Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stanevo6
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-01 16:18
ik heb t idee dat de servers van MS er nu helemaal uitliggen :)

mijn MS account bestaat niet meer. en ik heb internet nodig om een en ander te bevestigen bij aanmelden. heb gewoon internet. gaat niet best daar denk hihihi

Edit:
Tweakers denkt het ook al

nieuws: Microsoft-diensten waaronder Xbox Live en Skype lijken offline te zijn

Stanevo6 wijzigde deze reactie 07-03-2017 15:05 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 30-05-2019
quote:
Woembah schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:35:
[...]

Op W10 Desktop kan je de mail en calendar app resetten bij settings>system>apps&features, dan bij Mail & Calendar op 'advanced options' drukken. Sorry ik vermijd meestal NL-talige software maar je vindt het vast wel.

Ik zie echter net dat dit op Mobile dus niet kan, helaas. Ik had er zelf alleen op de Desktop mee te maken.
Vanmorgen vol goede moed begonnen, account eraf apps resetten, opnieuw opstarten account toe voegen. nope nog steeds ghost accounts + Microsoft account. Personen app wil niet eens open blijven staan, de kans om een account toe te voegen al helemaal niet. Er dan er achter komen dat er updates in de store zijn, updaten. helaas brengt ook niets . dan nog maar een keer account delete, reset alle apps. opnieuw opstarten.

Mmmm, de puinhoop is alleen maar groter geworden , en dan nu ook nog hier lezen dat de servers er waarschijnlijk uit liggen :( dan maar even niets. Ik vind dit toch wel een pijnlijk puntje, en snap steeds beter dat mensen liever de google services gebruiken.

• kruila
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:54
quote:
shiptronic schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:51:
[...]

Vanmorgen vol goede moed begonnen, account eraf apps resetten, opnieuw opstarten account toe voegen. nope nog steeds ghost accounts + Microsoft account. Personen app wil niet eens open blijven staan, de kans om een account toe te voegen al helemaal niet. Er dan er achter komen dat er updates in de store zijn, updaten. helaas brengt ook niets . dan nog maar een keer account delete, reset alle apps. opnieuw opstarten.

Mmmm, de puinhoop is alleen maar groter geworden , en dan nu ook nog hier lezen dat de servers er waarschijnlijk uit liggen :( dan maar even niets. Ik vind dit toch wel een pijnlijk puntje, en snap steeds beter dat mensen liever de google services gebruiken.
hier geen problemen met de personen app op mijn Lumia950

Samsung Galaxy S9+ Black, Samsung Tab S4, Samsung Galaxy Watch 46 mm

• shiptronic
Overal zijn er meldingenen, en dat is opzich niet zo erg , dat kan een keer gebeuren. maar waarom moet dat op de dag dat ik me er toe kon zetten om eens orde op zaken te stellen :)

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02:51
Net mijn PC gestart ..... en weer is mijn Live-account verdwenen. Update van Personen (gisteren) en Mail en Agenda (zojuist).... hebben niet geholpen.

Geen idee wat er aan de hand is.

Me.

• kruila
quote:
GerCor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:06:
Net mijn PC gestart ..... en weer is mijn Live-account verdwenen. Update van Personen (gisteren) en Mail en Agenda (zojuist).... hebben niet geholpen.

Geen idee wat er aan de hand is.
De meeste fouten worden gemaakt tussen de rugleuning en het toetsenbord ;-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• shiptronic
Maar dan wel een rugleuning en scherm ergens in Silicon Valley

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat van gercor is heel herkenbaar. Te vaak meegemaakt om het in onkunde weg te schuiven.
Instellingen die naar de frut waren, drivers die de geest gaven enz enz.
Dat is één van de redenen dat ik mijn antieke laptop weer op 7 heb draaien.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• GerCor
quote:
kruila schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:29:
[...]
De meeste fouten worden gemaakt tussen de rugleuning en het toetsenbord ;-)
Zoals ik al uitgelegd heb. Ik 'installeer' mijn Live-account ...... doe 3 stappen achteruit, handjes op mijn rug en kijk van een afstand naar mijn scherm. En Windows verwijdert .... en ik zie het gebeuren .... mijn Live-account.

De app 'Personen'? Staat in mijn menubalk, ik klik er op, app start op en sluit zichzelf direct weer.

Overigens. Mijn vriendin logt in - op dezelfde pc - en zij heeft nergens last van. Live-account netjes aanwezig en de app Personen opent gewoon. Ik zat even te denken aan 'systeemherstel'. En op mijn 950 werkt het ook allemaal zoals het hoort.

GerCor wijzigde deze reactie 09-03-2017 09:06 (18%)

Me.

• kruila
quote:
GerCor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:37:
[...]

Overigens. Mijn vriendin logt in - op dezelfde pc - en zij heeft nergens last van. Live-account netjes aanwezig en de app Personen opent gewoon. Ik zat even te denken aan 'systeemherstel'. En op mijn 950 werkt het ook allemaal zoals het hoort.
Dan zou je zeggen, dat als je beide accounts, van jou en je vriendin, punt voor punt vergelijkt dat je dan het euvel moet kunnen vinden (=wishful thinking)

Systemen met elkaar vergelijken wekt soms ook vragen op.
Hier een 650 en een 950.
Als ik in de 650 kijk naar contacten en dan swipe naar nieuws, zie ik allerlei facebook gerelateerde zaken.
Doe ik dat met de 950 zie ik niets.
Toestellen zijn hetzelfde ingesteld en draaien nagenoeg de zelfde apps ( ook de facebookapp ).
Nu ben ik zelf wel blij dat Facebook niet zover in mijn systeem is binnengedrongen maar vraag me af hoe dat bij de 650 van mijn vrouw wel zover is gekomen.

• Ski....
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-10-2019
quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:52:
Hier een 650 en een 950.
Als ik in de 650 kijk naar contacten en dan swipe naar nieuws, zie ik allerlei facebook gerelateerde zaken.
Doe ik dat met de 950 zie ik niets.
Toestellen zijn hetzelfde ingesteld en draaien nagenoeg de zelfde apps ( ook de facebookapp ).
Nu ben ik zelf wel blij dat Facebook niet zover in mijn systeem is binnengedrongen maar vraag me af hoe dat bij de 650 van mijn vrouw wel zover is gekomen.
Bij het de eerste keer installeren van de Facebook app krijg je een menu waarin wordt gevraagd of je wil synchroniseren met je telefoon... jou vrouw heeft dat wel gedaan, jij niet.... vandaar de verschillen. :)
quote:
Ski.... schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:54:
[...]

Bij het de eerste keer installeren van de Facebook app krijg je een menu waarin wordt gevraagd of je wil synchroniseren met je telefoon... jou vrouw heeft dat wel gedaan, jij niet.... vandaar de verschillen. :)
Als dit nu facebook was had je een likje gehad ;-)

Thx, dat moet het dan inderdaad zijn.

• kruila
quote:
Amadeus1966 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:52:
knip
ik had het over accounts, dus de instellingen daarvan, vergelijken niet systemen, maar goed misschien wordt GerCor toch op het goed pad gezet door de combinatie van opmerkingen van ons hier, hoop het tenminste voor hem.

• shiptronic
quote:
GerCor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:37:
[...]

De app 'Personen'? Staat in mijn menubalk, ik klik er op, app start op en sluit zichzelf direct weer.
Hier exact hetzelfde gedrag , al de app een paar maal gerest, samen en afzonderlijk van de Mail/Agenda app.
Niets helpt, voorlopig laat maar :( Het zal net als een tijd geleden met synchroniseren van de data wel weer spontaan oplossen.

Het Microsoft account blijft een spook account waar er wel meer over klagen, so be it. Helaas heb ik dan nog 3 extra spook accounts die ik nergens kan vinden of verwijderen met heel rare namen als :

{DD4CFC96-18C8-48B5-A1********}

Wat er op **** staat geen idee, MS heeft er niet aan gedacht dat de account naam lager kan zijn dat de ruimte om het weer te geven. de naam start daadwerkelijk met een { ik heb zelf maar aangenomen dat het eindigt met een } Ik zie dit soort vage codes ook onder gebruikers >All users maar zie er geen verband in.

Naar mijn idee is het ontstaan na dat is MS support (3 uur) heb gebeld met een Sync probleem, zij kregen het niet opgelost, en de enige optie waar ze zoals gewoonlijk mee komen is Systeem opnieuw op de PC zetten :(

Misschien iemand een hint (behalve LINUX instaleren)

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 28-01 15:33
@shiptronic Zo'n "vage code" heet een UUID, of in Microsoft-kringen ook wel GUID, voor Universally danwel Globally Unique IDentifier.

• GerCor
quote:
shiptronic schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:37:
[...]
Hier exact hetzelfde gedrag , al de app een paar maal gerest, samen en afzonderlijk van de Mail/Agenda app.
Niets helpt, voorlopig laat maar :( Het zal net als een tijd geleden met synchroniseren van de data wel weer spontaan oplossen.

Het Microsoft account blijft een spook account waar er wel meer over klagen, so be it.
Ja ..... voor de zoveelste keer in mijn agenda het Live-account toegevoegd. Na een uur staat het er nog steeds. Na een uur de naam van Live aangepast naar Outlook. Gaat ook nog steeds goed. Ik heb zelf het idee, maar dat ga straks proberen: Mail openen..... daar staat het Outlook account ook maar nog geen tegel op desktop. Dat ga ik dus straks proberen ..... kijken of het daar fout gaat.

Update: Tegel mail aangemaakt ...... ziet er, na 10 minuten, goed uit.

GerCor wijzigde deze reactie 09-03-2017 19:47 (4%)

Me.

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 28-01 07:29

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Volgens mij is het nog steeds niet mogelijk om met je telefoon te betalen in een winkel toch? Dit zijn wel echt van die zaken waar MS (en apps) hopeloos achterloopt op de rest...

Professioneel Heftruck Syndroom

• GerCor
quote:
NeFoRcE schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:36:
Volgens mij is het nog steeds niet mogelijk om met je telefoon te betalen in een winkel toch? Dit zijn wel echt van die zaken waar MS (en apps) hopeloos achterloopt op de rest...
In Amerika kan dat wel, de rest van de wereld uiteraard niet. Ligt niet alleen aan Microsoft maar aan niet willende banken.

Me.

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 28-01 15:33
Beter nog: Volgens mij waren de Lumia's ongeveer de eerste toestellen die er technisch voor klaar waren. Maar je hebt ook de telco's en inderdaad banken erbij nodig.

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-03-2018
quote:
P_Tingen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:21:
Zo kom ik net tot de ontdekking dat Cortana niks doet :(. Ik zou mijn collega even een leuk grapje laten zien met Cortana (telefoon in het Engels en vraag dan maar eens "do you like dogs") maar no way Jose. Cortana opent, maar zodra ik op het microfoontje druk, sluit de app.
Dit is nog steeds zo he? :(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• shiptronic
Ik heb mijn nichtjes(14) telefoon ingesteld op Engels, en die maakt dankbaar gebruik van Cortana, toen ik aan bood hem weer terug op Nederlands te zetten; NEE ik vind dit veel fijner zo ;)

• Bjorn2007
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
Lees net op windows central dat de shazam app ook officieel end of life is. Weer een grote naam die de stekker uit de ondersteuning van windows en windows mobile trekt.. Jammer.

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-01 15:08

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Ja, kennelijk (net even getest).
Op zich maakt het me niet zoveel uit. Ik heb Cortana alleen in gebruik vanwege de quiet hours en dat werkt prima.

... en gaat over tot de orde van de dag

• warhamstr
quote:
P_Tingen schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:13:
[...]

Ja, kennelijk (net even getest).
Op zich maakt het me niet zoveel uit. Ik heb Cortana alleen in gebruik vanwege de quiet hours en dat werkt prima.
Hier dezelfde mening, maar het is wel een belachelijk feit natuurlijk.

• GerCor
quote:
shiptronic schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:37:
[...]
Opgelost door mijn account uit Windows te verwijderen, PC opnieuw opstarten .... bakkie koffie ... en account weer toevoegen aan Windows. _/-\o_

Me.

• shiptronic
Ook de personen App? Mail en Agenda geen probleem, maar de Personen App krijg ik niet aan de praat :( Als ik de moed kan vinden zal ik het vandaag nog eens proberen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kruila
win10m 10.0.14393.953 loopt nu binnen

• shiptronic
Thanks voor de tip, zat vanmiddag nog te denken, zou er deze maand wel 1 zijn? Om 17:00 was hij er nog niet :)

Aan het downloaden...... zowel M als PC (en nu maar hopen dat mijn personen App gefixt word :) )

shiptronic wijzigde deze reactie 14-03-2017 19:06 (22%)

• GerCor
quote:
shiptronic schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:55:
Thanks voor de tip, zat vanmiddag nog te denken, zou er deze maand wel 1 zijn? Om 17:00 was hij er nog niet :)

Aan het downloaden...... zowel M als PC (en nu maar hopen dat mijn personen App gefixt word :) )
En? app Personen weer als de oude? Bij mij dus nadat ik mijn account had verwijderd en opnieuw had geïnstalleerd.

Me.

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
quote:
Bjorn2007 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:10:
Lees net op windows central dat de shazam app ook officieel end of life is. Weer een grote naam die de stekker uit de ondersteuning van windows en windows mobile trekt.. Jammer.
Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan, dat er bij de apps die WP ondersteuning stoppen, er de komende weken nog wel wat bij komen.

• Xessive
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-01 21:39
quote:
Stefan22 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:30:
[...]

Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan, dat er bij de apps die WP ondersteuning stoppen, er de komende weken nog wel wat bij komen.
Flitsmeister heeft recentelijk ook zijn app uit de Windows Store verwijderd. Op hun site staat dat de ontwikkeling voor Windows 10 te lastig zou zijn.....

mod @ Troll Mountain | $Troll

• shiptronic
quote:
GerCor schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 00:18:
[...]

En? app Personen weer als de oude? Bij mij dus nadat ik mijn account had verwijderd en opnieuw had geïnstalleerd.
Nope, en weet niet waar te beginnen , het is eigenlijk allen maar gekker geworden.
Mail account had ik al verwijderd. Gisteren de update gehad, vannacht is die opnieuw opgestart en vanmorgen voor het eerst weer ingelogd. De eerste signalen waren hoop vol, spontaan waren mijn icoontjes in de personen App terug? (livetile) dus hoopvol de tile aangeklikt. Maar dan niets meer, hij probeert de app te openen met de 2 poppetjes van de personen App, aan de duur dat het scherm hier blijft "hangen" weet je eigenlijk al dat het fout gaat. en ja even later verdwijnt het scherm en ga hij weer terug naar start. Het word nog gekker als je dan de Mail of agenda App opent en er dus GEEN account geconfigureerd is ?? Waar haald de personen app dan zijn data vandaan om op de live tile wel de icoontjes van mij bekende contacten te laten zien ? Vrempt !

• GerCor
quote:
shiptronic schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:29:
[...]
Nope, en weet niet waar te beginnen , het is eigenlijk allen maar gekker geworden.
Mail account had ik al verwijderd. Gisteren de update gehad, vannacht is die opnieuw opgestart en vanmorgen voor het eerst weer ingelogd. De eerste signalen waren hoop vol, spontaan waren mijn icoontjes in de personen App terug? (livetile) dus hoopvol de tile aangeklikt. Maar dan niets meer, hij probeert de app te openen met de 2 poppetjes van de personen App, aan de duur dat het scherm hier blijft "hangen" weet je eigenlijk al dat het fout gaat. en ja even later verdwijnt het scherm en ga hij weer terug naar start. Het word nog gekker als je dan de Mail of agenda App opent en er dus GEEN account geconfigureerd is ?? Waar haald de personen app dan zijn data vandaan om op de live tile wel de icoontjes van mij bekende contacten te laten zien ? Vrempt !
Nou shiptronic. Doe dan zoals ik gedaan heb. Account van je pc verwijderen, pc opnieuw opstarten en account weer toevoegen. Opgelost. Tis even wat werk maar zo is het ook niet 'leuk'. d:)b

Me.

• shiptronic
bedoel je het Microsoft account om in te loggen, of het account onder Agenda/mail ?

Zie nu voor het eerst een getal in de skype live tile ? Helaas is de tile nog niet im mijn default kleur.

shiptronic wijzigde deze reactie 15-03-2017 11:53 (41%)

• eXisTa
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Weet iemand waarom Microsoft de datum van de laatste update van een applicatie uit de store niet toont?

Het is net of ze het niet willen tonen omdat het dan aan zou tonen dat veel apps relatief oud zijn en al in geen tijden meer zijn geupdate.
Op een één of andere manier krijg ik de laatste update niet geïnstalleerd.
Opnieuw opgestart, soft reset, de versleuteling uitgezet, maar niets helpt.
Heb weinig zin in een harde reset maar denk dat er weinig te kiezen valt.

Iemand anders nog ideeën?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
eXisTa schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:35:
Weet iemand waarom Microsoft de datum van de laatste update van een applicatie uit de store niet toont?

Het is net of ze het niet willen tonen omdat het dan aan zou tonen dat veel apps relatief oud zijn en al in geen tijden meer zijn geupdate.
Is een recente datum een garantie voor wel of niet goed werken? Ik let er bij apps vooral op of deze voor het UWP platform zijn geschreven, maar dat is niet altijd zichtbaar indien de app ook voor WP8 beschikbaar is. Eigenlijk hebben we niet veel keuze, of je accepteert dat een app ouder is, maar verder prima voldoet, of je accepteert het niet en trekt je conclusies.

Ik zie dagelijks app updates voorbij komen, ik houdt het updaten zelf in de hand en kan het daarom goed volgen, maar ik heb ook apps die al jaren niet meer zijn bijgewerkt, maar verder wel prima bruikbaar zijn.

Edit: ik tel een dikke 40 50 app updates alleen al in de maand maart tot nu toe 😜

hardware-lover wijzigde deze reactie 16-03-2017 09:49 (4%)
Reden: vandaag weer 10 stuks

A smile a day.... [The end is there]

Updates doorvoeren alleen maar voor de updates is ook zo zinloos 😉
Daar in tegen is niet elke update altijd een verbetering.
Kijk maar eens als voorbeeld naar WhatsApp ( naar mijn mening is het alleen maar slechter geworden ).
Als MS de fotoapp ( galerij ) nu eens zou fixen met een mooi update, daar zal ik dan wel vrolijker van worden.

• warhamstr
Whaaay, doet MS 'zo' met dit OS??
Volgens mij is het een hele kleine moeite om dit os wat meer leven in te blazen... Alhoewel, updates zijn er genoeg, dus er word actief aan gewerkt. Er is net teveel activiteit om het dood/stervende te noemen. Maar ook weer zo weinig dat het amper levend is.

Ondertussen is het ongeveer zo bruikbaar als Win RT back in the days was. OS benaderd perfectie, met soms erg irritante bugs. Maar zo af en toe een irritant goede app (FB, Telegram)

Begint een echte haat/liefde verhouding te worden

• hxk-clan
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 18:54
Hier mijn vaders toestel gepoogd te updaten naar .953 en geeindigd met een mooie BSOD. Inmiddels aan de hard reset geslagen en maar eens opnieuw proberen.

Was dus kort even terug op WP8.1 en moet zeggen dat OS heeft toch veel meer character hoor.

hxk-clan wijzigde deze reactie 16-03-2017 00:25 (4%)

Ryzen 2600, 16GB/3200Mhz, 850 Evo 250GB + 2TB HDD, RX Vega 56 Strix | OnePlus 6 Mirror Black

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
Amadeus1966 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:19:
Updates doorvoeren alleen maar voor de updates is ook zo zinloos 😉
[knip]
U bent mij volledig kwijt met deze zin? Je snapt hem zelf wel? 😜

• warhamstr
quote:
hardware-lover schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 03:19:
[...]

U bent mij volledig kwijt met deze zin? Je snapt hem zelf wel? 😜
Updaten om het updaten zegmaar. Dat zegtie. Niets toevoegende systeemupdates.

• GerCor
Wel gatverdamme. Op mijn super 950 kreeg ik een 'Attentie' mededeling bij mijn @live.nl account. Synchronisatiefout. Dus, @live.nl account even verwijderd, soft reset gedaan en account weer toegevoegd.

Resultaat: weer dat Microsoft-account op mijn telefoon. Heb ik eerder een hard reset gedaan om er van af te zijn, en dat was ik ook. Begin toch wel een beetje genoeg van dat gepruts van Microsoft te krijgen. Want op mijn PC heb ik dat Microsoft-account ook maar staat er niet Calendar maar Agenda.

GerCor wijzigde deze reactie 16-03-2017 12:38 (15%)

Me.

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
warhamstr schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:01:
[...]
Updaten om het updaten zegmaar. Dat zegtie. Niets toevoegende systeemupdates.
Ik dacht dat het over apps en updates (of voor sommigen al heel lang geen), ging, maar ik zal dat wel onjuist begrepen hebben. ☺

• Stanevo6
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-01 16:18
quote:
GerCor schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:29:
Wel gatverdamme. Op mijn super 950 kreeg ik een 'Attentie' mededeling bij mijn @live.nl account. Synchronisatiefout. Dus, @live.nl account even verwijderd, soft reset gedaan en account weer toegevoegd.

Resultaat: weer dat Microsoft-account op mijn telefoon. Heb ik eerder een hard reset gedaan om er van af te zijn, en dat was ik ook. Begin toch wel een beetje genoeg van dat gepruts van Microsoft te krijgen. Want op mijn PC heb ik dat Microsoft-account ook maar staat er niet Calendar maar Agenda.

[afbeelding]

[afbeelding]
ik heb dat eens nagevraagd bij MS. ik heb het ook, zowel op PC als op de telefoon.
heeft te maken met "oude" MS email adressen die niet meer bestaan. althans dat wist de medewerker van MS mij te vertellen. Jaren geleden is men toch van een bepaald mail adres afgestapt??? dit zijn de naweeën.

ik weet het verder ook niet hoor GerCor. geen verstand van.

Wij zijn niet de enigen overigens:
https://answers.microsoft...-995c-125c1bfc23a9?page=1

• GerCor
quote:
Stanevo6 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:58:
[...]

ik heb dat eens nagevraagd bij MS. ik heb het ook, zowel op PC als op de telefoon.
heeft te maken met "oude" MS email adressen die niet meer bestaan. althans dat wist de medewerker van MS mij te vertellen. Jaren geleden is men toch van een bepaald mail adres afgestapt??? dit zijn de naweeën.

ik weet het verder ook niet hoor GerCor. geen verstand van.

Wij zijn niet de enigen overigens:
https://answers.microsoft...-995c-125c1bfc23a9?page=1
Thanks, dikke ellende dus. :(

Me.

• warhamstr
Dit soort problemen hebben 'we' eerder ook eens gehad toch? Toen was ms hun server structuur aan het omgooien ...

• shiptronic
Mooie uitleg wat we vanaf April mogen verwachten : http://allaboutwindowspho...alkthrough_of_Redston.php

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
quote:
Al gezien op Windows Central. Stelt weinig voor ....

Me.

• FreshM
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 01:47
Ik krijg op mijn pc met Windows 10 geen verbinding meer met de Lumia 950 via USB. Iets met een MTP-driver. In hardwarebeheer staat er een uitroepteken bij de Lumia, maar de driver wil niet installeren. Weet iemand raad? Een afbeelding van de fout:.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
GerCor schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:37:
[...]
Al gezien op Windows Central. Stelt weinig voor ....
Ik vond het ook wat karig vergeleken met de desktop preview, al is een groot gedeelte van de Cortana vernieuwing daarin voor de NL taal ook n.v.t.. Misschien is het wel werkelijk wat vlotter zoals aangekondigd in de mobiele review, dat is altijd mooi meegenomen.

quote:
FreshM schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:42:
Ik krijg op mijn pc met Windows 10 geen verbinding meer met de Lumia 950 via USB. Iets met een MTP-driver. In hardwarebeheer staat er een uitroepteken bij de Lumia, maar de driver wil niet installeren. Weet iemand raad? Een afbeelding van de fout:.

[afbeelding]
shiptronic in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen" ?

hardware-lover wijzigde deze reactie 17-03-2017 23:03 (39%)

• FreshM
quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:23:
[...]

Ik vond het ook wat karig vergeleken met de desktop preview, al is een groot gedeelte van de Cortana vernieuwing daarin voor de NL taal ook n.v.t.. Misschien is het wel werkelijk wat vlotter zoals aangekondigd in de mobiele review, dat is altijd mooi meegenomen.

[...]

shiptronic in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen" ?
THX! Ik zag die update, maar ik heb hem toen niet zelf geïnstalleerd. Ik ga de aanwijzingen toch maar volgen.

Update: Methode 2 heeft het probleem bij mij opgelost. Dank voor de hulp!

FreshM wijzigde deze reactie 18-03-2017 16:25 (5%)

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-01 15:08

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:23:
[...]

Ik hoop dat de accuduur ook iets verbeterd is. Ik heb nu een 950 maar mijn oude 735 deed het een stuk beter op zijn accu. Met de 735 had ik op het einde van de dag nog zo'n 50-60% over, maar nu met mijn 950 slechts 30-40%. Als ik een keer wat meer doe op een dag, dan red ik het niet ben ik bang :X

... en gaat over tot de orde van de dag

• bluesgitarist
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 31-12-2018
Ik krijg de melding dat mijn office verloopt op mijn telefoon en dat ik een nieuw 365 abonnement moet afsluiten. Office was toch gratis op wp of heb ik wat gemist?
quote:
bluesgitarist schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:48:
Ik krijg de melding dat mijn office verloopt op mijn telefoon en dat ik een nieuw 365 abonnement moet afsluiten. Office was toch gratis op wp of heb ik wat gemist?
Office zelf wel, de 365 versie niet.
Er is wel een promo geweest van dat je het eerste jaar gratis gebruik mocht maken van Office 365 bij aanschaf van bepaalde toestellen.

• bluesgitarist
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 31-12-2018
quote:
Amadeus1966 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:59:
[...]

Office zelf wel, de 365 versie niet.
Er is wel een promo geweest van dat je het eerste jaar gratis gebruik mocht maken van Office 365 bij aanschaf van bepaalde toestellen.
Hm raar ik heb 2 jaar de 930 gehad en nu de 950. Ik heb nooit iets met office 365 gedaan naar mijn weten. Nu is Excel alleen lezen en vraag mij af hoe ik dit terug kan draaien.

• GerCor
Toch de vraag over het Ghost Microsoft-account via Twitter eens uitgezet bij Daniel Rubino (Windows Central) en Dona Sakar (Microsoft). Niet dat ik een antwoord verwacht maar 'nee' heb ik .....

Me.

• shiptronic
Politie Duitsland schaft 900 Lumia's aan ? https://mspoweruser.com/g...burg-purchase-900-lumias/

Maar die worden toch niet meer gemaakt? Waarom dan niet voor de Elite X3 kiezen? Of word er een even een Batch bij gedraaid? kan me wel voorstellen dat ze met een leuke korting de oude voorraad op konden kopen. Maar het geeft hoop voor het W10M platform

• GerCor
quote:
shiptronic schreef op zondag 19 maart 2017 @ 00:26:
Politie Duitsland schaft 900 Lumia's aan ? https://mspoweruser.com/g...burg-purchase-900-lumias/

Maar die worden toch niet meer gemaakt? Waarom dan niet voor de Elite X3 kiezen? Of word er een even een Batch bij gedraaid? kan me wel voorstellen dat ze met een leuke korting de oude voorraad op konden kopen. Maar het geeft hoop voor het W10M platform
100.000 delen door 900 is € 111. Daar koop je - nog steeds - geen Elite X3 voor. O, en als ik het verhaal zo lees wordt Windows Mobile al door de Duitse politie gebruikt. Deze 900 stuks zijn voor de politie in Hamburg.

Me.

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Laatst afstand gedaan van mijn wp8.1 model voor een nieuw windows 10 model (Lumia 650). Prachtig toestel alleen merk ik dat het systeem vaak niet reageert op de start knop en de knop vorige, of een letter op het toetsenbord maar niet wordt aangeslagen. Het toestel even vergrendelen en ontgrendelen lost dit meestal wel op. Zijn dit nog puber kwaaltjes in het os die meer hier ervaren? Het begint namelijk wel te irriteren. Ik heb de nieuwste update geïnstalleerd.

Zeehond wijzigde deze reactie 19-03-2017 21:31 (8%)

select * from Fish;

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:24
Die herken ik niet.:) Update net geïnstalleerd? Bij vage problemen helpt het wel eens door het systeem even een factory reset te geven.

Viel mij vandaag op toen ik even snel wilde opladen en het toestel uit had gezet dat deze weer automatisch opstart als hij aan de lader hangt. _O-

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shiptronic
Jep , Een Windows telefoon aan een voeding kan je niet uitzetten ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

quote:
Joopieboy schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:34:
Die herken ik niet.:) Update net geïnstalleerd? Bij vage problemen helpt het wel eens door het systeem even een factory reset te geven.
Het toestel is geheel up-to-date. Een fabrieks reset heb ik ook geprobeerd maar helaas.

select * from Fish;

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 00:38
quote:
-zeehond schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:29:
Laatst afstand gedaan van mijn wp8.1 model voor een nieuw windows 10 model (Lumia 650). Prachtig toestel alleen merk ik dat het systeem vaak niet reageert op de start knop en de knop vorige, of een letter op het toetsenbord maar niet wordt aangeslagen. Het toestel even vergrendelen en ontgrendelen lost dit meestal wel op. Zijn dit nog puber kwaaltjes in het os die meer hier ervaren? Het begint namelijk wel te irriteren. Ik heb de nieuwste update geïnstalleerd.
Heb jij misschien een screen protector op jouw scherm zitten?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

@ardvark99 Die zit er idd op ja, zou dat het probleem kunnen geven dat soms 1 bepaalde toets van het toetsenbord niet werkt (en die er naast wel gewoon) of knop?

Heb daar zelf namelijk niet echt zitten zoeken aangezien ik dan zou verwachten dat het gehele beeldscherm constant problemen zou geven ook na locken en unlocken van de telefoon.

select * from Fish;

• ardvark99
quote:
-zeehond schreef op maandag 20 maart 2017 @ 00:22:
@ardvark99 Die zit er idd op ja, zou dat het probleem kunnen geven dat soms 1 bepaalde toets van het toetsenbord niet werkt (en die er naast wel gewoon) of knop?

Heb daar zelf namelijk niet echt zitten zoeken aangezien ik dan zou verwachten dat het gehele beeldscherm constant problemen zou geven ook na locken en unlocken van de telefoon.
Ik vermoed dat daar het probleem in kan liggen. Een screen protector beïnvloed het Touch scherm, misschien minimaal, maar het kan dit probleem wel veroorzaken. Is het een glas protector, of een van plastic. Zit er lucht of een vuiltje tussen, of zit er een telefoongids tegenaan te drukken op de rand. Het hele scherm hoeft hier geen last van te hebben, kan gewoon lokaal zijn.

Het makkelijkst te testen is door de protector te verwijderen, maar dan kan je die waarschijnlijk niet meer gebruiken.

Ik heb er zelf een glazen protector op zitten, en ervaar dit probleem niet.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

@ardvark99 Het betreft een glazen protector. Ik heb hem direct aangebracht nadat ik de telefoon uit de doos gehaald had, vuil zit er dan ook niet onder, en ook lucht niet.

Gezien jij echter geen problemen ervaart vind ik het wel aannemelijk dat het probleem bij mij ligt dan dat het met het os te maken, waarvoor ook dank voor het delen van jouw ervaringen.

De screenprotector er af halen is wel dd waarschijnlijk de snelste en makkelijkste manier om er achter te komen, alleen wel zonde aangezien ik er dan toch even €10,- af trek.

Wat je bedoelt met of er een telefoongids er tegen aan zit te drukken is mij niet direct duidelijk.

select * from Fish;

• hardware-lover
  • Niet online
De B2X app heeft ook de mogelijkheid om het touchscreen te testen? Brengt mogelijk iets meer duidelijkheid? Misschien ietsje meer druk uitoefenen op de plek die niet/slecht reageert?

• Who??
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 30-08-2019
Hallo,

Ik heb een issue met mijn Lumia 650 Dual Sim, waarvan ik vermoed dat het hardware gerelateerd is. Maar voor ik hem opstuur wil ik graag van de mensen hier horen of ik iets over het hoofd zie.

Mijn telefoon heeft geen verbinding met GSM netwerk via 2G, 3G of 4G, Wifi doet het wel. Als ik telefoon opnieuw opstart vraagt hij wel om sim pin code voor beide sims, dus de sim kaart wordt gedetecteerd. Factory reset geeft geen verandering. Het bereiksymbooltje links boven heeft een kruisje erdoorheen voor beide sims. (Niet het symbool als je opstart zonder simpincode te gebruiken). Als ik probeer te bellen geeft de telefoon zelf aan dat ik de vliegtuigstand uit moet zetten, maar zoals gezegd staat deze niet aan.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Is it me...?

Ik neem aan dat hij voorheen wel goed werkte.

Als dat zo is zou ik idd gaan denken dat het gsm gedeelte oid defect is.

• ardvark99
quote:
-zeehond schreef op maandag 20 maart 2017 @ 01:10:
Wat je bedoelt met of er een telefoongids er tegen aan zit te drukken is mij niet direct duidelijk.
Ik bedoel een telefoon hoes of cover die om de telefoon zit, en die dan tegen de screen protector drukt.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

@hardware-lover De b2x app vind geen problemen,aar ik heb ook niet continu problemen met het scherm. Op het moment dat het niet werkt heeft helpt harder drukken ook niet (en ik ga ook niet te hard drukken).

@ardvark99 Op die manier. Dat zou nog wel eens idd de oorzaak kunnen zijn aangezien de randen nog ook wat op het scherm zitten.

Ik heb de telefoon uit de hoes gehaald en kijk even aan hoe het gaat de komende 2 dagen. Als ik geen problemen meer constateer laat ik het nog even weten (en anders ook wel :P).

Bedankt voor de hulp d:)b

Zeehond wijzigde deze reactie 20-03-2017 11:16 (3%)

select * from Fish;

• tonber
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-08-2019
quote:
FreshM schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:42:

[afbeelding]
Hier staat de oplossing: https://answers.microsoft...d8-4935-939d-5dbf8d6bd1d0

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• warhamstr
quote:
GerCor schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:29:
[...]

100.000 delen door 900 is € 111. Daar koop je - nog steeds - geen Elite X3 voor. O, en als ik het verhaal zo lees wordt Windows Mobile al door de Duitse politie gebruikt. Deze 900 stuks zijn voor de politie in Hamburg.
Welk toestel in die prijsklasse heeft Continuem aangezien de Polizei daar gebruik van lijkt te maken...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

@ardvark99 tot nu toe geen problemen meer ondervonden met mijn lumia 650. Lijkt idd het probleem te zijn geweest dat de hoes tegen de screen protector aan drukte. Nogmaals bedankt :)

select * from Fish;

• GerCor
quote:
warhamstr schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:01:
[...]
Welk toestel in die prijsklasse heeft Continuem aangezien de Polizei daar gebruik van lijkt te maken...
Bij zulke hoeveelheden zal er wel een aardig contract afgesloten worden. Is Microsoft er van af ....

Me.

• FreshM
quote:
Het was al opgelost, zie hier. Maar wellicht helpt je link anderen. Toch bedankt.
Leesvoer voor de geïnteresseerden.

https://www.onmsft.com/ne...uiting-for-windows-mobile

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:49
Hmmmm, na nog wat lopen kloten met 2-factor authenticatie en app passwords in Google en het verwijderen van het account via de People app en toevoegen via de Settings werkt het ineens wel weer :? 8)7

Zijn hier mensen die wel eens problemen gehad hebben met het synchroniseren van Google contactpersonen? Ik heb vorige week mijn Lumia 640 XL gereset naar WP8.1 en weer geupdate naar Windows 10 Mobile, maar ik krijg mijn contactpersonen van GMail/Google niet gesynchroniseerd.

Ik kan het account zonder problemen toevoegen en ook de mail en kalender werken normaal, maar contactpersonen worden niet gesynchroniseerd. Al van alles geprobeerd, account verwijderen en toevoegen, minder veilige apps toelaten in mijn Google account aangezet, telefoon opnieuw opgestart, 2-factor authenticatie aangezet. Maar niets helpt. Op google zijn er ook genoeg mensen met hetzelfde probleem te vinden, maar nog geen oplossing.

Hetzelfde account op mijn Windows 10 laptop instellen werkt wel. En voor het resetten werkte dit account ook goed. Iemand nog een goede tip?

urk_forever wijzigde deze reactie 27-03-2017 22:23 (10%)

Hail to the king baby!

