toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit dus. Hij speelt mooi weer en pretendeert kritisch te zijn, maar het stemgedrag laat de ware aard zien.ph4ge schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:00:
Hij is ook wel schijnheilig, terecht erg kritisch op Trump maar als het puntje bij paaltje komt wel braaf de partij discipline volgen en hem verdedigen. Het Comey verhoor was daar een schrijnend voorbeeld van.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar voorlopig is hij dus uitgeschakeld. En dat is één Trumpstemmer minder. Er zijn nu dus nog maar 51 Republikeinen die kunnen stemmen. De marge is daarmee voor de Republikeinen nóg smaller geworden.gambieter schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:02:
[...]
Dit dus. Hij speelt mooi weer en pretendeert kritisch te zijn, maar het stemgedrag laat de ware aard zien.
Als ik me niet vergis is hij senator voor Arizona, right? Mocht hij onverhoopt komen te overlijden (de vooruitzichten bij deze vorm van kanker zijn niet best) heeft Arizona als regel dat een vervangende senator van dezelfde partij dient te zijn als degene die hij/zij vervangt.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Verwijderd
Dat is hoe je reageert. Aan dit soort klasse zou Trump een voorbeeld moeten nemen.
Ik herinner me nog een analyse van een linguist waarin Trump ongeveer het niveau van een 7-jarige had. Dat continue zichzelf in de reden vallen: de man doet zoals hij spreekt.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:54:
De tweet van Obama vind ik dan wel weer mooi: https://twitter.com/BarackObama/status/887836712822558720
Dat is hoe je reageert. Aan dit soort klasse zou Trump een voorbeeld moeten nemen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Volgens mij vergeet je in je betogen een hele factor: de Kerk. Vooral de conservatieven willen niet dat de Staat wat regelt, dat kan de Kerk prima doen. Liefdadigheid of werkloosheidsregelingen, dat moet allemaal via de kerk. De rol van de vrouw is aan het aanrecht volgens de kerk, dus worden vrijwel alle gezondheidszorgdingen voor vrouwen extra afgeschaft. Abortus bv is overbodig, want volgens de kerk heb je alleen seks binnen een huwelijk. En de kerk is uiteraard ook tegen het concept abortus.DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:48:
Verder is de GOP geinstereseerd in een zo klein mogelijke overheid die niet in de weg zit, t
Maar diezelfde kerk gaat veel verder: de aarde is door God gemaakt dus onmogelijk voor mensen om te slopen, al die milieumaatregelen zijn maar overbodig. Olie zit in de grond en niet door een of ander geologisch proces, dus raakt dat nooit op. Enzovoort enzovoort. Vrijwel alle motieven van de GOP zijn goed voorspelbaar wanneer je de factor van hun visie op kerk erop loslaat. Dat de Paus het niet met ze eens is boeit ze ook niet, want het zijn protestanten.
Het meest exotische vind ik zelf dat de conservatieven zo enorm pro-Israel zijn (Joden?) want pas wanneer er een groot-Israel is komt Jezus terug en kan het Laatste Oordeel beginnen. Die randvoorwaarden van een groot-Israel is dus iets wat ze graag vervuld zien en vandaar dat de VS een enorm blind oog heeft voor Israelische acties (en militaire steun a 3 miljard per jaar).
Ik ben ervan overtuigd dat de eerste Amerikanen niet uit Europa weggetrokken zijn om een beloofd land te ontwikkelen maar dat de voorvaderlijke achterlijkheid de reden was dat ze Europa uitgetrapt zijn. Maar goed, de geschiedenis wordt geschreven door succesverhalen....
TL-DR: Conservatieven zien de Staat als concurrentie van hun Kerk. Hoe minder Staat, hoe meer Kerk.
American Gods, Neil Gaiman. Leuk begin om eens verder op verkenning te gaan naar de mythologie van het concept, de oorsprong en de ontwikkeling van wat wij enkel als marketing van Amerika kennen.Delerium schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:06:
[...]
Ik ben ervan overtuigd dat de eerste Amerikanen niet uit Europa weggetrokken zijn om een beloofd land te ontwikkelen maar dat de voorvaderlijke achterlijkheid de reden was dat ze Europa uitgetrapt zijn. Maar goed, de geschiedenis wordt geschreven door succesverhalen....
Een tijd geleden had ik een interactie met een Amerikaanse kennis, werkzaam als lobbyist in het Brusselse, over wat hij aangaf als het gegeven van de VS als christelijke natie in oorsprong, missie en ontwikkeling. Ik gebruik met opzet niet het woord "gesprek" of "discussie", het was alsof ik aan tafel zat met de Inquisitie. En dit is een zeer hoog opgeleide man, zelfstandig vermogend, breed verbonden in netwerken, brede interesse en diepgaande kennis van zowel zijn vakgebied als alles daar om heen.
Maar die mythe is heilig voor hem.
Een andere kennis afkomstig uit de VS, werkzaam op hun ambassade ben ik op die manier ook al eens in conversatie gekomen, recentelijk weer, over het onderwerp van de geschiedkundige afwijking van de zogeheten middle class. Waarvan hij stelde dat het enkel iets is wat opkwam als afwijking van de norm na de Tweede Wereldoorlog als tijdelijk (!) noodzakelijk instrument in het kader van de toenmalig nieuwe globale polarisatie en ideologische strijd. Waar na het einde (!) van dat conflict vanzelf bleek dat het om een afwijking ging en natuurlijke processen vanzelf een einde beginnen te breien aan die periode.
Terwijl die ontwikkeling terug te voeren is op een periode ettelijke generaties eerder, tot natuurlijke effecten volgend op toegang tot onderwijs, verbreding van onderwijs, beschikbaarheid van kapitaalstromen, structurele prijsdalingen van consumptiegoederen en zo verder - in de periode van 1870 tot ongeveer het begin van de Eerste Wereldoorlog.
Maar goed, los van de aannames die als heilig gesteld worden in zijn perspectief, opnieuw hetzelfde gegeven van geloofsgedrag. Tevens hetzelfde perspectief van natuurlijke segregatie en natuurlijke orde.
Onderschat dit nooit. Niet dat je dit gedrag enkel aan die kant van het water ziet. Je zou eens in gesprek moeten komen met de kringen van de Zuid As, je zou verbaasd staan. Of de borrelpraat bij NCW, andere focus van geloofsgedrag, maar dezelfde diepe reflex én de instinctieve afwijzing van alles wat daar inbreuk op zou kunnen maken.
Enfin, binnen de VS is dit stuk van gedragspsychologie al lang niet meer iets van individu, maar ook van groep en organisatie. Het is een structureel probleem geworden, omdat de groepsdynamiek aanwezig in al haar varianten en oriëntaties inmiddels dit volledig geïnternaliseerd heeft én het als primair gedrag oplegt aan de componenten van al die groepen. Conform scheidslijnen, perspectieven, polarisatie.
We hebben het eerder in het topic wel eens besproken, maar het is de moeite waard om er opnieuw op te wijzen. Het is altijd moeilijk om iemand bereid te krijgen om uit perspectief te stappen, dat zelf ook te doen en op het veld een uitwisseling op te bouwen. Dat is menselijk. Maar in de VS kun je heel goed zien hoe problematisch dit kan worden als je het tot structureel probleem met baat voor respectievelijke groepen laat worden. Taal, terminologie, taalgebruik, symbolen, referenties van gedrag, je mag inmiddels best zeggen dat alle kampen in andere werelden leven, andere talen spreken en andere gedragsprioriteiten hebben.
Dit is waar met Trump heel uitgekiend gebruik van gemaakt wordt. Er is in dit soort omstandigheden geen grotere dynamiek meer, maar slechts gescheiden kampen van vele scheidslijnen. Het enige wat dat nog overeind houdt is de systemisch ingebouwde inertie en de nog aanwezige reflexen om gebruik te maken van de daaraan gelieerde structuren. Het zou moeten opvallen dat zowel die inertie als die reflexen sinds de introductie van Trump consistent energie aan het verliezen is. De mythes blijven overeind, sterker nog, ze worden gebruikt om die afbraak te versnellen en energie te geven. Briljant.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ook mijn probleem met McCain, Lindsey Graham heeft hier ook last van. Veel gelul maar weinig harde daden. Beiden stemmen gewoon strak met de partijlijn mee.gambieter schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:02:
[...]
Dit dus. Hij speelt mooi weer en pretendeert kritisch te zijn, maar het stemgedrag laat de ware aard zien.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik kan iedereen volgen op Twitter, behalve Obama, hoe zou dit kunnen komen?Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:54:
De tweet van Obama vind ik dan wel weer mooi: https://twitter.com/BarackObama/status/887836712822558720
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
En ik vind 't zo'n bizarre visie. Ik ben zelf ook overtuigd Christen (en er zullen Tweakers zijn die me fundamentalistisch vindenDelerium schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:06:
[...]
Maar diezelfde kerk gaat veel verder: de aarde is door God gemaakt dus onmogelijk voor mensen om te slopen, al die milieumaatregelen zijn maar overbodig. Olie zit in de grond en niet door een of ander geologisch proces, dus raakt dat nooit op. Enzovoort enzovoort. Vrijwel alle motieven van de GOP zijn goed voorspelbaar wanneer je de factor van hun visie op kerk erop loslaat.
Als ik de 1e regel van de milieuparagraaf uit 't ChristenUnie programma ff quote: "Gods schepping heeft bescherming nodig. "
Wat de Republikeinen doen is echt tegenovergesteld. Maar ik vermoed dat de CU op niet-medisch/ethisch gebied in de VS ook als best wel links beschouwd zal worden...
Laat ik 't zo zeggen, ik snap persoonlijk niet hoe je als Christen een stem op de republikeinen kunt verantwoorden.
Goed dat ze volgende week nog een poging kunnen doen om te stemmen, eerder mogen ze van Trump niet op vakantie.

https://www.bloomberg.com...cut-insured-by-32-million
Die mensen in het Witte Huis kunnen zelf nooit cijfers overhandigen, dus waarom anderen de maat nemen?It would also raise the costs for people to buy insurance, by about 25 percent in 2018 and more afterwards. The bill eliminates a requirement that all Americans carry insurance, which would mean that those who ended up buying health coverage would be sicker, causing insurers to charge more to make up for their costs. After 2020, “enrollment would continue to drop and premiums would continue to increase in each subsequent year,” the CBO said.
The proposal would reduce the federal deficit by $473 billion over 10 years, according to the CBO, compared to $321 billion under the Better Care Reconciliation Act. The savings in both plans come from rolling back Obamacare’s expansion of the Medicaid program for the poor and ending or limiting subsidies to help people purchase insurance.
The administration dismissed the CBO analysis, saying its methodology is flawed. “This score fails to take into account the president’s full plan, which includes a replacement for Obamacare and administrative actions to reduce costs and expand access to quality, affordable care,” the White House said in a statement.
[edit]
O ja, en de y-as is uiteraard niet op nul begonnen, dus is dit een flopgrafiek.
Ik zit op het werk en kan moeilijk verder onderzoeken,heb ook geen geluid hier.
Bekijk de Tweet van @kylegriffin1: https://twitter.com/kyleg...s/888248748316344320?s=09
Het rommelt wat.C00P schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:18:
Is er deze nacht iets gebeurt?
Trump laat onderzoeken of hij zichzelf of familieleden een pardon kan geven.
De reactie hierop is wat hysterisch in mijn ogen. Natuurlijk zou dat een kwade zaak zijn. Maar kennis inwinnen lijkt me niks mis mee.
Verder gebruikt Kushner's bedrijf nog steeds zijn white house connecties voor inversteerders..
Dat is wel ernstig en belangenverstrengeling.
Verder wordt zijn interview van gisteren nog breed uitgemeten. Was bizar genoeg voor de media om daar vandaag ook nog veel aandacht aan te besteden.
[ Voor 10% gewijzigd door Semyon op 21-07-2017 08:40 ]
Gaat vooral om het kwijt raken van Mueller, dat hij zo snel mogenlijk ontslagen moet worden.C00P schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:18:
Is er deze nacht iets gebeurt?
Bekijk de Tweet van @kylegriffin1: https://twitter.com/kyleg...s/888248748316344320?s=09
Las ergens dat Trump ook zeer ontstemt was dat Mueller belasting aangifte van hem kon inzien.
linkHe has told aides he was especially disturbed after learning Mueller would be able to access several years of his tax returns
[edit]te laat
Er is ook nog wat onduidelijkheid over Levensverzekering en Zorgverzekering, weet Trump het verschil?
En zijn adviseurs zijn verbaasd dat Sessions geen ontslag heeft genomen nav dat interview.
[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 21-07-2017 08:43 ]
Ik heb het totaal gemist op de grote nieuws sites.
http://nos.nl/artikel/218...sions-heel-oneerlijk.htmlC00P schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:50:
Een link naar dat interview zou ik enorm waarderen![]()
Ik heb het totaal gemist op de grote nieuws sites.
Moest wel even opzoeken wat de vertaling van recuse is
link
Maar daar wordt denk ik mee bedoeld dat Sessions zijn handen aftrok van het Russia onderzoek.
[ Voor 28% gewijzigd door hjs op 21-07-2017 08:59 ]
Sessions is maar een klein onderdeel. Het hele interview is het waard te lezen.
https://mobile.nytimes.co...ttps://www.google.com.au/
En een wat bredere analyse:
http://www.smh.com.au/wor...dent-20170720-gxfk87.html
[ Voor 16% gewijzigd door Semyon op 21-07-2017 08:59 ]
Haha, als je geen zin hebt in Trump gewoon zeggen dat je geen Engels spreekt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je ziet toch wel dat Trump aardig nerveus word. Onderzoekt of Mueller weg gestuurd kan worden. Onderzoekt of hij zijn (schoon)zoons en hemzelf een pardon kan geven.
Ik lees zelfs dat republikeinse senators al zeggen dat het heel lastig voor hem word als hij Mueller zou ontslaan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bizar he, dat pardon voor zichzelf.Semyon schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:38:
[...]
Het rommelt wat.
Trump laat onderzoeken of hij zichzelf of familieleden een pardon kan geven.
De reactie hierop is wat hysterisch in mijn ogen. Natuurlijk zou dat een kwade zaak zijn. Maar kennis inwinnen lijkt me niks mis mee.
Verder gebruikt Kushner's bedrijf nog steeds zijn white house connecties voor inversteerders..
Dat is wel ernstig en belangenverstrengeling.
Verder wordt zijn interview van gisteren nog breed uitgemeten. Was bizar genoeg voor de media om daar vandaag ook nog veel aandacht aan te besteden.
Het probleem van een pardon is dat het hand in hand gaat met toegeven van schuld.
Trump spint het wel weer zo dat hij claimt onschuldig te zijn maar zichzelf en zijn familie een pardon geven om de schandalige en grootste heksenjacht in de geschiedenis van het universum van de democraten te stoppen.Delerium schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Bizar he, dat pardon voor zichzelf.
Het probleem van een pardon is dat het hand in hand gaat met toegeven van schuld.
Een pardon schijnt niet terug te draaien zijn. Volgens mij kunnen ze hem daarna echter nog wel impeachen.
Op die manier ontloopt ie misschien een straf maar verwacht dat ie daarna wel een paria word in de VS en zijn imperium grote kans maakt op instorten.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het afkopen bij een rechtzaak ook, dat is hij gewent.Delerium schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Bizar he, dat pardon voor zichzelf.
Waarschijnlijk vroeg hij zicht alleen af hoeveel het kost.
Volgens mij kan een president zichzelf geen pardon geven. Echter, als het zover komt dat hij aftreed dan zal hij dat wel doen op voorwaarde dat zijn opvolger (Pence) hem een pardon geeft.L1nt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:53:
Trump spint het wel weer zo dat hij claimt onschuldig te zijn maar zichzelf en zijn familie een pardon geven om de schandalige en grootste heksenjacht in de geschiedenis van het universum van de democraten te stoppen.
Een pardon schijnt niet terug te draaien zijn. Volgens mij kunnen ze hem daarna echter nog wel impeachen.
Op die manier ontloopt ie misschien een straf maar verwacht dat ie daarna wel een paria word in de VS en zijn imperium grote kans maakt op instorten.
Trump zal hooguit het presidentschap op moeten geven (gaat niet gebeuren zolang de GOP aan de macht is) maar zal nooit een andere straf krijgen.
Een vlugge google search leert mij dat het wel degelijk kan mits er op dat moment geen impeachment proces loopt.ph4ge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:30:
[...]
Volgens mij kan een president zichzelf geen pardon geven. Echter, als het zover komt dat hij aftreed dan zal hij dat wel doen op voorwaarde dat zijn opvolger (Pence) hem een pardon geeft.
Trump zal hooguit het presidentschap op moeten geven (gaat niet gebeuren zolang de GOP aan de macht is) maar zal nooit een andere straf krijgen.
Zie bijvoorbeeld dit
Vooralsnog zal de GOP hem niet afzetten maar hoe meer gekke sprongen hij maakt (bijvoorbeeld Mueller ontslaan of pardon aan zichzelf geven) hoe groter de kans word dat op z'n minst een voldoende aantal leden mee gaan werken aan een impeachment proces door de democraten.
Nixon kreeg een pardon van zn opvolger. Hoewel Trump een veel grotere boef is denk ik dat het afzetten van Nixon als blauwdruk zal dienen mocht het zover komen.L1nt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:40:
Een vlugge google search leert mij dat het wel degelijk kan mits er op dat moment geen impeachment proces loopt.
Zie bijvoorbeeld dit
Vooralsnog zal de GOP hem niet afzetten maar hoe meer gekke sprongen hij maakt (bijvoorbeeld Mueller ontslaan of pardon aan zichzelf geven) hoe groter de kans word dat op z'n minst een voldoende aantal leden mee gaan werken aan een impeachment proces door de democraten.
Ik denk echter dat Nixon minder last had van een ego en daarom in staat was zelf op te stappen.ph4ge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:48:
[...]
Nixon kreeg een pardon van zn opvolger. Hoewel Trump een veel grotere boef is denk ik dat het afzetten van Nixon als blauwdruk zal dienen mocht het zover komen.
Daartoe zie ik Trump niet in staat. En mocht het zo ver komen dat de GOP, of in ieder geval voldoende leden, een impeachment steunen (of zelfs zelf inzetten) dan verwacht ik eigenlijk dat hij het al zo bont heeft gemaakt dat ze hem geen pardon geven.
Als impeachment gebeurt, zal geleidelijk gebeuren. Langzaam aan sluiten meer mensen zich aan en komt er een kantelpunt dat er nog geen voldoende steun is maar duidelijk is welke kant het op gaat. Ik ga er vanuit dat Trump wel slim genoeg is om "te schikken" als hij ziet dat hij niet kan winnen, dat heeft hij al honderden keren gedaan. Dan hoeft hij zn schuld niet toe te geven en kan hij nog enigszins zijn eer in tact houden.L1nt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:51:
Ik denk echter dat Nixon minder last had van een ego en daarom in staat was zelf op te stappen.
Daartoe zie ik Trump niet in staat. En mocht het zo ver komen dat de GOP, of in ieder geval voldoende leden, een impeachment steunen (of zelfs zelf inzetten) dan verwacht ik eigenlijk dat hij het al zo bont heeft gemaakt dat ze hem geen pardon geven.
En tot aan zijn dood blijven verkondigen dat hij America weer great aan het maken was, maar dat hem dat onmogelijk werd gemaakt door de democraten en dat hij toch een puik resultaat neerzette, misschien wel het beste resultaat ooit door een president neergezet in zo'n korte tijd en dat de democraten moordenaars zijn omdat ze hem niet hebben geholpen met de tremendous goede healthcare... en...ph4ge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:14:
[...]
Als impeachment gebeurt, zal geleidelijk gebeuren. Langzaam aan sluiten meer mensen zich aan en komt er een kantelpunt dat er nog geen voldoende steun is maar duidelijk is welke kant het op gaat. Ik ga er vanuit dat Trump wel slim genoeg is om "te schikken" als hij ziet dat hij niet kan winnen, dat heeft hij al honderden keren gedaan. Dan hoeft hij zn schuld niet toe te geven en kan hij nog enigszins zijn eer in tact houden.
Dit dus.
Toch heb ik daar mijn twijfels bij. Schikken in een zakelijk iets bereikt een klein publiek. Doet weinig inbreuk op zijn imago. Schikken als zittend President van de VS bereikt de gehele wereld. Dat gaat zijn imperium flink voelen.ph4ge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:14:
[...]
Als impeachment gebeurt, zal geleidelijk gebeuren. Langzaam aan sluiten meer mensen zich aan en komt er een kantelpunt dat er nog geen voldoende steun is maar duidelijk is welke kant het op gaat. Ik ga er vanuit dat Trump wel slim genoeg is om "te schikken" als hij ziet dat hij niet kan winnen, dat heeft hij al honderden keren gedaan. Dan hoeft hij zn schuld niet toe te geven en kan hij nog enigszins zijn eer in tact houden.
Zoals hier boven al staat, het biedt hem de mogelijkheid om nog enigszins ongeschonden uit de strijd te komen, en nog belangrijker ook zn kinderen te beschermen. Want je kan zeggen van Trump wat je wil, maar zn kinderen zijn zn alles. Jarenlange rechtszaken, kinderen in het gevang, alle vuile was op straat etc is ook rampzalig voor het imperium. Trump is niet helemaal gek, als hem duidelijk wordt dat hij de strijd niet kan winnen dan schikt hij.L1nt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:23:
Toch heb ik daar mijn twijfels bij. Schikken in een zakelijk iets bereikt een klein publiek. Doet weinig inbreuk op zijn imago. Schikken als zittend President van de VS bereikt de gehele wereld. Dat gaat zijn imperium flink voelen.
