Misschien dan toch de aanbieding snel nemen van nordvpn (nu het nog kan)
Zo duur is het ook weet niet
Zo duur is het ook weet niet
[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 09-09-2017 23:31 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 09-09-2017 23:31 ]
Ik kan beide krijgen alleen zeggen specs in het echt weinig over de prestaties. Dus als mensen goede ervaringen hebben of slechte hoor ik het graag.EWK schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:54:
[...]
Wat is je vraag precies? Het is een gesloten vraag.
PayPal?schumi2004 schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:13:
Subscription afgesloten maar iets moet misgegaan zijn, site zegt dat er nog betaald moet worden.
CC, lees op de site dat het 40min zou kunnen duren. Even afwachten maar dan.
Ik heb een Netgear R7000 gehad en deze haalde met een OpenVPN verbinding maximaal 40Mbit. Met een OC kon ik er met moeite 45-50 uitpersen. De cpu moest daar hard voor werken en werd bijna 80 graden. Niet echt fijn dus. Nu op mijn Synology DS1817+ loopt het een heel stuk sneller. Gemiddeld haal ik 100Mbit down en 50Mbit up.Chadi schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:34:
Iemand ervaring met de netgear r7800 of de Asus RT-AC87U in combinatie met nordvpn?
[ Voor 41% gewijzigd door heszar op 10-09-2017 03:41 ]
Heb een 415+ dat heb ik het nog niet getest. Had gemerkt dat de NAS op het moment dat je er een vpn client op activeert deze niet meer benaderbaar is van buiten af.Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:51:
[...]
Ik heb een Netgear R7000 gehad en deze haalde met een OpenVPN verbinding maximaal 40Mbit. Met een OC kon ik er met moeite 45-50 uitpersen. De cpu moest daar hard voor werken en werd bijna 80 graden. Niet echt fijn dus. Nu op mijn Synology DS1817+ loopt het een heel stuk sneller. Gemiddeld haal ik 100Mbit down en 50Mbit up.
Het probleem is dat de CPU in de routers over het algemeen te traag zijn voor een redelijk VPN snelheid, wat @V-rg hiervoor ook al aangaf.Chadi schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:05:
[...]
Heb een 415+ dat heb ik het nog niet getest. Had gemerkt dat de NAS op het moment dat je er een vpn client op activeert deze niet meer benaderbaar is van buiten af.
Jammer dat je niet 1 lan poort voor het vpn verkeer kan instellen en dit per app aan kan geven welke lan die moet gebruiken.
Verder is het mij ook niet gelukt om andere devices de NAS als gateway te gebruiken.
Vandaar dat ik dacht dan maar een dedicated router neer te zetten voor alles behalve de nas.
Snelheid heeft voor mij minder prioriteit. Waar ik graag een oplossing voor zou willen hebben is data verkeer managen.Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:36:
[...]
Het probleem is dat de CPU in de routers over het algemeen te traag zijn voor een redelijk VPN snelheid, wat @V-rg hiervoor ook al aangaf.
Huh? Onderbouw je advies eens?V-rg schreef op zondag 10 september 2017 @ 04:04:
Zoals eigenlijk de meeste personen aangeven zit je met de issue dat de socs in een router vaak niet krachtig genoeg zijn om hoge snelheden te halen met VPN verbindingen. Mocht dat geen issue zijn dan zou ik persoonlijk een Asus router adviseren
[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 10-09-2017 09:21 ]
Hoi!
Antwoord van de helpdesk:Mandrake466 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:25:
NordVPN: verbinding met server (#31) verbroken en Kill Switch werkt niet. Ik heb ze maar een mail gestuurd wat er nou aan de hand is. De System Log mogen ze ook wel 's duidelijker maken. Geen disconnects of wat dan ook te zien tenzij je zelf disconnect.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik denk dat je met een VPN binnen Docker in je Synology een heel eind moet kunnen komen.Chadi schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:14:
[...]
Snelheid heeft voor mij minder prioriteit. Waar ik graag een oplossing voor zou willen hebben is data verkeer managen.
Laten we eerlijk zijn. Je wil op een Synology van 600 euro met twee netwerkkaarten toch iets meer kunnen dan link aggregatie?
Je wil toch per app kunnen zeggen welke route het af moet leggen.
Je huis hoeft er niet uit te zien als een datacenter
Nou nou, die NordVPN helpdesk is werkelijk briljant. Hier kan je helemaal niets mee, en ze gaan volledig aan de oorzaak van de onderbrekingen voorbij.Mandrake466 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:19:
[...]
Antwoord van de helpdesk:
Please open NordVPN application, then go to Settings, scroll to the bottom, click Show Advanced Settings, scroll to the bottom again and click Run Diagnostics Tool.
After that, select Collect Diagnostics. After the tool finishes, take note of the Ticket ID You get and refer it to us.
Nadat ik de Ticket ID heb gemaild kreeg ik dit:
Please enter these commands one by one into your Command prompt (make sure that you have administrator rights)
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh winsock reset
netsh interface ipv4 reset
netsh winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log
After that please restart your computer and try connecting to our servers.
Hij vroeg om een een betaalbare, niet om eentje die 160+ euro kost gok ik zo. Daarnaast hebben de dure varianten van Asus 1.4ghz.EWK schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:15:
[...]
Huh? Onderbouw je advies eens?
Voor vpn heb je processorsnelheid nodig, zoals we weten. De asus levert 1GHz en de netgear 1.7GHz.
En jij adviseert de Asus? Leg eens uit?
Ik zou daarom voor de 70% snellere netgear 7800 gaan.
Nee, inhoud is niet te zien. Je krijgt na de diagnose een code op je scherm te zien wat je dan terugmailt naar hun.Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:35:
[...]
Nou nou, die NordVPN helpdesk is werkelijk briljant. Hier kan je helemaal niets mee, en ze gaan volledig aan de oorzaak van de onderbrekingen voorbij.
Kon je de inhoud van de diagnostic tool inzien?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik dacht dat je op de post van Chadi reageerde. Excuus.V-rg schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:42:
[...]
Hij vroeg om een een betaalbare, niet om eentje die 160+ euro kost gok ik zo. Daarnaast hebben de dure varianten van Asus 1.4ghz.
Waarom ik een Asus adviseer is omdat meerdere mensen in dit topic dat ook hebben en melden dat ze rond de 50mbps halen, wat mij redelijk lijkt voor een VPN op een router (die geen godsvermogen kost).
Daarnaast vind ik Asuswrt gewoon fijn en goed werken, dat is mijn persoonlijke mening.
Hoi!
Mijn voorkeur geniet dat eerlijk gezegd ook omdat ze al uit de doos openvpn ondersteunen.EWK schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:58:
[...]
Ik dacht dat je op de post van Chadi reageerde. Excuus.
In ieder geval fijn dat je je voorkeur uitlegt, daar heeft een ander meer aan dan alleen maar dat je persoonlijke voorkeur merk X is. Thanks
Je weet dus totaal niet wat je naar hun verstuurd, dat vind ik zeer kwalijk en onacceptabel. Een dikke min voor NordVPN.Mandrake466 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:49:
[...]
Nee, inhoud is niet te zien. Je krijgt na de diagnose een code op je scherm te zien wat je dan terugmailt naar hun.
Heb het nog niet geprobeerd in docker maar denk dat dat de enige oplossing is. Alles wat vpn nodig heeft daarin kwakken.Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:31:
[...]
Ik denk dat je met een VPN binnen Docker in je Synology een heel eind moet kunnen komen.
Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of ik een tweedehandse Asus kan scoren, ik had inderdaad aangegeven dat ik niet al te duur wil omdat ik al een dure router heb aangeschaft.V-rg schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:42:
[...]
Hij vroeg om een een betaalbare, niet om eentje die 160+ euro kost gok ik zo. Daarnaast hebben de dure varianten van Asus 1.4ghz.
Waarom ik een Asus adviseer is omdat meerdere mensen in dit topic dat ook hebben en melden dat ze rond de 50mbps halen, wat mij redelijk lijkt voor een VPN op een router (die geen godsvermogen kost).
Daarnaast vind ik Asuswrt gewoon fijn en goed werken, dat is mijn persoonlijke mening.
Succes!heszar schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:53:
[...]
Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of ik een tweedehandse Asus kan scoren, ik had inderdaad aangegeven dat ik niet al te duur wil omdat ik al een dure router heb aangeschaft.
Gisteren trouwens 3 keer uitval gehad via NordVPN en ik moest het handmatig reconnecten,beetje jammer. Was wel fijn geweest als ik zelf per programma kon aangeven dat die geen verbinding moet hebben als vpn uitvalt.
Nog geen derde van wat je normaal zonder vpn haalt? Dat is er ergens iets niet goed, lijkt me. Met nordvpn haal ik toch wel minimaal 65% van de snelheid zonder vpn, en toen ik PIA probeerde nog hoger, tot aan 85% toe.Chiel schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:13:
Nu heb ik niet de illusie dat dat met vpn ook zo werkt maar een derde van de snelheid moet toch lukken? Ik blijf maar servers proberen, 100mb bin proberen en weer een keer 2MB max
Wat is je max-snelheid zonder vpn? Die van mij 200mbit, als ik de helft haal via vpn zou ik al zeer tevreden zijn. Meestal blijf ik rond de 30mbit steken, beetje server-, en tijdstipafhankelijk. Wat ik gister wel zag is dat als ik de vpn aan heb staan en heb verder niks draaien en ik laat een ping wat langer lopen, dan zit die keurig tussen 15 en <30ms, geen loss. Als ik de torrentclient met 4 actieve torrents, dan aanzet dan heb ik tot 15% packetloss.grun93 schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:12:
[...]
Nog geen derde van wat je normaal zonder vpn haalt? Dat is er ergens iets niet goed, lijkt me. Met nordvpn haal ik toch wel minimaal 65% van de snelheid zonder vpn, en toen ik PIA probeerde nog hoger, tot aan 85% toe.
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik heb een Telfort vdsl lijntje van 100/30 en een ping van 7-8, zonder vpn. Met vpn is de ping ongeveer 13-14, en de snelheid zakt tot 65/27 bij nordvpn, en 75/25 bij PIA. Al zijn die snelheden wel afhankelijk van het tijdstip en een momentopname, maar lager worden ze in ieder geval niet.Chiel schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:39:
Wat is je max-snelheid zonder vpn?
Portforward instellen op je router?jokapo schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:41:
Iemand enig idee hoe ik extern een Syno router kan bereiken? Deze hangt aan een asus RT-AC68U waar VPN (IPVanish) op is ingeschakeld met de bijbehorende DNS adressen.
Ik zou blij zijn met een stabiele 70mbit. Ze stellen wel dat 2/3 van de snelheid te halen moet zijn maar dat gaat maar op tot een bepaalde snelheid verwacht ik. 1gbit glas zal via vpn geen 650mbit geven, wel lullig als je dan ook niet boven de 100mbit uitkomt.grun93 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:49:
[...]
Ik heb een Telfort vdsl lijntje van 100/30 en een ping van 7-8, zonder vpn. Met vpn is de ping ongeveer 13-14, en de snelheid zakt tot 65/27 bij nordvpn, en 75/25 bij PIA. Al zijn die snelheden wel afhankelijk van het tijdstip en een momentopname, maar lager worden ze in ieder geval niet.
Het besturingssysteem is Windows 7, maar met nordvpn gebruik ik niet de windows interface omdat die meteen al diverse verbroken verbindingen gaf. In plaats daarvan de openvpn client met config files (allemaal te vinden op de downloadpage van nordvpn). Die bleef wat langer stabiel maar onlangs kreeg ik toch een verbroken verbinding.
Die 2/3de is volgens mij door iemand hier in het topic verzonnen en verder nergens op gebaseerd.Chiel schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:54:
[...]
Ik zou blij zijn met een stabiele 70mbit. Ze stellen wel dat 2/3 van de snelheid te halen moet zijn maar dat gaat maar op tot een bepaalde snelheid verwacht ik. 1gbit glas zal via vpn geen 650mbit geven, wel lullig als je dan ook niet boven de 100mbit uitkomt.
Hoi!
Ik snap niet waarom iemand niet al zijn verkeer erover zou willen hebben. Als je de hardware voor mekaar hebt, niets aan de hand?Jazco2nd schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:02:
Heeft iemand al uitgevogeld hoe je ervoor zorgt dat alleen bepaalde apps over VPN gaan? Ik gebruik een Raspberry met OSMC, draait in de basis op Debian.
Er zijn manieren voor, "Network Namespaces" geeft heel wat info via Google maar het is nogal complex. Toch bizar, zoveel mensen willen tegenwoordig VPN. Snap niet dat iedereen dan gelijk zijn gehele internetverkeer erover wil hebben.
Hoi!
Omdat:EWK schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:14:
[...]
Ik snap niet waarom iemand niet al zijn verkeer erover zou willen hebben. Als je de hardware voor mekaar hebt, niets aan de hand?
[ Voor 32% gewijzigd door Jazco2nd op 11-09-2017 15:23 ]
In verberg liever alles. Ik heb alles te verbergen.Jazco2nd schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:17:
[...]
Omdat:
- je niks te verbergen hebt voor de meeste dingen
En? Ik heb geen pentium 486 meer- het kost CPU.
Heb ik geen last van. Ik heb ook geen noemenswaardige hogere ping.- het kost snelheid, onnodig als je voor de meeste applicaties het niet nodig hebt.
Geen last van. Synology ed is allemaal prima te bereiken.- je webUIs van verschillende applicaties ontoegankelijk is.
Als je met een server in nl verbindt, heb je hier geen last van.- streams van netflix maar ook bijv bbc/rtl etc niet meer werken ivm georestricties/drm.
Hoi!
Verzonnen als in 'uit de duim gezogen'? Nee hoor, gewoon gemeten met speedtest. En dat is dan ook nog in het allerslechtste geval, meestal is de snelheid gunstiger.EWK schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:01:
Die 2/3de is volgens mij door iemand hier in het topic verzonnen en verder nergens op gebaseerd.
Ja, n=1.grun93 schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:54:
[...]
Verzonnen als in 'uit de duim gezogen'? Nee hoor, gewoon gemeten met speedtest. En dat is dan ook nog in het allerslechtste geval, meestal is de snelheid gunstiger.
Hoi!
Alles check, behalve de 40mbps lijn, die is 200mbit dus wordt het 1/6EWK schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:22:
[...]
Of je i7 pc, openvpn, bedraad met cat5e op een 40mbps lijn. Dan haal je waarschijnlijk 9/10.
Dan wordt het tijd om over te stappen Chiel!Chiel schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:20:
[...]
Alles check, behalve de 40mbps lijn, die is 200mbit dus wordt het 1/6
Hoi!
Naar een 30mbits vdsl lijjn, dan heb ik wel 10/10EWK schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:21:
[...]
Dan wordt het tijd om over te stappen Chiel!
[ Voor 26% gewijzigd door Chiel op 11-09-2017 17:31 ]
moet ik dan een pptp/l2tp client instellen op de router?
Live youre Life and Enjoy every Day
Om te beginnen: je kan alleen het IP-adres van je provider benaderen, niet dat van je VPN-verbinding.jokapo schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:00:
[...]
[ Voor 63% gewijzigd door Jacco011 op 11-09-2017 22:29 ]
Dat ie ieder geval niet doen. Dat staat inmiddels niet meer bekend als veilig.jokapo schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:00:
[...]
Hoi!
Nogmaals diagnostic gedraaid, aantal pings and tracerts voor zover ik het zie en begrijp. Ging best snel.Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:08:
[...]
Je weet dus totaal niet wat je naar hun verstuurd, dat vind ik zeer kwalijk en onacceptabel. Een dikke min voor NordVPN.
[ Voor 8% gewijzigd door sambalbaj op 12-09-2017 11:25 ]
Ik kreeg een mailtje terug van NordVPN dat ik mijn Blackberry VPN en IPv6 moest disablen. Ben benieuwd.Mandrake466 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:57:
[...]
Nogmaals diagnostic gedraaid, aantal pings and tracerts voor zover ik het zie en begrijp. Ging best snel.
Zojuist weer verbinding met het internet verbroken. Internet compleet afgesloten. Kies ik een ander server of sluit ik NordVPN tool af dan doet alles het weer![]()
Qbittorrent deed niks meer (geen download/upload) dus ik neem aan dat de Kill Switch werkt ook al sluit hij qbittorrent niet af en werkt het hele internet niet meer.
Ook exact mijn probleem maar dan op app niveau, ticket aangemaakt bij Nord, maar nog steeds geen reactie.harryvos schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:02:
Noob vraagje ik heb vandaag een test abbonement genomen bij nordvpn alles ingesteld in mijn asus 68u router volgens de tutorial die bij de asus met merlin firmware hoort, echter heb ik een probleem de verbinding loopt stabiel tot een 15 a 20 minuten daarna ben ik mijn internet verbinding kwijt.?
Iemand die enig idee heb waar dit aan zou kunnen liggen.
IPv6 had ik ook al eerder uitgeschakeld maar dat maakte geen enkel verschil. Ik blijf last houden van incidentele disconnects, maar ik kan er wel mee leven. De verbinding is maximaal zo'n 5 minuten weg en herstelt zichzelf dan weer.Mandrake466 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:47:
[...]
Ik kreeg een mailtje terug van NordVPN dat ik mijn Blackberry VPN en IPv6 moest disablen. Ben benieuwd.
[ Voor 15% gewijzigd door VPIPPFR op 12-09-2017 22:20 ]
Welk device zet de verbinding op? VPN vraagt het nodige aan rekenkracht, zie elders in dit topicharryvos schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:28:
Ik gebruik NordVPN om te proberen maar schik toch behoorlijk van de snelheden die ik haal.
Download is :
151 megabit zonder VPN
19 megabit met VPN aan.
Dit kan toch bijna niet dat er zoveel verschil in zit heb al meerdere servers geprobeerd ?
Een asus 68u routerXenir schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:39:
[...]
Welk device zet de verbinding op? VPN vraagt het nodige aan rekenkracht, zie elders in dit topic
Verwacht daar geen hoge snelheden mee. De router heeft geen crypto chip aan boord waardoor je niet een hoge snelheid kan halen.
Je zou rond het 35 mbps moeten kunnen halen, met andere software wellicht. Heel veel meer niet.
Hoi!
Welke 'aanmeld issues' bedoel je?schumi2004 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:33:
Eindelijk zijn de aanmeld issues met Nordvpn opgelost en kunnen we "veilig" gaan internetten zoals ze zelf zeggen maar welke servers pakken jullie zoal voor regulier internet? Zweden, Israël, Nederland zelf?
[ Voor 7% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-09-2017 22:00 ]
Gezeur met een CC betaling maar is fixed nu.
Heb nu ook NL gekozen maar kan me voorstellen dat je dat mss niet zou willen.Ik gebruik voornamelijk de NL en de Zwitserse servers
De Zwiterse servers zijn wat dat betreft 'veiliger', maar wel een stukje trager. Kwestie van uitproberen.schumi2004 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:15:
[...]
Gezeur met een CC betaling maar is fixed nu.
[...]
Heb nu ook NL gekozen maar kan me voorstellen dat je dat mss niet zou willen.
De meeste antwoorden vind je terug elders in het topic. Een DD-wrt oplossing gaat je geen hi-speed brengen omdat je ondersteuning nodig hebt voor VPN voor de/encrypting, zoals een AES-NI CPU (indien intel CPU). Wat vind je "ver eronder"?Kasper1985 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:51:
Nou zijn mijn vragen:
-zijn er inmiddels providers die in de buurt komen van die 160 mbit?
en zo nee:
-wat zijn de vereiste voor een VPS voor het draaien van een VPN server? Ik krijg wel korting maar helaas geen 100% dus dit moet ongeveer per maand gelijk zijn aan de kosten van een provider anders is het de moeite niet waard.
MuziekLiefhebbert
Bedankt voor het delen maar hoe lang geleden is het dat je je oplossing hebt toegepast? en wat waren de aangeboden oplossingen?oldsmelly schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:14:
Ik gebruik nu een paar weken Nord VPN en hier mijn bevindingen ..... wellicht dat dit helpt bij de keuze...
Echter als je al een VPN hebt geïnstalleerd zoals ik voor mijn werk of VMWare Network Adapters dan gaat het mis. Je kan wel de verbinding opzetten en dan haal je ook de 15-18 MB/s echter na een bepaalde tijd (verschillend) zie je verbinding trager worden tot aan 0 kb/s en wordt de verbinding verbroken. Na overleg met de klantenservice (perfect en snel geholpen via de online chat) wel in Engels) heb ik een log gestuurd en daaruit bleek dat dit de boosdoeners waren.
Dat denk ik ook. Als je openVPN gebruikt, krijg je gewoon een tun0 adapter erbij. In de openVPN config kan je dan aangeven dat al het uitgaande verkeer over de VPN moet lopen i.p.v. over je default gateway. Intern netwerkverkeer zal gewoon door je ethernet adapter worden afgehandeld, geen enkel probleem.Kasper1985 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:11:
@Xenir dankjewel. Echter was ik nog iets vergeten. Die usenet bak moet de gedownloade linux iso's uploaden naar een NAS zodat iedereen in de LAN erbij kan. De ubuntu machine (is trouwens een i3 4 cores met 8GB ram) moet dus bereikbaar zijn voor alles op het LAN en alleen het verkeer naar buiten moet over de VPN gaan. Tot nu toe zegt NordVPN dat dat niet kan... maar ik denk dat de support me verkeerd begrepen heeft.
Kasper
Graag gedaan elkaar helpen nietwaarheszar schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:06:
[...]
Bedankt voor het delen maar hoe lang geleden is het dat je je oplossing hebt toegepast? en wat waren de aangeboden oplossingen?
[ Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 14-09-2017 15:09 ]
MuziekLiefhebbert
[ Voor 6% gewijzigd door utbone op 14-09-2017 16:25 ]
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Ik heb ook een weekje Nord geprobeerd, client geïnstalleerd op windows10 pc en heeel af en toe kwam ik boven de 150mbit uit. Met torrents haalde ik niet meer dan 3MB/s in totaal. Nu dankzij een tip van een medetweakeroldsmelly schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:14:
Snelheid is goed als je een server kiest in NL of Belgie, ik haal dan gemiddeld 15- 18MB/s (dus 180 mbit/s) op een Intel NUC I5 met windows 10 Pro. Al naar gelang de afstand wordt het wel snel minder, kies ik bv voor een server in zeg Zwitserland dan haal ik ongeveer 3-6 MB/s.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Lees even terug.....Froggle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:19:
Na een half jaartje NordVPN merk ik nu dat het er extreem vaak uit ligt. Gewoon random disconnect. Op m'n telefoon als laptop. Het is intussen zodanig dat ik 'm maar eraf heb geknikkerd, want zo is er eigenlijk gewoon niet meer mee te werken.
Anderen ook last van?
Nord heeft speciale Torrent servers, ik weet niet zeker wat de snelheid is want ik gebruik geen TorrentsChiel schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:37:
[...]
Ik heb ook een weekje Nord geprobeerd, client geïnstalleerd op windows10 pc en heeel af en toe kwam ik boven de 150mbit uit. Met torrents haalde ik niet meer dan 3MB/s in totaal. Nu dankzij een tip van een medetweakerairvpn geprobeerd en daar kan ik SSH/udp kiezen in de client. Nu haal ik wel 150 tot 200 mbit met torrents. Weet je of dat in de Nordclient ook in te stellen is?
Nadeel is dat ik nu wel met een flinke ping zit als ik over SSH verbind en torrents aanzet, zonder zit ik rond 15ms. Weet iemand een alternatief? Dus dat de snelheid niet gecapt wordt door de isp als er veel udp connecties zijn maar dat de ping binnen de perken blijft?
MuziekLiefhebbert
Verwijderd
Heb niet veel verstand van de kwaliteit van VPN's maar check eens de onderstaande link daar staat een mooi overzichtje:Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:25:
Geachte dames/heren,
Ik hou me de laatste tijd bezig met het zoeken naar een goede betrouwbare VPN-verbinding. Na enige tijd rond gezocht te hebben, ben ik er achter gekomen dat het aanbod aan VPN-diensten best wel groot is. Tot zo ver heb ik voornamelijk mijn zinnen gezet op https://goosevpn.com/nl/ en https://nordvpn.com/nl/. De twijfel tussen deze voorkeuren, zit 'm voornamelijk in het gratis kunnen uitproberen en de naamsbekendheid. Kunnen jullie mij enige terugkoppeling geven over wat wel en niet goed is aan deze VPN-diensten en waar ik verder op moet letten bij het aanschaffen van een VPN?
Bij voorbaat dank![]()
Mvg,
[ Voor 9% gewijzigd door Fugitive2008 op 15-09-2017 09:44 ]
Verwijderd
Nee, helemaal niet. Op laptop niet en op mijn NAS niet.Froggle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:19:
Na een half jaartje NordVPN merk ik nu dat het er extreem vaak uit ligt. Gewoon random disconnect. Op m'n telefoon als laptop. Het is intussen zodanig dat ik 'm maar eraf heb geknikkerd, want zo is er eigenlijk gewoon niet meer mee te werken.
Anderen ook last van?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 16:07 ]
Heb jij bij de SMTP server aangegeven dat je moet authenticeren? Controleer anders met deze instellingen:Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:04:
Ik heb alleen een ander probleempje. Met VPN kan ik via Ziggo vanuit outlook geen mail verzenden, inkomend is geen probleem. Iemand de oplossing?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
Heb ik aanstaan (met Pop3).lier schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:17:
[...]
Heb jij bij de SMTP server aangegeven dat je moet authenticeren? Controleer anders met deze instellingen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/
"Never settle for average, when you were born to stand out!"
Uiteraard vooral de p2p servers gebruikt, maar helaas, ik kreeg het niet werkend met de snelheid waarop ik hoopte. Verder prima service hoor, ze hebben me gemaild dat binnen 24 uur m`n maandbedrag is teruggeboekt dus tot zover netjes afgehandeld. De standaardmail met 'tips' om mijn probleem op te lossen en om mij als klant te behouden was wel om te huilen, maar na een mailtje met aandringen zou het dan nu teruggeboekt wordenoldsmelly schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:47:
[...]
Nord heeft speciale Torrent servers, ik weet niet zeker wat de snelheid is want ik gebruik geen Torrents
[ Voor 86% gewijzigd door VPIPPFR op 15-09-2017 22:32 ]
Gratis bestaat niet. Heeeeel goedkoop dus ook niet. Of de snelheid is laag, of ze verkopen je data, of het is zelfs een ordinaire honeypot, vpn service opgezet door veiligheidsdiensten.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:25:
Geachte dames/heren,
Ik hou me de laatste tijd bezig met het zoeken naar een goede betrouwbare VPN-verbinding. Na enige tijd rond gezocht te hebben, ben ik er achter gekomen dat het aanbod aan VPN-diensten best wel groot is. Tot zo ver heb ik voornamelijk mijn zinnen gezet op https://goosevpn.com/nl/ en https://nordvpn.com/nl/. De twijfel tussen deze voorkeuren, zit 'm voornamelijk in het gratis kunnen uitproberen en de naamsbekendheid. Kunnen jullie mij enige terugkoppeling geven over wat wel en niet goed is aan deze VPN-diensten en waar ik verder op moet letten bij het aanschaffen van een VPN?
Bij voorbaat dank![]()
Mvg,
Ik had deze eisen ook en kwam uit bij Trust.Zone. Enige nadeel is dat ze geen port forwards hebben wat een voordeel is voor P2P.KopjeThee schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:58:
Welke vpn zouden jullie buiten de 14 eyes aanraden? Privacy moet goed zij qua logfing e.d. Bij voorkeur niet te duur. Het is niet erg als de snelheid iets lager ligt.
Dat ziet er inderdaad goed uit. Die maar eens proberen, gezien onze steeds nieuwsgieriger wordende overheden. Thanks.arnova schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:20:
[...]
Ik had deze eisen ook en kwam uit bij Trust.Zone. Enige nadeel is dat ze geen port forwards hebben wat een voordeel is voor P2P.
Nadeel van PIA (en ook NordVPN) is dat ze geen portforwarding ondersteunen zoals AirVPN. En dat is bij torrents wel belangrijk.utbone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:24:
Ik heb PIA werkend op mijn Synology NAS (713). Maar de snelheid is echt wel een stuk minder. Normaal haal ik met nieuwsgroepen en torrents zo'n 15-20MB per sec. Met PIA aan zo'n 5-8MB. Verbinding is ook niet echt stabiel en reconnecten moet regelmatig bij inactiviteit. Hier de link om het op een synology nas aan de praat te krijgen:
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=128617
Belangrijk is een groot woord. Als je voldoende seeders hebt heb je het niet per se nodig, maar vooral voor "zeldzamere" dingen met weinig seeders is het handig.Ynnoz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:06:
[...]
Nadeel van PIA (en ook NordVPN) is dat ze geen portforwarding ondersteunen zoals AirVPN. En dat is bij torrents wel belangrijk.
Dan zit je niet meer anoniem op het internet.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:57:
Mag ik hier vragen wat de consequenties zijn als de VPN uitvalt tijdens downloaden?
Dat hangt van je opstelling af. uTorrent staat hier bijvoorbeeld ingesteld om de socks5 proxy van PIA te gebruiken, als die wegvalt, is er (voor uTorrent) geen verbinding met het internet. Terugvallen op de gewone verbinding gaat niet omdat de proxy-instellingen dan genegeerd moeten worden (iets dat uTorrent voor zover ik weet niet doet).Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:57:
Mag ik hier vragen wat de consequenties zijn als de VPN uitvalt tijdens downloaden?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
PuckStar schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:51:
[...]
Dan zit je niet meer anoniem op het internet.
Er zijn volgens mij wel manieren om in te bouwen dat internetten/downloaden alleen kan als de VPN werkt, maar hoe je dat moet doen weet ik niet.
Dit kun je met een firewall (bijv. Pfsense) perfect regelen... Als je de VPN tunnel vanuit je firewall opzet kun je instellen welk verkeer uit je netwerk wel of niet door de tunnel gaat. Dit kan per device, service, source en/of destination.Raven schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:12:
[...]
Dat hangt van je opstelling af. uTorrent staat hier bijvoorbeeld ingesteld om de socks5 proxy van PIA te gebruiken, als die wegvalt, is er (voor uTorrent) geen verbinding met het internet. Terugvallen op de gewone verbinding gaat niet omdat de proxy-instellingen dan genegeerd moeten worden (iets dat uTorrent voor zover ik weet niet doet).
Gebruik je echter de VPN client van PIA, dan is er een kill switch aanwezig.
Zie o.a. http://www.vpnfan.com/blog/best-vpn-kill-switch/
[ Voor 68% gewijzigd door Blommie01 op 16-09-2017 18:13 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq