Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste
Acties:
  • 574.583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:35
http://www.nu.nl/buitenla...euven-reed-veel-hard.html
De machinist heeft verklaard dat hij ervan overtuigd was dat hij 90 kilometer per uur mocht rijden. Hij heeft mogelijk het sein met de snelheidsbeperking niet gezien, aldus de verkeersdeskundige.
Zou een machinist niet altijd voldoende bekend moeten zijn met een route om op z'n minst in te kunnen schatten dat een bepaald stuk niet geschikt is voor 90kmh, ook zonder de borden te zien? Als ik met de auto twee keer een bocht heb gereden, weet ik (ook zonder borden) best wel of ik die met 90 doorkan of toch echt terug moet naar 40. Of denk ik er nu te simpel over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Only in Belgium:
Een Belgische trein heeft donderdagochtend tussen Luik en Brussel de twee achterste wagons met passagiers ''verloren'', aldus een woordvoerder van spoorbedrijf NMBS tegen de Belgische media.

Er vielen geen gewonden en het treinverkeer werd voortgezet op één spoor.

Het incident deed zich volgens de woordvoerder voor toen een koppelstuk tussen twee wagons afbrak, enkele kilometers nadat de trein het station van Luik-Guillemins richting Brussel had verlaten ter hoogte van de gemeente Ans.

De verblufte achtergebleven passagiers kregen flesjes water uitgereikt door de NMBS in afwachting van een oplossing. De wagons zullen volgens Le Soir terug naar Luik worden getrokken.
Bron: http://www.nu.nl/opmerkel...agons-met-passagiers.html

Over het treinongeluk een tijdje geleden:
De trein die vorige maand ontspoorde bij het Belgische Leuven reed veel te hard. Bij het ongeluk vielen een dode en 27 gewonden.

Uit voorlopig onderzoek in opdracht van het Openbaar Ministerie blijkt donderdag dat de trein 100 kilometer per uur reed bij de wissel waar het ongeval gebeurde. Daar gold een maximumsnelheid van 40 kilometer per uur.

Volgens de onderzoeker waren er geen technische defecten aan het spoor, de seinen, de wissels en de trein. De machinist heeft verklaard dat hij ervan overtuigd was dat hij 90 kilometer per uur mocht rijden. Hij heeft mogelijk het sein met de snelheidsbeperking niet gezien, aldus de verkeersdeskundige.

Door de ontsporing op 18 februari kantelde een deel van de trein. De meeste gewonden liepen slechts licht letsel op. Het OM meldt dat er nog veel onderzoek moet worden gedaan om de precieze toedracht te achterhalen.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...euven-reed-veel-hard.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Maar weer eens even ranten op de InterCity Defect.

Ik was netjes op tijd op Rotterdam Centraal voor de ICD naar Schiphol van 07:10. Toen die er om 07:20 nog niet was en de aangekondigde vertraging op het bord nog steeds op +5 stond (en geen omroep), maar eens richting de ICD van 07:28 gegaan. Die stroomde al snel vol met mensen die ook geen vertrouwen meer hadden in de 07:10 plus de gewone lading voor 07:28. Deze ICD bleek problemen te hebben met de remmen. Aangeraden werd om de 07:40 aan de andere kant van het perron te nemen. Die mocht dus een drievoudige lading passagiers proberen te vervoeren, een situatie waarbij ik verbaasd was dat de HC geen mensen verzocht om uit te stappen wegens veiligheidsproblemen. Die heb ik dus maar aan mij voorbij laten gaan. Uiteindelijk de ICD van 07:56 genomen en ook daar moesten nog veel mensen staan.

Ik denk dat het tijd wordt die ICD-toeslag af te schaffen totdat de betrouwbaarheid van de ICD boven de 95% ligt in plaats van onder de 80%.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 18:20
@Freee!! Die ICD (ik pak hem meestal vanuit Breda) kwam ongeveer op vertrektijd Breda binnen, terwijl hij daar normaal al minstens tien minuten staat te wachten. De daar aangegeven vertraging van 5 minuten klopte ongeveer wel. Ik zag al aankomen dat ik mijn (hele krappe) aansluiting op Rotterdam ging missen, dus stapte in de IC naar Den Haag (10 min later vertrekken, 2 min extra lopen in DH maar geen overstap). In die IC hoorde ik echter dat we moesten wachten op een trein die 1 km buiten het station was stilgevallen, rara welke zou dat zijn, en dat de verkeersleiding ons een pad eromheen zou geven. Met 10 minuten vertraging alsnog vertrokken, inderdaad de stilgevallen ICD gepasseerd en met +/- 12 minuten vertraging in Den Haag aangekomen.

Het is wel een heel raar punt om stil te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Bacchus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:41:
[...]
Het is wel een heel raar punt om stil te vallen
Waarschijnlijk een BSOD in de Windows 95 computer die ze gebruiken om het ding aan te sturen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:07
BSOD is sowieso uitgesloten. Het spul draait op Linux :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Linux? Ah, dat verklaart de tig storingen in het ding dan :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zolang het niet samen hoeft te werken met Windows systemen... xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

wildhagen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:50:
Linux? Ah, dat verklaart de tig storingen in het ding dan :P
Niks mis met Linux, en het is rete stabieler dan Windows. Die CTA's (eigenlijk TBP's genoemd) draaien ook Linux, en in mijn hele leven heb ik maar 3 keer een gecrashte gezien. Twee met een boot-error, en eentje die in een test-stand stond met een testbeeld, en dat voor 3 maanden ofzo :P

In het openbaar vervoer zie ik regelmatig wel eens vastgelopen reisinformatie-bord, en meestal is het een Windows-foutmelding die je dan ziet. Het trein-samenstellingsbord op spoor 15 op Amsterdam Centraal draait ook op Windows en is menigmaal vastgelopen. Een enkele keer stond gewoon het bureaublad open met de Verkenner :P

De vorige reisinformatieborden boven de ingangen van de grotere stations draaiden ook op Windows. Hoevaak ik daar wel niet een BSOD op zag! Ongelooflijk :P

Hier de test-sequence van het CTA (TPB :P) bord in Breda, enkele jaren geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 09-03-2017 12:58 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stabieler dan Windows is ook weer een overstatement :P draai al jaren Windows 8, 8.1 en 10 en heb naast een RAM timing BSOD nog nooit een crash gehad... en die crash lag dus niet aan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:02
anboni schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:08:
http://www.nu.nl/buitenla...euven-reed-veel-hard.html

[...]

