Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Ik was het wachten ondertussen ook wel beu dus heb ook even een kort zijstapje gemaakt in de slow ring en zowel die van mij als die van mijn betere helft geupdate.
Je zal net zien dat het op een ongelegen moment gepushed wordt en dat er onverhoopt stiekem toch problemen kwamen.
Ik kan me daar wel mee redden, maar vrouwlief dat is een ander verhaal.
En ja dan zal je net zien dat het juist gebeurt al ik weer een week van huis ben.
Dan maar zo.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
Amadeus1966 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:06:
Ik was het wachten ondertussen ook wel beu dus heb ook even een kort zijstapje gemaakt in de slow ring en zowel die van mij als die van mijn betere helft geupdate.
Je zal net zien dat het op een ongelegen moment gepushed wordt en dat er onverhoopt stiekem toch problemen kwamen.
Ik kan me daar wel mee redden, maar vrouwlief dat is een ander verhaal.
En ja dan zal je net zien dat het juist gebeurt al ik weer een week van huis ben.
Dan maar zo.
Ik ben wel een insider maar durf het zelf eigenlijk ook niet aan om op mijn main device een insider build te draaien.

Vind de features ook niet echt bepaald w00p die d0000 om om de zoveel tijd een grote update door me telefoon te jagen. Echter vind ik die onduidelijkheid vanuit Microsoft over de toekomst van Windows 10 Mobile ook erg vervelend.. zul je niet zien koop ik een ander toestel wordt bij wijze van spreken Windows 10 Mobile helemaal geloved door iedereen. Ik durf het nog even allemaal niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:03:
Tja....zegt genoeg toch? Via MSPoweruser

[afbeelding]
Las laatst dan ook op Twitter dat ze dan ook niks te zeggen over mobile ;). Dus waarom mengen in iets waar je niks over te zeggen hebt. Dan zou ik ook gewoon gebruiken wat ik het fijnste vind :P.
you'll be shocked to hear that I own our Insiders strategy....NOT our Mobile strategy.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 30-04-2017 22:51 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Yep ik had het eea inmiddels ook gelezen.
Allemaal zogenaamde nieuwtjes die eigenlijk niets nieuws vertellen.

https://www.allaboutphones.nl/microsoft-windows-phone/

Tja eigenlijk niet zo gek als een bedrijf zo slecht communiceert met zowel hun klanten als hun eigen achterban ( refereren naar de uitrol van de laatste release waarvan ze de datum intern niet eens wisten ).

Best wel ironisch....
We hebben het over een communicatie o.s. / device van een bedrijf wat zowel intern als extern zelf niet eens kan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 16:54
Amadeus1966 schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:14:

[...knip...]

Best wel ironisch....
We hebben het over een communicatie o.s. / device van een bedrijf wat zowel intern als extern zelf niet eens kan communiceren.
Die reden is al bekend, er was iets mis met de telex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hm iets vreemds gezien.
Als ik in de app " bestanden " of " files " ga dan zie ik dat de totale ruimte en de gebruikte ruimte op zowel mijn telefoon als sd kaart identiek zijn.
Net ff gecheckt, bij de vrouw idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:59:
[...]
Edit: maar ineens zie ik nu bij de welbekende dagelijkse soap allemaal oude Nokia Lumia's voorbij komen, waaronder de 800 en zo? Gaat Nokia als sponsor het stokje daar overnemen met het oog op de nieuwe modellen misschien? Niet te volgen....
Simpel, ze zijn goedkoop en als programma maker wil je geen sluik reclame maken als je er niet voor krijgt betaald, dus geen Samsung/Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Whatson schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:52:
[...]

Simpel, ze zijn goedkoop en als programma maker wil je geen sluik reclame maken als je er niet voor krijgt betaald, dus geen Samsung/Apple.
En bovendien denkt iedereen: Hé das leuk, voor de serie speciale gekleurde telefoons gemaakt met een raar scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Whatson schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:52:
[...]
Simpel, ze zijn goedkoop en als programma maker wil je geen sluik reclame maken als je er niet voor krijgt betaald, dus geen Samsung/Apple/Microsoft.
En Microsoft valt daar dan ook onder, want tot voor kort waren het Microsoft Lumia's (en andere Microsoft hardware), en niet die (flink) oudere van Nokia, die kwamen nooit in beeld. Bij de Familie Kruys zijn het nog wel de Microsoft toestellen van de meest recente generatie, maar die serie is alweer even geleden opgenomen.

Eens kijken wat het over een poosje weer gaat worden, Samsung is ook al eens eerder aan de beurt geweest ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Net als apple.
Kratje bier op zetten dat binnen niet afzienbare tijd huawai aan beurt is 😂

Maar flikken maastricht was ook niet vies van de Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 18:43
Ik heb mijn telefoon een reset gegeven en aangegeven dat ik met een schone install wilde verdergaan. Helaas zie ik in de app lijst allemaal vage iconen van oude apps staan. Het lukt mij niet om deze te verwijderen. Iemand een idee?
b.v. DS Video heb ik geïnstalleerd maar het icoon van de wp 8 versie staat ook in de lijst. Wanneer ik op dat icoon klik kom ik in de store om de w10 versie te installeren en blijft het oude icoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
ducolwd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:16:
Ik heb mijn telefoon een reset gegeven en aangegeven dat ik met een schone install wilde verdergaan. Helaas zie ik in de app lijst allemaal vage iconen van oude apps staan. Het lukt mij niet om deze te verwijderen. Iemand een idee?
b.v. DS Video heb ik geïnstalleerd maar het icoon van de wp 8 versie staat ook in de lijst. Wanneer ik op dat icoon klik kom ik in de store om de w10 versie te installeren en blijft het oude icoon staan.
Ws, is ie een backup vanuit de cloud aan het terugzetten. Je install is wel 'schoon' maar hij herinstaleert gewoon de apps die je voorheen ook gebruikte. Ws kun je vanuit de stoor eea wel annuleren. Even op het 'download' pijltje rechts bovenin klikken.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Amadeus1966 schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:48:
Hm iets vreemds gezien.
Als ik in de app " bestanden " of " files " ga dan zie ik dat de totale ruimte en de gebruikte ruimte op zowel mijn telefoon als sd kaart identiek zijn.
Bij mij ook. Draai de laatste versie op mijn L650. Wordt vanzelf weer gefixed denk ik 8)7

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:25
Amadeus1966 schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:48:
Hm iets vreemds gezien.
Bij mij niet

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Brekers schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:47:
[...]
Echter vind ik die onduidelijkheid vanuit Microsoft over de toekomst van Windows 10 Mobile ook erg vervelend..
Microsoft is niet zo heel onduidelijk, dat stelt gewoon "we maken geen telefoons meer maar wel een OS dat ook op telefoons kan werken" en dat is 100% logisch. Het zijn allerlei speculerende websites die het onduidelijk maken. Of er OEM's zijn die consumententelefoons uitbrengen met Windows 10 is een tweede en of diensten als Facebook en Whatsapp hun nu al ondermaatse apps voor Windows net zo lang aanhouden als die voor iOS en Android (want ook die zie ik binnen een paar jaar wel verdwijnen) weer een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dit kwam ik tegen op Reddit.

Mochten er telefoons uitkomen met Windows 10 on ARM (in de video en aan mijn tekst hieronder is te zien dat het mogelijk is), zou het sterk hier op moeten lijken: YouTube: Windows 10 Redstone 3 Build 16184 - Erster Eindruck vom Smartphone M...

Een groot deel van de UI (taakbalk wordt niet perfect aangepast) wordt aangepast naar de schermgrootte van een telefoon. Het wordt geport naar ARM, met ondersteuning voor de Snapdragon 835, een SoC die we ook in telefoons gaan terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22

P_Tingen

omdat het KAN

Even voor mijn duidelijkheid: de telefoons die nu W10M draaien, zijn toch ook allemaal ARM toestellen?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
P_Tingen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:55:
Even voor mijn duidelijkheid: de telefoons die nu W10M draaien, zijn toch ook allemaal ARM toestellen?
Ja, maar de huidige toestellen draaien Windows 10 Mobile. De toekomstige ARM toestellen gaan dan waarschijnlijk Windows 10 on ARM draaien, daarmee bedoelde ik de volledige desktop versie van Windows 10 geport naar ARM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ah, de OneCore versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
En in de eerder geposte video was dus te zien dat de huidige desktop versie van Windows 10 het aanpassen naar een schermgrootte van een telefoon al heel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ja, verbazingwekkend goed zelfs durf ik te zeggen. Als dit kan gaan werken in RS3 dan zou ik zeggen: kom maar op met dat spul voor mijn L950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
P_Tingen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:04:
Ja, verbazingwekkend goed zelfs durf ik te zeggen. Als dit kan gaan werken in RS3 dan zou ik zeggen: kom maar op met dat spul voor mijn L950
Als het op de Lumia 950 gaat werken durf ik niet te zeggen, op dit moment wordt er vooral gesproken over de Snapdragon 835, waarschijnlijk komt dit niet uit voor bestaande toestellen. Vandaar dat dit ook weer een reset genoemd wordt, net zoals van Windows Phone 7 naar Windows Phone 8 met toestellen als de Nokia Lumia 800 en 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Stefan22 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:47:
...met ondersteuning voor de Snapdragon 835, een SoC die we ook in telefoons gaan terug vinden.
Zit die chip niet in de Samsung S8(+) toestellen? En is daar niet een screenshot van uitgelekt dat er een mogelijk W10 draait?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
P_Tingen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:04:
Ik vraag mij ook af of dit op de bestaande toestellen gaat werken, zie release notes van 15204:

We are also releasing Windows 10 Mobile Insider Preview Build 15204 to Insiders in the Fast ring. As we release new builds from our Development Branch for PC, we will also be doing the same for Windows 10 Mobile just like we have been in the past. However, Windows Insiders will likely notice some minor differences. The biggest difference being that the build number and branch won’t match the builds we will be releasing for PC. This is a result of more work we’re doing to converge code into OneCore – the heart of Windows across PC, tablet, phone, IoT, HoloLens, Xbox and more as we continue to develop new improvements for Windows 10 Mobile and our enterprise customers.

Als ik de laatste regel lees, staat er eigenlijk dat ze verder ontwikkelen op W10M en voor zakelijke klanten. Er is ook ergens gezegd, dat W10M feature 2 later weer gelijk getrokken wordt met RS3. Dus ik zal voorlopig niet te veel hoop hebben dat dit naar de huidige toestellen komt.

Een andere opmerking, in sommige landen was er tijdens het downloaden van een nieuwe build de tekst Windows on Arm oid te zien. Bij mij alleen iets van localization.

Verder is dit wel een goede ontwikkeling voor de toekomstige toestellen. Wat dat betreft hebben ze het wel goed voor elkaar bij MSFT betreffende W10. Alleen nu marketing nog...
warhamstr schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:16:
[...]
Zit die chip niet in de Samsung S8(+) toestellen? En is daar niet een screenshot van uitgelekt dat er een mogelijk W10 draait?
Dat was fake nieuws...

[ Voor 7% gewijzigd door ardvark99 op 01-05-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Stefan22 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:06:
[...]
Als het op de Lumia 950 gaat werken durf ik niet te zeggen, op dit moment wordt er vooral gesproken over de Snapdragon 835, waarschijnlijk komt dit niet uit voor bestaande toestellen. Vandaar dat dit ook weer een reset genoemd wordt, net zoals van Windows Phone 7 naar Windows Phone 8 met toestellen als de Nokia Lumia 800 en 900.
Nee, ik zet mijn geld er ook niet op in, maar als ze echt naar een onecore oplossing gaan, zie ik op voorhand niet in waarom het NIET geport kan worden naar een toestel als de 950. Of het gáát gebeuren is misschien zelfs wel onwaarschijnlijk als je kijkt naar de lijst van toestellen die de CU gekregen hebben en vooral naar de toestellen die hem niet gekregen hebben, maar technisch wel hadden kunnen draaien.

Ah well, hij doet het prima en als ik in ieder geval maar security updates en de apps blijven werken die ik nu heb, zal hij het ook wel blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Wat ik eigenlijk het liefst zou gaan zien in de toekomst is gewoon telefoons, waarvan je zelf kan gaan kiezen wat voor besturingssysteem je erop zet. Net zoals bij desktops eigenlijk, dat zou echt het mooist zijn. Als ik dit hierboven zie dan zou het wel eens meer die kant op kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet van in om bij wijze van spreken een volledige desktop os op een 950 ( xl ) te draaien.
Op een tablet kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Heb zelf zo'n goedkoop 7" geval en daar gaat het prima zelfs in normaal desktopmodus.
Maar op iets wat kleiner is dan 6" heb ik wel mijn vraagtekens.
Tenzij als je je mobiel gebruikt alszijnde mobiel dat je gewoon het o.s. hebt in de vorm die we nu kennen op ons toestel, maar zodra je hem koppelt met een groter scherm dat je dan gewoon het desktopscherm voor ogen krijgt.
En er dan bij wijze van spreken Unreal of call of duty er op kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik wel. Ik gebruik continuum vaak, maar dan RDP ik naar mijn Desktop. Als ik lokaal een fatsoenlijke File Explorer, Firefox, Word, Outlook, en dan met name comfortabel alles tegelijk open in verschillende vensters kan vanaf mijn telefoon. Kom maar door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dat was dus de "tenzij" die ik bedoelde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 17:26
The_Scarabial schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:08:
Wat ik eigenlijk het liefst zou gaan zien in de toekomst is gewoon telefoons, waarvan je zelf kan gaan kiezen wat voor besturingssysteem je erop zet. Net zoals bij desktops eigenlijk, dat zou echt het mooist zijn. Als ik dit hierboven zie dan zou het wel eens meer die kant op kunnen gaan.
Probleem dan is, waarschijnlijk: je telefoon doet het niet. Bij wie moet je dan terecht? Leverancier van de telefoon? Telecomboer? En ... je hebt Windows op je telefoon? Probeer het eens met iOS of Android? Ja, dan werkt het wel. Mooi, opgelost. Nee, want ik wil geen iOS of Android. Nou, dat is dan jammer voor jou.

En zo word je van het kastje naar de muur gestuurd ..... denk ik.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Gercor.
Er zijn wel meer dualbootsystemen.
Denk aan laptops/pc's en tablets.

En dat gaat ook goed.
Waarom zou dat hiermee niet het geval zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Amadeus1966 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:50:
Persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet van in om bij wijze van spreken een volledige desktop os op een 950 ( xl ) te draaien.
Op een tablet kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Heb zelf zo'n goedkoop 7" geval en daar gaat het prima zelfs in normaal desktopmodus.
Maar op iets wat kleiner is dan 6" heb ik wel mijn vraagtekens.
Tenzij als je je mobiel gebruikt alszijnde mobiel dat je gewoon het o.s. hebt in de vorm die we nu kennen op ons toestel, maar zodra je hem koppelt met een groter scherm dat je dan gewoon het desktopscherm voor ogen krijgt.
En er dan bij wijze van spreken Unreal of call of duty er op kan draaien.
Je hoeft ook niet een heel OS te draaien natuurlijk. Veel zaken die nu draaien in Windows zijn niet nodig op een telefoon (denk aan allerlei services voor printers of netwerken). Maar als je apps goed schalen naar je schermgrootte, en dat kan als je UWP apps maakt, waarom dan niet? Komen we misschien een keer van het app-gap af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Amadeus1966 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:30:
@ Gercor.
Er zijn wel meer dualbootsystemen.
Denk aan laptops/pc's en tablets.

En dat gaat ook goed.
Waarom zou dat hiermee niet het geval zijn ?
Worden die zo verkocht als dualboot? Vraag is dus: bij wie moet je zijn als het mis gaat? Als iets niet meer werkt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GerCor schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:22:
[...]

Worden die zo verkocht als dualboot? Vraag is dus: bij wie moet je zijn als het mis gaat? Als iets niet meer werkt.
In geval van Chuwi, bij hun zelf. Zij hebben op de site gewoon roms voor die Multiboot omgeving en omdat het x86 met gewoon een bios optie is, maar ga jij zelf Win10 opnieuw installeren of andere android versie, kans dat je je boot opties kwijt bent, ze hebben daar wel tooltjes voor maar zal je het zelf allemaal moeten oplossen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:22:
[...]
Je hebt zelden tot nooit garantie op software (OS), de installatie zelf of de werking daarvan, op de hardware echter wel. Het is dan net als met een desktop, je claimt bij de leverancier van het product als er wat met de hardware mis blijkt te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:05:
[...]
Je hebt zelden tot nooit garantie op software (OS), de installatie zelf of de werking daarvan, op de hardware echter wel. Het is dan net als met een desktop, je claimt bij de leverancier van het product als er wat met de hardware mis blijkt te zijn.
Moet je dat wel 'kunnen' weten natuurlijk. Ik heb ook een 930. Daar bleek - na veel zoeken op internet - dat WP8.1 andere luidsprekers gebruikt dan W10M. Toen ik van WP8.1 naar W10M ging bleek dat mijn luidsprekers het niet meer deden. D.w.z. de luidsprekers die door W10M worden aangesproken hebben het nooit gedaan, waren vanaf fabriek al kapot. 930 opgestuurd en luidsprekers werden kosteloos vervangen.

Het idee van dualboot is natuurlijk leuk voor Tweakers maar zal -denk ik- niet echt een verkoophit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 00:28:
Dat was dus de "tenzij" die ik bedoelde ;-)
Waar ik mee had moeten beginnen is dat het voor mij niet zo krachtig hoeft te zijn om echte PC games te spelen, als ik een beetje kan browsen en office kan gebruiken heb ik geen echte PC meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

GerCor schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 02:33:
[...]

Probleem dan is, waarschijnlijk: je telefoon doet het niet. Bij wie moet je dan terecht? Leverancier van de telefoon? Telecomboer? En ... je hebt Windows op je telefoon? Probeer het eens met iOS of Android? Ja, dan werkt het wel. Mooi, opgelost. Nee, want ik wil geen iOS of Android. Nou, dat is dan jammer voor jou.

En zo word je van het kastje naar de muur gestuurd ..... denk ik.
Als je telefoon het niet meer doet, moet je bij de fabrikant zijn. Maar die kan alleen de garantie geven zoals zij het ding hebben afgeleverd.
Stond er toen een OS op, dan krijg je dat geheel opnieuw geinstalleerd nadat de boel compleet gereformat en gereset is. Soms doen ze ook de laatste toegestane OS updates erbij (bijv. bij de Lumia's). Gegarandeerd dat het apparaat dan weer werkt. Moet je ook maar zo willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribut3
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-03-2023
Heeft iemand al de creators update voor windows 10 mobile ontvangen? Ik heb nog steeds niets ontvangen, vind het best lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tribut3 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:40:
Heeft iemand al de creators update voor windows 10 mobile ontvangen? Ik heb nog steeds niets ontvangen, vind het best lang duren.
Zover ik nu op meerdere fora heb gelezen nog bijna niemand, diegene die em wel hebben zijn insider geworden of veranderd van insiderprofiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik kreeg gisteren op mn werktelefoon wel een update, maar geen idee welke, zal straks ff kijken welk versie nr. etc.

geen insider overigens: staat nu dit: "besturingssysteembuild: 10.0.14393.1066"
Geen id welke update dit dan betreft

[ Voor 34% gewijzigd door The_Scarabial op 02-05-2017 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kruila
W10M update 10.0.15063.251 loopt nu binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
The_Scarabial schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:15:
Ik kreeg gisteren op mn werktelefoon wel een update, maar geen idee welke, zal straks ff kijken welk versie nr. etc.

geen insider overigens: staat nu dit: "besturingssysteembuild: 10.0.14393.1066"
Geen id welke update dit dan betreft
Is gewoon update voor RS1. Dus klopt wel als je niet op insiders zit met een ouder type telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 12-09 15:32
Tribut3 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:40:
Hij komt nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Thanks, bij mij nu ook :) Gewoon via het reguliere programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Hier van het weekend al op de 640 en nu op de 950 XL. Straks ook maar even de 950 checken :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
Hmmm ALS Windows 10 S een hit wordt in de wereld, zou het zomaar een omwenteling kunnen gaan worden voor Windows 10 Mobile met de UWP apps. 😜👌 Nu maar hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

1703 draait nu op mij L950XL. Ik zie niet veel verandereingen, alleen onder instellingen.

Iemand een overzicht van de nieuwe dingen?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mswp schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:17:
1703 draait nu op mij L950XL. Ik zie niet veel veranderingen, alleen onder instellingen.

Iemand een overzicht van de nieuwe dingen?
Buiten het flink inleveren op Kaartdata (als het werkelijk zo blijft), zegt onderstaand filmpje misschien al wat meer?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Brekers schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:00:
Hmmm ALS Windows 10 S een hit wordt in de wereld, zou het zomaar een omwenteling kunnen gaan worden voor Windows 10 Mobile met de UWP apps. 😜👌 Nu maar hopen...
Het wordt geen hit. Is, wat mij betreft, niet anders dan RT voor WP8.1. Alleen apps uit de store. Wie wil dat op een PC? Niemand dus.

Overigens, omdat deze topic over het mobiele OS gaat. Hier nog steeds geen CU op mijn 950

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 03-05-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15
GerCor schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:02:
[...]

Overigens, omdat deze topic over het mobiele OS gaat. Hier nog steeds geen CU op mijn 950
Hij liep hier zo binnen op de camping-wifi. Ik was een uur zoet, maar dat is niet vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
FreshM schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:32:
[...]
Hij liep hier zo binnen op de camping-wifi. Ik was een uur zoet, maar dat is niet vreemd...
En dat 'hier'. Is dat in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
[...]

Het wordt geen hit. Is, wat mij betreft, niet anders dan RT voor WP8.1. Alleen apps uit de store. Wie wil dat op een PC? Niemand dus.

Beetje positief blijven GerCor! Haha

Kreeg net de CU binnen rollen hier voor de 640XL.(In NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
en welk versie nummer heeft de CU... of hoe kan ik herkennen dat de CU er al dan niet op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De CU build is 15063.xxx

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
[...]

Kon/kan hot worden, nu waarschijnlijk veel te laat. Kijk maar eens hoeveel scholen (basisonderwijs, middelbaar onderwijs) nu gebruik maken van Chromebooks. Is dus echt wel markt voor, maar ingevuld door de Chromebooks. Afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Na gisteren de CU gekregen te hebben (actief via instellingen, bijwerken en beveiliging, naar updates zoeken) kreeg ik gisteren al een stuk of 6 updates van apps, vanmorgen werd dat nog een keer "dunnetjes" overgedaan, 43 apps werden geüpdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
kruila schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:51:
Na gisteren de CU gekregen te hebben (actief via instellingen, bijwerken en beveiliging, naar updates zoeken) kreeg ik gisteren al een stuk of 6 updates van apps, vanmorgen werd dat nog een keer "dunnetjes" overgedaan, 43 apps werden geüpdated.
Niet toevallig beeldinstellingen aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:55:
[...]

Niet toevallig beeldinstellingen aangepast?
Nee, wel heb ik gisteravond alle instellingen doorgekeken en vooral bij privacy en achtergrond wat wijzigingen doorgevoerd.

[ Voor 26% gewijzigd door kruila op 03-05-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:20
[...]

Dan ben je denk ik niet de doelgroep. Om mij heen zie ik steeds meer mensen die niet eens meer een computer hebben, maar alleen een ipad. Als je niks qua Office, fotobewerking, CAD of andere vormen van het creëren in plaats van alleen consumeren dan zal het prima aan je eisen voldoen. Helemaal als het veiliger is omdat het meer dichtgetimmerd is.

De update komt hier overigens ook net binnen. Een stuk beter dan die gefaseerde uitrol die we met 8(.1) soms hadden. Misschien door de enorm kleine userbase van 10 :P Elk nadeel heb ze voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Pyramiden schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:26:
[...]
Dan ben je denk ik niet de doelgroep. Om mij heen zie ik steeds meer mensen die niet eens meer een computer hebben, maar alleen een ipad. Als je niks qua Office, fotobewerking, CAD of andere vormen van het creëren in plaats van alleen consumeren dan zal het prima aan je eisen voldoen. Helemaal als het veiliger is omdat het meer dichtgetimmerd is.
De doelgroep is het onderwijs. Niet wat mensen thuis gebruiken.
De update komt hier overigens ook net binnen. Een stuk beter dan die gefaseerde uitrol die we met 8(.1) soms hadden. Misschien door de enorm kleine userbase van 10 :P Elk nadeel heb ze voordeel :)
Hier nog steeds niet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Hmm, weer een update van het OS en dat weer binnen twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
CU ook hier binnen. daarna vele updates van mijn Apps.

Echter Whatsapp wil niet meer opstarten. is wel enkele minuten geleden bijgewerkt.
Ook na opnieuw opstarten telefoon wil WA nog steeds niet opstarten.

wat nu?

HP Elite X3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Stanevo6 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:14:
CU ook hier binnen. daarna vele updates van mijn Apps.

Echter Whatsapp wil niet meer opstarten. is wel enkele minuten geleden bijgewerkt.
Ook na opnieuw opstarten telefoon wil WA nog steeds niet opstarten.

wat nu?

HP Elite X3
soft reset al geprobeerd? Andere optie: Whatsapp verwijderen en daarna opnieuw installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door kruila op 03-05-2017 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
kruila schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:36:
[...]

soft reset al geprobeerd? Andere optie: Whatsapp verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Yep, ook de nieuwe mogelijkheid om de App te "herstellen". Dan krijg je de melding dat de App op dit moment niet hersteld kan worden.

toen heel WA verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, geschiedenis overgezet en nu draait WA weer als een zonnetje.

Opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vanmorgen wakker geworden met de nieuwe update,moest privacy instellingen aangeven blijkbaar, oh en mijn wekker geluid is veranderd, die was dan wel weer jammer

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15
GerCor schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:47:
[...]

En dat 'hier'. Is dat in Nederland?
In Spanje. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
GerCor schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:40:
[...]

De doelgroep is het onderwijs. Niet wat mensen thuis gebruiken. [...]
ChromeOS slaat in Nederland ook niet echt aan. De echte vraag gaat zijn of Windows S wel aan gaat slaan in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vandaag de creators update binnen gehad op mijn lumia 950.. Tot nu toe erg blij mee.
Na de vorige (kleine) update had ik regelmatig spontane reboots.. tot op heden lijkt dit opgelost te zijn.

De store app heeft nu alleen iets raars. Hij probeert de app "PC Remote" te installeren.
Dit lukt alleen niet helemaal en gebeurt steeds opnieuw. Zit nu in een loopje
- licentie ophalen
- downloaden
- installeren

downloaden gaat te snel om te onderbreken. Iemand enig idee hoe ik de store hier mee kan laten stoppen ??

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Obvious, One lucky bastard. :Y :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Welke versie zitten jullie nu dan? Zelf met 930 op insiders Dus benieuwd naar versienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
mijn 950XL heeft sinds vanmorgen versie 15063.251.

Alleen werken de e-mail notificaties niet meer zoals eerder.
even uitzoeken wat er aan scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MartinM7H schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:13:
mijn 950XL heeft sinds vanmorgen versie 15063.251.

Alleen werken de e-mail notificaties niet meer zoals eerder.
even uitzoeken wat er aan scheelt.
Een herstart loste dat voor mij op.

Edit: De Kaarten app is volgens mij dramatisch geworden bij gebruik, los van hoe deze zich nu presenteert. Dat is echt een flinke stap terug na de installatie van de CU. Vooral zoeken naar een bestemming lijkt helemaal niet goed te gaan. Er gaan er een stel niet vrolijk worden verwacht ik.

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 03-05-2017 15:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
richdb schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:57:
Welke versie zitten jullie nu dan? Zelf met 930 op insiders Dus benieuwd naar versienummer.
Lumia 640XL draait hier op 10.0.15063.251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Brekers schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:39:
[...]
Lumia 640XL draait hier op 10.0.15063.251
Production, Release Preview en Slow hebben allen 10.0.15063.251 als CU build op dit moment volgens mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
hardware-lover schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:41:
[...]

Production, Release Preview en Slow hebben allen 10.0.15063.251 als CU build op dit moment volgens mij.
Owh... nog geen RS3 build? Wel voor de pc uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 12-09 15:32
mrsar schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:48:
vanmorgen wakker geworden met de nieuwe update,moest privacy instellingen aangeven blijkbaar, oh en mijn wekker geluid is veranderd, die was dan wel weer jammer
Inderdaad dat nieuwe geluid is een stuk zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Brekers schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:45:
[...]

Owh... nog geen RS3 build? Wel voor de pc uit.
[video]
Nee, voor W10M gaan de fastring builds voorlopig onder de naam feature 2. Of dit nu een uitbreiding is van RS2 of RS3 is weet ik niet. Maar voorlopig zit de fastring voor ondersteunende toestellen op build nummer 15208. Naar het schijnt wordt later feature 2 weer gelijk gemaakt met RS3, heeft te maken met de W10 one core.

https://mspoweruser.com/w...ts-to-insiders-changelog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
hardware-lover schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:16:
[...]

Een herstart loste dat voor mij op.

Edit: De Kaarten app is volgens mij dramatisch geworden bij gebruik, los van hoe deze zich nu presenteert. Dat is echt een flinke stap terug na de installatie van de CU. Vooral zoeken naar een bestemming lijkt helemaal niet goed te gaan. Er gaan er een stel niet vrolijk worden verwacht ik.
Herstart was voor mij niet genoeg. Moest eventjes de afzonderlijke accounts opnieuw aan het startscherm vastmaken, en toen werkte het weer.
Als ik kijk bij "instellingen => Geluiden => app geluiden beheren => meldingen en acties" stond daar ook eerst bij mijn afzonderlijk vastgemaakt mail mappen "naam van map" en dan erachter (via Outlook Agenda)
Na het verwijderen van het startscherm van de mail mappen, was dit weg (uiteraard) en nu ik ze opnieuw vast heb gemaakt staat er "naam van map" en dan (via Outlook Mail)

Via Outlook Mail is natuurlijk logischer. Denk dat het daar dus fout ging.

In de kaarten app zie ik weinig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MartinM7H schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:05:
[...]
[knip]

In de kaarten app zie ik weinig verschil?
Zie je nog huisnummers staan bijvoorbeeld?

Tijdens het updaten naar CU worden de offline "oude" grotere kaarten meteen vervangen door de nieuwe zie ik nu. Daarom kan het bijwerken langer duren als je bijvoorbeeld grote offline kaarten op je toestel hebt staan. Nederland en België, als voorbeeld, zijn minder dan de helft in omvang nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

mrsar schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:48:
Moet je eens via instellingen naar Ringtones/Beltonen gaan. Dan krijg je een paar leuke beltonen/geluiden die je als wekker zou willen instellen (rustig wakker worden met bv vogel geluiden). Maar als je dan de wekker app opent kun je die beltonen/geluiden weer NIET kiezen. 8)7

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
MRE-Inc schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:22:
[...]

Moet je eens via instellingen naar Ringtones/Beltonen gaan. Dan krijg je een paar leuke beltonen/geluiden die je als wekker zou willen instellen (rustig wakker worden met bv vogel geluiden). Maar als je dan de wekker app opent kun je die beltonen/geluiden weer NIET kiezen. 8)7
kon "vogels in het bos" wel selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribut3
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-03-2023
Hoe snel denken jullie dat ik de creators update ontvang. Ik wacht uiterlijk tot einde deze week. Anders moet ik denk een hard reset gaan uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tribut3 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:29:
Hoe snel denken jullie dat ik de creators update ontvang. Ik wacht uiterlijk tot einde deze week. Anders moet ik denk een hard reset gaan uitvoeren.
Waarom tel jij er zo op, het gaat werkelijk geen wereld van verschil maken? Maar als je echt haast hebt dan ga je naar Insider en kiest Release Preview, dan krijg je dezelfde CU build dan voor Production. En vervolgens stap je weer uit het Insider programma.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Hier nu op mn prive telefoon lumia950 al wel de CU, werkt mooi, tot op heden niks te klagen, zag wel dat kaarten er wat anders uit ziet idd, voor mij het belangrijkste de drukte op de weg wordt nog gewoon weergegeven, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Die aanpassing voor offline kaarten is wel een aanfluiting, gewoon een keiharde verslechtering. Ik hoop maar dat dat een foutje is. De verdere veranderingen zijn klein maar ik heb het gevoel dat de performance overall iets verbeterd is.
Het erge is dat ik er rotsvast van overtuigd ben dat Windows 10 technisch mijlen voor ligt op iOS en Android maar waar een Lumia vroeger ook een all-inclusive-gevoel gaf, is Microsoft dat toch hard aan het afschaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Gisteren de Creators Update ontvangen op mijn Lumia 950. Niemand gemerkt dat de helderheid van het scherm niet meer automatisch is? Ik moet dit nu handmatig aanpassen en ten tweede gaat het ook minder fel.. Scherm is vrijwel niet meer leesbaar in de zon :(

Edit: moest het weer aanzetten in de settings.

[ Voor 8% gewijzigd door JerX op 04-05-2017 09:42 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JerX schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:32:
Gisteren de Creators Update ontvangen op mijn Lumia 950. Niemand gemerkt dat de helderheid van het scherm niet meer automatisch is? Ik moet dit nu handmatig aanpassen en ten tweede gaat het ook minder fel.. Scherm is vrijwel niet meer leesbaar in de zon :(
Volgens mij alleen even uit en weer aanzetten, werkt hier gewoon nog steeds.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Bacchus schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:15:
Die aanpassing voor offline kaarten is wel een aanfluiting, gewoon een keiharde verslechtering. Ik hoop maar dat dat een foutje is. De verdere veranderingen zijn klein maar ik heb het gevoel dat de performance overall iets verbeterd is.
Het erge is dat ik er rotsvast van overtuigd ben dat Windows 10 technisch mijlen voor ligt op iOS en Android maar waar een Lumia vroeger ook een all-inclusive-gevoel gaf, is Microsoft dat toch hard aan het afschaven.
Kaarten is waarschijnlijk geen foutje. Ze zijn blijkbaar overgestapt van Here naar Bing ondergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Laatst online: 23:45

TWKterry

Master Mariner

Mmmm, vanacht ook een update maar vanochtend alleen een zwart scherm met de top iconen en de bottom iconen. Reageert verder nergens op maar lijkt wel een wifi verbinding te hebben.

Aan/uit doet verder niets behalve eindigen op hetzelfde zwarte scherm wat nergens op reageert, net als een soft reset.
Lunia 640 dual-sim LTE

Zal wel een hard reset worden vrees ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
richdb schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:52:
[...]
Kaarten is waarschijnlijk geen foutje. Ze zijn blijkbaar overgestapt van Here naar Bing ondergronden.
Dat het overstappen naar Bing ipv Here geen foutje is, dat geloof ik wel. Dat er daardoor wat data verdwijnt of misschien efficiënter wordt opgeslagen en daardoor de kaarten veel kleiner worden, kan ik me ook wel voorstellen. Dat daardoor allerlei (maar niet alle) adressen offline onvindbaar worden, terwijl ten minste de straatnaam wel in de kaart lijkt te zitten, want hij wordt weergegeven, lijkt me niet logisch, laat staan handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-09 22:11
Mijn Lumia 640 LTE met Windows 10 Mobile heeft vannacht ook de Creators Update ontvangen. Na opnieuw opstarten bleef deze hangen in een boot loop (Microsoft logo - blauw Windows logo - reset - Microsoft logo - blauw Windows logo - reset - etc). Een harde reset lukte niet. Met behulp van Windows Device Recovery Tool heb ik mijn telefoon via usb verbonden met mijn pc en kon ik terug naar de abrieksinstellingen met Windows Phone 8. Later vandaag ga ik de upgrade naar Windows 10 Mobile en Creators Update opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

richdb schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:52:
[...]

Ik moet CU nog ontvangen, hoor. Maar Kaarten moet qua huisnummers en ander detail geen verschil opleveren: Bing gebruikt namelijk Here kaarten. Op Bing kaarten in de browser zie je huisnummers en andere details zoals winkelnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Fireshade schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:28:
[...]
Ik moet CU nog ontvangen, hoor. Maar Kaarten moet qua huisnummers en ander detail geen verschil opleveren: Bing gebruikt namelijk Here kaarten. Op Bing kaarten in de browser zie je huisnummers en andere details zoals winkelnamen.
Of het nu wel of niet moet:

Op PC: Nederland 174 MB (CU)
Op 950: Nederland 365 MB (AU)

M.a.w. dit is de eerste keer dat ik blij ben dat ik nog geen update heb ontvangen. :+

Al even een opmerking gedaan naar @MicrosoftHelpt

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 04-05-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
In tegenstelling tot 2 personen boven mij met een 640 is de update hier wel in 1x goed gegaan. Ik ben erg blij dat Whatsapp nu in 1 seconde start ipv 4 a 5 seconden. Echt een verademing.

Op mijn 950 draait de CU ook soepeler dan de voorgaande officiele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
De kaarten app was op de PC al een drama na de update, maar die gebruik ik weinig hooguit om iets op te zoeken en bij een collectie te zetten*. Nu met de CU update op de telefoon is het nauwelijks bruikbaar, en neig ik steeds meer naar mijn oude android(Samsung S5 mini Marsmellow), Navigatie is voor mij toch wel belangrijk, en HERE was toch beter/prettiger. (* en er dus onderweg achter komen dat er niets gesynct is :( , een dag later wel) . stond erg in twijfel wat een evt nieuwe telefoon zou worden, een 950 een Elite? Het grote formaat van de toestellen heeft me even tegen gehouden om een keus te kunnen maken, maar als ik zie hoe de situatie nu is word het waarschijnlijk geen Windows :( . Vooruitzichten dat er op korte termijn (1/2jaar) nog een leuk toestel uit de koker komt zijn nihil. Ook problemen met het syncen van personen, 1 persoon op de PC toegevoegd (1 maand geleden) en die laat op ander laptops wel de foto zien, op de mobiel niet. Gister een colega toe gevoegd op de mobiel. Online (outlook.com) een foto toevoegen aan een persoon kan niet, dus de foto van PC naar mobiel gekopieerd, en aan de persoon toegevoegd. Mobiel laat de foto zien, de app op de PC dan weer niet . De personen app is vanaf begin windows 10 al een drama dubbelle contacten (of zelfs 10x) en dat is toch een vrij basale functie van een mobiel, en ondanks dat ik zeker geen fan van Google ben hebben ze dat toch beter voor elkaar. Toch erg jammer dat zo'n mooi OS zo ter ziele gaat. MS is dan een software company en geen hardware, ok maar dat blijkt de laatste tijd niet uit de prestaties die ze leveren, blijkbaar ligt hun focus ook meer bij business dan bij de privé gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:16:
[...]

Op PC: Nederland 174 MB (CU)
Op 950: Nederland 365 MB (AU)
Klopt, bijna alle kaarten (van alle landen) zijn gehalveerd qua omvang.

De nieuwe versie van de app kan niet meer offline zoeken (of bijna niet meer) en als het scherm uitgaat, is hij de navigatie ook kwijt... en je kan geen 'pins of bookmarks' meer droppen op een plek (de optie is er wel, maar er gebeurt niets).

In principe is de hele navigatie hiermee om zeep geholpen...

[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 04-05-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem hier op een HP elite x3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:33:
[...]

Klopt, bijna alle kaarten (van alle landen) zijn gehalveerd qua omvang.
Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze ook minder informatie bevatten.
Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.