Maar ik zie het zover niet komen. Ondanks alles wat er is gebeurd wankelt hij niet.
Daar ben ik het zeker niet mee eens. Als hij niet zou wankelen dan zou hij ook niet kijken of hij Mueller kan ontslaan of zijn zoons en zichzelf een pardon geven. IMHO zijn dat toch wel duidelijk signalen dat het langzaamaan behoorlijk heet onder z'n voetjes word.ph4ge schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:32:
Maar ik zie het zover niet komen. Ondanks alles wat er is gebeurd wankelt hij niet.
Eens. 'Heet' is misschien wat teveel gezegd in dit stadium, maar Trump heeft verdomd goed door dat eea zich níét goed ontwikkelt voor hem en z'n entourage.L1nt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:46:
[...]
Daar ben ik het zeker niet mee eens. Als hij niet zou wankelen dan zou hij ook niet kijken of hij Mueller kan ontslaan of zijn zoons en zichzelf een pardon geven. IMHO zijn dat toch wel duidelijk signalen dat het langzaamaan behoorlijk heet onder z'n voetjes word.
De vraag is nu hoe eea verder zal gaan: of stapje voor stapje, of ineens een stroomversnelling.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
https://www.nytimes.com/2...interview-transcript.htmlTRUMP: Well, Napoleon finished a little bit bad. But I asked that. So I asked the president, so what about Napoleon? He said: “No, no, no. What he did was incredible. He designed Paris.” [garbled] The street grid, the way they work, you know, the spokes. He did so many things even beyond. And his one problem is he didn’t go to Russia that night because he had extracurricular activities, and they froze to death. How many times has Russia been saved by the weather? [garbled]
[crosstalk/unintelligible]
TRUMP: Same thing happened to Hitler. Not for that reason, though. Hitler wanted to consolidate. He was all set to walk in. But he wanted to consolidate, and it went and dropped to 35 degrees below zero, and that was the end of that army.
[crosstalk]
But the Russians have great fighters in the cold. They use the cold to their advantage. I mean, they’ve won five wars where the armies that went against them froze to death. [crosstalk] It’s pretty amazing.
So, we’re having a good time. The economy is doing great.
The Stupid... it burns...
Een bijkomend probleem van een pardon is dat het de mogelijkheid die iemand heeft om zich te beroepen op het 5e amendement ernstig inperkt. Immers beschermt #5 iemand tegen het moeten geven van getuigenissen die tegen hem gebruikt zouden kunnen worden. Maar zodra er een presidentieel pardon is, dan kan deze persoon toch al niet meer vervolgd worden voor de daden waar het pardon op van toepassing is en kan de persoon niet weigeren om bepaalde vragen te beantwoorden over dit onderwerp.Delerium schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Als Trump dus wel z'n naasten een pardon geeft, maar dat zich zelf niet kan geven (het is nog onduidelijk of een president dit kan, het zal zeer waarschijnlijk door de Supreme Court onderzocht worden, mocht het zover komen), dan kan hij zichzelf in de nesten werken als de mensen om hem heen met een pardon op zak opeens belastende verklaringen af moeten leggen. "Moeten", want het bewust frustreren van een ondervraging is nog steeds niet toegestaan, pardon of niet, en kan worden afgestraft met een "contempt of congress" of "contempt of court".
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Puur het lezen van z'on Trump interview transcript is slecht voor je engelse taal kennis en zinsbouw. Vaak lijkt hij zich 3 keer in een zin te bedenken wat hij wil zeggen.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:25:
Niet geheel onverwacht blijkt dat Trump ook History 101 gefailed heeft.
[...]
https://www.nytimes.com/2...interview-transcript.html
Maar ik denk dat ik het teveel credit geeft en dat hij werkelijk niet meer doet dat de woord kraan open zetten en

Ik denk dat wij het veel te veel door een "liberale" bril volgen, via neutrale en liberale media. Wij zijn er al lang van overtuigd dat Trump nooit gekozen had kunnen worden en dat er al meer dan genoeg aanleiding is om hem te lozen. Echter, zolang dat niet in conservatieve kringen het geval is gaat dat gewoon never nooit gebeuren.L1nt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:46:
Daar ben ik het zeker niet mee eens. Als hij niet zou wankelen dan zou hij ook niet kijken of hij Mueller kan ontslaan of zijn zoons en zichzelf een pardon geven. IMHO zijn dat toch wel duidelijk signalen dat het langzaamaan behoorlijk heet onder z'n voetjes word.
Het werk van Meuler duurt jaren, het is de vraag of dat iets concreets uit naar buiten komt voor de volgende presidentsverkiezingen en dan duurt het nog een tijd voordat het geaccepteerd is door de conservatieven. Trump is ook de jongste niet meer.
https://www.nytimes.com/2017/07/21/us/politics/sean-spicer-resigns-as-white-house-press-secretary.html
En vervolgt zijn carrière bij SNL?SandaX schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:14:
Sean Spicer kapt met zijn baan als woordvoerder:
https://www.nytimes.com/2017/07/21/us/politics/sean-spicer-resigns-as-white-house-press-secretary.html
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat ik interessanter vind (en dan volg ik even de verhaallijn van het Politico artikel en de WaPo) is de Spicer boos vertrokken is nadat Scaramucci benoemd is.SandaX schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:14:
Dat is de benoeming van een trouwe volger waar Spider, Priebus, en Bannon op tegen waren. Trump benoemt in zijn binnenste kring op loyaliteit, niet op kwaliteit. Dat patroon zie je ook in de woede van Trump richting Sessions nadat hij afvallig wordt.
Hun positie is dus zeer onzeker. Als ik speculeer en generaliseer zou ik dit omschrijven als een vroege zet van de beweging van een white-house met radicale populisten naar een white-house met benoemingen als instrumentatie van de vertegenwoordiging van financiële belangen.
Scaramucci's expected appointment has caused great upheaval in the West Wing, with chief of staff Reince Priebus and chief strategist Steve Bannon also expressing opposition to him getting the high-profile job.
[...]
"This was a murdering of Reince and Bannon. They said Anthony would get this job over their dead bodies," said one top White House official.
The official added that Scaramucci had the backing of Trump son-in-law and top adviser Jared Kushner, Ivanka Trump, National Economic Council Director Gary Cohn, and Deputy National Security Adviser Dina Powell.
Hij heeft het nog lang vol gehouden. Het was al maanden een totale wanvertoning...SandaX schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:14:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tja, maar welk aandeel Spicer daarin had? De enige manier waarop hij zich niet als een clown had hoeven gedragen was door te stoppen op dag 1.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:19:
[...]
Hij heeft het nog lang vol gehouden. Het was al maanden een totale wanvertoning...
Hij hielp echt niet hoor. Ga maar eens wat van zijn momenten terugzoeken. Bij SNL zaten ze er niet eens heel ver naast. Hij kan die rol inderdaad zo over nemen.Michielgb schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:22:
[...]
Tja, maar welk aandeel Spicer daarin had? De enige manier waarop hij zich niet als een clown had hoeven gedragen was door te stoppen op dag 1.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik kan het Spicer niet kwalijk nemen, die arme vent moest dingen verdedigen die onverdedigbaar waren en waarschijnlijk zelf niet achter stond.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:24:
[...]
Hij hielp echt niet hoor. Ga maar eens wat van zijn momenten terugzoeken. Bij SNL zaten ze er niet eens heel ver naast. Hij kan die rol inderdaad zo over nemen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Juist dat is kwalijk te nemen. De beste man had genoeg cariere on gewoon iets anders te doen. Het is niet alsof de bank zijn huis kwam afnemen als hij opstapte.unfor schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:40:
Ik kan het Spicer niet kwalijk nemen, die arme vent moest dingen verdedigen die onverdedigbaar waren en waarschijnlijk zelf niet achter stond.
Het is ook geen kikker die langzaam gekookt werd, vanaf dag 1 was het al duidelijk dat hij gewoon moest gaan liegen. (De inauguratie menigte).
Juist dit bewust te blijven doen vanaf dag 1, terwijl er geen levensonderhoudelijke reden voor is en het super duidelijk is dat hij het moet doen is best kwalijk te nemen.
Is dat niet 6 maanden te laat?.oisyn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:36:
Ik vraag me ook af of hij niet gewoon op zoek was naar een excuus om op te stappen zonder gezicht te verliezen.
Die Youtube filmpjes van SNL en hemzelf zijn niet zo snel verdwenen...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik bedoel gezicht verliezen van het onstlag nemen zelf
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ik dacht al dat die democraten ongeveer net zo erg zijn als die republikeinen en die kerel in dat filmpje zegt inderdaad dat de democraten gewoon meewerken met het vernietigen van het systeem daar.C00P schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 06:15:
[video]
Mooie woorden van chomsky.
Ze draaien ons een rad voor onze ogen, leiden ons af van wat belangrijk is, ondertussen nemen ze middelen van de gewone man weg en geven het aan de welgestelden.
Een schandaal meer of minder, de mens vergeet het toch...
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Hoe lang zou Sessions het nog volhouden?
[ Voor 4% gewijzigd door Jiffy op 22-07-2017 08:28 ]
We zullen Spicer missen. Al weet je niet wat je ervoor terugkrijgt.
Volgens mij doelde hij meer op het feit dat de Democraten zo hard mee gaan in de waan van de dag en de Rusland schandalen.Salvatron schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 03:54:
[...]
ik dacht al dat die democraten ongeveer net zo erg zijn als die republikeinen en die kerel in dat filmpje zegt inderdaad dat de democraten gewoon meewerken met het vernietigen van het systeem daar.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
https://www.washingtonpos...b-5f38140b38cc_story.html
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Denk dat ook hij met een stalen gezicht de boel spint, liegt en bedriegt. Crony capitalism is gearriveerd in full force in het Witte Huis.
[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 22-07-2017 11:21 ]
Dit dus.
Iemand die 5 jaar geleden een boek had geschreven over een president als Trump was gewoon weggehoond als volslagen onzinnig volgens mij. Het idee om jezelf gratie te verlenen, ja op plekken als Suriname... maar in de VS, en nog met behoorlijke steun van de bevolking ook.
En het verbaast eigenlijk steeds minder. (ook gezien vele andere leiders wereldwijd die eigenlijk gewoon overal lak aan hebben, tot gewoon binnen de EU aan toe.) Moet zeggen dat het me behoorlijk lethargisch maakt.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
En natuurkunde ook al:Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:25:
Niet geheel onverwacht blijkt dat Trump ook History 101 gefailed heeft.
[...]
https://www.nytimes.com/2...interview-transcript.html
<fake news verwijderd>
On jou te herhalen:
[ Voor 8% gewijzigd door Apache4u op 22-07-2017 16:18 ]
Dat betekent, stam + t .
Trump zegt genoeg domme dingen, alleen is die dan weer niet waar volgens de schrijfster van het artikel. https://twitter.com/maggieNYT/status/888454110458109952Apache4u schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:58:
[...]
En natuurkunde ook al:
[afbeelding]
On jou te herhalen:
Ah , Thanks for debunking!Spookelo schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:10:
[...]
Trump zegt genoeg domme dingen, alleen is die dan weer niet waar volgens de schrijfster van het artikel. https://twitter.com/maggieNYT/status/888454110458109952
Dat betekent, stam + t .
Er komt een nieuwe ronde aan sancties tegen Rusland, en de huidige sancties blijven staan. Het Witte Huis heeft ook al toegezegd dat er geen veto komt, en dat zou ook niet te verkopen zijn. Toch een spijtzwam tussen de Republikeinen en het Witte Huis over een uitermate gevoelig onderwerp, namelijk de Russische inmenging die niet bestaat volgens het Witte Huis.
https://www.nytimes.com/2...ess-sanctions-russia.html
https://www.nytimes.com/2...ump-russia-sanctions.html
ze zullen wel een overleg hebben gehad: 'laten we eens een geheel nieuwe koers varen' 'hoe dat dan?' 'we gaan het eens zijn met elkaar over iets' 'nee joh, dit is briljant, revolutionair! we proberen het' ;PDaniëlWW2 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:39:
Ondertussen zijn beide kampen het dus eens geworden over iets in het Amerikaanse congres. Ja echt.
@Salvatron chomsky afdoen als 'die kerel' doe je hem wel iets mee tekort
Helaas worden zijn woorden lang niet serieus genoeg genomen en al helemaal nauwelijks in de praktijk toegepast. Veel van zijn lezingen gaan wel over langere tijdsperiodes dan alleen een verkiezing, hij bied ruime context en tekent je een goed onderbouwd beeld uit van de slippery slope die gebouwd is, inclusief het 'slippen' wat er aan het gebeuren is. Ik gok zomaar dat @Virtuozzo met zijn soortgelijke manier van context er best wel wat inspiratie uit haalt
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Die Scaramucci is inderdaad wel heel erg eng stereotype gladjakker. Moest wel lachen om dit plaatje:FunkyTrip schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:21:
Je ziet ook dat die Scaramucci zich al lang op een baantje in de cirkel van Trump aan het voorbereiden was. Eerst was hij anti-Trump en tegen veel zaken waar Trump voor was en je ziet hem langzaam pivoten naar de talking points van Trump. Volgens mij zag hij enorme kansen voor optimale belangenverstrengeling en heeft hij e.e.a. goed voorbereid.
De Futurama-fans weten wel wie dit is
Ik hoop voor hem dat bone-itis al te genezen is...gambieter schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:25:
[...]
Die Scaramucci is inderdaad wel heel erg eng stereotype gladjakker. Moest wel lachen om dit plaatje:
[afbeelding]
De Futurama-fans weten wel wie dit is
"Don't you worry about blank, let me worry about blank!"
"Blank? BLANK?! You're not looking at the big picture."
haha, ff youtuben
[ Voor 15% gewijzigd door JackBol op 24-07-2017 15:45 ]
Gewoon afleiding. Hier, een storm om naar te kijken. Kunnen we verder andere dingen doen. Sessions is in al dit een totale non-factor. De interactie Trump / Sessions idem. Veel interessanter om in het achterhoofd te houden dat dit soort methodiek bewust én consistent is. Maakt het makkelijker om de rest van interactie in perspectief voor lakmoesproefjes als cui bono te stellen.Miki schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:21:
Zojuist weer een tweetstorm van Trump voorbij zien komen. Dit keer kreeg AG Sessions er weer van langs waarom hij Clinton niet heeft onderzocht. De man is nu letterlijk aangeschoten wild, eerst dit weekend in het interview met nytimes en nu deze tweet er overheen. Ik kan me niet voorstellen dat hij nog heel lang aanblijft, de president heeft immers geen vertrouwen in je en je 2x geschoffeerd.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Mwah, volgens mij is dit meer 'emergent behavior' - wel consistent maar niet noodzakelijkerwijs bewust of gepland, en ook niet noodzakelijk om af te leiden van het 'echt belangrijke'. Het kan allemaal naast elkaar bestaan.Virtuozzo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:24:
[...]
Gewoon afleiding. Hier, een storm om naar te kijken. Kunnen we verder andere dingen doen. Sessions is in al dit een totale non-factor. De interactie Trump / Sessions idem. Veel interessanter om in het achterhoofd te houden dat dit soort methodiek bewust én consistent is.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Iemand op Reddit heeft tijd teveel. Een klein naslagwerk van Trump & Rusland onderzoek: https://www.reddit.com/r/TrumpInvestigation/wiki/doc
[ Voor 22% gewijzigd door wontcachme op 24-07-2017 20:01 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Deze verhoren vinden allemaal plaats achter gesloten deuren en niet onder ede. De kans dat we hier wat interessants van meekrijgen acht ik nihil.wontcachme schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:40:
Waarvoor zou die afleiding kunnen zijn.... Iets met Kushner, Manafort, Trump Jr en een aantal verhoren deze week? En dan kwam ook nog deze toevalligheden naar buiten: https://www.theguardian.c...k-russia-money-laundering
Iemand op Reddit heeft tijd teveel. Een klein naslagwerk van Trump & Rusland onderzoek: https://www.reddit.com/r/TrumpInvestigation/wiki/doc
Waarvoor we afleiding moet zijn ontgaat me dan ook even @Virtuozzo
Wilt dat onder Ede dan zoveel zeggen? Criminelen van dat niveau liegen toch, onder Ede of niet lijkt me.Miki schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:08:
[...]
Deze verhoren vinden allemaal plaats achter gesloten deuren en niet onder ede. De kans dat we hier wat interessants van meekrijgen acht ik nihil.
Waarvoor we afleiding moet zijn ontgaat me dan ook even @Virtuozzo
Perjury is 5 jaar gevangenisstraf. Nu tegenwoordig zoveel feiten later alsnog boven water komen, is liegen best een gevaarlijke gok...C00P schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:03:
[...]
Wilt dat onder Ede dan zoveel zeggen? Criminelen van dat niveau liegen toch, onder Ede of niet lijkt me.
Behalve misschien als je vader/opdrachtgever/baas POTUS is, en je een "Pardon" kan geven.JackBol schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:32:
[...]
Perjury is 5 jaar gevangenisstraf. Nu tegenwoordig zoveel feiten later alsnog boven water komen, is liegen best een gevaarlijke gok...
En als je in de illusie leeft dat je er toch wel mee weg komt.arene schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 07:39:
[...]
Behalve misschien als je vader/opdrachtgever/baas POTUS is, en je een "Pardon" kan geven.
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om een pardon te voorkomen? Wat ik tot nu toe zelf vond is dat Trump zichzelf geen pardon kan geven als er een impeachment proces loopt. Maar mag hij dan nog wel anderen een pardon geven?
Het congres kan hem, als ik mezelf goed ingelezen heb, wel tijdelijk uit de macht zetten zonder impeachment door het bijvoorbeeld er op te gooien dat hij door (geeste)ziekte niet in staat is te regeren.
Zou wel humor zijn als ze uiteindelijk dat gebruiken om te voorkomen dat ie z'n familie een pardon geeft
http://edition.cnn.com/vi...-jamboree-full-speech.cnnL1nt schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:23:
[...]
dat hij door (geeste)ziekte niet in staat is te regeren.
Die man is echt gestoord om zo'n speech te houden voor de boy-scouts
Niet te volgen ook eigenlijk
De verhalen worden steeds hardnekkiger. En een nieuwe minister van Justitie kan tenminste wel het Ruslandonzinonderzoek stilleggen.President Trump and his advisers are privately discussing the possibility of replacing Attorney General Jeff Sessions, and some confidants are floating prospects who could take his place were he to resign or be fired, according to people familiar with the talks.
Members of Trump’s circle, including White House officials, have increasingly raised the question among themselves in recent days as the president has continued to vent his frustration with the attorney general, the people said.
Wat mij eigenlijk opvalt is Session's zelf. Als je zo openlijk afgevallen wordt door je baas, heb je dan serieus geen zelfrespect door zelf op te stappen? Op een bepaalde manier vind ik het zelfs lullig voor Trump worden; je kan je ongewenste medewerkers zelfs in de stront trappen en nog kruipen ze achter je aan.
* Delerium vindt het maar een stelletje kontenlikkers.
In ander nieuws: vandaag weer een poging in de senaat om Obamacare af te schaffen. De republikeinen zelf weten alleen nog niet of ze voor repeal&replace gaan stemmen of repeal only. Goed geinformeerd .....
http://nos.nl/artikel/218...ssadeur-in-nederland.html

Wel lekker die patatjes.
Toch een echte hollander die Pete, blijkbaar moeten gasten aan boord van de Air force one zelf betalen voor het eten.
hjs schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:40:
[...]
http://edition.cnn.com/vi...-jamboree-full-speech.cnn
Die man is echt gestoord om zo'n speech te houden voor de boy-scouts![]()
Niet te volgen ook eigenlijk
Goed verhaal. Lekker kort!I’ll tell you a story that’s very interesting for me when I was young. There was a man named William Levitt, Levitttowns, you have some here, you have some in different states … And he was a very successful man. He was a homebuilder, became an unbelievable success, and got more and more successful …
And he sold his company for a tremendous amount of money. At the time especially, this was a long time ago, sold his company for a tremendous amount of money. And he went out and bought a big yacht and he had a very interesting life. I won’t go any more than that because you’re Boy Scouts, I’m not going to tell you what he did – should I tell you? Should I tell you? Oh, you’re Boy Scouts, but you know life, you know life. So, look at you, who would think this is the Boy Scouts, right?
So he had a very interesting life, and the company that bought his company was a big conglomerate. And they didn’t know anything about building homes, and they didn’t know anything about picking up the nails and the sawdust and selling it, and the scraps of wood … So they called William Levitt up and they said, would you like to buy back your company and he said yes, I would. He so badly wanted it, he got bored with this life of yachts and sailing and all of the things he did in the south of France and other places … But what happened is he bought back his company and he bought back a lot of empty land … and in the end he failed and he failed badly. Lost all of his money. He went personally bankrupt, and he was now much older.
And I saw him at a cocktail party and it was very sad. Because the hottest people in New York were at this party. It was the party of Steve Ross. Steve Ross, he was one of the great people. He came up and discovered – really founded – Time Warner, and he was a great guy. He had a lot of successful people at the party. And I was doing well so I got invited to the party.
Je weet niet wat er achter de schermen nog meer speelt. Zolang Sessions AG is, heeft hij nog iets te vertellen. Misschien is hij wel de laatste persoon die Trump kan verhinderen het Rusland onderzoek stil te leggen en kan hij door op z'n plek te blijven zitten Trump het meest frustreren.Delerium schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:01:
Op een bepaalde manier vind ik het zelfs lullig voor Trump worden; je kan je ongewenste medewerkers zelfs in de stront trappen en nog kruipen ze achter je aan.
Misschien stapt Session bewust niet op omdat hij weet dat zijn vervanger geheid het onderzoek zal stil leggen of frustreren.Delerium schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:01:
En ondertussen: Trump leaves Sessions twisting in the wind while berating him publicly
[...]
De verhalen worden steeds hardnekkiger. En een nieuwe minister van Justitie kan tenminste wel het Ruslandonzinonderzoek stilleggen.
Wat mij eigenlijk opvalt is Session's zelf. Als je zo openlijk afgevallen wordt door je baas, heb je dan serieus geen zelfrespect door zelf op te stappen? Op een bepaalde manier vind ik het zelfs lullig voor Trump worden; je kan je ongewenste medewerkers zelfs in de stront trappen en nog kruipen ze achter je aan.
In ander nieuws: vandaag weer een poging in de senaat om Obamacare af te schaffen. De republikeinen zelf weten alleen nog niet of ze voor repeal&replace gaan stemmen of repeal only. Goed geinformeerd .....
Zou Trump hem ontslaan en zijn opvolger legt het onderzoek stil dan heeft men een veel grotere stok om mee te slaan richting Trump.
Ergens denk ik dat de Republikeinen Trump ook wel dusdanig treiteren of op de kast jagen om het richting het gros van de achterban te kunnen verantwoorden dat ze hem uit het witte huis schoppen.
Maar wat is er besloten? Voor zover ik kan nagaan is er besloten het debat te openen om ACA af te schaffen. Nou ja, een open debat erover houden kan voor de verandering geen kwaad.
* Delerium vindt dit allemaal wel erg overtrokken.
De speech van Trump bij de scouts houdt de gemoederen meer bezig. De BSA (Boy scouts America) heeft zich al tegen de inhoud uitgesproken, de rest spreekt schande over hoe Trump van iets a-politieks politiek weet te maken.
En het congress/senaat heeft een wetsvoorstel aangenomen de sancties tegen de Russen te verzwaren. 's kijken of Trump daar iets tegen doet.
[ Voor 17% gewijzigd door Delerium op 25-07-2017 23:50 ]
Stemming was letterlijk 50-50. Bij gelijke stemmen geeft de stem van de vice president de doorslag. Dus 51-50 met dank aan MC cain. Hoe het vervolg er nu exact uitziet kan ik niet vinden. Volgens mij ligt er een wetsvooestel uit het huis van afgevaardigden waarop ca 100 amendementen worden ingediend. Zou nog best even kunnen duren. Voorlopig geen vakantie.C00P schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:37:
Wat is nu van de stemming geworden? Lees er maar niets over op news sites.
Voor Collins, Heller en Murkowski ging de wet te ver. Voor onder meer Graham, Lee, Moran en Paul ging de wet niet ver genoeg.
Overigens vereisen sommige bepalingen van dit wetsvoorstel volgens de "Senate parlementarian" 60 stemmen wegens de "Byrd rule".
Vandaag verwacht men dat gestemd zal worden over "Repeal and delay", maar Collins, Capito en Murkowski hebben eerder aangekondigd daar tegen te zullen stemmen. Dat voorstel lijkt dus bij voorbaat kansloos.
Be yourself, no matter what they say ...
https://www.volkskrant.nl...-een-massamoord~a4477776/
Met als deelconclusie, dat inderdaad de Trumpstemmer, in de zin van beschikbaarheid medische hulp, zijn eigen graf gegraven heeft.
Je zou op z'n Van Gaal's beginnen te denken, 'zijn wij nou zo slim, of zijn zij nou zo dom?'
Halsstarrig, mordicus anti zijn, en als gevolg (bijv. 4x ) méér geld betalen aan boete, omdat je niet verplicht verzekerd wilt zijn, louter en allen omdat je vindt dat je, wanneer je gezond bent, geen geld aan gezondheidszorg hoeft uit te geven.
Deze Amerikanen zijn slachtoffer van het hen succesvol aangeprate totaal gebrek aan empathisch vermogen, vermogen tot solidariteit met ze zwakkeren in de maatschappij, één van de basisbestanddelen van onze maatschappij.Maar Jimmy Whitman, een elektricien van 44 uit Lewisburg, vertrouwt op de president. 'Hij is zijn beloften allemaal nagekomen. Hij zal ook deze nakomen.' Whitman herstelt van een lichte hersenbloeding, maar vindt Obamacare veel te duur. Ja, zelf heeft hij er baat bij, maar zijn zoon vindt het maar niks. 'Die betaalt liever 1.000 dollar boete dan dat hij 4.000 dollar premie betaalt. Hij is gezond, hij neemt de gok, en ziet wel hoe het uitpakt.'
[ Voor 49% gewijzigd door Ramzzz op 26-07-2017 12:41 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Welkom bij de termijneffecten van de markt en marketing van zelfredzaamheid. Maar met solidariteit met zwakkeren heeft het niets te maken - not the point. Wel alles met het scheppen van een beheersbare minderheid met beheersende impetus voor gewicht van meerderheid, volledig bereid om eigen ruiten in te gooien op basis van beeld, overtuiging en selectieve consumptie van informatie - en de consequenties daar van.Ramzzz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 12:18:
[...]
Deze Amerikanen zijn slachtoffer van het hen succesvol aangeprate totaal gebrek aan empathisch vermogen, vermogen tot solidariteit met ze zwakkeren in de maatschappij, één van de basisbestanddelen van onze maatschappij.
Zo verstandig van ons om op die lijn door te blijven gaan.
Hoe zit dat in die achterlijke koppen, ze zouden dan toch anti alle verzekeringen moeten zijn?? Wat mis ik? Leven ze in een aangeprate valse wereld?
Het gaat erom wat de overheid betaalt.Mutatie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:12:
Ik begrijp echt niet waarom zorgverzekering zo slecht is maar autoverzekering wel oke..dan betaal je toch ook voor anderen die schade maken? En je gezondheid lijkt me belangrijker dan een kapotte auto
Hoe zit dat in die achterlijke koppen, ze zouden dan toch anti alle verzekeringen moeten zijn?? Wat mis ik? Leven ze in een aangeprate valse wereld?
De autoverzekering betaal je zelf, de zorgverzekering (in sommige gevallen) niet
Maar deels. Het gaat er ook om dat de overheid in hun ogen teveel bepaalt welke dekking er minimaal moet zijn, en die zin heb je dus geen keuzevrijheid meer. En autoverzekering kan je kiezen niet te nemen door geen auto te gaan rijden. Bij de verplichte zorgverzekering heb je die keuze niet.smurfinmark schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:17:
[...]
Het gaat erom wat de overheid betaalt.
De autoverzekering betaal je zelf, de zorgverzekering (in sommige gevallen) niet
Dat het op de republikeinse manier eindigt in hogere premies en kosten, en minder verzekerden maakt ze niets uit.
Maar eigenlijk is het gewoon verkapt, de rijken/gelukkigen willen niet betalen voor de armen/pechvogels. In de VS geloven ze veel minder in geluk/pech wat dat betreft. Rijk worden is in hun ogen een kwestie van hard werken.
Ja oke, maar belastinggeld word ook door iedereen betaald, net als de zorgpremie.smurfinmark schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:17:
[...]
Het gaat erom wat de overheid betaalt.
@hierboven, ja idd dat is wel een punt. Maar de hoge premie bedragen hebben ze zelf weer veroorzaakt..het blijft gigantisch stom naar mijn idee.
Ze zakken maar in hun eigen stront, ik blijf alleen verbaasd over de achterlijkheid.
[ Voor 26% gewijzigd door Mutatie op 26-07-2017 13:30 ]
Precies, we bedoelen hetzelfde. Ik bedoel, voor de duidelijkheid, dat de overheid normaliter niet echt een rol speelt in autoverzekeringen, en wel of niet in zorgverzekeringen. En over dat laaatste heb je nu in de USA een grote discussie.Spookelo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:27:
[...]
Maar deels. Het gaat er ook om dat de overheid in hun ogen teveel bepaalt welke dekking er minimaal moet zijn, en die zin heb je dus geen keuzevrijheid meer. En autoverzekering kan je kiezen niet te nemen door geen auto te gaan rijden. Bij de verplichte zorgverzekering heb je die keuze niet.
Dat het op de republikeinse manier eindigt in hogere premies en kosten, en minder verzekerden maakt ze niets uit.
Maar eigenlijk is het gewoon verkapt, de rijken/gelukkigen willen niet betalen voor de armen/pechvogels. In de VS geloven ze veel minder in geluk/pech wat dat betreft. Rijk worden is in hun ogen een kwestie van hard werken.
Belastinggeld wordt niet door idereen betaald, en indien wel, lang niet altijd in dezelfde mate.Mutatie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:28:
[...]
Ja oke, maar belastinggeld word ook door iedereen betaald, net als de zorgpremie.
@hierboven, ja idd dat is wel een punt. Maar de hoge premie bedragen hebben ze zelf weer veroorzaakt..het blijft gigantisch stom naar mijn idee.
Ze zakken maar in hun eigen stront, ik blijf alleen verbaasd over de achterlijkheid.
Ik denk dat je iets meer in de hoek van nivelering moet denken aangaande de zorgpremie en waarom sommigen daar moeite mee hebben, terwijl je bij een autoverzekering gewoon een product van een verzekeraar koopt, en je betaald precies wat je koopt.
[ Voor 2% gewijzigd door smurfinmark op 26-07-2017 13:35 . Reden: aanvulling ]
Liever 1000,- boete omdat je de premie niet betaald dan 4000,- premie betalen.smurfinmark schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:34:
[...]
Belastinggeld wordt niet door idereen betaald, en indien wel, lang niet altijd in dezelfde mate.
Ik denk dat je iets meer in de hoek van nivelering moet denken aangaande de zorgpremie en waarom sommigen daar moeite mee hebben, terwijl je bij een autoverzekering gewoon een product van een verzekeraar koopt, en je betaald precies wat je koopt.
(Dat je dan niet verzekerd ben en mocht er iets overkomen je het een veelvoud gaat kosten, dat risico nemen ze)
Ze snappen daar gewoon niet dat het de overheid uiteindelijk meer kost dan het zou kosten met singlepayer enzo.hjs schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:42:
[...]
Liever 1000,- boete omdat je de premie niet betaald dan 4000,- premie betalen.
(Dat je dan niet verzekerd ben en mocht er iets overkomen je het een veelvoud gaat kosten, dat risico nemen ze)
Dit dus.
De rol van de overheid op het gebied van autoverzekeringen is (naast het bepalen van de minimumdekking) vaak het verplichten tot het hebben van een autoverzekering. Zelfs dat is in de VS niet vanzelfsprekend. Als ik het goed zie kennen Arizona, New Hampshire en Virginia namelijk nog altijd geen verplichte autoverzekering.smurfinmark schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:33:
[...]
Precies, we bedoelen hetzelfde. Ik bedoel, voor de duidelijkheid, dat de overheid normaliter niet echt een rol speelt in autoverzekeringen, en wel of niet in zorgverzekeringen. En over dat laaatste heb je nu in de USA een grote discussie.
Be yourself, no matter what they say ...
Precies, je moet ook onderscheid maken tussen lokale en federale overheid, en hun bevoegdheden.voske schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:56:
[...]
De rol van de overheid op het gebied van autoverzekeringen is (naast het bepalen van de minimumdekking) vaak het verplichten tot het hebben van een autoverzekering. Zelfs dat is in de VS niet vanzelfsprekend. Als ik het goed zie kennen Arizona, New Hampshire en Virginia namelijk nog altijd geen verplichte autoverzekering.
Ik wilde enkel aangeven dat de vergelijking tussen een auto- en zorgverzekering nogal mank loopt.
Technisch dan idd mank. Maar het argument dat ik van het volk veel hoor is dat ze niet willen betalen voor zieke mensen (dat ze zelf evengoed ziek kunnen worden vergeten ze prompt). En in die zin zie ik weinig verschil.smurfinmark schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:01:
[...]
Precies, je moet ook onderscheid maken tussen lokale en federale overheid, en hun bevoegdheden.
Ik wilde enkel aangeven dat de vergelijking tussen een auto- en zorgverzekering nogal mank loopt.
In dat opzicht klopt het helemaal. Toch is dat het argument wat gemaakt wordt.Mutatie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:37:
[...]
Technisch dan idd mank. Maar het argument dat ik van het volk veel hoor is dat ze niet willen betalen voor zieke mensen (dat ze zelf evengoed ziek kunnen worden vergeten ze prompt). En in die zin zie ik weinig verschil.
Kijk bijvoorbeeld de uitleg van speaker Paul Ryan maar eens
Ik ken het filmpje idd, dat bedoel ik met achterlijk. Eenmaal oud en ziek betaald een jongere generatie weer, en ik durf te wedden dat ze dan wel blij zijn als ze verzekerd zijn.Spookelo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:04:
[...]
In dat opzicht klopt het helemaal. Toch is dat het argument wat gemaakt wordt.
Kijk bijvoorbeeld de uitleg van speaker Paul Ryan maar eens
Obamacare is mank (duur) maar hoe komt dat nou? Het volk bepaald uiteindelijk (en koos Trump, dus achterlijk!) Maar er word flink smerig met ze gespeeld (of laten met zich spelen)
[ Voor 14% gewijzigd door Mutatie op 26-07-2017 16:22 ]
Laat die malloten maar hun gang gaan met hun draconische plannen bespreken. Laat het volk alleen maar mee zien dat de republikeinen senatoren niets kan schelen.\Mutatie schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:20:
[...]
Ik ken het filmpje idd, dat bedoel ik met achterlijk. Eenmaal oud en ziek betaald een jongere generatie weer, en ik durf te wedden dat ze dan wel blij zijn als ze verzekerd zijn.
Obamacare is mank (duur) maar hoe komt dat nou? Het volk bepaald uiteindelijk (en koos Trump, dus achterlijk!) Maar er word flink smerig met ze gespeeld (of laten met zich spelen)
Er is een groeiende steun voor singlepayer, en als er een versie van 'trump /care" door de strot geduwd word door het volk dan groeit die steun alleen maar harder.
In overleg met de generaals maar het Pentagon weet van niks.
Inruil ding om congres lid achter hem te krijgen?
Dit topic is gesloten.
~[font size=26]Zero Tolerance~[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.