Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Met 2018-05 op een luima 930 ervaar ik regelmatig lock-ups, ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
satya schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:42:
Geen idee wat je met lock-up bedoelt, maar op mijn L950 heb ik al wel - sinds een jaar of wat - dat het lock-screen niet kan unlocken via een swipe naar boven.

Als ik bv. gebeld wordt of gewoon het scherm wil unlocken, dan kan ik swipen wat ik wil - maar er gebeurt niets.

Pas als ik het scherm via de hardware-button uit zet en dan weer aan, dan kan ik unlocken.

Al vaak meegemaakt dat ik een inkomend zakelijk gesprek daardoor gemist heb; je wil opnemen (swipe naar boven of druk op 'answer call') maar het scherm reageert niet... dus eerst uitzetten en dan nog eens proberen.

Tegen die tijd was de klant al weg, evenals je lead (maar dat is heel normaal volgens MS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacen007
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 13:40
satya schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 20:42:
Ik had afgelopen vrijdag meerdere keren achtereen dat mijn 950 volledig vastliep (enkel batterij verwijderen hielp) en als ik de telefoon daarna weer opstartte was ook een 10-15% batterij plotseling verbruikt... heel vreemd... na vrijdag niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
Jacen007 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:37:
[...]
Ik had afgelopen vrijdag meerdere keren achtereen dat mijn 950 volledig vastliep (enkel batterij verwijderen hielp) en als ik de telefoon daarna weer opstartte was ook een 10-15% batterij plotseling verbruikt... heel vreemd... na vrijdag niet meer voorgekomen.
Ik heb het gisteren of eergisteren ook gehad. Nog nooit eerder last van gehad. Heel vreemd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:27:
[...]

Geen idee wat je met lock-up bedoelt, maar op mijn L950 heb ik al wel - sinds een jaar of wat - dat het lock-screen niet kan unlocken via een swipe naar boven.
Het toestel is voor ongeveer een minuut geblokkeerd. Komt bij meerdere applicaties voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Hebben hier mensen toevallig ING (als bank?) werkt de mobiele website https://mijn.ing.nl wel na behoren bij jullie?

Sinds het uit faseren van de ING app op ongeveer 19 april 2018, werkt de app niet meer.

Nu wilde ik toevallig vandaag via de website mn bank zaken inzien..

Maar verder dan ~30 seconden na aanmelden kijken naar een "even geduld aub" komt er verder niets qua overzicht.

Er mist gewoon wat qua visuele zaken...

Dit zie ik op de PC
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cH2SBiI.jpg

Die zie ik op Mobel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NzE1NG0.png

8)7 |:( O-) :(

Heb het getest op een Lumia950 en een Lumia 650 -- zelfde hebben 't issue.

Dacht eerst dat het kwam doordat ik de " service workers" aanheb gezet middels "about:flags" maar dat is t toch niet......

Service Workers PWA -- https://www.windowslatest...-works-windows-10-mobile/

Maar met de Lumia 650 nog nooit op de ING site mee geweest..., dus dat is 't eigenlijk niet.

User Agent Edge Browser:
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; ARM; Lumia 950) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko)
Chrome/52.0.2743.116 Safari/537.36 Edge/15.15254
User Agent Monument Browser:
Mozilla/5.0 (Windows Phone 10.0; Android 6.0.1; WebView/3.0; Microsoft; Lumia 950) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/52.0.2743.116 Mobile Safari/537.36 Edge/15.15254
Detected via: http://www.whatsmyua.info/

Ook alternatieve browser op W10M heeft het issue, het is niet edge specifiek

[ Voor 61% gewijzigd door Dutch2007 op 17-05-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Dutch2007 het is daar al eerder opgemerkt waar het ook eigenlijk wat meer op zijn plek is?

hardware-lover in "Windows Phone Store en applicaties"

Hoewel het e.e.a. wel in de richting van de laatste W10M OS Build wijst als mogelijke oorzaak.

Het is via Twitter ook bij ING aangemeld maar volgens mij zijn ze daar (vooral) alleen nog maar Android (Chrome) minded gezien de reacties die je daar krijgt. Ze begrijpen niet eens dat er naast Windows Phone 8.1 ook een Windows 10 Mobile bestaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
hardware-lover schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 02:19:
@Dutch2007 het is daar al eerder opgemerkt waar het ook eigenlijk wat meer op zijn plek is?

hardware-lover in "Windows Phone Store en applicaties"

Hoewel het e.e.a. wel in de richting van de laatste W10M OS Build wijst als mogelijke oorzaak.

Het is via Twitter ook bij ING aangemeld maar volgens mij zijn ze daar (vooral) alleen nog maar Android (Chrome) minded gezien de reacties die je daar krijgt. Ze begrijpen niet eens dat er naast Windows Phone 8.1 ook een Windows 10 Mobile bestaat.
haha, ja dat had ik al in de gaten toen ik de ING whatsapp contacteerde
[3:21 PM, 5/17/2018] Michael Maertzdorf: Het niet kunnen openen van de website = mijn.ing.nl webiste (en dan de pagina welke je ziet als je de juiste aanmeld gegevens invoert - gebruikersnaam+wachtwoord
[3:23 PM, 5/17/2018] Michael Maertzdorf: Ik gebruik hiervoor Windows 10 Mobiel (jawel 😉, er is ook nog iets buiten Android en iOS)
[3:30 PM, 5/17/2018] Ing Bank Whatsapp: Aha, bedankt voor je reactie. Mijn ING is niet bedoelt te gebruiken op een mobiele telefoon. Wil je het eens proberen op een computer of laptop?

^Noraly
Daar zegt die Noraly gewoon, Mijn Ing niet mobiel gebruiken *haha*

Niet dat ze gewoon de ING app omzetten naar een PWA

https://www.pwabuilder.com/

Daarmee heb je gewoon in een "paar minuten" een app die werkende is op elke variant van Windows 10 (muv Xbox), ios en android. :> :9 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dutch2007 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:51:
[...]
[...]

[knip]
@Dutch2007 Misschien maar eens reageren met;

https://www.ing.nl/partic..._ING_verandert/index.html

Maar het is niet moeilijk om ze stil te krijgen, tenslotte weten ze gewoonweg niet precies waar het nu over gaat. Als je Windows + Mobiel als opmerking plaatst dan volgt steevast de reactie dat Windows Phone niet meer wordt ondersteunt. Dat ze zelf als oplossing de vernieuwde website als alternatief hebben aangeboden, dat zijn ze schijnbaar weer snel vergeten, of het actuele kennisniveau van de personen die via Social Media reageert is gewoonweg bedroevend laag (en ik denk dat laatste).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Klopt dat was die persoon, later kreeg ik iemand die er iets me van begreep het het eindige met een 3e
Goedenavond xxxxxxxxx,,

Uit je berichten kan ik opmaken dat je verstand van zaken hebt als het gaat om mobiele techniek.

Het issue waar je mee te maken hebt is zeer specifiek. Dat is niet eenvoudig om op te lossen, als het al op te lossen valt.

Zou ik je mogen voorstellen hiervoor contact te zoeken met de tecnische helpdesk. Zij zijn morgen vanaf 8:00 weer bereikbaar via 020 22 88888.

Vind je dat goed xxxxxx?

^Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online

Niet dat ze gewoon de ING app omzetten naar een PWA

https://www.pwabuilder.com/
Lijkt me in het geval van een bank ook niet wenselijk... je krijgt anders een wildgroei aan opties om in te loggen wat het wel erg makkelijk maakt voor malafide sites.

Maak een PWA van https://www.lng.nl/inloggen en je hebt een probleem... ( geen i-n-g maar l-n-g )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:39:
[...]

Lijkt me in het geval van een bank ook niet wenselijk... je krijgt anders een wildgroei aan opties om in te loggen wat het wel erg makkelijk maakt voor malafide sites.

Maak een PWA van https://www.lng.nl/inloggen en je hebt een probleem... ( geen i-n-g maar l-n-g )
In de store wordt nog altijd weer gegeven vanuit wie de applicatie komt. (de applicatie wordt gescreent bij submission aan de app store, iig bij apple en bij microsoft

Daarnaast is inprincipe de huidige site https://mijn.ing.nl ook een PWA, je pint 'm aan je start menu in W10M

Sterker nog, het houdt nu al niemand meer tegen, om gegaan waar ze van weten dat het ING klanten te zijn, die te mailen en aan te geven dat ze de app gaan stoppen (zoals ze bij WP/W10M gebruikers gedaan hebben).

Wellicht zit er 0% controlle op android applicaties, van de 2 PWA"s die ik in de MS Store heb zitten, heb ik ook een test account moeten aanleveren zodat de functies van de PWA in z'n geheel ook werden getest.

Welliswaar niet van een bank, maar 1 van de app's is wel van een firmwa waar voor android en iOS wel een app is en W10M niet ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 18-05-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

[...]

Ik heb twee telefoons. Eén Windows 10 Mobile, met Edge als browser en één Android 6 met Edge als browser. Op Android werkt de mobiele site zoals hij zou moeten... Dus Mijn ING is wel degelijk mobiel te gebruiken. Die ING medewerker lult dus maar uit zijn nek.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:37:
[...]

Ik heb twee telefoons. Eén Windows 10 Mobile, met Edge als browser en één Android 6 met Edge als browser. Op Android werkt de mobiele site zoals hij zou moeten... Dus Mijn ING is wel degelijk mobiel te gebruiken. Die ING medewerker lult dus maar uit zijn nek.
Dat zou me niet verbazen, wat is de useragent string echter op je android device?

Lijkt er echter op dat t een issue is in de edge browser op W10M, als ik de zelfde userstring gebruik in edge op de PC e.g. Windows 10 Full, dan geen issue's met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dutch2007 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:08:
[...]

Dat zou me niet verbazen, wat is de useragent string echter op je android device?

Lijkt er echter op dat t een issue is in de edge browser op W10M, als ik de zelfde userstring gebruik in edge op de PC e.g. Windows 10 Full, dan geen issue's met laden.
Ik neem ook aan dat het aan Edge op W10M ligt. Maar als zo'n medewerker zegt dat het niet werkt op mobiel, lult hij uit z'n nek.

Er zijn wel meer dingen die (helaas) niet goed werken op Edge in W10M. Op mijn eigen website gebruik ik bijv. een CSS met hover. Werkt in elke browser, behalve op W10M Edge.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Nu zijn Edge op W10M en op Android wel twee hele verschillende browsers, en alleen in naam hetzelfde. De render engine is heel anders: op Android wordt Blink gebruikt, oftewel Chrome, terwijl er op Windows een eigen engine wordt gebruikt. Ik kan me indenken dat de ontwikkelaars van ING niet expliciet testen in Edge mobile gezien het te verwaarlozen martkaandeel, maar aangezien ze dat wel zullen doen met Chrome is het dus niet gek dat de site (onbedoeld) wel werkt in Edge voor Android, aangezien dat onderhuids vrijwel dezelfde browser is als Chrome.

[ Voor 5% gewijzigd door NNF op 23-05-2018 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ ING gebruikers, de vernieuwde Mijn ING omgeving is weer op orde nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:31
hardware-lover schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:56:
@ ING gebruikers, de vernieuwde Mijn ING omgeving is weer op orde nu.
Idd, gaat het toch een keer goed komen? Hier ben ik al blij mee :) Ik was eigenlijk van plan om mijn ING rekening te verhuizen naar Roemenië >:)

Nu nog hopen dat er zoiets als mobiel toestel registreren en inlogcode ipv login naam en wachtwoord van de PC variant, en een andere oplossing van TAN code en/of SMS.

Toch jammer dat ze de ING app zo vroeg terug getrokken hebben, de mobiele web versie was/is nog steeds niet af, ben benieuwd of het weer verklooit wordt.

Hebben ze na de klachten ergens een W10M device uit de mottenballen gehaald om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:48
Welkom in de kinderachtige wereld van ING (en iOS). https://twitter.com/ingnl/status/999752237709778944

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sinds een maand of zo blijft mijn Lumia 640 de Wifi automatisch inschakelen in flight mode. Ik gebruik de telefoon als wekker en zo, er zit geen SIM in, en dus wil ik geen Wifi aanhebben. Maar herstarten maakt niets uit, de Wifi schakelt zichzelf na een tijdje aan. Flight mode of geen flight mode.

Ik kan geen instelling vinden waar dat door komt. Enige app die er op staat is Spotify. Zoeken op google geeft vooral Windows 10 links, niet Win 10 mobile.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 26-05-2018 01:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

(jarig!)
gambieter schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 01:47:
Sinds een maand of zo blijft mijn Lumia 640 de Wifi automatisch inschakelen in flight mode. Ik gebruik de telefoon als wekker en zo, er zit geen SIM in, en dus wil ik geen Wifi aanhebben. Maar herstarten maakt niets uit, de Wifi schakelt zichzelf na een tijdje aan. Flight mode of geen flight mode.

Ik kan geen instelling vinden waar dat door komt. Enige app die er op staat is Spotify. Zoeken op google geeft vooral Windows 10 links, niet Win 10 mobile.
als ik wifi uitschakel via settings (dus niet via de iconen op notificatie balk) kun je kiezen dat de wifi enkel manueel terug mag starten of over een tijds periode (1 uur, 4 u of een dag).
Misschien zit daar het probleem?

is nu wel een screen shot van oudere versie, maar zijn dezelfde opties:
https://www.digitalcitize...ttery/battery_tips_12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardvark99 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 00:00:
[...]
[knip]

Hebben ze na de klachten ergens een W10M device uit de mottenballen gehaald om te testen?
Volgens mij hebben ze helemaal niet van het bestaan van W10M afgeweten, en zich er vooraf nul in verdiept bij het intrekken van de oude Phone app.

@gambieter staat mobiele hotspot misschien aan en zet deze je Wifi aan zonder dat jij dat zou willen?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 26-05-2018 11:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MorosMyrddin schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 06:51:
als ik wifi uitschakel via settings (dus niet via de iconen op notificatie balk) kun je kiezen dat de wifi enkel manueel terug mag starten of over een tijds periode (1 uur, 4 u of een dag).
Misschien zit daar het probleem?

is nu wel een screen shot van oudere versie, maar zijn dezelfde opties:
https://www.digitalcitize...ttery/battery_tips_12.jpg
Die mogelijkheid heb ik dus niet. Ik heb de telefoon maar eens gereset, er stond tenslotte niets speciaals op. Ik laat wel weten of dat helpt ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
De browser op mijn MS 950XL gedraagt zich een beetje vreemd sinds vanmorgen. Mijn tel had 's nachts gereboot (doet 'ie wel eens vaker de laatste tijd) en IE had al mijn tabs gesloten (dat gebeurt eigenlijk nooit). Het enige tabblad dat open stond was Vodafone.nl, maar ik heb geen Vodafone en kom ook nooit op die site. Vervolgens de browser gebruikt zoals normaal, alleen kreeg ik na een minuutje een pop-up met:

'Wat wilt u doen met mapuser?providerid=... (345bytes) Van: Usync.nexage.com'.

Ik heb annuleren geklikt. Vervolgens gezocht wat Usync.nexage.com is en mijn browsergeschiedenis compleet leeg gegooid. Daarna gereboot en mijn browser weer gebruikt om nu (een paar uur later) te ontdekken dat alle tabs weer dicht zijn en Vodafone.nl weer open staat. Vodafone bleek in mijn favorieten te staan. Geen idee waarom, wellicht omdat ik Hollandsnieuwe heb. Ik heb dit uit de favorieten verwijderd.

Ik heb nu echter geen idee wat te doen. Usync.nexage zou een browserhijacker zijn, maar niet moeten werken op Windows mobile. Desalniettemin gedraagt de browser zich, zoals beschreven, enigszins opmerkelijk.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
fw10 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:19:
De browser op mijn MS 950XL gedraagt zich een beetje vreemd sinds vanmorgen. Mijn tel had 's nachts gereboot (doet 'ie wel eens vaker de laatste tijd) en IE had al mijn tabs gesloten (dat gebeurt eigenlijk nooit). Het enige tabblad dat open stond was Vodafone.nl, maar ik heb geen Vodafone en kom ook nooit op die site. Vervolgens de browser gebruikt zoals normaal, alleen kreeg ik na een minuutje een pop-up met:

'Wat wilt u doen met mapuser?providerid=... (345bytes) Van: Usync.nexage.com'.

Ik heb annuleren geklikt. Vervolgens gezocht wat Usync.nexage.com is en mijn browsergeschiedenis compleet leeg gegooid. Daarna gereboot en mijn browser weer gebruikt om nu (een paar uur later) te ontdekken dat alle tabs weer dicht zijn en Vodafone.nl weer open staat. Vodafone bleek in mijn favorieten te staan. Geen idee waarom, wellicht omdat ik Hollandsnieuwe heb. Ik heb dit uit de favorieten verwijderd.

Ik heb nu echter geen idee wat te doen. Usync.nexage zou een browserhijacker zijn, maar niet moeten werken op Windows mobile. Desalniettemin gedraagt de browser zich, zoals beschreven, enigszins opmerkelijk.

Iemand suggesties?
Tja, ik denk dat je een virus te pakken hebt die ook op Windows Arm draait :X

Voor Windows is er info te vinden hoe dit te verwijderen, maar voor W10M wordt het een probleem vermoed ik: https://howtoremove.guide/usync-nexage/

Je kan proberen om een melding te maken in de Feedback app, maar ik vermoed dat er een factory reset gedaan moet worden, en eventueel geen backup terug zetten.

Heb je de afgelopen dagen nog apps geinstalleerd, of links aangeklikt in de browser die dit veroorzaakt kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Nee, niets geïnstalleerd en qua sites bezoek ik eigenlijk niets vreemds. Factory reset zou wel zuur zijn. Ik ga in ieder geval een melding maken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
fw10 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:17:
Nee, niets geïnstalleerd en qua sites bezoek ik eigenlijk niets vreemds. Factory reset zou wel zuur zijn. Ik ga in ieder geval een melding maken. Thanks.
Succes, ik hoop dat een factory reset niet nodig is, en als je een reactie of oplossing hebt, graag hier melden, ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:17:
Die mogelijkheid heb ik dus niet. Ik heb de telefoon maar eens gereset, er stond tenslotte niets speciaals op. Ik laat wel weten of dat helpt ;)
Dus niet. Alles wat met netwerken te maken heeft staat uit, handmatig, en toch springt de Wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@gambieter na hoeveel tijd uitgezet te zijn gebeurt dat ongeveer?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hardware-lover schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:05:
@gambieter na hoeveel tijd uitgezet te zijn gebeurt dat ongeveer?
Heb het niet gemeten, maar meer dan een uur. Ik heb alleen die optie niet die hierboven aangegeven werd om die 1 uur, 4 uur etc te doen. Heb alle menu's nagekeken en kan die gewoon niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@gambieter die keuze ook niet door bij;

- Keuzemenu via bovenzijde scherm
- Wifi uitschakelen > daarna wifi ingedrukt houden.

Bij mij volgt daarna de keuze zoals eerder aangegeven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

Hmm, ik wilde een foto gebruiken via de gallery uit 'Albums\Saved Pictures', maar als ik die open zie ik héééél eventjes mijn afbeeldingen en daarna zijn ze weg en zie ik alleen bestanden van dec 2017 en ouder. Via de gewone onedrive app op de telefoon zie ik wel alle bestanden. Herstart hielp niet. Iemand een idee?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hardware-lover schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:58:
@gambieter die keuze ook niet door bij;

- Keuzemenu via bovenzijde scherm
- Wifi uitschakelen > daarna wifi ingedrukt houden.

Bij mij volgt daarna de keuze zoals eerder aangegeven.
Nope. Mijn Lumia 640 is een Franse import, maar verder niets speciaals. Misschien dat ik hem maar eens terug moet zetten naar Windows 8.1 Mobile en dan weer naar Windows 10 Mobile? :p

Ben dus maar bezig: https://www.digitalcitize...0-mobile-windows-phone-81

(zoals gezegd, de telefoon is niet veel meer dan een wekker en muziekfoon (Spotify))

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 29-05-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gambieter schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:42:
[...]
Nope. Mijn Lumia 640 is een Franse import, maar verder niets speciaals. Misschien dat ik hem maar eens terug moet zetten naar Windows 8.1 Mobile en dan weer naar Windows 10 Mobile? :p

Ben dus maar bezig: https://www.digitalcitize...0-mobile-windows-phone-81

(zoals gezegd, de telefoon is niet veel meer dan een wekker en muziekfoon (Spotify))
Ach, mijn ene 950XL komt oorspronkelijk uit Italië, dus dat zal het niet zijn verwacht ik. Maar de 950 heeft wel officieel de 1709 update ontvangen, en dat gaat niet op voor je 640. Ik kan het zo snel niet vinden, dus ik weet niet of desbetreffende Wifi opties iets met de 1709 update te maken hebben. Iemand anders die dit kan zeggen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:38
@hardware-lover en @gambieter
Ik heb hier nog een 640 liggen op de 1703 versie.
Deze functies zijn daarin al wel beschikbaar.
Gewoon als je de wifi uitzet, en dan in het wifi menu in een dropdown menu.
Of @gambieter zou op een nog eerdere versie moeten zitten, ik weet niet of het er daarvoor al in zat. in de 1703 iig wel

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Max2000 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:51:
@hardware-lover en @gambieter
Ik heb hier nog een 640 liggen op de 1703 versie.
Deze functies zijn daarin al wel beschikbaar.
Gewoon als je de wifi uitzet, en dan in het wifi menu in een dropdown menu.
Of @gambieter zou op een nog eerdere versie moeten zitten, ik weet niet of het er daarvoor al in zat. in de 1703 iig wel
Dank. Ik heb de downgrade & upgrade ingezet, hij is nu met de eerste Win10 update bezig, ik ben benieuwd :)

De mijne is de 640 LTE dual sim, dus niet de 640XL (voor het geval dat uitmaakt). Ik zie dat deze geen 17039 hoort te krijgen, dus https://www.windowslatest...ile-fall-creators-update/ maar eens bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 29-05-2018 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
gambieter schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:06:
[...]

Dank. Ik heb de downgrade & upgrade ingezet, hij is nu met de eerste Win10 update bezig, ik ben benieuwd :)

De mijne is de 640 LTE dual sim, dus niet de 640XL (voor het geval dat uitmaakt). Ik zie dat deze geen 1709 hoort te krijgen, dus https://www.windowslatest...ile-fall-creators-update/ maar eens bekijken.
Als het nog lukt via die weg, apps sideloaden lukt immers ook niet meer.
Maar al zou je op de 1703 zitten, dan zou die instelling het al moeten doen.
We horen het wel als het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie dat er nog een latere update moet zijn voor de Lumia 640: http://www.windowsphonear...ble-for-lumia-640-640-xl/

Ik laat het jullie weten, het gaat nog wel even duren aangezien Microsoft geen 8.1 > 10 update heeft die gelijk de laatste versie installeert...

Edit: Hehe, gevonden en ook een beetje heel veel duh 8)7 :X . Ik had flight mode altijd aanstaan, en die optie van terug aanzetten komt alleen tevoorschijn als je hem niet op flight mode hebt staan 7(8)7 . Ergens logisch maar ook weer niet :D

* gambieter voelt zich erg dom en oud...

Edit2: intussen bijna 4 uur verder en nog geen Wifi aan. Zal het waarschijnlijk per ongeluk op die 1 of 4 uur zijn gezet, en omdat ik altijd op Flight Mode zat, kon het niet terug.

[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 30-05-2018 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

gambieter schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:35:
Edit: Hehe, gevonden en ook een beetje heel veel duh 8)7 :X . Ik had flight mode altijd aanstaan, en die optie van terug aanzetten komt alleen tevoorschijn als je hem niet op flight mode hebt staan 7(8)7 . Ergens logisch maar ook weer niet :D
Hihi, ik moest stiekem wel een beetje grinniken hierom. Sorry daarvoor, maar ik ben dus niet de enige die dit soort dingen bij de hand heeft :+

Nou ja, je telefoon is wel weer een keer mooi opgeschoond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

P_Tingen schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:22:
Hihi, ik moest stiekem wel een beetje grinniken hierom. Sorry daarvoor, maar ik ben dus niet de enige die dit soort dingen bij de hand heeft :+

Nou ja, je telefoon is wel weer een keer mooi opgeschoond!
In augustus is het de vijftigste, dus vanaf dat moment heb ik een excuus :+

En het probleem is niet meer teruggekomen, zeer schone telefoon ;)

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 31-05-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Ik heb er de laatste tijd last van dat foto's niet goed synchroniseert, en sommige bestanden niet kan laten zien.

Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
satya schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:31:
Ik heb er de laatste tijd last van dat foto's niet goed synchroniseert, en sommige bestanden niet kan laten zien.

Ben ik de enige?
Ik heb dat laatste ook een tijdje gehad.
Ik heb toen de sd kaart verwijderd en op de pc een foutcontrole laten doen. Hij gaf niets aan, maar het euvel was toen wel verholpen.
Toeval? Misschien.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Amadeus1966 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:52:
[...]

Ik heb dat laatste ook een tijdje gehad.
Ik heb toen de sd kaart verwijderd en op de pc een foutcontrole laten doen. Hij gaf niets aan, maar het euvel was toen wel verholpen.
Toeval? Misschien.
Lastig, het is een Luima 930, maar het zou in de richting kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb wel dat ik maar een deel van mijn Saved Images zie, alleen foto's van voor dec 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Jahaaaa, mijn overlevingskansen zijn zojuist ietwat gestegen.
Kreeg vandaag voor het eerst een NL alert bericht binnen.
Dus laat de Russen, Amerikanen en de Westfriezen maar komen hahahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Amadeus1966 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:30:
Jahaaaa, mijn overlevingskansen zijn zojuist ietwat gestegen.
Kreeg vandaag voor het eerst een NL alert bericht binnen.
Dus laat de Russen, Amerikanen en de Westfriezen maar komen hahahaha
één keer maar? krijg ze hier meerdere keren binnen op onze 950/950xls :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22
GiLeX schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:33:
[...]

één keer maar? krijg ze hier meerdere keren binnen op onze 950/950xls :P
Zoals al een jaren: 2x :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
Sarcasme modus on //
Dat is een voorselectie van onze overheid.
Ik ben van 66 dus krijg de berichten wat later. ( de oudjes moeten eerst op ).
Gepensioneerden en permanente uitkeringsgerechtigden krijgen nog wat later de melding.

Jonge mannen en vrouwen die een aanwinst zijn voor een eventuele wederopbouw van onze maatschappij krijgen de meldingen als een van de eerste binnen.

// Sarcasme modus off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:17
Amadeus1966 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:46:
Sarcasme modus on //
Dat is een voorselectie van onze overheid.
Ik ben van 66 dus krijg de berichten wat later. ( de oudjes moeten eerst op ).
Gepensioneerden en permanente uitkeringsgerechtigden krijgen nog wat later de melding.

Jonge mannen en vrouwen die een aanwinst zijn voor een eventuele wederopbouw van onze maatschappij krijgen de meldingen als een van de eerste binnen.

// Sarcasme modus off
Dan ben ik ook uitverkoren. Ik kreeg het 2 X binnen voordat het 'luchtalarm' afging. >:)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:58:
[...]

Dan ben ik ook uitverkoren. Ik kreeg het 2 X binnen voordat het 'luchtalarm' afging. >:)
Dat komt alleen omdat je een gewaardeerd poster bent op tweakers 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
GerCor schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:58:
[...]

Ik kreeg twee keer een melding om 12 uur. En een keer om 12:02 en 12.12. Op lumia 950 dus vier keer.
Ligt dit aan (een bug) in Windows? Of is die melding provider gebonden oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
Max2000 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:08:
[...]

Ik kreeg twee keer een melding om 12 uur. En een keer om 12:02 en 12.12. Op lumia 950 dus vier keer.
Ligt dit aan (een bug) in Windows? Of is die melding provider gebonden oid?
Ik kreeg op mijn Lumia 950 om 12.38 alleen een SMS. Hij begon niet te ratelen zoals veel andere telefoons op mijn werk om 12.00u.

Dus ik krijg ook weinig prioriteit.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:38

PeaceNlove

Deugleuter

Ik ben inmiddels overgestapt op een iPhone zowel prive als zakelijk en heb op beide niks gekregen, blijkbaar is mijn straf hiervoor te sterven tijdens een ramp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik denk dat ze deze ook niet aan de straatstenen kwijt gaan raken....

iBood: Alcatel Idol 4 Pro Windows Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
St00mwals schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:47:

In ieder geval niet voor dat bedrag. Volgens mij krijgt deze niet eens de laatste builds, ten minste, daar staat mij iets bij dat daar iets mee was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik zag hem ook... Iemand die nog ergens die verloren doos heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wailing_Banshee schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:29:
[...]
Ik zag hem ook... Iemand die nog ergens die verloren doos heeft gevonden?
Deze was recentelijk in Duitsland voor €199,- te koop en dat kon mij bijna niet weerhouden er een aan te kopen. Enkel en alleen om eens te kijken wat het verschil in prestaties zou zijn vergeleken met de 950XL. Steve van AAWP vertelde me dat ik er in de praktijk niets van zou gaan merken, dus daarom maar laten gaan. En dat doe ik bij dit bedrag nu ook maar 😉 of.........

@ardvark99 https://www.windowslatest...ile-fall-creators-update/

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 06-06-2018 16:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
hardware-lover schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:55:
[...]

Deze was recentelijk in Duitsland voor €199,- te koop en dat kon mij bijna niet weerhouden er een aan te kopen. Enkel en alleen om eens te kijken wat het verschil in prestaties zou zijn vergeleken met de 950XL. Steve van AAWP vertelde me dat ik er in de praktijk niets van zou gaan merken, dus daarom maar laten gaan. En dat doe ik bij dit bedrag nu ook maar 😉 of.........

@ardvark99 https://www.windowslatest...ile-fall-creators-update/
Ok, het heeft dus een paar maanden geduurd, leuk voor diegene die er een hebben, al zal dat hier in NL niet veel zijn,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 11-09 15:13
Tsja...ik kon het niet laten: Heb hem gekocht en prima prijs voor mijn laatste Windows Phone / 10 mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
rookie no. 1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:12:
Tsja...ik kon het niet laten: Heb hem gekocht en prima prijs voor mijn laatste Windows Phone / 10 mobile.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Misschien een leuke review schrijven van dit toestel ;)

(Eigenlijk zou ik hem ook moeten aanschaffen, ben tenslotte een Alcatel Engineer, maar dan in de grotere installatiesal hebben deze twee niets meer met elkaar te maken 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 11-09 15:13
ardvark99 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:49:
[...]
Misschien een leuke review schrijven van dit toestel ;)
Op zich een leuk idee, maar of dat nog zin heeft... Als een Windows Phone / Windows 10 mobile toestel bij iBood verschijnt is dat meestal de plek waar je ze als laatste kunt krijgen (rest partijtjes).

Misschien dat hij nog 1x voorbij komt in de flash sale.

Er zijn wel reviews te vinden overigens. Het is logisch dat de camera functie van mindere kwaliteit is dan de 'flagship' Lumia's, maar ik ben benieuwd hoe erg minder of ik dat heel erg ga missen van mijn 950.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Hmm, ik ben erg blij met mijn telefoon, maar ik zou nu echt geen windows toestel weer kopen, tenzij het voor maart volgend jaar gebeurt, want tot die tijd moet ik het nog met deze doen. In dat geval zou ik denk ik ergens tweedehands een proberen te scoren. Jammer van het OS, maar ik zal echt over moeten ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

de Juni patch tuesday update ronde is weer begonnen, Hier op alle telefoons komt het iig weer binnen.

Edit:
build nummer is nu 10.0.15254.489

[ Voor 17% gewijzigd door GiLeX op 12-06-2018 20:19 ]

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GiLeX schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:42:
de Juni patch tuesday update ronde is weer begonnen, Hier op alle telefoons komt het iig weer binnen.

Edit:
Staat er bij mij inmiddels op. Het vernieuwde ING is bij mij op dit moment weer naar zijn grootje v.w.b rekeningoverzicht, maar werkelijk rouwig kan ik er niet om zijn. Het stelt in de praktijk toch geen zak voor qua bruikbaarheid, dus laat maar gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Woooooooooow
Diep onder de indruk.......
Nou ja beter iets dan niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Het was weer de 2e dinsdag van de maand, dus updaten maar. (oeps, spuit 11) :$

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 13-06-2018 09:57 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:58

Punkrocker

Mostly harmless

Edit:
Pffff. Is het een extra grote update of zo deze maand?
Ik krijg steeds de melding dat ik te weinig ruimte heb op mijn device....
Als ik kijk heb ik nu 1 GB vrije ruimte. Moet toch genoeg zijn?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Punkrocker schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:34:
[...]
Pffff. Is het een extra grote update of zo deze maand?
Ik krijg steeds de melding dat ik te weinig ruimte heb op mijn device....
Als ik kijk heb ik nu 1 GB vrije ruimte. Moet toch genoeg zijn?
Dat was voor mij niet voldoende op mijn vorige 950XL (die aardig vol zat v.w.b. beschikbare opslag), en ik was daarin blijkbaar ook niet de enige.

Freakster86 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"

Je moet, zoals op desktop ook, wel voldoende ruimte hebben voor de (tijdelijke) installatie bestanden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:58

Punkrocker

Mostly harmless

hardware-lover schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:50:
[...]

Dat was voor mij niet voldoende op mijn vorige 950XL (die aardig vol zat v.w.b. beschikbare opslag), en ik was daarin blijkbaar ook niet de enige.

Freakster86 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2"

Je moet, zoals op desktop ook, wel voldoende ruimte hebben voor de (tijdelijke) installatie bestanden.
Bedankt.
Vreemde is dat ik in vergelijking met vorige maand geen nieuwe apps heb geïnstalleerd. Foto's gaan op de SD card en de OneDrive.
Ik heb mijn Whatsapp maar eens opgeschoond. Alle onzinplaatjes en filmpjes eruit. Heb nu ruim 1,3 GB beschikbaar. Nu naar huis en daar probeer ik het wel weer.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 20:02

Edit:
Lumia 650 - Versie 1709 Build nummer is 10.0.15254.489
Lumia 535 - Versie 1703 Build nummer is 10.0.15063.1155

Allebei de juni patch

:) ;) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch013 op 13-06-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ligt dit aan mij?
Voordat jullie allemaal volmondig ja roepen.....

Ik gebruik geen tweakersapp maar gebruik daarvoor de website.
Deze heb ik gepind op mijn startscherm.

Normalerwijze is de gehele tekst van de frontpage leesbaar.
Maar sinds een paar dagen gebruiken zij kleine afbeeldingen naast de berichten en mis ik een klein gedeelte van de tekst. Vanmorgen was het weer zoals voorheen ( geen afbeeldingen) en kon ik de tekst weer compleet lezen.
Nu zojuist staan er weer kleine afbeeldingen naast de tekst en kan ik het weer niet in zijn geheel lezen.

Zijn ze ( tweakers ) met de lay-out aan het knoeien of zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@Amadeus1966 Nieuwsberichten op FP tonen in andere layout? Dacht eerst dat het aan mijn instellingen lag. Verschrikkelijke aanpassing imho.

[ Voor 32% gewijzigd door Freakster86 op 15-06-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Thx Freakster86

Dat verklaard een hoop.
Zo te lezen zijn ze er wel mee bezig.

En idd naar wat ik hier zie is dit ook geen aanpassing om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Amadeus1966 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:39:
Thx Freakster86

Dat verklaard een hoop.
Zo te lezen zijn ze er wel mee bezig.

En idd naar wat ik hier zie is dit ook geen aanpassing om over naar huis te schrijven.
@Amadeus1966 , kan het zijn dat de layout met Monument of CõcCõc (browsers) er nog wel prima uitziet? Er vallen mij geen vreemde layout zaken op, niet op dit moment van schrijven in ieder geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
We wachten stiekem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Hoeveel kostte deze bij iBood? De cameraknop van mijn Lumia 930 is kapot, net als een (of meerdere) microfoons. Repareren heeft niet mijn voorkeur en die Idol lijkt me wel een leuk toestel.
Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, in de hoop dat hij nog een keer aangeboden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Na jaren Windows mobile gebruikt te hebben (L800, L1520 en HP Elite X3) toch de overstap gemaakt naar Android aangezien mijn HP kapot was.

Nu een 1+6.
Wat mij tegenviel en waardoor ik meteen €4 heb moeten, ja moeten uitgegeven is een overlay om veel apps een zwart thema te geven. Toch wel zo fijn op een amoled scherm.
Aangezien 1+ nagenoeg stock Android is en zelf veel extra functies heeft toegevoegd heb ik weinig hoeven te tweaken.

Mis ik nu Windows? Nee, eigenlijk niet en dat terwijl ik vroeger diehard Windows was. De keuze was nu ook makkelijker gezien Microsoft heeft aangegeven geen nieuwe features uit te brengen enkel nog security patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Glacier schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:16:
[...]
Hoeveel kostte deze bij iBood? De cameraknop van mijn Lumia 930 is kapot, net als een (of meerdere) microfoons. Repareren heeft niet mijn voorkeur en die Idol lijkt me wel een leuk toestel.
Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, in de hoop dat hij nog een keer aangeboden wordt.
€155,90 incl. verzenden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Aardig bericht(je) over een mogelijke UWP versie van Whatsapp;

https://mspoweruser.com/w...a-uwp-app-for-windows-10/

UWP an sich vind ik niet zo interessant (voor Whatsapp zelf), maar wel de achterliggende reden (als het artikel klopt);

Namelijk dat deze versie 'speciaal' gemaakt wordt voor Windows Surface Phone.

Als dat ding echt op de markt komt, is de aan- of afwezigheid van Whatsapp voor veel (zakelijke) gebruikers een app van doorslaggevend formaat.

Zelf zou ik nooit zo'n device kopen zonder Whatsapp;

Bellen / Sms / Mail en Browsen is leuk... maar Whatsapp is (ook zakelijk) voor mij één van de meest gebruikte communicatie platformen... net als Skype (waar sowieso een UWP van is, natuurlijk).

Dus wie weet... een tablet / dual-screen phone, zakelijke markt, normaal Windows... communicatie / productie-apps zitten wel goed...

Afbeeldingslocatie: https://mspoweruser.com/wp-content/uploads/2018/06/whatsappuwp-desktop_emoji.jpg

Sowieso blijft Whatsapp W10M opvallend goed ondersteunen... laatst nog de live position tracker ontvangen, en dat doe je niet met die 1% aandeel die er nog over is; wellicht toch een vorm van commitment.

[ Voor 14% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 16-06-2018 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:27:
[knip]

Sowieso blijft Whatsapp W10M opvallend goed ondersteunen... laatst nog de live position tracker ontvangen, en dat doe je niet met die 1% aandeel die er nog over is; wellicht toch een vorm van commitment.
De ondersteuning is er eigenlijk voor WP81, en daarmee ook voor W10M. Er komen tot op dit moment nog diverse updates per week uit voor de bèta versie. Er schijnen ook nogal wat Vietnamesen rond te lopen met een Windows OS op hun mobiel, als ik de ontwikkelaar van een bepaalde app moet geloven. Misschien houden die het OS wel een beetje langer in leven 🤔

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:49:
[...]

De ondersteuning is er eigenlijk voor WP81, en daarmee ook voor W10M. Er komen tot op dit moment nog diverse updates per week uit voor de bèta versie. Er schijnen ook nogal wat Vietnamesen rond te lopen met een Windows OS op hun mobiel, als ik de ontwikkelaar van een bepaalde app moet geloven. Misschien houden die het OS wel een beetje langer in leven 🤔
"klopt", was laatst in vietnam en thailand en vooral oude (WP8) toestellen zag je daar relatief veel in het wild.

Vaak een tweede toestel, naast de daily driver, maar werd wel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Hoe groot ik ook nog steeds fan ben van Windows Phone/Mobile, ik zet er geen geld meer op in. Ook niet op een mogelijke komst van een Surface Phone, als die er ooit nog gaat komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
walterworld schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:40:
Mis ik nu Windows? Nee, eigenlijk niet en dat terwijl ik vroeger diehard Windows was. De keuze was nu ook makkelijker gezien Microsoft heeft aangegeven geen nieuwe features uit te brengen enkel nog security patches.
Wij gebruiken ook Android voor het werk en ik ben er aan gewend. Ik mis W10M ook niet. Nou vind ik de apps op W10M nog steeds veel mooier maar met mooier kom je niet ver. Gisteren nog even de Android aangesloten in onze werkCaddy en met MirrorLink op het display getoverd. Veel mensen gebruiken de integratie van mobile in de auto en dan heb je aan W10M helemaal niks. Op Android werkt de ABN AMRO app gewoon super maar is de Twitterapp net zo'n ramp als op de Lumia 950. Wat een waardeloze app is dat geworden zeg.

Hoe dan ook, ik mis W10M helemaal niet. Na de Lumia ook maar over naar een privé Androidtoestel. Ik ben wel klaar met Microsoft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:12:
[...]
Hoe dan ook, ik mis W10M helemaal niet.
A jawel boefje, al is het maar een klein beetje.
Anders kwam je hier niet in dit vergeten en nagenoeg stervende uithoekje van het www kijken hoe het hier er nog aan toe gaat.

Heb van degene die denkt dat ie mijn baas is nu ook een Android geval.
Ach hij doet het, maar nee het geniet niet mijn voorkeur.
Maar dat is meer een kwestie van smaak en misplaatst sentiment.....
Vroeg of laat heb ik toch geen keus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Amadeus1966 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 00:39:
A jawel boefje, al is het maar een klein beetje.
Anders kwam je hier niet in dit vergeten en nagenoeg stervende uithoekje van het www kijken hoe het hier er nog aan toe gaat.
Nee hoor. Staat nog in mijn favorieten en ik kan zien of hier iemand reageert. Dat lees ik dan even. :(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op zondag 17 juni 2018 @ 01:06:
[...]

Nee hoor. Staat nog in mijn favorieten en ik kan zien of hier iemand reageert. Dat lees ik dan even. :(:)
Stiekem heimwee of....nostalgie?
Maar MS is alweer druk aan de weg te timmeren met weer iets nieuws op het mobiele gebeuren.
Zou eind 2018 gepresenteerd worden aan de gewone stervelingen.

Ik ben benieuwd, lig er nu al wakker van.
En zodra het in de winkel ligt pak ik mijn slaapzak en ga voor de deur liggen.
Ow nee wacht, geen Apple dus geen slaapzak nodig.
Zal dan wel met mijzelf en mijn alter ego als enige in de rij staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Amadeus1966 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:33:
[...]

......
* GiLeX tapt op schouder, je zal niet de enige zijn, sluit in de rij aan 8)
Ben heel benieuwd of de andromeda een gerucht blijft of het ook echt iets wordt.
Voorlopig nog maar even volhouden met onze Lumia's hier. Al zit mijn ega heel erg te denken om een nokia 6.1 of de X6 te gaan aanschaffen. Ze is het wachten beetje beu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Amadeus1966 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:33:
[...]

Stiekem heimwee of....nostalgie?
Maar MS is alweer druk aan de weg te timmeren met weer iets nieuws op het mobiele gebeuren.
Zou eind 2018 gepresenteerd worden aan de gewone stervelingen.

Ik ben benieuwd, lig er nu al wakker van.
En zodra het in de winkel ligt pak ik mijn slaapzak en ga voor de deur liggen.
Ow nee wacht, geen Apple dus geen slaapzak nodig.
Microsoft heeft mij teleurgesteld met de Surface 2 en met de Lumia 950. Een derde keer komt er niet. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had een poging, nee, 3 pogingen gedaan voor een Android toestel, Huawei (traag), LG (trager) en een Nokia (te klein), natuurlijk budgettoestellen vergeleken met een 950XL, maar ik koop niets mid/high puur op de gok. Maar hoewel je met startscherm nog aardig eind komt voor Win looks, het gemis van OneDrive integratie in de foto app (dus alles zien als '1 geheel') is nog steeds een dealbreaker.

Goed, kan best een 500-600 android toestel kopen in de hoop dat die qua camera/snelheid/grootte wel genoeg is, maar ik ga die gok niet nemen. 90% van mijn telefoonzaken werken prima op de 950, natuurlijk mis je kleine dingen, maar het is me simpelweg het geld niet waard. Want geef ik dan zoveel uit, ligt mijn eisenpakket gewoon net zo hoog en ben ik niet van plan concessies te nemen op zaken waarom ik juist nu nog een XL gebruik (zoals iets simpels, camera knop).

Is het niet vingerscanner achterkant, is het camera kwaliteit, snelheid algemeen, schermgrootte, of gewoon software an sich (zie OneDrive), 950XL is verre van perfect, maar zolang ik geen absoluut alternatief heb, ga ik lekker verder :) Ding is bijna 2,5 jaar oud, scherm heeft slechts in de hoek een klein krasje (snap werkelijk niet hoe mensen nu al krassen op hun X bijvoorbeeld hebben), accu 1x vervangen en vind het weer best.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@SinergyX ik heb nog maar 1 poging gedaan met een Android toestel, maar dat is een toestel wat ik voor minder dan 200 euro gekocht heb. Werkt perfect voor die paar applicaties die niet (meer) werken op W10M.

Mijn XL ziet er nog net zo mooi uit als toen ik hem 2,5 jaar geleden uit de doos haalde (altijd met screenprotector en bumpercase), en de originele batterij. Zelfs nog nooit een factory reset gedaan (veel te veel gedoe met al die authenticators...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
SinergyX schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:40:
Ik had een poging, nee, 3 pogingen gedaan voor een Android toestel, Huawei (traag), LG (trager) en een Nokia (te klein), natuurlijk budgettoestellen vergeleken met een 950XL, maar ik koop niets mid/high puur op de gok. Maar hoewel je met startscherm nog aardig eind komt voor Win looks, het gemis van OneDrive integratie in de foto app (dus alles zien als '1 geheel') is nog steeds een dealbreaker.

Goed, kan best een 500-600 android toestel kopen in de hoop dat die qua camera/snelheid/grootte wel genoeg is, maar ik ga die gok niet nemen. 90% van mijn telefoonzaken werken prima op de 950, natuurlijk mis je kleine dingen, maar het is me simpelweg het geld niet waard. Want geef ik dan zoveel uit, ligt mijn eisenpakket gewoon net zo hoog en ben ik niet van plan concessies te nemen op zaken waarom ik juist nu nog een XL gebruik (zoals iets simpels, camera knop).

Is het niet vingerscanner achterkant, is het camera kwaliteit, snelheid algemeen, schermgrootte, of gewoon software an sich (zie OneDrive), 950XL is verre van perfect, maar zolang ik geen absoluut alternatief heb, ga ik lekker verder :) Ding is bijna 2,5 jaar oud, scherm heeft slechts in de hoek een klein krasje (snap werkelijk niet hoe mensen nu al krassen op hun X bijvoorbeeld hebben), accu 1x vervangen en vind het weer best.
Ik Nokia 930, mijn vrouw zojuist een prima Redmi Note 5 uit china laten komen voor 170€. Ronduit een super toestel voor het geld, goede camera, dual sim, goed en groot scherm. Prima war voor het geld. Maar zelf houd ik het toch nog even bij de fijne interface van mijn 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:52:
@SinergyX ik heb nog maar 1 poging gedaan met een Android toestel, maar dat is een toestel wat ik voor minder dan 200 euro gekocht heb. Werkt perfect voor die paar applicaties die niet (meer) werken op W10M.

Mijn XL ziet er nog net zo mooi uit als toen ik hem 2,5 jaar geleden uit de doos haalde (altijd met screenprotector en bumpercase), en de originele batterij. Zelfs nog nooit een factory reset gedaan (veel te veel gedoe met al die authenticators...)
Ik heb niet eens een screenprotector, enkel batterij vervangen. Maar ik heb met blackfriday voor 99 euro toen een Nokia 5 gekocht, voldoet prima :P Wel wat resets gedaan, ik dacht dat Skype gewoon slecht was op W10M, maar als ik Skype gebruik op Android, trek ik net zo snel m'n accu leeg (~500 berichten per dag).
satya schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Ik Nokia 930, mijn vrouw zojuist een prima Redmi Note 5 uit china laten komen voor 170€. Ronduit een super toestel voor het geld, goede camera, dual sim, goed en groot scherm. Prima war voor het geld. Maar zelf houd ik het toch nog even bij de fijne interface van mijn 930.
Heb ik ook naar gekeken, maar vingerscanner zit aan de achterkant, dus nee :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:52:

Mijn 950 zonder welke bescherming dan ook ziet er nog perfect uit. Ik ben er ook zuinig op natuurlijk. Wat dat aangaat, Microsoft wist wel hoe ze dingen moesten (laten) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
GerCor schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:09:
[...]

Mijn 950 zonder welke bescherming dan ook ziet er nog perfect uit. Ik ben er ook zuinig op natuurlijk. Wat dat aangaat, Microsoft wist wel hoe ze dingen moesten (laten) maken.
Nou....mijn 950 gleed vanuit mijn cabine, ik zag hem gaan.
De bookcover klapte open en viel plat op de betonnen vloer.
Uiteraard vergezeld met een voor sommige een bekend geluid.....
Ik hoefde dus niet echt te kijken om te weten wat er loos was.
Komaan zeg, een val van amper twee meter op het beton en dan al stuk?
Kunnen niets hebben ja.
Daarentegen viel mijn oude 520 van bovenaf mijn trailer op het asfalt ( wat toch bijna vier meter is ).
En echt helemaal niets, ja batterijdeksel was eraf en de accu lag eruit.
Simpel dingetje, maar geen enkel krasje.
Maar ja dan heb je het ook over een echte Nokia.
Dat waren pas telefoons hahaha

Mijn 950 XL is ook nog steeds krasvrij.
Ondanks dat het een gewoon gebruiksartikel is heb ik een bloedhekel aan krassen op het scherm.
Ook al is het er maar één.
Op een één of andere manier lijkt zo'n klein krasje bij mij al groter en groter te worden en op ten duur zie ik alleen maar een kras.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Amadeus1966 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:33:
[...]
Mijn 950 XL is ook nog steeds krasvrij.
Ondanks dat het een gewoon gebruiksartikel is heb ik een bloedhekel aan krassen op het scherm.
Ook al is het er maar één.
Op een één of andere manier lijkt zo'n klein krasje bij mij al groter en groter te worden en op ten duur zie ik alleen maar een kras.....
Ja, daarom heb ik m'n screenprotector al een paar keer vervangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik heb vandaag een bluetooth speaker gekocht. Maar ik krijg hem niet verbonden. Andere apparaten iPad, Android telefoon) wel. Nu kun je meerdere 'type verbindingen' selecteren, dlna lijkt me de meest logische, maar het levert geen verbinding op. De radio in de auto heb ik wel kunnen koppelen.

Ik las eerder dat er bluetooth problemen gefixt moeten worden. Valt dit eronder of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Paulus73 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:57:
Ik heb vandaag een bluetooth speaker gekocht. Maar ik krijg hem niet verbonden. Andere apparaten iPad, Android telefoon) wel. Nu kun je meerdere 'type verbindingen' selecteren, dlna lijkt me de meest logische, maar het levert geen verbinding op. De radio in de auto heb ik wel kunnen koppelen.

Ik las eerder dat er bluetooth problemen gefixt moeten worden. Valt dit eronder of doe ik iets niet goed?
Ik heb een JBL Bluetooth speaker, gewoon via Bluetooth gekoppeld, geen problemen. Autoradio ook gekoppeld. Misschien moet je het vinkje "Voor alle Bluetooth-audioapparaten een andere audioverbinding…." aan zetten.

Dus gewoon koppelen met Bluetooth (Muizen, toetsenborden, pennen, etc). Tenminste als je het over de laatste W10M versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
ardvark99 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:15:
[...]
Dus gewoon koppelen met Bluetooth (Muizen, toetsenborden, pennen, etc). Tenminste als je het over de laatste W10M versie hebt.
Het is me gisteren wat later na lezen van je bericht gelukt. Weet niet wat nu precies het probleem was, maar het boxje is wat lastig te koppelen als je van bron wil wisselen volgens mij. Daar moet je even om heen werken.

Ik vind alleen de omschrijving bij de verschillende bluetooth-categorieën nogal onduidelijk, er staat nergens bij luidsprekers/koptelefoons. Dat zou al helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Paulus73 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:53:
[...]

[ … knip… ]

Ik vind alleen de omschrijving bij de verschillende bluetooth-categorieën nogal onduidelijk, er staat nergens bij luidsprekers/koptelefoons. Dat zou al helpen.
Het is maar hoe je het leest, maar bij de eerste optie hadden ze audio apparaten ook wel bij kunnen vermelden, kortom alles wat met Bluetooth gekoppeld wordt. Waarschijnlijk vond men dat te logisch...

De tweede en derde optie is geen Bluetooth, maar koppeling met een protocol over het netwerk, respectievelijk miracast en DLNA (andere ken ik niet, tenminste nog niet hoeven te gebruiken).
Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste

Let op:
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.