[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.991 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Xenir schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:52:
Als je via je 'isp-IP' connect wel ja, maar je kan volgens mij niet via je VPN IP naar binnen omdat dat adres gedeeld wordt met andere gebruikers. Als je VPN stilvalt dan stoppen je downloads ook, of gaan die dan verder via je isp-IP ? Dat laatste wil je nl. niet denk ik.
Ik ga inderdaad niet via mijn VPN-IP naar binnen voor Plex, dat kan niet. Dat laatste heb je wel gelijk in, maar ik heb nog geen VPN-disconnect gehad (heb het pas 3 dagen, maar goed). Het is de afweging tussen buitenshuis toegang tot Plex, met een zeer klein risico op een VPN-disconnect (en dan moet ik ook nog op dat moment aan het downloaden zijn), of geen Plex en 100% zekerheid dat ik altijd via de VPN download.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TKroon schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:29:
Ik heb het werkend gekregen dat mijn Synology downloadt via de VPN, maar dat toch Plex beschikbaar is. De OVPN-file heb ik niet aangepast. Wat ik heb gedaan:

1. Activeer VPN in Synology
2. Ga naar Configuratiescherm, Netwerk, en klik dan op Geavanceerde instellingen in het midden (niet bovenin de tabs)
3. Selecteer "Meerdere gateways inschakelen"
4. Ga naar het tabblad Verkeerbeheer
5. Zorg dat rechtsboven "LAN" geselecteerd is
6. Voeg de aangepaste poort 32400 toe (of welke poort je in hebt gesteld voor Plex)
7. Bandbreedte maakt niet zoveel uit, ik heb 1000 en 0 (0 is onbeperkt)
8. Ga naar http://ipmagnet.services.cbcdn.com
9. Voeg de magnetlink toe aan Download Station en check op die site je IP waarmee Download Station downloadt.
10. Test Plex van buiten je thuisnetwerk
Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/kjuZyW.png

Alleen niet helemaal duidelijk welke poort je bedoeld in stap 6
Ik heb de ingebouwde poorten geprobeert ( de docker-containers ) en hun doorverwezen ports in het systeem.
Ook de filestation is niet te bereiken vanaf extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:06:
[...]

Alleen niet helemaal duidelijk welke poort je bedoeld in stap 6
Ik heb de ingebouwde poorten geprobeert ( de docker-containers ) en hun doorverwezen ports in het systeem.
Ook de filestation is niet te bereiken vanaf extern.
De poort in stap 6 is de toegewezen poort aan Plex. Al vraag ik me af of dit nodig is, als je van buitenaf gewone "normale" verbindingen kunt maken met de Synology. Bij mij werken de apps op mijn iPad namelijk gewoon (uiteraard buiten het thuisnetwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heszar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik Heb geen goede ervaringen met Nord, verbinding viel vaak weg, maar mocht je willen met 'vavt1' promotie code krijg je eerste jaar voor 36$, weet niet of die nog geldig is maar je kan het proberen.
Heb ook een voor vpnarea maar die is wel veel duurder, promocode 'bestvpn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TKroon schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

De poort in stap 6 is de toegewezen poort aan Plex. Al vraag ik me af of dit nodig is, als je van buitenaf gewone "normale" verbindingen kunt maken met de Synology. Bij mij werken de apps op mijn iPad namelijk gewoon (uiteraard buiten het thuisnetwerk).
Het werkt nu, kan bij mijn dockers en het DLstation, terwijl de VPN behouden blijft.

terzijde, als je naar de torrent gaat, en op tablad TRACKER klikt, zie je het IPadres ook terug.
Zo kan je de torent actief houden, zonder de pagina te moeten bezoeken

Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/yTCHul.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Als ik een VPN verbinding van bv Nordvpn instel op mijn synology NAS, hoe zorg ik er dan voor dat in het geval de VPN verbinding verbroken wordt mijn NAS geen verbinding meer heeft met het internet en zo geen geen IP adres kan lekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
solidsnake380 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:04:
Als ik een VPN verbinding van bv Nordvpn instel op mijn synology NAS, hoe zorg ik er dan voor dat in het geval de VPN verbinding verbroken wordt mijn NAS geen verbinding meer heeft met het internet en zo geen geen IP adres kan lekken?
Zou je kunnen doen met een firewall, door alle verkeer van LAN -> ISPWAN te blokkeren en LAN -> VPNWAN toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etienne74
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 12:05
Ik draai nu een jaar PIA (PrivateInternetAccess) op mijn macbook en iOS devices. (en tijd voor vernieuwing of niet).
Wat mij opgevallen is dat PIA op mijn Macbook de interne firewall disabled. Wat vervelend is, omdat op sommige locaties ik geen internet kan krijgen met VPN en deze dus moet uitzetten. (Meestal door een zwak signaal in de middle of nowhere waar VPN te zwaar is qua overhead).

Ten tweede, bij meerdere users op een macbook, start PIA alleen op bij de eerste die inlogt. De anderen kunnen de app niet meer opstarten en de instellingen aanpassen of VPN uitzetten.

Enig idee of andere MacOS VPN apps deze 2 dingen ook zo doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Xenir schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:04:
Een artikeltje waar PureVPN genoemd wordt, ze hebben de FBI geholpen. Staat toch haaks op de privacy policy.
Erg zorgwekkend dit!

De hele "no logs" belofte is dus gewoon onzin. Zelfs buiten de 14 eyes, aangezien PureVPN in HongKong zit.

[ Voor 6% gewijzigd door VPIPPFR op 10-10-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 10:19
Zit ook eens te kijken voor een VPN oplossing en twijfel momenteel tussen Mullvad en Nordvpn. Als ik zo de privacy vergelijking erop na hou komt Mullvad beter uit de bus, maar die zitten in Zweden = EU. Dan ben ik toch geneigd om Nordvpn te nemen daar die in Panama zitten. Is dit een juiste aanname of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:54
VPIPPFR schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Erg zorgwekkend dit!

De hele "no logs" belofte is dus gewoon onzin. Zelfs buiten de 14 eyes, aangezien PureVPN in HongKong zit.
idef1x schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:07:
Zit ook eens te kijken voor een VPN oplossing en twijfel momenteel tussen Mullvad en Nordvpn. Als ik zo de privacy vergelijking erop na hou komt Mullvad beter uit de bus, maar die zitten in Zweden = EU. Dan ben ik toch geneigd om Nordvpn te nemen daar die in Panama zitten. Is dit een juiste aanname of maakt dat niet uit?
Ik geloof ook niet dat waar een VPN ook zit ze de rug recht kunnen houden tegen de VS, ook niet met NordVPN in Panama. Aangezien Panama een relatief zwak land is tov de VS. Er zijn ook wat handelsverdragen tussen beide landen, weet daar het fijne niet van maar goed denk wel dat ze daar wat druk mee kunnen uitoefenen. Daarnaast is Pence dit jaar in Panama geweest om de relatie tussen beide landen te bespreken.

[ Voor 15% gewijzigd door Fugitive2008 op 11-10-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Wellicht ja. Ik moet zeggen dat ik gecharmeerd was van Bolehvpn's warrant canary: https://www.bolehvpn.net/canary.txt

Als ik straks tijd heb ga ik deze aanbieder toch eens testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
idef1x schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:07:
Wat privacy (en snelheid) is er weinig beters dan Mullvad. Misschien dat AirVPN in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
In september heb ik een maandje PIA geprobeerd. Tegen het eind van die maand verstuurden ze een paar herinneringen (binnenkort is uw privacy niet langer gewaarborgd! bla bla), gevolgd door een mailtje dat binnen 48 uur het account gesloten zou worden als ik niet rap betaalde. Dat laatste mailtje kreeg ik pas op 9 oktober, kennelijk hadden ze het account nog gewoon een weekje open laten staan in de verwachting dat ik wel zou verlengen. Maar ik wilde het gewoon eens een maandje proberen, meer niet.

Inmiddels is het account gesloten, maar ik kreeg vandaag wel een mailtje dat als ik opnieuw klant zou worden 20% korting kreeg. Dat aanbod is drie dagen geldig.

Hebben andere vpn aanbieders ook altijd dergelijke persoonlijke aanbiedingen om je als klant te behouden? (ik weet dat PIA in een 14 eyes land zit en dat je alleen daarom beter een andere kunt nemen, maar die discussie staat wat mij betreft nu even los van de prijspolitiek, daar gaat de vraag niet over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
grun93 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:28:
...

Hebben andere vpn aanbieders ook altijd dergelijke persoonlijke aanbiedingen om je als klant te behouden? (ik weet dat PIA in een 14 eyes land zit en dat je alleen daarom beter een andere kunt nemen, maar die discussie staat wat mij betreft nu even los van de prijspolitiek, daar gaat de vraag niet over).
Zullen er vast zijn die dat doen op de manier die jij beschrijft of via een coupon. Ik denk dat je wat betreft VPN niet op de kleintjes moet letten, maar dat is uiteraard mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
TKroon schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:29:
Ik heb het werkend gekregen dat mijn Synology downloadt via de VPN, maar dat toch Plex beschikbaar is. De OVPN-file heb ik niet aangepast. Wat ik heb gedaan:

1. Activeer VPN in Synology
2. Ga naar Configuratiescherm, Netwerk, en klik dan op Geavanceerde instellingen in het midden (niet bovenin de tabs)
3. Selecteer "Meerdere gateways inschakelen"
4. Ga naar het tabblad Verkeerbeheer
5. Zorg dat rechtsboven "LAN" geselecteerd is
6. Voeg de aangepaste poort 32400 toe (of welke poort je in hebt gesteld voor Plex)
7. Bandbreedte maakt niet zoveel uit, ik heb 1000 en 0 (0 is onbeperkt)
8. Ga naar http://ipmagnet.services.cbcdn.com
9. Voeg de magnetlink toe aan Download Station en check op die site je IP waarmee Download Station downloadt.
10. Test Plex van buiten je thuisnetwerk
Thanks! Dit heeft mijn probleem opgelost. NAS is nu voorzien van NORDVPN. Plex is beschikbaar van buiten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 09:38

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Zijn er mensen die een teamspeak server hosten, achter een vpn van NordVpN?

Heb problemen met het inrichten van mijn VPS die ik oa gebruik voor downloaden + teamspeak..

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Nu probeer ik het nogmaals. Ik had al een topic gestart in het netwerk forum maar daar heb ik na 2 dagen nog geen reactie op gekregen.
Ik heb het gevoel dat ik mijn vraag niet duidelijk genoeg heb gesteld en daarom probeer ik het hier nog een keer opnieuw aangezien hier meer vpn specifieke dingen worden besproken.

Ik heb op mijn netwerkrouter thuis de vpn server ingesteld.

Daarnaast heb ik in dat thuisnetwerk een laptop met windows 10 staan die als vpn client ingesteld staat bij een vpn dienst van private internet access.

Mijn telefoon heb ik als vpn client ingesteld om met de vpn server van mijn netwerkrouter thuis te kunnen verbinden waar ter wereld ik ook ben.
Op deze android telefoon heb ik ook de remote desktop app van MS geinstalleerd zodat ik altijd mijn laptop thuis kan overnemen.

Maar wanneer ik op de laptop thuis de vpn client(private internet access) activeer dan kan ik geen verbinden meer maken met remote desktop op mijn telefoon.

Nu ben ik een manier aan het zoeken om toch te kunnen blijven verbinden met remote desktop wanneer de vpn client (PIA) op de laptop is ingeschakeld.

Nu ben ik zelf niet erg goed met netwerken en hoop ik dat iemand mij een paar tips kan geven.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
iemand die ervaring heeft met https://torguard.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
achterop23 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Thanks! Dit heeft mijn probleem opgelost. NAS is nu voorzien van NORDVPN. Plex is beschikbaar van buiten af.
Dank voor de feedback. Ik ben wel nog op zoek naar een oplossing om de normale toegang tot het internet (zonder VPN) van Download Station te blokkeren. Tot op heden zonder succes. Maar, de VPN is nog geen enkele keer verbroken, en het is niet dat ik 24/7 download, dus mijn risico is nogal klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
TKroon schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Dank voor de feedback. Ik ben wel nog op zoek naar een oplossing om de normale toegang tot het internet (zonder VPN) van Download Station te blokkeren. Tot op heden zonder succes. Maar, de VPN is nog geen enkele keer verbroken, en het is niet dat ik 24/7 download, dus mijn risico is nogal klein.
Zou je kunnen doen met een firewall, door alle verkeer van LAN -> ISPWAN te blokkeren en LAN -> VPNWAN toe te staan. Als je shell toegang hebt kan dat met iptables bijv.
0stone0 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:14:
...

Nu ben ik een manier aan het zoeken om toch te kunnen blijven verbinden met remote desktop wanneer de vpn client (PIA) op de laptop is ingeschakeld.

Nu ben ik zelf niet erg goed met netwerken en hoop ik dat iemand mij een paar tips kan geven.
Kijk even of je je laptop kan bereiken als zowel foon als laptop in hetzelfde netwerk zitten (thuisnetwerk). Ik ken de PIA client niet maar kan zomaar een soort van firewall zijn die geen inkomende verbindingen (meer) toestaat. Wellicht kan je daar een uitzondering voor maken. Als eens bij PIA zelf gechecked?
0stone0 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:14:
Zijn er mensen die een teamspeak server hosten, achter een vpn van NordVpN?

Heb problemen met het inrichten van mijn VPS die ik oa gebruik voor downloaden + teamspeak..
Nord staat geen inkomend verkeer toe. Je TS moet dus via je VPS IP verlopen. Heb je ervoor gezorgd dat het verkeer van je TS verloopt via de 'reguliere' route en niet via de VPN? Je kan ook de zaak omdraaien en je downloadverkeer enkel via de VPN laten lopen en de rest via de VPS.

[ Voor 54% gewijzigd door Xenir op 12-10-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Xenir schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Zou je kunnen doen met een firewall, door alle verkeer van LAN -> ISPWAN te blokkeren en LAN -> VPNWAN toe te staan. Als je shell toegang hebt kan dat met iptables bijv.
Kun je dit toelichten? Ik wil dat ik wel extern toegang heb tot de Synology, dus buiten de VPN om. Dit in verband met Plex. Is het ook mogelijk om met de firewall alleen Download Station te blokkeren via ISPWAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
TKroon schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

Kun je dit toelichten? Ik wil dat ik wel extern toegang heb tot de Synology, dus buiten de VPN om. Dit in verband met Plex. Is het ook mogelijk om met de firewall alleen Download Station te blokkeren via ISPWAN?
Doorgaans lopen downloads via een specifieke poort. Je hebt dan 2 gateways: je vpn en je lokale router. Je kan in de firewall een regel opnemen dat de poorten van LAN -> ISPWAN voor de downloadpoorten dicht staan (drop) zodat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Xenir schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:42:
[...]

Doorgaans lopen downloads via een specifieke poort. Je hebt dan 2 gateways: je vpn en je lokale router. Je kan in de firewall een regel opnemen dat de poorten van LAN -> ISPWAN voor de downloadpoorten dicht staan (drop) zodat het niet werkt.
Ik dacht het gevonden te hebben. Ik heb de poorten van downloadstation in de firewall geblokkeerd in de LAN. Echter werkt het downloaden nog steeds (test op deze site). Met de VPN uit zie ik mijn eigen IP terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Een vraagje is het van belang dat je anoniem betaald? Mij gaat het erom dat men niet kan zien wat ik download.

De vraagt lijkt mij wat is de beste VPN beantwoord te kunnen worden door
1. Hoe anoniem ben je, en wat kost het
2. hoe snel is het (natuurlijk niet voor iedereen van belang, voornamelijk voor de downloadersen kodi achtige diensten)
3. hoe anoniem ben je met betalen.

Wat de beste is kan moeilijk worden beantwoord. Misschien is een POLL een idee?

persoonlijk denk ik dat ik voor https://vpnarea.com de account mag je met 6 delen nu voor 60 dollaar per jaar. en hij scoort goed op Restoreprivacy.com

[ Voor 6% gewijzigd door piethoogland op 12-10-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

piethoogland schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:53:
Een vraagje is het van belang dat je anoniem betaald? Mij gaat het erom dat men niet kan zien wat ik download.

2. hoe snel is het (natuurlijk niet voor iedereen van belang, voornamelijk voor de downloaders)

persoonlijk denk ik dat ik voor https://vpnarea.com de account mag je met 6 delen nu voor 60 dollaar per jaar. en hij scoort goed op Restoreprivacy.com
Hoe snel voor downloaders? Ik kan dat nooit volgen. Wat interesseert mij dat nu of een film in een 1/2 uur of in 2 uur op mijn server staat. Hoe snel is veel meer van belang, in hoe snel laden pagina's en heb je daarbij last van je VPN. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

En anoniem met betalen ben je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dat zijn twee verschillende dingen. Anoniem betalen is denk ik niet mogelijk, al is de ene manier moeilijker dan de andere. Na betaling zullen ze toch ergens je inloggegevens heen moeten sturen. Misschien zo'n temp emailadres wat zichzelf verwijdert na 10 minuten ofzo? En op het moment van inloggen kunnen ze ook je echte ip adres zien, toch? Je moet er maar op vertrouwen dat ze niks loggen. Dat laatste zeggen de meeste, maar dat neem ik met een korreltje zout.

Wie bedoel je precies met 'men', die niet mogen zien wat je download? Als je daarmee Nederlandse providers, stichtingen of entertainment bedrijven bedoelt, zit je denk ik bij elke vpn provider wel redelijk goed. Het is een stuk moeilijker te zien dan zonder vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
@ grun93. Bedankt voor je reactie je hebt inderdaad een punt. Met men bedoel ik inderdaad organisaties als brein e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
Zou iemand mij kunnen vertellen waarom iedereen zich zo druk lijkt te maken om die 14-eyes landen? Dat boeit toch helemaal niet? Er is maar 1, herhaal, EEN ding belangrijk bij een VPN provider en dat is: logt de VPN provider gegevens over mijn VPN-gebruik?

Als ze dat NIET doen, dan bomt het toch helemaal niks waar mijn VPN-provider gevestigd is? Al hebben ze een boekenkast met verdragen, gegevens die er niet zijn kunnen niet worden aangeleverd.

Als ze dat WEL doen, en ik pleeg een misdrijf of wat dan ook, dan komt de politie vroeg of laat om die gegevens vragen. Als het misdrijf ernstig genoeg is doen ze dat ook in het buitenland. Misschien is er nog verschil in de moeilijkheidsgraad om de gegevens te bemachtigen, maar de gegevens zouden er in de eerste plaats niet moeten zijn. Daar heb je nu juist een VPN voor.

Dus mijn conclusie is, dat het blijkbaar van belang is dat een VPN-provider buiten het 14-eyes gebied is, als extra zekerheid voor het geval dat de provider, tegen zijn eigen beweringen in, toch gegevens bewaart. Klopt dat of heb ik nog iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Zo zou je het kunnen stellen ja. Alhoewel het niet altijd wat zegt. PureVPN (link aantal posts terug) heeft ook gegevens gedeeld met de FBI en die zitten in HongKong. Wellicht omdat HK vroeger Brits was en dat is dan weer 14-eyes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Ik ben een nieuwe (onwetende) gebruiker van NordVPN en ondervind een paar problemen waarvan ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt en mij advies kan geven.

Ik ondervind wat aanloopproblemen nu ik gebruik maak van een VPN in combinatie met BitComet 1.45
Zonder inlog op mijn VPN, dus via mijn eigen IP werkt BitComet prima. De luisterpoort die open is gezet in de router (TCP/UDP) staat op groen en alles werkt goed.

Schakel ik nu over naar NordVPN en ik maak verbinding met een P2P server en het bijbehorende IP adres (NordVPN heeft speciale P2P servers in Nederland beschikbaar) dan wordt onmiddellijk mijn listen poort geblokkeerd en krijg ik daar de volgende melding van:

Uw luisterpoort is geblokkeerd. U kunt nog steeds downloaden maar de snelheid kan langzaam zijn. Controleer aub uw firewall en NAT-ROUTER configuraties.

Bij statistieken staat het volgende vermeld:

TCP luisterpoort: 50400 (Geblokkeerd door Firewall/Router)
UDP luisterpoort: 50400 (Geblokkeerd door Firewall/Router)

Windows Firewall: Uitgeschakeld
UPnP NAT port mapping: Uitgeschakeld

Mijn vraag is eigenlijk, kan dit kwaad voor mijn upload aspiraties?

Ik heb enkele bestanden gedownload en dat gaat prima. Terug uploaden deden de bestanden eigenlijk niet. Ik kan niet zien of dat ligt aan het feit dat er geen verdere downloaders waren of dat dat toch ligt aan mijn instellingen.

Ik ga het vanzelfsprekend ook trachten uit te leggen aan de helpdesk van NordVPN in Panama :? maar ik wilde dit probleem ook aan jullie voorleggen aangezien jullie de nodige VPN ervaring bezitten.

Fijn weekend en bedankt voor jullie tijd.

Gandalf

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2017 23:45 . Reden: Probleem duidelijker uiteen gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
PhilipsFan schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:21:
Zou iemand mij kunnen vertellen waarom iedereen zich zo druk lijkt te maken om die 14-eyes landen? Dat boeit toch helemaal niet? Er is maar 1, herhaal, EEN ding belangrijk bij een VPN provider en dat is: logt de VPN provider gegevens over mijn VPN-gebruik?

Als ze dat NIET doen, dan bomt het toch helemaal niks waar mijn VPN-provider gevestigd is? Al hebben ze een boekenkast met verdragen, gegevens die er niet zijn kunnen niet worden aangeleverd.

Als ze dat WEL doen, en ik pleeg een misdrijf of wat dan ook, dan komt de politie vroeg of laat om die gegevens vragen. Als het misdrijf ernstig genoeg is doen ze dat ook in het buitenland. Misschien is er nog verschil in de moeilijkheidsgraad om de gegevens te bemachtigen, maar de gegevens zouden er in de eerste plaats niet moeten zijn. Daar heb je nu juist een VPN voor.

Dus mijn conclusie is, dat het blijkbaar van belang is dat een VPN-provider buiten het 14-eyes gebied is, als extra zekerheid voor het geval dat de provider, tegen zijn eigen beweringen in, toch gegevens bewaart. Klopt dat of heb ik nog iets over het hoofd gezien?
Is het dan ook zo dat je bijv. voor anoniem downloaden niet met een VPN server verbonden moet zijn die bijv. uit Nederland of Duitsland? Of hoeven de servers van een VPN provider niet een specifiek land te staan om een verbinding vanuit dat land aan te bieden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

banaliteit schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Is het dan ook zo dat je bijv. voor anoniem downloaden niet met een VPN server verbonden moet zijn die bijv. uit Nederland of Duitsland? Of hoeven de servers van een VPN provider niet een specifiek land te staan om een verbinding vanuit dat land aan te bieden. :?
Ik snap je vragen niet helemaal, er missen ook woorden geloof ik ;).
Een server kan alleen een verbinding uit Duitsland aanbieden als die server in Duitsland staat.
Hoe verder weg, hoe hoger de ms, dat wel. Als je met een server in de usa verbindt, dan gaat je data eerst over de oceaan en dan weer terug naar de server van bijvoorbeeld nos.nl,dan is het responsetijd langer en heb je dus bijvoorbeeld (meestal) een hogere ping met gamen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 09:38

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Xenir schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Nord staat geen inkomend verkeer toe. Je TS moet dus via je VPS IP verlopen. Heb je ervoor gezorgd dat het verkeer van je TS verloopt via de 'reguliere' route en niet via de VPN? Je kan ook de zaak omdraaien en je downloadverkeer enkel via de VPN laten lopen en de rest via de VPS.
Wouw! Dat wist ik niet! Bedankt!
Maar is het dan wel verstandig om torrents te downloaden via NordVpN? Als het inkomend verkeer dan alsnog naar ip van VPS gaat, voelt het alsof het geen nut heeft :/
Heb je ervoor gezorgd dat het verkeer van je TS verloopt via de 'reguliere' route en niet via de VPN?
Ga dit morgen proberen uit te vinden hoe ik dat doe!

Bedankt voor je hulp

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
0stone0 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:08:
[...]

Wouw! Dat wist ik niet! Bedankt!
Maar is het dan wel verstandig om torrents te downloaden via NordVpN? Als het inkomend verkeer dan alsnog naar ip van VPS gaat, voelt het alsof het geen nut heeft :/
Even wat ophelderen :) Ik bedoelde inkomende verbindingen. Uiteraard zal verkeer gewoon over je VPN lopen.

Nord heeft geen inkomende poorten die open kunnen worden gezet, zoals je zelf op je router doet. Je kan dus prima torrents downloaden. Maar wil je bijv. seeden (denk aan private trackers) dan heb je een probleem. Teamspeak dus ook. De client moet met de server verbinden via een poort, maar die poort is niet open. Jij deelt je Nord-IP-adres met wat andere Nord gebruikers.

Sommige VPN aanbieders bieden dit wel aan zodat je een poortje kan openzetten voor bijv. seeden van torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2. hoe snel is het (natuurlijk niet voor iedereen van belang, voornamelijk voor de downloadersen kodi achtige diensten)

Ik heb een jaarabonnemt bij NordVPN afgesloten en met Bitcoin betaald. Volledig anoniem en stelt niets voor.
NordVPN logt niets, zelfs geen betalinggegevens. Dat maakt in geval van Bitcoin ook niet uit want dat is anoniem.
Betalen met Paypal kan ook prima maar nadeel daarvan vin ik dat je een creditcard gekoppeld moet hebben aan je Paypal betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:00:
En anoniem met betalen ben je nooit.
Bitcoin, een beetje. Cash: zeker wel. Mullvad biedt die opties. Ouderwetsch euro's in een envelop, moet niet gekker worden ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenir schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

Even wat ophelderen :) Ik bedoelde inkomende verbindingen. Uiteraard zal verkeer gewoon over je VPN lopen.

Nord heeft geen inkomende poorten die open kunnen worden gezet, zoals je zelf op je router doet. Je kan dus prima torrents downloaden. Maar wil je bijv. seeden (denk aan private trackers) dan heb je een probleem. Teamspeak dus ook. De client moet met de server verbinden via een poort, maar die poort is niet open. Jij deelt je Nord-IP-adres met wat andere Nord gebruikers.

Sommige VPN aanbieders bieden dit wel aan zodat je een poortje kan openzetten voor bijv. seeden van torrents.
Seeden is helemaal geen probleem met Nord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Je kan nooit connectable zijn want er is geen inkomende open poort. Dat kan voor sommige trackers een probleem worden, zoals private trackers. Het werkt wel maar verre van efficiënt, en dat wil je wel als je ratio kweekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Xenir schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:49:
Je kan nooit connectable zijn want er is geen inkomende open poort. Dat kan voor sommige trackers een probleem worden, zoals private trackers. Het werkt wel maar verre van efficiënt, en dat wil je wel als je ratio kweekt
Daarom gebruik ik ook http://proxy.sh daar kan je wel via hun website poorten laten doorsturen in je account. Werkt prima met private trackers en zelfs op mijn Synology met DS Video en Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
xippie schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:44:
[...]

Daarom gebruik ik ook http://proxy.sh daar kan je wel via hun website poorten laten doorsturen in je account. Werkt prima met private trackers en zelfs op mijn Synology met DS Video en Plex.
En Mullvad, AirVPN en ... Zijn er volgens mij velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:00:
Ik heb een jaarabonnemt bij NordVPN afgesloten en met Bitcoin betaald. Volledig anoniem en stelt niets voor.
NordVPN logt niets, zelfs geen betalinggegevens.
Dat is niet helemaal waar. Binnen 30 dagen kun je een refund aanvragen mochten er technische problemen zijn, dan betalen ze die refund op dezelfde manier terug als waarmee jij hen betaalde. Als je met bitcoin betaalde, krijg je de refund ook in bitcoin. Betaalde je met paypal, krijg je de refund op je paypal account gestort enzovoort. Dat moet dus wel ergens opgeslagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:49:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Binnen 30 dagen kun je een refund aanvragen mochten er technische problemen zijn, dan betalen ze die refund op dezelfde manier terug als waarmee jij hen betaalde. Als je met bitcoin betaalde, krijg je de refund ook in bitcoin. Betaalde je met paypal, krijg je de refund op je paypal account gestort enzovoort. Dat moet dus wel ergens opgeslagen zijn.
Dat klopt wat je zegt maar een Paypal account kan gewoon een abracadabra@hotmail.com account zijn die je zelf weer koppelt aan een ander paypal account.
Eem Bitcoin terugbetaling gaat naar ook naar een volledig anonieme Bitcoin URI in je wallet die je een willekeurig e mailadres hebt gegeven.
100 % veilig.

PIA biedt vervolgens nog de mogelijkheid om met tientallen verschillende gift cards te betalen. Ook volledig anoniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:55:
[...]

Heb je misschien mijn vraag van gisteren gezien?
Ik heb ook een probleem met NordVPN betreffende een poort die niet geopend kan worden zodra ik verbinding heb via mijn VPN.
Het gaat dan om de listen poort die geblokkeerd is. Ik krijg de melding dat downloaden daardoor langzamer gaat maar merk daar niets van.

Heeft dit ook met seeden te maken? Ik wil juist films gaan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Als je films upload via torrents dan is een inkomende poort wel handig. Kies een van de andere aanbieders, hierboven werd er een rijtje genoemd. Wel allen 14-eyes btw.

[ Voor 0% gewijzigd door Xenir op 13-10-2017 22:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

Heb je misschien mijn vraag van gisteren gezien?
Ik heb ook een probleem met NordVPN betreffende een poort die niet geopend kan worden zodra ik verbinding heb via mijn VPN.
Het gaat dan om de listen poort die geblokkeerd is. Ik krijg de melding dat downloaden daardoor langzamer gaat maar merk daar niets van.

Heeft dit ook met seeden te maken? Ik wil juist films gaan uploaden.
Nordvpn heeft verschillende soorten servers, heb je die geprobeerd.
Zoek voor de lijst van nordvpn, dan zie je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan99999 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:42:
[...]

Nordvpn heeft verschillende soorten servers, heb je die geprobeerd.
Zoek voor de lijst van nordvpn, dan zie je het.
Klopt NordVPN heeft een eigen groep van p2p servers maar die hebben allen hetzelfde probleem helaas. Ik zal blijven proberen of er een server te vinden is die de poort wel opent maar ik denk zelf dat er ergens een instelling in de router gemaakt moet worden. Ik weet alleen niet welke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:46:
[...]

Klopt NordVPN heeft een eigen groep van p2p servers maar die hebben allen hetzelfde probleem helaas. Ik zal blijven proberen of er een server te vinden is die de poort wel opent maar ik denk zelf dat er ergens een instelling in de router gemaakt moet worden. Ik weet alleen niet welke :)
In je router kan je weinig instellen omdat je router voor de vpn een doorgeefluik is en geen endpoint, dat is Nord. Je kan geen zaken instellen m.b.t. regels voor inkomend verkeer bij Nord.

Je torrent client zal de tracker vragen om een peerlist en zich melden. Hiermee zet jij verkeer op en zal het werken omdat jij het verkee initieert. Peera die direct naar jou toe willen, dat werkt niet omdat je géén inkomende poort,of poortreeks kan openzetten bij Nord.

Kort gezegd, ja torrents werken via p2p servers bij Nord, maar voor seeden zal het een stuk.minder efficiënt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Xenir schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:40:
Zo zou je het kunnen stellen ja. Alhoewel het niet altijd wat zegt. PureVPN (link aantal posts terug) heeft ook gegevens gedeeld met de FBI en die zitten in HongKong. Wellicht omdat HK vroeger Brits was en dat is dan weer 14-eyes.
AirVPN zit in Italië en deelt weer geen gegevens, ook niet op verzoek.
Zie:
https://curia.europa.eu/j...df/2016-12/cp160145en.pdf

en ook:
https://www.bestvpn.com/airvpn-review-2016/
Waar o.a. staat:
Another potential issue is that AirVPN is based in Italy, a member of the Fourteen Eyes spying alliance that cooperates with the NSA and GCHQ. This is defiantly not ideal, and Italy is also not very friendly when it comes to copyright piracy.

