Hoe heb je dat in gedachte om de booster (pin 7&8) te willen gebruiken en te kunnen sturen of bedoel je ipv backup-heater aangesloten?Cor-Jan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:35:
Goedemiddag,
Zojuist de WH-MDC05F3E5 aangesloten en ik ben onder de indruk, lekker stil. Vast op de winter vooruitlopend even nagedacht hoe het warmte lint aan te sturen zodat de leidingen niet gaan bevriezen. Is er iemand die op zijn (of haar) WH-MDC05F3E5 een lint heeft aangesloten op de boosterheater functie (eigenlijk dus voor de naverwarming van tapwater) ?? Ik heb geen boiler bij mijn WH-MDC05F3E5, dus die optie is beschikbaar.
Of heeft iedereen een losse thermostaat met lint die gewoon inschakeld bij 3 tot 5 graden ??
Ik heb geen F-serie WP, maar een 6kW G-serie, maar deze is op deze punten nagenoeg gelijk en daar kan je booster niet eens gebruiken als er geen thermische beveiliging (pin 13 &14, anders H70/H91) en/of een NTC aangesloten (pin 15&16, ander H72) is.
Als booster ingeschakeld en temperatuur van tempsensor niet stijgt over langere tijd als verwacht , geeft dit ook uiteindelijk een H72
Als je een lint wilt gebruiken kan je altijd nog iets simpels als een bimetaalschakelaar gebruiken zoals een KSD9700 of gewoon met thermostaat kopen, maar zolang WP loopt bevriest deze niet.
Rommelen met backup heater connector raad ik af vanwege de hoge stroom (~13A) omdaar een splitter connector tussen te plaatsten of met de "thermal board" aansluiting vanwege beide (booster & backup) op powersupply 2 zitten
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant