[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.989 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExpressVPNn heeft (in elk geval voor Mac gebruikers, zie https://goo.gl/ePQkx2) een optie om aan te geven welke programma's via de VPN gaan en welke niet. Dit lijkt mij een ideale optie.

Echter ik vind ExpressVPN veel te duur. Welke andere VPN service biedt ook deze mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Split tunnel lijkt mij uit beveiligingsoogpunt geen wenselijke situatie. Je hebt al snel kans op zaken als dns leaks etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nieuwe deal bij NordVPN:
https://join.nordvpn.com/nl/order/?coupon=3ydeal

3 jaar voor $2,75 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:15:
Split tunnel lijkt mij uit beveiligingsoogpunt geen wenselijke situatie. Je hebt al snel kans op zaken als dns leaks etc.
Maar het is wel de enige manier op Torrents te beveiligen en tegelijkertijd NZB's op volle snelheid (Tweak, tot 1.000 Mbs) te kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:54:
[...]

Maar het is wel de enige manier op Torrents te beveiligen en tegelijkertijd NZB's op volle snelheid (Tweak, tot 1.000 Mbs) te kunnen downloaden.
Dat zou kunnen echter loop je daarmee wel extra risico als het je echt om beveiliging / anonimiteit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is altijd een risico maar VPN's geven een absurd snelheidsverlies en het (zeer) beperkte risico is behoud van snelheid waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:10
TRaSH schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:04:
Met PIA en socks5 proxy haal ik 25 MB/s.
Met Ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Ja,
Zal er eens op letten of hij nog hoger gaat

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:25:
Er is altijd een risico maar VPN's geven een absurd snelheidsverlies en het (zeer) beperkte risico is behoud van snelheid waard.
VPN's hoeven an sich niet een absurd snelheidsverlies te geven. Wat je in de praktijk merkt is dat de meeste providers behoorlijk overboeken en daardoor lage snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:25:
Dat is eenvoudig op te lossen door middel van netwerksegmentering. Het ene netwerksegment connecteer je via de tunnel, het ander gooi je rechtstreeks het internet op. Ontsluiting doe je via gescheiden SSID's :)

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 14-11-2017 21:25 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Goeie deal toch? Hoe kan je deze het beste betalen? Bitcoin?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
revolution-nl schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:08:
[...]

Dat is eenvoudig op te lossen door middel van netwerksegmentering. Het ene netwerksegment connecteer je via de tunnel, het ander gooi je rechtstreeks het internet op. Ontsluiting doe je via gescheiden SSID's :)
Als je een firewall hebt kun je dit ook gewoon binnen hetzelfde segment via regels instellen. Je kunt zelfs per destination instellen of je wel of niet door de VPN tunnel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Volgens mij is dat al een redelijk oude deal. Via coupon sites vind je eigenlijk altijd wel een code voor korting. Zelf vind ik 3 jaar te lang in dit landschap, zeker ook gezien mijn ervaringen met NordVPN niet heel erg goed zijn tot nu toe.

Ik verwacht overigens bij vrijwel alle aanbieders kortingen rond black friday / cyber monday.
Blommie01 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:33:
[...]

Als je een firewall hebt kun je dit ook gewoon binnen hetzelfde segment via regels instellen. Je kunt zelfs per destination instellen of je wel of niet door de VPN tunnel gaat.
Dan heb je wel een aardig meer geavanceerd apparaat nodig dan de meeste Nederlanders in huis hebben staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 15-11-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard zullen er volop technische alternatieven voor split tunneling bestaan. Maar die zijn veelal te complex en zeker op een Mac moeilijk uitvoerbaar.

Enige juiste benadering is m.i. die van ExpressVPN waar je expliciet kunt aangeven welke programma's juist wel of juist niet via VPN moeten lopen.

Bezwaar tegen ExpressVPN is de wel zeer hoge prijs. Ik heb al enkele andere VPN's gezien die ook split tunneling mogelijk maken maar die werken niet op een Mac. Vandaar nog steeds zoekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Kan je geen gebruik maken van openvpn ?
Daar kan je het instellen in een script.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Bor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:08:
[...]

Dan heb je wel een aardig meer geavanceerd apparaat nodig dan de meeste Nederlanders in huis hebben staan.
Je bent een Tweaker of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRaSH schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:58:
Kan je geen gebruik maken van openvpn ?
Daar kan je het instellen in een script.
Heb je een hint waar ik goede informatie daarover kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
Iemand een tip voor een openvpn op linux terminal met een goede killswitch die geen verkeer toelaat buiten de vpn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@Yarisken Namespaces. Wireguard heeft er een voorbeeld van. Werkt ook met andere vpn oplossingen. https://www.wireguard.com/netns/

• Yarisken
vDorst schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:47:
@Yarisken Namespaces. Wireguard heeft er een voorbeeld van. Werkt ook met andere vpn oplossingen. https://www.wireguard.com/netns/
Hey, nog nooit van gehoord. Ik ga me is inlezen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:24
idef1x schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:09:
[...]

Als dezelfde Pi het inderdaad aankan, wat is het probleem van een tweede VPN opzetten dan? Je krijgt dan gewoon een 2e tunnel interface en d.m.v. policy based routing zou je client 1 via de 1 en client 2 via de ander kunnen laten lopen. Of mis ik nu je punt?

Als het echt 2 aparte VPN doosjes op de Pi moeten zij, zou je ook nog 2 VPN containers kunnen draaien (met Raspbian kun je in ieder geval een snap packages voor lxd installeren). Lijkt het net of het 2 Pi's zijn ;)

Overigens haalde ik met mijn Pi 2 niet meer dan een 40-50Mbps wanneer ik hem slechts als router in had gezet. Met VPN kwam ik niet boven de 15 uit....
Dankjewel Idef1x. Om te beginnen ben ik niet zo Linux en VPN fähig :9 dat maakt het voor mij al wat lastiger om zelf een policy based tunnel op te zetten. Wat typisch gebeurt is dat ik ga zoeken op internet, dan ga ik wat proberen en dan lukt dat deels maar net weer niet helemaal dan ga ik knutselen, tweaken meer zoeken etc en dan werkt er niets meer |:( Overnieuw beginnen hopen op nieuwe zoekresultaten maar helaas, etc. 8)7 Dus liever heb ik een kant en klaar ´product´ (zoals dat unzoner waar niemand wat over zegt). Of een stap voor stap beschrijving die voor een s**k*l als ik te doen is :9

Tweede dingetje is dat ik niet per client iets wil instellen, ik wil het in zo'n (kant en klaar) product. Reden hiervoor is dat mijn pubers zelf dingen zitten te proberen (daar zijn het pubers voor) en ik wil zorgen dat als ze van huis uit iets op de pc doen, ze een beetje extra bescherming hebben. Op een manier die ze niet per ongeluk of bewust kunnen omzeilen. Zoals met de Pihole en het VPN waarmee ze op hun telefoon van buiten naar huis connecten. Je kunt niet alles doen dat snap ik, maar vergelijk het met antivirus. Ook niet 100% maar beter dan niks.

Dus de ene helft van wat ik wil heb ik al draaien op een Pi (Pihole, Pivpn), tot tevredenheid. Mijn vraag is dus of het mogelijk is dezelfde pi voor alleen bijv P2P verkeer te laten connecten met een VPN dienst. Als dan blijkt dat de performance zwaar inkakt kan ik altijd nog op zoek gaan naar snellere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Mijn synology NAS (DS112+) weigert zijn internet verkeer over de VPN verbinding te sturen.

Ik heb een VPN (PIA) profiel ingesteld in mijn NAS en daarmee verbonden.
Als ik gebruik http://ipmagnet.services.cbcdn.com en mijn IP controleer komt daar gewoon mijn eigen IP adres te staan.
In de service order heb ik de VPN al boven de LAN gezet. Ook heb ik al ipv6 uitgeschakeld in de NAS.

Moet ik misschien iets met gateway instellen of iets anders doen? Wat doe ik fout?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Refthoom schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:21:
[...]

Dankjewel Idef1x. Om te beginnen ben ik niet zo Linux en VPN fähig :9 dat maakt het voor mij al wat lastiger om zelf een policy based tunnel op te zetten. Wat typisch gebeurt is dat ik ga zoeken op internet, dan ga ik wat proberen en dan lukt dat deels maar net weer niet helemaal dan ga ik knutselen, tweaken meer zoeken etc en dan werkt er niets meer |:( Overnieuw beginnen hopen op nieuwe zoekresultaten maar helaas, etc. 8)7 Dus liever heb ik een kant en klaar ´product´ (zoals dat unzoner waar niemand wat over zegt). Of een stap voor stap beschrijving die voor een s**k*l als ik te doen is :9

Tweede dingetje is dat ik niet per client iets wil instellen, ik wil het in zo'n (kant en klaar) product. Reden hiervoor is dat mijn pubers zelf dingen zitten te proberen (daar zijn het pubers voor) en ik wil zorgen dat als ze van huis uit iets op de pc doen, ze een beetje extra bescherming hebben. Op een manier die ze niet per ongeluk of bewust kunnen omzeilen. Zoals met de Pihole en het VPN waarmee ze op hun telefoon van buiten naar huis connecten. Je kunt niet alles doen dat snap ik, maar vergelijk het met antivirus. Ook niet 100% maar beter dan niks.

Dus de ene helft van wat ik wil heb ik al draaien op een Pi (Pihole, Pivpn), tot tevredenheid. Mijn vraag is dus of het mogelijk is dezelfde pi voor alleen bijv P2P verkeer te laten connecten met een VPN dienst. Als dan blijkt dat de performance zwaar inkakt kan ik altijd nog op zoek gaan naar snellere hardware.
Als ik het goed begrijp wil je bereiken dat je maximale controle over je uigaande verkeer hebt voor je gehele netwerk en alle gebruikers die er op zitten.

Als je dit wil is een firewall eigenlijk de enige kant en klare oplossing. Daarmee kun je alles simpel tot op detail niveau regelen. Al het andere blijft toch een beetje houtje touwtje en je kunt er net niet mee wat je wil.

Ik heb zelf (als kant en klaar product ;) ) een pfsense firewall waarmee je op node niveau kunt regelen welk verkeer binnen welk VLAN wel of geen gebruik van een van de aanwezige VPN tunnels maakt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Blommie01 op 18-11-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkeltje123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-03-2022
Stichting Brein heeft Dreamplace.biz uit de lucht gehaald.

Beste VPN kenners,

Gisteren is de torrentsite Dreamplace.biz op last van stichting Brein met onmiddellijke ingang gestopt.
Staflid en groot uploader Racevogel heeft een aangetekend schrijven ontvangen dat ze "gepakt" is en onmiddellijk moest stoppen.

Het is voor mij en vele mede downloaders onbegrijpelijk hoe Brein bij haar terecht is gekomen.
Ze werkte met een andere naam, achter een goede VPN en een Seedbox.
Toch was zij niet veilig voor Brein!

Zij heeft de overige uploaders/downloaders ook gewaarschuwd dat Brein je toch weet te traceren ook al gebruik je een VPN.

Omdat zij met al haar veiligheids maatregelen toch opgespoord kon worden door Brein toont aan dat een VPN toch niet zo veilig is als wordt verondersteld.
Iedere downloader en uploader loopt het risico getraceerd te worden blijkt.

Kan iemand hier misschien iets zinnigs over zeggen?
Zijn er meerdere van dit soort verhalen bekend?

Is het werkelijk zo dat uploaden via een VPN (er van uit gaande dat je VPN niet logt en goede veiligheidskenmerken heeft) 100% veilig is, mits goed gebruikt of zijn er toch, al zij het maar kleine, risico's verbonden hieraan en welke risico's zijn dat dan?

Pinkeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
Pinkeltje123 schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:38:
[u][b]

Zij heeft de overige uploaders/downloaders ook gewaarschuwd dat Brein je toch weet te traceren ook al gebruik je een VPN.
Vrouwen,....

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Enige wat ik kan bedenken is dat Brein de medewerking heeft gehad van de isp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkeltje123
Yarisken schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:16:
Dat zou ook vreemd zijn. De uitgaande data is namelijk dubbel gecodeerd, dus ook voor isp niet "leesbaar". Daar komt bij dat ze via een seedbox, externe computer heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:19
ja en wellicht via die vpn ingelogd op Facebook ofzo.. dan valt het wel terug te herleiden uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkeltje123
idef1x schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:54:
ja en wellicht via die vpn ingelogd op Facebook ofzo.. dan valt het wel terug te herleiden uiteindelijk.
Alles wat je via VPN doet hoort veilig te zijn. onkraakbare gecodeerde data in combinatie met een ander IP adres. Dus inloggen waar dan ook zou nooit herleidbaar moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Pinkeltje123 schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:57:
[...]

Alles wat je via VPN doet hoort veilig te zijn. onkraakbare gecodeerde data in combinatie met een ander IP adres. Dus inloggen waar dan ook zou nooit herleidbaar moeten kunnen zijn.
Dat hoeft toch helemaal niet? Als ze met ipadres1 op facebook heeft ingelogd en ook met ipadres2, dan zou dat te koppelen kunnen zijn. Welke vpn had ze? Welke techniek gebruikte ze?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Brein heeft de medewerking ofwel van de isp en / of de vpn provider.
Vpn maakt je helemaal niet anoniem. No-log policy .... bestaat niet.

Ik heb de indruk dat Brein een serieus tandje hoger aan het schakelen is ... . De tijd dat enkel de noops gepakt werden is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
[...]

Alles wat je via een VPN doet is veilig en is niet herleidbaar. Alleen de VPN provider kan (als ze logfiles hebben) dit aan elkaar linken. En dan zouden ze dit aan Brein moeten geven... Kan ik me niets bij voorstellen.
EWK schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:29:
[...]

Dat hoeft toch helemaal niet? Als ze met ipadres1 op facebook heeft ingelogd en ook met ipadres2, dan zou dat te koppelen kunnen zijn. Welke vpn had ze? Welke techniek gebruikte ze?
Dit is niet te koppelen. Los van dat je vanuit een algemeen ip adres van de VPN provider afkomt beschikt Brein niet over de data van Facebook...

Het lijkt mij aannemelijker dat ze zelf een fout heeft gemaakt. Misschien wel een keer zonder VPN verbinding gemaakt waardoor haar IP adres zichtbaar was. Staat me bij dat de oprichter van Silk Road ook gepakt is door ergens met een bepaald email adres in te loggen...
Yarisken schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:31:

Ik heb de indruk dat Brein een serieus tandje hoger aan het schakelen is ... . De tijd dat enkel de noops gepakt werden is voorbij.
Ik kan me dit niet voorstellen. Bangmakerij om anderen af te schrikken.. Is een beetje de standaard tactiek van deze club. Het lijkt aardig te werken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Blommie01 op 19-11-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Daarnaast zijn er ook onveilige vpn technieken, zoals pptp. De kans dat brein medewerking heeft gehad is even groot als dat er een gebruikersfout was, als je het mij vraagt.

[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 19-11-2017 22:38 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
VPN's, zoals in dit topic besproken, doen niets meer dan het her-verpakken van IP pakketjes. Dat is een belangrijke component in het onherleidbaar maken van je verbinding, maar niet de enige. Ook elke laag bovenop de IP laag zul je moeten beveiligen.

Zodra je dezelfde website zowel met als zonder VPN bezoekt heb je jezelf al verraden. Zo'n foutje is snel gemaakt. Zelfs een dedicated computer met VPN en killswitch beschermt je niet tegen een simpel menselijk foutje. (De opmerking dat ze anderen direct gewaarschuwd heeft doet me vermoeden dat ze niet zo heel slim bezig is geweest.)

En dat is dan met een browser die je redelijk kunt controleren. Van allerlei andere apps heb je vaak geen idee wat ze precies doen. Zorg er maar eens voor dat geen enkele app netwerk contact maakt voordat de killswitch van je VPN is ge-activeert - dat blijkt zo makkelijk niet en de meeste mensen zullen er niet eens bij stilstaan.

Last but not least is het maar de vraag welke VPN's en seedboxes je wel en niet kunt vertrouwen. Als ik Brein zou ik, samen met internationale collega's, een aantal hosting providertjes oprichten en vervolgens VPN's en seedbox diensten dedicated servers aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

maandag 27 maart 2017 17:06
FreshMaker in "VPN: Het grote VPN discussietopic"

Je bent afhankelijk van een externe partij, waar je tegen een bodemprijs een dienst afneemt.
Die partijen zijn er ECHT niet uit idealistische overwegingen ( muv een paar zoals Mullvad - wat dan weer geen bodemprijs is )
Die willen klanten, en het liefst zoveel mogelijk, wat op zich redelijk voordeel biedt, want meer klanten op hetzelfde adres wordt het lastiger om de juiste er zomaar uit te filteren.

Maar dat een VPN helemaal geen logging toepast, is onzin, want zoals eerder geroepen, als je de boel echt te bont maakt, weten ze je heus wel te vinden.

Ik blijf erbij, het topic is verschoven van privacy en anoniem ( ontlopen sleepwetten ) naar een vergaarak over het hoe te downloaden en onopgemerkt te blijven.
Verbazingwekkend om te zien dat je als serieuze gebruiker waarschuwingen van mod's hier krijgt dat je illegale meuk aanbied op de FP, en er zonder schaamte wordt geholpen om je films en seriese.d te mogen blijven ophalen, en vooral te delen.

linux iso's hoeft je echt niet achter een betaalde VPN te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
T.net probeert zich aan de wet te houden, om gezeur van derden te voorkomen. Illegaal downloaden zijn ze niet tegen, anders zou er ook geen usenet topic zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Manke schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:48:
T.net probeert zich aan de wet te houden, om gezeur van derden te voorkomen. Illegaal downloaden zijn ze niet tegen, anders zou er ook geen usenet topic zijn geweest.
Daar geld hetzelfde betoog, allemaal lekker samenhangend met zo'n drogreden dat messen niet illegaal zijn, want je kan er ook een UI mee snijden.

Ik koop een mes om uien te snijden, klopt, en verwacht dan ook geen hulp hoe ik iemand moet scalperen.
Maar ik heb net zo goed geen VPN en Usenetaccount afgesloten om de discussie over vogelkooien te volgen, die kan ik via mijn provider en diverse onlinebronnen prima meelezen, en reageren.

Ik ben ook niet van gisteren en weet ook wel waar de mosterd gehaald wordt, maar wat mij ( in dit topic ) vooral verbaast is het verregaande bediscussiëren van het geheel.

Maar dat is geen populaire mening, dat weet ik, en dan krijg je reacties over 'interessant gelul' alsif ik het allemaal niet begrijp

* FreshMaker is niet degene met issues, ik kan prima torrent/usenet en darkweb vinden .....

@coelho ( hieronder )
Zeker niet, ik snap best dat iemand hulp wil, maar de schijnheiligheid van sommigen kan ik niet zo goed tegen.
Zoals ik ook al aangaf, ik ben zeker niet heilig, torrent, usenet en zelfs irc op zijn tijd om 'mijn' series/films te halen ( eerder al mijn ergens DLreport van de maand gepost )
Maar het meten met twee maten, is iets wat ik niet kan hebben.
Of het mag, OF het mag niet .... in de usenet/spotweb topics mag ik ook niet om de groene pijl vragen :|

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 20-11-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Vanwege de Black Friday aanbieding van NordVPN (https://nordvpn.com/nl/blog/special-3-year-deal/) ben ik ook eens aan het kijken of ik deze ingesteld krijg op mijn Synology. Heb daarvoor de 3 dagen trial geactiveerd.

Uiteraard geen probleem om via de applicatie mijn internetverkeer op de PC over VPN te laten verlopen. Ook de instructie voor het opzetten van een OpenVPN verbinding op mijn Synology leek erg eenvoudig. Ik krijg in Config > Netwerk > Netwerkinterface te zien dat mijn VPN verbinding verbonden is.

Vervolgens zie ik in de logs van bv Sickrage dat er activiteit is. Ook komt er bij NZBGet een filenaam te staan, er wordt echter niks gedownload en deze timed out. Zodra ik VPN uitzet dan werkt alles weer als een zonnetje.

Het feit dat er wel iets activiteit lijkt te zijn doet me vermoeden dat er toch wel een internetverbinding is. Waar gaat het dan toch mis? Iemand suggesties waar te zoeken?

/edit: @FreshMaker Ik vermoed dat dit exact is waar je hierboven over spreekt. Gezien het feit dat er echter tot op heden geen verbod is op dit soort vragen en ik hier tegenaan loop na een avond en een ochtend bezig te zijn geweest met oplossingen zoeken, post ik het hier toch. Het is echter absoluut niet mijn bedoeling je tegen het hoofd te stoten.

[ Voor 15% gewijzigd door coelho op 20-11-2017 13:29 ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben nieuw binnen het VPN verhaal, en vraag me af waarom ik niks lees hier over het feit dat je niet alleen een vpn abonnement moet afnemen, maar dat je zelf ook je router dient af te schermen met een
dd-wrt file anders ben je toch altijd te herleiden naar je oorspronkelijke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:36:
Hoi ik ben nieuw binnen het VPN verhaal,
Dat geeft niet, maar je kan dan prima hier beginnen

Justin_ in "VPN: Het grote VPN discussietopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkeltje123
FreshMaker schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:12:
[...]

Daar geld hetzelfde betoog, allemaal lekker samenhangend met zo'n drogreden dat messen niet illegaal zijn, want je kan er ook een UI mee snijden.

Ik koop een mes om uien te snijden, klopt, en verwacht dan ook geen hulp hoe ik iemand moet scalperen.
Maar ik heb net zo goed geen VPN en Usenetaccount afgesloten om de discussie over vogelkooien te volgen, die kan ik via mijn provider en diverse onlinebronnen prima meelezen, en reageren.

Ik ben ook niet van gisteren en weet ook wel waar de mosterd gehaald wordt, maar wat mij ( in dit topic ) vooral verbaast is het verregaande bediscussiëren van het geheel.

Maar dat is geen populaire mening, dat weet ik, en dan krijg je reacties over 'interessant gelul' alsif ik het allemaal niet begrijp

* FreshMaker is niet degene met issues, ik kan prima torrent/usenet en darkweb vinden .....

@coelho ( hieronder )
Zeker niet, ik snap best dat iemand hulp wil, maar de schijnheiligheid van sommigen kan ik niet zo goed tegen.
Zoals ik ook al aangaf, ik ben zeker niet heilig, torrent, usenet en zelfs irc op zijn tijd om 'mijn' series/films te halen ( eerder al mijn ergens DLreport van de maand gepost )
Maar het meten met twee maten, is iets wat ik niet kan hebben.
Of het mag, OF het mag niet .... in de usenet/spotweb topics mag ik ook niet om de groene pijl vragen :|
Goed verhaal, lekker kort, doen we helemaal niets mee. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:36:
Hoi ik ben nieuw binnen het VPN verhaal, en vraag me af waarom ik niks lees hier over het feit dat je niet alleen een vpn abonnement moet afnemen, maar dat je zelf ook je router dient af te schermen met een
dd-wrt file anders ben je toch altijd te herleiden naar je oorspronkelijke provider.
Waar baseer je dit op? Het klinkt mij als twee compleet gescheiden zaken (los van het feit dat DD-WRT op lang niet alle routers kan draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Pinkeltje123 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:20:
[...]

Goed verhaal, lekker kort, doen we helemaal niets mee. _/-\o_
Prima, jouw keuze, maar mijn betoog is dus wel degelijk op waarheid berust.

Dat jij er niets mee doet is voor mij ook prima, maar kom niet over X periode 'huilen' dat de door jou gekozen budgetprovider een mooie actie had, en 3 jaar anonimiteit beloofde, de boel al vanaf dag één onder toezicht van overheidsdienst X draaide.
En dat je nu aan de grond zit omdat een ander onbekende derde partij jou beloofde veilig en anoniem vogelpoep-plaatjes te laten verspreiden ... :+

Met je 4 reacties ... thumbs up ... welkom in de groep !

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 21-11-2017 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Zoals verwacht: airvpn doet mee aan cybermonday, 35 procent korting. Korting geldt nu al.
35,10 voor een jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 21-11-2017 22:50 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
Yarisken schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:16:
Hmmmm. Een ISP mag vanwege netneutraliteit geen packet sniffen (ff nog los van of dat iets oplevert op een VPN) maar ze zien natuurlijk prima het volume van het up en download verkeer. Een zware uploader kan obv dat volume 'er boven uitsteken'. Brein zou om die gegevens kunnen vragen, dat is legaal immers er komen nog geen privé zaken naar voren daarmee. Vervolgens kan brein bij justitie om meer 'toegang' vragen onder het mom van 'verdacht gedrag'. En met die toestemming moet een ISP dan meewerken aan verder zoeken, dan heb je een bron IP (de uploader) en kun je zien of veel van dat upload verkeer naar bepaalde plekken gaat. Als die bepaalde plekken opslagsilo's zijn zoals een Usenet provider dan heb je al een aardig abc-tje. Hoef je niks inhoudelijk voor te zien in dat verkeer, is alleen volume.

Ik zit hier maar wat voor de neus weg te fantaseren maar het ligt wel in de lijn van brein om de 'grote' jongens en meisjes te pakken. Dan is volume het eerste waar je naar kijkt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Refthoom schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:49:
[...]

Hmmmm. Een ISP mag vanwege netneutraliteit geen packet sniffen (ff nog los van of dat iets oplevert op een VPN) maar ze zien natuurlijk prima het volume van het up en download verkeer. Een zware uploader kan obv dat volume 'er boven uitsteken'. Brein zou om die gegevens kunnen vragen, dat is legaal immers er komen nog geen privé zaken naar voren daarmee. Vervolgens kan brein bij justitie om meer 'toegang' vragen onder het mom van 'verdacht gedrag'. En met die toestemming moet een ISP dan meewerken aan verder zoeken, dan heb je een bron IP (de uploader) en kun je zien of veel van dat upload verkeer naar bepaalde plekken gaat. Als die bepaalde plekken opslagsilo's zijn zoals een Usenet provider dan heb je al een aardig abc-tje. Hoef je niks inhoudelijk voor te zien in dat verkeer, is alleen volume.

Ik zit hier maar wat voor de neus weg te fantaseren maar het ligt wel in de lijn van brein om de 'grote' jongens en meisjes te pakken. Dan is volume het eerste waar je naar kijkt, toch?
Maar juist het dikgedrukte kunnen ze toch niet als je een VPN gebruikt?
Tenslotte zien ze veel volume naar de VPN provider, maar zij kunnen toch niet zien of het vanaf de VPN provider naar Dropbox gaat of naar iets minder legaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:54
Heb nu een maand abonnement bij Mullvad. Ben er best tevreden over alleen krijg mijn synology nas niet werkend met Mullvad VPN. Een trial van 3 dagen bij NordVPN geprobeerd en deze had ik snel ingesteld en werkte gelijk. Nu ben ik een beetje aan het twijfelen of ik het 3 jarig 99 dollar abonnement van NordVPN ga aanschaffen. Vind 3 jaar dan weer lang om bij dezelfde VPN provider te blijven bij evt blokkade door Netflix of andere overheden/bedrijven. Mullvad ben ik redelijk tevreden over, snelheid is ok alleen dat ik de Synology niet krijg ingesteld is vrij frustrerend.
AirVPN heeft ook een black friday sale, expressVPN is ook ok qua prijs alleen deze zit weer op de Britisch virgin islands.

Wat zijn jullie gedachtes?

[ Voor 4% gewijzigd door Fugitive2008 op 22-11-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@Fugitive2008 Kan je niet gewoon contact opnemen met Mullvad? Van wat ik er van begrepen heb zijn die best wel behulpzaam bij vragen en problemen. Wellicht dat zij je kunnen helpen om het ook op je Synology aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:26
a.s vrijdag bij PIA:

3 jaar voor $89,95 = $2,50 per maand (64% korting)
1 jaar voor $34,95 = $2,91 per maand (58% korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Kid Jansen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:29:
@Fugitive2008 Kan je niet gewoon contact opnemen met Mullvad? Van wat ik er van begrepen heb zijn die best wel behulpzaam bij vragen en problemen. Wellicht dat zij je kunnen helpen om het ook op je Synology aan de praat te krijgen.
Ja heb ik gedaan en krijg dezelfde handleiding die op de synology fora staat voorgeschoteld. Ze hebben zelf geen Synology maar ze zouden ze gaan kijken of ze er een konden bemachtigen om te testen, snelheid van reageren is wel hoog en wilden wel kijken naar een oplossing dus dat vond ik positief ook al was er niet direct een oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Fugitive2008 op 22-11-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
EWK schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:49:
Zoals verwacht: airvpn doet mee aan cybermonday, 35 procent korting. Korting geldt nu al.
35,10 voor een jaar.
Gekocht, was aan het wachten tot vrijdag maar door jou berichtje gaan kijken :-).
Super tevreden van deze vendor, snelheden zijn ook beter als vroeger en nu 4 servers in Belgie :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderwolf007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
Hoi Mede Tweakers,

Ik ben me al tijden aan het verdiepen in een vpn oplossing direct op routerniveau. Nu wil ik bijvoorbeeld bepaalde netwerkdevices buiten de vpn laten omlopen en ik wil van buiten me netwerk bereiken. Hoe kan ik dit het beste bewerkstelligen? Twee aparte routers? Tunnels o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Ryan_ schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:31:
a.s vrijdag bij PIA:

3 jaar voor $89,95 = $2,50 per maand (64% korting)
1 jaar voor $34,95 = $2,91 per maand (58% korting)
Heeft wel het hoofdkantoor in de VS. Just sayin :). Verder wordt deze best goed gereviewed op thatoneprivacy site, krijgt dus alleen een rode stempel onder de 'jurisdiction' & 'Business ethics' kopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:45
Ik heb gisteren ook gebruik gemaakt van de aanbieding van NordVPN en het zoeken naar de juiste server maakt inderdaad veel verschil. Speedtest gaf eerst net 50Mb/s aan, met een andere server kom ik tot 130Mb/s (abo 200/20).

Wat ik echter vreemd vind is, dat dit voor usenet verkeer niet zo is. Dat blijft even snel/langzaam (zo'n 32Mb/s). Ik heb een onbeperkt abo.

Iemand een verklaring?
Maakt bijv. het aantal connecties (naar usenet) daarbij nog verschil? -> Heel iets, lijkt het. Maar de snelheden fluctueren nogal. Het lijkt dat 15 verbindingen (ipv 8 ) net iets beter performed.

[ Voor 11% gewijzigd door Theone098 op 22-11-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Theone098 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:24:
Ik heb gisteren ook gebruik gemaakt van de aanbieding van NordVPN en het zoeken naar de juiste server maakt inderdaad veel verschil. Speedtest gaf eerst net 50Mb/s aan, met een andere server kom ik tot 130Mb/s (abo 200/20).

Wat ik echter vreemd vind is, dat dit voor usenet verkeer niet zo is. Dat blijft even snel/langzaam (zo'n 32Mb/s). Ik heb een onbeperkt abo.

Iemand een verklaring?
Maakt bijv. het aantal connecties (naar usenet) daarbij nog verschil? -> Heel iets, lijkt het. Maar de snelheden fluctueren nogal. Het lijkt dat 15 verbindingen (ipv 8 ) net iets beter performed.
Heb je eens getest zonder VPN met dezelfde usenet download? Pak desnoods iets groots uit a.b.test ofzo.

Gebruik je SSL voor usenet? Als je al via VPN verbonden bent, zou je eens kijken of het weghalen van de SSL nog enige winst oplevert. Laatste wat ik me nog kan bedenken is dat de aanbieder aan traffic shaping doet? Is je usenetaanbieder ook via andere poort bereikbaar? Meestal geeft een usenetaanbieder wel aan hoeveel connections je mag opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Thanks voor je reply.

Heb je eens getest zonder VPN met dezelfde usenet download? Pak desnoods iets groots uit a.b.test ofzo.
Ja, ik kan de lijn (200mbps) bijna volledig benutten.

Gebruik je SSL voor usenet? Als je al via VPN verbonden bent, zou je eens kijken of het weghalen van de SSL nog enige winst oplevert.
Dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen, maar dat zal geen Mb/s gaan opleveren, lijkt mij.Geprobeerd (119 en 80), niet merkbaar.

Laatste wat ik me nog kan bedenken is dat de aanbieder aan traffic shaping doet? Is je usenetaanbieder ook via andere poort bereikbaar? Meestal geeft een usenetaanbieder wel aan hoeveel connections je mag opzetten.
Aanbieder als in NordVPN? Zou kunnen, maar dat lees ik nergens. Ja, ik kan nog gewoon 119 gebruiken (zonder ssl). De max. is 30 connecties.

OPGELOST
Grrr..... ik heb i.p.v. TCP nu UDP gebruikt en nu vliegt het binnen 8) .

[ Voor 6% gewijzigd door Theone098 op 22-11-2017 18:44 ]

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Om mijn privacy beter te beschermen wil ik ook gebruik gaan maken van een VPN dienst. Qua verkeersstromen wil ik het verkeer van de 'gewone' clients door een tunnel vanaf de router (Asus Merlin N66u met OpenVPN) naar de VPN provider laten lopen. Ik begrijp de snelheidsreductie maar voor het gewone web/browseverkeer geen probleem. Ik hoop wel ~30Mb over te houden anders moet het een router met snellere SOC gaan worden.

Maar om onnodige belasting te voorkomen en meer snelheid te behalen wil ik ander verkeer (m.n. vanaf mijn Synology NAS) scheiden door die rechtstreeks te verbinden met de VPN provider en de VPN rekenkracht door de Synology laten doen.

Mijn vraag is hoe ik dit verkeer dan parallel aan de tunnel vanaf mijn Asus router, dus direct naar de VPN provider kan laten lopen? Moet ik dan een route definiëren op de Asus router en hoe doe ik dat precies, zonder dat deze tunnels elkaar in de weg zitten?

Ik heb al rondgezocht uiteraard, maar hier niet veel over gevonden. Wel met geavanceerde netwerkcomponenten (dedicated firewall, VLANs etc), maar ik zou dit graag op een zo eenvoudig mogelijke manier met consumentenapparatuur op willen lossen als dat kan.

• FreshMaker
  • Niet online
Theone098 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:26:

OPGELOST
Ik gebruik voor Usenet voornamelijk de TCP 443 of 80 / 8080 poorten, op de een of andere manier gaat daar geen restrictie over
Dit deed ik btw ook al vóór ik de boel achter een vpn gebruikte.
Maar dat moet de server ook wel ondersteunen natuurlijk ;)

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
Paddywacker schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:30:
Ik zie veel vpn aanbieders voorbijkomen, maar die van f-secure heb ik nog niemand over gehoord. Dan ga ik vandaag eens de 5 dagen trial eens proberen. Misschien dat dat wel eens iets kan zijn.
En? Heb je het nog geprobeerd? Voor F-secure is nu een 50% korting tijdens black friday. Zit er ook aan te denken nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
TFZ61 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:55:
[...]

En? Heb je het nog geprobeerd? Voor F-secure is nu een 50% korting tijdens black friday. Zit er ook aan te denken nl.
https://www.best-vpn.net/f-secure-vpn-review/

Wordt daar best goed gereviewed. Hoofdkantoor in Finland, wat niet binnen de fourteen eyes valt. Alleen ken ik die BlackFriday aanbieding niet vinden. Wil ook goede compatibiliteit met mijn Synology NAS maar geen idee of dat met deze lekker werkt. Met NordVPN iig wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16
TFZ61 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:55:
[...]

Jazeker, ik heb er een goed gevoel aan overgehouden. De snelheid die ik behaalde was voor mij voldoende, gemiddeld 150Mbit up/down.
Paar keer snelheidstest gedaan en had meer uitspattingen naar boven (>150Mbit) dan dat het naar beneden ging. Getest via usenet met SSL aan en een wat oudere laptop. Misschien dat er met beter materiaal het nog sneller kan.

Maar ik was tevreden! Het was aanklikken en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
Fugitive2008 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:05:
[...]

https://www.best-vpn.net/f-secure-vpn-review/

Wordt daar best goed gereviewed. Hoofdkantoor in Finland, wat niet binnen de fourteen eyes valt. Alleen ken ik die BlackFriday aanbieding niet vinden. Wil ook goede compatibiliteit met mijn Synology NAS maar geen idee of dat met deze lekker werkt. Met NordVPN iig wel.
Via het BF topic hier op tweakers:
https://campaigns.f-secure.com/black-friday/en_global/
Paddywacker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:08:
[...]

Jazeker, ik heb er een goed gevoel aan overgehouden. De snelheid die ik behaalde was voor mij voldoende, gemiddeld 150Mbit up/down.
Paar keer snelheidstest gedaan en had meer uitspattingen naar boven (>150Mbit) dan dat het naar beneden ging. Getest via usenet met SSL aan en een wat oudere laptop. Misschien dat er met beter materiaal het nog sneller kan.

