"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Probleem is natuurlijk wel dat het volk niet ziet dat de plannen van de GOP er straks toe leidt dat hun verzekering vervijfvoudigt zodra ze echt ziek worden e.d. Ze krijgen immers te horen dat die Mexicaanse immigranten of de tegenwerkende democraten de schuld zijn van hun ongerief. (In het kader van de briljante cartoon met het ene overgebleven koekje en die rijkaard met 9 koekjes in zijn mond). Zolang ze maar een heel eenzijdig nieuwsdieet krijgen blijven ze altijd onwetend.ArgantosNL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:44:
[...]
Laat die malloten maar hun gang gaan met hun draconische plannen bespreken. Laat het volk alleen maar mee zien dat de republikeinen senatoren niets kan schelen.\
Er is een groeiende steun voor singlepayer, en als er een versie van 'trump /care" door de strot geduwd word door het volk dan groeit die steun alleen maar harder.
Dit dus.
Ik gok dat ie niet blij was met de verwerping van het Hartzler amendement in het huis van afgevaardigden vorige week. Dat voorstel kreeg daar 209 stemmen voor en 214 stemmen tegen. 24 Republikeinen stemden tegen.hjs schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:20:
Volgende afleidings tweet gaat over transgenders en het leger waar hij eerder verkondigde achter de LGBT groep te staan.
In overleg met de generaals maar het Pentagon weet van niks.
Inruil ding om congres lid achter hem te krijgen?
Het amendement hield in dat het budget van het Department of Defense niet zou mogen worden gebruikt voor "medical treatment (other than mental health treatment) related to gender transition". Het ging Hartzler vooral om operatieve ingrepen (omdat de militairen daardoor niet meer inzetbaar zouden zijn), maar ook de hormoonbehandeling valt hieronder.
Edit:
Het kan ook zijn dat ie naar de toespraken van King en Gohmert in het huis van afgevaardigden heeft geluisterd. Hieronder een paar passages.
King:
Gohmert:This isn't a civilization-killer, but an indication of a civilization-killer. I think of the circumstances in a little bit older history, back in the 16th and 17th century when the Ottoman Empire were sweeping across the countryside, they pressed [people] into slavery. They wanted to have their crack troops and other troops, too. But what they did to keep them from reproducing was that they did reassignment surgery on those slaves that they captured that they put in their troops. They took them from being a male and suitable to work in the army and they put them out in the field to do battle against the enemy and they didn't have the testosterone to take on the fight and they figured out how to stop turning these men into eunuchs…None of the men had the will to fight. They decided that when they kept complete men in their troops, they fought well. So that's a lesson from the Ottoman Empire…This is one of the most appallingly stupid things I've seen the Congress of the United States do.
Some people, they think we exaggerate, but my very good friend from Iowa and I have stood there on the mountaintop in Vienna where western civilization stood there in the gap and it was all at risk…If Vienna fell, then the rest of Europe would fall…and there's a good chance we're not even here in this fashion today…Perhaps we are headed into a new period of the dark ages and that Polish prince comes down and puts cannons in those mountains and nobody in two years seeking a sex-change operation and change reassignment, as they call it, could possibly help it…I can assure my friends here in the House that there was nobody who was out there defending western civilization who had undergone a sex-change operation in the previous two years.
When it's advertised that the United States Congress is in favor of taking men and surgically making them into women with the money that they would use to protect the nation otherwise, or taking women and doing surgery to make them men, the United States Congress would rather spend that money on that surgery than defeating radical Islam, then it is an advertising bonanza for the radical Islamists because my Muslim friends tell me, the recruits, you're right, if that's how stupid they are, this society has no right to remain on the earth. We need to take them out. They are too stupid.
[ Voor 58% gewijzigd door voske op 26-07-2017 18:13 ]
Be yourself, no matter what they say ...
"People who are health are paying for the sick"Spookelo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:04:
[...]
In dat opzicht klopt het helemaal. Toch is dat het argument wat gemaakt wordt.
Kijk bijvoorbeeld de uitleg van speaker Paul Ryan maar eens
"People who are not being robbed are paying for the people who are being robbed"
"People whose house isn't on fire, are paying for the people whose house is on fire"
One of these is not like the others, maar waarom eigenlijk?
Ryan snapt het idee van een verzekering gewoon niet. Daarom faalt 'ie vast zo grandioos bij z'n plannetjes om ACA te vervangen. Of hij begrijpt het idee van een verzekering wel en zegt eigenlijk dat 'ie het idee van een zorgverzekering gewoon niet wil.
Saved by the buoyancy of citrus
Binnen het klassieke libertarische frame is zijn gedrag consistent en volgt het de geloofslijn.Cyphax schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:06:
[...]
Ryan snapt het idee van een verzekering gewoon niet. Daarom faalt 'ie vast zo grandioos bij z'n plannetjes om ACA te vervangen. Of hij begrijpt het idee van een verzekering wel en zegt eigenlijk dat 'ie het idee van een zorgverzekering gewoon niet wil.
Hij snapt het concept van gedwongen solidariteit waar dat nodig is. Bepaalde voorzieningen kan je niet aan de markt overlaten (brandweer, leger, politie), dat is een taak van de staat.
Maar zijn geloof is (naast de gebruikelijke selectieve lezing van bijbel) dat de overheid verder niet moet ingrijpen door de 'vrijheid' van burgers te beperken. Vrijheid is in dit perspectief het hoogste grondrecht van de mens.
Dat is ook de basis van de redenatie dat inenten verplichten onethisch is. Ja, je mag anderen niet schaden. Maar dat komt pas na de eigen vrijheid.
Ik hoop dat mijn interpretatie van libertarische gedachtengoed klopt, correctie en aanvulling welkom
Het is en blijft marketing en instrumentatie in zijn geval. Eigenlijk over de gehele linie. Nee tegen de inperking van menselijke vrijheid. Ja voor het verwijderen van netneutraliteit. Nee tegen toezicht op kartelvorming. Ja op verwijderen regelgeving voor bescherming privacy. Zo kunnen we nog heel, heel, heel lang door blijven gaan.ANdrode schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:25:
[...]
Binnen het klassieke libertarische frame is zijn gedrag consistent en volgt het de geloofslijn.
Hij snapt het concept van gedwongen solidariteit waar dat nodig is. Bepaalde voorzieningen kan je niet aan de markt overlaten (brandweer, leger, politie), dat is een taak van de staat.
Maar zijn geloof is (naast de gebruikelijke selectieve lezing van bijbel) dat de overheid verder niet moet ingrijpen door de 'vrijheid' van burgers te beperken. Vrijheid is in dit perspectief het hoogste grondrecht van de mens.
offtopic:
Dat is ook de basis van de redenatie dat inenten verplichten onethisch is. Ja, je mag anderen niet schaden. Maar dat komt pas na de eigen vrijheid.
Ik hoop dat mijn interpretatie van libertarische gedachtengoed klopt, correctie en aanvulling welkom
De eenvoudige realiteit is dat Ryan niets meer dan een schoolvoorbeeld is van het diepe verschillen tussen vorm, inhoud en gebruik.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Vanuit ons perspectief is het marketing en instrumentatie. Maar ik kan er niet over oordelen of hij dat (bewust) toepast of dat deze andere gevallen voor hem congruent zijn.Virtuozzo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:40:
[...]
Het is en blijft marketing en instrumentatie in zijn geval. Eigenlijk over de gehele linie. Nee tegen de inperking van menselijke vrijheid. Ja voor het verwijderen van netneutraliteit. Nee tegen toezicht op kartelvorming. Ja op verwijderen regelgeving voor bescherming privacy. Zo kunnen we nog heel, heel, heel lang door blijven gaan.
Voor mij is de simpelste verklaring (Occam's razor) dat het deel van de GoP waar Ryan voor staat vaak marketing toepast om te verbergen welke belangen vertegenwoordigd worden.
Soms bijt geloof [in mijn ogen] ratio. Ik heb geen ervaring met het andere perspectief en ik kan niet denken vanuit het perspectief van iemand die kiest voor geloof boven ratio.
Daarom wil ik daar niet te snel over oordelen. Ja, feitelijk een bewust zwakte en bias aan mijn kant
Het is een schoolvoorbeeld van het verschil tussen vorm, inhoud en gebruik. Dat zijn de geaccepteerde gevolgen van de selectieve toepassing van geloofDe eenvoudige realiteit is dat Ryan niets meer dan een schoolvoorbeeld is van het diepe verschillen tussen vorm, inhoud en gebruik.
Daarom ook de term geloof.
Deze post is, maar is niet bedoeld als, aanval richting confessionele politiek
Alle drie voorbeelden van het vrije marktdenken wat bij zowel de conservatieve als de libertarische Republikeinen een belangrijke rol speelt. Zie bijvoorbeeld dit stuk geschreven door Paul Ryan in 2012 getiteldVirtuozzo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:40:
[...]
Ja voor het verwijderen van netneutraliteit. Nee tegen toezicht op kartelvorming. Ja op verwijderen regelgeving voor bescherming privacy.
"Republicans must return to free-market principles": https://www.ft.com/conten...22-11e1-99a8-00144feabdc0
Toen was je me kwijt.ANdrode schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:58:
Soms bijt geloof [in mijn ogen] ratio.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat laatste lijkt me zo? Als er iets uit de hele Republikeinse hoek spreekt is het een verschrikkelijke hekel aan mensen in het algemeen, en voor mensen die arm, ziek, zwart, moslim, vrouw, transgender of gay zijn in het bijzonder.Cyphax schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:06:
Of hij begrijpt het idee van een verzekering wel en zegt eigenlijk dat 'ie het idee van een zorgverzekering gewoon niet wil.
(Maar niet specifiek, want aan elkaar hebben ze ook een hekel. Zie hoe ze met alle liefde ook elkaar vernederen, verraden, aan de kant gooien zodra het ze uitkomt.)
Volgens mij is dat alleen nog maar te kwalificeren als haat.
Regel 1 is volgens mij om er rekening mee te houden dat ze niet zeggen wat ze geloven, maar zeggen wat ze denken dat nuttig is. Dat Ryan een dergelijke tekst schrijft, betekent niet dat hij het werkelijk gelooft, en al helemaal niet dat hij bereid is om dat ook echt een leidend principe te laten zijn. In de praktijk wil men geen vrije markt, men wil de vrijheid om alleen maar voordelen en geen nadelen te hebben. Zodra andere marktspelers lastig worden, is dat vrije-marktprincipe ineens niet meer heilig. (Net zo min als free speech bijvoorbeeld.)voske schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:13:
[...]
Alle drie voorbeelden van het vrije marktdenken wat bij zowel de conservatieve als de libertarische Republikeinen een belangrijke rol speelt. Zie bijvoorbeeld dit stuk geschreven door Paul Ryan in 2012 getiteld
"Republicans must return to free-market principles": https://www.ft.com/conten...22-11e1-99a8-00144feabdc0
Alles wat ze zogenaamd als overtuiging naar voren brengen is echt maar een paar mm diep, en breekt direct zodra ze denken er nut van te hebben om het op te geven. (Behalve dus kwaadwillend zijn richting anderen. Dat is vrij structureel aanwezig.)
[ Voor 47% gewijzigd door incaz op 26-07-2017 21:30 ]
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
https://www.washingtonpos...ry&utm_term=.deb497787b2fIn two separate votes over the course of less than 24 hours, lawmakers have rejected different approaches to rewriting the landmark 2010 law known as Obamacare. But many Republicans have expressed an openness to passing a minimalist measure that abolishes two of the ACA’s insurance mandates and a single tax on medical devices, which is being dubbed “skinny repeal.”
GOP leaders have emphasized it is a way for the Senate to start negotiations with the House, and perhaps the one way they can sustain their seven-year drive to dismantle the health care law.
Several lawmakers acknowledged Wednesday that they did not embrace the content of the proposal, but suggested they could possibly back it anyway.
“It’s a vehicle to get us into conference,” said Sen. Lindsey O. Graham (R-S.C.). “That is not a solution to the problem.”
[ Voor 56% gewijzigd door voske op 26-07-2017 22:36 ]
mccain zijn toespraak gisteren en zijn stem voor een debat was naar mijn mening bijna een smeekbede dat beide kanten serieus met elkaar in discussie gaan, dat er ruimte is om andermans visie op rationele manier aan te horen. Hij leek dat ook te onderstrepen toen hij zijn betoog afsloot met dat hij tegen het huidige plan zou stemmen en idem voor een volledige repeal als er niet met alternatieven zou worden gekomen.voske schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:32:
Zojuist is een gedeeltelijke "repeal and delay" ook verworpen (een volledige repeal and delay is niet in stemming gebracht, maar lijkt bij voorbaat kansloos): 45 stemmen voor, 55 tegen. Republikeinse tegenstemmers waren Collins, Heller, Murkowski, Capito, Portman, Alexander en McCain. De eerste zes kwamen niet als een volledige verrassing. De stem van McCain sluit aan bij zijn toespraak van gisteren, terwijl zijn stemgedrag gisteren daar juist helemaal niet bij aansloot naar mijn idee. Afwachten wat men nu gaat verzinnen. Een van de mogelijke opties zou een skinny repeal zijn aldus de WaPo:
[...]
https://www.washingtonpos...ry&utm_term=.deb497787b2f
Nu hij zich vandaag aan zijn woord heeft gehouden, gaat hij (voor zover ik dat heb met republikeinen) toch wel omhoog in mijn achting. Hij lijkt toch 1 van de weinige van het GOP te zijn die erg hard klaar is met deze frustratiepolitiek en alles afbreken.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Wat moet die man overigens zich hebben geërgerd aan Sarah Palin. Je kunt je toch niet voorstellen dat dit dezelfde man is als de man die destijds met die achterlijke muts op campagne was.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Maar Trump kan nooit meer woorden terugnemen, dat ziet zijn narcistische inborst als gezichtsverlies. Hij zal dus een double down doen op zijn tweet. Hooguit kan hij het verder negeren en er nooit meer op terugkomen ofzo?
Dit dus.
https://votesmart.org/can...n-mccain-iii#.WXmQnYSGOUk
Alle stompzinnige benoemingen van Trump heeft hij goedgekeurd. En ondanks zijn mooie speech en zijn stem tegen de Repeal act gisteren heeft hij op dezelfde dag wel vóór de Better Care Reconciliation Act amendment van Cruz gestemd, dus wat zijn zijn woorden nu waard?
McCain heeft zijn sporen ruimschoots verdiend maar op moment zijn wat mooie woorden te weinig om hem in een positief daglicht te stellen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Hij zal wel gewoon zeggen dat iedereen zijn tweet verkeerd uitlegt.FunkyTrip schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:14:
Hoe gaat Trump trouwens die misser met die transgenders aanpakken? Dat bleek dus gewoon een misverstandje te zijn: transgenders mogen wel in het leger blijven, maar men wil dat eventuele operaties niet meer uit het potje van defensie komt.
Maar Trump kan nooit meer woorden terugnemen, dat ziet zijn narcistische inborst als gezichtsverlies. Hij zal dus een double down doen op zijn tweet. Hooguit kan hij het verder negeren en er nooit meer op terugkomen ofzo?
Wel jammer voor hem dat voor de verandering deze tweets bijzonder duidelijk waren en niet op meerdere manieren te interpreteren zijn.anboni schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:34:
[...]
Hij zal wel gewoon zeggen dat iedereen zijn tweet verkeerd uitlegt.
Ik vermoed dat Trump de maatregel gewoon doorzet, want een vergissing toegeven dat zit niet in zijn aard. Of hij probeert te doen alsof er niets gebeurd is en laat de tweets staan zonder daadwerkelijk actie te ondernemen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik denk (helaas) niet dat het een misser is. Het voorstel in het Huis van Afgevaardigden zag inderdaad op de financiering van behandeling (operaties maar ook de hormoonbehandeling) en daar zat het pijnpunt. Trump heeft anders beslist en simpelweg de hele beleidswijziging van Obama ongedaan gemaakt. Quote van de press briefing van gisteren:FunkyTrip schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:14:
Hoe gaat Trump trouwens die misser met die transgenders aanpakken? Dat bleek dus gewoon een misverstandje te zijn: transgenders mogen wel in het leger blijven, maar men wil dat eventuele operaties niet meer uit het potje van defensie komt.
The President has a lot of support for all Americans and certainly want to protect Americans at all Times. The President has expressed concerns since the Obama policy came into effect, but he's also voiced that this is a very expensive and disruptive policy. And based on consultation that he's had with his national security team, came to conclusion that it erodes military readiness and unit cohesion, and made the decision based on that.
(...)
This was a military decision. This was about military readiness, this was about unit cohesion, this was about resources within the military, and nothing more.
(...)
The President decided it was in the best interest of the military to end this Obama policy.
Net even gezocht en slechts iets meer dan de helft van de stemgerechtigden is wezen stemmen.
IMHO zou het wel stemplicht mogen worden ipv stemrecht.
Misschien dat het in dit geval niks had uitgemaakt of was het zelfs een klinkende overwinning voor Trump maar kom op zeg.
Idem voor Nederland trouwens.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het zou al een verbetering zijn als mensen automatisch geregistreerd zijn om te stemmen.L1nt schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:24:
Ik hoop trouwens dat de Amerikanen ook een keer gaan inzien dat ze in 2018 en 2020 eens moeten gaan stemmen ipv thuis blijven en klagen.
Net even gezocht en slechts iets meer dan de helft van de stemgerechtigden is wezen stemmen.
IMHO zou het wel stemplicht mogen worden ipv stemrecht.
Misschien dat het in dit geval niks had uitgemaakt of was het zelfs een klinkende overwinning voor Trump maar kom op zeg.
Idem voor Nederland trouwens.
In de US wordt er uit moeite gedaan om stemmen zo lastig mogelijk te maken.
En deze beleidswijziging voert hij door terwijl zijn minister van defensie met vakantie is.voske schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:49:
[...]
Ik denk (helaas) niet dat het een misser is. Het voorstel in het Huis van Afgevaardigden zag inderdaad op de financiering van behandeling (operaties maar ook de hormoonbehandeling) en daar zat het pijnpunt. Trump heeft anders beslist en simpelweg de hele beleidswijziging van Obama ongedaan gemaakt. Quote van de press briefing van gisteren:
[...]
bron: https://www.nytimes.com/2...transgender-military.htmlMr. Mattis, who was on vacation, was silent on the new policy. People close to the defense secretary said he was appalled that Mr. Trump chose to unveil his decision in tweets, in part because of the message they sent to transgender active-duty service members, including those deployed overseas, that they were suddenly no longer welcome.
[...]
Ik heb nochtans een klein beetje hoop dat de opkomst voor de democraten in '18 en '20 ongekend zal zijn. Dat Trump de katalysator voor een massale opkomst tegen GOP zal worden. Ze zijn inmiddels aardig in de minderheid en weten goed op het toneel te blijven door een trouwere achterban en gerrymandering. Een idioot hoge democratische opkomst zal ze op alle fronten doen verliezen. if only the dems could activate their baseL1nt schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:24:
Ik hoop trouwens dat de Amerikanen ook een keer gaan inzien dat ze in 2018 en 2020 eens moeten gaan stemmen ipv thuis blijven en klagen.
Dit dus.
Het probleem als je dat zou willen is hoe je dat kan doen zonder bevolkingsregister waarin is vastgelegd waar men woont. Er is niet iets zoals een BRP.ArgantosNL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:37:
[...]
Het zou al een verbetering zijn als mensen automatisch geregistreerd zijn om te stemmen.
Het pijnlijke is dat het over het gehele spectrum duidelijk is waar de focus op zou moeten liggen om inderdaad een brede basis richting te geven. Zeker nu jaar na jaar het ene na het andere drama van overwicht voor corporate America lokale en regionale media doet beheersen. Als je de vervuilingsdrama's op een rij zet, schokkend. Als je naar de incidenten van financiële sector kijkt, of nog beter zelfs, de farmaceutische industrie? Het is hier vaak minder inzichtelijk omdat wij primair het nationale niveau zien, maar vergeet niet dat voor Amerikanen dat het Federale niveau is, "nationaal" is niet enkel dat, maar ook de staat. Het huidige federale politieke drama is overal aanwezig, maar als je op regionaal niveau gaat kijken dan is het minder aanwezig dan de problematiek volgend uit de grote en consistente excessen van dat corporate America. Het maakt in deze niets uit of je nu bij de boeren in Iowa op bezoek bent met hun fracking problematiek en de drama's van financieringen of in het westen van het land waar het zoveelste incident van bewust vervuild water het toneel doet beheersen. Of in een Arizona waar de zoveelste fabriek mensen doet vervangen door verdergaande robotisering. Of een Indiana waar weer eens duizenden mensen hun werkgelegenheid verliezen door gestunt van fondsenmanagers met opkopen en afsplitsen van bedrijven.FunkyTrip schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:22:
[...]
Ik heb nochtans een klein beetje hoop dat de opkomst voor de democraten in '18 en '20 ongekend zal zijn. Dat Trump de katalysator voor een massale opkomst tegen GOP zal worden. Ze zijn inmiddels aardig in de minderheid en weten goed op het toneel te blijven door een trouwere achterban en gerrymandering. Een idioot hoge democratische opkomst zal ze op alle fronten doen verliezen. if only the dems could activate their base
Maar dat staat niet enkel haaks op perceptie binnen nationale politiek, maar nog harder op gekoppelde belangen. Ook Trump had een keuze voor het richten van negatieve perceptie in dit opzicht, ondanks dat hij veel makkelijker trends had kunnen instigeren op die basis koos hij voor een andere katalysator. Ook een structureel aanwezige, maar in veel mindere mate, veel meer afhankelijk van puntdruk en kunstmatige perceptieproblematiek.
De kracht van de American Dream rust in de mythe en de menselijke interactie van geloof in vertrouwen en participatie. Probleem is wel: mythe. De correlatie tussen groot-zakelijk en dit is voor de Amerikaanse politiek te vanzelfsprekend om het zelfs maar over de groeiende problematiek en de verschuivingen in overwicht te kunnen hebben.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Trump blijft nog een paar jaar aan de macht en de republikeinen zien op de achtergrond toch hun ideologietjes langzaam maar zeker geimplementeerd omdat er door de media niet al te veel aandacht aan wordt gegeven: ze hebben immers zoveel afleiding.
Trump wordt echter wel steeds extremer, zoekt de mazen om zichzelf een pardon te geven, maar lijkt dat toch niet goed voor elkaar te krijgen. Zijn volgende stap zou kunnen zijn om de hele democratische partij als crimineel weg te zetten en te verbieden of iets dergelijks. Zouden de republikeinen daar in mee gaan als dat betekent dat ze ineens helemaal vrij spel gaan krijgen? Dat Trump de noodtoestand uitroept vanwege verregaande vermoedelijke fraude en bij decreet gaat regeren en geen afstand doet van zijn troon.
Zijn de Amerikaanse checks&balances daar tegen bestand?
Dit dus.
Trump Administration Worried President Burning Through Minority Scapegoats At Unsustainable Rate
....
"I was hoping we’d be able to keep the transgender community in our back pockets for at least another year."

Afleidingsmanoeuvre van het falen van de Healthcare voorstellen, Rusland etc, en het aanvallen van een groep waarvan je weet dat a) de christenfundamentalisten het prachtig vinden (eigen achterban) b) zijn tegenstanders boos gaan brullen (afleidingsmanoeuvre).
Natuurlijk gaat het niet om geld; het leger geeft meer uit aan Viagra om de geweren niet krom en slap te laten worden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dan moet trump nog veel verder gaan, momenteel zal je er niet op winnen, niet volgens de laatste polls.L1nt schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:13:
Als Trump zo door gaat hoeven zijn tegenstanders in 2020 maar 1 slogan te hebben "at least I'm not Trump".
Totdat die nieuws leveranciers hun shit in orde hebben zal Trump nog redelijk veel volgelingen houden.
Wel serieus... De TG-ban is een afleidingsmanoeuvre, daar gebruiken ze de vocale minderheden voor. De Trump periode is ontzettend moeilijk te persifleren, omdat de werkelijkheid al zo idioot is; zelfs de Onion loopt daar tegenaan. Natuurlijk was het plaatje en de tweets bedoeld als persiflage, maar het zit oncomfortabel dicht tegen de werkelijkheid aan.
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 27-07-2017 15:30 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik had het over de begeleidende tekst van gambieter, die serieus klonk (en dat dus ook was), ondanks het satirische The Onion ter onderbouwing
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Deze amicus brief, gisteren ingediend, past ook aardig in dat beeld:gambieter schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:00:
Afleidingsmanoeuvre van het falen van de Healthcare voorstellen, Rusland etc, en het aanvallen van een groep waarvan je weet dat a) de christenfundamentalisten het prachtig vinden (eigen achterban) b) zijn tegenstanders boos gaan brullen (afleidingsmanoeuvre).
New York TimesThe Department of Justice has filed court papers arguing that a major federal civil rights law does not protect employees from discrimination based on sexual orientation in a case now being considered by a New York appeals court.
(...)
The department’s amicus brief was filed on Wednesday in the case of Donald Zarda, a sky diving instructor who in 2010 was fired by his employer, a Long Island-based company called Altitude Express. Before taking a female client on a tandem dive, Mr. Zarda told the woman he was gay in order to assuage any awkwardness that might arise from the fact that he would be tightly strapped to her during the jump. The woman’s husband complained to the company, which subsequently fired Mr. Zarda. Mr. Zarda then filed suit against Altitude Express, claiming it had violated Title VII of the 1964 Civil Rights Act, which bars discrimination in the workplace based on “race, color, religion, sex or national origin.”
(...)
Although another federal agency, the Equal Employment Opportunity Commission, filed its own brief supporting Mr. Zarda, the Justice Department brief claimed that the E.E.O.C. was “not speaking for the United States.”
“The sole question here is whether, as a matter of law, Title VII reaches sexual orientation discrimination,” the department’s brief said. “It does not, as has been settled for decades. Any efforts to amend Title VII’s scope should be directed to Congress rather than the courts.”
Je vergeet dat Trump dit doet omdat het simpelweg werkt. Bij een behoorlijke groep maakt dit hem populairder.L1nt schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:13:
Als Trump zo door gaat hoeven zijn tegenstanders in 2020 maar 1 slogan te hebben "at least I'm not Trump".
En de aanvullende sancties tegen Rusland kunnen bij Trump waarschijnlijk op een veto rekenen
Veel vuurwerk dus gaande, zeker nu de GOP-senaat ongeveer 4 keer per dag een Obamacare alternatief verzint en afgeschoten ziet worden. Crimineel wanbeleid en dan heb ik het deze keer niet over Trump.
En volgens mij levert het fatsoenlijke kranten lig klandizie op:

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 27-07-2017 18:46 ]
Het wetsvoorstel met aanvullende sancties voor Rusland, Noord-Korea en Iran werd in het Huis aangenomen met 419 tegen 3. De Senaat gaat nu ook over dit wetsvoorstel stemmen, maar heeft vorige maand een wetsvoorstel met aanvullende sancties voor Rusland en Iran aangenomen met 98 tegen 2 (Rand Paul en Bernie Sanders stemden tegen). Een tweederde meerderheid lijkt dus binnen handbereik.
Want in zekere mate is het natuurlijk een verplichting dat je af moet wijken van het beleid van je tegenstanders om te kunnen laten zien dat je toch echt wel een eigen beleid hebt.
Maar nu ervaar ik het echt alsof het Trump er alleen maar om gaat dat alles wat maar met Obama geassocieerd kan worden weg moet. Het is totaal niet boeiend of het goed of slecht is, zolang het met Obama geassocieerd kan worden is het des duivels.
En ik kan me niet heugen dat dit vroeger ook zo extreem was, maarja vroeger waren de media ook anders.
Ik kan me ook niet herinneren dat het ooit zo extreem was. Alles wat Trump doet lijkt een reactie op zijn voorganger te zijn. Ik heb nog nooit een president gezien die zich zo uitdrukkelijk tegen het beleid van zijn voorganger afzette. Ook de retoriek die erbij hoort is uniek. Hoe Obama sprak over zijn voorganger Bush (en Bush over Clinton) was respectvol en van een totaal andere orde dan wat je nu hoort.Gomez12 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:20:
Wat ik me nou eigenlijk afvraag is het volgende : Trump wil alles van Obama vernietigen, maar is dit speciaal van Trump of is het altijd al in deze mate geweest?
Want in zekere mate is het natuurlijk een verplichting dat je af moet wijken van het beleid van je tegenstanders om te kunnen laten zien dat je toch echt wel een eigen beleid hebt.
Maar nu ervaar ik het echt alsof het Trump er alleen maar om gaat dat alles wat maar met Obama geassocieerd kan worden weg moet. Het is totaal niet boeiend of het goed of slecht is, zolang het met Obama geassocieerd kan worden is het des duivels.
En ik kan me niet heugen dat dit vroeger ook zo extreem was, maarja vroeger waren de media ook anders.
Dat past redelijk in het straatje van wat zijn stemmers ook vinden. Er zijn diverse Youtube videos bijvoorbeeld, waar me vraagt wat men vind van Obamacare, en The Affordable Care Act. Bij die laatste zijn ze veel vaker tevreden, maar Obamacare, nee dat is maar niets. Dat terwijl het hetzelfde is.Gomez12 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:20:
Het is totaal niet boeiend of het goed of slecht is, zolang het met Obama geassocieerd kan worden is het des duivels.
ObamaCare is door de republikeinen als nickname gegeven aan The Affordable Care Act, zodat hun stemgroep er bij de naam direct een afkeer aan heeft.
Anthony Scaramucci Called Me to Unload About White House Leakers, Reince Priebus, and Steve Bannon
Scaramucci die een Tony Montana gaat doen en compleet doorslaat? Opmerkingen als “I’m not Steve Bannon, I’m not trying to suck my own cock,”...On Wednesday night, I received a phone call from Anthony Scaramucci, the new White House communications director. He wasn’t happy. Earlier in the night, I’d tweeted, citing a “senior White House official,” that Scaramucci was having dinner at the White House with President Trump, the First Lady, Sean Hannity, and the former Fox News executive Bill Shine. It was an interesting group, and raised some questions. Was Trump getting strategic advice from Hannity? Was he considering hiring Shine? But Scaramucci had his own question—for me.
“Who leaked that to you?” he asked. I said I couldn’t give him that information. He responded by threatening to fire the entire White House communications staff. “What I’m going to do is, I will eliminate everyone in the comms team and we’ll start over,” he said. I laughed, not sure if he really believed that such a threat would convince a journalist to reveal a source. He continued to press me and complain about the staff he’s inherited in his new job. “I ask these guys not to leak anything and they can’t help themselves,” he said. “You’re an American citizen, this is a major catastrophe for the American country. So I’m asking you as an American patriot to give me a sense of who leaked it.”
(Het lijkt toch echt te zijn als ik de tweets van Scaramucci bekijk)
Bizar, hoor.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Stemming heeft plaatsgevonden (althans is gaande maar uitslag is al duidelijk): wetsvoorstel is aangenomen. Tot nu toe stemden alleen Sanders en Paul weer tegen. Bal ligt dus nu bij Trump.voske schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:47:
Het wetsvoorstel met aanvullende sancties voor Rusland, Noord-Korea en Iran werd in het Huis aangenomen met 419 tegen 3. De Senaat gaat nu ook over dit wetsvoorstel stemmen, (...)
Overigens werkt Lindsey Graham kennelijk samen met aan Democraat aan wetgeving die het Trump zou moeten bemoeilijken om Mueller te laten ontslaan.
http://www.politico.com/s...ump-robert-mueller-241027Graham said his bill — which he promised would have Republican support and “all the Democrats” — would mandate that any special counsel established to investigate either a president or his staff can't be fired “unless you have judicial review of the firing.”
These are my principles. If you don't like them, I have others.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik verwacht ten minste nog een variant waarbij enkel de naam van het bestaande pakket wordt gewijzigd in "Trumpcare: the Fantastic Edition"rik86 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:51:
Hoeveel varianten blijven ze in stemming brengen zeg...
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Obamacare rename act into Trumpcare, so it will be great.Drumatiko schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:55:
[...]
Ik verwacht ten minste nog een variant waarbij enkel de naam van het bestaande pakket wordt gewijzigd in "Trumpcare: the Fantastic Edition"
Dit was de laatste, voor nu. Vote-a-Rama is ook van de baan. Het onderwerp is door McConnell wel meteen weer op de agenda gezet en zal dus op een later moment weer aan de orde komen. De vraag is of men dan de standaardwerkwijze (regular order) gaat volgen zoals door McCain bepleit.rik86 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:51:
Hoeveel varianten blijven ze in stemming brengen zeg...
Inderdaad, niemand had dit meer verwacht maar uiteindelijk heeft hij toch het licht gezien en voegt de daad bij het woord.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:34:
Ik neem een klein deel van wat ik zei over McCain gisteren terug. Gutsy move.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
https://www.mccain.senate...D2-4570-9D57-514561BF3D4DWashington, D.C. – U.S. Senator John McCain (R-AZ) released the following statement today on voting “no” on the so-called “skinny repeal” of Obamacare:
“From the beginning, I have believed that Obamacare should be repealed and replaced with a solution that increases competition, lowers costs, and improves care for the American people. The so-called ‘skinny repeal’ amendment the Senate voted on today would not accomplish those goals. While the amendment would have repealed some of Obamacare’s most burdensome regulations, it offered no replacement to actually reform our health care system and deliver affordable, quality health care to our citizens. The Speaker's statement that the House would be ‘willing’ to go to conference does not ease my concern that this shell of a bill could be taken up and passed at any time.
“I’ve stated time and time again that one of the major failures of Obamacare was that it was rammed through Congress by Democrats on a strict-party line basis without a single Republican vote. We should not make the mistakes of the past that has led to Obamacare’s collapse, including in my home state of Arizona where premiums are skyrocketing and health care providers are fleeing the marketplace. We must now return to the correct way of legislating and send the bill back to committee, hold hearings, receive input from both sides of aisle, heed the recommendations of nation’s governors, and produce a bill that finally delivers affordable health care for the American people. We must do the hard work our citizens expect of us and deserve.”
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Hehehe@RealDonaldTrump 25 Jul 2017
So great that John McCain is coming back to vote. Brave - American hero! Thank you John.
hieronder iemand die e.e.a. probeert te verbinden. Wat mij betreft zou daar zomaar een kern van waarheid in zitten. Trump heeft wel heel veel Russische mannetjes in zijn toren en die bizarre aankoop met die villa zijn we ook niet vergeten!
Everybody needs to read the transcript of Browder's opening statement as well:
https://www.theatlantic.c...diciary-committee/534864/
Browder's testimony tells us why Putin is so keen to have the Magnitsky Act repealed. Putin is worth around $200 billion, and much of this has been skimmed from the Russian government itself. There is no justice in Russia, only the power of the oligarchs, who operate with the blessing of Putin because he takes half the spoils. A lot of the blood money of these oligarchs, though, is in the west, and the Magnitsky Act makes it impossible for them to access the money.
A lot of people have been murdered over this. And our president wants to be Putin's friend.
IMO the only plausible explanation for Trump's behavior is that he's been helping the oligarchs get around the Magnitsky Act by laundering their money for them through shell companies. The Russians helped Trump during the election not only because it destabilizes the west, which is Putin's overall foreign policy, but more immediately because Trump had already been playing ball and he thought by sweetening the deal (help with the election) Trump might be amenable to lifting the sanctions imposed by the Magnitsky Act.
The big pieces seem to be in place. This is why Trump was so antsy about Mueller investigating his finances. Trump has been abetting and benefiting from Putin's immense corruption, both financially and politically.
IMO the collusion in election meddling is part of this bigger story.
Dit dus.
Als dit waar is, dan zou 't 'm wel erg goed uitkomen als hij zichzelf gratie kan verlenenFunkyTrip schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:27:
Ondertussen heeft Browder ook zijn duit in het zakje gedaan onder ede:
hieronder iemand die e.e.a. probeert te verbinden. Wat mij betreft zou daar zomaar een kern van waarheid in zitten. Trump heeft wel heel veel Russische mannetjes in zijn toren en die bizarre aankoop met die villa zijn we ook niet vergeten!
[...]
gambieter schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 00:09:
Is dit nu satire of echt? Het is niet makkelijk meer te onderscheiden van elkaar.
Anthony Scaramucci Called Me to Unload About White House Leakers, Reince Priebus, and Steve Bannon
[...]
Scaramucci die een Tony Montana gaat doen en compleet doorslaat? Opmerkingen als “I’m not Steve Bannon, I’m not trying to suck my own cock,”...

Als je zijn Twitter ook ziet, alleen maar geilen op de positie waar hij nu zit. Natuurlijk is het fantastisch voor een carrièrejager om in het team van de president te zitten en plaats te nemen in Air Force One. Maar kom op, een beetje bescheidenheid kan er toch wel vanaf?! Hij komt over een als een gillend klein kind die voor het eerst het grootste ijsje van de kaart heeft gekregen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik heb dat stuk nu 2x gelezen en kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat The Mooch (MrFl0ppY schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:17:
[...]
. Dit is toch te zot voor woorden! Die gozer zit er net een paar dagen en nu kan ie zich al niet meer beheersen.
Als je zijn Twitter ook ziet, alleen maar geilen op de positie waar hij nu zit. Natuurlijk is het fantastisch voor een carrièrejager om in het team van de president te zitten en plaats te nemen in Air Force One. Maar kom op, een beetje bescheidenheid kan er toch wel vanaf?! Hij komt over een als een gillend klein kind die voor het eerst het grootste ijsje van de kaart heeft gekregen.
Dat betekent, stam + t .
Finally doing the right thing, even if it's for the wrong reasons.Nat-Water schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:14:
Statement van McCain over zijn stem:
[...]
https://www.mccain.senate...D2-4570-9D57-514561BF3D4D
Maar wat een farce.
Een McCain Venn diagram:

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 28-07-2017 16:43 ]
En nu is het wachten op de response, die natuurlijk weer 180 graden gedraaid zal zijn
De scriptschrijvers van deze serie beginnen nu wel heel erg onrealistisch te worden hoor. Telkens als je denkt dat het niet gekker kan....MrFl0ppY schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:17:
[...]
. Dit is toch te zot voor woorden! Die gozer zit er net een paar dagen en nu kan ie zich al niet meer beheersen.
https://www.washingtonpos...t/?utm_term=.634615eb0bae
Trump prijst de regering van Libanon omdat ze vecht tegen Hezbollah. Echter... Hezbollah is juist een partner van deze regering

Hij maakt er in het MO dus ook al een puinhoop van, slecht geïnformeerd en ongeïnteresseerd.
Alles wat Trump zegt, doet of aanraakt gaat mis. Zelden zo'n ongelofelijke incompetentie in één enkele figuur bijelkaar gezien. Het is iedere dag tegenwoordig prijs, je vraagt je toch echt af wanneer de totale ineenstorting begint.
[ Voor 20% gewijzigd door Witte op 28-07-2017 12:12 ]
Houdoe
Verwijderd
Will it be tremedicaid? Will it be yugecare? Find out next week on Putin: White House Down.Drumatiko schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:55:
[...]
Ik verwacht ten minste nog een variant waarbij enkel de naam van het bestaande pakket wordt gewijzigd in "Trumpcare: the Fantastic Edition"
Dit is niet het volgende foutje maar al ouder nieuwsWitte schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:09:
Volgende foutje:
https://www.washingtonpos...t/?utm_term=.634615eb0bae
Trump prijst de regering van Libanon omdat ze vecht tegen Hezbollah. Echter... Hezbollah is juist een partner van deze regeringOoops.
Hij maakt er in het MO dus ook al een puinhoop van, slecht geïnformeerd en ongeïnteresseerd.
Alles wat Trump zegt, doet of aanraakt gaat mis. Zelden zo'n ongelofelijke incompetentie in één enkele figuur bijelkaar gezien. Het is iedere dag tegenwoordig prijs, je vraagt je toch echt af wanneer de totale ineenstorting begint.
Dit dus.
Had-ie ook al niet Syrië en Irak al een keer door elkaar gehaald?Witte schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:09:
Al kan dat natuurlijk een honest mistake zijn, maar dan zegt het wel iets over hoe goed hij op z'n eigen uitspraken let“We had finished dinner, we’re now having dessert,” Trump began. “And we had the most beautiful piece of chocolate cake that you’ve ever seen and President Xi was enjoying it.”
“We’ve just fired 59 missiles, all of which hit by the way, unbelievable, from hundreds of miles away, it’s brilliant, it’s genius, what we have in terms of technology no-one can come close to competing,” he continued.
“So I said, we’ve just launched 59 missiles, heading to Iraq,” said the President, seemingly oblivious to his mistake.
“Heading to Syria,” host Maria Bartiromo interjected. “Yes,” Trump replied, “heading toward Syria.”
Het probleem is echter dat hij zich omringt met ja-knikkers.anandus schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:46:
[...]
Had-ie ook al niet Syrië en Irak al een keer door elkaar gehaald?
[...]
Al kan dat natuurlijk een honest mistake zijn, maar dan zegt het wel iets over hoe goed hij op z'n eigen uitspraken let![]()
Oftewel de bad-ugly fake-news personen die durven hem nog wel te corrigeren, maar ik vraag me echt af wat er gaat gebeuren als hij echt zou zeggen : Stuur 59 raketten naar Irak, gaat er dan iemand in zijn omgeving opstaan en zeggen dat hij het fout heeft? Of gaan er gewoon 59 raketten richting Irak?
Het was blijkbaar toch een teken aan de wand dat het bijna niet bestaande moreel besef van Sean Spicer toch genoeg was om te zeggen 'met hem wil ik niet werken'.gambieter schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 00:09:
Is dit nu satire of echt? Het is niet makkelijk meer te onderscheiden van elkaar.
[...]
Scaramucci die een Tony Montana gaat doen en compleet doorslaat? Opmerkingen als “I’m not Steve Bannon, I’m not trying to suck my own cock,”...
Het grotere probleem lijkt mij dat ie gewoon geen respect heeft voor het oordeel van "professionals" en "experts". Dat zijn in zijn ogen ook alleen maar meningen die niks relevanter zijn dan de meningen die hem door Fox News en anderen worden ingefluisterd.Gomez12 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:06:
[...]
Het probleem is echter dat hij zich omringt met ja-knikkers.
Oftewel de bad-ugly fake-news personen die durven hem nog wel te corrigeren, maar ik vraag me echt af wat er gaat gebeuren als hij echt zou zeggen : Stuur 59 raketten naar Irak, gaat er dan iemand in zijn omgeving opstaan en zeggen dat hij het fout heeft? Of gaan er gewoon 59 raketten richting Irak?

Zijn gedrag in de link van @gambieter vind ik echter te bizar voor woorden. Heb echt het idee dat hij onder invloed was van iets, of psychisch niet helemaal lekker is.
Het heeft wel gewerkt in dat geval, maar Mooch heeft zich -in zijn briljante zet- wel oneindig voor schut gezet
http://www.motherjones.co...octoring-its-transcripts/
Scaramucci doet graag een Trumpje en Trump doet graag Kim na
Dit dus.
Ik zag elders al opmerkingen over colombiaans neus poederRobertdj schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:30:
The Mooch heeft in het verleden veel kritiek geuit op het beleid van Trump, oa (hoe kan het ook anders) via Twitter. Toen hij werd aangenomen door Trump heeft hij in het kader van 'transparantie' (aldus Mooch) al z'n oude tweets verwijderd... Maargoed, dat is nog enigszins doordacht.
Zijn gedrag in de link van @gambieter vind ik echter te bizar voor woorden. Heb echt het idee dat hij onder invloed was van iets, of psychisch niet helemaal lekker is.
Gelukkig hebben we de "5 things Trump did while you weren't looking" weekbulletins van Politico nog.Virtuozzo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:27:
The greatest show on earth. Nobody pays attention to much else anymore.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Net toen je dacht dat het niet erger meer kon worden...Virtuozzo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:27:
Samengevat:
Woordvoerder Trump: de chef-staf is schizofreen en de topadviseur een zelfpijper
Woorden schieten tekort...
(ironische text onder je usernaam
Intussen de nieuwe afleidingsmanoeuvre, tegen politieagenten zeggen dat ze arrestanten niet het hoofd naar beneden hoeven te duwen bij het in de politieauto duwen, laat ze hun hoofd maar flink stoten.
http://www.huffingtonpost..._597b840fe4b02a8434b6575a
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 28-07-2017 22:16 ]
https://www.axios.com/pri...hare&utm_campaign=organic
http://m.huffpost.com/us/...ncid=inblnkushpmg00000009
[ Voor 44% gewijzigd door Killjoy op 28-07-2017 23:13 ]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Hmm, de scheiding tussen de Republikeinen en het Witte Huis wordt zo een stuk groter...
Er zit een extra Y in je bovenste link (Priebyus)
Scaramucci heeft dus zijn zin gekregen.
Niet helemaal, want z'n vrouw heeft blijkbaar volgens geruchten net (een uur geleden ofzo) een scheiding aangevraagd
Niet dat de scheiding iets boeit voor dit topic, maar wel als je dit allemaal bekijkt als een soort slechte soap
Edit: Vraag me af of-ie Bannon al heeft gebeld voor wat... euhm... zuigaanwijzingen
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 28-07-2017 23:39 ]
One geaccepteerd. Dat leidde vervolgens tot deze scène:
WaPoWhen Air Force One touched down Friday afternoon at Andrew's Air Force Base, Priebus, senior policy adviser Stephen Miller and social media director Dan Scavino all loaded into a Suburban. But moments later, Miller and Scavino hopped out of the vehicle, and as word trickled out about the chief of staff's ouster, reporters inched close to snap photos of Priebus, who sat alone on the rain-soaked tarmac. Priebus' vehicle then pulled out of the presidential motorcade, which proceeded along to the White House without him.
ik vraag me af of hij zijn ontslag heeft aangeboden of dat hij maar stelde zijn ontslag te hebben aangeboden teneinde in zijn laatste minuten toch nog wat loyaliteit te tonen.voske schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:26:
Priebus heeft op donderdag al zijn ontslag aangeboden en Trump heeft dat vrijdag aan boord van Air Force
One geaccepteerd. Dat leidde vervolgens tot deze scène:
[...]
WaPo
Ik vermoed dat na de laatste week de schrijvers van House of Cards toch paniekgevoelens hebben gekregen voor hun nieuwe seizoen 'hoe kunnen we nog iets beters verzinnen dan dit?'.
Het doet me voor de rest sterk aan dat Trump al zijn 'acecards' al verspeeld heeft en spoedig voor lose/lose situaties komt (Vanuit zijn perspectief). Wat me interessant lijkt dan is wat de republikeinen gaan doen, met wat pech ga je een gigantisch potje trench warfare krijgen tussen hun en hun eigen president.
Wat dan wel weer crappy is: de democraten krijgen het quasi in hun schoot geworpen, maar ik volg niet dat ze dat niet al starten met een presidentskandidaat naar voren te schuiven. Er begint toch aardig wat bloed te vloeien, an sich een vrij aardig moment om te beginnen met toe te slaan. Trump heeft zijn handen vol met zichzelf, de wereld, de senaat, zijn eigen partij (alles eigenlijk), de republikeinen liggen overhoop met elkaar en Trump. Als je nu een campagne al zou starten, ze hebben de resources nog eens niet om zich te focussen op jou

Ik denk dat een kandidaat op dit moment presenteren hartstikke stom zou zijn. De oranje clown trekt alle media aandacht probleemloos naar zich toe, er is iedere dag wel een nieuw smeuig nieuwtje of schandaaltje te melden. Met serieus campagne voeren kom je daar voorlopig met geen mogelijkheid tussen.polthemol schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:50:
[...]
Als je nu een campagne al zou starten, ze hebben de resources nog eens niet om zich te focussen op jou
niet perse via de media, kijk naar wat Sanders deed met zijn campagne en dat werkte briljant goed. Er is nog altijd veel kritiek op de media (terecht en onterecht) maar dat betekend ook aardig wat aversie. De staten waar de slag verloren werd, kun je nu al langzaam masseren. Laat Trump verder maar ragen op twitter, het effect zal op den duur verloren gaan, het begint voorspelbaar te worden, voorbij de meest grove fatsoensnormen ook nog eens en zelfs onder zijn eigen achterban slinkt de goedkeuring nogal.anboni schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:54:
[...]
Ik denk dat een kandidaat op dit moment presenteren hartstikke stom zou zijn. De oranje clown trekt alle media aandacht probleemloos naar zich toe, er is iedere dag wel een nieuw smeuig nieuwtje of schandaaltje te melden. Met serieus campagne voeren kom je daar voorlopig met geen mogelijkheid tussen.
Het Sanders-stuk zou inspiratie moeten vormen voor ze, daar Sanders stemmen weghaalde bij de republikeinen eerst (tot het democratisch partijbestuur het vernaggelde door gewoon te sturen op Hillary of Sanders tegen te werken zo je wil).
Lekker laten gaar koken dus totdat hij zelf net zoveel ontevredenheid incasseert als alle andere politici, want dat is hij nu, een politicus, of ie nou wil of niet.
Ten eerste is dat tactisch niet slim. Daarmee leidt je alleen maar de aandacht af van Trump. En je geeft Trump en delen van de media 3.5 jaar om modder te gooien naar jouw kandidaat. Daarvan blijft altijd wel wat kleven en dat kan je de overwinning kosten. Op dit moment beschadigt Trump alleen zichzelf en de Republikeinse partij.polthemol schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:50:
[...]
Wat dan wel weer crappy is: de democraten krijgen het quasi in hun schoot geworpen, maar ik volg niet dat ze dat niet al starten met een presidentskandidaat naar voren te schuiven.
Daarnaast werkt het Amerikaanse systeem gewoon niet zo. Sowieso heeft de partijleiding er minder in te brengen dan bij een Nederlandse partij. En bij de Democraten is de favoriet van de partijleiding ook allerminst zeker van de nominatie zoals Hillary in 2008 al ondervond.
Serieuze kandidaten voor de verkiezingen van 2020 zullen hun plannen op z'n vroegst voorjaar 2019 bekend maken. Dan beginnen Amerikanen weer warm te lopen voor de volgende ronde voorverkiezingen en is het tijd om je organisatie op poten te zetten.
Veel interessanter is wat de Republikeinen gaan doen. Wordt het Trump tegen de 7 dwergen of staan er ook serieuze tegenkandidaten op? Gaat het Republikeinse establishment een serieuze poging doen om van Trump af te komen?
Ja en weer een lege ministerspost... Het aanstellen van nieuwe ministers gaat zo voorspoedig dat je er best eentje kan missenDelerium schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 07:35:
En dus weeeeer een generaal; John Kelly deze keer

Die post kan Jared Kushner toch óók wel opvullen, naast world peace vrede in het Midden-Oosten en al die andere klusjes die hij moet doen?mr_obb schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:06:
[...]
Ja en weer een lege ministerspost... Het aanstellen van nieuwe ministers gaat zo voorspoedig dat je er best eentje kan missen
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Wellicht kan zijn dochter dat er eventjes bij doen als nevenfunctie?
Virussen? Scan ze hier!
het zou wel kunnen verklaren waarom Spicer er geen zin meer in had, dit werd zelfs hem te gortig.Ramzzz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:09:
[...]
Net toen je dacht dat het niet erger meet kon worden...
Samengevat:
Woordvoerder Trump: de chef-staf is schizofreen en de topadviseur een zelfpijper
Woorden schieten tekort...
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Wat een prachtige conman speech weer. "I am going to say what you want to hear"gambieter schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:16:
@Ramzzz : gambieter in "[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek" gemist?
(ironische text onder je usernaam)
Intussen de nieuwe afleidingsmanoeuvre, tegen politieagenten zeggen dat ze arrestanten niet het hoofd naar beneden hoeven te duwen bij het in de politieauto duwen, laat ze hun hoofd maar flink stoten.
http://www.huffingtonpost..._597b840fe4b02a8434b6575a
Alles passeert de revue waarvan hij weet dat zijn publiek er last van heeft: Van vervelende burgemeesters tot het gevoel van onmacht bij het aanpakken van daders. Volgende week zegt hij tegen een groep burgemeesters waarschijnlijk precies het omgekeerde.
Dit dus.
Brood en spelen. Ik vraag me af hoe duurzaam deze taktiek is. Kun je nog 3.5 jaar doorgaan met het telkens oprekken van grenzen van betamelijkheid? Of zitten we tegen die tijd inmiddels met arena's met leeuwen en krokodillen? (of ben ik nu unduly hyperbolicVirtuozzo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:27:
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Even terug kijken naar de afgelopen paar duizend jaar. Heel bestendig, heel effectief, duurzaamheid is een kwestie van waar het belang ligt. Een samenleving in ieder geval niet, en wanneer het ingezet wordt voor gulzige organisatie of het scheppen daarvan, voor niets of niemand - uiteindelijk.mekkieboek schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:39:
[...]
Brood en spelen. Ik vraag me af hoe duurzaam deze taktiek is. Kun je nog 3.5 jaar doorgaan met het telkens oprekken van grenzen van betamelijkheid? Of zitten we tegen die tijd inmiddels met arena's met leeuwen en krokodillen? (of ben ik nu unduly hyperbolic)
Ik bedoelde eigenlijk de duurzaamheid van zijn / hun taktiek van afleiding en schijnmaatregelen. Het lijkt immers steeds absurder te worden. Dadelijk (nog een paar maandenVirtuozzo schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:30:
[...]
Even terug kijken naar de afgelopen paar duizend jaar. Heel bestendig, heel effectief, duurzaamheid is een kwestie van waar het belang ligt. Een samenleving in ieder geval niet, en wanneer het ingezet wordt voor gulzige organisatie of het scheppen daarvan, voor niets of niemand - uiteindelijk.

Ik merk bij mezelf al enige klikmoeheid bij verse Trump nieuws-items. Maar misschien is dat juist de bedoeling?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|

Wat zeg ik? Farce? Zeg maar Farce Majeure.
Het is toch allemaal te triest voor woorden deze poppenkast.
Mja het is veel complexer dan dat. Zo ie zo is het voor Amerikanen in algemene zin moeilijk om toe te geven dat ze fout zaten en laten we heel eerlijk zijn Hillary was ook niet bepaald een goed alternatief.CaptJackSparrow schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:47:
Ik zit me al een tijdje met stijgende verbazing af te vragen hoe lang die Amerikanen nou nog nodig hebben om zich eindelijk eens te realiseren dat ze met deze farce bezig zijn om zich als natie voor het oog van de wereld onsterfelijk belachelijk te maken.
Wat zeg ik? Farce? Zeg maar Farce Majeure.
Het is toch allemaal te triest voor woorden deze poppenkast.
Volgend jaar is het afwachten of de Democraten de Senaat kunnen overnemen. Dat zal een eerste teken zijn vast te stellen dat ze daadwerkelijk er genoeg van hebben.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dit topic is gesloten.
~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.