Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:33:
[...]
Klopt, bijna alle kaarten (van alle landen) zijn gehalveerd qua omvang.

De nieuwe versie van de app kan niet meer offline zoeken (of bijna niet meer) en als het scherm uitgaat, is hij de navigatie ook kwijt... en je kan geen 'pins of bookmarks' meer droppen op een plek (de optie is er wel, maar er gebeurt niets).

In principe is de hele navigatie hiermee om zeep geholpen...
Even wat tegengas geven, want we kunnen ook wat te ver doorslaan natuurlijk.

Enkele kaarten zijn v.w.b. grootte met de helft afgenomen (waaronder Nederland en België, voor ons het meest opvallend natuurlijk), voor het merendeel geldt dit echter niet, hoewel ze allen aardig wat MB's zijn kwijtgeraakt. Ik vergelijk dan enkel de Europa kaarten, heb niet het gehele kaartaanbod vergeleken.

> Een speld plaatsen < of > Routebeschrijving naar < of > Routebeschrijving van <, als je met je vinger op een bepaalde kaart-locatie drukt, werkt op mijn toestel nog prima, de spelden blijven ook zichtbaar. Dit geheel offline dus met enkel GPS actief.

Waarom het bij jou niet lukt heeft misschien toch wat met je configuratie te maken? Lumia 820 met een geforceerde CU installatie? Of probeer je dit nu toch op een toestel met officiële CU installatie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:10
Maar we zijn wel wat kwijt, dat is duidelijk. Bovenste plaatje: 950 met AU, onderste PC met CU.

Waar is de brug gebleven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aDT3i6PnzuwEh36VxwkDfjnp/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yY4CJCvdA6R1fZRfBUGXTRfJ/full.png

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oh, er is zeker wat verdwenen aan (zichtbare) kaartdata, zonder twijfel. En het plaatje (aanzicht) is er wat mij betreft ook zeker niet op vooruit gegaan. Het is beslist een verarming voor de fervente Kaarten app gebruiker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Even wat tegengas geven, want we kunnen ook wat te ver doorslaan natuurlijk.
Relativeren is altijd goed :)

Grootste issue voor mij is dat 99 van de 100 straten niet meer gevonden wordt...

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/jhmqtqbhn/wp_ss_20170504_0003.png

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/rojbz1qy3/wp_ss_20170504_0004.png

Als ik handmatig inzoom op een straat en daar een "pin" drop, en vervolgens zoek op het adres van die "'pin" dan vindt hij het niet eens... en 9 van de 10x weet je natuurlijk niet exact waar een straat zich bevindt - dus hoe kan je die dan vinden als er geen internet is (bv. in het buitenland).

Als ik zoek op "asselsestraat 32, apeldoorn, nederland / the netherlands" dan komt hij aanzetten met de snelweg rondom Apeldoorn... (als je mazzel hebt; nog een keer zoeken levert niets op).

[ Voor 8% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 04-05-2017 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Ik heb het, zoals geschreven, gemeld bij @MicrosoftHelpt en ze gaan het escaleren bij de ontwikkelaars.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:57:
Ik heb het, zoals geschreven, gemeld bij @MicrosoftHelpt en ze gaan het escaleren bij de ontwikkelaars.
Zie de screenshots boven jouw post...

Als je exact weet waar een straat zit, kan je er heen navigeren door lang op die plek te drukken... maar als je weet waar een straat zit, heb je geen navigatie nodig ;)

Zelfs als je inzoomed op een straat en er dan naar zoekt, vindt hij niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:58:
[...]

Zie de screenshots boven jouw post...

Als je exact weet waar een straat zit, kan je er heen navigeren door lang op die plek te drukken... maar als je weet waar een straat zit, heb je geen navigatie nodig ;)

Zelfs als je inzoomed op een straat en er dan naar zoekt, vindt hij niets...
Maar eh .... zet je telefoon eens op Nederlands en probeer het dan nog eens. (als je er zin in hebt uiteraard). Misschien gaat er iets mis met de telefoontaal?

Ik tik in: Asseltestraat, Apeldoorn. Wordt direct gevonden incl. postcode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8pp4paAhmoXDBGWmdiXDHyJQ/full.png

O, wacht .... das met mijn PC ..... niet offline natuurlijk. :N

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 04-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:42:
[...]
Relativeren is altijd goed :)

Grootste issue voor mij is dat 99 van de 100 straten niet meer gevonden wordt...

Als ik handmatig inzoom op een straat en daar een "pin" drop, en vervolgens zoek op het adres van die "'pin" dan vindt hij het niet eens... en 9 van de 10x weet je natuurlijk niet exact waar een straat zich bevindt - dus hoe kan je die dan vinden als er geen internet is (bv. in het buitenland).

Als ik zoek op "asselsestraat 32, apeldoorn, nederland / the netherlands" dan komt hij aanzetten met de snelweg rondom Apeldoorn... (als je mazzel hebt; nog een keer zoeken levert niets op).
Als ik handmatig een pin drop dan krijg ik daaronder de optie om naar het adres te navigeren wat bij die pin hoort. Zelfs als ik een pin drop in een weiland wordt er een locatie in de buurt daarvan als optie aangeboden. Vervolgens wordt er gevraagd (in offline mode) vanaf welk punt ik zou willen navigeren. Mijn "home" ligt vast, dus kan dat kiezen, of ik kan kiezen uit eerdere recente navigatie-adressen die ik eerder al eens heb gezocht. Vervolgens kan ik de route laten berekenen en bij meerdere alternatieven mijn voorkeursroute kiezen en gaan met die banaan. Het lijkt mij logisch dat je voor alle locaties waar jij je pin wil droppen wel offline kaarten/gebieden op je toestel moet hebben staan, anders gaat offline navigeren idd niet lukken.

Het is natuurlijk wel zo dat bij beschikbaarheid van een locatie (door een actieve internetverbinding), je tegen veel minder problemen met het zoeken van adressen aan gaat lopen (lees; zoeken in offline mode is een bitch met Kaarten). Het zoeken wordt ineens veel minder kritisch. Een gedeelte van een straatnaam met een postcode geeft dan wel snel resultaat, zoals het tweakers-adres bijvoorbeeld. > lincoln[komma] 1033 < is al voldoende om de juiste locatie als advies te krijgen, maar dan wel bij een ACTIEVE dataverbinding (wifi, mobiele data).

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2017 16:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:06:
[...]

Maar eh .... zet je telefoon eens op Nederlands en probeer het dan nog eens. (als je er zin in hebt uiteraard). Misschien gaat er iets mis met de telefoontaal?
Had ik gisteren ook al getest (region language : dutch), maar dat maakt niets uit.

Ik kan ook zoeken met "the netherlands / netherlands / holland" erbij, maar dat maakt ook niets uit.

En als ik straks in Thailand ben en iets wil zoeken, laat ik de telefoon ook gewoon op Engels staan en switch ik niet naar Thais :p

Nee... er wordt gewoon niets (of bijna niets) gevonden meer, offline...
hardware-lover schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Als ik handmatig een pin drop dan krijg ik daaronder de optie om naar het adres te navigeren wat bij die pin hoort. Zelfs als ik een pin drop in een weiland wordt er een locatie in de buurt daarvan als optie
Volledig mee eens, maar hoe kan ik een pin droppen, als ik niet weet waar mijn bestemming zich op de kaart bevindt?

Ik moest gisteren bij een klant langs in een, voor mij, onbekende stad / fabrieksterrein;

Zoeken op dat terrein leverde niets op (geen internet aanwezig onderweg) en ik kan moeilijk met de hand de hele kaart van Utrecht doorspitten op zoek naar een fabrieksterrein met de straatnaam waar ik naar op zoek was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:25:
[...]
[knip]

Volledig mee eens, maar hoe kan ik een pin droppen, als ik niet weet waar mijn bestemming zich op de kaart bevindt?

Ik moest gisteren bij een klant langs in een, voor mij, onbekende stad / fabrieksterrein;

Zoeken op dat terrein leverde niets op (geen internet aanwezig onderweg) en ik kan moeilijk met de hand de hele kaart van Utrecht doorspitten op zoek naar een fabrieksterrein met de straatnaam waar ik naar op zoek was...
Dat zeg ik, offline zoeken is met Kaarten een bitch en met alle respect voor Kaarten, het is geen alternatief voor een echt Navigatie-middel (andere app of een losse PNA).

Jij moet gewoon een fatsoenlijk navigatie-hulpmiddel gebruiken, zoals je nu met Sygic probeert, maar een ouder model PNA van een paar tientjes, met recente kaartdata, zou ook al een prima oplossing kunnen betekenen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik draai de CU Releae Preview op mijn 950 met de nieuwe kaarten maar merk alleen dat er geen 3D objecten meer zijn (waar ik toch al geen fan van was). In vliegtuigmodus zoeken naar een straat+nummer+plaats waar ik nog nooit geweest ben gaat perfect, de recente gezochte locaties doen het ook allemaal perfect. Tankstations en winkels staan ook gewoon nog op.

Nog steeds blij met Microsoft Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:30:
[...]

Dat zeg ik, offline zoeken is met Kaarten een bitch en met alle respect voor Kaarten, het is geen alternatief voor een echt Navigatie-middel (andere app of een losse PNA).
Tja, tot eergisteren was ik erg content :)

Gratis, wereldwijde offline navigatie... het werkte goed (niet de navigatie op zich, maar het zoeken - als ik eenmaal weet waar iets zich bevindt, rijd ik er wel op mijn gevoel naar toe).
jodeltje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:43:

straat+nummer+plaats waar ik nog nooit geweest ben gaat perfect, de recente gezochte locaties doen het ook allemaal perfect. Tankstations en winkels staan ook gewoon nog op.
Erg vreemd... oude resultaten worden hier wel herkend, maar nieuwe niet.

In de fora van bv. Windows Central struikelt ook iedereen over elkaar na de CU update - dus er speelt wel iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:48:
[...]

Erg vreemd... oude resultaten worden hier wel herkend, maar nieuwe niet.

In de fora van bv. Windows Central struikelt ook iedereen over elkaar na de CU update - dus er speelt wel iets...
Dat het misgaat bij anderen geloof ik meteen, maar als het uiteindelijk zo werkt zoals het nu bij mij werkt zijn we er alleen esthetisch iets op achteruit gegaan. Geen man overboord wat mij betreft.

Welk adres wordt er bij jou precies niet gevonden? dan kan ik die eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Tja, tot eergisteren was ik erg content :)

Gratis, wereldwijde offline navigatie... het werkte goed (niet de navigatie op zich, maar het zoeken - als ik eenmaal weet waar iets zich bevindt, rijd ik er wel op mijn gevoel naar toe).

[knip]
Ik denk altijd graag mee als het om oplossingen/alternatieven gaat.

Doe eens een test met het gratis gedeelte van Mapfactor?

https://www.microsoft.com...s-navigation/9nblggh3666j

Beschrijving
MapFactor Navigator is een gratis turn-by-turn GPS-navigatie-app voor Windows-telefoons met OpenStreetMaps gegevens. Kaarten zijn geïnstalleerd, zodat er geen noodzaak voor een Internet verbinding op reis. Kaart updates zijn gratis elke maand.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
jodeltje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:59:
[...]

Dat het misgaat bij anderen geloof ik meteen, maar als het uiteindelijk zo werkt zoals het nu bij mij werkt zijn we er alleen esthetisch iets op achteruit gegaan. Geen man overboord wat mij betreft.

Welk adres wordt er bij jou precies niet gevonden? dan kan ik die eens proberen.
Dat de gebouwen niet aangekleed zijn, maakt mij ook weinig uit :p

Het gaat vooral om het offline zoeken naar een locatie (zeker als je buiten de EU op vakantie bent).

Tot eergisteren ging dat perfect, nu niet meer...

Ik zoek bv. op dit adres "Keizersgracht 21, Amsterdam, Nederland / Netherlands / The Netherlands"...

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/klk05aibf/1.png

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/c4khuddmj/2.png

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/u8nif0baz/3.png

http://forums.windowscent...17-new-maps-terrible.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:18:
[...]

Dat de gebouwen niet aangekleed zijn, maakt mij ook weinig uit :p

Het gaat vooral om het offline zoeken naar een locatie (zeker als je buiten de EU op vakantie bent).

Tot eergisteren ging dat perfect, nu niet meer...

Ik zoek bv. op dit adres "Keizersgracht 21, Amsterdam, Nederland / Netherlands / The Netherlands"...
Wouw wat slecht. "We kunnen Keizersgracht 21 Amsterdam niet vinden in uw offline gebied."

Als ik het nummer weglaat vindt hij de Keizersgracht wel, maar ja, vrij lange straat om op de gok doorheen te rijden.. :'(

Edit: online werkt wel, maar daar ging het niet om..

[ Voor 4% gewijzigd door jodeltje op 04-05-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
jodeltje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:45:
[...]

Wouw wat slecht. "We kunnen Keizersgracht 21 Amsterdam niet vinden in uw offline gebied."

Als ik het nummer weglaat vindt hij de Keizersgracht wel, maar ja, vrij lange straat om op de gok doorheen te rijden.. :'(

Edit: online werkt wel, maar daar ging het niet om..
Gelukkig ben ik niet de enige :)

Gekke is dat als je (online) Keizersgracht 21 hebt gevonden, je dat offline ook kan vinden.

Echter - als je dan offline zoekt op Keizersgracht 22 (de buren...) dan vindt hij niets... één huis verder :p

Soms vindt hij enkel "Amsterdam" als ik zoek op een straat in Amsterdam, maar net zo grappig koppelt hij de Amsterdamsestraatweg in Utrecht er dan aan... zit je in Utrecht, in plaats van Amsterdam.

De fouten zijn zo random als wat... lastig te reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carsten
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 18:42
Heel knullig inderdaad dat zoeken in maps. Het lijkt me toch echt een taal instelling. Ik had het zelfde probleem en het volgende lost het soort van op.

Taal en regio allemaal gelijk zetten, kaarten verwijderen en opnieuw installeren. Bijzonder slecht natuurlijk dat je telefoon taal en regio zoveel invloed hebben. Het lijkt alsof de kaart nog maar in een taal gedownload word, misschien dat dit voorheen anders was??

In mij geval, heb ik nu alles op Portugees/brazillie staan (ik woon in Sao Paulo) en werkt offline en online zoeken weer. Ik zie dat je je telefoon op engels hebt staan?

Bijvoorbeeld als ik offline zoek op jou voorbeeld: keizersgracht 21, amesterdao, holanda (moet in Portugees anders vind ie hem niet) werkt het wel. Ik heb helaas nu de offline map van nederland nu in het portuguees... wat ik daar aan heb :(

Dit was de enige manier om een staarten zoeken hier in Sao Paulo weer aan het werk te krijgen. Erg nodig omdat bijvoorbeeld de uber of taxi apps, van de zelfde kaarten en zoek functie gebruik maken.

Als iemand een ander idee heeft om het weer aan de praat te krijgen hoor ik het graag, ik heb liever engels of nederlands als telefoon taal maar dat kan dus niet meer, als ik nog een adres wil kunnen vinden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

inderdaad heel maf, Ik vindt, indien ik wifi en mobiele data uitzet, de asseltestraat in apeldoorn wel en keizersgracht 21 in Amsterdam niet.

Ik twijfelde even want ik had vandaag nog genavigeerd en dat ging prima (na de laatse update van 2 dagen geleden)

Ik hoop dat MS dat snel oplost. Voor mij is het best belangrijk dat ik kan navigeren zonder mobiele data met puur offline kaarten. Ik kom nog wel eens op wat minder voor de hand liggende plekken en soms is er gewoon geen bereik, soms wil je gewoon geen databundel kopen of 10€ per MB aftikken.

Overigens is bij mij ook op de 640 de update gewoon prima verlopen

Behalve offline zoeken in kaarten blijkbaar :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Maps op de PC heeft trouwens hetzelfde probleem...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Meer mensen last van een knipperend scherm bij het bekijken van youtube videos met de Creators Update? Soms begint het scherm wat te knipperen als ik een video bekijk, maar vaak gaat het ook goed. Was voor de update geen probleem.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Carsten schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:56:
Heel knullig inderdaad dat zoeken in maps. Het lijkt me toch echt een taal instelling. Ik had het zelfde probleem en het volgende lost het soort van op.

Taal en regio allemaal gelijk zetten, kaarten verwijderen en opnieuw installeren. Bijzonder slecht natuurlijk dat je telefoon taal en regio zoveel invloed hebben. Het lijkt alsof de kaart nog maar in een taal gedownload word, misschien dat dit voorheen anders was??

In mij geval, heb ik nu alles op Portugees/brazillie staan (ik woon in Sao Paulo) en werkt offline en online zoeken weer. Ik zie dat je je telefoon op engels hebt staan?

Bijvoorbeeld als ik offline zoek op jou voorbeeld: keizersgracht 21, amesterdao, holanda (moet in Portugees anders vind ie hem niet) werkt het wel. Ik heb helaas nu de offline map van nederland nu in het portuguees... wat ik daar aan heb :(

Dit was de enige manier om een staarten zoeken hier in Sao Paulo weer aan het werk te krijgen. Erg nodig omdat bijvoorbeeld de uber of taxi apps, van de zelfde kaarten en zoek functie gebruik maken.

Als iemand een ander idee heeft om het weer aan de praat te krijgen hoor ik het graag, ik heb liever engels of nederlands als telefoon taal maar dat kan dus niet meer, als ik nog een adres wil kunnen vinden hier.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

In mijn geval staat de telefoon qua taal (van het OS) op Engels (omdat ik Nederlands suf vind als interface-taal).

En hoe moet ik weten wat het Engelse equivalent is van "Keizersgracht" (in het geval dat ik een Amerikaan ben, op vakantie in Nederland en met een Engelstalige telefoon)?

Lijkt me stug dat ik moet zoeken op "Emperors-canel"... zeker als je in het buitenland bent en bv. op zoek bent naar de Talaat Harb Street (Egypte)... moet je dan طلعت حرب of ˈtˤɑlʕɑt ˈħɑɾb invoeren?

Mijn issue is overigens niet dat het zoeken niet werkt, maar dat het tot de update wel werkte... en nu niet meer;

De update heeft dus iets kapot gemaakt en daar 'erger' ik mij aan...

Overigens tast het alle devices aan; tablet / pc / laptop / telefoon... als je update en offline gaat, kan je niets meer vinden, terwijl dat tot eergisteren goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
urk_forever schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:27:
Meer mensen last van een knipperend scherm bij het bekijken van youtube videos met de Creators Update? Soms begint het scherm wat te knipperen als ik een video bekijk, maar vaak gaat het ook goed. Was voor de update geen probleem.
Daar heb ik inderdaad soms ook last van sinds de update. Gelukkig niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ah...dank :) 15063.251 hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carsten
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 18:42
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:49:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

In mijn geval staat de telefoon qua taal (van het OS) op Engels (omdat ik Nederlands suf vind als interface-taal).

En hoe moet ik weten wat het Engelse equivalent is van "Keizersgracht" (in het geval dat ik een Amerikaan ben, op vakantie in Nederland en met een Engelstalige telefoon)?

Lijkt me stug dat ik moet zoeken op "Emperors-canel"... zeker als je in het buitenland bent en bv. op zoek bent naar de Talaat Harb Street (Egypte)... moet je dan طلعت حرب of ˈtˤɑlʕɑt ˈħɑɾb invoeren?

Mijn issue is overigens niet dat het zoeken niet werkt, maar dat het tot de update wel werkte... en nu niet meer;

De update heeft dus iets kapot gemaakt en daar 'erger' ik mij aan...

Overigens tast het alle devices aan; tablet / pc / laptop / telefoon... als je update en offline gaat, kan je niets meer vinden, terwijl dat tot eergisteren goed werkte.
Heel irritant inderdaad als dingen stuk gaan. Bij mij is het sinds een week of wat geleden stuk. Daarvoor werkte het gewoon met taal op engels bij mij, nu dus niet meer. Heel raar en taal en regio gelijk zetten met de kaart waar je bent, was enige wat hielp hier. Hopelijk fixen ze het snel. Erg vervelend zo'n telefoon in het portuguees...

Nu ik er nog eens over nadenk is het misschien niet eens de update die het stukmaakt. De 640 van mijn vrouw nog op wp8.1 heeft het zelfde, bij online zoeken.

Lijkt alsof ze iets goed mis hebben gedaan met de veranderingen in maps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Laatst online: 12-09 12:28
Vorige week heb ik mijn Lumia 930 ook geupdatet naar CU.
Sindsdien heb ik al twee keer gehad dat hij mijn accounts ontkoppelt. Het Microsoft account blijft gekoppeld omdat deze als hoofdaccount aan het toetsel is gekoppeld, maar de mail en volgens mij ook contacten worden weggegooid.
Een tweede account wordt geheel van het toestel verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou die laatste update heeft het voor mij, maar ook voor mijn broertje en zo nog wat mensen die ik ken aardig verpest met de 650. Wat een drama en geeikel. Best knap om zo iets te verkrachten.

Browser hangt zijn eigen regelmatig op, video's kijken via youtube betekend iedere paar minuten wel even een vasthanger, en na een aantal keer compleet. Tabbladen functioneren niet lekker, soms opent ie een pagina in een soort desktop modus en reageert ie nergens meer op.

Op een een of andere manier is dat toetsenbord eigenwijzer geworden dan ik zelf ben.

Facebook sluit ie automatisch af na een paar minuten. Whatsapp hangt vaak, foto's maken maar ook als er wat veel berichten binnen komen, soms open je een gesprek en krijg je een half scherm.

Spontane reboots, kom je 's ochtends uit bed en staat gewoon het scherm aan, willekeurig. Ook overdags wel eens dat ie gereboot is.

En zo nog een hele waslijst. Ik was een enorme fan van deze besturing, maar zo? Toch knap van MS...

Ben misschien inmiddels verwend met een nieuwe Moto Z Play die ik voor prive weer ben gaan gebruiken. Maar ook een verse install helpt niks meer. Gevalletje jammer joh.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:19:
Nou die laatste update heeft het voor mij, maar ook voor mijn broertje en zo nog wat mensen die ik ken aardig verpest met de 650. Wat een drama en geeikel. Best knap om zo iets te verkrachten.

Browser hangt zijn eigen regelmatig op, video's kijken via youtube betekend iedere paar minuten wel even een vasthanger, en na een aantal keer compleet. Tabbladen functioneren niet lekker, soms opent ie een pagina in een soort desktop modus en reageert ie nergens meer op.

Op een een of andere manier is dat toetsenbord eigenwijzer geworden dan ik zelf ben.

Facebook sluit ie automatisch af na een paar minuten. Whatsapp hangt vaak, foto's maken maar ook als er wat veel berichten binnen komen, soms open je een gesprek en krijg je een half scherm.

Spontane reboots, kom je 's ochtends uit bed en staat gewoon het scherm aan, willekeurig. Ook overdags wel eens dat ie gereboot is.

En zo nog een hele waslijst. Ik was een enorme fan van deze besturing, maar zo? Toch knap van MS...

Ben misschien inmiddels verwend met een nieuwe Moto Z Play die ik voor prive weer ben gaan gebruiken. Maar ook een verse install helpt niks meer. Gevalletje jammer joh.
Apart, ik ken ook mensen met een L650 en de CU update hebben draaien zonder problemen. Wat bedoel je met een verse install? De problemen die jij noemt zijn waarschijnlijk op te lossen met een factory reset en backup terug zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sommigen komen hier niet voor advies of hulp ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 06-05-2017 12:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Idd,
daarnaast is het inmiddels al redelijk bekend dat als er na een update ongemakken zijn dat je dan of hier komt klagen totdat er iemand een harde reset adviseert.

Ik heb sinds de update een paar keer een echte vastloper gehad die na een paar seconden herstelde.
Nu kan ik alles wat onwenselijk is hier wel gaan spuien maar dat levert niets op...behalve een permanente ban op dit forum 😉
Maar ik heb ook de ervaring dat er vaak na een grote update een paar kleinere er achteraan gepushed worden omdat er vaak stiekem toch nog onvoorziene bugs of andere problemen zijn.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

Heb jij toevallig ook last van laggy pagina's? Sinds woensdag werkt scrollen door een internetpagina totaal niet meer. Kan wel scrollen, maar dan crasht de telefoon of gaat alles heel traag. Zo ja, wat heb jij al geprobeerd om het op te lossen? Ik heb namelijk dezelfde telefoon en heb deze problemen ook, dus misschien kun jij helpen? Anders moet ik maar garantie claimen, maar dan ben ik hem 2 weken kwijt + er zit een kleine scheur in het scherm waar ze waarschijnlijk moeilijk over gaan doen. Heb overigens al een factory reset zonder back-up gedaan, maar dat maakt geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfde probleem hier, een van een aantal. Factory reset met en zonder back up ook al geprobeerd maar dat hielp ook niet.

Heb een tijd geleden een andere geheugenkaart gekocht gehad, misschien lag het daaraan. Na een reset de apps op de telefoon laten staan en opslag op de geheugenkaart. Helaa.
ardvark99 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:31:
[...]

Apart, ik ken ook mensen met een L650 en de CU update hebben draaien zonder problemen. Wat bedoel je met een verse install? De problemen die jij noemt zijn waarschijnlijk op te lossen met een factory reset en backup terug zetten.
Uh ja, maar een back up terugzetten werkt vaak niet echt aangezien je dan nog een hoop shit meekrijgt, beter kun je 'schoon' beginnen. Helaas hielp dat hier niet.

En ik vind het prima om vragen te stellen of het over dingen te hebben, dit is echt vrij waardeloos. Hoop dat iemand dit wél heeft kunnen oplossen. Dan kan ik andere mensen ook helpen...

Maar goed, net liet ie mij ook weer in de steek, was wat foto's aan het maken en na een paar bleef ie hangen met opslaan. Duurde echt ettelijke tientallen seconden. En dan 1 foto maken en hetzelfde.

[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 06-05-2017 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
@Joopieboy Jammer dat jij nog geen oplossing hebt. Ik denk overigens niet dat het aan jouw geheugenkaart ligt. Ik gebruik de mijne namelijk zonder geheugenkaart. Zo ver ik mij kan herinneren heb ik er ook nooit een geheugenkaart in gehad. Dan maar telefoon voor de derde keer terug sturen voor garantie en kijken wat ze te melden hebben over het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
hoi1234 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:46:
@Joopieboy Jammer dat jij nog geen oplossing hebt. Ik denk overigens niet dat het aan jouw geheugenkaart ligt. Ik gebruik de mijne namelijk zonder geheugenkaart. Zo ver ik mij kan herinneren heb ik er ook nooit een geheugenkaart in gehad. Dan maar telefoon voor de derde keer terug sturen voor garantie en kijken wat ze te melden hebben over het scherm.
Barst in het scherm betekent meestal einde garantie bij de reparateurs.
Bijvoorbeeld dit: Deceptikon in "Garantie LG G4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
BounceMeister schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:01:
[...]

Barst in het scherm betekent meestal einde garantie bij de reparateurs.
Bijvoorbeeld dit: Deceptikon in "Garantie LG G4"
I know... Daarom stuur ik de telefoon liever niet op. Ben nu aan het chatten met coolblue, ze zeggen dat ze nog van niks weten, dus even kijken wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat klopt idd, ik had ook wss een spanningsscheur in mijn scherm, toestel was verder helemaal netjes, was gewoon valschade. :)

En weten we ook weer dat het niet aan de geheugenkaart ligt iig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Joopieboy schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:06:
Dat klopt idd, ik had ook wss een spanningsscheur in mijn scherm, toestel was verder helemaal netjes, was gewoon valschade. :)

En weten we ook weer dat het niet aan de geheugenkaart ligt iig. :)
Tja, grote bedrijven tegen een consument is eigenlijk altijd in het nadeel van de consument. Mag de telefoon in ieder geval opsturen. Nu hopen dat ze niet moeilijk doen en de telefoon kunnen repareren. (denk het niet) Het is nu waarschijnlijk gewoon wachten totdat er een update uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54

Ik ervaar hier dezelfde problemen, en ook met het kantelen van het scherm weet het toestel zich soms geen raad. Indien Edge hangt, loont he tom even te wachten, waanra ik weer verder kan. Verder gaan enkele programma's sinds de laatste build erg makkelijk onderuit. Jammer, de vorige versie liep als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

satya schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:49:
[...]

Ik ervaar hier dezelfde problemen, en ook met het kantelen van het scherm weet het toestel zich soms geen raad. Indien Edge hangt, loont he tom even te wachten, waanra ik weer verder kan. Verder gaan enkele programma's sinds de laatste build erg makkelijk onderuit. Jammer, de vorige versie liep als een zonnetje.
Ook een bekend probleem idd. Half scherm/kantelen van het scherm. Toch vraag je je wel af of ze nog serieus bezig zijn met de builds, ook omdat dit soort dingen met een beetje testen eruit hadden moeten komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Even een domme vraag (wat precies bij mij hoort);

Klopt het dat "Glance" voor de creators update per minuut op een iets andere plek van je scherm kwam te staan (om in branden te voorkomen, bij wijze van spreken) en na de update statisch is (dus niet meer van plek verspringt, elke minuut).

Het staat me bij dat de tijd / notificaties er onder met de minuut ietsjes verschoven - maar nu staan ze altijd exact uitgelijnd op de plek van het "echte" lockscreen.

Qua inbranden zal het wel meevallen, dat is meer voor TCT monitoren denk ik :p maar het staat me bij dat het voorheen echt versprong...

...ander issue is dat ik nu al 2x heb meegemaakt dat de klok op Glance niet geupdate werd;

Dus de tijd bleef 'hangen' en dat is niet zo handig als je de telefoon zakelijk gebruikt, als klok... ik dacht een uur lang "cool - het is nog vroeg, ik heb tijd over" terwijl de minuten allang verstreken waren...

Eenmaal het echte lockscreen naar boven toveren en weer uitzetten bood soelaas - maar je kan dus nooit 100% zeker weten of de tijd op Glance ook de echte is, als hij niet meer wordt bijgewerkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
b2vjfvj75gjx7 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:21:
Even een domme vraag (wat precies bij mij hoort);

Klopt het dat "Glance" voor de creators update per minuut op een iets andere plek van je scherm kwam te staan (om in branden te voorkomen, bij wijze van spreken) en na de update statisch is (dus niet meer van plek verspringt, elke minuut).

Het staat me bij dat de tijd / notificaties er onder met de minuut ietsjes verschoven - maar nu staan ze altijd exact uitgelijnd op de plek van het "echte" lockscreen.

Qua inbranden zal het wel meevallen, dat is meer voor TCT monitoren denk ik :p maar het staat me bij dat het voorheen echt versprong...

...ander issue is dat ik nu al 2x heb meegemaakt dat de klok op Glance niet geupdate werd;

Dus de tijd bleef 'hangen' en dat is niet zo handig als je de telefoon zakelijk gebruikt, als klok... ik dacht een uur lang "cool - het is nog vroeg, ik heb tijd over" terwijl de minuten allang verstreken waren...

Eenmaal het echte lockscreen naar boven toveren en weer uitzetten bood soelaas - maar je kan dus nooit 100% zeker weten of de tijd op Glance ook de echte is, als hij niet meer wordt bijgewerkt...
1e vraag: Volgens mij stond hij altijd al 'vast'
2e vraag: In de laatste insiders update is de Glance-bug verholpen: https://blogs.windows.com...bile/#c4lCrdDSPpP3CBgm.97 (bijna onderaan)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Swerfer schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:28:
[...]

1e vraag: Volgens mij stond hij altijd al 'vast'
2e vraag: In de laatste insiders update is de Glance-bug verholpen: https://blogs.windows.com...bile/#c4lCrdDSPpP3CBgm.97 (bijna onderaan)
Cool - thx :)

Ik heb die tijd echter ooit wel zien verspringen... maar wellicht onder WP8 (ik draai W10M op een WP8 toestel).

Opeens viel het me op dat hij stil stond :p

Vroeger had je wel van die screensavers die statisch waren en daarom maar elke minuut een paar pixels heen en weer sprongen, om in branden op je beeldscherm te voorkomen - maar met AMOLED zal dat zo'n vaart niet lopen.

Glance die de tijd niet update is wel vervelend - zeker als je het zakelijk gebruikt als klok / reminder voor afspraken, maar ik wacht de update wel af dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Kan me herinneren dat bij de eerste toestellen waar de terug/home/zoek knoppen op het scherm kwamen dat deze ook wel eens inbrandproblemen gaf. ( net als de onderste balk van de webbrowser ).
Ik meende dat dat bij de 930 en de 830 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:00:
Kan me herinneren dat bij de eerste toestellen waar de terug/home/zoek knoppen op het scherm kwamen dat deze ook wel eens inbrandproblemen gaf. ( net als de onderste balk van de webbrowser ).
Ik meende dat dat bij de 930 en de 830 was.
Geen idee of de huidige toestellen er last van hebben (L950 / XL)... mag hopen van niet :)

Ik weet wel van "vroeger" (jaren '80) dat je soms echt logo's / buttons in de monitor ingebrand zag, zelfs als het ding uit stond of ander beeld toonde...

Het heen en weer springen van Glance vond ik in die zin wel een rustgevend concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Yep, heb ook nog zo'n scherm gehad waar de taakbalk helemaal ingebrand was.

Ik heb zelf de 950 al een klein jaartje en heb nog geen inbranding gezien.
Glance gebruik ik al lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hm, dochterlief kreeg zojuist een nl allert bericht binnen op haar XL.
Ik zei de gek en vrouwlief ( 950/650 ) dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amadeus1966 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:33:
Standaard staat nl alert aan op W10M, de eerste keer bij een landelijke test kreeg ik ook niets binnen, daarna wel. Op een of andere manier moet jouw nummer bekend worden in het systeem, wat de voorwaarden daarvan zijn weet ik niet. Maar op een gegeven moment moet het gaan werken. Wat het systeem niet 100% maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Amadeus1966 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:33:
Bij mijn 640 DS uit DE had ik dit ook niet. Nu mijn 650 DS wel. :)

Dropbox inmiddels weer werkend gekregen, bij instellingen van de app opnieuw ingesteld, opnieuw ingelogd en meteen werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Kleine correctie, op de 650 zijn ze nu ook binnengekomen.

#complottheoriemodus on #

Denk niet dat het met het bekent zijn van de nummers te maken heeft.
Maar eerder met een selectie van leeftijd, sociaal maatschappelijk nut, opleiding etc.
Vandaar dat Google/Apple/MS en natuurlijk Facebook ook bezig zijn om profielen aan te maken.
Dat gebeurt allemaal onder de bezielende leiding van de diverse overheden.
Aan de hand van die database bepalen zij wie dergelijke berichten krijgen m.a.w. wie mag overleven of niet.
De grote gemeenschap denkt nog steeds dat het voor gerichte reclames e.d. is.....
Maar stiekem is het één groot complot.

# Zo complottheoriemodus off #

Hoe lang zijn ze daar al niet mee bezig.
Dergelijk zaken hadden eigenlijk allang op orde moeten zijn.
Zeker nu ze in de nabije toekomst de luchtalarmen/sirene's ook op de zelfde manier willen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Grrr...

De Store zegt dat ik een update heb voor Whatsapp Beta die steeds mislukt. Terwijl ik Whatsapp Beta niet in mijn app-lijst heb staan. Hij staat echter wel in het instellingenmenu als app, maar als ik hem op die manier probeer te verwijderen krijg ik een foutmelding.

Weet iemand een mogelijke oplossing? Een soft reset heb ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
En via alle instellingen/systeem/opslag/
en dan respectievelijk deze apparaat of sd kaart en dan naar apps en games....
Kan je hem daar niet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Nee, helaas.

Ik heb de telefoon maar teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Nu heb ik ineens weer drie spontane reboots gehad vandaag, terwijl dat opgelost leek te zijn na de CU :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Zojuist crashte de Skype UWP app weer. Bij het opnieuw starten van de app leek het alsof deze zich opnieuw moest gaan configureren met mijn Microsoft account.
De standaard SMS applicatie was vervolgens weer terug gezet naar de Berichten app.

Hopelijk worden dadelijk niet ook weer mijn mailaccounts verwijderd.

Zijn er meerdere mensen die een soortgelijk probleem hebben sinds de CU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
JvdHoudt schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:55:
Zojuist crashte de Skype UWP app weer. Bij het opnieuw starten van de app leek het alsof deze zich opnieuw moest gaan configureren met mijn Microsoft account.
De standaard SMS applicatie was vervolgens weer terug gezet naar de Berichten app.

Hopelijk worden dadelijk niet ook weer mijn mailaccounts verwijderd.

Zijn er meerdere mensen die een soortgelijk probleem hebben sinds de CU?
Er is wel, as we speak, een update van de Skype app. Nu versie 11.15.597.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik vind die app-store update toch wel een hele goede dit keer. Eindelijk weer terug naar die fijne smalle voortgang balken en de app-updates worden direct in het overzicht eronder verwerkt. Hoewel ik handmatig bijwerken heb ingesteld, wordt er bij het zoeken naar updates toch al soms automatisch gedownload (en geïnstalleerd), maar dan niet alles wat er aan app-updates wordt aangetroffen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de Creative update wordt er nu 15063.297 uitgerolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
wel een update, geen nr te zien, alleen localization for Dutch , we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Ik ga op mijn L640 van 10.0.14393.1066 direct naar 10.0.15063.297.
Een uur geleden was er voor mij nog geen CU beschikbaar en nu dus direct de laatste update erbij in :).

Mijn vrouw heeft een L550 en heeft vorige week al de CU gehad, zij zit op dit moment op 10.0.15063.251.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
ardvark99 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:32:
Voor de Creative update wordt er nu 15063.297 uitgerolt.
Klopt. Nu had ik de CU nog niet maar deze rolt inderdaad binnen op mijn 950. Ook precies om 19:00 uur. Ik had namelijk 18:58 uur ook nog even gecontroleerd. Zit ik na downloaden natuurlijk wel net weer onder 40%.

Ach, ik heb ook nog 2 laptops ....... ook maar aan het werk gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 09-05-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
iemand ook de volgende ervaring met de 15063.251 verzie.

Telefoon loopt normaal, maar als je hem uit zet en daarna weer aan, reageert het actie centrum niet, dus van bovenaf het scherm naar beneden swipen gebeurt er niets. als ik dan bv een site met edge probeer te open krijg ik de melding van geen internet, via die route kom ik dan bij de netwerk instellingen en daarna kan ik het actie centrum wel weer gebruiken.
St00mwals schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:44:
Ik ga op mijn L640 van 10.0.14393.1066 direct naar 10.0.15063.297.
al een change log ergens ?

[ Voor 20% gewijzigd door shiptronic op 09-05-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
shiptronic schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:52:

[...]

Nee, wel te weinig ruimte voor de installatie |:( |:( |:(
Had mijn beide mailaccounts al op 3 dagen gezet en WhatsApp ook opgeschoond, maar nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
een SD-kaartje? Anders even de foto's tijdelijk op een lapdoos zetten en na de update terug plaatsen? Maar een simpel SD-kaartje lost veel op, kost toch geen drol meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
shiptronic schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:05:
een SD-kaartje? Anders even de foto's tijdelijk op een lapdoos zetten en na de update terug plaatsen? Maar een simpel SD-kaartje lost veel op, kost toch geen drol meer?
Was het maar zo simpel... Heb er een 32GB Samsung EVO inzitten. Op de een of andere manier is mijn mail app 813 (!!!) MB

Heb verder heb ik het zo staan dat alles wat mogelijk is direct naar de SD-kaart gaat... :?

Waarom is OneNote 101MB (waar de rest 20-30MB is) en als enige van het Office pakket niet te verwijderen??

[ Voor 9% gewijzigd door St00mwals op 09-05-2017 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GerCor schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:45:
[...]

Klopt. Nu had ik de CU nog niet maar deze rolt inderdaad binnen op mijn 950. Ook precies om 19:00 uur. Ik had namelijk 18:58 uur ook nog even gecontroleerd. Zit ik na downloaden natuurlijk wel net weer onder 40%.

Ach, ik heb ook nog 2 laptops ....... ook maar aan het werk gezet.
Voordeel van een L950 is dat ie op de lader zo weer boven de 40% zit 😜
shiptronic schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:52:
[...]

Met dit soort updates wordt er meestal geen uitgebreide change log vrij gegeven:
This security update includes quality improvements. No new operating system features are being introduced in this update.

https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4016871

[ Voor 31% gewijzigd door ardvark99 op 09-05-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
shiptronic schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:38:
wel een update, geen nr te zien, alleen localization for Dutch , we gaan het zien.
Die krijg ik ook binnen, benieuwd wat het precies inhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 21:25
Arjantje72 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:45:
[...]

Die krijg ik ook binnen, benieuwd wat het precies inhoud :)
gewoon: 2e dinsdag van de maand, altijd een update

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verbeelding of ?
Heb iig een hogere score in de benchmark.
Niet dat ik er echt wakker van lig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
kruila schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:25:
[...]

gewoon: 2e dinsdag van de maand, altijd een update
Klopt, maar normaal heeft het een nummer en geen naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
De kaarten app is offline nog steeds brak in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
GerCor schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Er is wel, as we speak, een update van de Skype app. Nu versie 11.15.597.0
Die had ik gisteren nog gedaan, bedankt voor de tip!

Helaas was het vanmorgen bij het inschakelen van de telefoon weer zo ver. Accounts zijn weer ontkoppeld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:19:
[...]

Klopt, maar normaal heeft het een nummer en geen naam.
Dat ligt er waarschijnlijk aan voor welke regio/taal jij jouw toestel hebt ingesteld. Wanneer dat Engels (UK of US) is, krijg je de melding: "Update for Windows 10 Version 10.0.15063.297 for arm-based Phone Devices"

Maar via Settings/Info/Advanced kan je natuurlijk na de update zien welke versie geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
jodeltje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:59:
[...]

Dat esthetische lijkt ook opgelost te gaan worden, maar wanneer is niet bekend..
3D textured buildings are missing with this update, but we are working on getting these back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Merkwaardig. Ik geef nooit - in de agenda - bij een afspraak aan dat ik een herinnering wil. En omdat ik de hele week al ziek thuis ben en alle afspraken in mijn agenda heb verwijderd verwacht ik natuurlijk niet een herinnering aan een afspraak die niet meer in mijn agenda staat. Maar toch komt die melding zojuist binnen op mijn 950.

Op mijn Glance scherm staat dat ik 2 Outlookberichten heb maar open ik mijn scherm dan staat er helemaal niets bij Outlook.

Kortom....... van deze updates word ik niet vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:51:
Merkwaardig. Ik geef nooit - in de agenda - bij een afspraak aan dat ik een herinnering wil. En omdat ik de hele week al ziek thuis ben en alle afspraken in mijn agenda heb verwijderd verwacht ik natuurlijk niet een herinnering aan een afspraak die niet meer in mijn agenda staat. Maar toch komt die melding zojuist binnen op mijn 950.

Op mijn Glance scherm staat dat ik 2 Outlookberichten heb maar open ik mijn scherm dan staat er helemaal niets bij Outlook.

Kortom....... van deze updates word ik niet vrolijk.
Alhoewel ik de Lumia niet (meer) als daily driver gebruik (sorry...) is de UC update (en wat daarna kwam) ook voor mij de 1e update die echt veel kapot heeft gemaakt, helaas...

- Offline Maps kan je wel vergeten ( geen navigatie meer )
- Klok op Glance update niet volledig ( tijd kan je niet gebruiken )
- Agenda / Mail / Outlook notificaties zijn in de war ( mail / agenda kan je niet betrouwbaar gebruiken )
- Downloaden is extreem traag (0.25mb p/s) behalve als ik Bluetooth (!) aanzet (20mb p/s)
- Etc...

Zo blijft er weinig meer over om de telefoon wel te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:55:
[...]

Alhoewel ik de Lumia niet (meer) als daily driver gebruik (sorry...) is de UC update (en wat daarna kwam) ook voor mij de 1e update die echt veel kapot heeft gemaakt, helaas...

- Offline Maps kan je wel vergeten ( geen navigatie meer )
- Klok op Glance update niet volledig ( tijd kan je niet gebruiken )
- Agenda / Mail / Outlook notificaties zijn in de war ( mail / agenda kan je niet betrouwbaar gebruiken )
- Downloaden is extreem traag (0.25mb p/s) behalve als ik Bluetooth (!) aanzet (20mb p/s)
- Etc...

Zo blijft er weinig meer over om de telefoon wel te kunnen gebruiken...
Blijf het raar vinden dat ik op mijn 950 xl geen van deze problemen herken.

Misschien eens naar fabrieks instellingen terugzetten.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
tonber schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Misschien eens naar fabrieksinstellingen terugzetten.
Nou ja..... deze kwam ik gisteren ook tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MYjgj9DwK4GK3TXDig0LJA5p/full.png

En de geluiden zijn aangepast. Geen idee nog wat ik nu moet kiezen als telefoonsignaal. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ GerCor.

Als allereerste beterschap gewenst.
En als tweede, dergelijke rare vermeldingen heb ik ook in mijn toestel.
Ik heb daarvan de vermeldingen uitgezet en heb nog niets desastreus vernomen.

Misschien een overblijfsel van windows uit de vorige versie?
Net zoiets als windows.old op je lap/desktop.....
Ik roep maar wat, maar die verwijzing moet toch ergens vandaan komen of naar verwijzen.
Schoon en netjes is het natuurlijk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor
Inderdaad, notificaties van mail zijn ook dood. Geen geluid meer, en, de ene keer wel en de andere keer (1) niet in de Live Tile.

Ik weet niet of een hard reset iets toevoegt? Suggesties?

Ach .... tijd zat...... Terug naar fabrieksinstellingen. Hier heb ik natuurlijk ook helemaal niks aan. (begint toch aardig op pesten te lijken van Microsoft: wil iedereen a.u.b. voor een ander OS kiezen, dan kunnen wij er mee ophouden).

:(

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 10-05-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:06:
[...]

[afbeelding]
Dit soort vermeldingen heb ik ook op mijn Lumia 640.. echter al sinds de upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10. Dit heeft dus niet per se iets met de CU te maken, maar slordig/irritant is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
tonber schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Misschien eens naar fabrieks instellingen terugzetten.
Het feit dat de één niets merkt en de ander tig issues opmerkt, wil niet zeggen dat beide situaties niet reëel kunnen zijn :)

Zo heb ik ook af en toe dat het lock-screen bevroren is, ik kan dan pas 'swipen' (bij een inkomend telefoongesprek) als ik het scherm eerst uit, en dan weer aan zet.

Ander issue is dat Glance soms van 'aan' (klok) naar 'uit' (zwart beeld) springt, als ik de telefoon echt aan wil zetten (lock screen).

Dan blijft het scherm uit (geen Glance), totdat ik het toestel weer 'aan' druk (wel Glance) en dan nogmaals aan probeer te zetten (lock screen).

Soms vergis je jezelf in dat ritueel en zeker bij een inkomend gesprek druk je dan al snel de verkeerde volgorde in.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind W10 nog steeds te gek, besteed vele uren per dag er aan als developer, maar ik kan niet ontkennen dat deze laatste update veel, zeer veel, issues naar boven heeft gebracht (niet bij iedereen, wel bij sommige(n)).

Het is natuurlijk niet normaal dat je je hele device moet resetten bij elke update; bij iOS of Android zou je dat ook niet accepteren, maar bij W10 lijkt het normaal te zijn.

Heb je een issue, al dan niet na een update? Geen probleem, gewoon een hard reset / factory / alles kwijt / uren wachten en het is opgelost!

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 10-05-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

En de geluiden zijn aangepast. Geen idee nog wat ik nu moet kiezen als telefoonsignaal. |:(
Wat je daar ziet, is de entiteit van een app die na de update niet goed geregistreerd meer is aan het systeem.

Wij noemen een app bijvoorbeeld "WhatsApp", lekker makkelijk om te onthouden... maar een besturingssysteem kan daar niet zo veel mee (wat als je twee apps hebt, die WhatsApp heten...).

Dus de 'menselijke' naam is puur een entiteit voor de echte app-naam, en dat is een cryptische #ID die uniek moet zijn; in dit geval dus die string die jij ziet.

Bij de update is er dus "een" app niet goed doorgelinkt naar het OS, waardoor de "pretty name" is vervallen en het beestje zich nu maar identificeert met zijn "echte" naam (de #ID).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Het feit dat de één niets merkt en de ander tig issues opmerkt, wil niet zeggen dat beide situaties niet reëel kunnen zijn :)

Heb je een issue, al dan niet na een update? Geen probleem, gewoon een hard reset / factory / alles kwijt / uren wachten en het is opgelost!
Ik doe dat redelijk vaak na 3-4 updates.
Kijk eens bij Windows 10 na een frisse start, wat er voor zooi af is die je niet nodig hebt.

Bij Android op mijn tablet geld hetzelfde na frisse start ook een hele zooi eraf.
En bij mobile zal er ook wat overblijven, wat niet prettig is voor het systeem, ik zet zelfs dan mijn back-up niet terug omdat ik denk, dat die wat oude zooi terug zet.
En tot nu toe ben ik tevreden over het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
tonber schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:01:
[...]

Ik doe dat redelijk vaak na 3-4 updates.
Kijk eens bij Windows 10 na een frisse start, wat er voor zooi af is die je niet nodig hebt.

Bij Android op mijn tablet geld hetzelfde na frisse start ook een hele zooi eraf.
En bij mobile zal er ook wat overblijven, wat niet prettig is voor het systeem, ik zet zelfs dan mijn back-up niet terug omdat ik denk, dat die wat oude zooi terug zet.
En tot nu toe ben ik tevreden over het resultaat.
Van Android weet ik het, deed ik zelf ook tot Android 2.3 - daarna was het niet meer nodig.

Windows doe ik bijna nooit refresh, ook omdat ik weinig software draai en de meeste portable (geen installers / register entries).

Maar bv. WP8 heeft vier jaar gedraaid hier, zonder één reboot of refresh... en het bleef stabiel :)

W10M heb ik, in één jaar tijd, al 3x moeten resetten... dat vind ik gewoon zonde - de basis was ooit zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
GerCor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:42:
Inderdaad, notificaties van mail zijn ook dood. Geen geluid meer, en, de ene keer wel en de andere keer (1) niet in de Live Tile. :(
Als "bBMI" een mailbox van je is, dan zie ik al wat er fout is.

[afbeelding]

Er staat achter bBMI tussen haakjes "Via Outlook Agenda", dit had ik ook. Het moet namelijk zijn "Via Outlook Mail"

Oplossing is, eventjes de mailboxen van je startscherm verwijderen, en opnieuw per mailbox aan je startscherm vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:17:
[...]
Van Android weet ik het, deed ik zelf ook tot Android 2.3 - daarna was het niet meer nodig.

Windows doe ik bijna nooit refresh, ook omdat ik weinig software draai en de meeste portable (geen installers / register entries).

Maar bv. WP8 heeft vier jaar gedraaid hier, zonder één reboot of refresh... en het bleef stabiel :)

W10M heb ik, in één jaar tijd, al 3x moeten resetten... dat vind ik gewoon zonde - de basis was ooit zo goed.
Kan me van WP8 niet herinneren dat er zo vaak updates voor het OS werden aangeboden dan nu via W10M, en daar zit dan mogelijk ook meteen het pijnpunt voor dit OS en de consequenties daarvan. Als de opzet van Microsoft voor een W10 mobiel enkel gericht zou zijn geweest op de mobile tak, zonder de UWP gedachte, dan was het OS in gebruik misschien wel wat stabieler geweest voor de meesten (ik klaag niet, uitzondering blijkbaar).

Ik heb hier nog zoveel oudere Windows toestellen liggen, dus heb ik voor de gein een Lumia 800 deze week maar weer eens gestart (miljaar, wat is dat ding dan ineens klein). Zelfs dat apparaat draait, na eenmaal goed te zijn opgeladen, de apps die erop staan nog prima, en boven verwachting, velen werken zelfs nog steeds goed. Wel diverse fouten als ik probeer om het e.e.a. te updaten, dat was te verwachten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MartinM7H schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Als "bBMI" een mailbox van je is, dan zie ik al wat er fout is.

[afbeelding]
Er staat achter bBMI tussen haakjes "Via Outlook Agenda", dit had ik ook. Het moet namelijk zijn "Via Outlook Mail"

Oplossing is, eventjes de mailboxen van je startscherm verwijderen, en opnieuw per mailbox aan je startscherm vastmaken.
Nee hoor. Is een Microsoft Exchange account. Dus, zowel mail- als agendafunctie. Kan het ook niet zijn want precies dezelfde vermelding op mijn 930 waar bBMI niet op geïnstalleerd staat. Maar altijd goed als mensen meedenken. :Y

Inmiddels mijn 950 teruggebracht (productie) naar fabrieksinstellingen en alles werkt weer. Vreemde vermelding is weg en notificaties mail komen weer binnen. :)F

Ik zag op mijn 930 (Insider) 2 van die vreemde vermeldingen bij apps. Die is dus nu bezig met 'Fabrieksinstellingen'. :9

Wat ik gisteren wel zag, na de installatie van de 297 en dat was gelijk mijn update naar de CU want die had ik nog niet eerder ontvangen, was een melding van Windows in het Engels. Iets dat ging over Windows Tips? Geen idee eigenlijk. Nu, na de hard reset, alles in het Nederlands.

Straks even een stukkie rijden met Kaarten en kijken of offline navigatie het inderdaad niet meer doet.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 10-05-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]

[afbeelding]
Ik hep'm zelf ook :P
Gisternacht de update 10.0.15063.297 gehad.
En de geluiden zijn aangepast. Geen idee nog wat ik nu moet kiezen als telefoonsignaal
Ik heb maar weinig geluiden aanstaan (ik word er anders gek van), maar die lijken onveranderd, ook mijn wekkeralarm vanochtend.. gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

De "localization for Dutch" update loopt hier ook langzaam binnen. Ik had niet verwacht dat er weer een update was. Altijd goed om hier even te kijken.

Overigens heb ik nog nooit een hard reset of factory reset gedaan en was het ook nog nooit nodig. misschien dat het uitmaakt in stabiliteit wat ik heb vrijwel nergens last van.

Behalve dan bijvoorbeeld dat offline zoeken naar de keizersgracht 21 in A'dam zoals Deathgrunt aangaf, dat werkt inderdaad bij mij ook niet. Ik zal eens kritisch kijken of ik nog meer dingen tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:06

Punkrocker

Mostly harmless

Indoubt schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:06:
... Ik had niet verwacht dat er weer een update was. Altijd goed om hier even te kijken.

...
Elke tweede dinsdag van de maand: Patch Tuesday. :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Man man man, die geluiden is ook maar troep. Zit niks nuttigs tussen. Iemand een idee hoe ik weer aan de vorige versie geluiden kom? Ergens een app o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

GerCor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:58:
Man man man, die geluiden is ook maar troep. Zit niks nuttigs tussen. Iemand een idee hoe ik weer aan de vorige versie geluiden kom? Ergens een app o.i.d?
Geen idee.
De zelf gekozen (MP3) geluidjes zijn behouden. De rest is allemaal gewijzigd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nog even terugkomend op het Kaarten debacle na de CU. Ik zie nu pas dat het v.w.b. het up to date zijn van de kaarten ook een stap terug is. Voor de CU was de gewijzigde n279 van Veghel naar den Bosch al meegenomen, dat was mij nog specifiek opgevallen na een kaart-update. Daar is nu niets meer van te zien, de oude situatie is nu weer zichtbaar. Wat hebben ze in godsnaam uitgevreten daar bij Microsoft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:40:
Nog even terugkomend op het Kaarten debacle na de CU. Ik zie nu pas dat het v.w.b. het up to date zijn van de kaarten ook een stap terug is. Voor de CU was de gewijzigde n279 van Veghel naar den Bosch al meegenomen, dat was mij nog specifiek opgevallen na een kaart-update. Daar is nu niets meer van te zien, de oude situatie is nu weer zichtbaar. Wat hebben ze in godsnaam uitgevreten daar bij Microsoft?
Je kunt Kaarten op satellietweergave zetten. Dan zie je direct wat er gebeurd is. Kijk ik naar mijn woonplaats dan zijn we echt weer jaren terug in de tijd.

Onze AH viert deze week haar 5-jarig bestaan. Kijk ik op de satellietfoto dan zie ik braakliggend terrein.

----

En nog eens wat. Gisteren mijn 950 teruggezet naar Fabrieksinstellingen. Ik gebruik altijd een pincode op mijn telefoon. Die pincode is dezelfde als mijn SIM-pin. Volgens T-Mobile een veilige code want geen logisch gekozen volgorde van 4 cijfers. Microsoft accepteert het echter niet (meer). :? 8)7 |:(

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 11-05-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:40:
oude situatie is nu weer zichtbaar. Wat hebben ze in godsnaam uitgevreten daar bij Microsoft?
Ze hebben 'ons' expres 5 jaar terug in de tijd gezet, qua Maps en OS - zodat we weer rond 2012 zitten, het jaartal waarin we allemaal nog hoop hadden dat WP wat ging worden...

Ik zie het als een gift, en voel mij veel gelukkiger en minder buitengesloten door Android / iOS sinds deze update - WP7, here we come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
GerCor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Je kunt Kaarten op satellietweergave zetten. Dan zie je direct wat er gebeurd is. Kijk ik naar mijn woonplaats dan zijn we echt weer jaren terug in de tijd.

Onze AH viert deze week haar 5-jarig bestaan. Kijk ik op de satellietfoto dan zie ik braakliggend terrein.
(
Satelietweergave is niet hetzelfde als de kaart!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

tonber schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:42:
[...]

Satelietweergave is niet hetzelfde als de kaart!!!
Klopt. De kaart is helemaal bij hier in de buurt. Luchtfoto's hopeloos verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Punkrocker schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:49:
[...]
Klopt. De kaart is helemaal bij hier in de buurt. Luchtfoto's hopeloos verouderd.
Ik had het niet over de satelliet-weergave.

Bij jullie in de buurt is er het laatste jaar geen ingrijpende wijziging geweest bedoel je en daarom is ie helemaal "bij"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Ik had het niet over de satelliet-weergave.

Bij jullie in de buurt is er het laatste jaar geen ingrijpende wijziging geweest bedoel je en daarom is ie helemaal "bij"?
Jawel hoor. Paar kilometer verderop is vorig jaar een nieuwe op- en afrit gerealiseerd en die staat er netjes op. Op de kaart dan. Niet op de foto . :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Punkrocker schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:16:
[...]
Jawel hoor. Paar kilometer verderop is vorig jaar een nieuwe op- en afrit gerealiseerd en die staat er netjes op. Op de kaart dan. Niet op de foto . :+
Als je de satelliet selecteert 'ligt' de kaart er overheen. Tenminste bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Satelliet loopt ook bij Google Maps hopeloos achter. Dat is meestal zo bij dit soort apps. Dus hier moet je ook niet naar kijken. Leuk dat het erin zit, maar is meer voor indicatie.

Verder mijn 930 ook geupdate naar de laatste versie (15063.297) en tot nu toe geen rare dingen tegengekomen. Alles draait zoals voor de update.

[ Voor 28% gewijzigd door richdb op 11-05-2017 14:51 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.