[VPN] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.997 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:43
Misschien dan toch de aanbieding snel nemen van nordvpn (nu het nog kan)

Zo duur is het ook weet niet

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 09-09-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
EWK schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:54:
[...]

Wat is je vraag precies? Het is een gesloten vraag ;).
Ik kan beide krijgen alleen zeggen specs in het echt weinig over de prestaties. Dus als mensen goede ervaringen hebben of slechte hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Subscription afgesloten maar iets moet misgegaan zijn, site zegt dat er nog betaald moet worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
schumi2004 schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:13:
Subscription afgesloten maar iets moet misgegaan zijn, site zegt dat er nog betaald moet worden. :(
PayPal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CC, lees op de site dat het 40min zou kunnen duren. Even afwachten maar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Chadi schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:34:
Iemand ervaring met de netgear r7800 of de Asus RT-AC87U in combinatie met nordvpn?
Ik heb een Netgear R7000 gehad en deze haalde met een OpenVPN verbinding maximaal 40Mbit. Met een OC kon ik er met moeite 45-50 uitpersen. De cpu moest daar hard voor werken en werd bijna 80 graden. Niet echt fijn dus. Nu op mijn Synology DS1817+ loopt het een heel stuk sneller. Gemiddeld haal ik 100Mbit down en 50Mbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heszar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik heb nu MonsterVPN, Cyberghost en NordVPN geprobeerd en tot nu toe haalt NordVPN best een goede snelheid, ik heb voor de genoemde gewoon trail van 3 of 7 dagen afgesloten en zit momenteel in mijn eerste dag van NordVPN. Ik wilde nog switchVPN gaan testen maar ik weet niet of ik dat nog gaat doen, misschien dat ik toch voor NordVPN ga met genoemde actie code(thanks 4 share) eerst maar even kijken of het echt bevalt.
Wat ik nu nog zoek is een goede router om vpn daar op te zetten maar liefst ook eentje die niet al te duur is, ik heb namelijk vorige jaar een Linksys EA6900 gehaald waar ik erg veel spijt van heb. Hebben jullie misschien suggesties?

[ Voor 41% gewijzigd door heszar op 10-09-2017 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
Zoals eigenlijk de meeste personen aangeven zit je met de issue dat de socs in een router vaak niet krachtig genoeg zijn om hoge snelheden te halen met VPN verbindingen. Mocht dat geen issue zijn dan zou ik persoonlijk een Asus router adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:51:
[...]

Ik heb een Netgear R7000 gehad en deze haalde met een OpenVPN verbinding maximaal 40Mbit. Met een OC kon ik er met moeite 45-50 uitpersen. De cpu moest daar hard voor werken en werd bijna 80 graden. Niet echt fijn dus. Nu op mijn Synology DS1817+ loopt het een heel stuk sneller. Gemiddeld haal ik 100Mbit down en 50Mbit up.
Heb een 415+ dat heb ik het nog niet getest. Had gemerkt dat de NAS op het moment dat je er een vpn client op activeert deze niet meer benaderbaar is van buiten af.
Jammer dat je niet 1 lan poort voor het vpn verkeer kan instellen en dit per app aan kan geven welke lan die moet gebruiken.
Verder is het mij ook niet gelukt om andere devices de NAS als gateway te gebruiken.
Vandaar dat ik dacht dan maar een dedicated router neer te zetten voor alles behalve de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Chadi schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:05:
[...]

Heb een 415+ dat heb ik het nog niet getest. Had gemerkt dat de NAS op het moment dat je er een vpn client op activeert deze niet meer benaderbaar is van buiten af.
Jammer dat je niet 1 lan poort voor het vpn verkeer kan instellen en dit per app aan kan geven welke lan die moet gebruiken.
Verder is het mij ook niet gelukt om andere devices de NAS als gateway te gebruiken.
Vandaar dat ik dacht dan maar een dedicated router neer te zetten voor alles behalve de nas.
Het probleem is dat de CPU in de routers over het algemeen te traag zijn voor een redelijk VPN snelheid, wat @V-rg hiervoor ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:36:
[...]

Het probleem is dat de CPU in de routers over het algemeen te traag zijn voor een redelijk VPN snelheid, wat @V-rg hiervoor ook al aangaf.
Snelheid heeft voor mij minder prioriteit. Waar ik graag een oplossing voor zou willen hebben is data verkeer managen.
Laten we eerlijk zijn. Je wil op een Synology van 600 euro met twee netwerkkaarten toch iets meer kunnen dan link aggregatie?
Je wil toch per app kunnen zeggen welke route het af moet leggen.

Je huis hoeft er niet uit te zien als een datacenter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

V-rg schreef op zondag 10 september 2017 @ 04:04:
Zoals eigenlijk de meeste personen aangeven zit je met de issue dat de socs in een router vaak niet krachtig genoeg zijn om hoge snelheden te halen met VPN verbindingen. Mocht dat geen issue zijn dan zou ik persoonlijk een Asus router adviseren :)
Huh? Onderbouw je advies eens?

Voor vpn heb je processorsnelheid nodig, zoals we weten. De asus levert 1GHz en de netgear 1.7GHz.
En jij adviseert de Asus? Leg eens uit?

Ik zou daarom voor de 70% snellere netgear 7800 gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door EWK op 10-09-2017 09:21 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Mandrake466 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:25:
NordVPN: verbinding met server (#31) verbroken en Kill Switch werkt niet. Ik heb ze maar een mail gestuurd wat er nou aan de hand is. De System Log mogen ze ook wel 's duidelijker maken. Geen disconnects of wat dan ook te zien tenzij je zelf disconnect.
Antwoord van de helpdesk:
Please open NordVPN application, then go to Settings, scroll to the bottom, click Show Advanced Settings, scroll to the bottom again and click Run Diagnostics Tool.
After that, select Collect Diagnostics. After the tool finishes, take note of the Ticket ID You get and refer it to us.

Nadat ik de Ticket ID heb gemaild kreeg ik dit:
Please enter these commands one by one into your Command prompt (make sure that you have administrator rights)
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh winsock reset
netsh interface ipv4 reset
netsh winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log

After that please restart your computer and try connecting to our servers.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Chadi schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:14:
[...]

Snelheid heeft voor mij minder prioriteit. Waar ik graag een oplossing voor zou willen hebben is data verkeer managen.
Laten we eerlijk zijn. Je wil op een Synology van 600 euro met twee netwerkkaarten toch iets meer kunnen dan link aggregatie?
Je wil toch per app kunnen zeggen welke route het af moet leggen.

Je huis hoeft er niet uit te zien als een datacenter :9
Ik denk dat je met een VPN binnen Docker in je Synology een heel eind moet kunnen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Mandrake466 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:19:
[...]

Antwoord van de helpdesk:
Please open NordVPN application, then go to Settings, scroll to the bottom, click Show Advanced Settings, scroll to the bottom again and click Run Diagnostics Tool.
After that, select Collect Diagnostics. After the tool finishes, take note of the Ticket ID You get and refer it to us.

Nadat ik de Ticket ID heb gemaild kreeg ik dit:
Please enter these commands one by one into your Command prompt (make sure that you have administrator rights)
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh winsock reset
netsh interface ipv4 reset
netsh winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log

After that please restart your computer and try connecting to our servers.
Nou nou, die NordVPN helpdesk is werkelijk briljant. Hier kan je helemaal niets mee, en ze gaan volledig aan de oorzaak van de onderbrekingen voorbij.

Kon je de inhoud van de diagnostic tool inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
EWK schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:15:
[...]

Huh? Onderbouw je advies eens?

Voor vpn heb je processorsnelheid nodig, zoals we weten. De asus levert 1GHz en de netgear 1.7GHz.
En jij adviseert de Asus? Leg eens uit?

Ik zou daarom voor de 70% snellere netgear 7800 gaan.
Hij vroeg om een een betaalbare, niet om eentje die 160+ euro kost gok ik zo. Daarnaast hebben de dure varianten van Asus 1.4ghz.

Waarom ik een Asus adviseer is omdat meerdere mensen in dit topic dat ook hebben en melden dat ze rond de 50mbps halen, wat mij redelijk lijkt voor een VPN op een router (die geen godsvermogen kost).

Daarnaast vind ik Asuswrt gewoon fijn en goed werken, dat is mijn persoonlijke mening :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:35:
[...]

Nou nou, die NordVPN helpdesk is werkelijk briljant. Hier kan je helemaal niets mee, en ze gaan volledig aan de oorzaak van de onderbrekingen voorbij.

Kon je de inhoud van de diagnostic tool inzien?
Nee, inhoud is niet te zien. Je krijgt na de diagnose een code op je scherm te zien wat je dan terugmailt naar hun.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

V-rg schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:42:
[...]

Hij vroeg om een een betaalbare, niet om eentje die 160+ euro kost gok ik zo. Daarnaast hebben de dure varianten van Asus 1.4ghz.

Waarom ik een Asus adviseer is omdat meerdere mensen in dit topic dat ook hebben en melden dat ze rond de 50mbps halen, wat mij redelijk lijkt voor een VPN op een router (die geen godsvermogen kost).

Daarnaast vind ik Asuswrt gewoon fijn en goed werken, dat is mijn persoonlijke mening :).
Ik dacht dat je op de post van Chadi reageerde. Excuus.

In ieder geval fijn dat je je voorkeur uitlegt, daar heeft een ander meer aan dan alleen maar dat je persoonlijke voorkeur merk X is. Thanks :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
EWK schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:58:
[...]

Ik dacht dat je op de post van Chadi reageerde. Excuus.

In ieder geval fijn dat je je voorkeur uitlegt, daar heeft een ander meer aan dan alleen maar dat je persoonlijke voorkeur merk X is. Thanks :)
Mijn voorkeur geniet dat eerlijk gezegd ook omdat ze al uit de doos openvpn ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Mandrake466 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:49:
[...]

Nee, inhoud is niet te zien. Je krijgt na de diagnose een code op je scherm te zien wat je dan terugmailt naar hun.
Je weet dus totaal niet wat je naar hun verstuurd, dat vind ik zeer kwalijk en onacceptabel. Een dikke min voor NordVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:31:
[...]

Ik denk dat je met een VPN binnen Docker in je Synology een heel eind moet kunnen komen.
Heb het nog niet geprobeerd in docker maar denk dat dat de enige oplossing is. Alles wat vpn nodig heeft daarin kwakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heszar
V-rg schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:42:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of ik een tweedehandse Asus kan scoren, ik had inderdaad aangegeven dat ik niet al te duur wil omdat ik al een dure router heb aangeschaft.
Gisteren trouwens 3 keer uitval gehad via NordVPN en ik moest het handmatig reconnecten,beetje jammer. Was wel fijn geweest als ik zelf per programma kon aangeven dat die geen verbinding moet hebben als vpn uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
heszar schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:53:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of ik een tweedehandse Asus kan scoren, ik had inderdaad aangegeven dat ik niet al te duur wil omdat ik al een dure router heb aangeschaft.
Gisteren trouwens 3 keer uitval gehad via NordVPN en ik moest het handmatig reconnecten,beetje jammer. Was wel fijn geweest als ik zelf per programma kon aangeven dat die geen verbinding moet hebben als vpn uitvalt.
Succes!

Als je even op de wiki kijkt kan je zien wel SoC een Asus router bevat. (ik zou dus minimaal voor een 800mhz/dual core gaan) Ik zou sowieso voor een AC model gaan. Ik heb zelf een AC56U trouwens (vandaar dat ik dus die 800mhz adviseer).

Je kan de killswitch gebruiken van de NordVPN app, zodat ie de applicaties afsluit zodra de VPN eruit vliegt. Echter zit je met de issue dat het inderdaad niet opgestart wordt dan. Je kan dit wel via Windows weer standaard doen maar daar kan je zover ik weet niet instellen om alleen op te starten als VPN weer terug is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08
Heb nu een paar dagen nordvpn en ik het werkt op zich best goed maar de algemene snelheid valt me wat tegen. Voor gewoon browsen en een youtube filmpje is het zat maar omdat qbt op de achtergrond ook meedraait moet ik wel verbinden met een p2p server. Als ik ergens een torrent met een >2MB zie gaan tijdens spitsuren is het een luxe. Zonder vpn zat ik binnen een paar minuten zo op de 20MB per seconde. Nu heb ik niet de illusie dat dat met vpn ook zo werkt maar een derde van de snelheid moet toch lukken? Ik blijf maar servers proberen, 100mb bin proberen en weer een keer 2MB max :/ Kan net zo goed terug gaan naar een 20mbit dsl-lijntje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Chiel schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:13:
Nu heb ik niet de illusie dat dat met vpn ook zo werkt maar een derde van de snelheid moet toch lukken? Ik blijf maar servers proberen, 100mb bin proberen en weer een keer 2MB max :/
Nog geen derde van wat je normaal zonder vpn haalt? Dat is er ergens iets niet goed, lijkt me. Met nordvpn haal ik toch wel minimaal 65% van de snelheid zonder vpn, en toen ik PIA probeerde nog hoger, tot aan 85% toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Laatst online: 01-10-2024
Heb sinds een week of 2 ExpressVPN (na de aankondiging van DF gepakt) - heb voor deze provider gekozen, enerzijds omdat ze buiten de 14 eyes vallen, maar ook met name vanwege het feit dat je met de VPN verbinding toch bij je lokale netwerk kunt. Niet alle providers bieden die mogelijkheid helaas. En snelheden bij ExpressVPN zijn ook redelijk. Daarnaast zal binnenkort hun windows client uitgebreid worden met split tunneling.

Wat ik nu echter wel gemerkt heb is dat ik met gebruik van UTorrent, waarbij ik gebruik maak van private tracker sites, vrijwel niet meer ben aan het seeden. Het downloaden zelf gaat juist heel goed. Van wat ik er over heb kunnen vinden ligt dit aan het feit dat ExpressVPN port forwarding niet toelaat. Hun helpdesk beweest dat het wel zou moeten werken. Maar ik haal slechts luttele MBytes.

Wie weet een goede VPN, liefst niet binnen de 14 eyes, welke port forwarding en p2p verkeer toelaat, met goede snelheden, en waarbij je met een VPN verbinding toch toegang hebt tot je lokale netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
grun93 schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:12:
[...]

Nog geen derde van wat je normaal zonder vpn haalt? Dat is er ergens iets niet goed, lijkt me. Met nordvpn haal ik toch wel minimaal 65% van de snelheid zonder vpn, en toen ik PIA probeerde nog hoger, tot aan 85% toe.
Wat is je max-snelheid zonder vpn? Die van mij 200mbit, als ik de helft haal via vpn zou ik al zeer tevreden zijn. Meestal blijf ik rond de 30mbit steken, beetje server-, en tijdstipafhankelijk. Wat ik gister wel zag is dat als ik de vpn aan heb staan en heb verder niks draaien en ik laat een ping wat langer lopen, dan zit die keurig tussen 15 en <30ms, geen loss. Als ik de torrentclient met 4 actieve torrents, dan aanzet dan heb ik tot 15% packetloss.

Als ik BT uit heb staan en de ping constant is zonder packetloss en ik ga een 1GB bin downloaden, dan kom ik ook met veel mazzel een keer op 5MB/s meestal zo rond de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Iemand enig idee hoe ik extern een Syno router kan bereiken? Deze hangt aan een asus RT-AC68U waar VPN (IPVanish) op is ingeschakeld met de bijbehorende DNS adressen.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Chiel schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:39:
Wat is je max-snelheid zonder vpn?
Ik heb een Telfort vdsl lijntje van 100/30 en een ping van 7-8, zonder vpn. Met vpn is de ping ongeveer 13-14, en de snelheid zakt tot 65/27 bij nordvpn, en 75/25 bij PIA. Al zijn die snelheden wel afhankelijk van het tijdstip en een momentopname, maar lager worden ze in ieder geval niet.

Het besturingssysteem is Windows 7, maar met nordvpn gebruik ik niet de windows interface omdat die meteen al diverse verbroken verbindingen gaf. In plaats daarvan de openvpn client met config files (allemaal te vinden op de downloadpage van nordvpn). Die bleef wat langer stabiel maar onlangs kreeg ik toch een verbroken verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-09 09:51
jokapo schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:41:
Iemand enig idee hoe ik extern een Syno router kan bereiken? Deze hangt aan een asus RT-AC68U waar VPN (IPVanish) op is ingeschakeld met de bijbehorende DNS adressen.
Portforward instellen op je router? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
grun93 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:49:
[...]

Ik heb een Telfort vdsl lijntje van 100/30 en een ping van 7-8, zonder vpn. Met vpn is de ping ongeveer 13-14, en de snelheid zakt tot 65/27 bij nordvpn, en 75/25 bij PIA. Al zijn die snelheden wel afhankelijk van het tijdstip en een momentopname, maar lager worden ze in ieder geval niet.

Het besturingssysteem is Windows 7, maar met nordvpn gebruik ik niet de windows interface omdat die meteen al diverse verbroken verbindingen gaf. In plaats daarvan de openvpn client met config files (allemaal te vinden op de downloadpage van nordvpn). Die bleef wat langer stabiel maar onlangs kreeg ik toch een verbroken verbinding.
Ik zou blij zijn met een stabiele 70mbit. Ze stellen wel dat 2/3 van de snelheid te halen moet zijn maar dat gaat maar op tot een bepaalde snelheid verwacht ik. 1gbit glas zal via vpn geen 650mbit geven, wel lullig als je dan ook niet boven de 100mbit uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Chiel schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:54:
[...]
Ik zou blij zijn met een stabiele 70mbit. Ze stellen wel dat 2/3 van de snelheid te halen moet zijn maar dat gaat maar op tot een bepaalde snelheid verwacht ik. 1gbit glas zal via vpn geen 650mbit geven, wel lullig als je dan ook niet boven de 100mbit uitkomt.
Die 2/3de is volgens mij door iemand hier in het topic verzonnen en verder nergens op gebaseerd.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
Heeft iemand al uitgevogeld hoe je ervoor zorgt dat alleen bepaalde apps over VPN gaan? Ik gebruik een Raspberry met OSMC, draait in de basis op Debian.

Er zijn manieren voor, "Network Namespaces" geeft heel wat info via Google maar het is nogal complex. Toch bizar, zoveel mensen willen tegenwoordig VPN. Snap niet dat iedereen dan gelijk zijn gehele internetverkeer erover wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Jazco2nd schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:02:
Heeft iemand al uitgevogeld hoe je ervoor zorgt dat alleen bepaalde apps over VPN gaan? Ik gebruik een Raspberry met OSMC, draait in de basis op Debian.

Er zijn manieren voor, "Network Namespaces" geeft heel wat info via Google maar het is nogal complex. Toch bizar, zoveel mensen willen tegenwoordig VPN. Snap niet dat iedereen dan gelijk zijn gehele internetverkeer erover wil hebben.
Ik snap niet waarom iemand niet al zijn verkeer erover zou willen hebben. Als je de hardware voor mekaar hebt, niets aan de hand?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
EWK schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:14:
[...]

Ik snap niet waarom iemand niet al zijn verkeer erover zou willen hebben. Als je de hardware voor mekaar hebt, niets aan de hand?
Omdat:
- je niks te verbergen hebt voor de meeste dingen.
- het kost CPU.
- het kost snelheid, onnodig als je voor de meeste applicaties het niet nodig hebt.
- je webUIs van verschillende applicaties ontoegankelijk zijn.
- streams van netflix maar ook bijv bbc/rtl etc niet meer werken ivm georestricties/drm.

Geen idee wat jullie uitspoken, maar 9 van de 10x gebruik je VPN om je torrentverkeer af te schermen (zeker vanaf oktober) of om juist toegang te krijgen tot streams die officieel niet in NL bekeken mogen worden (simpelste voorbeelden zijn weer BBC of Netflix US).

Dus waarom je dan plotseling al je internetverkeer eerst wil laten encrypten en vervolgens via een tunnel naar een ander land wil sturen, is mij een compleet raadsel. Zelfs simpel online shoppen op de bank, youtuben (vrij veel data), online gamen, whatsappen.. totaal onnodig.

[ Voor 32% gewijzigd door Jazco2nd op 11-09-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Jazco2nd schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:17:
[...]

Omdat:
- je niks te verbergen hebt voor de meeste dingen
In verberg liever alles. Ik heb alles te verbergen.
- het kost CPU.
En? Ik heb geen pentium 486 meer ;)
- het kost snelheid, onnodig als je voor de meeste applicaties het niet nodig hebt.
Heb ik geen last van. Ik heb ook geen noemenswaardige hogere ping.
Maar zou me kunnen voorstellen dat, als je een middelmatig tot snel internetabonnement hebt en de hardware er niet voor hebt, dit een argument zou kunnen zijn.
- je webUIs van verschillende applicaties ontoegankelijk is.
Geen last van. Synology ed is allemaal prima te bereiken.
- streams van netflix maar ook bijv bbc/rtl etc niet meer werken ivm georestricties/drm.
Als je met een server in nl verbindt, heb je hier geen last van.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
EWK schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:01:
Die 2/3de is volgens mij door iemand hier in het topic verzonnen en verder nergens op gebaseerd.
Verzonnen als in 'uit de duim gezogen'? Nee hoor, gewoon gemeten met speedtest. En dat is dan ook nog in het allerslechtste geval, meestal is de snelheid gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

grun93 schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:54:
[...]

Verzonnen als in 'uit de duim gezogen'? Nee hoor, gewoon gemeten met speedtest. En dat is dan ook nog in het allerslechtste geval, meestal is de snelheid gunstiger.
Ja, n=1.
De snelheid zonder vpn vs met vpn is van misschien wel 10 factoren afhankelijk. Dat 2/3 is misschien bij een aantal/jou zo, maar succes met een 200MHz router client, openvpn, draadloos verbonden in een druk 2.4GHz spectrum en een 1gbps verbinding. Dan mag je bij zijn als je 1/100ste haalt.

Of je i7 pc, openvpn, bedraad met cat5e op een 40mbps lijn. Dan haal je waarschijnlijk 9/10.

Je kunt gewoon niet stellen dat de snelheid 2/3 is. Ja, bij jou misschien.
Dus wellicht niet uit de duim gezogen, maar absoluut geen 'richtlijn' of indicatie voor anderen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
EWK schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:22:
[...]

Of je i7 pc, openvpn, bedraad met cat5e op een 40mbps lijn. Dan haal je waarschijnlijk 9/10.
Alles check, behalve de 40mbps lijn, die is 200mbit dus wordt het 1/6 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Chiel schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:20:
[...]
Alles check, behalve de 40mbps lijn, die is 200mbit dus wordt het 1/6 ;(
Dan wordt het tijd om over te stappen Chiel!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
EWK schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:21:
[...]

Dan wordt het tijd om over te stappen Chiel!
Naar een 30mbits vdsl lijjn, dan heb ik wel 10/10 :'(
Maar ik begrijp dat torrenten met 100 mbit dus lastig wordt. Ik zou anders alleen de torrents via vpn kunnen proberen met socks5.

[ Voor 26% gewijzigd door Chiel op 11-09-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

beerten schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:57:
[...]

Portforward instellen op je router? :?
moet ik dan een pptp/l2tp client instellen op de router?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
jokapo schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:00:
[...]

Om te beginnen: je kan alleen het IP-adres van je provider benaderen, niet dat van je VPN-verbinding.
Stel je neemt het VPN-adres, waar heel veel mensen gebruik van maken: naar welke client die is ingelogged moet het verzoek gestuurd worden? En als dat al te koppelen is aan jou eigen IP van je internetprovider, dan ben je traceerbaar!
Inloggen dus op het IP-adres dat je modem krijgt van de provider.

Op je router zal ergens een menuutje staan met poorten die je door kunt sturen. Iets als van-poort naar-poort -- intern IP-adres.

Ik roep maar iets: Van-poort kan alles zijn: sterretje dus
Intern IP-adres: het interne IP-adres van je Synology-kastje, 192.168.1.44 (of iets dergelijks. Stel je Synology-kastje wel in met een vast IP-adres)
Naar-poort: het poortnummer dat je hebt toegewezen. (standaard poorten voor Synology vind je hier https://www.synology.com/...used_by_Synology_services)

Naar ik aanneem heb je je modem in bridgemode gezet? Zo niet, dan zal je ook op je modem poorten moeten doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Noob vraagje ik heb vandaag een test abbonement genomen bij nordvpn alles ingesteld in mijn asus 68u router volgens de tutorial die bij de asus met merlin firmware hoort, echter heb ik een probleem de verbinding loopt stabiel tot een 15 a 20 minuten daarna ben ik mijn internet verbinding kwijt.?

Iemand die enig idee heb waar dit aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
2 Jaar NordVPN voor 79$: 2YDeal2017
NordVPN ondersteund ook Onion over VPN

[ Voor 63% gewijzigd door Jacco011 op 11-09-2017 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

jokapo schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:00:
[...]

Dat ie ieder geval niet doen. Dat staat inmiddels niet meer bekend als veilig.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Pierre_nr1 schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:08:
[...]

Je weet dus totaal niet wat je naar hun verstuurd, dat vind ik zeer kwalijk en onacceptabel. Een dikke min voor NordVPN.
Nogmaals diagnostic gedraaid, aantal pings and tracerts voor zover ik het zie en begrijp. Ging best snel.

Zojuist weer verbinding met het internet verbroken. Internet compleet afgesloten. Kies ik een ander server of sluit ik NordVPN tool af dan doet alles het weer ;w

Qbittorrent deed niks meer (geen download/upload) dus ik neem aan dat de Kill Switch werkt ook al sluit hij qbittorrent niet af en werkt het hele internet niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
M'n probleem met apps die in de PIA app uitgezonderd zijn voor vpn-connectie maar toch de Chromecast niet pakten, bleek uiteindelijk enkel het op TCP zetten en reconnecten in de app.

Of dat ip's whitelisten in dat project honeypot om minder captcha's te krijgen nou echt zoden aan de dijk zet, ik betwijfel het. Maar gelukkig is dat tegenwoordig al niet meer op elke site met Cloudfare.

Al met al toch tevreden genoeg met PIA, zeker de snelheden, dat ik het nog wel een jaar door laat lopen, zeker voor dat $31,95/jaar plan waar ik op zit.

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6617039300.png
NL server, heb zelf 100/100.

[ Voor 8% gewijzigd door sambalbaj op 12-09-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Mandrake466 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:57:
[...]

Nogmaals diagnostic gedraaid, aantal pings and tracerts voor zover ik het zie en begrijp. Ging best snel.

Zojuist weer verbinding met het internet verbroken. Internet compleet afgesloten. Kies ik een ander server of sluit ik NordVPN tool af dan doet alles het weer ;w

Qbittorrent deed niks meer (geen download/upload) dus ik neem aan dat de Kill Switch werkt ook al sluit hij qbittorrent niet af en werkt het hele internet niet meer.
Ik kreeg een mailtje terug van NordVPN dat ik mijn Blackberry VPN en IPv6 moest disablen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heszar
harryvos schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:02:
Noob vraagje ik heb vandaag een test abbonement genomen bij nordvpn alles ingesteld in mijn asus 68u router volgens de tutorial die bij de asus met merlin firmware hoort, echter heb ik een probleem de verbinding loopt stabiel tot een 15 a 20 minuten daarna ben ik mijn internet verbinding kwijt.?

Iemand die enig idee heb waar dit aan zou kunnen liggen.
Ook exact mijn probleem maar dan op app niveau, ticket aangemaakt bij Nord, maar nog steeds geen reactie.
Vind het ook wel opmerkelijk dat er een verzameling van "iets" ergens heen gestuurd word en dan krijg je een ticket nummer in die diagnostic tool en die moet je dan in je mail aangeven anders weten ze niet waar je het over hebt. Je weet niet wat je stuurt en je weet niet waar je heen stuurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Mandrake466 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:47:
[...]

Ik kreeg een mailtje terug van NordVPN dat ik mijn Blackberry VPN en IPv6 moest disablen. Ben benieuwd.
IPv6 had ik ook al eerder uitgeschakeld maar dat maakte geen enkel verschil. Ik blijf last houden van incidentele disconnects, maar ik kan er wel mee leven. De verbinding is maximaal zo'n 5 minuten weg en herstelt zichzelf dan weer.

@heszar Dat memoreerde ik eerder ook al, je weet totaal niet wat voor informatie je aan NordVPN doorgeeft. Ik zou dat persoonlijk dan ook nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Leuk, die killswitch van NordVPN, dat ie dan bv het torrentprogramma de nek omdraait als de verbinding wegvalt. Maar hoe zorg ik er nu voor dat dat programma ook weer opgestart wordt als de NordVPN verbinding er weer is?

Anders ben je bijna verplicht in de buurt te blijven van je systeem als je iets groots / veel aan het downloaden bent..

Edit: Heb al een oplossing gevonden in de vorm van "VPNetMon": sluit en herstart automatisch de gewenste applicaties.

[ Voor 15% gewijzigd door VPIPPFR op 12-09-2017 22:20 ]

• sIRwa3
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 14:09
ik ben nu purevpn aan het testen. ook daar zakt de verbinding soms flink in to 0.. Ik vroeg me af of het nut heeft om een tweede nic erbij te doen en daar een 2e vpn verbinding mee op te zetten. (VMWare) iemand daar ervaring mee?

• harryvos
Ik gebruik NordVPN om te proberen maar schik toch behoorlijk van de snelheden die ik haal.

Download is :
151 megabit zonder VPN
19 megabit met VPN aan.

Dit kan toch bijna niet dat er zoveel verschil in zit heb al meerdere servers geprobeerd ?

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
harryvos schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:28:
Ik gebruik NordVPN om te proberen maar schik toch behoorlijk van de snelheden die ik haal.

Download is :
151 megabit zonder VPN
19 megabit met VPN aan.

Dit kan toch bijna niet dat er zoveel verschil in zit heb al meerdere servers geprobeerd ?
Welk device zet de verbinding op? VPN vraagt het nodige aan rekenkracht, zie elders in dit topic

• harryvos
Xenir schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:39:
[...]

Welk device zet de verbinding op? VPN vraagt het nodige aan rekenkracht, zie elders in dit topic
Een asus 68u router

• Xenir
Verwacht daar geen hoge snelheden mee. De router heeft geen crypto chip aan boord waardoor je niet een hoge snelheid kan halen.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@harryvos Ondersteund je router en VPN cipher chacha20-poly1305? Dit kan een aanzienlijke winst opleveren qua encryptie snelheid.
https://security.googlebl...-strengthening-https.html

• EWK
  • Niet online

EWK

Je zou rond het 35 mbps moeten kunnen halen, met andere software wellicht. Heel veel meer niet.

Hoi!

• heszar
Vandaag weer uitval bij Nordvpn gehad zoals ieder ander dag. Ik download niks en stream ook niets en ik dacht eerst dat het aan CyberSec optie lag maar daar ligt het ook niet aan.

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
Voor de VPN enthusiasts en experts hier een aantal vragen waarmee ik hoop wat verder te komen.

Ik maak gebruik van usenet (uiteraard alleen voor het discussieren en het binnen halen van incidentele linux distros).

Nou heb ik eerder verschillende aanbieders van VPN geprobeerd maar vond ik de snelheden vrij dramatisch. Ik heb een bonding lijn van xs4all met max 160 mbit die ik zonder VPN maar met SSL net niet haal maar dat vind ik geen probleem. Echter met VPN was het echt ver daaronder wat ik dan weer zonde vind.

Het is inmiddels anderhalf jaar geleden dat ik voor het laatst hiermee geexperimenteerd heb. Destijds rechtstreeks op een iMac met de kant en klare software maar ook met een R7800 en dd-wrt.

Omdat ik inmiddels een dedicated linux (ubuntu) machine heb voor het usenet verhaal zat ik eraan te denken om toch een provider te gebruiken die goede linux (terminal draai geen GUI) ondersteuning biedt. Maar ik zie ook steeds meer over het draaien van een VPN server op een VPS. Zelf werk ik voor een organisatie die infrastructuur als service aanbiedt en VPS machines dus daar zou ik zoiets vrij goedkoop kunnen opzetten. Bovendien lijkt het me ook wel een leuk projectje om bijvoorbeeld met zoiets als Streisand een beetje te klooien.

Vooralsnog is het dus de bedoeling om 1 machine te voorzien van VPN. Voor wifi hotspots draait er al een VPN op m'n synology zodat ik in de trein oid gewoon via thuis verbonden ben.

Nou zijn mijn vragen:
-zijn er inmiddels providers die in de buurt komen van die 160 mbit?
en zo nee:
-wat zijn de vereiste voor een VPS voor het draaien van een VPN server? Ik krijg wel korting maar helaas geen 100% dus dit moet ongeveer per maand gelijk zijn aan de kosten van een provider anders is het de moeite niet waard.

Hopelijk kan iemand hier wat licht op schijnen want ik kom voornamelijk vrij oude bronnen tegen als ik deze dingen google en er zijn volgens mij continu ontwikkelingen op dit gebied.

• schumi2004
Eindelijk zijn de aanmeld issues met Nordvpn opgelost en kunnen we "veilig" gaan internetten zoals ze zelf zeggen maar welke servers pakken jullie zoal voor regulier internet? Zweden, Israël, Nederland zelf?

• Pierre_nr1
  • Nu online
schumi2004 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:33:
Eindelijk zijn de aanmeld issues met Nordvpn opgelost en kunnen we "veilig" gaan internetten zoals ze zelf zeggen maar welke servers pakken jullie zoal voor regulier internet? Zweden, Israël, Nederland zelf?
Welke 'aanmeld issues' bedoel je?

Ik gebruik voornamelijk de NL en de Zwitserse servers

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre_nr1 op 13-09-2017 22:00 ]

• schumi2004
Pierre_nr1 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:52:
[...]

Welke 'aanmeld issues' bedoel je?
Gezeur met een CC betaling maar is fixed nu.
Ik gebruik voornamelijk de NL en de Zwitserse servers
Heb nu ook NL gekozen maar kan me voorstellen dat je dat mss niet zou willen.

• Pierre_nr1
  • Nu online
schumi2004 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:15:
[...]
Gezeur met een CC betaling maar is fixed nu.

[...]
Heb nu ook NL gekozen maar kan me voorstellen dat je dat mss niet zou willen.
De Zwiterse servers zijn wat dat betreft 'veiliger', maar wel een stukje trager. Kwestie van uitproberen.

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

arnova

weet veel, maar niet alles

Heb uiteindelijk na lang wikken en wegen gekozen voor Trust.Zone VPN. Nu heb ik hiervoor OpenVPN op mijn Netgear WNDR3700v4 router geinstalleerd, echter valt de performance daarop vies tegen: ca. 1.2MByte/s. Daarom ook nog maar even OpenVPN op mijn Netgear ReadyNAS router geinstalleerd omdat die een iets krachtigere ARM CPU heeft, helaas houdt het daar ook op bij ca. 1.6MByte/s. Dit terwijl ik op mijn Linux desktop (Core i3) gewoon de volledige 40MBit van mijn provider haal. Uiteraard diverse ciphers geprobeerd (AES-256-CBC , AES-128-CBC en cipher BF-CBC), dat scheelt wel iets maar niet genoeg. Ook zowel tcp als udp geprobeerd maar ook dat maakt weinig uit. Het gekke is dat top laat zien dat de CPU's niet op de 100% load zitten maar iets van 80%, nu weet ik niet hoe betrouwbaar dat is natuurlijk. Iemand nog tips of zal ik hier mee moeten leren leven?

• Xenir
Kasper1985 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:51:

Nou zijn mijn vragen:
-zijn er inmiddels providers die in de buurt komen van die 160 mbit?
en zo nee:
-wat zijn de vereiste voor een VPS voor het draaien van een VPN server? Ik krijg wel korting maar helaas geen 100% dus dit moet ongeveer per maand gelijk zijn aan de kosten van een provider anders is het de moeite niet waard.
De meeste antwoorden vind je terug elders in het topic. Een DD-wrt oplossing gaat je geen hi-speed brengen omdat je ondersteuning nodig hebt voor VPN voor de/encrypting, zoals een AES-NI CPU (indien intel CPU). Wat vind je "ver eronder"?

Ligt eraan hoe krachtig je VPS is denk ik, heb ik zelf nooit overwogen omwille van datalimieten.

Je schrijft dat je een dedicated machine hebt voor usenet. Ik weet niet wat de specs (cpu-technisch gesproken) daarvan zijn maar openvpn erop en je komt al een heel eind, geen GUI voor nodig.

Meeste VPN aanbieders hebben een trial optie om te proberen en zelfs een openvpn config beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:06
Ik gebruik nu een paar weken Nord VPN en hier mijn bevindingen ..... wellicht dat dit helpt bij de keuze...

Installeren van de cliënt op zowel Windows en Android is erg gemakkelijk en is snel gedaan.
Voldoende keuze uit servers in veel landen.

Snelheid is goed als je een server kiest in NL of Belgie, ik haal dan gemiddeld 15- 18MB/s (dus 180 mbit/s) op een Intel NUC I5 met windows 10 Pro. Al naar gelang de afstand wordt het wel snel minder, kies ik bv voor een server in zeg Zwitserland dan haal ik ongeveer 3-6 MB/s.

Echter als je al een VPN hebt geïnstalleerd zoals ik voor mijn werk of VMWare Network Adapters dan gaat het mis. Je kan wel de verbinding opzetten en dan haal je ook de 15-18 MB/s echter na een bepaalde tijd (verschillend) zie je verbinding trager worden tot aan 0 kb/s en wordt de verbinding verbroken. Na overleg met de klantenservice (perfect en snel geholpen via de online chat) wel in Engels) heb ik een log gestuurd en daaruit bleek dat dit de boosdoeners waren.

Ik heb verder geen zin om alles uit te zoeken en wellicht mijn werk vpn om zeep te helpen, dus heb een aparte pc (de nuc) maar gebombardeerd als DL/browse station. Dit is wel iets om rekening mee te houden denk ik..

Kortom als je systeem niet al VPN.WMWare network adapters geïnstalleerd hebben dan kan ik Nord VPN echt aanraden, snel en stabiel.. Veruit de snelste VPN provider die ik tot nu toe heb gehad. (en nee ik heb geen aandelen >:) )

MuziekLiefhebbert

• heszar
oldsmelly schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:14:
Ik gebruik nu een paar weken Nord VPN en hier mijn bevindingen ..... wellicht dat dit helpt bij de keuze...

Echter als je al een VPN hebt geïnstalleerd zoals ik voor mijn werk of VMWare Network Adapters dan gaat het mis. Je kan wel de verbinding opzetten en dan haal je ook de 15-18 MB/s echter na een bepaalde tijd (verschillend) zie je verbinding trager worden tot aan 0 kb/s en wordt de verbinding verbroken. Na overleg met de klantenservice (perfect en snel geholpen via de online chat) wel in Engels) heb ik een log gestuurd en daaruit bleek dat dit de boosdoeners waren.
Bedankt voor het delen maar hoe lang geleden is het dat je je oplossing hebt toegepast? en wat waren de aangeboden oplossingen?

• Kasper1985
@Xenir dankjewel. Echter was ik nog iets vergeten. Die usenet bak moet de gedownloade linux iso's uploaden naar een NAS zodat iedereen in de LAN erbij kan. De ubuntu machine (is trouwens een i3 4 cores met 8GB ram) moet dus bereikbaar zijn voor alles op het LAN en alleen het verkeer naar buiten moet over de VPN gaan. Tot nu toe zegt NordVPN dat dat niet kan... maar ik denk dat de support me verkeerd begrepen heeft.

Kasper

• Xenir
Kasper1985 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:11:
@Xenir dankjewel. Echter was ik nog iets vergeten. Die usenet bak moet de gedownloade linux iso's uploaden naar een NAS zodat iedereen in de LAN erbij kan. De ubuntu machine (is trouwens een i3 4 cores met 8GB ram) moet dus bereikbaar zijn voor alles op het LAN en alleen het verkeer naar buiten moet over de VPN gaan. Tot nu toe zegt NordVPN dat dat niet kan... maar ik denk dat de support me verkeerd begrepen heeft.

Kasper
Dat denk ik ook. Als je openVPN gebruikt, krijg je gewoon een tun0 adapter erbij. In de openVPN config kan je dan aangeven dat al het uitgaande verkeer over de VPN moet lopen i.p.v. over je default gateway. Intern netwerkverkeer zal gewoon door je ethernet adapter worden afgehandeld, geen enkel probleem.

Op deze website van Intel kan je de specs van je CPU opzoeken en kijken of deze AES-NI ondersteunt. Staat bijna onderaan dacht ik.

• Kasper1985
@Xenir top dankjewel. Ik ga er eens verder naar kijken. Gisteren even trial aangemaakt voor nordvpn. Maar had meteen dns issues. Hun support is trouwens echt heel goed. Dus dat maakt de keuze voor een provider of eigen vps al wat makkelijker.

Kasper

• oldsmelly
heszar schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:06:
[...]

Bedankt voor het delen maar hoe lang geleden is het dat je je oplossing hebt toegepast? en wat waren de aangeboden oplossingen?
Graag gedaan elkaar helpen nietwaar :)

Dat was vorige week .

Ik moest de andere adapters disablen, dat heb ik niet gedaan omdat ik deze voor mijn werk nodig heb..

[ Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 14-09-2017 15:09 ]

MuziekLiefhebbert

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:20
Ik heb PIA werkend op mijn Synology NAS (713). Maar de snelheid is echt wel een stuk minder. Normaal haal ik met nieuwsgroepen en torrents zo'n 15-20MB per sec. Met PIA aan zo'n 5-8MB. Verbinding is ook niet echt stabiel en reconnecten moet regelmatig bij inactiviteit. Hier de link om het op een synology nas aan de praat te krijgen:

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=128617

[ Voor 6% gewijzigd door utbone op 14-09-2017 16:25 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiel
oldsmelly schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:14:
Snelheid is goed als je een server kiest in NL of Belgie, ik haal dan gemiddeld 15- 18MB/s (dus 180 mbit/s) op een Intel NUC I5 met windows 10 Pro. Al naar gelang de afstand wordt het wel snel minder, kies ik bv voor een server in zeg Zwitserland dan haal ik ongeveer 3-6 MB/s.
Ik heb ook een weekje Nord geprobeerd, client geïnstalleerd op windows10 pc en heeel af en toe kwam ik boven de 150mbit uit. Met torrents haalde ik niet meer dan 3MB/s in totaal. Nu dankzij een tip van een medetweaker _/-\o_ airvpn geprobeerd en daar kan ik SSH/udp kiezen in de client. Nu haal ik wel 150 tot 200 mbit met torrents. Weet je of dat in de Nordclient ook in te stellen is?

Nadeel is dat ik nu wel met een flinke ping zit als ik over SSH verbind en torrents aanzet, zonder zit ik rond 15ms. Weet iemand een alternatief? Dus dat de snelheid niet gecapt wordt door de isp als er veel udp connecties zijn maar dat de ping binnen de perken blijft?

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
Na een half jaartje NordVPN merk ik nu dat het er extreem vaak uit ligt. Gewoon random disconnect. Op m'n telefoon als laptop. Het is intussen zodanig dat ik 'm maar eraf heb geknikkerd, want zo is er eigenlijk gewoon niet meer mee te werken.

Anderen ook last van?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Pierre_nr1
  • Nu online
Froggle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:19:
Na een half jaartje NordVPN merk ik nu dat het er extreem vaak uit ligt. Gewoon random disconnect. Op m'n telefoon als laptop. Het is intussen zodanig dat ik 'm maar eraf heb geknikkerd, want zo is er eigenlijk gewoon niet meer mee te werken.

Anderen ook last van?
Lees even terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Chiel schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:37:
[...]

Ik heb ook een weekje Nord geprobeerd, client geïnstalleerd op windows10 pc en heeel af en toe kwam ik boven de 150mbit uit. Met torrents haalde ik niet meer dan 3MB/s in totaal. Nu dankzij een tip van een medetweaker _/-\o_ airvpn geprobeerd en daar kan ik SSH/udp kiezen in de client. Nu haal ik wel 150 tot 200 mbit met torrents. Weet je of dat in de Nordclient ook in te stellen is?

Nadeel is dat ik nu wel met een flinke ping zit als ik over SSH verbind en torrents aanzet, zonder zit ik rond 15ms. Weet iemand een alternatief? Dus dat de snelheid niet gecapt wordt door de isp als er veel udp connecties zijn maar dat de ping binnen de perken blijft?
Nord heeft speciale Torrent servers, ik weet niet zeker wat de snelheid is want ik gebruik geen Torrents

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte dames/heren,

Ik hou me de laatste tijd bezig met het zoeken naar een goede betrouwbare VPN-verbinding. Na enige tijd rond gezocht te hebben, ben ik er achter gekomen dat het aanbod aan VPN-diensten best wel groot is. Tot zo ver heb ik voornamelijk mijn zinnen gezet op https://goosevpn.com/nl/ en https://nordvpn.com/nl/. De twijfel tussen deze voorkeuren, zit 'm voornamelijk in het gratis kunnen uitproberen en de naamsbekendheid. Kunnen jullie mij enige terugkoppeling geven over wat wel en niet goed is aan deze VPN-diensten en waar ik verder op moet letten bij het aanschaffen van een VPN?

Bij voorbaat dank _/-\o_

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:54
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:25:
Geachte dames/heren,

Ik hou me de laatste tijd bezig met het zoeken naar een goede betrouwbare VPN-verbinding. Na enige tijd rond gezocht te hebben, ben ik er achter gekomen dat het aanbod aan VPN-diensten best wel groot is. Tot zo ver heb ik voornamelijk mijn zinnen gezet op https://goosevpn.com/nl/ en https://nordvpn.com/nl/. De twijfel tussen deze voorkeuren, zit 'm voornamelijk in het gratis kunnen uitproberen en de naamsbekendheid. Kunnen jullie mij enige terugkoppeling geven over wat wel en niet goed is aan deze VPN-diensten en waar ik verder op moet letten bij het aanschaffen van een VPN?

Bij voorbaat dank _/-\o_

Mvg,
Heb niet veel verstand van de kwaliteit van VPN's maar check eens de onderstaande link daar staat een mooi overzichtje:

Super awesome vpn comparison

Waarbij het me opvalt dat het lastig is om een vrijwel geheel 'groene' VPN te kiezen.

Hier staat nog wat meer uitleg

[ Voor 9% gewijzigd door Fugitive2008 op 15-09-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
@Amos0207 Dat ligt er geheel aan wat je wil gaan doen met je VPN? De links de post hierboven helpen je aardig op weg. Wil je enkel privacy en doe je niets met downloads? Dan heb je legio mogelijkheden. Wil je ook portforwarding voor torrents bijv, dan moet je een aanbieder hebben die dat aanbiedt, en dat zijn er nog niet zo veel, zeker als je dat combineert door weg te blijven de 14-eyes.

Stel eerst je wensen samen, en gebruik de sheet om dan tot een keuze te komen en kijk of er trial mogelijk is. Uiteraard leuk om je ervaringen te delen in dit topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froggle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:19:

Anderen ook last van?
Nee, helemaal niet. Op laptop niet en op mijn NAS niet.

Ik heb alleen een ander probleempje. Met VPN kan ik via Ziggo vanuit outlook geen mail verzenden, inkomend is geen probleem. Iemand de oplossing?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:25

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:04:
Ik heb alleen een ander probleempje. Met VPN kan ik via Ziggo vanuit outlook geen mail verzenden, inkomend is geen probleem. Iemand de oplossing?
Heb jij bij de SMTP server aangegeven dat je moet authenticeren? Controleer anders met deze instellingen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:17:
[...]

Heb jij bij de SMTP server aangegeven dat je moet authenticeren? Controleer anders met deze instellingen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/
Heb ik aanstaan (met Pop3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Smtp-auth lost dat op mits Ziggo dat heeft. Verlies je wel weer stukje anonimiteit doir met je vpn ip je bij Ziggo te melden.

Je kan ook een regel aanmaken om mail via je ziggo aansluiting te verzenden en niet over de vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik zit op het moment te denken aan ExpressVPN, daar lees je best veel goede reacties over... hij 'schijnt' redelijk te zijn wat betreft snelheid.

- Heeft er toevallig iemand een leuke couponcode ofzo? :P

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
oldsmelly schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:47:
[...]

Nord heeft speciale Torrent servers, ik weet niet zeker wat de snelheid is want ik gebruik geen Torrents
Uiteraard vooral de p2p servers gebruikt, maar helaas, ik kreeg het niet werkend met de snelheid waarop ik hoopte. Verder prima service hoor, ze hebben me gemaild dat binnen 24 uur m`n maandbedrag is teruggeboekt dus tot zover netjes afgehandeld. De standaardmail met 'tips' om mijn probleem op te lossen en om mij als klant te behouden was wel om te huilen, maar na een mailtje met aandringen zou het dan nu teruggeboekt worden d:)b

Het probleem wat ik bij een Air had was een hoge ping tijdens torrentvekeer, maar dat heeft zich ineens wonderbaarlijk opgelost en blijft nu acceptabel terwijl de torrentsnelheden nog steeds tegen de max van de verbinding aan zitten. Niks aangepast, nog steeds via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
-knip-

Precies op het moment dat ik probleem + vraag post, lost het zich uiteraard zelf op.... ;)

[ Voor 86% gewijzigd door VPIPPFR op 15-09-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:25:
Geachte dames/heren,

Bij voorbaat dank _/-\o_

Mvg,
Gratis bestaat niet. Heeeeel goedkoop dus ook niet. Of de snelheid is laag, of ze verkopen je data, of het is zelfs een ordinaire honeypot, vpn service opgezet door veiligheidsdiensten.
Zoek een VPN-provider die geen logs bijhoudt. (Of ze dit daadwerkelijk doen of niet is niet danwel extreem lastig te verifiëren, beloven kunnen ze allemaal wel iets)
Kijk of ze goede manuals hebben voor diverse apparatuur. Routers, computers, laptop, telefoon.
Check of ze speciale apps hebben voor op windows/android/iphone (wat je maar nodig hebt)
Lifetime subscription: als het te mooi is om waar te zijn....
Wat wil je er mee? Veiligheid? Privacy? Of gewoon Netflix uit een ander land? Vooral voor Netflix geldt: check en dubbelcheck of dat werkt. Doorzoek forums (google op ik roep maar wat "PIA netflix usa")
Wil je via torrent downloaden, check of dit kan.
Heb je een 200/20 ziggo abbo en wil je op volle snelheid downloaden met VPN op je router, vergeet het maar. Dan zul je de portemonnaie moeten trekken.
Wil je uitsluitend privacy? Dan zul je heel kort door de bocht je levensstijl op het internet aan moeten passen. Naast een VPN-verbinding.
Wil je gamen via VPN?

Uitproberen kan vaak enkele dagen. Of je krijgt je geld terug na een maand. Er zijn meerdere varianten bij de diverse aanbieders.

Waarom wil je VPN? En vooral, hoe en wat wil je er mee?

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Welke vpn zouden jullie buiten de 14 eyes aanraden? Privacy moet goed zij qua logfing e.d. Bij voorkeur niet te duur. Het is niet erg als de snelheid iets lager ligt.

• arnova

arnova

KopjeThee schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:58:
Welke vpn zouden jullie buiten de 14 eyes aanraden? Privacy moet goed zij qua logfing e.d. Bij voorkeur niet te duur. Het is niet erg als de snelheid iets lager ligt.
Ik had deze eisen ook en kwam uit bij Trust.Zone. Enige nadeel is dat ze geen port forwards hebben wat een voordeel is voor P2P.

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:47
Ik kom zelf steeds uit op nvpn.net je kunt daar anoniem met amazon vouchers betalen en je hebt ook portforwarding. Enige nadeel is dat je maar 1x van server mag switchen.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
arnova schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:20:
[...]

Ik had deze eisen ook en kwam uit bij Trust.Zone. Enige nadeel is dat ze geen port forwards hebben wat een voordeel is voor P2P.
Dat ziet er inderdaad goed uit. Die maar eens proberen, gezien onze steeds nieuwsgieriger wordende overheden. Thanks.

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
utbone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:24:
Ik heb PIA werkend op mijn Synology NAS (713). Maar de snelheid is echt wel een stuk minder. Normaal haal ik met nieuwsgroepen en torrents zo'n 15-20MB per sec. Met PIA aan zo'n 5-8MB. Verbinding is ook niet echt stabiel en reconnecten moet regelmatig bij inactiviteit. Hier de link om het op een synology nas aan de praat te krijgen:

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=128617
Nadeel van PIA (en ook NordVPN) is dat ze geen portforwarding ondersteunen zoals AirVPN. En dat is bij torrents wel belangrijk.

• arnova

arnova

Ynnoz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:06:
[...]

Nadeel van PIA (en ook NordVPN) is dat ze geen portforwarding ondersteunen zoals AirVPN. En dat is bij torrents wel belangrijk.
Belangrijk is een groot woord. Als je voldoende seeders hebt heb je het niet per se nodig, maar vooral voor "zeldzamere" dingen met weinig seeders is het handig.

Verwijderd

Mag ik hier vragen wat de consequenties zijn als de VPN uitvalt tijdens downloaden?

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:57:
Mag ik hier vragen wat de consequenties zijn als de VPN uitvalt tijdens downloaden?
Dan zit je niet meer anoniem op het internet.
Er zijn volgens mij wel manieren om in te bouwen dat internetten/downloaden alleen kan als de VPN werkt, maar hoe je dat moet doen weet ik niet.

[My Home Automations]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:57:
Dat hangt van je opstelling af. uTorrent staat hier bijvoorbeeld ingesteld om de socks5 proxy van PIA te gebruiken, als die wegvalt, is er (voor uTorrent) geen verbinding met het internet. Terugvallen op de gewone verbinding gaat niet omdat de proxy-instellingen dan genegeerd moeten worden (iets dat uTorrent voor zover ik weet niet doet).

Gebruik je echter de VPN client van PIA, dan is er een kill switch aanwezig.

Zie o.a. http://www.vpnfan.com/blog/best-vpn-kill-switch/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 20:10
PuckStar schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:51:
[...]

Dan zit je niet meer anoniem op het internet.
Er zijn volgens mij wel manieren om in te bouwen dat internetten/downloaden alleen kan als de VPN werkt, maar hoe je dat moet doen weet ik niet.
Raven schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:12:
[...]

Dat hangt van je opstelling af. uTorrent staat hier bijvoorbeeld ingesteld om de socks5 proxy van PIA te gebruiken, als die wegvalt, is er (voor uTorrent) geen verbinding met het internet. Terugvallen op de gewone verbinding gaat niet omdat de proxy-instellingen dan genegeerd moeten worden (iets dat uTorrent voor zover ik weet niet doet).

Gebruik je echter de VPN client van PIA, dan is er een kill switch aanwezig.

Zie o.a. http://www.vpnfan.com/blog/best-vpn-kill-switch/
Dit kun je met een firewall (bijv. Pfsense) perfect regelen... Als je de VPN tunnel vanuit je firewall opzet kun je instellen welk verkeer uit je netwerk wel of niet door de tunnel gaat. Dit kan per device, service, source en/of destination.

Als je de firewall op een beetje snelle pc draait is de snelheid van het verkeer door de VPN tunnel gelijk aan je maximale bandbreedte van je internetverbinding.

[ Voor 68% gewijzigd door Blommie01 op 16-09-2017 18:13 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ben al paar maanden tevreden gebruiker van PIA (betaald met bitcoin), ook de socks5 proxy is prima met Deluge (in docker container op n synology Nas).
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.