... en gaat over tot de orde van de dag
Je kunt het toch ook erop zetten als je Wifi hebt? Kost het helemaal niks van je databundel.P_Tingen schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:03:
[...]
Ja, ik nu ook. Ik heb van mijn werk een databundel van 8GB, waar ik - als ik mijn best doe - hooguit 500MB van opmaak
Als ik het download wel, maar als het al op mijn pc staat?coenox schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:02:
[...]
Je kunt het toch ook erop zetten als je Wifi hebt? Kost het helemaal niks van je databundel.
Sharen via een OneDrive/Dropbox/etc map?P_Tingen schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:25:
[...]
Als ik het download wel, maar als het al op mijn pc staat?
Inderdaad, kan. In OneDrive zetten en dan afspelen met Groove. Daar kan je dan ook nog kiezen om hem offline beschikbaar te maken.
Ik krijg nu met geen mogelijkheid meer het Nederlandse toetsenbord geïnstalleerd.
Iemand nog ideeën buiten het deelnemen aan het Insider preview programma ?
Total Commander.P_Tingen schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:25:
[...]
Als ik het download wel, maar als het al op mijn pc staat?
https://www.microsoft.com...al-commander/9wzdncrfjwf1
Werkt perfect, gebruik ik om data van onze NAS af te trekken
Dit weekend toch maar eens m'n 920 naar echte Windows 10 gebracht. Ik draaide daar nog de TH2 versie op (de laatste versie die je kon krijgen via de Insiders optie). Werkt perfect, is een stuk sneller geworden (scheelt natuurlijk ook dat ik er een reset achteraan gedaan heb, zonder backup terug te zetten
(vandaar dat ik Total Commander ook veel gebruikt heb, dit weekend, moest weer een paar audioboeken overhalen van m'n NAS naar m'n telefoon
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verrek...Paulus73 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:55:
Ik heb mijn foto-tegel zo ingesteld dat hij mijn favoriete foto's laat zien. Ik heb ongeveer 60 foto's gemarkeerd met het bekende hartje. Toch zie ik elke keer dezelfde 10(?) foto's op deze tegel en zeker niet alles wat ik heb gemarkeerd. Is dat bij jullie ook zo? En is dat te veranderen?
Nu je het zegt, ik heb datzelfde dus ook!
Leuk hoe die begint bij 0 van 13,8MB, maar eenmaal bij 13,8 hij weer verder omhoog gaat, tot nu 28.52 van 28.56MB.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De betaalde of gratis versie? De gratis versie geeft aan 13.9MB tijdens installeren en laad uiteindelijk ook niet veel verder door. Na installatie geeft de app aan 20.6MB opslagruimte in gebruik te hebben. App stond er hier redelijk snel op (< 1 minuut), voor Windows Store begrippen danSinergyX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:54:
Inmiddels 56% van m'n accu kwijt in 3 uur tijd voor het downloaden van 1 app, enpass![]()
Leuk hoe die begint bij 0 van 13,8MB, maar eenmaal bij 13,8 hij weer verder omhoog gaat, tot nu 28.52 van 28.56MB.
Testing, one, two ...
Betaalde versie, zit inmiddels op 28,61 van 28,61mb en nog 40% batterij overhardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:03:
[...]
De betaalde of gratis versie? De gratis versie geeft aan 13.9MB tijdens installeren en laad uiteindelijk ook niet veel verder door. Na installatie geeft de app aan 20.6MB opslagruimte in gebruik te hebben. App stond er hier redelijk snel op (< 1 minuut), voor Windows Store begrippen dan
Heb dat zo'n beetje bij elke app uit te store nu, enkel updates van bestaande apps lijken redelijk door te lopen.
Zal wel te maken hebben met hangende update (02-2018?) die niet voorbij de 2% gaat.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan denk ik dat het vaker voorkomt. Nu (samen) hopen op een oplossing. Van MS hoeven we niet veel te verwachten ben ik bang. Al heb ik toch maar een support vraag aangemaakt bij MS.St00mwals schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:39:
[...]
Verrek...
Nu je het zegt, ik heb datzelfde dus ook!
[ Voor 8% gewijzigd door Paulus73 op 27-03-2018 11:26 ]
@Paulus73 Bij mijn weten is dit altijd zo geweest, enkel de recent toegevoegde foto's worden zichtbaar gemaakt. Ik kwam elders (Microsoft forum) dezelfde vraag al eerder tegen geplaatst in 2016, dus ik verwacht dat het idd al een hele poos het geval is. Ben niet tegengekomen dat het te wijzigen is.Paulus73 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:55:
Ik heb mijn foto-tegel zo ingesteld dat hij mijn favoriete foto's laat zien. Ik heb ongeveer 60 foto's gemarkeerd met het bekende hartje. Toch zie ik elke keer dezelfde 10(?) foto's op deze tegel en zeker niet alles wat ik heb gemarkeerd. Is dat bij jullie ook zo? En is dat te veranderen?
@SinergyX Dan zullen de problemen zich toch tamelijk lokaal afspelen ben ik bang, binnen jouw toestel bedoel ik dan. Er is duidelijk meer aan de hand gezien je update-perikelen?
Testing, one, two ...
Hmm, hij rouleert gewoon tussen al mijn foto's. Nu heb er geen 60, maar wel meer dan 10.hardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:31:
[...]
@Paulus73 Bij mijn weten is dit altijd zo geweest, enkel de recent toegevoegde foto's worden zichtbaar gemaakt. Ik kwam elders (Microsoft forum) dezelfde vraag al eerder tegen geplaatst in 2016, dus ik verwacht dat het idd al een hele poos het geval is. Ben niet tegengekomen dat het te wijzigen is.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Oké, duidelijk. Ik heb zelf de optie voor het weergeven van foto's op de tegel al heel erg lang niet aanstaan, dus heb er recentelijk geen ervaring mee.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:37:
[...]
Hmm, hij rouleert gewoon tussen al mijn foto's. Nu heb er geen 60, maar wel meer dan 10.
Testing, one, two ...
Lijkt er inderdaad op, net maar een factory reset gedaan, nu even wachten op opladen en weer testen.hardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:31:
@SinergyX Dan zullen de problemen zich toch tamelijk lokaal afspelen ben ik bang, binnen jouw toestel bedoel ik dan. Er is duidelijk meer aan de hand gezien je update-perikelen?
Edit, was niet al te slim idee, ding blijft nu al hangen bij de update van de store zelf, bezig en draaiende balletjes, meer gebeurd er al niet afgelopen uur.
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 27-03-2018 14:53 ]
soms helpt het om niet op de SD te installeren maar op het toestel zelf, bij bestaande installaties app verplaatsen, heeft bij mij veel problemen opgelostSinergyX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:50:
[...]
Lijkt er inderdaad op, net maar een factory reset gedaan, nu even wachten op opladen en weer testen.
Edit, was niet al te slim idee, ding blijft nu al hangen bij de update van de store zelf, bezig en draaiende balletjes, meer gebeurd er al niet afgelopen uur.
Testing, one, two ...
Ik heb ook binnen twee maanden een SD kaartje geplaatst. Speciaal gekocht zelfs. Ik heb nooit problemen gehad met dat SD kaartje en heb niets gemerkt van problemen met stabiliteit door het SD kaartje. Ik draai al ruim 2 jaar met extra opslaghardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:07:
Ik heb na de aanschaf van mijn 950 XL vrij snel daarna een SD kaartje geplaatst, eigenlijk enkel omdat ik deze beschikbaar had. Deze gaf af en toe een foutmelding maar vaak bleek er bij controle van de SD helemaal niets aan de hand te zijn. Aangezien de snelheid van de SD factoren lager lag dan die van het interne geheugen, ik de ruimte niet werkelijk nodig had, heb ik het kaartje maar weer verwijderd. Vooral ook omdat er in die periode toch regelmatig problemen met SD kaartjes de revue passeerden. Ik heb ook het idee dat het de algehele snelheid en stabiliteit van mijn toestel alleen maar ten goede is gekomen. Ik draai al zeker zo'n anderhalf jaar zonder extra opslag nu, en heb werkelijk geen enkele issue met mijn toestel. Afkloppen.
Ik heb alles op m'n SD kaartje staan, behalve de offline maps. En heel veel foto's. Die heb ik pas later omgeschakeld naar m'n SD kaartje en degene die al op m'n telefoon stonden heb ik niet verplaatst.P_Tingen schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:50:
In het begin had ik wel apps op mijn sd-kaartje, maar te vaak gedonder ermee. Regelmatig zei de telefoon dat er problemen waren met de sd-kaart en dat die gescand moest worden. Vervolgens waren de apps die daarop stonden dus een hele tijd niet beschikbaar. Nu heb ik de sd-kaart alleen voor de foto's. Apps heb ik op mijn toestel zelf. Voordeel van het gestaag afnemen van beschikbare apps is wel dat alle apps die ik nodig heb nu makkelijk op mijn toestel passen (735 met 8GB opslag)
Op mijn telefoon staat
8,65Gb System & reserved
3,82Gb Pictures
3,23Gb Maps
1,38Gb Apps & games
De rest zit on der de 100Mb.
Op het SD kaartje:
7,74Gb Other (waarvan 7,48Gb door Audible in beslag wordt genomen)
7,69Gb Apps & games (waarvan 4,23Gb voor Spotify)
7,31Gb Music
3,45Gb Pictures
Heb enkel aan het begin een SD kaart gehad, daarna niet meer gebruikt.shiptronic schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:58:
[...]
soms helpt het om niet op de SD te installeren maar op het toestel zelf, bij bestaande installaties app verplaatsen, heeft bij mij veel problemen opgelost
Had nog wel even de WA 'bezig met instellen', maar herinstallatie en toegang geven tot contacten (dat lijkt de key) werkte het wel weer, nadeel dat mijn backup niet meer te recoveren was.
Als ik op een webpagina zit en die (via het menu) wil delen (via de mail), dan opent de mail wel, met het linkje / meta-data, maar ik heb geen send-button.
Ik zie wel de interface van 'mail verversen / selecteren', maar daar heb je niets aan; ik moet op send kunnen drukken.
De mail-app is daarmee redelijk onmogelijk geworden voor mij; ik probeer de L950 zakelijk in te zetten, maar zonder 'share by mail' wordt dat lastig (klanten / prospects).
Ligt het aan mij, of missen jullie 'send' ook als je een webpage shared by mail?
Bij mij werkt het gewoon, maar ik draai prerelease, dus ik loop iets voor.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:16:
Sinds een update van de mail-app (W10M / L950) kan ik niet meer 'delen' via de mail.
Als ik op een webpagina zit en die (via het menu) wil delen (via de mail), dan opent de mail wel, met het linkje / meta-data, maar ik heb geen send-button.
Ik zie wel de interface van 'mail verversen / selecteren', maar daar heb je niets aan; ik moet op send kunnen drukken.
De mail-app is daarmee redelijk onmogelijk geworden voor mij; ik probeer de L950 zakelijk in te zetten, maar zonder 'share by mail' wordt dat lastig (klanten / prospects).
Ligt het aan mij, of missen jullie 'send' ook als je een webpage shared by mail?
Ladykiller007 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:52:
Zo, na 6 jaar WM heb ik de overstap gemaakt naar Apple (X).....Jammer....

Pas maar op. Het blijft jeuken...Ladykiller007 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:52:
Zo, na 6 jaar WM heb ik de overstap gemaakt naar Apple (X).....Jammer....
Ik ben anderhalf jaar geleden overgestapt op iPhone (een 6 weliswaar, maar van de zaak dus gratis), Een verademing in het begin. Alles werkt. Apps in overvloed. En dan wordt het saai. Mis het zoeken, het prutsen, het proberen. Doe ik al sinds begin deze eeuw. Palm OS, WebOS, Symbian, kort Android, Windows Phone. Windows 10M. En nu die iPhone, Ik kom geen prutsers tegen of work arounds. Dus ik pak nog vaak mijn 640 XL uit de kast. Kijk op marktplaats of ik toch niet een goedkope 950 kans scoren. En bedenk dan dat ik geen twee toestellen wil. En dat ik teveel ga missen. Noem het schizofreen. Of gadget jeuk. Ik weet het niet. Maar hou er rekening mee.
Het spijt mij, werkt hier. Geen pre-release software (bestaat dat eigenlijk nog)?b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:16:
Sinds een update van de mail-app (W10M / L950) kan ik niet meer 'delen' via de mail.
Testing, one, two ...
Jawel, ik gebruik het voor Microsoft apps. Verder bestaat de slow en fast ring nog wel, maar verder heb je er weinig aan. Een paar builds terug had je de 248, en 249 in de fast ring. De oorzaak hiervan was dat ze eigenlijk 249 eigen uitgeven in public, maar daar ging iets mis mee. Maar persoonlijk draai ik de slow en fastring niet meer. De kans bestaat de laatste tijd dat de public build ook alleen public wordt uitgerold, maar diegene die insider draait krijgt niets. Dus als er weer een public aan zit te komen, tweede donderdag van de maand, ga ik weer uit de insiders pre-release ring....hardware-lover schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:39:
[...]
Het spijt mij, werkt hier. Geen pre-release software (bestaat dat eigenlijk nog)?
Testing, one, two ...
Ik loop nu gelijk met de rest van jullie, dus op 15254.313. Maar ik draai release preview om de beta's van de Microsoft apps te ontvangen. Net bv Outlook Mail en Agenda weer een update ontvangen, 17.9126.21306.0 en MSN nieuws op 4.23.10792.0 (gelijk aan mijn L930 die niet Insider draait, maar wel op de laatste 313 build). Het zijn niet altijd de laatste versies, maar soms loop je voor. Van het Office pakket krijg je bijna wekelijks updates binnen. Voor Excel, PP en Word zit ik nu op 17.9226.20172.0, en Extern bureaublad op 10.1.1042.0.hardware-lover schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 01:07:
@ardvark99 maar loop je nu voor of achter met je laatste build? Final build zit nu op 313. Of krijg je met de 259 build nu app updates die ook in pré-release status zitten en daarmee nieuwer zijn?
Dus zoals gezegd, vlak voor de release van de public build in de tweede week van de maand, spring ik uit de pre release Insider ring om er zeker van te zijn dat ik de public release ook binnen krijg.
Trouwens, wanneer ik mijn L930 opstart, krijg ik een melding "Welkom bij Berichten+, een betere manier om...". Dit ken ik helemaal niet van mijn L950XL. Welke app is dit?
Vreemd, als ik een webpagina share, opent de mail met de link erin (dat bedoel je toch?), en staat er een send button onder.b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:16:
Voor de zekerheid: send button ziet er uit als een papieren vliegtuigje met punt naar rechts
Als het erop zit moet het ook werken.
Benne zo trrug even wat uitproberen....
Heb net zojuist deze pagina via de mail gedeeld met mijn allerbeste vriendje....ikke dus.
Maar ondervond geen enkel probleem.
Misschien toch even een geforceerde reboot overwegen.
Dat is iets dat ik zelf als eerste doe als mijn toestel kuren vertoont.
Vaak is het daarmee wel verholpen.
[ Voor 48% gewijzigd door Amadeus1966 op 30-03-2018 19:34 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
beter bekend als SMSardvark99 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:44:
[...]
Trouwens, wanneer ik mijn L930 opstart, krijg ik een melding "Welkom bij Berichten+, een betere manier om...". Dit ken ik helemaal niet van mijn L950XL. Welke app is dit?
Zo iets dacht ik al, maar kan ik die verwijderen en welke app is dat? Niet de zelfde app als op mijn L950.
Die laatste zit natuurlijk weer ingebakken in de Windows 10 mobile rom.
Dus weinig tot geen kans om die te verwijderen.
Waarom zou je ook, wat is een telefoon zonder telefoonapp/ functie.
Daarnaast is die sms functie ook nodig voor de providers.
Die gebruiken deze namelijk om bepaalde settings te wijzigen ( adh van verborgen sms berichten).
Daarnaast is deze ook nodig voor eventuele verificaties van oa whatsapp en weet ik veel wat nog meer.
Nee lijkt mij niet echt handig om de sms functie uit je mobiel te slopen als dat al mogelijk zou zijn.
In mijn L930 zit geen sim, dus zou het in dat geval niets uitmaken. Maar ik dacht dat deze melding of app een overblijfsel was of is van WP8.1. Van mijn L950 ken ik deze melding niet, daar zit wel een sim in.Amadeus1966 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:37:
De sms zit ingebakken in de telefoonapp.
Die laatste zit natuurlijk weer ingebakken in de Windows 10 mobile rom.
Dus weinig tot geen kans om die te verwijderen.
Waarom zou je ook, wat is een telefoon zonder telefoonapp/ functie.
Daarnaast is die sms functie ook nodig voor de providers.
Die gebruiken deze namelijk om bepaalde settings te wijzigen ( adh van verborgen sms berichten).
Daarnaast is deze ook nodig voor eventuele verificaties van oa whatsapp en weet ik veel wat nog meer.
Nee lijkt mij niet echt handig om de sms functie uit je mobiel te slopen als dat al mogelijk zou zijn.
Naar de telefoon en berichten zijn wel apps, je kan ze alleen niet verwijderen.
Zoals ik al zei. Zitten ingebakken.ardvark99 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:50:
[...]
Naar de telefoon en berichten zijn wel apps, je kan ze alleen niet verwijderen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dit zijn losse apps, die geupdate kunnen worden, je kan ze alleen niet verwijderen, standaard in ieder geval. Voor sms kan je zelfs kiezen welke app je wilt gebruiken, Berichten of Skype.
Edge is ingebakken zoals jij dat noemt. Deze kan je ook niet verwijderen, maar wordt alleen geupdate wanneer je een nieuwe OS build installeert. Deze is ook niet te vinden in de store.
Los updaten of niet, ze worden mee geïnstalleerd en je kan ze niet verwijderen.ardvark99 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:03:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dit zijn losse apps, die geupdate kunnen worden, je kan ze alleen niet verwijderen, standaard in ieder geval. Voor sms kan je zelfs kiezen welke app je wilt gebruiken, Berichten of Skype.
Edge is ingebakken zoals jij dat noemt. Deze kan je ook niet verwijderen, maar wordt alleen geupdate wanneer je een nieuwe OS build installeert. Deze is ook niet te vinden in de store.
Dus zit het in de rom meegebakken.
PC ziet de Lumia 950 niet eens meer.
En het was zo mooi.
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 08-04-2018 09:27 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
stof al uit de poort gehaald, zodat de stekker er weer beter in past?GerCor schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:20:
Ik dacht; laat ik mijn Lumia weer eens aansluiten op de PC om wat filmpjes uit te wisselen met mijn PC m.b.v. telefoonassistent. Werkt dat GVD ook niet meer. Troep, hopeloze troep.
PC ziet de Lumia 950 niet eens meer.![]()
En het was zo mooi.
Wordt netjes opgeladen. Krijg alleen stuurprogrammafout. RM 1140. En Lumia is nergens te vinden in bestandsbeheer. De app telefoonassistent geeft ook aan dat de software komt te vervallen.The_Scarabial schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:39:
[...]
stof al uit de poort gehaald, zodat de stekker er weer beter in past?
[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 08-04-2018 10:06 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Werkt gewoon nog, alleen die van jou toevallig nietGerCor schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:20:
Ik dacht; laat ik mijn Lumia weer eens aansluiten op de PC om wat filmpjes uit te wisselen met mijn PC m.b.v. telefoonassistent. Werkt dat GVD ook niet meer. Troep, hopeloze troep.
PC ziet de Lumia 950 niet eens meer.![]()
En het was zo mooi.
Sinds factory reset en nieuwe accu zit ik op 50% na een dag, dus kan ik nog weer even voorruit.
De assistent heb je toch niet nodig voor acties met de computer?GerCor schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:00:
[...]
Wordt netjes opgeladen. Krijg alleen stuurprogrammafout. RM 1140. En Lumia is nergens te vinden in bestandsbeheer. De app telefoonassistent geeft ook aan dat de software komt te vervallen.
Sluit aan op usb > pielepiep.
Daarna > Unlock
Na Unlock komt pas de vraag wat je met de Lumia 950 (XL) wil doen?
Je kunt in > Windows Apparaatbeheer eens kijken of er na de foutmelding een uitroepteken terug te vinden is in het lijstje om deze, bij aanwezigheid, vervolgens eens te verwijderen?
Moet toch echt eens op gaan ruimen, het beestje zit overvol
Testing, one, two ...
Kwam ...... de vraag, ooit, toen ....Nu krijg ik alleen bliebelebiebhardware-lover schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:31:
[...]
De assistent heb je toch niet nodig voor acties met de computer?
Sluit aan op usb > pielepiep.
Daarna > Unlock
Na Unlock komt pas de vraag wat je met de Lumia 950 (XL) wil doen?
https://mspoweruser.com/m...0-mobile-build-15254-369/
Eh, sorry, onderaan staat Release Preview, laat ik daar nu net op zitten, is al aan het binnen harken.
Alleen de issues die gemeld worden in dit artikel heeft weinig met W10M te maken.
[ Voor 48% gewijzigd door ardvark99 op 10-04-2018 20:09 ]
Dat Release preview zal wel een foutje zijn, komt hier gewoon ook binnen op een van de telefoons die niet in het insider programma zitardvark99 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:05:
Een keer op tijd, build 369
Eh, sorry, onderaan staat Release Preview, laat ik daar nu net op zitten, is al aan het binnen harken.
Alleen de issues die gemeld worden in dit artikel heeft weinig met W10M te maken.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Voor Production is de (2018-04) update er ookardvark99 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:05:
Een keer op tijd, build 369
Edit: wat GiLeX dus ook al heeft bevestigd
Ah, duidelijk waar het mis gaat. Het hoort pielepiep te zijn wat je hoortGerCor schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:37:
[...]
Kwam ...... de vraag, ooit, toen ....Nu krijg ik alleen bliebelebieb.... en wordt er geladen. Meer niet.
Bij deze de definitieve oplossing voor je probleem.
[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 10-04-2018 20:24 ]
Testing, one, two ...
Volgens mij gaat het hier fout.hardware-lover schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:18:
[...]
Voor Production is de (2018-04) update er ook
Edit: wat GiLeX dus ook al heeft bevestigd
[...]
Ah, duidelijk waar het mis gaat. Het hoort pielepiep te zijn wat je hoort![]()
Bij deze de definitieve oplossing voor je probleem.

Iemand anders ook misschien?
Bij mij werkt ie gewoon, maar misschien moet je de camera ergens anders op richten ipv op jouw gezichtAmadeus1966 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:44:
Gosh na de update krijg ik als ik de front camera activeer een foutmelding.
Iemand anders ook misschien?
Thxardvark99 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:52:
[...]
Bij mij werkt ie gewoon, maar misschien moet je de camera ergens anders op richten ipv op jouw gezicht
😜 hahaha
Zal vanavond even rigoureuze maatregelen treffen.
Even terug naar fabrieksinstellingen.
Eventjes....gaat vast weer een avond duren.
Alleen daarvoor? Heb je ook al een andere camera app geprobeerd? ProShot werkt ook prima op beide camera's. En als je jezelf wilt fotograferen (zou niet weten waaromAmadeus1966 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:22:
[...]
Thx
😜 hahaha
Zal vanavond even rigoureuze maatregelen treffen.
Even terug naar fabrieksinstellingen.
Eventjes....gaat vast weer een avond duren.

Frontcam werkt weer naar behoren.
Ik weet wel dat er alternatieven genoeg zijn.
Maar waarom weer een app instaleren terwijl het native aanwezig is.
Maar niet getreurd, ik kan amadeus weer in al zijn volle glorie aanschouwen. 😆
Oeps, er is iets misgegaan.
Foutcode 0xa00f4271(0xc00d3704)
Dus even het www geraadpleegd.
En daar kwamen de volgende oplossingen.
Een factory reset ( al gedaan )
Opsturen voor reparatie.....zucht
Toestel uitzetten sd kaart verwijderen, opstarten en weer uitzetten en vervolgens de sd kaart er weer in.
Dat laatste leek me goedkoper dan hem op te sturen.
En....tot zover schijnt het te werken.
Maar ik juich niet te vroeg, want na het terugzetten van de fabrieksinstellingen werkte hij ook ( heel eventjes ).
Krijg je foutmelding alleen als de sd opslag is geplaatst, of nu ook zonder?Amadeus1966 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:23:
Hm....vreugde van korte duur
Testing, one, two ...
Met sd kaart.hardware-lover schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 02:24:
[...]
Krijg je foutmelding alleen als de sd opslag is geplaatst, of nu ook zonder?
Heb zojuist het truukje even opnieuw gedaan.
Het schijnt weer even goed te gaan.
Het ligt tamelijk voor de hand denk ik.Amadeus1966 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 02:28:
[...]
Met sd kaart.
Heb zojuist het truukje even opnieuw gedaan.
Het schijnt weer even goed te gaan.
- tijdje zonder SD proberen (als je daar niet te afhankelijk van bent?)
- andere SD kaart gebruiken (indien voorhanden)
Testing, one, two ...
Weer de foutmelding.
Voordat ik drastische maatregelen neem ( een nieuwe rom opspoelen, daar fabrieks instellingen geen soelaas bood ) wil ik even dingen uitsluiten of proberen.
Nieuwe apps? Nee zijn nog steeds dezelfde.
Hardware? Denk het niet, want als iets stuk is dan is het stuk en de cam werkt wel.
Wat is er gewijzigd ten tijde van?
Alleen de update van dinsdagavond.
Ondernomen stappen.
Soft reset,harde reset, factory reset.
Sd kaart in/uit.
Sd kaart geformatteerd.
Gekkenhuis......
Je krijgt de foutmelding bij overschakelen van achter- naar voorcamera bij gebruik van de eigen camera app begrijp ik?Amadeus1966 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:13:
Ik heb de sd kaart verwijderd en....
Weer de foutmelding.
