Ja dat laatste is sowieso wat ik heb volgens mij. Wat ik wel vreemd vind is dat er speciaal voor de sauna 3-fasestroom is aangevraagd en aangelegd. Dat zei de verkoopmakelaar in ieder geval..timovd schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:04:
[...]
Niet per sé. De stroom over het hele huis kan verdeeld worden over verschillende fasen. Als je drie aardlekschakelaars hebt, is het heel gebruikelijk om één ALS per fase in te delen.
[...]
Dat is vreemd. Is groep twee wel aangesloten?
[...]
Kun je een foto maken? Als er met 2x 16A een 32A groep wordt gemaakt klinkt dit niet heel veilig.
[...]
Het kan ook zijn dat je een 3-f hoofdschakelaar hebt, maar geen 3-fase aansluiting. Foto's van de meterkast open (of je meter) helpen het beste.
Het zou kunnen dat F2 helemaal niks doet, maar dat vraag ik me toch wel serieus af waar die naar toe gaat.
Het lijkt me ook niet dat er een stuk of 4 IR-panelen én zo'n Fins hitte-element met kolen waar je (geur)water overheen kunt gieten kan zijn aangesloten op 1 groep? Ik kan ze tegelijkertijd gebruiken en er is nog nooit een groep daardoor uitgeschakeld geweest.
Enfin, de foto's.
Elektriciteit | ||
![]() | ![]() | ![]() |
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW