Goedenavond,
Ik ben een nieuwe (onwetende) gebruiker van NordVPN en ondervind een paar problemen waarvan ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt en mij advies kan geven.
Ik ondervind wat aanloopproblemen nu ik gebruik maak van een VPN in combinatie met BitComet 1.45
Zonder inlog op mijn VPN, dus via mijn eigen IP werkt BitComet prima. De luisterpoort die open is gezet in de router (TCP/UDP) staat op groen en alles werkt goed.
Schakel ik nu over naar NordVPN en ik maak verbinding met een P2P server en het bijbehorende IP adres (NordVPN heeft speciale P2P servers in Nederland beschikbaar) dan wordt onmiddellijk mijn listen poort geblokkeerd en krijg ik daar de volgende melding van:
Uw luisterpoort is geblokkeerd. U kunt nog steeds downloaden maar de snelheid kan langzaam zijn. Controleer aub uw firewall en NAT-ROUTER configuraties.
Bij statistieken staat het volgende vermeld:
TCP luisterpoort: 50400 (Geblokkeerd door Firewall/Router)
UDP luisterpoort: 50400 (Geblokkeerd door Firewall/Router)
Windows Firewall: Uitgeschakeld
UPnP NAT port mapping: Uitgeschakeld
Mijn vraag is eigenlijk, kan dit kwaad voor mijn upload aspiraties?
Ik heb enkele bestanden gedownload en dat gaat prima. Terug uploaden deden de bestanden eigenlijk niet. Ik kan niet zien of dat ligt aan het feit dat er geen verdere downloaders waren of dat dat toch ligt aan mijn instellingen.
Ik ga het vanzelfsprekend ook trachten uit te leggen aan de helpdesk van NordVPN in Panama

maar ik wilde dit probleem ook aan jullie voorleggen aangezien jullie de nodige VPN ervaring bezitten.
Fijn weekend en bedankt voor jullie tijd.
Gandalf
[
Voor 119% gewijzigd door
Verwijderd op 13-10-2017 23:45
. Reden: Probleem duidelijker uiteen gezet. ]