Wago heeft hem ook in nl in de catologus en heeft ook keurig een Duits keurmerk.BladeSlayer1000 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:32:
[...]
De wagobox is een geimporteerd product uit Engeland en officieel niet verkrijgbaar in Nederland / Belgie. Als je een keuring van je elektrische installatie aanvraagt en ze treffen de wagobox aan, dan is de installatie afgekeurd.
Ik heb een tijd geleden andere lasdozen gebruikt, hierin zat bij iedere ingang een trekontlasting en je had genoeg ruimte voor 6* een wago 221 klem. Ik kan alleen niet zo snel het productnummmer vinden...
Eu regels zeggen dan dat een gelijkwaardig keurmerk is dus ook nl toegelaten. (Zoals je nu ook in nl kabels mag inmetselen omdat het in dld mag)
Edit:
Nu zou ik zelf niet gebruiken omdat ik het niet prettig vind dat bij kabelingang zo'n groot deel niet wordt afgesloten.
Maar de andere kant die dingen voldoen een bepaalde British Standard waardoor ze "maintenance free" zijn en geen periodieke keuring vereisen dus het zal wel geen troep zijn.
Ik zou dan eerder dit gebruiken

[ Voor 23% gewijzigd door leonbong op 14-03-2020 16:06 ]