[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.990 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:29
Ik werk al meer dan 2 jaar met Private Internet Access. Eerst in combi met internet van KPN. Dit werkte probleemloos. Ik hoefde alleen PIA manager maar te installeren. Sinds 2 maanden zijn we overgestapt op Ziggo. De verbinding via PIA viel eerst met regelmaat weg. Sinds gisteren werkt het helemaal niet meer.
Ik heb het op verschillende computers in huis geprobeerd. Het vreemde is dat als ik via mijn gsm via wifi inlog en daarop via PIA inlog, dan maakt hij wel verbinding.

Ik heb de PIA manager al meerder malen opnieuw geïnstalleerd.

Wie weet raad?

[ Voor 6% gewijzigd door peppie71 op 21-10-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 10:19
iLLuSion_xGen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:40:
Dus als ik het goed begrijp kan ik met OpenVPN ook niet surfen zonder dat telenet weet wat ik doe?
Wel als je je default gateway op de Asus RT-AC88u naar je tunnel zet. Ik weet niet hoe openvpn op de Asus RT-AC88u geconfigureerd wordt, maar in een configfile zou je:

redirect-gateway autolocal

op moeten nemen.

Zie ook https://serverfault.com/q...t-gateway-for-all-traffic

Hier pushen ze het van de serverkant, maar aangezien je die niet in beheer hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

peppie71 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:18:
Ik werk al meer dan 2 jaar met Private Internet Access. Eerst in combi met internet van KPN. Dit werkte probleemloos. Ik hoefde alleen PIA manager maar te installeren. Sinds 2 maanden zijn we overgestapt op Ziggo. De verbinding via PIA viel eerst met regelmaat weg. Sinds gisteren werkt het helemaal niet meer.
Ik heb het op verschillende computers in huis geprobeerd. Het vreemde is dat als ik via mijn gsm via wifi inlog en daarop via PIA inlog, dan maakt hij wel verbinding.

Wie weet raad?
En via openvpn?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
peppie71 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:18:

Wie weet raad?
Na research op internet lees ik wat over ipv4 vs ipv6. Zou Ziggo de afgelopen weken over zijn gegaan in ons geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
Zal eens checken via openvpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
TMgouda schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:26:
[...]

Als ik je goed begrijp heb je OpenVPN ingesteld maar krijg je bij het openen van https://ipcfg.me/ toch nog je Telenet IP adres te zien. Dat zou betekenen dat je je OpenVPN niet juist hebt ingesteld en Telenet inderdaad alles gewoon kan zien.

Als je OpenVPN wel goed hebt ingesteld dan zou https://ipcfg.me/ een ander IP adres (dat van je VPN provider) laten zien. Als dat zo is dan zou Telenet enkel moeten zien dat jij constant verbind naar het IP adres van je VPN provider (en Telenet weet vervolgens niet dat jij vanaf dat andere IP adres verder het internet op gaat).
Ik krijg een IPv4 adres en mijn Lan adres is 10.x.x.x, dus ik ben goed bezig dan? :p

Ik heb trouwens geen VPN provider doordat ik dit via de asus router wil doen

[ Voor 84% gewijzigd door iLLuSion_xGen op 21-10-2017 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMgouda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 22:09
iLLuSion_xGen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:33:
[...]

Ik krijg een IPv4 adres en mijn Lan adres is 10.x.x.x, dus ik ben goed bezig dan? :p

Ik heb trouwens geen VPN provider doordat ik dit via de asus router wil doen
Oké, absoluut niet lullig bedoeld maar ik raad je aan je toch nog eens wat beter in te lezen in wat VPN nu exact is en hoe je het kan gebruiken.

Uiteraard ken ik niet alle instellingen die je hebt gezet in je Asus router maar als ik je wens (anoniem internetten) lees dan kan je sowieso niet zonder VPN provider en ben je nu een verkeerd soort VPN aan het opzetten.

Als je anoniem wil internetten dan heb je een VPN provider nodig. Een gratis dienst (wordt vaak afgeraden) of betaald als abbonement (wordt in dit topic besproken...denk aan PIA, NordVPN,.....).
Je zult vervolgens in je router of op je computer moeten instellen dat je internet verkeer naar deze VPN provider moet gaan.
Het zal dan dus vanaf jou thuis > via TeleNet > naar de VPN Provider gaan. Telenet ziet enkel dat jij een bericht naar naar de VPN Provider stuurt en weet verder niet wat voor bericht dat is (het openen van een website, een videostream, een download). Als jou bericht vervolgens bij de VPN Provider is aangekomen dan zal deze je bericht vervolgens daadwerkelijk naar de bestemming sturen (bijv. de search opdracht sturen naar google). De resultaten van Google worden door de VPN Provider opgevangen en weer naar jou gestuurd. Telenet ziet dan enkel dat er een bericht van je VPN provider naar jou gaat maar weet dus niet dat dit een Google zoekresultaat is.

Op die manier zorg je voor een "anonieme" verbinding met het internet.

Ik denk dat jij gewoon een OpenVPN instelling op je router hebt gevonden en deze hebt aangezet. Ik zal dit niet al te uitgebreid gaan uitleggen maar zulke instellingen zijn bedoeld voor mensen die bijvoorbeeld vanaf het internet bij hun thuis netwerk/NAS willen komen, of bijvoorbeeld websites als Uitzending gemist kunnen kijken in een land waar dat niet kan. Beide in mijn optiek niet wat jij wilt. Jij wil anoniem internetten en daarvoor heb je de eerdere uitleg met VPN provider nodig. Maar zoals al eerder aangegeven dit is wel iets waar je zelf even wat meer in zal moeten verdiepen.

Oh en het 10.xx.xx.xx ip adres is enkel een intern IP adres en heeft niets met je VPN te maken. Dit heeft in deze niets te maken met anoniem zijn en zolang externe websites zoals https://ipcfg.me/ jou Telenet IP adres laten zien dan betekent dat dat iedereen dat IP adres krijgt te zien en je dus niet anoniem internet.

[ Voor 6% gewijzigd door TMgouda op 21-10-2017 19:27 . Reden: IP adres uitleg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik heb nu het probleem dat YouTube en Spotify denken dat ik in Duitsland zit en me allemaal Duitse ads laten zien. Daarnaast was er wat SBS6 content op YouTube die ik niet kon kijken 'in mijn land' oftewel dus waarschijnlijk Duitsland. Ik zit echter gewoon verbonden met een server in Amsterdam en als ik op sites ga kijken waar ze denken dat mijn IP zit dan geven die wel gewoon Amsterdam aan. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Een kleine toevoeging op @TMgouda hierboven: Als je "anoniem" wil internetten, gebruik dan geen google als search engine (zeker niet als je ook nog eens een google account hebt), maar iets als duckduckgo oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
Ben op dit moment op zoek naar een betere vpn , heb nu pia maar die heeft gewoon dns leaks (heb ik wel handmatig opgelost) en de killswitch werkt ook voor geen meter.
Welke is op dit moment eigenlijk de beste prijs kwaliteit technisch?
Heb al wat rondgekeken maar NordVPN enz. die zijn ook niet zo fantastisch.

Zit zelf te denken aan VPN.ac , VPNArea . Is iemand hier bekend mee?

Is het daarnaast mogelijk om je vpn te delen met anderen om zo de kosten te delen? Of wordt je dan geband? Zie wel dat dit mogelijk is bij VPN Area

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:25
ORoces schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:41:
Ben op dit moment op zoek naar een betere vpn , heb nu pia maar die heeft gewoon dns leaks (heb ik wel handmatig opgelost) en de killswitch werkt ook voor geen meter.
Welke is op dit moment eigenlijk de beste prijs kwaliteit technisch?
Heb al wat rondgekeken maar NordVPN enz. die zijn ook niet zo fantastisch.

Zit zelf te denken aan VPN.ac , VPNArea . Is iemand hier bekend mee?

Is het daarnaast mogelijk om je vpn te delen met anderen om zo de kosten te delen? Of wordt je dan geband? Zie wel dat dit mogelijk is bij VPN Area
Kwam dit net tegen :
https://restoreprivacy.com/best-vpns/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01

Daniel36

vernieuwde formule

Sinds vandaag "verstopt" achter VPN via Nord...aanbieding van twee jaar genomen a 3,35 euro de maand.
Gedownload op de laptop en op de android telefoon: lijkt goed te werken.
Wel na het openen van Netflix gelijk de melding dat ik vpn gebruik en geen Netflix kan gebruiken op die manier. Nog maar ff freubelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel36 op 23-10-2017 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Daniel36 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:24:
..
Wel na het openen van Netflix gelijk de melding dat ik vpn gebruik en geen Netflix kan gebruiken op die manier. Nog maar ff freubelen.
Je gebruikt de door Nord aangegeven servers t.b.v. Netflix ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:19

Boullie

Da Bulster

Sinds vandaag "verstopt" achter VPN via Nord...aanbieding van twee jaar genomen a 3,35 euro de maand.
Ik heb het ook pas sinds kort en heb zojuist Netflix aan de praat gekregen.
Probeer eens te connecten naar de volgende servers:
US servers #707-710, 722-733, 868-875, 884-887.
Bij mij werkte US server 722.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een goede VPN provider, toevallig net vorige week een MikroTik RB3011 gekocht, die wil ik een vaste tunnel naar een VPN provider geven en exclusions maken zodat mijn Netflix gewoon over het WAN naar buiten gaat en dus niet over de VPN, een leuk projectje :)

Iemand ervaring met Perfect Privacy als provider? Niet goedkoop maar schijnbaar wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
Ja die had ik ook gezien.
Komt er eigenlijk op neer dat er geen eentje 100% voldoet. En dat is wel een beetje jammer.
Perfect Privacy zou wel tof zijn maar ik ga geen 120 dollar p.j. betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

@Xenir @Boullie nee en die krijg ik ook niet in mijn overzicht...maat op mijn telefoon werkt het prima en de laptop gebruik ik daar nooit voor, dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:23

SPT

Ik kan de negatieve review van NordVPN niet bevestigen, ik trek mijn glasvezelverbinding (hoewel die niet heel snel is, maar 40MBit) volledig vol en de verbinding is nog nooit verbroken (heb het nu sinds ruim 2 weken op mijn server te draaien). De killswitch gebruik ik niet. Ik vraag me eigenlijk af of de reviews op de site die je aanhaalt wel onafhankelijk zijn, want NordVPN scoord bij value maar 1/5. De winnaar (Perfect Privacy) scoort bij hen 5/5 op value, maar die is wel 3x zo duur...

Wat ik wel wat zorgelijk vind is dat NordVPN uiteindelijk blijkbaar een Amerikaanse eigenaar heeft. Anderzijds gaat het er denk ik meer om wie de eigenaar is (en dat weet ik niet). Elk buitenlands bedrijf is uiteindelijk eigendom van iemand (of dat nu via een andere vennootschap is of direct), en een van de risico's van een VPN is dat die eigenaar kwade bedoelingen heeft met de data die over z'n VPN loopt (of gewoon een stroman van CIA/FBI/NSA/filmindustrie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Zo goed komt privatevpn anders weer niet uit de bus als je https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/
mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

SPT schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

Ik kan de negatieve review van NordVPN niet bevestigen, ik trek mijn glasvezelverbinding (hoewel die niet heel snel is, maar 40MBit) volledig vol en de verbinding is nog nooit verbroken (heb het nu sinds ruim 2 weken op mijn server te draaien). De killswitch gebruik ik niet. Ik vraag me eigenlijk af of de reviews op de site die je aanhaalt wel onafhankelijk zijn, want NordVPN scoord bij value maar 1/5. De winnaar (Perfect Privacy) scoort bij hen 5/5 op value, maar die is wel 3x zo duur...

Wat ik wel wat zorgelijk vind is dat NordVPN uiteindelijk blijkbaar een Amerikaanse eigenaar heeft. Anderzijds gaat het er denk ik meer om wie de eigenaar is (en dat weet ik niet). Elk buitenlands bedrijf is uiteindelijk eigendom van iemand (of dat nu via een andere vennootschap is of direct), en een van de risico's van een VPN is dat die eigenaar kwade bedoelingen heeft met de data die over z'n VPN loopt (of gewoon een stroman van CIA/FBI/NSA/filmindustrie is).
Amerikaans inderdaad en ik heb gelezen dat de FBI al eens info heeft gevraagd en gekregen van hen.
Maar, noem me een dagdromer, wat hebben wij te verbergen dat door de FBI opgevraagd en vervolgt zou gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Daniel36 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Amerikaans inderdaad en ik heb gelezen dat de FBI al eens info heeft gevraagd en gekregen van hen.
Maar, noem me een dagdromer, wat hebben wij te verbergen dat door de FBI opgevraagd en vervolgt zou gaan worden?
En jij denkt dat ze fbi niet samenwerkt /info deelt met andere landen? NL doet een verzoek aan de fbi, fbi krijgt de info en dat gaat weer naar nl.
Dagdromer? Bigtime.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
[...]

Met die redenatie kun je weer net zo goed geen VPN gebruiken toch?? Dan heb ik liever dat mijn ISP mijn verkeer behandelt dan een of andere Amerikaanse toko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
EWK schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:20:
NL doet een verzoek aan de fbi, fbi krijgt de info en dat gaat weer naar nl.
Dat geloof ik best. Maar dan moet er wel een sterke aanleiding zijn voor een dergelijk verzoek. Alleen maar een vermoeden dat de user heel misschien wel eens een filmpje downloadt, is dat vast niet. Kan het me niet voorstellen tenminste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SPT

SPT

[...]

Dat was volgens mij PureVPN. NordVPN adverteert juist met een stricte no-log policy, waarbij ze eerst expliciet in hun policy hadden staan dat ze timestamps ook niet logden, terwijl het nu in meer algemene termen is geformuleerd. Op hun website hebben ze een heel ideologisch verhaal over hun geschiedenis (link), dat was een van de redenen voor mij om bij NordVPN te gaan. Ergens snap ik wat dat betreft wel waarom het een stel Amerikanen zijn die het initiatief nemen om een dergelijke service op te richten onder Panamese vlag. Voor iemand in Panama is privacy op internet natuurlijk helemaal geen issue. Het hele verhaal kan natuurlijk ook gewoon uit de duim gezogen zijn, wat dat betreft is bij elke VPN-service enige mate van cynisme wel op zijn plaats :).
grun93 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:27:
[...]

Dat geloof ik best. Maar dan moet er wel een sterke aanleiding zijn voor een dergelijk verzoek. Alleen maar een vermoeden dat de user heel misschien wel eens een filmpje downloadt, is dat vast niet. Kan het me niet voorstellen tenminste.
Nee, daar hoeft helemaal geen sterke aanleiding voor te zijn. Je overschat nu echt het Nederlandse rechtssysteem. Er zijn allerlei manieren waardoor justitie onterecht op jouw spoor kan komen, en waardoor je leven behoorlijke averij kan oplopen - zelfs als je helemaal niets strafbaars hebt gedaan en uiteindelijk wordt vrijgesproken.

[ Voor 23% gewijzigd door SPT op 24-10-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

EDIT: per ongeluk onder mijn eigen post gepost.

[ Voor 95% gewijzigd door SPT op 24-10-2017 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
SPT schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:29:
Nee, daar hoeft helemaal geen sterke aanleiding voor te zijn. Je overschat nu echt het Nederlandse rechtssysteem. Er zijn allerlei manieren waardoor justitie onterecht op jouw spoor kan komen
Misschien is het gebrek aan fantasie maar ik kan me daar niks bij voorstellen. Waar moet ik dan aan denken? De kans op persoonsverwisseling is vrijwel uitgesloten, mijn achternaam is vrij uniek. Verder zit ik niet op sociale media (twitter, facebook, linkedin), klik niet op rare links en dergelijke.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SPT

SPT

grun93 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Misschien is het gebrek aan fantasie maar ik kan me daar niks bij voorstellen. Waar moet ik dan aan denken? De kans op persoonsverwisseling is vrijwel uitgesloten, mijn achternaam is vrij uniek. Verder zit ik niet op sociale media (twitter, facebook, linkedin), klik niet op rare links en dergelijke.
Ik denk bijvoorbeeld aan die jongen die criminalititsbestreiding als hobby had door zich in chatrooms tussen de terroristen te mengen, klokkenluiders die dingen met de beste bedoelingen aankaarten en dan soms strafrechtelijk worden vervolgd wegens vermeende medeplichtigheid, smaad, of lekken van vertrouwelijke informatie, mensen die op een forum een foute grap maken die het in het café zou doen maar door mensen zonder gevoel voor humor heel anders wordt opgevat, of mensen die op vrij neutrale toon opschrijven dat ze tegen de komst van een lokaal asielzoekerscentrum zijn en die daarna op hun werk bezoek van de politie kregen 'om er over te praten', enz. Allemaal dingen waarbij mensen zich vooraf niet realiseren dat ze blootstaan aan risico's (omdat ze niets strafbaars doen, of zelfs iets goeds menen te doen), en daarom weinig voorzorgsmaatregelen nemen om hun privacy op internet te waarborgen.

Bij veel mensen zie je een soort naïef vertrouwen in de samenleving. Die denken dat het goede het kwade overwint, en dat ze niets te vrezen hebben zolang ze niets doen wat moreel of juridisch verkeerd is. Het goede wint het echter lang niet altijd van het kwade, en soms overkomt goede mensen slechte dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
OK, dat is een helder verhaal. Allemaal zaken die niet bij me opkwamen en ook niet op mij van toepassing zijn. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

grun93 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:24:
OK, dat is een helder verhaal. Allemaal zaken die niet bij me opkwamen en ook niet op mij van toepassing zijn. Bedankt.
Ik proef een enigszins cynische ondertoon die ik wel deel eigenlijk... ;)
Maar goed, ik heb ook FB en gebruik Google.

Mag ik er ook op wijzen dat je gedragen alsof je mogelijk illegale activiteiten bezigt, er ook toe kan leiden dat?

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel36 op 24-10-2017 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
Daniel36 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:22:
@Xenir @Boullie nee en die krijg ik ook niet in mijn overzicht...maat op mijn telefoon werkt het prima en de laptop gebruik ik daar nooit voor, dus ;)
Anyway, die zou je hier moeten kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
opgelost

[ Voor 100% gewijzigd door Zaratrass op 25-10-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 08:24
Iemand ervaring met unzoner.com? Als ik het verhaal goed lees dan zou dat het voordeel hebben dat alleen bepaalde diensten over de VPN gaan en de rest gewoon rechtstreeks via de ISP. Maar ik kan daar niet uit opmaken dat je het zou kunnen combineren met een andere VPN service dan wat daar aangeboden wordt.

EDIT: Ik gebruik nu PiVPN alleen om bij mijn applicaties thuis te komen en voor als ik publiek WiFi gebruik. De Rpi die ik daarvoor gebruik wil ik laten connecten met een VPN dienst en het verkeer met policy routing o.i.d. beperken tot alleen relevante zaken. :P Dit unzoner product lijkt dat te doen maar dan weer stand alone terwijl ik het liefst zou willen combineren op één pi :-)

[ Voor 38% gewijzigd door Refthoom op 25-10-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
De VPN tool (WIndows 10) heeft kuren lijk wel: Least Loaded is bij alle servers 0. Onder mijn account staat opeens User since 1-1-0001. Subscription not reachable, please check it on nordvnp website (https://ucp.nordvpn.com/login/)

In explorer kan ik niet eens inloggen maar in edge lukt het wel.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:59
Mandrake466 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:28:
De VPN tool (WIndows 10) heeft kuren lijk wel: Least Loaded is bij alle servers 0. Onder mijn account staat opeens User since 1-1-0001. Subscription not reachable, please check it on nordvnp website (https://ucp.nordvpn.com/login/)

In explorer kan ik niet eens inloggen maar in edge lukt het wel.
Hier hetzelfde.....

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het kader van de massa-surveillance is het misschien handig om een stukje over 5/9/14 eyes toe te voegen aan het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Ik gebruik al 2 jaar private internet acces en het bevalt prima, echter vroeg ik me af of ik mijn router zo kan configureren dat deze altijd verbonden is met PIA zodat ik niet ieder apparaat in huis apart hoef te laten verbinden. Ik heb een TP-Link archer 1200 maar online is er nauwelijks wat te vinden hoe dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf geen Netflix maar heb ergens gelezen dat je in Netflix port 1080 moet openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:17:
[...]

Ik gebruik zelf geen Netflix maar heb ergens gelezen dat je in Netflix port 1080 moet openzetten.
Netflix heeft geen poorten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:16:
In het kader van de massa-surveillance is het misschien handig om een stukje over 5/9/14 eyes toe te voegen aan het topic?
En wat dacht je van de wiv? Die lijkt me nog meer relevant.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:26:
[...]

En wat dacht je van de wiv? Die lijkt me nog meer relevant.
Volgens mij is het net zo relevant: WIV is de reden dat ik op zoek ben naar een VPN.
Het probleem is echter, dat het in dat licht nutteloos is om een VPN in een van de 5/9/14 eyes staten te nemen, gezien die data delen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:40:
Volgens mij is het net zo relevant: WIV is de reden dat ik op zoek ben naar een VPN. Het probleem is echter, dat het in dat licht nutteloos is om een VPN in een van de 5/9/14 eyes staten te nemen, gezien die data delen met elkaar.
Alsof vpn providers buiten die staten beter zijn qua privacy? Dat geloof ik gewoon niet. Ik denk dat iedere provider logs bijhoudt, ook al zweren ze van niet. Neem nou Purevpn, die zitten in HongKong, maar ze konden moeiteloos de FBI helpen toen die daar om verzochten. Overigens, ik heb dat al vaker hier gezegd, HK staat tegenwoordig onder Chinees bestuur. Als er een land is waar privacy niet bestaat, dan is het China. Ik word liever afgeluisterd door de Amerikanen dan door de Chinezen.

Over die WIV, beter bekend als de aanstaande sleepwet. Ik denk dat die er komt omdat de overheid in de eerste plaats terreurdreiging wil tegengaan. Iedereen wordt gemonitord of je bepaalde sites bezoekt, en/of je bepaalde woorden in emails gebruikt. Het zal de overheid worst zijn of je een filmpje downloadt (kinderporno uitgezonderd natuurlijk), dat laten ze over aan Brein. En die gaat in de eerste plaats achter uploaders aan, niet achter je buurman die af en toe een filmpje downloadt en/of netflix probeert te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Alsof vpn providers buiten die staten beter zijn qua privacy? Dat geloof ik gewoon niet. Ik denk dat iedere provider logs bijhoudt, ook al zweren ze van niet. Neem nou Purevpn, die zitten in HongKong, maar ze konden moeiteloos de FBI helpen toen die daar om verzochten. Overigens, ik heb dat al vaker hier gezegd, HK staat tegenwoordig onder Chinees bestuur. Als er een land is waar privacy niet bestaat, dan is het China. Ik word liever afgeluisterd door de Amerikanen dan door de Chinezen.
Dat klopt, maar in 5/9/14 eyes zijn er afspraken over het delen van data. Via Stone Ghost wordt die data onderling gedeeld. Voor zo ver ik weet is het niet duidelijk in hoeverre er realtime data wordt gedeeld. Gezien de nieuwe WIV ongefilterd delen van data toestaat is het ook aannemelijk dat dit de intentie is.

Dat een server individueel onderzocht kan worden (door bijvoorbeeld de FBI) is misschien ook niet ok, maar dat is wat anders dan massasurveillance waar al het verkeerd standaard wordt opgevangen (of kan worden opgevangen).
Ik kan me voorstellen dat je China (en zelfs Hong Kong) ook niet vertrouwt. Er zijn best wel veel landen die niet onder X eyes vallen met zeer twijfelachtige wetgeving. Dat maakt het juist zo moeilijk om een goed land te kiezen voor een VPN verbinding.
Over die WIV, beter bekend als de aanstaande sleepwet. Ik denk dat die er komt omdat de overheid in de eerste plaats terreurdreiging wil tegengaan. Iedereen wordt gemonitord of je bepaalde sites bezoekt, en/of je bepaalde woorden in emails gebruikt. Het zal de overheid worst zijn of je een filmpje downloadt (kinderporno uitgezonderd natuurlijk), dat laten ze over aan Brein. En die gaat in de eerste plaats achter uploaders aan, niet achter je buurman die af en toe een filmpje downloadt en/of netflix probeert te kijken.
Over terreurdreiging tegengaan: dat weet je niet. Je kan het namelijk niet controleren. (Het CTIVD vind ik een wassen neus)

Het probleem is dat al die data opgeslagen wordt, en ongefilterd gedeeld mag worden met andere landen en ook een volgende regering die data kan uitlezen.
Daarnaast kan die data ook nog eens uitlekken naar landen die minder nauw omspringen met vrijheden en mensenrechten (ik heb familie in Egypte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
OK, in theorie is alles wat je zegt mogelijk. Misschien dat de overheid dat ook wel zou willen, maar dan komen we op een praktisch probleem: ze hebben er niet de capaciteit voor, Brein ook niet. Dat betekent dat ze prioriteiten moeten stellen. Ik denk dat individuele downloaders weinig te vrezen hebben, waarbij degenen die torrents gebruiken iets meer risico lopen dan de usenet gebruikers.

Over je familie: daar heb je wel een punt. Het gaat nu over telefoon- en emailverkeer? Daar dacht ik niet in de eerste plaats aan. Misschien eerst via een geschreven brief (geen email) bepaalde codewoorden afspreken zodat ze weten wat je bedoelt in electronisch verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:52:
Stel ik ken iemand met een machine volledig ingericht op downloaden. Deze machine download nu via Usenet en Torrents.

Als iemand daar dan een VPN op zou zetten zitten ze al goed toch? Of moer je daar persee het hele netwerk voor de pakken?
Ik zie deze post nu pas (...) en ik heb het opgelost door op mijn download VMmetje (Linux met Spotweb en Transmission) het zo ingericht dat alleen torrent verkeer over de VPN gaat. Ik heb een handige howto gevonden om dat in stellen. Werkt als een speer. Bij Newsnet verkeer hoef je niet bang te zijn voor de instanties omdat ze dat niet kunnen traceren naar een specifieke download. Alleen bij Torrents ben jij zichtbaar voor iedereen, dus is het daarvoor zinnig om je te verstoppen achter een VPN.
Volgens mij was het deze guide die ik heb gebruikt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
z0rk0l schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:23:
Ik gebruik al 2 jaar private internet acces en het bevalt prima, echter vroeg ik me af of ik mijn router zo kan configureren dat deze altijd verbonden is met PIA zodat ik niet ieder apparaat in huis apart hoef te laten verbinden. Ik heb een TP-Link archer 1200 maar online is er nauwelijks wat te vinden hoe dit te doen.
Dat is wat ik ook wil maar dan mbv een raspberry pi, vandaar mijn vraag over unzoner maar kennelijk weet niemand wat het is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
die antwoorden zijn al vaker gegeven, maar probleem van de meeste consumentenrouters en de pi is dat een VPN veel rekenkracht nodig heeft waardoor bij dergelijke apparaten de snelheid erg laag wordt. PIA heeft overigens een prima client voor veel platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
Ik gebruik nu Mullvad. Werkt perfect, 5 euro per maand, en makkelijk te installeren.

Heb thuis een Rapsberry Pi als 'gateway' waar een eigen VPN server op draait, deze is puur voor mijn telefoon om permanent mee verbonden te zijn zodat ik altijd bij mijn internet netwerk kan, en als bonus dat reclame geblokkeerd wordt. (Tevens is dit ook mijn toegangspunt om via SSH naar andere servers in mijn privé netwerk te kunnen verbinden. Dus van buiten naar binnen is enkel de VPN poort toegankelijk, waarna ik alles kan alsof ik thuis ben.

Ook heb ik een Linux bak waar ik Mullvad op gebruik om vanaf die Linux bak naar buiten kan werken via een VPN (torrents etc.).

[ Voor 20% gewijzigd door xoniq op 31-10-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
sambalbaj schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:59:
die antwoorden zijn al vaker gegeven, maar probleem van de meeste consumentenrouters en de pi is dat een VPN veel rekenkracht nodig heeft waardoor bij dergelijke apparaten de snelheid erg laag wordt. PIA heeft overigens een prima client voor veel platformen.
Hmmm. Voor streaming weet ik het niet maar voor gewoon applicaties is blijkbaar niet veel CPU nodig. Ik gebruik nu een raspberry pi B (de 2e pi versie ooit) als (O)VPN server en daar krijg ik met dit doel op geen enkele wijze de CPU belasting boven enkele procenten. En met policy routing beperk je toch ook het werk dat verzet moet worden?
xoniq schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:04:
Ik gebruik nu Mullvad. Werkt perfect, 5 euro per maand, en makkelijk te installeren.

Heb thuis een Rapsberry Pi als 'gateway' waar een eigen VPN server op draait, deze is puur voor mijn telefoon om permanent mee verbonden te zijn zodat ik altijd bij mijn internet netwerk kan, en als bonus dat reclame geblokkeerd wordt.

Ook heb ik een Linux bak waar ik Mullvad op gebruik om vanaf die Linux bak naar buiten kan werken via een VPN.
Ja, dat heb ik dus ook. Maar ik wil die extra Linux bak vermijden en dezelfde of een 2e pi daarvoor gebruiken. Is dat echt teveel gevraagd? Ben ik te blond? :9

[ Voor 33% gewijzigd door Refthoom op 31-10-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Refthoom schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Hmmm. Voor streaming weet ik het niet maar voor gewoon applicaties is blijkbaar niet veel CPU nodig. Ik gebruik nu een raspberry pi B (de 2e pi versie ooit) als (O)VPN server en daar krijg ik met dit doel op geen enkele wijze de CPU belasting boven enkele procenten. En met policy routing beperk je toch ook het werk dat verzet moet worden?

[...]

Ja, dat heb ik dus ook. Maar ik wil die extra Linux bak vermijden en dezelfde of een 2e pi daarvoor gebruiken. Is dat echt teveel gevraagd? Ben ik te blond? :9
Gezien de lage kosten van een Pi, kan je prima 2 pi's gebruiken. Ik gebruik dus Mullvad op een losse Linux bak omdat deze ook direct mijn fileserver/NAS is.

Die losse Pi met lokale VPN is puur een gateway voor mijzelf, om in mijn netwerk te komen van buitenaf en reclames blokkeren. (Dus ook DNS server) Mijn ervaring leert dat de Pi prima in staat is om een VPN server te draaien. Het is maar net hoeveel data je eroverheen pompt.

Ik zou dus een tweede Pi erbij doen. Het kost niet veel, en je hebt het wel gescheiden, je kan dus mooi 2 OpenVPN instanties draaien met eigen configuraties en eigen hardware, waardoor de overhead flink verminderd wordt. Je kan ook een case (laten) 3D printen om beide Pi's in te mounten waardoor het alsnog op een enkel apparaat lijkt, maar dan met dubbele hardware en eigen IP-adressen.

Ik heb ook een Pi-tower:

- Sonarr + Couchpotato
- VPN server + Pi-Hole + DNS
- Domotica server + externe hardware voor zenders en ontvangers

En dan een grotere Linux bak met HDD's als fileserver die ik weer via mijn lokale VPN kan benaderen.

[ Voor 22% gewijzigd door xoniq op 31-10-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:04
Ik gebruik nu ook Mullvad sinds een paar dagen om m'n "geolocation" te veranderen naar Nederland, ik woon in het buitenland. Echter Google denkt dat ik in Duitsland zit terwijl ik verbonden ben met de Nederlandse vpn's. Dit ook na alle browse- en cookiegegevens te hebben gewist. Dus dat werkt niet helemaal goed.

Ivpn ook geprobeerd, maar daarmee laden enkele websites waarvoor ik m'n NL locatie wil gebruiken niet goed.

Snelheid is op beiden overigens goed. Nog maar wat providers proberen dus.

Hang loose and let the funk ride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Phrenic schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:32:
Ik gebruik nu ook Mullvad sinds een paar dagen om m'n "geolocation" te veranderen naar Nederland, ik woon in het buitenland. Echter Google denkt dat ik in Duitsland zit terwijl ik verbonden ben met de Nederlandse vpn's. Dit ook na alle browse- en cookiegegevens te hebben gewist. Dus dat werkt niet helemaal goed.

Ivpn ook geprobeerd, maar daarmee laden enkele websites waarvoor ik m'n NL locatie wil gebruiken niet goed.

Snelheid is op beiden overigens goed. Nog maar wat providers proberen dus.
Het probleem is denk ik dat je een IP toegewezen krijgt, die in dat land wordt gehost, maar websites en diensten niet goed aan dat IP kunnen herleiden waar het vandaan komt. Heb je veel vaker bij VPN diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

HEREN ! Hoe kan het zo zijn dat als ik CYBERGHOST gebruik en ik mijn toegewezen IP zie b.v een paar uit Amsterdam en die Google ik ze vaak terugzie op de website:www.abuseipdb.com met de melding dit een IP is die meerdere malen abuse reports hebben gekregen?
Edit: criminals kunnen die servers gebruiken voor kwaadaardige doeleinden lees ik....
Dan is het gebruik van VPN toch niet zo veilig en kan ik beter geen VPN gebruiken? of is dat alleen bij Cyberghost zo ?

[ Voor 28% gewijzigd door knightvision op 31-10-2017 16:53 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

xoniq schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:04:

Heb thuis een Rapsberry Pi als 'gateway' waar een eigen VPN server op draait, deze is puur voor mijn telefoon om permanent mee verbonden te zijn zodat ik altijd bij mijn internet netwerk kan, en als bonus dat reclame geblokkeerd wordt. (Tevens is dit ook mijn toegangspunt om via SSH naar andere servers in mijn privé netwerk te kunnen verbinden. Dus van buiten naar binnen is enkel de VPN poort toegankelijk, waarna ik alles kan alsof ik thuis ben.

Ook heb ik een Linux bak waar ik Mullvad op gebruik om vanaf die Linux bak naar buiten kan werken via een VPN (torrents etc.).
Hoe is met de hoeveelheid recapcha's? Is het te doen?
knightvision schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:29:
HEREN ! Hoe kan het zo zijn dat als ik CYBERGHOST gebruik en ik mijn toegewezen IP zie b.v een paar uit Amsterdam en die Google ik ze vaak terugzie op de website:www.abuseipdb.com met de melding dit een IP is die meerdere malen abuse reports hebben gekregen?
Omdat je het ipadres deelt met honderden andere gebruikers. Als een van hen dingen doet die niet kunnen, spam versturen bijvoorbeeld, worden er abuse reports aangemaakt. Met dit als gevolg.
Andere server kiezen dus ;).
Wat is er eigenlijk met je caps lock aan de hand?

[ Voor 28% gewijzigd door EWK op 31-10-2017 16:54 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
EWK schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:51:
[...]

Hoe is met de hoeveelheid recapcha's? Is het te doen?
Welke recaptcha's? Ik gebruik die Mullvad VPN verder niet voor browsen, enkel voor zaken als torrents etc. Voor browsen gebruik ik mijn eigen VPN naar huis toe, zodat al mijn verzoeken via mijn huis gerouteerd worden. Daar staat die Mullvad verder los van.
knightvision schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:29:
Edit: criminals kunnen die servers gebruiken voor kwaadaardige doeleinden lees ik....
Dan is het gebruik van VPN toch niet zo veilig en kan ik beter geen VPN gebruiken? of is dat alleen bij Cyberghost zo ?
Jij bent niet de enige die die VPN gebruikt, en dus dat IP toegewezen krijgt. Soms gaan meerdere mensen via één IP, of soms krijg jij een IP die een ander misbruikt hebt. Dus dat is een risico van een VPN.

[ Voor 48% gewijzigd door xoniq op 31-10-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

EWK schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:51:

[...]

Omdat je het ipadres deelt met honderden andere gebruikers. Als een van hen dingen doet die niet kunnen, spam versturen bijvoorbeeld, worden er abuse reports aangemaakt. Met dit als gevolg.
Andere server kiezen dus ;).
Wat is er eigenlijk met je caps lock aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

xoniq schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:57:
[...]

Welke recaptcha's? Ik gebruik die Mullvad VPN verder niet voor browsen, enkel voor zaken als torrents etc. Voor browsen gebruik ik mijn eigen VPN naar huis toe, zodat al mijn verzoeken via mijn huis gerouteerd worden. Daar staat die Mullvad verder los van.

[...]
Ah, duidelijk!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
knightvision schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Hoezo niet? Die IP verwijst niet naar jouw verder. Het gaat erom dat men aan de hand van dat IP niet kan zien wie erachter zit, in dit geval jij dus. Dat er zaken geblokkeerd worden op dat IP, tja dat heb je bij elke VPN met wisselende IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

knightvision schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

Huh wat bedoel je? Waarom denk je dat je vpn onveilig is?
Ik denk dat je je nog even moet inlezen in wat een vpn nou precies doet.

Een medegebruiker heeft bijvoorbeeld spam verstuurd waardoor het ip geblacklist is, wat heeft dat te maken met de veiligheid van je vpn?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Ik ga het even wat uitgebreider uitleggen: Cyberghost gebruik ik en maak gebruik van Avast antivirus met altijd de zwaardere Firewall setting op Public Network.

Ik gebruik voor het eerst VPN. (cyberghost in dit geval)
Dit door dat ik een airbnb had geboekt in Finland en gebruik mocht maken van de huisbaas zijn Wifi.
Ik gebruikte na inloggen direct een cyberghost vpn ip via mijn laptop.
Nadat ik terugkwam in Nederland moest ik ineens mijn 3 hotmail accounts wijzigen van wachtwoord i.v.m. ik emails had van microsoft dat iemand wellicht een poging had gedaan om in te loggen.
Ik ben zonder iets in te drukken direct naar hotmail.com gegaan en inderdaad ik moest extra security invoeren dat ik het ook echt was d.m.v een extra security check. Na inloggen heb ik in mijn account de wachtwoorden gewijzigd. Toen ik op mijn hotmailaccount keek bij last logins, zag ik dat afgelopen vrijdag een failed login had plaatsgevonden om een tijd dat 1 mijn laptop volledig uit was en 2. ik nog liep te slapen in die Airbnb accommodatie. De vraag is nu, kan dit door het gebruik van cyberghost reported ips komen een dag eerder bij het internetten? of moet dit de huisbaas zijn met kwaadaardige bedoelingen? Bij mijn account van hotmail bij failed login zag ik wel dat het IP uit helsinki kwam. Af en toe logde cyberghost in via een Finland ip maar dit disconnect ik altijd en logde dan via een amsterdamse ip in ivm ik iets wou kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door knightvision op 31-10-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

knightvision schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:40:
Ik ga het even wat uitgebreider uitleggen: Ik gebruik voor het eerst VPN. (cyberghost in dit geval)
Dit door dat ik een airbnb had geboekt in Finland en gebruik mocht maken van de huisbaas zijn Wifi.
Ik gebruikte na inloggen direct een cyberghost vpn ip via mijn laptop.
Nadat ik terugkwam in Nederland moest ik ineens mijn 3 hotmail accounts wijzigen van wachtwoord i.v.m. ik emails had van microsoft dat iemand wellicht een poging had gedaan om in te loggen.
Ik ben zonder iets in te drukken direct naar hotmail.com gegaan en inderdaad ik moest extra security invoeren dat ik het ook echt was d.m.v een extra security check. Na inloggen heb ik in mijn account de wachtwoorden gewijzigd. Toen ik op mijn hotmailaccount keek bij last logins, zag ik dat afgelopen vrijdag een failed login had plaatsgevonden om een tijd dat 1 mijn laptop volledig uit was en 2. ik nog liep te slapen in die Airbnb accommodatie. De vraag is nu, kan dit door het gebruik van cyberghost reported ips komen een dag eerder bij het internetten? of moet dit de huisbaas zijn met kwaadaardige bedoelingen? Bij mijn account van hotmail bij failed login zag ik wel dat het IP uit helsinki kwam. Af en toe logde cyberghost in via een Finland ip maar dit disconnect ik altijd en logde dan via een amsterdamse ip in ivm ik iets wou kijken.
Heb je met je mobiel in Finland ook verbinding gemaakt via 2g/3g/4g/whatever?
Die beveiliging zou ook kunnen omdat je het ene moment verbinding maakt vanuit NL (vpn) en andere moment vanuit Finland? Dat zou reden kunnen zijn dat je extra moet bewijzen dat ik het bent, je kunt niet op twee plekken tegelijk zijn natuurlijk.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

EWK schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:46:
[...]