[knip]
Als je dat nu probeert met een andere app (als test) is de foutmelding er niet begreep ik? Zo nee, dan lijkt er idd niets hardware-matig defect te zijn.
Je hebt de problemen sinds laatste OS update zeg je maar de Windows Camera app is (bij mij) ook nog bijgewerkt op 7 april, die update zal jij ook hebben gehad?
Testing, one, two ...
Heb net al mijn apps verwijderd. Ook niets.
Maar windows hello ofwel het irisgebeuren doet ook niets.
Testing, one, two ...
Even geen backups meenemen, maar gewoon gelijk goed de bezem door de kast jagen.
Zo, we zijn weer een paar uur verder.
Online recovery met de welbekende tooltjes.
Nou....prettig hoor.
Ben je net bezig met het opnieuw instellen kondigt zich de eerste update zich al aan.
Kort daarna diende update nr twee zich aan.
Dus gelijk maar gedaan en hopende dat dat het was.
Niet heus, want update nr drie staat ook al weer te trappelen.
Ik dacht heel eventjes hé de radioapp is der ook weer...en tjoep weg was ie ook weer.
En waarom deden we dat ook alweer?
Oja, de front camera.
Nou nog steeds prut dus.
[ Voor 69% gewijzigd door Amadeus1966 op 13-04-2018 21:53 ]
je telefoonprovider bellen?satya schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:47:
Weet iemand hoe je het herinneringsbericht voor een niet beluisterde voicemail uitschakelt? Deze blijft je vaak dagen lang lastig vallen.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Lijkt eerder iets van de telefoon zelf te zijn.
Het grappige is dat de front camera gekoppeld is aan één van de functies die de 950(XL) zo uniek maakt en dan denk ik niet aan die breedgrijnzende selfies maar aan een stukje beveiliging.SinergyX schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:06:
Die frontcamera fout heb ik al vrij lang, gebruik hem alleen nooit
De frontcamera is gekoppeld aan de irisscanner die hierdoor dus ook niet functioneert.
Dus valt er hiermee ook een beveiligingsoptie weg.
Krijg nou wat, nu je het zegt... Had enpass al even niet gebruikt, puur met hoofdwachtwoord, maar die werkt dus ook niet. Lijkt mij niet meer te werken sinds mn resetAmadeus1966 schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:40:
[...]
Het grappige is dat de front camera gekoppeld is aan één van de functies die de 950(XL) zo uniek maakt en dan denk ik niet aan die breedgrijnzende selfies maar aan een stukje beveiliging.
De frontcamera is gekoppeld aan de irisscanner die hierdoor dus ook niet functioneert.
Dus valt er hiermee ook een beveiligingsoptie weg.

En anders zouden er wel veel foutjes inzitten. Maar we wachten af...Wietsee. schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:42:
Zal wel een foutje zijn. https://mspoweruser.com/m...coming-to-windows-phones/
It's never easy.....
Laat maar komen.... Maar als het idd klopt, Bluetooth update is welkom, ben benieuwd of er nog meer komt, zoals PWA. Maar ben er bang voor dat er niets komt.Radeon schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:36:
[...]
En anders zouden er wel veel foutjes inzitten. Maar we wachten af...
Edit: 8 mei lees ik ergens, tja, afwachten maar... maar niet te lang
[ Voor 9% gewijzigd door ardvark99 op 06-05-2018 19:54 ]
We zullen het merken vanavond? Morgen? (TZ dingtje)ardvark99 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:48:
[...]
Laat maar komen.... Maar als het idd klopt, Bluetooth update is welkom, ben benieuwd of er nog meer komt, zoals PWA. Maar ben er bang voor dat er niets komt.
Edit: 8 mei lees ik ergens, tja, afwachten maar... maar niet te lang
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Voor 1709, dus niets wat met de April 2018 update te maken heeft zoals her en der te lezen was. Weer met beide benen op de grond nu en slikken wat ons nog geboden wordt op dit platform 😏kruila schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:07:
Er loopt nu een update bij mij binnen, het is tenslotte de 2e dinsdag van de maand (patch thuesday)
Testing, one, two ...
Die April update krijgen we toch ook niet? Is alleen voor PC. Ik volg het niet meer eigenlijk maar ik dacht gelezen te hebben dat we niks meer krijgen. Alleen nog wat updates om de handel draaiende te houden.hardware-lover schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:32:
[...]
Voor 1709, dus niets wat met de April 2018 update te maken heeft zoals her en der te lezen was. Weer met beide benen op de grond nu en slikken wat ons nog geboden wordt op dit platform 😏
Edit; enig speurwerk levert het gerucht op dat we wellicht toch de April update krijgen. Ach, ik merk het wel.
[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 08-05-2018 22:12 ]
Enig speurwerk? Het staat notabene enige reacties terug in dit topic geschrevenGerCor schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:02:
[...]
Die April update krijgen we toch ook niet? Is alleen voor PC. Ik volg het niet meer eigenlijk maar ik dacht gelezen te hebben dat we niks meer krijgen. Alleen nog wat updates om de handel draaiende te houden.
Edit; enig speurwerk levert het gerucht op dat we wellicht toch de April update krijgen. Ach, ik merk het wel.
Testing, one, two ...
Volg ik ook nog nauwelijks ….hardware-lover schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:22:
[...]
Enig speurwerk? Het staat notabene enige reacties terug in dit topic geschreven

Net op 2 PC's de update van de April update geïnstalleerd. Komt er bovenin het scherm iets van: een aantal bestanden worden door uw organisatie beheerd.
Tuurlijk …. mijn organisatie. En wie is dat dan? Ga toch een eind fietsen Microsoft.
[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 08-05-2018 22:47 ]
Maar meende ook ooit eens begrepen te hebben dat de beide windows gelijk op zouden lopen qua versies.
Maar alee MS heeft wel eens vaker wat gezegd.
Ik meen 418MB, kreeg update gister binnen.Freakster86 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 07:29:
Hoeveel ruimte heeft die 2018-5 update nodig? Hij download hem hier wel, maar ik krijg vervolgens de melding dat er onvoldoende ruimte is, terwijl 1,9GB beschikbaar is. Over gebruiksvriendelijk gesproken.
Dus paniek om helemaal niets
Nou er is wel degelijk een update, maar MS brengt die niet uit
Hm lijkt wel een natte droom die is uitgekomen.
Gaat ook zo plakken en schrijnen. ( heb ik van horen zeggen hahaha ).
Het is gewoon een mei udpate, er staat duidelijk 28-5 bij,Amadeus1966 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:15:
Cool een AprilUpdate die in Mei wordt uitgerold die eigenlijk niet zou worden uitgerold maar stiekem ergens weer wel maar niet bij iedereen.
Hm lijkt wel een natte droom die is uitgekomen.
Gaat ook zo plakken en schrijnen. ( heb ik van horen zeggen hahaha ).
Microsoft support changes mind about Windows 10 April 2018 Update for Windows MobileJay47 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:20:
[...]
Het is gewoon een mei udpate, er staat duidelijk 28-5 bij,
Je hebt helemaal gelijk......
Ben benieuwd wat er nu weer gesloopt is.....of juist niet.
De Twitter app is recent geupdate en vervangen door een PWA versie. Trekt deze nu sneller je telefoon leeg? Ik ben meteen overgestapt naar een alternatieve app, dan maar geen officiële Twitter op mijn telefoon 😏satya schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:52:
Hier komt de 2018-05 nu ook binnen, is vannacht mislukt omdat de nieuwe twitter app de telefoon leeggezogen had.
Testing, one, two ...
Tis niet anders. Lijkt verdacht veel op de Androidversie.
Bij mij, als ik mijn agenda horizontaal hou ….. staan geen teksten meer in mijn afspraken. Het is nu een kleurenbalk zonder iets.
Op de PC is alle kleur uit de agenda verdwenen.
Gaat weer lekker ….
[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 10-05-2018 02:42 ]
Het scherm moet nu continu wit bij gebuikt. Dat zal hem zijn. Welke app gebruik jij?hardware-lover schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:16:
[...]
De Twitter app is recent geupdate en vervangen door een PWA versie. Trekt deze nu sneller je telefoon leeg? Ik ben meteen overgestapt naar een alternatieve app, dan maar geen officiële Twitter op mijn telefoon 😏
Controleer eens welke accounts je gekoppeld hebt aan je toestel. Zit daar een Educational/Bedrijfsaccount bij, dan kunnen er beleidsregels toegepast worden. Bij mij was dit de reden waarom mijn toestellen mijn instellingen niet wilden synchroniseren.GerCor schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:37:
[...]Tuurlijk …. mijn organisatie. En wie is dat dan? Ga toch een eind fietsen Microsoft.
Discussieren over de insider previews mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen. Reacties over de insider previews worden hier verwijderd.