Bij de 950 viel men over het gebrek aan premium-uitstraling, en dat begrijp ik ook wel. Mijn 950 voelt hetzelfde aan als de 640 van mijn pa, toch wel apart, want mijn telefoon was iets van 3x zo duur. Het kraken van de backcover was nou ook niet echt premium
Ook was de hardware vrij normaal, de 808 en de 810 waren al eventjes uit, en hoewel de camera zeer goed is/was, was het ook weer niet de enorme sprong vooruit die "we" van Nokia gewend zijn. De 920 en 1020 waren echt opvallend goed op dat gebied, de 950 niet echt.
Terugkijkend, ook met de wetenschap dat mijn backcover gewoon gescheurd is, had ik liever een unibody gezien zoals de 920 was. lekker stevig, voelt luxe, maar de accu is nog wel te verwisselen mocht het nodig zijn [wat bij de 950 nodig blijkt, het halve 950 topic lijkt problemen te hebben met de accu

]
Overigens was W10M bij launch best wel een ramp, vastlopers, battery drains, niet echt snel, inmiddels is dat wel verbeterd gelukkig.
De 550 en 650 waren gewoon grijze muizen die 0,0 media-aandacht hebben gehad. De 550 had een leuke 520 vervanger kunnen zijn, maar hij viel gewoon niet genoeg op. De 650 was nauwelijks een upgrade als je een 640 had, dus ook dat was niet heel spannend. .
Kortom: er was geen wow-factor die er bij Nokia wel was, zeker bij de x20 serie. En je hebt toch wel een probleempje als andere merken wel een wow kunnen verkopen voor hetzelfde geld.
People as things, that’s where it starts.