_ schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:26:

Nu ben ik aan het bekijken wat de handigste manier is om dit te gaan gebruiken thuis. Momenteel heb ik een Ziggo wifi modem/router en al mijn apparaten maken daar bedraad en draadloos verbinding mee.

Het handigste lijkt me om direct bij binnenkomst de VPN te hebben, zodat ik niet op alle apparaten daarachter dit hoef in te stellen. Voor zover ik het zie kan VPN niet direct op de Ziggo modem worden ingesteld, dus zal ik er zelf een router tussen moeten plaatsen waarmee dit kan.

Mijn idee is:
  4. op de smartphones en laptops die buiten huis worden gebruikt wel handmatig VPN instellen
Volgens mij ben je dan op de goede weg. Eventueel zou je ook nog advanced tomato kunnen overwegen ipv dd wrt. Daar kun je nog meer in tweaken, zoals een adblocker en nog meer leuks.
Welke snelheid wil je gaan halen? Verwacht iets van 35-50 mbps bij een high end router (bij een processor van 1GHz of meer) .

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
EWK schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:06:
[...]

Volgens mij ben je dan op de goede weg. Eventueel zou je ook nog advanced tomato kunnen overwegen ipv dd wrt. Daar kun je nog meer in tweaken, zoals een adblocker en nog meer leuks.
Welke snelheid wil je gaan halen? Verwacht iets van 35-50 mbps bij een high end router (bij een processor van 1GHz of meer) .
Ik heb een 40MB verbinding, dus dat is prima. Valt eigenlijk nog wel tegen, had niet verwacht dat het die routers zo veel moeite zou kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
Pusherman_ schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:16:
[...]

Ik heb een 40MB verbinding, dus dat is prima. Valt eigenlijk nog wel tegen, had niet verwacht dat het die routers zo veel moeite zou kosten
(Zware) versleuteling kost altijd redelijk wat moeite. Zeker in het geval van OpenVPN. Soms zie je wel dat er hardware offloading support is voor encryptie of VPN in z'n geheel. Maar dat komt ook weer niet zo vaak voor, en zeker niet bij consumentenroutertjes (die stock toch al geen VPN ondersteunen dus waarom dan wel een betere/snellere processor erin zetten die goed met VPNs overweg kunnen).

Bij L2TP/IPSEC zie je soms wel dat deze ondersteund worden via hardware offloading, maar dit zie je dan weer niet vaak voorkomen bij VPNs om anoniem te internetten. (maar meer om een VPN op te zetten van extern naar bedrijf/thuis/...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zal wel weer druk worden hier met 'wat is de beste' vragen na de Radar uitzending van vanavond.

Nog een mooie cyber monday aanbieding van PIA trouwens
https://www.privateinternetaccess.com/pages/special-offer

[ Voor 38% gewijzigd door sambalbaj op 27-11-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2022
sambalbaj schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:49:
Zal wel weer druk worden hier met 'wat is de beste' vragen na de Radar uitzending van vanavond.

Nog een mooie cyber monday aanbieding van PIA trouwens
https://www.privateinternetaccess.com/pages/special-offer
Voor Nederland is de korting 52% niet 65%. Ik twijfel hard of ik mij wel of niet moet aanmelden. (Niet dat dat aan het verschil aan korting ligt.) :P

Edit: Ik doe het toch maar niet, het bevalt mij niet dat hun hoofdkwartier in de VS zit. Dan heb ik liever NordVPN aangezien die buiten het zogenaamde '13 eyes' netwerk zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Foxhound83 op 28-11-2017 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Foxhound83 schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:27:
[...]

Voor Nederland is de korting 52% niet 65%. Ik twijfel hard of ik mij wel of niet moet aanmelden. (Niet dat dat aan het verschil aan korting ligt.) :P

Edit: Ik doe het toch maar niet, het bevalt mij niet dat hun hoofdkwartier in de VS zit. Dan heb ik liever NordVPN aangezien die buiten het zogenaamde '14 eyes' netwerk zit.
Ftfy :9

Daarnaast niet eens zoveel meer korting dan normaal. Geen hond die PIA afsluit voor de normale prijs van €6,95 per maand.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bor schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:32:
Ik draai vanwege de erg tegenvallende snelheid bij NordVPN nu een trial bij AirVPN. Dat lijkt een behoorlijk positief verschil te zijn :) De software is wat spartaans maar bied veel opties om in te stellen wanneer nodig.
Vergeet de preferences niet onder de AIRvpnknop Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/tSWfTd.png

Nog meer instellingen ;)
Goed verstopt in ieder geval

edit : nvm - staan ook gewoon in het systeem-icon onder rechtsklik ...
* FreshMaker gaat even in de hoek staan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 28-11-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Pusherman_ schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:26:

Mijn idee is:
Je bent zo op de goede weg hoor.

Ik heb het ook ongeveer zo gedaan, maar wel wat andere keuzes gemaakt.

Ik heb slechts een 20 Mbps lijntje, dus om performanceverlies hoef ik me niet zo druk te maken.
Ik heb er geen behoefte aan om mijn netwerkje vanaf het internet toegankelijk te maken, dat vereenvoudigt de zaak ook weer.

Ik gebruik een ASUS RT-AC68U als router voor mijn netwerkje. Die heeft out-of-the-box een VPN client, dus geen noodzaak om er third-party firmware op te zetten. Het kan wel, maar als het zo al doet wat ik wil, waarom zou ik dan....?
Aan de ASUS hangt een raspi die pi-hole draait, zo is gelijk mijn hele netwerk vrij van rommel.
Als je Asuswrt-Merlin zou nemen kan je dit anders oplossen, maar dat zijn keuzes die je maakt.

Voor de ASUS zit een Fritz!box als modem-router.

Ik heb er twee gescheiden netwerken van gemaakt, de Fritz heeft zijn eigen subnet (bij mijn 192.168.178.xx) en de ASUS ook (bij mij 10.0.0.xx).
De reden hiervoor is dat mijn gasten het WiFi netwerk van de Fritz kunnen gebruiken, dus zonder VPN en pihole. Zij willen Facebook kunnen gebruiken, ik heb FB in mijn netwerkje geblokkeerd >:)
Zelf wil ik ook wel eens de Fritz gebruiken als VPN of pihole iets teveel tegenhouden.

Het verlies in doorvoersnelheid is bij mij ongeveer 10%, een speedtest rechtstreeks op de Fritz!box komt uit op 23 Mbps, via de ASUS kom ik uit op 21 Mbps.

[edit]Ik zie dat jij Ziggo gebruikt. Met een consumentenrouter moet je dan -denk ik- wel rekening houden met snelheidsverlies. Wat ik zie op het SNB forum ligt de grens met het ding dat ik heb ongeveer bij 50 Mbps. Wellicht is een mini-PC met pfsense voor jou dan slimmer.

[ Voor 5% gewijzigd door hp-got op 28-11-2017 10:58 ]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:10
EWK schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:38:
[...]

Welke synology heb je? Waarschijnlijk dan een (te) langzaam beestje die het niet aan kan. Maar daarvoor moeten we weer weten wat die 40-50% is? Is dat 500mbps of 20mbps? Kortom, meer info zou fijn zijn, dan kunnen we je beter helpen.

[...]

Zo zijn een aantal ervaringen wel inderdaad.
DS214play, zal het moeten aankunnen. Zonder Nordvpn haal ik 10MB/s en met rond 6MB/s. Als ik reconnect ben met Amerikaans ip-adress dan duurt het ook heel lang voordat de film start en downloaden is tergend langzaam.

Ik heb een 3jr aanbieding afgesloten maar tot nu toe niet tevreden. Heb nog 3 weken om te proberen. Elke tip/suggestie is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
klopping schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:26:
[...]

DS214play, zal het moeten aankunnen. Zonder Nordvpn haal ik 10MB/s en met rond 6MB/s. Als ik reconnect ben met Amerikaans ip-adress dan duurt het ook heel lang voordat de film start en downloaden is tergend langzaam.

Ik heb een 3jr aanbieding afgesloten maar tot nu toe niet tevreden. Heb nog 3 weken om te proberen. Elke tip/suggestie is welkom
Je moet natuurlijk wel rekening houden met de fysieke afstanden, als jij gaat verbinden met US servers, dan gaat dat ook over verschillende exchanges, en kost dat gewoon tijd.
Persoonlijk ze ik niet in waarom je over een US adres zou verbinden, in tegenstelling tot een Europese ( pak dan Zweden of Denemarken bv )

Ik denk dat je die 3 weken niet moet afwachten, gezien de vele meldingen van ontevredenheid bij Nordvpn.
Het komt me over als veel voor weinig, en zoals ik al eerder gezegd heb, krijg je bij de echt goedkope aanbieders sneller veel overboeking, of de 'echte' servers zijn virtueel, en niet alleen in gebruik door de betreffende aanbieder.
Zo'n virtual vpn wordt op basis van betaling aangeboden aan de aanbieder, en krijgen een percentage van de opbrengst.
Zo zou je dus via Nordvpn dezelfde adressen kunnen krijgen als via Tigervpn of eender welke andere aanbieder.
Dan zit je dus met NOG meer overboeking, en met 1000+ op zo'n vpnserver komt niet ten goede aan de snelheid.

Ik val misschien in herhaling, maar Octanevpn ( mijn 2e aanbieder ) is zo'n virtual provider, ze hebben een aantal 'core' servers, die dedicated Octane zijn, maar daaronder hangen in verschillende landen ook 'virtual' servers.
Met de 10€ meerkosten die ik betaalde, klaag ik niet, maar als het puur om snelheid gaat is Mullvad/Airvpn en nog een paar 'dure' toch meetbaar beter.

Zelfs het grote PIA glijdt al af, met een abbo van nog geen 30€/j moet je je al beginnen af te vragen wáár de winst zit

edit :

Net wat geëxperimenteerd met de portforwarding van AIRvpn, maar dat werkt prima
Even kijken hoelang het duurt voor de ddns doorgevoerd is, maar op (vpn)ipadres werkt het alvast prima.
- hmm, lezen ... lezen .... het is NAAM.airDNS.org, ipv de door mij geprobeerde NAAM.airVPN.org :|
Die werkt direct !

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 28-11-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
FreshMaker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:47:
[...]

Je moet natuurlijk wel rekening houden met de fysieke afstanden, als jij gaat verbinden met US servers, dan gaat dat ook over verschillende exchanges, en kost dat gewoon tijd.
Persoonlijk ze ik niet in waarom je over een US adres zou verbinden, in tegenstelling tot een Europese ( pak dan Zweden of Denemarken bv )

Ik denk dat je die 3 weken niet moet afwachten, gezien de vele meldingen van ontevredenheid bij Nordvpn.
Het komt me over als veel voor weinig, en zoals ik al eerder gezegd heb, krijg je bij de echt goedkope aanbieders sneller veel overboeking, of de 'echte' servers zijn virtueel, en niet alleen in gebruik door de betreffende aanbieder.
Zo'n virtual vpn wordt op basis van betaling aangeboden aan de aanbieder, en krijgen een percentage van de opbrengst.
Zo zou je dus via Nordvpn dezelfde adressen kunnen krijgen als via Tigervpn of eender welke andere aanbieder.
Dan zit je dus met NOG meer overboeking, en met 1000+ op zo'n vpnserver komt niet ten goede aan de snelheid.

Ik val misschien in herhaling, maar Octanevpn ( mijn 2e aanbieder ) is zo'n virtual provider, ze hebben een aantal 'core' servers, die dedicated Octane zijn, maar daaronder hangen in verschillende landen ook 'virtual' servers.
Met de 10€ meerkosten die ik betaalde, klaag ik niet, maar als het puur om snelheid gaat is Mullvad/Airvpn en nog een paar 'dure' toch meetbaar beter.

Zelfs het grote PIA glijdt al af, met een abbo van nog geen 30€/j moet je je al beginnen af te vragen wáár de winst zit

edit :

Net wat geëxperimenteerd met de portforwarding van AIRvpn, maar dat werkt prima
Even kijken hoelang het duurt voor de ddns doorgevoerd is, maar op (vpn)ipadres werkt het alvast prima.
- hmm, lezen ... lezen .... het is NAAM.airDNS.org, ipv de door mij geprobeerde NAAM.airVPN.org :|
Die werkt direct !
Ik was niet geheel duidelijk. Voor downloaden gebruik ik een NL server maar foor de Amerikaanse Netflix content moet ik verbonden zijn met een Amerikaanse server.

Bedanlt voor je reactie, ik ga even kijken naar Octanevpn en Airvpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Octane zou ik voor NF sowiso niet doen :+
dat werkt niet ...
Airvpn kan ik niet meer testen, omdat er geen lopend Netflix-abbo is hier

@werphengel
Tja, dat was te verwachten.
De enige reden dat NORDvpn dat vol kan houden, is omdat ze op dynamische IP's werken, en zelf actief op zoek gaan naar een nieuw niet geblokkeerd ipadres.
Maar als Netflix weer een hele zooi aan connects krijgt van verschillende accounts op dezelfde dag, kan je er op rekenen dat die op dezelfde blacklist terecht komen.

Zo lastig zal het voor Netflix niet zijn om de 'oneigenlijke' adressen te vinden, als er meer dan X aantal accounts van hetzelfde IPadres komen, is het al snel duidelijk.
En zouden ze 'per ongeluk' een normale user blokkeren, kan men het betreffende IPadres desnoods op account-basis whitlisten, na een klacht

[ Voor 76% gewijzigd door FreshMaker op 28-11-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik was niet geheel duidelijk. Voor downloaden gebruik ik een NL server maar foor de Amerikaanse Netflix content moet ik verbonden zijn met een Amerikaanse server.

Bedanlt voor je reactie, ik ga even kijken naar Octanevpn en Airvpn
Heb zelf Airvpn en ik kan je alvast melden dat AIRvpn voor het bekijken van de Amerikaanse netflix, niet gaat werken helaas :( :( .
Ik denk dat die ip adressen op de backlist staan of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
werphengel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:43:
[...]

Heb zelf Airvpn en ik kan je alvast melden dat AIRvpn voor het bekijken van de Amerikaanse netflix, niet gaat werken helaas :( :( .
Dan gaat airvpn het niet worden.Met Nordvpn kan ik servers vinden waar Netflix wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

werphengel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:43:
[...]

Bij vrijwel alle VPN providers is dat een race tegen de klok. Zodra misbruik in de ogen van Netflix bekend is worden IP's geblokkeerd. Als je echt dit soort zaken wilt doen zou ik vooral erg korte abonnementen nemen zodat je met regelmaat kunt overstappen. Het nadeel aan een VPN welke bedoelt is voor (semi) anoniem gebruik is dat ze met regelmaat worden misbruikt voor minder legale zaken waardoor je vroeg of laat toch op blacklists komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:43:
[...]

Bij vrijwel alle VPN providers is dat een race tegen de klok. Zodra misbruik in de ogen van Netflix bekend is worden IP's geblokkeerd. Als je echt dit soort zaken wilt doen zou ik vooral erg korte abonnementen nemen zodat je met regelmaat kunt overstappen. Het nadeel aan een VPN welke bedoelt is voor (semi) anoniem gebruik is dat ze met regelmaat worden misbruikt voor minder legale zaken waardoor je vroeg of laat toch op blacklists komt.
Maar dat is nu juist het gekke/rare bij Netflix.
Het zijn niet de users die op die blacklist komen ( nog niet iig )
Maar het gebruikte IPadres.

Met een account kan je verschillende keren switchen, tot je een werkend IPadres hebt, stopt deze, kan je weer gewoon opnieuw proberen.
Ik vind dat eigenlijk best 'netjes' van Netflix, dat ze niet de gebruiker 'straffen' voor het misbruik.
Of het correct is, dat kan je bediscussiëren natuurlijk, maar persoonlijk vind ik het verdienmodel van een VPNaanbieder dan minder belangrijk dan mijn/ons gemak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:41
Alleen vandaag korting bij Windscribe. 1 jaar voor USD 29,99
Zij noemen het "purple wednesday".

https://windscribe.com/up...EWS&pcpid=29112017_purple

[ Voor 11% gewijzigd door Kroonkurk op 29-11-2017 19:29 ]

• FreshMaker
  • Niet online
Alleen jammer dat bij Windscribe accountsharing niet is toegestaan

Ik gebruik mijn accounts met anderen, die zo nu en dan naar buitenlandse TV willen kijken.

@EWK

Airvpn is niet zo gek veel duurder, voor zover ik weet mag het bij PIA, Nordvpn en andere gewoon toegestaan.
Ik heb een free accountje bij windscribe, maar gebruik het practisch nooit ( 10GB is nét te weinig :+ )

[ Voor 41% gewijzigd door FreshMaker op 30-11-2017 08:08 ]

• EWK
  • Niet online

EWK

FreshMaker schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:19:
Alleen jammer dat bij Windscribe accountsharing niet is toegestaan

Ik gebruik mijn accounts met anderen, die zo nu en dan naar buitenlandse TV willen kijken.
Tja, dat ligt natuurlijk ook aan prijs.

@Bor hoe bevalt je test bij airvpn?

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 30-11-2017 08:06 ]

Hoi!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-04 20:58
Wie kan mij helpen of geruststellen? Ik zat gisteren mijn Asus logfile eens door te kijken en zag daar de volgende melding staan:

openvpn[30938]: NOTE: the current --script-security setting may allow this configuration to call

Nu ben ik al aan het googlen geweest en hier op tweaker gekeken. Ik zie deze melding regelmatig bij anderen in de logfiles staan, maar schijnbaar vindt niemand deze melding belangrijk. Nergens kan ik iets vinden hoe dit op te lossen of.... dat het juist goed is zodat de VPN provider aanpassingen kan doen wat ten gunste komt aan de VPN verbinding vanaf de router. Kan iemand mij uitleggen of dit een serieuze melding is waar wat mee gedaan moet worden - zo ja, wat?- of dat ik deze melding kan negeren?

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Ik zoek een VPN dienst voor wanneer ik verbind met openbare netwerken(trein, station, ...) Weet iemand een goede VPN dienst die niet al te duur is, en waar je voor een grote korting niet gelijk 5 jaar eraan vast zit? pureVPN heb je nu 5jaar voor $69 en IPVANISH $69 voor twee jaar. Ik zou het liefst wat goedkoper willen dan die $69 voor twee jaar.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 10:29
Misschien interssant voor het topic, een privacy test van VPN providers uit januari 2017:
https://www.comparitech.c...ns-privacy-and-anonymity/

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-05 16:29
Mark-NL schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:24:
Wie kan mij helpen of geruststellen? Ik zat gisteren mijn Asus logfile eens door te kijken en zag daar de volgende melding staan:

openvpn\[30938]: NOTE: the current --script-security setting may allow this configuration to call
Een kopietje uit de manpage van openvpn:

--script-security level
This directive offers policy-level control over OpenVPN's usage
of external programs and scripts. Lower level values are more
restrictive, higher values are more permissive. Settings for
level:

0 -- Strictly no calling of external programs.
1 -- (Default) Only call built-in executables such as ifconfig,
ip, route, or netsh.
2 -- Allow calling of built-in executables and user-defined
scripts.
3 -- Allow passwords to be passed to scripts via environmental
variables (potentially unsafe).

OpenVPN releases before v2.3 also supported a method flag which
indicated how OpenVPN should call external commands and scripts.
This could be either execve or system. As of OpenVPN v2.3, this
flag is no longer accepted. In most *nix environments the
execve() approach has been used without any issues.

Kijk in je openvpn config welke setting je gebruikt. Als je geen setting gegeven hebt is 1 de default en dat is je logregel slechts een stuk informatie. Je moet bekijken welke setting voor jou werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien niet helemaal relevant - maar een van de problemen waar ik tegenaan liep op mijn werk is dat de bandbreedte van ons corporate VPN netwerk niet meer dan 200mb aankon. Het toevoegen van een ipSec VPN om een datalake te verbinden was echt een no-go.

Enige andere optie was SSH tunnels zodat de Internet uplink gebruikt kon worden in ons datacenter, ik zag hier tegenop ivm. onderhoud en reliability. Een experiment met een eigen ontwikkelde tool voor SSH tunnelbeheer was succesvol. Bewijst voor mij in ieder geval dat je niet altijd een VPN nodig hebt om connectivity naar een extern domein te bewerkstelligen. .

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-04 20:58
@Xenir Bedankt. Blijkt dat --script-security 2 alleen gaat werken. Heb ook even op de OpenVPN website rondgekeken en gelezen, maar weet nog niet precies wat dit inhoud als ik deze optie gebruik op mijn router om contact te onderhouden met mijn VPN provider. Wat kunnen zij nu allemaal op afstand doen met de configuratie (en eventueel met mijn router)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Mark-NL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:24:
@Xenir Bedankt. Blijkt dat --script-security 2 alleen gaat werken. Heb ook even op de OpenVPN website rondgekeken en gelezen, maar weet nog niet precies wat dit inhoud als ik deze optie gebruik op mijn router om contact te onderhouden met mijn VPN provider. Wat kunnen zij nu allemaal op afstand doen met de configuratie (en eventueel met mijn router)?
Zij niet veel maar de ovpn daemon op je router kan builtin commands uitvoeren en mag user defined scripts aanroepen.

Vreemd dat er niet met de default gewerkt kan worden, wat werkt er dan niet? Wellicht is ovpn afhankelijk van scripts op jouw router om zijn werk goed te doen. De andere kant heeft on iedee geval niet zomaar toegang. Gebruik in ieder geval geen default passwords 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Maxustiti schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:00:
Ik zoek een VPN dienst voor wanneer ik verbind met openbare netwerken(trein, station, ...) Weet iemand een goede VPN dienst die niet al te duur is, en waar je voor een grote korting niet gelijk 5 jaar eraan vast zit? pureVPN heb je nu 5jaar voor $69 en IPVANISH $69 voor twee jaar. Ik zou het liefst wat goedkoper willen dan die $69 voor twee jaar.
PiVPN, naast de kosten voor een Raspberry PI niets meer.
Gewoon lekker via je eigen thuisVPN alles inregelen, zonder abonnement of pottekijkers.

Als het alleen maar om je eigen privacy te doen is t.o derden ( aanbieders hotspot ) is dat voldoende
Mark-NL schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:24:
In het ergste geval ?

Je maakt verbinding met een netwerk van onbekenden ( de vpnaanbieder )
dus zij hebben (mogelijk) al toegang tot jouw apparaat/netwerk
Bij een slecht geconfigureerde firewall aan jouw kant, staat in het minste de connectie open voor de aanbieder, in het slechtste geval voor iedere gebruiker van die betreffende server.