Heb je met je mobiel in Finland ook verbinding gemaakt via 2g/3g/4g/whatever?
Die beveiliging zou ook kunnen omdat je het ene moment verbinding maakt vanuit NL (vpn) en andere moment vanuit Finland? Dat zou reden kunnen zijn dat je extra moet bewijzen dat ik het bent, je kunt niet op twee plekken tegelijk zijn natuurlijk.
Ik heb mijn samsung vodafone altijd gebruikt, dus 3g/4g maar nooit aangezet via de WIFI dus ook niet via zijn WIFI netwerk.
Dan zou het toch geen melding moeten maken?
Edit extra info:
Device/platform
Windows
Browser/app
Internet Explorer
IP address
85.76.64.99

Dit staat er bij microsoft. Nogmaals ik had mijn laptop volledig uit en lag op bed ! en mijn mobiel volgensmij was ook uit. Zo niet dan stond mijn mobiel op het normale 3/4g netwerk en zeker geen WIFI.
Ik zie bij de info ook internet explorer staan, ik had mijn laptop volledig uit.

[ Voor 25% gewijzigd door knightvision op 31-10-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

knightvision schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:47:
[...]

Ik heb mijn samsung vodafone altijd gebruikt, dus 3g/4g maar nooit aangezet via de WIFI dus ook niet via zijn WIFI netwerk.
Edit extra info:
Device/platform
Windows
Browser/app
Internet Explorer
IP address
85.76.64.99

Dit staat er bij microsoft. Nogmaals ik had mijn laptop volledig uit en lag op bed ! en mijn mobiel volgensmij was ook uit. Zo niet dan stond mijn mobiel op het normale 3/4g netwerk en zeker geen WIFI.
Ik zie bij de info ook internet explorer staan, ik had mijn laptop volledig uit.
Ik neem aan dat jij in Finland een Fins ipadres krijgt als jij verbinding maakt met een Fins mobiele network operator.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
knightvision schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:47:
[...]

Edit extra info:
Device/platform
Windows
Browser/app
Internet Explorer
IP address
85.76.64.99

Dus samengevat, je start de laptop op, en verbind dan met de VPN ?
Staat er geen onedrive / microsoftaccount op de laptop ( hoe log je in, met een lokaal of online @ hotmail account )
Dan heb je altijd kort verbinding met het netwerk ( fins wifi )
Dat jij daarna naar de VPN gaat, ziet MS juist als 'raar'
( hoe kan je anders verklaren dat je binnen 5 minuten van Helsinki -> amsterdam gegaan bent )

Je zit spoken, no offence, maar dit is een basic security die een dienstverlener ingebouwd heeft.
Het is niet optimaal, maar minimaal voorkomend, meestal zit er tussen een login in NL en daarna in Finland wel een paar uurtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

EWK schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:22:
[...]

Ik neem aan dat jij in Finland een Fins ipadres krijgt als jij verbinding maakt met een Fins mobiele network operator.
FreshMaker schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:24:
[...]

Dus samengevat, je start de laptop op, en verbind dan met de VPN ?
Staat er geen onedrive / microsoftaccount op de laptop ( hoe log je in, met een lokaal of online @ hotmail account )
Dan heb je altijd kort verbinding met het netwerk ( fins wifi )
Dat jij daarna naar de VPN gaat, ziet MS juist als 'raar'
( hoe kan je anders verklaren dat je binnen 5 minuten van Helsinki -> amsterdam gegaan bent )

Je zit spoken, no offence, maar dit is een basic security die een dienstverlener ingebouwd heeft.
Het is niet optimaal, maar minimaal voorkomend, meestal zit er tussen een login in NL en daarna in Finland wel een paar uurtjes
Ja klopt na het aanzetten van de laptop (die volledig uitwas dat tijdstip) zet ik altijd de vpn aan.
mijn mobiel heeft maar 1 hotmail account actief. Dit is de account waar die failed login staat.
Die andere 2 staan alleen via outlook programma op mijn Laptop configured. Hier kreeg ik dezelfde melding dat ik een extra security check moest doen. Bij deze 2 lastlogins history log zag ik overigens niet de melding over een failed login. Al met al blijf ik het raar vinden dat die vrijdag op dat tijdstip ik lag te slapen ik een failed login attempt terwijl ik de laptop volledig uit had staan.....mobiel nooit op wifi gezet en op geen enkele wijze verbonden met die andere 2 hotmail accounts via mijn laptop configured outlook programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Mobiel op wifi heeft er juist niets mee te maken. Al. Met al blijf ik het een vaag verhaal vinden.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Stefan22 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:11:
Als je bij PIA voor de $6,95 per maand optie kiest, kan je dan ook gewoon voor 1 maand betalen, of ben je dan verplicht voor een bepaalde periode het maandelijkse bedrag te betalen?
Excuses voor de late reactie. Uiteraard kun je gewoon 1 maand PIA proberen, verder zit je nergens aan vast.

Je krijgt zelfs meer dan waarvoor je betaalt, ze laten het abo nog een kleine week na die eerste maand doorlopen. Verwacht tegen het eind van de maand wel dagelijkse mailtjes van PIA waarin ze aandringen op verlengen. Het eerste mailtje is nog een vriendelijke herinnering, de volgende mailtjes nemen in gradatie toe qua taalgebruik. Je zou je erdoor geintimideerd kunnen voelen, maar daar moet je je niks van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technophile
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2023
Benieuwd of VPN-gebruik nog een vlucht gaat nemen met de huidige discussies omtrent sleepwet. Zal wel iets meer gemeengoed worden straks. De uitspraken van Buma afgelopen weekend waren weer lekker olie op het vuur voor privacyminnend Nederland.

Ontopic: voor wie geïnteresseerd is is er een Halloween-actie bij Goose VPN, met 35 % korting. Gaat dan om de abonnementen zonder datalimiet. Geen idee tot wanneer, maar code werkt nu nog.

Site: https://goosevpn.com/
Coupon code: Spooky35

}) *O* B) }:O >:) (Halloween :P )

[ Voor 44% gewijzigd door technophile op 01-11-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:43:
OK, in theorie is alles wat je zegt mogelijk. Misschien dat de overheid dat ook wel zou willen, maar dan komen we op een praktisch probleem: ze hebben er niet de capaciteit voor,
Juist daarom wil de inlichtingendienst die sleepnetten uitzetten. De capaciteit is dan enkel gelimiteerd door de hoeveelheid computers zo'n dienst kan inzetten (en dat is massief veel).
Het kan dus volledig geautomatiseerd. Het is namelijk veel makkelijker om vol-automatisch te zien wie communiceert met wie, wie verbindt met risicovolle landen, wat voor tools gebruik je om te communiceren, etc.

Daar zit ook gelijk een hoop risico: men kan makkelijk foute conclusies trekken vanuit deze data.
Een voorbeeld hiervan is de zwarte lijsten voor vluchten van/naar de U.S.A. Hier gebeurt het vaker dat onschuldige mensen hun reis geweigerd wordt omdat er iemand anders rondloopt met dezelfde naam en die persoon op zo'n zwarte lijst staat.

Een ander risico is dat die data ongefilterd(!) gedeeld mag worden met andere landen.
Brein ook niet. Dat betekent dat ze prioriteiten moeten stellen. Ik denk dat individuele downloaders weinig te vrezen hebben, waarbij degenen die torrents gebruiken iets meer risico lopen dan de usenet gebruikers.
Wat betreft Brein maak ik me niet zo'n zorgen.
Over je familie: daar heb je wel een punt. Het gaat nu over telefoon- en emailverkeer? Daar dacht ik niet in de eerste plaats aan. Misschien eerst via een geschreven brief (geen email) bepaalde codewoorden afspreken zodat ze weten wat je bedoelt in electronisch verkeer?
Wat Egypte betreft: het gaat 'm niet alleen om telefoon- en email-verkeer, maar om alle verkeer. Dus ook WhatsApp, Skype, websites (en wat je daarop bekijkt), etc.

In Egypte doet Vodafone (die van vodafone.eg) zelfs een man-in-the-middle attack op websites (met http, dus geen https) om een advertentie over een van hun apps te injecteren in een willekeurige website die je bezoekt.

Codewoorden afspreken is niet heel veilig en nog minder praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
grun93 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 06:31:
[...]

Excuses voor de late reactie. Uiteraard kun je gewoon 1 maand PIA proberen, verder zit je nergens aan vast.

Je krijgt zelfs meer dan waarvoor je betaalt, ze laten het abo nog een kleine week na die eerste maand doorlopen. Verwacht tegen het eind van de maand wel dagelijkse mailtjes van PIA waarin ze aandringen op verlengen. Het eerste mailtje is nog een vriendelijke herinnering, de volgende mailtjes nemen in gradatie toe qua taalgebruik. Je zou je erdoor geintimideerd kunnen voelen, maar daar moet je je niks van aantrekken.
Ja, nadat ik de latere mailtjes ontving begon ik ook te twijfelen aangezien de toon wat minder vriendelijk werd, maar fijn om te weten dat je dan nergens aan vast zit, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:46:
Juist daarom wil de inlichtingendienst die sleepnetten uitzetten. De capaciteit is dan enkel gelimiteerd door de hoeveelheid computers zo'n dienst kan inzetten (en dat is massief veel). Het kan dus volledig geautomatiseerd. Het is namelijk veel makkelijker om vol-automatisch te zien wie communiceert met wie, wie verbindt met risicovolle landen, wat voor tools gebruik je om te communiceren, etc.
Ja, computers kunnen heel veel, zonder meer waar. Maar ik blijf me toch echt afvragen of de overheid voldoende personeel heeft om de uitkomsten van die gegevens te analyseren en eventueel adequate actie te ondernemen.

Dat is een verschil van opvatting. Ik ben bang dat de huidige overheid bereid is de put te dempen nadat het kalf verdronken is. Zelf zie ik ze liever ingrijpen vlak voor dat moment. Dat kost meer geld en misschien was het overbodig. Maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Onze overheid wellicht niet, maar omdat er allerlei verdragen zijn kan die data dus ook worden uitgewisseld met andere naties. De data is er straks wel, personeel zal ook vast wel komen, daar maak ik mij geen illusies over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ben nadat mijn Cyberghost abonnement is verlopen aan het testen met NordVPN maar ben nog niet zo onder de indruk. De snelheid die ik haal met NordVPN ligt behoorlijk lager dan bij Cyberghost wat vooral bij torrents duidelijk merkbaar is. Ook de interface vind ik veel minder handig / foolproof. NordVPN lijkt wel een stuk goedkoper, vooral omdat er altijd wel kortingscodes beschikbaal lijken.

Zijn er hier meer mensen die overgestapt zijn van Cyberghost naar NordVPN?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idef1x
Refthoom schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

[...]

Als dezelfde Pi het inderdaad aankan, wat is het probleem van een tweede VPN opzetten dan? Je krijgt dan gewoon een 2e tunnel interface en d.m.v. policy based routing zou je client 1 via de 1 en client 2 via de ander kunnen laten lopen. Of mis ik nu je punt?

Als het echt 2 aparte VPN doosjes op de Pi moeten zij, zou je ook nog 2 VPN containers kunnen draaien (met Raspbian kun je in ieder geval een snap packages voor lxd installeren). Lijkt het net of het 2 Pi's zijn ;)

Overigens haalde ik met mijn Pi 2 niet meer dan een 40-50Mbps wanneer ik hem slechts als router in had gezet. Met VPN kwam ik niet boven de 15 uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
Bor schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:06:
Ik ben nadat mijn Cyberghost abonnement is verlopen aan het testen met NordVPN maar ben nog niet zo onder de indruk. De snelheid die ik haal met NordVPN ligt behoorlijk lager dan bij Cyberghost wat vooral bij torrents duidelijk merkbaar is. Ook de interface vind ik veel minder handig / foolproof. NordVPN lijkt wel een stuk goedkoper, vooral omdat er altijd wel kortingscodes beschikbaal lijken.

Zijn er hier meer mensen die overgestapt zijn van Cyberghost naar NordVPN?
Je weet dat bij NordVPN er specifieke VPN servers zijn voor P2P verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ennekke schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:00:
[...]

Je weet dat bij NordVPN er specifieke VPN servers zijn voor P2P verkeer?
Jazeker, dat lijkt niets tot niet veel uit te maken. Als ik het goed heb zoekt NordVPN overigens zelf de best werkende server voor je uit (performance technisch gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
Bor schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:26:
[...]

Jazeker, dat lijkt niets tot niet veel uit te maken. Als ik het goed heb zoekt NordVPN overigens zelf de best werkende server voor je uit (performance technisch gezien).
Dat neem ik met een korrel zout: er wordt gekeken naar de 'afstand' tot de server en de bezetting.
Veranderen indien té traag kan geen kwaad om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Zijn er mensen hier die bij NordVPN hebben ervaren dat de snelheid een stuk lager uitvalt zodra de 30 dagen geld terug maand verstrijkt? Zelf heb ik nog geen NordVPN maar kwam enkele reacties tegen op andere websites waar mensen dit aangaven.

Zelf wil ik NordVPN of een andere dienst gebruiken op mijn Synology met een Ziggo 200Mbit abbo voor torrents en usenet, zijn er mensen met een vergelijkbare situatie en wat halen jullie qua download snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Pandanl schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:12:
Zijn er mensen hier die bij NordVPN hebben ervaren dat de snelheid een stuk lager uitvalt zodra de 30 dagen geld terug maand verstrijkt?
Insinueer je hier nu dat de snelheid mogelijk moedwillig omlaag wordt gezet (of juist geboost wordt tijdens de eerste 30 dagen) na het verstrijken van de money back termijn? Dat zou wel heel erg schandelijk zijn. Misschien begrijp ik je verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Bor schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:06:
[...]

Insinueer je hier nu dat de snelheid mogelijk moedwillig omlaag wordt gezet (of juist geboost wordt tijdens de eerste 30 dagen) na het verstrijken van de money back termijn? Dat zou wel heel erg schandelijk zijn. Misschien begrijp ik je verkeerd :)
Ja dit bedoel ik inderdaad, zie dit artikel wat verre van perfect is maar onderaan in de comments wordt er over gesproken, geen idee of ze dit specifiek voor NordVPN bedoelen of andere diensten, maar vroeg me af of mensen dit ook wel eens hebben ervaren met een betaalde VPN dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Pandanl schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:20:
[...]

Ja dit bedoel ik inderdaad, zie dit artikel wat verre van perfect is maar onderaan in de comments wordt er over gesproken, geen idee of ze dit specifiek voor NordVPN bedoelen of andere diensten, maar vroeg me af of mensen dit ook wel eens hebben ervaren met een betaalde VPN dienst.
Ik heb slechts met één provider ervaring (OVPN), maar nog nooit iets gemerkt van een lagere down/up snelheid of enige andere vorm van beperking.
Betaal je dan wel weer voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Ik gebruik ook Cyberghost, ik merk dat de vaak toegewijzde IPs als ik die google aangeven dat met sommige IPs misbruik is gemaakt.

Vraag: is er dan voormij meer risico als ik de VPN toch gebruik of maakt dat geen PIEP* uit , dan de VPN niet aanzetten en gewoon zonder vpn draaiende ben?
Het is een beginnersvraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
Gebruik hier NordVPN. Niets gemerkt van terugvallende snelheid na bepaalde tijd, maar moet zeggen dat de snelheid altijd al wel tegenvalt. Ligt meestal tussen de 1.4 tot 2 MBps.

