[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.995 views

Onderwerpen

• heszar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik zit te tobben tussen Netgear Nighthawk R7000 en ASUS RT-AC87U, stiekem wil ik Netgear omdat het goed koper is maar ik weet niet of het een wijze keus is. Kan iemand visie hierop schijnen?

[ Voor 4% gewijzigd door heszar op 16-09-2017 20:20 ]

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:10
heszar schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:20:
Ik zit te tobben tussen Netgear Nighthawk R7000 en ASUS RT-AC87U, stiekem wil ik Netgear omdat het goed koper is maar ik weet niet of het een wijze keus is. Kan iemand visie hierop schijnen?
Gewoon voor de Netgear gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Blommie01 op 16-09-2017 20:30 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blommie01 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:01:
[...]

[...]

Dit kun je met een firewall (bijv. Pfsense) perfect regelen... Als je de VPN tunnel vanuit je firewall opzet kun je instellen welk verkeer uit je netwerk wel of niet door de tunnel gaat. Dit kan per device, service, source en/of destination.

Als je de firewall op een beetje snelle pc draait is de snelheid van het verkeer door de VPN tunnel gelijk aan je maximale bandbreedte van je internetverbinding.
pfSense heb ik helaas niet (goed) werkend gekregen, de VPN verbinding voor zover ik kan zien wel, maar uTorrent erachter via Squid niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Blommie01
Raven schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:40:
[...]

pfSense heb ik helaas niet (goed) werkend gekregen, de VPN verbinding voor zover ik kan zien wel, maar uTorrent erachter via Squid niet.
Prima toch.. je vertelt Pfsense gewoon dat alle verkeer van je torrent machine viavpn moet.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blommie01 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:42:
[...]

Prima toch.. je vertelt Pfsense gewoon dat alle verkeer van je torrent machine viavpn moet.
En dat was nou niet mijn doel :P , ik wilde alleen verkeer van bepaalde programma's (uTorrent bijv.) via VPN, de rest niet. Vandaar Squid, het idee was om uTorrent met die proxy server in de pfSense VM verbinding te laten maken zodat ik op die manier het verkeer van specifieke programma's via de pfSense VM kan forceren en dan via VPN verder.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Blommie01
Raven schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:45:
[...]

En dat was nou niet mijn doel :P , ik wilde alleen verkeer van bepaalde programma's (uTorrent bijv.) via VPN, de rest niet. Vandaar Squid, het idee was om uTorrent met die proxy server in de pfSense VM verbinding te laten maken zodat ik op die manier het verkeer van specifieke programma's via de pfSense VM kan forceren en dan via VPN verder.
Je kunt toch gewoon een firewall regels aanmaken op poortniveau om verkeer wel of niet door de VPN tunnel te routeren ?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blommie01 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:03:
[...]

Je kunt toch gewoon een firewall regels aanmaken op poortniveau om verkeer wel of niet door de VPN tunnel te routeren ?
Ik gebruik pfSense niet als router ;) , deze draait als VM op de client waar de uTorrent op draait die ik via VPN online wil hebben.

Maar uTorrent gebruikt toch meer poorten dan die ene wat je in kan stellen? Als je geen poort openzet in de router, doet uTorrent het wel, zij het met minder seeds/peers dan wanneer je wel een poort openzet.

Oscar Wilde

• Blommie01
Raven schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:18:
[...]

Ik gebruik pfSense niet als router ;) , deze draait als VM op de client waar de uTorrent op draait die ik via VPN online wil hebben.

Maar uTorrent gebruikt toch meer poorten dan die ene wat je in kan stellen? Als je geen poort openzet in de router, doet uTorrent het wel, zij het met minder seeds/peers dan wanneer je wel een poort openzet.
Je maakt het jezelf wel makkelijk zo ;)

Bouw een VM met een torrent client (Transmission ofzo) er in laat al dat verkeer via de VPN tunnel lopen...

[ Voor 9% gewijzigd door Blommie01 op 16-09-2017 22:27 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blommie01 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:21:
[...]

Je maakt het jezelf wel makkelijk zo ;)
:+ , maar hoe moeilijk kan het zijn verkeer van specifieke programma's naar een VM te sturen dat via VPN online gaat? Het verkeer komt in de VM aan, maar de fouten wijzen naar een firewall probleem. Ik heb in de router de VPN poort geforward en gezien het andere publieke adres dat ik onder pfSense kan zien werkt de VPN wel.

Oscar Wilde

• Blommie01
Raven schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:28:
[...]

:+ , maar hoe moeilijk kan het zijn verkeer van specifieke programma's naar een VM te sturen dat via VPN online gaat? Het verkeer komt in de VM aan, maar de fouten wijzen naar een firewall probleem. Ik heb in de router de VPN poort geforward en gezien het andere publieke adres dat ik onder pfSense kan zien werkt de VPN wel.
Op zich niet zo moeilijk... Als je de source en destination van je verkeer weet kun je er mee doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Is hier iemand die Hearthstone speelt op een US server en NordVPN gebruikt? Welke NordVPN server ik ook gebruik, ik kan niet spelen. Altijd een time-out. De NordVPN helpdesk weet ook geen oplossing.

Overigens, ik ben denk ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je bij PIA voor de $6,95 per maand optie kiest, kan je dan ook gewoon voor 1 maand betalen, of ben je dan verplicht voor een bepaalde periode het maandelijkse bedrag te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Stefan22 schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:11:
Als je bij PIA voor de $6,95 per maand optie kiest, kan je dan ook gewoon voor 1 maand betalen, of ben je dan verplicht voor een bepaalde periode het maandelijkse bedrag te betalen?
Er staat bij 1 maand (als je een betaalmethode hebt aangeklikt) : 'one time payment'.
Wat zou het dan zijn denk je? :>

[ Voor 33% gewijzigd door EWK op 17-09-2017 14:34 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
EWK schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:30:
[...]

Er staat bij 1 maand (als je een betaalmethode hebt aangeklikt) : 'one time payment'.
Wat zou het dan zijn denk je? :>
Bedankt, kennelijk over het hoofd gezien haha. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 09:43
ik heb momenteel de standaard wifi router van ziggo (Technicolor TC7210 wifi-modem)
Kan ik mij dan bv ook aanmelden voor expressvpn .. programma installeren, abonnement afsluiten en klaar?
Mij gaat het meer om de privacy/downloaden torrents enz ...