Zou een machinist niet altijd voldoende bekend moeten zijn met een route om op z'n minst in te kunnen schatten dat een bepaald stuk niet geschikt is voor 90kmh, ook zonder de borden te zien? Als ik met de auto twee keer een bocht heb gereden, weet ik (ook zonder borden) best wel of ik die met 90 doorkan of toch echt terug moet naar 40. Of denk ik er nu te simpel over?
Stel dat het een wissel was waar je rechtdoor met 100 km/h overheen mag, maar afbuigend 40. De machinist denkt dat hij rechtdoor gaat, mist het sein en blijft 100 rijden, maar dan ligt het wissel afbuigend en ontspoort de trein.

Hierboven: Ik weet dat het sarcastisch is, maar veel servers draaien op Linux en draaien jaren zonder te crashen. Zie hier Artemis van Tweakers.net, uptime 400 dagen :P

Trouwens: Hoe doen machinisten op de ICD bijvoorbeeld een remproef? Kan je de 'volheid' van de remcillinders van de rijtuigen op een display in de loc zien? Of moet je langs de trein lopen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n record met Windows 2000 staat ergens op 262 dagen... toen een keer last van stroomuitval (en ik deed er ook op gamen).
Gisteren was er zonder reden ook een Linux applicatie gecrashed terwijl die idle was.

Maar goed we gaan offtopic }:O

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 09-03-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
marcop23 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:00:
[...]
Trouwens: Hoe doen machinisten op de ICD bijvoorbeeld een remproef? Kan je de 'volheid' van de remcillinders van de rijtuigen op een display in de loc zien? Of moet je langs de trein lopen ofzo?
Het gaat om een vaste samenstelling, dus mag de remproef gewoon op de manometers in de cabine genomen worden. Omdat er ook een loc achterop loopt kan je in het diagnosesysteem overigens ook standaard de status van de remcillinders van de achterste loc aflezen.
De rijtuigen zijn te ouderwets voor dat soort diagnose. Je kan dus niet de exacte status per remcillinder van de rijtuigen zien, wat in nieuwer materieel uiteraard wel gewoon kan (en daar hoef je dus bij het koppelen of ontkoppelen ook niet meer buiten naar de remvensters te kijken).

[ Voor 20% gewijzigd door EDIT op 09-03-2017 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:56:
[...]

Niks mis met Linux, en het is rete stabieler dan Windows.
Dat valt wel mee. Ja, Linux-liefhebbers roepen het graag, maar het gaat inhoudelijk al jaren niet meer op, qua stabiliteit ontlopen Linux en Windows elkaar voor dagelijks gebruik al jarenlang niet meer.

Tip: de Windows 95 tijd hebben we al een tijdje achter ons liggen hoor ;)

Alle voorbeelden van je noemt hebben niks met Windows (of Linux) te maken, maar met crashes van de erop draaiende programmatuur. Als de app gammel geschreven is, boeit het niet of hij op Windows of op Linux draait, dan zal hij toch wle crashen. Het is dan dus de APP die crashed, niet het OS.

En als je in Windows een BSOD hebt, zou ik voor je lekker El Cheapo het OS de schuld geeft, eerst de hardware (incl bijbehorende drivers) even checken, want dat is bij 99,99 procent van de BSOD's de echte oorzaak, niet het OS. Een echte BSOD door software in Windows NT-kernels is *extreem* zeldzaam (contrary to popular belief onder de bashers)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/04wSk4IV9HHd8ZHLWiLzbHTz/full.jpg
Riep iemand Windows 95?

(Diagnosesysteem van een VIRM)

Vooruit, het is stiekem Windows 98, dat wordt nog altijd gebruikt en werkt over het algemeen prima :)

[ Voor 45% gewijzigd door EDIT op 09-03-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
WTF, gebruikt dat nog steedx 9x joh? Lekker veilig :P

Die screenshot is overigens ook geen crash, maar een melding dat hij in Safe Mode draait. Aangezien het hier om "Safe Mode met netwerk" gaat aldus de melding (waar je default niet zelf inkomt, standaard kom in je de normale Safe Mode, zonder netwerk) neem ik aan dat dat een bewuste actie is mbt dat software-pakket? Iets voor de diagnose ofzo, dat die alle drivers wel excluden op die manier?

Wel beetje jammer dat ze 9x gebruikt hebben in VIRM... NT4 (was er toen ook al was) zou qua stabiliteit en veiligheid toch wel een stukje logischer geweest zijn imho.

9x is nooit bedoeld voor dat soort zaken, dat is een consumenten-versie geweest, voor zakelijke lijnen had je NT4 (en later 2000+). Compleet andere kernel en produktlijn (lees: stabieler en veiliger).

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 09-03-2017 13:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:56
wildhagen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:34:
Zolang het op een gesloten systeem draait is dat niet zo'n ramp natuurlijk. Geldautomaten werken ook op een oude versie van Windows.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:24:
[afbeelding]
Riep iemand Windows 95?

(Diagnosesysteem van een VIRM)

Vooruit, het is stiekem Windows 98, dat wordt nog altijd gebruikt en werkt over het algemeen prima :)
:o das best eng EDIT :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LordSinclair schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:38:
[...]

Zolang het op een gesloten systeem draait is dat niet zo'n ramp natuurlijk. Geldautomaten werken ook op een oude versie van Windows.
Die werken dan nog op Windows CE die weer op NT is gebaseerd en niet op 9x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Veilig? Ja. Het is een volledig losstaand systeem en heeft geen veiligheidsfunctie en je kan er ook niets mee bedienen.
De treinen zijn in de jaren 90 gebouwd en hebben bij de verlenging naar VIRM dit diagnosesysteem gekregen. Daarvoor zat er niet eens een diagnosescherm in.
Het enige waarom er netwerkverbinding nodig is, is voor communicatie tussen de computers. Je kan er dus echt enkel diagnoses mee stellen.
Valt het systeem uit, crasht het, of start het op in veilige modus (nee, geen bewuste actie :P) dan maakt het helemaal niets uit, want het is geen essentieel systeem voor de bediening van de trein.

Edit: moet ik wel eerlijk zijn: Je kan er één ding mee bedienen: de koersdisplays :P

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 09-03-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

wildhagen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:34:

Die screenshot is overigens ook geen crash, maar een melding dat hij in Safe Mode draait. Aangezien het hier om "Safe Mode met netwerk" gaat aldus de melding (waar je default niet zelf inkomt, standaard kom in je de normale Safe Mode, zonder netwerk) neem ik aan dat dat een bewuste actie is mbt dat software-pakket? Iets voor de diagnose ofzo, dat die alle drivers wel excluden op die manier?

Wel beetje jammer dat ze 9x gebruikt hebben in VIRM... NT4 (was er toen ook al was) zou qua stabiliteit en veiligheid toch wel een stukje logischer geweest zijn imho.

9x is nooit bedoeld voor dat soort zaken, dat is een consumenten-versie geweest, voor zakelijke lijnen had je NT4 (en later 2000+). Compleet andere kernel en produktlijn (lees: stabieler en veiliger).
De eerste IRM is rond '94-96 geleverd. NT4.0 is van '96, dus ruimschoots na de ontwikkeling van de IRM.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
evilution schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:46:
[...]

De eerste IRM is rond '94-96 geleverd. NT4.0 is van '96, dus ruimschoots na de ontwikkeling van de IRM.
Zie EDIT hierboven, het is ingebouwd toen DD-IRM naar V-IRM werd omgebouwd, Want ten tijde van de oorspronkelijke levering van DD-IRM (in 94-96 idd) bestond Windows 98 (waar het hier om ging) immers ook nog niet ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Laatst online: 07:12
Er blijft iemand toch actief bijdragen aan het uit dienst nemen van oude sprinters....:

https://www.haarlemsdagbl...-trein-op-station-haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gelukkig hebben de nieuwe Sprinters rookdetectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-06 02:42
Dit is werkelijk een zieke geest die iets tegen SGMm heeft, of dit materieel leent zich het best voor zijn/haar manier van fikkie stoken.
Denk dat het verstandiger is de toiletten maar te gaan afsluiten, nog even en er is geen SGMm 3 meer beschikbaar.
Zag gister op Haarlem WP de overige bakken al uit de treinen gehaald buiten staan, alleen het laatste stel stond nog compleet. Deze hoeft maar een klein stukje terug om ook in het rijtje te gaan staan.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Toiletten afsluiten? Ain't gonna happen denk ik, dan worden ze in Den Haag compleet hysterisch, en allerlei kamervragen die dan gesteld gaan worden.

Denk niet dat ze dat in Den Haag zullen toestaan ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Liever met zwartgeblakerde treinen rondrijden dan met afgesloten toiletten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
En over een maand of twee nog 10 stellen op Hlmwp?? Zullen daar geen Kamervragen over gesteld gaan worden? Heb nog geen agent extra in de treinen in die buurt gezien..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

wildhagen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:12:
Toiletten afsluiten? Ain't gonna happen denk ik, dan worden ze in Den Haag compleet hysterisch, en allerlei kamervragen die dan gesteld gaan worden.

We hebben al treinen zonder toilet hoor.... O-)
Ik heb zelf al gehoord dat de NS de papieren doekjes uit de dispensers zou gaan halen.

Het schijnt dat de voorgaande stellen nog niet naar binnen zijn genomen. Ik ben benieuwd tot hoever de boel afgefikt is.

Misschien een dom idee, maar eigenlijk moeten ze toch eens foto's laten zien. Misschien gaat de brandstichter dan even nadenken wat hij voor schade aanricht, en toch even hulp zoeken. Hopen dat het geen copycat is.

[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 09-03-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Camera's voor de WC deur hangen lijkt me de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

In Den Haag zijn ze met heel andere dingen bezig. Die maken zich daar pas na de formatie weer druk over ;)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ze staan nog steeds toiletloze treinen toe :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:02
Hebben de SGM'en eigenlijk 1 toilet of meer? Als het 1 is, is het ook steeds dezelfde bak, dan kan je dus niet met bakken schuiven om weer wat treinen op de baan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 05:36
Alleen SGM-3 heeft één toilet in de middenbak. De SGM-2 heeft geen toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Van wat ik me van vroeger op de Zoetermeerlijn herinner, had die middenbak maar bijzonder weinig "techniek" aan boord, dus ik neem aan dat het wel redelijk eenvoudig moet zijn om van 'n SGM3 een SGM2 te maken? Da's dan wel 'n bak minder, maar er komen er binnenkort toch weer een paar vrij vanuit Hoek van Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
Sgm2 heeft geen magneetremmen en mag niet alleen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maegrim schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:18:
Maar als je van een drietje een tweetje maakt? Dan heeft die wel geen toilet meer, maar wel de magneetremmen van een drieetje. Of zitten die op de middelste bak?

Het idee klinkt wel ingenieus, maar ik denk dat NedTrain Haarlem er heel anders over denkt. Volgens mij worden zulke rariteiten al jaren niet meer uitgevoerd.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 09-03-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Theoretisch kunnen ze er weer tweetjes van maken.
Maar dan missen ze idd de magneetremmen, geen ramp vanaf 12 Feb want per dat wijzigingsblad mag er weer alleen of met meerdere tweetjes gecombineerd gereden worden. Pas in de herfst i.v.m. de gladde sporen is dat niet toegestaan. Dan moet er een drietje aanwezig zijn.
Er staan nu 5 middenbakken met brandschade in Haarlem, nu wordt wel gefluisterd dat SGMm3 een kleine revisie gaat krijgen om als warme reserve te fungeren als SNG binnen komt en vast nog wat aanloop-/kinderziektes zal vertonen. Dat moment zou nog aangegrepen kunnen worden om die bakken te repareren. De tweetjes zullen deze revisie niet meer krijgen en terzijde gaan als de revisietermijn afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Trainhunter2009 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:39:
Er staan nu 5 middenbakken met brandschade in Haarlem
Ik hoop dat ze sporenonderzoek hebben gedaan. Misschien nog wel wat vingerafdrukken op de deurklink desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AW_Bos schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:49:
[...]

Ik hoop dat ze sporenonderzoek hebben gedaan. Misschien nog wel wat vingerafdrukken op de deurklink desnoods.
Camera's voor de WC deuren... beste, snelste oplossing en ook minst privacy schendend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ArcticWolf schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:50:
[...]

Camera's voor de WC deuren... beste, snelste oplossing en ook minst privacy schendend.
Maar hoe ga je de beelden dan opslaan? Die recorder moet ook ergens komen.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 09-03-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AW_Bos schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Maar hoe ga je de beelden dan opslaan? Die recorder moet ook ergens komen.
Bij @EDIT in de cab ;) sowieso heeft een trein ook een blackbox. Maar goed, zat mogelijkheden... zelfs draadloos lijkt me mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
EDIT schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:47:
BSOD is sowieso uitgesloten. Het spul draait op Linux :P
Iemand is Tux vergeten te voeren? :p
Trenchdog schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:55:
Er blijft iemand toch actief bijdragen aan het uit dienst nemen van oude sprinters....:
https://www.haarlemsdagbl...-trein-op-station-haarlem
Misschien is er iemand die elke week hete chili eet en dan heel nodig moet tijdens zijn/haar treinreis.
AW_Bos schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:49:
Ik hoop dat ze sporenonderzoek hebben gedaan.
Ja, het was geen hete chili maar hete curry.

Nu we het toch over de Intercity Defect hadden, hoe is het hier eigenlijk mee afgelopen @Edit? Ben jij @Freee!! nog een doos Merci chocolade schuldig? :9
EDIT in "Het grote spoorwegentopic - deel 23"

[ Voor 3% gewijzigd door Skyaero op 09-03-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kunnen ze niet camera's of infrarood sensors ophangen in treinen om de drukte te meten, en dan aan de buitenkant lampjes hoe vol elke wagon is?
Zodat de trein goed verdeeld gevuld wordt?
Zomaar een gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Hier ook zomaar een gedachte:
Passagiers stappen in daar waar ze het minst hoeven lopen bij zowel het in- als uitstappen, of tenminste 1 van deze opties, meestal de uitstap optie. En men kijkt niet naar drukte op dat moment, die deur stopt vlak bij de uitgang waar ik naar buiten moet, is de gedachte >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Soldaatje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:10:
Kunnen ze niet camera's of infrarood sensors ophangen in treinen om de drukte te meten, en dan aan de buitenkant lampjes hoe vol elke wagon is?
Zodat de trein goed verdeeld gevuld wordt?
Zomaar een gedachte.
Dat hebben ze wel eens gedaan:
http://treinenweb.nl/review/45
Dan wel met LED-schermen en niet met lampjes op de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:19:
[...]

Dat hebben ze wel eens gedaan:
http://treinenweb.nl/review/45
Dan wel met LED-schermen en niet met lampjes op de trein.
Wow vet.
Jammer dat het geen succes dan blijkbaar, of te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Soldaatje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:23:
[...]

Wow vet.
Jammer dat het geen succes dan blijkbaar, of te duur?
Te duur, later is er een besloten proef geweest met een stammetje DDM-1 rijtuigen en een hoop ingehuurde studenten. Dit was verder besloten, en de rijtuigen waren bovendien ook niet geschikt voor indienststelling op dat moment.

De instapzones zijn verder een stuk effectiever:
http://treinenweb.nl/news/6124

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 09-03-2017 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Freee!! schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:28:
Maar weer eens even ranten op de InterCity Defect.

Ik was netjes op tijd op Rotterdam Centraal voor de ICD naar Schiphol van 07:10. Toen die er om 07:20 nog niet was en de aangekondigde vertraging op het bord nog steeds op +5 stond (en geen omroep), maar eens richting de ICD van 07:28 gegaan. Die stroomde al snel vol met mensen die ook geen vertrouwen meer hadden in de 07:10 plus de gewone lading voor 07:28. Deze ICD bleek problemen te hebben met de remmen. Aangeraden werd om de 07:40 aan de andere kant van het perron te nemen. Die mocht dus een drievoudige lading passagiers proberen te vervoeren, een situatie waarbij ik verbaasd was dat de HC geen mensen verzocht om uit te stappen wegens veiligheidsproblemen. Die heb ik dus maar aan mij voorbij laten gaan. Uiteindelijk de ICD van 07:56 genomen en ook daar moesten nog veel mensen staan.

Ik denk dat het tijd wordt die ICD-toeslag af te schaffen totdat de betrouwbaarheid van de ICD boven de 95% ligt in plaats van onder de 80%.
En het ging nog even verder op de terugweg.

Gepland de ICD van 17:23 van Schiphol naar Rotterdam te nemen. Ik was ruim op tijd op Schiphol en bij perron 6. Tot 17:24 niets aan de hand, toen verscheen in één keer het bericht +15. Die vertraging had wel even eerder gemeld kunnen worden (die ICD was dus nog niet eens vanaf Amsterdam Centraal vertrokken). Toen die ICD er eindelijk was, bleek na enige tijd toch weer dat die niet ging rijden, was weer eens iets defect. Iedereen eruit en naar spoor 4 waar de volgende al klaar stond. Deze was dus weer overvol :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:07
Is er momenteel tussen Bergen op Zoom en Roosendaal maar één spoor beschikbaar? De IC naar Amsterdam (nu Roosendaal) wacht nu 7 minuten op Bergen op Zoom wat normaal op Roosendaal gebeurt. Echter, als de IC vanuit Roosendaal vertraging heeft, wacht die trein ri. Roosendaal op de andere trein.. Ik zie die trein vanuit Roosendaal ook vlak voor het station van spoor wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Maegrim schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:18:
Zag er vandaag nog één rijden hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
Trainhunter2009 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:39:
Theoretisch kunnen ze er weer tweetjes van maken.
Maar dan missen ze idd de magneetremmen, geen ramp vanaf 12 Feb want per dat wijzigingsblad mag er weer alleen of met meerdere tweetjes gecombineerd gereden worden. Pas in de herfst i.v.m. de gladde sporen is dat niet toegestaan. Dan moet er een drietje aanwezig zijn.
dit deel had ik ff niet meegekregen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
Skyaero schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:07:
[...]
Nu we het toch over de Intercity Defect hadden, hoe is het hier eigenlijk mee afgelopen @Edit? Ben jij @Freee!! nog een doos Merci chocolade schuldig? :9
EDIT in "Het grote spoorwegentopic - deel 23"
Goed dat je mij er aan helpt herinneren. De loc is in de avond uitgelezen.
Het bleek een combinatie te zijn van factoren die helaas buiten mijn macht lagen.
Sorry @Freee!!, je krijgt dus geen doos Merci van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 18:20
Och, ik heb ook wel iets tegen dat materieel: Het zijn wel de barrels van de sprinter-dienst tegenwoordig. :P Van de andere kant is elk treinstel er één en kunnen we ze niet missen. (Naast natuurlijk "je blijft met gore poten van andermans spullen af.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

EDIT schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:58:
[...]
Het bleek een combinatie te zijn van factoren die helaas buiten mijn macht lagen.
Ik had niet anders verwacht. Ik ben er al heel lang achter dat het overgrote merendeel van de problemen door de personen op kantoor, die niet sporen, veroorzaakt worden. Als is het maar door de aanschaf van ondeugdelijk materieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vannacht om 2:13 wordt de Hor aangevoerd op empl. Hoorn voor de die-hards ;)

Op zondag begint er een 3X stopmachine te draaien (ja er is er weer 1 in NL :D ), die begint om 09:00 vanaf Bobeldijk richting Obdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-03 23:35
@ArcticWolf Wat voor onderhoud gaan ze doen op het traject Amsterdam uitgeest

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Crossfire1987 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:43:
@ArcticWolf Wat voor onderhoud gaan ze doen op het traject Amsterdam uitgeest
De Hemtunnel wordt onderhouden en ge-upgrade;
Brandcompartimentering, orientatie en calamiteitenverlichting en waarschuwingsinstallatie aanbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-03 23:35
Oke goed om te weten reis iedere dag op dat traject

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06 16:25
ArcticWolf schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:15:
Op zondag begint er een 3X stopmachine te draaien (ja er is er weer 1 in NL :D ), die begint om 09:00 vanaf Bobeldijk richting Obdam.
Wat is er zo anders/bijzonder aan een 3X stopmachine tov een stopmachine waar bijvoorbeeld Strukton tal van heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:21

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Vantastisch:

Morgen geen treinen tussen Utrecht en Culemborg. Precies de dag dat we een feest hebben van opa en oma omdat ze 50 jaar getrouwd zijn. En natuurlijk komen er gasten met de trein. Totdat we net zagen die die niet ging... :( :( Lekker dan. ;( Dat wordt nog even wat extra georganiseer...
http://www.ns.nl/reisplan...-03-12T12:56&type=vertrek
Wat wordt er dan gedaan?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Nu zegt dat niet zo veel, en dat had ik ook al kunnen bedenken. ;)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Wat wil je dan precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik was eigen vooral benieuwd naar wat er precies gaat gebeuren. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:24:
Ik was eigen vooral benieuwd naar wat er precies gaat gebeuren. Dat is alles.
Ze gaan het spoor vernieuwen op een deel van het traject.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Algemeen onderhoud dus... Dus geen gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 20:15

Luke!

#Treinbaas
Bacchus schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:31:
Och, ik heb ook wel iets tegen dat materieel: Het zijn wel de barrels van de sprinter-dienst tegenwoordig. :P Van de andere kant is elk treinstel er één en kunnen we ze niet missen. (Naast natuurlijk "je blijft met gore poten van andermans spullen af.")
Ach kom, er staat momenteel zo veel materieel warm reserve aan de kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 17-06 15:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:58:
Vantastisch:

Morgen geen treinen tussen Utrecht en Culemborg. Precies de dag dat we een feest hebben van opa en oma omdat ze 50 jaar getrouwd zijn. En natuurlijk komen er gasten met de trein. Totdat we net zagen die die niet ging... :( :( Lekker dan. ;( Dat wordt nog even wat extra georganiseer...
http://www.ns.nl/reisplan...-03-12T12:56&type=vertrek
Wat wordt er dan gedaan?
Oh, goed dat je het zegt. Ik moet morgen mijn broer naar het station brengen omdat hij naar Schiphol moet. Erg leuk dat je nu dus met minstens 2 overstappen naar Schiphol moet. Anders rechtstreeks vanaf Weert en als NS mee zou werken (en geen pendel Ehv-Vl rijdt) ook rechtstreeks vanaf Deurne.
En uiteraard is de snelste verbinding nu met de ICD en mag je daar natuurlijk ook toeslag voor betalen.

Je zou toch eens klantvriendelijk zijn en een doorgaande verbinding Venlo-Den Haag inleggen of zo. Alsof dat nog nooit gedaan is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slaut schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Wat is er zo anders/bijzonder aan een 3X stopmachine tov een stopmachine waar bijvoorbeeld Strukton tal van heeft staan?
De 3X staat voor de stop snelheid, Strukton heeft volgens mij ook nog een 3X alleen die draait haast nooit in NL, want ze worden hier gewoon te weinig ingezet.
Die machine is gemaakt om veel meters te maken, maar met de meters die hier in NL gemaakt worden kan je ook de Unimat inzetten en die kan ook wissels stoppen (de 3X niet), een 3X is grofweg 2x zo snel als een Unimat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ArcticWolf schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:05:
[...]

De 3X staat voor de stop snelheid, Strukton heeft volgens mij ook nog een 3X alleen die draait haast nooit in NL, want ze worden hier gewoon te weinig ingezet.
Die machine is gemaakt om veel meters te maken, maar met de meters die hier in NL gemaakt worden kan je ook de Unimat inzetten en die kan ook wissels stoppen (de 3X niet), een 3X is grofweg 2x zo snel als een Unimat.
Die 3X is dus voor de eeuwige lange stukken spoor zonder obstakels als wissel en dergelijke?
En die zijn er niet zo veel in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 11-03-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:11:
[...]

Die 3X is dus voor de eeuwige lange stukken spoor zonder obstakels als wissel en dergelijke?
En die zijn er niet zo veel in Nederland.
Yep, veel meters zonder overwegen en wissels. Je hebt zelfs een 4X maar die is naar mijn weten nog nooit gespot in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EDIT schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:58:
[...]

Het lijkt nu wel een structureeltje te worden voor de ICD in de ochtend van Rdam naar Adam. Vorige week dus twee keer een niet vertrekkende trein, en vanochtend wederom een ICD (7:56) die weigerde vanwege de loc. Echter, nadat alle passagiers waren uitgestapt (na melding intercom) ging loc wel draaien.... :(

Anyhow, de ICD 8.10 was vervolgens weer te laat (5 minuten) en kon pas nog later vertrekken (8 minuten), want hij was zo vol dat de helft van de mensen stonden te spartelen voor het trapje. Ik stond op het balkon en kon niet eens bukken om wat uit mn tas te pakken.

Kan het zijn dat ze de vertraagde 7.56 bewust uit de dienstregeling hebben gehaald (vorige week dus ook) omdat 7.40 ook al te laat was? En dat de opvolging rondom 8.10 dan in de knoei komt (brussel-trein, thalys en gewone icd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Voor zover ik weet is er geen beleid om bij vertraging van meerdere treinen een trein er tussenuit te halen. Wat eerder wel vaker gebeurde was dat een trein tussen Rotterdam en Breda opgeheven werd door vertraging van meer dan 15 minuten omdat er in Breda dan problemen ontstonden in het rangeerproces met de locomotief omrijden. Inmiddels wordt er dus met twee locs gereden en speelt dat eigenlijk niet meer mee. Ik zag vorige week dan ook nog een trein die +25 had richting Breda rijden, dus ook dat is niet echt meer van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vorige week (Rdam Centraal, ma of di-ochtend) stond de machinist en conducteur van ICD mij ook aan te kijken met "ik weet het ook niet meer", toen ik vroeg: gaat hij nog rijden. Antwoord was dus inderdaad, we weten het ook niet, we roepen het straks nog wel om. Er stonden op dat moment 2 ICD's op perron 3 en 4. Allebei al vertraagd (+25 en +10) en eentje helemaal vol, andere een beperkt aantal mensen. NS personeel stonden buiten op perron. Ik ben uiteindelijk naar perron 12 gelopen en die ICD reed vervolgens gewoon netjes op tijd (+/-3min). 1 van de stilstaande ICD's (perron 3 of 4) is vervolgens ook alsnog weggereden, in de andere werd omgeroepen om maar naar perron 12 te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Het is dus al zover met die ICD dat ik de auto pak als ik op tijd op mijn werk moet zijn. Nog even en ik zeg mijn OV-jaarkaart gewoon op, kan ik de autokosten door mijn werkgever laten vergoeden.
Get!em schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:48:
Vorige week (Rdam Centraal, ma of di-ochtend) stond de machinist en conducteur van ICD mij ook aan te kijken met "ik weet het ook niet meer", toen ik vroeg: gaat hij nog rijden. Antwoord was dus inderdaad, we weten het ook niet, we roepen het straks nog wel om. Er stonden op dat moment 2 ICD's op perron 3 en 4. Allebei al vertraagd (+25 en +10) en eentje helemaal vol, andere een beperkt aantal mensen. NS personeel stonden buiten op perron. Ik ben uiteindelijk naar perron 12 gelopen en die ICD reed vervolgens gewoon netjes op tijd (+/-3min). 1 van de stilstaande ICD's (perron 3 of 4) is vervolgens ook alsnog weggereden, in de andere werd omgeroepen om maar naar perron 12 te lopen.
Nu weet je dus ook waar NS voor staat: Ne Scio (Ik weet niet). NS'ers op de perrons vinden het niet fijn, maar geven (met pijn in het hart) wel gelijk.

[ Voor 70% gewijzigd door Freee!! op 13-03-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En bedankt hè, Geen nieuws is helaas geen goed nieuws...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A9YLabepi61Ayoe7R5DHEzT4/thumb.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Foto's van dit weekend (Obdam - Hoorn) 2,5km spoortak vernieuwing.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ebhViL2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UYp1UwU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/caaVApD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MsBNTR5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CW2aLMX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TVGKazv.jpg?1

Vanwege het stof stond ik iets verder weg :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C1Jbj1e.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ogG8YdU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S6zTETr.jpg

De 3X:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FaYK6fd.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 13-03-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Waarom wordt er zo'n mat onder de ballast gelegd?
Ik zag het ook al bij Elst-Nijmegen, misschien is het al een keer gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:27:
Waarom wordt er zo'n mat onder de ballast gelegd?
Ik zag het ook al bij Elst-Nijmegen, misschien is het al een keer gezegd.
Het grid dient voor de gelijkmatige verdeling van de belasting en het vlies is om de ondergrond met de ballast te scheiden. In dergelijke gebieden wordt door het grondwater de ondergrond het ballastbed in gespoeld en die raakt dan vervuild (en dan gaat het schuiven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ArcticWolf schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:35:
[...]

Het grid dient voor de gelijkmatige verdeling van de belasting en het vlies is om de ondergrond met de ballast te scheiden. In dergelijke gebieden wordt door het grondwater de ondergrond het ballastbed in gespoeld en die raakt dan vervuild (en dan gaat het schuiven).
Dus wel het grondwater, ik had nog zitten twijfelen. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:40:
[...]

Dus wel het grondwater, ik had nog zitten twijfelen. 8)7 8)7
Hoofd functie is om "slechte" ondergrond (voornamelijk klei) te scheiden van het ballastbed. Een ondergrond van klei/meuk is niet perse slecht, maar het beweegt wel en voornamelijk het grondwater duwt het omhoog het ballastbed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Get!em schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:22:
En bedankt hè, Geen nieuws is helaas geen goed nieuws...

[afbeelding]
Schiphol zeker? Toen het probleem opgelost was gingen er zo veel treinen rijden dat er uiteindelijk een file van treinen voor Almere Centrum stond. Op een gegeven moment reed de intercity zo langzaam dat ze hadden besloten deze ook maar te laten stoppen op kleine stations rond Almere. _O-

@Anoniem: 74151 Mooie foto's. Had nog even overwogen om zondag nog even een kijkje te komen nemen, maar ik vond het toch net even iets te ver voor op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
Nieuwe vormgeving van informatieborden op perrons: http://nieuws.ns.nl/perronborden/.

Ik snap nooit waarom perse de originele eindbestemming op dat bord moet staan als ie door werkzaamheden niet verder rijdt dan X. Zet dan gewoon Intercity Rotterdam Centraal neer en niet Amsterdam Centraal als ie daar nooit aan gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skyaero schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:26:
[...]

Schiphol zeker? Toen het probleem opgelost was gingen er zo veel treinen rijden dat er uiteindelijk een file van treinen voor Almere Centrum stond. Op een gegeven moment reed de intercity zo langzaam dat ze hadden besloten deze ook maar te laten stoppen op kleine stations rond Almere. _O-

@Anoniem: 74151 Mooie foto's. Had nog even overwogen om zondag nog even een kijkje te komen nemen, maar ik vond het toch net even iets te ver voor op de fiets.
Hoorn - Enkhuizen wordt dit jaar ook vernieuwd, misschien is dat dichterbij. Echter doen wij die vernieuwing niet, dus geen idee hoe en wat ze het gaan vernieuwen.
iBugged schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:52:
Nieuwe vormgeving van informatieborden op perrons: http://nieuws.ns.nl/perronborden/.

Ik snap nooit waarom perse de originele eindbestemming op dat bord moet staan als ie door werkzaamheden niet verder rijdt dan X. Zet dan gewoon Intercity Rotterdam Centraal neer en niet Amsterdam Centraal als ie daar nooit aan gaat komen..
Misschien ook handig om een werkzaamheden logo erachter te plakken.

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 14-03-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik vind dat ook verwarrend. Je zet dan bijvoorbeeld Den Helder neer, maar als je goed kijkt rijdt die tot Alkmaar. Als je het niet zo doet is het een andere trein geworden. Dus beide is niet handig... Op treinen zelf staat het wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 14-03-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:36
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:57:
Ik vind dat ook verwarrend. Je zet dan bijvoorbeeld Den Helder neer, maar als je goed kijkt rijdt die tot Alkmaar. Als je het niet zo doet is het een andere trein geworden. Dus beide is niet handig... Op treinen zelf staat het wel goed.
Ach, ze doen het ook andersom, "Sprinter Hilversum", maar die gaat door naar Utrecht. Als ik het zo lees is het wel een verbetering. Zeker als ze de vertraging niet weer afronden op 5 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
iBugged schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:52:
Omdat de meeste klanten geen eenmalige reizigers zijn maar vaste klanten met vaste gewoontes, die vaak maar hoeven te reizen tot een tussenstation. De preciese eindbestemming die dag doet er dan helemaal niet toe; het is veel belangrijker om snel duidelijk te maken wat het verschil is met de normale dienstregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Sinds vandaag is een update live van de borden waarbij "Rijdt niet verder dan xx" in het rood direct onder de oorspronkelijke eindbestemming wordt weergegeven. Dit zou al een heel stuk duidelijker moeten zijn bij een gewijzigde eindbestemming.
Zie ook http://nieuws.ns.nl/perronborden/

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 14-03-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
asmi2 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Omdat de meeste klanten geen eenmalige reizigers zijn maar vaste klanten met vaste gewoontes, die vaak maar hoeven te reizen tot een tussenstation. De preciese eindbestemming die dag doet er dan helemaal niet toe; het is veel belangrijker om snel duidelijk te maken wat het verschil is met de normale dienstregeling.
Als ik in grote steden met meerdere lijnen had gewoond, waar je verschillende lijnen met verschillende routes hebt, snap ik het wat beter denk ik, maar dat is niet zo ;) Ik reis dagelijks Bergen op Zoom - Vlissingen en het viel me tijdens die werkzaamheden op dat er IC Amsterdam Centraal bleef staan terwijl 'ie maar tot Roosendaal reed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
iBugged schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Als ik in grote steden met meerdere lijnen had gewoond, waar je verschillende lijnen met verschillende routes hebt, snap ik het wat beter denk ik, maar dat is niet zo ;) Ik reis dagelijks Bergen op Zoom - Vlissingen en het viel me tijdens die werkzaamheden op dat er IC Amsterdam Centraal bleef staan terwijl 'ie maar tot Roosendaal reed..
Punt is dat er op de vertrekstaten ook nog steeds Amsterdam Centraal staat. Incidentele reizigers zien dus op de vertrekstaten dat ze de trein naar Asd moeten hebben, maar zien die niet op de perronborden staan. Als er gewoon Asd op die borden staat, stappen ze in ieder geval in en kunnen ze daarna verder geinformeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij RET doen ze op de metrolijnen en dus ook de perronborden wel degelijk de eindbestemming aanpassen bij werkzaamheden en storing.
Zo heeft vorig jaar lijn E (oude hofplein lijntje), lange tijd Den Haag NOI als eindbestemming gehad (ivm verbouwing DH centraal). Ook nu, met werkzaamheden zie je lijn E afgelopen weken met Maashaven als eindbestemming (normaal Slinge). Het deert veel reizigers niet, maar ja, situatie is net iets anders dan bij NS, omdat 1 perron ook vaak maar 1 richting en bestemming heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Precies, die vergelijking tussen RET en NS is niet echt te maken in deze situatie (nouja, in het specifieke voorbeeld van iBugged toevallig wel, maar voor NS is het natuurlijk waanzin om per station andere methodes te hanteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Vanmorgen weer een fijne op Schiphol. De ICD reed (ongeveer op tijd) Schiphol binnen en daarnaast reed de IC naar Enschede. Mooi, die stopt ook op Amsterdam Zuid waar ik heen moet. En als ze netjes op spoor 1 & 2 waren binnengekomen, was dat ook gelukt. Helaas kwam de ICD op spoor 2 binnen en die IC naar Enschede op 3. Terwijl ik nog naar de trap liep, zag ik dus de deuren van die IC naar Enschede al dicht gaan. Kan dat nou niet beter georganiseerd worden :? Een overstap missen omdat een trein te laat is, is nog tot daaraan toe, maar een overstap missen terwijl de treinen gewoon naast elkaar staan :? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:38
Gisteren zagen we hier de nieuwe NS Sprinter voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlz.nl/sites/default/files/styles/inline_large/public/content/images/2016/03/18/sprinter-groot_0.jpg

Tenminste, ik heb het idee dat dit de nieuwe sprinter is. Deze reed op het traject Roosendaal <-> Vlissingen. Zijn dit dan testritten of dient dit een ander doel ? We stonden namelijk vlakbij het station (Kruiningen / Yerseke) bij de overgang te wachten en hij kwam nogal hard voorbij vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
nextware schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:04:

[afbeelding]

Tenminste, ik heb het idee dat dit de nieuwe sprinter is. Deze reed op het traject Roosendaal <-> Vlissingen. Zijn dit dan testritten of dient dit een ander doel ? We stonden namelijk vlakbij het station (Kruiningen / Yerseke) bij de overgang te wachten en hij kwam nogal hard voorbij vliegen.
Er rijdt geen sprintermaterieel op Roosendaal - Vlissingen, maar dat is de nieuwe Flirt inderdaad :) Geen idee waarvoor het dan wel dient :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 11:01
Gisteren is met dezelfde trein in Estland een ongeluk geweest met een auto. Bestuurder en bijrijder dood door impact.

Bron: http://www.delfi.ee/news/...-aastane-mees?id=77535818

Hoewel weinig van jullie de taal begrijpen, is de animatie heel duidelijk.

Naar mijn weten rijdt Elrom ook met Flirts.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
Wat voor klapjosti ben je dan, als je vlak voor een overweg een file gaat inhalen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 11:01
Inderdaad. Gelukkig lijkt de schade aan de trein mee te vallen.
Maar verklaart ook waarom er geen treinen reden.

Ze zijn nog aan het onderzoeken of er geen drank in het spel was.

Verder: Het heeft 2,5 uur gedaan voordat er een bus was om de treinpassagiers op te pikken. Alleen zijn met de schrik vrij gekomen (wel een paar blauwe plekken, maar das alles).
Geen licht, geen WC beschikbaar (zit er wel in)

[ Voor 6% gewijzigd door D_Jeff op 14-03-2017 12:27 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
nextware schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:04:

[afbeelding]

Dat is inderdaad de nieuwe Flirt Sprinter. De echte nieuwe sprinters (Sprinter Nieuwe Generatie) komt volgend jaar pas in dienst (de eerste testritten worden volgende maand in Velim (Tsjechië) gereden en komt later in het jaar naar Nederland voor de test- en toelatingsritten.

Momenteel is men bezig met het opleiden van machinisten in Roosendaal voor de Flirt, en daar horen natuurlijk ook een aantal opleidingsritten bij om ook de trein tijdens het rijden meegemaakt te hebben. Je hebt dus een van die opleidingsritten voorbij zien komen ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.