Maar ik was tevreden! Het was aanklikken en gaan.
Top! Ga toch eens kijken, prima tevreden met f-secure Safe, wellicht toch die aanbieding doen.

[ Voor 37% gewijzigd door TFZ61 op 23-11-2017 11:10 ]

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16
TFZ61 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:09:
[...]

Via het BF topic hier op tweakers:
https://campaigns.f-secure.com/black-friday/en_global/

[...]

Top! Ga toch eens kijken, prima tevreden met f-secure Safe, wellicht toch die aanbieding doen.
Ik hoop dat ook jij een goede ervaring zal opdoen met hun VPN, in de review van @Fugitive2008, wordt ook gesproken over support... spreken zelfs Nederlands aan de telefoon!(terwijl het in de review niet staat vermeldt)

• FreshMaker
  • Niet online
Test met Airvpn ... de ubuntu isos die ik elke keer test, doen het een stuk beter dan via Octane
( zie daar het verschil tussen budget & premium prijzen )
De BF-actie gelijk voor een jaar afgenomen, 35€ is te overzien

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/DU9NX0.png
Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/wNjcfD.png

• Pinkeltje123
Refthoom schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:49:
[...]

Dat volume is inderdaad zichtbaar echter niet herleidbaar naar de inhoud omdat dit versleuteld is.
Misschien is het wel allemaal zelf gemaakte muziek?
Hier komt bij dat het IP adres niet achterhaalbaar is omdat dit iedere x anders is.

Er zal echt aantoonbare upload/download info aanwezig moeten zijn.

• Pinkeltje123
Theone098 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:26:
[...]

Thanks voor je reply.

Ja, ik kan de lijn (200mbps) bijna volledig benutten.

Gebruik je SSL voor usenet? Als je al via VPN verbonden bent, zou je eens kijken of het weghalen van de SSL nog enige winst oplevert.
Dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen, maar dat zal geen Mb/s gaan opleveren, lijkt mij.Geprobeerd (119 en 80), niet merkbaar.

Laatste wat ik me nog kan bedenken is dat de aanbieder aan traffic shaping doet? Is je usenetaanbieder ook via andere poort bereikbaar? Meestal geeft een usenetaanbieder wel aan hoeveel connections je mag opzetten.
Aanbieder als in NordVPN? Zou kunnen, maar dat lees ik nergens. Ja, ik kan nog gewoon 119 gebruiken (zonder ssl). De max. is 30 connecties.

OPGELOST
Standaard staat NordVPN op UDP

• Theone098
Yup.... maar ik ben eigenwijs tweaker.

Verwijderd

Paddywacker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:25:
[...]

Ik hoop dat ook jij een goede ervaring zal opdoen met hun VPN, in de review van @Fugitive2008, wordt ook gesproken over support... spreken zelfs Nederlands aan de telefoon!(terwijl het in de review niet staat vermeldt)
Minpunt vind ik dat je alleen kunt bellen want er is nergens een optie om een mail te sturen.

• JPS
  • Niet online

JPS

JPS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:45:

Mijn vraag is hoe ik dit verkeer vanaf de Synology dan parallel aan de tunnel vanaf mijn Asus router, dus direct naar de VPN provider kan laten lopen? Moet ik dan een route definiëren op de Asus router en hoe doe ik dat precies, zonder dat deze tunnels elkaar in de weg zitten?

Ik heb al rondgezocht uiteraard, maar hier niet veel over gevonden. Wel met geavanceerde netwerkcomponenten (dedicated firewall, VLANs etc), maar ik zou dit graag op een zo eenvoudig mogelijke manier met consumentenapparatuur op willen lossen als dat kan.
Even mezelff quoten met een deeloplossing: op de Asus Merlin router kun je bij de instelling voor VPN clients onderaan het Internetverkeer redirecten. Daar stuur ik het verkeer vanaf de Synology nu rechtstreeks naar het WAN. Nu nog VPN vanaf de Syno opzetten en kijken of ik nog tegen andere issues aanloop.

/edit: ben er nog niet uit met de redirect policy, omdat bij het aanzetten de default WAN adapter wordt gekozen ipv de VPN tunnel. Voor de geinteresseerden: hier is meer te vinden over de policy rules:

[ Voor 12% gewijzigd door JPS op 23-11-2017 23:57 ]

• Blommie01
JPS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:45:
Om mijn privacy beter te beschermen wil ik ook gebruik gaan maken van een VPN dienst. Qua verkeersstromen wil ik het verkeer van de 'gewone' clients door een tunnel vanaf de router (Asus Merlin N66u met OpenVPN) naar de VPN provider laten lopen. Ik begrijp de snelheidsreductie maar voor het gewone web/browseverkeer geen probleem. Ik hoop wel ~30Mb over te houden anders moet het een router met snellere SOC gaan worden.

Maar om onnodige belasting te voorkomen en meer snelheid te behalen wil ik ander verkeer (m.n. vanaf mijn Synology NAS) scheiden door die rechtstreeks te verbinden met de VPN provider en de VPN rekenkracht door de Synology laten doen.

Mijn vraag is hoe ik dit verkeer dan parallel aan de tunnel vanaf mijn Asus router, dus direct naar de VPN provider kan laten lopen? Moet ik dan een route definiëren op de Asus router en hoe doe ik dat precies, zonder dat deze tunnels elkaar in de weg zitten?

Zie hieronder
thunderwolf007 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:45:
Hoi Mede Tweakers,

Ik ben me al tijden aan het verdiepen in een vpn oplossing direct op routerniveau. Nu wil ik bijvoorbeeld bepaalde netwerkdevices buiten de vpn laten omlopen en ik wil van buiten me netwerk bereiken. Hoe kan ik dit het beste bewerkstelligen? Twee aparte routers? Tunnels o.i.d.?
Routers kunnen geen VPN tunnels opzetten... Routers routeren ;)

Verdiep je eens in Pfsense zou ik zeggen. Hier kun je alles mee wat je vraagt... En nog veel meer.. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Blommie01 op 23-11-2017 21:02 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
Ik heb sinds kort NordVPN, alles werkt fijn en goed. Alleen zag ik toen straks toen ik via de NordVPN app op mijn iphone verbonden was dat ik weer allemaal ad's tegen kwam, ik was dit niet meer gewend omdat er Pi-Hole aan mijn thuisnetwerk hangt. Toen ik er over nadacht was het op zich logisch dat de Pi-Hole wordt omzeild, aangezien de telefoon direct verbinding maakt met de NordVPN servers. Maar zou het mogelijk zijn om mijn Pi-Hole wel als DNS server te gebruiken? Zou eventueel ook wel openvpn willen proberen als het daarmee kan, zolang ik maar weer van de ad's af ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
Pompi schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:46:
Ik heb sinds kort NordVPN, alles werkt fijn en goed. Alleen zag ik toen straks toen ik via de NordVPN app op mijn iphone verbonden was dat ik weer allemaal ad's tegen kwam, ik was dit niet meer gewend omdat er Pi-Hole aan mijn thuisnetwerk hangt. Toen ik er over nadacht was het op zich logisch dat de Pi-Hole wordt omzeild, aangezien de telefoon direct verbinding maakt met de NordVPN servers. Maar zou het mogelijk zijn om mijn Pi-Hole wel als DNS server te gebruiken? Zou eventueel ook wel openvpn willen proberen als het daarmee kan, zolang ik maar weer van de ad's af ben.
OpenVPN tunnel vanuit je/een firewall opzetten en pihole als DNS instellen. Pihole laat je dan naar je firewall verwijzen zodat alles door de tunnel heen gaat.. Werkt perfect hier ;)

• JPS
  • Niet online

JPS

Blommie01 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:59:

Routers kunnen geen VPN tunnels opzetten... Routers routeren ;)

Verdiep je eens in Pfsense zou ik zeggen. Hier kun je alles mee wat je vraagt... En nog veel meer.. :)
Thanks voor het meedenken. Ik wil er geen semantische discussie van maken, maar voor mij is de router het 'Asus consumenten kastje met diverse netwerkfunctionaliteiten' ;)

Enfin, ik zoek het liefst een eenvoudige oplossing met de middelen die ik al heb. Natuurlijk kan Pfsense vanalles maar dat lijkt niet nodig te zijn omdat ik het verkeer van de Syno nu naar buiten langs de VPN tunnel vanaf de Asus kan leiden (en het dus geen onnodige performance van de Asus opvreet).

Ik moet nog met de VPN tunnel vanaf de Syno aan de slag en hoop dat alles dan blijft werken:
1) vanaf het internet benaderbaar (zoals DS Apps, Web/mailserver, Remote backup).
2) het downloadverkeer (Usenet, P2P) op hoge snelheid via de VPN loopt.

• Blommie01
JPS schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:31:
[...]

Thanks voor het meedenken. Ik wil er geen semantische discussie van maken, maar voor mij is de router het 'Asus consumenten kastje met diverse netwerkfunctionaliteiten' ;)

Enfin, ik zoek het liefst een eenvoudige oplossing met de middelen die ik al heb. Natuurlijk kan Pfsense vanalles maar dat lijkt niet nodig te zijn omdat ik het verkeer van de Syno nu naar buiten langs de VPN tunnel vanaf de Asus kan leiden (en het dus geen onnodige performance van de Asus opvreet).

Ik moet nog met de VPN tunnel vanaf de Syno aan de slag en hoop dat alles dan blijft werken:
1) vanaf het internet benaderbaar (zoals DS Apps, Web/mailserver, Remote backup).
2) het downloadverkeer (Usenet, P2P) op hoge snelheid via de VPN loopt.
Dan hoop ik uiteraard met je mee dat alles ook echt gaat werken zoals je zou willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gezien de goede privacy heb ik het op de planning staan om lid te worden van NordVPN, maar ik schrik mij kapot van de enorm lage snelheden: ze staan met stip onderaan van alle providers in dit overzicht: https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/

Kunnen mensen met ervaring met NordVPN dit onderschrijven of (hopelijk) ontkrachten? Want 5,36 procent US speed en 1,5 procent international speed is natuurlijk om te huilen... Is het echt zo erg?

Ik heb hier een 100/100 glasvezel lijn liggen en die heb ik niet voor niets. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TimMer op 24-11-2017 04:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSDano
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 12:43
Ik heb een 100/10 abo, niks getweaked aan de instellingen en deze snelheid haal ik, bij NordVPN, op de pc's en mijn nas.

nordvpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
dano.ferrari schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 05:23:
[...]

Ik heb een 100/10 abo, niks getweaked aan de instellingen en deze snelheid haal ik, bij NordVPN, op de pc's en mijn nas.

[afbeelding]
Top, bedankt! :)

Ziet er een stuk veelbelovender uit dan die treurige cijfers in dat overzicht... Ben dan toch erg benieuwd hoe zij aan die cijfers kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nog steeds erg weinig ervaringen hier van ProtonVPN. Is dat omdat hij zo duur is?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Cyberpope schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:08:
Nog steeds erg weinig ervaringen hier van ProtonVPN. Is dat omdat hij zo duur is?
Wordt ook niet heel goed gereviewed, zie http://thatoneprivacysite.net/, niet zoals nordvpn of iets dergelijks. Heb hun gratis email opzich wel fijn wil minder google nl en dat helpt wel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

dano.ferrari schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 05:23:
[...]

[afbeelding]
Dat is met een normale download test neem ik aan? Wanneer je P2P gaat gebruiken ligt bij mij de snelheid echt veel lager. Wisselen van server lijkt hierbij weinig uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Fugitive2008 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:47:
[...]

Wordt ook niet heel goed gereviewed, zie http://thatoneprivacysite.net/, niet zoals nordvpn of iets dergelijks. Heb hun gratis email opzich wel fijn wil minder google nl en dat helpt wel vind ik.
Snap ik het nu niet? Want nordvpn scored nog slechter op die site?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
Nivve schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:50:
[...]
Maar juist het dikgedrukte kunnen ze toch niet als je een VPN gebruikt?
Tenslotte zien ze veel volume naar de VPN provider, maar zij kunnen toch niet zien of het vanaf de VPN provider naar Dropbox gaat of naar iets minder legaals?
Ja daar zit ook wat in, maar het is wel een begin wat kan leiden tot toestemming voor meer diepgaander onderzoek. Justitie heeft tooling tbv terrorisme bestrijding die heel veel kan achterhalen. Alleen het gebruik van TOR bijvoorbeeld betekent al dat je in hun belangstelling staat. Nou zullen ze dat hier niet voor inzetten misschien maar ik wil maar zeggen dat er best veel te achterhalen is van je netwerkverkeer als je de juiste tools hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
Cyberpope schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:11:
[...]

Snap ik het nu niet? Want nordvpn scored nog slechter op die site?
Als je rechtsboven proton en nordvpn intoetst en even de kleurcodes met elkaar vergelijkt zie je dat proton iets slechter scoort. Niet veel hoor weet niet of het voor je uiteindelijke gebruik veel uitmaakt.

Op dit gedeelte van de website

[ Voor 12% gewijzigd door Fugitive2008 op 24-11-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op https://stacksocial.com/sales/3-year-windscribe-vpn staan div. aanbiedingen voor VPN van Windscribe. Vanaf $19,- voor 1 jaar tot $49,- Lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSDano
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 12:43
Bor schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:00:
[...]

Dat is met een normale download test neem ik aan? Wanneer je P2P gaat gebruiken ligt bij mij de snelheid echt veel lager. Wisselen van server lijkt hierbij weinig uit te maken.
usenet (nzbget) via udp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Laatst online: 14-09 14:08
TimMer schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 04:51:
Kunnen mensen met ervaring met NordVPN dit onderschrijven of (hopelijk) ontkrachten? Want 5,36 procent US speed en 1,5 procent international speed is natuurlijk om te huilen... Is het echt zo erg?
In verleden een maandje Nord gehad en voor mij was het niet de juiste aanbieder. Snelheden rond de 30 a 40 mbit, maar wel stabiel.

Heb nu airvpn en daarmee haal ik wel de 200+ (ook met p2p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
NordVPN abbo afgesloten, tevreden met de service en snelheid. Daarnaast buiten de 14 eyes etc, geen logs (zeggen ze) dus klinkt prima. Kunnen we weer 2 jaartjes ertegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Chiel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:43:
[...]

In verleden een maandje Nord gehad en voor mij was het niet de juiste aanbieder. Snelheden rond de 30 a 40 mbit, maar wel stabiel.

Heb nu airvpn en daarmee haal ik wel de 200+ (ook met p2p)
Alleen de snelheid was een probleem voor jou en waren er nog andere redenen?

Want AirVPN heeft qua privacy wel overduidelijke nadelen ten opzichte van NordVPN:

- Fourteen Eyes (Italië, EU)
- Geen IPv6 support
- 3 i.p.v. 6 simultaneous connections
- 16 tegenover 61 landen dekking qua servers

[ Voor 22% gewijzigd door TimMer op 24-11-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:25
TimMer schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:11:
[...]