Ik heb het goedkoopste internetpakket van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Aggressor schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:13:
ik heb momenteel de standaard wifi router van ziggo (Technicolor TC7210 wifi-modem)
Kan ik mij dan bv ook aanmelden voor expressvpn .. programma installeren, abonnement afsluiten en klaar?

Ja hoor. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Kan iemand mij ook een VPN dienst aanraden welke ook een browser plugin (voor Firefox of Chrome) aanbied? Ik wil namelijk alleen het verkeer van één browser over de VPN tunnel laten leiden en de rest niet.
Momenteel gebruik ibVPN welke deze mogelijk heeft maar ik vind het aanbod van de beschikbare servers hiervan te laag.
Als er andere mogelijkheden zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
GeneralNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:54:
Kan iemand mij ook een VPN dienst aanraden welke ook een browser plugin (voor Firefox of Chrome) aanbied? Ik wil namelijk alleen het verkeer van één browser over de VPN tunnel laten leiden en de rest niet.
Momenteel gebruik ibVPN welke deze mogelijk heeft maar ik vind het aanbod van de beschikbare servers hiervan te laag.
https://www.torproject.org ?

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Helaas, dit is niet altijd snel en / of stabiel genoeg.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GeneralNL schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:38:
[...]

Helaas, dit is niet altijd snel en / of stabiel genoeg.
sommige vpn providers bieden een SOCKS proxy, wellicht kun je daar wat mee?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
GeneralNL schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:54:
https://windscribe.com/

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
Magic schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:45:
[...]

sommige vpn providers bieden een SOCKS proxy, wellicht kun je daar wat mee?
Ik heb SOCKS in gebruik bij NordVPN, werkt als een trein.
En met kortingscode is de prijs best aantrekkelijk voor hoe vaak ik het gebruik.

Verwijderd

Aggressor schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:13:

Ben er alleen net achter dat de nieuwsgroep van Ziggo vanachter een VPN niet werkt. Ik gebruik die incidenteel wel eens. Je bent gewaarschuwd.
Ynnoz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:06:
[...]

Nadeel van PIA (en ook NordVPN) is dat ze geen portforwarding ondersteunen zoals AirVPN. En dat is bij torrents wel belangrijk.
Nooit last van bij NordVPN. De torrents komen hier gewoon rap binnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 17:54 ]

• sunshiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-11-2020
Ik ben op zoek naar een VPN provider die wel torrents/p2p doet maar het browsen ongedaan laat.
Bestaat zoiets?
Mijn torrent/p2p/browser programma's draaien op linux.
Ik heb geen zin in CHAPTA's (I am not a robot) tijdens het browsen, vandaar, daar las ik over.
Of kun je zoiets allemaal zelf instellen bij elke VPN provider?
Browsen apart, p2p apart, torrents apart?

[ Voor 3% gewijzigd door sunshiner op 21-09-2017 07:25 . Reden: schrijf/denkfout ]

• EWK
  • Niet online

EWK

sunshiner schreef op donderdag 21 september 2017 @ 05:40:
Ik ben op zoek naar een VPN provider die wel torrents/p2p doet maar het browsen ongedaan laat.
Bestaat zoiets?
Mijn torrent/p2p/browser programma's draaien op linux.
Ik heb geen zin in CHAPTA's tijdens het browsen, vandaar, daar las ik over.
Of kun je zoiets allemaal zelf instellen bij elke VPN provider?
Browsen apart, p2p apart, torrents apart?
Geen last heb captcha's hier.

Hoi!

• sunshiner
EWK wat is je VPN provider?

• sunshiner
EWK schreef op donderdag 21 september 2017 @ 06:53:
[...]

Geen last heb captcha's hier.
Hoi EWK, wat is je VPN vrovider?

• EWK
  • Niet online

EWK

sunshiner schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:30:
[...]

Hoi EWK, wat is je VPN vrovider?
Bij private internet acces werd ik er helemaal gek van. Maarja, daar mag je ook geen specifieke server kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door EWK op 21-09-2017 13:20 ]

Hoi!

• sunshiner
Air ziet er goed uit! Ze doen iDeal.

kort door de bocht gezegd: ik betaal liever 500 € per jaar aan de autoriteiten dan dat ik 10 keer per dag moet bewijzen geen robot te zijn. (Tikkeltje overdreven wel misschien)

[ Voor 40% gewijzigd door sunshiner op 21-09-2017 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunshiner
AirVPN nu een maandje aan het uitproberen.
Eerste indruk is positief.
Bedankt EWK!

[ Voor 7% gewijzigd door sunshiner op 21-09-2017 08:55 ]

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:55
Iemand ervaring met de Asus RT-AC1200G+ ?

Of soortgelijke Asus routers?
Gaat er mij om dat ik deze naast de experiabox kan zetten voor NordVPN.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:37:
Iemand ervaring met de Asus RT-AC1200G+ ?

Of soortgelijke Asus routers?
Gaat er mij om dat ik deze naast de experiabox kan zetten voor NordVPN.
Wat is de minimale downloadsnelheid die je wilt halen?

• Sosua
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:07:
[...]

Wat is de minimale downloadsnelheid die je wilt halen?
Heb nu 80mbit van kpn. Dat is prima. tzt glasvezel mocht het ooit in de wijk komen.

Downloaden doe ik niet echt meer. Stream vooral 4k en andere dingen.
Netflix, Hulu, Covenant.

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 09:38

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Gister de actie van NordVPN aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden mee. Weet iemand echter of dit ook in te stellen is op een KPN Experia box V10, en of dit verstandig ?

Actie
  • Access over 1000 servers worldwide
  • No logs policy
  • Connect 6 devices at the same time
  • High-speed unlimited bandwidth
70 euro voor 2 jaar

[ Voor 5% gewijzigd door 0stone0 op 21-09-2017 10:22 . Reden: [li] wekrt niet in [small] ? ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
0stone0 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:21:
Gister de actie van NordVPN aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden mee. Weet iemand echter of dit ook in te stellen is op een KPN Experia box V10, en of dit verstandig ?

