kabeltjekabel schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:31:
Daarboven ben je natuurlijk wel vrij. Een nieuwe kast hang je direct boven het meterbord. Maar die zijn natuurlijk ook 330mm, dus die ruimte heb je ook wel nodig. Mooiste is als je 550mm kwijt kunt.
Oystein schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:21:
Tussen de meter en groepenkast lijkt de afstand al ruim 20 cm als het niet meer is.
Als alles direct tegen elkaar gezet kan worden kan de nieuwe groepenkast nog steeds ca. 10 cm naar beneden.
Gewoon de buis er tussenin laten vervallen.
Dank voor jullie feedback. Ik heb even wat maten gepakt vanavond:habbekrats schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:31:
Gezien de hoogte breedte kun je denk ik 2 stuks 220mm breed 330mm hoog naast elkaar zetten
Invoeren van buizen kan wat moeilijk gaan maar is best mgelijk heb je 48 dinmodule beschikbaar.
https://www.elektrototaal...afonorm-lege-kast-4136110

Boven het plafond heb ik nog ca. 60 cm tot de balkenlaag van de verdiepingsvloer. Echter, de rechtermuur houdt hier op dubbel te zijn, dat gaat over naar enkel. Een behoorlijke koudebrug dus, als ik dat allemaal open zou moeten maken.
Ligt nog wel wat leidingwerk boven het plafonnetje, maar ruimte om e.e.a. weg te werken is er zeker.
Ik vind enkel het plateau waar de meter op gemonteerd zit erg groot. Dat zou toch kleiner moeten kunnen? Meter zelf is ook een kleintje. Volgens Liander niet geschikt om terug te leveren, volgens de handleiding en de meter zelf wel. En volgens Enexis zijn ze dat ook. Ik snap wel waar het in zit: dit is een meter met 2 telwerken afgenomen en 1 telwerk teruggeleverd, dan kan niet goed worden geregistreerd op welk moment je teruggeleverd zou hebben. Scheelt dat ik maar 1 tarief heb.