On the other hand, though, even before the EU EU Data Retention Directive was declared invalid by the European Court of Justice on human rights grounds, Italian VPN providers were not required to keep any logs. AirVPN says if any such demands were ever made of it by any EU country it operates in, it would bring the case in front of the ECJ.

Dus wat is wijsheid? Volgens mij maakt het net zoals @PhilipsFan stelt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Xenir schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:04:
Een artikeltje waar PureVPN genoemd wordt, ze hebben de FBI geholpen. Staat toch haaks op de privacy policy.
Shit.. heb net een tijdje geleden aan abbo daar gehaald.

kan nu niet meer cancelen en geld terugkrijgen : / Wat een naaistreek dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Hmm even aan het testen met mullvad. Lijkt prima te werken, maar hoe ze de authenticatie van de client doen lijkt me een beetje vreemd. In de config (openvpn) staat alleen een accountnummer en een paswoord "m". Lijkt er dan toch op dat als je een willekeurig accountnummer invult (die dan wel actief is uiteraard) en je kunt een vpn opzetten onder dat account.

edit:
Als je trouwens de moeite wil nemen kun je kennelijk elke keer voor 3 uur een tijdelijke vpn op proef nemen.

Ook grappig: wanneer ik via de Mullvad VPN naar de NordVPN website ga, krijg ik status unprotected (=logisch :P) te zien ;)

[ Voor 25% gewijzigd door idef1x op 14-10-2017 14:36 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Il 2 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Shit.. heb net een tijdje geleden aan abbo daar gehaald.

kan nu niet meer cancelen en geld terugkrijgen : / Wat een naaistreek dit.
Loopt er een internationaal opsporingsverzoek naar je dan? Zolang je je VPN met name voor het downloaden gebruikt zal het allemaal niet zo'n vaart lopen.
Xenir schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:13:
[...]

Kort gezegd, ja torrents werken via p2p servers bij Nord, maar voor seeden zal het een stuk.minder efficiënt zijn.
Ik merk er echt helemaal niets van bij het seeden. Geen enkel probleem. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
het klinkt heel ineteressant, die 14-eyes, dat zal de hoofdreden zijn.
Veel interessanter dan de keus voor een provider is wat je zelf uitvreet achter je pc. Het IP-adres is maar één onderdeel van je traceerbaarheid. browser/pc/plugin, oftewel het browserprofiel is heel simpel vast te stellen. En dat is vrijwel zeker uniek.
Waar log je in? Zijn je wachtwoorden sterk? Wat laat je achter op internet? Alle discussie in dit topic is voor iedereen zichtbaar. Alleen dat is al een prachtige route naar eenieder van ons.
Wie van ons hier gebruikt er bijvoorbeeld een USB live versie van een OS om minder zichtbaar te zijn?

VPN is maar een klein onderdeeltje. Niet onbelangrijk, maar wordt hier schromelijk overschat vermoed ik.
VPN is maar een onderdeeltje in het grote geheel van anoniem internetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
beerten schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:31:
[...]

het klinkt heel ineteressant, die 14-eyes, dat zal de hoofdreden zijn.
Veel interessanter dan de keus voor een provider is wat je zelf uitvreet achter je pc. Het IP-adres is maar één onderdeel van je traceerbaarheid. browser/pc/plugin, oftewel het browserprofiel is heel simpel vast te stellen. En dat is vrijwel zeker uniek.
Waar log je in? Zijn je wachtwoorden sterk? Wat laat je achter op internet? Alle discussie in dit topic is voor iedereen zichtbaar. Alleen dat is al een prachtige route naar eenieder van ons.
Wie van ons hier gebruikt er bijvoorbeeld een USB live versie van een OS om minder zichtbaar te zijn?

VPN is maar een klein onderdeeltje. Niet onbelangrijk, maar wordt hier schromelijk overschat vermoed ik.
VPN is maar een onderdeeltje in het grote geheel van anoniem internetten.
Het hangt er helemaal vanaf tegen wie je jezelf wilt beschermen.
  • Tegen Google, Facebook etc kom je al een heel eind door je gedrag te veranderen en een adblocker te installeren. De adblocker voorkomt (als je 'm goed instelt) dat alle 'like' knopjes zomaar worden geladen waardoor Facebook kan meekijken met wat je buiten Facebook om doet. Als je inlogt om een dienst van Google te gebruiken, tja dan weet Google dat. Daar is niet zoveel aan te doen, dan moet je niks meer van Google gebruiken. Browserprofilering is wel een probleem, hierdoor weet een website dat je dezelfde bent als de vorige keer, zelfs al log je met een andere naam in. Hier zouden de browserfabrikanten kunnen meehelpen door bepaalde browserconfiguraties te verbergen.
  • Als je je wilt beschermen tegen de sleepwet, inlichtingendiensten etc omdat je bijvoorbeeld een journalist, advocaat of dissident bent, dan is een VPN wel nodig. En daarnaast ook je gedrag aanpassen, want als je nog steeds diensten van Google ed gebruikt dan wordt er nog steeds data over je vastgelegd, ook al surf je via de VPN.
  • Als je alleen je IP-nummer wilt verbergen omdat je bijvoorbeeld wel eens een torrentje download en geen zin hebt in Brieven van Brein, dan is een VPN ook genoeg. Let wel op dat iedereen in je huis ook echt die VPN gebruikt. Ik had laatst een vriend op bezoek en die had z'n laptop mee waar z'n torrentjes vrolijk doorgingen via mijn verbinding, helaas is er geen manier om dat te blokkeren. Dan moet je op je router instellen dat al je verkeer via de VPN gaat, maar dat kan weer nadelen hebben als je bv regiogebonden content wil gebruiken zoals Netflix of NPO.
Waartegen je jezelf ook wilt beschermen, je zult je altijd bewust moeten zijn van wat je doet. Welk verkeer veroorzaak ik, waar gaat dat langs, wie kunnen allemaal meelezen etc. Dat gebeurt veel te weinig, mensen behandelen internet alsof het volkomen veilig is en niemand kan meekijken. Dat is helaas niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 14-10-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
AceAlpha schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:48:
Ik test momenteel https://www.mullvad.net/ - een van de VPN's die zeer goed scoort op de https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/. Had problemen met de snelheid, maar dankzij snelle reactie van de klantenservice inmiddels verholpen volgens mij. Ik zal het een week testen, maar volgens mij is dit een van de weinige VPN providers die echt transparant is en het beste voor heeft met de klant. Baseer mijn mening overigens op het bestuderen alle VPN providers op "thatoneprivacysite".
Zit hier zelf ook naar te kijken. Heb ook die VPN Comparison Chart gedownload en even wat extra formules en filters toegevoegd om gemakkelijk de beste VPN's (volgens die chart dan) er uit te kunnen filteren en dan komt Mullvad er verreweg het beste uit. Zijn je ervaring na bijna 7 maanden nog steeds positief?

Ik zit zelf overigens bij Ziggo en heb PC direct op TechniColor TC7210.Z modem aangesloten.

Drie andere VPN's die volgens die chart goed scoren zijn overigens:
  • IVPN
  • BolehVPN
  • AzireVPN
Is er nog iemand die ervaring heeft met zowel Mullvad als één of meerdere van bovenstaande drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenir schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:13:
[...]

In je router kan je weinig instellen omdat je router voor de vpn een doorgeefluik is en geen endpoint, dat is Nord. Je kan geen zaken instellen m.b.t. regels voor inkomend verkeer bij Nord.

Je torrent client zal de tracker vragen om een peerlist en zich melden. Hiermee zet jij verkeer op en zal het werken omdat jij het verkee initieert. Peera die direct naar jou toe willen, dat werkt niet omdat je géén inkomende poort,of poortreeks kan openzetten bij Nord.

Op aanraden van de siteeigenaar heb ik Utorrent gedownload waar het probleem mee opgelost moet zijn maar ook hier krijg ik "geen inkomende verbindingen"en "niet verbindbaar"meldingen.

Vreemde is wel dat diverse torrents gewoon met 1500 kb/s seeden?

Zijn er VPS jes die dit probleem niet hebben? PIA misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:22:
Vreemde is wel dat diverse torrents gewoon met 1500 kb/s seeden?
Waarschijnlijk ben je die torrents zelf ook nog aan het downloaden? In dat geval is het het meest waarschijnlijk dat je van diezelfde peer(s) als waarnaar je aan het seeden bent je zelf ook aan het leachen bent en de verbinding alsnog van jouw kant is geïnitieerd. Daardoor werkt het in dat geval wel zonder port forwards.
Zijn er VPS jes die dit probleem niet hebben? PIA misschien?
In ieder geval AirVPN ondersteund port forwards. Die kun je dan zelf aanmaken via hun website en dezelfde poorten moet je dan ook instellen in je torrent client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickeyjhart
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09-2023
Hey,

Zojuist ben ik gebeld door een Privenummer. Het was een raar gesprek omdat het een ge automatiseerd bericht was zoals een soort robot. Welke zich voordeed alsof hij van een advocaten kantoor was omdat ik illegaal zou downloaden. En dat dit een soort van waarschuwing is voordat ze een bekeuring ofzo geven.
Is dit een scam of moet ik dit serieus nemen?

en als ik dit serieus moet nemen wat raden jullie aan als goede VPN?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Zal wel scam zijn. Sommatie gaat Altíjd schriftelijk en niet via dubieuze telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Mickeyjhart schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:30:

Thanks
Hier is op basis van wat je schrijft geen zinnig antwoord op te geven.
Lees je in, lees reviews en vergelijk. Gebruik trails of een kort proefabonnement om te testen. Dan kom je vanzelf achter een vpn die je bevalt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Kid Jansen schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Zit hier zelf ook naar te kijken. Heb ook die VPN Comparison Chart gedownload en even wat extra formules en filters toegevoegd om gemakkelijk de beste VPN's (volgens die chart dan) er uit te kunnen filteren en dan komt Mullvad er verreweg het beste uit. Zijn je ervaring na bijna 7 maanden nog steeds positief?

Ik zit zelf overigens bij Ziggo en heb PC direct op TechniColor TC7210.Z modem aangesloten.

• IVPN
  • BolehVPN
  • AzireVPN
Is er nog iemand die ervaring heeft met zowel Mullvad als één of meerdere van bovenstaande drie?
Ik gebruik al tijden Mullvad en AirVPN. Beiden zijn subliem. Snelheid is uitstekend, goede privacy en geen downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:55:
[...]

Ik heb nu Utorrent aan het draaien en die geeft inderdaad meldingen dat ik niet of slecht verbindbaar ben maar het downloaden en het uploaden gaat prima?
Ik download op normale snelheid en upload ook op normale snelheid. In mijn geval 3 mb/sec

Beetje vreemd dan maar het werkt uitstekend. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickeyjhart schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:30:
Hey,

Zojuist ben ik gebeld door een Privenummer. Het was een raar gesprek omdat het een ge automatiseerd bericht was zoals een soort robot. Welke zich voordeed alsof hij van een advocaten kantoor was omdat ik illegaal zou downloaden. En dat dit een soort van waarschuwing is voordat ze een bekeuring ofzo geven.
Is dit een scam of moet ik dit serieus nemen?

Thanks
Ik snap sowieso niet dat er nog mensen bewust risicos willen lopen met illegaal downloaden. Wil je dat toch doen neem dan een betaalde vpn.
Genoeg testen te vinden. Het ligt er maar aan hoeveel je ervoor wilt uitgeven. Vanaf eurotje of 3 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:28:
[...]

Waarschijnlijk ben je die torrents zelf ook nog aan het downloaden? In dat geval is het het meest waarschijnlijk dat je van diezelfde peer(s) als waarnaar je aan het seeden bent je zelf ook aan het leachen bent en de verbinding alsnog van jouw kant is geïnitieerd. Daardoor werkt het in dat geval wel zonder port forwards.

[...]

In ieder geval AirVPN ondersteund port forwards. Die kun je dan zelf aanmaken via hun website en dezelfde poorten moet je dan ook instellen in je torrent client.
Dank voor je info. Alleen jammer dat ik hier maar 3 divices achter de vpn kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 18:30:
[...]

Dank voor je info. Alleen jammer dat ik hier maar 3 divices achter de vpn kan zetten.
Ja en nee, je kunt maar 3 gelijktijdige verbindingen hebben. Als je het op je router draait en alle verkeer via de VPN laat lopen kun je dus alle devices (achter de router) over de VPN laten gaan en telt het als maar 1 device.

Zelf heb ik een uitgebreidere netwerk setup waarbij de VPN client op m'n thuisserver draait en alle verkeer op een bepaald VLAN (of WLAN) via de VPN verloopt. Dus het normale internet laat ik wel "plain" over de internet verbinding gaan, maar "bepaalde activiteiten" (:+) gaan dan weer wel via de VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
TKroon schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Dat is op deze manier toch geblokkeerd? OF zie ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
achterop23 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:06:
[...]

Dat is op deze manier toch geblokkeerd? OF zie ik het verkeerd.
Wat bedoel je dat geblokkeerd is? Ik wil de internettoegang van Download Station blokkeren als de VPN verbroken wordt, maar dit krijg ik dus niet voor elkaar. Ook het instellen van de firewall van de Synology geeft tot op heden niet het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan heb je érg weinig eisen qua snelheid :+
Hier doet uTorrent het ook prima, al moet ik die wel telkens herstarten nadat de pc uit slaapstand is gekomen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:23:
[...]

Dan heb je érg weinig eisen qua snelheid :+
Hier doet uTorrent het ook prima, al moet ik die wel telkens herstarten nadat de pc uit slaapstand is gekomen.
Tja het is niet anders. De eisen heb ik wel maar het abonnement er niet voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:37:
[...]

Tja het is niet anders. De eisen heb ik wel maar het abonnement er niet voor. :)
Maar jij gebruikt ook NordVPN in combinatie met Utorrent? Staat jou status rechts onderin wel continu op groen dan? Hier voornamelijk op het oranje driehoekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Dat bedoelde ik niet, millibit is nogal traag (en die eenheid bestaat niet eens), vooral als je M(ega)B(yte) bedoelt :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Maar jij gebruikt ook NordVPN in combinatie met Utorrent? Staat jou status rechts onderin wel continu op groen dan? Hier voornamelijk op het oranje driehoekje.
@Verwijderd zou je in het vervolg je laatste bericht willen aanpassen als je wat toe te voegen hebt en jouw post is de laatste in het topic. Dat komt wat minder schoppend over. Een topic omhoog schoppen binnen 24 uur is niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wow verhelderend topic dit!

Nog niet helemaal bijgelezen, toch vast even een vraagje.

Nou doe ik niet heel erg veel dingen in (donker)grijs gebied, maar toch better safe than sorry.

Voor NL tv kijken in buitenland had ik enkele jaren VPN Unlimited. Deed wat het moest doen, wel traag, vaak opnieuw connecten en voor ebooks of filmpjes dl ongeschikt.

Inmiddels over naar NordVPN en dat bevalt goed.
Pc en laptop gewoon via NordVPN uiteraard en downloaden op de 'normale' manier.

Daarnaast gebruik ik voor op de iPad Bitport.
Downloaden in de cloud en wat je nodig hebt downloaden naar de iPad.
Film kijken op hun app, meestal via Apple tv op mijn tv.

Het werkt zo voor mij prima, maar voor ik verleng wilde ik even checken of er inmiddels nog andere mogelijkheden zijn voor de iPad en (torrent)film downloaden en kijken.
Misschien zie ik mogelijkheden over het hoofd?
Gaat om iPad Pro zonder jailbreak.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
SuidAkrA schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:18:
...

Het werkt zo voor mij prima, maar voor ik verleng wilde ik even checken of er inmiddels nog andere mogelijkheden zijn voor de iPad en (torrent)film downloaden en kijken.
Misschien zie ik mogelijkheden over het hoofd?
Gaat om iPad Pro zonder jailbreak.
.
Werkt prima zo. Je kan evt. je router de VPN laten opbouwen zodat alles erachter van de VPN gebruik kan maken.

Of Bitport veilig is weet ik niet. Je IP is niet zichtbaar als downloader van een torrent (maar die van Bitport), maar wat zij aan logs hebben (of niet hebben) weet ik niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Xenir op 17-10-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuidAkrA
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Xenir schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:47:
[...]

Werkt prima zo. Je kan evt. je router de VPN laten opbouwen zodat alles erachter van de VPN gebruik kan maken.

Of Bitport veilig is weet ik niet. Je IP is niet zichtbaar als downloader van een torrent (maar die van Bitport), maar wat zij aan logs hebben (of niet hebben) weet ik niet...
Heb vaak toch VPN aan, maar account is met naw gegegevens dusja die had ik daar al.
Geen idee in hoeverre het dan als 'fout' gezien zou kunnen worden.
Je download af en toe wat uit je cloud die gereserveerd is bij hun.
Heb net toch maar weer verlengd. Al paar keer wat vragen gehad en meestal binnen 24 uur netjes mail terug.

Router met VPN voorlopig niet, gaat gezeur opleveren hier als iets niet goed werkt :+
Toch bedankt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kosh_1911
  • Laatst online: 24-09-2023
TKroon schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Wat bedoel je dat geblokkeerd is? Ik wil de internettoegang van Download Station blokkeren als de VPN verbroken wordt, maar dit krijg ik dus niet voor elkaar. Ook het instellen van de firewall van de Synology geeft tot op heden niet het gewenste resultaat.
ik heb alle poorten vanaf het ip adres van de synology geblokkeerd in de firewall van mijn router uitgezonderd de vpn poort. Op die manier kan download Station niet het internet op als de vpn d'r uit klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Kosh_1911 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:44:
[...]

ik heb alle poorten vanaf het ip adres van de synology geblokkeerd in de firewall van mijn router uitgezonderd de vpn poort. Op die manier kan download Station niet het internet op als de vpn d'r uit klapt.
Dat is een goede, ga ik die proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Toch fijn dat er hier op GoT zoveel topics zijn over verschillende onderwerpen. Toch ook maar eens gaan verdiepen in de verschillende vpn servers die er zijn. Nord VPN is waar ik het meeste over hoor. Maar goed er is nog zoveel meer zoals ik hier zie. Misschien is een underdog ook wel eens leuk om te proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 19-10-2017 10:49 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
l3art schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:48:
..
Misschien is een underdog ook wel eens leuk om te proberen.
Zeker! De sheet die in dit topic meerdere malen is genoemd biedt hiervoor uitkomst. Een hoop aanbieders hebben een trial-periode zodat je de dienst kan testen. Wellicht is het ook handig je eisen op te stellen voordat je gaat kiezen. Wel/geen 14-eyes, wel/geen inkomende poortjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dank! Met deze ochtend bedacht of ik boven op de gratis 60gb/maand windscribe ik niet iets wil wat een stukje sneller is. Want dat is windscribe niet echt. Dat was mijn voornaamste reden. De andere randvoorwaarden moet ik me nog in gaam verdiepen. Vandaag maar eens doen.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 19-10-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16
Ik zie veel vpn aanbieders voorbijkomen, maar die van f-secure heb ik nog niemand over gehoord. Dan ga ik vandaag eens de 5 dagen trial eens proberen. Misschien dat dat wel eens iets kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 13:44
Kid Jansen schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

• IVPN
  • BolehVPN
  • AzireVPN
Met Mullvad tot op heden zeer tevreden. Heb verder geen ervaring met andere VPN diensten, maar snelheid is goed. Net iets minder dan mijn max van 100MB/s (+/- 80/90) gemiddeld.

Daarnaast een tijd gebruikt op mijn mobiele telefoon en werkt prima.

Tevens de testen gedaan met DNS/IP leak en positieve resultaten. Geen leaks gevonden.

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
AceAlpha schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:54:
[...]

Met Mullvad tot op heden zeer tevreden. Heb verder geen ervaring met andere VPN diensten, maar snelheid is goed. Net iets minder dan mijn max van 100MB/s (+/- 80/90) gemiddeld.

Daarnaast een tijd gebruikt op mijn mobiele telefoon en werkt prima.

Tevens de testen gedaan met DNS/IP leak en positieve resultaten. Geen leaks gevonden.
Ik zat net Mullvad te testing voor die gratis 3uur heb niet alles kunnen bekijken.
Maar met mijn Ziggo 200/20Mbps haal tussen 160-180/20Mbps op de nieuwe Nederlands 10gbit servers

Mijn Anit-Virus: Avast WebShield, heeft een groot negatief effect op de snelheid via de browser!!
En met Firefox haal ik de beste snelheid mee en waarom dat is, weet ik nog niet?
Dit is alleen voor de web protocols het geval, en je kan het terug brengen naar gemiddeld 10Mbps verlies met hun "socks5-proxy" instellingen (https://www.mullvad.net/guides/socks5-proxy/)

Ik heb alleen deze server echt getest van de 18 die ze hier hebben staan.
Het zijn gemiddelden qua snelheid!! (Met de standaard AES-265 en een RSA-4096 Handshake)

nl1.mullvad = 185.65.134.161 77dl/20up
nl1.mullvad = 185.65.134.161 160dl/20up
nl1.mullvad = 185.65.134.161 170dl/20up (Met Avast shields UIT)
nl1.mullvad = 185.65.134.161 IRC:14/16MB/s (125MB/s MAX van bot)
nl1.mullvad = 185.65.134.161 IRC:15/17MB/s (125MB/s MAX van bot)
Een lijst van al hun server

Torrent heb ik beetje getest maar 6.2Mbps via Qbittorrent en via socks5-proxy instellingen.
Dat moet nog meer getest worden qua wat de max is en met port forwarding.

Dus ik denk dat ik morgen even 5 euros neer legen om het een maandje goed te testen en op meerderen servers.

Maar het is ook de beste vpn volgens thatoneprivacy die, die ooit is tegengekomen, en hij heeft er zoveel getest. :P

Plaat verdere bevindingen dan later hier in deze topic!! :P

[ Voor 4% gewijzigd door MADLAX op 20-10-2017 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MADLAX schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 00:51:
[...]

Ik zat net Mullvad te testing voor die gratis 3uur heb niet alles kunnen bekijken.

---

Ik heb gisteren ook even getest, inderdaad ook die 3uurs trial
Maar kreeg het niet voor elkaar om mijn Synology te laten verbinden dmv openvpn

Volgens deze walkthrough zou het wel moeten lukken, maar helaas is sinds V6 van DSM het verbinden van root niet meer zo vanzelfsprekend.
Het Nederlandse Syno forum is niet in alle gevallen even 'duidelijk ;)
( veel meer klagers, dan er leden zijn met 'verstand van zaken'
https://www.synology-foru...n-verbinding-met-mullvad/

De meest duidelijke oplossing was deze
https://www.synology-foru...lvad/msg166276/#msg166276
It's sadly a bit tricky to make mullvad work with synology since they
don't support certificate authentication via their GUI.

Anyway here's what the first fields should look like: Profile name:
(What you want to call the profile, for example Mullvad)

Server address: openvpn.mullvad.net (exchange openvpn for se, de, nl or
us if you only want to connect to server from a specific country)

Username: Not needed

Password: Not needed

Now, download our configuration files from here (It should be in step 2
for all systems if you're logged in):

https://mullvad.net/en/setup/openvpn/

Extract the zip-file. In the extracted directory you should find a file
with the name ca.crt, that's what should be in the import certificate field.

Certificate: Navigate to ca.crt and choose it

Here comes the tricky part, you can follow the steps here with a few
modifications stated below:

http://robert.penz.name/7...ation-and-make-it-stable/

The files that in the guide are called my_ds.crt and my_ds.key
correspond to the files mullvad.crt and mullvad.key in the directory you
extracted previously.