Actie
[list]
[li]Access over 1000 servers worldwide[/li]
[li]No logs policy[/li]
[li]Connect 6 devices at the same time[/li]
[li]High-speed unlimited bandwidth[/li]
[/list]
70 euro voor 2 jaar
Nee, dat kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:16:
[...]

Heb nu 80mbit van kpn. Dat is prima. tzt glasvezel mocht het ooit in de wijk komen.

Netflix, Hulu, Covenant.
Ik verwacht dat je met de AC1200g niet boven de 20/30Mbit/s zal komen. De CPU van routers is over het algemeen te traag en niet echt geschikt hiervoor. Ik heb een Netgear AC1900 R7000 en deze haalde rond de 45 Mbit/s, en werd de CPU erg warm. Ik laat VPN nu door mijn NAS afhandelen en deze haal keurig de 100 Mbit/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:29:
[...]

Ik verwacht dat je met de AC1200g niet boven de 20/30Mbit/s zal komen. De CPU van routers is over het algemeen te traag en niet echt geschikt hiervoor. Ik heb een Netgear AC1900 R7000 en deze haalde rond de 45 Mbit/s, en werd de CPU erg warm. Ik laat VPN nu door mijn NAS afhandelen en deze haal keurig de 100 Mbit/s
Hier ga ik in mee. Houd rekening met 30mbps, er zit een 900MHz processor in.

Hoi!

• Sosua
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:29:
[...]

Wat zou jij adviseren? Wat ook nog een beetje leuk qua prijs blijft. NAS e.d. heb ik mij nog niet erg in verdiept.

• Pierre_nr1
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:16:
[...]

Netflix, Hulu, Covenant.
Ik kwam dit net tegen op een ander forum :

“I did some testing a while back (January 2017) that may help you with some reference numbers on throughput. These are my speeds using the OpenVPN client on two different ASUS routers. Both routers running Asuswrt-Merlin 380.64 firmware. Connecting to PIA VPN servers on port 1198.

AC3100 (1.4 Ghz dual core)
CTF (Cut Through Forwarding NAT Acceleration)
DL: 61 Mbps with core 1 at 25%, core 2 at 75%
DL :74 Mbps with core 1 at 30%, core 2 at 85% with mods*
UL: 84 Mbps with core 1 at 35%, core 2 at 100%

AC68U (1.0 Ghz dual core)
CTF enabled
DL: 44 Mbps with core 1 at 30%, core 2 at 80%
UL: 58 Mbps with core 1 at 40%, core 2 at 100%

For reference, when using the same PIA VPN server with a windows client (i5-2500K) I'm able to attain 250 Mbps down and 350 Mbps up on the same DSLReports HTML5 speed test.

The speed tests were conducted over a wired connection from the computer to the router.

Data encryption: AES-128-CBC
Data authentication: SHA1
Handshake: RSA-2048”

Let vooral op de belasting van de CPU’s.

• Pierre_nr1
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:40:
[...]

Wat zou jij adviseren? Wat ook nog een beetje leuk qua prijs blijft. NAS e.d. heb ik mij nog niet erg in verdiept.
Dat hangt van de minimale snelheid af die je verlangt. En je budget uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-09-2017 10:44 ]

• Sosua
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:42:
[...]

Dat hangt van de minimale snelheid af die je verlangt.
Regulier gebruik. Flac, 4k bestanden, Netflix, Hulu.

Het moet gewoon soepel werken. Geen bottlenecks.
Is 1000mbps gek ?

Het is een oerwoud aan systemen, routers. En prijzen die enorm verschillen.
Zoek altijd beste bang for the buck.

[ Voor 15% gewijzigd door Sosua op 21-09-2017 10:48 ]

• Pierre_nr1
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:47:
[...]

Regulier gebruik. Flac, 4k bestanden, Netflix, Hulu.

Het moet gewoon soepel werken. Geen bottlenecks.
Is 1000mbps gek ?

Het is een oerwoud aan systemen, routers. En prijzen die enorm verschillen.
Zoek altijd beste bang for the buck.
De AC1900 R7000 is een goede router, hiermee zal je gemiddeld 40Mbit/s halen. Merlin firmware is ook geschikt voor deze router, deze heeft veel instellingen en is prima configureerbaar.

Ik heb nog een ongebruikte R7000 liggen, ik zal het eens testen

[ Voor 15% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-09-2017 10:58 ]

• Sosua
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:53:
[...]

De AC1900 R7000 is een goede router, hiermee zal je gemiddeld 40Mbit/s halen. Merlin firmware is ook geschikt voor deze router, deze heeft veel instellingen en is prima configureerbaar.

Ik heb nog een ongebruikte R7000 liggen, ik zal het eens testen
bedankt!

Ondanks dat kpn 80mbit levert denk jij dat 40mbit voldoende is?
Ook als medio 2018 er glasvezel komt te liggen?

• Pierre_nr1
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:07:
[...]

bedankt!

Ondanks dat kpn 80mbit levert denk jij dat 40mbit voldoende is?
Ook als medio 2018 er glasvezel komt te liggen?
40Mbit is voldoende voor 4K video streams. Maar al zou je glasvezel 500/500 hebben, de download snelheid blijft rond die 40Mbit, daar verandert niets aan. Met die 40Mbit moet je dus alles doen, streamen, browsen, downloaden enz. Ik ga er dan vanuit dat je dit vanuit 1 pc doet.

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:22
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:12:
[...]

40Mbit is voldoende voor 4K video streams. Maar al zou je glasvezel 500/500 hebben, de download snelheid blijft rond die 40Mbit, daar verandert niets aan. Met die 40Mbit moet je dus alles doen, streamen, browsen, downloaden enz. Ik ga er dan vanuit dat je dit vanuit 1 pc doet.
@Sosua Wat Pierre zegt.

Geen enkele huis-tuin-keuken router zal snel genoeg zijn om meer dan 80 mb/s te halen. 80 mb/s gaat al met moeite puur omdat de CPU's van zulke routers te langzaam zijn. Ze zijn er gewoon niet voor geschikt.

Als je voor de toekomst wil voorbereiden op bijvoorbeeld 500/500 glasvezel dan moet je echt gaan kijken naar een commerciële NAS of een zelfbouw-nas/router met een goeie snelle CPU.
Liefst Intel/AMD 64-bit of een moderne 64-bit ARM. Geen MIPS, vaak verouderde chipsets als in de routers.

[ Voor 7% gewijzigd door chris10r op 21-09-2017 11:16 ]

• Sosua
chris10r schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:13:
[...]

@Sosua Wat Pierre zegt.

Geen enkele huis-tuin-keuken router zal snel genoeg zijn om meer dan 80 mb/s te halen. 80 mb/s gaat al met moeite puur omdat de CPU's van zulke routers te langzaam zijn. Ze zijn er gewoon niet voor geschikt.

Als je voor de toekomst wil voorbereiden op 500/500 glasvezel bijvoorbeeld dan moet je echt gaan kijken naar een commerciële NAS of een zelfbouw-nas/router met een goeie snelle CPU.
Toevallig zit ik daar over te lezen nu.

Gaat er mij om dat NordVPN werkt. En inderdaad misschien iets meer geld, maar wel op de toekomst voorbereid. Wellicht Synology NAS met ingebouwde Wi-Fi.

• Pierre_nr1
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:16:
[...]

Toevallig zit ik daar over te lezen nu.

Gaat er mij om dat NordVPN werkt. En inderdaad misschien iets meer geld, maar wel op de toekomst voorbereid. Wellicht Synology NAS met ingebouwde Wi-Fi.
NAS is een prima idee, maar een dure oplossing. Je komt als je een goede VPN snelheid wil in het hogere en dus duurdere segment uit. En waarom WiFi op de NAS? Dat is ongebruikelijk. Daar kan je toch gewoon je Experiabox voor gebruiken, of een KPN WiFi extender.

Een zelfbouw pc met pfsense is aan te raden in jouw geval.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-09-2017 11:27 ]

• chris10r
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:26:
[...]

NAS is een prima idee, maar een dure oplossing. Je komt als je een goede VPN snelheid wil in het hogere en dus duurdere segment uit. En waarom WiFi op de NAS? Dat is ongebruikelijk. Daar kan je toch gewoon je Experiabox voor gebruiken, of een KPN WiFi extender.

Waarschijnlijk omdat @Sosua wil dat zijn internet via WiFi ook over de VPN gaat :+ .
Als je in de DHCP server van de experiabox (neem aan dat deze ze uitdeelt dan) de gateway IP veranderd van de experiabox naar de NAS (met de VPN verbinding) dan zou alles goed moeten gaan.
Maar of dit kan geen idee, heb zelf Ziggo (waarbij mijn huidige modem dat niet kan teminste...).

[ Voor 6% gewijzigd door chris10r op 21-09-2017 11:30 ]

• Sosua
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:26:
[...]

Gaat mij er om dat ik de appletv, laptop op VPN (USA, UK) kan zetten. Ik kijk veel HULU Andere apparaten mogen weer op de reguliere verbinding.

Dus eigenlijk 2 verbindingen.

Experia:PC, gasten, telefoons, ipads, PS4.
VPN: AppleTV, Laptop, PC, TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris10r
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:31:
[...]
Gaat mij er om dat ik de appletv, laptop op VPN (USA, UK) kan zetten. Ik kijk veel HULU Andere apparaten mogen weer op de reguliere verbinding.

Dus eigenlijk 2 verbindingen.

Experia:PC, gasten, telefoons, ipads, PS4.
VPN: AppleTV, Laptop, PC, TV.
In dit geval zou je weg kunnen komen door op deze apparaten zelf een IP adres en DNS servers in te stellen en dan bij de gateway het IP adres van je NAS met VPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
chris10r schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:29:
[...]

Waarschijnlijk omdat @Sosua wil dat zijn internet via WiFi ook over de VPN gaat :+ .
Als je in de DHCP server van de experiabox (neem aan dat deze ze uitdeelt dan) de gateway IP veranderd van de experiabox naar de NAS (met de VPN verbinding) dan zou alles goed moeten gaan.
Maar of dit kan geen idee, heb zelf Ziggo (waarbij mijn huidige modem dat niet kan teminste...).
Nee, dat gaat niet met een Experiabox.

@Sosua Je kan iedere client een vast ip geven en de default gateway van die verbinding naar de NAS verwijzen als ze een vpn verbinding nodig hebben, en naar de Experiabox verwijzen als ze buiten de vpn om moeten gaan. Zo doe ik het hier thuis en werkt prima.

• Pierre_nr1
chris10r schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:33:
[...]

In dit geval zou je weg kunnen komen door op deze apparaten zelf een IP adres en DNS servers in te stellen en dan bij de gateway het IP adres van je NAS met VPN.
Precies wat ik ook net aangaf.

• Sosua
Tot slot dan, want volgens mij hou ik iedereen van zijn werk af.

Wat zouden jullie adviseren qua NAS? Ik begreep dat die WD red disks wel goed zijn. Maar qua systeem?

DS216play ?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hangt af wat je eisen zijn. Ik heb zelf een 4-bay NAS (Synology DS415+) met WD Red disks. Is inmiddels alweer enkele jaren oud maar is nog snel zat voor mijn doeleinden. Als je niet veeleisend bent is een DS216j wellicht al voldoende. Er zijn zoveel opties en iedereen heeft andere doeleinden. Vergelijk de specificaties van diverse modellen en kijk ook eens naar deze pagina i.v.m. schrijfperformance.

March of the Eagles

• Pierre_nr1
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:40:
Tot slot dan, want volgens mij hou ik iedereen van zijn werk af.

Wat zouden jullie adviseren qua NAS? Ik begreep dat die WD red disks wel goed zijn. Maar qua systeem?

DS216play ?
Wil je ook VPN gaan doen op de DS216play?

• chris10r
XWB schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:58:
Hangt af wat je eisen zijn. Ik heb zelf een 4-bay NAS (Synology DS415+) met WD Red disks. Is inmiddels alweer enkele jaren oud maar is nog snel zat voor mijn doeleinden. Als je niet veeleisend bent is een DS216j wellicht al voldoende. Er zijn zoveel opties en iedereen heeft andere doeleinden. Vergelijk de specificaties van diverse modellen en kijk ook eens naar deze pagina i.v.m. schrijfperformance.
In dit geval is de CPU ook erg belangrijk vanwege een snelle VPN verbinding.
In de DS216j zit de volgende CPU: STMicroelectronics H412
(pricewatch: Synology DiskStation DS216play )

Volgens de maker (http://www.st.com/en/digital-set-top-box-ics/stih412.html) een dual-core ARMv7 (32-bits!) SoC op 1.2 Ghz voor multimedia toepassingen.
Deze is al een stuk sterker dan de gemiddelde router, maar of deze 500/500 zou halen denk het niet. 100 mb/s is waarschijnlijker.

• Sosua
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:04:
[...]

Wil je ook VPN gaan doen op de DS216play?
Ja. Echter, ik lees van chris10r dat ik beter voor een ds216+II kan gaan wellicht.

• chris10r
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:07:
[...]

Ja. Echter, ik lees van chris10r dat ik beter voor een ds216+II kan gaan wellicht.
De Intel Celeron N3060 zou het een stuk beter moeten trekken inderdaad :).

De ds916+ met de Intel Pentium N3710 zou 500/500 makkelijk met twee vingers in de neus moeten doen.
https://tweakers.net/pric...916+-(8gb)/specificaties/

(Ligt er natuurlijk aan of NordVPN dat ook haalt. :+ )

[ Voor 26% gewijzigd door chris10r op 21-09-2017 12:11 ]

• Pierre_nr1
Ik adviseer je eerst goed in te lezen in deze materie. Er is veel keus, er zijn vele configuraties mogelijk, een miskoop is zo gedaan.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
chris10r schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:06:
maar of deze 500/500 zou halen denk het niet
Wellicht niet :p Maar vooralsnog heeft @Sosua een 80 Mbit/s verbinding, lijkt me niet dat je daarvoor een dure DS916+ nodig hebt?

March of the Eagles

• Sosua
Pierre_nr1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:16:
Ik adviseer je eerst goed in te lezen in deze materie. Er is veel keus, er zijn vele configuraties mogelijk, een miskoop is zo gedaan.
Klopt. Die 2e NAS is inderdaad 275 euro duurder.
Wellicht streeft het dan z'n doel voorbij.
Eerst eens een paar avonden goed lezen.

Zoek gewoon een NAS die beetje 2018 ready is. Waar 1 hoogstens 2 apparaten tegelijkertijd op bezig zijn.
En zoals boven vermeld 4k content, vpn ed op gebruikt kan worden.

• chris10r
XWB schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:18:
[...]

Wellicht niet :p Maar vooralsnog heeft @Sosua een 80 Mbit/s verbinding, lijkt me niet dat je daarvoor een dure DS916+ nodig hebt?
Meer gericht op de toekomstige komst/afname van glasvezel idd.
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:19:
[...]

Zoek gewoon een NAS die beetje 2018 ready is. Waar 1 hoogstens 2 apparaten tegelijkertijd op bezig zijn.
Voor 4k (transcoding) is de Celeron in de DS216+II waarschijnlijk niet sterk genoeg.

Er is inderdaad erg veel keus. Een alternatieve optie is om voor een zelfbouw nas te gaan, erg goed topic hierover op tweakers. Maar ligt er inderdaad aan wat je zelf wil.

In mijn geval is de zelfbouw multimedia NAS (met een NordVPN verbinding) ook een HTPC welke naast Kodi ook de (linux) steam client draait voor het streamen van games naar de tv.

• EWK
  • Niet online

EWK

chris10r schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:14:

Voor 4k (transcoding) is de Celeron in de DS216+II waarschijnlijk niet sterk genoeg.

Er is inderdaad erg veel keus. Een alternatieve optie is om voor een zelfbouw nas te gaan, erg goed topic hierover op tweakers. Maar ligt er inderdaad aan wat je zelf wil.

In mijn geval is de zelfbouw multimedia NAS (met een NordVPN verbinding) ook een HTPC welke naast Kodi ook de (linux) steam client draait voor het streamen van games naar de tv.
De play-serie de gemaakt voor transcoding.

Hoi!

• chris10r
EWK schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:16:
[...]

Ah oke, ook 4K? Dat is wel erg nice.

• EWK
  • Niet online

EWK

chris10r schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:18:
[...]

Ah oke, ook 4K? Dat is wel erg nice.
Yep

Hoi!

• Pierre_nr1

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
EWK schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:16:
[...]

Alleen jammer dat de schijfprestaties van de DS216play tegenvallen.

March of the Eagles

• EWK
  • Niet online

EWK

XWB schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:16:
[...]

Alleen jammer dat de schijfprestaties van de DS216play tegenvallen.
Waarom zou ik dat belangrijk vinden?
Voor het sneller uitpakken van rar bestanden?

Hoi!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
EWK schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:59:
Waarom zou ik dat belangrijk vinden?
Geen idee waarom jij dat belangrijk zou vinden, maar aangezien je deze NAS aan iemand anders aanbeveelt lijkt me dat wel het vermelden waard. De ander persoon heeft wellicht andere doelstellingen voor deze NAS.

Heb het zelf al meegemaakt dat ik bestanden tussen PC en NAS heen en weer wil slingeren over gigabit netwerk, blijkt de NAS de bestanden niet aan maximale snelheid te kunnen wegschrijven. Daar sta je dan met je gigabit netwerk.

March of the Eagles

• Pierre_nr1
XWB schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:20:
[...]

Geen idee waarom jij dat belangrijk zou vinden, maar aangezien je deze NAS aan iemand anders aanbeveelt lijkt me dat wel het vermelden waard. De ander persoon heeft wellicht andere doelstellingen voor deze NAS.

Heb het zelf al meegemaakt dat ik bestanden tussen PC en NAS heen en weer wil slingeren over gigabit netwerk, blijkt de NAS de bestanden niet aan maximale snelheid te kunnen wegschrijven. Daar sta je dan met je gigabit netwerk.
Helemaal eens, de snelheid van kopieren van bestanden is voor mij in ieder geval heel belangrijk. Ik had een DS412+ en ben overgestapt naar een DS1817+, een wereld van verschil. VPN op volle snelheid en zeer snelle kopieeracties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Sosua schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:19:
[...]

Als je het niet erg vindt om zelf een beetje te rommelen, kan je er ook zelf 1 bouwen en Xpenology (=Synology DSM loader voor andere hardware) gebruiken. Scheelt ernorm in de kosten als je een beetje CPU in je NAS wilt. Heb zelf een Pentium G4400 draaien met 8 GB RAM en DSM 6.1.3, de laatste versie. Was iets van 220 euro kwijt voor een klein towertje en kunnen 6 disks (limiet mijn mobo) in.

Updaten naar nieuwste versies is wel een dingetje, daar hobbelt de Xpenology community altijd achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een issue met NordVPN op Android (Oneplus 3t op 7.1.1). Updates uit de playstore worden niet gedownload. De status blijft maar op "Downloaden.." staan. Zet ik de VPN uit, dan download ie meteen.
Zijn er meer mensen met dit issue? Of ligt het aan mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
Exocet schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:28:
Ik heb een issue met NordVPN op Android (Oneplus 3t op 7.1.1). Updates uit de playstore worden niet gedownload. De status blijft maar op "Downloaden.." staan. Zet ik de VPN uit, dan download ie meteen.
Zijn er meer mensen met dit issue? Of ligt het aan mijn toestel?
Met welke server ben je verbonden?
Heb exact hetzelfde probleem met lineageOS 7.1.2 op een Samsung S4 4G als ik verbonden ben met een USA streaming server voor Netflix. Maar met een VPN verbinding naar een server in een ander land in Europa dan werkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
chris10r schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:53:
[...]

Met welke server ben je verbonden?
Heb exact hetzelfde probleem met lineageOS 7.1.2 op een Samsung S4 4G als ik verbonden ben met een USA streaming server voor Netflix. Maar met een VPN verbinding naar een server in een ander land in Europa dan werkt het wel...
Ook met een verbinding naar NL en BE.

edit: het ligt aan de CyberSec optie, deze uitzetten en dan werkt updaten wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Exocet op 22-09-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-04 13:05
Misschien deels offtopic, maar ben wel benieuwd naar een vpn, heb zelf een 100/30 verbinding en zou dan ook graag minimaal 80% van die snelheid willen hebben.

Nu heb ik een beetje zitten lezen dat de routers hier vaak de bottlenecks zijn door slechte cpu prestaties.
Heb tot nu toe maar een quadcore router gevonden maar die kost al gauw 450 euro en dat heb ik er gewoon nevernooit voor over.

Zag wel een xiaomi router staan met dual-core 1.4GHz hoofd processor + dual-core 733MHz netwerk protocol cpu

Zou dat volstaan?

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

arnova

weet veel, maar niet alles

underdog007007 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:01:
Misschien deels offtopic, maar ben wel benieuwd naar een vpn, heb zelf een 100/30 verbinding en zou dan ook graag minimaal 80% van die snelheid willen hebben.

Nu heb ik een beetje zitten lezen dat de routers hier vaak de bottlenecks zijn door slechte cpu prestaties.
Heb tot nu toe maar een quadcore router gevonden maar die kost al gauw 450 euro en dat heb ik er gewoon nevernooit voor over.

Zag wel een xiaomi router staan met dual-core 1.4GHz hoofd processor + dual-core 733MHz netwerk protocol cpu

Zou dat volstaan?
Daar zou ik niet vanuit gaan, tenzij ze specifiek een (aparte) processor hebben die AES encryptie e.d. hardwarematig kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zou dat volstaan?
Ligt er ook aan wat voor VPN software en encryptie er gebruikt wordt. En 450 euro voor een ARM router zou ik ook niet betalen, dan zou ik naar zoiets met pfSense gaan kijken:
https://www.amazon.com/Fi...abit-AES-NI/dp/B074ML6YFJ
Of de barebone en dan zelf 16/32GB + SSD en ESXi installeren, dan kun je er nog meer opdraaien dan alleen de router:
http://protectli.com/product/6-port-i3-barebone/

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 23-09-2017 09:49 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
The_Worst schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:56:
Ik heb nu een drietal maanden BlackVPN in gebruik. Op mijn mobiel staat deze altijd aan en naast een (iets) hoger batterijgebruik merk ik verder niks. Internetsnelheid zal ongetwijfeld lager liggen maar met Spotify en browsen merk ik geen vertraging.

Op mijn laptop gebruik ik de VPN alleen als ik van huis ben. Ik heb thuis een gigabit verbinding en ik wil toch wel gebruik kunnen maken van deze snelheid. Snelheidstesten heb ik overigens niet gedaan, kan ik eventueel wel doen indien er interesse in is. P2P is toegestaan met uitzondering van de US en UK-servers.

Instellen is een eitje. In Windows wordt er gebruik gemaakt van de ingebouwde functie en op Android krijg je de optie voor Open vpn.

Ik ben zeer tevreden en ga mogelijk wel weer verlengen.

Edit: ik had een paar minuten over, alle testen zijn uitgevoerd met kabel:

Zonder VPN
[afbeelding]

Nederlandse VPN (met dezelfde server als hierboven)
[afbeelding]

Noorse VPN (met Noorse server)
[afbeelding]
Ik zou als ik jou was even naar de voorwaarden van Ookla speedtest kijken! Ookla heeft namelijk hun speedtest-software volgestopt met software die je pc/mobiel/ laptop/ enz. compleet doorspit en AL je gegevens, (zelfs je telebankieren-data! staat in hun voorwaarden) doorspeelt naar Ookla, die dit allemaal doorverkopen. Tja, verdienmodel, he? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01

Zou dat volstaan?
Gewoon zoiets met PFsense nemen.

https://www.zotac.com/us/..._pcs/zbox-ci323-nano#spec

Ben je voor €200 klaar.

Ik heb i.c.m. PIA gewoon de volledige bandbreedte van mijn verbinding (150/15) beschikbaar. Ik denk wanneer ik straks naar 200/20 ga ik dit ook gewoon haal. De beperking wordt straks de snelheid van PIA. De firewall kan het allemaal makkelijk aan door het gebruik van AES-NI.

[ Voor 9% gewijzigd door Blommie01 op 23-09-2017 20:42 ]

• s3nn3k3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08 11:09
Ok,ik ben dit topic nu een tijdje aan het volgen en zou mij willen abonneren bij een vpn dienst.
Alhoewel het hoofdzakelijk moet dienen voor te streamen op men androidbox zal ik het ook
beginnen te gebruiken voor te surfen op men pc en mobiel en vooral door dit nieuws, check .
Nu,ik ben via de comparisation chart bij Expressvpn uitgekomen en dit heb ik gevonden op de website,

"Note: Network Lock is only available on Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10,
Mac OS X 10.10 (Yosemite), Mac OS X 10.11 (El Capitan), and Mac OS X 10.12 (Sierra)."

Moet ik mij nu zorgen maken dat deze niet op mijn androidboxje beschikbaar is?Ik wil namelijk
geen 90€ uitgeven om vervolgens tijdens het streamen men vpn verbinding te verliezen en alsnog
men ip-adres bloot te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Net aan het instellen geweest. NordVPN is tot nu toe nog geen succces. Netflix (US) streamen icm pc is niet te doen (enorm traag). Appletv doet het uberhaupt niet. Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar tot nu toe is het eigenlijk een faal.

[ Voor 8% gewijzigd door Sosua op 24-09-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

s3nn3k3 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:09:
Ok,ik ben dit topic nu een tijdje aan het volgen en zou mij willen abonneren bij een vpn dienst.
Alhoewel het hoofdzakelijk moet dienen voor te streamen op men androidbox zal ik het ook
beginnen te gebruiken voor te surfen op men pc en mobiel en vooral door dit nieuws, check .
Nu,ik ben via de comparisation chart bij Expressvpn uitgekomen en dit heb ik gevonden op de website,

"Note: Network Lock is only available on Windows 7 SP1, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10,
Mac OS X 10.10 (Yosemite), Mac OS X 10.11 (El Capitan), and Mac OS X 10.12 (Sierra)."

Moet ik mij nu zorgen maken dat deze niet op mijn androidboxje beschikbaar is?Ik wil namelijk
geen 90€ uitgeven om vervolgens tijdens het streamen men vpn verbinding te verliezen en alsnog
men ip-adres bloot te geven?
Wat wil je nu precies? Vpn op een androidbox?
Als je gewoon via openvpn verbinding maakt (er vanuitgaande dat die app beschikbaar is op de androidbox en jouw vpn aanbieder dat ondersteunt), dan is er niets om je druk over te maken. Sommigen hebben ook hun eigen vpn app op android, daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

offtopic:
men? Je bedoelt mijn of m'n?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
Sosua schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:28:
Net aan het instellen geweest. NordVPN is tot nu toe nog geen succces. Netflix (US) streamen icm pc is niet te doen (enorm traag). Appletv doet het uberhaupt niet. Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar tot nu toe is het eigenlijk een faal.
Ik zelf merk dat ook op, vreemd genoeg werken alle websites prima behalve de streamingsdiensten zoals Netflix, Hulu, Amazon. Merkte wel op dat Netflix op mijn telefoon via de VPN beter werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Hmmmmz, ik heb al jaren proxy.sh
Geen enkele log.
Port forwarding, goedkoop, Amerikaanse Netflix, BBCi. Etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil voor het eerst een vpn nemen en direct een betaalde 'expressvpn'. 100 dollar voor 15 maanden, maar ik weet niet of dit teveel is voor een vpn of dat er goedkopere alternatieven zijn ? ik heb vernomen dat een gratis vpn ten koste gaat van kwaliteit. kan iemand mij snel de weg op helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

lennox-06 schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:32:
ik wil voor het eerst een vpn nemen en direct een betaalde 'expressvpn'. 100 dollar voor 15 maanden, maar ik weet niet of dit teveel is voor een vpn of dat er goedkopere alternatieven zijn ? ik heb vernomen dat een gratis vpn ten koste gaat van kwaliteit. kan iemand mij snel de weg op helpen ?
Dat is veel geld. No offence maar als je iets meer onderzoek had gedaan, had je dat makkelijk kunnen weten.
Tip: doe even een stap terug. Begin eens met het lezen van de topicstart, daarin staat veel info die je op weg gaat helpen. Als je er dan nog niet uit komt, helpen we je natuurlijk graag.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Wat ik weet over een vpn, dat is dat vpn aanbieders sterk van elkaar kunnen verschillen en bij het aller minste geluk dat je gelogt wordt terwijl ze beweren niemand te loggen, dan zit je wel met een groter probleem.

Het is zo moeilijk om voor een vpn op zicht te kiezen als je niet weet of zij wel de waarheid spreken, je kent de personen dan ook niet persoonlijk wie daar achter de server zit, dan zou ik mij bijna liever houden bij mijn eigen isp waar zij mij weldegelijk loggen. Dan lijkt mij Tor browser de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
V-rg schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:04:
[...]

Ik zelf merk dat ook op, vreemd genoeg werken alle websites prima behalve de streamingsdiensten zoals Netflix, Hulu, Amazon. Merkte wel op dat Netflix op mijn telefoon via de VPN beter werkte.
als ik je een advies mag geven.

Getflix. Alleen geen usa netflix op appletv. Heb nu usa op ps4. Hulu op appletv. Werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

mobie2 schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:55:
Wat ik weet over een vpn, dat is dat vpn aanbieders sterk van elkaar kunnen verschillen en bij het aller minste geluk dat je gelogt wordt terwijl ze beweren niemand te loggen, dan zit je wel met een groter probleem.

Het is zo moeilijk om voor een vpn op zicht te kiezen als je niet weet of zij wel de waarheid spreken, je kent de personen dan ook niet persoonlijk wie daar achter de server zit, dan zou ik mij bijna liever houden bij mijn eigen isp waar zij mij weldegelijk loggen. Dan lijkt mij Tor browser de beste oplossing.
Ook Tor is niet waterdicht, zo bleek onlangs.
Je zegt dat ISP's loggen, het zou ook best kunnen dat ze dat doen en ik kan ook redenen verzinnen waarom ze dat doen, maar heb je hier onderbouwing/bewijs voor?
Het klopt dat je de VPN's op hun blauwe ogen moet vertrouwen dat ze niets loggen, maar lees deze post maar eens terug.

