These are my principles. If you don't like them, I have others.
Briljante spin natuurlijk. Vanaf nu gaat Breitbart 24/7 het Witte Huis framen als een democratisch bolwerk, er zullen aluhoedje verhalen komen over dat Trump stiekem onder 1 hoedje speelt met de democraten etc etc. Alles om maar niet te hoeven toegeven dat het WH van de GOP is, de senaat van de GOP, het huis van afgevaardigden van de GOP en de supreme court inmiddels ook. Ze hebben alles en spelen niets klaar,,,Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:41:
Jongens, die comments section. Beter entertainment ga je niet vinden dit weekend:
Dit dus.
Bescheiden zijn ze in ieder geval niet, Bannon als 'mastermind' en 'barbarian'...Chief Strategist Steve Bannon Out at White House: ‘Get Ready for Bannon the Barbarian’
Bannon was widely reported to have feuded with a number of the globalists White House officials within Trump’s administration, as he sought to get Trump to stick to the campaign promises that had helped carry him to his win in November.
The Times reported that Bannon had clashed with members of Trump’s family. Axios reported that Bannon was suspected of leaking about colleagues and that Trump “resents the publicity Bannon has been getting as mastermind of the campaign.”
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Brief met een extra boodschap....gambieter schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:25:
De fallout van het niet willen veroordelen van de neonazis/white supremacists gaat gewoon door. Een volgende council stapt op, deze keer Arts & Humanities. De brief is erg duidelijk, vandaar een plaatje:
[afbeelding]
De enige die niet opstapt is de Honorary Chairman Melania
Reproach
Elevating
Speaking
Ignoring
Supremacy
Thank
Verwijderd
Pff, kom op man. Trump zei dat als geintje.Nature schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:27:
[...]
FTFY walgelijke uitspraak overigens van hem, daten is al erg op het randje en zou je al niet moeten doen en is gewoon creepy.
Verwijderd
Vreemd gevoel voor humor.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:50:
[...]
Pff, kom op man. Trump zei dat als geintje.
Verwijderd
Bekijk het filmpje waarnaar gelinkt werd. Zul je zien dat alle vrouwen die daar aanwezig zijn er ook om moeten lachen. En er eentje nog een kwinkslag maakte refererend aan Woody Allen.
Dus? Sexisme naar vrouwen toe is niet iets dat beperkt is tot mannen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 02:48:
[...]
Bekijk het filmpje waarnaar gelinkt werd. Zul je zien dat alle vrouwen die daar aanwezig zijn er ook om moeten lachen. En er eentje nog een kwinkslag maakte refererend aan Woody Allen.
Mensen die lachen uit schaamte en zich geen houding weten te geven.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 02:48:
[...]
Hoe vaak maak jij grappen over incest, aanranden van je dochter of een andere vrouw?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ander filmpje met nog wat meer verwijzingen naar sex met zijn dochter, Stuk of 5x, ook in een niet humoristische context. Het is sowieso creepy.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:50:
[...]
YouTube: The Donald Trump would date. go out. fuck and have sex with his daug...
Ik zou zoiets nooit zeggen over mijn dochter, jij wel over jouw dochter? Is tamelijk ziekVerwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:50:
[...]

Is hij nou ontslagen of heeft hij nu zijn handen vrij om de Trump agenda door te drukken?Steve Bannon Speaks After White House Departure: ‘I’m Going to War for Trump’
“If there’s any confusion out there, let me clear it up: I’m leaving the White House and going to war for Trump against his opponents — on Capitol Hill, in the media, and in corporate America,” Bannon told Bloomberg Businessweek’s Joshua Green.
Green said that Bannon “sounded like he’d just consumed 40 Red Bulls” during his conversation with him on the phone.
Dit keer zonder rekening te hoeven houden met 'zeurende' gematigde Republikeinen...
Nou ik vind het niet geinig, ik zie het meer als indicatie dat er meer dan een ding serieus mis is in dat gezin.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:50:
[...]
No shit Sherlock...Nature schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:04:
ik zie het meer als indicatie dat er meer dan een ding serieus mis in dat gezin.
Trump heeft de oplossing, kogels dopen in varkensbloed.
Alsof we Eric Cartman van southpark als president van de VS hebben.
Valt in elk geval wel wat te lachen nu
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
Verwijderd
Sowieso moet je ze dan eerst nog weten te raken. Doet me denken aan de rabbi die varkensvet wilde ophangen in bussen zodat moslims zich er niet meer in op zouden blazen. Trump is niet de eerste.Skimovic schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:22:
http://www.hln.be/hln/nl/...opt-in-varkensbloed.dhtml
Trump heeft de oplossing, kogels dopen in varkensbloed.
Alsof we Eric Cartman van southpark als president van de VS hebben.
Valt in elk geval wel wat te lachen nu
Verwijderd
Wanneer jij dat hoort in zijn woorden zegt dat meer over jouw perceptie dan over Trump.YakuzA schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:36:
[...]
Mensen die lachen uit schaamte en zich geen houding weten te geven.
Hoe vaak maak jij grappen over incest, aanranden van je dochter of een andere vrouw?
Zelf net op tijd geweest waardoor Trump te laat was, toch? Of ik heb het dan verkeerd begrepen.hoevenpe schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:35:
Bannon blijft een vreemde snuiter, wellicht gevaarlijker buiten het Witte Huis dan erbinnen:
[...]
Is hij nou ontslagen of heeft hij nu zijn handen vrij om de Trump agenda door te drukken?
Dit keer zonder rekening te hoeven houden met 'zeurende' gematigde Republikeinen...
Kom op, hij heeft daar heel veel gezeik door gehad. En terecht. Zulke opmerkingen maak je simpelweg niet en al helemaal niet als presidentskandidaat.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:12:
[...]
Wanneer jij dat hoort in zijn woorden zegt dat meer over jouw perceptie dan over Trump.

[ Voor 42% gewijzigd door Luca op 19-08-2017 23:15 ]
Verwijderd
Tuurlijk moet die man niet zulke onzin uit kramen. Maar ja, de Amerikanen hebben gekregen wat zij verdienden gezien de uitslag van de verkiezing.Danny.G schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:14:
[...]
Zelf net op tijd geweest waardoor Trump te laat was, toch? Of ik heb het dan verkeerd begrepen.![]()
[...]
Kom op, hij heeft daar heel veel gezeik door gehad. En terecht. Zulke opmerkingen maak je simpelweg niet en al helemaal niet als presidentskandidaat.
Tegelijk werden vroeger face-to-face de echt (objectief) stupide meningen in de kiem gesmoord. Nu vinden ze elkaar, en versterken ze elkaar. Voeg daar een algemen tendens aan toe dat alle meningen gelijkwaardig moeten zijn...Abom schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:10:
[...]
Ik denk dat men nog steeds wel kritisch is. De theorie die ik heb is, dat een groot deel van de kritische burgers al een hele tijd hun kritiek uiten op het Internet. Vroeger kon dat niet en ging men demonstreren, nu is het makkelijk om even stoom af te blazen op een forum of twitter of fb en dan is het over. Alleen wanneer het echt te erg wordt, is een kleine groep mensen bereid om de straat op te gaan.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Sprak vandaag met wat expat Amerikaanse vrienden. Die maken zich zorgen dat Bannen nu inderdaad nog steeds alle access heeft tot Trump, maar zonder de beperkingen van de functie...hoevenpe schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:35:
Is hij nou ontslagen of heeft hij nu zijn handen vrij om de Trump agenda door te drukken?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Bannon moest vertrekken omdat Kelly nu schoon schip aan het maken is. Ik denk niet dat Kelly ermee akkoord gaat dat Trump beschikbaar blijft voor Bannon. Dat ondermijnt z'n hele opruimwerkzaamheden.ijdod schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:32:
[...]
Sprak vandaag met wat expat Amerikaanse vrienden. Die maken zich zorgen dat Bannen nu inderdaad nog steeds alle access heeft tot Trump, maar zonder de beperkingen van de functie...
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Als dat onder de tafel gebeurt, dan heeft Kelly weinig middelen om het tegen te gaan (behalve samenwerken met de speciale aanklager...).JackBol schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:40:
[...]
Bannon moest vertrekken omdat Kelly nu schoon schip aan het maken is. Ik denk niet dat Kelly ermee akkoord gaat dat Trump beschikbaar blijft voor Bannon. Dat ondermijnt z'n hele opruimwerkzaamheden.
Daar lijkt het wel op: het is opvallend dat Bannon lyrisch blijft over de president die hem ontslagen zou hebben. Als er frictie zou zijn tussen die twee dan zou je dat imo merken na '40 blikjes RedBull'...Amphiebietje schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:21:
Als dat onder de tafel gebeurt, dan heeft Kelly weinig middelen om het tegen te gaan (behalve samenwerken met de speciale aanklager...).
Kelly kan opstappen. Hij is het enige wat de Witte Huis poppenkast bij elkaar houdt.Amphiebietje schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:21:
[...]
Als dat onder de tafel gebeurt, dan heeft Kelly weinig middelen om het tegen te gaan (behalve samenwerken met de speciale aanklager...).
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Heb 2 dochters en 1 vrouw. Maar werkelijk waar nooit. En dan ben ik iemand van wie keiharde humor mag, maar dit is nooit of te never humor. probeer dit ook nooit bij mij in de buurt. Ik zal je platbranden met vuur en furie.YakuzA schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:36:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 20-08-2017 12:00 ]
misschien ook niet: Bannon heeft, nog voor de campagne begon, Trump aangewezen als een middel waarmee hij zijn politieke visie kon uitvoeren. Vanuit dat perspectief heeft hij mogelijk zijn aanwezigheid in zijn staf gezien als bonuspunten, maar 'tool' Trump zit er nog altijd straks dus hij heeft nog altijd zijn zin.hoevenpe schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:57:
[...]
Daar lijkt het wel op: het is opvallend dat Bannon lyrisch blijft over de president die hem ontslagen zou hebben. Als er frictie zou zijn tussen die twee dan zou je dat imo merken na '40 blikjes RedBull'...
Daarbij denk ik dat hij slim genoeg is om te weten dat als hij nu gaat ranten over de president, hij zijn eigen achterban mogelijk in verwarring brengt en steun verliest.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Volgens Trump en zn aanhang is het ook heel normaal dat vrienden onderling bluffen over aanranding en verkrachting, de zogenaamde lockerroom talk, maar ook dat heb ik nooit mee gemaakt en zou ik ook veroordelen als een van mn vrienden iets in die richting zou zeggen.maartend schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:49:
Heb 2 dochters en 1 vrouw. Maar werkelijk waar nooit. En dan ben ik iemand van wie keiharde humor mag, maar dit is nooit of te never humor. probeer dit ook nooit bij mij in de buurt. Ik zal je platbranden met vuur en furie.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Mogen Amerikanen met wapens over straat lopen?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Dat hangt van de staat af. Soms mag dat inderdaad open en bloot.C00P schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:29:
Bekijk de Tweet van @DC_Resister_Bee: https://twitter.com/DC_Re...s/898976136796880896?s=09
Mogen Amerikanen met wapens over straat lopen?
Het open dragen van een wapen (open carry) mag in meer staten dan verborgen dragen van een wapen (concealed carry). Voor concealed carry is een vergunning nodig die in sommige staten altijd ("shall issue") wordt afgegeven als je aan de minimumeisen voldoet maar andere staten terughoudend mee zijn.downtime schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:38:
[...]
Dat hangt van de staat af. Soms mag dat inderdaad open en bloot.
In sommige staten is een vergunning nodig om een pistool te dragen maar geen vergunning voor een geweer (long gun). Wapens die je voor de jacht gebruikt zijn vaak long guns (andere kant op gaat dit niet op!).
Washington post artikel voor perspectief
Een Rabbi?Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:20:
[...]
Sowieso moet je ze dan eerst nog weten te raken. Doet me denken aan de rabbi die varkensvet wilde ophangen in bussen zodat moslims zich er niet meer in op zouden blazen. Trump is niet de eerste.
Weet je zeker dat ook dit verhaal niet uit de koker van Donald Trump komt?
★ What does that mean? ★
Als je ziet wat (voornamelijk Orthodoxe) Joden allemaal aan racistische en intolerante onzin uitkramen, waarbij een deel opmerkelijk veel lijkt op de ideologie van een zeker Europees bewind in de jaren '30 en '40 (*), dan gaan je haren recht overeind staan. Dus nee, het hoeft niet uit de mond van The Donald te komen...MrMonkE schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:39:
[...]
Een Rabbi?
(*) Maar als je daarop wijst of ze anderzijds constructief bekritiseert, dan ben je een "antisemiet".

Varken is niet kosjer he.. Ook joden hebben interessante voedselwetten.Amphiebietje schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:32:
[...]
Als je ziet wat (voornamelijk Orthodoxe) Joden allemaal aan racistische en intolerante onzin uitkramen, waarbij een deel opmerkelijk veel lijkt op de ideologie van een zeker Europees bewind in de jaren '30 en '40 (*), dan gaan je haren recht overeind staan. Dus nee, het hoeft niet uit de mond van The Donald te komen...
(*) Maar als je daarop wijst of ze anderzijds constructief bekritiseert, dan ben je een "antisemiet".
|>
Hij post nog wel een bronvermelding. Bericht uit 2004, dus nee, niet uit de koker van Trump.MrMonkE schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:39:
[...]
Een Rabbi?
Ik doelde er meer op dat ook Joden vanuit religieuze overweging over het algemeen geen varkensvelees eten.Amphiebietje schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:32:
[...]
Als je ziet wat (voornamelijk Orthodoxe) Joden allemaal aan racistische en intolerante onzin uitkramen, waarbij een deel opmerkelijk veel lijkt op de ideologie van een zeker Europees bewind in de jaren '30 en '40 (*), dan gaan je haren recht overeind staan. Dus nee, het hoeft niet uit de mond van The Donald te komen...
Dus zou ik verwachten dat ook zij niet in een bus willen met varkensvet.
Ah, ik had het niet als link herkend.downtime schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:54:
[...]
Hij post nog wel een bronvermelding. Bericht uit 2004, dus nee, niet uit de koker van Trump.
Zit een beetje te slapen, sorry.
[ Voor 16% gewijzigd door MrMonkE op 20-08-2017 17:37 ]
★ What does that mean? ★
Bij extremisten (wat voor dan ook) hoef je niet op consequent gedrag te rekenen. Ze hebben nogal de neiging anderen van alles te willen verbieden terwijl ze zich zelf niets van hun eigen regels aantrekken.MrMonkE schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:34:
[...]
Ik doelde er meer op dat ook Joden vanuit religieuze overweging over het algemeen geen varkensvelees eten.
Dus zou ik verwachten dat ook zij niet in een bus willen met varkensvet.
Steve Bannon reveals 'biggest White House divisions in history' after being fired by Donald Trump
Donald Trump's ousted chief strategist Steve Bannon has spoken out against divisions in the White House, claiming "no administration in history has been so divided among itself".
Within hours of leaving the Trump administration, Mr Bannon returned to the helm of Breitbart News, a far-right news site he ran before becoming the main architect of Mr Trump's 2016 presidential campaign.
Mr Trump appeared to support the move, tweeting: "Steve Bannon will be a tough and smart new voice at Breitbart News... maybe even better than ever before. Fake News needs the competition!"
I know what you mean. De man die normaal gesproken liefst een trap nageeft, komt nu met complimenten. Compleet out-of-character.hoevenpe schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:40:
Trump is ook opmerkelijk lovend over de man die hij net ontslagen zou hebben, dit begint imo meer en meer op een opzetje te lijken. Ook het feit dat Bannon binnen een paar uur op zijn oude post zat verstrekt dat gevoel:
[...]
Hij geeft waarschinnlijk alleen complimenten als hem dat goed uitkomt.downtime schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:49:
[...]
I know what you mean. De man die normaal gesproken liefst een trap nageeft, komt nu met complimenten. Compleet out-of-character.
Dat Breitbart is een soort FOx on steroids toch? Heb ik de juiste website in mind?
-edit-
even gechecked.. mja, best wel
[ Voor 5% gewijzigd door MrMonkE op 20-08-2017 20:09 ]
★ What does that mean? ★
nog wel een stapje erger. Fox heeft een uitgesproken rechtse visie maar houden nog enige waarheidsvorm aan, slechts een andere uitleg. Breitbart is van hetzelfde kaliber zoals we in Nederland 'de dagelijkse standaard' hebben. Ze voeren een strijd tegen alles wat ook maar links zou kunnen zijn en de waarheid of feiten vormen daar niet perse een halszaak in, ronduit leugens worden er zelfs verkocht.MrMonkE schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:04:
[...]
Hij geeft waarschinnlijk alleen complimenten als hem dat goed uitkomt.
Dat Breitbart is een soort FOx on steroids toch? Heb ik de juiste website in mind?
-edit-
even gechecked.. mja, best wel
Dat is ook het immens gevaarlijk van niet alleen Trump maar ook zijn support: ten behoeve van het verdedigen van 'hun geloof' (of visie zo je wil) mag _alles_.
Zie ook de netflixdocu 'get me roger stone' voor hoe ver het gaat met het inzetten van die middelen. Het heeft heel erg veel weg van een sportwedstrijd waarbij de trainer zegt dat je prima met valsspelen mag winnen, zolang de scheids de wedstrijd er maar niet door gaat staken.
Verwijderd
Werk in een sector waar ik zowel met daders als slachtoffers wordt geconfronteerd in tal van delicten. Kan je verzekeren dat tig mensen diezelfde gedachtes hebben als jou maar wanneer puntje bij paaltje komt er niet veel mensen zijn die dat ook daadwerkelijk doen. En diegenen die dat in het verleden wel hebben gedaan hebben nadien spijt als haren op hun hoofd.maartend schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:49:
[...]
Heb 2 dochters en 1 vrouw. Maar werkelijk waar nooit. En dan ben ik iemand van wie keiharde humor mag, maar dit is nooit of te never humor. probeer dit ook nooit bij mij in de buurt. Ik zal je platbranden met vuur en furie.
Kijk even wat mijn laatste zin s, kijk over we dit hele topic gaat en zie de link.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:50:
[...]
Werk in een sector waar ik zowel met daders als slachtoffers wordt geconfronteerd in tal van delicten. Kan je verzekeren dat tig mensen diezelfde gedachtes hebben als jou maar wanneer puntje bij paaltje komt er niet veel mensen zijn die dat ook daadwerkelijk doen. En diegenen die dat in het verleden wel hebben gedaan hebben nadien spijt als haren op hun hoofd.
Oftewel, geintje, meneer Sonneberg.
Werk zelf in psychiatrie met forensisch.
Hier wil ik toch even repeR bijspringen en stellen dat jouw laatste zin over vuur en furie, voor degenen die de referentie niet kennen, eerder overkwam als Mr. Internet Toughguy...maartend schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 01:10:
[...]
Kijk even wat mijn laatste zin s, kijk over we dit hele topic gaat en zie de link.
Oftewel, geintje, meneer Sonneberg.
Werk zelf in psychiatrie met forensisch.
Blijkbaar gaat Trump een nieuwe strategie voor Afghanistan (en ook Azië als geheel) aankondigen...
...eentje die het werk van alle andere coalitiepartners daarzo naar de hel gaat helpen?

...of eentje waarbij Amerikaanse oorlogsschepen genaamd naar criticasters van Trump een onfortuinlijke aanvaring hebben?
The coming earthquake
Zeer de moeite waard om even door te spitten, de referenties idem. Ik zet deze bewust bovenaan om mee te beginnen. De reden daarvoor is heel simpel: Trump is symbool van zowel symptoom als ziekte, maar met alle commotie let bijna niemand nog op de spreekwoordelijke patiënt. Erger nog, er is steeds minder ruimte voor extrapolatie en discussie over de effecten voor mensen en hun dynamiek buiten die arena van theater, en buiten de V.S.evolving mind shift
The U.S. is risking an academic brain drain
Economisch pijnpunt, en weer iets van variabelen voor consequenties en effecten die langer doorwerken dan een presidentiële termijn.
Trump increasingly unpopular in the states that made him president
Waarbij meteen weer de discussie rondom vlak- versus puntdruk voor instrumentatie van campagnes op tafel komt.
Why top White House officials won't quit Trump
Beetje pijnlijke verkenning voor beschikbare perspectieven, van de apologeet tot het weerwoord van "elk alternatief zou erger zijn", wat echter wel binnen gedragspatronen blijft vallen waar ook de spreekwoordelijke Quisling verwijzing op die schaal van gedrag zit.
Trump cuts funding for Obama's teen pregnancy program
Dat viel met alle commotie niet of nauwelijks op, maar niet enkel is dit weeral een voorbeeld van fixatie bij Trump, het is ook iets om over na te denken in relatie tot geo- en socio-economische trends binnen de politieke polarisatie en ontwikkeling daarvan. Er zijn diepe verschillen in patronen tussen rode en blauwe staten, iets wat opgeschud is met deze verkiezingen, maar als je naar de basis van demografie kijkt dan zit hier iets wat effecten schept die veel langer zullen doorwerken dan Trump's periode als President. En dat, werkt over generatie ontwikkeling heen.
"Where racists are born"
Tikkeltje moralistisch in eerste indruk, maar het perspectief is universeel. Best handig om soms even in de spiegel te kijken.
How the Mooch hire set off a White House domino effect
En van daar naar:
Bannon plots Fox competitor, global expansion
En daar zit absoluut een stukje staart. Bannon is in alle opzichten herkenbaar als gerichte instrumentatie, wat zijn werk gedaan heeft in de arena waar het voor ingezet is. Van opbouw Breitbart met steun van Mercer, het verstoren van de traditionele protocollen en ingangen van media in relatie tot het Witte Huis en Amerikaanse politiek, tot aan opbouw en gebruik van wat met recht omschreven mag worden als uitermate gerichte toepassing van puntdruk in campagne en politieke agenda.
[ Voor 33% gewijzigd door Virtuozzo op 21-08-2017 11:53 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Nee hoor. Gaat over zijn noord-korea uitspraak ; Trump belooft Noord-Korea ‘vuur en furie’Amphiebietje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:51:
[...]
Hier wil ik toch even repeR bijspringen en stellen dat jouw laatste zin over vuur en furie, voor degenen die de referentie niet kennen, eerder overkwam als Mr. Internet Toughguy...
Verwijderd
Murdoch vs Mercer. Je vraagt je af wie de diepste zakken heeft. Ach ja, ze vechten elkaar maar de tent uit; het zal wellicht nog wel een louterend effect hebben op de GOP. Ik geloof overigens niet dat er veel animo is voor een global Breitbart, of al die losse sitejes die we hier hebben moeten zich gewillig laten uitkopen door de miljoenen van Mercer. Weten we wel meteen waar we aan toezijn.
Waarom zouden ze uitgekocht moeten worden? Zijn Myspace en Hyves uitgekocht door Facebook? Zijn Altavista en Ilse uitgekocht door Google?Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:51:
[...]
Murdoch vs Mercer. Je vraagt je af wie de diepste zakken heeft. Ach ja, ze vechten elkaar maar de tent uit; het zal wellicht nog wel een louterend effect hebben op de GOP. Ik geloof overigens niet dat er veel animo is voor een global Breitbart, of al die losse sitejes die we hier hebben moeten zich gewillig laten uitkopen door de miljoenen van Mercer. Weten we wel meteen waar we aan toezijn.
Geef de mensen wat ze willen en ze komen wel. En diepe zakken om het professioneel aan te kunnen pakken helpen een heleboel.
Volgens mij zijn eerdere pogingen om het internationaal aan te pakken mislukt. Zie bijv. de pogingen die ze hebben gedaan om de Franse verkiezingen te beïnvloeden, waar rechtse cq Russische trolls juist averechts hebben gewerkt voor Le Pen. (kan zo snel het artikel niet terugvinden wat ik hier recent over las, ging erom dat de boodschap die werkte voor Trump zich niet makkelijk liet vertalen naar de Franse cultuur en taal)Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:51:
In het hokjes denken van dit soort partijen denkt iedereen die zich identificeert met "rechts" of "alt right" gelijk, maar wat "rechts" is in de VS is weer heel anders in een ander land. Ook hier zijn mensen die zich identificeren met Trump, maar er is echt helemaal niemand die het speerpunt van Trump, afschaffen van collectieve gezondheidszorg, ook maar een beetje deelt. Elke Trumpachtige kandidaat hier, of het nou Baudet of Wilders is, wordt enorm ondermijnd als een buitenlandse partij steun uitspreekt voor hun en ze in verband kunnen worden gebracht met het afschaffen van gezondheidszorg. Op het gebied van racisme, vrouwen en LGBT rechten denken andere buitenlandse "rechtse" kiezers ook anders dan Breitbard en co. Een beetje nationalist kan zich ook heel erg opwinden over de wijze waarop bijv. Nederland in de Amerikaanse rechtse media wordt afgeschilderd. Een Fransman zal zich rot schrikken over wat er over vakbonden wordt geschreven in rechtse Amerikaanse media.
Het gaat echt niet mee vallen om dat allemaal onder 1 dak te brengen. Nou is een beetje hypocrisie en meten met 2 maten deze partijen ook niet vreemd natuurlijk.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Mercer heeft al lang gewonnen van Murdoch in dit opzicht. De laatste heeft zich na de brexit in particpaties en belangen ook in toenemende mate op de V.S. gericht conform de uitwerking van instrumentatie en gevolgen zoals zichtbaar in het VK.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:51:
[...]
Als ik de tijdlijn van opkomst van gerichte instrumentatie zoals Breitbart en andere dergelijke media (in traditionele maar ook civiele varianten) in het achterhoofd doe houden, dan verwacht ik eerder dat het beeld van een "global breitbart" een deel afleiding is, en een deel drukmiddel gericht op de traditionele netwerken (die al veel te verduren hebben om hun oude loyaliteiten te verschuiven, zoals we dit afgelopen maand zagen met de overnames en uitbreidingen van zekere kabel- en radionetwerken). Mijn verwachting is eerder een uitbreiding van diversificatie, waarbij bestaande gerelateerde media sterker verbonden zullen worden voor centrale sturing à la voorbeeld van RT of Talk Radio maar met een uitbreiding van specialisaties over grenzen heen. Het model heeft uitstekend gewerkt in zowel VK als VS, het is volstrekt logisch om dat uit te breiden.
Edit. En inderdaad, zoals hierboven uitgewerkt, zonder de valstrikken van internationalisering. Dit is geen arena waar je à la opkomst van CCN of Al Jazeera te werk kan of moet gaan als je uit bent op het scheppen van trends ten bate van beïnvloeding. Integendeel. Derhalve diversificatie, specialisatie, puntdruk op basis van segmentatie - laten we eerlijk zijn, als er iets duidelijk zou mogen zijn als grote les dan is het wel dat onze traditionele aannames en methodes van targeting volslagen verouderd zijn gebleken. In ieder geval ten opzichte van het probleem van subtiliteit en geduld bij dit soort inzet van beïnvloeding, en al helemaal in relatie tot gebruik van micro-targeting op een wijze waarvan we meenden dat het a) niet mogelijk en b) niet bruikbaar was.
[ Voor 19% gewijzigd door Virtuozzo op 21-08-2017 12:01 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Goh je zou bijna denken dat volk dat in sprookjes geloofd niet voor rede vatbaar is.Amphiebietje schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:32:
[...]
Mensen zijn nu eenmaal niet rationeel. Dat ze kunnen rationaliseren en redeneren is niet enkel iets anders, tevens iets wat volgt na het scheppen of krijgen van perceptie en emotie.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:44:
[...]
Goh je zou bijna denken dat volk dat in sprookjes geloofd niet voor rede vatbaar is.
Elk mens, ongeacht opleiding, IQ, EQ, SQ of wat dan ook, gelooft en is vatbaar voor geloof. Dat is een enorm brede schaal van mogelijk gedrag en interactie. Als puntje bij paaltje komt is het voor mensen heel erg moeilijk om voor rede vatbaar te zijn, nog los van beschikbaarheid energie of middelen daarvoor, maar we maken de aanname dat "we" het "vanzelfsprekend" wel zijn en dat de "ander" de uitzondering is. Het enige verschil is tijd, gradatie, focus. De toetssteen is altijd die van consequentie en effect.
De HRA staat bij ons als een huis. De mens is zelfredzaam. De markt is zelf-corrigerend. Deze opleiding is beter dan die. Dit werk is beter dan dat. Alles wat we scheppen en deel aan nemen rust op deze of gene vorm van geloof. De gedragsreflex om onderscheid te maken tussen het een als normaal en het ander als spreekwoordelijk gestoord laat ons ongeacht of het wel of niet zo is voorbij gaan aan menige belangrijke spiegel. Maar vanuit diezelfde reflex dus ook aan bovengenoemde toetssteen.
Ik zou die laatste zin iets willen nuanceren.Virtuozzo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:57:
[...] In ieder geval ten opzichte van het probleem van subtiliteit en geduld bij dit soort inzet van beïnvloeding, en al helemaal in relatie tot gebruik van micro-targeting op een wijze waarvan we meenden dat het a) niet mogelijk en b) niet bruikbaar was.
Aan "onze" kant van het spectrum vind men dat het immoreel is om micro-targeting op deze manier* te gebruiken. Daarnaast vind "onze" kant van het spectrum deze vorm van beïnvloeding immoreel,
zeker wanneer deze de klassieke journalistieke waarden schendt.
Daarbuiten is het "gewoon" een moderne toepassing van data-gedreven internet marketing. Clusters van persona's zie je als (focus-)groepen en men gebruikt automatische methoden om de meest effectieve boodschap voor een sample uit een cluster te kiezen.
tldr; twee effecten door elkaar heen. Optimalisatie van marketing boodschap gegeven persona automatiseren + de keuze om beïnvloeding zo in te zetten.
*: nieuwe persona's ipv activeren huidige persona's
Ik geloof niet zo in de psychometrische modellen die Cambridge Analytica gebruikt. Maar dat je met een willekeurig vijf-dimensionaal model persona's goed kan clusteren geloof ik direct.
Dat de assen dan ook de psychometrische attributen voorstellen (convergente validiteit) geloof ik zonder zonder onderbouwing met literatuur niet
Dat kan. Toch vraag ik mij af in hoeverre we bewustzijn hebben. Vorige week had ik een tech briefing uit externe consultatie. Neusje van de spreekwoordelijke zalm, maar besef noch benul van effectieve aanwezige evolutie van gerelateerde instrumentatie, laat staan inzetbaarheid / inzet er van. Slechts het deel van conditionele toekomstig mogelijke scenario's bevatte verwijzingen naar eventualiteit.ANdrode schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:55:
[...]
Ik zou die laatste zin iets willen nuanceren.
Aan "onze" kant van het spectrum vind men dat het immoreel is om micro-targeting op deze manier* te gebruiken. Daarnaast vind "onze" kant van het spectrum deze vorm van beïnvloeding immoreel,
zeker wanneer deze de klassieke journalistieke waarden schendt.
Daarbuiten is het "gewoon" een moderne toepassing van data-gedreven internet marketing. Clusters van persona's zie je als (focus-)groepen en men gebruikt automatische methoden om de meest effectieve boodschap voor een sample uit een cluster te kiezen.
tldr; twee effecten door elkaar heen. Optimalisatie van marketing boodschap gegeven persona automatiseren + de keuze om beïnvloeding zo in te zetten.
*: nieuwe persona's ipv activeren huidige persona's
offtopic:
Ik geloof niet zo in de psychometrische modellen die Cambridge Analytica gebruikt. Maar dat je met een willekeurig vijf-dimensionaal model persona's goed kan clusteren geloof ik direct.
Dat de assen dan ook de psychometrische attributen voorstellen (convergente validiteit) geloof ik zonder zonder onderbouwing met literatuur niet
En dit van een instituut wat het merendeel van aanvoerders van continentaal-Europese bedrijven in sectoren van gerelateerde big data, marketing en lobby van advies voorziet. Ja, de kanttekening van slapende honden en perspectief in het achterhoofd, maar toch.
Na Brexit zijn er wel tekenen van bewustwording her en der, maar als je ziet dat terminologie en contextuele discussie te consistent vast doet houden aan wat inmiddels zwaar verouderde concepten zijn, dat baart wel zorgen. Dit was niet de enige dergelijke briefing of discussie over dit en gerelateerde onderwerpen het afgelopen jaar.
Ik denk dat er zeker een aspect is van moraliteit, maar laat ik het zo stellen: ik heb de stellige indruk dat er een groeiende drempel van ongeloof is ten aanzien van deze evolutie van toepasbaarheid en daadwerkelijke inzet.
Soms is dat een kwestie van politiek of zakelijk perspectief. Toch zit het dieper. Misschien zitten we met ons aangeleerd westers denken van rationaliteit, ik en perspectieven vanuit geïnternaliseerde ideologische voet met een blinde vlek waar ons onderbewustzijn wel doorheen prikt, waar ons cognitieve / professionele denken de mogelijkheid resoluut van doet afwijzen omdat het beeld / aanname / inrichting in fundamenten onderuit doet halen.
Die psychometrische modellen? Afleiding. Men brengt fundamenteel ander materiaal op tafel afhankelijk van wie voor welk gecorreleerd belang en effect aan tafel komt.
[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 21-08-2017 15:11 ]
Ik heb dit artikel eens nagelopen en hoewel het in de eerste instantie offtopic leek, kan je daarmee wel een voedingsbodem van Trump verklaren. En daar gaat het dan toch weer richting ontopic.Virtuozzo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:10:
Naar aanleiding van alle afleiding en drama-du-jour, even een korte selectie van korte verkenningen ten aanzien van de grotere patronen & effecten die ondergesneeuwd raken daarbij. Die echter essentieel zijn om onder de loep te leggen.
The coming earthquake
[...]
Zeer de moeite waard om even door te spitten, de referenties idem. Ik zet deze bewust bovenaan om mee te beginnen. De reden daarvoor is heel simpel: Trump is symbool van zowel symptoom als ziekte, maar met alle commotie let bijna niemand nog op de spreekwoordelijke patiënt. Erger nog, er is steeds minder ruimte voor extrapolatie en discussie over de effecten voor mensen en hun dynamiek buiten die arena van theater, en buiten de V.S.
Waar het dus om gaat is de ontwrichtende schade die enkele bedrijven aanrichten door een monopolypositie te maken en uit te buiten, zodat zij zelf de prijzen van hun domein kunnen bepalen. Deze bedrijven zijn dus : Amazon, Apple, Facebook, Google and Microsoft, allemaal grootmachten op hun domein. En zoals men vroegah dus Standard Oil, Carnagie Steel etc had
Als ik dat zo zie, zie ik ook 5 bedrijven, allemaal Amerikaans, allemaal van de Westkust en eigenlijk allemaal democratisch ingestelde bedrijven, niet perse van Trump (en zelfs vaak anti-Trump). Maar wel Amerikaans. Ik kan mij voorstellen dat ze binnen Amerika de boel half ontwrichten, maar politieke steun zal er echt wel voor blijven bestaan vanuit beide partijen, want het ontwrichten van het buitenland gaat hand in hand met cash-flow richting de VS. Verder ontwricht Amerika graag de eigen samenleving, want overheidsbescherming is voor communisten.
Ik kan mij voorstellen dat zulke bedrijven alleen in de VS groot kunnen worden: een grote homogene markt en een politieke vrijheid, afkomstig van de New Frontiers zodat zij rustig kunnen ontstaan, groeien en zelfs tot ontwrichtende bedrijven kunnen uitgroeien. En helaas, zo zie je dat het politieke landschap van de VS teveel vrijheid voor bedrijven ziet en te weinig voor consumenten wil doen, dankzij de typisch Amerikaanse mentaliteit.
Het artikel is dan wel geschreven vanuit Amerikaans perspectief, de overige markten verdedigen zich natuurlijk enorm. De Chinese firewall bv, maar ook de EU met reguleringen zoals general data protection regulation (GDPR) het komende jaar, alles om de macht van zulke bedrijven aan banden te leggen zodat er een bos van bedrijven kan bestaan ipv slechts 5 bomen (met alle schaduwzijdes van dien).
En ja, tot de Amerikanen zelf doorkrijgen dat hun Wild-West New Frontier periode over is, zal men blijkbaar kiezen voor de nadelen die erbij horen. Nu is de Americain Dream al weinig bereikbaar (slechts 12% of zo leeft in redelijke welvaart). Maar voor ons is het dus duidelijk dat de Democraten nauwelijks een verbetering zijn tov de Republikeinen, omdat een wat socialistischere oplossing voor de VS (a la Sanders) weinig realistisch is.
Mijn punt van kritiek op dit soort artikelen is trouwens dat ze eigenlijk typisch Amerikaanse fenomenen uitrollen voor de rest van de wereld maar typische Amerikaanse facetten ervan niet in kaart brengen. De makkelijkste oplossing voor de EU is de internetkabel naar de VS doorhakken zodat de eigen software-industrie een kans maakt, incl Europese waarden ipv dat abstracte silicon-valley waar moraliteit niet bestaat. Gezien de mate waarin de overheid van de VS graag gebruik maakt van die data voor economische diefstal en spionage zijn de andere overheden al die richting aan het ingaan.
En daar wringt een zeer belangrijke schoen. Mercer is er in het verleden (zijn IBM tijd) duidelijk over geweest, hij is van mening dat een dergelijk wild-west concept een existentiële vereiste is. Maar goed, zo meent hij ook dat overheden op basis van concepten van trias politica niet in staat kunnen en mogen zijn om beheersing te hebben, zijn perspectief is dat gecentraliseerd zakelijk belang vele malen efficiënter en lonend is. Hier zit de sleutel tot enerzijds de vraag waarom die focus op afbraak van sociaal-economisch bestel zo sterk is, anderzijds de vraag waarom elk aspect van overheid zo gedemoniseerd moet worden (in welke ideologische voet dan ook).Delerium schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:17:
[...]
En ja, tot de Amerikanen zelf doorkrijgen dat hun Wild-West New Frontier periode over is, zal men blijkbaar kiezen voor de nadelen die erbij horen. Nu is de Americain Dream al weinig bereikbaar (slechts 12% of zo leeft in redelijke welvaart). Maar voor ons is het dus duidelijk dat de Democraten nauwelijks een verbetering zijn tov de Republikeinen, omdat een wat socialistischere oplossing voor de VS (a la Sanders) weinig realistisch is.
Die American Dream was, is en blijft marketing. Het is nooit de bedoeling geweest om het wensdenken realiteit te maken, sterker nog, dat wordt gezien als een bedreiging voor functionaliteit van die marketing als vereiste voor functionaliteit van het geheel. En in zekere zin klopt dat ook. Zie de valstrik.
Correct, dat vereist best wat extra werk. Wat we hier meekrijgen is enkel het marketingtechnische effect, op afstand zien we die facetten niet, dus is het extra moeilijk om te zien dat het wiel op dezelfde wijze bouwen (of doen alsof we het opnieuw uitvinden) demonstratief duidelijk maakt hoe enorm hoog en destructief de kosten zijn. Dat marketingtechnisch effect is hier de basis van ideologische voet. Zie de valstrik.Mijn punt van kritiek op dit soort artikelen is trouwens dat ze eigenlijk typisch Amerikaanse fenomenen uitrollen voor de rest van de wereld maar typische Amerikaanse facetten ervan niet in kaart brengen. De makkelijkste oplossing voor de EU is de internetkabel naar de VS doorhakken zodat de eigen software-industrie een kans maakt, incl Europese waarden ipv dat abstracte silicon-valley waar moraliteit niet bestaat. Gezien de mate waarin de overheid van de VS graag gebruik maakt van die data voor economische diefstal en spionage zijn de andere overheden al die richting aan het ingaan.
Maar dat tweede punt, zo makkelijk is het niet. Maar daarom ook een van de links in referentie tot brain-drain, en een paar weken terug in relatie tot de interessante trends in capital investments. Op beide fronten is niet enkel intern sprake van pijnlijke verschuivingen, maar ook extern is zichtbaar dat er nu reeds partijen zijn die bewust inzetten op het versterken van die trends. China is niet de enige partij. Canada is opvallend hard aan de weg aan het timmeren. In Europa is het vooralsnog beperkt, maar eigenlijk enkel omdat pas na Parijs de realiteit insloeg. Het zal een half jaartje duren, maar ik kan zowel Frankrijk als Duitsland bewust gaan zien inzetten op het het overnemen van patronen zoals we die in Canada zien. Nederland is vooralsnog niet van plan om wakker te worden. Maar goed, we zijn zelfs niet wakker aan het worden ten aanzien van veranderingen op het eigen continent, dus dat zou geen verassing mogen zijn. Status quo denken, dan krijg je dat. Maar dat is een ander topic
Je hebt het over iedereen die enige vorm van religie aanhangt, dus ja, je slaat de spijker op zijn kop.,Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:44:
[...]
Goh je zou bijna denken dat volk dat in sprookjes geloofd niet voor rede vatbaar is.
Called it:Amphiebietje schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:51:
Blijkbaar gaat Trump een nieuwe strategie voor Afghanistan (en ook Azië als geheel) aankondigen...
...eentje die het werk van alle andere coalitiepartners daarzo naar de hel gaat helpen?
http://www.nu.nl/buitenla...stroepen-afghanistan.html
Binnenkort conclusie (voor de rest van de wereld): De VS, daar moet je niet mee willen samenwerken, dat zijn een stel oorlogsmisdadigers die overal een puinzooi van maken."We zullen niet meer aan het opbouwen van naties naar ons eigen evenbeeld doen", zei Trump. "We gaan terroristen doden."
ze gaan blijven (thank god daarvoor trouwens). Het lijkt erop dat hij zijn generaals een soort van vrijbrief heeft gegeven om al dan niet extra troepen te sturen, al denk ik persoonlijk dat dat weinig verschil gaat maken. Netflix hun film 'war machine' somt het Afghanistan probleem wel vrij aardig op, je lost het daar niet op met wat soldaten te sturen. Hij heeft echter een 'win' geroepen. De grote vraag is echter wat ze aan hun beleid gaan aanpassen. Het enige wat aldaar leek te werken was 'the dutch approach' (wat ook de enige aanpak was die in de historie van Afghanistan afweek van andere vreemde mogendheden die het eerder probeerden en faalden).hjs schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:36:
Hij ging Afghanistan toch oplossen vandaag?
Oh wacht tijdzones, komt zeker nog?
Ik gok dat er weer wat offensieven komen, die met veel poeha als succes worden benoemd, gevolgd door het terug afbouwen van de aantallen na een tijdelijke verhoging van de troepen, samen met intensievere inzet van drones.
Blijven in Afghanistan is nou juist een van de rationele verstandige beslissingen van de Trump regering.Amphiebietje schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:51:
Binnenkort conclusie (voor de rest van de wereld): De VS, daar moet je niet mee willen samenwerken, dat zijn een stel oorlogsmisdadigers die overal een puinzooi van maken.
Hetzelfde in Syrië trouwens waar met Amerikaanse steun (in de lucht, artillerie en special forces) IS vrijwel verslagen is. Raqqa is bijna gevallen, terugkeer van terroristen naar het westen wordt effectief voorkomen.
ja en nee. Gewoon blijven is pointless, dat komt neer op 'trying the same thing and expecting a different result'. Zie ook de uitleg van welke middelen men meent in te zetten in Afghanistan om het op te lossen: diplomatiek, economisch, militair. Dat is niet echt een plan, diplomatiek probeert men al jaren, economisch: hoe dan? en militair? Dat heeft aldaar nog nooit gewerkthoevenpe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:58:
[...]
Blijven in Afghanistan is nou juist een van de rationele verstandige beslissingen van de Trump regering.
Hetzelfde in Syrië trouwens waar met Amerikaanse steun (in de lucht, artillerie en special forces) IS bijna verslagen is. Raqqa is bijna gevallen, terugkeer van terroristen naar het westen wordt effectief voorkomen.
Het enige wat werkte was 'the dutch approach'. Men gaat naar een boer die papaver aan het verbouwen is, je praat ermee, stuurt een landbouwdeskundige die die boer helpt om van zijn popi-fields over te schakelen naar een ander product wat legaal is (saffraan bv.), je helpt de man met handelsrelaties om dat product kwijt te raken en je zult hem moeten beschermen. Vervolgens moet je dit jarenlang blijven doen zodat er langzaam stabiliteit en zelfstandigheid komt.
De Amerikaanse aanpak: je komt het land in, ziet een veld met poppi, pakt de vlammenwerper en steekt de boel in de fik, zegt tegen de boer dat hij dat niet meer moet doen en enkele weken later verbaas je jezelf dat diezelfde boer zich bij de Taliban heeft aangesloten omdat hij honger heeft gekregen
Hij heeft geen plan maw., maar lijkt slechts te snappen dat wanneer hij helemaal weg gaat lopen daar, de puinhopen zo groot zijn dat het hem en zijn 'beleid' gaat schaden. Vooralsnog is het dus damagecontrol voor zijn image wat hij doet en niet veel meer dan dat.
Weggaan is echter potentieel desastreus, een defacto terroristenstaat vlak naast een instabiele kernmacht...polthemol schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:05:
ja en nee. Gewoon blijven is pointless, dat komt neer op 'trying the same thing and expecting a different result'.
Alleen wel een totale 180 ten opzichte van zijn verkiezingsbeloftes.hoevenpe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:58:
[...]
Blijven in Afghanistan is nou juist een van de rationele verstandige beslissingen van de Trump regering.
Probleem is alleen dat zijn ongeïnformeerde achterban het slikt als zoete koek.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het probleem is dat als de nieuwe Amerikaanse strategie inderdaad enkel bestaat uit "terroristje doden" (waarbij burgerdoden er niet toe doen, wordt beschouwd als gedehumaniseerde en volledig acceptabele collateral damage), dat de vlam waarschijnlijk heel gauw in de pan slaat, het de VS zelf enorm gaat schaden, zowel kwa aanzien als kwa eigen veiligheid op de lange termijn, en ook de coalitiepartners die wel wat hebben bereikt behoorlijk gaat schaden en nog meer tot doelwit gaat maken. Dan zal het resultaat hetzelfde zijn, een defacto terroristenstaat - vlak naast een instabiele kernmacht waarvan het regime ook een doel van de Amerikanen is als ze niet exact doen wat Trump wilt.hoevenpe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:17:
[...]
Weggaan is echter potentieel desastreus, een defacto terroristenstaat vlak naast een instabiele kernmacht...
...en het is natuurlijk wachten op de eerste uitglijder in de trant van "we zijn daar enge Moslims aan het afslachten voor het goed van Amerika".
"We have been paying Pakistan billions and billions of dollars - at the same time they are housing the very terrorists that we are fighting," he said.
Da's goed voor de lokale stabiliteitMr Trump's stress on building up the US-Indian relationship and on what India might offer Afghanistan in terms of economic development was at least a stab at a wider regional approach - but one also intended to ring alarm bells in Pakistan.

Nee.. dat zal de relaties met Pakistan en China goed doen.

Da's alleen maar goed. Pakistan is een puinhoop zonder perspectief en een "bondgenoot" van het ergste soort. Niet voor niks zat Bin Laden daar en is de Taliban daar ontstaan.Kenzi schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:03:
Tussendoor ook nog even een sneer uitdelen naar Pakistan en (militair) willen aanpappen met India.
[...]
[...]
Da's goed voor de lokale stabiliteit
India is een relatief stabiele democratie van 1 miljard consumenten. En het is voor India en de VS een win-win. India wil minder afhankelijk worden van de Russen voor hun defensiebehoeften en de VS wil toegang tot de Indiase markt en nauwere defensiebanden met het oog op China.
http://time.com/4587069/d...-phone-call-nawaz-sharif/
Los van welke kant een 'betere bondgenoot' zou zijn of wie er 'goed' of 'slecht' is...
het is in de internationale diplomatie heel dom en kortzichtig publiekelijk beide kanten pogen te smeichelen, en steun uit te spreken als je die niet bereid bent te bieden...
Het voornaamste resultaat daarvan is dat het vertrouwen in de VS steeds verder daalt, en laat dat nu juist een essentieel probleem van de VS zijn, een sterk wantrouwen bij opkomende machten die vroeger veelal tot de 'derde wereld' behoorden, een term die in de koude oorlog bedacht was (door Mao) als term voor landen die niet direkt onder de invloedsfeer van de russen (oostblok) of amerikanen vielen en een onafhankelijkere koers voeren tussen de grootmachten in, juist dit derde blok is steeds machtiger geworden: China, Indonesie, India, Zuid-afrika, Brazilie.
Ik betwijfel sterk of bv de Indiers (onder de invloedrijke en sterke, maar ook nationaal-conservatieve hindoeistische Narendra Modi) erg luid gaan staan te juichen enkel als iemand als Trump eventjes wat uit de losse pols roept over India als vriend en Pakistanen als tegenstanders, die weten verdomd goed dat militair gezien de amerikanen gewoon heel hard aangewezen zijn op militaire samenwerking met de Pakstanen en daartussen de Indiers nooit komen
[ Voor 53% gewijzigd door RM-rf op 22-08-2017 10:07 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Zou Trump niet misselijk worden van al dat gedraai?
De toenadering tussen de VS en India heeft niks met Trump te maken. Dat proces speelt al veel langer omdat er voor beide landen gewoon grote voordelen aan zitten. Er is daarom ook geen sprake van juichen omdat Trump iets roept.RM-rf schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:58:
Ik betwijfel sterk of bv de Indiers (onder de invloedrijke en sterke, maar ook nationaal-conservatieve hindoeistische Narendra Modi) erg luid gaan staan te juichen enkel als iemand als Trump eventjes wat uit de losse pols roept over India als vriend en Pakistanen als tegenstanders, die weten verdomd goed dat militair gezien de amerikanen gewoon heel hard aangewezen zijn op militaire samenwerking met de Pakstanen en daartussen de Indiers nooit komen
Verwijderd
Naamsbekendheid? Bestaande klantenkring? Je kunt het inderdaad heel zakelijk bekijken en gewoon de ander wegconcurreren, maar je koopt uiteindelijk waarschijnlijk toch dezelfde redacteuren over. Zoveel schrijvers aan die kant van het spectrum zijn er niet. Bij mijn weten in ieder geval niet in Nederland.downtime schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:21:Waarom zouden ze uitgekocht moeten worden?
Verwijderd
Wellicht. Maar in het VK speelt beslist mee dat Corbyn als ouwe communist net zo goed voor een Brexit is als de Tories en dus wat dat betreft geen enkele effectieve oppositie voert; én dat beide landen niet geheel toevallig een FPTP-stemsysteem hanteren. Het is daar alles of niets waardoor polarisatie een veel vruchtbaarder voedingsbodem aantreft. In de rest van Europa met evenredige vertegenwoordiging is het allemaal veel lastiger.Virtuozzo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:57:Mijn verwachting is eerder een uitbreiding van diversificatie, waarbij bestaande gerelateerde media sterker verbonden zullen worden voor centrale sturing à la voorbeeld van RT of Talk Radio maar met een uitbreiding van specialisaties over grenzen heen. Het model heeft uitstekend gewerkt in zowel VK als VS, het is volstrekt logisch om dat uit te breiden.
Waarmee ik niet wil zeggen of ontkennen dat de invloed van Mercer-achtigen te negeren is. Absoluut niet. Sterker nog, er zitten al een paar fikse beïnvloede plukken in de TK (PVV in ieder geval gedeeltelijk, DENK, FvD). Maar je beïnvloedt hier wie je bereikt en niet meer. Je krijgt niet gratis de rest van een stemkring erbij.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2017 12:27 ]
De ironie is natuurlijk dat Britten hun FPTP-systeem juist als een waarborg tegen extremisme zien omdat kleine partijen erdoor gemarginaliseerd worden.Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:20:
[...]
Wellicht. Maar in het VK speelt beslist mee dat Corbyn als ouwe communist net zo goed voor een Brexit is als de Tories en dus wat dat betreft geen enkele effectieve oppositie voert; én dat beide landen niet geheel toevallig een FPTP-stemsysteem hanteren. Het is daar alles of niets waardoor polarisatie een veel vruchtbaarder voedingsbodem aantreft. In de rest van Europa met evenredige vertegenwoordiging is het allemaal veel lastiger.
Verwijderd
Tsja. Geen enkel systeem is ideaal (zie hier). Maar er is nu geen sprake meer van gemarginaliseerde kleine partijen; er is sprake van massabeïnvloeding. Je ziet ook dat in de VS (om weer een beetje on topic te komen) stemmen opgaan om het Electoral College op te heffen en dus naar een variant op evenredige vertegenwoordiging te gaan. Uiteraard wordt hier nooit overeenstemming over bereikt: stemsystemen liggen uitermate gevoelig in welke staat dan ook. En terecht: je weet wat je hebt en je weet niet wat je krijgt.downtime schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:26:
De ironie is natuurlijk dat Britten hun FPTP-systeem juist als een waarborg tegen extremisme zien omdat kleine partijen erdoor gemarginaliseerd worden.
je moet dergelijke conflicten niet te zwart/wit zien. Bedenk dat veel talibanaanhangers vrij pragmatisch zijn: ze willen morgen nog leven en eten, dat gecombineerd met diverse stammen en hun eigen belangen en nog enkele buitenlandse mogendheden. Dat is ook de reden waarom in essentie the dutch approach de enige weg is en dat is een weg die ik Trump niet zie bewandelen (zie ook zijn uitpraken als 'a fight to win').hoevenpe schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:17:
[...]
Weggaan is echter potentieel desastreus, een defacto terroristenstaat vlak naast een instabiele kernmacht...
Dat is ook meteen wat het zo gigantisch moeilijk maakt om het 'even' op te lossen en waarom dat conflict al zo lang duurt ookal is de tegenstander extreem lowtech.
Het is ook een beetje de aloude Domino-theorie die de VS ok aanhing in Vietnam....polthemol schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:31:
[...]
je moet dergelijke conflicten niet te zwart/wit zien. Bedenk dat veel talibanaanhangers vrij pragmatisch zijn: ze willen morgen nog leven en eten, dat gecombineerd met diverse stammen en hun eigen belangen en nog enkele buitenlandse mogendheden. Dat is ook de reden waarom in essentie the dutch approach de enige weg is en dat is een weg die ik Trump niet zie bewandelen (zie ook zijn uitpraken als 'a fight to win').
Dat is ook meteen wat het zo gigantisch moeilijk maakt om het 'even' op te lossen en waarom dat conflict al zo lang duurt ookal is de tegenstander extreem lowtech.
Ze mochten dat niet opgeven omdat als Vietnam zou vallen, zou er een domino-effect optreden en de communisten opeens de hele wereld overnemen...
Dat brak een beetje toen de amerikanen ontdekten dat al die communisten onderling evengoed vochten, bv de chinezen onder Mao nog banger van de russen waren en er bijna mee in oorlog waren...
Diezelfde chinezen bleken heel goed een prima partner van de VS te kunnen worden...
Niet voor niks is de zin "Nixon goes to China" een metafoor geworden voor een slimme politieke strategische draai, die zeer non-conformistisch is en juist de bereidheid vertoont 'heilige huisjes' om te gooien en eena ndere politieke weg in te slaan, met succes.
Wikipedia: Nixon goes to China
Ik moet eerlijk zeggen dat ik kort na de verkiezingswinst wel een beetje de hoop dat trump een non-conformist _kon_ zijn en misschien ook een hoop positiefs kon brengen doordat hij politieke durf zou hebben (en weinig partij-politieke dwang) bepaalde politiek-ideologische loopgraven te verlaten...
helaas lijkt Trump op dat punt een stuk zwakker dan Nixon
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
het probleem met het item Afghanistan is dat non-conformisme je helemaal niets gaat brengen. Aldaar is je grootste vriend morgen je grootste vijand en overmorgen neutraal om volgende maand weer je grootste vijand te zijn. Het grootste probleem is dat in hoe het land al jarenlang politiek is, je een gigantische opportunist moet zijn om te overleven. Show of force gaat weinig indruk maken / gedrag veranderen (omdat zodra de VS weg is je zonder bescherming zit en het door de VS gewenste gedrag jou en je familie de das om gaat doen).RM-rf schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:24:
[...]
Het is ook een beetje de aloude Domino-theorie die de VS ok aanhing in Vietnam....
Ze mochten dat niet opgeven omdat als Vietnam zou vallen, zou er een domino-effect optreden en de communisten opeens de hele wereld overnemen...
Dat brak een beetje toen de amerikanen ontdekten dat al die communisten onderling evengoed vochten, bv de chinezen onder Mao nog banger van de russen waren en er bijna mee in oorlog waren...
Diezelfde chinezen bleken heel goed een prima partner van de VS te kunnen worden...
Niet voor niks is de zin "Nixon goes to China" een metafoor geworden voor een slimme politieke strategische draai, die zeer non-conformistisch is en juist de bereidheid vertoont 'heilige huisjes' om te gooien en eena ndere politieke weg in te slaan, met succes.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik kort na e verkiezingswinst wel een beetje de hoop dat trump een non-conformist _kon_ zijn en misschien ook een hoop positiefs kon brengen doordat hij politieke durf zou hebben (en weinig partij-politieke dwang) bepaalde politiek-ideologische loopgraven te verlaten...
helaas lijkt Trump op dat punt een stuk zwakker dan Nixon
Dit is een politiek item wat over presidenten heen getild moet worden en iets wat een lange, lange adem gaat behoeven om daadwerkelijk veranderingen te krijgen die blijvend(er) van aard zijn. En precies dat is wat ik Trump niet zie doen, gezien zoiets eigenschappen en kwaliteiten vereist die hij niet lijkt te bezitten.
Je zit ernaast. Het heeft weinig met non-conformisme te maken. Only Nixon could go to China slaat erop dat Nixon een anti-Communistische havik was die er nooit van verdacht kon worden dat hij "soft on Communism" was. Een President die geen fervent anti-Communist was zou door rechts Amerika voor een naïeveling (en erger) uitgemaakt zijn als hij banden met China wilde aanknopen. Nixon had daar veel minder last van omdat rechts Amerika hem wel het voordeel van de twijfel wou geven.RM-rf schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:24:
[...]
[video]
In 2015, an estimated 1,658,370 new cases of cancer will be diagnosed in the United States and 589,430 people will die from the disease.
http://deathtocancers.blo...tistics.html#.WZwhtVJcKHv
Op numero twee staat wapen geweld:
In 2013, there were 73,505 nonfatal firearm injuries (23.2 injuries per 100,000 U.S. citizens),and 33,636 deaths due to "injury by firearms" (10.6 deaths per 100,000 U.S. citizens).[4] These deaths consisted of 11,208 homicides, 21,175 suicides,[4] 505 deaths due to accidental or negligent discharge of a firearm, and 281 deaths due to firearms use with "undetermined intent". Of the 2,596,993 total deaths in the US in 2013, 1.3% were related to firearms. Firearms were used to kill 13,286 people in the U.S. in 2015, excluding suicide. The Congressional Research Service in 2009 estimated there were 310 million firearms in the U.S., not including weapons owned by the military. Of these, 114 million were handguns, 110 million were rifles, and 86 million were shotguns.In that same year, the Census bureau stated the population of people in the U.S. at 306 million.
Wikipedia: Gun violence in the United States
En tegen wapenbezit ga je hem echt nooit iets horen zeggen, dan is hij zijn hele achterban kwijt.
Eigenlijk wel grappig. Hij schaft precies het verkeerde af en laat het verkeerde voortbestaan.hjs schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:37:
Met gezondheidszorg is hij druk bezig (om het te mininaliseren).
En tegen wapenbezit ga je hem echt nooit iets horen zeggen, dan is hij zijn hele achterban kwijt.
Thousands of Trump-shaped ecstasy tablets seized in Germany
Dachten ze hem hiermee naar hogere sferen te brengen?

Net nu zijn toespraak over Afghanistan redelijk positief ontvangen werd vol op het orgel over standbeelden, als een gefrustreerd kind dat zijn speelgoed kapotmaakt:Donald Trump defends Charlottesville responses, omits reference to 'many sides'
In what amounted to a 77-minute presidential therapy session in front of thousands of supporters, Trump pulled out copies of three of his own speeches and rehashed what he'd said about white supremacists' gathering around a Robert E. Lee statue in Charlottesville, Virginia.
Als klap op de vuurpijl wil hij een racistische sheriff immuniteit geven:"I hit 'em with neo-Nazi, I hit 'em with everything. KKK? We have KKK. I got 'em all," Trump said.
Then, he lambasted the "weak, weak people" allowing Confederate statues to be removed.
"They're trying to take away our culture. They're trying to take away our history," Trump said"
If we have to close down our government, we're building that wall," Trump promised his followers..
"I think we'll probably end up terminating NAFTA at some point," Trump said.
Hopelijk heeft de militaire leiding de nucleaire lanceercodes vervangen door het telefoonnummer van de plaatselijke pizzalijn...In a move sure to spark an intense backlash from immigration advocates, Trump hinted Tuesday he could pardon Joe Arpaio, the controversial former Maricopa County sheriff who was long accused of racially discriminatory practices, for his conviction on criminal contempt charges.
"Do the people in this room like Sheriff Joe?" he said to cheers. "So was Sheriff Joe convicted for doing his job?" Trump asked, publicly testing the response to a pardon. "You know what, I'll make a prediction: I think he's going to be just fine, OK? But I won't do it tonight because I don't want to cause any controversy. But Sheriff Joe should feel good."

Ergens is het een bijzonder interessant fenomeen om te zien hoe iemands geestesziekte hem tot zelfdestructie dwingt. Hij is simpelweg om ook maar iets te laten liggen dat hij als gezichtsverlies beschouwt en blijft er eindeloos over doorgaan om maar te kunnen 'winnen'. Hij moet wel. Ziek in zijn hoofd enzo.hoevenpe schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:36:
Les 1 bij slechte publiciteit, niet blijven roeren waar het stinkt. Dus wat doet kleuter Trump? Inderdaad...
Dit dus.
En blijft raar dat hij de hele zaal meekrijgt.FunkyTrip schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:15:
[...]
Ergens is het een bijzonder interessant fenomeen om te zien hoe iemands geestesziekte hem tot zelfdestructie dwingt. Hij is simpelweg om ook maar iets te laten liggen dat hij als gezichtsverlies beschouwt en blijft er eindeloos over doorgaan om maar te kunnen 'winnen'. Hij moet wel. Ziek in zijn hoofd enzo.
Intressant stuk over hoe iets fake-news wordt
http://www.politico.com/m...ws-charlottesville-215514
Gegeven hoe het congres hem al buitenspel heeft gezet in de relatie met Rusland, lijkt het me dat hij weinig tot niets kan met het nucleaire arsenaal van de VS. Als ik goed begrijp wat Virtuozzo probeert aan te geven, is de chaos die Trump creeert nu nog functioneel, maar de chaos van een nucleaire oorlog zal niemand ten goede komen.hoevenpe schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:36:
Les 1 bij slechte publiciteit, niet blijven roeren waar het stinkt. Dus wat doet kleuter Trump? Inderdaad...
[...]
Net nu zijn toespraak over Afghanistan redelijk positief ontvangen werd vol op het orgel over standbeelden, als een gefrustreerd kind dat zijn speelgoed kapotmaakt:
[...]
Als klap op de vuurpijl wil hij een racistische sheriff immuniteit geven:
[...]
Hopelijk heeft de militaire leiding de nucleaire lanceercodes vervangen door het telefoonnummer van de plaatselijke pizzalijn...
Wat leesvoer:hjs schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:43:
[...]
En blijft raar dat hij de hele zaal meekrijgt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_manipulation
Korte versie: Uitbuiting van zwakheden van zijn gehoor.
Alle parade paardjes lijken weer aanwezig:
- Zijn uitspraken van charlottesville zijn verkeerd uitgelegd door de media, en zijn supporters moeten zich maar tegen de media gaan uitspreken.
- Zijn muur wil hij erdoorheen drukken en evt een lockdown triggeren.
- NAFTA moeten ze toch maar weer kunnen opzeggen.
- Probeert schuld van mislukkingen bij de Republikeinse senatoren neer te leggen.
PSN
Wat wel vreemd is want in de nieuws artikelen die ik gelezen heb wordt de Donald gewoon rechtstreeks gequote. Dus hoe de media het dan verkeerd uitgelegd heeftYakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:29:
- Zijn uitspraken van charlottesville zijn verkeerd uitgelegd door de media, en zijn supporters moeten zich maar tegen de media gaan uitspreken.
Die muur van Trump vind ik wel apart want wanneer je geen verzorgingsstaat hebt is massa immigratie goed lijkt me, ze moeten een plan hebben om hun eigen broek op te houden. In Nederland zouden we wel zo'n muur kunnen gebruiken want verzorgingsstaat is een prima iets en massa immigratie is een prima iets maar je kan ze niet allebei tegelijk hebben.YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:29:
http://www.nu.nl/buitenla...aken-charlottesville.html
- Probeert schuld van mislukkingen bij de Republikeinse senatoren neer te leggen.
Die opmerking van Trump is niet vreemd, juist voorspelbaar als wat. Het past precies in zijn narrative van 'fake' media.FastFred schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:45:
[...]
Wat wel vreemd is want in de nieuws artikelen die ik gelezen heb wordt de Donald gewoon rechtstreeks gequote. Dus hoe de media het dan verkeerd uitgelegd heeft
PSN
YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:17:
[...]
Die opmerking van Trump is niet vreemd, juist voorspelbaar als wat. Het past precies in zijn narrative van 'fake' media.

Nou ja, normaal gesproken speelt context ook een belangrijke rol in communicatie en kun je met selectief quoten best een ander beeld schetsen dan bedoeld is. Alleen Trump herhaalt zijn verwerpelijke standpunten zo vaak, en op zoveel manieren dat er bijna niet selectief te quoten valt.FastFred schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:45:
[...]
Wat wel vreemd is want in de nieuws artikelen die ik gelezen heb wordt de Donald gewoon rechtstreeks gequote. Dus hoe de media het dan verkeerd uitgelegd heeft
Flickr PSN ID= cheironnl
Nou ik weet niet of het al genoemd is, maar de media heeft een gigantische rol gespeeld in het manipuleren van de burgers en heeft zeker geleid tot alle rellen en chaos. De president wordt nu weer als een malloot neergezet maar in de kern heeft hij een punt. Al dit geweld is tot leven geroepen door een verkeerde kop in de media, dit wordt uitgelegd in een podcast van The Daily precies een week geleden (15 augustus).YakuzA schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:29:
http://www.nu.nl/buitenla...aken-charlottesville.html
https://www.stitcher.com/...s/the-daily-10/e/51128365
In mijn ogen hebben ze weer een sensationele kop geplaatst die totaal niet weergeeft waar de realiteit over gaat. Meerdere media gaan vervolgens daarop door en dit groeit vervolgens steeds verder uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Rule op 23-08-2017 13:36 ]
Nee. Dit geweld wordt in leven geroepen doordat er een blonde idiot zit die verschrikkelijk loopt te polariseren en daarmee beide kampen de hardliners laat komen. Waarbij nazi-rechts per definitie geweldadig is, evenals het Black Block.Rule schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:35:
[...]
Nou ik weet niet of het al genoemd is, maar de media heeft een gigantische rol gespeeld in het manipuleren van de burgers en heeft zeker geleid tot alle rellen en chaos. De president wordt nu weer als een malloot neergezet maar in de kern heeft hij een punt. Al dit geweld is tot leven geroepen door een verkeerde kop in de media, dit wordt uitgelegd in een podcast van The Daily precies een week geleden (15 augustus).
Je bedoeld dat de media Neo-Nazis heeft opgeroepen om te demonstreren in Charlottesville?Rule schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:35:
[...]
Nou ik weet niet of het al genoemd is, maar de media heeft een gigantische rol gespeeld in het manipuleren van de burgers en heeft zeker geleid tot alle rellen en chaos. De president wordt nu weer als een malloot neergezet maar in de kern heeft hij een punt. Al dit geweld is tot leven geroepen door een verkeerde kop in de media, dit wordt uitgelegd in een podcast van The Daily precies een week geleden (15 augustus).
https://www.stitcher.com/...s/the-daily-10/e/51128365
In mijn ogen hebben ze weer een sensationele kop geplaatst die totaal niet weergeeft waar de realiteit over gaat. Meerdere media gaan vervolgens daarop door en dit groeit vervolgens steeds verder uit.
En dat zonder de media deze Neo-Nazis niet zouden gaan rellen?
PSN
Misschien dat je ook eens deze column zou kunnen lezen:
https://www.vn.nl/ik-ben-...it-zijn-gewoon-de-feiten/
(is weliswaar uit een links blaadje, maar toch)
[ Voor 83% gewijzigd door Witte op 23-08-2017 13:46 ]
Houdoe
Dit topic is gesloten.
~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.