Nieuwsberichten op FP tonen in andere layout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Sinds gisteren viel mij op dat de lijst met nieuwsberichten op de frontpage op een andere manier getoond worden.

Waar je normaal een lijst met nieuwskoppen ziet voorafgaand met een gekleurd bolletje, zie ik op mijn telefoon (Samsung S7) eerst het oude bekende overzicht waarna deze na een halve seconde over flitst naar een totaal andere layout met afbeeldingen voor de items.

Zie ook onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0HeXNG207beZzQfYfumFvBDg/thumb.png

Is dit een bug, of mag ik mij trots voelen omdat ik ben beland in een nieuwe A/B test? :?
En kan deze ook door mij worden uitgezet :p?

En even wat anders: zijn jullie tegenwoordig gestopt met de welbekende iteratie topics in de .plans?
Ik vond ze wel vermakelijk om te lezen. Of zijn jullie nu bezig met super nieuwe snufjes en features die over meerdere iteraties worden gebouwd waardoor het momenteel niet spannend is om een item erover te starten?

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 13-06-2018 16:52 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier ook hetzelfde probleem sinds vandaag. Vind het persoonlijk zeer onhandig omdat ik nu slechts een paar titels in koeienletters zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 13:39
Hier ook op zoek naar de optie om dit uit te zetten. Erg irritant. De iconen hebben 0 nut.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:08

crisp

Devver

Pixelated

Dit betreft inderdaad een A/B test op mobiel. Ik haak @Maite de Jong even aan voor deze feedback :)

Wat betreft de .plans: de afgelopen tijd zijn we voornamelijk bezig geweest met GDPR. Als het goed is worden de .plans met de eerstvolgende reguliere release wel weer opgepakt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Dit is inderdaad een test. Bedankt voor jullie feedback, die nemen we mee. Wel het verzoek de test niet verder te bespreken, dat maakt het lastig om de test goed te analyseren. Voor wat betreft de .plans, aanstaande dinsdag staat er weer eentje klaar. In verband met GDPR-werkzaamheden hadden we weinig leuks te delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Is wel bekend wanneer dit weer teruggezet wordt? Of kan ik iets doen om dit te bereiken? Voor mij is de frontpage op mobiel echt bijna onbruikbaar geworden, dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
ik222 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:14:
Is wel bekend wanneer dit weer teruggezet wordt? Of kan ik iets doen om dit te bereiken? Voor mij is de frontpage op mobiel echt bijna onbruikbaar geworden, dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me.
Zo te zien is er een cookie voor deze A/B test aangemaakt. Ik weet niet welke dit is, omdat ik dat op mijn telefoon niet eenvoudig kan zien. Maar als je uitlogt op Tweakers op je mobiel (voor de zekerheid) en alle cookies voor Tweakers trasht, dan heb je een nieuwe SessieID die niet (hopelijk) in de A/B test zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Geprobeerd, helaas werkt dat niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:51:
[...]

Zo te zien is er een cookie voor deze A/B test aangemaakt. Ik weet niet welke dit is, omdat ik dat op mijn telefoon niet eenvoudig kan zien. Maar als je uitlogt op Tweakers op je mobiel (voor de zekerheid) en alle cookies voor Tweakers trasht, dan heb je een nieuwe SessieID die niet (hopelijk) in de A/B test zit. :)
Het is een VWO test, dus het zal ws de cookie van visualwebsiteoptimizer.com zijn ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ah oké, nu wel gelukt om er vanaf te komen :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:43:
[...]

Het is een VWO test, dus het zal ws de cookie van visualwebsiteoptimizer.com zijn ;)
Springt daardoor de oude situatie over naar de nieuwe? Dat is best hinderlijk te noemen.
Gaan zulke A/B tests niet via jullie framework/codebase?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:44:
[...]

Springt daardoor de oude situatie over naar de nieuwe? Dat is best hinderlijk te noemen.
Gaan zulke A/B tests niet via jullie framework/codebase?
Ja, dit is een script-based A/B test en wordt dus achteraf na het laden van de pagina toegepast. We gebruiken VWO omdat ons productteam daardoor zelf in staat is eenvoudige A/B testen aan te maken zonder tussenkomst van het devteam.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 22:12
Ah, dit verklaart een hoop. Ik had al zitten stoeien met de schermgroottes en de dichtheid van de layout. Zou fijn zijn als er een optie komt om de afbeeldingen uit te zetten, maar als het toch maar een test is dan kan ik er wel even mee leven :)

Op mijn device (Lumia 950) vallen de titels overigens deels van de pagina af:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gCEvSy/wp_ss_20180614_0001_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-07 08:32
Zo ziet ie er bij mij nog niet uit... iOS 11.4 op iPhone 8
Gaat nog wel wat mis met plaatsing van tijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N41tPRFuEOvMDcwXXDgCcPER/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 12:56
NetXtreme schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 01:02:
Zo ziet ie er bij mij nog niet uit... iOS 11.4 op iPhone 8
Gaat nog wel wat mis met plaatsing van tijden.