• Stefan22
  • Niet online
quote:
Ik had het gehoord, hopelijk wil Microsoft toch weer wat gaan focussen op Windows voor telefoons (Ik noem nu even geen W10M want wie weet wat Microsoft bedoeld, misschien is het wel de ARM versie).

Ook opvallend dat ze consumers noemen, en long term strategy, werd ook al genoemd in de podcast van Windows Central.

Ben benieuwd...

• Wasrek
  • Registratie: november 2011
  • Niet online
quote:
Wasrek schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:12:
Vanmorgen problemen met de wekker door de wintertijd :/ ...

Gisterenavond net na 12 de wekker ingesteld op 8 uur heden morgen. Ik kreeg netjes een tekst te zien dat deze over 8.5 uur zou gaan i.v.m. de wintertijd. Echter, vanmorgen ging deze om 7 uur.. Dus 8 uur zomertijd :s . Lijkt iOS wel zo.
Zelfde bug zit er nog steeds in en werkt ook de andere kant op: Vanmorgen zowel om half 7 (ingestelde tijd) als half 8 (half 7 wintertijd) een alarm gehad :/ .

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:24
Dat geeikel, en ook met een wekker die het toestel liet vasthangen en deed rebooten (leuke is alles werkt pas na je pin codes) heeft mij doen besluiten dat ik inmiddels een gewone wekker heb. :P

Gewoon simpele basisdingen die niet op orde zijn, en dat is een van de vele dingen...

Joopieboy wijzigde deze reactie 27-03-2017 22:46 (18%)

I7 9700K 5,1Ghz

• hherrie
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 28-01 09:18
@Wasrek Bij mij geen enkel probleem met de wekker! Ging gewoon op de juiste (zomer)tijd af.
Hier ook, maar ik heb mijn wekker al maanden geleden ingesteld en niet op de dag van het wisselen van de tijd en ook nog eens vlak ervoor.

• kruila
Mijn wekker gaat 2 x per dag af, geen problemen door zomertijd etc.

• shiptronic
Zaterdag voor het eerst de wekker ingesteld, voor de F1 op zondag morgen, was wel benieuwd hoe dit zou gaan met idd. die nacht de zomer/wintertijd. Maar geen centje pijn , ging keuring om 6:00 af.

• GerCor
Hmm. Vreemd. Op mijn 950 en PC vandaag een paar updates:

Windows Camera
Word
PowerPoint
Excel
Films en tv

Op mijn PC:

Films en tv
Groove Muziek

Je zou toch denken dat het voor beide hetzelfde zou moeten zijn?

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, enkel de universal apps werken zo, maar zelfs Groove en Films&TV zijn nog steeds platform afhankelijke apps (ik kreeg ook de Films & TV, maar weer niet op m'n Xbox).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• shiptronic
OP de mobiel:

Geen update's

PC:
Windows Camera
Films en tv
Groove Muziek

Ik gad van dit artikel begrepen dat het alleen voor insiders was : http://allaboutwindowspho...Your_new_Groove_Music.php

En de nieuwe creators update is ook beschikbaar https://mspoweruser.com/w...ia-update-assistant-tool/

shiptronic wijzigde deze reactie 28-03-2017 13:50 (64%)

• kruila
quote:
GerCor schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:02:
Hmm. Vreemd. Op mijn 950 en PC vandaag een paar updates:

Windows Camera

Op mijn PC:

Films en tv
Groove Muziek

Je zou toch denken dat het voor beide hetzelfde zou moeten zijn?
bij mij geen update van windows camera op mijn lumia 950, weet je zeker dat het op je lumia was en niet op je pc?

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:13

Punkrocker

Mostly harmless

quote:
kruila schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:15:
[...]

bij mij geen update van windows camera op mijn lumia 950, weet je zeker dat het op je lumia was en niet op je pc?
Had vanmorgen ook een Windows Camera update op mijn L640.
(Geen insider)

"What do you get if you multiply six by nine..."

• shiptronic
op mijn Lumia 735 geen update voor de camera app huidige versie is nu: 1017.125.41.0

• hardware-lover
  • Niet online
quote:
Is voor PC bedoelt natuurlijk, maar ik wil toch even laten weten dat deze probleemloos installeerde ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
quote:
kruila schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Mijn 950 vandaag . d:)b

Me.

• shiptronic
Die heb ik nu ook allemaal binnen, behalve Camera.

Ik begreep dat straks de naam preview bij skype verdwijnt? , en als bij de live tile eindelijk die vieze blauwe kluer verdwijnt en mijn systeem kleur word mag die ook eindelijk op het home screen :)

• GerCor
Dat hebben ze tot nu toe niet gedaan dus ik weet dan ook niet waarom ze dat nu wel zouden doen.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shiptronic
om dat ik dat graag wil ! :) Maar alle native apps kleuren toch mee met je instellingen, waarom Skype dan niet ?

• Stefan22
  • Niet online
Ik zou het toch wel mooi vinden als dit waar is http://news.softpedia.com...soft-website-514370.shtml

2GB RAM met een redelijke processor als het kan! :)

De gewone 650 staat er ook bij, boven de 651 (niet op screenshot dus).

Hij staat onderaan:
https://www.microsoft.com/es-mx/windows/view-all?col=phones

Edit: Nu ook op WindowsCentral.com: http://www.windowscentral...-microsoft-mexico-website

Stefan22 wijzigde deze reactie 29-03-2017 15:06 (51%)

Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True