Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Troz!

Maasluip schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:02:

Dus spreken van een herbouw van Stadskanaal - Musselkanaal - Emmen is een historische onjuistheid.
Ik denk dat dit het missende stukje informatie is:

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dan aansluiten bij De Punt en het traject "De Kapinglijn" noemen. Nee, goed plan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
The Eagle schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:06:
En dan aansluiten bij De Punt en het traject "De Kapinglijn" noemen. Nee, goed plan :P
Dat lijntje is de provinciegrens :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

LordSinclair schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:14:
[...]

Dat lijntje is de provinciegrens :D
Stippellijnen zijn grenzen, dunne zwarte lijnen zijn verharde wegen, dikke lijnen zijn spoorwegen en een deel daarvan is dubbelspoor.

En de route waar we het over hadden blijkt dus Zwolle Marienberg Emmen Assen te zijn, en niet van Emmen naar Stadskanaal naar Groningen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-05 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dunne lijnen zijn tramlijnen :P

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Boeit me niet hoe het nu staat en ingetekend of niet. Trek gewoon een lijn naar De Punt. Opnieuw aanleggen moet je toch :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:11
Er wordt ook niet specifiek gepraat om het oude trace te herstellen (kan niet eens overal) maar meer hoe er een connectie gemaakt kan worden. Emmen - Musselkanaal is de kortste afstand zo ongeveer om spoor aan te leggen en aan te laten sluiten op bestaand trace.

In Ter Apel heeft een plaatselijke belangenvereniging al van zich laten horen dat de lijn toch echt Ter Apel aan zou moeten doen en er niet omheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:30

Killjoy

Klingon lawn products

Aan de overkant van 'de plas' is er een historisch moment voor stoomliefhebbers. Na bijna 60 jaar heeft 'Big Boy' 4014, een Alco 4-8-8-4 een testrit gemaakt. De Big Boy is een van de grootste en sterkste locomotieven ooit geproduceerd.

YouTube: big boy 4014

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

Sabes schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:25:
Er wordt ook niet specifiek gepraat om het oude trace te herstellen (kan niet eens overal) maar meer hoe er een connectie gemaakt kan worden. Emmen - Musselkanaal is de kortste afstand zo ongeveer om spoor aan te leggen en aan te laten sluiten op bestaand trace.

In Ter Apel heeft een plaatselijke belangenvereniging al van zich laten horen dat de lijn toch echt Ter Apel aan zou moeten doen en er niet omheen.
Het een sluit het ander niet uit, als ik zo naar de kaart en de oude lijnen kijk. Je kunt een deel van het oude traject hergebruiken, vandaar met een wijde boog naar het oosten parallel aan de N391 uitkomen, en brengt je naar Ter Apel. En van daar ga je parallel aan de N366 naar Musselkanaal waar weer spoor ligt, wat doorloopt tot aan Groningen, minus een paar stukken en een missende brug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:34
Killjoy schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:04:
Aan de overkant van 'de plas' is er een historisch moment voor stoomliefhebbers. Na bijna 60 jaar heeft 'Big Boy' 4014, een Alco 4-8-8-4 een testrit gemaakt. De Big Boy is een van de grootste en sterkste locomotieven ooit geproduceerd.

YouTube: big boy 4014
Niet alleen dat, de 4014 rijdt op dit moment double header met 844 van Cheyenne naar Ogden voor het 150 jarig bestaan van Union Pacific.

Route : https://www.up.com/forms/steam-trace.cfm
schedule : https://www.up.com/heritage/steam/schedule/index.htm
twitter : https://twitter.com/UP_Steam

Op youtube valt heel veel te vinden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-05 21:08

een oud filmpje gevonden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Mooi filmpje!

Die bietentrein ken ik nog wel ja. Ik woon in Roosendaal op hemelsbreed 500 meter van de vroegere Suikerunie.

Die hadden ook een spooraansluiting, waar de wagons met bieten opgeduwd werden. Meestal met een 600 of zelfs een 2400. In de laatste dagen van de bietencampagne ook wel eens door een Sikje.

Helaas is de fabriek al jaren terug gesloten voor de campagne. Wordt nu alleen nog chicorei etc gemaakt.

Die spooraansluiting is enkele jaren terug verwijderd, toen is het wissel eruit gehaald.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crossfire1987
wildhagen schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:52:
Mooi filmpje!

Die bietentrein ken ik nog wel ja. Ik woon in Roosendaal op hemelsbreed 500 meter van de vroegere Suikerunie.

Die hadden ook een spooraansluiting, waar de wagons met bieten opgeduwd werden. Meestal met een 600 of zelfs een 2400. In de laatste dagen van de bietencampagne ook wel eens door een Sikje.

Helaas is de fabriek al jaren terug gesloten voor de campagne. Wordt nu alleen nog chicorei etc gemaakt.

Die spooraansluiting is enkele jaren terug verwijderd, toen is het wissel eruit gehaald.
Vond hem zelf ook zeer interessant om te zien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

asing schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:02:
[...]

Niet alleen dat, de 4014 rijdt op dit moment double header met 844 van Cheyenne naar Ogden voor het 150 jarig bestaan van Union Pacific.

Route : https://www.up.com/forms/steam-trace.cfm
schedule : https://www.up.com/heritage/steam/schedule/index.htm
twitter : https://twitter.com/UP_Steam

Op youtube valt heel veel te vinden.
Dank! Mooie beelden levert het op. Dan te bedenken dat de 4014, volgens overlevering, indertijd aan het museum is overgedragen onder de voorwaarde dat de loc niet meer op de baan mocht verschijnen :)

Jammer genoeg was de rit van vandaag niet zonder problemen, las ik. De 10e as (2e as achterste set drijfwielen) had een warmloper. Gelukkig is het grote feest pas de 10e.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asing
Killjoy schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:26:
[...]

Dank! Mooie beelden levert het op. Dan te bedenken dat de 4014, volgens overlevering, indertijd aan het museum is overgedragen onder de voorwaarde dat de loc niet meer op de baan mocht verschijnen :)
Die afspraak werd 60 jaar geleden gemaakt, als het niet een urban myth is. Er zijn er 25 gebouwd, waarvan er nog 8 over zijn. Dat maakt de keuze welke Big Boy je wilt gaan restaureren makkelijk.Dus ik denk dat het niet zo moeilijk was.
Jammer genoeg was de rit van vandaag niet zonder problemen, las ik. De 10e as (2e as achterste set drijfwielen) had een warmloper. Gelukkig is het grote feest pas de 10e.
Ik vond het al heel wat, 2 dagen na restauratie zo'n tocht maken. Dat is zoiets als je auto uit elkaar halen, in elkaar zetten, een rondje om de kerk doen en er daarna mee naar zuid Frankrijk rijden voor vakantie. Ik ben benieuws waar je je info vandaan hebt. Twitter en Facebook blijven stil wat dat betreft.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

asing schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:10:
[...]

Die afspraak werd 60 jaar geleden gemaakt, als het niet een urban myth is. Er zijn er 25 gebouwd, waarvan er nog 8 over zijn. Dat maakt de keuze welke Big Boy je wilt gaan restaureren makkelijk.Dus ik denk dat het niet zo moeilijk was.

Ik vond het al heel wat, 2 dagen na restauratie zo'n tocht maken. Dat is zoiets als je auto uit elkaar halen, in elkaar zetten, een rondje om de kerk doen en er daarna mee naar zuid Frankrijk rijden voor vakantie.
Klopt. Zeker omdat ze bij de eerste testrun (mijn linkje) problemen ondervonden met de voorste cilinders. Stoomlekkage door een probleem met de pakkingen. Als je goed kijkt op de foto's van vandaag dan zie je dat de afdekplaten van de cylinders nog niet aangebracht zijn. Haastklusje :)
Ik ben benieuws waar je je info vandaan hebt. Twitter en Facebook blijven stil wat dat betreft.
klopt. Vaak zitten de mensen die het weten, niet op dergelijke social media.

In dit geval had ik het hier vandaan: https://railpictures.net/photo/696114/ Nadeel is dat je per foto de comments moet lezen en op basis van reputatie van de poster het waarheidsgehalte moet inschatten. Maar er zit daar veel gepensioneerd spoorwegpersoneel en kennissen en familie daarvan.

Verder volg ik een aantal forums. Hoewel de laatste jaren er minder wordt gepost omdat de leden - vaak letterlijk - uitsterven.
http://www.railroad.net/forums/
http://forums.railfan.net
http://www.railroadforums.com/forum/index.php
https://www.trainboard.com/highball/index.php
https://www.trainorders.com/discussion/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asing
Aha, ik had al gespot dat er stoom op een gekke plek en een gek moment uit de voorste cilinder kwam. Dus ik had al een vermoeden dat er een lek was.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01:00

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Het is sowieso een heel leuk kanaal! Ik heb bijvoorbeeld het boek "Stoppen op doorreis" met allemaal foto's van oude (stoom) treinen en beschrijvingen ervan. En nu zie je al die treinen, van de Jumbo tot Blokkendoos in bewegend beeld:

En ook de aflevering over Mat '64 is gaaf, de rest heb ik nog niet bekeken.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Prachtige beelden, zo vanaf de jaren 30. Mooie, nu bijna onbekende stoomlocs (2900, 8400 etc) en antieke vooroorlogse DE3'tjes :)

Van het weekend maar eens het hele filmpje kijken, nu helaas geen tijd voor. Kanaal zelf ook maar eens goed doornemen als ik het zo hoor :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crossfire1987
bvk schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:05:
[...]

Het is sowieso een heel leuk kanaal! Ik heb bijvoorbeeld het boek "Stoppen op doorreis" met allemaal foto's van oude (stoom) treinen en beschrijvingen ervan. En nu zie je al die treinen, van de Jumbo tot Blokkendoos in bewegend beeld:

[YouTube: Nederlandsche Spoorwegen 1945 t/m 1955 - Nederlands • Great Railways]

En ook de aflevering over Mat '64 is gaaf, de rest heb ik nog niet bekeken.
Zit nu ook dit filmpje te kijken .

ff subscriben op het kanaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

Dat snap ik dan weer niet. Honderden prachtige video’s met een paar views en 4000 subscribers in negen maanden. Het lijken wel EO kijkcijfers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvk

bvk

burne schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:54:
Dat snap ik dan weer niet. Honderden prachtige video’s met een paar views en 4000 subscribers in negen maanden. Het lijken wel EO kijkcijfers.
Ze hebben inderdaad niet veel views en abonnee's alhoewel er ook eentje tussen zit met 171.000 weergaven. Aan ons als spoorliefhebbers de schone taak om daar wat verandering in aan te brengen ;)

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:03
Wat gebeurde er nou tussen Gouda - Rotterdam Centraal vandaag? Rond 16:15 werd er omgeroepen dat er geen treinen reden richting Rotterdam Centraal vanwege een seinstoring. De sprinter die ik wou nemen reed terug naar Amsterdam. Dus heb vervolgens een overvolle bus en voor mijn doen lange rit naar Rotterdam Alexander gepakt. Toen ik uitstapte bij mijn halte keek ik op de NS app en bleek dat het al reed. Dit was ongeveer een uur later.

Was het snel opgelost? Vanaf 16:41 vertrok de eerste sprinter weer zie ik in de reisplanner. Loont het om voortaan bij dit soort storingen op het station te wachten?

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17:37
Heel Rotterdam Centraal lag eruit, maar volgens mij kon Gouda-Rotterdam redelijk snel hervat worden in vergelijking met de andere richtingen, want die gingen bijna een uur later pas weer rijden.

Daarnaast was de reisplanner denk ik ook een beetje van het padje door de storing, ik heb een paar keer de Thalys in de reisplanner/borden zien staan met routes en reistijden die niet konden kloppen (Tilburg-Breda-Schiphol in 0 minuten maar wel met 100 minuten vertraging, en Breda-Tilburg-Utrecht Centraal maar had daar geen tijden bij).

Mijn ervaring met wachten op het station, is dat het meestal niet loont, omdat de storing vaak pas verholpen is na al het omreizen. Maar soms loont het wel, omdat de NS bij grote storingen soms nog wel eens een pendeldienst op zet naar grotere stations/OV-knooppunten zodat veel reizigers toch verder kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:19
De route klopte in elk geval wel: als Rotterdam er helemaal uit ligt rijden Thalys en Eurostar om via Den Bosch. Een vriend van me heeft vandaag een Eurostar op de foto gezet die langs zijn huis reed, een stukje ten oosten van station Breda.

We are shaping the future

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:52

Get!em

Oh die ja!

Storing op hsl duurde tot na 1900. Storing Schiedam Rotterdam duurde ook langer. Vannacht is er ook nog een quickfix geweest bij Delft.

Heb gisteren uiteindelijk vanaf Schiphol de overvolle sprinter en de metro genomen ri Rotterdam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:34
Het was een drama gisteren, ik reis iedere dag van Zwijndrecht naar Leiden.

16:00 trein van Leiden naar Rotterdam stopte bij Den Haag HS, door de seinstoring bij Roterdam.
Advies was reis met de randstad rail.

Vervolgens een trein naar Den Haag LOI gepakt om het advies van de randstad rail. Echter 3 metro's gezien die naar Slinge gingen, maar die waren al overvol, sardientjes in blik...

Toen maar een sprinter gepakt naar Den Haag Centraal. En vervolgens stond daar een sprinter naar Rotterdam, die om 1715 vertrok, uiteindelijk was die sprinter ook erg vol. Om 18:07 stopte die op Rotterdam Centraal, en vertrok die ook niet verder naar Dordrecht, iedereen de trein uit.

Gelukkig werkt mijn vrouw naast Rotterdam Centraal, en toen met de auto maar naar huis gereden.

Alleen heb ik een NS dal vrij abbo, echter door mijn keuze om in te checken bij de randstad rail, en het daarna toch te annuleren maakte ik vervolgens een reis in de spits.

In de app staat de reis op In Bewerking, nu moet ik alleen er nog achteraan dat ik mijn geld terug krijg voor de gemaakte reis gisteren.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

Transportman schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:31:

Mijn ervaring met wachten op het station, is dat het meestal niet loont, omdat de storing vaak pas verholpen is na al het omreizen.
Er ging meer mis. De vertraagde IC Vlissingen-Amsterdam waar ik inzat bleef staan in Leiden wegens gebrek aan machinist. Ik ben na een kwartier wachten in de IC naar Leeuwarden gestapt en via Schiphol thuis gekomen met ‘maar’ een ruime half uur extra reistijd.

Mijn ervaring: neem altijd de eerstvolgende trein die ongeveer de goede kant opgaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:45
NOS: Koeltrein uit Spanje met vers fruit gaat duizenden vrachtwagenritten vervangen
Na jaren voorbereiding rijdt de eerste gekoelde trein direct tussen Spanje en Nederland. Door de verbinding zijn zo'n 12.000 ritten minder met vrachtwagens nodig, stellen de bedrijven die het project hebben opgezet. Dat levert een besparing van minstens 70 procent van de CO2-uitstoot op, verwachten ze.
Rijden eigenlijk alle treinen in Nederland op wind-stroom, of alleen de treinen van de NS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 21-05 13:14
Momenteel zijn er werkzaamheden tussen Boxtel en Vught, en rijden veel treinen die normaal tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven rijden nu naar Tilburg. Heel fijn natuurlijk voor de IC reizigers, zij kunnen nu zonder bussen reizen.

Wat ik echter niet zo goed snap: de sprinters Boxtel Tilburg rijden op het moment niet. Was het niet makkelijker geweest om de IC's extra in Oisterwijk en Boxtel te laten stoppen? zou (natte vingerwerk) 5 minuten extra reistijd kosten, en voor de sprinter reizigers juist een half uur schelen.

En een 2e, als ik in de reisplanner kijk, dan pendelen de bussen alleen Boxtel - Vught - Boxtel, Boxtel - Oisterwijk - Boxtel, Tilburg - oisterwijk - Tilburg etc. Dus dat je komende vanuit Boxtel moet overstappen van bus op bus naar Tilburg of 's-Hertogenbosch. Echter, de bussen geven aan wel Tilburg - oisterwijk - Boxtel te doen.

Iemand die me deze 2 dingen kan uitleggen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 01:22
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat, ik meen ergens gelezen te hebben dat ze in Spanje geen normaalspoor hebben. Zijn de wagons dan op een of andere manier geschikt voor beide? En zoja, hoe werkt dat dan? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:48
anboni schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:55:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat, ik meen ergens gelezen te hebben dat ze in Spanje geen normaalspoor hebben. Zijn de wagons dan op een of andere manier geschikt voor beide? En zoja, hoe werkt dat dan? :)
Hoorde op de radio dat er nog een treinwissel tussen zit, maar geen idee hoeveel tijd dat in beslag neemt. Misschien dat als dit een groots succes wordt er ooit eens een normaalspoor verbinding met Valencia komt voor goederen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cazzer22
Spanje heeft Iberisch breedspoor inderdaad. Ik vermoed dat ze hetzelfde trucje toepassen als wat er nu tussen Polen en Wit Rusland gebeurt met de Berlijn - Moskou Swift. Deze talgo trein (Spaanse makelij) heeft verstelbare assen. De trein rijdt dan langzaam door een speciaal stuk spoor en de wielen stellen zich naar de andere spoorbreedte. Alternatief is andere draaistellen plaatsen, maar dat betekend al snel een paar uur stilstaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

cazzer22 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:53:
Alternatief is andere draaistellen plaatsen, maar dat betekend al snel een paar uur stilstaan.
De goederen zitten in gekoelde intermodal containers. Het lijkt me dat die overzetten op een andere trein ook niet zo'n probleem is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
anboni schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:55:
[...]

Spanje (en ook Portuga) gebruiken Iberian gauge, dat is 1668 mm. Dit in vergelijking met onze 1435 mm (normaalspoor).

Maar daar zijn oplossingen voor
A system developed by Talgo and Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) of Spain uses variable gauge wheelsets; at the border between France and Spain, through passenger trains are drawn slowly through apparatus that alters the gauge of the wheels, which slide laterally on the axles. This is fully described in Automatic Gauge Changeover for Trains in Spain.
Zie Wikipedia: Variable gauge

Zie ook deze PDF met een uitleg van dat systeem: https://www.vialibre-ffe.com/pdf/Track_gauge_changeover.pdf

Gebeurt dit met dit soort systemen:

http://81.47.175.201/livingrail/images/livingrail/Automatic_1.jpg

http://81.47.175.201/livingrail/images/livingrail/Automatic_2.jpg

Het systeem in actie:

Dat wisselen van track gebeurt dus rijdend.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crossfire1987
https://www.ad.nl/binnenl...matie-op-straat~a420eed7/
Kabinet begaat flater met spoorgrondrapporten: vertrouwe­lij­ke informatie op straat
VIDEO/UPDATEHet kabinet heeft een flater begaan bij sturen van vertrouwelijke rapporten over spoorgronden. Door een administratieve fout lagen bedrijfsvertrouwelijke gegevens en persoonsgegevens op straat.

Peter Groenendijk en Marcia Nieuwenhuis 07-05-19, 06:00 Laatste update: 09:33
2
Dat blijkt uit een brief die staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat gisteren naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Hierin erkent de D66-bewindsvrouw dat ‘als gevolg van een administratieve omissie’ van twee documenten ‘de ongelakte versies’ naar de Kamer zijn verzonden. Daardoor hebben ‘bedrijfsvertrouwelijke gegevens en persoonsgegevens’ volgens het ministerie ‘enkele uren’ online gestaan. ,,Ik verontschuldig mij voor de verwarring die mogelijk hierdoor is ontstaan,’’ geeft Van Veldhoven aan.

Lees ook
Rotterdamse zakenman kost Prorail 18 miljoen: wie betaalt dat? Jij!
PREMIUM
Rotterdamse zakenman kost Prorail 18 miljoen: wie betaalt dat? Jij!
Lees meer
NS gaf per ongeluk stationsgrond weg: ‘Een administratief foutje? Ammehoela!’
NS gaf per ongeluk stationsgrond weg: ‘Een administratief foutje? Ammehoela!’
Lees meer
‘Niet fraai’
Toen de fout ontdekt werd, zijn alsnog de geanonimiseerde stukken online geplaatst. Spoorbeheerder ProRail bevestigt dat ‘de stukken geanonimiseerd naar de Kamer hadden moeten gaan’. Woordvoerder Jaap Eikelboom: ,,Dat is niet gebeurd en dat is natuurlijk niet fraai.’’ Volgens het ministerie vallen de gevolgen van het publiceren van de ongecensureerde versie mee en zijn er stappen ondernomen om herhaling te voorkomen.

Omkoping
Op de gronden - van soms maar dertig centimeter breed - moesten bijvoorbeeld spoorbruggen, overgangen of hekken tegen zelfmoord worden geplaatst.
Op de gronden - van soms maar dertig centimeter breed - moesten bijvoorbeeld spoorbruggen, overgangen of hekken tegen zelfmoord worden geplaatst. © reyer boxem
Het Openbaar Ministerie (OM) doet op dit moment strafrechtelijk onderzoek naar omstreden gronddeals van de Nederlandse Spoorwegen. Een betrokkene wordt verdacht van omkoping. Deze krant onthulde dat vastgoedhandelaars miljoenen verdienden met het kopen van vele lapjes grond langs het spoor. Eerst kreeg een voormalig elektricien uit Rotterdam ruim 8 miljoen euro van de Nederlandse Spoorwegen bij het verwerven van allerlei gronden. Spoorbeheerder ProRail bleek die gronden tóch nodig te hebben en telde in 2017 ruim 18 miljoen euro neer voor het terugkopen van een deel van die percelen. Op de gronden - van soms maar dertig centimeter breed - moesten bijvoorbeeld spoorbruggen, overgangen of hekken tegen zelfmoord worden geplaatst. Daarna bleek dat er in 2018 nog een deal is gesloten, waarbij ProRail 15 miljoen euro overmaakte aan een autocoureur uit Achterveld van Bakkhe Vastgoed. Die tweede deal wordt nu door het OM onderzocht. Betrokkenen vermoeden dat de snelle jongen voorkennis had bij het inschrijven op de grond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:37:
Maar doen ze dat nou ook zo met die koeltreinen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Get!em
  • Laatst online: 16:52

Get!em

Oh die ja!

burne schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:29:
[...]

Er ging meer mis. De vertraagde IC Vlissingen-Amsterdam waar ik inzat bleef staan in Leiden wegens gebrek aan machinist.
Die wissel van machinist gaat daar in Leiden wel vrij vaak mis. Ook in de spits. Zelf al twee keer meegemaakt afgelopen jaar en het is niet eens mijn dagelijkse route. Daarnaast deze melding van collega’s al vaker gehoord.
Puntje van verbetering lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
asmi2 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:10:
[...]

Geen idee, durf ik niet te zeggen. Ging er meer om aan te geven dat er speciale systemen voor zijn :)

Er zijn ook andere systemen zoals op de Trans-Mongolian Railway, een variiant van de Trans-Siberische Spoorweg, die van Moskou via Ullaanbator (Mongolie) naar China loopt.

Zowel Rusland als Mongolie gebruiken Russian gauge (1520 mm), terwijl China net als ons normaalspoor (1435) hanteert.

Daar worden de wagons van hun bogies getild, waarna er gewisseld word van 1435 naar 1520 mm bogie (of andersom uiteraard), en de wagon weer op de nieuwe bogie gezet wordt en zijn reis kan vervolgen.

In bewegend beeld:

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cazzer22
Inderdaad, dat is het wisselen van de draaistellen zoals beschreef. Doen ze ook met de Moskou nachttrein die vanuit Nice of Parijs rijden.

Helaas mag op de grens bij Dalian nu niet meer in de trein gewacht worden tijdens het wisselen van de draaistellen maar moet men allemaal de trein verlaten en op een perron wachten terwijl alle rijtuigen omgezet worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Transportman
Alex) schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:42:
De route klopte in elk geval wel: als Rotterdam er helemaal uit ligt rijden Thalys en Eurostar om via Den Bosch. Een vriend van me heeft vandaag een Eurostar op de foto gezet die langs zijn huis reed, een stukje ten oosten van station Breda.
Dat ze die route nemen kan ik nog begrijpen (al klopt die van Tilburg via Breda naar Schiphol natuurlijk niet omdat dat via Rotterdam zou zijn, waar niets reed), maar er stonden ook stops gepland onderweg, en dat lijkt me voor een Thalys op een binnenlandse omreisroute toch niet echt noodzakelijk omdat stations als Tilburg nou niet echt grote internationale knooppunten zijn. De stop op Utrecht kan ik wel begrijpen als knooppunt, omdat daarmee de route naar Den Haag en Rotterdam voor die reizigers weer ontsloten zou worden, zodat die niet om hoeven te reizen helemaal naar Amsterdam om vervolgens weer terug te zakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:53
Dat soort stops zijn vaak om de treinen in de dienstregeling te passen. Er is maar hele beperkte ruimte op het spoor beschikbaar, dus is het passen en meten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bvk

bvk

EDIT schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:38:
Dat soort stops zijn vaak om de treinen in de dienstregeling te passen. Er is maar hele beperkte ruimte op het spoor beschikbaar, dus is het passen en meten.
Toen ik 2 jaar geleden met de Thalys vanaf Parijs kwam was er ook een omleiding vanwege werkzaamheden bij Schiphol. We gingen toen vanaf Rotterdam via Gouda en Bijlmer Arena naar Amsterdam CS.

We hebben toen ook nog een tijd stil gestaan op Bijlmer omdat er blijkbaar een IC vanaf Utrecht eerst mocht. Dat vond ik toen wel vreemd, want als de Thalys gewoon de vaart er in gehouden zou hebben vanaf Breukelen hadden we naar mijn eigen inschatting makkelijk die IC voor kunnen blijven.

Maar goed, mijn eigen inschatting, daarom ben ik denk ik ook geen verkeersleider.... ;)

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EDIT
Het stuk Duivendrecht - Amsterdam zit ook behoorlijk vol. Grote kans dat het niet eens om de IC ging, maar om een andere trein die je dan te dicht op de hielen zou rijden, waardoor dan de IC weer te dicht op jouw trein zou rijden, wat dan weer niet aan de planningsnormen zou voldoen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bvk

bvk

EDIT schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:10:
Het stuk Duivendrecht - Amsterdam zit ook behoorlijk vol. Grote kans dat het niet eens om de IC ging, maar om een andere trein die je dan te dicht op de hielen zou rijden, waardoor dan de IC weer te dicht op jouw trein zou rijden, wat dan weer niet aan de planningsnormen zou voldoen.
Duivendrecht staat hier buiten, we kwamen vanaf Breukelen richting CS. We zullen inderdaad achter een sprinter gezeten hebben daar we vanaf Gouda al langzaam reden. Maar ik vond het op dat moment vreemd dat we niet bij Breukelen naar het IC spoor gegaan zijn en die IC vanaf Utrecht wel voor hadden kunnen blijven.

Ik heb er zelfs nog een filmpje van gemaakt vanwege de situatie, let a.u.b niet op alle onzin die ik uitkraam... ;)

YouTube: Thalys stopt op Bijlmer Arena

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EDIT
Duivendrecht is wel degelijk relevant, want daar gaat het aantal sporen namelijk van 4 naar 2. Dus daar begint de grote bottlenek.
Het zal fysiek ongetwijfeld prima gekund hebben, maar je zit met een heleboel planningsnormen.
Er kan ook zomaar een goederenpad gebruikt zijn voor de omleiding, waardoor je direct een dienstregelingssnelheid van 90 of zoiets aan je broek krijgt, maar het kan ook zomaar zijn dat er eerder gewoon geen plek vrij was op CS of je ergens in de knoei kwam met een andere kruisende trein als de trein wel doorgereden was.
Kortom: er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom ervoor gekozen kan zijn om het zo te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-05 11:43
wildhagen schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Het systeem in actie:

[YouTube: TALGO Gauge Change Facility in Action]

Op dit filmpje wordt het uitgelegd met behulp van een fraaie animatie (vanaf 2:35) en is het iets duidelijker (m.i.):

YouTube: Variable gauge system Talgo RD 2008

- de wielen worden ontgrendeld door hulpstukken naast het spoor (al rijdend)
- de spoorstaven buigen naar elkaar toe (of af, in de andere richting)
- de wielen worden weer vergrendeld

Het systeem zit failsafe in elkaar: de wielen kunnen alleen op de assen schuiven als ze ontgrendeld zijn en die ontgrendeling vindt plaats met speciale geleiderails naast de spoorstaven. Geen geleiderails = geen ontgrendeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:19

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

bvk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:13:
[...]

Duivendrecht staat hier buiten, we kwamen vanaf Breukelen richting CS. We zullen inderdaad achter een sprinter gezeten hebben daar we vanaf Gouda al langzaam reden. Maar ik vond het op dat moment vreemd dat we niet bij Breukelen naar het IC spoor gegaan zijn en die IC vanaf Utrecht wel voor hadden kunnen blijven.

Ik heb er zelfs nog een filmpje van gemaakt vanwege de situatie, let a.u.b niet op alle onzin die ik uitkraam... ;)

YouTube: Thalys stopt op Bijlmer Arena
De paden liggen zo dat de treinen in elkaar vlechten bij Duivendrecht, dus je kan niet zomaar een extra trein op de IC sporen zetten.
Denk dat ze de Thalys in een goederen pad hebben gelegd.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvk

bvk

@EDIT en @ArcticWolf

Ik denk dat jullie helemaal gelijk hebben met dat goederentrein pad. En ik realiseer me nu ook dat je op Bijlmer wel 3 sporen per richting hebt maar dat eentje ervan de boog opgaat richting Rai en Zuid en de andere 2 sporen samenkomen bij Duivendrecht....

Alleen zie je vaak wel dat een goederentrein met gematigde snelheid op spoor 3 (voor de Sprinters) binnenkomt maar met een geel sein wel altijd door kan rijden. Nu hebben we ook gewoon een tijd stilgestaan op dat zelfde spoor terwijl er niks voorbijkwam. Vandaar mijn gedachte dat we er makkelijk tussen gepast zouden hebben als er een beetje vaart gemaakt zou zijn.

Maar goed, dat is allemaal achteraf napraten, als er geen ruimte is is er geen ruimte... ;)

Specs

Acties:
  • +7Henk 'm!

• EDIT
In other news: afgelopen weekend is de eerste InterCity Nieuwe Generatie overgebracht van de Alstom-fabriek in Salzgitter naar Velim, waar een van de "testcircuits" voor treinen ligt.
Inmiddels heeft de trein op eigen kracht de eerste rondjes gereden, waarbij de 160 km/u is aangetikt. Uiteraard gaat de snelheid nog omhoog naar 200, maar dit is natuurlijk al een mooie eerste mijlpaal :)
De volgende testtreinen zijn uiteraard al in aanbouw, en daarvan zal er ook nog één naar de klimaatkamer in Wenen gaan, waar de systemen in extreme weersomstandigheden getest gaan worden.
Als alles volgens plan verloopt, moet de eerste trein eind dit jaar/begin volgend jaar Nederland bereiken voor het testprogramma op eigen bodem.
Uiteraard is dat allemaal onder voorbehoud dat er geen gekke dingen gebeuren. Er kunnen natuurlijk altijd problemen gevonden worden die opgelost moeten worden, maar daar is uiteraard de hele testperiode voor :P
Eind 2020 moeten dan de eerste reizigers vervoerd worden, wel uiteraard nog tijdens testritten en opnieuw onder het voorbehoud dat alles volgens plan verloopt. Er wordt dan, vóór de echte indienststelling in 2021, nog een proefbedrijf gereden met reizigers.

Foto van de ICNG in Velim via IRJ:

EDIT wijzigde deze reactie 09-05-2019 11:45 (9%)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

bvk schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:48:
@EDIT en @ArcticWolf

Ik denk dat jullie helemaal gelijk hebben met dat goederentrein pad. En ik realiseer me nu ook dat je op Bijlmer wel 3 sporen per richting hebt maar dat eentje ervan de boog opgaat richting Rai en Zuid en de andere 2 sporen samenkomen bij Duivendrecht....