[afbeelding]
Zo te zien wordt de targeting gedaan op user agent en niet op onze interne device-grade. Als je, zoals jij, dan de desktop grade forceert op een mobiel, krijg je de A/B test in de desktop vorm. Iets dat überhaupt niet zou mogen gebeuren. Ik zal het doorgeven aan het product team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 20:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sowieso is het slecht om op basis van user agent te gaan targetten met dit soort dingen. Mensen die een afwijkende browser gebruiken zullen dus nooit zo'n test krijgen (zoals ik).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 12:56
Hero of Time schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:20:
Sowieso is het slecht om op basis van user agent te gaan targetten met dit soort dingen. Mensen die een afwijkende browser gebruiken zullen dus nooit zo'n test krijgen (zoals ik).
Tjah daar ben ik het mee eens, maar gezien dat in VWO gebeurd hebben wij daar geen controle over. Hoe dan ook, ik ga het doorgeven aan het product team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
We gaan even kijken of we wat aanpassingen kunnen doen, zodat de testgroep een betere ux krijgt. Dit staat overigens los van de feedback op de usability. Die is uiteraard van harte welkom, maar die zullen we meenemen voor de wat langere termijn, daar kunnen we in de test weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martijn13 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 00:48:
Ah, dit verklaart een hoop. Ik had al zitten stoeien met de schermgroottes en de dichtheid van de layout. Zou fijn zijn als er een optie komt om de afbeeldingen uit te zetten, maar als het toch maar een test is dan kan ik er wel even mee leven :)

Op mijn device (Lumia 950) vallen de titels overigens deels van de pagina af:

[afbeelding]
@Martijn13, andere browser proberen? Monument of CõcCõc bijvoorbeeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
hardware-lover schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:24:
[...]

@Martijn13, andere browser proberen? Monument of CõcCõc bijvoorbeeld?
Dan heb ik een andere sessie met verse cookies, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Martijn13 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 02:26:
[...]

Dan heb ik een andere sessie met verse cookies, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang :)
Wat is het probleem met een andere sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
Hero of Time schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:15:
[...]

Wat is het probleem met een andere sessie?
Geen probleem, maar als ik een andere browser probeer dan heb ik een andere sessie en val ik niet onder te test. Derhalve kan ik ook niet uitproberen of het probleem van de titels die bij mij wegvallen aan mijn browser ligt of aan mij OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martijn13 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:30:
[...]
Geen probleem, maar als ik een andere browser probeer dan heb ik een andere sessie en val ik niet onder te test. Derhalve kan ik ook niet uitproberen of het probleem van de titels die bij mij wegvallen aan mijn browser ligt of aan mij OS :)
Begrijp ik niet helemaal, dat zal beslist aan mij liggen. Als ik via 3 verschillende browsers Tweakers benader op mijn mobiel, dan kan ik prima onderling vergelijken of het aan de browser of het OS ligt? Ik ben dan per browser ingelogd op Tweakers, maar dat geeft voor jou dan een probleem m.b.t. een test?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als je de browser zelf wilt testen zonder te willen uitloggen, gebruik je toch gewoon private/incognito/whatever sessie van de browser en log je daarop in of wat je wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Het valt me ineens op dat de indeling op het forum ook veranderd is. M'n vertrouwde drop-down menuutje is veranderd in een horizontaal scrollend monster. Valt dit ook onder de A/B test of is dit een apart topic waard?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ym6G1BOY3ujY6fvKI1q5mGqi/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7C4hEy773t7P6ZWNPrHRzfro/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

O88088 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:44:
Het valt me ineens op dat de indeling op het forum ook veranderd is. M'n vertrouwde drop-down menuutje is veranderd in een horizontaal scrollend monster. Valt dit ook onder de A/B test of is dit een apart topic waard?
[afbeelding][afbeelding]
Wellicht komt dit door de aankomende iteratie van vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49

koku

Tnet Devver
Klopt, zie de laatste .plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:30
Is deze feature een nieuwe testronde ingegaan? Fijn dat er wel een work-around voor is, want het is nu erg hinderlijk de frontpage te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

Nakebod

Nope.

Heb deze test nu ook, en ben het er mee eens dat de frontpage hierdoor niet meer fijn bruikbaar is. Slechts 2 artikelen zichtbaar, flinke achteruitgang.

Mocht dit echt doorgevoerd worden dan ga ik het met custom css weer weghalen, maar dat zou niet de bedoeling moeten zijn van een website.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Het betreft inderdaad een nieuwe test.