Want AirVPN heeft qua privacy wel overduidelijke nadelen ten opzichte van NordVPN:

- Geen IPv6 support
Sinds deze week heb je bij airvpn 5 simultaneous connections

[ Voor 0% gewijzigd door baco101 op 24-11-2017 20:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

- Geen IPv6 support
ivm 14 eyes - AIRvpn heeft JUIST om die reden geen servers in Italië staan, vooralsnog is dat 'dekkend' qua regelgeving

5 verbindingen ( volgens mij was dat al langer zo )

Leuk 61 landen dekking, maar het gros van die verbindingen kan je niet gebruiken op normale manier, want die zijn co-hosted of in het ergste geval residential ( een vpngate server bij een hobbyist )

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/sVuC8G.png

Wil je 'veel' dan moet je het vpngate project eens bekijken, dan heb je in alke land waar wel een internetlijntje ligt kans op een vpnserver, en nog gratis ook
Maar allemaal "best effort" en geen zekerheid ( waar staan die servers, thuis of bij de lokale spionnenkazerne )

* FreshMaker heeft Octane en AIRvpn, en is over beiden tevreden ( AIR is beduidend sneller dan Octane )

Octane geeft aan 30 landen te hebben, met 80 lokaties
http://www.octanevpn.com/server-locations.html

Persoonlijk heb ik 4 á 5 landen in gebruik ( NL, BE, DE, UK en soms US ), België is qua VPN een ondergeschoven kindje, niet elke aanbieder laat ons die gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:49
Abo genomen op NordVPN. Een open vpn op m'n synology aangemaakt maar de downloadsnelheid valt me heel tegen,40-50% lager dan zonder VPN. Nog iemand tips hoe ik dit sneller kan krijgen, bv een ander OVPN file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 09:33:
[...]

ivm 14 eyes - AIRvpn heeft JUIST om die reden geen servers in Italië staan, vooralsnog is dat 'dekkend' qua regelgeving

5 verbindingen ( volgens mij was dat al langer zo )

Leuk 61 landen dekking, maar het gros van die verbindingen kan je niet gebruiken op normale manier, want die zijn co-hosted of in het ergste geval residential ( een vpngate server bij een hobbyist )

[afbeelding]

Wil je 'veel' dan moet je het vpngate project eens bekijken, dan heb je in alke land waar wel een internetlijntje ligt kans op een vpnserver, en nog gratis ook
Maar allemaal "best effort" en geen zekerheid ( waar staan die servers, thuis of bij de lokale spionnenkazerne )

* FreshMaker heeft Octane en AIRvpn, en is over beiden tevreden ( AIR is beduidend sneller dan Octane )

Octane geeft aan 30 landen te hebben, met 80 lokaties
http://www.octanevpn.com/server-locations.html

Persoonlijk heb ik 4 á 5 landen in gebruik ( NL, BE, DE, UK en soms US ), België is qua VPN een ondergeschoven kindje, niet elke aanbieder laat ons die gebruiken
Kortom: AirVPN is net zo veilig als NordVPN (privacy vind ik belangrijker dan snelheid) en dus stukken sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik weet de snelheden van NordVPN niet, kan alleen over OctaneVPN ( extreme budget ) en AIRvpn spreken.

Ik betaalde bij mijn usenetaccount 10€ voor een jaar toegang, en haal daar tussen de 10 / 15MB ( usenet vrijwel constant, torrents meestal (ver) onder de 10MBs
AIRvpn heb ik qua torrents alleen de ubuntu iso's geprobeerd, daar loopt het op naar 25/30MBs ( usenet niet getest )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

klopping schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:59:
Abo genomen op NordVPN. Een open vpn op m'n synology aangemaakt maar de downloadsnelheid valt me heel tegen,40-50% lager dan zonder VPN. Nog iemand tips hoe ik dit sneller kan krijgen, bv een ander OVPN file?
Welke synology heb je? Waarschijnlijk dan een (te) langzaam beestje die het niet aan kan. Maar daarvoor moeten we weer weten wat die 40-50% is? Is dat 500mbps of 20mbps? Kortom, meer info zou fijn zijn, dan kunnen we je beter helpen.
TimMer schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:33:
[...]

Kortom: AirVPN is net zo veilig als NordVPN (privacy vind ik belangrijker dan snelheid) en dus stukken sneller?
Zo zijn een aantal ervaringen wel inderdaad.

[ Voor 21% gewijzigd door EWK op 25-11-2017 13:48 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 21:02
Ik wil mijn synology NAS als VPN gaan gebruiken. Nu ben ik zoek naar een android app om de synology VPN te benaderen. Ik wil de app van android zelf niet gebruiken. Als ik ga googlen kom ik alleen apps tegen naar commerciële VPN aanbieders en openVPN. Die beide wil ik juist niet. Wie kent een VPN android app waarbij ik mijn eigen VPN kan instellen (PPTP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

kielkiel schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:55:
Ik wil mijn synology NAS als VPN gaan gebruiken. Nu ben ik zoek naar een android app om de synology VPN te benaderen. Ik wil de app van android zelf niet gebruiken. Als ik ga googlen kom ik alleen apps tegen naar commerciële VPN aanbieders en openVPN. Die beide wil ik juist niet. Wie kent een VPN android app waarbij ik mijn eigen VPN kan instellen (PPTP)?
Wat je wilt is je niet helemaal duidelijk. Wil je de synology inzetten als vpn client of als vpn server?
Daarnaast wordt pptp als onveilig gezien, openvpn is dan een beter alternatief. Waarom wil je dit gebruiken?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiel
  • Laatst online: 14-09 14:08
[...]

- Geen IPv6 support
Andere belangrijke reden was dit:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1z6tugn.jpg
Zelf een poort en protocol kiezen. Daarnaast kan je een twintigtal poorten forwarden in de beheeromgeving op de site, handig voor een bijvoorbeeld een torrentclient. Verder zijn de site en de client "basic" maar functioneel, hoef ik geen 1000 servers verspreid over de hele wereld maar heb ik er liever 50 in West-Europa die snel en stabiel zijn. En nu blackfriday aanbieding zoals 1 jaar voor €35,10 , en sinds kort 5 clients tegelijkertijd verbinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
klopping schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:59:
Wat @EWK terecht opmerkt, welk merk en type NAS heb je en welke internetsnelheid?

Ik heb een Synology DS1817+, NordVPN en een KPN 100/60 internet verbinding.
Ik haal met openvpn op mijn NAS de volle snelheid, dus 100Mbit down en 60Mbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkeltje123
Refthoom schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:30:
[...]

Ja daar zit ook wat in, maar het is wel een begin wat kan leiden tot toestemming voor meer diepgaander onderzoek. Justitie heeft tooling tbv terrorisme bestrijding die heel veel kan achterhalen. Alleen het gebruik van TOR bijvoorbeeld betekent al dat je in hun belangstelling staat. Nou zullen ze dat hier niet voor inzetten misschien maar ik wil maar zeggen dat er best veel te achterhalen is van je netwerkverkeer als je de juiste tools hebt.
De staatsveiligheid heeft totaal geen interesse in Pietje die films up of download dus zal daar ook geen onderzoek naar doen. Brein is gewoon een particuliere stichting zonder enige bevoegdheden en die krijgen echt geen info van justitie of kan justitie aanzetten tot onderzoek, mijns inziens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidryan
  • Laatst online: 27-11-2020
verwijderd

[ Voor 90% gewijzigd door Koffie op 26-11-2017 21:09 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.