Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Punkrocker schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:16:
[...]
Jawel hoor. Paar kilometer verderop is vorig jaar een nieuwe op- en afrit gerealiseerd en die staat er netjes op. Op de kaart dan. Niet op de foto . :+
Het is gemakkelijk vergelijken, bekijk de kaarten via https://www.bing.com/maps en https://wego.here.com en je ziet wat er wel of niet veranderd is. Zoek op beide websites maar eens een vergelijkbaar overzicht op, dan is het naar mijn mening in alle opzichten (ook v.w.b. aanzicht), een grote stap terug. Bing kaarten is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

Hoewel er bij Bing maps Here als kaart-leverancier staat vermeld, zegt dit helemaal niets over het up- to date zijn van die kaarten, waarvan akte zoals we nu hebben gezien.

Als voorbeeld;

Bing

Here

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 11-05-2017 15:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Als ik het zo bekijk is Bing echt een stuk slechter.

Maar zelfs Google Maps loopt qua actualiteit iets achter:
https://www.google.nl/maps/@51.6458914,5.4611952,17z

Maar snap Bing niet als ze gewoon ook gebruik kunnen maken van OpenstreetMap, misschien
qua actualiteit wel het beste? Zo kan je de Bing gegevens heel snel een boost geven.
http://www.openstreetmap....r#map=17/51.64564/5.46155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat Google daar in elkaar heeft geflanst kan ik met de pet niet bij, dat lijkt wel uit de hand getekend, en is verre van de oude dan wel de nieuwe werkelijkheid. 8)7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Het is heel lang daadwerkelijk voor gewone, ongecontroleerde gebruikers mogelijk geweest om handmatig in Google Maps te tekenen maar vanwege herhaaldelijk online vandalisme is dat uitgeschakeld of op zijn minst beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:42:
[...]

Het is gemakkelijk vergelijken, bekijk de kaarten via https://www.bing.com/maps en https://wego.here.com en je ziet wat er wel of niet veranderd is. Zoek op beide websites maar eens een vergelijkbaar overzicht op, dan is het naar mijn mening in alle opzichten (ook v.w.b. aanzicht), een grote stap terug. Bing kaarten is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

Hoewel er bij Bing maps Here als kaart-leverancier staat vermeld, zegt dit helemaal niets over het up- to date zijn van die kaarten, waarvan akte zoals we nu hebben gezien.

Als voorbeeld;

Bing

Here
Lol, in jouw voorbeeld mis je oa. een complete rotonde bij Microsoft... dus of die rotonde is inmiddels verdwenen en Here loopt achter, of de rotonde ligt er nog - en Microsoft leidt je regelrecht het kanaal in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandera
  • Laatst online: 13-07 12:09
ik heb mijn windowsmobile (635 1GB) ook maar even op satelliet weergave gezet en als ik de foto bekijkt dan is deze ongeveer 1,5 geleden genomen. verder ben ik heel tevreden met deze mobile nooit last gehad met problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:35:
[...]
Lol, in jouw voorbeeld mis je oa. een complete rotonde bij Microsoft... dus of die rotonde is inmiddels verdwenen en Here loopt achter, of de rotonde ligt er nog - en Microsoft leidt je regelrecht het kanaal in...
Als je het gehele traject bekijkt > Veghel - den Bosch <, dan mist er heel erg veel aan rotondes, op- en afritten enz., er klopt zogezegd geen zak meer van via Bing. Here info is kloppend, en iedere W10M niet CU gebruiker krijgt het juiste plaatje voorgeschoteld, zoals op mijn Lumia 820 bijv. met een oude Insider build.

Langs de weg wordt (inmiddels werd misschien?) aangegeven om navigatie uit te schakelen. Ze wisten zeker van die aankomende CU update 8)

In de praktijk is per ongeluk het kanaal inrijden gelukkig niet werkelijk van toepassing, het vernieuwde traject is tamelijk helder bij gebruik. :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21

P_Tingen

omdat het KAN

Ik sta op het punt om mijn beide Lumia's met een zo groot mogelijke hamer te verpletteren. En elke &@*^%@ van Microsoft erbij die te dicht bij mij in de buurt komt.

Ik heb nu in korte tijd een paar keer een fabrieksreset uitgevoerd. Een keer bij mijn nieuwe 950, vervolgens bij mijn oude 735 om die vers te beginnen, vervolgens nog een keer omdat de telefoon van mijn vrouw het begaf en zij de 735 tijdelijk gebruikte, vervolgens dus weer terug voor mezelf en nu de 950 omdat Whatsapp zo hard is gecrashed dat het met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen is. Ook niet na herinstallatie van de app.

En Elke. Fucking. Keer. is het een pain in the ass om een backup terug te zetten. Ik zit midden in de installatie wizard en als ik dan een backup wil terugzetten, moet ik een code invoeren. Die code krijg ik via mail, maar hoe vaak ik het ook invul, geen code in de mail. Okee, dan een andere methode, via de authenticator app. Maar om die te kunnen activeren op een andere telefoon, moet je op je pc in je account. En om daar bij te kunnen krijg je eerst ... een email! (Briljant). Je kan ook aanvinken dat je een code via sms toegestuurd wil krijgen, maar ik zit in de out-of-box-experience en kan nog geen sms bekijken. Briljant!

Zie ik nou iets over het hoofd? Stuurt MS geen mail? Houdt gMail ze expres tegen (zou me ook niet verbazen) of zuigt het hele systeem nou ontzettend?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:35
P_Tingen schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:55:
Ik sta op het punt om mijn beide Lumia's met een zo groot mogelijke hamer te verpletteren. En elke &@*^%@ van Microsoft erbij die te dicht bij mij in de buurt komt.

Ik heb nu in korte tijd een paar keer een fabrieksreset uitgevoerd. Een keer bij mijn nieuwe 950, vervolgens bij mijn oude 735 om die vers te beginnen, vervolgens nog een keer omdat de telefoon van mijn vrouw het begaf en zij de 735 tijdelijk gebruikte, vervolgens dus weer terug voor mezelf en nu de 950 omdat Whatsapp zo hard is gecrashed dat het met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen is. Ook niet na herinstallatie van de app.

En Elke. Fucking. Keer. is het een pain in the ass om een backup terug te zetten. Ik zit midden in de installatie wizard en als ik dan een backup wil terugzetten, moet ik een code invoeren. Die code krijg ik via mail, maar hoe vaak ik het ook invul, geen code in de mail. Okee, dan een andere methode, via de authenticator app. Maar om die te kunnen activeren op een andere telefoon, moet je op je pc in je account. En om daar bij te kunnen krijg je eerst ... een email! (Briljant). Je kan ook aanvinken dat je een code via sms toegestuurd wil krijgen, maar ik zit in de out-of-box-experience en kan nog geen sms bekijken. Briljant!

Zie ik nou iets over het hoofd? Stuurt MS geen mail? Houdt gMail ze expres tegen (zou me ook niet verbazen) of zuigt het hele systeem nou ontzettend?
Werkt hier altijd uitstekend, je zal wel het verkeerde e-mailadres intikken.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Wietsee. schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Werkt hier altijd uitstekend, je zal wel het verkeerde e-mailadres intikken.
Ja, dat zal het zijn denk ik. Het emailadres dat ik al sinds 2001 heb, vier miljoen keer heb ingevuld en met 2 vingers in de neus en mijn benen in de nek met mijn linkeroor kan intikken. Natuurlijk. Vast vier keer achter elkaar verkeerd ingevuld. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:00
Ik vraag me persoonlijk altijd af welk nut een hard reset heeft als je daarna een back-up terugzet. Zal wel aan mij liggen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:35
P_Tingen schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:02:
[...]

Ja, dat zal het zijn denk ik. Het emailadres dat ik al sinds 2001 heb, vier miljoen keer heb ingevuld en met 2 vingers in de neus en mijn benen in de nek met mijn linkeroor kan intikken. Natuurlijk. Vast vier keer achter elkaar verkeerd ingevuld. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. 8)7
Kapot slaan die toestellen ;w !

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Zit de mail niet in de spam, toevallig?

Ik ken je infinity loop, helaas... ik had het bij het aankopen van een app in de MS Store die mij doorverwees naar een mail, naar een sms, naar een code, naar een mail, naar PayPall, naar een mail, een code, een sms, een mail...

...uiteindelijk de app niet gekocht.

[ Voor 18% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 11-05-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:03:
[...]
Ik vraag me persoonlijk altijd af welk nut een hard reset heeft als je daarna een back-up terugzet. Zal wel aan mij liggen.
Er zijn natuurlijk meer redenen om een backup terug te zetten dan alleen een brakke installatie. In het geval van mijn vrouw wilde ik tijdelijk een telefoon voor haar gebruiken, dus zette ik daarna de backup weer terug van mezelf.

Het gaat alleen niet echt soepel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
P_Tingen schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:43:
[...]
Er zijn natuurlijk meer redenen om een backup terug te zetten dan alleen een brakke installatie. In het geval van mijn vrouw wilde ik tijdelijk een telefoon voor haar gebruiken, dus zette ik daarna de backup weer terug van mezelf.

Het gaat alleen niet echt soepel .....
Oké, maar dan nog snap ik het nut van een back-up terugzetten niet. Ik doe dat zelf nooit. En inderdaad, het kan. Dus, voordat je de zooi van jezelf - en iedereen die met een Windows Mobile in jouw buurt komt - kapot slaat. Probeer het eens zonder een back-up. :*)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

GerCor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:07:
[...]
Dus, voordat je de zooi van jezelf - en iedereen die met een Windows Mobile in jouw buurt komt - kapot slaat. Probeer het eens zonder een back-up. :*)
Ja, even een kalmeringspauze doet wonderen. En nu dus noodgedwongen een kale install. Ach, wel veel ruimte op startscherm en zo hep elk nadeel weer zijn voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben toch benieuwd wat Microsoft nou met het OS gaat doen. Op de 2e dag van BUILD hebben ze Windows 10 ARM laten zien en daar draaien zelfs X86 programma's op. Daarnaast hebben ze laten zien dat ze iOS en Android nog inniger gaan omarmen. Over Windows 10 Mobile hebben ze (nog) niets gezegd.

Nou is er morgen natuurlijk nog een dag. Wie weet komt Nadella (of Joe Belfiore) dan toch ineens met zijn revolutionair andere mobiele apparaat, maar ergens lijkt mij dat niet waarschijnlijk. Dat zou nog langer 'onzekerheid' betekenen voor de huidige gebruikers.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als er al iets richting mobiel geopenbaard gaat worden, dan zal dit op ARM gericht zijn en niet op het mobiele platform zoals wat dat nu kennen (denk ik😎).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:15
Meerdere mensen met het probleem van kleinere letters in de browser? Als ik en/of mijn vrouw naar bijv. ad.nl gaan zijn de letters stukken kleiner dan voor de update. Ook wordt er met regelmaat de volledige website in beeld gegeven.
Al zitten stoeien met percentage grootte en lettergrootte, maar dat bracht nog geen uitkomst :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen oplossing, maar mogelijk een alternatief. Monument Browser een kans geven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
PaT schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:54:
Wie weet komt Nadella (of Joe Belfiore) dan toch ineens met zijn revolutionair andere mobiele apparaat, maar ergens lijkt mij dat niet waarschijnlijk.
Als er iemand iets van hardware komt laten zien dan is het Terry Myerson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:54:
Nou is er morgen natuurlijk nog een dag. Wie weet komt Nadella (of Joe Belfiore) dan toch ineens met zijn revolutionair andere mobiele apparaat, maar ergens lijkt mij dat niet waarschijnlijk. Dat zou nog langer 'onzekerheid' betekenen voor de huidige gebruikers.
WMPoweruser heeft lopen turven en 100% van alle telefoons die in beeld kwamen (in het echt, op het podium, in 3d-renders en in promo-filmpjes) waren allemaal iPhones, of een Android als het niet anders kon (een specifieke Android app tonen, bv.).

Zelfs Nadella stond vol trots met een iPhone te paraderen gisteren op het podium... er is letterlijk geen Windows Mobile ding getoond, op geen enkele manier (niet in beeld, niet in tekst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:25:
Gaan we dat eens proberen.

Wel jammer dat ze dat (ook) al verziekt hebben, maar misschien dat er snel een update volgt... wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:06
hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:25:
Of Opera?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Zo net Monument browser erop gezet, en het ziet er goed uit. Gewoon weer de juiste lettergrootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Na het zien van de BUILD keynote, en weer geen nieuws over Windows Phone, heb ik wel genoeg gezien. Microsoft probeert Android en iPhone toestellen goed samen te laten werken met Windows, waardoor er straks eigenlijk geen enkele reden is om nog een Windows Phone te kiezen, alleen het draaien van x86 applicaties en de UI. Consumenten met een Android of iPhone hebben straks een telefoon die perfect samenwerkt met Windows. Microsoft wil van Android en iOS gewoon optionele Windows phones maken. Dit accepteer ik maar gewoon, ik ga mij er niet meer druk om maken want het heeft toch geen zin, het gaat de komende jaren voor ons consumenten niet meer veranderen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Stefan22 op 12-05-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021

Heel eenvoudig je kan je ook laten bellen!!!!!!

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Stefan22 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:20:
Na het zien van de BUILD keynote, ......ik ga mij er niet meer druk om maken want het heeft toch geen zin, het gaat de komende jaren voor ons consumenten niet meer veranderen. ;)
Hmm. Ik zie het net iets anders. Het gaat Microsoft er om dat hun software, en dan hebben we het over apps, op elk OS gebruikt kan worden. Dat heeft Nadella al bij zijn aantreden gezegd dus een echte verrassing is het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Stefan22 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:20:
Na het zien van de BUILD keynote, en weer geen nieuws over Windows Phone, heb ik wel genoeg gezien. Microsoft probeert Android en iPhone toestellen goed samen te laten werken met Windows, waardoor er straks eigenlijk geen enkele reden is om nog een Windows Phone te kiezen, alleen het draaien van x86 applicaties en de UI. Consumenten met een Android of iPhone hebben straks een telefoon die perfect samenwerkt met Windows. Microsoft wil van Android en iOS gewoon optionele Windows phones maken. Dit accepteer ik maar gewoon, ik ga mij er niet meer druk om maken want het heeft toch geen zin, het gaat de komende jaren voor ons consumenten niet meer veranderen. ;)
Als Nadella al met een Iphone zit te zwaaien dan zegt het eigenlijk al genoeg. Er zullen waarschijnlijk alleen nog maar fixes, etc voor mobile komen. Geen vernieuwingen, en afbrak van bestaande app (zie kaarten discussie hierboven). Totdat het support officieel is verlopen. Einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
GerCor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:05:
[...]

Hmm. Ik zie het net iets anders. Het gaat Microsoft er om dat hun software, en dan hebben we het over apps, op elk OS gebruikt kan worden. Dat heeft Nadella al bij zijn aantreden gezegd dus een echte verrassing is het natuurlijk niet.
Maar waarom krijgen ze het dan steeds voor elkaar bestaande app op de Windows phone te verknallen?
Blijkbaar weer een aantal apps geupdate en nu zie ik de personen app op de tile weer geen enkele foto verschijnen. En laten we maar niet meer praten over de kaarten app qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
richdb schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:05:
[...]
Als Nadella al met een Iphone zit te zwaaien dan zegt het eigenlijk al genoeg. Er zullen waarschijnlijk alleen nog maar fixes, etc voor mobile komen. Geen vernieuwingen, en afbrak van bestaande app (zie kaarten discussie hierboven). Totdat het support officieel is verlopen. Einde verhaal.
Het enige wat ik gemerkt heb (duh) is dat Microsoft zelf geen mobiele telefoons meer maakt. Voor de rest geloof ik niet dat Microsoft W10M wil stoppen. Zeggen ze zelf ook helemaal niet.

Maar ja, hoe gaat zoiets? Er ontstaat een gerucht - tegen beter weten in: Er komt een Surface Phone. Volgens Microsoft komt er helemaal geen Surface Phone. En dan is het: 'Niet, O .... nou dan stoppen ze met W10M'.

Terwijl Microsoft zegt: Wij stoppen met het zelf maken van telefoons maar laten het over aan OEMS. Dat is alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Na jaren gewerkt te hebben met Windows Phone van een Lumia 520, naar een Lumia 925 tot een Lumia 950 overgestapt naar Android (Moto G) en ik mis de slimheid van Windows 10. Microsoft heeft het zo ontzettend slecht aangepakt. Jammer.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 18:52

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Ik denk dat ze Windows 10 Mobile wel bewust dood laten bloeden. Ze zien geen toekomst in de smartphone in z'n huidige vorm. Windows Phone en Windows Mobile zijn toch namen met een naar smaakje.

Met Windows 10 on ARM is er zoveel meer mogelijk. Foldable Pocket PC's of gewoon Pocket PC's met dock waarmee je dus een echte mobiele pc bij je hebt, thuis en op het werk waarmee je toevallig ook kan bellen omdat het een ARM processor heeft. Belangrijkste voor Microsoft is nu, hoe gaan we het precies positioneren en hoe gaan we zo'n apparaat vormgeven.

Ik denk dat Microsoft Windows 10 on ARM op een traditionele smartphone over laat aan OEM's en ze zelf met een ander soort surface device een nieuwe categorie gaan proberen aan te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MaakmeGek schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:25:
Ik denk dat ze Windows 10 Mobile wel bewust dood laten bloeden. Ze zien geen toekomst in de smartphone in z'n huidige vorm. Windows Phone en Windows Mobile zijn toch namen met een naar smaakje.

Met Windows 10 on ARM is er zoveel meer mogelijk. Foldable Pocket PC's of gewoon Pocket PC's met dock waarmee je dus een echte mobiele pc bij je hebt, thuis en op het werk waarmee je toevallig ook kan bellen omdat het een ARM processor heeft. Belangrijkste voor Microsoft is nu, hoe gaan we het precies positioneren en hoe gaan we zo'n apparaat vormgeven.

Ik denk dat Microsoft Windows 10 on ARM op een traditionele smartphone over laat aan OEM's en ze zelf met een ander soort surface device een nieuwe categorie gaan proberen aan te boren.
Ze zijn inderdaad, naar eigen zeggen, bezig met de opvolger van de mobiele telefoons zoals wij die nu kennen. Maar ik zie zelf niet in wat een PC waarmee je ook kunt bellen in een handig formaat toevoegt. Iedereen heeft al een telefoon. En mensen met een Android of iPhone zitten helemaal niet op Microsoft te wachten.

Kijk, ik zie het zo: Android en iOS bieden apps. Dat lukt Microsoft simpelweg niet. Want wat moet je buiten apps in vredesnaam met Android of iOS?

Het moet dus echt de opvolger van de mobiele telefoon zijn en daar wordt nu dus over nagedacht bij Microsoft. Maar ik heb niet het idee dat Microsoft zelf al weet hoe dat er dan uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
GerCor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:13:
[...]

Het enige wat ik gemerkt heb (duh) is dat Microsoft zelf geen mobiele telefoons meer maakt. Voor de rest geloof ik niet dat Microsoft W10M wil stoppen. Zeggen ze zelf ook helemaal niet.

Maar ja, hoe gaat zoiets? Er ontstaat een gerucht - tegen beter weten in: Er komt een Surface Phone. Volgens Microsoft komt er helemaal geen Surface Phone. En dan is het: 'Niet, O .... nou dan stoppen ze met W10M'.

Terwijl Microsoft zegt: Wij stoppen met het zelf maken van telefoons maar laten het over aan OEMS. Dat is alles.
Met een marktaandeel van nog geen 1%. Zit ook geen OEMS op te wachten. Waarom iets uitbrengen wat dan toch niet verkoopt? Misschien voor bedrijven nog een kleine markt? Maar als Microsoft het ook niet meer echt actief mee bezig is waarom zullen OEMS dat dan nog wel doen? De hele situatie lijkt op Blackberry, die zijn ook bezig met het overzetten van hun bekende BB10 apps op Android. Telefoontak gedumpt, en TLC maakt nu Android toestellen met de naam Blackberry.
Dus wie weet in de toekomst ook speciale Microsoft Android toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

GerCor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:34:
[...]

Ze zijn inderdaad, naar eigen zeggen, bezig met de opvolger van de mobiele telefoons zoals wij die nu kennen. Maar ik zie zelf niet in wat een PC waarmee je ook kunt bellen in een handig formaat toevoegt. Iedereen heeft al een telefoon. En mensen met een Android of iPhone zitten helemaal niet op Microsoft te wachten.

Kijk, ik zie het zo: Android en iOS bieden apps. Dat lukt Microsoft simpelweg niet. Want wat moet je buiten apps in vredesnaam met Android of iOS?

Het moet dus echt de opvolger van de mobiele telefoon zijn en daar wordt nu dus over nagedacht bij Microsoft. Maar ik heb niet het idee dat Microsoft zelf al weet hoe dat er dan uit gaat zien.
Wanneer je maar 1 device hoeft mee te slepen waarmee je echt alles mee kan doen i.p.v. een smartphone, laptop, tablet en thuis een desktop pc dan is dat altijd een win. Het moeilijke is om de vastgeroeste patronen en gedachtes van de consumers te veranderen, zoals voor onderweg heb je een tablet of laptop nodig om te kunnen werken, en een smartphone is alleen voor bellen en casual browsing. Met continuum hebben ze geprobeerd om dat idee een beetje te doorbreken, maar is niet echt gelukt omdat het niet mogelijk is om x86 programma's te draaien. Met Windows 10 on ARM moet die barriere dus vervallen.

Apps daar zijn ze denk ik stiekem nog altijd mee bezig. Door het gehaatte Surface RT principe nieuw leven in te blazen met Windows 10 S die alleen UWP apps kan draaien. Om dit te laten slagen moeten ze er wel voor zorgen dat dit wordt geadopteerd en dat proberen ze dus nu te doen door te mikken op goedkope chromebook vervangers met Windows 10 S voor studenten. Wanneer veel studenten hier gebruik van gaan maken dan heeft het kans van slagen.

Maar goed ik zie dus wel waar ze naartoe willen gaan en hoe ze het voor elkaar willen krijgen, maar het hangt nog teveel af van als, als.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
MaakmeGek schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:52:
[...]
Wanneer je maar 1 device hoeft mee te slepen waarmee je echt alles mee kan doen i.p.v. een smartphone, laptop, tablet en thuis een desktop pc dan is dat altijd een win.
Dat is helemaal geen win. Het is alleen een win voor mensen die dat graag willen. Denk je nou werkelijk dat het mijn dochter iets kan boeien? Kansloos. Een mobiele telefoon is voor de grootste meerderheid een privé ding. Daar wil je helemaal niks met school of werk mee doen.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 12-05-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek

MaakmeGek

GerCor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:03:
[...]

Dat is helemaal geen win. Het is alleen een win voor mensen die dat graag willen. Denk je nou werkelijk dat het mijn dochter iets kan boeien? Kansloos. Een mobiele telefoon is voor de grootste meerderheid een privé ding. Daar wil je helemaal niks met school of werk mee doen.
Hoezo zou het haar niet kunnen boeien? Voor school heb je vroeger of later ook een tablet of laptop nodig en dat zal alleen maar normaler worden dat je ze nodig hebt voor school. Wanneer je daarvoor weer 1 apparaat hebt dan is dat een win en niet alleen in gemak maar ook financieel. En een apparaat alleen voor prive, werk of school gebruiken dat zijn dus de vastgeroeste patronen waarin wij denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
GerCor, nog koortsig?
Jou dochter is natuurlijk geen afspiegeling van alle jongeren.
Dat is slechts één poppetje.
Mijn dochter zal het sowieso al afschieten ( desintresse ), maar de jongens hier zouden er helemaal ..... van zijn.

Dat het de laptop gaat vervangen?
Na nee dat zie ik nog niet zo gebeuren.
De tablets misschien, maar de laptop dat zie ik zo nog niet gebeuren.
Waarom?
Ik en menig met mij hebben giga zo niet terrabytes aan spul.
Denk aan muziek/video's, foto's, games en reguliere programma's.
Te veel ( of ongeschikt ) voor cloudopslag.
Daarnaast is cloud of internet niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Maw alles lokaal opgeslagen.

Alleen hier bij tweakers al.
Wat?
Data opslaan bij MS?
Google of Apple?
Dat vertrouw ik niet of owee mijn privacy.
Aan de andere kant....
Yes zoveel mogelijk en alles online en lang leve de techniek.

Men wil het werk er niet van hebben.
En al helemaal niet met een apparaat wat na anderhalf jaar toch in de vuilnisbak verdwijnt.
Het is immers een mobieltje en ja....
na iedere verlenging krijgen we toch een nieuwe...

Bovenstaande deel ik niet in mee maar die gedachte leeft wel onder het schoolpleinjeugd en het gross van de volwassen stervelingen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07 12:18
GerCor schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:03:
[...]

Die back-up is natuurlijk niet een gehele systeem back-up, zoals je van je pc gewent bent.
Die "back-up" is alleen maar je app- en instellingen lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik denk dat die opvolger van de telefoon nog wel even op zich laat wachten, de telefoon in de huidige vorm blijft nog wel even. Ik denk dat een heel groot deel het inderdaad niet boeit dat je telefoon een PC en weet ik wel niet wat allemaal is.

Een groot deel van de smartphone gebruikers zijn jongeren (ik ook) en het enige wat hun boeit is dat ze een iPhone of Samsung hebben en dat ze erbij horen. Het enige wat ze er op doen: WhatsApp, Snapchat, Instagram, Facebook, Netflix en de hele dag met hun smoel voor de camera selfies maken. (Ik heb alleen Whatsapp en Facebook vandaar dat ik ook niets miste op WP, zelfs al was Snapchat beschikbaar had ik er nog met een brede boog omheen gelopen)

W10M zoals het nu is, is zo goed als dood. Het krijgt nog updates en fixes, waarom? Het kost MS toch bijna geen moeite. Windows 10 on ARM zal de toekomst zijn, en ik zie dat niet snel naar consumenten toestellen komen.

Microsoft heeft telefoons maken over gelaten aan OEMS, wat op niks uitgelopen is en er zijn nu vrijwel geen Windows phones in Nederland te verkrijgen, en OEMS trappen er ook niet meer in ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Even een vraagje over de CU update met encryptie voor je SD kaart (yay!):
Er staat dat de inhoud op je SD kaart verloren kan gaan als de telefoon "gereset" wordt terwijl encryptie aan staat. Ik neem aan dat ze "teruggaan naar fabrieksinstellingen" bedoelen en geen koude restart. Weet iemand dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Stefan22 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:11:
Een groot deel van de smartphone gebruikers zijn jongeren (ik ook) en het enige wat hun boeit is dat ze een iPhone of Samsung hebben en dat ze erbij horen. Het enige wat ze er op doen: WhatsApp, Snapchat,
Exact dat... het boeit 'de jeugd' geen reet dat een telefoon een pc is... ze weten vaak niet eens meer wat een pc is...

Als jij 10 of 12 bent, heb je een smartphone - maar echt geen pc... hooguit een tablet of een convertible laptopje.

Mijn nichtje (15 jaar) had na lang sparen, bijbaantjes, etc... geld voor een eerste (echte) smartphone... dat werd dus een iPhone 6 (refurbished).

Na drie maanden heeft ze die laten vallen... keihard kapot; paniek! Want zonder telefoon weet 'de jeugd van tegenwoordig' niet in welk klaslokaal ze om x-uur les hebben...

Dus toen kreeg ze van de vriendelijke opa een 'oude' HTC Android... ARGGHH!!! ANDROID!!!

Maar goed, ze schaamde zich er voor - maar het kon nog net, zo'n oud (niet Apple) beestje...

Ook dat ding is op de keien gekletterd, 3 weken na dato (je zou bijna opzet verwachten) - dus toen was ik aan de beurt, de vriendelijke oom.

Ik had een gloednieuwe Lumia 950 - Wauw, wat een mooi scherm!

Maar waar is Snapchat?

Euh... Snapchat zit er niet op... sorry.

Dan hoef ik hem niet.

Okay...

Toen heeft ze een 'lening' bij mama afgesloten; elke maand zakgeld / bijbaantjes-geld inleveren en van die 'lening' heeft ze een... iPhone 7 XL gekocht (2nd hand).

Dat is wat er speelt... pc / laptop / continiuum / Android... het boeit ze niet (en geef ze eens ongelijk, ik had dat vroeger met Casio horloges en mijn zus met Naf Naf kleding...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:51:
[...]
Maar waar is Snapchat?

Euh... Snapchat zit er niet op... sorry.

Dan hoef ik hem niet.

Okay...
In een notendop waarom het nooit meer gaat lukken met Windows Phone.

update:
Aaaaaargh kan iemand mij uitleggen waarom ik op de tile van Personen nu weer geen afbeeldingen zie?

[ Voor 16% gewijzigd door richdb op 12-05-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
richdb schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:25:
[...]

update:
Aaaaaargh kan iemand mij uitleggen waarom ik op de tile van Personen nu weer geen afbeeldingen zie?
Omdat je een syncing error hebt (gok ik omdat ik er ook last van heb). Storing by MS?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
richdb schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:25:
[...]

update:
Na de laatste update, zijn die bij mij allemaal verwijderd; tweede keer trouwens...

Eerst is volledig Outlook gereset (avatars weg bij mailadressen), en de belangrijkste heb ik toen met de hand weer aangemaakt.

Na de laatste update is wéér alles verwijderd, zie ik enkel nog initialen bij binnenkomende berichten.

Live-tile van persons is ook kapot, bij mij en nog iemand anders die ik ken met een W10M (L650 / L820).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
MaakmeGek schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:22:
[...]
een apparaat alleen voor prive, werk of school gebruiken dat zijn dus de vastgeroeste patronen waarin wij denken.
Ervaringsdeskundige hier...

Ik heb een paar jaar (tot vorig jaar) gewerkt als workshop-docent op meerdere VMBO-scholen.

Daarbij gaf ik les aan de jeugd van tegenwoordig om ze te laten zien hoe je met je eigen telefoon leuke filmpjes kon schieten, die ze vervolgens onder mijn begeleiding konden editen en publiceren.

Idee was om iets creatiefs te doen (gadver, kut! creatief haten wij!!! alsdus de jeugd) en het toch dicht bij ze te houden, zodat het nog enigszins positief werd ervaren.

Aan het begin van de les gaf ik ze dus de opdracht; pak je eigen telefoon, ga naar buiten en schiet een x-aantal foto's, gebaseerd op de storyline / het storyboard dat je de vorige les met je eigen groepje hebt bedacht.

...die opdracht werd al flink argwanend opgenomen door ze, maar na flink sputteren, mopperen (en schelden) gingen ze toch naar buiten (het leek mij wel leuk, dat je tijdens de les gewoon naar buiten mocht, foto's schieten op het schoolplein / parkje / supermarkt, maar goed...).

Na een half uur kwamen ze terug, het klaslokaal in... en moesten hun foto's van hun mobiel naar de pc waarop ik ze met hun zou editen.

Dat ging via bluetooth, omdat iPhones een crime waren om aan te sluiten aan die pc... en wat denk je?

NIEMAND wilde zijn / haar bluetooth verbinding delen met de centrale klas-pc, omdat ze als de dood waren dat er ook maar íets anders dan die foto's gedeeld zouden worden.

Tegelijk mocht ik op geen enkele manier helpen om hun bluetooth aan te zetten, of desnoods een usb-kabeltje aan te sluiten; het was alsof ik nog eerder hun edele delen kon aanraken, dan hun eigen telefoon.

De telefoon is extreem privé bij de jeugd, niemand - en dan echt niemand, mag daar aankomen, behalve zijzelf.

Dus no way dat leerlingen hun telefoon gaan inzetten voor school / werk / etc... het is 100% privé wat daarop gebeurd en dat willen ze graag zou houden (dat ze vervolgens alles op Facebook flikkeren, is weer wat anders)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Na de laatste update, zijn die bij mij allemaal verwijderd; tweede keer trouwens...

Eerst is volledig Outlook gereset (avatars weg bij mailadressen), en de belangrijkste heb ik toen met de hand weer aangemaakt.

Na de laatste update is wéér alles verwijderd, zie ik enkel nog initialen bij binnenkomende berichten.

Live-tile van persons is ook kapot, bij mij en nog iemand anders die ik ken met een W10M (L650 / L820).
Hier wordt ik dus zo moe van. Testen ze de apps wel eens? Maar klopt, na de laatste update begonnen.

Update:
WTF! Ze zijn weer terug, blijkbaar dan toch een storing aan de kant van MS zoals @Swerfer al zei?

[ Voor 7% gewijzigd door richdb op 12-05-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:39
Al die desinteresse in W10M zorgt er wel voor dat ik voor een paar tientjes een Lumia 550 aan heb kunnen schaffen...

heb 'm nu naast m'n iPhone 7 (van de zaak) en iPhone 5 (als tweede privételefoon, buitenlands nummer, mobiele eenheid hier).

Maar het feit dat ik als beslisser niet eens geknokt heb voor W10M telefoons zegt wel wat.

Microsoft, waar blijf je?!

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Je moet je even omdraaien en dan harder roepen; 2014 ligt immers al ver achter ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

tonber schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:47:
[...]
Heel eenvoudig je kan je ook laten bellen!!!!!!
Hmm, nee dus. Nergens te zien. Er is wel iets geks aan de hand; ik kan gewoon inloggen op mijn microsoft account via de pc. Daar meld ik me aan met mijn emailadres en ww (*) en ik krijg toegang tot mijn gegevens en mijn inbox. En ook bij mijn profiel. Dat is handig, want ik wil mijn microsoft authenticator registreren, maar omdat te kunnen moet ik eerst bewijzen dat ik wel degene ben die zojuist heeft ingelogd (raar als je het mij vraagt). Om dat te doen krijg ik een email, maar die komt dus niet aan! Ik zit nu in een soort infinite loop;

Ik heb nu herstel aangevraagd van mijn account, maar daar moet ik een maand(!) op wachten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D5rUtYd.png

"Beveiligingsgegevens te vervagen". Niet nodig Microsoft, het is al vaag genoeg.

*) Grapjurkerij dat ik mijn eigen emailadres niet goed in kan tikken is hiermee gelijk ontzenuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Dit is dan wel weer interssant, X86 software (gedownloade .exe files) op ARM - stapje verder is dan dat je .exe kan draaien op een "soort van" telefoon...

https://mspoweruser.com/m...apps-outside-store-video/
Microsoft confirms that Windows 10 on ARM will run x86 apps from outside the store

At BUILD 2017 Microsoft showed off Windows 10 ARM, and confirmed for the first time that your existing x86 Windows apps will also run, even when downloaded directly from the internet. This is due to the x86 on ARM emulation layer.
Het is al een paar dagen oud, jammer dat Tweakers de //BUILD2017 bijna volledig genegeerd heeft...

Aandacht voor Microsoft Build 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Fireshade schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:32:
Even een vraagje over de CU update met encryptie voor je SD kaart (yay!):
Er staat dat de inhoud op je SD kaart verloren kan gaan als de telefoon "gereset" wordt terwijl encryptie aan staat. Ik neem aan dat ze "teruggaan naar fabrieksinstellingen" bedoelen en geen koude restart. Weet iemand dat?
Inderdaad.
Een soft reset, batterypull e.d. heeft verder geen invloed op de encryptie.
Daar hetgeen wat nodig is om de sd kaart te ontsleutelen gewoon ongemoeit blijft.

Anders wordt dat met een hardreset/fabrieksinstellingen,
daarmee worden namelijk alle gegevens gewist en dus ook de gegevens die nodig zijn om de kaart te ontsleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:08:
Dit is dan wel weer interssant, X86 software (gedownloade .exe files) op ARM - stapje verder is dan dat je .exe kan draaien op een "soort van" telefoon...

https://mspoweruser.com/m...apps-outside-store-video/

[...]

Het is al een paar dagen oud, jammer dat Tweakers de //BUILD2017 bijna volledig genegeerd heeft...

Aandacht voor Microsoft Build 2017
Daar dacht ik ook al aan. Ik gok er op dat dit de weg is die Microsoft in wil slaan met W10M. En om heel eerlijk te zijn, ik denk dat het niet aan gaat slaan. Kan je van Facebook, Snapchat, Instagram (insert random populaire app) enz een, exe downloaden...? Nope. Uiteraard wel de mobiele site benaderen, maar dat is toch anders.
Gaan ze het hier dus wel mee halen... Ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
PaT schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 23:39:
[...]
Kan je van Facebook, Snapchat, Instagram (insert random populaire app) enz een, exe downloaden...? Nope.
Facebook en Instagram hebben al een app die misschien out of the box kan draaien op Windows 10 on ARM en anders zijn die makkelijk te porten. Snapchat blijft een manco. Ik denk dat de meeste WP8.1 apps straks gewoon gaan draaien op Windows 10 on ARM en de UWP apps zonder twijfel.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 00:56
Hebben meerdere mensen last van het volgende: WiFi schakelt na een tiental minuten 'uit'. Meldt dat er geen internet zou zijn, maar ik kan gewoon internetten (zonder dat data aanstaat). Apps doen het echter niet allemaal even goed meer op de achtergrond. Bepaalde apps lijken geen last te hebben van 'geen internet' maar WhatsApp doet alleen nog nieuwe berichten binnenhalen bij het openen. En dat is dan ook soms nog geen eens... Merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Swerfer schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Facebook en Instagram hebben al een app die misschien out of the box kan draaien op Windows 10 on ARM en anders zijn die makkelijk te porten. Snapchat blijft een manco. Ik denk dat de meeste WP8.1 apps straks gewoon gaan draaien op Windows 10 on ARM en de UWP apps zonder twijfel.
Heb je die eerste ooit wel eens geprobeerd op de "gewone" desktop Windows 10? Wat een draak van een ding zeg...Daar ga je als Microsoft zijnde geen zieltjes mee winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

GerCor schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:13:
[...]

Nog een teken dat Microsoft vrolijk doorgaat met W10M:
http://www.windowscentral...=navigation&utm_source=wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Laatst online: 03-09 16:43
In het artikel staat het niet zo zwart/wit. (UWP)Apps zouden dit systeem kunnen gaan gebruiken en daarmee komt het dan op Windows10Mobile. Er is geen indicatie dat het fluent design system ook daadwerkelijk naar Windows10Mobile komt (als OS / UI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Hoe dan ook. Ik stap in de auto, start Kaarten. Voer een adres in en de telefoon gaat gewoon uit. Waardeloos geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Dat is meer per ongeluk en geen beleid... UWP-apps krijgen het nieuwe design en omdat die 1 op 1 draaien op W10M sijpelt dat nieuwe design door;

Je gaat niet een ander design maken voor een UWP-platform, dus in die zin is het 'logisch' dat de apps de nieuwe look mee krijgen;

Ze maken de apps voor W10 / Xbox / Holo en het 'bastaard kindje' W10M erft die styling gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
GerCor schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:21:
Hoe dan ook. Ik stap in de auto, start Kaarten. Voer een adres in en de telefoon gaat gewoon uit. Waardeloos geworden.
Na jouw opmerking even getest, geen problemen tot nu toe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
GerCor schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:21:
Geen last van hier, dus je probleem bestaat niet :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
PinokkioTV schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:12:
[...]
Geen last van hier, dus je probleem bestaat niet :+
Moet wel een tijdelijke Hick-up zijn geweest. Nadat jullie aangaven het probleem niet hebben direct weer even getest en ...... werkt weer prima. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik merk wel, ook met dat soort dingen dat je toch vaak een reboot nodig hebt, ding lijkt regelmatig vol en daarmee ook half vast te lopen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Mij valt op dat wanneer je gaat naar: Instellingen >> Persoonlijke instellingen >> geluiden >> Geluiden en dan App-geluiden beheren aanklikt ...... dit nogal langzaam gaat. Telefoon heeft veel moeite dit te openen. Wil je dan scrollen dan duurt het ook even voordat de telefoon reageert.

Verder: niet alle notificaties komen netjes door. Vooral de meldingen (toast) bovenin het scherm zie ik niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:51:
[...]

Dat is wat er speelt... pc / laptop / continiuum / Android... het boeit ze niet (en geef ze eens ongelijk, ik had dat vroeger met Casio horloges en mijn zus met Naf Naf kleding...).
Zelfs ik begrijp dat hele eco systeem waarbij windows en of/apple devices aan elkaar zijn te koppelen steeds minder. Om er mee om te kunnen gaan vereist het een studie op zich, en devices op zichzelf worden steeds complexer ook. Je hebt gewoon geen overzicht meer wat er allemaal en waarom met elkaar aan het babbelen is, en het delen van info tussen diverse (apple/windows) kan ook nog eens in de weg zitten ook als devices hun unieke wifi toegang hebben tot hetzelfde netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:10:
Mij valt op dat wanneer je gaat naar: Instellingen >> Persoonlijke instellingen >> geluiden >> Geluiden en dan App-geluiden beheren aanklikt ...... dit nogal langzaam gaat. Telefoon heeft veel moeite dit te openen. Wil je dan scrollen dan duurt het ook even voordat de telefoon reageert.

Verder: niet alle notificaties komen netjes door. Vooral de meldingen (toast) bovenin het scherm zie ik niet altijd.
Dat hebben ze met de laatste update zo naar zijn grootje geholpen. Moest je eerst bewust op "app geluiden beheren" drukken om een overzicht daarvan te krijgen (wat dan even op zich liet wachten), gebeurt dit nu zonder dat je die keuze hoeft te maken, met aardig wat vertraging tot gevolg. Volgens mij wordt er helemaal niet meer gekeken naar wat voor gevolg een wijziging heeft voor het mobiele platform. Dit is er een die beslist niet prettig is al je daar wat dingen wil gaan wijzigen.

Edit: zo te zien is de vertraging niet het enige wat is gewijzigd. Heel veel apps staan nu op actief met banners, meldingen en geluiden terwijl ik ze bijna allemaal op uit had staan. Het wijzigen daarvan (uit) gaat bijzonder traag en omslachtig bij sommige apps. Het verklaard nu wel waarom ik meldingen kreeg die anders wegbleven.

Goed opgemerkt GerCor.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 17-05-2017 11:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
satya schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:43:
[...]
Je hebt gewoon geen overzicht meer wat er allemaal en waarom met elkaar aan het babbelen is, en het delen van info tussen diverse (apple/windows) kan ook nog eens in de weg zitten ook als devices hun unieke wifi toegang hebben tot hetzelfde netwerk.
Ik snap het hele idee van "ecosysteem" überhaupt niet: Waarom zou ik niet gewoon mijn Gmail, Dropbox en Skype op mijn iPhone* door elkaar kunnen gebruiken? Is ecosysteem een synoniem voor een knuffelig vendor-lockin?

* Wees gerust: Die bezit ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 17-05-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Dat hebben ze met de laatste update zo naar zijn grootje geholpen. Moest je eerst bewust op "app geluiden beheren" drukken om een overzicht daarvan te krijgen (wat dan even op zich liet wachten), gebeurt dit nu zonder dat je die keuze hoeft te maken, met aardig wat vertraging tot gevolg. Volgens mij wordt er helemaal niet meer gekeken naar wat voor gevolg een wijziging heeft voor het mobiele platform. Dit is er een die beslist niet prettig is al je daar wat dingen wil gaan wijzigen.
Idem hier; het leek wel 30 seconden te bevriezen... als je dan iets aanpast (scherm verder) en weer teruggaat (scherm terug), bevriest het wéér 30 seconden;

Het is inderdaad dat (buiten beeld, onderaan) een hele shitload aan apps en settings wordt binnengeharkt;

Dat zie je niet gebeuren, en dus lijkt het te bevriezen...

Zet dan minimaal een progress-bar in beeld (of laadt het pas in na de klik; 99% van die apps wil je niet eens beheren op dat niveau).

Echt bizar hoe een update die niets nieuws brengt, toch je halve systeem kan mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Bacchus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:43:
[...]
Ik snap het hele idee van "ecosysteem" überhaupt niet: Waarom zou ik niet gewoon mijn Gmail, Dropbox en Skype op mijn iPhone* door elkaar kunnen gebruiken? Is ecosysteem een synoniem voor een knuffelig vendor-lockin?
Het hele idee van ecosysteem is tweeledig: zowel voor de gebruiker makkelijk als voor de eigenaar van het ecosysteem. De systemen zijn gratis, dus je bent niet de klant, maar het product.

Dus inderdaad een mooie omschrijving: een knuffelige vendor lock-in

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 17-05-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Heeft even geduurd maar nu ben ik er toch achter welke app dit is: Het is de app 'Gestures'. Overigens.... niet dat ik dat ergens kan vinden om vervolgens te kunnen verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VACyfJGw2v6K22XlwQnqx4qD/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
GerCor schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:50:
Heeft even geduurd maar nu ben ik er toch achter welke app dit is: Het is de app 'Gestures'. Overigens.... niet dat ik dat ergens kan vinden om vervolgens te kunnen verwijderen.

[afbeelding]
Good find! Is dat niet Instellingen->Extra's->Aanraken? Geen idee waarom je daar meldingen van zou (willen) krijgen overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
FreshM schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:22:
[...]
Good find! Is dat niet Instellingen->Extra's->Aanraken? Geen idee waarom je daar meldingen van zou (willen) krijgen overigens...
Yep, blijkbaar. En als je de drie kleuren puntjes ziet zit er volgens mij ergens iets niet goed. Ook even op Taal Engels (US) geprobeerd en daar precies hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SvzVIvPZOku7s5jQGo91Z2zA/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 17-05-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escort77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09-2023
pfff, gisteren kreeg ik de upgrade door voor mijn Lumia 640 XL LTE, van W8.1 naar W10.

Als ik geweten had wat me te wachten stond had ik dit nooit gedaan...

- Contactpersonen kwijt, staan nog wel in people.live.com. Handmatig personen toevoegen gaat niet (ook niet vanuit whatsapp, opslaan als contactpersoon, scherm verdwijnt direct weer)
- Agenda kwijt, staat nog wel in calender.live.com
- synchronisatie met Hotmail lukt niet, ik kan nu alleen nog mijn yahoo lezen.
- werkmail doet het niet meer.
- Here Drive+ (en City Lens) doen het niet meer. Navigatie was ik echt heel tevreden over.
- Microsoft Edge is misschien even wennen, maar na je favorieten gaan is behoorlijk omslachtig.
- Lumia Selfie kan niet geinstalleerd worden, updaten kon niet en in de store kan ik 'm niet vinden (apparaat niet geschikt)
- grootste deel van mijn SMS-jes zijn kwijt, alleen wat SMS-jes van 2 jaar oud zijn zichtbaar
- en dan nog wat apps die geupdate moesten worden of opnieuw geinstalleerd.

Wat levert het op:
- "Alarmen en klok" heeft een timer en stopwatch, kan wel eens handig zijn.
- Word, Excel en PowerPoint geinstalleerd. Nog niet gebruikt, maar kan handig zijn.

Ik heb al even gekeken hoe ik dit op kan lossen, maar het lijkt er op dat terugdraaien naar fabrieksinstellingen de enige oplossing is.

Vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn whatsapp geschiedenis bewaard blijft? Dat is eigenlijk het belangrijkste wat ik wil behouden. Al het andere kan ik wel opnieuw installeren of synchroniseren (hoop ik dan)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
escort77 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:23:

Vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn whatsapp geschiedenis bewaard blijft? Dat is eigenlijk het belangrijkste wat ik wil behouden. Al het andere kan ik wel opnieuw installeren of synchroniseren (hoop ik dan)
in Whatsapp kun je een backup maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
pfff, gisteren kreeg ik de upgrade door voor mijn Lumia 640 XL LTE, van W8.1 naar W10.

- Contactpersonen kwijt, staan nog wel in people.live.com. Handmatig personen toevoegen gaat niet (ook niet vanuit whatsapp, opslaan als contactpersoon, scherm verdwijnt direct weer)
- Here Drive+ (en City Lens) doen het niet meer. Navigatie was ik echt heel tevreden over.
- Microsoft Edge is misschien even wennen, maar na je favorieten gaan is behoorlijk omslachtig.
- Lumia Selfie kan niet geinstalleerd worden, updaten kon niet en in de store kan ik 'm niet vinden (apparaat niet geschikt)
- grootste deel van mijn SMS-jes zijn kwijt, alleen wat SMS-jes van 2 jaar oud zijn zichtbaar

Wat levert het op:
- Word, Excel en PowerPoint geinstalleerd. Nog niet gebruikt, maar kan handig zijn.

Ik heb al even gekeken hoe ik dit op kan lossen, maar het lijkt er op dat terugdraaien naar fabrieksinstellingen de enige oplossing is.

Tja, Windows 10 Mobile is nu al een hele tijd uit, en toch krijgt een groot softwarebedrijf als Microsoft het niet voor elkaar om de upgrade van Windows Phone 8.1 naar Windows 10 Mobile soepel te laten verlopen. De ene fout na de andere duikt op. Was nog niet zoveel het geval bij Windows Phone 8.0 naar Windows Phone 8.1.

Ook gewoon te gek voor woorden dat bij de meeste problemen een fabrieksherstel de oplossing moet zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

Wat levert het op:

Kijk, het is natuurlijk de bedoeling dat je hier vragen stelt. Maar je begint met opsomming van dingen waarbij ik direct denk: je snapt het (nog) niet. Dus, neem even de tijd om het te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:15
WP8 naar 8.1 is was ook drama hoor. Moest daar ook gewoon een hard-reset doen. Eigenlijk enige dat bij mij ooit goed is gegaan was naar 7.8, maar dat was dan ook wel echt een compleet ander OS.
W10M is ook wel zo'n ding. Het werkt prima als het eenmaal een keer goed heeft gewerkt. Als je ook maar iets van problemen hebt moet je zowat verplicht een hard reset doen om niet later nog veel grotere problemen te krijgen. Hier draait het al sinds aanschaf perfect (op spontane reboots sinds laatste patch na).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Stefan22 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:42:
[...]

Tja, Windows 10 Mobile is nu al een hele tijd uit, en toch krijgt een groot softwarebedrijf als Microsoft het niet voor elkaar om de upgrade van Windows Phone 8.1 naar Windows 10 Mobile soepel te laten verlopen. De ene fout na de andere duikt op. Was nog niet zoveel het geval bij Windows Phone 8.0 naar Windows Phone 8.1.

Ook gewoon te gek voor woorden dat bij de meeste problemen een fabrieksherstel de oplossing moet zijn...
Verschilt van persoon tot persoon en per toestel.
Op mijn Luima 640 ging de upgrade van 8 naar 10 zonder problemen, en werkte alles gewoon, upgrade gedaan middels de upgrade advisor. Mogelijk maakt de persoon geen gebruik van de backup functie, die er voor zorgt dat alle instellingen weer terug worden gezet (vermoeden)

[ Voor 11% gewijzigd door satya op 18-05-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

In de instellingen van WA kun je aangeven dat je een backup wil maken. Standaard gaat dat naar je eigen device en als dat niet naar de SD-kaart gaat, ben je je backup kwijt bij een fabrieksreset (zei hij, sprekend uit ervaring). Je kan ook een bacup naar OneDrive laten maken. Dit is sowieso aan te bevelen om te doen. Stel in dat je een backup naar OneDrive wil hebben en druk dan een keer op 'Backup maken'. Dan weet je ook zeker dat de backup daar staat. Het kan overigens wel een paar minuten duren voordat je backup bewaard is, vooral als het flink wat MB's aan data is.

Bij het installeren van WA na de fabrieksreset gaat WA kijken op OneDrive of er een backup is en zal aanbieden om die te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escort77
GerCor schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:52:
[...]

Kijk, het is natuurlijk de bedoeling dat je hier vragen stelt. Maar je begint met opsomming van dingen waarbij ik direct denk: je snapt het (nog) niet. Dus, neem even de tijd om het te snappen.
Je hebt gelijk, ik was behoorlijk gefrustreerd over die update en het feit dat ik daar op een moment dat het mij niet uitkwam toch even wat tijd aan moest besteden.

Overigens had ik ook niet direct door dat dit de update naar W10 was. Ik heb dit een tijdje geleden geprobeerd met de upgrade-assistent, maar dit leek steeds niet te lukken vanwege ruimtegebrek (had veel bestanden en apps naar de SD gezet, toch zo'n 2-3GB ruimte) maar kreeg de update ineens aangeboden toen ik in de auto zat en heb toen op "OK" geklikt.

Dat de Here apps niet meer zouden werken onder W10 wist ik ook wel hoor, punt is meer dat ik nu pas merk dat het alternatief wat aangeboden wordt lang zo mooi niet werkt.

Ik ga er dit weekend even goed voor zitten, maar een snel rondje googlen levert vooral veel mensen op die er ook problemem mee hebben en de aangeboden oplossingen lijken bij mij nog niet te werken.

Mocht je een tip hebben om de synch met hotmail, contactpersonen en agenda voor elkaar te krijgen dan zou ik daar wel mee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escort77
Overigens weet ik natuurlijk dat je een backup kunt maken en ook dat dit naar OneDrive kan, maar gezien deze ervaring ben ik wat huiverig geworden om daar helemaal op te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

escort77 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:58:
Overigens weet ik natuurlijk dat je een backup kunt maken en ook dat dit naar OneDrive kan, maar gezien deze ervaring ben ik wat huiverig geworden om daar helemaal op te vertrouwen.
Niet geheel ten onrechte, want vorige week wilde WA bij mij niet meer opstarten. Ik zat toen in Hamburg en dacht dat het met roaming / brakke wifi of wat dan ook te maken had, maar thuis werkte het nog steeds niet. Ik vermoed dat mijn lokale WA-database corrupt is geraakt en dat die netjes is gebackupped.

Ik heb WA opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet omdat mijn lokale brakke backup terug werd gezet. Uiteindelijk heb ik mijn hele telefoon gereset, maar toen kreeg ik de brakke OneDrive backup terug. Kennelijk zijn er meerdere backups, want uiteindelijk kreeg ik van OneDrive een backup terug van een dag oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
escort77 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:57:
[...]
Mocht je een tip hebben om de synch met hotmail, contactpersonen en agenda voor elkaar te krijgen dan zou ik daar wel mee geholpen zijn.
Je moet, om te beginnen, je realiseren dat Windows 10 Mobile een compleet ander OS is dan Windows Phone 8.1. Waarschijnlijk staat er ook nog een firmware-update klaar voor jouw toestel. Ik zou je dus aanraden eerst alle updates uit te voeren. Als je dat gedaan hebt moet dit jouw versie zijn op de telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q8DwhAqgeJwlvpxieQR7lawA/full.png

Daarna ga je naar fabrieksinstellingen. Hierna ga je jouw telefoon installeren. Je meld je aan met jouw Microsoft-account en als het goed is verloopt alles vlekkeloos. Op een gegeven moment wordt je gevraagd een back-up terug te zetten. Ik doe dat zelf nooit maar uiteraard beslis je dat zelf. Mocht je na het terugzetten van een back-up problemen ondervinden, begin je opnieuw met 'fabrieksinstellingen' maar nu zonder een back-up terug te zetten.

Als het goed is komen, nadat je de telefoon hebt geïnstalleerd met jouw Microsoft-account, al jouw contacten enz. automatisch binnenrollen. En eventueel maak je dan de rest van jouw mail-accounts aan.

Overigens. Ik gebruik geen SD-kaartje maar mocht ik dat gebruiken dan zou ik die pas toevoegen aan de telefoon NADAT alles van W10M is geïnstalleerd.

Hoe dan ook. Stap voor stap. Als je jouw contacten niet direct ziet, wacht dan even een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Voor wie nog twijfelde over de roadmap van W10M...

https://mspoweruser.com/m...-10-fall-creators-update/

Wellicht wat technisch, maar het komt er op neer dat Microsoft bij de W10 Fall Update alle 'bel functionaliteit' aan het uitfaseren is.

Alle API (methode om software te laten praten met de hardware) die betrekking heeft tot 'telefonie' (bellen, sms, call blocking, etc...) worden na die update er uit gesloopt.

Tegelijk komen er wel API's voor data-connectivity, zodat je op een tablet met W10 nog wel kan internetten via een SIM-card, maar tegelijk dus niet kan bellen.

Oftewel; support voor telefonie wordt afgebouwd (zeiden ze ook al op //Build2017 - telefonie wordt nog wel ondersteund, maar niet meer verder ontwikkeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escort77
Thnx

Versie 1511
Besturingssysteembuild 10.0.10586.107

nu alvast updated naar

Versie 1607
Besturingssysteembuild 10.0.14393.1066

en gelukkig, agenda en contactpersonen zijn bijgewerkt.

[ Voor 58% gewijzigd door escort77 op 18-05-2017 17:52 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Maw, windows mobile ( telefonie/gsm ) is aan zijn eind.
Dit zijn dan eigenlijk de laatste stuiptrekkingen.

Ach heeft ook wel zijn voordeel.
Hoef met de aanschaf van een nieuw apparaat dus niet meer wikken en wegen.
MS heeft hierin eigenlijk dan voor mij de keus al gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Amadeus1966 op 18-05-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:24:
Maw, windows mobile ( telefonie/gsm ) is aan zijn eind.
Dit zijn dan eigenlijk de laatste stuiptrekkingen.

Ach heeft ook wel zijn voordeel.
Hoef met de aanschaf van een nieuw apparaat dus niet meer wikken en wegen.
MS heeft hierin eigenlijk dan voor mij de keus al gemaakt.
Tja, als je in toekomstige updates alle kanalen om te bellen er uit sloopt en vervangt door kanalen die enkel gebruik van mobiele data kunnen maken, is het wel helder dat het telefoontijdperk ten einde komt...

Ze richten al hun apps / services / diensten / oplossingen gewoon op iOS en Android.

Feitelijk ook wel logisch; je wil dat je diensten (Onecloud / Outlook / Office) gebruikt worden door zo veel mogelijk mensen (dat levert geld op), en of die mensen dan iOS of Android of W10M gebruiken, boeit niet... als het maar gebruikt wordt.

Natuurlijk is het leuk als ze het gebruiken op jouw eigen OS, maar dat levert niet meer op dan op het OS van een ander... en 'leuk' is geen maatstaf voor multinationals; die willen uiteindelijk gewoon cash op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:30

Punkrocker

Mostly harmless

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:56:

Wellicht wat technisch, maar het komt er op neer dat Microsoft bij de W10 Fall Update alle 'bel functionaliteit' aan het uitfaseren is.

Alle API (methode om software te laten praten met de hardware) die betrekking heeft tot 'telefonie' (bellen, sms, call blocking, etc...) worden na die update er uit gesloopt.

Tegelijk komen er wel API's voor data-connectivity, zodat je op een tablet met W10 nog wel kan internetten via een SIM-card, maar tegelijk dus niet kan bellen.

Oftewel; support voor telefonie wordt afgebouwd (zeiden ze ook al op //Build2017 - telefonie wordt nog wel ondersteund, maar niet meer verder ontwikkeld).
Aan de andere kant:
Wat valt er nog te ontwikkelen aan telefonie? Bellen is bellen...

(Ik blijf (tegen beter weten in?) hoop houden.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Punkrocker schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Aan de andere kant:
Wat valt er nog te ontwikkelen aan telefonie? Bellen is bellen...

(Ik blijf (tegen beter weten in?) hoop houden
Detail : ze slopen het er uit... dus het is niet dat het niet verder wordt ontwikkeld, maar het wordt er (op termijn) volledig uitgehaald.

Een API is een soort communicatie-laag tussen de hardware en de software; om te internetten spreekt je operating system een API aan, om een foto te maken spreekt het een API aan en om zich als telefoon te kunnen gedragen, spreekt het ook een API aan.

Uit de broncode (van de toekomtige updates) blijkt dat bv. de API's om te sms-en, bellen, etc... worden uitgefaseerd en vervangen door meer universele API's (die wel inhaken op mobiel data-verkeer, maar dus niet meer functioneel zijn om als telefoon te kunnen acteren).

As Microsoft places increasing emphasis on bringing old-style Win32 apps in the store and bring more and more of their services to iOS and Android it seems increasingly clear that Windows 10 Mobile and phone-style devices are no longer part of the company’s roadmap, with even Joe Belfiore merely saying phone will continue to be supported, rather than being further developed.

[ Voor 18% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 18-05-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Desalniettemin heeft Wileyfox aangekondigd Windows toestellen uit te brengen en had HP een tijdje geleden een update voor de Elite X3 op een beurs ten toon gesteld. Die initiatieven zouden dan nu ook dood zijn.
Ik kijk het nog even aan, er zijn wel vaker geruchten geweest die later toch anders bleken te zijn of niet waar bleken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:39
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:56:

Dit is weer een artikel van de hand van Surur, die al vaker onwaarheden of verdraaide informatie heeft gepubliceerd. Vooral negatieve berichten over WM of WP. Hij gegenereerd vooral veel clickbait artikelen.Op andere sites ben ik deze info nog niet tegengekomen. Met een korreltje zout nemen, en afwachten... Voorlopig maak ik mij niet druk zolang mijn L950XL het blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
ardvark99 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:12:
[...]

Dit is weer een artikel van de hand van Surur, die al vaker onwaarheden of verdraaide informatie heeft gepubliceerd. Vooral negatieve berichten over WM of WP. Hij gegenereerd vooral veel clickbait artikelen.Op andere sites ben ik deze info nog niet tegengekomen. Met een korreltje zout nemen, en afwachten... Voorlopig maak ik mij niet druk zolang mijn L950XL het blijft doen...
Het staat in de broncode... de API's zijn gewoon gedocumenteerd... wat wil je nog meer?
Windows.ApplicationModel.AppService.AppServiceCallerCapabilityStatus:
# HasCapability = 0,
# DoesNotHaveCapability = 1,
# CapabilityStatusUnavailable = 2
Oftewel, een "Windows 10 Mobile" apparaat kan (op het gebied van "telefonie") het wel doen, niet doen, of het is niet beschikbaar (0, 1, 2).... momenteel staat het op 0, waarbij 1 en 2 er dus aan zitten te komen.
A comparison of the APIs between Windows 10 (pre update) and (post update) shows that Microsoft added a large number of APIs to deal with cellular data connectivity...

...but specifically removed APIs dealing with phone calls, such as call blocking, voice mail, phone line, phone call origin and many more.
Ik zou niet weten hoe je dat anders moet interpreteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Reacties uit Telegram groep:

I wouldn't take some change in some build so seriously.

They were put in the build before, I read. I suspect it was just some "copy-paste" from mobile branch, and now they are working on updating the apis.

Update:
It's technically true, but it's written to attract klicks by writing it like some important part that has been there forever has been removed.

The other headline could have been "First signs of a new mobile strategy"

Update2:
Nope, this is shitposting.
Windows 10 on pc never had phone apis, they are in a separate library dedicated to mobile.
They added them (probably by error) in one of the first RS3 builds.
And now they just removed them again.

[ Voor 53% gewijzigd door richdb op 18-05-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
richdb schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:18:
Reacties uit Telegram groep:

I wouldn't take some change in some build so seriously.

They were put in the build before, I read. I suspect it was just some "copy-paste" from mobile branch, and now they are working on updating the apis.
Laten we het hopen :)

Feit blijft dat de laatste telefoon nu al 2 jaar oud is, W10M na de update meer bugs heeft dan ervoor en (het ergste, vind ik) dat Microsoft zelf al jaren hide-and-seek speelt en geen openheid geeft.

Daarom gaan wij zitten raden, speculeren, roddels overbrengen, hoop / wanhoop, etc...

Laten ze gewoon keihard met een plan van aanpak komen, wat ze op alle gebieden doen... behalve telefonie (ja, ze blijven addicted en supporting en weet ik het... en tegelijk merk je daar als gebruiker niets van).
"We're going to continue to support Windows Phone," says Belfiore. But Windows is opening up its borders, in recognition of the realities that people are using devices running on a variety of operating systems.
En daar mag je het dan mee doen (quote van Belfiore op //Build2017)... zelfs de renders in de promo-filmpjes van hun services zijn nu iPhones :p
richdb schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:18:
The other headline could have been "First signs of a new mobile strategy"
De ultieme vorm van cognitieve dissonantie :)

stages of death:

Denial ✅
Anger
Depression
Acceptance

[ Voor 28% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 18-05-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:39
Zoals ik al zei, komt uit de hand van Surur. Alles wat hij schrijft neem ik al niet meer serieus. En we kunnen ons wel druk blijven maken over roddels, voorlopig ben ik nog blij met mijn Lumia... Waar het in de toekomst wordt zien we dan wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:21:
[...]
Feit blijft dat de laatste telefoon nu al 2 jaar oud is, W10M na de update meer bugs heeft dan ervoor en (het ergste, vind ik) dat Microsoft zelf al jaren hide-and-seek speelt en geen openheid geeft.
Microsoft heeft er geen geheim van gemaakt dat ze geen mobiele telefoons meer gaan maken maar dat ze mobiele ondersteuning ook niet uit Windows gaan slopen. Daartussen ligt inderdaad een, m.i. smal, grijs gebied. Het afgelopen jaar hebben in ieder geval HP en Alcatel Windows-telefoons uitgebracht en ik kan mij herinneren dat er nog partijen Windows-telefoons hebben aangekondigd.
Ik ben het met je eens dat CU opvallende regressie brengt: De nacht-bevriezing van het glance-scherm en de stap terug in kaartdata zijn geen dingen die je tijdens testen kan missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Bacchus schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:32:
[...]

Microsoft heeft er geen geheim van gemaakt dat ze geen mobiele telefoons meer gaan maken maar dat ze mobiele ondersteuning ook niet uit Windows gaan slopen. Daartussen ligt inderdaad een, m.i. smal, grijs gebied. Het afgelopen jaar hebben in ieder geval HP en Alcatel Windows-telefoons uitgebracht en ik kan mij herinneren dat er nog partijen Windows-telefoons hebben aangekondigd.
Ik ben het met je eens dat CU opvallende regressie brengt: De nacht-bevriezing van het glance-scherm en de stap terug in kaartdata zijn geen dingen die je tijdens testen kan missen.
Eén van de weinigen die de Alcatel nog aanbod, was T-Mobile - en die is er een paar maanden geleden al mee gestopt...

http://www.tmonews.com/20...rs-t-mobile-online-store/

https://www.onmsft.com/ne...y-windows-10-mobile-phone

Maar goed, het bekende verhaal - Microsoft houdt haar mond en wij moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
GerCor schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:49:
[...]

Yep, blijkbaar. En als je de drie kleuren puntjes ziet zit er volgens mij ergens iets niet goed. Ook even op Taal Engels (US) geprobeerd en daar precies hetzelfde.

[afbeelding]
Verhip, ik heb die gekleurde blokjes ook! Wat zouden die betekenen?
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.