[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.994 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:05
Sosua schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:33:
[...]

Heb ik allemaal al geprobeerd. UDP, TCP. Feit was dat het mij om de buitenlandse Netflix en Hulu gaat. Die zijn enorm traag. Als het bij jou goed werkt, dan ben ik blij voor je. Hier was het echt een drama.
Heb nu verbinding met us732 standaard en kan The Tudors gewoon kijken, laden duurt iets langer dan zonder vpn (10s ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36
HMR90 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:51:
[...]

Heb nu verbinding met us732 standaard en kan The Tudors gewoon kijken, laden duurt iets langer dan zonder vpn (10s ongeveer).
Netjes dan. Ik had die ook geprobeerd. Kreeg niet eens contact.

Net bericht gekregen dat ze het geld terugstorten. Toch lastig om alles naar behoren werkend te krijgen.

Nu US netflix via PS4. Via router A

Hulu en reguliere netflix via AppleTv via router A

Standaard netflix (Dolby Vision/HDR) via router B.

Vooralsnog werkt het prima. Vooral Hulu is kritisch soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
Sosua schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:55:
[...]

Netjes dan. Ik had die ook geprobeerd. Kreeg niet eens contact.

Net bericht gekregen dat ze het geld terugstorten. Toch lastig om alles naar behoren werkend te krijgen.

Nu US netflix via PS4. Via router A

Hulu en reguliere netflix via AppleTv via router A

Standaard netflix (Dolby Vision/HDR) via router B.

Vooralsnog werkt het prima. Vooral Hulu is kritisch soms.
Heb zelf alleen mijn laptop en telefoon via Nordvpn.
Vooral vanwege de sleepwet, onbeveiligde wifi en p2p.
Netflix is mooi meegenomen maar om aan die series te komen zijn er ook andere manieren.

Heb er zelf vrij weinig problemen mee, heb het nu een week en alleen in de trein had ik een keer geen internet meer(herverbinden met de app deed wonderen).

Enige jammere is dat er geen linux app is, is nu een handmatig commando in de terminal voor nodig.

Succes met je zoektocht naar de voor jou perfecte vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:51
Ook ik heb nordvpn maar kom met geen mogelijkheid boven de 35Mbps uit
Terwijl er een 150/15 lijn van ziggo aanwezig is.

De optie van de support desk allemaal al geprobeerd , tcp, upd, ikev2

iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
mpjjansen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:30:

iemand nog tips?
Welke server gebruik je, op nl70 haal ik 39/4 op een 40/4 lijn met de ziggo speedtest.(15ms ping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
HMR90 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:04:
[...]

Heb zelf alleen mijn laptop en telefoon via Nordvpn.
Vooral vanwege de sleepwet, onbeveiligde wifi en p2p.
Netflix is mooi meegenomen maar om aan die series te komen zijn er ook andere manieren.

Heb er zelf vrij weinig problemen mee, heb het nu een week en alleen in de trein had ik een keer geen internet meer(herverbinden met de app deed wonderen).

Enige jammere is dat er geen linux app is, is nu een handmatig commando in de terminal voor nodig.

Succes met je zoektocht naar de voor jou perfecte vpn.
Thx, is die sleepwet reeds actief dan? Niet heel erg mee bezig gehouden. Dan zou het wel een dingetje kunnen worden inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMR90
Sosua schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:59:
[...]

Thx, is die sleepwet reeds actief dan? Niet heel erg mee bezig gehouden. Dan zou het wel een dingetje kunnen worden inderdaad.
http://www.vrijspreker.nl/wp/2017/08/stop-de-sleepwet/

Hij is 11 juli aangenomen door de 1e kamer en gaat vanaf 2018 in werking. Er zijn nog wel initiatieven voor een referendum maar daar heb ik helaas niet zoveel vertrouwen in. Dus dan maar zelf maatregelen nemen, zorg ik er voor dat ze minder werk hebben aangezien ze mijn data niet kunnen doorzoeken. Heb toch niks te verbergen dus dit schaadt de staatsveiligheid ook niet :D. Wat een moeite je toch als burger doet om je overheid een dienst te bewijzen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
ik heb er meerdere geprobeerd nl54, nl55, nl78, p2p
ook een aantal in het buitenland maar de snelheid blijft slecht
HMR90 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:45:
[...]

Welke server gebruik je, op nl70 haal ik 39/4 op een 40/4 lijn met de ziggo speedtest.(15ms ping)
t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
Hmm, sinds ik bij Orange zit werkt mijn Mullvad VPN niet meer... Hij weigert te connecteren. Nog iemand soortgelijke ervaringen hier?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20
De optie van de support desk allemaal al geprobeerd , tcp, upd, ikev2. iemand nog tips?
Ipv6 ook al uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door DJSmiley op 26-09-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
mpjjansen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:47:

[...]

t
nl54 en nl55 doen bij mij ook 39/4, nl78 heb ik 25/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiezzz
  • Laatst online: 31-07 19:40
Al enige tijd aan het meevolgen hier ivm het willen aanschaffen van een VPN.
Echter ben ik er nog altijd niet uit.

Waarvoor zoek ik een VPN? P2P traffic (Ubuntu ISO's all day...) en misschien content unlock.
Heb thuis een 200/20 lijn. Ik zou een OpenVPN tunnel opzetten met pfSense thuis en dan traffic van 1 bepaalde server over die tunnel naar buiten sturen.

Zijn er hier mensen die een VPS/Dedicated server huren en daar zelf een VPN server op draaien?
Dit lijkt me (soms/meestal) een snellere oplossing dan effectief een VPN huren?
Je bent de enige op dat IP dus de snelheid zal ongeveer altijd wel "maximaal" zijn.

Content unlock met een VPS wordt moeilijk (Tenzij ik een USA VPS haal, maar dat zie ik niet gebeuren)

Dacht een NordVPN trial te doen, maar na het zien van Sosua's berichten lijkt het mij ook niet allemaal top te zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door Cookiezzz op 26-09-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
mpjjansen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:47:
Ik heb de volgende:

NL58:
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6656671079.png

NL56:
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6656677562.png

NL74:
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6656681159.png

Zoals je denk ik wel kan zien heb ik een 200/200mbps verbinding wat met de beetje overhead voor de VPN verbinding prima haal. Dit zijn trouwens allemaal P2P servers.
Zijn er hier mensen die een VPS/Dedicated server huren en daar zelf een VPN server op draaien?
Dit lijkt me (soms/meestal) een snellere oplossing dan effectief een VPN huren?
Je bent de enige op dat IP dus de snelheid zal ongeveer altijd wel "maximaal" zijn.

Content unlock met een VPS wordt moeilijk (Tenzij ik een USA VPS haal, maar dat zie ik niet gebeuren)

Dacht een NordVPN trial te doen, maar na het zien van Sosua's berichten lijkt het mij ook niet allemaal top te zijn..
Je kan een VPS nemen en dan OpenVPN opdraaien, alleen zit je met de issue dat vaak wel duur kan zijn voor beetje bandbreedte en fatsoenlijke verbinding (omdat overselling nog wel eens issue kan zijn en je verbinding dan niet voorruit te branden is).

Amerikaanse VPS vinden die niet geblokt worden door Netflix is best lastig hoor. Ik had al eens voor gekeken en iedereen op internet adviseert om hier geen geld aan te verspillen en dan gewoon voor een VPN te gaan die speciaal voor Netflix gemaakt is. (gezien dit soort bedrijven makkelijker geld kan gooien indien een IP geblokt raakt).

Zoals je ziet heb ik geen issues met NordVPN (behalve dan het streamen van Netflix, maar goed met mijn Synology kan ik de boel ook wel downloaden en zo streamen)

[ Voor 49% gewijzigd door V-rg op 26-09-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
Kijk dat zijn de normale snelheden.
welke instellingen gebruik je daarvoor?? wel of niet de software van nordvpn, tcp of udp
misschien firewall aanpassingen gedaan??

net nog even een testje op de NL47 maar max 63.67Mbps
V-rg schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:46:
[...]

Ik heb de volgende:

NL58:
[afbeelding]

NL56:
[afbeelding]

NL74:
[afbeelding]

Zoals je denk ik wel kan zien heb ik een 200/200mbps verbinding wat met de beetje overhead voor de VPN verbinding prima haal. Dit zijn trouwens allemaal P2P servers.

[...]

Je kan een VPS nemen en dan OpenVPN opdraaien, alleen zit je met de issue dat vaak wel duur kan zijn voor beetje bandbreedte en fatsoenlijke verbinding (omdat overselling nog wel eens issue kan zijn en je verbinding dan niet voorruit te branden is).

Amerikaanse VPS vinden die niet geblokt worden door Netflix is best lastig hoor. Ik had al eens voor gekeken en iedereen op internet adviseert om hier geen geld aan te verspillen en dan gewoon voor een VPN te gaan die speciaal voor Netflix gemaakt is. (gezien dit soort bedrijven makkelijker geld kan gooien indien een IP geblokt raakt).

Zoals je ziet heb ik geen issues met NordVPN (behalve dan het streamen van Netflix, maar goed met mijn Synology kan ik de boel ook wel downloaden en zo streamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
mpjjansen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:48:
Kijk dat zijn de normale snelheden.
welke instellingen gebruik je daarvoor?? wel of niet de software van nordvpn, tcp of udp
misschien firewall aanpassingen gedaan??

net nog even een testje op de NL47 maar max 63.67Mbps

[...]
Ik gebruik zelf gewoon inderdaad de NordVPN software, als ik mijn instellingen zie via UDP. Verder eigenlijk niets aangepast, gebruik het op een Windows 10 Pro systeem. (Ook op mn VM behaald ik deze snelheden trouwens)

Ik heb niets open gezet in mijn router, uPnP staat ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiezzz
V-rg schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:46:
[...]

Ik heb de volgende:
*snip*

Thnx voor de input.
Toch maar even de NordVPN trial proberen dan, jouw snelheden zijn top :)

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Iedereen zijn hardware en netwerk is anders. Wat bij de een uitmuntend werkt, kan het bij de ander een compleet gedrocht zijn om alleen al een verbinding op te zetten.

Probeer daarom altijd zelf met de gratis trials of het voor jou werkt of niet :)

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
gooseVPN , leuk allemaal. gratis maandje geprobeerd.. was allemaal wel prima maar wou toch even verder kijken, dus vorige week besloten om het abbo niet te verlengen wat begin deze week zou aflopen

Staat er in de mail een leuk mailtje dat ik het nog een maandje gratis mag proberen. Dus ik denk 'Prima! gratis maand is nooit weg, ik kijk volgende maand wel verder naar een alternatief'

Inmiddels, kleine week later opeens geen internet meer hier thuis op de pc.. Ik zoek mij dood.. niets werkt meer.

Wat blijkt, ondanks dat ik hem verlengd had, en er in het account stond dat ik tot 27/10 via hun vpn verbonden kon zijn, was toch mijn account niet verlengd :') Oftewel ik heb 2 dagen zonder 'internet' gezeten omdat ik mn router via hun vpn had ingesteld :')

Erg jammer.... Maar nu dus de vraag (nu het toch afgesloten is) Welke VPN zouden jullie aanraden?

ik hoor veel goeds over
Goose
Nord
hide.me

iemand nog andere ?

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08

iemand nog tips?
Ik had precies hetzelfde met Nord. Refund gevraagd en toen een airvpn trial genomen, en heb die inmiddels verlengd. Nu haal ik wel 200mbit; niet altijd, maar >100 wel. Verschil zat hem volgens mij er in dat je bij oa. air kunt kiezen welke poort en encryptie je gebruikt, zoals ssl en ssh. Uiterst stabiel, verbinding is 1 keer afgelopen week weggevallen waarna meteen alles gelocked werd tot dat er automatisch verbinding met een alternatieve server was gemaakt. Probeer anders 3 dagen airvpn, kost je een euro en ik denk dat je een duidelijk verschil gaat merken.

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
mocht iemand hier nog twijfelen over nordvpn

voor browsen en voor als je snachts je favo netwerk leegtrekt (en snelheid je dus niet uitmaakt is ie echt prima.. )als je netflix wil kijken, dikke afrader :+

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:50
Ik hoor veel mensen klagen over Netflix en NordVPN. Traag etc, maar is ExpressVPN dan geen optie? Ben ook zelf in de markt en denk erover om die te proberen.

Wel NordVPN 3 dagen trial gedaan, Ervaring hetzelfde. P2P etc gaat goed, Netflix.. not so.. op mijn telefoon wel weer.

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Ik zit zelf ook naar een goede "snelle" vpn aanbieder te kijken, maar ik kan niet de bomen door het bos zien.

Heb deze ontvankelijke site gevonden https://restoreprivacy.com/vpn-reviews/ en die heeft geen goed word over voor NordVPN of Expressvpn

Wat denken jullie daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heszar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03-2024
MADLAX schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:42:
Ik zit zelf ook naar een goede "snelle" vpn aanbieder te kijken, maar ik kan niet de bomen door het bos zien.

Heb deze ontvankelijke site gevonden https://restoreprivacy.com/vpn-reviews/ en die heeft geen goed word over voor NordVPN of Expressvpn

Wat denken jullie daarvan?
Klinkt goed, klopt wel een beetje wat er in staat. Ik heb Nord en Expressvpn beide getest en beide waren slecht, bij Nordvpn verbinding die steeds uit viel en bij Expressvpn kreeg ik zo nu en dan bij IPleak test toch een Nederlandse IP te zien terwijl ik met een Zweeds of Noorse server verbonden was, dit gaf mij echt een onveilig gevoel en ik ben direct gestopt met mijn trial(niet eens die 7 dagen volgehouden). Dit zeggend toch zie je op ieder website dat Expressvpn keihard gepromoot wordt en ook uiteraard Nordvpn. Daarom vertrouw ik die vergelijking websites niet meer, gewoon zelf onderzoeken trials nemen en in de trial periode uitbundig testen(bijv. ipleaks iedere dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
@heszar
Bedankt moet nog een lijstje maken, maar ook ik weet dat die allemaal promo links reviews site totaal niet te vertrouwen zijn. Zelf de starter van deze topic die "redacteuren" is van https://www.vpngids.nl/ heeft Expressvpn op nr1 en Nordvpn op nr2 met promo links voor het geld, dat kan ik niet serieus nemen.

Ik vind het jammer dat er niet meer ontvankelijke review te vinden zijn met goede speedtests, moet het zonder iets nog te proberen, doen met user reviews.

Maar als jullie nog een vnp dient hebben die ik kan proberen vanwege goede ervaringen qua speed en beveiliging laat het me weten zodat ik het op mijn probeer lijstje kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:51
MADLAX schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:22:
@heszar
Bedankt moet nog een lijstje maken, maar ook ik weet dat die allemaal promo links reviews site totaal niet te vertrouwen zijn. Zelf de starter van deze topic die "redacteuren" is van https://www.vpngids.nl/ heeft Expressvpn op nr1 en Nordvpn op nr2 met promo links voor het geld, dat kan ik niet serieus nemen.

Ik vind het jammer dat er niet meer ontvankelijke review te vinden zijn met goede speedtests, moet het zonder iets nog te proberen, doen met user reviews.

Maar als jullie nog een vnp dient hebben die ik kan proberen vanwege goede ervaringen qua speed en beveiliging laat het me weten zodat ik het op mijn probeer lijstje kan zetten.
Kijk anders hier eens, die lijkt mij wel onafhankelijk:
https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2403388,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MADLAX schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:22:
@heszar
In dit review wordt zowel expressvpn als nordvpn afgeraden. Maar ja, wie kun/moet je nog geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik gebruik sinds anderhalve maand https://airvpn.org. Kan weinig zeggen over de snelheid, want ik heb zelf maar een 50/5 lijntje, maar over het algemeen ben ik behoorlijk tevreden over wat ze tot dusver te bieden hebben.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Ik gebruik (eigenlijk alleen voor streaming) https://www.getflix.com.au/.

DNS in router gezet en zo 2 netwerken opgezet. Eentje USA voor Hulu en US netflix. En eentje voor regulier gebruik.

Bieden standaard ook vpn aan.

Supported VPN Protocols

Getflix Full VPN provides 4 different layers of VPN security protocols:

PPTP Protocol

PPTP provides 128 bit encryption. It's supported by almost every operating system on PCs and mobile devices. Simple to setup. Usually provides very fast speed. But some Internet Service Providers are throttling this protocol which may give you very slow speeds and disconnections. In such case we suggest you to test L2TP, SSTP or OpenVPN protocols.

L2TP Protocol - Suggested for Windows, Mac, Linux, iOS, Android

L2TP provides 256 bit encryption. It's more secure then PPTP and also supported by almost every operating system on PCs and mobile devices. Simple to setup. Provides very fast speed.

SSTP Protocol - Suggested for Windows

SSTP provides 2048 bit encryption. It's very secure but can only be used on Windows operating systems. Simple to setup. Slower than PPTP and L2TP.

OpenVPN UDP Protocol - Suggested for Windows, Mac, Linux

OpenVPN provides 2048 bit encryption. It's also very secure and supported by almost every operating system on PCs and mobile devices. It's complicated to setup. OpenVPN provides the fastest speed.

Werkt tot nu toe perfect. 12 maanden USD $39.9. Of 4,95 pm.

[ Voor 67% gewijzigd door Sosua op 29-09-2017 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

grun93 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:40:
In dit review wordt zowel expressvpn als nordvpn afgeraden. Maar ja, wie kun/moet je nog geloven?
Het blijft een groot afweegspelletje..maar inderdaad nooit zomaar op reviews vertrouwen maar zelf even de privacy statements lezen en tests doen. Het zal er toch wel op neerkomen dat je toch wat op snelheid inlevert als je meer privacy wilt (heb ik ook met mijn sync.com storage, is trager maar wel volledig encrypted). Denk niet dat er een VPN-aanbieder is die blazing speeds aanbiedt of aan kan bieden en ook nog eens 0,0 van je wilt weten en dat ook via hun eigen site uitdraagt en..laat zien. En zeg nou zelf, als je een paar megabit inlevert, is dat nu echt zo erg? Met al die uren dat onze pc's aan staan, kan een paar minuten tot een half uurtje langer wachten er toch wel vanaf? Het moet wel werkbaar blijven natuurlijk (surfen bv).

Als je boven de internationale maatstaf uitkomt, heb ik met mijn 'matige' 100/100 soms al last van, is het sowieso extra lastig. Heb vaak genoeg ook bij grote cloudstorage-toko's gemerkt dat de snelheid echt om te janken was, ging echt terug in de tijd voor mijn gevoel :X

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 29-09-2017 10:03 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:50
Ben nu VPNArea aan het proberen, hebben ook dedicated netflix servers, tot nu toe goed kunnen streamen. Nog geen P2P geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
2Dutch schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:59:
Het blijft een groot afweegspelletje..maar inderdaad nooit zomaar op reviews vertrouwen maar zelf even de privacy statements lezen en tests doen. Het zal er toch wel op neerkomen dat je toch wat op snelheid inlevert als je meer privacy wilt (heb ik ook met mijn sync.com storage, is trager maar wel volledig encrypted). Denk niet dat er een VPN-aanbieder is die blazing speeds aanbiedt of aan kan bieden en ook nog eens 0,0 van je wilt weten en dat ook via hun eigen site uitdraagt en..laat zien. En zeg nou zelf, als je een paar megabit inlevert, is dat nu echt zo erg?
Ik heb een 100/30 lijntje en dat is voor mij snel zat, snelheid is nooit een overweging geweest om voor een bepaalde pvn provider te kiezen.

Ik heb alleen ervaring met PIA en Nordvpn. PIA is stabiel als een rots in de branding, maar bevindt zich wel in een 14 eyes land. De kans dat de overheid meekijkt is zeer wel aanwezig, maar wat betekent dat eigenlijk? Monitoren ze alleen het emailverkeer (iets wat ze imho sowieso al doen via het echelon programma en de schotels in Burum, of je nu vpn hebt of niet), maar zouden ze de resultaten ook delen met de entertainment industrie? Dat zou me verbazen.

Wat me opviel: als je naar grc.com gaat, je weet wel die site van Steve Gibson, en met behulp van Shields Up controleert wat er allemaal openstaat, dan geeft PIA aan dat alle poorten 'closed' zijn. Nordvpn geeft dan aan dat dezelfde poorten 'stealth' zijn.
Over nordvpn was ik verder wel tevreden, behalve dan dat er geen dag voorbij ging dat verbindingen plotseling verbroken werden. Om die reden heb ik het abo beeindigd en een refund aangevraagd (en gekregen). Ik ga nu eerst maar eens een router bouwen met pfsense erop en te zijner tijd daar dan een vpn service aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
@grun93 Die site had ik al gevonden, had een link er van geplaatst een paar post eerder. Maar heb nu ook deze ( thatoneprivacysite.net )gevonden

@Sosua Heb ook vroeger smartdns gehad voor us netflix, maar de meest werken niet meer voor netflix die jij opnoemt staat ook geen netflix in de support list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davermanz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Dreifarben schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:04:
Hmm, sinds ik bij Orange zit werkt mijn Mullvad VPN niet meer... Hij weigert te connecteren. Nog iemand soortgelijke ervaringen hier?
Heb je mullvad weer werkend?Ik kon gisteren in ieder geval gewoon verbinden. Evt. Een andere server geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door davermanz op 29-09-2017 22:06 ]

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
davermanz schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:04:
[...]

Heb je mullvad weer werkend?Ik kon gisteren in ieder geval gewoon verbinden. Evt. Een andere server geprobeerd?
Ja, nu werkt het wel. Vreemd, heeft een maand niet gewerkt en nu opeens weer wel...

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

• Sosua
MADLAX schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:32:
@grun93 Die site had ik al gevonden, had een link er van geplaatst een paar post eerder. Maar heb nu ook deze ( thatoneprivacysite.net )gevonden

@Sosua Heb ook vroeger smartdns gehad voor us netflix, maar de meest werken niet meer voor netflix die jij opnoemt staat ook geen netflix in de support list?
Werkt wel gewoon. Alleen niet via apple tv. Kinderen zitten as we speak Trolls te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:24
Grappig,
Met nordvpn de laatste tijd problemen met de app op windows en netflix us. Verbinden duurt erg lang en netflix geeft proxy fout.
Gisteren openvpn geinstalleerd op windows. Een willekeurige nordvpn cofig voor us erin gezet.
Direct en snel verbonden, netflix doet het, terwijl via de app deze server niet werkt met netflix.
Strange.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08 21:12
Hebben jullie ervaring met het betalen met Bitcoins of gebruiken jullie allemaal de CreditCard voor het afrekenen van de VPN? Lijkt me dat het afrekenen met de Bitcoin net wat meer privacy geeft dan gebruik van CreditCard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
TheRzr schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:16:
Hebben jullie ervaring met het betalen met Bitcoins of gebruiken jullie allemaal de CreditCard voor het afrekenen van de VPN? Lijkt me dat het afrekenen met de Bitcoin net wat meer privacy geeft dan gebruik van CreditCard.
Ik heb met bitcoin betaald. Hou wel rekening met koersverschillen, mocht je bijvoorbeeld na een paar weken een refund willen. Dan krijg je wel hetzelfde bedrag in dollars terug, maar niet in bitcoins. Dat kan om een relatief behoorlijk bedrag gaan. Maar goed, het stond ook zo in de voorwaarden dus ik doe er verder niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiezzz
Voor degene die twijfelen over NordVPN.
Het was voor mij even zoeken, maar heb de juiste servers gevonden voor mijn doeleinden. (Anderen kunnen andere ervaringen hebben, spreek uit mijn standpunt.)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HdkZEcl.png

Ubuntu ISO in torrent tegen 20MB/s. Heb een 200Mbit abbo, dus qua verlies niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch een vraagje over bij een partij zoals Goose VPN me aan te melden. Ze vragen hier om voor- én achternaam en om je mailadres. Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat ze met m'n voor- en achternaam doen en of handig is om deze te verstrekken. Daarmee geef je toch weer info wat naar jezelf herleid kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:15:
Ik heb toch een vraagje over bij een partij zoals Goose VPN me aan te melden. Ze vragen hier om voor- én achternaam en om je mailadres. Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat ze met m'n voor- en achternaam doen en of handig is om deze te verstrekken. Daarmee geef je toch weer info wat naar jezelf herleid kan worden?
Je hoeft hier toch niet de waarheid te vertellen? En anders gebruik je een 10 minutemailadres. Maar veel slechte ervaringen in dit topic met Goose, ik zou er sowieso wegblijven.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 09:12
Hoe groot achten jullie het risico dat e.e.a. toch naar je herleid kan worden als je met een creditcard betaald?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
louzy82 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:15:
Hoe groot achten jullie het risico dat e.e.a. toch naar je herleid kan worden als je met een creditcard betaald?
Dat weet ik niet. Is een prepaid cc geen optie? Wat ik niet zou doen, is een doorlopend abonnement afsluiten. Die gegevens moeten ze immers wel bewaren om de volgende termijnbetaling te kunnen innen.

Tja, ze verkopen privacy, dat is hun core business en verdienmodel. Hopelijk snappen ze wel dat als ze de klanten belazeren, die de volgende dag moord en brand schreeuwen op het internet. Maar garanties heb je eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
louzy82 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:15:
Als de VPN provider kwaad wil, dan hebben ze je ip-adres ook. zoals Grun93 aangeeft is privacy hun core business. Zodra bekend wordt dat ze privegegevens loggen kunnen ze de tent sluiten.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 09:12
Dat begrijp ik maar eigenlijk leg je dan je 'lot' in hun handen op basis van een aanname dat ze dat niet zullen doen.

Het zal vast lastiger zijn omdat het internationaal is maar in principe geven Providers ook geen klantgegevens maar dat probeert Brein/ Dutch film works via de rechter ook af te dwingen.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ongeveer twee maanden geleden stond er een artikel op Tweakers over dat (ik dacht) stichting Brein IP-adressen ging opslaan van torrents in oktober. Helaas kan ik het artikel niet meer vinden. Zijn er mensen die daarvoor een VPN zijn gaan gebruiken? Het liefste zou ik die alleen op de Synology instellen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

TKroon schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:43:
Ongeveer twee maanden geleden stond er een artikel op Tweakers over dat (ik dacht) stichting Brein IP-adressen ging opslaan van torrents in oktober. Helaas kan ik het artikel niet meer vinden. Zijn er mensen die daarvoor een VPN zijn gaan gebruiken? Het liefste zou ik die alleen op de Synology instellen.
Sinds dat bericht is het veel drukker geworden in dit topic, dus ik denk dat het antwoord op je vraag 'ja' is.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Mooi, bij deze NordVPN aangeschaft en gebruik gemaakt van het tweejarige aanbod :)
Tip voor anderen: Je kunt tot 6 apparaten tegelijk verbinden. Dus als meerdere mensen alleen één apparaat verbinden, kun je de kosten nog delen met anderen.

[ Voor 49% gewijzigd door TKroon op 03-10-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik wil even mensen waarschuwen die openvpn gebruiken in de router of via terminal, dat de dns kan leaken!
Doe de extended test eens een 20tal keren en kijk of de dns leakt:
www.dnsleaktest.com
Een dns leak kan gefixt worden door gebruik te maken van software die de vpn provider heeft ontwikkeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Wat is zijn de ervaringen met mullvad.net?
De nieuwe review van thatoneprivacysite.net heeft voor het eerst een “TOPG Choice” badge voor mullvad.net weg!!

De review is ook van vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mobie2 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:32:
Ik wil even mensen waarschuwen die openvpn gebruiken in de router of via terminal, dat de dns kan leaken!
Doe de extended test eens een 20tal keren en kijk of de dns leakt:
www.dnsleaktest.com
Een dns leak kan gefixt worden door gebruik te maken van software die de vpn provider heeft ontwikkeld _/-\o_
Dat gebeurt met name als IPv6 aan staat geloof ik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik zal even een kort verslag doen van mijn zoektocht naar een goede VPN gisteren en vandaag.

Eisen:
  • Gaat gebruikt worden voor al het verkeer via mijn dd-wrt router.
  • Moet (nu nog) werken voor Netflix.
  • Snelheid
  • Stabiliteit
Ik deel voor mijn eigen gemak mijn wifi netwerk met huisgenoten en ik heb geen zin om op te draaien voor eventuele problemen, dan gebruik ik liever een VPN. Ik maak me niet heel veel zorgen om overheden op dit moment, maar wel units als brein.

Pogingen tot nu toe:
  1. NordVPN: Goede prijs, veel servers, werkt met Netflix. Ik kreeg het alleen niet stabiel aan de praat op dd-wrt, onafhankelijk van of ik OpenVPN of L2TP gebruikte. Ik ging er eerst vanuit dat dit lag aan gebrek aan processorkracht op mijn router, waardoor regelmatig (elke 1-2 minuten) de verbinding crashte en opnieuw tot stand kwam, maar toen heb ik ook een andere provider geprobeerd en die werkte wel.
  2. PIA (PrivateInternetAccess): Meteen heel stabiel via OpenVPN op dd-wrt, maar helaas, werkt al niet meer met Netflix. Ik hoef niet op Netflix USA te komen maar als ik niet gewoon kan kijken op normale devices dan heeft het geen nut. Deze gebruikte wel ook AES-128-CBC i.p.v. AES-256-CBC wat in theorie een stuk minder werk zou zijn voor m'n router, en dus de snelheid ten goede zou komen. Of dat ook zo is heb ik verder niet heel erg getest omdat dat moeilijk correct te doen is en ik eerst zoek naar een VPN met Netflix.
  3. VyprVPN: Gekozen op basis van lijstjes VPNs voor Netflix en het lijstje hier in de TS, dan komt deze ergens bovenin uit. Ingesteld in dd-wrt en meteen gaan, het lijkt tot nu toe heel stabiel. Ze raden deze methode (OpenVPN) af vanwege de kans op problemen, en hebben een eigen client voor Tomato uitgebracht. Ik was nog niet meteen bereid om m'n router weer opnieuw in te stellen maar tot nu toe werkt het zo ook prima en hoeft dat dus niet. Overigens is er geen support voor VyprDNS via de router om de een of andere reden, dus dat kan een issue zijn. Tot mijn verbazing gaat gamen zelfs heel prima, < 30 ms ping met CS:GO bijvoorbeeld. Normaal misschien 10ms minder.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen op 04-10-2017 10:00 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Raven schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:59:
[...]

Dat gebeurt met name als IPv6 aan staat geloof ik.
Nee hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Cookiezzz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:29:
Voor degene die twijfelen over NordVPN.
Het was voor mij even zoeken, maar heb de juiste servers gevonden voor mijn doeleinden. (Anderen kunnen andere ervaringen hebben, spreek uit mijn standpunt.)
[afbeelding]

Ubuntu ISO in torrent tegen 20MB/s. Heb een 200Mbit abbo, dus qua verlies niet veel.
Netjes. Welke server heb je gebruikt?
Ik heb diverse geprobeerd maar kom niet boven de 75Mbps. Snelste voor mij is nl32.
Geeft de groene balk in "capacity" aan hoeveel capaciteit er nog vrij is of hoeveel capaciteit er gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Ik zit momenteel op NL #89 met de App voor Mac OSX en haal 195Mbit i.p.v. 200Mbit. Dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiezzz
Mastermind schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Netjes. Welke server heb je gebruikt?
Ik heb diverse geprobeerd maar kom niet boven de 75Mbps. Snelste voor mij is nl32.
Geeft de groene balk in "capacity" aan hoeveel capaciteit er nog vrij is of hoeveel capaciteit er gebruikt wordt?
Zat toen op NL74/75.
Ik veronderstel dat het % het gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
EWK schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:26:
[...]

Je hoeft hier toch niet de waarheid te vertellen? En anders gebruik je een 10 minutemailadres. Maar veel slechte ervaringen in dit topic met Goose, ik zou er sowieso wegblijven.
Ik heb het zelf ook opgezegd zojuist. Vreselijke troep; met de kodi plugin alleen maar hangende verbinding gehad. Eveneens kloppen de instructies (en bijgeleverde scripts!) voor installeren onder linux ook voor geen kant.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
VPN is nieuw voor me. Ik wil het gebruiken om niet continue gevolgd te worden en om bijvoorbeeld bij Ziggo weer Pirate Bay te kunnen bereiken.

Ik kwam langs een site welke ExpressVPN aanraadt, daarnaast is Tunnelbear me bekend. Wat is nu de beste volgens Tweakers hier?

Ik heb momenteel Hide.me geïnstalleerd op mijn Mac als proef.

[ Voor 10% gewijzigd door THE_BASE op 05-10-2017 20:39 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08
THE_BASE schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:38:
Wat is nu de beste volgens Tweakers hier?
Die is er niet. Iedereen heeft weer andere wensen en zal een andere aanbieder het beste vinden. Ik vond Nord niks omdat ik het niet goed draaiend kreeg en met lage snelheden zat. Anderen halen met dezelfde ISP en Nord wel de snelheid die ik had willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Chiel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:58:
[...]

Die is er niet. Iedereen heeft weer andere wensen en zal een andere aanbieder het beste vinden. Ik vond Nord niks omdat ik het niet goed draaiend kreeg en met lage snelheden zat. Anderen halen met dezelfde ISP en Nord wel de snelheid die ik had willen halen.
Precies, gewoon reviews lezen (en ervaringen in dit topic) en zelf testen

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 14:46
Kan iemand mij toevallig helpen met het instellen van VPN via PIA op een Synology DS?? Ik heb deze website gebruikt om OpenVPN in te stellen, maar hoe kan ik verifieren of mn NAS ook echt via dit VPN loop? Als ik namelijk de app DS Get op mijn telefoon gebruik en dan in die browser van de app naar whatsmyip.com ga, zie ik nog steeds Ziggo. Maar ik neem aan dat dit is omdat mijn telefoon gewoon via normaal netwerk verkeer zonder VPN verbonden is? Of loopt dit via de NAS en ben ik niet goed verbonden met het VPN? 8)7 :?

Hoe kan ik dit checken? De NAS en mn PC is namelijk het enige waar ik dit voor wil gebruiken ivm torrents en BREIN/DFW geneuzel. Het overige netwerk verkeer wil ik vrij houden van VPN

PS: weet niet of dit als niet-legaal wordt bestempeld en niet mag in dit topic, maar ik ga ook niet onder stoelen of banken steken wat ik doe. Heb een film/serie/muziek collectie waar je U tegen zegt op schijfjes en vinyl. Maar dat neemt niet weg dat sommige dingen tergent lang duren voor het in NL/EU beschikbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door chimnino op 06-10-2017 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Had 12 maanden expressvpn, nu opnieuw 15 maanden genomen (3 gratis).

Simpele app op meerdere platformen, meerdere gebruikers, werkende chrome plugin, downloaden geen problemen, gamen geen problemen, geo-checks netflix/prime/bbc/sky/nos/youtube.. en andere geen problemen.

Alleen via Kodi wil het zelden vlot lopen maar dat zal eerder aan mijn bronnen & addons liggen in Kodi dan aan expressvpn. Kodi zet ik bij uitzondering ook maar eens op.

Een hele tijd geleden had Twitch problemen in Europa, ik ben toen steeds vlotjes op de USA servers gaan kijken naar esports. Natuurlijk kon dit ook op gratis manieren.

Het kan ergens sneller en goedkoper wezen maar ik heb 0 klachten.
5,75 euro per maand die je eventueel met je vrienden kan splitten.

Helpdesk geeft me steevast ook binnen 24u een nuttig antwoord.

Je kiest echter een vpn op basis van wat je ermee wil doen.

https://www.goldenfrog.co...vpn-logging-and-anonymity
https://www.privacytools.io/#ukusa

[ Voor 29% gewijzigd door anessie op 06-10-2017 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

chimnino schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 02:06:
Kan iemand mij toevallig helpen met het instellen van VPN via PIA op een Synology DS?? Ik heb deze website gebruikt om OpenVPN in te stellen, maar hoe kan ik verifieren of mn NAS ook echt via dit VPN loop? Als ik namelijk de app DS Get op mijn telefoon gebruik en dan in die browser van de app naar whatsmyip.com ga, zie ik nog steeds Ziggo. Maar ik neem aan dat dit is omdat mijn telefoon gewoon via normaal netwerk verkeer zonder VPN verbonden is? Of loopt dit via de NAS en ben ik niet goed verbonden met het VPN? 8)7 :?

Hoe kan ik dit checken? De NAS en mn PC is namelijk het enige waar ik dit voor wil gebruiken ivm torrents en BREIN/DFW geneuzel. Het overige netwerk verkeer wil ik vrij houden van VPN
Heeft je nas een console waar je commando's op kan uitvoeren? Probeer dan eens iets a la
code:
1
curl ipinfo.io/ip

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04 13:05
Jeroen schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:54:
Ik zal even een kort verslag doen van mijn zoektocht naar een goede VPN gisteren en vandaag.

Eisen:
  • Gaat gebruikt worden voor al het verkeer via mijn dd-wrt router.
  • Moet (nu nog) werken voor Netflix.
  • Snelheid
  • Stabiliteit
Ik deel voor mijn eigen gemak mijn wifi netwerk met huisgenoten en ik heb geen zin om op te draaien voor eventuele problemen, dan gebruik ik liever een VPN. Ik maak me niet heel veel zorgen om overheden op dit moment, maar wel units als brein.

Pogingen tot nu toe:
  1. NordVPN: Goede prijs, veel servers, werkt met Netflix. Ik kreeg het alleen niet stabiel aan de praat op dd-wrt, onafhankelijk van of ik OpenVPN of L2TP gebruikte. Ik ging er eerst vanuit dat dit lag aan gebrek aan processorkracht op mijn router, waardoor regelmatig (elke 1-2 minuten) de verbinding crashte en opnieuw tot stand kwam, maar toen heb ik ook een andere provider geprobeerd en die werkte wel.
  2. PIA (PrivateInternetAccess): Meteen heel stabiel via OpenVPN op dd-wrt, maar helaas, werkt al niet meer met Netflix. Ik hoef niet op Netflix USA te komen maar als ik niet gewoon kan kijken op normale devices dan heeft het geen nut. Deze gebruikte wel ook AES-128-CBC i.p.v. AES-256-CBC wat in theorie een stuk minder werk zou zijn voor m'n router, en dus de snelheid ten goede zou komen. Of dat ook zo is heb ik verder niet heel erg getest omdat dat moeilijk correct te doen is en ik eerst zoek naar een VPN met Netflix.
  3. VyprVPN: Gekozen op basis van lijstjes VPNs voor Netflix en het lijstje hier in de TS, dan komt deze ergens bovenin uit. Ingesteld in dd-wrt en meteen gaan, het lijkt tot nu toe heel stabiel. Ze raden deze methode (OpenVPN) af vanwege de kans op problemen, en hebben een eigen client voor Tomato uitgebracht. Ik was nog niet meteen bereid om m'n router weer opnieuw in te stellen maar tot nu toe werkt het zo ook prima en hoeft dat dus niet. Overigens is er geen support voor VyprDNS via de router om de een of andere reden, dus dat kan een issue zijn. Tot mijn verbazing gaat gamen zelfs heel prima, < 30 ms ping met CS:GO bijvoorbeeld. Normaal misschien 10ms minder.
Werkt PIA wel met kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:23

SPT

Ik heb gisteren een abo genomen bij NordVPN, en ben nu wat aan het tweaken met mijn Raspberry Pi server. Helaas kom ik er nog niet helemaal uit.

MIjn Raspberry Pi fungeert als DHCP-server, DNS-server, mailserver, webserver, en sinds vandaag ook als gateway voor het lokale netwerk (waarbij het mijn bedoeling is het verkeer van lokale netwerkgebruikers over de VPN te laten lopen, maar het verkeer dat de RPi zelf als bestemming heeft niet).

Helaas krijg ik slechts één van de twee opties werkend: ofwel ik zet de route-nopull optie aan, dan loopt al het verkeer via de VPN en is mijn server via internet niet meer bereikbaar, ofwel ik zet de route-nopull optie uit, maar dan krijg ik het niet voor elkaar om het verkeer van de overige gebruikers over de VPN te laten lopen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?
Wat ik aanvankelijk van plan was, was om de nopull optie aan te schakelen en dan via iptables rules het verkeer dat de RPi als gateway gebruikt (te configureren o.b.v. ip-range) naar tun0 te routeren. Maar dat krijg ik dus met geen mogelijkheid aan de praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

chimnino schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 02:06:

PS: weet niet of dit als niet-legaal wordt bestempeld en niet mag in dit topic, maar ik ga ook niet onder stoelen of banken steken wat ik doe. Heb een film/serie/muziek collectie waar je U tegen zegt op schijfjes en vinyl. Maar dat neemt niet weg dat sommige dingen tergent lang duren voor het in NL/EU beschikbaar is.
http://ipmagnet.services....9fda1e0a095657f9365374ae2

Gebruik de Magnet Link in je download programma en check het IP.

Volgens mij heb je nu alleen maar een profiel gemaakt om van buitenaf via VPN je lokale netwerk te benaderen (je hebt een VPN server opgezet en geen VPN dienst). Om te downloaden via VPN zal je toch echt een Abbo moeten afsluiten. Bij mij werkt Nord VPN perfect op de DS414.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik heb ontdekt dat mijn Nighthawk R7800 de bottleneck van de max 75Mbps is, ook al heeft deze een dual-core 1,7GHz processor (die nooit boven de 20% uitkomt overigens, ook al trek ik de hele lijn dicht met data).

Dus ik ga DD-WRTx86 eens op een mini-pc'tje installeren die ik nog heb liggen, kijken of het dan beter gaat. Die gebruik ik dan als router en mijn Nighthawk gewoon als AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Ik ben inmiddels helemaal up-and running. Heb het bij mij zo ingericht dat op de server per systeem op het lokale netwerk, protocol en/of bestemming kan worden ingesteld of het netwerkverkeer over de VPN of over normale web wordt gerouteerd.

Probleem is alleen dat mijn RPi model B niet meer dan 15Mbit trekt, als ik aan het downloaden ben wordt het internet heel langzaam, dus ik laat voorlopig alleen maar het verkeer van mijn Synology (download station) en het verkeer naar thepiratebay (sinds gisteren weer geblokkeerd) over de VPN lopen. Anders lijkt het net of ik 5 jaar terug ga in de tijd, ipv. snel glasvezel internet heb. Eigenlijk was de reden om een VPN te nemen vooral dat ik niet over een jaar of 3 wil worden geconfronteerd met een brief in de trant van 'u heeft de afgelopen 3 jaar 1000 films gedownload, graag doen wij u een schikkingsvoorstel van 100 euro per film, dus 100.000 euro'. Zien jullie er echt voordelen in om al je verkeer via een VPN te laten verlopen?

Hoe kiezen jullie eigenlijk de locatie van servers? Zijn er nadelen gebonden aan het kiezen van een server in Nederland, of is dat juist het beste ivm. de snelheid?

[ Voor 4% gewijzigd door SPT op 06-10-2017 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SPT schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:26:
Ik ben inmiddels helemaal up-and running. Heb het bij mij zo ingericht dat op de server per systeem op het lokale netwerk, protocol en/of bestemming kan worden ingesteld of het netwerkverkeer over de VPN of over normale web wordt gerouteerd.

Probleem is alleen dat mijn RPi model B niet meer dan 15Mbit trekt, als ik aan het downloaden ben wordt het internet heel langzaam, dus ik laat voorlopig alleen maar het verkeer van mijn Synology (download station) en het verkeer naar thepiratebay (sinds gisteren weer geblokkeerd) over de VPN lopen. Anders lijkt het net of ik 5 jaar terug ga in de tijd, ipv. snel glasvezel internet heb. Eigenlijk was de reden om een VPN te nemen vooral dat ik niet over een jaar of 3 wil worden geconfronteerd met een brief in de trant van 'u heeft de afgelopen 3 jaar 1000 films gedownload, graag doen wij u een schikkingsvoorstel van 100 euro per film, dus 100.000 euro'. Zien jullie er echt voordelen in om al je verkeer via een VPN te laten verlopen?

Hoe kiezen jullie eigenlijk de locatie van servers? Zijn er nadelen gebonden aan het kiezen van een server in Nederland, of is dat juist het beste ivm. de snelheid?
Als je download met je NAS, waarom installeer je dan niet gewoon daarop de VPN dienst? Heb je daar dan toch geen last meer van op je RPI? Ik merk er op mijn laptop helemaal niets van als er wordt gedownload. Kids kunnen ook gewoon online gamen, youtube, netflixen etc...

Op laptop gebruik ik de app van Nord VPN. Ik ben nogal op mijn privacy en zoek met Duckduck Go al kan je met VPN volgens mij ook gewoon weer Google gebruiken want ze zien je IP dan toch niet meer. 8)

Ik kies bij Nord VPN de dichtsbijzijnde server. Geen klachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:34:
[...]

Als je download met je NAS, waarom installeer je dan niet gewoon daarop de VPN dienst? Heb je daar dan toch geen last meer van op je RPI? Ik merk er op mijn laptop helemaal niets van als er wordt gedownload. Kids kunnen ook gewoon online gamen, youtube, netflixen etc...

Ik kies bij Nord VPN de dichtsbijzijnde server. Geen klachten.
Ik vind het eleganter om alles server-based te regelen, is natuurlijk ook gewoon een leuke uitdaging om dat allemaal aan de praat te krijgen. Verder kan ik nu vanaf alle devices in huis gewoon thepiratebay bereiken, zonder daar iets op te moeten configureren. Mocht de sleepwet worden ingevoerd zou ik evt. een upgrade kunnen doen, zodat de server wel al het verkeer aankan zonder verlies aan bandbreedte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SPT schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Ik vind het eleganter om alles server-based te regelen, is natuurlijk ook gewoon een leuke uitdaging om dat allemaal aan de praat te krijgen. Verder kan ik nu vanaf alle devices in huis gewoon thepiratebay bereiken, zonder daar iets op te moeten configureren. Mocht de sleepwet worden ingevoerd zou ik evt. een upgrade kunnen doen, zodat de server wel al het verkeer aankan zonder verlies aan bandbreedte.
Je kan het ook op je NAS installeren en je NAS als server gebruiken. ;)

Ik zie voor mezelf niet de noodzaak om met alle devices op The Pirate Bay te gaan. Zie niet in wat daar het nut van is op bijvoorbeeld je smartphone. :? Maar is jouw keuze natuurlijk. Sowieso doet Couchpotato (ook op de Nas) dat voor me via andere sites. Gemak dient de mens.

Als je echt dat goed in de lucht wil krijgen zou ik eens kijken naar een echt mini PC. Die knalt echt volle bak. Is hier op Tweakers ook een forum over.

https://www.aliexpress.co...rd-1080P/32800711474.html

VPN Hardware opties ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Niet getest, en ik heb intussen een refund gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:46:
[...]

Als je echt dat goed in de lucht wil krijgen zou ik eens kijken naar een echt mini PC. Die knalt echt volle bak. Is hier op Tweakers ook een forum over.

https://www.aliexpress.co...rd-1080P/32800711474.html

VPN Hardware opties ?
Zo dat ziet er wel uit als een cool bakje ja! Doen die intel-kaarten echt processing of offloaden ze dat alsnog naar de CPU zoals gebruikelijk bij consumentenmoederborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:10
Mastermind schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:59:
Ik heb ontdekt dat mijn Nighthawk R7800 de bottleneck van de max 75Mbps is, ook al heeft deze een dual-core 1,7GHz processor (die nooit boven de 20% uitkomt overigens, ook al trek ik de hele lijn dicht met data).

Dus ik ga DD-WRTx86 eens op een mini-pc'tje installeren die ik nog heb liggen, kijken of het dan beter gaat. Die gebruik ik dan als router en mijn Nighthawk gewoon als AP.
Als je toch met een pc aan de slag gaat kun je beter direct naar iets als Pfsense kijken. Heb je direct een serieuze firewall om all je in- en uitgaande verkeer te regelen.

Die Nighthawk zou ik daarna verkopen en van dat geld een AP van Ubiquiti kopen. Heb je ook direct een beetje goede WiFi ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Blommie01 op 06-10-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 11:30
...ik moet het hele topic nog eens doorlezen, maar staat u mij alstublieft een snelle vraag toe:
ik heb nu een 3 dagen trial bij NordVPN;
ik heb geen enkele klacht en alles werkt perfect;
nu zit ik er over te denken om een 2 jaars abonnement aan te schaffen;
zijn hier argumenten tegen of voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Admiral_R2D2 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:15:
...ik moet het hele topic nog eens doorlezen, maar staat u mij alstublieft een snelle vraag toe:
ik heb nu een 3 dagen trial bij NordVPN;
Na drie dagen verkering vraag je je vriendin toch ook niet ten huwelijk? ^)

Maar serieus, ik zou niet zo snel zoveel betalen voor zo'n lange termijn. Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Het is een afweging die je zelf moet maken. Over het algemeen zijn de reviews in dit topic van nord wel aardig oké geloof ik.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Admiral_R2D2 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:15:
Bij nordvpn geldt de eerste 30 dagen als een soort betaalde proef. Binnen die termijn kun je er dan nog steeds vanaf en krijg je het volledige bedrag terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
Na drie dagen verkering vraag je je vriendin toch ook niet ten huwelijk? ^)
ligt aan de vriendin ;-)
(het wordt natuurlijk wel verdacht als er veel reviews te vinden zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 14:46
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

http://ipmagnet.services....9fda1e0a095657f9365374ae2

Gebruik de Magnet Link in je download programma en check het IP.

Volgens mij heb je nu alleen maar een profiel gemaakt om van buitenaf via VPN je lokale netwerk te benaderen (je hebt een VPN server opgezet en geen VPN dienst). Om te downloaden via VPN zal je toch echt een Abbo moeten afsluiten. Bij mij werkt Nord VPN perfect op de DS414.
Nee, ik heb het goed gedaan. Heb de IP die uit je link kwam gechecked. En die is zelfde als op de PC met de PIA app _/-\o_ 8)

Dank voor de link. Erg makkelijk op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Een artikeltje waar PureVPN genoemd wordt, ze hebben de FBI geholpen. Staat toch haaks op de privacy policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Vandaag is de dag dat ik een VPN ga instellen. Echter, doe ik dit op mijn router, of op mijn NAS.

Reden van de VPN is het downloaden en beveiligen van mijn data op mijn NAS.

Mijn set-up:

[Ziggo modem]-->>--[Nighthawk X6 R8000 van Netgear]-->>--[Synology DS716+II]

En verder zit al het andere (tv, iPad, laptop, etc) ook op de Nighthawk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
achterop23 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:52:
Vandaag is de dag dat ik een VPN ga instellen. Echter, doe ik dit op mijn router, of op mijn NAS.
Doe je het op je router dan zal alles achter de router van de VPN gebruik maken, doe je het op je NAS, enkel je NAS. De snelheid is afhankelijk van de kracht van je router of je NAS.

[ Voor 0% gewijzigd door Xenir op 09-10-2017 12:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
NordVPN is al een tijdje te krijgen voor 79 dollar per 2 jaar, wat echt wel goedkoop is. Een aanrader volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:58
Is het nodig om een server uit het buitenland te kiezen, of is dat alleen nodig als je content uit dat land wil bekijken, of kan ik puur voor de snelheid een andere server in Ned gebruiken ?

Ik zit ook aan NordVPN te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
tot nu toe is mijn ervaring met NordVPN erg goed;
als ik er morgen nog zo over denk, koop ik een tweejaars abbonement;
zoals eerder opgemerkt in dit topic, is dit wel heel erg snel om te trouwen, maar dit is de ware ws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

NordVPN lijkt vrij goed uit tests e.d. te komen. Ik heb dit abonnement sinds zaterdag server-side te draaien, en moet zeggen dat het boven verwachting presteert. Ik merk geen enkel verschil in snelheid tijdens het surfen, behalve als mijn downloads de verbinding voltrekken. Dat gebeurd al snel, het maximum ligt op mijn RPi B bij ongeveer 1MB/s (12Mbit), ik ben nu van plan om een Atom based alternatief kopen (dan ook meteen met GBit LAN), ik ga ervan uit dat ik mijn glasvezelverbinding dan weer optimaal kan benutten. Bij het draaien op een router zal je vrijwel zeker al snel tegen de grenzen aanlopen van wat qua snelheid mogelijk is, ik zou daar niet te veel van verwachten. Voor mensen met een snelle verbinding zal het denk ik ook een forse achteruitgang betekenen, bijv. een 500Mbit verbinding zal je zelfs met een zeer snel systeem niet ten volle kunnen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
absrnd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:03:
Is het nodig om een server uit het buitenland te kiezen, of is dat alleen nodig als je content uit dat land wil bekijken, of kan ik puur voor de snelheid een andere server in Ned gebruiken ?

Ik zit ook aan NordVPN te denken.
Als je geen content uit dat land wil, dan kan je een nl server gebruiken als dat voldoet aan je andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral_R2D2 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:20:
tot nu toe is mijn ervaring met NordVPN erg goed;
als ik er morgen nog zo over denk, koop ik een tweejaars abbonement;
zoals eerder opgemerkt in dit topic, is dit wel heel erg snel om te trouwen, maar dit is de ware ws
Zoek naar de aanbieding. Ik heb dacht ik €3,- per maand betaald.
JoepD schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:02:
NordVPN is al een tijdje te krijgen voor 79 dollar per 2 jaar, wat echt wel goedkoop is. Een aanrader volgens jullie?
Ja.
Xenir schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

Doe je het op je router dan zal alles achter de router van de VPN gebruik maken, doe je het op je NAS, enkel je NAS. De snelheid is afhankelijk van de kracht van je router of je NAS.
Ik draai hem op mijn DS414 en laptop. Voor mijn gebruik ideaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:26:
[...]

Zoek naar de aanbieding. Ik heb dacht ik €3,- per maand betaald.

[...]

Ja.

[...]

Ik draai hem op mijn DS414 en laptop. Voor mijn gebruik ideaal.
Ik had hem voor $3 pm 2 jaar O-)
Die is er nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:10
SPT schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:27:
Bij het draaien op een router zal je vrijwel zeker al snel tegen de grenzen aanlopen van wat qua snelheid mogelijk is, ik zou daar niet te veel van verwachten. Voor mensen met een snelle verbinding zal het denk ik ook een forse achteruitgang betekenen, bijv. een 500Mbit verbinding zal je zelfs met een zeer snel systeem niet ten volle kunnen benutten.
In dat geval kun je bijvoorbeeld beter kiezen voor een PFsense oplossing op snelle hardware met AES-NI ondersteuning. Dan ga je 500Mb/s wel halen als de VPN provider het aan kan.

Bij PIA schommelt de maximale snelheid tussen de 150 en 190 Mb/s via een Nederlandse server.

Mijn processor (Intel N3150) zit dan rond de 35% bij AES-128-CBC encryptie.

[ Voor 11% gewijzigd door Blommie01 op 09-10-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ik heb het werkend gekregen dat mijn Synology downloadt via de VPN, maar dat toch Plex beschikbaar is. De OVPN-file heb ik niet aangepast. Wat ik heb gedaan:

1. Activeer VPN in Synology
2. Ga naar Configuratiescherm, Netwerk, en klik dan op Geavanceerde instellingen in het midden (niet bovenin de tabs)
3. Selecteer "Meerdere gateways inschakelen"
4. Ga naar het tabblad Verkeerbeheer
5. Zorg dat rechtsboven "LAN" geselecteerd is
6. Voeg de aangepaste poort 32400 toe (of welke poort je in hebt gesteld voor Plex)
7. Bandbreedte maakt niet zoveel uit, ik heb 1000 en 0 (0 is onbeperkt)
8. Ga naar http://ipmagnet.services.cbcdn.com
9. Voeg de magnetlink toe aan Download Station en check op die site je IP waarmee Download Station downloadt.
10. Test Plex van buiten je thuisnetwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:09

Daniel36

vernieuwde formule

TKroon schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:43:
Nee, nog niet ;)
Maar de ontwikkelingen volg ik wel inmiddels en ik kijk naar mijn eigen gebruik van internet en de mogelijkheden van een VPN dienst en/of legale abonnementen op diensten als Netflix.

Ik vraag me ook af in hoeverre ik de boel anoniem wil/moet maken wanneer ik niks illegaals doe bijvoorbeeld.

Helemaal oblivious ben ik niet maar eerlijk gezegd vind ik het nogal ingewikkeld, boeiend dat wel, maar ook ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:16
Harmvdw schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:33:
[...]

Ik had hem voor $3 pm 2 jaar O-)
Die is er nog steeds
Misschien handig om linkjes te geven

2 jaar $ 72 is $ 3 per maand:
https://join.nordvpn.com/...2year=&coupon=2YCyberdeal

of 1 jaar $ 45 is $ 3,75 per maand:
https://join.nordvpn.com/nl/order/?1year=&coupon=spring

[edit fix euro -> dollar]

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_Blobby op 10-10-2017 11:25 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:30
Mr_Blobby schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

Misschien handig om linkjes te geven

2 jaar € 72 is € 3 per maand:
https://join.nordvpn.com/...2year=&coupon=2YCyberdeal

of 1 jaar € 45 is € 3,75 per maand:
https://join.nordvpn.com/nl/order/?1year=&coupon=spring
Stom, dat zou ik nog doen echter ben ik dat vergeten. Maar zoals ook in jou link staat is het $3, wat resulteert in ongeveer €2,60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:16
Harmvdw schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Stom, dat zou ik nog doen echter ben ik dat vergeten. Maar zoals ook in jou link staat is het $3, wat resulteert in ongeveer €2,60.
Stom van me.
Het zijn idd dollar prijzen. Ik heb het gecorrigeerd.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
TKroon schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:29:
Ik heb het werkend gekregen dat mijn Synology downloadt via de VPN, maar dat toch Plex beschikbaar is. De OVPN-file heb ik niet aangepast. Wat ik heb gedaan:

<snip>
Als je voor Plex een poort bereikbaar moet hebben van buiten gaat het niet werken, omdat de meeste VPN aanbieders geen portfotwarding aanbieden. Check dat dus bij je aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Xenir schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:30:
[...]

Als je voor Plex een poort bereikbaar moet hebben van buiten gaat het niet werken, omdat de meeste VPN aanbieders geen portfotwarding aanbieden. Check dat dus bij je aanbieder.
Het werkt bij mij, en ik geloof omdat de Synology nu wel connecties naar mijn thuis-IP accepteert. Van binnen naar buiten (verbindingen die door de Synology opgezet worden) gaan via de VPN, en andersom werkt het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Als je via je 'isp-IP' connect wel ja, maar je kan volgens mij niet via je VPN IP naar binnen omdat dat adres gedeeld wordt met andere gebruikers. Als je VPN stilvalt dan stoppen je downloads ook, of gaan die dan verder via je isp-IP ? Dat laatste wil je nl. niet denk ik.
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.