Alleen zie je vaak wel dat een goederentrein met gematigde snelheid op spoor 3 (voor de Sprinters) binnenkomt maar met een geel sein wel altijd door kan rijden. Nu hebben we ook gewoon een tijd stilgestaan op dat zelfde spoor terwijl er niks voorbijkwam. Vandaar mijn gedachte dat we er makkelijk tussen gepast zouden hebben als er een beetje vaart gemaakt zou zijn.

Maar goed, dat is allemaal achteraf napraten, als er geen ruimte is is er geen ruimte... ;)
Weet je nog welke dag dat was? (en ongeveer het tijdstip?) Misschien dat ik het terug kan vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EDIT
We hebben inmiddels officieel bewegend beeld van de ICNG in Velim: https://nieuws.ns.nl/inte...-rijdt-eerste-kilometers/

• cazzer22
2 verschillende nummertjes, 602 001 voorop en 6001 op de zijkant. Gaat de NS overstappen op duitse stijl reeksen?

• bvk

bvk

ArcticWolf schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:58:
[...]

Weet je nog welke dag dat was? (en ongeveer het tijdstip?) Misschien dat ik het terug kan vinden.
Timestamp van de video is maandag 19 juni 2017 om 17.58. De rit op het NS ticket:

PARIS NORD - AMSTERDAM C.

Vertrek:
ma 19 jun 2017 om 14:25
Aankomst:
ma 19 jun 2017 om 18:16
Met:
Thalys
Treinnummer:
9351

Ben benieuwd of je er wat van terug kunt vinden!

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EDIT
cazzer22 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:28:
2 verschillende nummertjes, 602 001 voorop en 6001 op de zijkant. Gaat de NS overstappen op duitse stijl reeksen?
Nee hoor, nummers zijn voor het testen. Nummertjes worden 31xx en 32xx voor de achtdelige treinen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:14
asmi2 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:10:
[...]

Eergisteren in de krant (De Volkskrant) gelezen dat bij de grens de containers worden overgeladen. Het overladen zou volgens het artikel zes uur in beslag nemen. Zie: https://www.volkskrant.nl...r-wel-duurzamer~b7046e94/

Er wordt overigens door meerdere kranten aandacht aan deze treinverbinding besteed.

jvdr wijzigde deze reactie 09-05-2019 17:19 (29%)

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:32
EDIT schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:03:
In other news: afgelopen weekend is de eerste InterCity Nieuwe Generatie overgebracht van de Alstom-fabriek in Salzgitter naar Velim, waar een van de "testcircuits" voor treinen ligt.
Inmiddels heeft de trein op eigen kracht de eerste rondjes gereden, waarbij de 160 km/u is aangetikt. Uiteraard gaat de snelheid nog omhoog naar 200, maar dit is natuurlijk al een mooie eerste mijlpaal :)
De volgende testtreinen zijn uiteraard al in aanbouw, en daarvan zal er ook nog één naar de klimaatkamer in Wenen gaan, waar de systemen in extreme weersomstandigheden getest gaan worden.
Als alles volgens plan verloopt, moet de eerste trein eind dit jaar/begin volgend jaar Nederland bereiken voor het testprogramma op eigen bodem.
Uiteraard is dat allemaal onder voorbehoud dat er geen gekke dingen gebeuren. Er kunnen natuurlijk altijd problemen gevonden worden die opgelost moeten worden, maar daar is uiteraard de hele testperiode voor :P
Eind 2020 moeten dan de eerste reizigers vervoerd worden, wel uiteraard nog tijdens testritten en opnieuw onder het voorbehoud dat alles volgens plan verloopt. Er wordt dan, vóór de echte indienststelling in 2021, nog een proefbedrijf gereden met reizigers.

Foto van de ICNG in Velim via IRJ:
[Twitter]
[Afbeelding]
De 2 stellen die voor de Belgen geschikt zijn, zijn dat 5 of 8 bakken?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EDIT
Alle Belgische treinen zijn 8 delen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

jvdr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:14:
[...]

Het overladen zou volgens het artikel zes uur in beslag nemen.
Zo'n kraan in de haven doet ±40 containers per uur. Dat is inclusief de containers die diep uit het schip gevist moeten worden.

Als je twee treinen naast elkaar zet kan je dat makkelijk in een uur verplaatsen. Als je eerst de ene trein leeghaalt en dan de ander vult kost het twee uur. Hard werken is het niet.

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 23:13
De NS en Prorail hebben kennelijk te kampen met problemen met de schermen met vertrekinformatie: https://www.volkskrant.nl...als-noodverband~bbd786c1/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik ga zaterdag met een aantal mensen (waaronder @franssie ) naar Amersfoort, maar zie in de reisplanner nu iets vreemds..Weet iemand waarom er vanaf Bijlmer Arena een trein naar Amersfoort gaat via Weesp en Hilversum?

Normaal gesproken vertrekt deze trein vanaf Duivendrecht en komt deze van Schiphol. Ik had even verwacht dat ik vanaf Bijlmer via Utrecht naar Amersfoort zou gaan, maar dan had ik mooi op het verkeerde perron gestaan....

Specs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:04
bvk schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:29:
Ik ga zaterdag met een aantal mensen (waaronder @franssie ) naar Amersfoort, maar zie in de reisplanner nu iets vreemds..Weet iemand waarom er vanaf Bijlmer Arena een trein naar Amersfoort gaat via Weesp en Hilversum?

Normaal gesproken vertrekt deze trein vanaf Duivendrecht en komt deze van Schiphol. Ik had even verwacht dat ik vanaf Bijlmer via Utrecht naar Amersfoort zou gaan, maar dan had ik mooi op het verkeerde perron gestaan....
"Door werkzaamheden rijden er op zat. 11 en zon. 12 mei geen treinen tussen Schiphol Airport-Diemen Zuid/Amsterdam Bijlmer ArenA. Maak gebruik van de omreisroute, metro of NS-bussen. Plan uw reis vooraf met de reisplanner." ivm werkzaamheden ZuidAs dok

• bvk

bvk

Rub147 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:32:
[...]

"Door werkzaamheden rijden er op zat. 11 en zon. 12 mei geen treinen tussen Schiphol Airport-Diemen Zuid/Amsterdam Bijlmer ArenA. Maak gebruik van de omreisroute, metro of NS-bussen. Plan uw reis vooraf met de reisplanner." ivm werkzaamheden ZuidAs dok
Helder, had ik niet gezien. Maar deze trein maakt dan wel een hele om reis, want komende van Utrecht.

Afijn, wij hebben dus geen oponthoud vanwege de werkzaamheden en er is ook geen overstap nodig. Arme @Garyu mag nog met een bus vanwege andere werkzaamheden....

Specs

• Alex)
bvk schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:41:
[...]

Maar deze trein maakt dan wel een hele om reis, want komende van Utrecht.
Dat zijn dan twee series die via de zuidas rijden, die aan elkaar zijn geknoopt. Dat is logistiek makkelijker, omdat het inkorten en laten keren van een treinserie niet altijd maakbaar is. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvk

bvk

Alex) schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:26:
[...]

Dat zijn dan twee series die via de zuidas rijden, die aan elkaar zijn geknoopt. Dat is logistiek makkelijker, omdat het inkorten en laten keren van een treinserie niet altijd maakbaar is. :)
Bedoel je dan Nijmegen - Schiphol en Amersfoort - Schiphol die dan op Bijlmer aan elkaar geknoopt worden? En dat je nu dus een Nijmegen - Bijlmer - Amersfoort route krijgt?

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alex)
Inderdaad. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

Ergens op mijn todo-lijstje staat het aanpakken van van Boxtel.

"'We realiseren ons dat we veel vragen van onze reizigers" is wat mij betreft volstrekt onacceptabel als reactie op het beschamende vertoon rondom de 'werkzaamheden' bij Leiden.

Ik ben drie weken lang minimaal een uur langer onderweg geweest, ik heb twee dagen met meer dan twee uur vertraging en 10 dagen met meer dan een uur vertraging achter de rug. En drie dagen met grofweg een uur extra reistijd.

Ik ben heen en terug opgeteld 104 minuten onderweg als alles volgens dienstregeling rijdt. 164 minuten is een significante toename en 324 minuten of meer is een bijzonder significante toename.

Als ik het minimaal inschat ben ik meer dan 1000 minuten langer onderweg geweest

Van Boxtel heeft gezegd dat het hem spijt, en bovenstaande quote.

De dinsdag en woensdag na de werkzaamheden zou er fruit uitgedeeld moeten zijn geworden ofzo, als goedmakertje, maar ik heb alleen op woensdag iemand gezien (om 07:45) die zei dat al het fruit al uitgedeeld was. Ik mocht naar z'n bord kijken, maar de bananen en mandarijnen waren op.

Ik ben op geen enkele wijze benaderd door NS over enige vorm van compensatie voor de overlast.

Ik ben in drie weken tijd meer dan een halve werkweek EXTRA onderweg geweest, en ik moet het doen met 'sorry, het fruit is op' en van Boxtel die niet eens sorry zegt?

En als ik meer wil dan dat moet ik er om gaan vragen?

Okee. :/

Mensen persoonlijk gaan bedreigen is niet de bedoeling en laat dit de volgende keer alsjeblieft ook achterwege!

deepbass909 wijzigde deze reactie 10-05-2019 09:05 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvk

bvk

@burne

Je hebt het niet erg getroffen de afgelopen weken. Maar er vinden nu eenmaal werkzaamheden plaats en waar gewerkt wordt vallen spaanders.

Bedenk maar dat als de boel achter de rug is je als het goed is een betere ervaring krijgt en dit hopelijk een eenmalig ongemak was.

Kun je geen geld terugvragen wegens die vertragingen dan?

Die gratis appel zou me overigens weinig kunnen schelen als "compensatie".

Specs

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

bvk schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:38:
[...]

Timestamp van de video is maandag 19 juni 2017 om 17.58. De rit op het NS ticket:

PARIS NORD - AMSTERDAM C.

Vertrek:
ma 19 jun 2017 om 14:25
Aankomst:
ma 19 jun 2017 om 18:16
Met:
Thalys
Treinnummer:
9351

Ben benieuwd of je er wat van terug kunt vinden!
Was even zoeken, maar er stond een trein (4058) voor jullie die moest wachten op de IC (3058), lekker file rijden :Y)

Timestamp van het plaatje is 17:59

Om 18:03:25 konden jullie de hoofdbaan weer op.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 10-05-2019 08:31 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cazzer22
cazzer22 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:46:
Momenteel zijn er werkzaamheden tussen Boxtel en Vught, en rijden veel treinen die normaal tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven rijden nu naar Tilburg. Heel fijn natuurlijk voor de IC reizigers, zij kunnen nu zonder bussen reizen.

Wat ik echter niet zo goed snap: de sprinters Boxtel Tilburg rijden op het moment niet. Was het niet makkelijker geweest om de IC's extra in Oisterwijk en Boxtel te laten stoppen? zou (natte vingerwerk) 5 minuten extra reistijd kosten, en voor de sprinter reizigers juist een half uur schelen.

En een 2e, als ik in de reisplanner kijk, dan pendelen de bussen alleen Boxtel - Vught - Boxtel, Boxtel - Oisterwijk - Boxtel, Tilburg - Oisterwijk - Tilburg etc. Dus dat je komende vanuit Boxtel moet overstappen van bus op bus naar Tilburg of 's-Hertogenbosch. Echter, de bussen geven aan wel Tilburg - Oisterwijk - Boxtel te doen.

Iemand die me deze 2 dingen kan uitleggen? :)
Rondom de opmerking van @burne een paar berichten hierboven, had ik afgelopen dinsdag ook al een paar zaken opgemerkt en hier vragen over gesteld. Helaas geen reacties gekregen. Maar weet iemand waarom vooral er een discrepantie zit tussen de planner en de echte werkelijkheid? In Oisterwijk of Vught hoeft niet overgestapt te worden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EDIT
Bij de werkzaamheden bij Den Bosch/Eindhoven was er een voorlopige planning van de bussen gemaakt, die in de reisplanner geladen is. Helaas kwam de definitieve versie te laat om de data nog te corrigeren. Schijnbaar is dat een van de nadelen van het gebruiken van de Hafas planner op de achtergrond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

bvk schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 01:18:
@burne

Je hebt het niet erg getroffen de afgelopen weken. Maar er vinden nu eenmaal werkzaamheden plaats en waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Ik en tienduizenden anderen. Die volkomen genegeerd worden door de leiding van de NS. Zelfs netjes fatsoenlijk excuses aanbieden kan er niet af, je moet het doen met een of andere opmerking waarin van Boxtel z'n best doet om de woorden 'sorry' en 'excuses' en zelfs 'spijt' te vermijden.

Eerder dit jaar zijn er wissels vervangen tussen Laan van Nieuw Oost Indie en Hollands Spoor waardoor ik twee dagen om moet reizen. Ik kreeg een paar dagen na de werkzaamheden (ongevraagd) een brief van de NS met excuses en een tegoedbon. Terwijl ik niet meer last had van die werkzaamheden dan vier keer een kwartier vertraging.

Alsof je met twee totaal verschillende organisaties te maken hebt.

Ook vooraf ging het totaal anders. Voor de werkzaamheden bij HS liep er personeel in de trein kaartjes uit te delen met datum van de werkzaamheden en de gevolgen. Voor de werkzaamheden bij Leiden is er niet eens iets omgeroepen in de trein en in Haarlem en Delft is er niet middels borden gewaarschuwd.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
burne schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:38:
[...]

Ik en tienduizenden anderen. Die volkomen genegeerd worden door de leiding van de NS. Zelfs netjes fatsoenlijk excuses aanbieden kan er niet af, je moet het doen met een of andere opmerking waarin van Boxtel z'n best doet om de woorden 'sorry' en 'excuses' en zelfs 'spijt' te vermijden.
Wellicht heb je door de rode waas voor je ogen de excuses gemist, al kunnen niet alle betrokken medewerkers die bij iedere reiziger persoonlijk aanbieden (wat je wel lijkt te verwachten).

En volgens mij zijn alle betrokken partijen het ook met elkaar eens dat de werkzaamheden rond Leiden niet goed verlopen zijn voor de reiziger en dat dit anders moet in de toekomst.

Aangezien je posts meer rant zijn dan constructief lijkt mij Het OV Moppertopic een betere plek voor de posts.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvk

bvk

ArcticWolf schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:23:
[...]

Was even zoeken, maar er stond een trein (4058) voor jullie die moest wachten op de IC (3058), lekker file rijden :Y)

Timestamp van het plaatje is 17:59

[Afbeelding]

Om 18:03:25 konden jullie de hoofdbaan weer op.

[Afbeelding]
Top, leuk dat je het gevonden hebt! En die 4058 was een sprinter neem ik aan waar we dus al een tijdje achteraan gehobbeld hebben?

Want nou ben ik dus eigenlijk nog nieuwsgieriger geworden naar de situatie eerder op de route. Of er dus een mogelijkheid was om de 4058 rechts te passeren via het IC spoor en de 3058 voor te blijven zonder die in de weg te zitten.

Maar die nieuwsgierigheid zal waarschijnlijk wel onbevredigd blijven.... ;)

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cazzer22
Mijn vermoeden is dat zoals eerder gezegd, de Thalys in een goederenpad is gezet dit zo is gelaten (anders moet de verkeersleiding veel extra handelingen doen, ARI heeft dit vermoed ik afgehandeld). Bij Breukelen en Abcoude had de trein wel naar het buitenste spoor geleid kunnen worden maar bij Bijlmer is die mogelijkheid er niet, dus zat je trein 'gevangen' achter de sprinter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

bvk schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Top, leuk dat je het gevonden hebt! En die 4058 was een sprinter neem ik aan waar we dus al een tijdje achteraan gehobbeld hebben?

Want nou ben ik dus eigenlijk nog nieuwsgieriger geworden naar de situatie eerder op de route. Of er dus een mogelijkheid was om de 4058 rechts te passeren via het IC spoor en de 3058 voor te blijven zonder die in de weg te zitten.

Maar die nieuwsgierigheid zal waarschijnlijk wel onbevredigd blijven.... ;)
Gezien de positie van 3058 lijkt mij dat het niet mogelijk was om een pad ervoor in te leggen zonder dat de 3058 daar last van zou hebben (die overigens vertraagd lijkt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Transportman
[...]

Eerder dit jaar zijn er wissels vervangen tussen Laan van Nieuw Oost Indie en Hollands Spoor waardoor ik twee dagen om moet reizen. Ik kreeg een paar dagen na de werkzaamheden (ongevraagd) een brief van de NS met excuses en een tegoedbon. Terwijl ik niet meer last had van die werkzaamheden dan vier keer een kwartier vertraging.

Ook vooraf ging het totaal anders. Voor de werkzaamheden bij HS liep er personeel in de trein kaartjes uit te delen met datum van de werkzaamheden en de gevolgen. Voor de werkzaamheden bij Leiden is er niet eens iets omgeroepen in de trein en in Haarlem en Delft is er niet middels borden gewaarschuwd.
Ik denk dat het verschil in informatievoorziening vooraf vooral komt doordat ze dachten de boel grotendeels gaande te kunnen houden. En dan is er ook minder noodzaak om uitgebreid te informeren van te voren.

Alleen is dat dus flink in de soep gelopen...

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:36

Boudewijn

omdat het kan

Er komt zo een speciale trein in Leiden aan die alleen toegankelijk is met een speciaal kaartje. 1118 vertrekt hij. Ik miste hem omdat we 1115 wegreden en ik in de trein zat.

Hij gaat naar Roosendaal. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:17:
Er komt zo een speciale trein in Leiden aan die alleen toegankelijk is met een speciaal kaartje. 1118 vertrekt hij. Ik miste hem omdat we 1115 wegreden en ik in de trein zat.

Hij gaat naar Roosendaal. Weet iemand hier meer van?
Ik vermoed dit: https://www.stichtinghond...X8wMIYXGW-7FCDhcw9lLrHM3A

Virussen? Scan ze hier!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:36

Boudewijn

omdat het kan

Yup de reisplanner noemde 766. Dank je wel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SRich
Een vraagje aan de technische mensen hier. Als men van ECTS level 2 (HSL) over schakelt naar ATB-EG. Waar begint de gecodeerde TC’s dan. Het lijkt me niet dat het pas bij het sein pas een ATB code in het spoor staan aangezien de trein minimaal enkele seconde nodig heb om code te zien en om te zetten....?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• EDIT
Uiteraard staat er al eerder een ATB code in het spoor. De omschakeling vindt dan ook al voor het sein plaats.
---
Enigszins gerelateerd aan de HSL: een filmpje op joetjoep toont beelden van de NS ICNG die aan het testrijden is op het circuit van Velim.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kort door de bocht is dat natuurlijk niet alsof; ProRail beheert immers het spoornet (en doet dus het onderhoud eraan!) en de NS die (het grootste deel van) het vervoer doet. ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

CH4OS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:04:
[...]
Kort door de bocht is dat natuurlijk niet alsof; ProRail beheert immers het spoornet (en doet dus het onderhoud eraan!) en de NS die (het grootste deel van) het vervoer doet. ;)
Ik bedoelde iets anders, namelijk de NS die werkzaamheden bij HS doet in vergelijking met de NS die werkzaamheden bij Leiden doet. Dat zijn in mijn beleving twee totaal verschillende organisaties. Daarom vond ik ook de chaos bij Leiden zo onbegrijpelijk en frusterend. Een paar weken eerder hebben ze laten zien dat ze wel begrijpen hoe het moet. En bij veel grotere werkzaamheden een paar weken later vallen ze opeens terug op 2001-gedrag.

Laten we er maar over ophouden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-05 11:43
Gelderland kapt alle naaldbomen naast spoor en weg (paywalled)
Om het risico op brand langs het spoor (en wegen) te verminderen, kapt Gelderland de naastgelegen naaldbomen. Er komen berken, eiken en heesters voor terug (die minder brandbaar zijn blijkbaar). De operatie duurt tot 2026.

NS: Spoor naar Zandvoort kan drukte F1-weekend niet aan
De energievoorziening voor het traject tussen Haarlem en Zandvoort is onvoldoende om de passagiersstroom tijdens een Formule 1-weekend te kunnen verwerken. NS wil graag dat ProRail dat oplost. Men geeft aan dat er tijdens een F1-weekend minstens 50.000 passagiers per dag vervoerd moeten worden; daarvoor heeft NS per uur 6x IC (10 bakken) en 2x Sprinter (12 bakken) tussen Amsterdam en Zandvoort en 4x Sprinter (lengte onbekend) tussen Haarlem en Zandvoort nodig.

Overigens wordt dat materieel en personeel uit de rest van het net onttrokken.

Heroic_Nonsense wijzigde deze reactie 13-05-2019 14:16 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

burne schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Ik bedoelde iets anders, namelijk de NS die werkzaamheden bij HS doet in vergelijking met de NS die werkzaamheden bij Leiden doet. Dat zijn in mijn beleving twee totaal verschillende organisaties. Daarom vond ik ook de chaos bij Leiden zo onbegrijpelijk en frusterend. Een paar weken eerder hebben ze laten zien dat ze wel begrijpen hoe het moet. En bij veel grotere werkzaamheden een paar weken later vallen ze opeens terug op 2001-gedrag.

Laten we er maar over ophouden...
Ah, check. Zo had ik hem niet gelezen inderdaad. :)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SRich
CH4OS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:04:
[...]
NS & ProRail moeten gewoon weer fuseren en terug naar het oude NS van voor 2003 en na 1995. Marktsectie en taaksectie boekhoudkundig gescheiden maar wel 1 integraal bedrijf. En de verkeersleiding administratief onder NS hangen en noem je dat ProRail of NL verkeersleiding.

En reizigers tak hernoemen naar Abellio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SRich
Heroic_Nonsense schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:13:
Gelderland kapt alle naaldbomen naast spoor en weg (paywalled)
Om het risico op brand langs het spoor (en wegen) te verminderen, kapt Gelderland de naastgelegen naaldbomen. Er komen berken, eiken en heesters voor terug (die minder brandbaar zijn blijkbaar). De operatie duurt tot 2026.

De energievoorziening voor het traject tussen Haarlem en Zandvoort is onvoldoende om de passagiersstroom tijdens een Formule 1-weekend te kunnen verwerken. NS wil graag dat ProRail dat oplost. Men geeft aan dat er tijdens een F1-weekend minstens 50.000 passagiers per dag vervoerd moeten worden; daarvoor heeft NS per uur 6x IC (10 bakken) en 2x Sprinter (12 bakken) tussen Amsterdam en Zandvoort en 4x Sprinter (lengte onbekend) tussen Haarlem en Zandvoort nodig.

Overigens wordt dat materieel en personeel uit de rest van het net onttrokken.
Waarom zou je dat doen... de oude treinstellen die NS nu aan de kant zet opknappen en als reserve verdelen over het hele land en bij evenement kunnen ze het reserve materieel gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SRich schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:12:
[...]

Waarom zou je dat doen... de oude treinstellen die NS nu aan de kant zet opknappen en als reserve verdelen over het hele land en bij evenement kunnen ze het reserve materieel gebruiken.
Beetje geldverspillend en inefficient...

Je moet dan tientallen verouderde stellen onderhouden (=duur) je moet het personeel continue blijven trainen om ze op het materieel gecertificeerd te houden (en dat personeel moet je dus aan de reguliere dienstregeling onttrekken), je moet kostbare reserve-onderdelen (die er vaak niet meer eens zijn) op voorraad houden.

En waarom? Voor dat ene weekend in het jaar?

Dan kun je dat geld beter direct in de Rijn dumpen, levert net zoveel op.....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMH
Heroic_Nonsense schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:13:
Lekker geregeld zeg. :X Je zou verwachten dat dit soort dingen in de haalbaarheidsstudie en vergunningsverlening worden meegenomen. Nu wordt het evenement eerst binnengehaald en chanteert men vervolgens effectief de overheid en ProRail met "investeren, anders wordt het een teringzooi". Ik vraag me af hoe kosteneffectief het is om de specs van dat spoor op te voeren voor een weekend per jaar. Het lijkt me dat dat geld elders ook wel gebruikt kan worden.
SRich schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:10:
NS & ProRail moeten gewoon weer fuseren en terug naar het oude NS van voor 2003 en na 1995. Marktsectie en taaksectie boekhoudkundig gescheiden maar wel 1 integraal bedrijf. En de verkeersleiding administratief onder NS hangen en noem je dat ProRail of NL verkeersleiding.
Er zijn ook nog andere vervoerders op het spoor he? Die zullen het vast leuk vinden om effectief tot tweederangsburgers gedegradeerd te worden. Of je behandelt iedereen gelijk, en dan is zo'n fusie niet nodig, of je creert ongelijkheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

NMH schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:02:
[...]

Je zou verwachten dat dit soort dingen in de haalbaarheidsstudie en vergunningsverlening worden meegenomen.
Beiden hebben nog niet plaatsgevonden. We hebben het hier over de hobby van Bernhard Jr, dan kun je dat soort zaken best overslaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killjoy

Killjoy

Klingon lawn products

wildhagen schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:08:
[...]

Beetje geldverspillend en inefficient...

Je moet dan tientallen verouderde stellen onderhouden (=duur) je moet het personeel continue blijven trainen om ze op het materieel gecertificeerd te houden (en dat personeel moet je dus aan de reguliere dienstregeling onttrekken), je moet kostbare reserve-onderdelen (die er vaak niet meer eens zijn) op voorraad houden.

En waarom? Voor dat ene weekend in het jaar?

Dan kun je dat geld beter direct in de Rijn dumpen, levert net zoveel op.....
Verder moet je met die oude dingen ook nog eens conditioneringsritten maken. Want als ze even hebben stilgestaan, is probleemloze inzet niet meer gegarandeerd. En het aantal rijpaden is al beperkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SRich
[...]

Lekker geregeld zeg. :X Je zou verwachten dat dit soort dingen in de haalbaarheidsstudie en vergunningsverlening worden meegenomen. Nu wordt het evenement eerst binnengehaald en chanteert men vervolgens effectief de overheid en ProRail met "investeren, anders wordt het een teringzooi". Ik vraag me af hoe kosteneffectief het is om de specs van dat spoor op te voeren voor een weekend per jaar. Het lijkt me dat dat geld elders ook wel gebruikt kan worden.

[...]

Er zijn ook nog andere vervoerders op het spoor he? Die zullen het vast leuk vinden om effectief tot tweederangsburgers gedegradeerd te worden. Of je behandelt iedereen gelijk, en dan is zo'n fusie niet nodig, of je creert ongelijkheid.
Volgens mij vergeet je mijn laatste regel. NSR hernoemen tot Abellio NL, en onder de Abellio groep hangen. Wat blijft er dan nog over? Precies het gecombineerde Infrastructuur/stations/trein/onderhouds bedrijf NS.

Het nieuwe NS is complete eigenaar en beheerder van alle hoofdspoorwegen(dus de rails en alle infra wat er om heen zit) in NL, inclusief grond, stations enz.

Als beheerder/eigenaar verleent zij alle vervoersmaatschappijen onpartijdige toegang. Omdat informatievoorziening bij NS ligt is dat gelijk ook onafhankelijk. Bij eventuele regionale gunningen kan ze haar eigen reizigerstak waar zij aandeelhouder van is niet meer van interne info voorzien. Dus fraude bij limburg kan niet meer gebeuren.

Als Treinbedrijf kan zij alle treinen op hele NL net in eigendom houden en leasen aan de regionale/landelijke vervoerder. Zelfde kan ook met HC's en MCN.

En als laatste blijft NedTrain of hoe dat mag heten tegenwoordig een algeheel onderhoudsbedrijf en gaat ook spooronderhoud doen in NL. Weg met alles aanbesteden en de goedkoopste.

Gewoon een goed werkende gecombineerd bedrijf zonder directe reizigers/goederen vervoer.

Abellio (inclusief het NS deel) kan onder NS blijven hangen of gaat rechtstreeks naar ministerie van financiën.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NMH
burne schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:16:
Beiden hebben nog niet plaatsgevonden. We hebben het hier over de hobby van Bernhard Jr, dan kun je dat soort zaken best overslaan.
En het is best een effectieve strategie, als je een keer gecomitteerd bent is het heel lastig om de stekker er nog uit te trekken. Dan moet je vooruit, beetje hetzelfde als hoe FC Twente nu de gemeente bij de ballen heeft omdat die geld aan de club hebben geleend en hoe niemand halverwege het boren van een tunnel veel zin heeft om de stekker uit het project te trekken omdat het geld op is. :P
SRich schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:19:
Volgens mij vergeet je mijn laatste regel. NSR hernoemen tot Abellio NL, en onder de Abellio groep hangen. Wat blijft er dan nog over? Precies het gecombineerde Infrastructuur/stations/trein/onderhouds bedrijf NS.
Ah, ik dacht dat je NSR binnen het nieuwe bedrijf wou houden en alleen hernoemen naar Abellio. :) Ik kon die laastste alinea al niet helemaal plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-05 16:27
NMH schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:53:
[...]
En het is best een effectieve strategie, als je een keer gecomitteerd bent is het heel lastig om de stekker er nog uit te trekken. Dan moet je vooruit, beetje hetzelfde als hoe FC Twente nu de gemeente bij de ballen heeft omdat die geld aan de club hebben geleend en hoe niemand halverwege het boren van een tunnel veel zin heeft om de stekker uit het project te trekken omdat het geld op is. :P
Van de andere kant heeft niemand behalve de gemeente Zandvoort en de feestcommissie zelf zich aan iets gecommitteerd, toch? Volgens mij gaan ze er nog best een kluif aan krijgen alleen al het circuit zelf op orde te krijgen binnen een jaar, laat staan heel de vergunningenwinkel of de infrastructuur eromheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:45
[...]

[...]
In 2006 ben ik bij de A1 Grand Prix op Zandvoort geweest.
De nacht ervoor in Haarlem geslapen, want mooi dichtbij. 's Morgens vroeg naar het station en elke trein die daar al aankwam was al een blik sardientjes. Uiteindelijk toch nog een keer een trein gevonden waar we in pasten.
Op het circuit zelf was de tribune (waar we voor betaald hadden) al vol en nog niet halverwege de dag was de dichtstbijzijnde snackcar leeg.
De terugweg was al net zo als de heenweg: Hopen op een keer een trein waar je in paste.
De grote misser die de NS toen gemaakt heeft is het niet inzetten van extra én (waar mogelijk) langere treinen, of dubbeldekkers.

Achteraf had (volgens mijn boeren inzicht) de NS toen veel treinen achter elkaar (voor zover de infra dit aankon) moeten laten pendelen tussen Haarlem en Zandvoort en ze vanaf Haarlem verder het land in laten reizen.
Dit zorgt wel voor heeeeel veeeeel mensen op Haarlem, maar je voorkomt mensen die in Haarlem de trein niet meer in kunnen en 'z middags mensen die moeten wachten op de juiste trein in Zandvoort en daardoor de boel ophouden.
Maar goed, ik ben maar een 'simpele' reiziger 8)

Ik weet wel dat ik in elk geval NIET naar de F1 in Zandvoort ga

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

St00mwals schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:26:
[...]

De nacht ervoor in Haarlem geslapen, want mooi dichtbij.
Als je toch al in Haarlem bent: het is een krap half uurtje fietsen van Haarlem naar de ingang van het circuit.

En ook van Bloemendaal en Heemstede. Misschien 35 minuten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weten die 50k mensen die verder in de trein stappen niet :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Troz!

The Eagle schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:21:
Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weten die 50k mensen die verder in de trein stappen niet :P
En @St00mwals weet het nu ook. :9
Het treinverkeer in België heeft al de hele dag last van een storing door een brand in een seinkast.

[..]

Die ontstond vermoedelijk doordat een dakloze naast de seinkast een vuurtje had gestookt om zich te verwarmen, zei een woordvoerder van Infrabel.
Oeps.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cazzer22
Zouden ze geen diesel locs met rijtuigen in kunnen zetten voor die racedagen in Zandvoort? Hoeven ze de bovenleiding niet te upgraden voor die ene dag in het jaar, en kan er toch meer volk verplaatst worden.
Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True