Daarnaast, een Tor browser helpt je (wellicht) alleen bij het surfen, niet bij andere dingen op internet zoals torrents, usenet en andere zaken.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3nn3k3
EWK schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:53:
[...]

Wat wil je nu precies? Vpn op een androidbox?
Als je gewoon via openvpn verbinding maakt (er vanuitgaande dat die app beschikbaar is op de androidbox en jouw vpn aanbieder dat ondersteunt), dan is er niets om je druk over te maken. Sommigen hebben ook hun eigen vpn app op android, daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

offtopic:
men? Je bedoelt mijn of m'n?
Ja, hoofdzakelijk vpn op men box! Zowel de openvpn- als de expressvpn app zijn beschikbaar maar alleen werkt de killswitch niet op Android(staat op de website van expressvpn) en daarmee men vraag, moet ik me hier zorgen over maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

s3nn3k3 schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:05:
[...]

Ja, hoofdzakelijk vpn op men box! Zowel de openvpn- als de expressvpn app zijn beschikbaar maar alleen werkt de killswitch niet op Android(staat op de website van expressvpn) en daarmee men vraag, moet ik me hier zorgen over maken?
Nee, ik denk het niet op zich. Zolang je af en toe maar checkt of het sleuteltje nog bij je notificaties staat.
Vooral in het begin veel checken en testen, maar als het stabiel blijkt, zou ik me niet zo snel zorgen maken.
Anders een vpn kiezen die dat wel heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 24-09-2017 23:12 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3nn3k3
EWK schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:10:
[...]

Nee, ik denk het niet op zich. Zolang je af en toe maar checkt of het sleuteltje nog bij je notificaties staat.
Vooral in het begin veel checken en testen, maar als het stabiel blijkt, zou ik me niet zo snel zorgen maken.
Anders een vpn kiezen die dat wel heeft.
Ok bedankt! En Jah , een keuze maken voor een vpn is niet zo makkelijk als ik dacht. Als je begint te vergelijken is er altijd wel iets blijkbaar. Ofwel heb je geen goeie snelheid,of een beperkt dataverbruik, uit reviews gelezen instabiele verbinding,14 eyes, geen p2p, enz.... daarmee was een keuze maken al moeilijk dus ja.... de killswitch is overigens ook bij lang niet alle aanbieders aanwezig. Als je al je wensen en of filters toepast word je keuze wel heel erg beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

s3nn3k3 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:55:
[...]

Ok bedankt! En Jah , een keuze maken voor een vpn is niet zo makkelijk als ik dacht. Als je begint te vergelijken is er altijd wel iets blijkbaar. Ofwel heb je geen goeie snelheid,of een beperkt dataverbruik, uit reviews gelezen instabiele verbinding,14 eyes, geen p2p, enz.... daarmee was een keuze maken al moeilijk dus ja.... de killswitch is overigens ook bij lang niet alle aanbieders aanwezig. Als je al je wensen en of filters toepast word je keuze wel heel erg beperkt...
Dat klopt. Ook bij mij was het een compromis, maar wel een waar ik prima mee leven kan. Maar die keuze is voor iedereen anders natuurlijk.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Refund aangevraagd bij NordVPN. Werkte gewoon niet naar tevredenheid. Ze adverteren met dingen die ze gewoon niet waar kunnen maken.

Voor nu https://www.getflix.com.au/ hier maar een proef afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heszar
  • Laatst online: 23-03-2024
Sosua schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:47:
Refund aangevraagd bij NordVPN. Werkte gewoon niet naar tevredenheid. Ze adverteren met dingen die ze gewoon niet waar kunnen maken.

Weinig informatie te vinden of ze verkeer loggen, waar ze gevestigd zijn en aantal mogelijke connecties etc.... Klinkt mooi en leuk als je alleen voor Netflix wilt gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
@Sosua Maandje met Getflix gedraaid en merk vooral in de avond en zondagavond wel dat het traag werkt. Op HD beelden dan regelmatig bufferen. Heb Getflix op router draaien voor AppleTV en Android Box.
Ik ga dus weer opzoek naar een andere VPN provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Mark-NL schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:26:
@Sosua Maandje met Getflix gedraaid en merk vooral in de avond en zondagavond wel dat het traag werkt. Op HD beelden dan regelmatig bufferen. Heb Getflix op router draaien voor AppleTV en Android Box.
Ik ga dus weer opzoek naar een andere VPN provider.
Welke DNS servers gebruik je? Ik heb NL en DE in mn router gezet. Nergens last van gehad nog. Zelfs 4k werkt prima. Heel soms dat Hulu iets langzamer laadt. Maar geen kwaliteitsverlies.

[ Voor 6% gewijzigd door Sosua op 26-09-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Sosua schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:47:

Op de site van nordvpn staat dat deze servers het best werken, werkt prima met de netflix app.
https://support.nordvpn.c...atch-Netflix-with-NordVPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
HMR90 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:31:
[...]

Op de site van nordvpn staat dat deze servers het best werken, werkt prima met de netflix app.
https://support.nordvpn.c...atch-Netflix-with-NordVPN
Heb ik allemaal al geprobeerd. UDP, TCP. Feit was dat het mij om de buitenlandse Netflix en Hulu gaat. Die zijn enorm traag. Als het bij jou goed werkt, dan ben ik blij voor je. Hier was het echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Sosua schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:30:
[...]

Welke DNS servers gebruik je? Ik heb NL en DE in mn router gezet. Nergens last van gehad nog. Zelfs 4k werkt prima. Heel soms dat Hulu iets langzamer laadt. Maar geen kwaliteitsverlies.
Ik maak gebruik van de NL server op dit moment. Ga dat vanavond nog even wijzigen naar een andere server. Ga van het weekend aan de slag met AirVPN. Heb ook getest met NordVPN, maar had regelmatig disconnects of kon helemaal geen verbinding maken met de iOS app van hun. Dus die valt voor mij af.
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.