We gaan binnenkort onze garage verbouwen tot werkruimte voor mijn vrouw & bijkeuken. Momenteel komen er twee buizen vanuit de meterkast naar de garage. Deze beide buizen zijn voorzien van stroomdraad en apart afgezekerd met smeltzekeringen (meterkast uit 1978). De meterkast is niet voorzien van een aardlekschakelaar en is 1X35A.
Nu wil ik graag één van de buizen (die nu gebruikt wordt voor de wasmachine/droger) gebruiken om een tweede mini zekeringskast op aan te sluiten. Wat komt er op te zitten
- 1 zekering voor de stopcontacten van de werkruimte (schoonheidssalon)
- 1 zekering voor de verlichting van de werkruimte, bijkeuken en het elektrisch rolluik
- 1 zekering voor de stopcontacten van de bijkeuken (wasmachine/droger en koelkast)
- 1 zekering voor de buitenverlichting en schuurtje
De meterkast die ik op het oog heb, is een complete kast met hoofdzekering, aardlek en 4 zekeringen.
https://www.elektrototaal...ision-groepenkast-4155560
Aangezien ik stroomvrij kan werken (ik zet de zekering af in de hoofdmeterkast), wil ik dit graag zelf doen. Ik heb een aantal vragen;
1. Is de zekeringkast in de link voorgemonteerd (hoofdzekering naar aardlek en dan de aparte zekeringen)?
2. kan ik een aparte zekeringkast met aardlek gebruiken ook al zit er in de hoofdmeterkast geen aardlekschakelaar in?
3. Omdat ik aftak van een bestaande zekering (in de hoofdmeterkast) is deze ook beperkt aan een aantal Kwh/A?
alvast bedankt.