Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

De kaarten app lijkt bijj mij te updaten.

Het zou idd leuk zijn als er weer nieuwe toestellen komen. Niet dat ik er een nodig heb maar tzt natuurlijk wel een keer.

t.o.v van de 950 zou ik overigens maar weinig extra wensen hebben. Galileo ondersteuning (naast GPS, Glonas en Baidu) lijkt me leuk en bv waterdicht zou aardig zijn.

Op een aantal vlakken is de 950 gewoon ver voor. Ik experimenteer hier redelijk wat met bluetooth audio op dit moment en de 950 ondersteunt gewoon BT 4.1 met AptX. Daar kunnen ze met de iphone 7 zelfs nog een puntje aan zuigen. (sowieso een drama met die iphones en BT hier in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:34
Indoubt schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:04:
...
Op een aantal vlakken is de 950 gewoon ver voor. Ik experimenteer hier redelijk wat met bluetooth audio op dit moment en de 950 ondersteunt gewoon BT 4.1 met AptX. Daar kunnen ze met de iphone 7 zelfs nog een puntje aan zuigen. (sowieso een drama met die iphones en BT hier in huis)
Ik draai Insiders, maar heb nog regelmatig problemen met BT op mijn XL. Wanneer ik muziek afspeel met Groove naar een BT speaker (JBL), en ik open ondertussen FB of wat anders, heb ik grote kans dat het geluid gaat stotteren. Nu kan dat ook aan Groove in combinatie met o.a. FB liggen, FB is niet bepaald een lichte app.

Streamen naar de carkit gaat ook niet altijd probleemloos, ook hierbij af en toe stotteringen, of de track informatie wordt niet altijd getoond. 's Morgens connect de telefoon meestal probleemloos, en wanneer ik Media kies op mijn carkit, kan ik niet de muziek starten, dat moet eerst in Groove gebeuren, terwijl Groove wel al gestart is. Daarna werkt de bediening wel. En ook dit kan natuurlijk ook aan de combinatie 950XL en mijn carkit liggen. Of ik heb te hoge verwachtingen ;)

Maar aan de andere kant is er wel het een en ander veranderd aan de BT engine, en zijn er ook verbeteringen ten opzichte van ruim een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Dat zou kunnen, daar heb ik geen ervaring mee. Telefoneren gaat prima in de auto met BT maar audio van groove gebruik ik in de auto eigenlijk niet.

Ik ben ook een beetje audio hobyist. Vanwege dochterlief ben ik een tijd geleden begonnen om een BT boombox te maken en heb me daarom een beetje in BT verdiept. Inmiddels zijn er een stuk of 5 versterkers waar ook een BT connectie op zit. Meestal zijn dit losse BT oplossingen omdat je daar meer vrijheden hebt. Enkel een Marantz M-CR510 is een standaard apparaat.

Overigens is BT voor echt goede geluidskwaliteit nog steeds niet geschikt (en ook niet voor bedoeld). Alle protocollen comprimeren voor overdracht (bovenop de eventueel gecomprimeerde MP3). Dat geld ook voor de "near cd" kwaliteit van het AptX protocol. Dat is dus helemaal geen cd kwaliteit. Voor een heleboel toepassingen waar het niet zo nauw luistert is het echter goed genoeg.

Ik heb geen problemen met BT connectie met zowel de 950 als de 640. De BT receivers zijn echter wel allemaal above average (BT4.0 of hoger, EDR, AptX etc). Het leuk is dat de BT van de lumia's ook above average is. De BT verbinding schakelt echter terug naar de "slechste" van de 2. Een slechte BT receiver bepaalt dus de kwaliteit, ook al heb je een goede telefoon.

Note: ik heb wel een tijdje last gehad van een wifi kanaal dat nagenoeg op dezelfde frequentie zat als de BT. Die kunnen elkaar beïnvloeden. Er zijn hier nogal wat wifi problemen met erg veel wifi routers die allemaal tegen elkaar in staan te schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Nu de S8 gepresenteerd is, weer een uniek iets weg. Samsung krijgt met hun Dex mode natuurlijk wel alle aandacht, en heeft meer voordelen door het grotere app aanbod.

Had meneer Nadella nu maar meer ingezet op Continuum zodat het meer functionaliteit en apps had.

offtopic:
En Steve Ballmer kreeg commentaar toen hij te laat erbij was op de tablet en smartphone markt, maar meneer Nadella heeft er Windows 10 Mobile net zo goed met de pet naar gegooit en niet vol ingezet op Continuum, waardoor ze nu ingehaald zijn door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben vooral onder de indruk van de snelheid waarmee de iris/face/whatever scanner de telefoon ontgrendeld.

Ben ook benieuwd hoe de Remote Desktop app met Dex dock werkt in vergelijking met Continuum en rdp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
De ultieme Microsoft telefoon, hier is ie dan: http://www.windowscentral...laxy-s8-microsoft-edition

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nog twee nachtjes slapen (denk ik dan meteen) :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
hardware-lover schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:19:
[...]

Nog twee nachtjes slapen (denk ik dan meteen) :+
Is echt waar hoor.....
Cyanogenmod brengt dan ook een custom rom uit voor de 950 ( xl ) met Android 7.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 19:26

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik wordt een beetje moe van die ongewone aanmeldingsactiviteit waarschuwing van MS voor mijn mailacounts.
Nu begrijp ik wel waarvoor dat is, maar ik wordt er dagelijks een paar keer mee geconfronteerd.
Er is niets ongewoons aan, ik zit namelijk vrij veel op de weg.

Is er een mogelijkheid om dit digitaal de nek om te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Amadeus1966 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:18:
Ik wordt een beetje moe van die ongewone aanmeldingsactiviteit waarschuwing van MS voor mijn mailacounts.
Nu begrijp ik wel waarvoor dat is, maar ik wordt er dagelijks een paar keer mee geconfronteerd.
Er is niets ongewoons aan, ik zit namelijk vrij veel op de weg.

Is er een mogelijkheid om dit digitaal de nek om te draaien?
Ik weet niet hoe je de zaak hebt ingeregeld maar ik hoef me op mijn mobiel nooit separaat aan te melden. Mijn telefoon unlocken met irisscan of pincode is genoeg. Ik heb een stuk of 5 mailaccounts lopen waaronder ook imap accounts en zakelijke accounts. Voor sommige heb ik zelfs separate tiles aangemaakt op het hoofdscherm zodat ik kan zien hoeveel mail er op bijvoorbeeld een bepaald zakelijk account binnenkomt.

Uitermate tevreden hierover.

Ik heb wel één dingetje. Het is een hele tijd erg rustig geweest maar de laatste tijd heb ik weer veel last van spam. blijkbaar is mijn mail adress weer eens verkocht. Spamfilters helpen onvoldoende. Op mijn laptop merk ik dan zoiets aan als spam en dan gaan de volgende van dezelfde afzender automatisch naar de spambox op de laptop. Het gaat om imap accounts. Ik had verwacht dat dan hetzelfde op de telefoon zou gebeuren maar dat is niet het geval. Ik had de indruk dat dat vroeger wel zo werkte maar ben daar niet zeker van.

Is er een methode om die mails ook op mijn telefoon meteen naar de spambox te verplaatsen of is daar meer voor nodig?
Amadeus1966 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:48:
[...]

Is echt waar hoor.....
Cyanogenmod brengt dan ook een custom rom uit voor de 950 ( xl ) met Android 7.
Of MS brengt een custom W10m uit voor de S8. kunne we de Exynos 8895 testen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Indoubt op 01-04-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik heb ze ingesteld zoals ik het altijd gedaan heb.
Zes accounts waarvan 1 G-mail en de rest allemaal hotmail/live/outlook en dat ging altijd goed.
Maar zal de instellingen voor de zekerheid nog eens nalopen, wie weet is er stiekem iets verzet.

Zodra de nieuwe update eraan komt zal ik de boel eens leeg trekken en opnieuw opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05
Beste. Ik heb soms op mijn Lumia 640 dat als mijn geluid op stil staat en ik wordt gebeld en niet opneem ik dan 3 piepjes hoor op het moment dat de ander ophangt. Het zijn de 3 piepjes die je ook hoort als je iemand aan de lijn hebt en de verbinding is opeens verbroken. Met mijn 950 heb ik dit nooit. Ze draaien de zelfde reguliere windows 10 versies. Maar ik had het ook op bij vorige windows 10 versies. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het is namelijk vervelend als je telefoon op stil staat en je alsnog 3 vrij harde piepjes hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Alle instellingen van de mailaccounts nagelopen.
Er valt alleen weinig in te stellen.
Ook even gekeken voor de spamfilter waar over geopperd werd.
Ook daar kan ik niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Een zeer interessant artikel op Windows Central: http://www.windowscentral...without-windows-10-mobile

En in de vele dingen die in dat artikel gezegd worden, heeft hij meer dan gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:10
Mich schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:16:
Beste. Ik heb soms op mijn Lumia 640 dat als mijn geluid op stil staat en ik wordt gebeld en niet opneem ik dan 3 piepjes hoor op het moment dat de ander ophangt. Het zijn de 3 piepjes die je ook hoort als je iemand aan de lijn hebt en de verbinding is opeens verbroken. Met mijn 950 heb ik dit nooit. Ze draaien de zelfde reguliere windows 10 versies. Maar ik had het ook op bij vorige windows 10 versies. Iemand een idee wat dit kan zijn? Het is namelijk vervelend als je telefoon op stil staat en je alsnog 3 vrij harde piepjes hoort
Ik zie dat je zowel een 950 als een 640 op W10 hebt. Mag ik vragen of je verschillen merkt tussen de 950 als topmodel aan de ene kant en de 640 als budget model (en in eerste instantie niet eens met W10 uitgeleverd) aan de andere kant. Ik heb momenteel een 735 die vergelijkbaar is qua specs met de 640 en ik vind W10 echt een drama op die telefoon. Langzaam in het gebruik, een accu die sneller leeg gaat, allerlei rare, vrij irritante problemen (de tijd staat zomaar een half uur vooruit, in Whatsapp de ene chat willen openen, maar de chat die er direct onder staat wordt geopend, Marktzoeker app die geen zoekresultaten geeft, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45

P_Tingen

omdat het KAN

Goofman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:13:
[...]
Ik zie dat je zowel een 950 als een 640 op W10 hebt. Mag ik vragen of je verschillen merkt tussen de 950 als topmodel aan de ene kant en de 640 als budget model (en in eerste instantie niet eens met W10 uitgeleverd) aan de andere kant. Ik heb momenteel een 735 die vergelijkbaar is qua specs met de 640 en ik vind W10 echt een drama op die telefoon. Langzaam in het gebruik, een accu die sneller leeg gaat, allerlei rare, vrij irritante problemen (de tijd staat zomaar een half uur vooruit, in Whatsapp de ene chat willen openen, maar de chat die er direct onder staat wordt geopend, Marktzoeker app die geen zoekresultaten geeft, etc).
Ik ben net van een 735 naar een 950 gegaan, maar mijn 735 was eigenlijk nog prima in orde. Ik kan dan ook niet zeggen dat het een wereld van verschil is. Sterker nog, het heeft een tijdje geduurd voor ik de apps zover onder controle had dat ik makkelijk de dag door kon komen. Ik zat 's avonds met de 950 op minder dan 30% accu. Nu - na wat dingen instellen - zit ik 's avonds op zo'n 60%, maar dat zat ik op mijn 735 ook al. Qua snelheid is de 950 wel wat beter, maar geen drama. De camera is wel VEEEEEEL beter. En heeft optische stabilistatie, wat echt schitterende video's oplevert. Ook de opslag is veel ruimer zodat ik nu mijn sd card eruit gemikt heb.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 19:26
GerCor schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:02:
Hmm. Vreemd. Op mijn 950 en PC vandaag een paar updates:

Windows Camera
Word
PowerPoint
Excel
Films en tv

Op mijn PC:

Films en tv
Groove Muziek

Je zou toch denken dat het voor beide hetzelfde zou moeten zijn?
Kreeg eindelijk, vandaag, die update van windows camera

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik vandaag alleen maar van de store en van de fotogalerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
[...]

Ik heb momenteel een 735 die vergelijkbaar is qua specs met de 640 en ik vind W10 echt een drama op die telefoon. Langzaam in het gebruik, een accu die sneller leeg gaat, allerlei rare, vrij irritante problemen (de tijd staat zomaar een half uur vooruit, in Whatsapp de ene chat willen openen, maar de chat die er direct onder staat wordt geopend, Marktzoeker app die geen zoekresultaten geeft, etc).
Hier ook een 735 in gebruik, maar heb er zeer positieve ervaringen mee. Snelheid mocht iets hoger liggen bv. open van Whatsapp duurt 3 sec, en dan nog 2 op de inhoud te vullen, kan rapper, maar voor mij geen dealbreaker.

Kan ruim meer dan een dag op een accu doen, uit gewoonte leg ik hem s'avonds aan de lader, maar gister om 8:30 van de lader gehaald, en thuis gebruikt, daarna de late dienst in en om ~24:00 weer thuis, exacte percentage weet ik niet, maar laad indicator stond nog over de helft.

tijd is altijd correct, zelfs zomer/winter + wekker voor de F1 werke goed. Whatsapp opende de goed chat, mits ik zelf met mij dikke vingers loop te prutsen. Marktzoeker app , die heb ik niet dus kan ook niet oordelen.

Zelf vroeg begonnen(van fa het begin) met insiders verzie, maar vanaf het moment dat deze officieel uit is de boel gereset en sindsdien production build.

Wat mij bekend is , (zeker als je al eens insider hebt gedraaid) is dat er soms bij een update its blijft hangen en dat door kan blijven werken.

Het is een pokke klusje, maar om van je telefoon te genieten, met de WRT (windows device recovery tool) de boel herstellen. Hoe de situatie nu is weet ik niet. Maar uit de begintijd was toen het advies eerst weer terug te gaan naar W8(.1?) en vandaaruit de app (update advisor) downloaden en dan upgraden. weet niet off dat nu ook nog geld. Maar soms ontkom je er niet aan om minimaal en fabriek reset uit te voeren . Zelf zet ik nooit backups terug, ik wil het risico niet dat evt. fouten uit de backup terug op mijn toestel komen, maar anderen doen het succes vol.

Maar anderen kunne je meer vertellen over resetten, om dat ik er weinig ervaring mee heb, wegens niet nodig. En is het ding 100%? Nee, maar dat is geen enkel digitaal apparaat hier in huis, ze hebben allemaal af en toe hun nukken, maar geen structurele problemen of ergernissen.

Ga er een keer een avondje voor zitten (of een druilerige zondag) en ik hoop dat je daarna gewoon van je telefoon kan genieten ipv. je er aan ergeren.

Suces
Amadeus1966 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:52:
Ik vandaag alleen maar van de store en van de fotogalerij.
Hier vandaag ook eindelijk camera , daarbij ook store en gisteren MS Foto's.

[ Voor 4% gewijzigd door shiptronic op 05-04-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
shiptronic schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:24:
[...]
Hier ook een 735 in gebruik, maar heb er zeer positieve ervaringen mee. Snelheid mocht iets hoger liggen bv. open van Whatsapp duurt 3 sec, en dan nog 2 op de inhoud te vullen, kan rapper, maar voor mij geen dealbreaker.
Je bedoelt hier "de Whatsapp-applicatie is een drama", al geldt dit helaas voor meer Windows-apps van derden en straalt dat helaas af op het OS. Een vergelijkbare app als Skype is wèl gewoon vlot.

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 05-04-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Goeie tip van shiptronic.

Gewoon even voor zitten....nou ja even?
Het kan soms wel eens duren.
En dan nog kan het wel eens ergernissen opleveren.
Het kan ook wel eens mis gaan.
Heb in de 8.1 ( 1320 ) ooit eens na een online recovery een paar dagen groen en geel lopen te ergeren.
Bleek later dat ik een corrupte download had.
Gebeurt zelden, dus vandaar dat ik het nooit daarachter had gezocht en zo bleef klooien.
Daarna uiteindelijk nog eens een recovery gedaan en die werkte toen wel.

Vandaar mijn extra opmerking omtrent even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
P_Tingen schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:44:
[...]

Ik ben net van een 735 naar een 950 gegaan, maar mijn 735 was eigenlijk nog prima in orde. Ik kan dan ook niet zeggen dat het een wereld van verschil is. Sterker nog, het heeft een tijdje geduurd voor ik de apps zover onder controle had dat ik makkelijk de dag door kon komen. Ik zat 's avonds met de 950 op minder dan 30% accu. Nu - na wat dingen instellen - zit ik 's avonds op zo'n 60%, maar dat zat ik op mijn 735 ook al. Qua snelheid is de 950 wel wat beter, maar geen drama. De camera is wel VEEEEEEL beter. En heeft optische stabilistatie, wat echt schitterende video's oplevert. Ook de opslag is veel ruimer zodat ik nu mijn sd card eruit gemikt heb.
Benieuwd wat je precies hebt zitten instellen. Batterij is op de 930 ook niet top, dus elke tip is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bacchus schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:37:
[...]

Je bedoelt hier "de Whatsapp-applicatie is een drama", al geldt dit helaas voor meer Windows-apps van derden en straalt dat helaas af op het OS. Een vergelijkbare app als Skype is wèl gewoon vlot.
Hier op mijn 950 duurt het ook een paar tellen.
Om dat nu een drama te noemen.
De zelfde ervaring beleef ik ook op mijn zoon zijn galaxy s3, en ook op de gloednieuwe iphone van mijn achterbuur.

Ik weet niet hoe het met anderen gaat.
Maar ik pak mijn toestel, tik op whatsapp en tegen de tijd dat ik hem op leeshoogte heb staat alles in beeld.

Voor sommige is dat langzaam en voor anderen niet.
Als je het nu hebt over Messenger dan moet ik je gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Ach ja en snelheid het is ook geen Jaguar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:03

Punkrocker

Mostly harmless

Bacchus schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:37:
[...]

Wat bedoel je met "derden"? De Windows Whatsapp app is gewoon een officiële app...
Daarnaast zijn apps gemaakt door "derden" soms beter dan de officiële app. Denk aan de diverse onofficiële YouTube-apps.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07
Punkrocker schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:37:
[...]

Wat bedoel je met "derden"? De Windows Whatsapp app is gewoon een officiële app...
Daarnaast zijn apps gemaakt door "derden" soms beter dan de officiële app. Denk aan de diverse onofficiële YouTube-apps.
Derden: apps die niet gemaakt zijn door Microsoft. d:)b

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:03

Punkrocker

Mostly harmless

GerCor schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:51:
[...]

Derden: apps die niet gemaakt zijn door Microsoft. d:)b
Dat zijn er een heleboel. :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

richdb schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:49:
[...]
Benieuwd wat je precies hebt zitten instellen. Batterij is op de 930 ook niet top, dus elke tip is welkom.
De grote boosdoener bij mij lijkt Edge geweest te zijn. Die heb ik nu ingesteld op 'niet toegestaan op de achtergrond' en het is een stuk beter. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, want ik heb ook de nu.nl app eraf gegooid (want bagger), de 3fm app (want werkt niet meer) en de radio-npo-1 app (want vervangen door 'App Radio'). Het kan zijn dat nu.nl ook een slechte invloed heeft gehad.

Ik heb vanmorgen om 6 uur mijn telefoon van de oplader gepakt en ik zit nu - na 8 uur - nog op 76%. Tot aan deze week zat ik om 9 uur 's ochtends al op dat percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Punkrocker schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:37:
[...]
Één = ikke, twee = partner (Microsoft in dit geval, als leverancier van Windows), drie = ieder ander.
Ik ben het er overigens mee eens dat het opvallend vaak de officiële apps van grote partijen zijn die zo ruk (Whatsapp, Facebook) of gewoon ronduit afwezig (Google, Snapchat) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Bacchus schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:49:
[...]

Één = ikke, twee = partner (Microsoft in dit geval, als leverancier van Windows), drie = ieder ander.[...]
Als je het hier hebt over ontwikkelaars dan wordt het meestal anders bedoelt. First party is de platformbouwer (MS), 2nd party ben jij als consument, en de app-bouwer is third-party.
Als je het over apps hebt, gaat het meestal first party is de ontwikkelaar van het platform (MS), second party door de ontwikkelaar van het platform gecontracteerde app ontwikkelaars (zo was bijv. amazon dat een tijdje met de kindle app), third party alle andere ontwikkelaars voor het platform.

2nd party is overigens zo goed als uitgestorven op de meeste, zo niet alle, mobiele platformen.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 05-04-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Niet zo goed nieuws voor de oudere toestellen als de L830 en L930, geen Creative update:

https://mspoweruser.com/n...ndows-10-creators-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:11:
Niet zo goed nieuws voor de oudere toestellen als de L830 en L930, geen Creative update:

Toch vreemd hoor, een Lumia 640 met een Snapdragon 400 en 1GB RAM die wel de upgrade krijgt, en een Lumia 930 met een Snapdragon 800 met 2GB RAM die de upgrade niet krijgt.

En de Lumia 735 en 830, met dezelfde hardware als de Lumia 640, krijgen de upgrade ook niet. Lijkt er dus op dat Microsoft nu meer naar de leeftijd van het apparaat gaat kijken, en niet naar de hardware.

Edit: Het is dus aan te raden voor gebruikers van deze oudere Lumia's om via het Insider programma naar 15063.11 te upgraden, 15063.0 was de RTM, dus zou stabiel moeten zijn. Daarnaast komen er vast nog wel manieren om te upgraden, net zoals het mogelijk was toestellen als de Lumia 520 en 920 te upgraden naar Windows 10 Mobile Anniversary Update.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefan22 op 05-04-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Stefan22 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:14:
[...]

Toch vreemd hoor, een Lumia 640 met een Snapdragon 400 en 1GB RAM die wel de upgrade krijgt, en een Lumia 930 met een Snapdragon 800 met 2GB RAM die de upgrade niet krijgt.

En de Lumia 735 en 830, met dezelfde hardware als de Lumia 640, krijgen de upgrade ook niet. Lijkt er dus op dat Microsoft nu meer naar de leeftijd van het apparaat gaat kijken, en niet naar de hardware.
Ja volgensmij gewoon alle 'oude' x30 devices eruit. Wel beetje raar gezien de drivers van de 830/640 zo'n beetje gelijk blijven inderdaad. Misschien alvast voorbereiding voor RS3 features die bepaalde hardware vereist of zo? L640 heeft volgensmij wel een nieuwere NFC-chip (voor contactloos betalen) en dat soort dingen namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 05-04-2017 20:18 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
blmp schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:17:
[...]

Ja volgensmij gewoon alle 'oude' x30 devices eruit. Wel beetje raar gezien de drivers van de 830/640 zo'n beetje gelijk blijven inderdaad. Misschien alvast voorbereiding voor RS3 features die bepaalde hardware vereist of zo?
Tja, maar als de 640 dan goed genoeg is voor voorbereiding op RS3, waarom de 735 en 830 niet? Moet dan al niet afhankelijk zijn van de SoC en RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Stefan22 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:14:
[...]

Daar lijkt het idd op. Alleen het volgende probleem wanneer je bv een 830 hebt, maar je wil de laatste builds draaien? Ander toestel kopen? Weinig keuze, en wat je koopt is ook al oud....

Ik begrijp de beslissing van MS, maar is niet bepaald slim!! Of ze moeten binnen kort met een nieuw toestel komen... Weinig kans vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
ardvark99 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:20:
[...]

Daar lijkt het idd op. Alleen het volgende probleem wanneer je bv een 830 hebt, maar je wil de laatste builds draaien? Ander toestel kopen? Weinig keuze, en wat je koopt is ook al oud....

Ik begrijp de beslissing van MS, maar is niet bepaald slim!! Of ze moeten binnen kort met een nieuw toestel komen... Weinig kans vermoed ik.
Misschien dat het op de 830 aan de praat te krijgen is met wat veranderingen in het register, door toestel aan te passen naar 650 bijvoorbeeld, zoals dat ook werd gedaan bij de 920.

Ander toestel kopen kan ook, maar welke dan? De huidige toestellen zijn ook niet meer de nieuwste en slecht verkrijgbaar tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
ardvark99 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:11:

Wtf? Dit is echt heel slecht nieuws. Belachelijk ook. Op deze manier houden ze helemaal geen gebruikers meer over. Ik baal hier echt van. Heb een 930 die nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ze hebben daar af en toe van die acties waarvan ze weten dat ze er een boel klanten de middelvinger mee geven. Zijn ze daar nu serieus op zoek naar de self destruct knop?

Advertenties, upgrade drama van W10, gekloot met OneDrive storage, het complete Windows Phone drama met nu dit erbij, de echte fans worden het inmiddels toch wel zat denk ik. Ik in ieder geval wel, al WP gebruiker sinds 2012 en WP was dan ook iets waar ik het meest naar uit keek qua nieuwe updates. Wat hebben ze het toch verknald daar...

[ Voor 18% gewijzigd door Stefan22 op 05-04-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Laat maar doen ik ben tevreden 930 gebruiker maar als ze dit gaan doen is het voor mij over en uit met Windows Mobile 10. Slechte ondersteuning is dat en dan wordt het voor mij in de toekomst een Nokia 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik kan er gewoon bijzonder slecht tegen dat Microsoft steeds zegt dat ze "committed" zijn, en "we care about our Windows Phone users".

Een update wel uitbrengen naar de 640, maar niet naar de 735 en 830 met dezelfde hardware is alleen maar een bewijs dat ze geen fuck geven om hun Windows Phone gebruikers. Beide toestellen draaien nu op Insider builds en het kost MS weinig moeite om de update daadwerkelijk uit te rollen.

