[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 99 Laatste
Acties:
  • 509.826 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Switchie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:02:
[...]

Standbeelden omtrekken is het niet willen accepteren van de geschiedenis.
Standbeelden omtrekken is niet ontkennen van geschiedenis, het is het stoppen van persoonsverheerlijking van figuren die in de geschiedenis bleken aan de verkeerde kant te staan, namelijk vóór slavernij, vóór onderdrukking, door keihard met een vieze vinger in een etterende wond te drukken.
[...]

De Black Panthers waren er destijds ook niet vies van hoor ;)
Nederland is ook onderdrukt geweest, en de onderdrukkers hebben hier geen standbeelden.

De knokploegen (KP) waren tijdens de bezetting ook niet vies van geweld tegen nazi's, maar wat begrijp je niet aan je verzetten tegen onderdrukking en de verheerlijking van 100% bewezen onderdrukkers?

Black Panthers waren een uitwas van het wanhopig verzet van een eeuwenlang extreem gekwelde bevolkingsgroep tegen geïnstitutionaliseerde onderdrukking, keiharde apartheid (avant la lettre), en rassendiscriminatie die nog altijd opgeld doet in de VS, in de vorm van KKK, neonazi's en alt-right (poteeto/potaato).

Dat een democratisch gekozen president van een tot op het bot gespleten land ervoor kiest om de etterende, stinkende open wond van nazi's en white power en rabiaat, gewelddadig rechts extremisme niet te benoemen, maar de tegenstanders ervan 'en passant' ermee gelijk te trekken, is - hoe je het ook denkt te verwoorden - een gotspe.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[quote]Ramzzz schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:17:
Standbeelden omtrekken niet ontkennen van geschiedenis, het is het stoppen van persoonsverheerlijking van figuren die in de geschiedenis bleken aan de verkeerde kant te staan, namelijk voor slavernij, voor onderdrukking, door keihard met een vieze vinger in een etterende wond te drukken.
Het verheerlijken stop je hier echt niet mee. Het enige dat je voorkomt is dat voorbijgangers er geen aanstoot meer aan kunnen nemen.
Die keus hebben ze nu ook alleen kiezen ze er liever voor zich druk te maken om een stukje staal.

Ik heb niets met geloof en ondanks dat geloofsovertuiging by far de meeste doden heeft veroorzaakt zie ik op elke straathoek kerken en moskeeën etc. Tja... Boeiend...

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Modbreak:Het is inmiddels wel genoeg met het woorden in de mond leggen, want daar wordt niemand beter van. Dit topic gaat bovendien over Trump en de Amerikaanse politiek, de discussie over de alt-right beweging en de actualiteiten daaromtrent kunnen beter in een apart topic, zodat we het hier bij het onderwerp kunnen houden en niet twee discussies door elkaar voeren.

Algemene herinnering: Het is niet verplicht om te reageren; lees je reactie nog eens na en besluit dan of het de moeite is om te posten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Migrator op 16-08-2017 15:07 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:13:
[...]
Nazi's die marcheren in het openbaar valt, hoe je het ook wendt of keert, onder de vrijheid van meningsuiting. Kan je vervelend vinden ( ik vind het vervelend) maar als jij jouw vrijheid van meningsuiting wilt hebben dan hebben nazi's het ook. You can't have it both ways.
Excact, ik las op een radicaal linkse website net al iemand die deze mensen uit de gen-pool wil verwijderen. Dat soort uitingen en gevoelens komen op mij altijd een beetje treurig over, mensen die allerlei oplossingen voor problemen voorstellen die op zichzelf misdaden zijn of op zijn minst staatsrechterlijk en strafrechterlijk onmogelijk. Vaak zijn die oplossingen nog gruwelijker dan de daad en dan vraag ik me af waarom iemand zelf als reactie gelijksoortige of ergere gruweldaden wil verrichten. Maar ik weet het antwoord.

Nee, doe mij maar gewoon absolute vrijheid van meningsuiting. Net als in de USA. Daar weet je in elk geval hoe laat het is bij sommige figuren, hier niet. Hier laat niet iedereen het achterste van zijn tong zien. Verder is het dan natuurlijk vrij aan platforms als TW om daarin bepaalde vorm van decorum af te dwingen zolang het maar redelijk eerlijk en gebalanceerd gebeurt. Maar dus geen oproepen tot geweld, dat valt ook in USA niet onder 'freedom of speech'.

Ik adviseer iedereen overigens, als u mij toestaat, niet alleen hier te lezen maar ook forums en reacties van radicale rakkers zoals Joop en GeenStijl. Lees vooral de comments daar en zie wat er leeft in onze samenleving. Ook Amerikaanse onderwerpen die steevast op onze nederlandse situatie worden geprojecteerd. Alsof onze samenleving nog niet genoeg ellende van de VS heeft overgenomen. Globalisation? Cultural appropiation? ;) En vooral ook leuk om te zie hoe dezelfde verhalen op de verschillende sites allemaal voor 'de zaak' misbruikt worden. Lees het, neem het voor kennisgeving aan en weet dat het overgrote deel van de mensen gelukkig een veel eerlijkere en meer rechtvaardig doel voor ogen heeft voor de samenleving. Maar onthoud ook dat er een ander soort mensen is.

-EDIT-

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 16-08-2017 14:57 . Reden: Hopelijk valt dit niet onder de modbreak want zit al half uur te typen ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 17:23

Moofnor

King of my castle

Ik voel een (tijdelijk) slotje aankomen ;w

Maar net daarvoor nog even iets on-topic:
Kennelijk is het speelkwartier over, en gaan we weer naar de orde van de dag. Trump vind dat de situatie rond NK is opgelost.
Kim Jong Un of North Korea made a very wise and well reasoned decision. The alternative would have been both catastrophic and unacceptable!
https://twitter.com/realD...status/897784898865553409

Dus nu nog een paar dagen gezeur over het al dan niet benoemen van problemen, en dan kunnen we weer verder met Rusland :P

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit doet die Trump dan wel weer slim. Er is eigenlijk niets gewijzigd aan de situatie, maar hij claimt hier de overwinning. Een "overwinning" die zijn achterban gewoon zal aannemen.

"Trump heeft NK even op zijn plek gezet."

Van alle domme dingen die hij doet, doet hij dit wel weer slim (ondanks dat het natuurlijk onzin is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Moofnor schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:00:
Ik voel een (tijdelijk) slotje aankomen ;w

Maar net daarvoor nog even iets on-topic:
Kennelijk is het speelkwartier over, en gaan we weer naar de orde van de dag. Trump vind dat de situatie rond NK is opgelost.
Het is u misschien ontgaan het probleem is ook opgelost.
Door Kim Jong Un. -zie verder hieronder-
Moofnor schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:00:

[...]

https://twitter.com/realD...status/897784898865553409

Dus nu nog een paar dagen gezeur over het al dan niet benoemen van problemen, en dan kunnen we weer verder met Rusland :P
Rusland grenst overig net als China en Zuid-Korea aan Noord Korea.
Om even een bruggetje te geven :)

Kim was al vrij zeker dat de USA weinig zou kunnen beginnen aangezien zowel Rusland als China een grens delen met NK en zij zeker niet zitten te wachten op 36 miljoen Noord Koreaanse vluchtelingen. Kim was ook al vrij zeker dat gezien zijn rijke voorraden sarin en VX dat Zuid Korea, dat zijn hoofdstad binnen artillerie afstand van Noord Korea heeft, geen voorstander is van een invasie. En nu? Nu kan hij de USA bereiken met raketten waardoor de drempel voor America om in te grijpen zo hoog is geplaatst dat hij zich daar ook geen zorgen over hoeft te maken.

Flawless victory.

NB: Ook een signaal. Zijn halfbroer is met VX zenuwgas op een luchthaven in het buitenland vermoord.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Switchie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:05:
[...]

Het schijnt inderdaad dat niet iedereen even netjes met Joodse mensen omgaat...
Dan heb je inderdaad meer recht van spreken. Antisemitisme blijft helaas wijdverspreid, vooral onder Moslims. Het leed v/d Palestijnen is en wordt misbruikt om de haat aan te wakkeren. Maar dat is weer een ander verhaal.

Jouw opmerking leek nogal veel op het standaard standpunt van mensen die nooit slachtoffer zijn geweest van racisme/seksisme, zich dus niet voor kunnen stellen hoe dat is, maar wel denken dat ze het weten.
M.a.w. je eigen beleving kan niet 1 op 1 geprojecteerd worden op anderen.
PWM schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:15:
Dit doet die Trump dan wel weer slim. Er is eigenlijk niets gewijzigd aan de situatie, maar hij claimt hier de overwinning. Een "overwinning" die zijn achterban gewoon zal aannemen.

"Trump heeft NK even op zijn plek gezet."

Van alle domme dingen die hij doet, doet hij dit wel weer slim (ondanks dat het natuurlijk onzin is).
Probleem is alleen dat hij waarschijnlijk echt denkt dat hij 'gewonnen' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:43
Kim heeft gezegd dat hij geen raketten op Guam gaat afschieten nadat hij vorige week dreigde dat wel te doen.

Nou, wat een overwinning. Volgende week zegt hij weer wat anders en doen we weer allemaal of de derde wereldoorlog begint.
Kim Jong Un of North Korea made a very wise and well reasoned decision. The alternative would have been both catastrophic and unacceptable!
Geen woord van gelogen, dat mag ook wel eens gezegd worden. Een tikje arrogant, maar laten we niet op alle slakken zout leggen. Een van Trump's meer acceptabele tweets, misschien moeten we hem inlijsten.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:49

Amphiebietje

In de blubber

Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:30:
Kim heeft gezegd dat hij geen raketten op Guam gaat afschieten nadat hij vorige week dreigde dat wel te doen.

Nou, wat een overwinning. Volgende week zegt hij weer wat anders en doen we weer allemaal of de derde wereldoorlog begint.
Zie ook: https://www.theguardian.c...donald-trump-negotiations

Facepalm-momentje, waarschijnlijk. Niet dat *knip*Trump dat door heeft, hoor...

Naam verbasteringen zijn niet de bedoeling, zeker niet in een ZT topic.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 16-08-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:13

boesOne

meuh

Wederom wat CEO's die uit die business council stappen. Men wil niet geassocieerd worden met de Racist in Chief.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

boesOne schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:20:
Wederom wat CEO's die uit die business council stappen. Men wil niet geassocieerd worden met de Racist in Chief.
Council is ondertussen opgeheven.

https://twitter.com/realD...status/897869174323728385

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 16-08-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zie, hij is wel voor een kleinere overheid :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niets beter dan in je eentje TV kijken toch. Die banen creëert hij wel als hij slaapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gisteren:
For every CEO that drops out of the Manufacturing Council, I have many to take their place. Grandstanders should not have gone on. JOBS!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:30
Vooral deze reactie daarop is uitermate pijnlijk:
The media has become totally unreadable and unwatchable.. I read President Trump's posts to know what is real.
- random persoon
Er zijn best een hoop mensen die zo tegen de media aankijken. Dit is typerend voor de grote valkuil van social media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
RichardQG schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:02:
Er zijn best een hoop mensen die zo tegen de media aankijken. Dit is typerend voor de grote valkuil van social media.
Maar niet per se nieuw, toch?

(Overigens biedt de twitterfeed van Trump zelfs los al genoeg om een redelijk geinformeerde mening op te baseren over zijn capaciteiten om president te zijn, en over zijn intenties.)

En we weten ook niet of dat een echte random persoon is - de hoeveelheid activistische trolls die posten en tweeten onder een zogenaamd onschuldig account is vrij groot.

Maar goed, tegelijkertijd zijn er blijkbaar wel mensen die zo denken ja, en dat is ook zorgelijk.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:30
incaz schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Maar niet per se nieuw, toch?

(Overigens biedt de twitterfeed van Trump zelfs los al genoeg om een redelijk geinformeerde mening op te baseren over zijn capaciteiten om president te zijn, en over zijn intenties.)

En we weten ook niet of dat een echte random persoon is - de hoeveelheid activistische trolls die posten en tweeten onder een zogenaamd onschuldig account is vrij groot.

Maar goed, tegelijkertijd zijn er blijkbaar wel mensen die zo denken ja, en dat is ook zorgelijk.
Het is zeker niet nieuw, maar ik krijg het idee dat op discussie fora ongenuanceerd links en rechts voorheen vocale minderheden waren, terwijl het tegenwoordig meer op een gigantische modder gooi competitie met twee kampen lijkt. Je bent of een "libtard" of een "trumptard". Een continue polarisatie op politiek vlak, waarbij elke richting zich steeds extremer opstelt en niet meer samen het midden kan opzoeken.

En ja er zijn genoeg Internet trollen, zoals bijvoorbeeld een zakenman die Trump bij datzelfde bericht (bovenaan de reacties) zoveel veren in zijn reet stopt dat ik bang ben voor een instorting van de pluimvee populatie in de VS :+

We hebben natuurlijk altijd al een hoop mensen gehad die alleen maar de handen op hun oren kunnen houden en hard schreeuwen. Het baart mij alleen wel zorgen wanneer dit soort gedrag zich tot het hoogste niveau (POTUS) verspreid heeft.

Misschien nog wel pijnlijker is de afkeer van wetenschap die onder veel Amerikanen leeft. Uiteraard moet men zelf kritisch blijven (zoals ook Stephen Hawking beargumenteerd), maar kritisch zijn is iets anders dan ongeïnformeerd schoppen tegen alles waar je het niet mee eens bent / wat nadelig voor jou kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Er zitten in zulke feeds best veel bots die dat soort replies bouwen. Wat je net citeerde kon bv ook in 5 minuten tig tweets posten zo, pal na Trumps tweet. Voor een mens duurt het al ff voor de tweet uberhaupt gelezen en begrepen is.

Ik hecht er weinig waarde aan, hooguit dat er toch echt vaak barages van negatieve reacties zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Delerium schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:43:
Er zitten in zulke feeds best veel bots die dat soort replies bouwen. Wat je net citeerde kon bv ook in 5 minuten tig tweets posten zo, pal na Trumps tweet. Voor een mens duurt het al ff voor de tweet uberhaupt gelezen en begrepen is.

Ik hecht er weinig waarde aan, hooguit dat er toch echt vaak barages van negatieve reacties zitten.
een tweet lezen doe je toch binnen een paar seconden.
Deze zin duurt 20 seconden. Lees ik hem nog na ook en typ ik dit.

★ What does that mean? ★

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:02
Ramzzz schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:17:
Standbeelden omtrekken is niet ontkennen van geschiedenis, het is het stoppen van persoonsverheerlijking van figuren die in de geschiedenis bleken aan de verkeerde kant te staan, namelijk vóór slavernij, vóór onderdrukking, door keihard met een vieze vinger in een etterende wond te drukken.
offtopic:
Moeten wij als voormalige onderdrukkers de JP Coenstraat (bijvoorbeeld !) dan ook een andere naam geven?

Ik vraag me af hoe Trump's houding naar neo nazi groepen e.d. valt bij Israel. Ik meen me sowieso te herinneren dat lang geleden, ruim voordat hij werd verkozen hij zich wel eens heeft laten ontvallen dat de VS zich veel minder zou moeten inmengen in het israel/palestijnse conflict. Inmiddels is dat anders en heeft hij duidelijke steun aan Israel toegezegd en doet inmiddels ook moeilijk naar Iran. Bon, maar toch gaat hij niet lijnrecht tegenover neo nazi groepen staan, groepen met een soms bijzondere mening over semitisme. Hoe zou dat vallen bij Netanyahu? Want die heeft ook een achterban met vragen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Zojuist heb ik de hele persconferentie gezien van Trump. (Duurt 16 minuten: Trump's Full, Heated Press Conference on Race and Violence in Charlottesville)

Zeer verhelderend. :/
Ik ga dit zeker vaker doen bij controversieele dingen.

★ What does that mean? ★

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
MrMonkE schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:47:
Zojuist heb ik de hele persconferentie gezien van Trump. (Duurt 16 minuten: Trump's Full, Heated Press Conference on Race and Violence in Charlottesville)

Zeer verhelderend. :/
Ik ga dit zeker vaker doen bij controversieele dingen.
misschien even handig als je er ook een transcript of link bij doet ;)

Deze hele situatie die nu loopt is nogal tekenend voor zijn gigantisch prutserige, egocentrische, wereldvreemde manier van denken. Hij draait continu allerlei kanten op, spreekt zichzelf tegen, brengt zichzelf schade toe, zegt een verkapte sorry, komt toch weer terug op die sorry, is dan boos dat mensen zich van hem distancieren, om vervolgens te klagen dat de mensen hem niet willen begrijpen. Bovenalles is hij een gigantische sore loser. Het meest fascinerende om te zien nu ook is hoe hij alles als een zero sum game blijft benaderen, hij lijkt totaal niet op de hoogte dat wat je vandaag over situatie a zegt, impact heeft op situatie b morgen, zie ook hoe hij om gaat met hoe de CEO's die opstapten uit enkele adviesorganen (niet handig reageren bij een aanslag, leden adviescommissie nemen afstand van je woorden, stug blijven volhouden hoe gelijk je had met je woorden, leden stappen op omdat ze geen heat willen pakken ivm hun bedrijven/mogelijk ethische overwegingen, Trump geeft een schop na met wat ongefundeerde uitspraken over werkgelegenheid/belastinbetalen).

Misschien is het enige voordeel dat in deze grote berg chaos, hun complete overheid en met name het grootste gedeelte van het GOP een lame duck aan het worden is (al is dat misschien slechts ijdele hoop).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• incaz
mekkieboek schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:01:
[...] Hoe zou dat vallen bij Netanyahu? Want die heeft ook een achterban met vragen.
Iedereen, aan welke zijde ook, zou nu zo langzamerhand moeten beseffen dat Trump eerst en vooral onbetrouwbaar is. Zelfs Rusland kan niet op hem bouwen - er is geen manier om te weten wat hij gaat doen, hij neemt van niemand iets aan, en houdt zich aan geen enkele afspraak.

Ik mag hopen dat iedere premier zich dat heel goed beseft.

(En het is dan wel duidelijk waar zijn voorkeuren liggen, zoals white supremacy en Rusland, maar ook die hebben in Trump geen betrouwbare partner.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:49

Amphiebietje

In de blubber

@ laatste twee posts:

Alles wat Trump doet, toont vooral aan dat hij eens door een psychiater moet worden onderzocht.
MrMonkE schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:07:
[...]

een tweet lezen doe je toch binnen een paar seconden.
Deze zin duurt 20 seconden. Lees ik hem nog na ook en typ ik dit.
Het is opmerkelijk hoe zowel Twitter als Facebook een soort herhaling van zetten van Usenet lijken te worden: uiterst vrije media die door trollen, idioten en reclame volledig naar de verdommenis gaan, dan wel op den duur irrelevant worden.
Het enige verschil is dat Usenet geen zwart gat voor investeringen was.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:16
Een aanrader voor iedereen met interesse in de onderwerpen van dit topic is het wekelijkse programma BNR De Wereld van Bernard Hammelburg iedere donderdagmiddag van 15:00 - 1600 op BNR. Meestal gaat het halve programma over Trump/VS. Zelf pak ik meestal de podcast in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Amphiebietje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:10:
@ laatste twee posts:

Alles wat Trump doet, toont vooral aan dat hij eens door een psychiater moet worden onderzocht.
Maar goed, dat zeggen experts en mensen die een beetje zijn gedrag zo analyseren al jaren. Die man is een textbook case narcist/sociopaat, voldoet aan alle vinkjes. Zijn gedrag uit die diagnose is volstrekt verklaarbaar. Al decennia. Nu versterkt door zijn leeftijd (dan wordt de tunnelvisie sterker).

Bij alles wat gebeurt en gezegd wordt is voor Trump maar 1 ding belangrijk: Leidt het tot gezichtsverlies of niet?
Zo ja --> Alternatieve realiteit creeren en wild om je heen schoppen om dit te voorkomen/stug volharden.
Zo nee --> Er continue op terugkomen en blijven bevestigen.

Meer is het niet. Dat is zijn leefwereld.

Dit dus.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Niet geheel onverwacht, maar toch. Mike Pence blijkt wederom ook maar gewoon een zacht eitje.
Op vragen beantwoordde hij dat hij volledig achter de woorden van Trump staat.

Republikeinen vinden het ogenschijnlijk ook allemaal wel best, slechts 12 hebben zich uitgesproken tegen de woorden van Trump.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

PLAE schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:28:
... het wekelijkse programma BNR De Wereld van Bernard Hammelburg iedere donderdagmiddag van 15:00 - 1600 op BNR. Meestal gaat het halve programma over Trump/VS.
Kunnen ze beter de naam veranderen, als het slechts over een speler op het wereldtoneel gaat (welke zelf ook momenteel vooral op het binnenland en isolatiepolitiek gericht is, en waar vooral binnenlandse politiek de agenda bepaald)...

Voor wereldpolitiek is juist nu steeds meer een bredere zicht belangrijk en ook interssant, hoe nieuwe potentiele machtsblokken ontstaan, hoe energiepolitiek en handelsrelaties nieuw gdefinieerd worden en juist ook hierbij in een half jaar bv america zelf absoluut de leidende rol opgegeven/verloren heeft en bv de komende maanden het interssant kan worden hoe de europese relatie en energiepolitiek met rusland zich ontwikkelen zalm
hoe de gespannen verhoudingen in centraal Azie zich zullen ontwikkelen nu ook China en India zich beide zeer actief in dat gebied gaan melden (en bv een vertrek op korte termijn van de amerikaanse troepen uit Afghanistan op korte termijn zelfs een realistische optie lijkt te zijn, alhoewel de amerikaanse generaals die nu een sleutelpositie in het Wite Huis hebben dat vast absoluut zullen willen voorkomen omdat dat een ultieme setback zou zijn en alle internationale inspanningen van de laatste 15 jaar in dat gebied teniet zouden doen))

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Prosac schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:39:
Niet geheel onverwacht, maar toch. Mike Pence blijkt wederom ook maar gewoon een zacht eitje.
Op vragen beantwoordde hij dat hij volledig achter de woorden van Trump staat.

Republikeinen vinden het ogenschijnlijk ook allemaal wel best, slechts 12 hebben zich uitgesproken tegen de woorden van Trump.
als je bedenkt hoeveel stemmingen hij al verliest omdat er ook republikeinse senatoren afhaken (en het dus aankomt op 2 of 3 man van de GOP die wel of niet voor zijn) dan zou ik het niet bestempelen als 'slechts' :) In the bigger picture zijn het 'al' 12 man die openlijk hun eigen kandidaat / president zijn woorden afvallen op dat punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Er zijn zat senatoren die zich uitspreken tegen Trump maar wel gewoon meestemmen met de rest van de GOP. Daar heb je dus geen moer aan. Talking the talk, but not walking the walk.

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:08:
Er zijn zat senatoren die zich uitspreken tegen Trump maar wel gewoon meestemmen met de rest van de GOP. Daar heb je dus geen moer aan. Talking the talk, but not walking the walk.
gezien zijn healthcare het niet haalde zijn er niet genoeg senatoren die mee stemmen hoor :P Wat je ziet is dat het sentiment toch bij enkelen lijkt te wijzen over Trump als president. Dat er eerst weinigen waren die zich uitspraken en nu een 12tal betekend dat ze langzaam toch een zekere afkeer aan het krijgen zijn. Het is geen garantie dat ze zich qua stemgedrag gaan aanpassen, maar het geeft wel een kans erop.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Zelfs Steve Bannon neemt harder en geloofwaardiger afstand van nazi's dan zijn baas (dat zegt meer over Trump dan over Bannon):
Steve Bannon brands far right 'losers' and contradicts Trump in surprise interview

White House chief strategist Steve Bannon has given an unusual interview in which he claimed there was no military solution for North Korea, the far right was a “collection of clowns” and the left’s focus on racism would allow him to “crush the Democrats”.
Benieuwd hoe lang hij daar nog zit, hij veegt ook de vloer aan met het Noord-Korea 'beleid' van zijn eigen regering:
Contradicting Trump’s threats of “fire and fury” on North Korea, Bannon said: “There’s no military solution [to North Korea’s nuclear threats], forget it. Until somebody solves the part of the equation that shows me that 10 million people in Seoul don’t die in the first 30 minutes from conventional weapons, I don’t know what you’re talking about, there’s no military solution here, they got us.”

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Delerium
  • Niet online
Het aparte is toch dat over Bannon nog vrijwel geen schandaal of rare uitspraak is gekomen de afgelopen maanden. Naast Mattis de enige die z'n verstand tenminste nog gebruikt in het Witte Huis.

* Delerium denkt dat het geen compliment voor de rest is.

Maar credit due where credit's due, Bannon doet het goed daarzo.
* Delerium denkt dat Bannon binnenkort ook z'n koffers kan pakken

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:45
Nu je het zegt, die Bannon is/lijkt redelijker dan Trump. Ik had dat nu niet echt verwacht...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:39

Jiffy

God, you're ugly!

Dat wil wat zeggen als je over Bannon gaat zeggen dat ie redelijker en coherenter is/klinkt dan de president... Het is nóg erger dat ik dat ook vind... 8)7

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 09:33
Puur uit interesse zijn er in dit topic ook mensen die niet anti-Trump zijn? Want een echte discussie lijkt er niet op gang te komen hier.

• Dr. Strangelove
polthemol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

gezien zijn healthcare het niet haalde zijn er niet genoeg senatoren die mee stemmen hoor :P Wat je ziet is dat het sentiment toch bij enkelen lijkt te wijzen over Trump als president. Dat er eerst weinigen waren die zich uitspraken en nu een 12tal betekend dat ze langzaam toch een zekere afkeer aan het krijgen zijn. Het is geen garantie dat ze zich qua stemgedrag gaan aanpassen, maar het geeft wel een kans erop.
De laatste health care vote heeft het niet gehaald omdat er drie GOP senatoren waren die niet wilden meewerken, exact genoeg om de vote te doen omslaan. Bovendien was dat een vote die volledig matteklap was om mee in te stemmen, in feite was het voorstel 'we slopen Obamacare deels en daarna gaan we bedenken wat we er voor in de plaats brengen, ook al is ons vorige voorstel getorpedeerd'. Totaal onverantwoord en een bloody disgrace dat het er nog bijna doorkwam ook.

Wat deze twaalf betreft, ik weet niet waar het over gaat maar ik vermoed dat dit senatoren zijn die zich over Trump hebben uitgesproken n.a.v. zijn gewentelteef over Charlottesville, dat is al helemaal niet iets om victorie over te kraaien. Dus er zijn 12 senatoren van de 52 die de balls hebben om te zeggen dat Trump fout zat hier? A crying shame dat het er niet meer zijn.

Nee, ik zie geen enkele serieuze kentering vooralsnog in de Senaat over Trump. Reken je maar niet rijk.
hoevenpe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:20:

Benieuwd hoe lang hij daar nog zit, hij veegt ook de vloer aan met het Noord-Korea 'beleid' van zijn eigen regering:

[...]
Zo. Bannon is wel een zak maar in elk geval niet gespeend van enige realisme als het er echt op aankomt. Call me surprised.

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-08-2017 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
-ION- schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:36:
Puur uit interesse zijn er in dit topic ook mensen die niet anti-Trump zijn? Want een echte discussie lijkt er niet op gang te komen hier.
De discussie is eigenlijk meer hoe de politieke dynamiek zich ontwikkeld, in welke mate de GOP zich laat besmetten en hoe dat in de rest van de VS of wereld uitpakt en wat dat allemaal voor ons betekend. Voor de komende 100 jaar weet je vrijwel zeker dat Trump de benchmark gaat worden van alles wat slecht is.

Want hoezo zo een discussie met twee gelijke kanten (voor/tegen) moeten zijn? De tsunami van 2004-discussies gingen nou ook niet bepaald over de voordelen van zo'n zeebeving of zo.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:37:
[...]
De laatste health care vote heeft het niet gehaald omdat er drie GOP senatoren waren die niet wilden meewerken, exact genoeg om de vote te doen omslaan.
Eigenlijk weten we niets. Er waren 2 senatoren echt tegen en stemden zo, de rest was misschien ook tegen maar vergat de verkiezingsbeloftes van de afgelopen zoveel jaar niet. McCain heeft ze in feite allemaal gered, want nu konden ze zonder consequenties toch stemmen volgens de partijlijn van de afgelopen 10 jaar en zo de herverkiezingen veilig stemmen. Want voor hetzelfde geld waren er wel 10 senatoren tegen maar konden ze wegens politieke zelfmoord er niet voor uitkomen. Misschien wel 20, misschien wel niemand extra.

Dat is eigenlijk de toekomst van dit topic in een notendop: van Trump weet je al hoe waardeloos deze man zijn ambt vervuld, het is meer hoe de politiek (en de GOP in het bijzonder) zich dit laat overkomen. Je kan ls democraat eigenlijk ook niet eens normaal oppositie voeren zonder het stigma te krijgen dat je het sowieso niet met de president eens bent, ze komen er niet eens aan toe om het inhoudelijk oneens te zijn met Trump.

[ Voor 45% gewijzigd door Delerium op 17-08-2017 11:44 ]

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
ik reken me niet rijk hoor, ik geef slechts aan dat het erop lijkt dat er langzaam meer senatoren zijn met sentimentswijzigingen. Gezien hoe godsgruwelijk slecht Trump is in politiek en met name polderen, kan het een eerste teken zijn dat hij nog grotere problemen mag verwachten dan die hij nu al had. Meer niet.

• Delerium
  • Niet online
polthemol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:41:
Gezien hoe godsgruwelijk slecht Trump is in politiek en met name polderen, kan het een eerste teken zijn dat hij nog grotere problemen mag verwachten dan die hij nu al had. Meer niet.
Wat er voor september op het menu staat is gigantisch. Als er niet genoeg gebeurt is de VS in oktober failliet. En wat moet gebeuren is dus een budget goedkeuren, schuldenplafond doen, de gezondheidszorg voor 9 miljoen kinderen herbevestigen enzovoort. En dat zijn allemaal dingen die gemaakt moeten worden terwijl de GOP zich juist specialiseerde in afbreken. We zullen zien welk bestuurlijk leiderschap de partij kan doen, afhankelijk van hoe erg hun president ze in de wielen blijft rijden.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 23:09
-ION- schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:36:
Oh, natuurlijk. Een paar dagen geleden werden zelfs de nazi's uitgebreid verdedigd. Maar voor de mensen die dat te ver vinden gaan is het wel moeilijk om pro-Trump te blijven, je begeven in dit topic betekent automatisch uit de alt right bubbel stappen en als je daaruit stapt is er weinig over om positief te zijn. Zelfs Baudet en Wilders hebben alle steunbetuigingen aan Trump inmiddels verwijderd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

klaw schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:30:
Nu je het zegt, die Bannon is/lijkt redelijker dan Trump. Ik had dat nu niet echt verwacht...
Bannon is volgens mij ook behoorlijk intelligent. Dat maakt hem juist zo gevaarlijk.

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Delerium schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Wat er voor september op het menu staat is gigantisch. Als er niet genoeg gebeurt is de VS in oktober failliet. En wat moet gebeuren is dus een budget goedkeuren, schuldenplafond doen, de gezondheidszorg voor 9 miljoen kinderen herbevestigen enzovoort. En dat zijn allemaal dingen die gemaakt moeten worden terwijl de GOP zich juist specialiseerde in afbreken. We zullen zien welk bestuurlijk leiderschap de partij kan doen, afhankelijk van hoe erg hun president ze in de wielen blijft rijden.
Volgens mij gaat het schuldenplafond-probleem wel mbv de democraten opgelost worden. Die denken nog enigszins in landsbelang en zullen niet al te moeilijk doen zoals de GOP deed onder Obama.Tenzij het budget natuurlijk te bizar voor woorden is en de hele wall enzo er in zit.

Al bestaat er natuurlijk kans dat Trump de boel gaat blokkeren? Zijn bedrijven failliet laten gaan was immers een beproefde taktiek voor hem. Mocht hij daadwerkelijk de boel gaan blokkeren, dan zijn de rapen echt gaar. Ik denk niet dat men BV Amerika failliet laat gaan door een mafklapper. Zelfs andere landen die zelf zwaar in de shit komen als de VS failliet gaan zie ik nog wel een snipertje plaatsen ergens op een dak.

Dit dus.

• Dr. Strangelove
Ik hoor Trump al als hij zijn wall uit het budget moet halen omdat de Dems er anders niet meer instemmen.

'Cowardly Dems blackmailing me into opening the border to hordes of illegals!'

En op die manier kan hij zelf makkelijk terugkrabbelen van zijn insane plan zonder dat hij schade leidt bij zijn achterban. Slim hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FunkyTrip schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:56:
Bannon is volgens mij ook behoorlijk intelligent. Dat maakt hem juist zo gevaarlijk.
Goede timing met die opmerking :p

Steve Bannon thought he wasn't giving an interview, gebaseerd op Steve Bannon, Unrepentant. Een Scaramucci-achtig gebeuren zonder de scheldwoorden en vloeken :+
Here's what one of Bannon's colleagues — somebody who's not an enemy of his — told me after reading the piece: "Since Steve apparently enjoys casually undermining U.S. national security, I'll put this in terms he'll understand: This is DEFCON 1-level bad."
Wat een interessante opmerking is:
“The Democrats,” he said, “the longer they talk about identity politics, I got ’em. I want them to talk about racism every day. If the left is focused on race and identity, and we go with economic nationalism, we can crush the Democrats.”
Dat zou wel eens kunnen gaan kloppen...

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 17-08-2017 12:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hoevenpe
  • Nu online
gambieter schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:29:
Dat zou wel eens kunnen gaan kloppen...
Niet alleen in de VS trouwens...

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:40
[...]

[...]
Hoe kun je daar iets aan doen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Handiger omgaan met de nationalistische en racistische GOP/Trump-oprispingen?

Maar dat gaat makkelijker gezegd worden dan gedaan, ook gezien de frequentie.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 17-08-2017 12:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:57
Brent schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Het niet permanent hebben over hoe de ander iets fout heeft, het opzetten van een gezonde informatievoorziening, die niet enkel maar lult over meta-bla-bla, zoals de CNNs, NBC's etc. Niet mensen zoals Bernie Sanders blokkeren, maar je partij open stellen voor grass roots vernieuwing. Maar of de democratische partij dat kan.. ik geloof dat ze te gewend zijn aan machtig pluche.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
[...]

'Here's what one of Bannon's colleagues — somebody who's not an enemy of his — told me after reading the piece: "Since Steve apparently enjoys casually undermining U.S. national security, I'll put this in terms he'll understand: This is DEFCON 1-level bad."
Maar wat zegt zo'n opmerking dan weer? DEFCON 1- level bad, wat betekent dat, behalve dat het cool klinkt? DEFCON 1 is staat van oorlog wat duidelijk nu niet het geval is. Kan het daar naartoe escaleren? Ja, maar er zijn een hoop situaties die de potentie hebben om te escaleren, dus de opmerking voegt niets toe.

Bannon's opmerking zegt ook niet dat er geen oorlog kan komen, slechts dat oorlog een zeer slecht idee is omdat er geen goed scenario is om te volgen om die oorlog tot een goed einde te brengen. Wat maar goed ook is, gezien het nivea van mafkezerij is het Witte Huis. Het moet ze daar blijkbaar wel heel erg recht voor hun raap verteld worden om dat te zien. Dit is geen Golfoorlog Part Deux waar Bush ermee weg kon komen dat hij door superior numbers, firepower en technology de zaak wel zou klaren in een paar weken met het verlies van een gebroken nagel. Niemand gelooft dat in het geval NK.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Brent schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Andere focus geven.

Het verdeel en heers wat nu plaatsvindt wordt prima omschreven door de volgende quote van LBJ:
"If you can convince the lowest white man he's better than the best colored man, he won't notice you're picking his pocket. Hell, give him somebody to look down on, and he'll empty his pockets for you."
De focus moet veel meer verplaatst worden naar wie er nu echt beter wordt (en hoe) van alles wat er nu plaatsvindt en wie er slechter van wordt. En die focus moet juist bij de mensen versterkt worden die er dus het slachtoffer van zijn en nu actief of passief hun eigen situatie verslechteren onder vuur van afleiding en valse argumentatie.

Voorlichting op een manier die aankomt en niet op een eenzijdige manier of grotendeels gericht op de verkeerde groepen (eigen bubble) zoals je nu veelal ziet en die zo makkelijk te counteren is.

Geld, rijkdom en verrijking is altijd een nieuwswaardig onderwerp wat alle rangen en standen interesseert. Gebruik dat.

Cui bono zoals Virtuozzo zegt maar dat dan inzichtelijk maken en van de daken schreeuwen op een manier dat het zelfs aankomt bij de groepen die juist niet profiteren.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 19:26

burgt

Starbass

Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:04:
Ik hoor Trump al als hij zijn wall uit het budget moet halen omdat de Dems er anders niet meer instemmen.

'Cowardly Dems blackmailing me into opening the border to hordes of illegals!'

En op die manier kan hij zelf makkelijk terugkrabbelen van zijn insane plan zonder dat hij schade leidt bij zijn achterban. Slim hoor.
OVer de grens gesproken, John Oliver had ook wel weer een mooi stukje over het werk en de groei van de border patrol:

Komt erop neer dat ze flink moeten groeien/ zijn gegroeid, maar de opleiding is ingekort (op spaanse les en physical training), de screening was niet heel optimaal, met wat leuke incidenten die daarbij horen (ties met de kartels).

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:19:
Maar wat zegt zo'n opmerking dan weer? DEFCON 1- level bad, wat betekent dat, behalve dat het cool klinkt? DEFCON 1 is staat van oorlog wat duidelijk nu niet het geval is. Kan het daar naartoe escaleren? Ja, maar er zijn een hoop situaties die de potentie hebben om te escaleren, dus de opmerking voegt niets toe.
Je leest het verkeerd. Die DEFCON 1-level gaat over zijn uit de school klappen, niet over de kans op oorlog. Die uitdrukking wordt vaker gebruikt om de schaal van de zelfveroorzaakte ramp aan te geven.

• hoevenpe
  • Nu online
gambieter schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:29:
Je leest het verkeerd. Die DEFCON 1-level gaat over zijn uit de school klappen, niet over de kans op oorlog. Die uitdrukking wordt vaker gebruikt om de schaal van de zelfveroorzaakte ramp aan te geven.
Wat hij over China zegt is eigenlijk nog veel interessanter, denk vooral dat de regering dat niet in de media wil zien:
Trumps adviseur Bannon: we voeren economisch oorlog met China

"We voeren een economische oorlog met China," zei hij tegen journalist Robert Kuttner. "Het is terug te vinden in al hun documentatie. Ze zijn niet geheimzinnig over wat ze aan het doen zijn. Eén van ons gaat domineren in 25 tot 30 jaar en zij worden het als we dit pad blijven bewandelen. Wat Korea betreft, houden ze ons gewoon aan het lijntje. Het is een bijzaak."

Volgens Bannon zijn Amerikaanse ambtenaren veel te weinig bezig met de economische oorlog met China. Het gevaar bestaat ook nog dat de regering softer wordt voor de Chinezen vanwege hun mogelijk stabiliserende rol in het conflict met Noord-Korea, stelt hij.
Denk dat hij best eens gelijk kan hebben hierover...

• Dr. Strangelove
gambieter schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Ah op die fiets. Vind ik nog steeds overdreven, wat Bannon zegt is gewoon common sense, al begrijp ik best dat ze niet willen dat een senior adviser zo praat met de pers, maar what are you gonna do in dat vergiet? Loslippigheid en stupiditeit zijn zo ongeveer vereisten voor een baantje lijkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:50
*knip*, off-topic. Dit topic gaat over Trump en de Amerikaanse politiek.

[ Voor 96% gewijzigd door Migrator op 17-08-2017 14:46 ]

• Delerium
  • Niet online
*knip*, off-topic. Dit topic gaat over Trump en de Amerikaanse politiek. Gebeurtenissen in Charlottesville mogen in een ander topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Migrator op 17-08-2017 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
*knip*, off-topic

[ Voor 98% gewijzigd door Migrator op 17-08-2017 14:47 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
*knip*, off-topic

[ Voor 101% gewijzigd door Migrator op 17-08-2017 14:47 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:52:
[...]

Ah op die fiets. Vind ik nog steeds overdreven, wat Bannon zegt is gewoon common sense, al begrijp ik best dat ze niet willen dat een senior adviser zo praat met de pers, maar what are you gonna do in dat vergiet? Loslippigheid en stupiditeit zijn zo ongeveer vereisten voor een baantje lijkt het wel.
Er gaan al langer geruchten dat Bannon op een zijspoor gekomen is, maar ook daarbij wat geruchten dat Bannon dusdang beschadigende zaken zou weten over trump, dat hij deze niet helemaal eruit _kan_ gooien.
De gang van zaken versterkt dat idee natuurlijk wel een beetje ...

Voorlopig lijken juist vrouwen de grote overlevers in het Witte Huis van Trump te zijn, alle langer zitten blijvende raadgevers zijn tot nu toe vrouwen, en deze lijken ook steeds invloedrijker te worden:
van Ivanka, Kelly-Anne Conway, Sarah Huckabee, Nikki Haley, Omarosa Manigault (kandidate in The Apprentice TV-format van Trump ooit), Dina Powell en Betsy DeVos en nu wordt Hope Hicks ook de nieuwe (tijdelijke) Communications Directorin...

In Trump’s White House, the women are the survivors

Ik vermoed zelf dat het deels komt doordat deze vrouwen strategisch handiger manouvreren en minder openlijk 'haantjes-gedrag' tonen, maar ook mogelijk deeels kan dit komen dordat Trump zich veel minder bedreigd zou kunnen voelen door vrouwen die hij ook anders beoordeeld (alhoewel volgens getuigen hij qua werk-beoordeling geen enkel verschil tussen mannen of vrouwen in zn behandeling zou laten zien)
Sidenote, vrijwel alle vrouwen in hoge posities onder Trump hebben kinderen, veel kinderen; van minimaal 3 tot 6 ...
kenelijk s ook de omgang als moeder met kleine kinderen een handige eigenschap in dit Witte Huis ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 17-08-2017 15:32 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Klopt, maar volgens WSJ door de councilleden zelf, en niet door Trump, zoals Trump in zijn tweet beweert. Maar ja, je wilt als narcist toch laten zien dat je in control bent. :')

Eigenlijk wel jammer, want juist het bedrijfsleven zou een dempend effect op het gedrag van Trump kunnen hebben. Weliswaar erg klein waarschijnlijk, maar beter dan niets.

[ Voor 14% gewijzigd door Coffeemonster op 17-08-2017 16:37 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 23:02
En we hebben weer een leuke set tweets van Donald.

Donald Trump says removal of confederate monuments is 'our great country being ripped apart'

Blijkbaar is ie even vergeten dat de geportretteerden juist het land hadden gespleten.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55

Player1S

Probably out in the dark

field33P schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:44:

Donald Trump says removal of confederate monuments is 'our great country being ripped apart'

Blijkbaar is ie even vergeten dat de geportretteerden juist het land hadden gespleten.
Sorry hoor maar hij doet het er toch ook gewoon om?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

field33P schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:44:

Selectieve tekst is selectief:
Sad to see the history and culture of our great country being ripped apart

Klein, maar belangrijk verschil. Beetje alsof wij WW2 monumenten zouden verwijderen.
You can't change history, but you can learn from it

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Delerium
  • Niet online
Trump's eigen schuld op een bepaalde manier. Door zijn besmetting zijn die beelden opeens bedevaartsoorden geworden van de white-powerpeople en nemen lokale burgemeesters geen risico met die controversiele beelden (die overigens in de Jim-Crow tijd tussen 1910-1930 zijn neergezet).

Trump is perfecte natuurkunde: iedere reactie vraagt om een gelijke tegenreactie. Wat Trump doet krijgt vrijwel altijd het tegengestelde resultaat voor elkaar. In dat opzicht kan íe beter per direct opstappen want dit wordt 'm niet meer.

* Delerium vindt het halve geschiedsvervalsing.
Een beeld weghalen dat de gevallen soldaten herdenkt vind ik echt niet kunnen, maar de zogenaamde 'helden' waren generaals die 1000den Amerikanen de dood injaagden en de Unie hadden afgezworen.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
SinergyX schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:02:
[...]

Selectieve tekst is selectief:
Sad to see the history and culture of our great country being ripped apart

Klein, maar belangrijk verschil. Beetje alsof wij WW2 monumenten zouden verwijderen.

[...]
Totaal niet vergelijkbaar.

Een standbeeld is een plek om de afgebeelde persoon te vereren (of het nu Generaal Lee op een paard is, of Jezus Christus), een monument is een plek om een gebeurtenis te herinneren en erbij stil te staan, zoals het Auschwitzmonument.

Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als wij standbeelden van Rost van Tonningen of Mussert zouden verwijderen, mochten die er zijn.

Houdoe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Toch even advocaat van de duivel:

Deze beelden staan daar al honderden jaren, tijdens de regeerperiode van Obama was dat blijkbaar geen groot probleem. Nu opeens moet het allemaal weg omdat het 'fout' is, waarom toen niet?

Het hoort ergens ook gewoon bij de geschiedenis, beetje als dat gedoe dat de Coentunnel een andere naam zou moeten krijgen...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hoevenpe schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:17:

Deze beelden staan daar al honderden jaren, tijdens de regeerperiode van Obama was dat blijkbaar geen groot probleem. Nu opeens moet het allemaal weg omdat het 'fout' is, waarom toen niet?

Het hoort ergens ook gewoon bij de geschiedenis, beetje als dat gedoe dat de Coentunnel een andere naam zou moeten krijgen...
Het is toch iets dat al langer speelt met oa het verbannen van de vlag van het zuiden.
In reaktie op geweldadigheden staat me bij.

• Dr. Strangelove
Er wordt al decennia geageerd tegen Confederate monuments, dat is zeker niet iets van de laatste tijd.

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 23:02
hjs schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:20:
[...]

Het is toch iets dat al langer speelt met oa het verbannen van de vlag van het zuiden.
In reaktie op geweldadigheden staat me bij.
De huidige trend speelt al sinds 2015 toen Dylann Roof in Charleston, SC een kerk overhoop schoot. Toen was Trump nog maar een halve maand bezig met zijn campagne en werd hij nog gezien als een novelty. Oh, how the times have changed.

http://www.nbcnews.com/st...derate-flag-state-n379801

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/the_sake_of_argument.png
https://xkcd.com/1432/

Is het niet beter om gewoon je eigen argumenten te nemen, en niet die van de duivel (of in dit geval dus white supremacists?)
Niet waar, onjuist en overdrijving.

1. Niet waar: de beelden staan daar niet 'al honderden jaren.'

2. Onjuist: dit is al tijden een probleem, en Confederate spul is al tijden gebruikt om white supremacy mee te idealiseren, met Dylan Roof als een van de voorbeelden van heftige escalatie - maar het is tegelijkertijd niet iets waar de president over gaat, maar valt onder het beleid van de lokale gemeenten en/of states. Er zijn altijd al acties gehouden door white supremacy racisten, en er zijn ook al heel veel beelden weggehaald.
Dit is slechts als aanleiding gebruikt door extreemrechts om een rel te veroorzaken. Ze waren actief op zoek naar een aanleiding, zowel om de demonstratie te houden, als om het te doen escaleren.

De verontwaardiging die nu in de wereld is ontstaan gaat niet eens is nu niet eens over het weghalen van het standbeeld, maar vooral omdat White Supremacists nu in alle openheid inclusief hakenkruizen aan het demonstreren zijn, en dat Trump zelfs onder flinke druk van zijn staff het niet kon opbrengen om ook maar enigzins te doen alsof hij dat verwerpt.

3. 'Opeens' is zo'n woord dat meestal een vluchtige generalisatie of dramatisch effect inluidt, maar dit soort dingen gebeuren niet 'opeens'. Die voorgeschiedenis is er wel degelijk.

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

polthemol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 01:32:
[...]

misschien even handig als je er ook een transcript of link bij doet ;)
Had wel meer geschreven maar verkeerde knop, en was laat.
Het is overal wel te vinden.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

incaz schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:43:
[...]

[afbeelding]
https://xkcd.com/1432/

Is het niet beter om gewoon je eigen argumenten te nemen, en niet die van de duivel (of in dit geval dus white supremacists?)
Hoezo? Juist in een discussie als deze is het goed om dat af en toe eens te doen omdat het je inzicht geeft. Doe je het niet, dan blijf je vastzitten in het over en weer gooien van dezelfde argumenten. Advocaat van de duivel spelen is heel zinnig omdat het je nieuwe overdenkingen geeft. De enige reden waarom je het niet zou willen doen is omdat je misschien wel helemaal geen behoefte hebt aan nieuwe overdenkingen. Maar als je dat niet hebt, moet je je dan wel mengen in een discussie?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:48:
Advocaat van de duivel spelen is heel zinnig omdat het je nieuwe overdenkingen geeft.
Het kan heel nuttig zijn. Het is echter een discussiemanier die veel vaker wordt gebruikt om een discussie te verstoren of als schuilmiddel voor foute meningen ("ja maar, ik speel alleen maar advocaat van de duivel").

Het komt te vaak van mensen die juist niet de bedoeling hebben om de discussie te verbeteren.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 17-08-2017 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:50:
[...]

Het kan heel nuttig zijn. Het is echter een discussiemanier die veel vaker wordt gebruikt om een discussie te verstoren of als schuilmiddel voor foute meningen ("ja maar, ik speel alleen maar advocaat van de duivel").
Dat is niet hoe ik dat ervaar. Ik vind het juist zinnig om het erg vaak te doen, omdat het dingen in perspectief plaatst en voorkomt dat een discussie teveel één richting op gaat.

Overigens is een 'foute' mening nogal een uitspraak he, maar dat begrijp je wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Lees de topicwaarschuwing nogmaals. Whataboutisme zoals naar de communisten gaan wijzen is dus niet de bedoeling in dit topic.

[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 20:31 ]

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat

https://www.volkskrant.nl...t-slavernijtijd~a4511539/

daar is de afkomst van veel van die beelden in beschreven en dat onderstreept ook meteen waarom je ze als overheid waarschijnlijk niet wil hebben in veel gevallen :) Het geeft ook weer aan dat Trump wederom instant reageert zonder even te informeren hoe alles in elkaar zit en daarmee de hele zooi nog erger maakt ook.

(geschiedenis verander je trouwens niet met een standbeeld wel of niet plaatsen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lees de topicwaarschuwing eens. Whataboutisme doen we hier niet. Verder mag je de sneren naar andere gebruikers over hun objectiviteit achterwege laten.

[ Voor 95% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 20:36 ]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45

Deze beelden staan daar al honderden jaren,
Nope ze zetten er nog jaarlijks bij.

Ze zetten (meestal volop bezochte publieke plaatsen zoals scholen/parken/gemeentehuis) monumenten voor mensen die slavernij verdedigde

https://www.theguardian.c...l-war-history-trump#img-1

Thirty-two Confederate memorials have been dedicated in the past 17 years, according to a survey by the Southern Poverty Law Center (SPLC). That’s at least 135 years after the demise of the secessionist movement the monuments ostensibly celebrate.

• k995
Buiten een paar verdwaalde communisten is er bijna niemand extreem links te noemen in de VS.

De tegenbetoging bestond dan ook grotendeels uit centrum en centrum linkse tegenbetogers.
knip
Omdat trump blijkbaar geen moeite heeft om het een aanslag te noemen en alle leden van die groepering te veroordelen en maatregelen te nemen als het iemand is met een bruin of zwart vel, maar van zodra het een blanke is komt hij af met "ja maar het geweld kwam van beide kanten".

Oh ja, waar was dat geweld dan van "de andere kant" toen die wagen op die betogers inreed? Dat was een vreedzame betoging.

Bill maher (talkshow host) zei na 9/11 dat een dergelijke aanslag natuurlijk waak is omdat de VS betrokken is in het midden oosten en hij kon stante pede zijn boeltje pakken en zijn show werd stopgezet.
knip
Ik zie niet in hoe pleiten dat trump elke aanslag en organisatie die dergelijke aanslagen steunt veroordeelt niet gebalanceerd is.

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 20:39 ]

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
- hij distancieerde zich eerst van beide, toen van 1 toen weer van beide kanten enz. Die ellende heeft hij over zichzelf afgeroepen. Hij had slechts zijn steun moeten betuigen aan de nabestaanden en dan was het al goed geweest;
- er is een dode gevallen in het geval je het gemist hebt, dat is reden genoeg dat je een gedachtengoed zoals het extreme nazisme van bepaalde groepen daar of het promoten van rassensegregatie absoluut geen millimeter ruimte hebt te geven;
- als je meent dat mensen hier niet geinformeerd zijn, dan zet onderbouwing van die claim erbij, wat is er gemist dan? Want mijn mening is, dat als je een mening wil hebben, je verantwoordelijk bent om die mening te onderbouwen.

[ Voor 37% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Wederom, zie de topicwaarschuwing over whataboutisme.

[ Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 20:39 ]

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

polthemol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

https://www.volkskrant.nl...t-slavernijtijd~a4511539/

daar is de afkomst van veel van die beelden in beschreven en dat onderstreept ook meteen waarom je ze als overheid waarschijnlijk niet wil hebben in veel gevallen :) Het geeft ook weer aan dat Trump wederom instant reageert zonder even te informeren hoe alles in elkaar zit en daarmee de hele zooi nog erger maakt ook.

(geschiedenis verander je trouwens niet met een standbeeld wel of niet plaatsen)
Het verbaast mij wel enigzins want ik zou niet denken dat The Donald zo sentimenteel is.
Ik ben razend benieuwd welke aap hij uit de mouw gaat toveren om de focus ergens anders op te liggen.
Wordt moeilijk, maar daar ga ik niet over speculeren.

En het was al besloten dat ze het weg gingen halen had ik begrepen, dus dat zal tzt ook wel gebeuren.
Een beeld vind ik opzich altijd wel wat hebben, zeker 'oude' beelden.
Dus als ze dit weghalen dan dan hoop ik wel dat er iets traditioneels voor terug komt.

Iets neutraals zodat ze er elkaar niet de hersens voor in hoeven slaan. Misschien gewoon mooi vorm gegeven dieren of pokemons. Maar geen abstracte rommel, dat vind ik vaak helemaal niets. :+
Of een mengelmoes van anonieme jongens en meisjes van allerlei pluimage, dat zou toch wel de tand des tijds tot in de eeuwigheid moeten doorstaan qua tegenstanders.
Wellicht het feit dat de nazi's een heel ras beoogde uit te roeien?
En zij dit ook willen? En wij zijn zoals hun.
'Wij' waren het, ook, die er aan onderhevig waren of er deel aan namen.
Daarom vinden we het veel erger, althans dat denk ik.

[ Voor 49% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 20:41 ]

★ What does that mean? ★

• k995
Alleen dat dit eenvoudigweg niet waar is.

Wikipedia: Unite the Right rally

"Among the far-right groups engaged in organizing the march were the clubs of the neo-Nazi website The Daily Stormer,[17] the neo-Confederate League of the South,[15] the National Policy Institute,[18] and the National Socialist Movement.[15] Other groups involved in the rally were the Ku Klux Klan,[3] the Fraternal Order of Alt-Knights,[19] the 3 Percenters,[20] the Traditionalist Workers Party,[19] Identity Evropa,[1] the Oath Keepers,[21] Vanguard America,[19] the American Guard,[22] the Pennsylvania Light Foot Militia,[23] the New York Light Foot Militia,[24] the Virginia Minutemen Militia,[25] the Nationalist Front,[15] the Rise Above Movement,[26] True Cascadia,[27] and Anti-Communist Action.[22]"

Ik ken weinig gematigde mensen die met dergelijke groeperingen zoudne mee gaan lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1z13
  • Niet online
k995 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:11:
[...]

Buiten een paar verdwaalde communisten is er bijna niemand extreem links te noemen in de VS.

De tegenbetoging bestond dan ook grotendeels uit centrum en centrum linkse tegenbetogers.
Wederom, lees de topicwaarschuwing. Je bent weer alleen naar de andere kant aan het wijzen, en dat is whataboutisme.
[...]

Omdat trump blijkbaar geen moeite heeft om het een aanslag te noemen en alle leden van die groepering te veroordelen en maatregelen te nemen als het iemand is met een bruin of zwart vel, maar van zodra het een blanke is komt hij af met "ja maar het geweld kwam van beide kanten".
Daar kunt u dan vast wel een voorbeeld van noemen.
Oh ja, waar was dat geweld dan van "de andere kant" toen die wagen op die betogers inreed? Dat was een vreedzame betoging.
De auto was beschadigd voordat het op de betoging inreed, nogmaals dit is flauw, informeer u voordat u iemand beschuldigd van het brengen van onjuistheden. Overigens wil ik toevoegen dat dat geen excuus is om op mensen in te rijden, maar als dat vreedzame betogers waren, dan hadden zij geen knuppels bij.
Bill maher (talkshow host) zei na 9/11 dat een dergelijke aanslag natuurlijk waak is omdat de VS betrokken is in het midden oosten en hij kon stante pede zijn boeltje pakken en zijn show werd stopgezet.

[...]

Ik zie niet in hoe pleiten dat trump elke aanslag en organisatie die dergelijke aanslagen steunt veroordeelt niet gebalanceerd is.
Dat is dan ook precies wat hij heeft gedaan, misschien wilt u de hele conferentie kijken in plaats van geknipte stukjes, gepresenteerd door "daily show hosts".
polthemol schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:12:
[...]

- hij distancieerde zich eerst van beide, toen van 1 toen weer van beide kanten enz. Die ellende heeft hij over zichzelf afgeroepen. Hij had slechts zijn steun moeten betuigen aan de nabestaanden en dan was het al goed geweest;
hij heeft zich gewoon gedistantieerd van al het geweld, als ik zeg dat rechts geweld slecht is, en daarna zeg dat links geweld slecht is, dan heb ik me met mijn tweede uitspraak het rechtse geweld niet goedgekeurd, ook al willen sommige mensen zeggen van wel.
- er is een dode gevallen in het geval je het gemist hebt, dat is reden genoeg dat je een gedachtengoed zoals het extreme nazisme van bepaalde groepen daar of het promoten van rassensegregatie absoluut geen millimeter ruimte hebt te geven;
Wederom, whataboutisme.
- als je meent dat mensen hier niet geïnformeerd zijn, dan zet onderbouwing van die claim erbij, wat is er gemist dan? Want mijn mening is, dat als je een mening wil hebben, je verantwoordelijk bent om die mening te onderbouwen.
Ik ben niet verantwoordelijk voor uw informatievoorziening. Helemaal niet nu alles zo makkelijk en vrij beschikbaar is. Tevens zou ik dusdanig veel links moeten toevoegen dat ik het risico op het verwijderen van een bericht op die basis niet ga nemen in dit topic zonder voorafgaande toestemming. Als u echt zo geïnteresseerd bent in de feiten dan hoeven die niet aangedragen te worden. Misschien is he tijd om wat kritischer te kijken naar de compleetheid van de informatie die u dusdanig voorgeschoteld wordt dat u er geen moeite voor hoeft te doen. (en enkel lezen is geen moeite for the record)

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
boesOne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Ik dacht dat antifa extreem rechts geluid wilde stoppen. Niet rechts geluid in het algemeen. Heb ze nog nooit bij de VVD gezien, so to speak. Correct me if i'm wrong.
En dat wil Antifa doen door grootschalig vandalisme en geweldpleging? Om nog maar eens een "Wat als?" erin te gooien, Wat als de rellen bij de G20 niet door Antifa maar door het Stormfront waren gepleegd, hadden we het dan ook zo gemakkelijk geaccepteerd?
king_bass schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:26:
Om een klein beetje extra perspectief te geven in de discussie Charlottesville:

[video]

Beide extreme kampen zijn geen pretje.
Goede vraag ook van de agent aan het einde.
Ik had diegene inderdaad ook recent op het journaal gezien. Hij verdient mijn inziens een hoop meer respect dan degene die er hysterisch schreeuwend omheen staan. En hoewel degene die die monumenten willen behouden het misschien voor verkeerde redenen willen, is het idioot en enkel polariserend om dan maar te doen of het dus allemaal nazis zijn. Met die polarisatie help je enkel de extremisten, aan beide kanten. En ja, Antifa bijvoorbeeld zijn een stel extremisten.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:13

boesOne

meuh

w1z13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:38:

hij heeft zich gewoon gedistantieerd van al het geweld, als ik zeg dat rechts geweld slecht is, en daarna zeg dat links geweld slecht is, dan heb ik me met mijn tweede uitspraak het rechtse geweld niet goedgekeurd, ook al willen sommige mensen zeggen van wel.
Neuh, hij zei ook dat er tussen de nazi's good people zaten.

Jouw verhaal is een spin. Klopt niet. Trump wilde niet excusief de nazi's veroordelen, deed het onder grote druk toch, en kwam er vervolgens weer op terug en veroordeelde both sides. Welke boodschap geeft dat af?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Links en geweld en whataboutisme. Gelukkig zijn er ook feiten

A look at the data on domestic terrorism and who’s behind it

Afbeeldingslocatie: http://static.politifact.com.s3.amazonaws.com/politifact/photos/ExtremistGraph2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.politifact.com.s3.amazonaws.com/politifact/photos/ExtremistGraph1.jpg
Here’s their breakdown on the number of deaths caused by individuals of different ideologies: 95 by jihadist, 68 by far-right, and eight by black separatist/national/supremacist.
Er is een reden dat overheden naar extreem rechts geweld kijken; ze zijn daadwerkelijk gewelddadiger, zonder noodzakelijk te vergelijken met eventueel links. Sterker nog, als je ziet hoe rechts zich tot halve militias heeft omgevormd....

[ Voor 0% gewijzigd door .oisyn op 18-08-2017 00:55 ]

Verwijderd

Nee hoor, dat waren zeker een paar verdwaalde communisten. Charlottesville is een progressieve Amerikaanse stad (80% stemde voor Hillary), je kon verwachten dat er een tegendemonstratie zou komen. De andere kant was echter een extreem-rechtse demonstratie, waarbij meerdere participanten in de camera zeggen dat ze niet tegen geweld waren en dat ze het graag zouden gebruiken. Ze droegen wapens, kleedden zich als paramilitairen, schreeuwden "Jews will not replace us", etc.
[...]

https://www.vox.com/world...mp-muslims-terror-twitter
[...]

De auto was beschadigd voordat het op de betoging inreed, nogmaals dit is flauw, informeer u voordat u iemand beschuldigd van het brengen van onjuistheden.
Wil je werkelijk de beelden zien van de dood van Heather Heyer?
[...]

Dat is dan ook precies wat hij heeft gedaan, misschien wilt u de hele conferentie kijken in plaats van geknipte stukjes, gepresenteerd door "daily show hosts".
Heb jij hem gezien? Ik heb namelijk wel de hele persconferentie gezien, en zelfs na nadrukkelijke vragen van de pers wilde Trump niets zeggen over de aanwezige nazi's. Wel over de tegenbeweging. Let wel: dat was een persconferentie over infrastructuur, dus Trump had niets op een presenteerblaadje bij zich. Wat hij tijdens die persconferentie zei kwam voor mij het dichtst bij hoe hij over het onderwerp voelde: iets van sympathie voor nazi's, KKK-leden of ander tuig.
[...]

Dat is net het punt: dat heeft hij weer ingetrokken door zich niet nadrukkelijk te distantieren van extreem-rechts.
knip
[...]

Ik ben niet verantwoordelijk voor uw informatievoorziening. Helemaal niet nu alles zo makkelijk en vrij beschikbaar is. Tevens zou dusdanig veel links moeten toevoegen dat ik het risico op het verwijderen van een bericht op die basis niet ga nemen in dit topic zonder voorafgaande toestemming. Als u echt zo geïnteresseerd bent in de feiten dan hoeven die niet aangedragen te worden.
Tja, nogal een flauwe opmerking uit de hoogte. Jij zegt dat er hier geredeneerd wordt op basis van gebrekkige informatie, maar wilt die informatie vervolgens niet aanvullen.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 21:55 ]

• w1z13
  • Niet online
boesOne schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:44:
[...]

Neuh, hij zei ook dat er tussen de nazi's good people zaten.
Ik geloof niet dat hij die bewoordingen heeft gebruikt.
Jouw verhaal is een spin. Klopt niet.
dat kunt u vast beter onderbouwen, punt voor punt.
Trump wilde niet excusief de nazi's veroordelen, deed het onder grote druk toch, en kwam er vervolgens weer op terug en veroordeelde both sides. Welke boodschap geeft dat af?
Dat u both sides veroordelen een verkeerd signaal vind vind ik vreemd. Dan bent u dus toch aan het wegen welk geweld slechter is, links of rechts, ik kan u vertellen dat beide even slecht zijn.

Verwijderd

w1z13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:52:
Dat u both sides veroordelen een verkeerd signaal vind vind ik vreemd. Dan bent u dus toch aan het wegen welk geweld slechter is, links of rechts, ik kan u vertellen dat beide even slecht zijn.
Daar gaat het niet om. Feit is dat Trump maar blijft draaien op dit onderwerp en alleen de linkerkant expliciet heeft genoemd. Daar zijn mensen (terecht) kwaad over.

• w1z13
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:50:
[...]

[...]

Iedereen die aan die betoging meedeed wist wat die betoging inhield.

[...]
Lees de topicwaarschuwing. Alleen maar gaan wijzen naar linkse demonstranten met knuppels is gewoon whataboutisme.

[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1z13
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:55:
[...]

Daar gaat het niet om. Feit is dat Trump maar blijft draaien op dit onderwerp en alleen de linkerkant expliciet heeft genoemd. Daar zijn mensen (terecht) kwaad over.
Als dat geen leugen is weet ik het ook niet meer.

edit: YouTube: President Trump Gives a Statement on the Infrastructure Discussion 11:30

[ Voor 17% gewijzigd door w1z13 op 17-08-2017 19:03 ]

• k995
w1z13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:38:
Zo ook de betoging van de rechterkant. Wat betreft "een paar verdwaarlde communisten", Ik denk dat u zich daarin vergist. Ik raad u aan om op youtube filmpjes op te zoeken van de betreffende demonstratie en dan te kijken van welke kant het meeste geweld is gekomen.
Die heb ik gezien, toon me gerust in welke filmpje ze meer geweld doen dan een auto in een menigte ploegen met zoveel mogelijk doden als doel.
Zowel hier als de schietpartij van een republikeinse senator vermelde trump weinig tot niets, elke aanslag van iemand die niet blank is word als terrorisme gezien en moet direct hardhandig aangepakt worden.
De auto was beschadigd voordat het op de betoging inreed, nogmaals dit is flauw, informeer u voordat u iemand beschuldigd van het brengen van onjuistheden. Overigens wil ik toevoegen dat dat geen excuus is om op mensen in te rijden, maar als dat vreedzame betogers waren, dan hadden zij geen knuppels bij.
Nogmaals laat gerust de beelden zien van die betogers waarop ingereden werd met hun knuppels.

Je bent van de pot gerukt gek als je denkt dat dit geweld enigzins verantwoord was, die vrouw heeft niks verkeerd gedaan buiten een andere mening hebben dan wat nazi's.
Helemaal niet, hier steekt hij de schuld op beide kanten. Compleet hypocriet van trump en raar genoeg altijd als er een blanke de aanslag pleegt.

• Delerium
  • Niet online
w1z13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:57:
Nogmaals: waarom hadden al die vreedzame linkse demonstranten knuppels bij zich?
Als jij je liever druk maakt over mensen met knuppels en mensen met machinegeweren laat lopen zegt dat meer iets over jou dan de realiteit.

* Delerium denkt dat pogingen om links zwart te maken al te lang duren en offtopic gaan.

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Charlottesville:
Clinton 80.4%
Trump 13.3%

Om maar even een veel gehoord argument te herhalen van de rechterzijde van het politieke spectrum: waarom buigen voor een overduidelijke minderheid? Waar zijn opeens de 'luisteren naar het volk' en de 'meerderheid die keer op keer moet buigen voor de minderheid'. Er is geen sprake geweest van linkse betogers die met geweld of fakkels en hooivorken de gemeente hebben gedwongen dat beeld weg te halen. Het besluit om dat beeld weg te halen is netjes via een democratisch proces tot stand gekomen. Dat Charlottesville daarna een speelbal van extreem- rechts dan wel links is geworden doet daar niets aan af.

Ik vraag me af hoe er gereageerd zou worden als er in een PVV bolwerk zoals Venlo een horde ISIS aanhangers door de stad zou marcheren met dezelfde antisemitische leuzen.

• w1z13
  • Niet online
k995 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:00:
[...]
Die heb ik gezien, toon me gerust in welke filmpje ze meer geweld doen dan een auto in een menigte ploegen met zoveel mogelijk doden als doel.
Dus het gaat om de vergelijking? In plaats van het feit dat het van beide kanten kwam. Maakt het feit dat er die dag 2 agenten om zijn gekomen door een helikoptercrash het geweld van beide kanten insignificant? Nee toch?
[...]

Nogmaals laat gerust de beelden zien van die betogers waarop ingereden werd met hun knuppels.

Je bent van de pot gerukt gek als je denkt dat dit geweld enigzins verantwoord was, die vrouw heeft niks verkeerd gedaan buiten een andere mening hebben dan wat nazi's.
Alweer whataboutisme.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2017 21:58 ]

Verwijderd

w1z13 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:57:
[...]

Blijkbaar weet u dat niet, het ging over het verwijderen van een standbeeld, dat u vervolgens de rotte appels als representatie voor de groep ziet is mijns inziens een struisvogelhouding. Net zoals het selectief quoten van mij. Daar ga ik dus niet meer moeite voor doen dan uzelf. Ook heb ik de beelden gezien, en foto's, ik weet wat er wel en en niet klopt van hoe het in de media gebracht wordt. Nogmaals: waarom hadden al die vreedzame linkse demonstranten knuppels bij zich?
Sta vrij om mij te corrigeren.
Pagina: 1 ... 70 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.