The part where the guide asks you to change the file client_x (where x
is a number) to:

ca ca_234324321146.crt

cert keys/my_ds.crt

key keys/my_ds.key

keepalive 10 120

tls-client

Should be changed to the following:

ca ca_x.crt (where x is the number in the file you just opened)

cert keys/mullvad.crt

key keys/mullvad.key

resolv-retry infinite

nobind persist-key

persist-tun

comp-lzo

remote-cert-tls server

ping-restart 60

Then follow the rest of the guide while keeping in mind the changes you
have made.
Zoals ik al aangaf, root via ssl is niet zomaar op te zetten sinds DSM6.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dit vind ik toch wel een interessant artikel, over hoe PureVPN meewerkte aan een het verzoek van de FBI en dus bleek dat ze binnenkomende IPadressen en timestamps wél loggen:
https://torrentfreak.com/...ch-a-cyberstalker-171016/

de aanleiding van dit onderzoek wil ik juist uit de discussie houden, dan kan beter een apart topic worden geopend. Het gaat me alleen om het feit dat je bij Pure zeker niet anoniem bent blijkbaar

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:10
EWK schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:41:
Dit vind ik toch wel een interessant artikel, over hoe PureVPN meewerkte aan een het verzoek van de FBI en dus bleek dat ze binnenkomende IPadressen en timestamps wél loggen:
https://torrentfreak.com/...ch-a-cyberstalker-171016/

de aanleiding van dit onderzoek wil ik juist uit de discussie houden, dan kan beter een apart topic worden geopend. Het gaat me alleen om het feit dat je bij Pure zeker niet anoniem bent blijkbaar
Ik zie op de site van PureVPN dan ook niet staan dat ze geen logs bijhouden. Of kijk ik daar overheen?
edit: I stand corrected, thanks 13art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dutchminator schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:48:
[...]

Ik zie op de site van PureVPN dan ook niet staan dat ze geen logs bijhouden. Of kijk ik daar overheen?
https://www.purevpn.com/privacy-policy.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
De reactie van Pure is ook nog te vinden. Kwam erop neer dat het de connect logs waren. FBI heeft dat kunnen correleren met de logs van Google. Zie de blogpost

Tja....

[ Voor 18% gewijzigd door Xenir op 20-10-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
na het lezen van een aantal reviews hier en op het internet ga ik toch voor NordVPN was lang aan het twijfelen voor TorGuard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Maar met mijn Ziggo 200/20Mbps haal tussen 160-180/20Mbps op de nieuwe Nederlands 10gbit servers
Heb ook weer even kort getest, naast Windscribe waar ik via hier zo'n gratis 50 GB per maand thingy van heb. Wat me opviel is dat mijn download werd gehalveerd, maar de upload nog wel vrij hoog bleef. Wel op een Mac, misschien dat dat nog invloed heeft. Ga het nog een keertje gericht testen en ook op m'n Windowsbak. Met wat wisselen tussen servers was het ook nog mogelijk om Netflix US te gebruiken bijvoorbeeld, was echt hit & miss op dat punt. Dat geldt voor zowel Windscribe als Mullvad btw. Voor het geval dat voor mensen relevant is :)

-update-
Onder Windows is de 'downloadspeedhalvering' niet aanwezig. Nog even wat meer testen dus de komende tijd. Gelukkig kun je, zo te zien, onbeperkt aantal keer de trial van 3 uur aanzwengelen, :)

[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 22-10-2017 15:13 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 13:44
[...]

Mijn Anit-Virus: Avast WebShield, heeft een groot negatief effect op de snelheid via de browser!!
En met Firefox haal ik de beste snelheid mee en waarom dat is, weet ik nog niet?
Dit is alleen voor de web protocols het geval, en je kan het terug brengen naar gemiddeld 10Mbps verlies met hun "socks5-proxy" instellingen (https://www.mullvad.net/guides/socks5-proxy/)

Ik heb alleen deze server echt getest van de 18 die ze hier hebben staan.
Het zijn gemiddelden qua snelheid!! (Met de standaard AES-265 en een RSA-4096 Handshake)

nl1.mullvad = 185.65.134.161 77dl/20up
nl1.mullvad = 185.65.134.161 160dl/20up
nl1.mullvad = 185.65.134.161 170dl/20up (Met Avast shields UIT)
nl1.mullvad = 185.65.134.161 IRC:14/16MB/s (125MB/s MAX van bot)
nl1.mullvad = 185.65.134.161 IRC:15/17MB/s (125MB/s MAX van bot)
Een lijst van al hun server

Torrent heb ik beetje getest maar 6.2Mbps via Qbittorrent en via socks5-proxy instellingen.
Dat moet nog meer getest worden qua wat de max is en met port forwarding.

Dus ik denk dat ik morgen even 5 euros neer legen om het een maandje goed te testen en op meerderen servers.

Maar het is ook de beste vpn volgens thatoneprivacy die, die ooit is tegengekomen, en hij heeft er zoveel getest. :P

Had destijds meer tijd gevraagd om te testen en toen hadden ze volgens mij drie dagen of een week toegang verleend voor het gebruik van Mullvad. Wilde weten of het bij langdurig gebruik ook goed werkte, dus of er verschil was tussen avond / ochtend etc.

Vriendelijke klantenservice, dus je kan dat altijd even vragen :)

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
@JustSys
Kijk eens naar deze review
Zal zelf nooit kiezen voor NordVPN. Als je voor privacy gaat, want ze zitten in de VS.

@AceAlpha
Dit weekend heb ik het druk met andere dingen, maar ga het zeker vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Effe een noob vraag, maar ik heb hier een Asus RT-AC88u met openvpn op en ik krijg nu een 10.x.x.x adres, maar kan mijn provider (Telenet) of de overheid nu zien waar ik surf of wat ik precies download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
iLLuSion_xGen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:46:
Effe een noob vraag, maar ik heb hier een Asus RT-AC88u met openvpn op en ik krijg nu een 10.x.x.x adres, maar kan mijn provider (Telenet) of de overheid nu zien waar ik surf of wat ik precies download?
10.x.x.x is een private IP adres en zul je dus krijgen uitgedeeld door de VPN. Ik zou gewoon even een website bezoeken die je IP adres laat zien, zoals https://ipcfg.me , deze laat ook meteen zien wat je provider is etc (als het goed is dus niet Telenet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:52:
[...]

10.x.x.x is een private IP adres en zul je dus krijgen uitgedeeld door de VPN. Ik zou gewoon even een website bezoeken die je IP adres laat zien, zoals https://ipcfg.me , deze laat ook meteen zien wat je provider is etc (als het goed is dus niet Telenet).
Deze geeft telenet aan.

Nu wil ik enkel dat telenet/overheid niet kan zien wat ik download of waar ik heen surf.
Dat die websites Telenet zien, en dat ik niet anoniem surf, maakt niet veel uit voor mij.

Is mijn probleem met die OpenVPN en dat 10.x.x.x adres dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

iLLuSion_xGen schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:58:
[...]

Deze geeft telenet aan.

Nu wil ik enkel dat telenet/overheid niet kan zien wat ik download of waar ik heen surf.
Dat die websites Telenet zien, en dat ik niet anoniem surf, maakt niet veel uit voor mij.

Is mijn probleem met die OpenVPN en dat 10.x.x.x adres dan opgelost?
https://ipcfg.me/
Hier staat je ipadres (IPv4 Address) die zichtbaar is voor de buitenwereld. Die zou met en zonder vpn anders moeten zijn. Ook staat er ISP, die zal zonder VPN telenet zijn en met vpn iets anders.
Die 10.x.x.x. is waarschijnlijk gewoon je interne netwerk ip.. Gokje, je router zit op 10.0.0.1? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 20-10-2017 21:56 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Die 10.x.x.x is waarschijnlijk de tunnel interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
Dus als ik het goed begrijp kan ik met OpenVPN ook niet surfen zonder dat telenet weet wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMgouda
  • Laatst online: 23-01 22:09
iLLuSion_xGen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:40:
Dus als ik het goed begrijp kan ik met OpenVPN ook niet surfen zonder dat telenet weet wat ik doe?
Als ik je goed begrijp heb je OpenVPN ingesteld maar krijg je bij het openen van https://ipcfg.me/ toch nog je Telenet IP adres te zien. Dat zou betekenen dat je je OpenVPN niet juist hebt ingesteld en Telenet inderdaad alles gewoon kan zien.

Als je OpenVPN wel goed hebt ingesteld dan zou https://ipcfg.me/ een ander IP adres (dat van je VPN provider) laten zien. Als dat zo is dan zou Telenet enkel moeten zien dat jij constant verbind naar het IP adres van je VPN provider (en Telenet weet vervolgens niet dat jij vanaf dat andere IP adres verder het internet op gaat).

[ Voor 4% gewijzigd door TMgouda op 21-10-2017 08:28 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.