hij weekt de issues eigenlijk niet los van elkaar. Zijn beleid wat hij uit aan het voeren is zorgt namelijk dat de huidige ramp vaker gaat voorkomen in de toekomst. In essentie is hij door nu deze deal te maken wat schuld af aan het kopen, terwijl hij zelf voor het probleem zorgt. Dit is in essentie een basic systeem hoe een con man te werk gaat: ik zorg dat jij een probleem hebt en ik lijk het probleem voor je op te lossen (wat ik ook natuurlijk heel erg duidelijk maak aan je), jij geeft me vervolgens vertrouwen en hebt het idee dat je enige vorm van loyaliteit aan me moet vertonen (of dat jij bij mij in de schuld staat nu).CaptJackSparrow schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:17:
[...]
Beide partijen konden imagoschade lijden als ze het schuldenplafond hadden ingezet tegen het geld voor de hurricanehulpverlening omdat dat geld zonder dat verhoogde schuldenplafond niet beschikbaar had kunnen komen en ze daarmee de slachtoffers in hun ellende als pionnen hadden ingezet in dat spel. De partij die dat gedaan zou hebben zou de kwaaie pier geweest zijn.
Ik denk dat Trump dat heel goed door had en dat hij daarom die drie maanden deal prima vond omdat hij daarmee gezien zal worden de hulpverlening niet te belemmeren maar die juist zo snel mogelijk geregeld te krijgen en de twee issues van elkaar los kon weken. Ik snap niet dat de GOP dat niet ook snapte.
De democraten hun voorstel zorgt er daarbij voor dat hij niet wederom op zijn bek gaat, dus het was een easy way out ook nog eens (voor nu tenminst, uiteindelijk schuift hij het probleem gewoon 3 maanden door en dan begint het hele spel opnieuw maar dan met nog moeilijkere verhoudingen). Voor zijn eigen/ de republikeinen hun agenda is hij er eigenlijk voor aan het zorgen dat de democraten gratis en voor niets een ace kaart hebben gekregen (zij pakken nu de moral high ground en over 3 maanden chargeren ze totaal de budgetverhoging als punten zoals de muur bv. blijven bestaan. Nu de kudos dus voor de hulp, dan nog eens de kudos voor zijn programma tegen te werken).
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien