Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07
Tsja, het is eigenlijk zo persoonlijk dat het moeilijk zeggen is of W10M nog voldoet. Ik heb een flink aantal hele mooie apps op mijn 950 gehad. Na een reset vroeg ik mezelf: waarom heb ik die apps eigenlijk? Ik gebruik ze helemaal nooit en ze staan eerder geïnstalleerd 'om de leuk', omdat het kan.

Voor mij is belangrijk: Agenda (weet ik wanneer ik moet werken), OneDrive (voor mijn privéfoto's). DropBox voor mijn werk. WhatsApp en Skype om te kunnen chatten. WhatsApp privé en Skype zakelijk. ABNAMRO en Twitter. In de verloren uurtjes Awesome Tube. Geldzaken om de koersen te kunnen volgen en Windows Central voor het nieuws betreffende W10M en W10.

En verder .... ja, daar heb ik echt geen mobiele telefoon voor nodig.
Dus, zolang W10M nog functioneert heb ik geen directe behoefte aan meer kunnen doen met een mobiele telefoon.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

GerCor schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:38:
Tsja, het is eigenlijk zo persoonlijk dat het moeilijk zeggen is of W10M nog voldoet. Ik heb een flink aantal hele mooie apps op mijn 950 gehad. Na een reset vroeg ik mezelf: waarom heb ik die apps eigenlijk? Ik gebruik ze helemaal nooit en ze staan eerder geïnstalleerd 'om de leuk', omdat het kan.

Voor mij is belangrijk: Agenda (weet ik wanneer ik moet werken), OneDrive (voor mijn privéfoto's). DropBox voor mijn werk. WhatsApp en Skype om te kunnen chatten. WhatsApp privé en Skype zakelijk. ABNAMRO en Twitter. In de verloren uurtjes Awesome Tube. Geldzaken om de koersen te kunnen volgen en Windows Central voor het nieuws betreffende W10M en W10.

En verder .... ja, daar heb ik echt geen mobiele telefoon voor nodig.
Dus, zolang W10M nog functioneert heb ik geen directe behoefte aan meer kunnen doen met een mobiele telefoon.
Grappig, voor mij is het net zo. Soms scroll ik door de lijst met apps, en van de meeste denk ik van "Volgens mij heb ik die afgelopen jaar niet eens gebruikt. Waarom staat ie er nog?"
Het enige wat ik doe met mijn mobiel is bellen, sms, whatsapp, onedrive, navigatie, info of internet zoeken, mail, foto's maken en office documenten lezen/editen. Ja, af en toe een foto oplichten en croppen oid. Dat was het ongeveer. Netto gezien zijn dat voor 90% apps die default met de Lumia komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Spotify werkt gewoon aan een UWP app, dat moet wel.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Fireshade schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:02:
[...]
Grappig, <knip>navigatie</knip>.
Tuurlijk, ben ik navigatie vergeten. Erg mooi, dat Kaarten. _/-\o_

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:10
Ik heb inmiddels mijn Lumia 830 met de MS recovery tool teruggezet naar 8.1, vervolgens geüpgraded naar 10, vervolgens een reset gedaan en als nieuwe telefoon geïnstalleerd. En warempel, het apparaatje werkt vooralsnog weer goed. Het blijft echter wel mijn tweede smartphone, naast een iPhone 5S. De Lumia een paar maanden geleden voor 3 tientjes via MP gekocht puur en alleen omdat ik Windows Phone het 'leukste' OS blijf vinden en er mee wil blijven spelen. Ga 'm misschien toch ook maar eens een tijdje als primaire smartphone gebruiken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Batterij valt toch echt zwaar tegen. Om 17:00 uur op 100%. Nu alleen 4G aangehad. 80 km gereisd, beetje WA, Telegram en Twitter. 6 foto's gemaakt. Terugreis en nu om 0:05 uur zit de batterij op 52%. Dus in 7 uur tijd 50% leeg, en dat zou beteken maximaal 14 uur. Das toch niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
warhamstr schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:46:
Spotify werkt gewoon aan een UWP app, dat moet wel.
Nee, dat moet niet. Ze hebben namelijk een prima win32 app die ze ook in de store zouden kunnen zetten.

Ik snap dat apps persoonlijk zijn, maar ik heb letterlijk maar vier apps buiten Microsoft om die ik gebruik en dat zijn rabobank, een app voor afvaldagen, mytube en spotify. Die afvalapp kan ik nog wel zonder, maar die anderen zijn gewoon dealbreakers. Ik hoop iig voor MS dat ze snel echte webapps gaan ondersteunen, zodat je een site gewoon kan pinnen en het net zo gedraagt als een gewone app. Want als gebruiker en MS stack ontwikkelaar zie ik het anders gewoon niet meer gebeuren. Mede door rare fratsen als toestellen waarbij de creators update beter loopt niet te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:00:
[...]

Gisteren ochtend 6 uur van de lader gehaald. Iets intensiever gebruikt dan normaal omdat ik bijhield wat er allemaal in stockholm aan de hand was. Dus meer browsen. Nu nog 60% charge over (en bluetooth vergeten uit te zetten!) dus 40% gebruikt in 32 uur.
Dat red is dus echt niet. Zie hierboven. 50% in 7 uur, en geeneens intensief gebruik. Zou er toch iets niet goed zijn met de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 19:26
GerCor schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:38:
Heb een aantal apps er op staan "voor het geval dat", zoals "handige nummers nl", vertaalapp, "park"app, regenmeter etc. Per se nodig? Nee! Soms makkelijk: Ja!

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richdb schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:13:
[...]

Dat red is dus echt niet. Zie hierboven. 50% in 7 uur, en geeneens intensief gebruik. Zou er toch iets niet goed zijn met de batterij?
Geen idee, ik heb nog steeds niet geladen, nu 25%.

Wat ik wel altijd doe is volladen en dan pas weer herladen als hij onder de ca 30% is. Zou geen issue moeten zijn met moderne accus maar ben ik nog gewend van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Caelorum schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:28:
[...]

Nee, dat moet niet. Ze hebben namelijk een prima win32 app die ze ook in de store zouden kunnen zetten.
....
Ehm nee? Win32 apps staan niet in de store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
warhamstr schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:05:
[...]

Ehm nee? Win32 apps staan niet in de store?
Er staan zat win32 apps in de Store ;). Met project centennial kunnen win32 apps makkelijk omgezet (geconverteerd) worden zodat ze kunnen draaien in een UWP container zodat ze dus te publishen zijn via de Windows Store.

Zo zijn er o.a. Kodi, Telegram desktop, Slack en vast nog wel meer. Je kan ze alleen niet installeren op mobile omdat de code zelf wel win32 blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 09-04-2017 14:15 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
blmp schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:13:
[...]

Er staan zat win32 apps in de Store ;). Met project centennial kunnen win32 apps makkelijk omgezet (geconverteerd) worden zodat ze kunnen draaien in een UWP container.

Zo zijn er o.a. Kodi, Telegram desktop, Slack en vast nog wel meer. Je kan ze alleen niet installeren op mobile omdat de code zelf wel win32 blijft.
Ah ok, danks voor de opheldering. Bij deze vind ik het een k*t systeem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:18:
[...]

Geen idee, ik heb nog steeds niet geladen, nu 25%.

Wat ik wel altijd doe is volladen en dan pas weer herladen als hij onder de ca 30% is. Zou geen issue moeten zijn met moderne accus maar ben ik nog gewend van vroeger.
Beeldscherm van auto op laag gezet. Nu lijkt het een heel stuk beter te gaan. Blijkbaar zuigt het scherm de batterij heel snel leeg bij de optie auto. Even afwachten de rest van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
blmp schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:13:
[...]Er staan zat win32 apps in de Store ;). Met project centennial kunnen win32 apps makkelijk omgezet (geconverteerd) worden zodat ze kunnen draaien in een UWP container zodat ze dus te publishen zijn via de Windows Store. [...]
Appx is geen UWP container. Het is wel het enige containerformaat voor UWP, maar de win32 app draait daarmee niet op UWP platform. Alleen in een sandbox.
Maar ok. MS gaat ook gewoon een x86 telefoon lanceren, want anders krijgen ze helemaal geen apps meer ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:17:
[...]
Maar ok. MS gaat ook gewoon een x86 telefoon lanceren, want anders krijgen ze helemaal geen apps meer ^^
Laten we het hopen, want mijn L930 krijgt dus geen update en het scherm is een beetje verpest. Sinds de L700 trouw gebruiker, maar begin langzaamaan een beetje hoop te verliezen dat het gaat vliegen. Gebruik echt niet veel apps, maar het blijft frustrerend dat je vaak work arounds moet vinden of een uitgeklede app hebt.

De grote vraag wordt dan wel wat... want Apple vind ik niet gebruiksvriendelijk (wel eens geprobeerd met een ander WiFi netwerk te verbinden? Eerst naar settings, dan naar WiFi, etc.) en Android heb ik alleen slechte ervaringen mee (geen updates, telefoons die maandelijks crashen). Maar goed, we houden hoop!

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Het forum is niet bedoeld voor Vraag & Aanbod verzoeken!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
theredspecial schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:40:
[...]De grote vraag wordt dan wel wat... want Apple vind ik niet gebruiksvriendelijk (wel eens geprobeerd met een ander WiFi netwerk te verbinden? Eerst naar settings, dan naar WiFi, etc.) en Android heb ik alleen slechte ervaringen mee (geen updates, telefoons die maandelijks crashen). Maar goed, we houden hoop!
Ik stond een paar maanden geleden ook voor deze keuze en herken voornamelijk je ervaringen met Android. Ik heb gekozen voor een iPhone (7) - niet vol overtuiging maar wel met het idee dat de andere opties meer nadelen met zich meebrengen. iOS is in sommige aspecten wat omslachtiger dan Android of iOS, maar ze zetten goede stappen vooruit. Om jouw voorbeeld aan te halen: tegenwoordig kan je hard drukken (force touch) op het instellingenscherm om zo rechtstreeks naar de Wifi-instellingen te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pindasmeer schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:48:
[...]
Ik stond een paar maanden geleden ook voor deze keuze en herken voornamelijk je ervaringen met Android. Ik heb gekozen voor een iPhone (7) - niet vol overtuiging maar wel met het idee dat de andere opties meer nadelen met zich meebrengen. iOS is in sommige aspecten wat omslachtiger dan Android of iOS, maar ze zetten goede stappen vooruit. Om jouw voorbeeld aan te halen: tegenwoordig kan je hard drukken (force touch) op het instellingenscherm om zo rechtstreeks naar de Wifi-instellingen te gaan.
iOS is het voorbeeld voor de wet van de remmende voorsprong. Laatst weer eens een recente iPhone in handen gehad, Het OS ziet er mooi uit, maar als je er mee werkt waan ik mijn 10 jaar terug in de tijd.

Al die mensen die een iPhone kopen ipv W10M voor de updates denk eens aan het volgende:
Een iPhone 7 32GB kost 735 euro. Een LG G5 kost 370 euro, als de updates stoppen koop je de opvolger en ben je net zoveel kwijt.

Ik houd mijn 930 nog even, die krijgt nog wel security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zit aan Moto G5 plus te denken, nu nog 275 maar net uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Tja maar wat bedoelen ze nu hiermee:
The B2B Wileyfox smartphone will instead run Windows Phone operating system, citing encrypted security as the main factor for this decision. It will also feature a large battery capacity.
Mag toch wel hopen dat deze met W10 Mobile komt ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

shiptronic schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:32:
Tja maar wat bedoelen ze nu hiermee:

[...]

Mag toch wel hopen dat deze met W10 Mobile komt ?
Nee joh, WP 7.5, onder het mom van "als niemand het gebruikt, zal ook niemand het hacken" :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar de specificaties van een Lumia 950 kijkt op de microsoft site staat er: draait op Windows 10. Niks Windows Phone of Mobile.
Dus hoogstwaarschijnlijk zijn ze bij Microsoft weer met een nieuw OS voor telefoons bezig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Als dat ding in augustus in de winkel moet liggen, moet er iets op wat in ieder geval NU al beschikbaar is voor Wileyfox. Ze zullen het ding toch moeten testen. Volgens mij kan dat niet anders dan WM zijn.

Iets anders (surface phone OS) lijkt me onwaarschijnlijk om geheim te blijven; dat zou vast al uitgelekt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Naam aanduiding is sinds 10 aldoor al onduidelijk geweest.
Wp mocht niet meer ivm
Windows Mobile deed ook iets teveel denken aan het verleden.
Toen werd het Windows 10 for mobile en dat werd weer Windows 10 Mobile.

Maar eigenlijk was het hun streven om het onder een gezamelijke noemer weg te schrijven namelijk Windows 10, dit omdat de kernels nagenoeg hetzelfde waren.
One O.S for al devices.
Maar die onduidelijk heeft er wel voor gezorgd dat voor hetzelfde O.S vaak een andere naam wordt gebruikt....zoals nu.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Waar las ik dat nu laatst, over welke chipsets toegestaan waren voor W10M?
Dan kan er toch niks leuks uitkomen binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
update 10.0.14393.1066 loopt nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kruila schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:27:
update 10.0.14393.1066 loopt nu binnen.
Ik dacht, ze laten de maandelijkse update nu achterwege i.v.m. de CU later deze maand? Blijkbaar niet dus, we zullen hem eens aan slingeren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
hardware-lover schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:49:
[...]

Ik dacht, ze laten de maandelijkse update nu achterwege i.v.m. de CU later deze maand? Blijkbaar niet dus, we zullen hem eens aan slingeren ;)
Had ik, eerlijk gezegd, ook verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
" We zullen m eens aanslingeren " Mhoehahaha. geweldige uitspraak. LOL

Rolt hier ook binnen. de telefoon gaat nog beter werken. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwste CU (15063.138) rolt nu binnen, maar wat apart is met deze update is de melding Windows 10 for arm-based Phone Devices.

Er zit dus toch al iets in de pijplijn voor mobile devices dat geen ARM processor heeft??

Zie onderstaande link:

http://www.windowscentral...st-ring-windows-10-mobile

BTW, ze hebben het druk vandaag bij MS: 14393.1066 voor mobiel, 15063.138 voor PC productie en mobiel CU slow/fast, en Dona Sarkar twittert 2 uur geleden geen nieuwe builds vandaag??
Misschien wordt dit de nieuwe Nokia voor W10M low/mid range devices?? Daarbij bedoel ik niet de kwaliteit van Nokia vroeger, maar de partij die zich gaat focussen op die markt met W10M voor business, en customer. Ik hoop het wel, nu is de W10M markt nogal heel dun bezaait, vooral in Europa. Maar ze mogen wel opschieten, ik ben bang dat zakelijk gezien bedrijven afstappen van WP of W10M.

[ Voor 55% gewijzigd door ardvark99 op 11-04-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Grappig, ze nemen Windows omdat dat veiliger zou zijn dan android. Nu ben ik het daar in algemene zin wel mee eens maar je moet ook aan windows mobile nog redelijk wat werk verrichten. Overigens is dat niet alleen aan het OS gerelateerd. Ik ben nog bezig een deftig VPN etje op te zetten en dan is het voorlopig voor mij goed genoeg.

Als Wileyfox meer de enterprise wereld in wil dan kan ik het me goed voorstellen dat ze eerder windows kiezen. Ik ben al eerder bedrijven tegengekomen die overstappen op windows telefoons maar die hebben het nu moeilijk bij gebrek aan keuze voor toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:43:
BTW, ze hebben het druk vandaag bij MS: 14393.1066 voor mobiel, 15063.138 voor PC productie en mobiel CU slow/fast, en Dona Sarkar twittert 2 uur geleden geen nieuwe builds vandaag??
Maar iets later:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cxg8covrp1kEY42v3hfV7gzN/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar klopt, maar dat is meer een algemene tweet over de CU uitrol, voor mobile is het een insider build, en daar wordt niet over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:09
Er komt hier, op Fast Ring, een update binnen bij min met de naam "Localization for Dutch"...we zullen zien...vrij groot, gezien het trage downloaden

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Laatst online: 11-09 21:16
hansie_k schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:56:
Er komt hier, op Fast Ring, een update binnen bij min met de naam "Localization for Dutch"...we zullen zien...vrij groot, gezien het trage downloaden
Dat is spannend, maar jouw bericht hoort hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warhamstr
Wat heeft de update van vannacht gebracht eigenlijk? Kortingscoupon voor een Samsung S8/Iphone7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
De mobieltjes van mijn vrouw en van mij updaten altijd automatisch in de nacht, maar dan vaste prik rond 05.00 uur, als de update is gedaan, komt er een melding dat de update is gedaan (logisch) alleen ik zou graag deze melding stil willen hebben, maar tot op heden heb ik nog niet uitgevogeld welke melding het nu precies is! (ik geef toe, ik heb niet heel actief ernaar gezocht)
Mijn telefoon staat 's nachts altijd stil, die hoor ik dus niet (ook logisch), die van mij vrouw staat het liefst zo hard mogelijk (iets met handtas) dus krijgen we als we nog liggen te slapen een melding.
Nee, haar telefoon ook stil zetten wil ze niet.
Cortana aan en werken met stiltetijd gaan we ook niet doen, totdat cortana Nederlands wordt natuurlijk.

Kan iemand me vertellen welke melding ik op stil moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartinM7H schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:39:
De mobieltjes van mijn vrouw en van mij updaten altijd automatisch in de nacht, maar dan vaste prik rond 05.00 uur, als de update is gedaan, komt er een melding dat de update is gedaan (logisch) alleen ik zou graag deze melding stil willen hebben, maar tot op heden heb ik nog niet uitgevogeld welke melding het nu precies is! (ik geef toe, ik heb niet heel actief ernaar gezocht)
Mijn telefoon staat 's nachts altijd stil, die hoor ik dus niet (ook logisch), die van mij vrouw staat het liefst zo hard mogelijk (iets met handtas) dus krijgen we als we nog liggen te slapen een melding.
Nee, haar telefoon ook stil zetten wil ze niet.
Cortana aan en werken met stiltetijd gaan we ook niet doen, totdat cortana Nederlands wordt natuurlijk.