Kunnen jullie wellicht toelichten wat jullie hindert in het gebruik? Dan kunnen we deze feedback meenemen in een eventuele vervolgtest of het uiteindelijke ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Laatst online: 21:30
Wat Nakebod ook al aangeeft is de beperkte weergave van artikelen.
Op het hoofdscherm zie ik slechts 2 artikelen staan en dan is mijn scherm vol (nouja er stond een bovenste halve regel van het 3e artikel).

Ik was op zoek naar een artikel welke ik 's ochtends had gelezen en kijken of iemand er nog een reactie op had gegeven. Ik was er 2x langsgescrolld voordat ik het artikel weer gevonden had. Dit gebrek aan overzicht is voor mij heel hinderlijk. Ik kom regelmatig bij oudere artikelen terug om te kijken naar nieuwe reacties, maar door het gebrek aan overzicht was dit voor mij irritant geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

In het kort komt het er op neer dat er steeds minder informatie in 1 oogopslag te zien is.

De carousel bovenaan, die in de huidige weergave er ook is, hoe leuk het eruit ziet, neemt behoorlijk veel ruimte in.
Ook het stukje "Alle producten vergelijken" zou voor mij, als vaste bezoeker die de weg wel kent :) niet permanent in beeld hoeven te zijn.

Puur kijkend naar deze test:
In de normale/huidige weergave zie ik 3 artikelen als er 1 lange titel bijzit (3 regels tekst per titel). Max 4 als de titels wat korter zijn. (2 regels per titel)

De thumbnails zoals in de test, die in vergelijking met de huidige weergave, altijd minimaal 3 regels hoog zijn, ipv 2 nu, zorgen simpelweg voor nog minder zichtbare artikelen.
En gezien het tijdstip en aantal reacties er ook nog eens onder staan, kost dit bij lange titels 5 regels. Meer dan 2 artikelen tegelijk heb ik vandaag nog niet gezien op de frontpage.
Eigenlijk krijg je zo dus een scroll-verplichting.

Zouden de carousel en pricewatch links geheel wegzijn zou ik 9 artikelen zien. Of de carousel als tekst, 8 artikelen.

Het kan overigens altijd erger, zoals bijvoorbeeld nu.nl waar je alleen het hoofdartikel kan zien zonder te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkkurd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07 04:19
Bij deze ook mijn feedback. Ik wil zo snel mogelijk terug. Ik kan veel te weinig titels tegelijk zien. De fotos voegen voor mij niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 14:04
Ik zit ook in de a/b test. Ook ik ben er niet heel enthousiast over. Plaatjes zijn te klein om relevant te zijn. Hierdoor gaat veel effectieve ruimte verloren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
Bedankt voor jullie feedback, ik heb deze genoteerd en zal in de resultaten van de test worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vind dit echt verschrikkelijk onoverzichtelijk. Kan ik dit uit zetten ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
kaasaanfiets schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:59:
Ik vind dit echt verschrikkelijk onoverzichtelijk. Kan ik dit uit zetten ergens ?
AW_Bos in "Nieuwsberichten op FP tonen in andere layout?"

En de reacties daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ja dat had ik al gelezen. Ik kan dus niet van dit dramatisch slechte lay-out af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-07 14:29
Ook feedback: irritant. Er staat al weinig informatie op m'n scherm, nu is t helemaal weinig. Please nooit maar dan ook nooit doorvoeren. Waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
kaasaanfiets schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:49:
[...]

Ja dat had ik al gelezen. Ik kan dus niet van dit dramatisch slechte lay-out af...
Que? Ik zie toch nuttige tips staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Joepie, ik zit zo te zien ook in de nieuwste iteratie. :/

Feedback: Mag de informatie dichtheid omhoog? Het scrollfeest met de banner bovenaan de pagina is compleet op mijn mobiel. Geen succes wat mij betreft. Onderdruk die plaatjes aub op mobieltjes.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:58 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 22:43
Ik zit ook in deze test blijkbaar, (alleen op mobiel, kan komen omdat ik custome css draai?) ik werd er niet echt blij van om eerlijk te zijn
had al een topic geopend omdat ik deze nog niet gevonden had
Nieuwe layout mobiele website

o.a. met @Roozzz graag de informatie dichtheid omhoog, elke keer als tweakers ene nieuwe layout update doorvoert (ook de laatste echte grote layout update van de gewone website (3 jaar terug?) kwam er zo extreem veel lege ruimte overal omheen, niet om aan te zien)

Het is nu echt een scrollfest, wordt mijn duim niet blij van

Wat andere mensen ook al aangeven, de pictogrammen voor de artikelen voegen niets toe, simpelweg te klein maar nemen wel teveel ruimte in en duwen alles verder uit elkaar (informatie dichtheid)

De review carousel bovenaan is weg? Zie nu alleen nog maar de nieuwste review. Stoor me hier al langer aan ook op de gewone FP dat er maar 3 in staan, zou fijn zijn als je hier zelf een aantal in kan stellen (zou er persoonlijk graag 5 zien bijvoorbeeld), maar nu op de telefoon dus maar 1 meer... allemaal extra handelingen, je weet nu niet of dit de nieuwste is, heb ik de vorige wel gezien? of zijn er misschien al weer 3 uitgekomen? Nu moet je daar naartoe klikken, niet gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

@Wannial Als je zoals hierboven al aangegeven de cookies loost dan heb je weer de default. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat het op jouw desktop wel nog gewoon is.

Verder helemaal eens met jouw feedback.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 22:43
Thx Roozzz.

Kleine aanvulling voor tweakers zelf, wellicht een idee dat als mensen op deze test zitten ook een linkje te zien krijgen waar in staat dat ze dus in de nieuwe testomgeving zitten en gelinkt worden naar een (dit?) feedback topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
Bedankt voor jullie feedback, de eerder gegeven feedback hebben we verwerkt in deze test.

De ontwerpen zijn zo gemaakt dat er niet minder nieuwsberichten in het scherm zichtbaar waren, op welk device bekijken jullie de frontpage? Misschien dat we de ontwerpen voor die resolutie nog moeten verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie op mijn Android (7) toestel wel steeds terug als er het e.e.a. is aangepast. Via mijn Windows 10 mobieltje blijft alles tot nu toe zoals het voorheen ook al was. Of ik nu Edge gebruik of andere browsers via mijn mobiel, ziet er in opmaak steeds hetzelfde uit. Voor mij prima, vind de iconen bij Android voor een nieuwsartikel weinig toevoegen. De gekleurde punt (of pijl), die ik nu zie via mijn Lumia, voorafgaand aan een artikel, is meer dan afdoende.

Mijn toestellen zijn allemaal High Res (Zenfone AR en Lumia 950XL).

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 13-07-2018 13:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
@hardware-lover dat klopt, maar een bepaald gedeelte van de bezoekers krijgt de test te zien, dus met het ene toestel kan je er wel in zitten en met de andere niet. De test is overigens alleen voor mobiele bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

boenkeijer schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:04:
@hardware-lover dat klopt, maar een bepaald gedeelte van de bezoekers krijgt de test te zien, dus met het ene toestel kan je er wel in zitten en met de andere niet. De test is overigens alleen voor mobiele bezoekers.
@boenkeijer In de test zonder je daarvoor opgegeven te hebben? En dan niet op gebruiker maar op mobiele hardware/OS (random) geselecteerd?

Ik heb het enkel over ervaringen met mobiel, geen desktop.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:58 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
boenkeijer schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:17:
De ontwerpen zijn zo gemaakt dat er niet minder nieuwsberichten in het scherm zichtbaar waren, op welk device bekijken jullie de frontpage? Misschien dat we de ontwerpen voor die resolutie nog moeten verbeteren.
Ik zie wel twee artikelen minder met m'n Lumia 950 (1440 x 2560), zie de screenshots. Daarnaast:
  • De instelling Dichtheid (Compact) doet niets?
  • Ik zou ook graag een compactere dichtheid hebben. Zit wel erg veel loze ruimte boven en onder de thumbnails links.
  • Gek om element "Nieuws van vandaag Tip de redactie" bovenaan te zien.
  • Storend dat lange titels van artikelen direct onder de tijdstippen doorlopen.
  • Jammer dat zo'n 2e/3e feature artikel (The Crew 2 Review) niet de hele schermbreedte vult.
  • Misschien dat ik zo minder vaak een leuk feature artikel misloop. Maar als je zo'n artikel eenmaal gezien hebt, is het irritant om ze steeds weer voorbij te moeten scrollen.
layout oudlayout nieuwlayout nieuw 2

@boenkeijer ik heb geen custom CSS, Lumia instellingen zijn ook standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De instelling Dichtheid (Compact) doet niets?
Dat klopt, die werkt alleen voor desktops (altijd al zo geweest).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Hier ook niet blij met de nieuwe lay-out. Sinds ik deze layout kreeg, merk ik dat ik geen berichten meer lees. Het kost me te veel moeite om informatie terug te vinden. Bovendien is het chaotisch.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ft6tu8/Screenshot_20180714_211849_Chrome.jpg

Punt 1: de afbeeldingen voegen niets toe vooraan het bericht. Leuk dat een foto van een half samsung logo verschijnt voor een bericht over samsung, maar het leidt meer af dan dat het me informeert over het bericht.

2: de tijd voor de titel van het nieuwsbericht: mensen komen voor het nieuws. De tijd kunnen we ook rechts boven/onder ons apparaat zien. Bovendien sorteert iedere site zijn items op tijd, dus ik vraag me af waarom tweakers ons eerst de tijd en dan pas het item wilt tonen.

3: bovenaan de site banners snap ik, met hoofditems, maar om deze halverwege op de website te plaatsen is verwarrend. 'is dit reclame?' 'oh nee het is nieuws' 'maar waarom staat dit halverwege en niet bovenaan als het bannerwaardig is?'

Mensen willen nieuws snel scannen en terug vinden wat ze interessant vinden. Als dit niet lukt, gaan mensen naar een andere site waar dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-07 06:54
Ik mis helaas ook wel de nodige dingen in het nieuwe design. Ik kan bovenin bij het nieuws van vandaag helaas niet meer scrollen naar links/rechts, wat ik altijd eel makkelijk vond.
De plaatjes links bij de artikelen maken het m.i. vrij druk, maar misschien heeft dat gewenning nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnAbel op 15-07-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
@Artjuh

In jouw ontwerp zie ik inderdaad iets fout gaan, de ankeiler van 'The Crew 2 Reviews' zou over de volledige breedte moeten gaan en onder de thumbnails zit er bij jou teveel witruimte aan de onderkant.. Helaas kan ik de bugs niet reproduceren als ik het bekijk op de Lumia 950, heb je custom CSS?

In deze test staan, zoals je misschien al wel gezien hebt, meerdere varianten. Elke variant toont evenveel of meer nieuwsberichten op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bedankt voor de feedback.

Zoals eerder aangegeven draaien we regelmatig tests op de frontpage om te kijken hoe onze bezoekers reageren op andere variaties van de weergave van de ankeilers en headlines. Dit doen we in de eerste plaats door te kijken naar conversie, oftewel het percentage bezoekers dat doorklikt naar een artikel. Als jullie dus massaal besluiten om geen artikelen meer te bezoeken in de layouts waarmee we nu testen zullen we dat dus zeker in de resultaten van de tests zien :) .

In de test die we op dit moment draaien worden de reviewankeilers tussen de headlines weergegeven. Dat wil zeggen de tweede en derde review staan ergens halverwege het nieuwsoverzicht. In een eerdere test hebben we geconstateerd dat de ankeilers aanzienlijk beter converteren als ze tussen de headlines staan dan wanneer er geswiped moet worden en het tweede en derde item gedeeltelijk of helemaal niet zichtbaar zijn.

Wat betreft ruimtegebruik is er overigens geen noemenswaardig verschil tussen de huidige layout en de versies met thumbnails voor de headlines. Je zou dus kunnen stellen dat de informatiedichtheid hoger is omdat we nu ook een afbeeldingen tonen, die nuttige informatie over het artikel kan bevatten ;) . De thumbs moeten dan wel goed gekozen zijn en daar hebben we momenteel nog wel een uitdaging.

De kwaliteit van de thumbs is ook niet optimaal omdat we 67x67px plaatje gebruiken die van origine bedoeld is voor low dpi desktopbeeldschermen, terwijl smartphones tegenwoordig een pixeldichtheid hebben die het dubbele tot driedubbele van zo'n oldskool desktopmonitor is. Als we die pixeldichtheid benutten kunnen we meer detail in de thumbnail laten zien en wordt ie ook nuttiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 22:28
Hi guys, ook hier een 'test-subject'. Zoals eerder genoemd door een aantal, kan ik er maar niet aan wennen en heb ik geen zin meer om nieuws aan te klikken of verder te lezen op de FP. De oude lay-out was toch een stuk praktischer, die poespas hoeft voor mij niet. Succes met verder testen ;)

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-07 12:00
Ik heb de nieuwe pagina ook en zie zeer zeker wel minder nieuwsitems in 1x. Ik ben van 4 teruggegaan naar 3. (vanaf bovenaf, inclusief de banner). 4 vond ik eigenlijk al weinig, maar nog minder is wat mij betreft nietr wenselijk...

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 11:35
Het is uitermate storend deze 'nieuwe' layout. Wat is een handige manier om hier van af te komen, zonder lastige omwegen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 08:35
Vandaag de hele dag uitgekeken naar het magische unbox-moment van mijn nieuwe OnePlus 6. Na een jaartje Galaxy S8+ ben ik eindelijk weer terug op een vloeiende versie van Android!
Het eerste wat ik doe met een nieuwe telefoon is zo ongeveer de DPI aanpassen en daarna op Tweakers genieten van de schermruimte.

Op mijn S8+ met een DPI van 480 kreeg ik dit: lekker veel listitems, weinig scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nSypJHo.jpg

Awesome :)

Maar op mijn mooie nieuwe toestel krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KJsErYB.jpg

Wat is dit voor horror!! :'(

Waar komt al die spacing vandaan? Waarom kan ik niet handig opzij scrollen bij de headers bovenin, maar komen er random allerlei blokken door mijn nieuwslijst heen? Waarom neemt ieder list-item zoveel ruimte in?

Ter info: normaliter heb ik nog een aangepaste DPI maar voor deze issue heb ik dat even uitgezet. Daarmee haal ik de nutteloze grijze balk en de buttons daaronder weg. Met deze 'update' ga ik van een lijst met 11 items naar een lijst met 7 items, en random blokken er tussendoor die behoorlijk afleiden.

Ik begrijp dat ik in een A/B test zit? Nieuwsberichten op FP tonen in andere layout?
Top, leuk dat jullie dingen proberen, maar hoe kan ik kenbaar maken dat ik dit écht niet wil?

Ik snap dat jullie kijken naar de conversie, maar users zoals ik gaan toch wel klikken op de items die ze willen lezen. Dat maakt het niet gelijk handiger of bruikbaarder.
Ja, misschien dat de newbies nu vaker op artikelen klikken, maar ik denk toch dat de meer ervaren Tweakers (iig: ik) gewoon 1 niet-onderbroken lijst willen met nieuwsitems.

Ik zou me graag uit willen schrijven voor deze A/B test :) Hoe doe ik dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 19-07-2018 01:46 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-07 14:12
Ik denk je cookies net zo lang blijven legen tot dat je in de control valt? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:18

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Positief om te lezen dat het maar een test is. Vind de grote layout echt verschrikkelijk! Hoor ook graag hoe ik de oude situatie terug krijg. Desnoods een custom css stukje.

Ik hoop dat het ook zichtbaar is in de test. Zit al een stuk minder op tweakers fp sinds deze wijziging. Even snel een blik werpen zit er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:32
Zelf ook geen voorstander van de nieuwe lay-out. Grappig genoeg heb ik er thuis op mijn telefoon geen last van, en daarbuiten wel.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Kijk eens, je bent niet de eerste: Nieuwsberichten op FP tonen in andere layout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@Richh ik heb je topic even gemerged in dit topic ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Patrock schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:49:
Positief om te lezen dat het maar een test is. Vind de grote layout echt verschrikkelijk! Hoor ook graag hoe ik de oude situatie terug krijg. Desnoods een custom css stukje.

Ik hoop dat het ook zichtbaar is in de test. Zit al een stuk minder op tweakers fp sinds deze wijziging. Even snel een blik werpen zit er niet meer bij.
Uitloggen en cookies wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 08:35
AW_Bos schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:07:
[...]

Uitloggen en cookies wissen.
Dat heb ik inmiddesl al 5x gedaan :P
Heb ik 5x pech gehad of werkt dit niet meer?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Richh schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:44:
[...]

Dat heb ik inmiddesl al 5x gedaan :P
Heb ik 5x pech gehad of werkt dit niet meer?
Geen idee? Maar volgens mij zijn het geen tweakers.net cookies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Uitloggen hoeft niet, als je maar de juiste cookies verwijderd. Als ik het goed heb zijn het de cookies die beginnen met _vwo_

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik was zojuist ook weer in een experiment beland (met 2 grote plaatjes bovenin ipv 3). Probleem ermee is vooral ook dat de pagina gewoon laadt en vervolgens nog een keer verspringt. Ik snap dat dit inherent is aan de gebruikte testmethode maar vervelend voor de gebruikerservaring is het wel.

Overigens vond ik het laatste experiment inhoudelijk niet eens zo slecht maar heb toch snel weer de juiste cookies gewist omdat het verspringen elke keer dat je op de homepage komt gewoon mega irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Om nog even terug te komen op mijn eerdere opmerking (Was toen op vakantie), ik ben wat aan de slag gegaan met custom CSS op de huidige weergave.
Vanuit design niet het mooiste, erg basic zelfs, maar het voldoet voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/25qmTH6hUXNBg0fC4895zFQF/medium.jpg

Ik heb dus de pricewatch linkjes bovenaan weggehaald, en de gehele highlight carousel weg. Had nog geprobeerd om alleen de afbeelding weg te halen, dat lukte, maar om een of andere reden viel de tekst buiten beeld, en verder geen zin om ermee te prutsen :+
Op de desktop is dat wel gelukt, maar mobiel wil dezelfde CSS niet :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mNrtEyoMOdlCW7FdP8RovviP/medium.png

Niet dat dit ooit gebruikt gaat worden, snap stiekem ook wel dat dit heel erg karig is qua design :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-07 13:58
ik222 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:41:
...
Ik snap dat dit inherent is aan de gebruikte testmethode maar vervelend voor de gebruikerservaring is het wel.
...
Door deze testmethode merk ik juist dat ik het niet ga gebruiken, het is te traag en verspringt drie keer (laden, andere layout, andere plaatjes). Als de testmethode beter was, zou ik ook eerder gebruik maken van de nieuwe layout. Ik denk nu dat de A/B test ook niet representatief is. Deze "B" gebruik ik nu niet ivm de gebruikte techniek ipv de nieuwe layout.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kWws5Dk.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:59
Ik heb vandaag ook de 'nieuwe' test layout op mijn Mi8.
Vind het werkelijk verschrikkelijk in het gebruik doordat één nieuws artikel dusdanig veel ruimte in beslag neemt. Gek genoeg mis ik ook de kleur codering aan de voorkant van het artikel, onbewust wist ik daardoor altijd wat voor soort artikel ik opende.

Ik kom er alleen niet vanaf :(, heb mijn cookies al meerdere keren gereset maar blijf in deze test layout hangen. Iemand tips? Anders ga ik wel de desktop site op mijn mobiel gebruiken..

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 15:26

pietje63

RTFM

Same hier (iPhone 7)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 23:00
Cookies wissen werkt hier ook niet. Die verspringende content kan écht niet.

Verder: te lage informatiedichtheid. Er passen nu 7 artikelen op mijn scherm in plaats van minimaal 10.
Waarom is het belangrijk welke tag een artikel heeft? Dat voelt echt als een nutteloze opvulling van nutteloze whitespace. Zelfs de desktopsite toont geen tags bij artikelen.

[ Voor 6% gewijzigd door DrBreakalot op 03-08-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:59
Bijzonder, nu terug van werk en de layout is nu normaal. Wordt het op basis van IP bepaald?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik word ook niet echt vrolijk van de nieuwe layout die ik vandaag ineens voor mijn neus krijg.
Naar mijn mening veel te groot per nieuwsitem en daardoor minder overzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik haat de nieuw layout (op mobile) . Waarom?

Hij laat initieel minder berichten nieuwsberichten zien dan de oude layout doordat de hoogte per item groter is. De FP kom ik zelf niet vaak op, maar als ik er op kom dan wel ik snel kunnen zien, wat is interessant en wat niet. Door minder items te tonen is dit meer werk.

Daarnaast kom ik de artikelen die jullie nu tussen de fp berichten zetten ook tegen in de lijst van artikelen en zo vind ik ze, niet via de banners. Daarom vind ik het jammer dat ze er nu tussen worden gezet omdat het voor mij niet interessant is, ik heb ze al gezien. En er worden niet genoeg op 1 dag geplaatst om het relevant te laten blijven.

Als dit de standaard words (en dat hoop ik als veel gebruiker echt niet) is de kans erg groot dat ik deze banners voor artikelen er met css uit ga slopen en de tekst van de items op de hoofdpagina kleiner maak om er voor te zorgen dat ik makkelijker en sneller een overzicht heb van wat er nieuw is en wat ik nog wel wil lezen. Maar ik hoop natuurlijk dat dit niet op deze manier word ingevoerd als standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 22:59
Ik krijg nu een Tweakers font op mijn mobiele site. Alle headlines zijn in een ander font gedaan. En t laadt ook wat later, dat font. Ik vind t erg storend. Maar cookies wissen lijkt niet veel te doen.
T leest een stuk minder relaxed.

[ Voor 7% gewijzigd door - peter - op 04-08-2018 23:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 08:11
Ook hier de nieuwe look van de Frontpage op de mobiel bemerkt en ook ik vind het niets. Redenen zijn eerder al genoemd: kleurcodering mist, te grote items per regel waardoor er minder items op het scherm passen. Het is nu een grote, onoverzichtelijke brei geworden waruit ik veel minder snel de essentie kan halen en kan bepalen welk artikel voor mij interessant is. Dit is wat mij betreft een schoolvoorbeeld voor "don't fix what isn't broken".

Als het aan mij ligt, gelieve de boel weer terugdraaien. Op de desktop kan ik heel simpel met een plugin de CSS verbouwen, op mobiel weet ik niet of dat zo eenvoudig gaat (misschien met de ingebouwde custom CSS vam Tweakers?). Ik ben er in ieder geval helemaal niet over te spreken.

[ Voor 11% gewijzigd door Moi_in_actie op 06-08-2018 00:04 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:28

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ik moet de anderen gelijk geven dat deze verandering aan de interface functioneel niets toevoegt (tags?) en alleen maar zorgt dat in ieder geval op mobiel meer gescrolled wordt.

Welke doelstelling wordt hiermee beoogt? Dat onze webpages aan esthetische webdesign conventies gaan gehoorzamen. In wat voor verschrikking dat kan uitmonden kunnen we op de Volkskrant site bekijken. In die frontpage raak ik tenminste compleet zoek.

Jongens, blijf toch van die Frontpage af. Steek je energie liever in Tweakblogs, dat huis is inmiddels aan het roken en heeft dringend onderhoud nodig.

Edit: Het valt me trouwens op dat de Edge browser de gewijzigde interface wel heeft en en de Chrome browser met dezelfde phone op hetzelfde netwerk niet. Wel kan het zo zijn dat de Chrome sessie eerder, met een ander IP adres is gestart dan de Edge sessie. Ga nu niet denken dat dit mijn bias naar Chrome vergroot. Al is het wel een dilemma... Wie van complottheorieën houdt zou een actie van Google vermoeden, die tweakers daarvoor dik betaalt 8)

[ Voor 27% gewijzigd door teacup op 07-08-2018 16:54 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 11:54
Het is hier nog erger, geen thumbnails maar totaal overbodige en ruimte vretende categorieën? Hoe kom ik hier vanaf?
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/jpl1sd3z5/8_ECA8_BA8-_DAA2-4590-_B1_C3-_ADDF6_A01_ADC4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook ik zou graag de oude lay-out weer terug willen. Wat ik nu heb is lelijk (subjectief), maar erger, het verspringt van oud naar nieuw na het laden, wat er niet uit ziet.
Daarnaast is het minder overzichtelijk en lijkt er minder informatie op het scherm te staan zonder te scrollen.

[ Voor 25% gewijzigd door Fly-guy op 09-08-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 23:02

pim

Dit hoef je toch niet te testen om te weten dat het een achteruitgang is?
Ik krijg eerst de normale layout te zien, en dan verspringt het naar dit na 1 seconde:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XY5fuwL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Dat verspringen hoort hij de A/B testmethode, ik had dat destijds ook. Ik meen dat de nieuwe stijl via een speciale onderzoekssite wordt ingeladen.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 12-08-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
Ik vindt ook geen vooruitgang. Ik mis een hoop andere content dat ik voorheen eerst wel zag. Ik vraag mij af waarom de test groep zo groot moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 08:11
Bij mij is de oude layout nu weer terug op mn Android smartphone. Laten we hopen dat het zo blijft :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 23:00
AW_Bos schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:20:
Dat verspringen hoort hij de A/B testmethode, ik had dat destijds ook. Ik meen dat de nieuwe stijl via een speciale onderzoekssite wordt ingeladen.
Als dit de testmethode is lijkt me het een heel goed idee om zo snel mogelijk een andere testmethode te kiezen. Hier krijg je toch nooit een eerlijk beeld uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
@DrBreakalot

Het gaat via een externe site heb ik begrepen. Die plaatst zodra Tweakers volledig geladen is, nieuwe code over de huidige.

Misschien zit er zelfs nog wat analyzing achter die klikgedrag bijhoudt voor dat te testen onderdeel?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 14-08-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het punt is vooral dat we de beschikbaarheid en performance van onze site niet willen laten afhangen van een derde partij. Daarom laden we externe code altijd asynchroon.

We zijn wel aan het kijken of we de performance van de door ons gebruikte tool kunnen verbeteren om in ieder geval het 'verspringen' te minimaliseren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 15:26
Ook ik zie op de frontpage een andere layout ...

Tweakers frontpage design

Ik heb nu maar weer uBlock origin aangezet. Ik hoef al die externe aanroepen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Tot wanneer duurt deze test eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 21:52
Ik zit ook al een week of twee naar de nieuwe layout te kijken (op desktop - mobiel ben ik nooit ingelogd), maar hij bevalt mij niet. Ik heb het een kans gegeven, mag de oude layout weer snel terug?

Verder de tip: als jullie AB testing doen, stuur dan na enkele dagen een popup met een simpele "thumbs up/thumbs down". Dan kan na deze popup de oude layout weer terug worden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
r_acker schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:50:
Ik zit ook al een week of twee naar de nieuwe layout te kijken (op desktop - mobiel ben ik nooit ingelogd), maar hij bevalt mij niet. Ik heb het een kans gegeven, mag de oude layout weer snel terug?

Verder de tip: als jullie AB testing doen, stuur dan na enkele dagen een popup met een simpele "thumbs up/thumbs down". Dan kan na deze popup de oude layout weer terug worden gezet.
Gelukkig/helaas (doorstrepen wat niet van toepassing is :+) gaat A/B-testen niet om meningen, maar om statistieken.

Als je gaat vragen wat mensen fijner vinden, dan kan je er donder op zeggen dat heel veel mensen de oude versie verkiezen boven de nieuwe, want de oude versie zijn ze gewend. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de oude versie beter is.

En de oude versie terugzetten na een popup, of iets dergelijks, zorgt er dan ook voor dat mensen niet gaan wennen aan de nieuwe versie.

The devil is in the details.

Pagina: 1