Jim423 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:26:
[...]
Is wel een extreem domme vogel dan, je zegelt nooit zomaar iets wat onverzegeld was. Zijn naam staat namelijk op het zegel. Wie weet wat er allemaal is gebeurd met die aansluiting? Altijd door hem zelf laten knippen en later weer laten herzegelen.
Ik heb het in overleg met hem aan de telefoon zelf geknipt.
Zegel bewaard.
Valt wel mee toch, die zekering is ervoor om te klappen.
Vroeger werkte ik nog wel eens onder spanning
(Dat is pas dom.)
Toen een keer met een schroevendraaier tussen de F en N geschoten, had zelfde effect alleen de vlamboog was nogal heftig intimiderend. Schroevendraaier stuk en veel meer bewust bezig nu. werk alleen nog maar spanningsloos.Wist niet dat dat niet past, maar met 3x16A lukt het ook.
3 frituurpannen passen niet in een wcd
(En een verdeeldoos hoor je niet te gebruiken met die 2x0,75mm2)
[...]
Jim423 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:26:
Daar is helemaal geen garantie op, zeker als je zelf bezig was is de kans 99% dat je moet betalen. Je kan dan beter zeggen dat je gewoon tv zat te kijken en van niks weet. Op zich is het een goed plan dus alleen laat dat verzwaren van stoppen maar achterwege.
Bij mij gebeurde het toen tijdens een verjaardagsfeestje, stond patat en frikadellen te bakken.
Had 3 frituurpannen op verschillende stopcontacten en dus groepen aangesloten. (heb 2 groepen in de schuur/tuin)
Toen mijn vriendin thee ging zetten voor iemand klapte de hoofdzekering eruit.
Gratis vervangen binnen een uur, wel redelijk kut tijdens een verjaardagsfeestje.
Het is natuurlijk niet de correcte manier, maar het is wel een manier om veilig aan je kast te kunnen werken.
Als ik dan lees dat mensen dat onder spanning doen en krimpkousjes over de fase schuiven dan breekt het angstzweet me uit.
Liander komt niet langs om je zekering eruit te halen en later weer terug te zetten.
Dus je moet dan een lokale elektricien zien te vinden die dat wil doen.
En of hij zelf komt knippen of jouw laat knippen is in overleg en wat hij zelf wil.
Mijn elektricien was daar misschien wat makkelijker in omdat ik al jaren bij hem kom.
Sowieso moet je niet aan je kast gaan sleutelen als je niet weet hoe het moet en wat de gevaren zijn.
[
Voor 8% gewijzigd door
FRANQ op 11-12-2019 09:51
]