Op zich niets te klagen, 70 euro voor 2 jaar VPN lijkt mij geen slechte deal. Maar wat meer snelheid had mooi geweest, daar ga ik aan het einde van het abonnement maar eens voor rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

knightvision schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:20:
Ik gebruik ook Cyberghost, ik merk dat de vaak toegewijzde IPs als ik die google aangeven dat met sommige IPs misbruik is gemaakt.
Dat heb je met eigenlijk vrijwel alle VPN providers. Veel mensen gebruiken VPN's nou eenmaal om minder positieve dingen te doen. De aanbieders hebben maar een beperkt aantal servers en veelvuldig wisselen van IP / server / regio kost nu eenmaal veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

knightvision schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:20:

Vraag: is er dan voormij meer risico als ik de VPN toch gebruik of maakt dat geen PIEP* uit , dan de VPN niet aanzetten en gewoon zonder vpn draaiende ben?
Het is een beginnersvraag ;)
Ik zou snel overstappen als ik steeds Capcha's enzo moest invullen, bloed irritant.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beerten schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Hoe kom je bij dit vermoeden? Welke aanwijzingen? Draai je zelf een VPN server en is die snelheid laag als je daar van buiten op inlogt? Heb je een VPN abbo bij PIA/NordVPN/PurevPN whatever en is dat traag? Werkt het wel heel snel als je bij vrienden thuis je laptop gebruikt? Het was snel en is nu traag? Heb je iets veranderd?

Zover ik geïnformeerd ben is het voor een provider moeilijk maar bovenal helemaal niet interessant om ook maar iets te blokkeren/af te knijpen whatever. de kans is groot dat het aan je setup ligt. (Ik ben ook maar een amateur, kan het mis hebben hoor)
Kortom: vertel ons meer. Hoe gebruik je het, hoe verbind je, welke apparatuur, welke provider? Welke abbo met welke snelheid? Welke snelheid haal je zonder VPN? Weke speedtest.net resultaten? Welke server verbind je mee?
Ik gebruik al een aantal jaar naar volle tevredenheid perfect-privacy. Het heeft altijd keurig gewerkt maar het begon mij op te vallen dat mijn torrent downloads niet fatsoenlijk meer werkte. Browsen gaat prima maar zodra er meer data door de vpn gaat begint de verbinding vreemt te doen. Ik ben daar verder op in gedoken en het lijkt er dus op dat de provider, in dit geval zeelandnet de vpn afknijpt of probeert te blokkeren.

Ik zal dit illustreren dmv de volgende 2 screenshots:

Standaard OpenVPN verbinding met server in Calais, ping 16ms
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1WTDs25.jpg

Nu stealth VPN verbinding dmv obfsproxy, 5 minuten later, zelfde server in Calais, ping 16ms
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iitdALl.jpg

Het is dus niet dat ik het probleem niet op kan lossen maar ik zou het gewoonweg belachelijk vinden als mijn provider mijn vpn verbinding afknijpt/blokkeert.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:41:
[...]

Ik gebruik al een aantal jaar naar volle tevredenheid perfect-privacy. Het heeft altijd keurig gewerkt maar het begon mij op te vallen dat mijn torrent downloads niet fatsoenlijk meer werkte. Browsen gaat prima maar zodra er meer data door de vpn gaat begint de verbinding vreemt te doen. Ik ben daar verder op in gedoken en het lijkt er dus op dat de provider, in dit geval zeelandnet de vpn afknijpt of probeert te blokkeren.

Ik zal dit illustreren dmv de volgende 2 screenshots:

Standaard OpenVPN verbinding met server in Calais, ping 16ms
[afbeelding]

Nu stealth VPN verbinding dmv obfsproxy, 5 minuten later, zelfde server in Calais, ping 16ms
[afbeelding]

Het is dus niet dat ik het probleem niet op kan lossen maar ik zou het gewoonweg belachelijk vinden als mijn provider mijn vpn verbinding afknijpt/blokkeert.
Interessante stelling. Ga ik ook eens naar kijken. Sinds Ziggo de snelheid per 1 Okltober heeft verhoogd, is de snelheid via VPN ongeveer gehalveerd. Waar ik voorheen op de 150/15 verbinding snelheden haal van 145/14,5 haal ik nu hooguit 80/19,5 Waar het in theorie 200/20 zou moeten zijn.
Download is trager, upload niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sommige urls zijn niet te bereiken als vpn aanstaat. Bijvoorbeeld http://feeds.ntr.nl
Cybersec staat uit.
Meer mensen die dit ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Exocet schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:51:
Sommige urls zijn niet te bereiken als vpn aanstaat. Bijvoorbeeld http://feeds.ntr.nl
Cybersec staat uit.
Meer mensen die dit ondervinden?
Misschien is het handig wanneer je aangeeft welke VPN provider je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

EWK schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:57:
[...]

Ik zou snel overstappen als ik steeds Capcha's enzo moest invullen, bloed irritant.
Waar wil je dan naar toe overstappen? Vrijwel alle 3rd party VPN providers hebben hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Bor schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:28:
[...]

Waar wil je dan naar toe overstappen? Vrijwel alle 3rd party VPN providers hebben hier last van.
Naar een die dat niet niet/nauwelijks heeft. Daarom ben ik toendertijd weggegaan vanaf PIA. Zie ook mijn dm aan jou van 7 nov ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bor schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:26:
[...]

Misschien is het handig wanneer je aangeeft welke VPN provider je gebruikt?
Inderdaad 😀 nordVpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Bij mij (ook NordVPN) werkt het ook niet. Het komt doordat de DNS-server van NordVPN de domeinnaam niet kan resolven. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:10
beerten schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:34:
[...]

Interessante stelling. Ga ik ook eens naar kijken. Sinds Ziggo de snelheid per 1 Okltober heeft verhoogd, is de snelheid via VPN ongeveer gehalveerd. Waar ik voorheen op de 150/15 verbinding snelheden haal van 145/14,5 haal ik nu hooguit 80/19,5 Waar het in theorie 200/20 zou moeten zijn.
Download is trager, upload niet.
Dit is bij mij ook het geval. Kon altijd de volledige snelheid benutten via PIA maar na de snelheidsverhoging kom ik niet boven de 80 uit

Zou Ziggo VPN afknijpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik haal max 9,7MB/s via een Socks5 proxy van NordVPN. Maar dat sinds ik uTP uit heb gezet in qBittorrent. Daarvoor haalde ik max 2,3MB/s.

Heb 200/20 abbo van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Met PIA en socks5 proxy haal ik 25 MB/s.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

inTIMidate schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:54:
Ik haal max 9,7MB/s via een Socks5 proxy van NordVPN. Maar dat sinds ik uTP uit heb gezet in qBittorrent. Daarvoor haalde ik max 2,3MB/s.

Heb 200/20 abbo van Ziggo
TRaSH schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:04:
Met PIA en socks5 proxy haal ik 25 MB/s.
Hier zat ik laatst ergens tussen de 40 en 50MBps via PIA's socks5 proxy, zo snel heb ik nog nooit torrents zien gaan hier :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Ik draai de VPN in een VMware image.
Als hij zo hoog gaat verbreekt mijn anydesk de verbinding en zie ik hem niet verder omhoog gaan.
Maar zou zomaar kunnen dat hij hoger komt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik haal gewoon m'n max snelheid tijdens het torrenten, maak gebruik van AirVPN en Ziggo 200/20, dat wil weleens met 23mb/s gaan.
Toch ben ik op zoek naar een VPN client/provider die wat beter met privacy omgaat. Mijn oog is hierbij op NordVPN gevallen vanwege de hoge privacy + gebruiksvriendelijke client voor zowel Windows als Android.
De berichten die ik hier lees over internet snelheid doen mij helaas toch wel twijfelen. Ik ga nog even verder zoeken denk ik :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Majesty schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:19:
Ik haal gewoon m'n max snelheid tijdens het torrenten, maak gebruik van AirVPN en Ziggo 200/20, dat wil weleens met 23mb/s gaan.
Toch ben ik op zoek naar een VPN client/provider die wat beter met privacy omgaat. Mijn oog is hierbij op NordVPN gevallen vanwege de hoge privacy + gebruiksvriendelijke client voor zowel Windows als Android.
De berichten die ik hier lees over internet snelheid doen mij helaas toch wel twijfelen. Ik ga nog even verder zoeken denk ik :).
Je kunt bij NordVPN gewoon een gratis trial doen. Helaas is dat wel maar 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Bor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:35:
Je kunt bij NordVPN gewoon een gratis trial doen. Helaas is dat wel maar 3 dagen.
Bij een betaalde abo kun je ook binnen de eerste 30 dagen opzeggen bij Nordvpn. Je krijgt dan het volledige bedrag terug.
Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.