Kan iemand me vertellen welke melding ik op stil moet zetten?
Een aparte slaapkamer voor jouw vrouw is een oplossing...

Maar in instellingen > telefoonupdates kan je de gebruikstijden of opties voor opnieuw opstarten aanpassen. Ik weet niet hoe dit in 14393 gaat (draai de 15063 al), maar je kan met die instellingen spelen, zodat je 's nachts niet gestoord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
ardvark99 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:02:
[...]

:+
Maar in instellingen > telefoonupdates kan je de gebruikstijden of opties voor opnieuw opstarten aanpassen. Ik weet niet hoe dit in 14393 gaat (draai de 15063 al), maar je kan met die instellingen spelen, zodat je 's nachts niet gestoord wordt.
Dat is nu net het handige van die gebruikstijden, dat die in de nacht gaat zoeken en downloaden van een nieuwe update, logischerwijs komt de telefoon dan ook met een melding dat die opnieuw wil opstarten, maar die zien we natuurlijk niet.

dus nee, is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

ardvark99 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:02:
[...]

Dat is dus precies wat ik ook gedaan heb. Ik werd ook wakker van het geploink en heb daarom de active hours op 22:00 - 09:00 gezet. Binnen dat tijdframe krijg ik dus geen updates. Het is een beetje andersom als wat Microsoft voor ogen had denk ik, maar het werkt prima.

Vanmorgen had ik dus ook rond 9:30 dat ik merkte dat mijn telefoon was geüpdated. Als de telefoon overdag update en opnieuw opstart heb ik daar minder last van dan wanneer ik om half drie rechtop in mijn bed zit, met wijdopen ogen, een hartslag van 180 en adrenaline die met 200km/hr door mijn lichaam schiet.

(okee, beetje overdreven misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Maakt dat ding geluid dan alstie geupdate is? * warhamstr slaapt er blijkbaar doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hier ook twee stille muizen.
Maken ook geen geluid na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Volgens mij kun je dat geluid gewoon uitzetten in de notifications. App heet "Phone update" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
warhamstr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:26:
Wat heeft de update van vannacht gebracht eigenlijk? Kortingscoupon voor een Samsung S8/Iphone7?
Kan je hier zien: https://changewindows.org/build/14393/mobile#1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
warhamstr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:26:
Wat heeft de update van vannacht gebracht eigenlijk?
*knip*. Maak de volgende keer even een TR aan. Dit is offtopic en niet de bedoeling.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 13-04-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
P_Tingen schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:13:
[...]

Dat is dus precies wat ik ook gedaan heb. Ik werd ook wakker van het geploink en heb daarom de active hours op 22:00 - 09:00 gezet. Binnen dat tijdframe krijg ik dus geen updates. Het is een beetje andersom als wat Microsoft voor ogen had denk ik, maar het werkt prima.

Vanmorgen had ik dus ook rond 9:30 dat ik merkte dat mijn telefoon was geüpdated. Als de telefoon overdag update en opnieuw opstart heb ik daar minder last van dan wanneer ik om half drie rechtop in mijn bed zit, met wijdopen ogen, een hartslag van 180 en adrenaline die met 200km/hr door mijn lichaam schiet.

(okee, beetje overdreven misschien)
Tja, vind ik ook niks, overdag opnieuw op laten starten.
warhamstr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:25:
Maakt dat ding geluid dan alstie geupdate is? * warhamstr slaapt er blijkbaar doorheen.
Ja! :(
Amadeus1966 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:57:
Hier ook twee stille muizen.
Maken ook geen geluid na een update.
Telefoon in zijn geheel op stil?
Apaat schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:17:
Volgens mij kun je dat geluid gewoon uitzetten in de notifications. App heet "Phone update" o.i.d.
Ik kan het niet vinden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb mijn telefoon al sinds ik hem heb op Engels ivm Cortana en volgens mij trekt dat geluid zich ook niks van de quiet hours aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartinM7H schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:21:

[...]

Ik kan het niet vinden....
Ik zie bij mij Windows Update in het lijstje staan, weet alleen niet of dit bij de 14363 release ook het geval is. Probleem is alleen dat je een tijd moet wachten tot de volgende update (na 25-04)... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
P_Tingen schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:25:
Ik heb mijn telefoon al sinds ik hem heb op Engels ivm Cortana en volgens mij trekt dat geluid zich ook niks van de quiet hours aan.
Handig...
ardvark99 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:42:
[...]

Ik zie bij mij Windows Update in het lijstje staan, weet alleen niet of dit bij de 14363 release ook het geval is. Probleem is alleen dat je een tijd moet wachten tot de volgende update (na 25-04)... :z
Nou, laten we die afwachten dan. Dan doet ie het nog 1 keer, dan zoek ik die notificatie instelling op, en zet ik hem voor altijd en eeuwig stil! (hoop ik toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
P_Tingen schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:25:
Werkt Cortana bij jou wel dan? Hier lijkt ze in hongerstaking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Cortana wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

warhamstr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:05:
[...]

Werkt Cortana bij jou wel dan? Hier lijkt ze in hongerstaking...
Ja, werkt als een malle hier. Nou moet ik zeggen dat ik Cortana echt alleen gebruik voor de quiet hours. En uiteraard om heel af en toe te demonstreren hoe het werkt ('do you like dogs?')

Wat doet ze bij jou dan niet, behalve eten dus kennelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
P_Tingen schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:03:
[...]

Ja, werkt als een malle hier. Nou moet ik zeggen dat ik Cortana echt alleen gebruik voor de quiet hours. En uiteraard om heel af en toe te demonstreren hoe het werkt ('do you like dogs?')

Wat doet ze bij jou dan niet, behalve eten dus kennelijk?
:P

luisteren... dat vertikt ze. App crashed 1sec nadat ik het microfoontje beroer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

warhamstr schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:05:
[...]
luisteren... dat vertikt ze. App crashed 1sec nadat ik het microfoontje beroer. ;(
Dat had ik ook. Ik dacht dat het te maken had met wijzigingen bij Microsoft ivm de creators update. Werk je met de productieversie of met een slow/fast ring? Ik zit op de slow ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
P_Tingen schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:13:
[...]

Dat had ik ook. Ik dacht dat het te maken had met wijzigingen bij Microsoft ivm de creators update. Werk je met de productieversie of met een slow/fast ring? Ik zit op de slow ring
Productieversie, ben niet zo'n waaghals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik ook niet, maar ik vermoed dat als je nu overstapt naar de slow ring, dat Cortana het ook weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ok, gaan we eens proberen. Duurt weer veel te lang voor je zo'n build krijgt natuurlijk...Valt mee, 15063.2 is aan het downloaden

[ Voor 20% gewijzigd door warhamstr op 13-04-2017 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is nu officieel, de CU update gaat naar de volgende toestellen:

Starting with the Windows 10 Creators Update, these are the Windows 10 Mobile devices we will officially support in the Windows Insider Program going forward:
HP Elite x3
Microsoft Lumia 550
Microsoft Lumia 640/640XL
Microsoft Lumia 650
Microsoft Lumia 950/950 XL
Alcatel IDOL 4S
Alcatel OneTouch Fierce XL
SoftBank 503LV
VAIO Phone Biz
MouseComputer MADOSMA Q601
Trinity NuAns NEO
Devices not on this list will not officially receive the Windows 10 Creators Update nor will they receive any future builds from our Development Branch that we release as part of the Windows Insider Program. However, Windows Insiders who have devices not on this list can still keep these devices on the Windows 10 Creators Update at their own risk knowing that it’s unsupported.
We recognize that many Insiders will be disappointed to see their device is no longer supported. We looked at feedback from our Windows Insiders and realized that we were not providing the best possible experience for our customers on many older devices. That helped us determine which devices we support for the Windows 10 Creators Update. We are continually listening to your feedback to provide the best experience for ALL of our customers.

https://blogs.windows.com...bile/#PZoe1LpPT1BzqDy3.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Wat een ongelooflijke domme set van Microsoft. In een keer 80% van de gebruikers die je nog hebt buitenspel zetten. Ik denk dat mijn 930 met snapdragon 800, 2 GB en 32 GB vast niet meer voldoet 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richdb schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:13:
Wat een ongelooflijke domme set van Microsoft. In een keer 80% van de gebruikers die je nog hebt buitenspel zetten. Ik denk dat mijn 930 met snapdragon 800, 2 GB en 32 GB vast niet meer voldoet 😂😂
Dat klopt niet helemaal. De L930 krijgt in de RS1 nog steeds updates, alleen geen nieuwe functies meer.

En MSFT zegt ook dat wanneer je wilt, op eigen risico, je de Insiders in kan gaan, slow ring, en dan krijg je netjes de CU update. De L930 van mijn zoon draait inmiddels ook de CU update, geen probleem (buiten de bugs die iedereen in de laatste build heeft).

Aan de ene kant begrijp ik deze stap wel, de L930 is inmiddels 3 jaar oud. Maar dit toestel kan qua specs nog makkelijk mee. De oudere L4xx, L53x, L63x, L7xx en L8xx kan ik mij meer voorstellen dat deze qua specs en leeftijd niet meer mee kunnen. Maar je moet ergens een grens stellen. Eind volgend jaar is de mijne aan de beurt waarschijnlijk. Als ie tenminste nog hardwarematige OK is.

Maar door een hoop mensen wordt dit gezien alsof MSFT de toestellen totaal niet meer ondersteund. MSFT mag wel eens een keer duidelijk communiceren, en aangeven wat er in de toekomst gaat gebeuren, maar dan kan ik nu beter de Privé gaan lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Of je nu echt iets mist of niet als je de update niet krijgt. Het is voor het gevoel toch dat je weer in de steek wordt gelaten.
En dat is niet de eerste keer dat dit gebeurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:15:
Of je nu echt iets mist of niet als je de update niet krijgt. Het is voor het gevoel toch dat je weer in de steek wordt gelaten.
En dat is niet de eerste keer dat dit gebeurd :(
Dat gevoel kan ik mij heel goed voorstellen. Het enigste wat MSFT daaraan kan doen, is duidelijk communiceren, en vertellen wat de toekomst brengt en het waarom. Maar daar zijn ze nooit goed in geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Alsof we gisteren al niet genoeg slecht nieuws hebben gehoord (geen update 930, etc). Maar het laatste nieuws is zelfs dat mobile geeneens RS3 gaat krijgen. https://twitter.com/dennisbednarz/status/853223433752195072

Het lijkt straks dus echt gebeurt te zijn :'(

[ Voor 10% gewijzigd door richdb op 15-04-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
richdb schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:56:
Alsof we gisteren al niet genoeg slecht nieuws hebben gehoord (geen update 930, etc). Maar het laatste nieuws is zelfs dat mobile geeneens RS3 gaat krijgen. https://twitter.com/dennisbednarz/status/853223433752195072

Het lijkt straks dus echt gebeurt te zijn :'(
Microsoft is bezig met Windows 10 'one core' te maken, wat kan betekenen dat elk systeem met Windows 10 exact dezelfde core heeft. Dat wil niet zeggen dat die core ook voor ARM gecompileerd kan worden. Misschien komt er geen Windows 10 Mobile meer, maar een Windows 10 met GSM mogelijkheden op mobiel. Dit zou ook aansluiten met de 'Surface phone'.

Verder blijven er (zakelijke) telefoons uitkomen met Windows 10. Als er geen updates meer gaan komen voor mobiel, dan kunnen er ook geen nieuwe telefoons uitkomen met continuum en dergelijke. Ik geloof dus echt dat er wel een opvolger komt, maar of alle toestellen die gaan krijgen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Ze stoppen er echt mee, lees maar https://www.reddit.com/r/...en_cut_off_internally_no/

Bron is iemand van Windows Central, en zijn commentaar is dit:

DennisBednarzWindows Central • 43m
I do know that. However, if I started tweeting about my own speculation like it was a fact, I'd ruin the reputation of Windows Central. The source isn't a forum or some speculation from The Verge. It's the same source that has brought us numerous leaks before. I wish I could say all of this isn't true, however, this is not a possibility.

Edit: just wait and see for yourself.

En hier: https://twitter.com/zacbowden/status/853261668108967936

[ Voor 69% gewijzigd door richdb op 15-04-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Had eigenlijk ook al wel zo'n idee toen heel veel creators update features zoals die 3D scanner, night light en allerlei andere onderdelen niet uitgebracht werden voor mobile. Al vind ik het nog wel raar dat ze de 'supported devices' lijst updaten om vervolgens alsnog alles te dumpen ...

Vindt nog steeds dat Microsoft wel gewoon eens duidelijk mag zijn over wat het wil doen. Zeg gewoon dat je het W10M OS hoofdstuk afsluit en over gaat naar Windows 10 on ARM waarbij de Creators update de laatste update is die je zal krijgen op W10M. Weet iedereen meteen waar die aan toe is zonder al die vraagtekens die er nu constant zijn. Nu constant die vragen gaan we links om of rechtsom .. worden we ondersteund of aan de beademing gehouden.

Toevallig laatst nog accu problemen met mijn L950XL en zit nou, zeker door dit nieuws, toch wel sterk te twijfelen om die accu update maar te laten zitten en gewoon een Android toestel te kopen :X

[ Voor 56% gewijzigd door blmp op 15-04-2017 20:30 . Reden: kleine rant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Blijkbaar voor die feature2. En daarna nog 24 maanden support. Maar zoals ze nu zeggen: Don't expect new features.

En over de andere nummering die er nu is:
I asked about the different version numbers and Jen gave me a non-answer.

Dus al zal Microsoft dit eerst nog niet communiceren, het is denk ik wel waar. Dit is de laatste schop die ze de trouwe gebruikers gaan geven. Geen idee wat ze van deze gebruikers verwachten in de toekomst, maar ik denk dat er een heleboel nu echt de buik vol hebben van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Storm in glas water?
Update: Different people at Microsoft say that 15204 is in fact a post-Creators Update build, and that when the changes being made to the 16xxx branch have stabilized that the feature2 branch will go away, and PC and Mobile will once again be synchronized on redstone3. Creators Update for phones will be 15063, as it is for PCs.
https://arstechnica.com/g...-bunch-of-windows-phones/

Maar goed, het zou me ook niets verbazen als het wel waar is. Het heeft weinig zin voor MS om in W10M te blijven investeren want het levert op deze manier toch niets op, en ze zijn ongetwijfeld al druk bezig met het volgende mobiele OS dat echt Heel Erg Succesvol gaat worden. :')

Die nieuwe Nokia telefoons zijn gelukkig wel echt mooi, en superdegelijk gebouwd, alleen nog redelijk matige specs. Ik hoop dat mijn 950 het volhoudt tot de 8 en/of 9 uitkomen en dan zal ik ook eindelijk een telefoon hebben met een mobiel OS waar wél toekomst in zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Ik lees nu dat zelfs de Upgrade Advisor is verdwenen? Dus als je terug gaat naar 8.1 kan je nooit meer naar 10? Kan iemand met 8.1 dit verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
NNF schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:33:
Storm in glas water?

[...]

https://arstechnica.com/g...-bunch-of-windows-phones/

Maar goed, het zou me ook niets verbazen als het wel waar is. Het heeft weinig zin voor MS om in W10M te blijven investeren want het levert op deze manier toch niets op, en ze zijn ongetwijfeld al druk bezig met het volgende mobiele OS dat echt Heel Erg Succesvol gaat worden. :')

Die nieuwe Nokia telefoons zijn gelukkig wel echt mooi, en superdegelijk gebouwd, alleen nog redelijk matige specs. Ik hoop dat mijn 950 het volhoudt tot de 8 en/of 9 uitkomen en dan zal ik ook eindelijk een telefoon hebben met een mobiel OS waar wél toekomst in zit :P
Ik denk dat de mannen/vrouwen van WindowsCentral niet zomaar iets verzinnen. Zullen echt wel goede bronnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:43
Volgens mij is dat bericht van ArsTechnica ook al ouder. Ik meende die update vanochtend al gelezen te hebben, voordat WindowsCentral met de berichten kwam.

Maar goed, er zit weinig anders op dan af te wachten en te zien waar het heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
ardvark99 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:36:
[...]

Dat gevoel kan ik mij heel goed voorstellen. Het enigste wat MSFT daaraan kan doen, is duidelijk communiceren, en vertellen wat de toekomst brengt en het waarom. Maar daar zijn ze nooit goed in geweest...
We weten hier inderdaad bijna allemaal uit ervaring dat Microsoft en communiceren niet in een zin samen gaan :)

Ik vind het diep triest dat een bedrijf als Microsoft Mobile zo verkloot, en vervolgens niet toegeeft dat ze er mee stoppen (of er gewoon geen aandacht meer aan willen besteden en gebruikers de middelvinger geven).

Wileyfox wil een Windows phone gaan uitbrengen met W10M, Microsoft hoort dan toch gewoon te zeggen dat dat geen zin heeft? Ze willen uiteindelijk W10 op ARM, W10M heeft absoluut geen toekomst meer, laat MS dat dan zowel toegeven aan gebuikers als OEMS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Ik vind het typisch Amerikaans. Het gaat om het bedrijf en niet om de werknemers of klanten. Ik ken Amerikaanse bedrijven niet anders. Ik bedoel. We kennen het allemaal al was het maar van TV-beelden. Zo heb je een baan en 1 minuut later kun je je troep in een doos doen en opdonderen.

En we weten allemaal; W10M. Wat hadden we? Muziek herkennen, slopen ze er uit. Niet dat ze iemand iets vragen. Nee hoor. FM-radio, ook weg. Het boeit ze allemaal geen reet.

Dus daarom: straks staan ze weer ergens op een podium 'excited' te zijn. En het publiek reageert of lauw of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Ik ben al een tijd geleden over gegaan op een iPhone. Eentje van mijn werk. De Lumia 950 verkocht, maar heb nog een Lumia 830 en een 640 XL. Hou het nieuws steeds bij omdat ik hoop op een wonder. En dan dit. Wordt er niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Ik ben toch wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Gaat het anders heten? Of stopt het echt?

https://nl.hardware.info/...pdate-alleen-nog-bugfixes

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:10
coenox schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:01:
Ik ben al een tijd geleden over gegaan op een iPhone. Eentje van mijn werk. De Lumia 950 verkocht, maar heb nog een Lumia 830 en een 640 XL. Hou het nieuws steeds bij omdat ik hoop op een wonder. En dan dit. Wordt er niet blij van.
Haha, herkenbaar. Ik heb Windows Mobile (als de spreekwoordelijke underdog) altijd een warm hart toegedragen, maar in eerste instantie toch Android smartphones gebruikt en nu sinds 2 maanden over naar iPhone.
En ik denk toch dat ik bij die laatste ga blijven. Mijn Lumia 735 houdt ik dan om als reserve en om zo af en toe nog eens te kunnen 'spelen'. Beter dan verkopen voor een paar tientjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
mswp schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:47:
Ik ben toch wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Gaat het anders heten? Of stopt het echt?

Het schijnt dat ze over gaan naar 'Windows 10 on ARM'. Wat een directe ARM port is/wordt van Windows 10 zoals we die kennen op de desktop. Het lijkt erop dat hier ook x86 compatibiliteit voor nodig gaat zijn, waardoor alle huidige toestellen afvallen. Ondersteuning hiervoor begint overigens in de Snapdragon 835 lijn (schijnt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 16 april 2017 @ 07:10:
Ik vind het typisch Amerikaans. Het gaat om het bedrijf en niet om de werknemers of klanten. Ik ken Amerikaanse bedrijven niet anders. Ik bedoel. We kennen het allemaal al was het maar van TV-beelden. Zo heb je een baan en 1 minuut later kun je je troep in een doos doen en opdonderen.

En we weten allemaal; W10M. Wat hadden we? Muziek herkennen, slopen ze er uit. Niet dat ze iemand iets vragen. Nee hoor. FM-radio, ook weg. Het boeit ze allemaal geen reet.

Dus daarom: straks staan ze weer ergens op een podium 'excited' te zijn. En het publiek reageert of lauw of helemaal niet.
Tja, dat schijnen ze bij Microsoft leuk te vinden tegenwoordig, features verwijderen. Muziek herkennen, FM-Radio, Kids corner en vast nog wel meer. En wat is nu eigenlijk de reden voor het verwijderen van een FM-radio? Ik zie het nut er niet van in om dat te verwijderen.
mswp schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:47:

Er schijnt laatst wel een build te zijn uitgerold met een andere naam, April 2017 Update for Windows 10 Version 10.0.15063.138 for arm-based Phone Devices

https://www.onmsft.com/ne...-15063-138-and-a-new-name

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FM radio als App bedoel je? Niet op elk toestel is FM radio verwijderd of niet beschikbaar. Mogelijk moet je een app van derden gebruiken, maar op sommige toestellen is FM radio er nog steeds, op de mijne in ieder geval. Niet dat het voor mij heel veel uitmaakt, ik maak er geen gebruik van omdat ik zelden van huis ben, maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommigen een gemis kan zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
hardware-lover schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:24:
FM radio als App bedoel je? Niet op elk toestel is FM radio verwijderd of niet beschikbaar. Mogelijk moet je een app van derden gebruiken, maar op sommige toestellen is FM radio er nog steeds, op de mijne in ieder geval. Niet dat het voor mij heel veel uitmaakt, ik maak er geen gebruik van omdat ik zelden van huis ben, maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommigen een gemis kan zijn.
Dat is dus 1 van de dingen die ik mis op mijn iPhone. FM-radio is gratis. Overal ter wereld. Kost geen data. Volgens mij willen providers geen FM-radio op telefoons om data te kunnen verkopen. Of ben ik paranoïde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
https://www.onmsft.com/ne...te-reports-that-they-have

Ik blijf erbij dat Windows OneCore de Redstone 3 wordt ook voor mobile...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maar dan ben ik wel benieuwd hoe dat t.z.t. gaat. Oké, geen 'mobile' RS3, maar een 'gewone' RS3 voor een beperkt aantal toestellen. Dan zou ARM support toch ondertussen wel terug te vinden moeten zijn in de desktop RS3 builds?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Laatst online: 11-09 21:16
richdb schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:49:
Ik lees nu dat zelfs de Upgrade Advisor is verdwenen? Dus als je terug gaat naar 8.1 kan je nooit meer naar 10? Kan iemand met 8.1 dit verifiëren?
Het schijnt zo te zijn. Ik kan er geen logische verklaring voor verzinnen. Je moet een Lumia 640 (XL) toch kunnen terugbrengen naar W10M als je bijvoorbeeld de Windows Device Recovery Tool hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sex Pistols
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-07 23:53

Sex Pistols

PUNK Martin

Het zou jammer zijn als ik mijn Lumia 950 niet kan vervangen (over hopelijk nog een paar jaar!) door een ander soort apparaat waarmee ik ook kan telefoneren, draaiende op Windows 10 build .....?
Ik ben zeer tevreden over W10M, zit in de Release Preview als insider en draai nu build 1607, 10.0.14393.1066.

Ik lees dat mensen een FM radio missen. Niet nodig, ik heb het ook. Even Googlen en met Interop Tools is deze weer te activeren door een registeraanpassing. De hardware is namelijk wel aanwezig maar alleen Amerikaanse Lumia's hebben deze niet uitgezet de rest wel.
Er zijn nog veel meer zaken te installeren door register wijzigingen of Apps van buiten de Store.

Motorrijden is ook heel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Sex Pistols schreef op maandag 17 april 2017 @ 05:32:
Ik lees dat mensen een FM radio missen. Niet nodig, ik heb het ook. Even Googlen en met Interop Tools is deze weer te activeren door een registeraanpassing. De hardware is namelijk wel aanwezig maar alleen Amerikaanse Lumia's hebben deze niet uitgezet de rest wel.
Er zijn nog veel meer zaken te installeren door register wijzigingen of Apps van buiten de Store.
Ja. Maar dat is niet de discussie. De discussie is dat Microsoft zonder iets te communiceren zaken verwijdert uit W10M. En hier op Tweakers.net kun je schrijven dat je met interop FM-radio weer actief kunt maken op een Lumia 950. Zou je dat schrijven op de Microsoft Community, krijg je gelijk een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
We zullen zien. Windows Central heeft ook zijn interne bronnen, die als ik het goed begrijp in het verleden het steeds goed hebben bericht. Wij als gebruikers kunnen alleen afwachten door de gebrekkige communicatie van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Daniel schreef ooit; er komt geen Surface 3. Dat zijn toch van die dingen waarvan ik denk .....Tis wel een beetje een site geworden dat er zoveel mogelijk gepost moet worden. 5 berichten over de 'Microsoft versie' van de S8 terwijl vrijwel iedereen het na het eerste bericht al helemaal zat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:09:
Daniel schreef ooit; er komt geen Surface 3. Dat zijn toch van die dingen waarvan ik denk .....Tis wel een beetje een site geworden dat er zoveel mogelijk gepost moet worden. 5 berichten over de 'Microsoft versie' van de S8 terwijl vrijwel iedereen het na het eerste bericht al helemaal zat was.
Windows Central is in mijn ogen steeds meer en meer een kiddybased forum.
Waarbij het lijkt alsof het hun meer om de clicks te doen is dan om de inhoud.
Mijn ouwe laptop heeft dankzij de overdaad van reclames het inladen van hun website al meerdere keren opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Amadeus1966 schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:35:
[...]

Windows Central is in mijn ogen steeds meer en meer een kiddybased forum.
Waarbij het lijkt alsof het hun meer om de clicks te doen is dan om de inhoud.
Mijn ouwe laptop heeft dankzij de overdaad van reclames het inladen van hun website al meerdere keren opgegeven...
Eens. Tussen de berichten door proberen ze ook nog hun shop te promoten met 'aanbiedingen'. Ik heb Windows Central met Ghostery geblokkeerd en die houdt 13 trackers tegen. De site is daardoor zeer snel geworden. Mijn Surface Book was zonder Ghostery niet in staat om met een fatsoenlijke snelheid Windows Central te tonen. Ik blijf ze wel volgen want soms hebben ze gewoon goed nieuws als eerste, maar ik volg ze wel met tegenzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mspoweruser.com is ook zo'n site die graag negatief nieuws plaatst om de clicks. Vooral Surur was/is zo'n gast, die door zijn negatieve publicaties heel wat shit over zich heen heeft gekregen, grotendeels terecht.

Maar wat sites ook posten, het is de zeer slechte communicatie van Microsoft die dit veroorzaakt. Daarbij komt dat er bijna geen toestellen meer te krijgen zijn, ze verliezen op de business markt ook snel aandeel.

Aan de andere kant, Microsoft blijft ontwikkelen (welk met minder nieuwe functies dan verwacht) aan W10M en de apps, dat doen ze niet als ze nu al weten dat ze er mee gaan stoppen. Apps als mail, store, Groove en office gaan er steeds beter uit zien, en worden volwassener. Maar ook sommige derde apps blijft aan ontwikkeld worden, al zijn dat er veel te weinig, en misschien niet noemenswaardig...

Maar voorlopig ben ik niet bang, en blijf lekker mijn L950XL gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
En toch als je alles zo een beetje bekijkt wat is er eigenlijk mis met de laatste generatie toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Niet veel. Kan alleen oordelen over een 550 die ik ook heb liggen. Maar qua prijs, hardware, performance, etc is het vergeleken met Android toestellen uit die klasse zonder twijfel de koning met een hele grote voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Tja bij Windows Central roepen ze al een jaar dat er een Mobile plan is, maar als we naar de huidige situatie kijken dan lijkt het er op dat dat plan het doel heeft om Mobile af te slachten.

Dat er vandaag weer beweerd wordt dat MS wel komt met RS3 voor mobile, houdt eigenlijk niks in. Waarschijnlijk ga je het verschil tussen RS2 en RS3 niet eens zien, zoals nu ook al het geval is bij RS1 en RS2. Mobile is al sinds TH2 in maintenance mode als je het mij vraagt, niks geen nieuwe features er meer bij. En de meeste verbeteringen krijgen we alleen omdat die nu ook eenmaal in de desktop versie van W10 zitten. Echt een nieuwe feature waar we daadwerkelijk wat mee konden was geweest dat we bijvoorbeeld night light kregen in Windows 10 Mobile.

En iedereen roept maar dat die app updates steeds binnen komen, en dat ze er daarom niet met W10M stoppen. Die app updates komen ook echt alleen maar omdat het UWP is, en dat het Microsoft dus vrijwel geen moeite kost om die updates uit te rollen.

Het wordt tijd dat Microsoft nu EINDELIJK eens zegt wat ze willen, hoe de toekomst er uit gaat zien voor Mobile. Geruchten over RS3 en CShell hebben we niks aan. Maar waarschijnlijk zet deze stilte rond Mobile zich gewoon voort op BUILD 2017. Het siert Microsoft absoluut niet dat ze na een week vol met negatief nieuws (upgrade assistent uit Store, stoppen met Mobile, geen RS3), gewoon helemaal NIKS laten weten.

Edit: Ik zelf neem die tweets van die Dennis van Windows Central niet echt serieus, dat zouden meer niet moeten doen:

nieuws: Ars Technica: Microsoft stopt ondanks geruchten niet met Windows 10 M... (Ook al eerder gepost)

https://twitter.com/brandonleblanc/status/853470227950059520 (Medewerker Microsoft)

[ Voor 27% gewijzigd door Stefan22 op 17-04-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zover ik weet wordt loslippigheid onder het personeel redelijk zwaar afgestraft bij dergelijke bedrijven.
En imo niet geheel onterecht.

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.