In basis is een VPN een verbinding tussen 2 netwerken, dus jij koppelt vrijwillig jouw thuisnetwerk aan dat van de grote onbekende waar je jouw privacy koopt.

Het is in ieder geval zaak dat je JOUW firewall zo instelt dat er geen ander verkeer mogelijk is van 'buiten' naar binnen.

[ Voor 43% gewijzigd door FreshMaker op 02-12-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 00:28

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik heb die actie genomen NordVPN voor 3 jaar en ben het aan het testen. Het loopt redelijk ben nog aan het twijfelen of ik het houd.

Maar ik kan nu geen mail versturen met VPN aan. Mij mail verloopt via een Synology NAS. Ik kan wel gewoon mail ontvangen. Het gaat niet om een gmail account, maar een account via een provider.

Iemand enig idee waarom ik geen mail kan verzenden?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-05 07:55
FreshMaker schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:37:
[...]
PiVPN, naast de kosten voor een Raspberry PI niets meer.
Gewoon lekker via je eigen thuisVPN alles inregelen, zonder abonnement of pottekijkers.
[...]
Ja, heb ik ook. Werkt prima voor het doel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
IndoBoy schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:56:
Ik heb die actie genomen NordVPN voor 3 jaar en ben het aan het testen. Het loopt redelijk ben nog aan het twijfelen of ik het houd.

Maar ik kan nu geen mail versturen met VPN aan. Mij mail verloopt via een Synology NAS. Ik kan wel gewoon mail ontvangen. Het gaat niet om een gmail account, maar een account via een provider.

Iemand enig idee waarom ik geen mail kan verzenden?
Gokje, je maakt dus via de VPN verbinding met de mailserver van je provider, en dat IP adres staat daar waarschijnlijk op een blacklist wegens abuse (bv spam versturen).

Mogelijke workaround is dat je (al dan niet alleen SMTP) verkeer naar je provider rechtstreeks laat verlopen, dus niet over de VPN. Hoe je dat inregelt is natuurlijk wel sterk afhankelijk van waar je de VPN geïnstalleerd hebt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

RobertMe schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:09:
[...]

Gokje, je maakt dus via de VPN verbinding met de mailserver van je provider, en dat IP adres staat daar waarschijnlijk op een blacklist wegens abuse (bv spam versturen).

Mogelijke workaround is dat je (al dan niet alleen SMTP) verkeer naar je provider rechtstreeks laat verlopen, dus niet over de VPN. Hoe je dat inregelt is natuurlijk wel sterk afhankelijk van waar je de VPN geïnstalleerd hebt etc.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb voor nu om te testen gewoon op mijn windows 10 laptop de vpn software gebruikt. Waarschijnlijk wil ik de vpn in de toekomst op mijn NAS of router instellen.

Als het zo is dat dat ip op de blacklist staat, dan zouden meerdere ip adressen van NordVPN op de blacklist staan, want ik heb het iedere keer als ik NordVPN aanzet. Verder lijkt het me toch sterk dat een VPN provider ip adressen gebruikt die op de blacklist staan, toch?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
IndoBoy schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:14:
Als het zo is dat dat ip op de blacklist staat, dan zouden meerdere ip adressen van NordVPN op de blacklist staan, want ik heb het iedere keer als ik NordVPN aanzet. Verder lijkt het me toch sterk dat een VPN provider ip adressen gebruikt die op de blacklist staan, toch?
Ik denk eerder dat het andersom is. 'Wij' gebruiken een VPN vrij netjes. Maar wat doen anderen ermee? Die kunnen het best gebruiken om mee te spammen. Of juist dat het door het hoge gebruik komt. Bv veel SMTP verkeer van de verschillende clients want wellicht door globale monitoring (over providers heen) alsnog wordt geflagd als zijnde abuse.

Daarnaast is een andere optie dat wellicht je provider geen verkeer uit het buitenland accepteert? Of een andere optie dat je via SSL/TLS moet verbinden als je je niet op het netwerk van de provider bevindt. Dat is dus iets wat je zou kunnen controleren, of je via TLS verbindt, en zo niet dat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

RobertMe schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:35:
[...]

Ik denk eerder dat het andersom is. 'Wij' gebruiken een VPN vrij netjes. Maar wat doen anderen ermee? Die kunnen het best gebruiken om mee te spammen. Of juist dat het door het hoge gebruik komt. Bv veel SMTP verkeer van de verschillende clients want wellicht door globale monitoring (over providers heen) alsnog wordt geflagd als zijnde abuse.

Daarnaast is een andere optie dat wellicht je provider geen verkeer uit het buitenland accepteert? Of een andere optie dat je via SSL/TLS moet verbinden als je je niet op het netwerk van de provider bevindt. Dat is dus iets wat je zou kunnen controleren, of je via TLS verbindt, en zo niet dat aanpassen.
Dit was de oplossing! Zonder VPN had ik geen TLS verbinding nodig, met VPN dus wel en dat moet ik dan zowel op mijn NAS als Client aanpassen. Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

In mijn zoektocht om OpenVPN vanaf mijn router (Asus met Merlin FW) lekker te laten werken icm mijn Synology services ben ik wat informatie tegen gekomen waarvan het me nuttig leek die hier in het topic te melden. Ik zal niet de enige zijn met deze combinatie en er ontstaan namelijk diverse issues/problemen, zoals:
* UL/DL performance daling
* Syno Apps, Web/mailserver en Hyperbackup naar extern Nas werken niet meer lekker
* DNS resolving problemen

Helaas heb ik de Syno sevices nog niet allemaal lekker aan de praat, maar wil wel graag de linkjes delen die me een stuk verder hebben geholpen.

Situatie
1) Ik wil in principe al het verkeer vanaf de clients op het interne LAN over VPN laten lopen via mijn Asus router met Merlin FW
2) om de CPU van de router te ontlasten en betere Up en DL performance te halen wil ik in ieder geval het Usenet/Torrentverkeer via een aparte VPN tunnel vanaf het NAS naar buiten sturen, maar dat moet dan 'langs' de VPN tunnel op de router naar buiten gaan (ander wordt er 2x versleuteld). Mijn DS712+ heeft een Intel Atom CPU met AES-NI dus kan een vrij redelijke VPN throughput bereiken.

Split tunnelling / Policy based routing, Router VPN optimalisatie
Mijn eerste les was hoe de split tunneling (dmv 'policy based routing') was te realiseren en performance van de router was te optimaliseren. Het bleek bijvoorbeeld dat Interactieve TV van Ziggo op de Humax PVR niet meer werkte omdat die alleen vanuit Ziggo IP block opgevraagd kan worden. Ik heb het interne IP-adres van de Humax dus (net als het NAS en de router zelf) toegevoegd aan de policy rules. Mijn ruleset ziet er ongeveer zo uit:

ALL LAN --> VPN 192.168.1.0/24 0.0.0.0 VPN
Router bypass 192.168.1.1 0.0.0.0 WAN
DS712 bypass 192.168.1.100 0.0.0.0 WAN
HUMAX Co., Ltd. bypass 192.168.1.104 0.0.0.0 WAN

Zie hier voor een duidelijke uitleg:
https://github.com/RMerl/...wiki/Policy-based-routing en hier:
https://www.snbforums.com...iders-380-68-09-12.30851/

VPN vanaf de Synology en herstel van externe toegang
Met bovenstaande policy rules ging het verkeer vanaf de Syno langs de VPN tunnel op de router. Nadat ik OpenVPN op de Synology ook had ingeregeld werkte de remote access niet goed meer uiteraard. De crux om dat wel weer voor elkaar te krijgen was om 'multiple gateways' op de Syno aan te zetten en een 'service order' te bepalen waarbij de VPN tunnel boven in de lijst wordt gezet. DNS kun je ook eentje instellen om DNS leakage te voorkomen. Zie hier voor uitleg:
https://forum.synology.co...4f9d8f62df5d84828#p357905

Omdat dit voor mij hogere netwerkkunde is, ik zelf nog aan het ontdekken ben en niet alles goed werkend heb (bijv. de externe 'peer' NAS ziet mijn Synology niet voor Hyperbackup, andersom wel) kan ik geen goede how-to schrijven, maar hoop wel dat dit een eerste hulp is voor degenen die tegen dezelfde issues aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:49

SPT

Ik merk dat ik sinds enige tijd IMDb niet meer goed kan bereiken via NordVPN. De website laadt wel, maar heel er traag (dan bedoel ik vele minuten om de frontpage te laden). Zijn er meer mensen die er last van hebben? Iemand een idee waardoor dit zou kunnen zijn veroorzaakt?