En mensen die een 950 hebben gekocht, een toestel voor de fans, hebben ook een dikke middelvinger gekregen. Dit is de nieuwe Microsoft. Een bedrijf waar in my opinion de verkeerde CEO aan het roer is. Alleen maar cloud, services. Hij is goed voor de cijfers, maar verschrikkelijk voor de consumenten als ik het zo merk. Een qua cijfers deed Microsoft het bij Ballmer ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:07
Stefan22 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:37:
En mensen die een 950 hebben gekocht, een toestel voor de fans, hebben ook een dikke middelvinger gekregen.
Euh ..... heb ik iets gemist?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:57:
[...]

Euh ..... heb ik iets gemist?
Hier bedoelde ik meer dat de Lumia 950 een toestel was voor de fans, maar dat vervolgens alle iPhone en Android gebruikers nieuwe apps krijgen die niet voor WP verkrijgbaar zijn, en dat ze dingen krijgen die eerst uniek waren voor WP. Had dus niks te maken met de Creators Update en had ik er even bij moeten melden, mijn excuses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
richdb schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:48:
[...]

Wtf? Dit is echt heel slecht nieuws. Belachelijk ook. Op deze manier houden ze helemaal geen gebruikers meer over. Ik baal hier echt van. Heb een 930 die nog goed is.
Zo belachelijk is dat niet hoor. Ik had ook een Nexus 5 die nog goed was en geen Nougat kreeg maar het wel kan draaien middels custom roms. Support houd een keer op ;). En drie jaar 'support' noem ik toch lang niet slecht voor x30 toestellen, daarnaast krijg je nog langer support als je de (opkomende) security updates voor 14393 meetelt.
Stefan22 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:37:
Ik kan er gewoon bijzonder slecht tegen dat Microsoft steeds zegt dat ze "committed" zijn, en "we care about our Windows Phone users".

Een update wel uitbrengen naar de 640, maar niet naar de 735 en 830 met dezelfde hardware is alleen maar een bewijs dat ze geen fuck geven om hun Windows Phone gebruikers. Beide toestellen draaien nu op Insider builds en het kost MS weinig moeite om de update daadwerkelijk uit te rollen.
Je weet natuurlijk niet wat de criteria zijn voor de update. Zoals ik eerder zei heeft de L640(XL) bijvoorbeeld al een nieuwere versie NFC-chip met security dingen die oudere toestellen niet hebben. Zo kunnen er meer punten zijn waarop x30 toestellen gewoon verouderd zijn dat support meer moeite kost. Meer legacy code moeten onderhouden, oude drivers constant moeten herschrijven etc. Zoals hierboven gezegd support houd een keer op.

Vind het eigenlijk daarom ook enigszins raar dat veel mensen zo 'schreewen' dat het een probleem is. Bij veel Android fabrikanten krijg je niet eens een jaar updates (als je sowieso een update krijgt) en wij krijgen dik 3 jaar (grote) updates (van wisselende kwaliteit welliswaar) en dan wordt er geschreeuwd....

Natuurlijk is het niet bepaald super voor het ecosysteem of zo, maar ja dat is de realiteit van technologie. Support van 1-2 en met wat geluk 3+ jaar en dan is je product gewoon verouderd en kost het meer tijd/moeite dan het opleverd
Stefan22 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:01:
[...]

Hier bedoelde ik meer dat de Lumia 950 een toestel was voor de fans, maar dat vervolgens alle iPhone en Android gebruikers nieuwe apps krijgen die niet voor WP verkrijgbaar zijn, en dat ze dingen krijgen die eerst uniek waren voor WP. Had dus niks te maken met de Creators Update en had ik er even bij moeten melden, mijn excuses.
Veel van deze apps zijn dan ook 'Garage' apps. Medewerkers mogen zelf beslissen, het zijn hun eigen ideeen namelijk, waarvoor ze deze apps in hun vrije tijd maken. En laten de meeste mensen binnen Microsoft nou net een iPhone of Android toestel hebben .. tsja dat is een realiteit die al veel langer bekend is dan vandaag :P.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 05-04-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
blmp schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:16:
[...]

Je weet natuurlijk niet wat de criteria zijn voor de update. Zoals ik eerder zei heeft de L640(XL) bijvoorbeeld al een nieuwere versie NFC-chip met security dingen die oudere toestellen niet hebben. Zo kunnen er meer punten zijn waarop x30 toestellen gewoon verouderd zijn dat support meer moeite kost. Meer legacy code moeten onderhouden, oude drivers constant moeten herschrijven etc. Zoals hierboven gezegd support houd een keer op.

Vind het eigenlijk daarom ook enigszins raar dat veel mensen zo 'schreewen' dat het een probleem is. Bij veel Android fabrikanten krijg je niet eens een jaar updates (als je sowieso een update krijgt) en wij krijgen dik 3 jaar (grote) updates (van wisselende kwaliteit welliswaar) en dan wordt er geschreeuwd....

Natuurlijk is het niet bepaald super voor het ecosysteem of zo, maar ja dat is de realiteit van technologie. Support van 1-2 en met wat geluk 3+ jaar en dan is je product gewoon verouderd en kost het meer tijd/moeite dan het opleverd

[...]

Veel van deze apps zijn dan ook 'Garage' apps. Medewerkers mogen zelf beslissen, het zijn hun eigen ideeen namelijk, waarvoor ze deze apps in hun vrije tijd maken. En laten de meeste mensen binnen Microsoft nou net een iPhone of Android toestel hebben .. tsja dat is een realiteit die al veel langer bekend is dan vandaag :P.
Klopt, de 640 is nieuwer en kan inderdaad nieuwere componenten hebben (weet ik zelf niet). Maar het is inderdaad niet goed voor het OS, en er zijn nu ook niet echt nieuwe functies in de CU waarvan je zegt dat dat de reden is dat bepaalde toestellen niet kunnen upgraden. (Als er een technische reden is, dan is dat dus meer onder motorkap denk ik, om het zo even te zeggen).

Over de apps, daar heb je inderdaad gelijk in, maar het is jammer om het te zien gebeuren. Maar de unieke functies als Cortana naar iOS/Android brengen heeft niks met Garage te doen, en is gewoon Microsoft zelf. Maar we zijn hier inmiddels wel wat gewend ja ;)

Edit: Veranderingen bij de system requirements: https://www.neowin.net/ne...s-for-the-creators-update

[ Voor 3% gewijzigd door Stefan22 op 06-04-2017 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
blmp schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:16:
[...]

Zo belachelijk is dat niet hoor. Ik had ook een Nexus 5 die nog goed was en geen Nougat kreeg maar het wel kan draaien middels custom roms. Support houd een keer op ;). En drie jaar 'support' noem ik toch lang niet slecht voor x30 toestellen, daarnaast krijg je nog langer support als je de (opkomende) security updates voor 14393 meetelt.

[...]

[...]

Vergelijking met Android slaat nergens op. Ik heb het hier over Windows en niet over Android. Bij de introductie van Windows 10 hebben ze al loze beloften gemaakt met een aantal toestellen. En ik zit nu met een Windows 10 die verre van compleet is. VPN heeft geeneens een autoconnect die 8.1 wel had. En noem verder nog maar dingen op die nog niet lekker zitten.

En ten tweede is mijn 930 van oktober 2015 (productie). Dus net 1,5 jaar oud. Dus is het schaamteloos dat dit nu niet meer ondersteund wordt. En in vergelijking met de 550 en 650 is de 930 qua hardware nog steeds veel beter. Dus ik snap de hele redeneren van Microsoft niet, behalve dan dat er nog Nokia op mijn toestel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
Ik heb ook nog als tweede toestel een Nokia 930. Deze heb ik een tijdje geleden toegevoegd aan de "fast ring".

Het toestel draait nu op build 10.0.15063.2 en is stabiel en loopt als een zonnetje.

Hoe is zoiets dan mogelijk als men de bewuste update niet naar de 930 wil pushen om wellicht hardware technische redenen en mijn 930 gewoon goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Stanevo6 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:48:
Ik heb ook nog als tweede toestel een Nokia 930. Deze heb ik een tijdje geleden toegevoegd aan de "fast ring".

Het toestel draait nu op build 10.0.15063.2 en is stabiel en loopt als een zonnetje.

Hoe is zoiets dan mogelijk als men de bewuste update niet naar de 930 wil pushen om wellicht hardware technische redenen en mijn 930 gewoon goed werkt?
Goed om te horen dat het op een L930 stabiel draait. Mijn zoon heeft een L930, alleen kan hij met zijn MS account niet op Insiders draaien. Heb zijn leeftijd aangegeven bij het aanmaken van zijn account, hij is te jong om Insiders te draaien volgens MS :(

Maar aan de andere kant, dit zijn berichten die op mspoweruser.com en windowscentral.com geplaatst zijn, die niet rechtstreeks van MS afkomen, maar van een of andere muts van ZdNet afkomt. Al heeft die over het algemene wel goede contacten bij MS, en is vaak wel een betrouwbare nieuwsbron. Op die sites wordt er wel flink gereageerd op die berichtgeving, er zijn er meer die het niet eens zijn of het niet snappen...

Laten we gewoon afwachten op welke toestellen het gaat uitrollen op de 25ste, en anders installeren we tzt gewoon een hack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richdb schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:49:
[...]

Wat doe je in vredesnaam met de 930? Bij voor mij normaal gebruik ca uur bellen per dag, een paar whatsapp berichten lezen en sturen en wat mail lezen, leg ik hem om de dag aan de stroom. En dan is er nog zeker 25% accu over als ik hem aanleg. Ik heb wel standaard GPS en wi-fi uitstaan, ik gebruik alleen bluetooth en 4G. GPS gaat alleen aan als ik wil navigeren, dan gaat het uiteraard wel sneller.

Op vakanties zet ik data roaming uit en doe ik 4 dagen met een acculading, als ik niet zou bellen nog langer standby.

Ik heb sinds de nokia 3310 niet meer een telefoon gehad die het zo lang uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:53
De reden voor mij om dus niet naar Android over te gaan:
http://nos.nl/artikel/216...-telefoons-overnemen.html
Bij Android ligt het updaten ingewikkelder, terwijl juist een onderzoek van Google het lek ontdekte. De internetgigant heeft ook een update beschikbaar gesteld, maar alleen Googles eigen telefoons kunnen die gelijk downloaden. Mensen die via andere fabrikanten of providers toestellen hebben gekocht, moeten langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Voor wat de updates betreft, tja het zijn soms rare keuzes.
Wat mij ooit eens ten gehore is gekomen is dat als een bepaalde toestel te veel problemen gaf bij de diverse insidersringen dat ze om verdere problemen te voorkomen deze toestellen buitensloten van verdere updates.

Links of rechtsom, ben wel van mening dat ze deze toestellen niet mogen buitensluiten van veiligheidsupdates.

Maar roddels en speculaties zijn er altijd vlak voor de uitrol van een bepaalde update.
Niet alleen bij Windows, maar bij elk O.S.
Vind wel dat ze dit bij MS en Apple beter gestroomlijnd hebben dan bij de Googletak.
Al heb ik wel het gevoel dat MS de zelfde kant opgaat als Google door het uitbrengen van een diversiteit aan toestellen door verschillende fabrikanten.
Al klinkt dat vrij vreemd.........een diversiteit aan toestellen, net alsof het er tigtallen zijn.

Het woord diversiteit staat natuurlijk wel in schril contrast met wat er allemaal aan Androidtoestellen de markt opgeslingerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat er geen MS toestellen zijn genoemd wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet kwetsbaar zijn.
Misschien hebben ze deze ( nog ) niet meegenomen in dit of soortgelijk onderzoek.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat de markt buiten MS wel steeds meer mijn interesse kweekt.
Het is een komen en gaan van hele mooie speledingetjes aan die kant.
Terwijl het hier eigenlijk allemaal hetzelfde eenheidsworst is zonder iets wat er echt met kop en schouders er bovenuit steekt.

Zodra mijn 950 tot de draad versleten is en van ellende uitelkaar valt dan ga ik echt alle pro's en con's tegen elkaar afwegen.
Eer dat het zover is zijn we hopelijk een jaartje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
richdb schreef op donderdag 6 april 2017 @ 07:49:
[...]

Vergelijking met Android slaat nergens op. Ik heb het hier over Windows en niet over Android.
Hoezo slaat die vergelijking nergens op? Ik kan in de huidige markt een keuze maken tussen het meest gebruikte (Android), het extreem dure Apple of het relatief betaalbare Microsoft Windows 10 Mobile.

Vanaf de launchdatum van een toestel kun je daarbij grofweg rekenen op:

Android: <= 2 jaar support
Windows: 2-3 jaar support
iOS: ~5 jaar support

Om die reden snap ik je frustratie dan ook niet helemaal .. je koopt een, momenteel binnen de markt, 3 jaar oud toestel en hij krijgt de laatste update niet .. tsja.
Bij de introductie van Windows 10 hebben ze al loze beloften gemaakt met een aantal toestellen.
Tsja als insiders zelf zeggen dat de performance op dergelijke toestellen (925 en zo) triest is ... is het dan Microsoft's schuld die de feedback accepteert en zegt 'Okay mensen, we brengen de update niet uit op basis van jullie feedback'? Het is balen natuurlijk, maar neemt niet weg dat het initiatief indirect vanuit de gebruikers gekomen is.
En ten tweede is mijn 930 van oktober 2015 (productie). Dus net 1,5 jaar oud. Dus is het schaamteloos dat dit nu niet meer ondersteund wordt.
Productiedatum maakt niks uit in 'the grand scheme of things'. De update/support periode van een toestel gaat in vanaf de 'first day of release' en als je het toestel dan laat koopt .. tsja. Daar kan Microsoft natuurlijk weinig aan doen. That's life in technology deze dagen :P.

* Daarnaast heb je zelfs met je nu 1,5 jaar oude toestel langer OS update support gehad dan de gemiddelde Android telefoon, maar dat geheel terzijde :+ .
En in vergelijking met de 550 en 650 is de 930 qua hardware nog steeds veel beter. Dus ik snap de hele redeneren van Microsoft niet, behalve dan dat er nog Nokia op mijn toestel staat.
De CPU/GPU is beter, maar is de andere hardware dat ook? Er zit meer in een toestel he zoals accelerometers, gyro, nfc-chip, bluetooth/wlan chip (versie) etc. Allerlei dingen waarvoor ze (mogelijk) extra code moeten schrijven om met nieuwe OS uitbreidingen omheen te werken. Daarnaast bijvoorbeeld features zoals Vulkan, hardware-based encryptie etc. allemaal dingen waar wellicht aan gedacht wordt wat direct ook de hardware selectie beperkt voor toekomstige updates.

[ Voor 12% gewijzigd door blmp op 06-04-2017 14:35 . Reden: wat anders verwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
blmp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:45:
[...]
Productiedatum maakt niks uit in 'the grand scheme of things'. De update/support periode van een toestel gaat in vanaf de 'first day of release' en als je het toestel dan laat koopt .. tsja. Daar kan Microsoft natuurlijk weinig aan doen. That's life in technology deze dagen :P.
Op zich mee eens maar Microsoft claimde toch expliciet iets anders: "twee jaar updates vanaf het laatste moment van beschikbaarheid van het toestel." (uiteraard neemt de kritische consument zo'n belofte met een korreltje zout, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Bacchus schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:33:
[...]

Op zich mee eens maar Microsoft claimde toch expliciet iets anders: "twee jaar updates vanaf het laatste moment van beschikbaarheid van het toestel." (uiteraard neemt de kritische consument zo'n belofte met een korreltje zout, toch?)
Denk dat dat wel lukt toch als je kijkt naar de security/cumulatieve updates.

Als je kijkt naar Threshold 2 (10586) die heeft een paar weken geleden een update gehad naar 10586.839. En 10586 kwam uit in november 2015, dus komt toch al in de buurt van de twee jaar support dat je nog krijgt nadat je toestel 'afvalt'.

[ Voor 38% gewijzigd door blmp op 06-04-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik dacht dat je epub bestanden nu kon lezen in Edge (in de CU), maar is dat ook op mobile? Ik heb net de CU geïnstalleerd op mijn 950 maar ik kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:35:
[...]

Wat doe je in vredesnaam met de 930? Bij voor mij normaal gebruik ca uur bellen per dag, een paar whatsapp berichten lezen en sturen en wat mail lezen, leg ik hem om de dag aan de stroom. En dan is er nog zeker 25% accu over als ik hem aanleg. Ik heb wel standaard GPS en wi-fi uitstaan, ik gebruik alleen bluetooth en 4G. GPS gaat alleen aan als ik wil navigeren, dan gaat het uiteraard wel sneller.

Op vakanties zet ik data roaming uit en doe ik 4 dagen met een acculading, als ik niet zou bellen nog langer standby.

Ik heb sinds de nokia 3310 niet meer een telefoon gehad die het zo lang uithoudt.
Niks bijzonders. Maar moet hem elke dag laden. Ik weet niet of jij 8.1 of 10 gebruikt?
Ik heb standaard Wifi en 4G aanstaan, dus switch automatisch. GPS en bluetooth uit, maar gebruik ik af een toe. Dus eigenlijk niet ver bijzonders. Bel niet veel, paar appjes per dag. Paar keer per dag twitter bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Hey,

ik ben een redelijk tevreden 735 gebruiker op WP 8.1 update 2.
In het begin hoorde ik slechte verhalen over WP10.
Is dit ondertussen nog steeds zo?
Wat win ik bij WP10 en wat verlies ik?

Daarnaast ik vraagje waar ik backcover goedkoop kan kopen. De mijne begint te scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
blmp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:45:
[...]

Hoezo slaat die vergelijking nergens op? Ik kan in de huidige markt een keuze maken tussen het meest gebruikte (Android), het extreem dure Apple of het relatief betaalbare Microsoft Windows 10 Mobile.

Vanaf de launchdatum van een toestel kun je daarbij grofweg rekenen op:

Android: <= 2 jaar support
Windows: 2-3 jaar support
iOS: ~5 jaar support

Om die reden snap ik je frustratie dan ook niet helemaal .. je koopt een, momenteel binnen de markt, 3 jaar oud toestel en hij krijgt de laatste update niet .. tsja.

[...]

Tsja als insiders zelf zeggen dat de performance op dergelijke toestellen (925 en zo) triest is ... is het dan Microsoft's schuld die de feedback accepteert en zegt 'Okay mensen, we brengen de update niet uit op basis van jullie feedback'? Het is balen natuurlijk, maar neemt niet weg dat het initiatief indirect vanuit de gebruikers gekomen is.

[...]

* Daarnaast heb je zelfs met je nu 1,5 jaar oude toestel langer OS update support gehad dan de gemiddelde Android telefoon, maar dat geheel terzijde :+ .

[...]

De CPU/GPU is beter, maar is de andere hardware dat ook? Er zit meer in een toestel he zoals accelerometers, gyro, nfc-chip, bluetooth/wlan chip (versie) etc. Allerlei dingen waarvoor ze (mogelijk) extra code moeten schrijven om met nieuwe OS uitbreidingen omheen te werken. Daarnaast bijvoorbeeld features zoals Vulkan, hardware-based encryptie etc. allemaal dingen waar wellicht aan gedacht wordt wat direct ook de hardware selectie beperkt voor toekomstige updates.
Enig idee waaruit de 930 is opgebouwd? Nog steeds superieur tov de 550 of 650. Dus je stelling slaat nergens op. De 925 is misschien ouder, maar de 930 kan nog goed mee. En zoals ik al aangaf is mijn telefoon in oktober 2015 de fabriek uit gegaan. Dus nog maar 1,5 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
richdb schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:11:
[...]

Enig idee waaruit de 930 is opgebouwd?
1 ding is zeker: in elk geval oudere hardware als de 640/650/950.
Nog steeds superieur tov de 550 of 650. Dus je stelling slaat nergens op.
Dat zeg ik ook niet. Dat hij sneller is wil niet zeggen dat de hardware die erin zit recent is ;). Een oude i5 is ook sneller als de gemiddelde dual core Celeron CPU uit de nieuwe generatie. Maar die oude i5 support bijv. geen DDR4, geen PCI-e 3.0, USB-C of wat dan ook. Buiten de SOC (CPU/GPU) vernieuwen andere chips ook he ;).
De 925 is misschien ouder, maar de 930 kan nog goed mee.
Goed mee kunnen is niet gelijk aan nog ondersteund zijn. De Nexus 5 kon ook nog prima mee op Android 7 maar kreeg deze ook niet door diverse hardware requirements (hardware encryptie, vulkan etc.) en het einde van zijn supportperiode. Gezien we niet weten wat deze requirements mogelijk zijn of dat Microsoft gewoon zegt '3 jaar support is zat' kunnen we hier enkel over speculeren.
En zoals ik al aangaf is mijn telefoon in oktober 2015 de fabriek uit gegaan. Dus nog maar 1,5 jaar oud.
Jouw toestel is 1,5 jaar oud, maar 'het toestel' zoals deze bij Microsoft gereleased is blijft toch echt 3 jaar oud ;). Je bent geen uitzondering die nog 1,5 jaar support krijgt omdat je toevallig een recentere productie van een oud toestel gekocht hebt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
blmp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:33:
[...]

1 ding is zeker: in elk geval oudere hardware als de 640/650/950.

[...]

Dat zeg ik ook niet. Dat hij sneller is wil niet zeggen dat de hardware die erin zit recent is ;). Een oude i5 is ook sneller als de gemiddelde dual core Celeron CPU uit de nieuwe generatie. Maar die oude i5 support bijv. geen DDR4, geen PCI-e 3.0, USB-C of wat dan ook. Buiten de SOC (CPU/GPU) vernieuwen andere chips ook he ;).

[...]

Goed mee kunnen is niet gelijk aan nog ondersteund zijn. De Nexus 5 kon ook nog prima mee op Android 7 maar kreeg deze ook niet door diverse hardware requirements (hardware encryptie, vulkan etc.) en het einde van zijn supportperiode. Gezien we niet weten wat deze requirements mogelijk zijn of dat Microsoft gewoon zegt '3 jaar support is zat' kunnen we hier enkel over speculeren.

[...]

Jouw toestel is 1,5 jaar oud, maar 'het toestel' zoals deze bij Microsoft gereleased is blijft toch echt 3 jaar oud ;). Je bent geen uitzondering die nog 1,5 jaar support krijgt omdat je toevallig een recentere productie van een oud toestel gekocht hebt :P.
Ik wil je wel eens horen praten als je ook een 930 had :P
Maar wat betreft de telefoon zelf, misschien dit stuk lezen en dan niet begrijpen waarom het geen update krijgt.

http://www.windowscentral...still-great-windows-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
richdb schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:38:
[...]

Ik wil je wel eens horen praten als je ook een 930 had :P
Maar wat betreft de telefoon zelf, misschien dit stuk lezen en dan niet begrijpen waarom het geen update krijgt.

http://www.windowscentral...still-great-windows-phone
Nou ja zoals je leest aan mijn Nexus 5 preken ben ik gebrand door Google :+, dus heb er al ervaring mee. Ik kon ook niet echt inzien waarom we geen 7.0 kregen, terwijl er oppervlakkig maar weinig was te zien waardoor het niet zou kunnen :P.

En ik had trouwens een L930, maar vorig jaar verkocht en een L950XL voor teruggekocht whew O-) . Blijft natuurlijk balen voor Lx30 gebruikers. Al vind ik het vooral een naaistreek van Microsoft dat ze je wel een insider build laten testen, maar dat je de public release eigenlijk niet krijgt 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richdb schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:09:
[...]

Niks bijzonders. Maar moet hem elke dag laden. Ik weet niet of jij 8.1 of 10 gebruikt?
Ik heb standaard Wifi en 4G aanstaan, dus switch automatisch. GPS en bluetooth uit, maar gebruik ik af een toe. Dus eigenlijk niet ver bijzonders. Bel niet veel, paar appjes per dag. Paar keer per dag twitter bekijken.
Ik draai W10M. Wi-Fi continu aan vreet stroom. Probeer eens om dat handmatig aan te zetten alleen als je het nodig hebt. (tenzij je natuurlijk een hele kleine databundel hebt en je dan hoge kosten krijgt) Met Wi-Fi aan halveert de tijd die ik op een lading doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wrom komen NOS notificaties minimaal 4x tegenwoordig?? :D

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:48:
[...]

Ik draai W10M. Wi-Fi continu aan vreet stroom. Probeer eens om dat handmatig aan te zetten alleen als je het nodig hebt. (tenzij je natuurlijk een hele kleine databundel hebt en je dan hoge kosten krijgt) Met Wi-Fi aan halveert de tijd die ik op een lading doe.
Ok, bedankt voor de tip. Wist niet dat WiFi zoveel stroom verbruikte. Dacht altijd dat 4G meer verbruik had. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
blmp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:43:
[...]

Nou ja zoals je leest aan mijn Nexus 5 preken ben ik gebrand door Google :+, dus heb er al ervaring mee. Ik kon ook niet echt inzien waarom we geen 7.0 kregen, terwijl er oppervlakkig maar weinig was te zien waardoor het niet zou kunnen :P.

En ik had trouwens een L930, maar vorig jaar verkocht en een L950XL voor teruggekocht whew O-) . Blijft natuurlijk balen voor Lx30 gebruikers. Al vind ik het vooral een naaistreek van Microsoft dat ze je wel een insider build laten testen, maar dat je de public release eigenlijk niet krijgt 8)7.
Een hele vieze naaistreek. Maar houd dit ook in dat je straks geen apps van Microsoft kan updaten? Of alle apps niet? Dus weer een beetje de situatie als onder 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
richdb schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:55:
[...]

Een hele vieze naaistreek. Maar houd dit ook in dat je straks geen apps van Microsoft kan updaten? Of alle apps niet? Dus weer een beetje de situatie als onder 8.1?
Je kan je huidige Microsoft en third party apps gewoon updaten en de meeste nieuwe apps ook installeren. Je bent alleen beperkt mits een app bepaalde functionaliteiten vereist. Dus een minimum requirement heeft van bijvoorbeeld de Creators Update omdat deze bepaalde functionaliteit heeft zoals GATT support in de Fitbit app.

Al verwacht ik niet dat Microsoft zijn eigen apps feature updates gaat geven op oude W10M versies, maar enkel bugfixes. Gezien straks met Redstone 3 de nieuwe 'Composable Shell' schijnt te komen waar apps dus ook gebruik gaan maken van nieuwe API's en UI features lijkt mij niet dat ze die allemaal gaan backporten naar oudere W10M versies. Al weet ik niet hoe app updates nu werken met 10586 voor Microsoft apps.

[ Voor 65% gewijzigd door blmp op 06-04-2017 18:52 . Reden: anders verwoord, het is schijnbaar Composable Shell ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
blmp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:21:
[...]

... meeste nieuwe apps ...
HAHA, nieuwe apps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
We hebben pas nog Microsoft Flow gehad :+. Rustig aan he :P

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 06-04-2017 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
warhamstr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:00:
Geen idee, machtig irritant is het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
blmp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:21:
[...]

Je kan je huidige Microsoft en third party apps gewoon updaten en de meeste nieuwe apps ook installeren. Je bent alleen beperkt mits een app bepaalde functionaliteiten vereist. Dus een minimum requirement heeft van bijvoorbeeld de Creators Update omdat deze bepaalde functionaliteit heeft zoals GATT support in de Fitbit app.

Al verwacht ik niet dat Microsoft zijn eigen apps feature updates gaat geven op oude W10M versies, maar enkel bugfixes. Gezien straks met Redstone 3 de nieuwe 'Composable Shell' schijnt te komen waar apps dus ook gebruik gaan maken van nieuwe API's en UI features lijkt mij niet dat ze die allemaal gaan backporten naar oudere W10M versies. Al weet ik niet hoe app updates nu werken met 10586 voor Microsoft apps.
Prut .. heb ik net een Fitbit charge 2 en was al blij dat er gelukkig een Windows app voor was maar kan ik straks niet de nieuwste versie gebruiken. Dus geen GPS, blijft allemaal wel behelpen op deze manier. Maar als ik insiders ga gebruiken, krijg ik dan wel de nieuwste versie? Of stopt dit straks ook voor de 930?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
richdb schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:49:
[...]

Prut .. heb ik net een Fitbit charge 2 en was al blij dat er gelukkig een Windows app voor was maar kan ik straks niet de nieuwste versie gebruiken. Dus geen GPS, blijft allemaal wel behelpen op deze manier. Maar als ik insiders ga gebruiken, krijg ik dan wel de nieuwste versie? Of stopt dit straks ook voor de 930?
Als je nu upgrade moet je er volgensmij nog inkunnen en krijg je GATT nog mee. Want het zit al in de insider previews in elk geval. Maar als het net zo gaat als de vorige keer toen er toestellen afvielen:

- Je kan nu nog insider worden zolang de creators update nog niet officieel uit is.
- Je moet na de upgrade waarschijnlijk 'uitschrijven' van insider en op productie gaan om cumulatieve updates te krijgen voor de build waar je dan op zit (15063 in dit geval).
- Je ontvangt geen toekomstige grote updates meer en je kunt dus RS3 previews niet meer ontvangen zelfs al zou je je weer inschrijven als Insider. Je toestel is 'geblokkeerd' voor verdere grote builds dus enkel cumulatieve updates.
- Mits je geupgrade bent naar de Insider preview van de creators update op een 'unsupported' toestel kun je geen device restore meer doen via WDRT.: Je kan later dan namelijk niet meer weer upgraden naar de creators update, dan kom je maar tot 14393 (RS1). Uitgezonderd interop unlock methodes natuurlijk, maar dat geheel terzijde :P

[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 06-04-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik ben overgestapt naar de Insider versie en heb de release preview geïnstalleerd.

Nou meende ik dat ik epubs kon gaan lezen in Edge, maar ik zie er niets van in Edge of in de instellingen. Ik heb mijn eigen epub reader al verwijderd en geprobeerd een epub te openen maar dan vraagt Windows of ik een app wil zoeken in de store. Op diverse sites lees ik dat het wel zou moeten kunnen, maar waarom werkt het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
blmp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:18:
[...]

Als je nu upgrade moet je er volgensmij nog inkunnen en krijg je GATT nog mee. Want het zit al in de insider previews in elk geval. Maar als het net zo gaat als de vorige keer toen er toestellen afvielen:

- Je kan nu nog insider worden zolang de creators update nog niet officieel uit is.
- Je moet na de upgrade waarschijnlijk 'uitschrijven' van insider en op productie gaan om cumulatieve updates te krijgen voor de build waar je dan op zit (15063 in dit geval).
- Je ontvangt geen toekomstige grote updates meer en je kunt dus RS3 previews niet meer ontvangen zelfs al zou je je weer inschrijven als Insider. Je toestel is 'geblokkeerd' voor verdere grote builds dus enkel cumulatieve updates.
- Mits je geupgrade bent naar de Insider preview van de creators update op een 'unsupported' toestel kun je geen device restore meer doen via WDRT.: Je kan later dan namelijk niet meer weer upgraden naar de creators update, dan kom je maar tot 14393 (RS1). Uitgezonderd interop unlock methodes natuurlijk, maar dat geheel terzijde :P
Wat moet ik kiezen bij insiders? Fast, slow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
richdb schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:35:
[...]

Wat moet ik kiezen bij insiders? Fast, slow?
Ja.

De verschillen worden aardig duidelijk uitgelegd is het niet? Faxt is altijd nieuwste versie, slow zijn versies die al wat langer mee gaan waardoor de kleine kans op problemen nog kleiner word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Best een aardig artikel om te lezen op WindowsCentral. Niet dat het wat veranderd aan de huidige staat van Windows Mobile overigens :P.

Is the Windows phone fan community imploding? - http://windowscentral.com...e-fan-community-imploding

[ Voor 35% gewijzigd door blmp op 06-04-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
warhamstr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:33:
[...]

Ja.

De verschillen worden aardig duidelijk uitgelegd is het niet? Faxt is altijd nieuwste versie, slow zijn versies die al wat langer mee gaan waardoor de kleine kans op problemen nog kleiner word.
Slow gekozen, zit nu op 15063.2. Loopt allemaal soepel, dus geen idee waarom de 930 eruit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
blmp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:37:
Best een aardig artikel om te lezen op WindowsCentral. Niet dat het wat veranderd aan de huidige staat van Windows Mobile overigens :P.

Is the Windows phone fan community imploding? - http://windowscentral.com...e-fan-community-imploding
Misschien vooral de opmerking van een gebruiker dat we allemaal in hetzelfde team zitten maar dat hij denkt dat Microsoft nu net niet in het team zit. Zegt genoeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
richdb schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:53:
[...]
Ok, bedankt voor de tip. Wist niet dat WiFi zoveel stroom verbruikte. Dacht altijd dat 4G meer verbruik had. Weer wat geleerd :)
Hm, jouw oude gedachte is eigenlijk ook mijn ervaring, wat vooral zichtbaar is als er veel WA-berichten binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
P_Tingen schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:33:
Ik ben overgestapt naar de Insider versie en heb de release preview geïnstalleerd.

Nou meende ik dat ik epubs kon gaan lezen in Edge, maar ik zie er niets van in Edge of in de instellingen. Ik heb mijn eigen epub reader al verwijderd en geprobeerd een epub te openen maar dan vraagt Windows of ik een app wil zoeken in de store. Op diverse sites lees ik dat het wel zou moeten kunnen, maar waarom werkt het dan niet?
Ik denk dat je voor slow moet kiezen. Release heeft deze versie nog niet. Zie: https://changewindows.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:05
[...]

Hoi,

Ik merk wel degelijk een groot verschil. Alles op de 950 laat gewoon iets sneller. Dat wil niet zeggen dat mijn 640 slecht is. Voor een budget telefoon is de 640 best goed te noemen. Mijn accu op de 640 kan 2 dagen mee, als ik er niet te veel mee doe. De problemen die jij beschrijft herken ik niet.

Het enigste probleem is whatsapp die traag laadt. Maar dit lijk bij iedereen anders. De een heeft het zoals ik lees op een 950 en de ander weer op een ander toestel. Op mijn 640 opent whatsapp pas na 4 seconden ofzo. Op mijn 950 is die gelijk geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

richdb schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:58:
[...]
Ik denk dat je voor slow moet kiezen. Release heeft deze versie nog niet. Zie: https://changewindows.org/
Uit ervaring kan ik inmiddels bevestigen dat het wel in 'slow' zit. Ik kan nu epubs lezen in Edge. Wel leuk, maar weer net niet goed genoeg natuurlijk. Ik kan een aantal dingen instellen zoals lettertype, -grootte, uitlijning en kleuren, maar niet de felheid. Als ik dit 's avonds zou willen lezen dan verblindt het me als een malle. Jammer dat je niet nog verder kan dimmen.

Ah, well. Dan maar weer terug naar Freda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Gewoon het schermhelderheid aanpassen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Er zit toch iets van "nacht modus" in, minder blauw bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
shiptronic schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:48:
Er zit toch iets van "nacht modus" in, minder blauw bv?
Gek genoeg zit dat niet in mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

robkrekel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:37:
Gewoon het schermhelderheid aanpassen misschien?
Valt tegen.

Links Edge op 1% helderheid, rechts Freda en die kan nog donkerder.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rkLVcoT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
warhamstr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:00:
Goede vraag, ik kreeg ze zelfs 5x een paar dagen later. Geen reactie gekregen van NOS op mail |:( . Herinstalleren van de app heeft (voorlopig) geholpen.

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:35:
[...]

Vandaag alleen 4G en GPS aan gehad, en de batterij staat na een uur of 13 op 40%. Gewoon normaal gebruik, af en toe appen en Twitter, geen telefoon. Nog niet echt super dus. Morgen maar eens alleen 4G proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
theredspecial schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:54:
[...]

Goede vraag, ik kreeg ze zelfs 5x een paar dagen later. Geen reactie gekregen van NOS op mail |:( . Herinstalleren van de app heeft (voorlopig) geholpen.
Vandaag kreeg ik ze wel 7 of 8 keer. Zal de app ook eens opnieuw installeren. Heb ook last op mijn 640XL dat de app crasht bij het lezen van bepaalde berichten :| Soms kan ik ze na opnieuw starten wel lezen maar sommige berichten blijft de app op crashen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
urk_forever schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:33:
[...]

Vandaag kreeg ik ze wel 7 of 8 keer. Zal de app ook eens opnieuw installeren. Heb ook last op mijn 640XL dat de app crasht bij het lezen van bepaalde berichten :| Soms kan ik ze na opnieuw starten wel lezen maar sommige berichten blijft de app op crashen.
In tegenstelling tot @theredspecial heeft een herinstallatie bij mij (640) niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Er is wel meer dat een L640 laat crashen tegenwoordig. Beetje en onbruikbaar ding aan het worden. Hier hebben we vraag & aanbod voor.....

[ Voor 30% gewijzigd door Bullet NL op 09-04-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
warhamstr schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:23:
Er is wel meer dat een L640 laat crashen tegenwoordig. Beetje en onbruikbaar ding aan het worden. Iemand een 950(XL) te koop?
Even hier op de tweakers vraag en aanbod kijken of marktplaats.
De mijne is altijd te koop, maar ga hem niet voor een paar honderd wegpissen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:54
warhamstr schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:23:
Er is wel meer dat een L640 laat crashen tegenwoordig. Beetje en onbruikbaar ding aan het worden. Iemand een 950(XL) te koop?
En hoe lng krijgt die nog support?
Die maar een jaar nieuwer als b.v. de L830...dus over een klein jaar zit je dan weer.
Beter wachten tot er een kompleet nieuw iets komt.
Eerlijk is eerlijk, mijn spaarcenten gaan naar Apple.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hallo allen, Windows 10 Mobile heeft -als mijn info nog klopt- geen encryptie voor je SD kaart. Een grote misser anno 2016/2017 als je het mij vraagt.
Ik hoor nu dat de Insider Program dat wel heeft. Klopt dat?
Heeft iemand hier ervaringen met encryptie op de SD kaart?

Ik ben zelf niet zo'n fan van inofficiele releases gebruiken, maar het zou me wel goede hoop bieden voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Fireshade schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:27:
Hallo allen, Windows 10 Mobile heeft -als mijn info nog klopt- geen encryptie voor je SD kaart. Een grote misser anno 2016/2017 als je het mij vraagt.
Ik hoor nu dat de Insider Program dat wel heeft. Klopt dat?
Heeft iemand hier ervaringen met encryptie op de SD kaart?

Ik ben zelf niet zo'n fan van inofficiele releases gebruiken, maar het zou me wel goede hoop bieden voor de toekomst.
De insider update die het heeft komt 25 april officieel uit dus nog maar even wachten. Heb het sinds het kan al ingeschakeld en eigenlijk nog niet echt hinder van ondervonden. Ga er vanuit dat het werkt overigens, nog niet mijn microSD op de pc getest eigenlijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
hansie_k schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:18:
[...]

En hoe lng krijgt die nog support?
Die maar een jaar nieuwer als b.v. de L830...dus over een klein jaar zit je dan weer.
Beter wachten tot er een kompleet nieuw iets komt.
Eerlijk is eerlijk, mijn spaarcenten gaan naar Apple.
't Interesseert mij eigenlijk niet zo heel veel. W(p)10 werkt prima voor mij. Er is idd een beperkt app aanbod, maar als alles dat geboden word, goed werkt, dan ben ik tevreden. Daarom zoek ik iets vervangend. (en trouwens; het is allemaal wat in smartphone land, alleen scheld ik als iets niet goed werkt, liever op een toestel van ~250e dan op een high-end android of appeltje van 800+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

blmp schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:33:
[...]

De insider update die het heeft komt 25 april officieel uit dus nog maar even wachten. Heb het sinds het kan al ingeschakeld en eigenlijk nog niet echt hinder van ondervonden. Ga er vanuit dat het werkt overigens, nog niet mijn microSD op de pc getest eigenlijk :P.
Hoe weet je dat de SD kaart nu wel encrypted is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urk_forever schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:33:
[...]

Gisteren ochtend 6 uur van de lader gehaald. Iets intensiever gebruikt dan normaal omdat ik bijhield wat er allemaal in stockholm aan de hand was. Dus meer browsen. Nu nog 60% charge over (en bluetooth vergeten uit te zetten!) dus 40% gebruikt in 32 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:54
warhamstr schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:43:
[...]

't Interesseert mij eigenlijk niet zo heel veel. W(p)10 werkt prima voor mij. Er is idd een beperkt app aanbod, maar als alles dat geboden word, goed werkt, dan ben ik tevreden. Daarom zoek ik iets vervangend. (en trouwens; het is allemaal wat in smartphone land, alleen scheld ik als iets niet goed werkt, liever op een toestel van ~250e dan op een high-end android of appeltje van 800+)
Ik gebruik al jaaaaaren Windows op m'n mobiel, en altijd erg tevreden over geweest.
Alles doet wat t doen moet, maar toch loop ik steed vaker tegen app's aan die niet (meer) werken, en dat begint vervelend te worden.
Je hebt gelijk, uiteindelijk eindigd voor elk device de ondersteuning, maar de ervaring die ik ondertussen met diversen iOS apparaten heb, is erg stabiel.
En zolang m'n L830 niet uit elkaar valt, voldoet die.
En t wordt gewoon een 2e hands telefoon, 600 - 800 voor een mobieltje vind ik ook te gortig ;)

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
warhamstr schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:43:
[...] alleen scheld ik als iets niet goed werkt, liever op een toestel van ~250e dan op een high-end android of appeltje van 800+)
Dat doet iedereen liever, vandaar dat je ze niet hoort klagen met een gloednieuwe flagship Samsung. Want je hoort ze amper over het kunnen unlocken van je telefoon met een geprinte foto of de melding om je camera-lens schoon te maken tijdens het instellen van je fingerprint, omdat de fingerprint reader vlak naast camera is geplaatst en je dus continu ook tegen de cameralens aan zit te douwen.

Ik heb een aantal maanden geleden al aangegeven dat ik kap met W10M. Ik heb er al 1 sinds de HTC 7 trophy vanuit het buitenland Nederland in kon worden gevoerd. Na al die tijd ben Ik er wel klaar mee. Doodsteek is eigenlijk het einde van de support voor Spotify, 1 van de weinige apps die ik daadwerkelijk gebruik. Nu zal die nog wel eventjes blijven werken, maar over een paar maanden komt er gewoon een aanpassing aan de API en dan is die ene app die in maintenance-mode is niet meer zo interessant om bij te werken.
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.