[ Voor 26% gewijzigd door SPT op 05-12-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

SPT schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:29:
Ik merk dat ik sinds enige tijd IMDb niet meer goed kan bereiken via NordVPN. De website laadt wel, maar heel er traag (dan bedoel ik vele minuten om de frontpage te laden). Zijn er meer mensen die er last van hebben? Iemand een idee waardoor dit zou kunnen zijn veroorzaakt?
Bij mij liep alles traag vanaf een windows laptop als ik NordVPN aan had. Ik heb nu het protocol verandert van udp naar tcp en het gaat nu lekker snel. Even kijken voor hoelang dat duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
[...]

Ik heb met NordVPN ook verschillende ip's gekregen die waren gebanned op bepaalde sites of een bad reputation hebben.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

Verder lijkt het me toch sterk dat een VPN provider ip adressen gebruikt die op de blacklist staan, toch?
Veel providers krijgen daar vroeg of laat last van. De VPN's worden ook voor minder legale en / of gewenste toepassingen gebruikt waardoor de kans dat een IP op een blacklist komt behoorlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Het loopt nu als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710428

Interessant topic, heb het volledig doorgelezen en de 'beste providers' er proberen uit te filteren.

Wat is de bedoeling? Ik wil graag met 1 account ergens inloggen, software installeren en surfen in dat bepaalde land om restricties te omzeilen, openbare hotspots, anonimiteit, mogelijk tot torrents downloaden, adblock

Nu heb ik een lijstje samengesteld met eisen en een lijst met de providers

Eisen:
No logging
Meerdere apparaten (ong <5)
Keuze uit veel IP adressen uit verschillende landen,(voornamelijk: US, China, Rusland)
Niet gevestigd in USA
Mogelijkheid om te installeren op geflaste router
Compatibel op pc, tablet, mobiel en NAS
Stabiele en hoge snelheid
meer dan 50gb traffic

De keuze uit onderstaande providers vind ik moeilijk en ik zie nou niet 123 welke de 'beste' is voor mijn behoefte.

Providers:
Express VPN
IPVanish
Nord VPN
VyprVPN
Windscribe
PureVPN - geen adblock
PIA
ChooseVPN

Kan iemand mij helpen met het maken van een keuze? hoor graag jullie bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Anoniem: 710428 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:25:

Providers:
Express VPN
IPVanish
Nord VPN
VyprVPN
Windscribe
PureVPN - geen adblock
PIA
ChooseVPN

Kan iemand mij helpen met het maken van een keuze? hoor graag jullie bevindingen
Een aantal bevinden zich al in de US of A. (IpVanish, PIA). Heb je deze link al eens bekeken? Die is meerdere malen voorbij gekomen in dit topic. Daar kan je een schifting maken.

Of de aanbieder geschikt is, tja, neem een proefperiode en deel je bevindingen :)

[ Voor 1% gewijzigd door Xenir op 06-12-2017 11:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710428

@Xenir ,

Ja weet ik, had hem er toch bijgezet, want als jullie vinden dat die toch wel echt heel goed is neem ik concessies met de eis buiten USA gevestigd.

Dank voor de link, had hem al eerder gebruikt ongeveer 2 weken geleden, maar ook toen kwam ik er niet helemaal uit, er zijn dan nog zoveel keuzes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 710428 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:54:
Dank voor de link, had hem al eerder gebruikt ongeveer 2 weken geleden, maar ook toen kwam ik er niet helemaal uit, er zijn dan nog zoveel keuzes :).
Ieder heeft zijn eigen voorkeuren hierin.
Budget, snelheid en overboeking .... de belangrijkste punten om iets te kiezen.
Het is moeilijk om degelijke adviezen te geven, omdat iedereen op andere tijdstippen een verbinding maakt.

Ik zie speedtests voorbij komen waar men torrentverkeer pakt, en niet boven de 8Mb komt, terwijl ik zelf 25MB heb staan.

Zoek een aantal posts van mij terug mbt 'echt' anoniem zijn en blijven, je legt je waardevolle eieren (privacy) in de schoot van wildvreemden.
Misschien het spreekwoord 'zoals de waard is, vertrouwd hij de gasten' maar ik zou me niet blind staren op beloftes die je niet kan staven tegen "echte" waarde's

* FreshMaker gebruikt de VPNservice net zo goed, en ook niet altijd volgens de Nederlandse wetgeving, maar hou wel in mijn achterhoofd dat ik nog steeds geen 100% waarborg heb mbt het gebruik en anonimiteit
Liever één op de grote hoop, dan de einzelganger die wel in de gaten gehouden wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:49

SPT

Ja, bij mij werkt het ook weer. Is een van de eerste problemen die ik heb gehad (zit nu 2 maanden bij NordVPN), met die 'bewijs dat u geen robot bent' pop-upjes valt het wel mee, heb ik misschien 5x gehad, vooral bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-08-2023
Onder bepaalde omstandigheden zijn veel (bekende) VPN's alsnog lek.

https://vpntesting.info/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Stance schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:56:

Alleen voor sommige entries spreekt deze https://thatoneprivacysite.net tegen. Zo is OVPN.se (OVPN.com tegenwoordig) op de privacysite juist wel bestand tegen IPv6 lekken en AirVPN/FrootVPN juist niet..

Een van de twee is dan out of date denk ik zo, maar welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Met de komst van Netflix in huize EWK ben ik aan het kijken hoe ik die draaiend kan krijgen, terwijl ik toch VPN behoudt voor het overige verkeer. Dan kom je dus uit op split tunneling. Dat kan allemaal prima via AdvancedTomato. Maar als ik het ipadres van de Chromecast uit de tunnel haal, dan zegt Netflix toch dat ik via een proxy verbonden ben.

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is om deze lijst met ip-adressen uit de tunnel te halen Dit invoeren is wel een middagje werk denk ik en geen garantie dat het werkt. Iemand al eerder met dit bijltje gehakt?

het gaat er dus niet om dat ik Netflix uit een andere regio wil kijken. Ik wil graag gewoon netflix NL kijken via de chromecast op de tv

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Het lukt me maar niet om openvpn client in te stellen op mijn synology nas. (Laatste dsm versie)

Ik heb .ovpn .crt en tls-.key files van NordVPN maar telkens krijg ik resultaat "file contains invalid parameters".
Ik heb files van verschillende servers geprobeerd allemaal zonder succes.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Fugitive2008 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:34:
[...]

Ja heb ik gedaan en krijg dezelfde handleiding die op de synology fora staat voorgeschoteld. Ze hebben zelf geen Synology maar ze zouden ze gaan kijken of ze er een konden bemachtigen om te testen, snelheid van reageren is wel hoog en wilden wel kijken naar een oplossing dus dat vond ik positief ook al was er niet direct een oplossing.
Is je dit inmiddels gelukt?

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Stance schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:56:

Wat een pretentieuze kop op die pagina. Jammer genoeg is nergens te vinden met welke settings is getest. AirVPN met of zonder Network Lock maakt een verschil en zo bieden andere clients weer andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nu een paar weken AIRvpn, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben
Geen disconnects, geweldige snelheden ( voor VPN gebruik )
Vooral de portforwarding is door mij hoog gewaardeerd ( nu ik begrijp hoe en wat ;) )

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/ycxr9I.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Wie zou dit ook eens kunnen testen? Ik wil graag wat meer testresultaten dan alleen die van mijzelf.
Gaat om de Mullvad VPN provider opzetten in de Synology NAS (DSM 6.x)
http://www.puckstar.com/mullvad-vpn-synology/

Als het goed werkt wil ik het gaan melden bij Mullvad.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 780869

FreshMaker schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:16:
Nu een paar weken AIRvpn, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben
Geen disconnects, geweldige snelheden ( voor VPN gebruik )
Vooral de portforwarding is door mij hoog gewaardeerd ( nu ik begrijp hoe en wat ;) )

[afbeelding]
Ik heb nu ook een paar weken airvpn. Maar hij maakt telkens verbinding met dezelfde server.
Ik denk dat het veiliger is dat hij steeds een andere pakt maar dat lukt me alleen handmatig.

Ook werkt de optie "server lock" niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:56

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik gebruik nu sinds mei naar volle tevredenheid NordVPN maar ik merk zeer regelmatig dat als mijn VPN verbinding aan heb dat Google mij vraagt voor een recaptcha omdat teveel verzendingen vanaf mijn adres komt. Ik log net sinds lange tijd in op mijn Twitter account, en binnen 2 minuten is mijn account beperkt omdat dit teveel automatisch gedrag vertoont 8)7 Ik krijg dit gedoe werkelijk alleen als mijn VPN aan heb, andere die dit herkennen?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Aanbieding alleen vandaag; 40% korting StackSocial met de code green40.

Bijvoorbeeld Windscribe 3 jaar voor $13,50 of lifetime voor $29,40
Verder bijvoorbeeld ook PIA. Zie https://stacksocial.com/search?utf8=%E2%9C%93&query=vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Mother_Goozz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:39:
Ik gebruik nu sinds mei naar volle tevredenheid NordVPN maar ik merk zeer regelmatig dat als mijn VPN verbinding aan heb dat Google mij vraagt voor een recaptcha omdat teveel verzendingen vanaf mijn adres komt. Ik log net sinds lange tijd in op mijn Twitter account, en binnen 2 minuten is mijn account beperkt omdat dit teveel automatisch gedrag vertoont 8)7 Ik krijg dit gedoe werkelijk alleen als mijn VPN aan heb, andere die dit herkennen?
Zoek maar eens op recaptcha in dit topic en het antwoord is ja. Al zijn er wel providers dus er veel een die er weinig last van hebben.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:56

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

EWK schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:22:
[...]

Zoek maar eens op recaptcha in dit topic en het antwoord is ja. Al zijn er wel providers dus er veel een die er weinig last van hebben.
Ik had er al op gezocht in dit topic met de zoekfunctie, blijkbaar een typ fout gemaakt, ik gaat het even doorlezen! Thanks!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Mother_Goozz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:24:
[...]

Ik had er al op gezocht in dit topic met de zoekfunctie, blijkbaar een typ fout gemaakt, ik gaat het even doorlezen! Thanks!
Anders kun je ook nog in het andere deel kijken van dit topic. Ik heb ze gelukkig eigenlijk nooit meer.
Pia, mullvlad en nord staan er aardig om bekend dat ze veel voorkomen volgens mij. Al weet ik die laatste niet zeker.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 780869 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:08:
[...]

Ik heb nu ook een paar weken airvpn. Maar hij maakt telkens verbinding met dezelfde server.
Ik denk dat het veiliger is dat hij steeds een andere pakt maar dat lukt me alleen handmatig.

Ook werkt de optie "server lock" niet bij mij.
Je kan servers en countrys 'whitelisten'
Als je in de app ( Eddy ) NL aangeeft als country, dan zou hij de snelste moeten kiezen ( op basis van pingspeeds )

Ik denk dat we relatief 'veilig' zijn, ondanks dat je op dezelfde VPNserver blijft zitten.
Je hebt zo ik het zie 2 opties ;)

Snelheid of privacy, voor de eerste pak je een server met weinig gebruikers, wil je echt in de meute opgaan, kies je de server met de meeste users ( met de kans op tragere verbindingen, omdat je bandbreedte moet delen )

NL is trouwens best actief te noemen, als exit-node
Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/OjUjVs.png

Canada met 3111 gebruikers online
US heeft met 2400 users de 3e plek

( dit zijn de exit-nodes van gebruikers, niet de herkomst van die gebruikers )

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 13-12-2017 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het begrijp kiest Eddie de server met de laagste ping. Dan is het wel logisch dat hij steeds dezelfde pakt. Maar het zou wel fijn zijn als Eddie wisselt tussen de Nederlandse voor een stukje privacy.

En server lock werkt nog steeds niet.

Ik vind airvpn overrated in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Anoniem: 780869 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:24:
Dus als ik het begrijp kiest Eddie de server met de laagste ping. Dan is het wel logisch dat hij steeds dezelfde pakt. Maar het zou wel fijn zijn als Eddie wisselt tussen de Nederlandse voor een stukje privacy.

En server lock werkt nog steeds niet.

Ik vind airvpn overrated in de reviews.
Oké, waar is je onderbouwing voor deze oneliner?
Waarom zou je willen wisselen van server? Bang voor taps?

Hoi!

*knip*. Doe ff normaal.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 14-12-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
De verbinding op mijn telefoon valt vaak weg en OpenVPN for Android (Fdroid apk) kan daar niet tegen. Elke keer moet ik weer opnieuw handmatig de verbinding herstellen. Ik heb al OVPN gemaild en die zeggen dat het komt doordat OpenVPN (protocol of de app?) simpelweg heel gevoelig is voor connecties die wegvallen of overgaan van mobiel naar Wifi. Grootste irritatie is dat er geen indicatie wordt gegeven, dus pas na een time-out van een andere app moet ik maar concluderen dat ik de VPN verbinding weer eens moet herstellen.

Op zich ben ik heel tevreden met OVPN*, maar op mijn telefoon is het heel irritant nu en daar zoek ik een oplossing voor. Kan het opgelost worden via een alternatieve app (die het wegvallen wel herkent en automatisch oplost) of een alternatieve VPN provider (die OpenVPN niet gebruikt)?

Zelfs gamen over de VPN (PC) gaat zonder merkbaar effect. Additioneel (maar klein) nadeel op het bovenstaande probleem is wel dat de meeste sites de NL servers als zweeds zien, iets wat volgens OVPN komt doordat deze sites verkeerd de locatie bepalen; op basis van registratie van het ip adres ipv de echte locatie van het ip adres. Alleen Microsoft sites zien het correct als Nederlands. Fun fact: zelfs de OVPN homepage zelf trapt erin en ziet me als zweeds 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nivve schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:34:
De verbinding op mijn telefoon valt vaak weg en OpenVPN for Android (Fdroid apk) kan daar niet tegen...
OpenVPN is simpelweg nooit bedoelt als 'mobile' VPN oplossing. Dus het kan kloppen dat het connectie probleem je kan opbreken. Er is eerlijk gezegd geen echt 'mobile' oplossing als je voor echt "security" gaat. Maar als je VPN gebruikt puur voor locatie doeleinde e.d. dan kan je is kijken naar IKEv2 als protocol, dat werkt wel goed met mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
CT schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:39:
[...]

OpenVPN is simpelweg nooit bedoelt als 'mobile' VPN oplossing. Dus het kan kloppen dat het connectie probleem je kan opbreken. Er is eerlijk gezegd geen echt 'mobile' oplossing als je voor echt "security" gaat. Maar als je VPN gebruikt puur voor locatie doeleinde e.d. dan kan je is kijken naar IKEv2 als protocol, dat werkt wel goed met mobiel.
Geoblocking omzeilen boeit me niet echt (neem aan dat je dat bedoelde met locatie). Het is juist voor veiligheid, maar op zich ben ik al tevreden zolang het ervoor zorgt dat het niet de moeite is (kraken duurt te lang of is te duur).
Maar als mijn ip/locatie (bedrijven/overheid) of wachtwoorden (mensen in hetzelfde cafe) zonder veel moeite zijn te achterhalen/sniffen, dan natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Als OpenVPN (met aes 256 etc.) op een security schaal van 10 zit, zit IKEv2 met de juiste instellingen nog wel op een 7, dus zeker nog de moeite waard, al helemaal omdat het altijd verbonden blijft op een mobiel. Itt OpenVPN die je wel is vergeet te 'verbinden' en dan heb je op die schaal een 0 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:45
Sinds een week heb ik een VPN via NordVPN. Het bevalt mij erg goed en ik kan bovendien weer op de Amerikaanse Netflix komen. :*)

Ik heb overigens voor de tweejarige deal gekozen waarin je $79 (€67) betaald. Best voordelig moet ik zeggen.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Shinobi-vs-Gast schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:23:
Sinds een week heb ik een VPN via NordVPN. Het bevalt mij erg goed en ik kan bovendien weer op de Amerikaanse Netflix komen. :*)

Ik heb overigens voor de tweejarige deal gekozen waarin je $79 (€67) betaald. Best voordelig moet ik zeggen.
Kun je met Nord ook de Nederlandse netflix kijken?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:45
Vooralsnog heb ik daar geen manier voor gevonden. Zelfs als je 'm op Nederland zet, denkt 'ie dat je in Amerika bent.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Nu, rond kerst, heeft Ivacy weer een actie:

https://www.ivacy.com/lifetime-package/

Vijf jaar voor dertig dollar, ziet er naar uit dat het te mooi is om waar te zijn, maar wat vinden jullie hiervan?
Toen ik rond zocht in het topic zag ik dat een persoon een negatieve ervaring had met Ivacy, maar wel dat meerderen het gebruiken.

Zie wel dat hij op die website van niet compleet veilige VPN's staat. Maar wil hem configureren direct in de router.

[ Voor 13% gewijzigd door Yeebo op 17-12-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Shinobi-vs-Gast schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:34:
Vooralsnog heb ik daar geen manier voor gevonden. Zelfs als je 'm op Nederland zet, denkt 'ie dat je in Amerika bent.
Dacht dat mijn VPN provider (OVPN) hier een fout mee maakte, maar dit komt dus vaker voor.
@iedereen: Hebben andere providers dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Voorheen kon ik mijn foto's in PhotoStation op mijn synology bereiken via [servername].synology.me/photo. Sinds ik NordVPN heb geinstalleerd geeft deze link een foutmelding. Na hier op gezocht te hebben ben ik een tijdje bezig geweest met reverse proxy omdat dat de oplossing zou moeten zijn, maar het is me niet gelukt dit werkend te krijgen. Ik begin er aan te twijfelen of dit wel de juiste methode is.

Zijn er meer mensen die hun photo station niet meer konden benaderen na aanzetten van VPN en die me kunnen vertellen waar ik de oplossing moet zoeken?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Rond kerst meerdere acties blijkbaar.
Ik kwam deze PIA-actie net tegen op ghacks

https://www.ghacks.net/20...ternet-access-vpn-66-off/

Is wel apart, 1, 3 en 5 jaars abonnement.
Ik heb zelf een tijd geleden een 2-jaars abonnement genomen voor iets van € 60.
Bevalt me overigens prima, maar het hangt er vanaf wat je wil.
En ik heb geen TV, je hoort mij dus niet mopperen dat het niet werkt met Netflix :P

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

coelho schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:18:
Voorheen kon ik mijn foto's in PhotoStation op mijn synology bereiken via [servername].synology.me/photo. Sinds ik NordVPN heb geinstalleerd geeft deze link een foutmelding. Na hier op gezocht te hebben ben ik een tijdje bezig geweest met reverse proxy omdat dat de oplossing zou moeten zijn, maar het is me niet gelukt dit werkend te krijgen. Ik begin er aan te twijfelen of dit wel de juiste methode is.

Zijn er meer mensen die hun photo station niet meer konden benaderen na aanzetten van VPN en die me kunnen vertellen waar ik de oplossing moet zoeken?
Check mijn post hierboven...
Het maakt ook uit of je de VPN vanaf de router of je Synology (of beiden) hebt opgezet,vdaarover ben je niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 10:29
Sinds deze week NordVPN werkend op mijn Pfsense hyper-V server 2016! :)

Heb een test machine met waarvan ik al het verkeer over de VPN stuur. Werkt goed met zeer goede snelheden!

Ik heb een server bestaande uit:
pricewatch: Intel Core i5-4440 Boxed
16 GB geheugen.
pricewatch: ASRock Rack C226M WS

Qua internet heb ik KPN 100mbit glas.

De VM heb ik ingesteld op 2 gb geheugen en 2 cores.
In eerste instantie haalde ik 16 mbit, maar ik zag dat mijn hardware encryptie ondersteund. Na dat aangezet te hebben haal ik nu snelheden van 90 mb download en 112 upload in een Windows 10 test vm. Zie screens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2MY3CzoFnvUMk1DH76rnXpw4/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OWrTfQFaeJiQaDCwv9yFf9n8/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BeU361MgKxRzbrHnytBhu2Gw/full.jpg

Mijn doel is uiteindelijk om mijn gehele lan verkeer door de tunnel te laten lopen. Maar voor dat ik dat doe wil ik eerst wil verder testen met rules. Zo heb ik mijn rules werkend voor poort 80 & 433 en samba. Maar torrent verkeer krijg ik niet werkend. Ik krijg het alleen werkend als ik alles op any zet. Misschien dat het het aan NordVPN ligt, ik heb nu een 3 dagen probeer versie, welke mogelijk niet de p2p servers ondersteund (https://free.nordvpn.com/).

Weten hoe ik Qbittorrent werkend kan krijgen? Het programma poort heb ik ingesteld en ook de bekenden torrent poorten, maar het werkt dan nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door MuVo op 18-12-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:22

13art

Moderator Mobile
Ik heb wat vreemds in combinatie met Goose vpn en Ziggo en ik heb de indruk dat het aan Ziggo ligt. Als ik met Goose vpn verbinding met mijn mobiel (Android) en de snelheid test is dit top. Als ik vervolgens met de pc de snelheid ga testen valt deze omlaag naar een snelheid van 50Mbps (Lan verbinding). Het vreemde is alleen dat de snelheid, ook al is de vpn verbinding verbroken, op die 50Mbps blijft zitten. Dan maakt het niet meer uit waarmee ik de snelheid test. Pas als ik de Ziggo modem uit heb gezet en daarna opnieuw laat opstarten, dan is de snelheid pas weer op het oude niveau.

Heb al van meer mensen gelezen dat Ziggo de snelheid lijkt te knijpen, maar ik heb nog niet gelezen of dit echt bevestigd is of dat er een oplossing voor is. Moeten bepaalde poorten open gezet worden? Of een andere oplossing? Had dit overigens ook met een andere vpn provider die ik getest heb. Daarom denk ik dat het probleem bij Ziggo ligt. Tegelijk met dit posten hier ga ik Ziggo mailen met de vraag wat er aan de hand is al heb ik daar niet veel vertrouwen in.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compagnon
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-12-2023
l3art schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:03:
Heb al van meer mensen gelezen dat Ziggo de snelheid lijkt te knijpen, maar ik heb nog niet gelezen of dit echt bevestigd is of dat er een oplossing voor is.
"LIJKT" te knijpen ? ;)

Vol, en vergeet de deep packet inspection niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
JPS schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:32:
[...]

Check mijn post hierboven...
Het maakt ook uit of je de VPN vanaf de router of je Synology (of beiden) hebt opgezet,vdaarover ben je niet duidelijk.
VPN draait op mijn Synology. Ik heb je post gelezen maar vrees dat ik tegen de grenzen van mijn kennis van dit alles aan loop...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

coelho schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:43:
[...]
VPN draait op mijn Synology.
OK, dan kun je het ‘split tunnel’ verhaal negeren. Wel zul je de ‘service order’ op de synology moeten instellen.

Om de Syno van buitenaf te kunnen blijven vinden gebruik ik voor de DSApps nog steeds het quickconnect ID.

Om een externe Synology naar die van mij te laten backuppen heb ik nu een Domeinnaam gebruikt die naar mijn Ziggo IP wijst, want de DynDNS (xyz.synology.me) kreeg ik niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Compagnon schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:07:
[...]

"LIJKT" te knijpen ? ;)

Vol, en vergeet de deep packet inspection niet...
DPI van vpn verkeer lijkt me voor Ziggo nogal lastig ;)
Vraag is dan nog op welke poorten er wordt geknepen. Wie het weet mag het zeggen!
Overigens is met VPN verkeer vaak de cpu van de client de bottleneck. Mijn Asus n66u komt niet veel verder dan 10Mbit/s en de Syno tot 30Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-05 09:07

CWH

Ik heb nu twee Foscam cameras in gebruik, die ik via mijn S6 benader om wanneer ik niet thuis ben de zaak in de gaten te houden. Maar nadat laatst een camera spontaan een eigen leven ging leiden, (ik had uiteraard na koop meteen user en pw aangepast!), wil ik ze via VPN gaan benaderen. Ik heb (nog) geen NAS maar denk erover een Synology 218+ aan te schaffen. Verder gebruik ik nog een Windows 10 PC. ik woon in Belgie dus ik heb zo'n Telenet router, (Wireless modem 3.0 (DOCSIS)).
Wat is nu voor mij de beste keuze, als ik ook aangeef af en toe een torrent te downloaden, mijn camera's dus veilig wil gebruiken en tegelijkertijd ook (redelijk) anoniem op internet wil gaan?
Volgens mij kun je wel met, ik noem er maar een, NordVPN anoniem internet op maar niet de ip-cams bekijken en andersom wel op de eventuele NAS VPN configureren om de cameras te benaderen maar weer niet anoniem internet gebruiken, of zit ik nu fout?
Graag advies van de kenners hier wat in mijn situatie de beste oplossing zou kunnen zijn.Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:41
Ik heb een Qnap nas. Daarmee kan ik een VPN verbinding maken naar de VPN server op de nas. En zo de camerabeelden bekijken. Downloaden gaat via de socks5 proxy van mijn VPN provider. Misschien een oplossing voor jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-04 12:00

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Zit ook te denken om een VPN te nemen.
Uit vergelijkingen en reviews viel mijn oog gelijk op NordVPN, dus een trial gestart.
Ik wil hem gebruiken voor zowel browsen als voor mijn NAS die ook downloads en natuurlijk upload naar andere apparaten.

Echter vind ik de download wat tegen vallen, ik haal nu zo'n 50 tot 85mbit, of is dit wat ik ongeveer moet verwachten?
Zonder VPN behaal ik 205mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Joshoon schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:33:
Zit ook te denken om een VPN te nemen.
Uit vergelijkingen en reviews viel mijn oog gelijk op NordVPN, dus een trial gestart.
Ik wil hem gebruiken voor zowel browsen als voor mijn NAS die ook downloads en natuurlijk upload naar andere apparaten.

Echter vind ik de download wat tegen vallen, ik haal nu zo'n 50 tot 85mbit, of is dit wat ik ongeveer moet verwachten?
Zonder VPN behaal ik 205mbit.
Zonder te weten welke hardware je gebruikt is het lastig te zeggen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

EWK schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:39:
[...]

Zonder te weten welke hardware je gebruikt is het lastig te zeggen.
Sorry, natuurlijk.

Ik gebruik momenteel de NordVPN app op mijn Mac, en daarmee heb ik de speedtests gedaan.
Hoe ik hem ga gebruiken op mijn Synology weet ik nog niet, mogelijk met OpenVPN methode, alleen ik weet niet of de gedeelde bestanden nog blijven werken op die manier vanuit de File Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Joshoon schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:44:
[...]

Sorry, natuurlijk.

Ik gebruik momenteel de NordVPN app op mijn Mac, en daarmee heb ik de speedtests gedaan.
Hoe ik hem ga gebruiken op mijn Synology weet ik nog niet, mogelijk met OpenVPN methode, alleen ik weet niet of de gedeelde bestanden nog blijven werken op die manier vanuit de File Explorer.
Ik vind je post nog steeds niet duidelijk, sorry. Het is als zeggen dat je in volkswagen rijdt die maar max 80km/u rijdt.
Dus begin eens, welke mac precies? Welke processer vooral? Hoe heb je de speedtest uitgevoerd? Bedraad? Via wifi? Welk vpn-protocol heb je gebruikt? Heb je ook tests gedaan met andere vpn-aanbieders om te vergelijken?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

EWK schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:58:
[...]

Ik vind je post nog steeds niet duidelijk, sorry. Het is als zeggen dat je in volkswagen rijdt die maar max 80km/u rijdt.
Dus begin eens, welke mac precies? Welke processer vooral? Hoe heb je de speedtest uitgevoerd? Bedraad? Via wifi? Welk vpn-protocol heb je gebruikt? Heb je ook tests gedaan met andere vpn-aanbieders om te vergelijken?
Ik vraag mij af in hoeverre mijn processor er wat mee te maken heeft, was wel bedraad.
Zojuist ook via de NordVPN op mijn iPhone X geprobeerd, ook die haalt maar max 31mbit, terwijl die normaal gezien ook makkelijk de 200mbit kan halen over WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Joshoon schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:08:
[...]

Ik vraag mij af in hoeverre mijn processor er wat mee te maken heeft, was wel bedraad.
Omdat die al het werk verzet. Ik stel voor dat je nog even in de materie duikt :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:30

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

[...]

Zojuist ook via de NordVPN op mijn iPhone X geprobeerd, ook die haalt maar max 31mbit, terwijl die normaal gezien ook makkelijk de 200mbit kan halen over WiFi.
Omdat de processor de versleuteling voor zijn rekening neemt. Met een VPN verbinding moet elk pakket versleuteld worden. Een trage processor die hier geen hardware-matige ondersteuning voor heeft kan hier behoorlijk moeite mee hebben wat resulteert in een trage doorvoersnelheid.

Ik haal max 280-300 mbit/s met NordVPN (NL en DE). CPU load is dan zo'n 50% (nieuwsgroepen). Verbinding is glas 500/500, voor pc zie mij sig.

Edit: ik test uiteraard bekabeld.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:17
[...]

Zoek maar eens binnen deze thread, is al vaak benoemd en uitgelegd.
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.